Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 6 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:29
[b]XeNeRgY in "Het grote indoor cycling topic"XeNeRgY schreef op zaterdag 15 september 2018

Ik lees op fiets.nl dat anderen dezelfde ervaring hebben met sommige versies van een Tacx. Het lijkt er op dat dit zo hoort?
Ik heb de bishido smart van Tacx en herken wat je zegt over zwaar trappen, dat heb ik in het begin gehad maar dat was ik kwijt nadat ik de kalibratie goed had uitgevoerd.

Ik zou zelf de kalibratie (nog een keer) uitvoeren, en even kijken of je daar het verschil in weerstand merkt.. je zou de lichte versnellingen met gemak rond moeten kunnen trappen... succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
Ik zou ook graag beginnen met indoor trainen (de penningmeester heeft het ook goedgekeurd) maar om eerlijk te zijn ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb deze topic helemaal door gelezen maar het gaat vooral over trainingsmethoden, FTP en wattages.
Ik weet het echt niet meer, is een Elite Qubo nou bijvoorbeeld een aanrader, is een tacx vortex beter of zie ik een topper over het hoofd?
De limiet zit rond de 300/400 euro voor de trainer, de rest is wel in huis zoals ventilator,matje,computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
Sander schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:41:
Hebben jullie nog tips voor trainer matten? Die van Tacx etc vind ik vrij fors geprijsd, Decathlon had een huismerk maar voor 20€ maar die is helaas niet leverbaar
even googlen op yoga mat https://www.google.nl/sea...iw=1504&bih=1614&dpr=1.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Thanks dat is een goede, ik heb overigens inmiddels ook bij Decathlon wat matten gezien die ze verkopen bij hun loopbanden en crosstrainers, lijkt me ook prima, vaak net wat dikker/steviger dan yoga matten en hogere belastbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51

Kluus

Gang is alles

Wat ik trouwens mis in Zwift is de mogelijkheid om ERG mode te gebruiken op een vaste waarde (Watts of %FTP) zonder een workout. Leek mij ideaal om rustig te peddelen op Zwift tijdens het bekijken van bijvoorbeeld studiemateriaal voor mijn werk...

Iemand die dit op een andere manier heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:23
Je kunt toch ook tijd workouts aanzetten? Dan hoef je alleen te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
Vandaag 2 ant+ usb besteld in China. Kijken of ik mijn I magic kan upgraden. Ben de RLV wel zat.
Zal wel even wennen zijn. Een jaar niet geweest door het krijgen van een dochter. Hardlopen is dan makkelijker.
Maar deze winter toch die fiets maar is weer op zolder knallen. Ben benieuwd of het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

Kluus schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:46:
Wat ik trouwens mis in Zwift is de mogelijkheid om ERG mode te gebruiken op een vaste waarde (Watts of %FTP) zonder een workout. Leek mij ideaal om rustig te peddelen op Zwift tijdens het bekijken van bijvoorbeeld studiemateriaal voor mijn werk...

Bij een warkout rij je ook gewoon vrij rond. Alleen dan op de wattages ingesteld in je work-out. Ik heb deze winter niet anders gedaan. En een work-out maken is paar tellen werk (zeker als het maar een paar blokjes zijn).

Wat ik handig zou vinden (maar wellicht deze winter niet gezien, is dat je een wattage (of %) op kunt geven en de optie dat ie daar wel een beetje in fluctueert. Bv blok van 250 watt maar dat dat in de praktijk betekend dat je tussen 240 en 260 zweeft (beetje random). Dat is immers buiten ook (met in mijn geval wel grotere afwijkingen trouwens.. ben niet zo'n constante rijder....). De 1e rit buiten dit jaar viel zwaar tegen na wekenlang in ERG mode gereden te hebben :o

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy D op 18-09-2018 07:32 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25
Kluus schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:46:

Zelf een work out aanmaken met jouw gewenste wattage.

http://zwofactory.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja klopt, zelf workout maken heb ik nu maar gedaan, dan zit er wel weer een tijd aan vast, maar goed. Het was gewoon handig geweest als je de optie had om hem gewoon statisch op een bepaald wattage in te stellen voor de hele rit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dat is een work-out :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mwah, niet helemaal, want een work-out stopt na de ingestelde tijd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kluus schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:33:
Mwah, niet helemaal, want een work-out stopt na de ingestelde tijd ;).
Niet op de Garmin, daar kun je m ook handmatig naar de volgende stap laten gaan via de ronde toets. Erg handig voor een omgeving waarin je wel ongeveer dat blok goed kunt uitvoeren maar waar het rondje (afhankelijk van de wind) ook weleens 8 of 12 minuten kan duren als je een blok van 10 minuten wilt doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Deze week de Wahoo Kickr Core (en een mat) aangeschaft. Na even 10min met de Wahoo app getest te hebben of alles werkt, heb ik in Zwift een kwartiertje op het zadel gezeten. Verbaasde me hoe eenvoudig eea. zich liet herkennen/connecten op mijn iPhone. In een paar tellen had ik de Kickr, mijn Tickr hartslagband en mijn 4iiii powermeter (in dit geval alleen voor cadans) aan de praat...

Vanavond eerste keer 'echt' een traininkje afwerken. Iets van 45min. in Zwift lijkt me voldoende. :)

PS Kickr Core kwam zonder cassette, dus ook een nieuwe 105 cassette aangeschaft (31,- bij Wiggle). De 11-28 die op mijn achterwiel zat is verplaatst naar de indoor trainer, de nieuwe 12-25 cassette gaat op het wiel voor buiten...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:30
Vanavond voor het eerst op de Qubo gezeten. Valt nog vies tegen, moet ik zeggen. Zijn de standaardinstellingen bij deze trainer goed, of zou ik hem nog eens moeten calibreren? Ik heb geen vermogensmeter, dus dat is dan wel even een dingetje.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Zeg die Qubo die heeft geen knop om wiel vast te zetten toch? Dus alleen je lichaamsgewicht? Werkt dat een beetje goed? Zit er ook naar te kijken om die of cycleops magnus te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
estorino schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:43:
Deze week de Wahoo Kickr Core (en een mat) aangeschaft. Na even 10min met de Wahoo app getest te hebben of alles werkt, heb ik in Zwift een kwartiertje op het zadel gezeten. Verbaasde me hoe eenvoudig eea. zich liet herkennen/connecten op mijn iPhone. In een paar tellen had ik de Kickr, mijn Tickr hartslagband en mijn 4iiii powermeter (in dit geval alleen voor cadans) aan de praat...

