Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
TR werkt nog steeds vanuit het "bring your own entertainment" principe. Het zijn nog steeds gewoon blauwe balkjesMrAngry schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:40:
Ja, het is ook niet echt de bedoeling om intervallen op de weg te doen, meer om wat ik op de weg heb gefietst in een schema mee te nemen. Toch vraag ik me bij dit typen af of ik dit niet ook gewoon zelf kan doen in Zwift of Rouvy of iets vergelijkbaars, want dan heb je die visuele prikkels en gamification ook nog. TR was wel heel erg saai (vroeger).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ikzelf kan ook wel bepalen wat ik nodig heb, ik heb begin dit jaar ook veel zelf proberen uit te vinden qua schema's en belasting toen ik bezig was met de voorbereiding van The Ride, maar je doet snel te veel (of te weinig)..
Het geeft mij nu een stok achter de deur, en aangezien er duizenden mensen (en vooral al hun data
Ik heb afgelopen 18 maanden bijna 15.000 kilometers gefietst zonder schema, endurance is top, maar qua FTP geen enkele stap gemaakt..
Dus ik hoop met deze structuur/intensiteit die TR biedt toch een stapje te kunnen maken qua FTP de komende maanden.
En in de eerste 3 weken van dit schema heb ik al behoorlijk wat uitdaging gehad en zelfs wat lichte spierpijn..
Naar mijn gevoel is de intensiteit nu prima, en de mix tussen intensieve/rustige trainingen ook perfect..
Benieuwd hoe ik er over 2-3 maanden over denk maar tot nu toe zeer positief.
[ Voor 17% gewijzigd door verstappen33 op 16-09-2024 10:04 ]
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Hier dezelfde opstelling. Als extra naar de TV een ventilator staan voor extra tegenwindReginas schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:46:
[...]
Rouvy-opstelling: televisie + laptop (aangesloten met HDMI-kabel) + telefoon (Rouvy Companion app om laptop vanaf fiets aan te sturen). Gebruik een universele telefoonsteun van Decathlon die op mijn Garmin mount past.
Gewoon achter je neer zettenStillekracht schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:12:
Ik ga met die ventilator stoppen. Er wordt geen rekening gehouden met het extra vermogen dat je moet leveren!
Apple TV 4K aan een "oude" 40" TVWebgnome schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:22:
Ben mij aan het orienteren op zwift/rouvy. Welke devices gebruiken jullie om daarmee te trainen? En dan met name tablet, tv of andere zaken? Ik wil het liefste geen 100den euro's uitgeven voor een tablet die ik echt alleen maar hiervoor ga gebruiken.
Of is een tv met tablet er aan gekoppeld toch beter voor 'de beleving' ?
Werkt perfect. Beide zou je 2dehands moeten kunnen uithalen denk ik.
Pc tweedehands op Tweakers gekocht.Webgnome schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:22:
Ben mij aan het orienteren op zwift/rouvy. Welke devices gebruiken jullie om daarmee te trainen? En dan met name tablet, tv of andere zaken? Ik wil het liefste geen 100den euro's uitgeven voor een tablet die ik echt alleen maar hiervoor ga gebruiken.
Of is een tv met tablet er aan gekoppeld toch beter voor 'de beleving' ?
Tv.
Tablet (houder) op Tacx Neo Bike, voor serie, muziek, companion app.
Voorheen vaak met Zwift via de app en een Chromecast op een monitor. Niet ideaal want geen geluid, maar het werkt. Ik neem aan dat je met een TV wel geluid zou hebben.
Twijfel nog om opnieuw een Zwift abo af te sluiten. Ik vind het best duur geworden.
- MyWhoosh
- Virtupro
- indieVelo
Deze zijn gratis
Vind MyWhoosh zelf de beste interface hebben, maar de anderen zijn optimaal voor mindere PC's.
Komende winter ga ik zelf voor MyWhoosh HD, via een Chrome browser stream ik die naar een Chromecast.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
(Sinds circa vorige week kun je Zwift Ride los bestellen)
De winnaar deed 4.3W/kg ofwel 142W over de race van ruim een half uur en had een 5min power van 5.24W/kg. Daar kon ik absoluut niet aan tippen met mijn magere 3.11W/kg ofwel 299W en 5min power van 3.56W/kg.
Al gezocht? Is al wel gedeeld hier. Zelf heb ik hem wel serieus overwogen maar uiteindelijk toch voor €100 een Decathlon Triban alu fiets via Marktplaats gescoord. (De Zwift cog met virtual shifting had ik al.) Misschien ga ik het nog eens heroverwegen als er iets als hellingshoek simulatie komt in een Zwift frame…bartd1983 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:31:
Heeft iemand ervaring met de (losse) Zwift Ride? Overweeg namelijk om er een aan te schaffen voor mijn Kickr v6.
