Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik denk dat ik toch een Tacx flow smart ga halen bij Decathlon. Ik twijfel in verband met de hoeveelheid lawaai. Iemand een idee of ze bij Decathlon toestaan om een gebruikte hometrainer terug te brengen?

FreeShooter wijzigde deze reactie 16-11-2018 12:05 (14%)

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:29
Ik heb laatst wat geexperimenteerd met rubberen matten en dat scheelt wel een heleboel bij de Kickr Snap in ieder geval. Zonder die matten merk je vooral de trillingen als een centrifugerende wasmachine en met die matten merkte je niet zoveel. Had ze bij de bouwmarkt vandaan en het waaren echt van die zachte deurmatten. Die dikke tegels doen niet zo veel.

Die Kickr staat te koop bij VA trouwens.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-04 19:45
Wat voor rubberen matten exact? Ik wil nog wel eens wat uitproberen om het geluid naar de beneden te verminderen. Mijn vriendin hoort overigens heel duidelijk wanneer ik 'hard' ga over klimmen. Ik doel dan vooral op korte heuveltjes na een afdaling. Even volle bak aanzetten om even dat kleine heuveltje met +/- 6% over te komen. Niet als ik gewoon 'rustig' die 6% op aan het fietsen ben.

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:29
Ik heb drie matten op elkaar liggen, alledrie van de bouwmarkt. Lijkt overdreven maar werkt perfect. Eerst een rubberen tegel en daarna twee varianten van een deurmat.Die laatste twee zijn best wel zacht en geven mee ook. Erg stil en weinig trilling. Ik gebruik het zelf in een appartement met onderburen die geen klachten hebben.

Losse matten:
http://i64.tinypic.com/2960qwy.jpg

Op elkaar:
http://i66.tinypic.com/2m43zgh.jpg

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33
MrAcid schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:17:
Vanavond The Wringer gedaan. Hooooly shit. Kan mijn bovenbenen amper nog buigen - niet te doen... :X Als je een keer slecht 45min hebt en helemaal dood wilt: this is your workout.
ligt er wel aan wat voor een wielrenner je bent. Voor mij is deze training op mijn (zware) lijf geschreven. Ik ga veel meer kapot op langere inspanning rond mijn FTP

20TB+

• FORZAM
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-04 17:26
De tweede flow is ondertussen aangekomen (PC is een ander verhaal, daar missen nog onderdelen omdat zowel Amazon als de tweedehandsverkoper niet willen meewerken.

2 sessies tegelijk runnen is geen probleem, Tacxen en Ant+ devices gescheiden houden ook niet mbv. Van sandboxing, maar met de beste wil van de wereld slaag ik er niet in om voor beide sessies ook data na de sessies gesynct te krijgen.

Alle scenario's die ik al uitgeprobeerd heb lopen uit in ofwel slechts 1 sessie die correct synct, ofwel beiden die als "active session/zwifting now" blijven staan. Is iemand hier er al in geslaagd dit werkend te krijgen?

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-04 13:20

mvds

Totally awesome!

Ik heb een Tacx Neo en heb op een Windows 10 PC de Tacx desktop app geïnstalleerd. Ik heb nu ook de video gekocht (€10) van de Alpe d'Huez en geïnstalleerd (8GB). Echter zie ik in de desktop app nog steeds dat ik moet betalen voor het rijden van de Alpe d'Huez en ook dat hij niet is gedownload. Doe ik iets verkeerd?

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• MMUilwijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
mvds schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:46:
Ik heb een Tacx Neo en heb op een Windows 10 PC de Tacx desktop app geïnstalleerd. Ik heb nu ook de video gekocht (€10) van de Alpe d'Huez en geïnstalleerd (8GB). Echter zie ik in de desktop app nog steeds dat ik moet betalen voor het rijden van de Alpe d'Huez en ook dat hij niet is gedownload. Doe ik iets verkeerd?
De Desktop App werkt niet met gekochte films, daar heb je een (betaalde) versie van de Tacx Trainer Software (versie 4) voor nodig. Ik zou überhaupt geen films meer kopen maar voor een 10tje per maand de Desktop Abbo nemen. Heb je vrijwel alle films in een keer, en vanaf april zet je ‘m eventueel stop.

Everytime I suffer I become a better man because of it

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:37:
[...]

Is het uitzoeken waard, hij staat namelijk sowieso niet waterpas... Dank!

Verder nog de volgende twee oorzaken (of gevolgen...?) ontdekt:
- De steekas is (helemaal op het einde, aan de kant van de cassette bij het schroefdraad), licht verbogen. Ik heb een nieuwe besteld;
- De body van de Tacx heeft twee vreemde beschadigingen - de body heeft twee 'hapjes' eruit. Denk eigenlijk dat het hier niet mee te maken heeft, maar ik ga het wel even naar Tacx mailen met foto's. Heb mijn Tacx een jaar geleden tweedehands gekocht, geen idee of dit er al op zat en of het kwaad kan.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Dit probleem is inmiddels helemaal opgelost - Tacx loopt nu echt veel stiller en soepeler op het grote blad!

Wat ik heb gedaan:
- Body vervangen (door Tacx, gratis nieuwe Shimano body gekregen);
- Steekas vervangen die licht verbogen was;
- Blokje onder de trainer zodat hij nagenoeg waterpas staat;
- Versnellingskabel beetje bijgesteld.

Na de bodywissel mist ik een sluitringgetje van de cassette (ivm wissel Edco > Shimano body) maar @mvds had er eentje over en was zo vriendelijk om die gratis naar me op te sturen. _/-\o_

Twitter | Strava

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 15:17
Roozzz schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:23:
[...]

Chat doe ik ook weinig. Hangt ook een beetje van de groep af hoe actief dat is. Je zal in ieder geval niet de enige zijn die er niet heel actief is :P

Ik plan mijn group rides niet echt, ik check meestal even in de app of er iets naar mijn smaak is. Er lijken er zat te zijn die op wat lagere wattages rijden, dus dat komt meestal prima uit. Voor mij werkt het in ieder geval prima om wat rustiger aan te doen :)
Ach, ik hou net van dat sociale :D

Strava | Blogje

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:50
Tacx Neo 949,- bij Mantel vandaag.

MrAngry wijzigde deze reactie 21-11-2018 07:17 (51%)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• FreeShooter
Mooie deal maar ik had gehoopt op de Flux.

• feen
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11-04 18:45
FreeShooter schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:00:
[...]

Mooie deal maar ik had gehoopt op de Flux.
Ik ook, al lees ik wel veel problemen met de flux. Wahoo kickr core staat ook op de wensenlijst.

