Ach, dat is balen. Ik hoop eerlijk gezegd dat ZwiftHQ even stopt met nieuwe werelden te developpen en enkele pijnpunten aanpakt. Daarnaast denk ik dat ze hier en daar ook wel wat klanten verliezen door hun beperkte workouts die ze maar hebben.BartNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:37:
[...]
voor mij zijn PACK en ZZRC ook de beste en met Discord ook prima vermaak. Ik rijd bij PACK vooral de Social Rides met After Party. Dit zijn 2.0-2.2 ritten en de after party is net wat je kunt meestal een berg op.
Net nog even ZZRC in NYC geprobeerd maar werd helaas 2x virtueel letterlijk het NYC bos in gestuurd door de Zwift late join bug....
Ik ben aan het kijken voor een trainer en zit erg te twijfelen tussen de Tacx Flux 2, Kickr Core of de Elite Direto+.
Zijn er argumenten om een van deze trainers te kiezen of juist niet te nemen? Ik heb al redelijk wat reviews gelezen maar ik kom er niet uit. Ik zal voornamelijk gaan Zwiften.
Zijn er argumenten om een van deze trainers te kiezen of juist niet te nemen? Ik heb al redelijk wat reviews gelezen maar ik kom er niet uit. Ik zal voornamelijk gaan Zwiften.
Waarom neem je de flux S of de'gewone, flux niet mee in je vergelijking? Overigens heeft mantel in Arnhem volgens mij morgen of volgende week weer een speciale fietstrainer dag met ook mensen van Tacx en wahoo erbijmvds schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:23:
Ik ben aan het kijken voor een trainer en zit erg te twijfelen tussen de Tacx Flux 2, Kickr Core of de Elite Direto+.
Mijn derailleur heeft een lange kooi en daarom valt de gewone Flux af en ik vind de max hellingshoek van de Flux S te laagSander schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:58:
[...]
Waarom neem je de flux S of de'gewone, flux niet mee in je vergelijking? Overigens heeft mantel in Arnhem volgens mij morgen of volgende week weer een speciale fietstrainer dag met ook mensen van Tacx en wahoo erbij
Op zich vind ik dat wel meevallen, je kunt zelf workouts maken en best een hoop daarmee doen.Dimi83 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:19:
Ach, dat is balen. Ik hoop eerlijk gezegd dat ZwiftHQ even stopt met nieuwe werelden te developpen en enkele pijnpunten aanpakt. Daarnaast denk ik dat ze hier en daar ook wel wat klanten verliezen door hun beperkte workouts die ze maar hebben.
Het enige wat ik daar mis is dat je niet een blok kunt maken dat blijft herhalen / zonder tijdsduur, tot je op een knop drukt (zoals op Garmin een blok kan duren tot je op de ronde toets drukt).
Ik rijdt namelijk altijd in ERG mode, maar ERG mode is stabiel 1 wattage en dat is niet zo leuk. Dus maak ik meestal blokken van 1 minuut wattage x, 1 minuut wattage x + 10. Afhankelijk van m' schema herhaal ik dat 5 x, en dan een soortgelijk blok maar dan juist x - 10. Zodat ik wel 20 of 30 minuten in de juiste zone rijdt, zonder dat vlakke wattage. Nog handiger zou zijn is dat Zwift zelf dat een beetje kan randomize (binnen de marges die je opgeeft).
Exact expert nodig?
Als je een lagere max. hellingshoek accepteert heb je ook geen ondersteuning voor een lange kooi nodig.mvds schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:03:
[...]
Mijn derailleur heeft een lange kooi en daarom valt de gewone Flux af en ik vind de max hellingshoek van de Flux S te laag
Het is leuk dat er stukken met 15% in Zwift zitten, maar meestal is het toch echt het lekkerste om je Trainer Difficulty op 50% te zetten zodat je niet alleen maar zit te schakelen. Daarmee is de max. helling die je tegenkomt 7 á 8% en daarvoor hoef je met een beetje kracht in je benen niet naar de 30T of 32T toe.
Wanneer je (zoals ik) serieus wilt trainen voor de Alpe d'HuZes waar ik straks 12% tegen ga komen vind ik het toch wel fijn wanneer ik deze ook kan gaan trainen zonder ervoor naar een berggebied hoef te gaanMrAcid schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:58:
[...]
Als je een lagere max. hellingshoek accepteert heb je ook geen ondersteuning voor een lange kooi nodig.
Het is leuk dat er stukken met 15% in Zwift zitten, maar meestal is het toch echt het lekkerste om je Trainer Difficulty op 50% te zetten zodat je niet alleen maar zit te schakelen. Daarmee is de max. helling die je tegenkomt 7 á 8% en daarvoor hoef je met een beetje kracht in je benen niet naar de 30T of 32T toe.
Dat is handig om te weten of je de juiste versnelling op je fiets hebt (maar kleiner kun je waarschijnlijk toch niet). Verder moet je nog steeds net zo hard trappen (wattage leveren) met welke difficulty setting dan ook - dus het is géén must imo.mvds schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:04:
[...]
Wanneer je (zoals ik) serieus wilt trainen voor de Alpe d'HuZes waar ik straks 12% tegen ga komen vind ik het toch wel fijn wanneer ik deze ook kan gaan trainen zonder ervoor naar een berggebied hoef te gaanDus ik ga voor de realism setting en wil ook minimaal 12% kunnen doen.
Het is leuk om een keer te voelen of je een bepaalt percentage kan met je huidige verzet, maar aan de trainingskwaliteit voegt het weinig toe of je 12% met verzet x rijdt of 6% met een 2 keer zo zwaar verzet, in het laatste geval hoef je alleen wat minder te schakelen.
Als je écht serieus wil trainen ga je in workout-mode gerichte FTP trainingen doen
.
Overigens heb ik zelf een Neo die ik ook meestal op 50% heb staan.
Als je écht serieus wil trainen ga je in workout-mode gerichte FTP trainingen doen
Overigens heb ik zelf een Neo die ik ook meestal op 50% heb staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 26-10-2018 16:08 ]
nou ik ervaar dat wel heel anders en heb mijn trainer bijna altijd op 100% staan. Het voelt voor mij veel realistischer wanneer ik nauwelijks een trapfrequentie van 70 rond krijg dan dat ik in mijn comfort zone van rond de 90 dezelfde inspanning lever.
Voor mij is een hoge maximale weerstand / hellingshoek daarom zeker een must en dan helemaal omdat ik met 95kg veel zwaarder ben dan de norm (70kg?) waarvoor ze die virtueel maximale hellingshoek bepalen.
Stel dat ik 50kg zou wegen dan zou een Flux waarschijnlijk ook prima zijn
Voor mij is een hoge maximale weerstand / hellingshoek daarom zeker een must en dan helemaal omdat ik met 95kg veel zwaarder ben dan de norm (70kg?) waarvoor ze die virtueel maximale hellingshoek bepalen.
Volgens mij is die norm 75kg. Het gaat er ook om dat je in principe op een trainer met minder weerstand (of met lagere difficulty) ook prima 70 rpm kan trappen met dezelfde inspanning, maar dan kan je alles op bijvoorbeeld het grote blad af.BartNL schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:36:
nou ik ervaar dat wel heel anders en heb mijn trainer bijna altijd op 100% staan. Het voelt voor mij veel realistischer wanneer ik nauwelijks een trapfrequentie van 70 rond krijg dan dat ik in mijn comfort zone van rond de 90 dezelfde inspanning lever.
Ik heb hem trouwens ook best wel eens op 100% staan, maar percentages boven de 12% vind ik binnen sowieso niet meer realistisch aanvoelen.
nou zoveel discipline heb ik niet. Wanneer het zwaar wordt zou ik nog steeds wel lichter schakelen.Kluus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:54:
[...]Volgens mij is die norm 75kg. Het gaat er ook om dat je in principe op een trainer met minder weerstand (of met lagere difficulty) ook prima 70 rpm kan trappen met dezelfde inspanning, maar dan kan je alles op bijvoorbeeld het grote blad af.
