Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 4 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

acidd91 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:23:
Ik ben op zoek naar een relatief simpele smart trainer. Inmiddels heb ik de volgende opties gevonden:
- Tacx Flow Smart (249 euro @ Decathlon). Kan tot 800W / 6% helling.
- Tacx Vortex Smart (369 euro). Kan tot 950W / 7% helling.
- Elite Qubo Digital Smart B+ (299 euro). Kan tot 1600W.

Plan is om het te gebruiken met Zwift, Sufferfest, dat soort apps. Ik ben geen top wielrenner, dus zal niet gelimiteerd worden tot het maximale vermogen denk ik. Hellingshoek weet ik niet wat ik daar mee moet, dus daar hoor ik graag jullie mening over!

Voor zover ik kan zien zijn de Vortex en Flow nagenoeg hetzelfde, met als verschil het maximale vermogen. Mis ik nog andere trainers?
Deze had ik ook in mn shortlist, uiteindelijk de Elite geworden.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
McMiGHtY schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Deze had ik ook in mn shortlist, uiteindelijk de Elite geworden.
Dat is ook mijn keuze geworden uiteindelijk, fiets er nu al een tijdje met veel plezier op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Nice..mijne moet nog binnen komen :)
Heb jij er ook een ant+ module voor je pc bij gekocht t.b.v. de power in Zwift? Ik lees dat dat nog wel is voor problemen kan zorgen als je die via bluetooth probeert te verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
McMiGHtY schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:25:
Nice..mijne moet nog binnen komen :)
Heb jij er ook een ant+ module voor je pc bij gekocht t.b.v. de power in Zwift? Ik lees dat dat nog wel is voor problemen kan zorgen als je die via bluetooth probeert te verbinden
Yes, die heb ik bij een van onze chinese vrienden gekocht. Werkt helemaal perfect! Zo kan ik tenminste ook mijn Garmin hartslagband verbinden met Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

ant+ dongeltje besteld.
Afgelopen zaterdag in elkaar geschroefd, zwift account aangemaakt en gestoeid. TOch bok irritant dat mn telefoon aan moet..met de zwift app open om de bluetooth gekoppeld te krijgen.

En...wat ook wel raar was..
zit ik rustig 130wattjes te trappen..fijne cadans..redelijk zware versnelling..snelheid in Zwift.. 7Km/U..i kidd you not..

Ander goed nieuws..dit weekeinde een apart pctje gescoren en vandaag is rondgevraagd voor een monitor en met mevrouw McMiGHtY kortgesloten dat het aparte kamertje waarvan zij riep dat het dr knutselkamer zou worden..nu een flexible invulling gaat krijgen.. knutselhok, thuiswerkplek en paincave.. Alleen nog even de boel opruimen..en een ethernetkabel doortrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 16:18
Als je 'omhoog' fietst in zwift is 7km/u met 130 watt niet heel raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
McMiGHtY schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:51:
ant+ dongeltje besteld.
Afgelopen zaterdag in elkaar geschroefd, zwift account aangemaakt en gestoeid. TOch bok irritant dat mn telefoon aan moet..met de zwift app open om de bluetooth gekoppeld te krijgen.

En...wat ook wel raar was..
zit ik rustig 130wattjes te trappen..fijne cadans..redelijk zware versnelling..snelheid in Zwift.. 7Km/U..i kidd you not..

Ander goed nieuws..dit weekeinde een apart pctje gescoren en vandaag is rondgevraagd voor een monitor en met mevrouw McMiGHtY kortgesloten dat het aparte kamertje waarvan zij riep dat het dr knutselkamer zou worden..nu een flexible invulling gaat krijgen.. knutselhok, thuiswerkplek en paincave.. Alleen nog even de boel opruimen..en een ethernetkabel doortrekken...
Gewicht goed ingesteld? 130 watt is niet zo veel en kan in Watopia heuvel op wel uit komen op een snelheid an 7 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
Sowieso zal de Qubo niet zo heel nauwkeurig zijn en je zult hem ook moeten calibreren lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Dat denk ik ook, door tijdgebrek welgeteld een half uurtje dr mee kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
McMiGHtY schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:51:
TOch bok irritant dat mn telefoon aan moet..met de zwift app open om de bluetooth gekoppeld te krijgen.
Excuus om een Macbook te kopen, daar werkt verbinden via Bluetooth zonder telefoon.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Hier mensen in het topic welke ook een bushido smart trainer hebben? Ik irriteer me al een aantal weken aan de positie op de fiets. Doordat mijn achterwiel niet exact in het midden op de roller komt helt de fiets naar links, dit voel ik voornamelijk als ik gestrekt op de fiets zit of in de beugels hang (rug dus gestrekt). Als ik de handen bovenop de bar of hoodies heb voel ik de afwijking minder. Als ik met de handen los van het stuur en rug recht op de trainer zit voel ik geen of nauwelijks afwijking. Omdat ik het wiel niet recht gecentreerd krijg helt hij naar links denk 1 a 2 graad naar binnen. Al diverse posities/ ondergronden geprobeerd maar krijg het euvel niet opgelost. Om de fiets in de trainer te krijgen ben ik nu ook zeker 1 minuut bezig omdat de dropouts/ snelsluiter niet makkelijker tussen de tacx de krijgen is. Er komt ook een behoorlijk kracht op de uiteinden te staan omdat het aandraai moment in de trainer redelijk maximaal is, klep kan bijna niet dicht. Als ik hem slokker zet staat het achterwiel nog meer naar rechts in de trainer, dit resulteert in een nog schevere positie. Iemand van jullie wellicht een oplossing of ondervinden wel meer hetzelfde euvel en hoort het er gewoon bij?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/JfE0XsL.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/RNmpI43.png

