Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Sander schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:43:
[...]

Waarom? Ik gebruik tot nu toe alleen maar een iPad en heb op 1 frustrerende avond na nergens problemen mee gehad. Waarom het die avond niet soepel werkte (delays in verandering weerstand van Sufferfest naar Tacx), dunno, niks veranderd sindsdien en werkte weer prima.

Overigens heb ik de Flux S en na een kapotte Flux hoop ik dat deze wel wat langer leven gaat krijgen.
Op een iPad kun je ook niet anders volgens mij? Op mijn MacBook had ik met de ingebouwde Bluetooth + Zwift echt alleen maar gezeik.

Twitter | Strava

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 19:25
Sinds de introductie van Bluetooth op Zwift gebruik ik bluetooth voor al mijn koppelingen: PM, Controllable trainer (Tacx Neo en daarvoor Tacx Vortex) en hartslag band met zowel een macbook als een iPad. Ik heb hier al die jaren nog nooit problemen mee gehad.

Kluus wijzigde deze reactie 04-12-2018 15:17 (20%)

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 15:17
Kluus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:41:
[...]

Nee het was echt ZZRC, die hadden ook die route afgelopen avond. Ik wilde inderdaad eerst met Pack mee, maar ik had de kinderen net te laat op bed. Het channel van Pack was inderdaad wel druk, daar heb ik maar een paar keer mee mee geluisterd.
We proberen meer mensen op Discord te krijgen maar dat lukt bij de 2.5-2.7 ritten niet altijd. Jammer want ik vind dat best wel leuk. PACK is gelijkaardig aan ZZRC maar iets trager.

Strava | Blogje

• feen
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11-04 18:45
curvemod schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:37:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op het aanschaffen van een nieuwe fietstrainer die ik ook icm Zwift kan gebruiken. Mijn budget ligt rond de 500 euro. De modellen die volgens mij het beste uit de test komen in die prijsklasse zijn de Wahoo Kickr Snap en de Tacx Flux Smart T2900S.

Vooralsnog neig ik naar de Tacx, omdat ik in de review lees dat het direct drive toch wel wat voordelen heeft tov wheel-on. Het nadeel van de Tacx is dat de hellingen tot 10% gaan, ipv de 12% die de Wahoo heeft. Verder lijken beide goed uit de reviews te komen.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen? Ik moet nog even wat uitzoekwerk doen voor de ANT+ Bluetooth stick, wat het beste werkt icm met deze apparaten. Ik zag dat Mantel 10% korting geeft aan KNWU leden, zijn er ook vergelijkbare deals bekend voor de NTFU-leden?
Ik heb zelf de kickr snap gehad, erg fijn apparaat. Toch overgestapt naar een direct drive, geen calibratie meer en niet/minder doorslippen. (zijn luxe problemen I know). Ik wilde ook de tacx flux want die was voor 500e bij Decathlon te krijgen, echter door de vele slechte ervaringen van dit model afgestapt. Als je een goed werkend model hebt dan heb je wel goede prijs/kwaliteit verhouding.

• Kluus
Dimi83 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:51:
[...]

We proberen meer mensen op Discord te krijgen maar dat lukt bij de 2.5-2.7 ritten niet altijd. Jammer want ik vind dat best wel leuk. PACK is gelijkaardig aan ZZRC maar iets trager.
Ah ok, die 2.5-2.7 vond ik wel een fijn tempo voor een rustiger ritje, ik denk dat Pack inderdaad aan de trage kant was geweest. Volgende keer zal ik gewoon erbij komen op Discord :).

• curvemod
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Bedankt voor alle input tot zover! Ik ga voor de zekerheid toch maar voor een ANT+ stick, ik wil het ook icm een MB gebruiken.

@feen Dank voor de input. Ik heb me er net nog wat meer in verdiept, en de Flux S zou de problemen met de band niet meer moeten hebben? Of doel je op andere problemen?

• feen
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11-04 18:45
@curvemod check even op Facebook de tacx flux owners group. Daar staan veel van de problemen beschreven, ook de tacx flux S. Mijn reden geweest om m'n tacx bij Coolblue te bestellen, die zijn erg goed met direct omruilen ipv eerst de trainer terug te sturen naar tacx voor reparatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:50:
[...]

Volgens mij kun je hem hier mee maken: https://zwifthacks.com/app/map-ftp-calculator/

Protocol van TrainerRoad is volgens mij 1 min, met 6% increase elke stap. Het idee is juist dat het niet een uitputtende (niet lang) maar wél voorspellende test (qua FTP) is die je daarom vrij vaak kunt herhalen. TSS is maar 25-30 ofzo.
Nog even mezelf quoten.

Het protocol is:
1. Start at 46% ftp for 5 minutes.
2. Then add 6% per minute until you can't anymore. 52% to maybe 136%.
3. Ramp down from 40% to 30% over 5 minutes (or whatever you want to cool down)

Find your best 1 minute split and multiply time 0.75.
Bron: https://www.reddit.com/r/...mp_test_in_zwift/e4nug36/

Ik heb dit nu precies zo gemaakt in de editor van Zwift Workout Factory (http://zwofactory.com/). Alleen cooldown naar 5min @ 50% FTP gezet en de stappen tot 148% doorgetrokken. Dat is wishfull thinking, maar je weet maar nooit. :+

Link naar de workout file voor in Zwift: TrainerRoad FTP Ramp Test - Zwift Workout File

Vanavond proberen!

MrAcid wijzigde deze reactie 06-12-2018 16:32 (7%)

Twitter | Strava

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33
zou nog beter zijn wanneer er een protocol van 1% per seconde bedacht zou worden 😅

20TB+

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik heb ook maar weer eens een FTP test gedaan. Had eigenlijk een avondje Alpe Du Zwift beklimmen in gedachten maar de benen voelden erg goed en ik had niet de gewenste cassette/binnenblad er op zitten. Dan maar even doorbijten en er een FTP test van gemaakt.

Met het recente gewichtsverlies (geen pepernoten dus...:() en 360 watt verder kom ik op en FTP van 4,5w/kg... BAM!

Bij mij werkt het meestal wel om mezelf te verassen met een FTP test. Als ik de kans krijg om er een paar dagen naar toe te leven presteer ik minder heb ik altijd het idee.

• BartNL
Dimi83 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:51:
[...]We proberen meer mensen op Discord te krijgen maar dat lukt bij de 2.5-2.7 ritten niet altijd. Jammer want ik vind dat best wel leuk. PACK is gelijkaardig aan ZZRC maar iets trager.
net met 80-90 deelnemers aan de start ZZRC 2.5-2.7 de Watopia Mountain route gedaan. Voor mij grotendeels Z3. Lead was G.areth en er wordt minder gestuurd op het bijeen blijven van de groep dan dat ik bij Pack gewend ben. Ook discord was helemaal stil. Rit zelf wel goed tempo en G.areth hield volgens mij netjes de 2.5-2.7 aan. Bij de finish denk ik met een groep van een man of 40.
Wel leuk om een iets hoger vermogen in een groep te trappen en voor herhaling vatbaar :) .

20TB+

• arcanis
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 10:10
4.5 w/kg is erg netjes , als je de data van Trainerroad er bij pakt zit je ongeveer bij de snelste 3%.

https://forum.trainerroad...-average-tr-users/5840/51

Mijn FTP staat momenteel op 261 (3.7 w/kg). Met als excuses dat ik voor de test 2 maand bijna niet op een fiets heb gezetten. En eigenlijk 3/4 kilo te zwaar ben.

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:09:
[...]

Nog even mezelf quoten.

Het protocol is:

[...]

Bron: https://www.reddit.com/r/...mp_test_in_zwift/e4nug36/

Ik heb dit nu precies zo gemaakt in de editor van Zwift Workout Factory (http://zwofactory.com/). Alleen cooldown naar 5min @ 50% FTP gezet en de stappen tot 148% doorgetrokken. Dat is wishfull thinking, maar je weet maar nooit. :+

Vanavond proberen!
Gisteravond gedaan, verliep niet helemaal goed maar volgens mij komt er voor mij absoluut een betrouwbare FTP-waarde uit!

Aantal opmerkingen:
  • De warming-up van 5 minuten is prima (had verwacht dat dit te kort zou zijn). Doordat de eerste paar tredes van de test nog heel makkelijk gaan is dat eigenlijk ook nog warming up, waardoor je met deze opzet eigenlijk 10-14min warming-up hebt.
  • Het is vrij eenvoudig om je 1-min best power af te lezen, dit kan direct in Zwift: ga naar de tab 'Critical Power' in de Ride Summary (beetje verstopt). Wel opletten dat je dat dus nog in Zwift moet doen! Nadat je hebt opgeslagen is die informatie (onbegrijpelijk overigens) weg. Het kan ook in Strava (mits je Summit hebt) en in TrainingPeaks (ook betaald). Op Garmin Connect zit het verstopt in de 'Power' grafiek (alleen in de webversie) - je kunt daar een 'max 1 min average power' laten zien.
  • Ik was met 23 minuten klaar - 28min met het uitfietsen erbij. Heel chill!
  • Het is absoluut géén zware belasting, je rijdt maar 3-4 minuten in het rood. Daar ben je zo weer van hersteld. Deze ga ik dus zeker vaker doen!
  • Ik was gestart op mijn binnenblad en ben niet naar het buitenblad gegaan. Bij de laatste stapjes moest ik daardoor op mijn cassette wat zwaarder schakelen om de power te kunnen blijven halen. Zo voelde het althans. Volgende keer begin ik vanaf de eerste stap op het buitenblad - dan kun je zonder schakelen alle stappen door.
Ik moest overigens afhaken in de stap van 142% FTP. Die stap was 425W - maar mijn max. 1min power kwam maar tot 387W. Dit terwijl de stap ervoor 410W was. Je hebt dus, ook in ERG-mode, best nog wel wat speling.