Voor zover virtuele hellingen al realistisch kunnen zijn ligt de grens waar dat minder wordt voor mij richting de 20% omdat de Tacx NEO daar wat virtueel begint te slippen. Difficulty staat bij mij als het goed is bijna altijd op 100%.Ik heb hem trouwens ook best wel eens op 100% staan, maar percentages boven de 12% vind ik binnen sowieso niet meer realistisch aanvoelen.
Maar het kan dus wel gewoon. Klimmen trainen betekent: lage cadans met hoog wattage.BartNL schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:23:
[...]
nou zoveel discipline heb ik niet. Wanneer het zwaar wordt zou ik nog steeds wel lichter schakelen.
Als je lange kooi voorkomt dat je helemaal naar je 30T/32T kan dan heb je met een difficulty op 70 á 80% EXACT hetzelfde als wannner je de duurdere trainer had met een hogere hellingsgraad simulatie waarbij je wél naar je 30T/32T achter kunt.
Kortom: @mvds kan geld besparen door een ouder model te kopen zonder trainingsplezier of kwaliteit in te leveren.
het is niet hetzelfde want die schalering werkt op alle versnellingen en daardoor is het over een gehele rit minder realistisch. Het kan natuurlijk wel maar om te stellen dat je geen kwaliteit en trainingsplezier inlevert is m.i. een optimistische mening en geen feit.MrAcid schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:56:
[...]
Maar het kan dus wel gewoon. Klimmen trainen betekent: lage cadans met hoog wattage.
Als je lange kooi voorkomt dat je helemaal naar je 30T/32T kan dan heb je met een difficulty op 70 á 80% EXACT hetzelfde als wannner je de duurdere trainer had met een hogere hellingsgraad simulatie waarbij je wél naar je 30T/32T achter kunt.
Kortom: @mvds kan geld besparen door een ouder model te kopen zonder trainingsplezier of kwaliteit in te leveren.
Trainingsplezier lever je misschien in, maar dat is subjectief.
Aan kwaliteit van je trainingen geloof ik niet dat je inlevert. Bovendien, als je echt doelgericht het meeste uit je trainingstijd wil halen moet je bij de workouts in ERG-mode zijn, dan maakt die helling-simulatie al helemaal niets meer uit.
Dat slippen boven de 20% doet mijn NEO ook, maar dat vind ik dan juist weer realistisch: ik heb dat vaak genoeg in het echt meegemaakt op regenachtige dagen in de Ardennen
.
Aan kwaliteit van je trainingen geloof ik niet dat je inlevert. Bovendien, als je echt doelgericht het meeste uit je trainingstijd wil halen moet je bij de workouts in ERG-mode zijn, dan maakt die helling-simulatie al helemaal niets meer uit.
Boven de 12% ga ik buiten vaker staan (of in ieder geval wisselen tussen zitten en staan), binnen doe ik dat niet want dat voelt nogal tegen-natuurlijk als de fiets vast in de trainer staat. Hierdoor voelt bijvoorbeeld 14% binnen al een stuk minder realistisch (en ook zwaarder) voor mij.BartNL schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:23:
[..]
Voor zover virtuele hellingen al realistisch kunnen zijn ligt de grens waar dat minder wordt voor mij richting de 20% omdat de Tacx NEO daar wat virtueel begint te slippen. Difficulty staat bij mij als het goed is bijna altijd op 100%.
Dat slippen boven de 20% doet mijn NEO ook, maar dat vind ik dan juist weer realistisch: ik heb dat vaak genoeg in het echt meegemaakt op regenachtige dagen in de Ardennen
[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 26-10-2018 21:40 ]
goede samenvatting lijkt mijKluus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:32:
Trainingsplezier lever je misschien in, maar dat is subjectief.
idem met dat verschil dat ik buiten ook weinig op de pedalen sta en ik de langere hellingen wel als realistisch ervaar. Variaties in helling zijn virtueel geleidelijker en daardoor voor mijn gevoel minder realistisch.Boven de 12% ga ik buiten vaker staan (of in ieder geval wisselen tussen zitten en staan), binnen doe ik dat niet want dat voelt nogal tegen-natuurlijk als de fiets vast in de trainer staat. Hierdoor voelt bijvoorbeeld 14% binnen al een stuk minder realistisch (en ook zwaarder) voor mij.
Dat slippen boven de 20% doet mijn NEO ook, maar dat vind ik dan juist weer realistisch: ik heb dat vaak genoeg in het echt meegemaakt op regenachtige dagen in de Ardennen.
Bedankt voor de adviezen
Ik heb nu een Neo thuis staan! Als ik dan toch moet investeren, dan maar voor iets waar ik zeker geen spijt van ga krijgen
Hahaha, dit vind ik wel mooi. Gewoon volle bak high-end gaan.mvds schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:37:
Bedankt voor de adviezenIk heb nu een Neo thuis staan! Als ik dan toch moet investeren, dan maar voor iets waar ik zeker geen spijt van ga krijgen
Bedoeling was om anderhalf uur te Zwiften vandaag, het is 2u15 geworden 
Als je tegelijkertijd wat naar TV kan kijken/muziek kan luisteren gaat de tijd best rap.
Als je tegelijkertijd wat naar TV kan kijken/muziek kan luisteren gaat de tijd best rap.
Hier ook weer begonnen met Zwiften. Een uur op de trainer is toch pittiger dan een uur buiten. Je rolt niet door en moet dus continu druk hebben op de pedalen. Ook is op de meeste circuits op Zwift geen meter vlak. Waar ik thuis lange stukken in een versnelling kan rijden, blijf ik bij Zwift aan het schakelen. Nu ook weer Central Park, waarbij er dan toch zo'n bultje in zit waar ik zelfs naar het kleine voorblad moet. En tot slot, warmteafvoer blijft een issue, zelfs met ventilator.
Maar al met al, het blijft een geweldig alternatief voor rijden in regen en met gladheid.
Maar al met al, het blijft een geweldig alternatief voor rijden in regen en met gladheid.
Afhankelijk van je trainer kan je ERG modus gebruiken, dan stel je een wattage in en hoef je in principe niet te schakelen.coelho schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:30:
Hier ook weer begonnen met Zwiften. Een uur op de trainer is toch pittiger dan een uur buiten. Je rolt niet door en moet dus continu druk hebben op de pedalen. Ook is op de meeste circuits op Zwift geen meter vlak. Waar ik thuis lange stukken in een versnelling kan rijden, blijf ik bij Zwift aan het schakelen. Nu ook weer Central Park, waarbij er dan toch zo'n bultje in zit waar ik zelfs naar het kleine voorblad moet. En tot slot, warmteafvoer blijft een issue, zelfs met ventilator.
Ik geloofde in het begin nooit dat een ventilator veel verschil zou makencoelho schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:30:

Wou deze avond Zwiften, blijkt mijn ANT+ dongle niet meer te werken 
Gelukkig morgen verlof, én 's voormiddags droog weer, dus kan ik buiten een rondje doen

Gelukkig morgen verlof, én 's voormiddags droog weer, dus kan ik buiten een rondje doen
Heeft er iemand ervaring met een tacx vortex of elite qubo in een appartement? Ik wil graag indoor fietsen in de avond als of het niet teveel lawaai is voor buren en slapend kind/vrouw.
Ik heb de Elite Qubo, dat ding wil je niet in een appartement hebben. Voor de rest geen klagen over.FreeShooter schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:11:
Heeft er iemand ervaring met een tacx vortex of elite qubo in een appartement? Ik wil graag indoor fietsen in de avond als of het niet teveel lawaai is voor buren en slapend kind/vrouw.
Geen ervaring met de Tacx
Ik heb de Vortex smart, niet getest in een appartement maar wel in een woonhuis. Mijn vriendin hoort het beneden wel maar niet super hard. Getest in een huis met oude houten verdiepingsvloer en in een huis met een betondekvloer. In beide gevallen de deur van de kamer waar ik sta te fietsen open gehouden en de deur naar de hal dicht. In geval van een appartement en met de prijzen van nu, zou ik zelf voor een direct drive gaan.