[ Voor 7% gewijzigd door asdf25 op 13-03-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 07:58
Leuk forum! Ik kom hem net toevallig tegen en met plezier al een hoop berichten gelezen.
Hierbij mijn verhaal ter vermaak ;)

Ik ben de laatste week van december begonnen met indoor cycling en anderhalf jaar geleden begonnen met wielrennen. Dat laatste doe ik met een paar vrienden van me maar die hebben al een jaar meer ervaring dan ik en zijn een stuk lichter (ik ben zo'n 20 kg zwaarder dan de 1 na zwaarste) dus ik heb wat moeite ze bij te houden. Daarom heb ik besloten de winter ook binnen te gaan fietsen zodat ik de lente wat minder moeite heb buiten.

Ik had gekozen voor een Elite Qubo wegens de lage prijs en goeie reviews maar na zo'n 6 keer fietsen kwam de benedenbuurman naar boven met de vraag of ik de vloer aan het schuren ben (een uurtje per zoveel dagen). Het blijkt dat de herrie in de benedenwoning een stuk erger is dan in mijn appartement.
Dus ik heb geprobeerd de trillingen tegen te gaan (rubberen mat, rubberen pootjes, enz) maar de herrie werd niet veel minder. Toen maar besloten om de cubo te verkopen (mocht hem niet meer ruilen helaas) en een Elite Direto te kopen. Ik was er al van overtuigt dat dit leuk genoeg is om vol te houden en dat het niet na een paar keer gebruiken gaat liggen verstoffen.
Gelukkig scheelde dit enorm in de trillingen (was acceptabel genoeg voor mijn buurman).

Ik train nu zo'n 2 a 3 keer per week ongeveer een uur tot anderhalf uur op Zwift. Hier doe ik de FTP-Builder trainingsprogramma. Lekker afwisselend programma.
Mijn FTP ligt op zo'n 170 Watt (na de 20 min test). Ik lees van veel mensen het dubbele maar ik denk dat met mijn gewicht (100KG) en conditie dat dit wel aardig klopt :P Ik heb in de Elite app mijn Direto geconfigureerd en hierbij de circumference op 2070 laten staan. Helaas is de Direto niet in Zwift te configureren dus zeker weten doe ik het niet.

Ik lees voortaan graag mee met alle verhalen, tips en trucks hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
asdf25 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:16:
Hier mensen in het topic welke ook een bushido smart trainer hebben? Ik irriteer me al een aantal weken aan de positie op de fiets. Doordat mijn achterwiel niet exact in het midden op de roller komt helt de fiets naar links.
Paar gedachten:
Gebruik je wel de TACX snelspanner?
Komt het wiel niet in het midden omdat je naar links hangt of hang je naar links omdat het wiel niet in het midden komt? --> Hang je ook naar links als de rol er niet opgeklikt is?
DW2005 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:46:
Ik train nu zo'n 2 a 3 keer per week ongeveer een uur tot anderhalf uur op Zwift. Hier doe ik de FTP-Builder trainingsprogramma. Lekker afwisselend programma.
Mijn FTP ligt op zo'n 170 Watt (na de 20 min test). Ik lees van veel mensen het dubbele maar ik denk dat met mijn gewicht (100KG) en conditie dat dit wel aardig klopt :P Ik heb in de Elite app mijn Direto geconfigureerd en hierbij de circumference op 2070 laten staan. Helaas is de Direto niet in Zwift te configureren dus zeker weten doe ik het niet.
Welkom! De direto heeft een powermeter aan boord, dus het gemeten wattage is onafhankelijk van de wielomtrek. (indien je de powermeter ook gebruikt in Zwift)

[ Voor 40% gewijzigd door MrAngry op 13-03-2018 11:54 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 07:58
MrAngry schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Welkom! De direto heeft een powermeter aan boord, dus het gemeten wattage is onafhankelijk van de wielomtrek. (indien je de powermeter ook gebruikt in Zwift)
Dank je!
Aha, dat wist ik niet (wel dat er een powermeter in zit maar niet dat de wielomtrek dan niet meer uitmaakt). Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
joint_me schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Excuus om een Macbook te kopen, daar werkt verbinden via Bluetooth zonder telefoon.
Dat werkt helemaal kut - dus zou ik niet aanraden. ANT+ is veel betrouwbaarder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

joint_me schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Eeeuh...de bank zegt nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

MrAcid schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Dat werkt helemaal kut - dus zou ik niet aanraden. ANT+ is veel betrouwbaarder. :)
Die is onderweg volgens een Chinese meneer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Bluetooth werkt goed, nooit problemen mee gehad.
Gebruik zelf mijn iPad (Trainerroad) om mijn trainer aan te sturen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mijn Tacx Flux en Zwift haten elkaar over Bluetooth via zowel iOS als macOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAcid schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:55:
Mijn Tacx Flux en Zwift haten elkaar over Bluetooth via zowel iOS als macOS.
Ik weet alleen dat het mogelijk is via MacOS om direct met Zwift te communiceren. Op Windows is het niet eens mogelijk om Zwift direct via Bluetooth te verbinden, je hebt daarvoor de tussenkomst van een telefoon nodig (iig de laatste keer dat ik keek).