Vanavond eerste keer 'echt' een traininkje afwerken. Iets van 45min. in Zwift lijkt me voldoende. :)

PS Kickr Core kwam zonder cassette, dus ook een nieuwe 105 cassette aangeschaft (31,- bij Wiggle). De 11-28 die op mijn achterwiel zat is verplaatst naar de indoor trainer, de nieuwe 12-25 cassette gaat op het wiel voor buiten...
Op advies van de fietsenmaker heb ik op mijn kickr een Ultegra cassette erop geplaatst, zodat eea lekker schakelt.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
NielsTn schreef op maandag 24 september 2018 @ 00:54:
[...]

Op advies van de fietsenmaker heb ik op mijn kickr een Ultegra cassette erop geplaatst, zodat eea lekker schakelt.
Apart, ik hoor juist iedereen roepen dat het zonde van het extra geld is om Ultegra op de trainer te zetten omdat het alleen maar verschil in gewicht is voor de cassette... Zelfs de gerenommeerde reviewers van dit spul.
estorino schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:43:
Ik heb me hier ook over verbaasd, werkt echt super, en in mijn ogen ook grote voordeel van het hele app platform op iOS, geen gedoe met ANT+ dongles etc, echt plug & play. Heb nu wel (op de gok) een lightning > HDMI kabeltje gekocht op Aliexpress zodat ik de iPad aan de TV/monitor kan hangen voor iets groter beeld.

Overigens ben ik nu begonnen met Sufferfest, beetje structuur maar toch fun in de workouts lijkt me wel leuk. eerste ritje beviel mwah mwah, maar kwam ook omdat ik vergeten was mijn FTP goed in te stellen (en de app me daar niet even op wees voor de 1e ride...). Vanavond of morgenavond hun 4DP Full Frontal test maar eens doen en kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Sander schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:20:
[...]

Apart, ik hoor juist iedereen roepen dat het zonde van het extra geld is om Ultegra op de trainer te zetten omdat het alleen maar verschil in gewicht is voor de cassette... Zelfs de gerenommeerde reviewers van dit spul.

[...]

Ik heb me hier ook over verbaasd, werkt echt super, en in mijn ogen ook grote voordeel van het hele app platform op iOS, geen gedoe met ANT+ dongles etc, echt plug & play. Heb nu wel (op de gok) een lightning > HDMI kabeltje gekocht op Aliexpress zodat ik de iPad aan de TV/monitor kan hangen voor iets groter beeld.

Overigens ben ik nu begonnen met Sufferfest, beetje structuur maar toch fun in de workouts lijkt me wel leuk. eerste ritje beviel mwah mwah, maar kwam ook omdat ik vergeten was mijn FTP goed in te stellen (en de app me daar niet even op wees voor de 1e ride...). Vanavond of morgenavond hun 4DP Full Frontal test maar eens doen en kijken hoe dat bevalt.
toch werkt het, initieel werd een goedkopere cassette meegeleverd, maar daar schakelde mijn SRAM Red22 beduidend slechter mee dan nu een Ultegra (en ja.. .ik heb ook nog gekeken naar fijn-afstelling van derailleur op de cassette).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NielsTn schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:37:
[...]

toch werkt het, initieel werd een goedkopere cassette meegeleverd, maar daar schakelde mijn SRAM Red22 beduidend slechter mee dan nu een Ultegra (en ja.. .ik heb ook nog gekeken naar fijn-afstelling van derailleur op de cassette).
Ik heb dit verschil echt nooit gemerkt, zéker niet bij 105 tov van Ultegra. Op mijn zwaardere trainingswielen gebruik ik ook gewoon 105, op mijn klimwielen wel Ultegra, maar dat is 100% een gevoelsmatig dingetje ;). Verschil in schakel kwaliteiten is niet merkbaar.

Op de trainer heb ik een no-name 9-speed cassette liggen (oudere fiets met 9-speed Ultegra groep) omdat ik de Ultegra 9-speed cassettes echt zwaar over-priced vind. Ook hier: geen verschil in schakel kwaliteiten merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Kluus schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:54:
[...]

Ik heb dit verschil echt nooit gemerkt, zéker niet bij 105 tov van Ultegra. Op mijn zwaardere trainingswielen gebruik ik ook gewoon 105, op mijn klimwielen wel Ultegra, maar dat is 100% een gevoelsmatig dingetje ;). Verschil in schakel kwaliteiten is niet merkbaar.

Op de trainer heb ik een no-name 9-speed cassette liggen (oudere fiets met 9-speed Ultegra groep) omdat ik de Ultegra 9-speed cassettes echt zwaar over-priced vind. Ook hier: geen verschil in schakel kwaliteiten merkbaar.
Blijkbaar : YMMV 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:30
krypto936 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:32:
Zeg die Qubo die heeft geen knop om wiel vast te zetten toch? Dus alleen je lichaamsgewicht? Werkt dat een beetje goed? Zit er ook naar te kijken om die of cycleops magnus te kopen.
Je klemt je wiel gewoon in, maar je drukt de band inderdaad met je gewicht tegen de rol. Werkt op zich prima, alleen was het in vergelijking met mijn oude Volare Mag wel even wennen... Ik wou mijn standaard Jon's Short Mix doen, maar bij 160 watt had ik al het idee dat ik tegen 25% op moest (conditie is ook niet top, geef ik direct toe.). Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen hem nog hebben gecalibreerd voor gebruik, of dat de standaardinstellingen goed zijn.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Sander schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:20:

Zit in het main screen na de login niet gelijk zo'n boodschap van: first time here? Read this! Met een link naar bijvoorbeeld dit blogje?
https://thesufferfest.com...trial-with-the-sufferfest

Er is trouwens ook een 7-dagen plan op weg naar de 4dp test, maar dat is misschien wat overkill (vind ik in ieder geval wat overdreven).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:30:
[...]