Gisteren overigens voor het eerst met een slapende baby(6 weken) gefietst en die is gewoon doorgegaan met slapen. Erg blij ook met de 'nieuwe' Tacx fiets. Toch wel leuk om gewoon vrij te kunnen fietsen en niet aan een workout vast te zitten omdat de fiets niet meer fatsoenlijk kan schakelen
Gisteren overigens voor het eerst met een slapende baby(6 weken) gefietst en die is gewoon doorgegaan met slapen. Erg blij ook met de 'nieuwe' Tacx fiets. Toch wel leuk om gewoon vrij te kunnen fietsen en niet aan een workout vast te zitten omdat de fiets niet meer fatsoenlijk kan schakelen
Yep hier directdrive en op zolder met deur dicht hoor je buiten de ruimte meer van de ventilator en evt muziek (indien zonder oordoppen) dan de trainer zelf. Verdieping lager bij de kinderkamer is het geluid echt verwaarloosbaar, een auto door de straat is luider.MrAcid schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:24:
Sowieso voor een direct drive gaan als geluid een belangrijke factor is.
Dan nog maar even doortrainen op de trainert.. 2.0-2.2 haal ik nog niet
Ik heb een Elite Trainer Qubo Digital Pack Smart B+ en woon zelf 9 hoog..train in de woonkamer.CedricD schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:54:
[...]
Ik heb de Elite Qubo, dat ding wil je niet in een appartement hebben. Voor de rest geen klagen over.
Geen ervaring met de Tacx
Vrouwlief wil nog wel eens een serietje samen met me kijken en de kiddo's slapen door het geluid heen.
Tip die ik laatst ergens zag, is om naar een kleiner blad voor te schakelen. Schijnt minder geluid te maken.
Ik volg zelf momenteel een ftp builder workoutprogram die in erg mode draait, je wattages trap je dan dus ook wel als je op het kleine blad staat.
Deze week heb ik mijn fiets zijn onderhoud gegeven en klaargemaakt om op m'n Elite Direto te plaatsen. Vorig jaar heb ik enkele weken met Sufferfest getraind (zat gratis bij de trainer), dit jaar wil ik de winter doortrainen met trainerroad. Dinsdag heb ik m'n eerste ramptest uitgevoerd en zo een FTP van 327W bekomen.
Gisteren heb ik dan mijn eerste workout op trainerroad afwerkt. Ik was alweer vergeten hoe intens die trainingen indoor zijn! Anderhalf uur lijkt zo lang te duren...
Zijn er hier mensen die dezelfde fiets gebruiken voor indoor & outdoor? Hoe doen jullie dat als je eens een lange duurrit buiten wilt maken? Telkens de quicklink van je ketting breken en je achterwiel erin?
Gisteren heb ik dan mijn eerste workout op trainerroad afwerkt. Ik was alweer vergeten hoe intens die trainingen indoor zijn! Anderhalf uur lijkt zo lang te duren...
Zijn er hier mensen die dezelfde fiets gebruiken voor indoor & outdoor? Hoe doen jullie dat als je eens een lange duurrit buiten wilt maken? Telkens de quicklink van je ketting breken en je achterwiel erin?
Ik gebruik 2 fietsenBrecht.A schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:25:
Deze week heb ik mijn fiets zijn onderhoud gegeven en klaargemaakt om op m'n Elite Direto te plaatsen. Vorig jaar heb ik enkele weken met Sufferfest getraind (zat gratis bij de trainer), dit jaar wil ik de winter doortrainen met trainerroad. Dinsdag heb ik m'n eerste ramptest uitgevoerd en zo een FTP van 327W bekomen.

Hello fellow humans
Heb je geen derailleur?Brecht.A schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:25:
If you can see, look. If you can look, observe
Uhm ja, ik steek gewoon mijn wiel erin als ik naar buiten ga.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ah jawel, maar ik ben wat 'strikt' daarin. Ik gebruik een ketting & cassette voor op m'n rollen en een ander setje voor op m'n achterwiel. Brainfart momentjeRoozzz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:31:
[...]
Heb je geen derailleur?Want de ketting hoeft zeker niet verbroken te worden om een wiel (of de Direto) eruit te halen of te plaatsen. Even de spanning eraf door de derailleur naar voren te drukken is genoeg.

Misschien moet je daar maar eens mee ophouden danBrecht.A schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:19:
[...]
Ah jawel, maar ik ben wat 'strikt' daarin. Ik gebruik een ketting & cassette voor op m'n rollen en een ander setje voor op m'n achterwiel. Brainfart momentje
Als je gewoon op tijd je ketting vervangt (ik gebruik daarvoor zo'n slijtagemetertje) is dat nergens voor nodig inderdaad.
[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 01-11-2018 18:20 ]
Ik mix nu 2 kettingen en 4 cassette's door elkaar. Op mijn TT fiets en racefiets een 12-25 op de tacx en 11-28 (ivm korte kooi TT fiets en klim werk met de gewone fiets) en een 11-32 voor in de bergen.
Geen centje pijn maar de ketting vervang ik om de 3000km ongeveer. De vorige uit voorzorg vervangen in aanloop naar de Ventoux en die daarvoor heb ik doormidden getrapt op de tacx.
Geen centje pijn maar de ketting vervang ik om de 3000km ongeveer. De vorige uit voorzorg vervangen in aanloop naar de Ventoux en die daarvoor heb ik doormidden getrapt op de tacx.
In de categorie beter laat dan nooit... Dit is dus de 'oude' Flux met een 2018 105 groep met lange kooi erop. Zoals je ziet heb je met voor op buitenblad en achter in de 'middelste' versnellingen een situatie waarbij de derailleur niet helemaal lekker meer uitkomt. Dit is de fiets van mijn vriendin en die heeft er nog geen enkele last van gehad, aangezien die gewoon standaard op binnenblad zit met ERG mode (Sufferfest), en dus niet schakelt.Sander schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Met nieuwe 105 groep met lange kooi (Cube Attain SL 2019, met Shimano 105 RD-R7000-DGS) kan je idd buitenste 2 bladen achter niet gebruiken. Tegelijkertijd doen wij eigenlijk altijd Sufferfest en dat is op ERG mode en dus schakel je eigenlijk bijna niet. Verder mocht je geen ERG mode gebruiken kun je trainer difficulty wat lager zetten om te voorkomen dat je lichtste verzetten nodig evt. Heb haar er nog niet over horen klagen ;-)
Kan evt vanavond even fotootje voor je maken?

(plaatjes zijn klikbaar)
Mijn Tacx Flux loopt heel soepel en stil op het kleine blad, maar ratelt behoorlijk op het grote blad. Het schakelen op de cassette (achter) gaat ook veel stiller en soepeler op het kleine blad. Op het grote blad heb ik regelmatig dat ik de cassette twee tandjes moet schakelen om hem daarna weer één terug te zetten (de eerste 'klik' doet hij niks, behalve wat meer lawaai maken).
Op mijn wiel (als ik buiten fiets) heb ik precies dezelfde cassette zitten en daar is dit niet. Iemand een hint waar ik naar zou moeten kijken?
Op mijn wiel (als ik buiten fiets) heb ik precies dezelfde cassette zitten en daar is dit niet. Iemand een hint waar ik naar zou moeten kijken?
Nee, maar ik heb wel een soortgelijk probleem. Het lijkt dat op mijn tacx (een non-smart direct drive van elite) de kettinglijn anders loopt dan als ik mijn achterwiel er wel in heb. Het schakelt achter prima, maar voor niet zo goed, ik krijg hem op de tacx veel lastiger op het buitenblad. Als ik er over nadenk dan kan het eigenlijk alleen veroorzaakt worden doordat mijn fiets niet recht op de tacx staat, maar hoe dat kan snap ik niet.
edit, nu ik het heb uitgetypt zou het ook kunnen komen doordat de tacx niet waterpas staat en je carbonnen frame flex dat onder druk van je eigen gewicht een beetje rechttrekt, waardoor je fiets dan scheef staat tov de tacx. Kan bij jou ook de issue zijn?
edit, nu ik het heb uitgetypt zou het ook kunnen komen doordat de tacx niet waterpas staat en je carbonnen frame flex dat onder druk van je eigen gewicht een beetje rechttrekt, waardoor je fiets dan scheef staat tov de tacx. Kan bij jou ook de issue zijn?