Het grootste voordeel van een losse ANT module is dat je een kabel kan gebruiken om te verlengen, zodat de ant sensor dichterbij je trainer ligt / hangt.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

joint_me schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:38:
Het grootste voordeel van een losse ANT module is dat je een kabel kan gebruiken om te verlengen, zodat de ant sensor dichterbij je trainer ligt / hangt.
Heb ik ook (ANT+ kent de Mac namelijk niet uit zichzelf) maar die vergat ik vervolgens bij m'n fiets te leggen. Werkte ook op 2 meter afstand prima :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Zwift werkt niet echt mee op het moment. Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Noxa schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:27:
Staat niks op de Zwift status pagina. edit: nu wel.

https://status.zwift.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Zal wel druk zijn geweest vandaag :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
Mwah viel wel mee qua aantallen.. overigens maakt het niet tonen van gebruikersnamen en pakjes ook niet veel uit.. ben er uiteindelijk toch voor mezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ja maar 4x een crash was vrij vervelend als je full-on de berg op knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Zwift is op drukke momenten helaas nog steeds niet helemaal betrouwbaar. Wanneer dat volgend jaar nog steeds zo is ga ik niet meer het hele jaar Zwift betalen. Ik heb een zwak voor Zwift maar heb ondertussen de indruk dat ze 90% van het budget besteden aan community en 10% aan ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:16

Roozzz

Plus ultra

Ik meld me hier ook maar eens. Deze ultra-trailloper, mountainbiker en mooi weer wielrenner heeft 2 weken terug zijn enkel geblesseerd. Dus de komende tijd mag ik vooral erg weinig. Aangezien fietsen wel vrij aardig gaat, maar een Direto aangeschaft om een beetje energie kwijt te kunnen :)

Na eerst maar een poging gedaan te hebben met de meegeleverde trainingssoftware en de diverse workouts, vandaag maar eens wat geëxperimenteerd met Zwift. Ik moet zeggen dat dit me meteen een stuk beter bevalt; het gevoel van de ERG workouts vind ik persoonlijk niet echt natuurlijk. Dan is Zwift een stuk vertrouwder.
Met mijn beperkte ervaring al wel snel geconcludeerd dat ik een ventilator moet aanschaffen, nu ben ik meer bezig met "warmte-management" dan met mezelf echt moe maken :P

Voor iemand die zich nooit met vermogen heeft bezig gehouden is het ook wel grappig om te zien dat je in een sprintje zo 600 watt wegtrapt (met ~1,5 been). Voor ervaren fietsers en pro's natuurlijk een lachertje, maar toch :)

Richten jullie je trouwens op specifieke workouts, of rijden jullie ook gewoon een beetje rond? Voorlopig doe ik het laatste om gewoon maar even lekker in beweging te zijn. Voor iets gestructureerder trainen moet ik allicht eerst een doel bepalen én weer beide benen volledig kunnen belasten...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Ik rijd eigenlijk nooit gewoon een beetje rond. Ik doe mee aan groepsritten, work-outs en heel af en toe een race. Zwift groepsritten met discord (spraak) aan vind ik persoonlijk het leukste alleen heb ik dan de neiging net wat te veel in mijn comfort zone te zitten en daar ga ik niet beter van fietsen. Daarom wissel ik af met workouts in ERG modus en wanneer je je FTP goed hebt bepaald (in Zwift) werken die workouts voor mij prima omdat die mij dwingen tot een bepaalde inspanning.
Buiten rijd ik in groter groepsverband alleen een paar toertochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt aankomende week een uitbreiding beschikbaar gesteld voor Zwift. De Alpe d’huez wordt genoemd afgaande de teaser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32

Kluus

Gang is alles

ncornelisse schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:21:
Waarschijnlijk wordt aankomende week een uitbreiding beschikbaar gesteld voor Zwift. De Alpe d’huez wordt genoemd afgaande de teaser.
Zo snel al denk je? Ik had net mijn abonnement ge-suspend, maar dat wordt wel een reden om hem nog een maandje aan te houden dan!

Ziet er wel gaaf uit, ik zag dat Shane Miller zelfs al wat screenshots heeft kunnen achterhalen:
YouTube: Watopia d'Huez? Zwift Tease Their Upcoming Route Expansion

Eerste indruk: ik heb hem een aantal keer in het echt beklommen en ik vind het er herkenbaar uitzien, terwijl het kwa omgeving erg gepimped is (dat bruggetje over de weg bestaat volgens mij niet, die kasteeltjes ook niet en een totaal gebrek aan ander verkeer natuurlijk ;)).