387W * 75% = 290W (4,1w/kg)

Ik train momenteel op een FTP van 300W (4,3w/kg), en denk dat ik die 300W met de juiste versnellingen (en wat meer karakter :+) ook wel uit deze test zou slepen. Voor mijn geval (n=1) lijkt dit dus een mooie manier om snel, zonder dood te gaan, een FTP test te doen die behoorlijk betrouwbaar uitkomt!

Twitter | Strava

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-04 19:45
Maar waarom zou je moeten schakelen terwijl je EGR modus gebruikt? Ik verbaas mij er wel over dat je maar tot 387W komt terwijl je wel tot 425W hebt door kunnen gaan. Heb je dan zoveel tijd erover moeten doen om die laatste stappen de gevraagde W te kunnen wegtrappen?

Zelf ben ik niet meer zo fit als vorig jaar maar dat heeft meer te maken met het feit dat de hoeveelheid tijd op de fiets flink beperkter is de laatste maanden. Vorig jaar kwam ik nog op zo'n 220 (3,5 w/kg) met een 20 minuten test. Dat was voor mij in de workouts ook wel echt een goede trainingswaarde. Ik ben nu meer 'gewoon' aan het rondfietsen en heb dus ook minder behoefte aan een correcte FTP waarde. Ik blijf wel meelezen over deze kortere testen aangezien zo'n 20 minuten test toch wel vervelend is :P

Overigens vind ik het zelf vooral belangrijk om gedurende het hele jaar mooie ritten te maken, sneller is dan mooi meegenomen maar vooral door kunnen blijven fietsen is voor mij het belangrijkste. Voor mij betekend dat dus vooral niet overtrainen of vallen :+

la_fusion wijzigde deze reactie 06-12-2018 09:30 (14%)

• Noxa
MrAcid schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:06:
[...]

Gisteravond gedaan, verliep niet helemaal goed maar volgens mij komt er voor mij absoluut een betrouwbare FTP-waarde uit!

[Afbeelding]

Aantal opmerkingen:
  • De warming-up van 5 minuten is prima (had verwacht dat dit te kort zou zijn). Doordat de eerste paar tredes van de test nog heel makkelijk gaan is dat eigenlijk ook nog warming up, waardoor je met deze opzet eigenlijk 10-14min warming-up hebt.
  • Het is vrij eenvoudig om je 1-min best power af te lezen, dit kan direct in Zwift: ga naar de tab 'Critical Power' in de Ride Summary (beetje verstopt). Wel opletten dat je dat dus nog in Zwift moet doen! Nadat je hebt opgeslagen is die informatie (onbegrijpelijk overigens) weg. Het kan ook in Strava (mits je Summit hebt) en in TrainingPeaks (ook betaald). Op Garmin Connect zit het verstopt in de 'Power' grafiek (alleen in de webversie) - je kunt daar een 'max 1 min average power' laten zien.
  • Ik was met 23 minuten klaar - 28min met het uitfietsen erbij. Heel chill!
  • Het is absoluut géén zware belasting, je rijdt maar 3-4 minuten in het rood. Daar ben je zo weer van hersteld. Deze ga ik dus zeker vaker doen!
  • Ik was gestart op mijn binnenblad en ben niet naar het buitenblad gegaan. Bij de laatste stapjes moest ik daardoor op mijn cassette wat zwaarder schakelen om de power te kunnen blijven halen. Zo voelde het althans. Volgende keer begin ik vanaf de eerste stap op het buitenblad - dan kun je zonder schakelen alle stappen door.
Ik moest overigens afhaken in de stap van 142% FTP. Die stap was 425W - maar mijn max. 1min power kwam maar tot 387W. Dit terwijl de stap ervoor 410W was. Je hebt dus, ook in ERG-mode, best nog wel wat speling.

387W * 75% = 290W (4,1w/kg)

Ik train momenteel op een FTP van 300W (4,3w/kg), en denk dat ik die 300W met de juiste versnellingen (en wat meer karakter :+) ook wel uit deze test zou slepen. Voor mijn geval (n=1) lijkt dit dus een mooie manier om snel, zonder dood te gaan, een FTP test te doen die behoorlijk betrouwbaar uitkomt!
Kun je .zwo file delen? Dan probeer ik hem binnenkort ook eens. Kijken hoe deze zich verhoudt tot de 20min test van gisteren.

• MrAcid
  • Niet online
Noxa schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:36:
[...]

Kun je .zwo file delen? Dan probeer ik hem binnenkort ook eens. Kijken hoe deze zich verhoudt tot de 20min test van gisteren.
Uiteraard! Heb 'm hier neergezet:
https://www.dropbox.com/s...TP%20Ramp%20Test.zwo?dl=1
la_fusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:29:
Maar waarom zou je moeten schakelen terwijl je EGR modus gebruikt?
Ja, dat is een goeie vraag - kan ik ook nog niet helemaal beantwoorden eerlijk gezegd. Ik weet dat ERG mode een soort 'resistance floor' heeft. Als je op de 50/11 staat dan ga je géén 80W kunnen trappen, dan doe je altijd minimaal 120W bijvoorbeeld (fictieve getallen).

Het lijkt echter alsof er ook een soort resistance cap is op mijn Tacx Flux, dus dat je op 34/21 maximaal 380W kunt leveren, en op 34/23 maximaal 400W (again, fictieve getallen als voorbeeld).

Over de 'cap' (grenswaarde aan de bovenkant) kan ik echter niks vinden.
Ik verbaas mij er wel over dat je maar tot 387W komt terwijl je wel tot 425W hebt door kunnen gaan. Heb je dan zoveel tijd erover moeten doen om die laatste stappen de gevraagde W te kunnen wegtrappen?
Ja, mijn 2min best power is 382, slechts 5 W verschil met de 1min. Dit kan, doordat de ERG mode op Zwift je wat speling geeft en er niet meteen uit klapt, je kunt een stuk (best een stuk, vind ik nu) onder/boven de waarde zitten en toch nog in ERG mode blijven.

Twitter | Strava

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:51

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Nu met de feestdagen nabij, misschien mooi moment je paincave te pimpen. Ik overweeg een apple tv 4k/32Gb voor zwift te combineren met een 40-42inch tv scherm (flatscreen led oid).
Misschien reminder om anderen ook hieraan te denken (evt oud modeljaar tv nemen).

Nu nog aan het stoeien om de vector 3 pedalen op ANT id in de wahoo fitness app te krijgen. Dit zou moeten werken maar support wahoo heeft mijn ticket al. :)

Verder wat spullen opruimend: garmin vector 2s systeem met pedalen, wat conversiesetjes van vector 1/1s naar 2/2s etc. Liefhebbers kunnen mij DM-en

• la_fusion
Gaat er overigens nog iemand mee doen aan de Zwift gran fondo van zondag? Ik wilde dit jaar nog een keer 100+ km rijden in Zwift en de Mega Pretzel(107 km 1600hm) is daar een mooie optie voor. De Pretzel(75 km 1300hm) heb ik vorig jaar een keer gedaan en was al niet echt een pretje.. :+

• MrAcid
  • Niet online
la_fusion schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:10:
Gaat er overigens nog iemand mee doen aan de Zwift gran fondo van zondag? Ik wilde dit jaar nog een keer 100+ km rijden in Zwift en de Mega Pretzel(107 km 1600hm) is daar een mooie optie voor. De Pretzel(75 km 1300hm) heb ik vorig jaar een keer gedaan en was al niet echt een pretje.. :+
Ik zit er wel aan te denken! 10:00 of 15:00, nog even kijken wat handig uitkomt.

Twitter | Strava

• Noxa
NielsTn schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 01:05:
Nu met de feestdagen nabij, misschien mooi moment je paincave te pimpen. Ik overweeg een apple tv 4k/32Gb voor zwift te combineren met een 40-42inch tv scherm (flatscreen led oid).
Misschien reminder om anderen ook hieraan te denken (evt oud modeljaar tv nemen).

Nu nog aan het stoeien om de vector 3 pedalen op ANT id in de wahoo fitness app te krijgen. Dit zou moeten werken maar support wahoo heeft mijn ticket al. :)

Verder wat spullen opruimend: garmin vector 2s systeem met pedalen, wat conversiesetjes van vector 1/1s naar 2/2s etc. Liefhebbers kunnen mij DM-en
Ik heb een 37 of 40" 1080P tv met een oude Apple TV hier staan. Ben daar heel erg blij mee, geen gekloot meer met de iPad en de integratie met de app werkt fantastisch.

Besef je wel dat Zwift niet 4K footage geeft maar hooguit 1080P. Daar hoef je dus geen 4K Apple TV voor te kopen dus. FulGaz heeft wel 4K beelden, dus dat is wel tof om te doen.
Ergens dit jaar een keer 100km gedaan in Zwift. Best een lange zit kan ik je zeggen. Buiten verteer ik die 100 met gemak, maar op een stationaire fiets.... Wel handig dat je kan plassen terwijl je fiets de berg af bolt.

Noxa wijzigde deze reactie 07-12-2018 09:02 (23%)

• la_fusion
Noxa schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:01:
[...]

