Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 5 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:39
Nixo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:45:
Ik ben op zoek naar advies voor een trainer. Sinds de kleine merk ik dat de beschikbare uurtjes spaarzaam zijn en met de aankomende herfst / winter wil ik toch graag wel een beetje de conditie onderhouden.

Tot nu toe heb ik enkel ervaring met direct drive trainers, indoor training 1x bij een trainer en een omslagpunt test.
Deze trainer beviel me erg goed. Echter loop ik nogal tegen de prijs van deze units aan te hikken en tweedehands ook niet veel beschikbaar.
Als andere optie heb je basic trainer waar je de band van je wiel tegen zet en weerstand opbouw. Deze zijn wel een stuk vriendelijker geprijsd.

Maar hoe is de ervaring op dit soort trainers? Pro's en Con's?
Ik heb de Elite Qubo Digital Smart B+ trainer, die is compatibel met Zwift én betaalbaar en hiermee heb je de volledige Zwift ervaring in vergelijking met een 'domme' trainer.
Op de Elite Qubo Digital Smart B+ zit de band trouwens ook gewoon tegen de trainer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:28

Kluus

Gang is alles

Noxa schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Zo inderdaad, van de week even 1e training en Zwift Academy 2018 gedaan. Nondeju dat is toch best heftig.
Die heb ik gisteren weer gedaan als eerste Zwift workout sinds lange tijd, heftig is het juiste woord ;). Wel weer voldoening als de training volbracht is en ik had het best naar mijn zin. Naar mijn gevoel ga ik dit jaar weer meer gebruik maken van virtueel binnen trainen ten opzichte van vorig jaar...

Wat ik me nog af vroeg over de group workouts voor de Zwift Academy: tellen deze ook mee voor de 4 group rides of tellen ze alleen mee voor de 10 structurele workouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 11-09 19:59
Kluus schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:16:
[...]

Die heb ik gisteren weer gedaan als eerste Zwift workout sinds lange tijd, heftig is het juiste woord ;). Wel weer voldoening als de training volbracht is en ik had het best naar mijn zin. Naar mijn gevoel ga ik dit jaar weer meer gebruik maken van virtueel binnen trainen ten opzichte van vorig jaar...

Wat ik me nog af vroeg over de group workouts voor de Zwift Academy: tellen deze ook mee voor de 4 group rides of tellen ze alleen mee voor de 10 structurele workouts?
Ze tellen niet als group ride :)

Je kan je progress hier zien: https://zwift.com/academy/progress

[ Voor 5% gewijzigd door Torgo op 25-08-2018 22:26 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 15:24

McMiGHtY

- burp -

CedricD schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:06:
[...]

Ik heb de Elite Qubo Digital Smart B+ trainer, die is compatibel met Zwift én betaalbaar en hiermee heb je de volledige Zwift ervaring in vergelijking met een 'domme' trainer.
Op de Elite Qubo Digital Smart B+ zit de band trouwens ook gewoon tegen de trainer aan.
Die heb ik vorig jaar ook gehaald en bevalt goed, was op een gegeven moment in de aanbieding bij Futurum en valt compleet niet tegen.

(nu alleen nog een kamertje zien vrij te maken om de fiets straks gewoon binnen te laten staan ipv elke keer heen en weer naar de schuur om hem weer op te hangen)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• CedricD
McMiGHtY schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

Die heb ik vorig jaar ook gehaald en bevalt goed, was op een gegeven moment in de aanbieding bij Futurum en valt compleet niet tegen.

(nu alleen nog een kamertje zien vrij te maken om de fiets straks gewoon binnen te laten staan ipv elke keer heen en weer naar de schuur om hem weer op te hangen)
Ik ben klaar voor de winter, fototje hier te vinden :P :
https://www.strava.com/activities/1778838738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Waar is je ventilator? Die van mij is in opbouw. Ik moet ook mijn fan nog neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand verklaren dat ik op zwift de grootste moeite heb op het vlakke en in de afdaling iemand bij te houden ?
Omhoog kan ik goed meekomen met ritten in de 1e groep . Ik trap in het begin 4 tot 450 watt bij een race en raak gewoon achterop . Bergop begin ik dan aan een inhaalrace . Ik gebruik een Tacx Flux . Gewicht en ftp 82 en 365 en zijn ingevoerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:01:
Kan iemand verklaren dat ik op zwift de grootste moeite heb op het vlakke en in de afdaling iemand bij te houden ?
Omhoog kan ik goed meekomen met ritten in de 1e groep . Ik trap in het begin 4 tot 450 watt bij een race en raak gewoon achterop . Bergop begin ik dan aan een inhaalrace . Ik gebruik een Tacx Flux . Gewicht en ftp 82 en 365 en zijn ingevoerd .
Ik weet dat met de Neo er problemen waren ivm de daal simulatie, waardoor wattages in het afdalen niet gehaald werden in vergelijking met andere trainers, maar die functie heeft de Flux niet.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Seriph schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:06:
[...]

Waar is je ventilator? Die van mij is in opbouw. Ik moet ook mijn fan nog neerzetten.
Als het echt winter is heb ik die niet nodig daar.
Is een toonzaal met enkel glas. In de winter is het daar meestal onder de 10 graden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
CedricD schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:47:
[...]
Als het echt winter is heb ik die niet nodig daar.
Is een toonzaal met enkel glas. In de winter is het daar meestal onder de 10 graden :9
wanneer je bij 10°C meer dan de 48W van je gelinkte activity trapt wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
BartNL schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:00:
[...]

wanneer je bij 10°C meer dan de 48W van je gelinkte activity trapt wel >:)
Er komt een paar 100W bij in de winter :P
Is een grote oppervlakte, enkel in de lente behoefte gehad aan een ventilator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:01:
Heb je de trainer difficulty laag staan misschien. Volgens mij kun je daar mee spelen om het up of down hill aantrekkelijker te maken.

Bij races zet ik hem 75% en bij een vrije rit op 100%. Dat scheelt je schakelen om een race maar beïnvloed ook je daal snelheid geloof ik.

Of misschien ligt het er aan of je de trainer op het net stroom aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Noxa schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:16:
[...]
Heb je de trainer difficulty laag staan misschien. Volgens mij kun je daar mee spelen om het up of down hill aantrekkelijker te maken.

Bij races zet ik hem 75% en bij een vrije rit op 100%. Dat scheelt je schakelen om een race maar beïnvloed ook je daal snelheid geloof ik.

Of misschien ligt het er aan of je de trainer op het net stroom aangesloten hebt?
Klopt ja, de trainer gaan dan minder in de meewerk/vrije stand bij het dalen waardoor je een hoger wattage kan blijven trappen. In dit geval zou hij dan omlaag moeten voor het gewenste effect.