Zit in het main screen na de login niet gelijk zo'n boodschap van: first time here? Read this! Met een link naar bijvoorbeeld dit blogje?
https://thesufferfest.com...trial-with-the-sufferfest

Er is trouwens ook een 7-dagen plan op weg naar de 4dp test, maar dat is misschien wat overkill (vind ik in ieder geval wat overdreven).
Die krijg je daarna via de mail, maar aangezien de trial maar 7 dagen is heb ik de registratie 3 minuten voor ik op de Tacx stapte gedaan en zag ik de mail dus pas later. Er is ook een blog met wat te doen in die 7 dagen, dan doen ze op dag 3 de 4DP. Overigens grote kans dat ik toch wel een maandje ga nemen met Sufferfest om eens 1 van hun plans te proberen, nav de 4DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik kan me er eerlijk gezegd ook niks bij voorstellen dat een 11-speed Ultegra cassette beter zou schakelen dan een 11-speed 105 cassette, of het nou op een directdrive trainer is of gewoon op de weg.

Ik heb nu 2x met zwift gefietst via de gratis 25km die je mag fietsen als je een account aanmaakt, maar ik denk niet dat ik een betalende klant word. Eerst maar eens de trial periode voor trainerroad en thesufferfest uitproberen.

(De weersverwachting voor vanavond is heel niet slecht, dus vooralsnog ga ik vanavond gewoon een uurtje buiten fietsen :) )

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:13

Roozzz

Plus ultra

estorino schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:32:

Ik heb nu 2x met zwift gefietst via de gratis 25km die je mag fietsen als je een account aanmaakt, maar ik denk niet dat ik een betalende klant word. Eerst maar eens de trial periode voor trainerroad en thesufferfest uitproberen.
Bij zwift is de trial volgens mij gewoon een week? Dat was in ieder geval afgelopen winter zo.

Ik denk dat ik binnenkort de setup maar weer eens op ga bouwen, zou fijn zijn als de herfst echt begint. Dan heb ik ook niet meer de neiging naar buiten te gaan :P Nu vind ik het een beetje zonde van het abo om af en toe een keer op de fiets te zitten.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een ANT+ dongle dus kan nu beginnen met Zwift. Nu zie ik dat vrijwel iedere training op basis van FTP gaat maar ik heb geen power meter. Wel heb ik een sensor in mijn Elite trainer die de power inschat, waarbij ik me sowieso afvraag hoe betrouwbaar het is. Wat mij meer zou helpen is trainen op basis van hartslagzones omdat ik die prima kan meten. Is dat ook werkbaar bij Zwift of is er zonder echte power meter eigenlijk niks mee te beginnen? Ik wil voornamelijk de trainingsprogramma's volgen.

Als Zwift zonder losse power meter niet gaat werken is er dan een alternatief platform waarbij er wel getrained wordt op basis van hartslag? Of is jullie ervaring dat de power sensor in de smart trainer op zich betrouwbaar genoeg is om mee te trainen?

[ Voor 25% gewijzigd door Aghanim op 25-09-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Aghanim schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:09:
Ik heb sinds gisteren een ANT+ dongle dus kan nu beginnen met Zwift. Nu zie ik dat vrijwel iedere training op basis van FTP gaat maar ik heb geen power meter. Wel heb ik een sensor in mijn Elite trainer die de power inschat, waarbij ik me sowieso afvraag hoe betrouwbaar het is. Wat mij meer zou helpen is trainen op basis van hartslagzones omdat ik die prima kan meten. Is dat ook werkbaar bij Zwift of is er zonder echte power meter eigenlijk niks mee te beginnen? Ik wil voornamelijk de trainingsprogramma's volgen.

Als Zwift zonder losse power meter niet gaat werken is er dan een alternatief platform waarbij er wel getrained wordt op basis van hartslag? Of is jullie ervaring dat de power sensor in de smart trainer op zich betrouwbaar genoeg is om mee te trainen?
Als je een direct drive model hebt is je powermeter prima betrouwbaar. Mijn Tacx Neo vs. Stages is maar enkele watts verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee ik heb een rollen trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als je altijd op hetzelfde apparaat rijdt zal die iig tussen de sessies in betrouwbaar zijn (als vandaag en morgen 180 = 180 watt is zeg maar).

Als je zelf work-outs maakt kan dit ook op basis van hartslag (in ieder geval, volgens mij kan dat wel....). Wellicht kun je zelf wat namaken? Al is het wel een goed excuus voor een powermeter :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dan houdt het op, tijd voor een power meter! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Maar waarom zou je niet op hr kunnen trainen?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:24

McMiGHtY

- burp -

Roozzz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:54:
De workouts in Zwift gaan op basis van power, ik denk dat die dat bedoeld.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• NielsTn
Roozzz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:54:
omdat HR weinig constant is:
Ben je overtraind, koortsig, moe, of juist fit, alert, dan zit daar al een behoorlijk verschil om juist in een goede zone te trainen.

Op vermogen is het eenduidig: 150 Watt is 150 Watt, of je nu ziek, zwak en misselijk bent, of sterk als een paard.

Vermogen takes away the guessing, and puts in hard evidence ;)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

NielsTn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:21:
[...]

omdat HR weinig constant is:
Ben je overtraind, koortsig, moe, of juist fit, alert, dan zit daar al een behoorlijk verschil om juist in een goede zone te trainen.

Op vermogen is het eenduidig: 150 Watt is 150 Watt, of je nu ziek, zwak en misselijk bent, of sterk als een paard.

Vermogen takes away the guessing, and puts in hard evidence ;)
Uiteraard, maar als je twijfelt of je powermeter accuraat is is er toch niets mis mee om een hartslagmeter om te knopen en te gaan met die banaan :P Power is uiteraard hartstikke mooi om mee te trainen, maar dat wilt niet zeggen dat HR volstrekt onbruikbaar is (buiten de fietswereld traint nagenoeg iedereen op hartslag). Daar zitten wel enkele haken en ogen aan zoals je al noemt.

Maar goed je mist kennelijk wel de standaard workouts in Zwift als je geen power hebt, dus moet je daar zelf iets meer input in leveren. Persoonlijk denk ik dat de mogelijke(!) afwijking totaal niet relevant zal zijn mits je structureel dezelfde trainer gebruikt.