[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 05-11-2018 11:38 ]
Is het uitzoeken waard, hij staat namelijk sowieso niet waterpas... Dank!MrAngry schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:30:
Nee, maar ik heb wel een soortgelijk probleem. Het lijkt dat op mijn tacx (een non-smart direct drive van elite) de kettinglijn anders loopt dan als ik mijn achterwiel er wel in heb. Het schakelt achter prima, maar voor niet zo goed, ik krijg hem op de tacx veel lastiger op het buitenblad. Als ik er over nadenk dan kan het eigenlijk alleen veroorzaakt worden doordat mijn fiets niet recht op de tacx staat, maar hoe dat kan snap ik niet.
Verder nog de volgende twee oorzaken (of gevolgen...?) ontdekt:
- De steekas is (helemaal op het einde, aan de kant van de cassette bij het schroefdraad), licht verbogen. Ik heb een nieuwe besteld;
- De body van de Tacx heeft twee vreemde beschadigingen - de body heeft twee 'hapjes' eruit. Denk eigenlijk dat het hier niet mee te maken heeft, maar ik ga het wel even naar Tacx mailen met foto's. Heb mijn Tacx een jaar geleden tweedehands gekocht, geen idee of dit er al op zat en of het kwaad kan.

Zijn dat niet specifieke uitsparen voor bepaalde casettes? Ik vind het namelijk opvallend dat het precies op de plekken is waar het verhaal van Multisys/Campa staat. Al lijkt dat ook het verschil in vertanding te zijn. Op de foto's kan ik in ieder geval niet goed oordelen of het stuk is gegaan of 'by design' zo is.
Google image search op de body vertelt me dat dat echt niet normaal is. Gecombineerd met de ietwat verbogen as suggereerd dat die wel wat klappen gehad heeft. Misschien de vorige eigenaar die grof geweld heeft gebruikt om een cassette en/of spacer er op of er af te krijgen? Ik hoop voor je dat er niets van binnen naar de klote (waar de body aangrijpt).
e: @^^ Great minds think alike
e: @^^ Great minds think alike
[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 06-11-2018 08:57 ]
Ik gebruik hem al een jaar en heb er zo'n 75uur opgezeten dus opzich 'werkt hij gewoon'. Maar ik ben het met je eens dat dit er wel uitziet alsof er vrij lomp mee omgegaan is. Kan me niet indenken hoe je dit voor elkaar krijgt bij normaal gebruik.
Reactie van Tacx: 'ziet er niet goed uit, we willen de body graag gratis vervangen - wat zijn je adresgegevens'?MrAcid schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:37:
[...]
Is het uitzoeken waard, hij staat namelijk sowieso niet waterpas... Dank!
Verder nog de volgende twee oorzaken (of gevolgen...?) ontdekt:
- De steekas is (helemaal op het einde, aan de kant van de cassette bij het schroefdraad), licht verbogen. Ik heb een nieuwe besteld;
- De body van de Tacx heeft twee vreemde beschadigingen - de body heeft twee 'hapjes' eruit. Denk eigenlijk dat het hier niet mee te maken heeft, maar ik ga het wel even naar Tacx mailen met foto's. Heb mijn Tacx een jaar geleden tweedehands gekocht, geen idee of dit er al op zat en of het kwaad kan.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Niet om vervanging gevraagd, alleen foto's gestuurd met de vraag of het kwaad kon.
Deze ken ik niet. Ik ben zelf momenteel bezig met de FTP Builder.McMiGHtY schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:23:
Iemand toevallig al wel eens deze gedaan:
https://whatsonzwift.com/workouts/gran-fondo/
?
Ik heb een T2780 Tacx Bushido. Deze zou ERG mode ondersteunen en volgens mij staat het ook aan (op mijn companion app staat ERG ON gedurende de workout), maar mijn wattage blijft fluctueren. Juist met ERG aan zou het toch zo moeten zijn dat het wattage constant blijft en de weerstand verandert, zodat de output grafiek naderhand bijna uit volledig horizontale lijnen zou moeten bestaan? Geen idee waar het mis gaat...
Hier ook bezig met de FTP Builder ( https://whatsonzwift.com/workouts/6wk-beginner-ftp-builder ) op een Elite Cubo Smart B+ in erg mode en bij mij veranderen de wattages wel gewoon zoals zou moeten.
Nog 3 weken en dan ben ik klaar met de FTP Builder, heb in Februari een lange (205km) tocht gepland staan, denk dat ik die Gran Fondo is ga proberen.
Nog 3 weken en dan ben ik klaar met de FTP Builder, heb in Februari een lange (205km) tocht gepland staan, denk dat ik die Gran Fondo is ga proberen.
Volledig vlak is het nooit in ERG mode - zou binnen een range van +/-20W moeten kunnen blijven. Hogere/lagere uitschieters kan tijdelijk gebeuren.coelho schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:59:
[...]
Deze ken ik niet. Ik ben zelf momenteel bezig met de FTP Builder.
Ik heb een T2780 Tacx Bushido. Deze zou ERG mode ondersteunen en volgens mij staat het ook aan (op mijn companion app staat ERG ON gedurende de workout), maar mijn wattage blijft fluctueren. Juist met ERG aan zou het toch zo moeten zijn dat het wattage constant blijft en de weerstand verandert, zodat de output grafiek naderhand bijna uit volledig horizontale lijnen zou moeten bestaan? Geen idee waar het mis gaat...
Zie: https://support.trainerro...869764-Erg-Mode-Explained
Living on the edge.
Uur kunnen trainen, rit saven en 10 sec later was de batterij van m'n laptop leeg
Nadeel als de adapter nog op het werk ligt
Uur kunnen trainen, rit saven en 10 sec later was de batterij van m'n laptop leeg
Nadeel als de adapter nog op het werk ligt
Waar ik eerder altijd de boel voor iedere indoortraining moest 'opbouwen' op de studeerkamer, was het plan al snel gemaakt toen we begin 2018 een nieuw huis hebben gekocht om een dedicated pain-cave te maken. Uiteindelijk hebben we de oude schuur gesloopt en bij het huis een hele nieuwe garage aangebouwd en gisteren eindelijk de inrichting van zwift-hoek afgerond.

Ventilator is een oudje en de tv (22" HD ready jaja
) komt van de slaapkamer in het oude huis. Die werd toch nooit gebruikt dus in het nieuwe huis verhuisd naar de garage. Zal weinig gebruikt worden omdat ik meestal een podcast luister of met muziek mijn virtuele rondjes fiets. De Tacx in de hoek wacht nog op een reserveonderdeel.
Gisteravond gelijk maar weer even eerste rondje Zwift van deze winter gereden.

Ventilator is een oudje en de tv (22" HD ready jaja

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Ziet er goed uit @f4stf0rw4rd! Lijkt me ideaal om zo'n 'vaste' plek te hebben.
Gisteravond heb ik weer eens meegedaan met een korte race op Zwift - 33km in de 'A' groep. Qua FTP (w/kg) zou dat mijn groep moeten zijn, maar dat was duidelijk te hoog gegrepen. Ik eindigde uiteindelijk ergens halverwege de B groep (en voorlaatste in de A groep).
Wel goed om af en toe te doen denk ik, mooie ongestructureerde intensieve prikkel!
Overigens leek ik het vooral te verliezen op de downhill secties. Omhoog moest ik al flink trappen om bij te blijven, maar vervolgens een heuveltje over schoot iedereen echt met een noodgang omlaag.
Gisteravond heb ik weer eens meegedaan met een korte race op Zwift - 33km in de 'A' groep. Qua FTP (w/kg) zou dat mijn groep moeten zijn, maar dat was duidelijk te hoog gegrepen. Ik eindigde uiteindelijk ergens halverwege de B groep (en voorlaatste in de A groep).