Volgens mij helpt het niet op het vlakke, dus of dat het hele probleem is... Maar het is wel iets om eens mee te spelen. Heb je de Flux al gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie reacties . Zal eens kijken of het iets scheelt met trainer diffilculty en nog eens kallibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
zou ook nog kunnen dat je op een time-trial fiets rijdt. In Zwift heb je dan geen voordeel van uit de wind rijden wat effectief jou probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
McMiGHtY schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

Wat kosten ze in de aanbieding? Ik wil om te proberen ook eentje aanschaffen, ivm lawaai wss initieel onder veranda tegen het huis aan. Bevalt het komt er wel een direct drive model 😉

Lees over de qubo veel gemengde reacties mbt calibreren, is dit echt zo, of is dat stukje perfectionisme dat voor wat simpelere (suffefest etc) zaken niet nodig is, maar voor bijv zwift wel?

Overigens heeft m'n vriendin nog een fitness bike met vrij brede banden, werkt dat ook of moet daar dan even een ander wiel in?

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 03-09-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Leuk! Een indoor cycle topic!
Ik overweeg (eh dwing ;) ) mezelf om maar weer eens indoor te gaan fietsen.
Materiaal is er (Wahoo Kickr (2014), Garmin Vector S powermeter, 4iiii's HRM, ipad pro 10.5).
aangezien tijd ontbreekt voor een buitenritje na het werk, dan dat excuus maar aanpakken en fitter worden.

Wat is handiger: van scratch af een eerste 20 minuten test afnemen als 'baseline', en daarna een zwift training serie pakken? of eerst maar half uur zwiften en dan de test afnemen?

goals voor de komende maanden: conditioneel fitter worden, gewicht verliezen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
NielsTn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:42:
Leuk! Een indoor cycle topic!
Ik overweeg (eh dwing ;) ) mezelf om maar weer eens indoor te gaan fietsen.
Materiaal is er (Wahoo Kickr (2014), Garmin Vector S powermeter, 4iiii's HRM, ipad pro 10.5).
aangezien tijd ontbreekt voor een buitenritje na het werk, dan dat excuus maar aanpakken en fitter worden.

Wat is handiger: van scratch af een eerste 20 minuten test afnemen als 'baseline', en daarna een zwift training serie pakken? of eerst maar half uur zwiften en dan de test afnemen?

goals voor de komende maanden: conditioneel fitter worden, gewicht verliezen.
Trainingen zijn nutteloos zonder een FTP. En deugdelijk FTP test zul je eerst moeten doen.

Als je bekent bent met de software, trainer en het indoor fietsen ansich zou ik meteen voor die FTP test gaan. Wel even opwarmen ;) natuurlijk een ERG mode uit!

Ben je nog niet bekend dan zou ik eerst even een rondje fietsen om te kijken hoe het voelt en hoe alles werkt. Een goede FTP test doet pijn, en is niet iets wat graag nog eens over doet. Althans niet op korte termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik zou inderdaad eens beginnen met rondfietsen. Het ligt er ook wel aan wat je wil natuurlijk, persoonlijk vind ik het grote voordeel van Zwift dat je de ene keer een rustig (groepts)ritje kan doen, een keer een wedstrijdje (HIIT) en de andere keer een virtuele beklimming zo snel mogelijk kan doen (FTP/SST). De gestructureerde trainingen heb ik dan niet echt nodig.

Een FTP test kan je dan altijd nog een keer doen. Als je wel van de gestructureerde trainingen bent zul je inderdaad moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Noxa schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:20:
[...]

Trainingen zijn nutteloos zonder een FTP. En deugdelijk FTP test zul je eerst moeten doen.

Als je bekent bent met de software, trainer en het indoor fietsen ansich zou ik meteen voor die FTP test gaan. Wel even opwarmen ;) natuurlijk een ERG mode uit!

Ben je nog niet bekend dan zou ik eerst even een rondje fietsen om te kijken hoe het voelt en hoe alles werkt. Een goede FTP test doet pijn, en is niet iets wat graag nog eens over doet. Althans niet op korte termijn.
heb 2-3 SMA keuringen ondergaan, waar de vermogenstest (elke x seconden y Watt zwaarder) mij (in mijn topjaar) liet pieken tot 407Watt.

Volgens mij regelt Zwift voro de Wahoo Kicker automatisch de ERG mode setting, deze schakelt uit bij aanvang van de 20minuten test (tijdens de warmup momenten is ERG meen ik wel actief).

Mijn ervaring rust mn op een beetje zwiften uit >1 jaar terug, en TrainerRoad (was goed trainen maar oersaai ;) ).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NielsTn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:23:
[...]

Volgens mij regelt Zwift voro de Wahoo Kicker automatisch de ERG mode setting, deze schakelt uit bij aanvang van de 20minuten test (tijdens de warmup momenten is ERG meen ik wel actief).
Klopt ja, maar als je nog geen redelijke benadering hebt van je ftp kloppen die efforts vooraf misschien niet echt waardoor deze te licht of (erger) te zwaar zijn. Ik denk dat Noxa dat ook bedoelt.

Maar aangezien je al Zwift en TR ervaring hebt zal je echter wel een redelijke inschatting kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
NielsTn schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:23:
[...]

heb 2-3 SMA keuringen ondergaan, waar de vermogenstest (elke x seconden y Watt zwaarder) mij (in mijn topjaar) liet pieken tot 407Watt.

Mijn ervaring rust mn op een beetje zwiften uit >1 jaar terug, en TrainerRoad (was goed trainen maar oersaai ;) ).
Oh je ervaring is prima. Dan zou ik er meteen met gestrekt been in gaan. Dan weet je meteen waar je staat. Komende dagen wordt het toch prut weer, mooi moment er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb mezelf het doel gesteld om als het indoor seizoen echt begint eindelijk eens die Tron Bike te hebben. Nog 15000m te gaan wat hopelijk haalbaar is voor oktober :).

Ik ben destijds begonnen met de Ride California challenge, anders had ik hem nu al gehad. :(

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 04-09-2018 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
daarmee kun je ook prima je FTP benaderen of eigenlijk doet Zwift dat voor je. Zet FTP eerst te laag. Daarna een paar keer je best doen op een langere klim waarbij je meer dan 20 minuten vermogen levert. Zwift past dan vanzelf je FTP aan en geeft daar dan ook een melding van.
Daarna zou je een FTP test kunnen doen waarbij je dan ongeveer weet welk vermogen je kunt/moet trappen.