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-04 13:20

mvds

Totally awesome!

Aangezien er geen topic voor is even hier de vraag. Zijn er ook mensen hier die een loopband (tredmill) hebben voor in Zwift? Ik zie regelmatig hardlopers in Zwift en ik heb even gekeken maar de loopbanden zie Zwift aanraad zijn meteen 3k€. Kan mij niet voorstellen dat er geen goedkopere alternatieven zijn. (Zoals je ook een Flux hebt tov een Neo)

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• FORZAM
mvds schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:22:
Aangezien er geen topic voor is even hier de vraag. Zijn er ook mensen hier die een loopband (tredmill) hebben voor in Zwift? Ik zie regelmatig hardlopers in Zwift en ik heb even gekeken maar de loopbanden zie Zwift aanraad zijn meteen 3k€. Kan mij niet voorstellen dat er geen goedkopere alternatieven zijn. (Zoals je ook een Flux hebt tov een Neo)
Zwift werkt met iedere loopband, zolang je maar een footpod op je schoenen hebt die je cadans en snelheid kan doorgeven aan Zwift.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Roozzz

Plus ultra

Nu ben ik niet thuis in Zwift run, maar bestaat hier ook al zoiets als het verschil tussen een slimme en domme trainer?

Dan kan ik me namelijk voorstellen dat je wel degelijk wilt investeren in een "slimme" loopband ipv gebruik maken van een footpod.

• FORZAM
Roozzz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:41:
Nu ben ik niet thuis in Zwift run, maar bestaat hier ook al zoiets als het verschil tussen een slimme en domme trainer?

Dan kan ik me namelijk voorstellen dat je wel degelijk wilt investeren in een "slimme" loopband ipv gebruik maken van een footpod.
Dat verschil is er dus inderdaad, maar vandaar dus ook dat de "slimme" loopbanden direct in de zeer hoge prijsklasse zitten.

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:01
En KNWU-leden krijgen 10% extra korting. Ik wil de trainer kopen maar ben geen lid, even kijken wat ik hiermee kan doen. Lid worden kost 23 euro en duurt 2 dagen...

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:22
feen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:10:
[...]

Ik ook, al lees ik wel veel problemen met de flux. Wahoo kickr core staat ook op de wensenlijst.
+1 op problemen met Flux. Heb er sinds half september 1 en die is nu helaas kapot. Van klein beetje geluid bij het beginnen met fietsen naar de huidige herrie. Zaterdag terugbrengen bij Decathlon en waarschijnlijk geld terug omdat ze geen voorraad hebben... Dan maar eens kijken of er ergens nog een aanbieding is voor Flux S of toch naar een Kickr Core over.

Overigens: Dit is hoe hij dus niet hoort te klinken: https://imgur.com/gallery/nOfxs1W

Sander wijzigde deze reactie 21-11-2018 15:26 (19%)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

FORZAM schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:11:
[...]

Dat verschil is er dus inderdaad, maar vandaar dus ook dat de "slimme" loopbanden direct in de zeer hoge prijsklasse zitten.
Helder. Als het gat dus een paar €k is, dan vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk op een slimme lopen. Hoogstens interessant voor sportscholen of diehard lopers die nog geen loopband hebben staan.

Het gat is bij fietsen gelukkig een stuk kleiner want het voegt nogal wat toe aan de beleving.

Roozzz wijzigde deze reactie 21-11-2018 15:24 (9%)

• MrAcid
  • Niet online
FORZAM schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:40:
[...]

De tweede flow is ondertussen aangekomen (PC is een ander verhaal, daar missen nog onderdelen omdat zowel Amazon als de tweedehandsverkoper niet willen meewerken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

2 sessies tegelijk runnen is geen probleem, Tacxen en Ant+ devices gescheiden houden ook niet mbv. Van sandboxing, maar met de beste wil van de wereld slaag ik er niet in om voor beide sessies ook data na de sessies gesynct te krijgen.

Alle scenario's die ik al uitgeprobeerd heb lopen uit in ofwel slechts 1 sessie die correct synct, ofwel beiden die als "active session/zwifting now" blijven staan. Is iemand hier er al in geslaagd dit werkend te krijgen?
Denk niet dat veel mensen deze setup hebben en/of Zwift in een sandbox draaien - maar het klinkt als een netwerkprobleem.

Hier wellicht een work around voor ritten die je al gedaan hebt: https://zwiftinsider.com/retrieve-lost-ride/

Toffe opstelling trouwens - zou willen dat ik er de ruimte voor had. :) Is die kamer wel een beetje geventileerd? Met die ene ventilator die op de foto staat zou ik persoonlijk na 15min aan het waterfietsen zijn.

Twitter | Strava

• feen
Sander schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:17:
[...]

+1 op problemen met Flux. Heb er sinds half september 1 en die is nu helaas kapot. Van klein beetje geluid bij het beginnen met fietsen naar de huidige herrie. Zaterdag terugbrengen bij Decathlon en waarschijnlijk geld terug omdat ze geen voorraad hebben... Dan maar eens kijken of er ergens nog een aanbieding is voor Flux S of toch naar een Kickr Core over.

Overigens: Dit is hoe hij dus niet hoort te klinken: https://imgur.com/gallery/nOfxs1W
Maatje van mij heeft hetzelfde, de Tacx Flux 2 T2980 zat ik op te wachten, maar levertijd is enorm lang daarvan en ik wil onderhand wel weer op de fiets zitten. Dus vrijdag nog even afwachten en anders de Kickr halen.

• FreeShooter
Sander schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:17:
[...]

Misschien kun je beter contact opnemen met Tacx in plaats van Decathlon. Ik begrijp dat ze kapotte flux soms vervangen door een nieuwer model.

• Sander
FreeShooter schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:34:
[...]

Misschien kun je beter contact opnemen met Tacx in plaats van Decathlon. Ik begrijp dat ze kapotte flux soms vervangen door een nieuwer model.
Dat was eerste stap maar iets met kastje en muur:
Beste,

Bedankt voor je bericht.
We vermoeden dat de riem van de roller af is.
We raden je aan om contact op te nemen met de dealer waar je de FLUX hebt gekocht.
Dit moet worden onderzocht door hun Tacx-servicecentrum.
Excuses voor het ongemak.
Kind Regards

Tacx Support

• MrAcid
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:01:
[...]

Dat was eerste stap maar iets met kastje en muur:
Beste,

Bedankt voor je bericht.
We vermoeden dat de riem van de roller af is.
We raden je aan om contact op te nemen met de dealer waar je de FLUX hebt gekocht.
Dit moet worden onderzocht door hun Tacx-servicecentrum.
Excuses voor het ongemak.
Kind Regards

Tacx Support
Dat is geen kastje en muur, dat is gewoon de juiste weg voor garantieafhandeling.