Overigens leek ik het vooral te verliezen op de downhill secties. Omhoog moest ik al flink trappen om bij te blijven, maar vervolgens een heuveltje over schoot iedereen echt met een noodgang omlaag.
[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 08-11-2018 13:22 ]
Ziet er clean uit, maar krijg je geen last van je nek omdat je omhoog moet kijken?f4stf0rw4rd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:58:
Waar ik eerder altijd de boel voor iedere indoortraining moest 'opbouwen' op de studeerkamer, was het plan al snel gemaakt toen we begin 2018 een nieuw huis hebben gekocht om een dedicated pain-cave te maken. Uiteindelijk hebben we de oude schuur gesloopt en bij het huis een hele nieuwe garage aangebouwd en gisteren eindelijk de inrichting van zwift-hoek afgerond.
[Afbeelding]
Ventilator is een oudje en de tv (22" HD ready jaja) komt van de slaapkamer in het oude huis. Die werd toch nooit gebruikt dus in het nieuwe huis verhuisd naar de garage. Zal weinig gebruikt worden omdat ik meestal een podcast luister of met muziek mijn virtuele rondjes fiets. De Tacx in de hoek wacht nog op een reserveonderdeel.
Gister uurtje Zwift gedaan. Central Park. Jeej, een nieuwe wattopia... ik voelde me echt in een cartoon fietsen. En welke debiel vond het leuk om midden in dat park een glazen brug te maken van 10+% stijging? Het gaat een lange winter worden...
Nu heb ik trouwens niets tegen wattopia dat is tenminste echt aan alle kanten fantasy. Maar Central park geeft aan de ene kant de indruk de werkelijkheid te maken (a la London), en tegelijk zitten er zoveel fantasy/sci-fi dingen in verwerkt dat ik daar volledig op afhaak.
Jammer dat BigRingVR geen vlakke ritten heeft. En/of geen trainingsschema's ondersteunt. En/of nou ja dat ik niet gewoon in een warm land woon waar je het hele jaar door gewoon kort-kort buiten kunt fietsen

Jammer dat BigRingVR geen vlakke ritten heeft. En/of geen trainingsschema's ondersteunt. En/of nou ja dat ik niet gewoon in een warm land woon waar je het hele jaar door gewoon kort-kort buiten kunt fietsen
Exact expert nodig?
Ziet er nog clean uit zul je bedoelen
Ik kan er niet aan denken om witte muren te gebruiken om fietsen aan op te hangen 
@MrAcid nu ik deze week daadwerkelijk 'lid' ben geworden van Zwift wil ik binnenkort ook eens een groepsrit gaan proberen, heb je die ooit eens gedaan en zo ja had je daar dezelfde ervaring?
@Crazy D sowieso is er in Zwift weinig te vinden wat overeenkomt met een gemiddelde rit in Nederland wat dat betreft. Je zit al snel tegen 50 hm op 6 km of zo. Ik bedoel ik heb ritten in Nederland van 150+ km met nog geen 300 hm
@MrAcid nu ik deze week daadwerkelijk 'lid' ben geworden van Zwift wil ik binnenkort ook eens een groepsrit gaan proberen, heb je die ooit eens gedaan en zo ja had je daar dezelfde ervaring?
@Crazy D sowieso is er in Zwift weinig te vinden wat overeenkomt met een gemiddelde rit in Nederland wat dat betreft. Je zit al snel tegen 50 hm op 6 km of zo. Ik bedoel ik heb ritten in Nederland van 150+ km met nog geen 300 hm

[ Voor 26% gewijzigd door la_fusion op 08-11-2018 14:42 ]
Zeker, de group rides zijn wel leuk - daar is het doel echt om bij elkaar te blijven als groep en gezamenlijk naar de finish te komen. De 'leaders' zorgen ervoor dat de groep ook echt bij elkaar blijft zolang je rond het opgegeven power target kunt blijven fietsen.la_fusion schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:40:
Ziet er nog clean uit zul je bedoelenIk kan er niet aan denken om witte muren te gebruiken om fietsen aan op te hangen
Iets om rekening mee te houden: bijna alles gaat op W/kg ipv pure power. Ik zou die W/kg opgave omrekenen alsof je 80kg weegt om tot een realistisch getal te komen van wat je moet trappen om bij te blijven. Zeker op vlakke parcoursen! Voorbeeld: als ze opgeven dat er 2W/kg getrapt wordt dan is dat ongeveer 160W (mocht jij veel lichter zijn dan moet je effectief wat méér wattage trappen dan die 160W op het vlakke). Sommige groepsritten hebben korte wedstrijdjes erin, bijvoorbeeld een sprint tot aan een bepaald punt, of een wedstrijdje vanaf de laatste ronde. Je kunt uiteraard zelf kiezen of je daaraan mee wilt doen maar het kan dus halverwege (tijdelijk) uit elkaar vallen. Het loont altijd wel om de beschrijving te lezen in elk geval - en om onderweg de instructies van de leader te volgen - die kondigen alles vrij goed aan. De teksten van de leader komen ook groot in beeld.
Je hebt dan ook nog group workouts waarbij je sowieso bij elkaar blijft en je (op basis van je eigen FTP) het workout programma draait. Zolang je blijft trappen hang je nog aan de groep. Het groepsidee voegt hier voor mij niet zoveel toe, maar het is wellicht wel leuk dat je nieuwe/onverwachte workouts voorgeschoteld krijgt.
En dan als laatste races waarbij er echt een klassement is op het laatst (even aanmelden op ZwiftPower.com) en waar er echt groepjes gevormd worden, mensen proberen de koers hard te maken, etc. Bij races zijn er een aantal specifieke dingen die handig zijn:
1. Er wordt keihard gestart. Zorg dat je 5 sec voor de start goed hard begint te trappen al zodat je meteen hard weg bent - enige manier om aansluiting te krijgen bij de kopgroep.
2. Gebruik het draften en probeer te ontdekken met welk wattage je nog in een groep kunt blijven. Soms zit je met 220W in een groep mee te beuken terwijl je met 190W ook nog op exact dezelfde plek blijft - kwestie van proberen (geldt eigenlijk ook voor de group rides).
Als je even goed kijkt bij het inschrijven dan zie je al snel wat de populaire groepen zijn waar soms 100-en mensen aan meedoen, dan rij je in elk geval nooit alleen.
Als je je trainer difficulty op 0% zet is alles effectief vlak.Crazy D schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:39:
Gister uurtje Zwift gedaan. Central Park. Jeej, een nieuwe wattopia... ik voelde me echt in een cartoon fietsen. En welke debiel vond het leuk om midden in dat park een glazen brug te maken van 10+% stijging? Het gaat een lange winter worden...Nu heb ik trouwens niets tegen wattopia dat is tenminste echt aan alle kanten fantasy. Maar Central park geeft aan de ene kant de indruk de werkelijkheid te maken (a la London), en tegelijk zitten er zoveel fantasy/sci-fi dingen in verwerkt dat ik daar volledig op afhaak.
Laptop met Zwift staat normaal gesproken op de plank, dus als ik daar op kijk nergens last van. Maar de fiets moet idd wat naar achteren als je tv kijkt. Kijkhoek is anders niet echt relaxed. Maar kan hem altijd nog lager hangen mocht het niet bevallen zo.fietsbob schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:21:
[...]
Ziet er clean uit, maar krijg je geen last van je nek omdat je omhoog moet kijken?
Daar is over nagedachtla_fusion schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:40:
Ziet er nog clean uit zul je bedoelenIk kan er niet aan denken om witte muren te gebruiken om fietsen aan op te hangen
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
dat zijn dan waarschijnlijk deelnemers die óf een domme trainer hebben óf de difficulty op (bijna) 0% hebben staan.MrAcid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:12:
Ja, dat laatste schijnt nog wel een gangbare “cheat” te zijn.BartNL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:37:
[...]
dat zijn dan waarschijnlijk deelnemers die óf een domme trainer hebben óf de difficulty op (bijna) 0% hebben staan.
Net eentje geprobeerd.MrAcid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:12:
[...]