[ Voor 11% gewijzigd door BartNL op 04-09-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanavond de Neo ook weer afgestoft, maar pfff dat ging niet vanzelf. Indoor lijkt zwaarder als buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is het ook. Zeker met deze temperaturen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
MrAcid schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:41:
Is het ook. Zeker met deze temperaturen nog.
Heb van de zomer en huge fan gekocht, dat scheelt behoorlijk. Misschien kan ik van de winter met de verwarming aan Zwiften :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gisteravond ook weer in Innsbruck rondgefietst, maar de tandjes..wat was het weertechnisch beroerd zeg.. na 2min lag er een plasje vocht op het matje..

Ik heb eigenlijk vooral een trainer gekocht omdat vrouwlief regelmatig een avonddienst heeft, en dan te laat thuis is om nog te gaan fietsen (of je moet van nachtfietsen houden), om dan op deze manier toch te kunnen trainen.

Qua FTP..stel hem in op 100Watt en ga in Innsbruck een uurtje fietsen..krijg je vanzelf een melding dat je ftp omhoog gegaan is :)

Planning is om er de komende tijd een semi vaste opstelling voor te maken en door de weeks binnen te trainen en dan in het weekeinde een langer ritje buiten te doen, als voorbereiding op de Winter11Stedenfietstocht

[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 05-09-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:58
Het was gisteren ook nog best warm dus ik kan me wel voorstellen dat je het bij binnen trainen goed warm kreeg.

Ik moet nog even kijken hoe ik m'n Kickr Snap ga gebruiken dit jaar. Had m altijd in de berging staan alleen om te fietsen is het daar vrij stoffig. Ik woon in een appartement dus maar eens testen of de buren er niet gek van worden als ik m in de kamer zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben op zoek naar goede (enigszins betaalbare) bluetooth in-ears voor het sporten. Voorheen zette ik gewoon de radio aan maar voor de rest van het huishouden is het wellicht fijner als het wat stiller is (heb niet voor niets een Neo natuurlijk ;)).

Oortjes met een draadje waren niet echt een succes omdat mijn telefoon naast me ligt bij het binnen fietsen en dan leverde het draadje conflicten op met mijn arm als ik bijvoorbeeld mijn bidon wil pakken ;).

Zijn er zaken om rekening mee te houden, of specifieke modellen aan te raden?

Op het moment kijk ik naar de Backbeat FIT van Plantronics en JBL Reflect Mini. De Backbeat lijkt me wel fijn bij eventueel buiten gebruik omdat die waarschijnlijk beter blijft hangen aan één oor... Maar misschien heeft de grote earclip ook weer nadelen...

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 05-09-2018 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

J-M-T schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:40:

Ik moet nog even kijken hoe ik m'n Kickr Snap ga gebruiken dit jaar. Had m altijd in de berging staan alleen om te fietsen is het daar vrij stoffig. Ik woon in een appartement dus maar eens testen of de buren er niet gek van worden als ik m in de kamer zet..
Woon zelf 9 hoog met een Elite Qubo Smart..en heb de buren er nog niet over gehoord.. (zowel links/rechts als onder niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kluus schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:53:
Ik ben op zoek naar goede (enigszins betaalbare) bluetooth in-ears voor het sporten. Voorheen zette ik gewoon de radio aan maar voor de rest van het huishouden is het wellicht fijner als het wat stiller is (heb niet voor niets een Neo natuurlijk ;)).

Oortjes met een draadje waren niet echt een succes omdat mijn telefoon naast me ligt bij het binnen fietsen en dan leverde het draadje conflicten op met mijn arm als ik bijvoorbeeld mijn bidon wil pakken ;).

Zijn er zaken om rekening mee te houden, of specifieke modellen aan te raden?

Op het moment kijk ik naar de Backbeat FIT van Plantronics en JBL Reflect Mini. De Backbeat lijkt me wel fijn bij eventueel buiten gebruik omdat die waarschijnlijk beter blijft hangen aan één oor... Maar misschien heeft de grote earclip ook weer nadelen...
Ik heb deze.

Kost niks en werken fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
Een vraagje voor de Qubo Digital/Rampa eigenaren: Ik wil mijn Elite Volare vervangen door een interactieve trainer om het Zwiften wat leuker te maken. Nou heb ik vorig jaar mijn stalen gravelfiets op dat ding gehad, maar die pastte er met de standaard band niet op. Andere band monteren was een oplossing, maar daardoor kwam ik met die fiets niet meer buiten. Wekelijks bandje wisselen doe je immers ook niet (en probeer maar eens een Rubino van een DT RR511DB velg te halen...) en de wielen uit mijn carbon racer passen er niet in.

Mijn vraag is dan ook of een 40x700c band gaat werken met een van deze trainers of dat ik me toch over mijn (ongefundeerde, I know) angst heen zal moeten zetten en mijn dure Italiaanse carbon maatframe op de trainer gaan gebruiken. Ik heb ook wel aan een rollenbank gedacht, maar een interactieve trainer heeft toch wel mijn voorkeur en prijstechnisch wil ik het ook nog wel een beetje leuk houden.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Apart achterwiel met een trainingsbandje?

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
McMiGHtY schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:17:
Dit inderdaad en dan zou ik voor de grap eens op Marktplaats kijken voor een goedkoop wiel. Goedkopere sets zijn enkel als set te kopen en met een beetje geluk heeft iemand zijn voorwiel aan gort gereden ;) Zelf heb ik dat namelijk ook gedaan maar omdat ik van mijn destijds nieuwe set al vrij vlot het achterwiel stuk reed heb ik dat ene wiel nooit te koop gezet.

• Aziraphale
Is ook nog een optie. :-) Wielen met een 142 x12 steekas zie je echter nog niet veel aangeboden, dus dan kan ik waarschijnlijk sneller een wiel spaken met een goedkope velg en naaf.

Dan wordt het alleen nog even besluiten of het de Qubo, Rampa of misschien toch een Tacx Vortex (of een Bkool??) wordt. Zoveel keuzes en meningen maken het er niet echt makkelijker op, al is een punt in het voordeel van Elite dat ik daar al een steekasadapter voor heb. Of werkt die ook gewoon met andere trainers? Het is namelijk niet veel meer dan een snelspanner met opvulstukken.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Steekasadapters zijn te koop bij Futurum, toevallig gisteren 1tje besteld voor m'n vrouw d'r fiets, komt vanavond binnen. Kan ze ook veilig op de trainer zonder er uit te vallen..

• Aziraphale
Die adapter heb ik al liggen, dat is het punt niet. Ik moet nu vooral een keuze gaan maken uit de verschillende trainers....

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
McMiGHtY schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:17:
Dit heb ik ook gedaan. Ik heb twee achterwielen thuis liggen met zo een blauwe band. Eentje via hier en eentje via marktplaats. Switchen tussen binnen en buiten is kwestie van wieltje switchen en gaan.