Twitter | Strava

• Dimi83
Roozzz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:22:
[...]

Helder. Als het gat dus een paar €k is, dan vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk op een slimme lopen. Hoogstens interessant voor sportscholen of diehard lopers die nog geen loopband hebben staan.

Het gat is bij fietsen gelukkig een stuk kleiner want het voegt nogal wat toe aan de beleving.
Ik ken mensen die met hun Ipad naar de sportschool trekken en daar dan Zwiften. De meeste sportscholen hebben gratis Wifi en een loopsessie op Zwift trekt een Ipad makkelijk. Vind het persoonljk wel wat gek om te doen.

Strava | Blogje

• Sander
MrAcid schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:09:
[...]

Dat is geen kastje en muur, dat is gewoon de juiste weg voor garantieafhandeling.
Ja en nee, Decathlon vertelt me vervolgens dat het eerst dat zei doen is opsturen naar Tacx, en vroegen ook gelijk of ik zelf geen contact met hun gezocht had/kon zoeken. Maar aangezien dat traject van opsturen naar Tacx lang duurt (Decathlon moet intern eerst terug sturen naar hun warehouse in België :X:X) geven ze bij voorkeur gelijk geld terug, want een nieuwe hebben ze tot zeker mid-december niet op voorraad. Ik denk dat ik dat dus maar accepteer en dan kijk naar een Flux S, hopen dat met het nieuwere model (met inmiddels ook aardig vernieuwde binnenkant volgens DC Rainmaker) dit soort dingen er ook uit zijn.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Dimi83 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:53:
[...]

Ik ken mensen die met hun Ipad naar de sportschool trekken en daar dan Zwiften. De meeste sportscholen hebben gratis Wifi en een loopsessie op Zwift trekt een Ipad makkelijk. Vind het persoonljk wel wat gek om te doen.
Snap ik, maar dan heb je toch nog steeds geen slimme band? Of is dit al zo uniform dat het gewoon werkt?

Mijn ervaring op de loopband (hardlopen is mijn 1e sport), is dat het nog oneindig veel erger is dan een domme fietstrainer. Dus ik snap het ergens wel, alle afleiding is wenselijk ;)

• FORZAM
MrAcid schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:53:
[...]

Denk niet dat veel mensen deze setup hebben en/of Zwift in een sandbox draaien - maar het klinkt als een netwerkprobleem.

Hier wellicht een work around voor ritten die je al gedaan hebt: https://zwiftinsider.com/retrieve-lost-ride/

Toffe opstelling trouwens - zou willen dat ik er de ruimte voor had. :) Is die kamer wel een beetje geventileerd? Met die ene ventilator die op de foto staat zou ik persoonlijk na 15min aan het waterfietsen zijn.
Netwerkprobleem is het niet, maar het zal er iets mee te maken hebben dat bij het afsluiten van Zwift in de sandbox hij niet correct de .fit files finaliseert en naar de server stuurt.

Normale procedure:
- Tijdens de Zwift sessie zijn er 2 .fit files:
1) datum-tijd.fit (Die elke 10 minuten aangevuld wordt
2) Active session .fit Deze lijkt aan een hogere frequentie bijgewerkt te worden en gesynct te worden met de Zwift servers. Hieraan kan je in de compaion app/zwift site zien dat je (Of iemand anders aan het Zwiften is.)
Wanneer je voor "End ride" en "Save session" kiest wordt active session.fit verwijderd en zal er een signaal naar de server gaan dat je gestopt bent met zwiften. De datum-tijd.fit file wordt dan schijnbaar gefinaliseerd en naar zwift.com opgeladen als complete sessie en van daar uit verder gesynct naar Strava/Garmin,...

Bij de sandbox wordt bij "End ride" en "Save session" de active session.fit niet verwijderd, en de datum-tijd.fit dus ook niet opgeladen. Voor wat de zwift servers betreft ben ik dus na het afsluiten nog steeds aan het Zwiften... (Tijd loopt op, afstand natuurlijk niet.)
Ik kan dan natuurlijk wel de datum-tijd.fit gaan ophalen en manueel naar Strava opladen, maar dan heb ik de gegevens nog steeds niet binnen het Zwift platform.

En ventilatie, da's inderdaad niet afdoende, nu lukt het nog net met die ene ventilator en het raam open, maar er zijn al 2 krachtigere exemplaren onderweg.

• Dimi83
Roozzz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:08:
[...]

Snap ik, maar dan heb je toch nog steeds geen slimme band? Of is dit al zo uniform dat het gewoon werkt?

Mijn ervaring op de loopband (hardlopen is mijn 1e sport), is dat het nog oneindig veel erger is dan een domme fietstrainer. Dus ik snap het ergens wel, alle afleiding is wenselijk ;)
Nee inderdaad. Het is dan met een footpod en blijkbaar hebben veel mensen dit al.

Strava | Blogje

• la_fusion
Het zal met zo'n footpod dan waarschijnlijk vooral zorgen voor afleiding want je merkt dan natuurlijk geen verschil in inspanning als je een berg op gaat. Zelf ook wel eens op een loopband gestaan en inderdaad.. het is nog saaier dan een indoortrainer ;)

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-04 14:47
Euhm topic heet "het grote indoor cycling topic" :/ ;) :+

Steun ook Klimmen tegen MS

• BartNL
la_fusion schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:49:. het is nog saaier dan een indoortrainer ;)
maar dan zou ik het nog steeds erg leuk vinden. Ik vind indoor fietsen met Zwift helemaal niet saai *O*

20TB+

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:29
Tacx Neo nu €899,-

• saeJ7Oxo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:31

• feen
Bij Bol.com 895, iemand ervaring met de Neo? De flux is van mijn lijst gezien de vele problemen, de nieuwe Tacx Flux 2 is voorlopig niet uit. De Kickr Core is een optie, maar voor 95 euro meer heb je nu de Neo, zijn daar ook veel problemen mee bekend zoals de Flux?

• BartNL
Nee de Neo wordt al jaren gezien als de beste trainer.

20TB+

• Bananeman
Neo besteld met KNWU korting. 854 euro, betere prijs verwacht ik niet te zien de komende dagen.

• FreeShooter
Bananeman schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:10:
Neo besteld met KNWU korting. 854 euro, betere prijs verwacht ik niet te zien de komende dagen.
Een goede deal, maar vraag me af hoe je komt aan 854€?