(Sinds circa vorige week kun je Zwift Ride los bestellen)
Wel gezocht, niet gevonden. Blijkbaar door eigen stommiteit (als ik jouw link zieMartinique schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:28:
[...]
Al gezocht? Is al wel gedeeld hier. Zelf heb ik hem wel serieus overwogen maar uiteindelijk toch voor €100 een Decathlon Triban alu fiets via Marktplaats gescoord. (De Zwift cog met virtual shifting had ik al.) Misschien ga ik het nog eens heroverwegen als er iets als hellingshoek simulatie komt in een Zwift frame…
Mocht iemand nog ervaring kunnen delen van montage van nieuwe Zwift Ride op al aanwezige “oude” Kickr v6 hou ik me aanbevolen.
Je ziet nu ook weer veel zwifters die weer starten en nog even in de juiste categorie ingedeeld moeten worden. Edit: deze jongen in kwestie heeft waarschijnlijk te lage absolute watts om in een volgende categorie te moeten rijden.kwiebus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:09:
Zwift blijft af en toe verbazingwekkend. Vandaag weer eens een Zwift C-cat race gedaan waarbij iedereen het snot voor de ogen gereden werd door een 10-jarige.
De winnaar deed 4.3W/kg ofwel 142W over de race van ruim een half uur en had een 5min power van 5.24W/kg. Daar kon ik absoluut niet aan tippen met mijn magere 3.11W/kg ofwel 299W en 5min power van 3.56W/kg.
Ik ben benieuwd naar hoe de systematiek met race points gaan uitpakken ipv de huidige categorieën.
[ Voor 7% gewijzigd door DialOut op 18-09-2024 07:45 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 18-09-2024 07:51 ]
Geen idee hoe het met een handfiets werkt, maar trap je dan niet hele lage vermogens? Of is dit ook mogelijk om in te stellen in Zwift?Webgnome schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:51:
Zo, de kogel is door de kerk (lees: ik heb goedkeuring van de wederhelft). Ga een upgrade doen aan de bikeroom. Een schermpje (~43 inch) met een tablet er aan gekoppeld zodat ik er Rouvy of Zwift op kan zetten. Laat het winter seizoen maar komen
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
En mocht dat niet werken dan kan ik er altijd nog series/filmpjes op kijken
[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 18-09-2024 08:03 ]
Dat komt omdat je onder een bepaald gewicht geen Wkg limieten hebt in de categorie. Daarnaast is de Zwift engine onevenredig mbt lengte en gewicht. Hierdoor kan je als kleine lichte rijder relatief harder dan een langer zwaarder persoon. Zo blijft het meer close racing.kwiebus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:09:
Zwift blijft af en toe verbazingwekkend. Vandaag weer eens een Zwift C-cat race gedaan waarbij iedereen het snot voor de ogen gereden werd door een 10-jarige.
De races op basis van race ranking zal dat verbeteren. Mits ze niet weer zo'n domme uitzondering als hierboven toevoegen.
Volgens zijn profiel klopt het dmv een weegvideo.
https://zwiftpower.com/profile.php?z=3394285
Tja daar wil je niet tegen klimmen, maar al het andere zou een makkie moeten zijn.Simbob schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:05:
Laatst ook bij deze persoon in een race, 37,7 KG.
Dat geeft hij zelf ook aan in de eerste regel op zijn profiel.
Ziet er ook niet echt heel gezond uit trouwens.
[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 18-09-2024 09:22 ]
Zwift gaat gewoon niet heel goed om met outliers.
Over die Nile Battey gesproken, dat geeft wel het probleem aan wat ik heb met die weigh-in video's hoor, als het dit soort gasten aanzet nog lichter te worden... Dat was echt een ongezonde ontwikkeling en ik dacht eigenlijk dat de community dit inmiddels ook had ingezien.

Gisteren ook met een groepsritje (buiten) ging het af en toe een beetje omhoog, de lichtere rijders (50-60kg) vliegen dan omhoog (trappen bijna 100W minder) terwijl ik met 76kg 500+ Watts loop te trappen en gewoon bijna gedropt wordt..
Maar op het vlakke zijn ze nergens te bekennen (behalve in het wiel van een zwaardere rijder)..
En zo pakt een dame telkens alle QOM's in deze regio, lekker achter de sterkere mannen hangen
In Zwift viel mij dat vorig jaar ook al op en hierdoor ben ik al snel afgehaakt want het voelde gewoon niet echt eerlijk.. Hopelijk werkt het punten systeem wat eerlijker, en zou er naast W/Kg ook lengte en gewicht mee moeten tellen zodat je een beetje gelijkwaardige tegenstanders hebt..