Ergens dit jaar een keer 100km gedaan in Zwift. Best een lange zit kan ik je zeggen. Buiten verteer ik die 100 met gemak, maar op een stationaire fiets.... Wel handig dat je kan plassen terwijl je fiets de berg af bolt.
Ah goede tip! Ik dacht dat je altijd wel enige vorm van vermogen moest verzorgen zodat Zwift 'wist' dat er nog iemand zat. Dat is dus niet het geval, handig! Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat bevallen.. dit jaar buiten al eens de 300 km kaap en meerdere malen die van 200 km voorbij gegaan maar indoor nooit verder dan 75 km gekomen.
MrAcid schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:52:
[...]

Ik zit er wel aan te denken! 10:00 of 15:00, nog even kijken wat handig uitkomt.
Hier staat in ieder geval die van 10 uur op de planning. Is voor mij ook de enige optie om de Mega Pretzel te doen aangezien ik nog niet het juiste level heb. Voorheen gebruikte ik Zwift namelijk steeds met nieuwe trail accounts. Daar pluk ik nu de vruchten van :+

• Dimi83
BartNL schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:46:
[...]

net met 80-90 deelnemers aan de start ZZRC 2.5-2.7 de Watopia Mountain route gedaan. Voor mij grotendeels Z3. Lead was G.areth en er wordt minder gestuurd op het bijeen blijven van de groep dan dat ik bij Pack gewend ben. Ook discord was helemaal stil. Rit zelf wel goed tempo en G.areth hield volgens mij netjes de 2.5-2.7 aan. Bij de finish denk ik met een groep van een man of 40.
Wel leuk om een iets hoger vermogen in een groep te trappen en voor herhaling vatbaar :) .
JA, Discord heeft niet zo veel fans bij die ritten. Op de klimmen wordt er bij ons nog vaak uitgegaan van ieder eigen tempo en dan wachten bovenop of gwoon laten uitbollen tot je terug ingehaald hebt. Ik doe het ook zo. Er zijn er toch altijd die er om een of andere reden een race van maken. Uiteindelijk wil ik mezelf op een groepsrit ook niet continu druk maken om constant de groep bijeen te houden. Uiteindelijk is het nog steeds maar wat vrijwilligerswerk :D

Voor mij zijn die groepsritten de enige reden dat ik het volhoud op een trainer. Als ik alleen moet trainen op rollen krijg ik dat mentaal niet voor elkaar.

Volgende week woensdag ben ik nog eens aan de beurt als leider.

Strava | Blogje

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-04 12:22
Wat zijn jullie ervaringen met de duurzaamheid van indoor trainers?

Ben van plan om een 2e hands Wahoo Snap over te nemen (wel het meest recente model). Wil er niet direct een groot bedrag aan kwijt zijn en mocht het niet bevallen zijn de trainers volgens mij relatief goed door te verkopen.

Laatste week nog een keer in het donker en regen getraind; daar ben ik nu wel klaar mee.

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Noxa schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:01:
[...]

Ik heb een 37 of 40" 1080P tv met een oude Apple TV hier staan. Ben daar heel erg blij mee, geen gekloot meer met de iPad en de integratie met de app werkt fantastisch.

Besef je wel dat Zwift niet 4K footage geeft maar hooguit 1080P. Daar hoef je dus geen 4K Apple TV voor te kopen dus. FulGaz heeft wel 4K beelden, dus dat is wel tof om te doen.
Ik ben bekend van de 1080p resolutie van Zwift. De apple tv 4k heeft naar t schijnt wat meer kracht welke handig is met oog op toekomstige ontwikkelingen.

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-04 13:20

mvds

Totally awesome!

Eerlijk gezegd vind ik het een rotroute om te rijden. Ik ben eraan begonnen om ook eens een wat langere afstand te rijden maar omdat je steeds aan het klimmen bent (op zich wel leuk hoor) is je gemiddelde snelheid erg laag. Ik ben niet de meeste doorgewinterde fietser, dat weet ik ook wel, maar om nou na een uur zwoegen te zien dat je slechts 15km hebt afgelegd dan is het rekensommetje van 107/15 best wel een domper!

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• MMUilwijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
Vanaf een uur of 8u30 de Mega Pretzel maar dan met de Alp du Zwift in plaats van de Jungle Route (daar vind ik echt geen donder aan). Hopelijk komt Zwift snel met een uitbreiding waardoor je boven op de Alp via nog een col weer terug komt op het oorspronkelijke eiland, dan valt er tenminste echt te trainen op Granfondo wijze. Maar ze lijken te kiezen voor een extra vlakke route (helaas).

Heb sinds een maand naast de Neo een Kickr + Kickr Climb. Toch wel een nieuw stukje belevenis met zo’n Climb. Jammer dat Wahoo geen downhill support kent en roadfeel :(

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Kluus
Dimi83 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:38:
[...]

JA, Discord heeft niet zo veel fans bij die ritten. Op de klimmen wordt er bij ons nog vaak uitgegaan van ieder eigen tempo en dan wachten bovenop of gwoon laten uitbollen tot je terug ingehaald hebt. Ik doe het ook zo. Er zijn er toch altijd die er om een of andere reden een race van maken. Uiteindelijk wil ik mezelf op een groepsrit ook niet continu druk maken om constant de groep bijeen te houden. Uiteindelijk is het nog steeds maar wat vrijwilligerswerk :D

Voor mij zijn die groepsritten de enige reden dat ik het volhoud op een trainer. Als ik alleen moet trainen op rollen krijg ik dat mentaal niet voor elkaar.

Volgende week woensdag ben ik nog eens aan de beurt als leider.
Ahja aan zo'n race heb ik me afgelopen keer ook met een paar anderen schuldig gemaakt dan op de laatste klim (de rest van de tijd wel netjes bij de leader gebleven) :/ ik dacht eigenlijk dat dat wel OK was, vond het wel lekker om nog even een paar minuten los te gaan :).

• la_fusion
MMUilwijk schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:33:
[...]

Vanaf een uur of 8u30 de Mega Pretzel maar dan met de Alp du Zwift in plaats van de Jungle Route (daar vind ik echt geen donder aan). Hopelijk komt Zwift snel met een uitbreiding waardoor je boven op de Alp via nog een col weer terug komt op het oorspronkelijke eiland, dan valt er tenminste echt te trainen op Granfondo wijze. Maar ze lijken te kiezen voor een extra vlakke route (helaas).

Heb sinds een maand naast de Neo een Kickr + Kickr Climb. Toch wel een nieuw stukje belevenis met zo’n Climb. Jammer dat Wahoo geen downhill support kent en roadfeel :(
Kun je niet weer terug naar de Jungle en dus ook weer naar het eiland? Zoals gezegd is mijn level nog niet hoog genoeg om dit te testen ;)

• MMUilwijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
la_fusion schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:59:
[...]

Kun je niet weer terug naar de Jungle en dus ook weer naar het eiland? Zoals gezegd is mijn level nog niet hoog genoeg om dit te testen ;)
Zeker wel, maar dan mis ik nog wel een extra klim en zoals gezegd, de jungle is niet heel spannend ;)

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Dimi83
Kluus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:21:
[...]

Ahja aan zo'n race heb ik me afgelopen keer ook met een paar anderen schuldig gemaakt dan op de laatste klim (de rest van de tijd wel netjes bij de leader gebleven) :/ ik dacht eigenlijk dat dat wel OK was, vond het wel lekker om nog even een paar minuten los te gaan :).
Wordt normaal wel aangegeven door de leider. Ik neem de gewoonte om voor de klim te vermelden aan welk tempo ik de klim zal doen en te zeggen dat we hergroeperen na de klim. En dat herhaal ik nog enkele malen tijdens de klim. Maar neem dat ongeveer 50% na de klim weg is en niet meer wacht. Op het einde van een groepsrit, afhankelijk van de route, doe ik de laatste 5 a 10minuten nog een spurtje of een opdrijving van het tempo voor diegenen die willen als afsluit van de rit.

Strava | Blogje

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:47

coelho

VanTheManFan

Toen ik net mijn Tacx indoorbandje oppompte schrok ik enigszins van het aanzicht. Was me eerlijk gezegd nog niet eerder opgevallen, maar er zitten behoorlijk wat groeven/scheuren in het loopvlak en de wang. Dit terwijl de band van november vorig jaar is en ik er pas zo'n 1250km mee gefietst heb. De bandendruk gaat 1x per week terug naar 8bar (loopt leeg tot ca 6,8-7 in een week) en mijn Tacx Bushido calibreer ik eens in de paar weken, maar daar zit weinig verloop in.

Is dit normaal? Hoe lang doen jullie met een bandje?

http://i68.tinypic.com/2imbasy.jpg
http://i63.tinypic.com/29ma83n.jpg

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:51
coelho schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:37:
Toen ik net mijn Tacx indoorbandje oppompte schrok ik enigszins van het aanzicht. Was me eerlijk gezegd nog niet eerder opgevallen, maar er zitten behoorlijk wat groeven/scheuren in het loopvlak en de wang. Dit terwijl de band van november vorig jaar is en ik er pas zo'n 1250km mee gefietst heb. De bandendruk gaat 1x per week terug naar 8bar (loopt leeg tot ca 6,8-7 in een week) en mijn Tacx Bushido calibreer ik eens in de paar weken, maar daar zit weinig verloop in.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik spaar mijn versleten buitenbanden gewoon op en gebruik die om op de rollen te rijden.
Heb nu al minstens 2200 km op 1 zo'n 'versleten' buitenband gereden en die ziet er nog steeds beter uit dan je speciale tacxband :P

• la_fusion
Dat ziet er niet goed uit! Zelf totaal geen last van wat dat betreft!