Ik had gehoopt op een flux of andere vergelijkbare direct drive trainer in de aanbieding vandaag. Maar het lijkt er niet op dat het gaat gebeuren. Een hele setup (trainer + casette + casetteafnemer + mat + ventilator + ANT dongle) is toch een aardige som geld.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
FreeShooter schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:42:
[...]

Ik had gehoopt op een flux of andere vergelijkbare direct drive trainer in de aanbieding vandaag. Maar het lijkt er niet op dat het gaat gebeuren. Een hele setup (trainer + casette + casetteafnemer + mat + ventilator + ANT dongle) is toch een aardige som geld.
899 - 5% (door KNWU)

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• MrAngry
Mantel heeft die Neo ondertussen van de KNWu kortingslijst gehaald dus ik dat @Bananeman hem besteld heeft toen hij nog 949 was? (949-10% =854)

• Sander
FreeShooter schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:42:
[...]

Flux S is bij vanbon 539, veel scherper zie ik die niet snel worden: https://vanbon-sport.nl/t...t2900s-fietstrainer-zwart

Overigens na problemen met de 'oude' flux na 8 weken wordt dit poging 2 en laatst, hoop dat Tacx de quality control beetje op orde heeft met de Flux S.

Sander wijzigde deze reactie 23-11-2018 13:31 (10%)

• Bananeman
MrAngry schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:52:
Mantel heeft die Neo ondertussen van de KNWu kortingslijst gehaald dus ik dat @Bananeman hem besteld heeft toen hij nog 949 was? (949-10% =854)
Exact. Helaas dus geen 10% korting op de prijs van 899, ze zijn ook niet helemaal gek bij Mantel ;)

• Pimorez
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:21:
[...]

Flux S is bij vanbon 539, veel scherper zie ik die niet snel worden: https://vanbon-sport.nl/t...t2900s-fietstrainer-zwart

Overigens na problemen met de 'oude' flux na 8 weken wordt dit poging 2 en laatst, hoop dat Tacx de quality control beetje op orde heeft met de Flux S.
Zonde, ik heb mijn Tacx Flux S twee weken geleden voor 519,- bij de Decathlon gekocht :9~

Last.fm

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 14:46

Crazy D

I think we should take a look.

Iemand toevallig de Taxc desktop app goed werkend op een mac? Met ant+ ontvanger aangesloten op de usb. Alle andere software geen enkele probleem. Bij de Taxc software: hartslag 100 slagen te hoog,RPM ging continue van 0 naar 150 en terug. Eigenlijk alleen de wattage leek wel aardig te kloppen. Wilde even kijken of ik dat een beetje aardige software vind, maar vond t op die manier niet zo heel leuk. Al zagen de filmpjes die je kunt rijden met de gratis versie er wel goed uit.

Ben daarna maar met BigRing en ERG mode aan de gang geweest. Werkt ook leuk :)

Exact expert nodig? itwize.nl

• Sander
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik al die rij ritje-X na video's dodelijk saai vindt op de trainer. Ik vind een uur of max 1,5 op de fiets binnen best prima, maar dan wel met beetje afwisseling oid, vandaar dat ik op dit moment veel Sufferfest gebruik. Merkte dat ik bij al die vide's al vrij snel niet meer naar de beelden of trainer keek en gewoon sport of serie aan had op de TV... Dan kan je net zogoed gewoon een training inladen op je Wahoo Bolt en het scherm gebruiken voor vermaak ;-)

• Pimorez
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:09:
Iemand toevallig de Taxc desktop app goed werkend op een mac? Met ant+ ontvanger aangesloten op de usb. Alle andere software geen enkele probleem. Bij de Taxc software: hartslag 100 slagen te hoog,RPM ging continue van 0 naar 150 en terug. Eigenlijk alleen de wattage leek wel aardig te kloppen. Wilde even kijken of ik dat een beetje aardige software vind, maar vond t op die manier niet zo heel leuk. Al zagen de filmpjes die je kunt rijden met de gratis versie er wel goed uit.

Ik zal het dit weekend proberen, heb die 30 dagen premium nog niet geclaimd dus dan doe ik dat ook meteen :)

Last.fm

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-04 11:21
Net 2.5u base training (Trainerroad) er op zitten. Het blijft toch lang en toffe films boven de 2uur zijn lastig(er) te vinden.:+

• MrAcid
  • Niet online
Netflix staat er vol mee. ;)

Twitter | Strava

• MrAngry
Tarkin schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:30:
Net 2.5u base training (Trainerroad) er op zitten. Het blijft toch lang en toffe films boven de 2uur zijn lastig(er) te vinden.:+
Volgens mij moet je dat soort dingen ook helemaal niet binnen willen doen. Gebruik daar liever het weekend buiten voor en binnen 's avonds gestructureerde intervallen (of balls to the wall Zwift wedstrijdjes).

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:51
Ik beperk me ook meestal tot 1 uur op Zwift.

Uiteraard wil je je trainingen afwerken, maar het moet plezant blijven ook :)

• Dimi83
In een van de laatste podcast van Velonews wordt er ook gepraat over trainen indoor vs outdoor. De conclusie (in grote lijnen) is toch om het indoor liever op 1 a 1,5u te houden en als je meer wil trainen, je ook bv. 2 x 1u op 1 dag doet.

Strava | Blogje

• Crazy D

Crazy D

Maar dat heeft volgens mij meer met motivatie houden te maken dan dat het trainingsgewijs scheelt. Of je nu binnen of buiten hartslag x of wattage y rijdt, trainingsgewijs is het resultaat hetzelfde. Hoewel je binnen wel sneller met hogere hartslag zit, iig mijn ervaring is dat ik binnen bij een gelijke inspanning makkelijk 10 slagen hoger zit, zeker als de verwarming aan staat (m'n trainer staat in de woonkamer en de enige plek is vlak bij de verwarming).

• Noxa
Crazy D schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:13:
zeker als de verwarming aan staat (m'n trainer staat in de woonkamer en de enige plek is vlak bij de verwarming).
Dude, naast de verwarming!? Ik zweet me kapot op een ijskoude zolder kamer. Wat jij doet is bikram zwiften.

• Dimi83
Crazy D schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:13:
Maar dat heeft volgens mij meer met motivatie houden te maken dan dat het trainingsgewijs scheelt. Of je nu binnen of buiten hartslag x of wattage y rijdt, trainingsgewijs is het resultaat hetzelfde. Hoewel je binnen wel sneller met hogere hartslag zit, iig mijn ervaring is dat ik binnen bij een gelijke inspanning makkelijk 10 slagen hoger zit, zeker als de verwarming aan staat (m'n trainer staat in de woonkamer en de enige plek is vlak bij de verwarming).
https://www.velonews.com/2018/11/training/fast-talk-podcast-rethinking-the-science-of-trainers_481482

Er zit meer verschil op dan dat. Maar ja, je moet je ook altijd de vraag stellen of het voor jou persoonlijk als amateur (wat de meeste hier toch zijn denk ik) zo veel verschil uitmaakt. Maar kijk zeker eens naar de link en beluister de podcast eens. Ik vond het nog interessant.