De Alpe in Zwift lijkt (gelukkig!) een mooiere versie te worden van zichzelf. Dat gaat met name voor niet Europeanen wel tegenvallen als ze hem na de Zwift versie ooit in het echt beklimmen! :+ .
Ik had gisteren ook problemen tijdens het rijden van de zFondo, met het spontaan verdwijnen en verschijnen van mijn mede-deelnemers. Ook het "riders-near-you" overzicht rechts én in de companion app was incorrect.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 19-03-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ik ben ook erg nieuwsgierig. Toch een klim van ca 50- 65 min afhankelijk van de vorm.
Mijn abbo loopt nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ncornelisse schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:59:
Ik ben ook erg nieuwsgierig. Toch een klim van ca 50- 65 min afhankelijk van de vorm.
Mijn abbo loopt nog even door.
Optimist :X
Ik ben ook wel nieuwsgierig, doe t nu in BigRingVR. Maar eigenlijk beginnen alle indoor-omgevingen te vervelen, dus een nieuw stuk in Zwift zou wel erg welkom zijn. Ben benieuwd of ze het profiel wel echt aanhouden :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik zou het wel leuk vinden maar voor mijzelf heeft het niet direct toegevoegde waarde aangezien mijn Tacx Vortex smart niet voorbij de 7% stijging simuleert. Natuurlijk wordt dan wel mijn snelheid aangepast maar uiteindelijk trap je nog steeds meer 7% weg. Iets wat je in een workout met een hoger wattage wel kunt simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dat zou heel vet zijn om de Alpe D'Huez te klimmen in Zwift. Vind het een leuke uitdagende klim die je een uur goed aan het werk zet. Die max 20 minuutjes met de huidige beklimmingen zijn eigenlijk wat te lafjes in Zwift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
voor mij ook eerder 1,5 uur d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:28:
Ik zou het wel leuk vinden maar voor mijzelf heeft het niet direct toegevoegde waarde aangezien mijn Tacx Vortex smart niet voorbij de 7% stijging simuleert. Natuurlijk wordt dan wel mijn snelheid aangepast maar uiteindelijk trap je nog steeds meer 7% weg. Iets wat je in een workout met een hoger wattage wel kunt simuleren.
Dat valt wel mee toch? Als je gewoon de trainer difficulity op ~50% laat zodat je nog wel verschil blijft voelen is het enige verschil dat je wat minder hoeft te schakelen. Je schakelt toch op gevoel, en als je nu op een Neo een klim op trapt op 36-28 kan je het op een Vortex misschien met 36-21 af... Het is alleen net of je een gigantische cassette hebt dan :).

Ik heb zelf een Neo en dat is inderdaad een super fijn apparaat, maar hiervoor had ik ook een Vortex en ook daarop vond ik de klimmen in simulatie modus best goed overkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 19-03-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb een coupon voor 1 maand gratis Trainerroad om weg te geven. Mocht er iemand interesse hebben, stuur me maar een PM, met naam en emailadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
De nieuwe uitbreiding in Zwift is live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
ncornelisse schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:54:
De nieuwe uitbreiding in Zwift is live
Alpe Du Zwift? Nice!
Jammer dat ik vandaag geen tijd heb, morgen maar eens die col op ploeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
Noxa schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:52:
[...]

Alpe Du Zwift? Nice!
Jammer dat ik vandaag geen tijd heb, morgen maar eens die col op ploeteren!
Ik zie er als een berg tegenop :X Als ik normaal gesproken de getimede secties in Zwift overzie voor bijvoorbeeld de Vulcano Climb, dan heb ik 2 à 3 keer zoveel tijd nodig. Uitgaande van een exacte kopie van Alpe d'Huez, waar volgens mij Pantani nog steeds het record heeft met 36 minuten of zo, vrees ik dat ik al snel 1 uur 30-45 minuten aan het klimmen ben...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de afdaling.. in het echt natuurlijk de kers op de taart maar in Zwift stelt het natuurlijk niet zoveel voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
coelho schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:57:
[...]

Ik zie er als een berg tegenop :X Als ik normaal gesproken de getimede secties in Zwift overzie voor bijvoorbeeld de Vulcano Climb, dan heb ik 2 à 3 keer zoveel tijd nodig. Uitgaande van een exacte kopie van Alpe d'Huez, waar volgens mij Pantani nog steeds het record heeft met 36 minuten of zo, vrees ik dat ik al snel 1 uur 30-45 minuten aan het klimmen ben...
Ik heb hem nog nooit in het echt gedaan, in FulGaz en BingRingVR heb ik hem net niet in een uur gedaan. Dus ik heb wat te doen de komende tijd.
la_fusion schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:10:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de afdaling.. in het echt natuurlijk de kers op de taart maar in Zwift stelt het natuurlijk niet zoveel voor..
Ik denk wel dat je je snelheidsrecord kan verbreken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nou en, in BigRing heb ik m laatst in 1 u 45 gedaan (non-stop trappen, geen moment rust). Het is geen wedstrijd. Of wel en dan heb je idd wat te trainen :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
zojuist in 58 min in Zwift.
Er zitten wel veel schommelingen in qua percentage. Ik ben echt vergeten hoe dat in het echt is.

Maar de klim is heel mooi gemaakt.Omgeving super, stuifsneeuw, vogels, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13
ncornelisse schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:33:
zojuist in 58 min in Zwift.
Er zitten wel veel schommelingen in qua percentage. Ik ben echt vergeten hoe dat in het echt is.