Vanmorgen dus de Mega Pretzel gereden en dat was direct mijn eerste groepsrit op Zwift. Ik had gehoopt/verwacht dat ze iets rustiger van start zouden gaan maar dat was dus niet het geval :+ Daardoor direct de 'kopgroep' gemist waardoor ik ook een stuk minder van andere kon profiteren op de vlakke stukken.

Los daarvan was de rit al pittig genoeg maar eigenlijk allemaal wel te doen. Al denk ik dat een rit als deze, buiten een stuk minder pittig zou zijn. Waarschijnlijk vooral ook omdat je in het echt toch net wat meer beweegt op de fiets maar ook vaker even de benen stil houdt.

Wat mij vooral opviel was het verschil berg op/af als je kijkt naar het verschil in watt/kg en wat voor effecten het gewicht van de rijders hebben. Dat was al eens besproken hier maar had niet gedacht dat het zo erg was. Daarnaast ook het voordeel van in een groepje zitten op de vlakke stukken. Zag een groep voor mij gewoon 1,5 minuut pakken met ongeveer hetzelfde vermogen. Die tijd bergop ook weer terug gepakt maar goed ;) Daarnaast erg moeilijk om gelijk te blijven fietsen met andere. Ik verloor snel het wel of ik fietste zonder ik het wist voor de groep uit.

Voorlopig verwacht ik niet snel weer bijna 4 uur op de Tacx gaan zitten maar ook geen groepsrit :+

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21:54
@la_fusion Ik heb vanmorgen de Mega Pretzel ook gereden en wat je zeg, er werd gelijk vol van start gegaan. Ik heb eerst nog proberen aan te haken, maar al snel laten gaan en ben zo veel mogelijk mn eigen tempo gaan rijden. Ik vond het wel echt afzien. Was het na 50km al zat en beentjes wilde niet echt meewerken. toch maar verstand op 0 weten te zetten en door gegaan met trappen.

De laatste 20km waren echt afzien, meermaals op het punt gestaan om te stoppen. Heb er uiteindelijk 4:14 over gedaan en de km zitten weer in de benen :)

• MrAcid
  • Niet online
Ik bet om 15:00 nog de B-groep (Pretzel, 72km) gereden. 104e van de 788 ofzo (70e op Zwiftpower), mooi resultaat. 2:09 was mijn tijd.

Verder dezelfde ervaringen als hierboven, al lukt het me inmiddels op het vlakke wel goed om in groepjes te blijven. Afdalingen echter niet.

MrAcid wijzigde deze reactie 09-12-2018 18:35 (3%)

Twitter | Strava

• la_fusion
Klein detail overigens nog.. ik had mij via de website van Zwift aangemeld voor de rit maar zag niet goed hoe ik nu echt de groepsrit kon joinen omdat ik nog altijd een route kon kiezen en dubbelklikken rechtsboven leek ook niets te doen. Vervolgens op 'leave' geklikt en weer geprobeerd te joinen maar helaas.. uiteindelijk Zwift afgesloten, weer aangemeld via de website en toen op goed geluk de rit gestart.. eenmaal in de 'rit' kon ik kiezen om het event te joinen.

Vraag mij wel af hoe je dit anders kunt doen omdat ik nu dus vooraf mezelf had aangemeld..

@MazZz ik ben uiteindelijk 3:45 uur bezig geweest, scheelt nog eens een half uur extra pijn met jou :+

• MazZz
  • Registratie: april 2016
la_fusion schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:09:
Klein detail overigens nog.. ik had mij via de website van Zwift aangemeld voor de rit maar zag niet goed hoe ik nu echt de groepsrit kon joinen omdat ik nog altijd een route kon kiezen en dubbelklikken rechtsboven leek ook niets te doen. Vervolgens op 'leave' geklikt en weer geprobeerd te joinen maar helaas.. uiteindelijk Zwift afgesloten, weer aangemeld via de website en toen op goed geluk de rit gestart.. eenmaal in de 'rit' kon ik kiezen om het event te joinen.

Vraag mij wel af hoe je dit anders kunt doen omdat ik nu dus vooraf mezelf had aangemeld..
Bedoel je echt de website of de windows app? Ik rij altijd achter mn PC. Als ik me aangemeld heb ga ik minuut of 10 van te voren gewoon vrij rijden en krijg ik daar een melding dat het event bijna begint en of ik wil joinen. Als ik dan join wordt de vrije rit afgebroken en kom ik in het event terecht.

• Kluus
la_fusion schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:09:

@MazZz ik ben uiteindelijk 3:45 uur bezig geweest, scheelt nog eens een half uur extra pijn met jou :+
Wat zou je dan anders willen doen? Dit is gewoon de manier.

• MrAcid
  • Niet online
Als je 5-10min vóór een rit online gaat wil je toch gewoon meteen het startgebied in? Er moet gewoon een knop zijn: JOIN YOUR EVENT.

Ik was gisteren ook heel laat (1,5e minuut voor de start ofzo) en was ook even in verwarring dat je niet vanuit het ritkeuzescherm meteen het event in kan.

Gewoon slechte UX, zoals bijna alles op Zwift.

MrAcid wijzigde deze reactie 10-12-2018 07:49 (7%)

Twitter | Strava

• Dimi83
MrAcid schreef op maandag 10 december 2018 @ 07:48:
Als je 5-10min vóór een rit online gaat wil je toch gewoon meteen het startgebied in? Er moet gewoon een knop zijn: JOIN YOUR EVENT.

Ik was gisteren ook heel laat (1,5e minuut voor de start ofzo) en was ook even in verwarring dat je niet vanuit het ritkeuzescherm meteen het event in kan.

Gewoon slechte UX, zoals bijna alles op Zwift.
5 a 10 min voor de start van een groepsrit krijg ik steevast de vraag als ik al in de startzone wil staan of niet. Ik meld me wel aan via de Zwift Companion app. Als je er voor kiest om eerst even op te warmen krijg je op een gegeven moment de melding om het event te vervoegen met een 30s time-out timer die je automatisch in het event plaatst als je niks doet.
[b]coelho in "Het grote indoor cycling topic"
Ik hoor eigenlijk enkel slechte dingen over die trainingsbanden. Op mijn indoorfiets ligt een oude GP4000S die al wat mini scheurtjes vertoonde. Een oude buitenband dus. Die ligt er nu al 4653km op en is serieus vierkant nu. Ik zit bijna op de draad dus ga ik weer een andere oude trainingsband opleggen. Gewoon die band eens goed kuisen en maken dat er in de evnetuele scheurtjes geen kleine stukjes glas o.i.d. zitten.
la_fusion schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:34:
Vanmorgen dus de Mega Pretzel gereden en dat was direct mijn eerste groepsrit op Zwift. Ik had gehoopt/verwacht dat ze iets rustiger van start zouden gaan maar dat was dus niet het geval :+ Daardoor direct de 'kopgroep' gemist waardoor ik ook een stuk minder van andere kon profiteren op de vlakke stukken.
Vanuit welke groep werd dit georganiseerd en wat was de meegedeelde pace? Jammer dat je hierdoor niet direct weer een groepsrit wil doen. Ik heb de indruk dat er weinig "groep" aan was.

Strava | Blogje

• MrAcid
  • Niet online
Dimi83 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:12:
[...]

5 a 10 min voor de start van een groepsrit krijg ik steevast de vraag als ik al in de startzone wil staan of niet. Ik meld me wel aan via de Zwift Companion app. Als je er voor kiest om eerst even op te warmen krijg je op een gegeven moment de melding om het event te vervoegen met een 30s time-out timer die je automatisch in het event plaatst als je niks doet.
Ook vóórdat je bent gaan rijden? Ik niet namelijk. Ik moest eerst gewoon een losse rit starten, en pas vanaf daar krijg ik die 'Join Event' melding.

Heb ook wel vaker even 'vrij' warmgereden vóór de start dus ik wist dat die melding zou komen. Voor mensen die voor het eerst meedoen echter zeer verwarrend (zoals blijkt).
Vanuit welke groep werd dit georganiseerd en wat was de meegedeelde pace? Jammer dat je hierdoor niet direct weer een groepsrit wil doen. Ik heb de indruk dat er weinig "groep" aan was.
Gisteren was een zFondo, dus ieder voor zich.

Twitter | Strava

• Dimi83
Ja, maar zoals eerder aangegeven "join" ik het event (soms al dagen) op voorhand via de Zwift companion app. Misschien dat die het verschil uitmaakt? Ik raad die app eigenlijk ook echt wel aan. Dit is echt een goeie app om te gebruiken tijdens de rit ook.

Strava | Blogje

• MrAcid
  • Niet online
Dimi83 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:18:
Ja, maar zoals eerder aangegeven "join" ik het event (soms al dagen) op voorhand via de Zwift companion app. Misschien dat die het verschil uitmaakt? Ik raad die app eigenlijk ook echt wel aan. Dit is echt een goeie app om te gebruiken tijdens de rit ook.
Nee, dat maakt geen verschil voor zover ik weet (en dat had ik ook gedaan).

Het probleem (slecht design/UX) zit hem in de 'start' stap, niet in de signup. Dus:
- Sign-up (dagen/uren vooraf): event joinen via website/companion app. Dit gaat prima.
- Start: je moet 'gewoon' gaan rijden en dan op 'Join Event' klikken als je een melding krijgt.