Een kleine stukje uit wat ze bespreken, en ik citeer
We’ll discuss situations where it’s good to use a trainer—and when it may be even better than riding on the road, such as when we’re doing neuromuscular work.

Likewise, we’ll talk about situations where you might want to avoid the trainer. You might know already… a five-hour, mind-numbing ride on the trainer is a sign of incredible dedication.

Don’t do it again. :9

Dimi83 wijzigde deze reactie 25-11-2018 16:24 (18%)

Strava | Blogje

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-04 11:21
MrAngry schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:26:
[...]

Volgens mij moet je dat soort dingen ook helemaal niet binnen willen doen. Gebruik daar liever het weekend buiten voor en binnen 's avonds gestructureerde intervallen (of balls to the wall Zwift wedstrijdjes).
True, maar een sinds kort gewijzigde gezinssituatie leent daar niet zo voor . Gecombineerd met verbouwingen zorgt het ervoor dat ik vooral mot rijden wanneer ik tijd heb.

Dat gezegd zijnde zie ik niet op tegen zo een sessies. Filmpje op en gaan. Naar mijn gevoel vermijd ik de eentonigheid juist door de TR sessie. Die breekt het wat op.

Nu ja. Boven de 3uur op de rollen ga ik ook niet.

• Pimorez
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:09:

Het is iets later dan 'dit weekend' geworden maar ik heb het zojuist geprobeerd. Snelheid, wattage en cadans werkt prima alleen mijn hartslag band (Garmin) pakt hij niet.

Dit is met de ANT+ sensor van Tacx op een MacBook Pro, Mojave.

Last.fm

• Crazy D

Crazy D

Pimorez schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:07:
[...]

Het is iets later dan 'dit weekend' geworden maar ik heb het zojuist geprobeerd. Snelheid, wattage en cadans werkt prima alleen mijn hartslag band (Garmin) pakt hij niet.

Dit is met de ANT+ sensor van Tacx op een MacBook Pro, Mojave.
Hmmm zal t toch nog een keer proberen, of moet eerst MacOS updaten :-)

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:51

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Na een eerste zwift trainingsplan te hebben afgerond (wat was mn conditie slecht), de FTP test gedaan. Mislukt helaas maar merk wel meer kracht in de benen. Iemand tips en ervaringen om deze FTP test te overleven? Of is t een kwestie van HTFU ?

• BartNL
Wat voor een vermogen denk je te gaan trappen tijdens de FTP test en op basis waarvan denk je dat?
Vooral bij een eerste test voorzichtig beginnen. Wanneer je denkt 20 minuten 200W te gaan trappen begin je met 180W en wanneer dat richting 10 minuten nog steeds makkelijk gaat verhoog je naar 200W. Daarna kijken of je de laatste minuten nog wat over hebt.

20TB+

• Crazy D

Crazy D

Dimi83 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:23:
[...]

https://www.velonews.com/2018/11/training/fast-talk-podcast-rethinking-the-science-of-trainers_481482

Er zit meer verschil op dan dat. Maar ja, je moet je ook altijd de vraag stellen of het voor jou persoonlijk als amateur (wat de meeste hier toch zijn denk ik) zo veel verschil uitmaakt. Maar kijk zeker eens naar de link en beluister de podcast eens. Ik vond het nog interessant.

Een kleine stukje uit wat ze bespreken, en ik citeer

[...]
Ik heb m een stuk geluisterd. Vind ze wel erg bevooroordeeld. Die dude uit Engeland (die ik wat slecht te verstaan vond) had idd wat fysiologische aspecten (binnen gebruik je je spieren net even op een andere manier, vooral omdat je niet over evenwicht druk hoeft te maken) en ze noemen de intensiteit als een belangrijk punt, juist ook omdat je binnen non-stop trapt terwijl je buiten altijd wel micro-momenten rust hebt. Maar ik vond het daarnaast vooral teveel over het mentale aspect gaan over hoe saai het eigenlijk is.. En daarnaast benoemen ze ook dat het juist voor specifieke trainingen/intervallen efficiënter is om het binnen te doen want dan heb je geen bochten, stoplichten en andere afleiding. Ergens een beetje tegenstrijdig dus. Maar geloof ook wel dat voor een duurtraining van 3,5 uur indoor niet zo slim is, juist vanwege het soort training dat duur is, en dat staat iets haaks op het non-stop trappen karakter van indoor rijden.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Noxa
NielsTn schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:40:
Na een eerste zwift trainingsplan te hebben afgerond (wat was mn conditie slecht), de FTP test gedaan. Mislukt helaas maar merk wel meer kracht in de benen. Iemand tips en ervaringen om deze FTP test te overleven? Of is t een kwestie van HTFU ?
Ja hier een paar tips:

1. Zet ERG mode uit, anders haal je het nooit. (been there)
2. Begin "rustig", wel stevig doortrappen maar nog niet voluit.
3. Na 10 minuten ga je aanzetten naar een vermogen wat voelt alsof dit je limiet is. Hang in there, nog maar 10 minuten.
4. Na 15 minuten kijk je je hoe je voelt, heb je nog over dan versnel je anders... hang in there! nog maar 5 minuten.
5. Laatste 30 seconden staan op die pedalen, stampen, puffen, hijgen, steunen en kotsend over het stuur. It's done.

6. Wat ik vaak doe is in ieder geval mijn hartslag afplakken met een stukje papier. Ik liet me er teveel door beïnvloeden. (Ik haal ook vaak mijn hartslag van de garmin als ik flink ga klimmen).
7. Wil je echt onbevooroordeeld de test in dan plak je ook je vermogen af.

FTP testen doet pijn, als je niet naar de klote bent na 20 minuten dan heb je je te veel ingehouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:55
Je kan ook een step test doen. Deze is wat minder vermoeiend en komt goed overeen met je FTP.

https://whatsonzwift.com/...-lama/step-test-pb-hptek/

https://gplama.blogspot.c...st-on-zwift-pb-hptek.html

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Step test heb ik ervaring mee, in de goede tijd (2015) kwam ik bij een SMA in Venray tot 408 Watt
overige tips: afplakken hartslag/vermogen zal ik eens proberen, t blijft op een bepaald punt een mentaal spelletje. Nu eerst een dag herstel/rust, woensdag a.s. maar weer proberen. T' moet toch eens lukken :D

FTP test op Zwift werkt prima: eerst met ERG mode wordt door Zwift keurig eea ingesteld, en zodra de 20 minuten test start, schakelt ERG mode uit. en dan is het knallen... (rij hier op een Wahoo Kicker uit 2014)

NielsTn wijzigde deze reactie 27-11-2018 09:51 (13%)

• Noxa
NielsTn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:50:
[...]