• Aziraphale
Seriph schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:48:
[...]

Dit heb ik ook gedaan. Ik heb twee achterwielen thuis liggen met zo een blauwe band. Eentje via hier en eentje via marktplaats. Switchen tussen binnen en buiten is kwestie van wieltje switchen en gaan.
Lijkt me ook een prima oplossing en is voor mijn carbon fiets ook geen punt, maar met steekassen zijn ze (nog) vrijwel niet te vinden. Het wordt echter zeker iets waar ik naar ga kijken.

• NielsTn
De paincave zojuist opgebouwd:
Tacx tablet houder op het stuur,
Wahoo kickr (2014 model)
Let the suffering begin....

Paincave

[ Voor 41% gewijzigd door NielsTn op 06-09-2018 20:50 ]

• la_fusion
Om ook maar een plaatje toe te voegen..

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/CQrJ0PF2_-2kE2cLzUCmoCT2O4kVzCx4Q9NdrxT1n5Y-2048x1536.jpg

Paar weken terug 'nieuw' gekocht van iemand die er nog geen 1000 km op heeft gefietst. Het betreft een alu Apex Ycarus 3x10 105 afgemonteerd, ter vervanging van mijn alu Gazelle Team met 3x9 Tiagra afmontage. Die laatste was echt versleten en alleen nog maar te gebruiken met ERG modus. Enige verbetering die ik nu nog wil doorvoeren is een SSD en een 'betere' grafische kaart dan de HD3850 die er nu in de PC zit.

[ Voor 57% gewijzigd door la_fusion op 06-09-2018 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
Vanmiddag de knoop doorgehakt en een Qubo Digital Smart B+ besteld. Ben benieuwd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37
la_fusion schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:56:
Om ook maar een plaatje toe te voegen..

[afbeelding]

Paar weken terug 'nieuw' gekocht van iemand die er nog geen 1000 km op heeft gefietst. Het betreft een alu Apex Ycarus 3x10 105 afgemonteerd, ter vervanging van mijn alu Gazelle Team met 3x9 Tiagra afmontage. Die laatste was echt versleten en alleen nog maar te gebruiken met ERG modus. Enige verbetering die ik nu nog wil doorvoeren is een SSD en een 'betere' grafische kaart dan de HD3850 die er nu in de PC zit.
Ziet er goed uit!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zo, eerste FTP test in Zwift overleefd na druk weekend in Madrid en een verkoudheid in de keel. Initieel ingesteld in mijn profiel op 100Watt begon de test. Na warming up en de 20 minuten FTP test kon ik een startpunt van ca 213Watt noteren. Nu verder zwiften. Ik overweeg daarbij de trainingsprogramma’s te volgen. Iemand daar reeds ervaringen mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
NielsTn schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:00:
Zo, eerste FTP test in Zwift overleefd na druk weekend in Madrid en een verkoudheid in de keel. Initieel ingesteld in mijn profiel op 100Watt begon de test. Na warming up en de 20 minuten FTP test kon ik een startpunt van ca 213Watt noteren. Nu verder zwiften. Ik overweeg daarbij de trainingsprogramma’s te volgen. Iemand daar reeds ervaringen mee ?
Ik heb zelf het 10/12 weken winterprogramma vorig jaar gevolgd en daarnaast nog buiten gefietst maar kwam er na een week of 6-7 achter dat ik mezelf aan het overtrainen was. Grote kans dat het door de langere buitenritten kwam maar laat het wel een waarschuwing zijn dat je goed blijft luisteren naar je eigen lichaam.

Op zich de training was in het begin 'makkelijk', daarna te doen met sommige trainingen die redelijk pittig waren. Het uiteindelijk resultaat viel mij een beetje tegen als ik kijk naar de FTP waarde voor en na de training. Wel zorgt het ervoor dat ik sneller op de Tacx sprong om de training te doen ipv weer een uurtje volle bak door de Zwift omgeving fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
la_fusion schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:28:
[...]

Ik heb zelf het 10/12 weken winterprogramma vorig jaar gevolgd en daarnaast nog buiten gefietst maar kwam er na een week of 6-7 achter dat ik mezelf aan het overtrainen was. Grote kans dat het door de langere buitenritten kwam maar laat het wel een waarschuwing zijn dat je goed blijft luisteren naar je eigen lichaam.

Op zich de training was in het begin 'makkelijk', daarna te doen met sommige trainingen die redelijk pittig waren. Het uiteindelijk resultaat viel mij een beetje tegen als ik kijk naar de FTP waarde voor en na de training. Wel zorgt het ervoor dat ik sneller op de Tacx sprong om de training te doen ipv weer een uurtje volle bak door de Zwift omgeving fietsen.
Wat was je FTP voor en na?
Wellicht door de training je conditie beter op peil gehouden dan normaal? Of verlies van gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:28:
[...]

Bedoel je dan dat Active Offseason plan? Het doel is dan toch conditie vasthouden en niet FTP builden (waar weer een ander plan voor is). Of was je FTP juist afgenomen?

Overigens vind ik het combineren met buitenritten ook lastig met die gestructureerde programma's. Je kan wel een training vervangen voor een buiten rit maar aangezien mijn buitenritten vaak groepsritten zijn kan ik niet bepalen wat de intensiteit is (in de winter meestal laag).

Ik vind het dan ook juist fijn om met Zwift niet aan een plan vast te zitten. Ik probeer gewoon per keer de gewenste intensiteit in te schatten aan de hand van mijn training load en waar ik op dat moment zin in heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Kluus schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:10:
[...]

Ik vind het dan ook juist fijn om met Zwift niet aan een plan vast te zitten. Ik probeer gewoon per keer de gewenste intensiteit in te schatten aan de hand van mijn training load en waar ik op dat moment zin in heb ;).
Idem. Zo lang het niet glad ligt en er geen neerslag valt blijf ik ook buiten fietsen :9
Ik probeer in de winter ook minstens 1 MTB-rit te doen, zo heb ik toch 2+ uurtjes 'real life' interval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Kluus schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:10:
[...]

Bedoel je dan dat Active Offseason plan? Het doel is dan toch conditie vasthouden en niet FTP builden (waar weer een ander plan voor is). Of was je FTP juist afgenomen?

Overigens vind ik het combineren met buitenritten ook lastig met die gestructureerde programma's. Je kan wel een training vervangen voor een buiten rit maar aangezien mijn buitenritten vaak groepsritten zijn kan ik niet bepalen wat de intensiteit is (in de winter meestal laag).

Ik heb de FTP builder gedaan: https://whatsonzwift.com/workouts/10-12wk-ftp-builder
NielsTn schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:57:
[...]