De 'Start' stap is prima als je 10-20min vantevoren klaar zit en nog even wilt warmrijden. Maar heel onduidelijk als je 5min-1min vóór de start op je fiets springt.

Het is goed te zien in deze video, op 1:34: YouTube: Joining a Group Ride or Event on Zwift - Swift Zwift Tip
Shane Miller is hier ingeschreven op een event, dat begint over 3 minuten. Rechtsboven zie je in het selectiescherm dat hij is ingeschreven ('Going' met een oranje labeltje'). Als je met je muis over het Event heen gaat is de enige optie: 'Leave'. Er is nergens een grote oranje knop die zegt "GO TO THE START'.

Wat je in plaats daarvan moet doen is een willekeurige rit starten ('Ride') en dán pas krijg je de mogelijkheid om het event te joinen. Dat je dezelfde procedure moet volgen voor het starten van een event als voor het rijden van een gewone rit/workout voor jezelf is een stomme ontwerpkeuze (imo).

Twitter | Strava

• la_fusion
Exact wat hierboven wordt omschreven dus.. het is in Zwift heel vaak, heel verwarrend wat een bepaalde knop/actie doet als je het voor het eerst ziet. Ik wil 'gewoon' in de Windows applicatie rechtsboven kunnen rechtsklikken/dubbelklikken om mee te doen aan het event. Niet mij hier vooraf voor aan willen melden. Ik wil gewoon mijn PC starten, kijken welke events bijna starten, dubbelklikken en daarmee mezelf aanmelden. Aan die dubbelklik kun je ook weer wat informatie hangen als 'wil je eerst nog warmrijden en automatisch naar het event gaan?'

Een ander voorbeeld zijn de knoppen onderin het scherm als je daar op klikt.. sommige zijn vanzelfsprekend maar ik weet nog altijd niet hoe ik dat duimpje moet gebruiken.. want iedere keer als ik daar op klikte gebeurde er verder niets.. Een rijder selecteren en dan een duimpje lukt wel maar wat doet dat duimpje daaronder dan!?

Ook is het mij nog altijd niet heel duidelijk wanneer je de escape knop van je toetsenbord wel/niet moet gebruiken want voor hetzelfde geld wordt je rit beeindigd OF het menu waar je in zit wordt gesloten... Uiteindelijk vind ik het ook irritant dat je niet nadat je een rit bent gestart weer terug kunt gaan naar het hoofdmenu want daarvoor moet Zwift volledig opnieuw opgestart worden.

Voor mij zijn er echter geen alternatieven die mij biede wat ik wel waardeer in Zwift, vrijrijden EN trainen.

Wat betreft de groepsrit.. het was inderdaad niet zo georganiseerd maar goed had er nu niet echt een gevoel bij dat mijn input ook zo'n direct effect had en dat ik het zelf een beetje kon controleren zonder continu te versnellen/vertragen. Wellicht in de toekomst een keer maar het voordeel van zelf Zwiften is dat je er niets voor hoeft te plannen.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Roozzz

Plus ultra

la_fusion schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:55:

Wat betreft de groepsrit.. het was inderdaad niet zo georganiseerd maar goed had er nu niet echt een gevoel bij dat mijn input ook zo'n direct effect had en dat ik het zelf een beetje kon controleren zonder continu te versnellen/vertragen. Wellicht in de toekomst een keer maar het voordeel van zelf Zwiften is dat je er niets voor hoeft te plannen.
Het rijden in een groep in zwift is inderdaad anders dan buiten en vergt wat gewenning. Maar continue er doorheen schieten of eruit vallen is niet normaal. Hoe groot was jouw groep? In een grote groep wordt meestal vrij constant gereden. In kleine ben je meer afhankelijk van je mederijders.

Start is altijd vrij vlot, zorg dat je in de laatste paar seconden voor de start al een wat hoger wattage trapt (bovengemiddeld). Daarna vormen er meestal vrij snel groepjes rond je gemiddelde wattage. Investeren in aanhaken in een grote groep is vaak de moeite waard. Eenmaal daarin kan je de boel wat laten vieren.
Meestal klapt de boel dan volledig uit elkaar op de eerste echte klim en eenmaal downhill/beneden hergroepeert eea weer, maar reken op grote verliezen :P

De misses deed gisteren ook mee aan de mega pretzel (3:13) en daar werd de laatste 25k verrassend goed samengewerkt in een klein groepje (3-4) waardoor die vanzelf weer groeit met mensen die opgeveegd worden. Het kan dus wel :)

• FORZAM
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-04 17:26
Vorige maand de Bambino Fondo gereden zonder enige ervaring met groepsritten en draften en dat was al een hele klus. (Toen was ik überhaupt ook nog maar 3 weken aan het fietsen/zwiften na jaren de couchpotato uithangen...)

Gisteren dan de Medio Fondo gedaan nadat ik de afgelopen maand vooral workouts maar toch ook een tweetal groepsritten met opgelegd W/kg en 1 race gereden had.

Mijn strategie was:
Bij de start direct enkele minuten voluit zodat ik bij de eerste 50 van de 900+ deelnemers zat, en dan eigen tempo gaan rijden om zo uiteindelijk bij een groepje aan te haken. Eerste klim en afdaling dan gewoon op eigen tempo, en dan op het vlakke in een klein groepje terechtgeomen waar iedereen dan een gelijkaardig tempo (Dus niet W/kg, op het vlakke telt je pure wattage) op nahield. Dit groepje groeide steeds aan door voorliggers die alleen vielen en opgeraapt werden. Op de serieuze klimmen viel dit groepje dan wat uiteen, maar eens terug op het vlakke doken er steeds wat "bekenden" opnieuw op om zo te hergroeperen.

Ik vond dit best wel leuk, maar zie Zwift alleen als een manier om opnieuw wat beter in vorm te raken met het oog op skiën.(in gans m'n leven hoop en al 50km outdoor op een racefiets gereden, en al helemaal nog nooit in groep :).

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:25
coelho schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:37:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo ziet die van mij er ook wel redelijk uit. Iets minder heftig qua scheuren. Denk ook zo'n beetje dezelfde afstand mee gereden indoor.
Merk geen verschil in prestaties tijdens het fietsen eigenlijk, dus rijd hem maar op tot hij uit elkaar valt. Maar de Tacx banden schijnen hier wel vrij snel last van te hebben. Volgende bandje wordt denk ik zo'n rode van Vittoria. Kwaliteit zou prima zijn als ik de reviews mag geloven.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Dimi83
:X @MrAcid en @la_fusion Misschien gebruik ik Zwift al zodanig lang dat ik daar niet meer echt bij stilsta

Strava | Blogje

• BartNL
Dimi83 schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:39:
:X @MrAcid en @la_fusion Misschien gebruik ik Zwift al zodanig lang dat ik daar niet meer echt bij stilsta
hier hetzelfde en ervaar het niet als probleem maar ben het wel eens met de posts hierboven dat de menu structuur of volgorde onlogisch is. Ik denk dat Zwift zo ongeveer de enige "game" is waar je eerst moet beginnen te "spelen" voordat je je voorkeuren kunt aanpassen.
Wanneer je niet weet hoe de Zwift bediening werkt ligt zou je ook eens de moeite kunnen nemen om de Zwift manual te lezen https://support.zwift.com...y:-hud-(cycling)-SkYxCkSQ ;)

BartNL wijzigde deze reactie 10-12-2018 22:18 (19%)

20TB+

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:55
f4stf0rw4rd schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:21:
[...]

Zo ziet die van mij er ook wel redelijk uit. Iets minder heftig qua scheuren. Denk ook zo'n beetje dezelfde afstand mee gereden indoor.
Merk geen verschil in prestaties tijdens het fietsen eigenlijk, dus rijd hem maar op tot hij uit elkaar valt. Maar de Tacx banden schijnen hier wel vrij snel last van te hebben. Volgende bandje wordt denk ik zo'n rode van Vittoria. Kwaliteit zou prima zijn als ik de reviews mag geloven.
Ik heb zo;n rode, was goedkoper en ziet er nog prima uit, geen barsten in het rubber in ieder geval!

• Crazy D
  • Laatst online: 20-04 14:46

Crazy D

I think we should take a look.

BartNL schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:11:
[...]

hier hetzelfde en ervaar het niet als probleem maar ben het wel eens met de posts hierboven dat de menu structuur of volgorde onlogisch is. Ik denk dat Zwift zo ongeveer de enige "game" is waar je eerst moet beginnen te "spelen" voordat je je voorkeuren kunt aanpassen.
Wanneer je niet weet hoe de Zwift bediening werkt ligt zou je ook eens de moeite kunnen nemen om de Zwift manual te lezen https://support.zwift.com...y:-hud-(cycling)-SkYxCkSQ ;)
Bij mij crasht Zwift altijd als ik de rit stop en heb opgeslagen. Ook heel handig :D Ik ben toch maar overgestapt op TrainerRoad. Eens kijken of ik gemotiveerd ben om de uren te maken met filmpjes erbij. Van t weekend anderhalf uur met Fast & Furious 7 aan getraind (wat een baggerfilm :X). En bij afstappen tegen de muur aan gebeukt met m'n knie dus mooie schaafwond |:(

Exact expert nodig? itwize.nl

• la_fusion
Ach ja ik ben toen ik de Tacx net had, en de handleiding niet gelezen had... 2x omgedonderd met fiets en al omdat ik de klem van de Tacx niet vast had gezet. Ik zal vast niet de enige zijn... toch.. toch...