Je hebt dan ook nog group workouts waarbij je sowieso bij elkaar blijft en je (op basis van je eigen FTP) het workout programma draait. Zolang je blijft trappen hang je nog aan de groep. Het groepsidee voegt hier voor mij niet zoveel toe, maar het is wellicht wel leuk dat je nieuwe/onverwachte workouts voorgeschoteld krijgt.
Positief: je krijgt een nieuwe/onbekende workout.
Negatief: het is enorm slecht voor je km-totaal in Zwift. Uur lang 254W normalized op een vlak parcours en ik had 24,6km.
Mooie uitleg @MrAcid . Zou het niet beter kunnen.
@la_fusion installeer de app van Zwift en je kan makkelijk de verschillende events zien. Goeie group rides zijn die van PACK, ZSUN en ZZRC. Bij die laatste leid ik geregeld de 2.5-2.7W/kg groep.
Wel nog een aanvulling op de uitleg van @MrAcid Op het vlakke en tot ongeveer 1 a 2% telt de W/kg zo goed als niet. Daar telt het absolute wattage omdat dit vlak is. Als zwaardere rijder trap je dus op een helling bv 2,5W/kg en plots rij je op het vlakke en wil je die 2,5W/kg aanhouden. Als je bv. 90 weegt wil dit dan zeggen dat je op het vlakke plots 235W duwt terwijl iemand van 60kg die die inspanning ook wil doen aan een zelfde W/kg slechts 180W duwt. In theorie als je als lichte rijder in de draft zit van die zwaardere renner zal dit geen probleem opleveren.
Het probleem ligt hem voorals als je even de draft verliest. En zeker tegenwoordig is er zoiets als de "Doubledraft" of "Truedraft" die het drafteffect nu zo realistisch mogelijk probeert na te bootsen. Onze groepsrit heeft dat aanstaan om als extra motivatie te dienen om samen te blijven. Dit betekent echter als je hier de groep verliest, je wel bijzonder hard mag trappen om terug in de groep te komen.
Bij deze, als je een groepsrit wil proberen, Vrijdagavond om 20u30 ben ik present bij ZZRC
@la_fusion installeer de app van Zwift en je kan makkelijk de verschillende events zien. Goeie group rides zijn die van PACK, ZSUN en ZZRC. Bij die laatste leid ik geregeld de 2.5-2.7W/kg groep.
Wel nog een aanvulling op de uitleg van @MrAcid Op het vlakke en tot ongeveer 1 a 2% telt de W/kg zo goed als niet. Daar telt het absolute wattage omdat dit vlak is. Als zwaardere rijder trap je dus op een helling bv 2,5W/kg en plots rij je op het vlakke en wil je die 2,5W/kg aanhouden. Als je bv. 90 weegt wil dit dan zeggen dat je op het vlakke plots 235W duwt terwijl iemand van 60kg die die inspanning ook wil doen aan een zelfde W/kg slechts 180W duwt. In theorie als je als lichte rijder in de draft zit van die zwaardere renner zal dit geen probleem opleveren.
Het probleem ligt hem voorals als je even de draft verliest. En zeker tegenwoordig is er zoiets als de "Doubledraft" of "Truedraft" die het drafteffect nu zo realistisch mogelijk probeert na te bootsen. Onze groepsrit heeft dat aanstaan om als extra motivatie te dienen om samen te blijven. Dit betekent echter als je hier de groep verliest, je wel bijzonder hard mag trappen om terug in de groep te komen.
Bij deze, als je een groepsrit wil proberen, Vrijdagavond om 20u30 ben ik present bij ZZRC
Nice setup, ik ben eigenlijk opzoek naar een ophangsysteem voor 1 of 2 fietsen op een zolder met schuin dak, niet zozeer vanwege ruimtegebrek, maar meer omdat vriendin en ik beide de Tacx Flux gebruiken en ik dan de fiets die er niet op staat toch weer een achterwiel moet geven en dat wisselen is gewoon een hoop geklungel (sta je met 2 fietsen zonder achterwiel en moet je toch weer 1 wegleggen etc). Ophangen van fiets zonder achterwiel erin is voor mij daarom iets wat ik wil onderzoeken, normaliter met een standaard ophangsysteem aan het frame, maar dat werkt hier niet lekker met schuin dak (https://www.powerplustool...aar-met-2-rode-haken.html). Anders toch maar kijken naar de simpelere haken?f4stf0rw4rd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:58:
[Afbeelding]
Ventilator is een oudje en de tv (22" HD ready jaja) komt van de slaapkamer in het oude huis. Die werd toch nooit gebruikt dus in het nieuwe huis verhuisd naar de garage. Zal weinig gebruikt worden omdat ik meestal een podcast luister of met muziek mijn virtuele rondjes fiets. De Tacx in de hoek wacht nog op een reserveonderdeel.
Slightly offtopic, maar past wel binnen mijn 'indoor cycling' :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 09-11-2018 11:53 ]
Staat het nieuwe draften ook aan bij races? Ik had het idee bij mijn laatste race dat het beter geworden was namelijk. Ik kon goed mee vooraan zolang ik in het peloton bleef.Dimi83 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:16:
Mooie uitleg @MrAcid . Zou het niet beter kunnen.
@MrAcid, heb je je tacx aan het stroom liggen? Dat scheelt namelijk bij klimmen of dalen. Zou het even op moeten zoeken hoe precies. Maar als je aan het netstroom zit daal je sneller en zonder klim je sneller, dacht ik.
Maar die races zijn echt bikkel hard. Gelijk rammen en op het moment dat bijna stuk gaat wordt het wat rustiger. Om op het einde weer helemaal los te gaan. En er zitten altijd een paar gasten bij die echt een flink vermogen neer kunnen leggen..... of liegen over hun gewicht.
Ga volgende keer m'n difficulty wat omlaag zetten naar 30/40%.Noxa schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:09:
[...]
Staat het nieuwe draften ook aan bij races? Ik had het idee bij mijn laatste race dat het beter geworden was namelijk. Ik kon goed mee vooraan zolang ik in het peloton bleef.
@MrAcid, heb je je tacx aan het stroom liggen? Dat scheelt namelijk bij klimmen of dalen. Zou het even op moeten zoeken hoe precies. Maar als je aan het netstroom zit daal je sneller en zonder klim je sneller, dacht ik.
Maar die races zijn echt bikkel hard. Gelijk rammen en op het moment dat bijna stuk gaat wordt het wat rustiger. Om op het einde weer helemaal los te gaan. En er zitten altijd een paar gasten bij die echt een flink vermogen neer kunnen leggen..... of liegen over hun gewicht.
Zie uitleg hier: https://zwiftinsider.com/classic-vs-smart-hills/
Futurum heeft de Tacx Neo voor 999,- dit weekend. Vziw is dat vrij scherp
Wellicht heeft het deels te maken met dat er vorige week een nieuwe Tacx neo is aangekondigd.MrAngry schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:51:
Aardige prijs inderdaad. Wellicht loont het ook nog om even de Black Friday aanbiedingen af te wachten. Dat zit er ook aan te komen natuurlijk.MrAngry schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:51:
Geen idee. Ik denk het wel. De organisator kan vrij kiezen of hij dit wil aanleggen of niet maar ik heb de indruk dat de meesten dit wel graag hebben.Noxa schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:09:
[...]
Staat het nieuwe draften ook aan bij races? Ik had het idee bij mijn laatste race dat het beter geworden was namelijk. Ik kon goed mee vooraan zolang ik in het peloton bleef.
Van die vermogens ja, er zal altijd wel gespeeld worden met die gewichten denk ik. Mij maakt dat niet echt uit omdat ik Zwift voor mijn plezier en los van het feit dat er misschien mensen zijn die zeuren met hun gewicht, er zijn er ook veel die sowieso een pak beter zijn dan mij
Valsspelen, zou niet weten wat er leuk aan is in Zwift.
Heb eens m'n trainer via bluetooth ipv ANT+ aangesloten en ik trapte bij het minste wat ik deed om de één of andere reden 420 watt...