Wat was je FTP voor en na?
Wellicht door de training je conditie beter op peil gehouden dan normaal? Of verlies van gewicht?
Ik heb enkel nog de w/kg genoteerd en die is van 3,1 naar 3,4 gegaan op zo'n 63 kg. Hij is wel vooruit gegaan dus maar minder dan wat ik zelf had verwacht.

Wel merk ik gewoon dat ik algeheel fit ben gebleven in de winter, voor mij heeft er dan ook niet echt een winterstop plaatsgevonden wat dat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Voor mij is nu elke winst/verbetering op conditie (algeheel), en gewichtsverlies meegenomen. Ik denk dat ik met de FTP builder start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:44:
[...]

Ik heb de FTP builder gedaan: https://whatsonzwift.com/workouts/10-12wk-ftp-builder

[...]

Ik heb enkel nog de w/kg genoteerd en die is van 3,1 naar 3,4 gegaan op zo'n 63 kg. Hij is wel vooruit gegaan dus maar minder dan wat ik zelf had verwacht.

Wel merk ik gewoon dat ik algeheel fit ben gebleven in de winter, voor mij heeft er dan ook niet echt een winterstop plaatsgevonden wat dat betreft..
Is dat laatste dan eigenlijk ook niet je grootste winst? Gewoon het nieuwe zomerseizoen beginnen op niveau waar je geëindigd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Sander schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:49:
[...]

Is dat laatste dan eigenlijk ook niet je grootste winst? Gewoon het nieuwe zomerseizoen beginnen op niveau waar je geëindigd was?
Nou, op zich wel natuurlijk.. maar dat had ik waarschijnlijk ook gehad als ik niet specifiek getraind had en gewoon had doorgefietst in de winter. Ik heb er dus niet een enorme FTP winst mee bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zelf vorig jaar november begonnen met de 6 weken ftp builder. En daarna de 4 weken ftp booster.
Dat is me goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ok, dat verklaart, ik weet niet of de stijgende lijn zich daarna nog heeft voortgezet, maar van 3,1 W/kg naar 3,4 W/kg in een paar maandjes winter vind ik ook weer niet zo heel slecht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Kluus schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:34:
[...]

Ok, dat verklaart, ik weet niet of de stijgende lijn zich daarna nog heeft voortgezet, maar van 3,1 W/kg naar 3,4 W/kg in een paar maandjes winter vind ik ook weer niet zo heel slecht eigenlijk.
Afhankelijk hoe je t bekijkt: afgevallen door training of gelijke massa en meer vermogen trappen. Beiden zijn goed imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik vind die FTP programma's bij Zwift nogal veeleisend om eerlijk te zijn. Hoe realistisch is het dat je 4/5x per week op je trainer gaat zitten om minimaal een uur te trappen...? Voor mij totaal niet in elk geval.

Maar misschien is dat heel anders als je een echte dedicated ruimte hebt waarin je niks hoeft op/om te bouwen en met 1 druk op de knop Zwift + Netflix aanzet en onderweg bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
MrAcid schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:02:
Ik vind die FTP programma's bij Zwift nogal veeleisend om eerlijk te zijn. Hoe realistisch is het dat je 4/5x per week op je trainer gaat zitten om minimaal een uur te trappen...? Voor mij totaal niet in elk geval.

Maar misschien is dat heel anders als je een echte dedicated ruimte hebt waarin je niks hoeft op/om te bouwen en met 1 druk op de knop Zwift + Netflix aanzet en onderweg bent. :)
Dat ligt aan je persoonlijke doelen en verschilt dus van mens tot mens. Wil je in 2019 de Marmotte lekker rijden, je fiets het winterweer besparen, wat kilootjes kwijt raken of gewoon algehele conditie op niveau houden: t'is met een smart trainer en zwift/trainerroad icm netflix goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me

Ik gebruik Trainerroad voor mijn winterprogramma, daar is het minimaal 3 keer per week. Je kan altijd een indoor training vervagen door een andere training.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, snap ik. Maar juist in de winter heb ik minder/geen ruimte (of zin) hebt om die trainingen buiten te gaan doen (ivm korte dagen en weersomstandigheden). Zo'n programma dat je dan toch 4-5x per week Zwift op probeert te slepen zou ik dan qua motivatie niet trekken. Ik ga dan liever hardlopen bijvoorbeeld.

Maar goed, ik moet mijn fiets 2 steile/smalle trappen omhoog slepen en het 'kantoor' verbouwen tot Zwift-hok. Ik ben dus all-in 20min bezig voordat ik überhaupt kan gaan beginnen (achteraf het omgekeerde). :+

Als het een kwestie van omkleden en gáán was dan werd het ineens best aantrekkelijk en realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

Afgelopen winter? Makkelijk dagelijks. Ik heb er wel moeite mee om minimaal anderhalf uur te rijden, ben het indoor na een uur eigenlijk wel zat, weet het dan op te rekken tot 75 minuten maar veel langer lukt me echt niet.

Scheelt wel dat ik m'n fiets kan laten staan, hoef enkel even de laptop neer te zetten, even over de muziek na te denken, en rijden maar.

Maar het zal ook van je doel afhangen, gewoon om de winter wat beter door te komen is voor mij ook niet voldoende motivatie. Getraind zijn zodat ik Alpe d'Huez 5 keer op kan wel (al is dat helaas dit jaar niet gelukt maar goed).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb er afgelopen winter/voorjaar bijna 50x opgezeten in een paar maanden tijd (voorbereiding Ironman) dus ik snap dat het kan. Daarvan ook nog 10x langer dan 2uur, één keer 3uur (dat is inderdaad niet zo leuk). :+

Maar goed, er zijn dus mensen voor wie het wél werkt! :) Maar consequent 4-5x per week zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Grote voordeel van Zwift is voor mij dat ik wel elke week 2-3x op de fiets zit terwijl ik de jaren ervoor weken had dat ik hooguit 1x per week fietste. Ik heb wel een dedicated fiets op de Zwift setup waardoor ik binnen 5 minuten aan het Zwiften ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
MrAcid schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:58:
Ja, snap ik. Maar juist in de winter heb ik minder/geen ruimte (of zin) hebt om die trainingen buiten te gaan doen (ivm korte dagen en weersomstandigheden). Zo'n programma dat je dan toch 4-5x per week Zwift op probeert te slepen zou ik dan qua motivatie niet trekken. Ik ga dan liever hardlopen bijvoorbeeld.