Step test heb ik ervaring mee, in de goede tijd (2015) kwam ik bij een SMA in Venray tot 408 Watt
overige tips: afplakken hartslag/vermogen zal ik eens proberen, t blijft op een bepaald punt een mentaal spelletje. Nu eerst een dag herstel/rust, woensdag a.s. maar weer proberen. T' moet toch eens lukken :D

FTP test op Zwift werkt prima: eerst met ERG mode wordt door Zwift keurig eea ingesteld, en zodra de 20 minuten test start, schakelt ERG mode uit. en dan is het knallen... (rij hier op een Wahoo Kicker uit 2014)
Ah ik wist niet dat Zwift de ERG mode automatisch uit zette. 408 watt is een hoop om op te mikken, afhankelijk van je gewicht uiteraard. Ik zou daar nu niet op mikken.

Nog een tip, als je een wat natuurlijke test wilt doen kun je ook gewoon de Alpe D'Zwift op rammen. Begin je bij dat bruggetje en dan rustig er er naar toe peddelen met een paar sprintjes en dan bij de start meteen er tegen aan.

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Noxa schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:39:
[...]

Ah ik wist niet dat Zwift de ERG mode automatisch uit zette. 408 watt is een hoop om op te mikken, afhankelijk van je gewicht uiteraard. Ik zou daar nu niet op mikken.

Nog een tip, als je een wat natuurlijke test wilt doen kun je ook gewoon de Alpe D'Zwift op rammen. Begin je bij dat bruggetje en dan rustig er er naar toe peddelen met een paar sprintjes en dan bij de start meteen er tegen aan.
de alpe dzwift heb ik nog niet gespot/unlocked, zit net op level 11 :)

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-04 11:19
Nog 1 level dan mag je :)

Natuurlijke test..try Insbruck

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Mijn benen doen nog een beetje zeer van gisteren. Dan denk je 's avonds nog even een groepsritje mee te pakken en kies je iets dat prima in je bereik zit (2,5 - 3 w/kg), maar dan blijkt al snel dat die shoarma schotel van een uurtje eerder en een drukke werkdag ervoor zorgen dat je benen niet helemaal optimaal bizar slecht zijn. Weigert de ventilator... En dan valt het tempo ook nog net even iets te hoog uit (avg 3,1).
Kortom, in een uurtje helemaal stuk gegaan :+

• MrAcid
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:48:
Nog 1 level dan mag je :)

Natuurlijke test..try Insbruck
Daar zit toch geen 20min klim in...?

Twitter | Strava

• Pimorez
  • Niet online
Zo heb ik mijn FTP test op Zwift te rustig gedaan. Ik had geen idee wat te verwachten (en had nog geen ventilator, die is nu wel onderweg :+) dus kwam terecht op 199. Hoewel ik goed moe was, had ik wel een stuk harder gekund, helemaal met voldoende koeling. Als ik ergens volgend weekend tijd heb ga ik nog een poging wagen :)

Tot dan af en toe een uurtje zo'n workout doen. Gisteren een Sweet Spot Training gedaan, dat ging wel lekker.

Last.fm

• BartNL
Noxa schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:17:
[...]FTP testen doet pijn, als je niet naar de klote bent na 20 minuten dan heb je je te veel ingehouden.
net niet helemaal stuk gaan is voor de gemiddelde vrije tijds fietser geen probleem. Het maakt weinig uit of je je FTP een paar watt te laag hebt staan terwijl dat voor het kapot gaan heel veel uit maakt. Wanneer je op basis van je FTP gaat trainen zal je FTP ook zo maar kunnen veranderen als is het maar op basis van je vorm van de dag.
Je trainingszones zullen niet ineens heel anders zijn omdat je je FTP 5 watt te laag hebt getest. Indien nodig kun je in Zwift tijdens de training altijd nog 10% meer of minder vermogen bijstellen. Voor je trainings effectiviteit zal het ook weinig uitmaken.
Denk dat de belangrijkste reden om helemaal kapot te gaan is omdat wielrenners graag op basis van een FTP getal hun vorderingen willen zien. En wanneer je dan elke keer een hogere FTP wilt zien moet je uiteindelijk wel heel erg kapot gaan >:)

20TB+

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-04 11:19
NielsTn schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:42:
[...]

GP lama heeft ook al eens eea uitgezocht met oa zwift community.
Met beleid uit zAdel kan geen kwaad, en rekening houden dat je met een sprint bv de fiets niet met het stuur van links naar rechts werpt. Verder zorgen dat eea deugdelijk (met juiste materialen) goed geklemd zit. En er is niets aan de hand.
Dan bouw je toch een RocketPlate?

https://zwiftinsider.com/rockit-launcher/

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

sprinten doe ik maar op de (verlaten) weg. naast een rockerplate denk ook aan stalen quick releases (ivm krachten/klemmen).
zwift = om te trainen, in control... hufterig sprinten: outside please ;)

• Sander
Hmm, na kapotte Flux (2018) nu een nieuwe Flux S binnengekregen. Verandering in de verpakking is dat er niet langer een lockring wordt meegeleverd maar dat je volgens Tacx gewoon de lockring van je cassette kunt gebruiken...

Helaas gaat dat dus niet goed met een 11-speed 105 cassette (CS-5800),die van de oude flux afkomt. Er zouden geen extra spacers nodig moeten zijn, maar desondanks heb ik flinke speling op m'n tandwielen terwijl de lockring al flink op spanning zit. Met 9 of 10 speed moet er een tussenringetje tussen, dan zit het bij mij ook goed, maar dan moet ik bij iedere wissel van buiten naar binnen derailleur een best stuk bijstellen en het klopt gewoon niet met wat Tacx zegt in z'n handleidingen.

Iemand een idee? Anders morgen maar weer met Tacx Support in de slag. Heb wel besloten dat als deze wederom terug moet dat ik dan absoluut geen Tacx spullen meer koop.

• la_fusion
Heb je de tandwielen van je casette ook goed schoongemaakt? Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met de montage van mijn casette dat er speling op zat en dat stond in dat geval dus los van de Tacx. Kan soms een kleinigheidje zijn.