• BartNL
Crazy D schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:28:
[...]Bij mij crasht Zwift altijd als ik de rit stop en heb opgeslagen.
volgens mij is dat ook zo'n Zwift eigenaardigheid d.w.z. volgens mij crashed Zwift dan niet maar wordt het vreemd genoeg altijd afgesloten.

20TB+

• MrAcid
  • Niet online
BartNL schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:12:
[...]

volgens mij is dat ook zo'n Zwift eigenaardigheid d.w.z. volgens mij crashed Zwift dan niet maar wordt het vreemd genoeg altijd afgesloten.
Dit inderdaad, @Crazy D - behoorlijk vreemd gedrag, maar de app sluit dus automatisch na het opslaan van een rit.

Sowieso nog wel een wensenlijstje voor Zwift:
  • Standaard screenshot opslaan en uploaden van Workout Summary
  • Leaderboards voor segmenten met alleen mensen die je volgt
  • Zien waar mensen die je volgt rijden
  • All time PR's voor segmenten ipv alleen 30 day
  • Wereldselectie zonder hacks
  • Elke 1 á 2 weken vragen om een calibratie ná een rit
  • Niet automatisch afsluiten na opslaan
  • Duidelijkere flow om aan de start van Events te komen
  • Fatsoenlijke Strava segmenten (meer een Strava feature request dit)
  • Indicator als je gekozen route is afgerond
  • Hoogteprofiel veel duidelijker maken (welke kant je op fietst, en wanneer er een 'splitsing' zit waardoor hij mogelijk helemaal verandert)
Op het feature request forum staat trouwens wel wat toffe suggesties ook nog, waarbij ik dit de mooiste vind (en nog een nuttige ook!): Feeding/resting/bathroom stations for Gran Fondos (link).

MrAcid wijzigde deze reactie 11-12-2018 12:49 (64%)

Twitter | Strava

• Kluus
Dit zijn allemaal dingen die mogelijk omduidelijk zijn geworden met nieuwe features. Vroeger was Zwift gewoon een vrije omgeving, je logte in en dan kon je rijden en als je klaar was stopte je Zwift. Features als ride with, evenementen, route keuzes, workouts, missies, uberhaupt het hele startscherm, waren er eerst helemaal niet.

Als oorspronkelijke beta user, zit ik dan waarschijnlijk nog in die modus waarbij die features gaande weg bij zijn gekomen, maar dat de basis nog steeds het originele simpele Zwift is. Daardoor ben ik misschien wat blind voor de onduidelijkheden die je als nieuwe gebruiker krijgt ;).

• BartNL
ik ben op weg naar level 32 dus niet echt een nieuwe gebruiker 🤔

20TB+

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Weer wat aankleding in de pain cave na verkoop van de Garmin Vector 2s:
https://tweakers.net/ext/f/WllzBXOQl9eruun0kBffkHz2/thumb.jpg
De Kickr vloermat.

Wel oppassen er niet te lang met cleats erop te gaan staan/draaien...

Wishlist kerstmis: apple tv 4k/32Gb, een wall mount en een 42/43inch flatscreen :)

NielsTn wijzigde deze reactie 11-12-2018 17:16 (100%)

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:42
NielsTn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:10:
[Afbeelding]
De Kickr vloermat.

Wishlist kerstmis: apple tv 4k/32Gb, een wall mount en een 42/43inch flatscreen :)
Mooi fietsje.
Ik heb SPD pedalen op m'n fiets gezet (met nieuwe Sidi SPD schoenen). Schoenen zijn wat warmer voor buiten in de winter?!. Geen gat bij de tenen en natuurlijk loopt het erg fijn en sloopt het geen matjes (gebruik ik niet, hoezo nodig?). Misschien laat ik het wel zo en zeg ik m'n oude SPD sl wel vaarwel...

HBSVDK wijzigde deze reactie 12-12-2018 02:55 (3%)

• MrAcid
  • Niet online
NielsTn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:10:
[Afbeelding]
De Kickr vloermat.

Toffe fiets! BMC Timemachine Road 01?
Kluus schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:07:
Dit zijn allemaal dingen die mogelijk omduidelijk zijn geworden met nieuwe features. Vroeger was Zwift gewoon een vrije omgeving, je logte in en dan kon je rijden en als je klaar was stopte je Zwift. Features als ride with, evenementen, route keuzes, workouts, missies, uberhaupt het hele startscherm, waren er eerst helemaal niet.

Als oorspronkelijke beta user, zit ik dan waarschijnlijk nog in die modus waarbij die features gaande weg bij zijn gekomen, maar dat de basis nog steeds het originele simpele Zwift is. Daardoor ben ik misschien wat blind voor de onduidelijkheden die je als nieuwe gebruiker krijgt ;).
Kan me zeker voorstellen dat dat meespeelt! :) Toevallig een paar weken terug een filmpje gezien van hoe het 'vroeger' was in Zwift, met één route van 4,9km.

Info: https://zwiftinsider.com/jarvis/

MrAcid wijzigde deze reactie 12-12-2018 08:39 (19%)

Twitter | Strava

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

MrAcid schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:34:
[...]

Yep, wel de 'model Three', dat was al prijzig genoeg.
Meer details zijn hier te vinden (de topicstarter heb ik al vanaf september benaderd om mij toe te voegen, zonder resultaat so far): https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56610959

• MrAcid
  • Niet online
NielsTn schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:40:
[...]

Yep, wel de 'model Three', dat was al prijzig genoeg.
Meer details zijn hier te vinden (de topicstarter heb ik al vanaf september benaderd om mij toe te voegen, zonder resultaat so far): https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56610959
Super gaaf - maar wel erg duur. Heb zelf een Canyon Aeroad gekocht dit najaar en dan scheelt ruim €3k (Di2 versies vergeleken)!?

Twitter | Strava

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

MrAcid schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:51:
[...]

Super gaaf - maar wel erg duur. Heb zelf een Canyon Aeroad gekocht dit najaar en dan scheelt ruim €3k (Di2 versies vergeleken)!?
De zwarte versie (met oa Dura-ace etc) zou rond 12k komen,
de rode versie (met SRAM eTAP) zou rond de 10k komen...
dan weet je waar de witte (met Shimano DI2) komt als laatste ;)

Gelukkig een mooi inruil-aanbieidng gehad, en van hydraulische velgremmen naar schijfremmen, en van Red22 bekabeld naar DI2.... allemaal zaken die ik niet of niet makkelijk kon upgraden op mijn eerdere bike.

• Dimi83
MrAcid schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:34:
[...]

[...]

Kan me zeker voorstellen dat dat meespeelt! :) Toevallig een paar weken terug een filmpje gezien van hoe het 'vroeger' was in Zwift, met één route van 4,9km.

[YouTube: Taking a lap of Zwift Island]

Info: https://zwiftinsider.com/jarvis/
De Blauwe mannetjes!!! Nostalgie!! En ik voel het ook zo een beetje zoals @Kluus zegt. Ben nu officieel de kaap van 4j Zwift voorbij.

Strava | Blogje

• pipo de C
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:42
Ik heb wat zoektermen losgelaten op dit topic en het eea gelezen, volgens mij is m'n vraag al beantwoord maar kan iemand even bevestigen:

- De Wahoo Kickr Core zend power/cadence via BT of ANT+ naar het device waar een trainingsapplicatie op draait zoals bijv Zwift?
- Aangezien de meeste laptops/macbooks geen ANT+ ondersteunen zal dit Bluetooth zijn tenzij je een ANT+ dongle gebruikt op je PC?

Nu heb ik een Garmin HRM Run hartslag meter die ANT+ ondersteunt, deze wil ik ook graag koppelen, mag ik dan aannemen dat ik binnen de trainingsapplicatie op de PC (met dongle) m'n hartslag sensor kan koppelen?

ANT+ is nog steeds de voorkeursmethode boven BT? Ik lees herhaaldelijk over problemen met BT. Eerste idee was een Wahoo Tickr kopen en de HRM run die ik voor hardlopen gebruik niet gebruiken voor fietsen maar wellicht beter dus een ANT+ dongle te kopen en alles via ANT+ doen?

Dank alvast!

• MrAcid
  • Niet online
Bluetooth is het proberen waard in eerste instantie - aangezien je dan geen extra kosten hoeft te maken. Afgelopen dinsdag Zwift-setup bij een vriend gemaakt en alles draaide vanaf minuut 1 als een zonnetje op BT.

Verder is het antwoord op je vragen:
1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. TICKR heeft Bluetooth dus dat kun je eerst proberen.

Twitter | Strava

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:22
MrAcid schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:07:
Bluetooth is het proberen waard in eerste instantie - aangezien je dan geen extra kosten hoeft te maken. Afgelopen dinsdag Zwift-setup bij een vriend gemaakt en alles draaide vanaf minuut 1 als een zonnetje op BT.

Verder is het antwoord op je vragen:
1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. TICKR heeft Bluetooth dus dat kun je eerst proberen.
En zeker als je bijv al iPad of AppleTV hebt in mijn ogen prima, werkt instant en geen gedoe met settings oid, kan niet fout eigenlijk

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Sander schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:28:
[...]

En zeker als je bijv al iPad of AppleTV hebt in mijn ogen prima, werkt instant en geen gedoe met settings oid, kan niet fout eigenlijk
Apple TV heeft wat restricties met Bluetooth, recent (deze week) door Shane Miller/GPlama in een video uitgelegd.