Een Cat C Race met allemaal rijders rond de 70-75kg en ongeveer hetzelfde FTP zou wat eerlijker zijn ipv dat iemand van 90kg tegen iemand van 45kg moet racen..
Wel als alle categorieen op W/Kg ingedeeld worden. Dan is bergop iedereen in theorie gelijk, en worden ze op het vlakke uit de wielen gereden, mede omdat je maar de helft van de draft krijgt in Zwift die je buiten zou krijgen.Kluus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:27:
Mja of wel, buiten heeft hij hetzelfde absolute vermogen toch?
Huh? In mijn ervaring lijkt de draft in Zwift juist te sterk. Zo'n jonge renner als hier boven wordt beschreven zou op het vlakke compleet zoek worden gereden, als ze vooraan met 300+ watts gaan boren.Ypuh schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:48:
[...]
Wel als alle categorieen op W/Kg ingedeeld worden. Dan is bergop iedereen in theorie gelijk, en worden ze op het vlakke uit de wielen gereden, mede omdat je maar de helft van de draft krijgt in Zwift die je buiten zou krijgen.
Wat betreft de wedstrijden op Zwift heb ik vaak wel het idee dat sommige vinden dat alles maar "eerlijk" zou moeten zijn. Maar in het echt zie je ook de rijders keuzes maken over welke wedstrijden ze wel of niet rijden. Heb jij veel absoluut vermogen maar weeg je (relatief) veel, dat moet je niet klagen dat je wedstrijd met klimmetjes niet kunt mee komen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zo heb ik in de Giro of TdF nog nooit een renner gezien die 100+kg weegt maar wel veel vermogen kan trappen..
Binnen de profwereld heb je natuurlijk ook heel veel diverse soorten wedstrijden, zo is de ene goed in korte critiriums of TT of juist op een lange afstand..
Ik heb geen idee of je binnen Zwift ook kunt selecteren binnen welke dicipline je wilt racen, ik geloof het namelijk van wel maar ik weet het niet zeker.??
Nee dat kan niet. Je kunt wel kijken wat voor terrein een race is, en wat voor lengte etc. Als je meer een type bent dat goed is in 1+ uur constant vermogen leveren zou je wat anders kunnen kiezen dan een korte crit met een klimmetje. Net als in het echtverstappen33 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:20:
@Phydomir, het klopt, alleen lijken de verschillen in Zwift vaak veel groter..
Zo heb ik in de Giro of TdF nog nooit een renner gezien die 100+kg weegt maar wel veel vermogen kan trappen..
Binnen de profwereld heb je natuurlijk ook heel veel diverse soorten wedstrijden, zo is de ene goed in korte critiriums of TT of juist op een lange afstand..
Ik heb geen idee of je binnen Zwift ook kunt selecteren binnen welke dicipline je wilt racen, ik geloof het namelijk van wel maar ik weet het niet zeker.??
Ik vind het eerlijk gezegd best gebalanceerd, gegeven de vele variaties die er kunnen zijn in type gebruikers.
Niet direct. Je hebt hooguit onderscheid in TT en wegwedstrijden. Maar zoals al aangegeven kan je wel kijken naar hoe lang een wedstrijd is, welke route er wordt gereden etc.verstappen33 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:20:
Bij Giro en TdF zitten de profs die uitzonderlijke prestaties leveren, dat daar geen 100kg bij zit lijkt mij wel logisch. Die gaan ook geen enkele bergrit binnen de tijd halen.verstappen33 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:20:
Binnen Zwiftpower kan je ook filteren op wedstrijden die op routes zijn die voornamelijk op vlak of heuvelachtig zitten.
Als we kijken naar andere diciplines zoals baanwielrennen en we nemen Harrie Lavreysen als voorbeeld, die weegt ruim 90kg en komt het op absolute power aan voor zeer korte tijd..
Een pure prof TT rijder zal het mogelijk ook afleggen tegen een Pogacar op een afstand van 200km en 3500hm..
In de sport zelf heb je dus ook al veel aparte diciplines waarin je actief kunt zijn, Zwift (of een ander platform) zou hier ook meer in kunnen onderscheiden door meer aanbod van races met bepaalde eigenschappen te kunnen aanbieden..
Het lijk mij ook wel eens een uitdaging om virtueel een Kierin of Sprint wedstrijd te doen (al ben ik toch kansloos)..
Kijk voor de leuk eens naar de parcours van een raceserie als de ZRL. Daar zit absoluut voor een ieder wat wils in. Het ene parcours ligt de sprinters beter, de ander is juist voor de pure klimmers, idem voor de tijdrijders. Wil je winnen als team dan zal je alles vrij aardig moeten kunnen. Ook zijn er series die zich specifiek richten op ~10 min races, of juist op >90min.verstappen33 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:31:
In de sport zelf heb je dus ook al veel aparte diciplines waarin je actief kunt zijn, Zwift (of een ander platform) zou hier ook meer in kunnen onderscheiden door meer aanbod van races met bepaalde eigenschappen te kunnen aanbieden..