* Roozzz rijdt met een directdrive dus kent dit probleem verder niet :P

• Sander
  • Niet online
Deze week de 4DP test van Sufferfest gedaan, voor mij weinig om aan te refereren aangezien ik nooit eerder dergelijke inspanningstesten op de fiets gedaan heb (wist mijn FTP ook alleen op basis van puur guesswork/inschatting en gevoel van eerdere ritten op de Tacx). Was echt een heftig uurtje en leuk om te zien waar strengths en weaknesses zitten voor mij. Nu maar eens kijken of ik deze winter 1 of 2 van de training plans kan afwerken om daar wat aan te doen.

Overigens blijf ik er wel bij dat een hoop van dit soort apps en plans gericht zijn op mensen zonder leven. Ik heb nu het meest beperkte plan gekozen qua tijdsinvestering en dat is gemiddeld 6u per week. Als daar 1 buitenrit van 2 uur bij zit dan is dat alsnog dik 4 uur op de Tacx. Dat is voor mij al best even beetje plannen en organiseren om dat voor elkaar te krijgen naast werk, kinderen, vrienden/verjaardagen etc.

• Aghanim
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:37:
Overigens blijf ik er wel bij dat een hoop van dit soort apps en plans gericht zijn op mensen zonder leven. Ik heb nu het meest beperkte plan gekozen qua tijdsinvestering en dat is gemiddeld 6u per week. Als daar 1 buitenrit van 2 uur bij zit dan is dat alsnog dik 4 uur op de Tacx. Dat is voor mij al best even beetje plannen en organiseren om dat voor elkaar te krijgen naast werk, kinderen, vrienden/verjaardagen etc.
Precies mijn gedachte. Ik loop zowel hard als dat ik fiets en wil een trainingplan volgen voor zo'n 2 uur per week. Enerzijds omdat ik 4 uur per week hardloop en anderzijds vind ik een uur indoor fietsen wel de max voordat ik het saai begin te vinden. Dat soort plannen zijn er vrijwel niet. Veel plannen vragen ook dagelijks fietsen merk ik.

Ik kan losse workouts rijden maar weet niet of dat wel zinvol is als er geen schema achter zit.

• Sander
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:51:
[...]

Precies mijn gedachte. Ik loop zowel hard als dat ik fiets en wil een trainingplan volgen voor zo'n 2 uur per week. Enerzijds omdat ik 4 uur per week hardloop en anderzijds vind ik een uur indoor fietsen wel de max voordat ik het saai begin te vinden. Dat soort plannen zijn er vrijwel niet. Veel plannen vragen ook dagelijks fietsen merk ik.

Ik kan losse workouts rijden maar weet niet of dat wel zinvol is als er geen schema achter zit.
In dat geval zou ik misschien toch eens kijken of je niet een keer met iemand samen een schema kunt maken waarin je beide combineert. Aangezien hardlopen en fietsen niet altijd complementair aan elkaar zijn kan dat ook goed zijn voor voorkomen overbelasting etc.

• NielsTn
intussen met Zwift al vele trainingen verder. Ik probeer dagelijks (met ook rustdagen ertussen) de trainingen volgens planning op te volgen. Eerste keren/weken was het afzien, en soms zelfs zo dat ik de training halverwege moest afbreken (hoezo, geen conditie meer).
Nu lukt het al om lekker stevig door te trappen tot een uur. Na een uur wordt het wel zwaarder voor mijn gevoel. In elk geval erg leuk om te doen. De Companion app op de iPhone werkt ook prettig, met een duidelijkere interface dan het zwift-scherm. Nu alleen nog mijn QuadLock houder van de fiets overplaatsen naar de racefiets :)

• Aghanim
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:09:
[...]

In dat geval zou ik misschien toch eens kijken of je niet een keer met iemand samen een schema kunt maken waarin je beide combineert. Aangezien hardlopen en fietsen niet altijd complementair aan elkaar zijn kan dat ook goed zijn voor voorkomen overbelasting etc.
Dat is sowieso een goed idee en ook lastiger dan het lijkt. Ik merk in elk geval dat het niet automatisch complementaire sporten zijn en heb zelfs het gevoel dat ik bij beide minder snel vooruit ga doordat ik combineer. Punt is alleen dat ik bij hardlopen blessuregevoelig ben en daardoor ook fiets om toch wat meer te trainen zonder continu dezelfde belasting. Ik probeer nu vooral de zware hardloop/fiets trainingen te vervolgen met een lichte (D1) fiets/hardloop training.

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Ik ben voor mijn schoonvader aan het kijken of ik zijn Tacx flow kan upgraden naar een smart of VR-trainer. Nu heb ik een ANT+ dongle gekocht en hij heeft zelf een aantal sensoren op zijn fiets. Dat is een cadanssensor en een snelheidssensor. Hij heeft ook een ANT+ hartslagsensor. Nu ben ik van plan om deze: https://www.futurumshop.nl/tacx-upgrade-i-flow-t1925.phtml erbij te kopen. Ben ik dan helemaal klaar om met zwift of een ander trainingsprogramma aan de slag te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
Ik ben mij nog steeds aan verdiepen in de wereld van smarttrainers en kom met een budget tussen de 300 en 400 euro eigenlijk uit op 2 kanshebbers, de elite qubo smart en de tacx vortex smart.
Ik lees regelmatig dat de software ondersteuning voor zwift bij Elite minder goed is, is dit zo of is dit al achterhaald? De vortex is wat duurder maar indien dit feilloos werkt nog te overzien.
Zie ik een trainer over het hoofd? Duurder dan 400,- is voor die paar maanden binnen trainen voor mij niet te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Aghanim schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:51:
Maar van 2 uur per week fietsen wordt je ook niet beter, dan moet je gewoon lekker een stukje toeren en klaar. Niks mis mee, maar dat is geen trainen. Combinatie met hardlopen zul je idd wel specifiek en trainer aan moeten spreken om samen een schema te maken. Die zul je standaard niet vinden, nou ja misschien voor triathlons?

(eigenlijk is 6 uur per week ook wel kort om echt flinke stappen te maken, zeker met fietsen is voor mijn idee 6 uur net genoeg om je huidige vorm te behouden en een paar kleine stapjes te maken maar meer ook niet)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Trainingpeaks heeft volgens mij een aantal gratis triathlon trainingen..en betaald zullen er wel meer zijn.