Maar de klim is heel mooi gemaakt.Omgeving super, stuifsneeuw, vogels, enz.
De Watopia klim is wat onregelmatiger dan de echte klim, of de Tacx film for that matter.

Desalniettemin: het komt redelijk in de buurt van het echte werk, en geeft de optie om wat gerichter te trainen voor Granfondo’s.

Prima uitbreiding (i.t.t. de Jungle expansie) en ik hoop dat ze de route doortrekken en er nog een klim in gooien en aansluiten op het eiland.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Aan het begin van de jungle staan nog steeds de werkzaamheden bordjes. Dus er komt nog meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Net toch even tijd voor de Alpe Du Zwift. In 49:17 boven, wel volle bak gereden. Leuke toevoeging aan zwift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Voordat straks iedereen zijn tijd gaat posten, is dat alleen het segment van de klim of de volledige Road to Sky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

coelho schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:13:
Voordat straks iedereen zijn tijd gaat posten, is dat alleen het segment van de klim of de volledige Road to Sky?
Het is alleen de klim, en dat komt irl overeen met het “Vieil Alpe” segment op strava volgens mij (dus tot die finish streep redelijk vooraan in het skidorp).

Net in 51:32 gereden, mijn echte pr is 59:27, dat scheelt dus best wat maar ik heb dan ook gemiddeld wat meer vermogen getrapt op Zwift nu (gemeten met dezelfde PM).

Vond het een mooi stukje, inderdaad met de vogels en wegwaaiende sneeuw enzo. De omgeving is wat spannender gemaakt met kasteeltjes en tunnels maar dat mag ook wel... Profiel kwam naar mijn idee toch wel redelijk overeen. Leuk detail vond ik de oranje camping in bocht 7 :) . Leuke verassing ook op de top.

Ga hem nog vaak doen denk ik, eindelijk een goede cyclo voorbereider op Zwift + boost naar de tron bike!

De afdaling duurt trouwens een minuut of 10. Mooie tijd om los te trappen en onderaan op “turn around” te drukken lijkt me!

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 29-03-2018 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Weet iemand of je je ANT+ stickie makkelijk kan uitlezen met een python scriptje of iets dergelijks? Ik ben de laatste tijd een beetje aan het nerden met home automation en het lijkt me mooi om mijn ventilator pas aan te schakelen als er een periode >x watt gemiddeld wordt getrapt. (Dan zou die in de 'af' intervallen in principe vanzelf uitschakelen, ik krijg het dan namelijk vaak koud.)
Maar dan moet ik wel op een of andere manier mijn wattage in home assistant kunnen publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Google levert dit op: https://www.johannesbader...on-raspberry-pi-with-ant/

Met behulp van thisisant.com kun je ook uitzoeken hoe je alle andere protocollen van Ant uit kunt lezen en zou je dan ook goed op weg moeten kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oh nice, dat is best een aardig voorbeeld. Ik had die op een of andere manier niet gevonden. Ik wil hem het liefste gewoon uitlezen over windows, maar dat zou op zich niet perse een probleem hoeven zijn. Mooi, dit gaat me weer een paar maanden van mijn leven kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ah aangezien je het had over home automation dacht ik gelijk aan een Pi.. Je zou ook even naar de software van Golden Cheetah kunnen kijken aangezien die ook veel doet met Ant+ en volgens mij open source is. Sowieso is thisisant.com een bron van informatie mbt Ant+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, geen gekke gedachte uiteraard. Ik draai ook een pi met home assistant en een mqtt broker, maar de ant+ stick zit tijdens het fietsen in een windows bak en de pi ligt in een hele andere ruimte buiten bereik van ant+ signalen. Maar op zich zou dat niet zo heel veel uit moeten maken zodra je die stick in python kan uitlezen is de code hetzelfde (aanname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door arcanis op 30-01-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
zolang je de vermogensmeter inclusief een complete crank arm van dezelfde lengte koopt maakt ultegra of 105 niet uit voor de werking van de vermogensmeter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coelho
[...]

Het werd 1 uur 57 minuten voordat ik mijn bijna 100kg naar boven gefietst had :/ :X

Maar ik heb het gered en daar ging het tenslotte om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb sinds een aantal weken beta toegang tot VirtuGo, maar ik had nog geen tijd gehad om het uit te proberen. Vandaag even aangeslingerd. Ervaringen:
- Eerst een enorme update moeten downloaden, duurde serieus lang voor dat het geinstalleerd was.
- Interface werkt prettig en snel, sensoren koppelen ging ook vlekkeloos
- Het is echt beta, een aantal functies werken nog niet, bv events en social zijn uitgegrijst.
- Er zijn structured trainingen en 3 free ride parcours, ik heb een free ride gedaan op het eerste van de 3, een basic rondje met 2 klim kommetjes en een sprint kommetjes.
- Een van de klim koms was door iemand in 6 seconden gedaan, dus hier wordt ook alweer valsgespeeld.
- Je kan je avatar al customizen (met voor ingestelde opties), dit werkt prima
- Grafisch ziet het er niet geniaal uit, maar loopt wel goed
- Het was serieus rustig, ik heb voornamelijk met bots gereden, er was een paar minuten lang 1 andere user in de map.
- Ik vond het jammer dat de avatar niet heel goed reageerd. Als je stopt met trappen gaat hij nog even door etc. Als je sprint doet de avatar niet mee.
- Draften lijkt nog niet te werken.