Maar goed, ik moet mijn fiets 2 steile/smalle trappen omhoog slepen en het 'kantoor' verbouwen tot Zwift-hok. Ik ben dus all-in 20min bezig voordat ik überhaupt kan gaan beginnen (achteraf het omgekeerde). :+

Als het een kwestie van omkleden en gáán was dan werd het ineens best aantrekkelijk en realistisch.
tijd voor n+1

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Toevallig Zwift eens geprobeerd vorige week. Ik vond het echt helemaal niks. Maar ieder z’n meug uiteraard. Ik houd t deze winter bij Trainerroad en Big Ring.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mijn fiets hangt niet aan het plafond van ons halletje uit ruimteoverschot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Een vraagje voor de Qubo-bezitters: Hoe moeilijk moet de hendel gaan bij het vastzetten van de fiets in de trainer? Elite geeft aan dat hij tussen de 55 en 65 graden aan moet zitten, maar ik vind het wat lastig om dit te bepalen en om er nu met een geodriehoek bij te gaan zitten... Ik heb hem nu zodanig aangedraaid dat de snelspanner van de fiets niet meer kan bewegen in de trainer, maar dan moet ik toch aardig kracht zetten om de hendel om te klappen. Hoort dit zo, of zit hij dan te vast? Of moet ik er toch een geodriehoek bij pakken?

• Sander
  • Niet online
Vandaag komt de Tacx Flux via decathlon binnen, dan maar eens beginnen met apps testen :-)

Ben met name ook geïnteresseerd in soort van family accounts/account sharing zodat vriendin en ik niet voor alles dubbel hoeven te betalen. De meeste apps zeggen dat ze dit niet echt doen, maar kun je bijv niet meerdere training plans bij Sufferfest naast elkaar starten oid?

[ Voor 60% gewijzigd door Sander op 12-09-2018 09:03 ]

• Crazy D

Crazy D

havana schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:56:
Toevallig Zwift eens geprobeerd vorige week. Ik vond het echt helemaal niks. Maar ieder z’n meug uiteraard. Ik houd t deze winter bij Trainerroad en Big Ring.
Big Ring vind ik super maar zolang er geen vlakke ritten inzitten kan ik daar m'n trainingen niet op doen. Om nu dagelijks 8% hellingen te pakken...

TrainerRoad vond ik qua concept wel sterk maar takkesaai moet echt filmpjes erbij doen of zo, maar ik sport niet lekker als ik iets kijk dat niets met de sport zelf te maken heeft. TV kijken terwijl ik op de loopband sta vond ik in de sportschool al hopeloos en fietsen met een filmpje op raak ik van in de war 8)7

Zwift vind ik ook niet zaligmakend, maar het beeld klopt iig wel een beetje met wat ik aan het doen ben.

Exact expert nodig?

• Sander
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:05:
[...]

Big Ring vind ik super maar zolang er geen vlakke ritten inzitten kan ik daar m'n trainingen niet op doen. Om nu dagelijks 8% hellingen te pakken...

TrainerRoad vond ik qua concept wel sterk maar takkesaai moet echt filmpjes erbij doen of zo, maar ik sport niet lekker als ik iets kijk dat niets met de sport zelf te maken heeft. TV kijken terwijl ik op de loopband sta vond ik in de sportschool al hopeloos en fietsen met een filmpje op raak ik van in de war 8)7

Zwift vind ik ook niet zaligmakend, maar het beeld klopt iig wel een beetje met wat ik aan het doen ben.
En Sufferfest al eens geprobeerd?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Sander schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:53:
Vandaag komt de Tacx Flux via decathlon binnen, dan maar eens beginnen met apps testen :-)

Ben met name ook geïnteresseerd in soort van family accounts/account sharing zodat vriendin en ik niet voor alles dubbel hoeven te betalen. De meeste apps zeggen dat ze dit niet echt doen, maar kun je bijv niet meerdere training plans bij Sufferfest naast elkaar starten oid?
Mijn vriendin sufferfest af en toe op mijn account, ik zet hem dan op 50%, super simpel. Trainingsplan bijhouden vind ik vaak toch simpeler buiten de trainingsapp, in een andere app of gewoon op papier, dus dat is sowieso geen probleem bij account sharing. Ik deel wel je ergernis dat veel apps dit nog niet goed geregeld hebben (a la spotify).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Crazy D

Crazy D

Sander schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:07:
En Sufferfest al eens geprobeerd?
Volgens mij snapte ik die niet :X :X Maar ben ouder en wijzer dus ga m deze winter nog wel een keer proberen :)

Exact expert nodig?

• Noxa
FulGaz had vorig jaar een family account optie. Maar dat is volgens mij ook de enige. Maar dat is niet echt een trainings programma maar meer voor "fun" rides, als je bijvoorbeeld de Tourmalet een keer op wilt fietsen.

Ik zou wel zo'n stationaire Wattbike of Tacx willen met een family account van Zwift. Maar die dingen zijn schreeuwend duur en de software (nog) niet geschikt. Wat mij betreft nog een hiaat in de markt.

• Noxa
Big Ring vorig jaar getest, dat vond ik echt matig. Was weliswaar gratis maar vond de beleving maar matig. Filmpjes waren gefilmd vanaf de motorkap van een auto en worden vervolgens vertraagd afgespeeld. Ik kon me daar mateloos aan irriteren.

• Crazy D

Crazy D

Noxa schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:18:
Big Ring vorig jaar getest, dat vond ik echt matig. Was weliswaar gratis maar vond de beleving maar matig. Filmpjes waren gefilmd vanaf de motorkap van een auto en worden vervolgens vertraagd afgespeeld. Ik kon me daar mateloos aan irriteren.
Het hangt erg van de rit af. Bij sommigen vond ik het superfijn maar andere ritten was het wel wat irritant. Maar ja weet niet of je BKoolIndoor weleens gebruikt hebt? Wat een treurnis. Toppunt was dat ik bij diverse ritjes die ik testte, de hellingpercentages in blokken gaat. Dus een klim die van 4 naar 2 naar 6 gaat, was eerst een stuk 4, en dan opeens boem een stuk 2 en daarna boem 6. Geleidelijk is een woord dat ze niet kennen... Meerdere ritten gedaan, allemaal drama.

Exact expert nodig?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Iemand al wel eens Fulgaz geprobeert? Ik heb mijn proefaccount al ooit gestart maar nooit echt gebruikt helaas. Lijkt mij ook altijd wel OK (behalve dan dat het natuurlijk iOS only is).

Voorlopig vermaak ik me wel weer met Zwift, nu de tour of Innsbruck aan het doen, ook al zijn het officieel geen races, voorin wordt er wel zo gereden, dat vind ik nog steeds het leukste op Zwift denk ik, lekker los gaan in een race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Ik heb gisteren weer eens gefietst op Road Grand Tours, best ok. Beetje stil met andere renners vergeleken met Zwift.