Ben zelf afgelopen week met de 6week FTP Builder begonnen, avonddiensten van vrouwlief zijn er weer meer de laatste tijd en binnen trainen is goed te doen tijdens een storingsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
De intensievere plannen kun je ook gewoon uitsmeren over 2 weken ipv 1. Al ben ik met bovenstaande poster eens dat 2 uur wel erg weinig is.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Hangt ervan af hoe intensief die 2 uur zijn natuurlijk.

Nog niet binnen gereden sinds vorige winter, maar ik denk dat ik toen +/- 2u per week gezwift heb.
In het weekend dan een ritje op de MTB en als het weer het toeliet op zondag ook enkele uurtjes buiten met de koersfiets.

Als je die 2 uur combineert met andere sporten, moet dat wel voldoende zijn om de conditie op peil te houden en/of te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat is precies mijn insteek. Ik loop ernaast 4 uur hard per week en hoop met wat extra fietsen mijn basisconditie op peil te houden en de belasting van hardlopen wat te kunnen verdelen. Ik hoef niet beter te worden van die 2 uur per week maar focus vooral op vasthouden conditie.

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 01-10-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Misschien zit hier wat voor je tussen (kijk naar de "without 4d profile"). Of maak een variant op dit triathlonschema. De uren lijken veel, maar er zit ook yoga/crosstraining in die je kunt skippen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Misschien niet helemaal de juiste plek

*knip* Nee, dat is het idd niet. Neem eens een kijkje bij Vraag & Aanbod overig.

[ Voor 120% gewijzigd door naitsoezn op 01-10-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
NielsTn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:54:
Misschien niet helemaal de juiste plek

~[mbr]*knip* Nee, dat is het idd niet. Neem eens een kijkje bij Vraag & Aanbod overig. ~[/]
dan toch de link naar de Tacx tablet houder voor meer info voor liefhebbers:
V&A aangeboden: TACX TABLET STUURHOUDER T2092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb een oude Kettler Ergo racer staan. Hoewel ik zo min mogelijk daar op wil zitten en zoveel mogelijk buiten wil blijven fietsen, zal ik komende tijd toch af en toe op deze Kettler gaan zitten. Nu kom ik Kettler World Tours tegen.

https://www.fitnessappara...ttler-world-tours-20.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, is het de moeite om dit aan te schaffen? Het is toch weer even EUR 200,- :)....

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
retlaw schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:18:
Ik heb een oude Kettler Ergo racer staan. Hoewel ik zo min mogelijk daar op wil zitten en zoveel mogelijk buiten wil blijven fietsen, zal ik komende tijd toch af en toe op deze Kettler gaan zitten. Nu kom ik Kettler World Tours tegen.

https://www.fitnessappara...ttler-world-tours-20.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, is het de moeite om dit aan te schaffen? Het is toch weer even EUR 200,- :)....
Geen idee of ervaring. Ik zou vooral fysiek de winkel bezoeken en eens passen, proeffietsen.
Ik heb ooit een spinningbike bij Helisports gekocht. Naderhand verkocht (te weinig gebruikt) en nu 'verslaafd' aan het koersen op een Wahoo Kickr met Zwift / trainerroad etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

NielsTn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Geen idee of ervaring. Ik zou vooral fysiek de winkel bezoeken en eens passen, proeffietsen.
Ik heb ooit een spinningbike bij Helisports gekocht. Naderhand verkocht (te weinig gebruikt) en nu 'verslaafd' aan het koersen op een Wahoo Kickr met Zwift / trainerroad etc.
Het gaat niet zozeer om de spinningbike. Die staat er al. Het gaat meer om de software :). Of iemand daar ervaringen mee heeft.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
ik zou er in ieder geval geen €200 aan uitgeven. Kun je beter door sparen voor een upgrade naar een fietstrainer die werkt met de gangbare indoor cycling software zoals Zwift, BigRingVR, Trainerroad en Sufferfest. Dan heb je tenminste wat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik heb sinds kort een Tacx Flux en wil deze graag gebruiken icm Zwift via m'n laptop (die BT4.0 heeft). Ik lees echter een beetje tegenstrijdige berichten over het al dan niet nodig hebben van een ANT+ dongle. Is dat nodig om Zwift de smart trainer te laten aansturen of volstaat BT4.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
D.deJong schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:59:
Ik ben mij nog steeds aan verdiepen in de wereld van smarttrainers en kom met een budget tussen de 300 en 400 euro eigenlijk uit op 2 kanshebbers, de elite qubo smart en de tacx vortex smart.
Ik lees regelmatig dat de software ondersteuning voor zwift bij Elite minder goed is, is dit zo of is dit al achterhaald? De vortex is wat duurder maar indien dit feilloos werkt nog te overzien.
Zie ik een trainer over het hoofd? Duurder dan 400,- is voor die paar maanden binnen trainen voor mij niet te verdedigen.
De Elite Qubo Smart werkt perfect met Zwift. Ik neem ook aan dat het Elite Qubo Digital smart B+ is die je op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
tomtom137 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:34:
Ik heb sinds kort een Tacx Flux en wil deze graag gebruiken icm Zwift via m'n laptop (die BT4.0 heeft). Ik lees echter een beetje tegenstrijdige berichten over het al dan niet nodig hebben van een ANT+ dongle. Is dat nodig om Zwift de smart trainer te laten aansturen of volstaat BT4.0?
ik heb een tijdje geklooid met BT4.0 en nadat ik die vervangen heb door een ANT+ dongle werkt het probleemloos.
Mij ervaring is met windows10. Mogelijk dat het onder iOS of Android wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Thanks. Ik ga het proberen met m'n MacBook en laat het jullie weten. Als het niet goed werkt kan ik altijd een generieke Chinese dongle kopen à 10-15 euro lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
tomtom137 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:17:
Thanks. Ik ga het proberen met m'n MacBook en laat het jullie weten. Als het niet goed werkt kan ik altijd een generieke Chinese dongle kopen à 10-15 euro lijkt me...
Ik heb een Ali dongel gekocht maar die zit nog in de verpakking... Via iPad werkt alles echt perfect net bt4.0, zowel m'n oude el cheapo Lidl HR band als de Tacx flux. Beide instant herkend en klaar, tot op heden geen enkele reden gehad om te gaan klooien met software op m'n Mac... En heb ook een lightning naar HDMI verloop als ik toch groter scherm zou willen.