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-04 14:47
Ik ben overgeschakeld naar de Ramp Test van Trainerroad ipv een FTP test. Stuk beter te behappen en je kan daarna nog een korte training rijden als je nog niet dood genoeg bent (of om je tss te halen).

Meer info: https://support.trainerro...0006903031-Ramp-Test-FAQs

joint_me wijzigde deze reactie 29-11-2018 08:59 (4%)

Steun ook Klimmen tegen MS

• arcanis
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 10:10
joint_me schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:56:
Ik ben overgeschakeld naar de Ramp Test van Trainerroad ipv een FTP test. Stuk beter te behappen en je kan daarna nog een korte training rijden als je nog niet dood genoeg bent (of om je tss te halen).

De Ramp test is inderdaad ideaal, echter heb ik wel wat bedenkingen bij de waarde die er uit gerold komt. Bij mij komt er structureel een te hoge waarde uit. Ik moet er minimaal 10 watt vanaf halen anders haal ik de rest van de workouts niet.

• Sander
la_fusion schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:21:
Heb je de tandwielen van je casette ook goed schoongemaakt? Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met de montage van mijn casette dat er speling op zat en dat stond in dat geval dus los van de Tacx. Kan soms een kleinigheidje zijn.
Cassette is as good as new, want heeft alleen op andere Tacx gezeten voor 2,5 maand. Is verder ook schoon etc. Speling zit echt omdat de lockring er niet ver genoeg in kan voordat ie vast zit, aandrukken met de hand werkt prima en dan is de speling weg. Als dingen niet schoon zijn zou ik eerder het omgekeerde verwachten.

• la_fusion
Sander schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:43:
[...]

Cassette is as good as new, want heeft alleen op andere Tacx gezeten voor 2,5 maand. Is verder ook schoon etc. Speling zit echt omdat de lockring er niet ver genoeg in kan voordat ie vast zit, aandrukken met de hand werkt prima en dan is de speling weg. Als dingen niet schoon zijn zou ik eerder het omgekeerde verwachten.
Nou bij mij zorgde de vuiligheid er eens voor dat de tandwielen niet helemaal goed tegen elkaar aan lagen maar ik nog wel de sluitring kon aandraaien. Het gevolg hiervan was een rammelende casette als ik over klinkers reed.

• Dimi83
Persoonlijke mening:

Vroeger reed men nog een uur om de FTP waarde te bepalen. Maar dat was voor velen mentaal te zwaar. Sindsdien zoekt men steeds meer manieren om die test makkelijker te maken. Straks gaat men nog komen met een 1 minuut test om die FTP te bepalen.

Tja....

Strava | Blogje

• fietsbob

• MrAcid
  • Niet online
Ben nu met de Zwift Academy 2018 bezig. Behoorlijk uitdagende workouts daarin! Ik heb vorige week de eerste gedaan en net de tweede - allebei pittig maar wel goed!

Vandaag was deze: https://whatsonzwift.com/...2018/2-strength-reloaded/

Warm-up
4x5min 85% FTP op lage cadans (65) - 5min rust
6x1min 138% FTP - 1min rust
Cool down

Die minuutjes zijn de killers - nét te weinig recovery steeds waardoor je nummer 4-5-6 echt behoorlijk diep moet. Voelt goed als hij lukt!

Twitter | Strava

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:51
MrAcid schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:52:
Ben nu met de Zwift Academy 2018 bezig. Behoorlijk uitdagende workouts daarin! Ik heb vorige week de eerste gedaan en net de tweede - allebei pittig maar wel goed!

Vandaag was deze: https://whatsonzwift.com/...2018/2-strength-reloaded/

Warm-up
4x5min 85% FTP op lage cadans (65) - 5min rust
6x1min 138% FTP - 1min rust
Cool down

Die minuutjes zijn de killers - nét te weinig recovery steeds waardoor je nummer 4-5-6 echt behoorlijk diep moet. Voelt goed als hij lukt!
Ziet er leuk uit! Ik zet hem op m'n todo.

Voorlopig rij ik gewoon wat rond in Zwift, zit wat in een rustperiode momenteel :9

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Zwift heeft update gereed vooor levelling up van 26 naar 50. Dus snel updaten ;)

• MrAcid
  • Niet online
joint_me schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:56:

Heeft iemand deze al in een Zwift workout format? Klinkt wel interessant.

Twitter | Strava

• fietsbob
MrAcid schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:24:
[...]

Heeft iemand deze al in een Zwift workout format? Klinkt wel interessant.
https://whatsonzwift.com/...-lama/step-test-pb-hptek/

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 19:25
NielsTn schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:19:
Zwift heeft update gereed vooor levelling up van 26 naar 50. Dus snel updaten ;)
Aaah nee, nou ga ik mijn doel op level capped te raken nooit meer redden (currently level 24,75). :X

• MrAcid
  • Niet online
Dat is niet dezelfde...? Die TR versie is steeds 1min en stappen van 25W dacht ik?

Twitter | Strava

• fietsbob
MrAcid schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:12:
[...]

Dat is niet dezelfde...? Die TR versie is steeds 1min en stappen van 25W dacht ik?
Dan zou ik hem zelf ontwerpen. Zo moeilijk is dat niet in zwift.
Maar een trede van 1 min is wel een erg kort protocol.

• MrAcid
  • Niet online
fietsbob schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:33:
[...]

Dan zou ik hem zelf ontwerpen. Zo moeilijk is dat niet in zwift.
Maar een trede van 1 min is wel een erg kort protocol.
Volgens mij kun je hem hier mee maken: https://zwifthacks.com/app/map-ftp-calculator/

Protocol van TrainerRoad is volgens mij 1 min, met 6% increase elke stap. Het idee is juist dat het niet een uitputtende (niet lang) maar wél voorspellende test (qua FTP) is die je daarom vrij vaak kunt herhalen. TSS is maar 25-30 ofzo.

Twitter | Strava

• fietsbob
Hier een video van iemand die de 1 min stap gebruikt in zwift. Deze zou je kunnen overnemen in de editor.

YouTube: MAP/Ramp/Step Test on Zwift

• curvemod
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op het aanschaffen van een nieuwe fietstrainer die ik ook icm Zwift kan gebruiken. Mijn budget ligt rond de 500 euro. De modellen die volgens mij het beste uit de test komen in die prijsklasse zijn de Wahoo Kickr Snap en de Tacx Flux Smart T2900S.

Vooralsnog neig ik naar de Tacx, omdat ik in de review lees dat het direct drive toch wel wat voordelen heeft tov wheel-on. Het nadeel van de Tacx is dat de hellingen tot 10% gaan, ipv de 12% die de Wahoo heeft. Verder lijken beide goed uit de reviews te komen.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen? Ik moet nog even wat uitzoekwerk doen voor de ANT+ Bluetooth stick, wat het beste werkt icm met deze apparaten. Ik zag dat Mantel 10% korting geeft aan KNWU leden, zijn er ook vergelijkbare deals bekend voor de NTFU-leden?