Ik heb het gevoel dat deze opmerkingen komen uit een gebrek aan inzicht in wat er allemaal beschikbaar is. Er is waarschijnlijk veel meer dan je denkt. Ik begrijp wel dat het initieel wel een ding is om kaf van koren te scheiden. Daar kan men nog wel wat winnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 18-09-2024 13:38 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Als er weinig hm’s zitten in het parcours hebben de zwaardere mannen een enorm voordeel.
Zoals ik al zei, vorig jaar voor het eerst Zwift gebruikt, 2-3x een race geprobeerd, vond het eigenlijk niets omdat ik helemaal aan stront gereden werd.. Daarna gewoon leuke workouts/groepsritten gedaan..Roozzz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:37:
[...]
Kijk voor de leuk eens naar de parcours van een raceserie als de ZRL. Daar zit absoluut voor een ieder wat wils in. Het ene parcours ligt de sprinters beter, de ander is juist voor de pure klimmers, idem voor de tijdrijders. Wil je winnen als team dan zal je alles vrij aardig moeten kunnen. Ook zijn er series die zich specifiek richten op ~10 min races, of juist op >90min.
Ik heb het gevoel dat deze opmerkingen komen uit een gebrek aan inzicht in wat er allemaal beschikbaar is. Er is waarschijnlijk veel meer dan je denkt. Ik begrijp wel dat het initieel wel een ding is om kaf van koren te scheiden. Daar kan men nog wel wat winnen.
Komende winter heb ik nog niet gekozen voor Zwift maar voor TrainerRoad, 100% trainings gericht en dus geen enkele game-factor..
Misschien dat ik over enkele maanden toch weer een tijdje Zwift ga gebruiken om mijn fitness te testen, en misschien dat ik het dan wel leuk vind, maar daar heb ik nu nog even geen behoefte aan.
Kwa zoekgereden worden, bij de lokale toerclub voel ik mij heel wat, maar ik doe ook wel eens een criterium of omloopje in de buurt en dan komen mijn resultaten altijd behoorlijk overeen met de resultaten die ik haal tijdens Zwift races op de juiste categorie (A/B) helaas.
[ Voor 43% gewijzigd door Kluus op 18-09-2024 14:30 ]
Ik heb vorig jaar in de Zwift Racing League kaar keer tegen Nile Battey gefietst. Dat was in de A categorie en daar maakt hij weinig klaar. Gewoon te weinig absoluut vermogen. Bergop kun je prima volgen maar op andere vlakken legt hij het gewoon af. In een afdaling rijd je hem zo uit het wiel. Hij is van wat ik gezien heb op een aantal video tijdens een heuvel klim race in Engeland ongezond licht. Zou me niet verbazen als hij 1 of andere stoornis heeft.Kluus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:27:
Mja of wel, buiten heeft hij hetzelfde absolute vermogen toch?
Over die Nile Battey gesproken, dat geeft wel het probleem aan wat ik heb met die weigh-in video's hoor, als het dit soort gasten aanzet nog lichter te worden... Dat was echt een ongezonde ontwikkeling en ik dacht eigenlijk dat de community dit inmiddels ook had ingezien.
Ik denk dat je ze helemaal niet trapt……KW25 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:54:
[...]
Geen idee hoe het met een handfiets werkt, maar trap je dan niet hele lage vermogens?
Maar probeer eens een wedstrijdje met Jetze Plat…
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Daarnaast zit je met het punt dat je stuur ook aan je trappers vast zitten. In het verleden, vroeger dus, was het nog wel zo ( heb er ooit eentje gehad) en dat sturen met 'gewone' cranks is echt een apart dingetje en lijkt mij dat je daar dus dan ook weer kracht mee verliest. In ieder geval stabiliteit. Dit is puur uit eigen ervaring gedacht dus geen wetenschappelijk onderbouwde mening
Ik ken die gozer, hij is real. Echt iel klein mannetje, letterlijk vel over been. Maar kan wel >6wkg trappen. Bergop gewoon niet bij te houden.Simbob schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:05:
Laatst ook bij deze persoon in een race, 37,7 KG.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Geen idee over wat voor enorm voordeel je het hebt. Misschien als je kort en dik bent, maar Zwift heeft niet alleen een weight penalty maar ook een flinke height penalty. Bij 300W ia dat zo'n 1.2W/cm.Requiem19 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:49:
Andersom kan ik als lichtgewicht ook klagen: deed maandag een 38km race met iets van 200hm in Zwift. Ik moest de hele race beduidend meer w/kg trappen dan 80% van het peloton om mee te kunnen.