Vooral ook geen zin in het gezeik met minimale specs nodig voor bepaalde resolutie etc... Die rat race heb ik sinds de PS3 achter me gelaten 😁

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 03-10-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

BartNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:15:
[...]

ik heb een tijdje geklooid met BT4.0 en nadat ik die vervangen heb door een ANT+ dongle werkt het probleemloos.
Mij ervaring is met windows10. Mogelijk dat het onder iOS of Android wel goed werkt.
Exact dezelfde ervaring hier. De ant+ dongle was een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
tomtom137 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:17:
Mijn oude MacBook 2012, werkte het niet. Ant+ unit en een lange kabel van Ali en het werkt als een trein! Gebruik nu een Apple tv met zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:39
Sinds een week heb ik nu om te kijken of indoor me bevalt een tacx vortex smart t2180 staan.
Ik heb de trainer op een yogomat gezet maar nog steeds maakt het ding erg veel herrie, wat valt hier nog meer aan te doen?
Daarnaast merkte ik gister dat als ik ga spelen met het hellingspercentage ik boven de 1,5% het idee krijgt dat het "slipt".
Vandaag ga ik het nog een keer proberen door de tacx band naar 8 bar te pompen (stond nu op 7)
De calibratie was wel goed. Deze zat rechts van het midden. Wat valt er nog meer te doen tegen dat slippen?

Wel was het erg lekker om 's avonds snel weer even op de fiets te kunnen stappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
Heb je wel een soepele trapbeweging? Ik herken namelijk niet echt je probleem.. zeker niet als je zegt dat de calibratie goed is. Ze maken wel redelijk wat geluid maar herrie.. is de Tacx nieuw of niet? Anders zou je eens moeten kijken of die wel helemaal goed is en meer geluid maakt dan een vergelijkbare, wellicht dat er iets niet goed zit waardoor je ook tegen de problemen van het slippen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:39
la_fusion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:06:
Heb je wel een soepele trapbeweging? Ik herken namelijk niet echt je probleem.. zeker niet als je zegt dat de calibratie goed is. Ze maken wel redelijk wat geluid maar herrie.. is de Tacx nieuw of niet? Anders zou je eens moeten kijken of die wel helemaal goed is en meer geluid maakt dan een vergelijkbare, wellicht dat er iets niet goed zit waardoor je ook tegen de problemen van het slippen aanloopt.
Voor zover ik weet heb ik een soepele trapbeweging. Ik kan zonder ingestelde helling zonder slippend gevoel gaan tot 450 watt (hoger ben ik niet geweest en ook echt niet nodig) Maar als ik tijdens het fietsen de helling aanpas naar 4% dan krijg ik een slippend gevoel.
De Tacx is niet nieuw. Ik heb deze gekocht om te kijken of indoor wat voor me is. Maar ik zal kijken of ik ergens vergelijkingsmateriaal kan vinden kwa geluid. En eventueel de kalibratie nogmaals uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je op een telefoon de Companion App installeert fungeert die als een soort bridge is mijn ervaring, neemt niet weg dat ik een ant dongletje in China besteld heb die zijn werk goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-07 20:47
Ik heb een Tacx Genius Smart waar ik sinds de reparatie eind september (na 700km) weer 150 km op gefietst heb en weer het klikkende geluid. Andere mensen hier ervaring mee? Op YouTube zijn er zat filmpjes te vinden van mensen met hetzelfde probleem. Er zit nog garantie op maar ben wel benieuwd wat nou de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
McMiGHtY schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:43:
Als je op een telefoon de Companion App installeert fungeert die als een soort bridge is mijn ervaring, neemt niet weg dat ik een ant dongletje in China besteld heb die zijn werk goed doet.
Ik heb daar persoonlijk wel slechte ervaringen mee. Ik heb ook eentje bij de Chinees besteld en dit ging slechts enkele maanden mee en gaf af en toe slecht signaal. Heb uiteindelijk geïnvesteerd in een ANT+ dongle van Suunto na het lezen van reviews op DCRainmaker.com. Uiteindelijk is dat niet echt een grote kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

mvds

Totally awesome!

Heeft of weet er iemand nog een direct drive trainer te koop? Ik ben aan het trainen voor Alpe d'HuZes 2019 en ik merk dat wanneer ik thuis kom uit het werk dat het vaak toch te donker is om nog op de fiets te stappen. Ik heb al op MP gekeken maar daar staat vrij weinig en wat er staat is tegen typische MP prijzen.

Ik heb ook interesse wanneer er een te leen/huur is. Ik heb ook daar al aanbieders voor gevonden, maar ik ga echt geen €150-€200 per maand betalen als ik er zelf een nieuw kan kopen voor €550 (demo modelletje Flux of Kickr Core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Direct drives zijn 2e hands goed door te verkopen aan mensen die willen upgraden of starten met indoor fietsen. Die ga je 2e hands niet heel goedkoop vinden. Marktplaats is wat dat betreft wel een goed indicatie. Als €550 acceptabel vindt zou ik zo'n trainer nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
mvds schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:56:
Heeft of weet er iemand nog een direct drive trainer te koop? Ik ben aan het trainen voor Alpe d'HuZes 2019 en ik merk dat wanneer ik thuis kom uit het werk dat het vaak toch te donker is om nog op de fiets te stappen. Ik heb al op MP gekeken maar daar staat vrij weinig en wat er staat is tegen typische MP prijzen.

Ik heb ook interesse wanneer er een te leen/huur is. Ik heb ook daar al aanbieders voor gevonden, maar ik ga echt geen €150-€200 per maand betalen als ik er zelf een nieuw kan kopen voor €550 (demo modelletje Flux of Kickr Core)
Ik heb vorige maand ene Tacx Flux nieuw voor 500 - 30 cashback besteld bij Decathlon, icm Sufferfest bevalt dat tot nu toe prima. Enige nadeel is dat de tacx op zolder staat en de fiets ivm goede weer nog in de schuur. Volgend jaar komt er dus voor het overgangsseizoen waarschijnlijk een leuke opknapper voor op de tacx...