Hier is een preview door Kermit:
YouTube: VirtuGO: A viable Zwift competitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAngry schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:38:
Ik heb sinds een aantal weken beta toegang tot VirtuGo, maar ik had nog geen tijd gehad om het uit te proberen. Vandaag even aangeslingerd. Ervaringen:
- Eerst een enorme update moeten downloaden, duurde serieus lang voor dat het geinstalleerd was.
- Interface werkt prettig en snel, sensoren koppelen ging ook vlekkeloos
- Het is echt beta, een aantal functies werken nog niet, bv events en social zijn uitgegrijst.
- Er zijn structured trainingen en 3 free ride parcours, ik heb een free ride gedaan op het eerste van de 3, een basic rondje met 2 klim kommetjes en een sprint kommetjes.
- Een van de klim koms was door iemand in 6 seconden gedaan, dus hier wordt ook alweer valsgespeeld.
- Je kan je avatar al customizen (met voor ingestelde opties), dit werkt prima
- Grafisch ziet het er niet geniaal uit, maar loopt wel goed
- Het was serieus rustig, ik heb voornamelijk met bots gereden, er was een paar minuten lang 1 andere user in de map.
- Ik vond het jammer dat de avatar niet heel goed reageerd. Als je stopt met trappen gaat hij nog even door etc. Als je sprint doet de avatar niet mee.
- Draften lijkt nog niet te werken.

Hier is een preview door Kermit:
YouTube: VirtuGO: A viable Zwift competitor?
Leuk, maar ben er alweer mee gestopt. Vond het te beta om er vaker op te rijden.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Iemand nog een llinkje toevallig naar een ant+ dongeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
joint_me schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:53:
[...]

Leuk, maar ben er alweer mee gestopt. Vond het te beta om er vaker op te rijden.
Ja, ik denk dat dat voor mij ook wel geldt. Technisch/grafisch is het in beta, maar de aspecten die VR fietsen leuk maken zijn eigenlijk nog in alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
McMiGHtY schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:48:
Iemand nog een llinkje toevallig naar een ant+ dongeltje?
Zoek even op AliExpress?
https://nl.aliexpress.com...f890547&priceBeautifyAB=5

Bijvoorbeeld, maar er zijn vast goedkopere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Ordered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zojuist m’n Zwift maar even geannuleerd - kun je gewoon doen zonder alles kwijt te raken volgens mij? Als het in oktober weer wat vroeger donker wordt dan kom ik wel weer terug (of niet). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
heb vaak pas rond zevenen mijn avondeten op. Vind het gemak om zonder te stressen na acht uur nog te kunnen fietsen mijn doorlopende Zwift abonnement de hele zomer wel waard. Persoonlijk vind ik Zwift ook zeker zo leuker als 's avonds in mijn eentje een rondje rijden. Buiten fietsen doe ik in het weekend wel 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAcid schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:52:
Zojuist m’n Zwift maar even geannuleerd - kun je gewoon doen zonder alles kwijt te raken volgens mij? Als het in oktober weer wat vroeger donker wordt dan kom ik wel weer terug (of niet). :)
Ja zeker kan dat. Mocht je in de "old school Zwifter" prijs-range vallen blijft zelfs dat gehandhaafd (tot hij voor iedereen vervalt in November).

Ik heb hem ook al een maand of 2 op pauze staan, zo doe ik dat ieder jaar. Als het nog een keer slecht weer is en ik wil toch trainen koop ik wel weer een maandje. Gisteren was eigenlijk zo'n geval, maar ik had me laten misleiden door Buienradar die beloofd had dat het in Berg en Dal droog zou blijven.. ;)

Eigenlijk zou het wel goed zijn om zo voor de Dolomieten Marathon nog een paar keer Alpe du Zwift te rijden...

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 14-05-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de mensen op koopjesjacht, ik denk dat om 21u bij de mantel hunt een tacx neo tacx flux voor 499 :| in de aanbieding gaat. Prijs nog onbekend, maar voor wie op zoek is, misschien een leuke deal.
-edit-
Helaas geen neo dus

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 15-05-2018 21:02 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
499 is een nette prijs voor ene flux :)

Deze week ontdekte ik https://www.roadgrandtours.com/. Gelijk de Stelvio maar eens opgefietst, lekker in 1 uur kapot gaan.

Mijn idee: minder smooth en natuurlijk dan Zwift, maar er zijn ook voordelen. Voorlopig nog gratis en er rijden bots voor je die mij althans knap gek konden maken. Er zat er 1 met een constant vermogen van 3.5. w/kg. Dat lukt me wel omhoog, maar als het wat afvlakt, rijdt zo'n bot gewoon weer bij me weg.