Als er weinig hm’s zitten in het parcours hebben de zwaardere mannen een enorm voordeel.
https://zwiftinsider.com/speed-tests-height/
Ik deed bijvoorbeeld afgelopen zondag een race van 39km met 126hm. Zelf reed ik deze met 294W gemiddeld ofwel 3.1W/kg. Iemand die 36cm korter, 52.5 kg lichter is en die meer dan een minuut voor mij in de kopgroep finishte reed deze met 150W ofwel 3.5W/kg gemiddeld.
Dus ja ik trapte dan wel een lagere W/kg maar mijn absolute vermogen was hoger dan alle C en B rijders voor die race doordat ik zowel voor mijn lengte als gewicht moet compenseren.
Je geeft het antwoord zelf al: jij trapt een lager relatief vermogen (11% minder) maar je finisht relatief vlakbij.kwiebus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:49:
[...]
Geen idee over wat voor enorm voordeel je het hebt. Misschien als je kort en dik bent, maar Zwift heeft niet alleen een weight penalty maar ook een flinke height penalty. Bij 300W ia dat zo'n 1.2W/cm.
https://zwiftinsider.com/speed-tests-height/
Ik deed bijvoorbeeld afgelopen zondag een race van 39km met 126hm. Zelf reed ik deze met 294W gemiddeld ofwel 3.1W/kg. Iemand die 36cm korter, 52.5 kg lichter is en die meer dan een minuut voor mij in de kopgroep finishte reed deze met 150W ofwel 3.5W/kg gemiddeld.
Dus ja ik trapte dan wel een lagere W/kg maar mijn absolute vermogen was hoger dan alle C en B rijders voor die race doordat ik zowel voor mijn lengte als gewicht moet compenseren.
Overigens lastig vergelijken - hoeveel draft had jij en hoeveel draft had hij? Op zo’n vlakke koers iemand die 50% minder absoluut vermogen trapt en dan nog voor je eindigt. Herken ik niet van m’n paar Zwift ritjes.
Hoe zag de rest van het veld eruit?
Ik in ieder geval niet maar ik heb wel plannen om zelf iets dergelijks te maken. Hier ervaringen:
https://www.reddit.com/r/Zwift/s/5vlUFYlBYj
En hier een andere variant met een ‘filmpje’:
https://www.etsy.com/nl/listing/1646441099/
Vorig jaar 4 van deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...B7bZTsbk9MwMaAlliEALw_wcBMartinique schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:18:
[...]
Ik in ieder geval niet maar ik heb wel plannen om zelf iets dergelijks te maken. Hier ervaringen:
https://www.reddit.com/r/Zwift/s/5vlUFYlBYj
En hier een andere variant met een ‘filmpje’:
https://www.etsy.com/nl/listing/1646441099/
Ben er toch wel goed tevreden over. Het voelde in het begin wel wiebelig, maar dat went en geeft wel veer meer dynamiek. Wel alle 4 de ballen even zwaar oppompen om horizontaal uit te komen.
Iemand ook ervaring met de zwift cog? Ik moet een nieuwe cassette op de kickr core, maar twijfel nu om een cog te nemen ipv cassette. Kom er online nog jiet echt uit wat prettiger is.
Bedankt voor de tip, ik heb al wel wat ideeën met (gratis) restmateriaal wat ik nog in huis heb.wolterious schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:59:
[...]
Vorig jaar 4 van deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...B7bZTsbk9MwMaAlliEALw_wcB
Ben er toch wel goed tevreden over. Het voelde in het begin wel wiebelig, maar dat went en geeft wel veer meer dynamiek. Wel alle 4 de ballen even zwaar oppompen om horizontaal uit te komen.
Iemand ook ervaring met de zwift cog? Ik moet een nieuwe cassette op de kickr core, maar twijfel nu om een cog te nemen ipv cassette. Kom er online nog jiet echt uit wat prettiger is.
Zie hier mijn ervaring met o.a. de Zwift Cog: Martinique in "Het grote indoor cycling topic" En ik ben er een klein jaar later nog steeds content mee. Nadeel is wel nog steeds dat als je een ander platform dan Zwift wilt verkennen je alsnog een cassette nodig hebt.
Het nadeel van andere platformen gaat enkel op als je wil schakelen toch? Ik wil een COG kopen om te gaan gebruiken voor 2 fietsen (met force AXS en 105DI2, dus allebei 12speed maar verschillende breedtes) dus 1 cassette gaat niet lekker werken. Ik gebruik enkel Join dus als ik mijn vriendin Zwift zou laten gebruiken, is een zwift COG de oplossing toch?Martinique schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:03:
[...]