Snel terug naar ANT+ overgeschakeld
, ik was blij dat ik weer echte waarden zag
Heb eens m'n trainer via bluetooth ipv ANT+ aangesloten en ik trapte bij het minste wat ik deed om de één of andere reden 420 watt...
Snel terug naar ANT+ overgeschakeld
Tja, er zijn er die het nodig hebben voor hun ego zeker? Als je ziet dat als er een dopingcontrole is bij de amateurs er niet zelden gepakt worden op doping, zal dit een beetje voor de zelfde reden zijn. Veel verdienen doe je niet bij de nevenbonden.
De laatste weken is het wel heel erg druk op Zwift. Het is natuurlijk de perfecte manier om toch te fietsen/trainen als het buiten slecht is.
Vanochtend om 9.30 uur begonnen met een workout uit week 2 van de Zwift Bambino serie die ik volg 4 weken lang en er waren toentertijd 2400 mensen aan het fietsen.
Om 10.00 uur begon de Zwift Fondo en om 10.05 waren er 5600 mensen bezig.
In Watopia is dat niet zo heel erg, maar vorige week in new York begon ik me er wel aan te irriteren zoveel mensen online.
Vanochtend om 9.30 uur begonnen met een workout uit week 2 van de Zwift Bambino serie die ik volg 4 weken lang en er waren toentertijd 2400 mensen aan het fietsen.
In Watopia is dat niet zo heel erg, maar vorige week in new York begon ik me er wel aan te irriteren zoveel mensen online.
Ach in ERG mode heb je 0,0 last van anderen. Ik rijdt deze week met de world-hack in Insbruck, lekker rustig met hooguit 10 mensenfietsbob schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:47:
De laatste weken is het wel heel erg druk op Zwift. Het is natuurlijk de perfecte manier om toch te fietsen/trainen als het buiten slecht is.
Exact expert nodig?
In begin van dit jaar vaker gezien dat er veel mensen online zijn inderdaad. Zolang de mensen het vooral gebruiken om te fietsen en niet continu aan het chatten zijn vind ik dat prima
Ligt ook wel een beetje aan de tijd.. als je het zo plant dat je precies in de tijdspanne zit dat er ook Aziaten en Amerikanen online zijn kan het nogal druk zijn.
Overigens heb ik zelf ook een Chinese cadans sensor gekocht voor mijn Tacx fiets aangezien mijn Vortex Smart niet super goed was in de cadans. Vooral in workouts een groot irritatiepunt voor mij.
Overigens heb ik zelf ook een Chinese cadans sensor gekocht voor mijn Tacx fiets aangezien mijn Vortex Smart niet super goed was in de cadans. Vooral in workouts een groot irritatiepunt voor mij.
Per vandaag heb ik een Tacx Flux in mijn bezit! Morgen ga ik er een eerste ritje op maken in Zwift, echter heb ik nu vooral één vraag:
Hoe risicovol is het om uit het zadel te gaan? Ik wil mijn fiets natuurlijk niet kapot maken, maar af en toe helemaal tot het uiterste gaan heb ik eigenlijk wel zin in.
Is het aan te raden om een aparte fiets hiervoor aan te schaffen of kan het af en toe (in beperkte mate) wel?
Hoe risicovol is het om uit het zadel te gaan? Ik wil mijn fiets natuurlijk niet kapot maken, maar af en toe helemaal tot het uiterste gaan heb ik eigenlijk wel zin in.
Is het aan te raden om een aparte fiets hiervoor aan te schaffen of kan het af en toe (in beperkte mate) wel?
De idee is dat een fiets, doordat de achtervork gefixeerd zit, deze meer afziet. Echter wil ik daar een grote kanttekening bij maken. Ik rij nu al bijna 4 jaar op Zwift. Sedert vorig jaar heb ik een nieuwe fiets en staat mijn oude, 14 jaar oude fiets continu op de rollen. Ik weeg meer dan 100kg. Ik heb renners leren kennen in de begindagen van Zwift waar ik nu nog steeds contact mee heb. Ik volg ook enkele zeer grote gebruikersgroepen op Zwift (meer dan 2000 leden).Pimorez schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:51:
Per vandaag heb ik een Tacx Flux in mijn bezit! Morgen ga ik er een eerste ritje op maken in Zwift, echter heb ik nu vooral één vraag:
Als dit nu echt zo slecht zou zijn voor je fiets, zouden er in de afgelopen jaren met de boom van indoor training al zeker meldingen gemaakt zijn van kapotte kaders of iets in die aard. Dus nee, ik geloof het allemaal niet.
Echter is het wel enorm makkelijk een 2de fiets te hebben die altijd binnen blijft. Ik heb zo eens met mijn vuile fiets op de rollen gereden en kan je garanderen dat er plots overal vuil vanaf spat als je aan het trainen bent.
Even iets anders: Vandaag na een weekje ziek te zijn weer de eerste keer terug de binnen getest en superblij. Nu hopelijk morgen mooi weer en dan brei ik er een vervolg aan buiten.

Vanavond The Wringer gedaan. Hooooly shit. Kan mijn bovenbenen amper nog buigen - niet te doen...
Als je een keer slecht 45min hebt en helemaal dood wilt: this is your workout.
12x 30s ‘volle bak’ (205% FTP). Rust is 2:40 bij de eerste maar wordt elke interval 5 seconde korter. Bij de laatste is het nog maar 1:50.
Letterlijk niet te doen. Heb alle 12 de keren nagenoeg volle bak gesprint maar ik kon die wattages niet halen - kwam tot 170-180% FTP ongeveer.
Link voor wie ‘m niet kent: https://whatsonzwift.com/...hour-to-burn/the-wringer/

12x 30s ‘volle bak’ (205% FTP). Rust is 2:40 bij de eerste maar wordt elke interval 5 seconde korter. Bij de laatste is het nog maar 1:50.
Letterlijk niet te doen. Heb alle 12 de keren nagenoeg volle bak gesprint maar ik kon die wattages niet halen - kwam tot 170-180% FTP ongeveer.
Link voor wie ‘m niet kent: https://whatsonzwift.com/...hour-to-burn/the-wringer/
GP lama heeft ook al eens eea uitgezocht met oa zwift community.Pimorez schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:51:
Met beleid uit zAdel kan geen kwaad, en rekening houden dat je met een sprint bv de fiets niet met het stuur van links naar rechts werpt. Verder zorgen dat eea deugdelijk (met juiste materialen) goed geklemd zit. En er is niets aan de hand.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Leuk topic, en ik ben ook aangenaam verrast door wat Zwift nu effectief toevoegt!
Situatie:
Ik ben een extreem fanatiek skiër, maar merkte de laatste jaren dat m'n fysieke conditie niet altijd voldoende is om de mensen die even fanatiek zijn, maar ook buiten het skiën om nog fanatiek sporten te blijven volgen.
Met dit jaar een droomtrip naar Japan in het verschiet dus de beslissing genomen dat er aan m'n conditie gewerkt dient te worden.
Dus maar de meest efficiënte toer opgegaan en opnieuw beginnen lopen, met het voor mij steeds terugkerende zelfde resultaat: Na 3 keer weer het besef dat ik dat oervervelend vind (Huidige job en werktijden zorgen er dan nog eens voor dat ik enkel in het donker buiten kan) en direct ook al last van de kniën (Oud kwaaltje).
Dan in een opwelling maar een tweedhands racefiets gekocht (koopje) en bij de Decathlon de Tacx Flow Smart gehaald, oude laptop eraan en Zwiften.
Nu zijn we een goede 3 weken, een FTP-test, een hoop gestructureerde workouts en een fondo later en is het al wat beginnen uit de hand lopen:
- De home-cinema-room staan al geen bioscoopzetels meer, maar staat de fiets ondertussen vast opgesteld. (Op de beamer is het natuurlijk nog heel stuk meer immersive...)