Ik kwam overigens tot zelfde conclusie, tweede hands nog relatief duur, ook voor non direct drive modellen. De flux is relatief gunstig geprijsd en biedt prima features voor het geld. Wil je een stap hoger dan moet er al snel weer 200+ bij, dat werd mij te gek

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 15-10-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Die Tacx Flux van de aanbieding is toch de versie die niet geschikt is voor lange slag derailleurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja klopt. Is de Flux 2 die wel geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
de Tacx Flux S Smart is de verbeterde originele Flux. Wel geschikt voor lange kooi en minder duur dan de Flux 2. Even googlen om de verschillen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wanneer ik gebruik wil maken van Zwift op een iPhone/iPad/Apple TV dan kan ik maar 2 sensoren koppelen. Ik heb echter ook een ELEMNT Bolt waar de sensoren op mijn fiets al verbonden mee zijn, kan ik dan de sensoren met mijn Bolt gekoppeld laten en mijn Bolt weer met Zwift koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Hier ook onlangs een Tacx Flux gekocht. Die bevalt erg goed, enige directe nadeel dat ik zie is dat hij wat moeilijker op te bergen is in vergelijking met bijvoorbeeld een Kickr Core. Bij Decathlon zijn ze volgens mij inmiddels door de voorraad heen maar ik heb hem bij Hopmans gehaald voor 509€. Inderdaad wel alleen geschikt voor korte kooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
De nieuwe route in New York binnen Zwift vanochtend gereden. Toch heel veel herkenbare locaties, met hier en daar een creatieve twist! Hopelijk volgen er nog meer locatie/bergen binnen zwift!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NielsTn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:01:
De nieuwe route in New York binnen Zwift vanochtend gereden. Toch heel veel herkenbare locaties, met hier en daar een creatieve twist! Hopelijk volgen er nog meer locatie/bergen binnen zwift!
Ik verwacht dat er nog wel wat uitbreidingen op NYC komen buiten Central Parc, met de gekozen setting kunnen ze nog wel wat langere klimmen maken. Naar de “top” van het Empire State Building bijvoorbeeld :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimi83
Of misschien eindelijk een vrije wereldkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zag een of ander filmpie over vrije wereldkeuze vanmorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Kluus schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:10:
[...]Ik verwacht dat er nog wel wat uitbreidingen op NYC komen buiten Central Parc, met de gekozen setting kunnen ze nog wel wat langere klimmen maken. Naar de “top” van het Empire State Building bijvoorbeeld :-).
wat meer creatief virtuele wegen zou ik ook aanmoedigen.
Het huidige op en af in NYC vind ik net niks. Heb dan liever een langere klim, langer vlak of echt steile korte helling zoals in Richmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BartNL schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

wat meer creatief virtuele wegen zou ik ook aanmoedigen.
Het huidige op en af in NYC vind ik net niks. Heb dan liever een langere klim, langer vlak of echt steile korte helling zoals in Richmond.
Ik vind het juist wel leuk als afwisseling - dat op en af. :) Lange beklimmingen en vlakken stukken zijn er al zat.

Vrije wereldkeuze wordt zo langzamerhand wel 'noodzaak' inderdaad. Hoewel dat met ZwiftPref natuurlijk altijd al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Ik leid 1 a 2 maal per week een groep op Zwift dus die kleine hack kan ik dan al niet gebruiken. En 1 a 2 maal per week op de rollen vind ik al meer dan voldoende. Zwift heeft indoor trainen voor mij draaglijk gemaakt maar een uur of 2-3 vind ik echt het maximum per week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Welke groupride is dat Dimi83?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
volgens mij ZZRC sub 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Ik overweeg een Tacx Flux te kopen. Ik weet dat een lange kooi niet past.
Nu heb ik zelf een lange (kooi ;) ) maar vroeg me af of dit nou echt een probleem is. Als ik een rubberen beschermstripje op de voet van de Flux plak, en ik houd er rekening mee dat ik niet op mijn hoogste versnelling mag schakelen, dan is er toch eigenlijk geen probleem?
Het prijsverschil is best groot: bij Decathlon haal ik de Flux voor 499,- , terwijl de Flux S minimaal 599,- kost.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens mij speelt het in de drie hoogste, afhankelijk van hoe lang je derailleur precies is, maar ook hoe lang je ketting is. Je kan ook kijken of je op marktplaats goedkoop een korte kooi derailleur op de kop kan tikken.

edit: Op DC rainmaker staat in de comments dat het gewoon werkt met een ultegra GS en 28 tandjes achter:
Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/wp-content/cache/comment-plus/2409398-1600x1200.jpg?1502957473

[ Voor 33% gewijzigd door MrAngry op 23-10-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Een kenner! :D Bijna juist maar het is de ZZRC 2.5 - 2.7 w/kg AVG. Iedere maandag, woensdag en vrijdagavond. Helaas door het uitvallen van 1 leider zijn we maar met 2 vaste meer over en kan niet iedere rit doorgaan wegens (meestal) werkverplichtingen. Maar de meeste gaan gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:53:
Volgens mij speelt het in de drie hoogste, afhankelijk van hoe lang je derailleur precies is, maar ook hoe lang je ketting is. Je kan ook kijken of je op marktplaats goedkoop een korte kooi derailleur op de kop kan tikken.

edit: Op DC rainmaker staat in de comments dat het gewoon werkt met een ultegra GS en 28 tandjes achter:
[Afbeelding]
Met nieuwe 105 groep met lange kooi (Cube Attain SL 2019, met Shimano 105 RD-R7000-DGS) kan je idd buitenste 2 bladen achter niet gebruiken. Tegelijkertijd doen wij eigenlijk altijd Sufferfest en dat is op ERG mode en dus schakel je eigenlijk bijna niet. Verder mocht je geen ERG mode gebruiken kun je trainer difficulty wat lager zetten om te voorkomen dat je lichtste verzetten nodig evt. Heb haar er nog niet over horen klagen ;-)

Kan evt vanavond even fotootje voor je maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dimi83 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

Een kenner! :D Bijna juist maar het is de ZZRC 2.5 - 2.7 w/kg AVG. Iedere maandag, woensdag en vrijdagavond. Helaas door het uitvallen van 1 leider zijn we maar met 2 vaste meer over en kan niet iedere rit doorgaan wegens (meestal) werkverplichtingen. Maar de meeste gaan gewoon door.
Ik hou ze in de gaten :).