Bedankt voor de tip, ik heb al wel wat ideeën met (gratis) restmateriaal wat ik nog in huis heb.
Zie hier mijn ervaring met o.a. de Zwift Cog: Martinique in "Het grote indoor cycling topic" En ik ben er een klein jaar later nog steeds content mee. Nadeel is wel nog steeds dat als je een ander platform dan Zwift wilt verkennen je alsnog een cassette nodig hebt.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Klopt, het nadeel is inderdaad dat je dan op andere platformen niet virtueel kunt schakelen. Ik ken JOIN (nog) niet maar ik begrijp tussen de regels door dat je met JOIN nu ook niet schakelt dus dan is de Cog wel een uitkomst denk ik.Stufferdt schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:20:
[...]
Het nadeel van andere platformen gaat enkel op als je wil schakelen toch? Ik wil een COG kopen om te gaan gebruiken voor 2 fietsen (met force AXS en 105DI2, dus allebei 12speed maar verschillende breedtes) dus 1 cassette gaat niet lekker werken. Ik gebruik enkel Join dus als ik mijn vriendin Zwift zou laten gebruiken, is een zwift COG de oplossing toch?
Even los van de Cog, zelf moet ik voor het wisselen tussen mijn fiets en die van mijn vrouw ook de trainer aanpassen ivm steekas vs snelspanner. Ik weet niet of dat voor jullie nog een ding is. (Wij gebruiken inmiddels allebei dezelfde 'dedicated' fiets, we passen alleen de zadelhoogte aan.)
bij wahoo is dat aanpsasen van steekas naar snelspanner heel makkelijk en zonder tools. zijn gewoon 2 losse dopjes die je moet verwisselen. het losdraaien van de quickrelease kost nog meer tijd dan de dopjes wisselenMartinique schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:47:
[...]
Klopt, het nadeel is inderdaad dat je dan op andere platformen niet virtueel kunt schakelen. Ik ken JOIN (nog) niet maar ik begrijp tussen de regels door dat je in JOIN nu ook niet schakelt dus dan is de Cog wel een uitkomst denk ik.
Even los van de Cog, zelf moet ik voor het wisselen tussen mijn fiets en die van mijn vrouw ook de trainer aanpassen ivm steekas vs snelspanner. Ik weet niet of dat voor jullie nog een ding is. (Wij gebruiken inmiddels allebei dezelfde 'dedicated' fiets, we passen alleen de zadelhoogte aan.)
Heb een kast op maat gezaagd inclusief wat vakjes links onderin om effectief met de ruimte om te gaan. Grote witte element is de verwarming die nooit aanstaat, maar die ik ook niet weg wil halen (enige op die kamer).
Nog drie dingetjes op de planning:
- Nog kasten band aanbrengen op de twee zijkantjes naast het scherm die gezaagd zijn.
- Nog een extra plank boven in zodat ik iets meer fiets prullaria neer kan zetten.
- Nog de standaard bij het voorwiel netter maken, nu even wat overgebleven frame van de race rig gebruikt.
Blij dat de kabels netter weg zijn gewerkt achter het scherm en zelf zo dicht mogelijk de fiets bij de muur heb. Scheelt weer ruimte en werkt prima met het relatief kleine scherm.
:strip_exif()/f/image/G6GGADSOKuayKRnBXPbTgEI4.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank je wel. Gebruik nu al een aantal jaren Zwift en dat bevalt goed, dus vooralsnog blijf ik daar ook nog wel. Mits ze niet teveel prijsverhogingen gaan doorvoeren, dan wordt het toch wel eens interessant om verder te kijken.Martinique schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:03:
[...]
Bedankt voor de tip, ik heb al wel wat ideeën met (gratis) restmateriaal wat ik nog in huis heb.
Join ken ik alleen van de app met trainingsschema's, wist niet dat ze ook een virtueel trainer hebben. Toch eens opzoeken.
Al met al ga ik de cog deze winter toch maar eens proberen.
Thanks!Prulleman schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:48:
@PaulBloem netjes hoor! Heb je die steun voor de voorkant zelf gemaakt?
Ja, ik had uit China de bevestiging gehaald om je voorvork in te zetten, en daarna met overgebleven simrig onderdelen (aluminium profielen) afgemaakt.
Wellicht dat ik nog van hetzelfde hout materiaal het iets netter ga maken (dat de 'voorvork-bevestiging' direct op het hout zit), maar dat heeft even geen haast. En het moet ook dezelfde stevigheid geven.