- 2de Premium account voor m'n vrouw is ook al actief en een tweede Flow is onderweg
- Onderdelen om voor het eerst sinds jaren nog eens een PC in elkaar te knutselen zijn ook onderweg (alles tweedehands: MB + oude i5 + 4GB DDR3 + 60GB SSD, + GTX960 + Case + voeding kost me in totaal €175, dus dat lijkt me dan een betere optie dan een Apple TV 4K, zeker omdat m'n vrouw en ik dan samen zouden kunnen trainen dmv. Sandboxing)
Eens alles opgesteld is zal ik wel een keertje een foto delen
Situatie:
Ik ben een extreem fanatiek skiër, maar merkte de laatste jaren dat m'n fysieke conditie niet altijd voldoende is om de mensen die even fanatiek zijn, maar ook buiten het skiën om nog fanatiek sporten te blijven volgen.
Met dit jaar een droomtrip naar Japan in het verschiet dus de beslissing genomen dat er aan m'n conditie gewerkt dient te worden.
Dus maar de meest efficiënte toer opgegaan en opnieuw beginnen lopen, met het voor mij steeds terugkerende zelfde resultaat: Na 3 keer weer het besef dat ik dat oervervelend vind (Huidige job en werktijden zorgen er dan nog eens voor dat ik enkel in het donker buiten kan) en direct ook al last van de kniën (Oud kwaaltje).
Dan in een opwelling maar een tweedhands racefiets gekocht (koopje) en bij de Decathlon de Tacx Flow Smart gehaald, oude laptop eraan en Zwiften.
Nu zijn we een goede 3 weken, een FTP-test, een hoop gestructureerde workouts en een fondo later en is het al wat beginnen uit de hand lopen:
- De home-cinema-room staan al geen bioscoopzetels meer, maar staat de fiets ondertussen vast opgesteld. (Op de beamer is het natuurlijk nog heel stuk meer immersive...)
- 2de Premium account voor m'n vrouw is ook al actief en een tweede Flow is onderweg
- Onderdelen om voor het eerst sinds jaren nog eens een PC in elkaar te knutselen zijn ook onderweg (alles tweedehands: MB + oude i5 + 4GB DDR3 + 60GB SSD, + GTX960 + Case + voeding kost me in totaal €175, dus dat lijkt me dan een betere optie dan een Apple TV 4K, zeker omdat m'n vrouw en ik dan samen zouden kunnen trainen dmv. Sandboxing)
Ah die is onmenselijk man! Heb hem vorig jaar eens gedaan en heb het niet af kunnen maken. Iets beter te volbrengen maar nog steeds verschrikkelijk zwaar is de McCarthy Special. Deze training koste me overigens mijn kettingMrAcid schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:17:
Vanavond The Wringer gedaan. Hooooly shit. Kan mijn bovenbenen amper nog buigen - niet te doen...Als je een keer slecht 45min hebt en helemaal dood wilt: this is your workout.
Ik heb in de aanloop naar de Marmotte volgend jaar even een proef abbo FulGaz geprobeerd. Erg leuk om die col's vast te verkennen. Vorige week de Telegraphe en de Galibier achter elkaar gedaan, das toch ook wel afzien indoors. Grappige is dat in de video van de Galibier je op het einde ingehaald wordt door iemand die stevig doortrapt. Ik ga daar meteen harder van trappen. Dat terwijl je weet dat je hem never nooit in gaat halen of bij gaat houden.
daarom is Zwift leuker, je weet niet wat die ander gaat doen.Noxa schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:47:
[...]Grappige is dat in de video van de Galibier je op het einde ingehaald wordt door iemand die stevig doortrapt. Ik ga daar meteen harder van trappen. Dat terwijl je weet dat je hem never nooit in gaat halen of bij gaat houden.
Paincave DeluxeFORZAM schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:28:
Leuk topic, en ik ben ook aangenaam verrast door wat Zwift nu effectief toevoegt!
Situatie:
Misschien een wat domme vraag maar ik kan het niet zo snel vinden...
Ik lees dat mensen in londen, NY, insbruck ect fietsen. Maar ik kan volgens mij alleen maar watopia fietsen... hoe wissel ik van world?
Ik lees dat mensen in londen, NY, insbruck ect fietsen. Maar ik kan volgens mij alleen maar watopia fietsen... hoe wissel ik van world?
Dat kan met de world hack, zie: https://zwiftinsider.com/world-tag/.Nixo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:09:
Misschien een wat domme vraag maar ik kan het niet zo snel vinden...
Ahh thnx, niet zo gek dat ik de optie nergens zag. Ik ben ook onderstaande schema tegengekomen. Welke dagen je automatisch waar rijd.Kluus schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:13:
[...]
Dat kan met de world hack, zie: https://zwiftinsider.com/world-tag/.
https://zwiftinsider.com/schedule
Wat ook een optie is:Kluus schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:13:
[...]
Dat kan met de world hack, zie: https://zwiftinsider.com/world-tag/.
Zwift Preferences
of
ZwiftGPS
Binnenkort wordt het mogelijk om zelf de world te kiezen 
YouTube: Early release sneak peek from Zwift HQ
Fake... wel grappig gedaan trouwens.CedricD schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:47:
Binnenkort wordt het mogelijk om zelf de world te kiezen
een minder druk parcours rijden is eenvoudig door te starten met een u-turn. Bijna iedereen rijdt de 'normale' richting.
Maar deze is niet fake
Ze verwachten dus wel degenlijk dat het deze winter komt! Sowieso een interessante post trouwens waarin ook een nieuw vlak stuk Watopia word en een "hide group activity avatars" optie wordt aangekondigd.
Overigens heb ik er zelf nooit zo'n last van omdat ik normaal gesproken mee doe met events die toch al alle andere verbergen (KISS races enzo). Maar toen London nieuw was wel een aantal keer vrij gereden en dat was inderdaad best druk.
[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 16-11-2018 07:49 ]
Het enige waar ik eigenlijk nog altijd last van heb in Zwift is het probleem dat ik niet zo rustig als buiten kan rijden behalve in een workout. Bij de workout ben ik dan mezelf alleen eerder aan het vervelen dus kap ik er ook weer mee
Haha, herkenbaar dit!la_fusion schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:49:
Het enige waar ik eigenlijk nog altijd last van heb in Zwift is het probleem dat ik niet zo rustig als buiten kan rijden behalve in een workout. Bij de workout ben ik dan mezelf alleen eerder aan het vervelen dus kap ik er ook weer mee
Erg herkenbaar.la_fusion schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:49:
Voor mij werken group rides ook prima. Een beetje tactisch kiezen qua inspanningsniveau en dan is het alleen maar in de buurt van de marker blijven. Remt mij uitstekend af en meer afwisselend dan workouts. Ook heb je eventueel nog wat te ouwehoeren.
Zaken zoals Sprintapalooza of spin & sprint vind ik prima te pruimen om rustig aan meters te maken. 90% van de tijd rij je rustig mee en af en toe even knallen om wakker te blijven
Ziet er interessant uit! Alleen dat chatten/Discord hoeft voor mij allemaal nietRoozzz schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:28:
[...]
Erg herkenbaar.
Voor mij werken group rides ook prima. Een beetje tactisch kiezen qua inspanningsniveau en dan is het alleen maar in de buurt van de marker blijven. Remt mij uitstekend af en meer afwisselend dan workouts. Ook heb je eventueel nog wat te ouwehoeren.
Zaken zoals Sprintapalooza of spin & sprint vind ik prima te pruimen om rustig aan meters te maken. 90% van de tijd rij je rustig mee en af en toe even knallen om wakker te blijven
Chat doe ik ook weinig. Hangt ook een beetje van de groep af hoe actief dat is. Je zal in ieder geval niet de enige zijn die er niet heel actief isla_fusion schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:09:
[...]
Ziet er interessant uit! Alleen dat chatten/Discord hoeft voor mij allemaal nietDaarnaast zorgt het er ook voor dat ik op gezette tijden online moet zijn.. hmm nog maar eens naar kijken.
Ik plan mijn group rides niet echt, ik check meestal even in de app of er iets naar mijn smaak is. Er lijken er zat te zijn die op wat lagere wattages rijden, dus dat komt meestal prima uit. Voor mij werkt het in ieder geval prima om wat rustiger aan te doen