YouTube: 4iiii Viiiiva Heart Rate Monitor // AppleTV Bluetooth Problem Solver

NielsTn wijzigde deze reactie 16-12-2018 01:02 (14%)

• pipo de C
Een combinatie is ook geen probleem hoop ik? Oftewel een hartslagmeter via ANT+ (via ANT+ dongle in macbook) en de Wahoo via Bluetooth?

Gisteravond eerste ritje gedaan en werkt via bluetooth prima, echter zonder hartslag.

Ik krijg trouwens geen cadans meting van de wahoo? Klopt dat?

• Crazy D
  • Laatst online: 20-04 14:46

Crazy D

I think we should take a look.

pipo de C schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:21:
Een combinatie is ook geen probleem hoop ik? Oftewel een hartslagmeter via ANT+ (via ANT+ dongle in macbook) en de Wahoo via Bluetooth?

Gisteravond eerste ritje gedaan en werkt via bluetooth prima, echter zonder hartslag.

Ik krijg trouwens geen cadans meting van de wahoo? Klopt dat?
Als je toch een Ant+ dongel hebt waarom dan niet de wahoo ook connecten via ant+.

Bij mijn Wahoo Kickr zat een losse cadans sensor.

By the way iemand ervaring met TrainerRoad en ant+ herkenning? Ik heb voor m'n mac een verloopstekker met USB en HDMI. In alle fiets-apps die ik heb werkt het gewoon om de stekker in de laptop te steken en de software te starten. Alleen bin trainerroad moet ik eerst de app opstarten en dan pas de verloopstekker erin anders herkent ie Ant+ niet....

Exact expert nodig? itwize.nl

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:41

Cis

That's what she said!

Na maanden overdenken en twijfelen overweeg ik toch uiteindelijk de Flux S te kopen.
Nu lees ik dat ik voor schrijfremmen een steekasadapter nodig heb. Dit zou dan 135 of 142 mm moeten zijn. Maar hoe meet ik dat op? :) Is dat de afstand tussen mijn achtervork?

• MrAcid
  • Niet online
Opzoeken in de specs van je fiets, of opmeten (maar dat lijkt me minder betrouwbaar gezien de kleine marge van slechts 7mm). Volgens mij is 142mm gangbaar voor racefietsen.

Twitter | Strava

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nou, het gaat dan meer om de dikte van de as aangezien de 135mm versie een 10mm as heeft, en de 142/148mm versie een 12mm as heeft.

In de winkel zeiden ze ook dat de 142/148 het meest gangbaar is, maar mijn Cube fiets met 105 groep heeft toch echt een 10mm as en dus de 135mm versie nodig.

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:41

Cis

That's what she said!

mvds schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:41:
Nou, het gaat dan meer om de dikte van de as aangezien de 135mm versie een 10mm as heeft, en de 142/148mm versie een 12mm as heeft.

In de winkel zeiden ze ook dat de 142/148 het meest gangbaar is, maar mijn Cube fiets met 105 groep heeft toch echt een 10mm as en dus de 135mm versie nodig.
Thnx! Ik ga het vanavond wel even checken in de manual + opmeten
Is het eigenlijk altijd nodig om een extra quick release adapter set te kopen? Verschilt die dusdanig van mijn huidige snelspanner?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Cis schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:57:
[...]

Thnx! Ik ga het vanavond wel even checken in de manual + opmeten
Is het eigenlijk altijd nodig om een extra quick release adapter set te kopen? Verschilt die dusdanig van mijn huidige snelspanner?
Ja, dat is helaas nodig om de fiets stevig en stabiel op de trainer te kunnen zetten. De standaard snelspanner die op de trainer zit heeft teveel speling wanneer je een fiets met schijfremmen erop zet. Daarom zitten er ook afstandsbussen bij zo'n Tacx set die je koopt. Let goed op bij het monteren van die dingen trouwens, de handleiding is extreem beknopt (het is alleen een plaatje op het kartonnetje) en ik heb voor de zekerheid maar een YT video bekeken om ervoor te zorgen dat ik mijn fiets niet zou beschadigen of de kans zou lopen met fiets en af van de trainer te vallen.

Ik heb niet geprobeerd de snelspanner van mijn fiets te gebruiken maar ik heb wel een aantal waarschuwingen gezien dit vooral ook NIET te doen en alleen een snelspanner van Tacx zelf te gebruiken.

Je moet dus de standaard snelspanner in zijn geheel verwijderen (pas op dat je de veren niet kwijtraakt!), dan met een forse inbus sleutel de afstandsbussen eruit draaien, die van de nieuwe set erin draaien (goed vastdraaien!) en dan de snelspanner van de nieuwe set er doorheen. Dan zou je fiets stevig vastgezet moeten kunnen worden.

(Ik heb een Neo maar ik gok dat het bij de Flux hetzelfde gaat)

• MrAcid
  • Niet online
Ja, gaat bij de Flux hetzelfde.

Twitter | Strava

• coelho

coelho

VanTheManFan

mvds schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:03:
[...]

Ja, dat is helaas nodig om de fiets stevig en stabiel op de trainer te kunnen zetten. De standaard snelspanner die op de trainer zit heeft teveel speling wanneer je een fiets met schijfremmen erop zet. Daarom zitten er ook afstandsbussen bij zo'n Tacx set die je koopt. Let goed op bij het monteren van die dingen trouwens, de handleiding is extreem beknopt (het is alleen een plaatje op het kartonnetje) en ik heb voor de zekerheid maar een YT video bekeken om ervoor te zorgen dat ik mijn fiets niet zou beschadigen of de kans zou lopen met fiets en af van de trainer te vallen.

Ik heb niet geprobeerd de snelspanner van mijn fiets te gebruiken maar ik heb wel een aantal waarschuwingen gezien dit vooral ook NIET te doen en alleen een snelspanner van Tacx zelf te gebruiken.

Je moet dus de standaard snelspanner in zijn geheel verwijderen (pas op dat je de veren niet kwijtraakt!), dan met een forse inbus sleutel de afstandsbussen eruit draaien, die van de nieuwe set erin draaien (goed vastdraaien!) en dan de snelspanner van de nieuwe set er doorheen. Dan zou je fiets stevig vastgezet moeten kunnen worden.

(Ik heb een Neo maar ik gok dat het bij de Flux hetzelfde gaat)
Om bovenstaande heb ik een extra wiel gekocht voor mijn trainer. Geen gedoe met spanners (en banden) wisselen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

coelho schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:50:
[...]

Om bovenstaande heb ik een extra wiel gekocht voor mijn trainer. Geen gedoe met spanners (en banden) wisselen.
Om die reden heb ik een direct drive trainer gekocht ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

lol, dat is ook het filmpje die ik heb gebruikt :D

• Fromz
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:48
D.deJong schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:59:
Ik ben mij nog steeds aan verdiepen in de wereld van smarttrainers en kom met een budget tussen de 300 en 400 euro eigenlijk uit op 2 kanshebbers, de elite qubo smart en de tacx vortex smart.
Ik lees regelmatig dat de software ondersteuning voor zwift bij Elite minder goed is, is dit zo of is dit al achterhaald? De vortex is wat duurder maar indien dit feilloos werkt nog te overzien.
Zie ik een trainer over het hoofd? Duurder dan 400,- is voor die paar maanden binnen trainen voor mij niet te verdedigen.
En wat is het uiteindelijk geworden en ervaring??

Zit hier in hetzelfde schuitje. Simpele tacx in de schuur ga ik niet op, de huis-tuin-keuken hometrainer op zolder ben ik na 30m wel zat. Neig zelf naar de Elite..

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
Fromz schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:48:
[...]

En wat is het uiteindelijk geworden en ervaring??

Zit hier in hetzelfde schuitje. Simpele tacx in de schuur ga ik niet op, de huis-tuin-keuken hometrainer op zolder ben ik na 30m wel zat. Neig zelf naar de Elite..
Het is de Tacx vortex smart geworden, bevalt goed alleen door gebrek aan tijd pas drie keer op gefietst.
Hij reageert perfect op zwift en voor mij is de weerstand goed genoeg. Ik had een mooie aanbieding bij Rose versand.

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Morgen (voornemen) om aantal uren achtereen te zwiften. Iemand goede tips of ervaringen er mee? Doel is meer dan 40km af te leggen, zelfs naar de 100km peddelen.

• CedricD
NielsTn schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:40:
Morgen (voornemen) om aantal uren achtereen te zwiften. Iemand goede tips of ervaringen er mee? Doel is meer dan 40km af te leggen, zelfs naar de 100km peddelen.
Een plat parcours kiezen als je 100 km wil afleggen.
Bergop doe je 4min over 1 km en dat wil je niet :+.

Voor de rest lijkt het mij een kwestie van je rustig te houden en véél te drinken.

• Noxa
Ik zou juist de mega pretzel doen, zie nog eens wat verschillende dingen en het geeft nog een beetje uitdaging.

Verder koptelefoon op een lekker muziekje luisteren, of film kijken.

• la_fusion
Er zit nogal verschil tussen meer dan 40 km en 100 km in Zwift. 40+ km is goed te doen in 1 - 1,5 uur afhankelijk van de fitheid en het parcours natuurlijk maar die 100 km is in het beste geval al ineens 2,5 uur. Als het puur om die 100 km gaat.. zou ik ook een vlak parcours kiezen. Wil je gewoon eens langer in Zwift bezig zijn.. dan inderdaad een lange route kiezen. Al is het voor je te hopen dat niet Richmond of Innsbruck actief is :+

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Aansluiten bij een groepsritje? Levert afleiding en snelheid ligt hoger bij dezelfde inspanning.
En kies een rondje met veel afwisseling. Volcano flat heb je na 10x wel gezien (en dan moet je nog een hele tijd...), op de mega pretzel ben je met 1x rond een heel eind :P zowel mentaal als voor de beentjes helpt afwisseling voor mij.