Hello fellow humans

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een Elite trainer gekocht om in de avonden toch te kunnen fietsen. Het is een smart trainer waarbij ik wel handmatig de weerstand moet regelen. Mijn eerste ervaring is dat het fietsen niet echt lekker gaat. Ik vind het trappen erg zwaar, ook wanneer de weerstand op niveau 1 (laagst) staat. Ik merk aan mijn beenspieren dat die veel meer kracht moeten zetten dan wanneer ik op de weg aan het fietsen ben. Op niveau 8 krijg ik de pedalen bijna niet eens rond :+

Waar ik niet zeker van ben is wat ik met mijn versnellingen moet doen. Ik gebruik nu hetzelfde blad en range als wanneer ik op de weg fiets en dat is vrij licht. Het lijkt dus alsof er meer weerstand is dan wanneer ik op de weg rijd. Is dat normaal voor een fietstrainer? Heb hem al eens opnieuw in elkaar gezet zonder resultaat.

Ik heb geen speciale band gekocht. Maakt dat nog veel verschil? Mijn gevoel voor nu is dat ik niet echt bezig zal gaan met de trainer, het fietst gewoon niet lekker. Zelfs op mijn MTB in het bos ervaar ik minder rolweerstand..

• Sander
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:19:
Ik heb een Elite trainer gekocht om in de avonden toch te kunnen fietsen. Het is een smart trainer waarbij ik wel handmatig de weerstand moet regelen. Mijn eerste ervaring is dat het fietsen niet echt lekker gaat. Ik vind het trappen erg zwaar, ook wanneer de weerstand op niveau 1 (laagst) staat. Ik merk aan mijn beenspieren dat die veel meer kracht moeten zetten dan wanneer ik op de weg aan het fietsen ben. Op niveau 8 krijg ik de pedalen bijna niet eens rond :+

Waar ik niet zeker van ben is wat ik met mijn versnellingen moet doen. Ik gebruik nu hetzelfde blad en range als wanneer ik op de weg fiets en dat is vrij licht. Het lijkt dus alsof er meer weerstand is dan wanneer ik op de weg rijd. Is dat normaal voor een fietstrainer? Heb hem al eens opnieuw in elkaar gezet zonder resultaat.

Ik heb geen speciale band gekocht. Maakt dat nog veel verschil? Mijn gevoel voor nu is dat ik niet echt bezig zal gaan met de trainer, het fietst gewoon niet lekker. Zelfs op mijn MTB in het bos ervaar ik minder rolweerstand..
Weet je zeker dat je de band hard genoeg hebt opgepompt en niet te hard tegen de rol hebt aangedrukt?

Gisteravond hier eerste stukjes op de Tacx flux gedaan, ging prima maar merk dat ik toch weer even de derailleur moet bijstellen, vrij irritant om dat te moeten doen als ik in het weekend ook buiten ga fietsen. Is daar nog wat op te verzinnen behalve en aparte tacx fiets?

• la_fusion
Waarom zou je je derailleur voor buiten/binnen moeten verstellen? Zadel kan ik mij voorstellen maar derailleur..

• Noxa
Sander schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:13:
[...]

Weet je zeker dat je de band hard genoeg hebt opgepompt en niet te hard tegen de rol hebt aangedrukt?

Gisteravond hier eerste stukjes op de Tacx flux gedaan, ging prima maar merk dat ik toch weer even de derailleur moet bijstellen, vrij irritant om dat te moeten doen als ik in het weekend ook buiten ga fietsen. Is daar nog wat op te verzinnen behalve en aparte tacx fiets?
Heb je een lange kooi? Dat zou elkaar kunnen bijten.

• Aghanim
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:13:
[...]
Mijn band is inderdaad niet super hard, kan deze licht indrukken. Rijdt op de weg verder wel prima zo maar kan nog eens proberen of keihard oppompen verschil maakt.

Voor mijn gevoel druk ik niet te hard maar mijn gewicht duwt de band natuurlijk wel tegen de rol. Ik weeg 70kg dus dat kan het probleem niet zijn.

Is jullie ervaring dat het gevoel tijdens fietsen hetzelfde is als op de weg?

• MrAngry
Ik heb de TS weer een beetje bijgepunt. Zijn er nog onderwerpen die daar ontbreken? Ik vraag dit voornamelijk omdat het zo hard gaat qua technologische ontwikkelingen in deze sector, dat de topicstarters wel het risico lopen af en toe iets te missen.
Heb je toevallig een mening over de analytics van TR? Ik zit erover te denken om deze winter mijn binnentraining met een analytics platform te combineren, maar ik weet totaal niet welke. Ben niet tevreden over strava.

[ Voor 50% gewijzigd door MrAngry op 13-09-2018 21:13 ]

• Noxa
MrAngry schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:11:
Ik heb de TS weer een beetje bijgepunt. Zijn er nog onderwerpen die daar ontbreken? Ik vraag dit voornamelijk omdat het zo hard gaat qua technologische ontwikkelingen in deze sector, dat de topicstarters wel het risico lopen af en toe iets te missen.

[...]
Zwift tag zit een foutje in.
Heb je toevallig een mening over de analytics van TR?
Of Havana een mening heeft... :+

FulGaz is ook nog wel interessant om toe te voegen. Is wel iOS only maar ondersteunt ook de Apple TV (4K!!) wat dan wel weer vet is. Is net als BigRing VR een programma waarin opgenomen ritten na gefietst kunnen worden. Dat kunnen etappes van grote rondes zijn of bekend cols. De maker fietst al die routes zelf volgens mij.
Het is 8,99 Euro per maand of 78,54 Euro er jaar. De annual abbo kun je met een "familie lid"(?) delen.

[ Voor 12% gewijzigd door Noxa op 13-09-2018 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb je text schaamteloos overgenomen. Bedankt voor de toevoeging. Heeft iemand iets over VirtuGo en Road Grand Tours of laten we die nog een jaartje sudderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

[...]

Heb je toevallig een mening over de analytics van TR? Ik zit erover te denken om deze winter mijn binnentraining met een analytics platform te combineren, maar ik weet totaal niet welke. Ben niet tevreden over strava.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wil weten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Voor analyse achteraf zou je golden cheetah kunnen proberen: https://www.goldencheetah.org

Zelf geen ervaring mee, maar stats genoeg lijkt me ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAngry schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:08:
Ik heb je text schaamteloos overgenomen. Bedankt voor de toevoeging. Heeft iemand iets over VirtuGo en Road Grand Tours of laten we die nog een jaartje sudderen?
Ik zou ze toevoegen onder kopje beta, en beide voorlopig gratis. Ze werken allebij best ok, maar nog lang niet op het niveau van Zwift en er zijn bugs. Zo viel afgelopen dinsdag af en toe het signaal weg van mijn tacx.