• Kluus
Net eens een video ritje geprobeerd (Fulgaz - Passo Campolongo), mooi kort klimmetje om het eens te testen die ik ook in het echt al eens bereden heb. Conclusie: het is beter dan niets maar het interactieve aan Zwift bevalt me toch een stuk beter. Het enige moment dat ik even geboeid was, was toen de filmer haast achterop een vrachtwagen reed in de afdaling ;-).

Verder ook eens een group ride van ZZRC gedaan (normaal rij ik vooral races op Zwift), dat was wel leuk, vooral met de afterparty routes waarop je nog even los kan op een klimmetje aan het eind (in die geval Leith hill) beviel me wel. Op Discord was het wel erg rustig, ik keek even bij Pack op het channel en daar was het een stuk drukker.

• MrAcid
  • Niet online
curvemod schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:37:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op het aanschaffen van een nieuwe fietstrainer die ik ook icm Zwift kan gebruiken. Mijn budget ligt rond de 500 euro. De modellen die volgens mij het beste uit de test komen in die prijsklasse zijn de Wahoo Kickr Snap en de Tacx Flux Smart T2900S.

Vooralsnog neig ik naar de Tacx, omdat ik in de review lees dat het direct drive toch wel wat voordelen heeft tov wheel-on. Het nadeel van de Tacx is dat de hellingen tot 10% gaan, ipv de 12% die de Wahoo heeft. Verder lijken beide goed uit de reviews te komen.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen? Ik moet nog even wat uitzoekwerk doen voor de ANT+ Bluetooth stick, wat het beste werkt icm met deze apparaten. Ik zag dat Mantel 10% korting geeft aan KNWU leden, zijn er ook vergelijkbare deals bekend voor de NTFU-leden?
- 10% of 12% maakt niks uit, hoef je beslissing niet op af te stemmen;
- Ga voor een ANT+ stick ipv Bluetooth, scheelt een hoop frustratie.

Twitter | Strava

• BartNL
Kluus schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:49:Verder ook eens een group ride van ZZRC gedaan (normaal rij ik vooral races op Zwift), dat was wel leuk, vooral met de afterparty routes waarop je nog even los kan op een klimmetje aan het eind (in die geval Leith hill) beviel me wel. Op Discord was het wel erg rustig, ik keek even bij Pack op het channel en daar was het een stuk drukker.
after party Leith Hill was denk ik een Pack group ride? Vind zelf de combinatie rustige groepsrit met sprints en/of after party ook leukste om te doen.
Bij Pack is Discord meestal behoorlijk druk en dan vooral qua luisteraars. Lead en sweeps zijn daar denk ik verplicht om discord te gebruiken. Meestal kletsen er wel een stuk of 10 die-hards over cakes en allerlei andere onzin. Voor mij vliegt de tijd voorbij bij een dergelijke rit en dat is voor mij een teken dat ik mij vermaak.

20TB+

• Kluus
BartNL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:22:
[...]

after party Leith Hill was denk ik een Pack group ride? Vind zelf de combinatie rustige groepsrit met sprints en/of after party ook leukste om te doen.
Bij Pack is Discord meestal behoorlijk druk en dan vooral qua luisteraars. Lead en sweeps zijn daar denk ik verplicht om discord te gebruiken. Meestal kletsen er wel een stuk of 10 die-hards over cakes en allerlei andere onzin. Voor mij vliegt de tijd voorbij bij een dergelijke rit en dat is voor mij een teken dat ik mij vermaak.
Nee het was echt ZZRC, die hadden ook die route afgelopen avond. Ik wilde inderdaad eerst met Pack mee, maar ik had de kinderen net te laat op bed. Het channel van Pack was inderdaad wel druk, daar heb ik maar een paar keer mee mee geluisterd.

• la_fusion
MrAcid schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:21:
[...]

- 10% of 12% maakt niks uit, hoef je beslissing niet op af te stemmen;
Die 2% simulatieverschil ga je niet echt merken; vraag je ook af hoe vaak je het daadwerkelijk doet en hoe belangrijk je dat laatste beetje vind.

Als toevoeging op dat tweede punt.. koop ook een USB verlengkabel zodat je ANT+ ontvanger dichtbij je trainer en/of cadanssensor kunt leggen.

Als ik nu zou kunnen kiezen tussen wheel-on en direct drive zou ik zonder meer voor direct drive gaan. Alleen al vanwege het geluid.. niet dat het te veel is bij wheel-on maar als het minder kan.. dan is dat heel erg mooi meegenomen ;)

• MrAcid
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:21:
[...]

Die 2% simulatieverschil ga je niet echt merken; vraag je ook af hoe vaak je het daadwerkelijk doet en hoe belangrijk je dat laatste beetje vind.

Als toevoeging op dat tweede punt.. koop ook een USB verlengkabel zodat je ANT+ ontvanger dichtbij je trainer en/of cadanssensor kunt leggen.

Als ik nu zou kunnen kiezen tussen wheel-on en direct drive zou ik zonder meer voor direct drive gaan. Alleen al vanwege het geluid.. niet dat het te veel is bij wheel-on maar als het minder kan.. dan is dat heel erg mooi meegenomen ;)
Verlengkabel heb ik meer mensen horen zeggen maar zelf niet nodig. Zou ik dus eerst proberen. :)

Twitter | Strava

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21:54
Heb nu een maand de Wahoo Kickr Core en erg tevreden mee. Heb alleen de laatste week wat last van een laag brommend/resonerend geluid, niet de gehele workout, maar op enkele momenten (2/3 keer in het uur) en dit houd dan 30 tot 60 seconden aan ongeveer. Ook de stickers op het wiel laten los wat ik toch wel jammer vind. Misschien meer met dit probleem?

De volgende keer maar het geluid proberen op te nemen en Wahoo support contacten.

• Sander
MrAcid schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:21:
[...]
Waarom? Ik gebruik tot nu toe alleen maar een iPad en heb op 1 frustrerende avond na nergens problemen mee gehad. Waarom het die avond niet soepel werkte (delays in verandering weerstand van Sufferfest naar Tacx), dunno, niks veranderd sindsdien en werkte weer prima.

Overigens heb ik de Flux S en na een kapotte Flux hoop ik dat deze wel wat langer leven gaat krijgen.

Sander wijzigde deze reactie 04-12-2018 14:44 (10%)

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True