Verder zorg voor voldoende drinken en evt sanitaire stops doe je het best heuvelaf ;)

• coelho

coelho

VanTheManFan

Roozzz schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:45:
[...]

Aansluiten bij een groepsritje? Levert afleiding en snelheid ligt hoger bij dezelfde inspanning.
En kies een rondje met veel afwisseling. Volcano flat heb je na 10x wel gezien (en dan moet je nog een hele tijd...), op de mega pretzel ben je met 1x rond een heel eind :P zowel mentaal als voor de beentjes helpt afwisseling voor mij.

Verder zorg voor voldoende drinken en evt sanitaire stops doe je het best heuvelaf ;)
Zorg voor een apparaat met Netflix verbinding zodat je écht afleiding hebt. Hoe mooi Zwift ook is, ik kan het niet volhouden om uren met alleen dat beeld door te brengen. Tenzij Alpe d'Huez.

• Fromz
Zijn er mensen die zelf de p1-3 waardes van de elite qubo digital smart hebben aangepast? Zou graag een referentiekader willen hebben.

• BartNL
coelho schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:50:
[...]Zorg voor een apparaat met Netflix verbinding zodat je écht afleiding hebt. Hoe mooi Zwift ook is, ik kan het niet volhouden om uren met alleen dat beeld door te brengen. Tenzij Alpe d'Huez.
dat blijkt persoonlijk. Voor mij is het fietsen met iets als Netflix niet vol te houden omdat het lijkt op de domme indoor trainer van vroeger. Wat ik het langste volhoud zijn groepsritten waar liefst ook via Discord wordt gekletst. Dat is voor mij vergelijkbaar aan buiten fietsen en de tijd lijkt dan ook een stuk sneller voorbij te gaan.

20TB+

• pipo de C
Zijn er hier mensen die hun Zwift data naar Garmin connect willen/kunnen syncen? Ik heb inmiddels in Zwift ingesteld dat ik naar Strava en Garmin connect wil uploaden en naar Strava gaat dat prima.

Bij Garmin komt het niet aan. Zelfs als ik de .fit file in zwift opsla op m'n macbook en handmatig wil uploaden in GC krijg ik een nietszeggende error. "Er is een fout opgetreden bij het uploaden. Probeer het opnieuw."

Ik zie op Zwift en Garmin forums meerdere problemen gemeld, nog zonder oplossing;

https://forums.zwift.com/...d-to-garmin-connect/14111

https://forums.garmin.com...-this-fit-file-from-zwift

Iemand nog een idee?

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:06

Tacoos

i am i

Fromz schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:00:
Zijn er mensen die zelf de p1-3 waardes van de elite qubo digital smart hebben aangepast? Zou graag een referentiekader willen hebben.
Ik zit ook naar die qubo digital te kijken; toch zo'n beetje de goedkoopste interactieve trainer die er te vinden is 😜
Hoe bevalt die? Ik lees nogal wisselende verhalen mbt de geluidsproductie bijvoorbeeld.
En is de max 6% helling niet wat weinig?

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

• Noxa
pipo de C schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:12:
Zijn er hier mensen die hun Zwift data naar Garmin connect willen/kunnen syncen? Ik heb inmiddels in Zwift ingesteld dat ik naar Strava en Garmin connect wil uploaden en naar Strava gaat dat prima.

Bij Garmin komt het niet aan. Zelfs als ik de .fit file in zwift opsla op m'n macbook en handmatig wil uploaden in GC krijg ik een nietszeggende error. "Er is een fout opgetreden bij het uploaden. Probeer het opnieuw."

Ik zie op Zwift en Garmin forums meerdere problemen gemeld, nog zonder oplossing;

https://forums.zwift.com/...d-to-garmin-connect/14111

https://forums.garmin.com...-this-fit-file-from-zwift

Iemand nog een idee?
Strava laten syncen naar Garmin Connect? Eventeel met https://tapiriik.com ?

• CedricD
Tacoos schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:54:
[...]

Ik zit ook naar die qubo digital te kijken; toch zo'n beetje de goedkoopste interactieve trainer die er te vinden is 😜
Hoe bevalt die? Ik lees nogal wisselende verhalen mbt de geluidsproductie bijvoorbeeld.
Heb er geen klagen van. Prijs/kwaliteit is dat ding prima in orde.
Ik zou het niet over m'n hart krijgen om het dubbele, driedubbele of zelf vierdubbele te betalen voor een indoor trainer.

Daarnet er een goede 2 uur op gereden, en dat ding doet gewoon wat het moet doen: ervoor zorgen dat ik beter word op de fiets d:)b

• Fromz
[...]

Ik moet zeggen prima, denk dat ik de waardes nog een beetje moet tweaken maar heb vandaag eerste wedstrijd gedaan en moet zeggen lekker voldaan. Ik miste dat doel op de domme trainer of gewone hometrainer. Geluid is te doen, de een zegt luider dan ander zegt iets stiller dan de vortex. Ik vind het best voor die 288+35 eu, kan altijd beter, stiller, accurater maar dit volstaat voor mij voor de wintermaanden.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

coelho schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:50:
[...]

Zorg voor een apparaat met Netflix verbinding zodat je écht afleiding hebt. Hoe mooi Zwift ook is, ik kan het niet volhouden om uren met alleen dat beeld door te brengen. Tenzij Alpe d'Huez.
Ieder zijn ding. Ik ben kennelijk gevoeliger voor het gaming aspect. Fietsen met Netflix vind ik helemaal niets...

• pipo de C
Opeens werkt het vanochtend weer. Vanochtend weer een training op Zwift gedaan en nu wel automatische sync naar GC en Strava.

Gisteren een support case ingeschoten bij Garmin hierover, nog niks gehoord maar wellicht hebben ze iets aan GC gedaan dat het nu opeens werkt.

Mocht het weer stuk gaan zal ik eens tapiriik kijken, thanks voor de tip.

Ik heb gisteren een support case ingeschoten bij Garmin.
Noxa schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:37:
[...]

Strava laten syncen naar Garmin Connect? Eventeel met https://tapiriik.com ?

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:33
[...]

Ik heb hem ook staan en vind het een prima ding, zeker voor dat geld. Geluidsproductie valt me 100% mee, hij maakt minder lawaai dan de Elite Volare die ik hiervoor had. Het zal allemaal vast wat minder realistisch zijn dan een Direto, maar daar betaal je dan ook minder voor. En aangezien ik de schurft heb aan klimmen is die 6% voor mij al meer dan genoeg. :)

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:06

Tacoos

i am i

Aziraphale schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb hem ook staan en vind het een prima ding, zeker voor dat geld. Geluidsproductie valt me 100% mee, hij maakt minder lawaai dan de Elite Volare die ik hiervoor had. Het zal allemaal vast wat minder realistisch zijn dan een Direto, maar daar betaal je dan ook minder voor. En aangezien ik de schurft heb aan klimmen is die 6% voor mij al meer dan genoeg. :)
Tja, klimmen is ook zeker niet mijn sterkste kant of grootste hobby. Maar erop trainen en beter worden is in nl ook lastig, dat zou wel een doel kunnen zijn voor mij op de indoortrainer, vandaar de vraag.

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

• Aziraphale
Tacoos schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:21:
[...]

Tja, klimmen is ook zeker niet mijn sterkste kant of grootste hobby. Maar erop trainen en beter worden is in nl ook lastig, dat zou wel een doel kunnen zijn voor mij op de indoortrainer, vandaar de vraag.
Daar is hij prima geschikt voor. Enige wat ik er wat vervelend aan vind is dat in ERG mode hij niet reageert bij lage wattage's in, bijvoorbeeld, een warm-up. Ik wil dan graag een hoog beentempo draaien, maar dan het wattage kan dan blijkbaar niet lager. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik er een single speed op heb staan en hij het wattage ook bepaald adhv de snelheid.

Aziraphale wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:38 (9%)

• Fromz
Aziraphale schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:25:
[...]

Daar is hij prima geschikt voor. Enige wat ik er wat vervelend aan vind is dat in ERG mode hij niet reageert bij lage wattage's in, bijvoorbeeld, een warm-up. Ik wil dan graag een hoog beentempo draaien, maar dan het wattage kan dan blijkbaar niet lager. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik er een single speed op heb staan en hij het wattage ook bepaald adhv de snelheid.
Waar pas je precies erg mode aan? Heb het nog niet gevonden namelijk.

Wat mij aan de andere kant opvalt is dat ik geen echt verschil in weerstand voel of ik nou 0% of 6% afleg, behalve dat de snelheid gewoon omlaag gaat bij dezelfde inspanning.

Heb je nog andere instellingen aangepast?

• Aziraphale
Fromz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:15:
[...]

Waar pas je precies erg mode aan? Heb het nog niet gevonden namelijk.

Wat mij aan de andere kant opvalt is dat ik geen echt verschil in weerstand voel of ik nou 0% of 6% afleg, behalve dat de snelheid gewoon omlaag gaat bij dezelfde inspanning.

Heb je nog andere instellingen aangepast?
ERG mode is iets wat je Zwift aan- en uit kunt zetten en zorgt er voor dat je op een constant wattage trapt. Het werkt alleen in workouts, als je gewoon een rondje rijdt zou je die stijging behoorlijk moeten voelen.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True