Alleen die gast die met dik 5 w/kg achter me aankwam, kon ik niet van me afhouden.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Par_Martinos schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:26:

Mijn idee: minder smooth en natuurlijk dan Zwift, maar er zijn ook voordelen. Voorlopig nog gratis en er rijden bots voor je die mij althans knap gek konden maken. Er zat er 1 met een constant vermogen van 3.5. w/kg. Dat lukt me wel omhoog, maar als het wat afvlakt, rijdt zo'n bot gewoon weer bij me weg.
Zwift begintijd reden er ook meer bots dan echte mensen, persoonlijk motiveert het mij 100x beter wanneer ik weet dat ik niet tegen een bot rijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Par_Martinos schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:26:
499 is een nette prijs voor ene flux :)

Deze week ontdekte ik https://www.roadgrandtours.com/. Gelijk de Stelvio maar eens opgefietst, lekker in 1 uur kapot gaan.

Alleen die gast die met dik 5 w/kg achter me aankwam, kon ik niet van me afhouden.
Kwam ik laatst ook tegen, gelijk geregistreerd, maar nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

BartNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:54:
heb vaak pas rond zevenen mijn avondeten op. Vind het gemak om zonder te stressen na acht uur nog te kunnen fietsen mijn doorlopende Zwift abonnement de hele zomer wel waard. Persoonlijk vind ik Zwift ook zeker zo leuker als 's avonds in mijn eentje een rondje rijden. Buiten fietsen doe ik in het weekend wel 😜
Hoe doe je dat met de hitte? Ik heb gisteren tijdens het noodweer even gebruik gemaakt van Zwift, het was te doen, maar wel erg heet.

Ik ben (zoals gebruikelijk in de winter) op de zolder (met open dakraam) gaan zitten omdat ik makkelijker mijn fiets naar boven til dan de rest van mijn setup naar beneden. Misschien moet ik toch een koeler plekje, zoals de garage, zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik had gisteren tijdens het onweer mijn ventilator op standje 3, dan wordt het zweet echt horizontaal van m'n kin afgeblazen zo tegen de muur achter me. Ik had het nog steeds donders warm, was blij dat ik een training met korte intervallen deed (minuut op minuut af) zodat ik steeds weer even kon afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gisteren ook binnen gezeten ivm het onweer - Alp du Zwift gefietst, geloof niet dat ik recent zo gezweet heb. Was 27 graden binnen en de ventilator had bijzonder weinig effect. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAcid schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:04:
Gisteren ook binnen gezeten ivm het onweer - Alp du Zwift gefietst, geloof niet dat ik recent zo gezweet heb. Was 27 graden binnen en de ventilator had bijzonder weinig effect. :')
Nog zoiets inderdaad, ik heb echt een hekel aan die London map (en nog meer aan Richmond), liever zou ik ook gewoon op de Alpe trainen. Morgen maar eens de prefs.xml hack proberen op iOS...

https://zwiftinsider.com/world-tag-ios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, ik heb gewoon dat ZwiftPref appje waarmee je dit met een GUI heel makkelijk regelt.

https://zwifthacks.com/zwiftpref/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Kluus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:04:
[...]Hoe doe je dat met de hitte? Ik heb gisteren tijdens het noodweer even gebruik gemaakt van Zwift, het was te doen, maar wel erg heet.

Ik ben (zoals gebruikelijk in de winter) op de zolder (met open dakraam) gaan zitten omdat ik makkelijker mijn fiets naar boven til dan de rest van mijn setup naar beneden. Misschien moet ik toch een koeler plekje, zoals de garage, zoeken dan.
ik fiets meestal wat later in de avond op Zwift. Het is dan meestal al wat minder warm. Daarnaast gebruik ik twee goede ventilatoren waarmee indoor fietsen qua zweten bijna vergelijkbaar is aan buiten fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
lijken inderdaad dagprijzen te zijn 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Zwift Academy begint weer!

https://www.zwift.com/academy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gebruiken jullie high-end cassettes op jullie trainers, of juist goedkopere? Reden dat ik het vraag is dat ik mijn oude fiets met Ultegra 6500 (9 speed) op mijn Neo wil gaan zetten zodat ik niet telkens hoef te sjouwen nu het weer wat wisselvalliger wordt. Maar Ik vind de 6500 cassette nogal prijzig.

Zou er een merkbaar verschil in schakelen zitten tussen de 6500 en HG50 4500 cassette voor indoor use?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vermoed dat het geen zak uitmaakt en dat je zelfs beter een goedkopere kan nemen omdat gewicht toch geen rol speelt. Slijtage is indoor ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Maakt geen flaus aut. Heb mijn berg cassette op de tacx zitten. Omdat ik indoor veel klimmetjes doe is dat wel handig. En ik kan hem op de fiets zetten als ik echt de bergen in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:59:
Ik vermoed dat het geen zak uitmaakt en dat je zelfs beter een goedkopere kan nemen omdat gewicht toch geen rol speelt. Slijtage is indoor ook minimaal.
Zo dacht ik ook ja, maar toch raar dat 9-speed Ultegra nog haast hetzelfde kost als een 11 speed Ultegra, terwijl de 9-speed Ultegra lijn er toch al een jaar of 10(?) uit is.