[ Voor 4% gewijzigd door PaulBloem op 23-09-2024 11:52 ]
Ik heb vandaag een Stage 4: Pinarello Powered - Loop de Loop race gedaan en een keer geprobeerd zo veel mogelijk in de draft te blijven. Ik heb wel één keer iets doorgetrokken aangezien het tempo behoorlijk inkakte maar werd toen ik zo'n 5s voorsprong had weer bijgehaald toen er even boven de 6w/kg werd gereden. Uiteindelijk moest ik op de laatste Hilly KOM afhaken en ben op iets meer dan een halve minuut geëindigd.Requiem19 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:17:
[...]
Je geeft het antwoord zelf al: jij trapt een lager relatief vermogen (11% minder) maar je finisht relatief vlakbij.
Overigens lastig vergelijken - hoeveel draft had jij en hoeveel draft had hij? Op zo’n vlakke koers iemand die 50% minder absoluut vermogen trapt en dan nog voor je eindigt. Herken ik niet van m’n paar Zwift ritjes.
Hoe zag de rest van het veld eruit?
Er reed ook weer iemand mee op een laag wattage en een hoge w/kg maar die eindigde vandaag wel op de plek direct achter mij. Zoals je kan zien rijden we dezelfde w/kg voor de kortere efforts die heuvel op waren maar is over de totale race zijn w/kg veel hoger dan de mijne en moest ik het dubbele absolute vermogen trappen.

Dus we zijn het eens dat een lichtere rijder relatief meer vermogen moet trappen als de hoogtemeters beperkt zijn? :-).kwiebus schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:29:
[...]
Ik heb vandaag een Stage 4: Pinarello Powered - Loop de Loop race gedaan en een keer geprobeerd zo veel mogelijk in de draft te blijven. Ik heb wel één keer iets doorgetrokken aangezien het tempo behoorlijk inkakte maar werd toen ik zo'n 5s voorsprong had weer bijgehaald toen er even boven de 6w/kg werd gereden. Uiteindelijk moest ik op de laatste Hilly KOM afhaken en ben op iets meer dan een halve minuut geëindigd.
Er reed ook weer iemand mee op een laag wattage en een hoge w/kg maar die eindigde vandaag wel op de plek direct achter mij. Zoals je kan zien rijden we dezelfde w/kg voor de kortere efforts die heuvel op waren maar is over de totale race zijn w/kg veel hoger dan de mijne en moest ik het dubbele absolute vermogen trappen.
[Afbeelding]
Dat ligt er helemaal aan wat je maximum hartslag is en dus ook in welke zone je rijd met een hartslag van 186. Ik heb zelf ook altijd een hele hoge hartslag en dan zit 186 aan de bovenkant van de tempo zone. Volgens mij perfect om een race mee te rijdenAMD1800 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 05:22:
@kwiebus is die 186 BPM zijn gemiddelde hartslag? Dat is erg hoog voor een wedstrijd, vind ik.
Dat is gemiddeld ja. Voor een junior is dat helemaal niet zo gek. Dat het getal rood is wil ook zeggen dat het z'n hoogste waarde van (ik geloof) de laatste 90 dagen is. Hij is dus flink diep moeten gaan om aan te blijven haken.AMD1800 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 05:22:
@kwiebus is die 186 BPM zijn gemiddelde hartslag? Dat is erg hoog voor een wedstrijd, vind ik.
Idem qua hogere hartslag, zit zelf rond de 180 met een max van 200. Soms dan zit je te kijken naar die gemiddeldes van 140.. en dan denk je hoe dan.. was het zo'n relaxed rondje??rutgrrrr schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:28:
[...]
Dat ligt er helemaal aan wat je maximum hartslag is en dus ook in welke zone je rijd met een hartslag van 186. Ik heb zelf ook altijd een hele hoge hartslag en dan zit 186 aan de bovenkant van de tempo zone. Volgens mij perfect om een race mee te rijden
Zie in m'n laatste race iemand met 194 gemiddeld en 213 max, dus het kan altijd hoger
Een maximum van 213 heb ik ook, en ik heb laatst tijdens het fietsdeel van een triathlon 43km gereden met een gemiddelde hartslag van 198. (Strava or it didn't happen)Case_C schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:47:
[...]
Idem qua hogere hartslag, zit zelf rond de 180 met een max van 200. Soms dan zit je te kijken naar die gemiddeldes van 140.. en dan denk je hoe dan.. was het zo'n relaxed rondje??
Zie in m'n laatste race iemand met 194 gemiddeld en 213 max, dus het kan altijd hoger.
Maar dat was buiten, dus een klein beetje offtopic. Wel merk ik dat die binnen altijd 5-10 slagen hoger is bij eenzelfde vermogen. Gebrek aan verse zuurstof denk ik.
Vanavond die rit 4 van Pinarello maar rijden, doe dat precies voor 't eten als ik thuis kom. Niet top qua energie/voorbereiding... maar later op de avond is ook niet ideaal voor het slapen.