Hoe vinden jullie Zwifters de New York map? Ik vind het maar een chaotische onoverzichtelijk map. Grappig details met wegen die de lucht in gaan maar ik had liever nog een "echte" klim als Alpe DuZwift gehad of een serieuze vlakke route voor races oid.

Maar in dit tempo verwacht ik dat Zwift het komende seizoen nog het nodige in petto heeft voor haar abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Sander schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:14:
[...]

Met nieuwe 105 groep met lange kooi (Cube Attain SL 2019, met Shimano 105 RD-R7000-DGS) kan je idd buitenste 2 bladen achter niet gebruiken. Tegelijkertijd doen wij eigenlijk altijd Sufferfest en dat is op ERG mode en dus schakel je eigenlijk bijna niet. Verder mocht je geen ERG mode gebruiken kun je trainer difficulty wat lager zetten om te voorkomen dat je lichtste verzetten nodig evt. Heb haar er nog niet over horen klagen ;-)

Kan evt vanavond even fotootje voor je maken?
Dat klinkt goed!
Ik heb Tiagra 4700 met een 12/28 cassette en schijfremmen. Deze fiets om precies te zijn: https://www.12gobiking.nl/wilier-montegrappa-disc-2017
In ERG modus zou ik inderdaad amper hoeven te schakelen, voor zover ik had begrepen. Op de weg zit ik overigens bijna altijd in kleine versnellingen (want ik rijd altijd vlak). Maar dat kan natuurlijk in Zwift wel anders kunnen worden :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Dimi83 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:35:
[...]
Een kenner! :D Bijna juist maar het is de ZZRC 2.5 - 2.7 w/kg AVG.
jazeker ik reed regelmatig in de ZZRC en daar rijd ene Dimitri als lead of sweep 8) . Tegenwoordig rijd ik vooral de Pack social rides en dan liefst wanneer Steve Clogg lead is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Noxa schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Hoe vinden jullie Zwifters de New York map? Ik vind het maar een chaotische onoverzichtelijk map. Grappig details met wegen die de lucht in gaan maar ik had liever nog een "echte" klim als Alpe DuZwift gehad of een serieuze vlakke route voor races oid.
Daarnet gereden, lastig :+
Wel leuk als intervalrondje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Maar in dit tempo verwacht ik dat Zwift het komende seizoen nog het nodige in petto heeft voor haar abonnees.
Afgelopen week al eens de Everything Bagel route gedaan, ik vond het wel mooi gemaakt, al deel ik de mening dat hij wat chaotisch is, als free ride. Vandaag begonnen aan de Tour of New York en in een race setting vond ik de route incl klim wel leuk. Die onregelmatige klim breekt de boel wel lekker op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
Vandaag even mijn racefiets schoonmaken en dan kan hij weer naar zolder op de Tacx. Dat betekent dat ik ook mijn Zwift account weer moet gaan aanslingeren. Ik zag op futurumshop dat ze kwartaal- of jaarpassen verkopen, maar volgens mij gewoon het maandbedrag x3 of x12. Zijn er dan helemaal geen kortingsacties voor Zwift in omloop?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
BartNL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:28:
[...]

jazeker ik reed regelmatig in de ZZRC en daar rijd ene Dimitri als lead of sweep 8) . Tegenwoordig rijd ik vooral de Pack social rides en dan liefst wanneer Steve Clogg lead is.
De PACK is inderdaad ook een van de weinige goeie social rides (eigen opinie) maar die doen 1,5 ritten als ik me niet vergis?
[...]

Toevallig deze week totaal geen tijd gehad. Vrijdag gewoon een standaard rondje gekozen. Ik doe overigens zelden een free ride. Maar het zijn inderdaad veel wegen op een kleine oppervlakte.
coelho schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:04:
Vandaag even mijn racefiets schoonmaken en dan kan hij weer naar zolder op de Tacx. Dat betekent dat ik ook mijn Zwift account weer moet gaan aanslingeren. Ik zag op futurumshop dat ze kwartaal- of jaarpassen verkopen, maar volgens mij gewoon het maandbedrag x3 of x12. Zijn er dan helemaal geen kortingsacties voor Zwift in omloop?
Geen idee waarom je dit via futurumshop zou doen. Koppel dit aan je kredietkaart of paypal en je kan maandelijks opzeggen. Als het vroeger mooi weer wordt en je hebt net 3 maand genomen heb je ze al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je zou het bij futurum natuurlijk kunnen gebruiken om boven de bestellimiet van een kortingscode uit te komen. Of zijn ze daar van uitgesloten? Anders zou ik ook niet weten waarom je zo'n kaart zou kopen als het voor jezelf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
Dimi83 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:54:

Geen idee waarom je dit via futurumshop zou doen. Koppel dit aan je kredietkaart of paypal en je kan maandelijks opzeggen. Als het vroeger mooi weer wordt en je hebt net 3 maand genomen heb je ze al betaald.
Het was niet mijn bedoeling om het via hen te doen, alleen ik zag dat zij abonnementen verkopen. Als ze daarmee goedkoper zouden zijn, dan zou ik het wel overwegen. Echter de prijs is hetzelfde als losse maandabonnementen. Vandaar mijn vraag of er uberhaubt ooit aanbiedingen voorbij komen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
coelho schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:04:
als je al eerder geregistreerd bent en gebruik gemaakt hebt van Zwift, dan kun je op de oude prijs volgens mij nog verder liften...
https://support.zwift.com...pricing-update-HygeG0ybH7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Tot 15 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Dimi83 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:54:
[...]De PACK is inderdaad ook een van de weinige goeie social rides (eigen opinie) maar die doen 1,5 ritten als ik me niet vergis?
voor mij zijn PACK en ZZRC ook de beste en met Discord ook prima vermaak. Ik rijd bij PACK vooral de Social Rides met After Party. Dit zijn 2.0-2.2 ritten en de after party is net wat je kunt meestal een berg op.
Net nog even ZZRC in NYC geprobeerd maar werd helaas 2x virtueel letterlijk het NYC bos in gestuurd door de Zwift late join bug....

[ Voor 12% gewijzigd door BartNL op 24-10-2018 21:38 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 161 Laatste