Heb nu de HG50 gekocht, volgens de verpakking hoort die bij Sora, aangezien die groep op dit moment nog 9-speed is zitten daar mogelijk nog meer vernieuwingen in ook (voor zo ver dat mogelijk is met een cassette). Hij schakelt in ieder geval als een zonnetje, laat het wisselvallige weer maar komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zo vandaag vanwege de slechte voorspellingen het eerste indoor ritje in maanden gedaan. Een lekker sufferfestje. Inmiddels weten we met zijn allen weer veel meer over het hele indoor cycling gebeuren, ik zit er over te denken om de TS te updaten met een sectie over de volledige binnenfiets (wattbike Atom, tacx neo bike). Heeft iemand anders nog ideeën of toevoegingen voor als we toch aan de slag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb van de week ook de Tacx weer eens van het stof ontdaan. Meteen een pittige sessie uitgezocht. Best heftig!

Qua start up denk ik dat het overzicht van software ook/ update kan gebruiken. Er zijn wel wat nieuwe spelers en de prijzen van oa. zwift is aangepast.

Misschien kunnen we in dit topic ook wat gemikt packages delen, van bijvoorbeeld Fulgaz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vertel me gerust direct de nieuwe prijzen, scheelt weer zoekwerk mijnerzijds ;) *lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Zwift kostte een tientje maar is nu 15 euro geworden. Mensen die eerdere en abbo hebben gehad kunnen nog voor de au m oude prijs verlengen.
Fulgaz is geloof ik 9 euro per maand en 80 per jaar. Waarbij je het jaar abbo met iemand kan delen.

BigringVR was gratis nu max $10,- per maand.

Ik wil van de winter en abbo op zwift en op fulgaz. Kan ik het een beetje afwisselen, als iemand een jaar abbo wil delen stuur me maar een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Het 'indoorseizoen' is hier in ieder geval in volle voorbereiding! Gisteren een 'nieuwe' Tacx fiets opgehaald zodat ik weer goed kan schakelen en ook 'gewoon' kan rondfietsen in Zwift. Vorig jaar alleen workouts gedaan omdat ik niet meer goed kon schakelen maar wil dit jaar ook wat meer rond gaan fietsen. Zwift heeft zich daar voor mij ook genoeg voor bewezen en dus ga ik dit jaar ook voor een abonement ipv iedere week een nieuwe trail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Nice, ik heb van de zomer met die hitte zo'n enorm fan gekocht (45cm) en die staat nu voor de fiets. Stukken beter dan die antieke windmolentjes die ik eerst had. Oude flatscreen van slaapkamer staat nu ook bij de Tacx station dus de ervaring wordt steeds beter. Nu nog een apple tv erbij en ik ben compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ga dit jaar ook eens voor een dedicated Tacx fiets. Mijn oude fiets goed schoon gemaakt en op de Tacx gegooid. Vorige jaren was dit mijn winterfiets maar ik verwacht deze winter met slecht weer niet meer buiten te komen.

Tot nu toe is het nog steeds altijd mooi weer op de dagen dat ik wil/kan gaan fietsen, vandaag ook weer... Zou het bijna jammer gaan vinden. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door arcanis op 30-01-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
arcanis schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:51:
Ik heb de vorige week mijn trainer ook weer afgestoft. Ik was even vergeten hoeveel pijn die VO2 max intervallen op trainerroad doen. 8)7 8)7.
Zo inderdaad, van de week even 1e training en Zwift Academy 2018 gedaan. Nondeju dat is toch best heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Bekende van me heeft net een Neo gekocht. Zijn fiets staat er nu op en hij klaagt dat hij in elke versnelling ratelt. Iemand een idee? Gaat om Ultegra 11-speed, zelfde type Ultegra cassette op fiets en Tacx.

e; Opgelost, wat oude ketting op nieuwe cassette.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 15-08-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik ben dus van plan om binnenkort een smart trainer aan te schaffen en zoals het er nu voor staat wordt het dus een Wahoo Kickr Core. Ik sta nogal weigerachtig t.o.v. Tacx Flux/Neo wegens slechte ervaringen met een Bushido in het verleden. Ik zie geen reden om de Kickr 2018 aan te schaffen, om zie ik iets over het hoofd? De YT filmpjes over het geluid van de Core en de lagere prijs hebben mij vooral gecharmeerd. Het is eigenlijk een 'stille' Kickr 2017 met vaste poten, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:39
Voor €40 een 2dehands 32" TV op de kop kunnen tikken.
Wel maar 720p, maar als 2e TV om naast Zwift te zetten om een filmpje te bekijken méér dan genoeg.
Deze avond nog achter een 2e hands kast rijden, en dan is mijn 'paincave' klaar voor het winterseizoen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik ben op zoek naar advies voor een trainer. Sinds de kleine merk ik dat de beschikbare uurtjes spaarzaam zijn en met de aankomende herfst / winter wil ik toch graag wel een beetje de conditie onderhouden.

Tot nu toe heb ik enkel ervaring met direct drive trainers, indoor training 1x bij een trainer en een omslagpunt test.
Deze trainer beviel me erg goed. Echter loop ik nogal tegen de prijs van deze units aan te hikken en tweedehands ook niet veel beschikbaar.
Als andere optie heb je basic trainer waar je de band van je wiel tegen zet en weerstand opbouw. Deze zijn wel een stuk vriendelijker geprijsd.

Maar hoe is de ervaring op dit soort trainers? Pro's en Con's?
Pagina: 1 ... 4 ... 161 Laatste