Ook is het stiller, geloof dat in VirtuGo nog wat meer bots rijden (dat was afgelopen winter). Ben afgelopen dinsdag geen rijdende andere personen tegengekomen. VirtuGo profileert zich meer als een combi van Trainerroad en Zwift, waar RGT meer gaat voor echte omgevingen.

Mijn idee was om RGT te gebruiken als visueel achtergrondje terwijl ik mijn training rij op TrainerRoad, ik zag dat er sinds kort een crit rondje is opgenomen in RGT.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
havana schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:39:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wil weten.
TR heeft nu toegevoegd dat je non-TR activiteiten kan analyseren via hun platform. Ik vroeg me af of je daar wat aan hebt, a la de fitness and freshness grafiek van strava. Die laatste vond ik persoonlijk wel nuttig, maar mistte bv nog dat je een stress score kon toevoegen voor activiteiten die deze niet hadden (fiets zonder powermeter bv).
Dus de vraag is: Gebruik je de analysetool van TR en vind je die bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAngry schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:04:
[...]

TR heeft nu toegevoegd dat je non-TR activiteiten kan analyseren via hun platform. Ik vroeg me af of je daar wat aan hebt, a la de fitness and freshness grafiek van strava. Die laatste vond ik persoonlijk wel nuttig, maar mistte bv nog dat je een stress score kon toevoegen voor activiteiten die deze niet hadden (fiets zonder powermeter bv).
Je kan zelf de intensiteit van een geïmporteerde training instellen, maar is wel erg bewerkelijk.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 10-09 16:35
Wat zouden jullie adviseren?

Een tweedehands Schwinn spinner:https://fitness-company.nl/shop

Of een nieuwe, bijvoorbeeld de Schwinn IC2: https://www.coolblue.nl/product/790557/

Ik neem aan dat die tweedehands kwalitatief wel wat beter zijn, maar wat de kwaliteit precies is?
Zo'n nieuwe ziet er wat lichter gebouwd uit.

Of zijn er andere merken die ik beter kan overwegen (DC Athletics, DKN, Kettler, Tunturi, VirtuFit)?

Het gaat erom mijn (wielren-) conditie in de winter op peil te houden. Het zou mooi zijn als je gegevens als snelheid, hartslag etc. kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
zeeg schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:36:
Wat zouden jullie adviseren?

Een tweedehands Schwinn spinner:https://fitness-company.nl/shop

Of een nieuwe, bijvoorbeeld de Schwinn IC2: https://www.coolblue.nl/product/790557/

Ik neem aan dat die tweedehands kwalitatief wel wat beter zijn, maar wat de kwaliteit precies is?
Zo'n nieuwe ziet er wat lichter gebouwd uit.

Of zijn er andere merken die ik beter kan overwegen (DC Athletics, DKN, Kettler, Tunturi, VirtuFit)?

Het gaat erom mijn (wielren-) conditie in de winter op peil te houden. Het zou mooi zijn als je gegevens als snelheid, hartslag etc. kunt zien.
been there, got the shirt. Het zal je vies tegen vallen om op een spinningbike lang (>1 uur) diverse trainingen af te werken. Spinning is leuk in groepsverband, met goede muziek/beat d'r bij.
Heb mijn spinning bike jaren terug verkocht, en nu toch geziwcht voor de fiets op de Wahoo Kickr.
Als HRM gebruik ik 4iiii's , die is gelijk bridge voor ANT naar Bluetooth LE signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MrAngry schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:04:
[...]

Nooit gebruikt, wist niet eens dat het bestond. Ik gebruik Trainerroad voor de analyse.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

NielsTn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:54:
been there, got the shirt. Het zal je vies tegen vallen om op een spinningbike lang (>1 uur) diverse trainingen af te werken. Spinning is leuk in groepsverband, met goede muziek/beat d'r bij.
Heb mijn spinning bike jaren terug verkocht, en nu toch geziwcht voor de fiets op de Wahoo Kickr.
Als HRM gebruik ik 4iiii's , die is gelijk bridge voor ANT naar Bluetooth LE signaal.
Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik heb een winter lang 6 x in de week in de sportschool op een spinningbike gezeten, gewoon eigen muziek op en m'n eigen schema volgen. Net zo saai als op een trainer zonder bewegend beeld :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Naar de spinning gaan doe je niet voor de muziek en leuke sfeer, maar voor de lekkere kontjes voor je 8)

• Aghanim
  • Niet online
Achterband opgepompt tot 6.5 bar en opnieuw op mijn Elite trainer gezet maar het trappen blijft zwaar aanvoelen, zelfs op de lichtste stand. Het is wel te doen maar het gevoel van een lekker lichte hersteltraining op de weg ga ik niet kunnen nabootsen ben ik bang.

Versnellingen staan op binnenblad voor en bijna buitenblad achter, veel lichter kan dus niet.

Ik lees op fiets.nl dat anderen dezelfde ervaring hebben met sommige versies van een Tacx. Het lijkt er op dat dit zo hoort?

• joint_me
RigolleM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:43:
Naar de spinning gaan doe je niet voor de muziek en leuke sfeer, maar voor de lekkere kontjes voor je 8)
:+ Ik sla dit jaar het spinnen met de wielervereniging over. #alleenMaarMannen

Hello fellow humans

• Aziraphale
Aghanim schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:59:
Achterband opgepompt tot 6.5 bar en opnieuw op mijn Elite trainer gezet maar het trappen blijft zwaar aanvoelen, zelfs op de lichtste stand. Het is wel te doen maar het gevoel van een lekker lichte hersteltraining op de weg ga ik niet kunnen nabootsen ben ik bang.
6,5 bar vind ik nou nog niet echt hard. Ik reken voor op de weg altijd gewicht/10 en heb mijn banden daar dus altijd al op 7,5 staan. Op de trainer pomp ik ze tot het maximaal toegestane op, weet ik zeker dat het daar niet aan kan liggen.

• Sander
  • Niet online
Hebben jullie nog tips voor trainer matten? Die van Tacx etc vind ik vrij fors geprijsd, Decathlon had een huismerk maar voor 20€ maar die is helaas niet leverbaar

• NielsTn
Sander schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:41:
Hebben jullie nog tips voor trainer matten? Die van Tacx etc vind ik vrij fors geprijsd, Decathlon had een huismerk maar voor 20€ maar die is helaas niet leverbaar
Heb uit Belgie een mat laten overkomen, voor ca 20-30€. Absorbeert zweetdruppels, verder lang en breed genoeg

Linkje: http://www.fierta.com/nl/Producten/Fietsmat/

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 16-09-2018 01:35 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 161 Laatste