Vind het wel leuk wedstrijdjes om te rijden, lekker gevarieerd, en afhankelijk van het deelnemersveld en parcours prima te doen. (In de 2e groep
En dat zijn dan allemaal nog de zaken waar je weinig aan kan doen... Je kan je D1 /Z2 power verhogen, maar niet echt je gartslag verlagen. Je hartslag zones blijven gelijk en als je trained gaat je power/snelheid omhoog. (Hartslag zones en max dalen wel wat met leeftijd, maar ook dat gaat vanzelf en niet met training).Webgnome schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:20:
Hartslag alleen zegt niet veel natuurlijk. Leeftijd, gewicht, getrainedheid etc etc allemaal vrij belangrijke informatie icm hartslag. Laatstd nog een hele discussie gehad over dat mijn D1 echt wel heel erg hoog zou liggen. Wees meneer even op dat hij een oud topsporter is en zijn rusthartslag ~35 / 40 is. Ja dan zijn al je zones een stuk lager
Hartslag is vooral gewoon genetische aanleg en daar moetnje het mee doen.. gelukkig is een hoge max of een lage duurzone ook niet beter dan het omgekeerde. Een dikke v8 met een lager max toerental is ook niet per definitie beter of slechter dan een V12 met een enorm toerental.
Het is de combinatie van hartslag en slag volume, waar je uiteindelijk dezelfd hoeveelheid bloed mee -kan- verplaatsen
heren en dames, met de winter in aantocht zitten we hier thuis te kijken naar een indoor fietsmogelijkheid. Want ik moet trainen voor een Ironman en vriendin voor een halve.
Nu heb ik op m’n fiets SRAM 12 speed, mijn TT fiets die er aan komt krijgt ook SRAM 12 speed. Fiets van m’n vriendin 105 11 speed. Tacx is de goedkoopste oplossing denk ik maar dan is het wat onpraktisch aangezien we dan 2 verschillende cassettes moeten aanschaffen en ik nog een XDR hub. Met fiets wisselen zitten we niet echt op te wachten.
Nu zie ik dat Puck Moonen op Insta haar nieuwe gesponsorde Zwift Ride uitpakt. Ik even opgezocht en dat lijkt me echt een topding. 1300 euro voor fiets incl direct drive trainer.
Heeft iemand al ervaring met dit ding of wat zinnigs hier over te melden? Ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit en zo. Het is voor een complete bike goedkoop, maar duurder dan een beetje knappe tacx.
Edit; gaat dus om deze: https://eu.zwift.com/prod...re?variant=45958170738939
Er werd daar ook geopperd een losse Kickr Core aan te schaffen. Alleen het nadeel is dan dat we wel fietsen moeten wisselen aangezien we ze het liefst gewoon op onze eigen afstelling laten staan. Het grote voordeel van de Zwift Ride is dat we die gewoon kunnen markeren op onze eigen afstelling verder. Dus als de een eerst is geweest en daarna gaat de ander, het met 5min omzetten is geregeld.
Wij hebben hem hier nu 2 maanden in huis en ben er erg tevreden over.Giel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:11:
Heeft iemand al ervaring met dit ding of wat zinnigs hier over te melden? Ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit en zo. Het is voor een complete bike goedkoop, maar duurder dan een beetje knappe tacx.
Mijn vriendin en ik schelen zo'n 20 cm dus het makkelijk kunnen verstellen was een vereiste aan een nieuwe trainer. De zadelhoogte, stuurhoogte en zadel-tot-stuur-afstand pas je in een handomdraai aan. Maar dan zit je nog wel vast aan hetzelfde zadel en zadelafstelling.
De bouwkwaliteit vind ik prima, tijdens sprints beweegt het geheel wel heen en weer, maar dat komt vooral door m'n ondergrond (action-matten). Het is een stalen frame en niet licht, dus niet iets wat je na ieder rondje even aan de kant zet.
Nog een potentieel nadeel is dat het schakelen virtueel gaat, en de api daar (nog) niet voor vrij is gegeven. Dus mocht je virtueel rond willen fietsen en zelf willen schakelen dan zit je vast aan zwift. Hierbij moet ik wel vermelden dat ERG mode wel prima werkt met andere programma's/apparaten. Ik koppel mijn Garmin Edge vaak voor trainingen in ERG mode, zodat die de weerstand bepaalt. Zwift leest dan enkel de powermeter & cadans uit en mag mijn poppetje dan in de Alpe renderen voor wat extra entertainment/motivatie.
Geen ervaring met het ding maar als je twee compleet verschillende fietsen hebt, die bereden worden door twee verschillende personen lijkt me het een handige oplossing.Giel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:11:
Even kopieren uit het wielrentopic waar ik hem initieel had neergezet:
heren en dames, met de winter in aantocht zitten we hier thuis te kijken naar een indoor fietsmogelijkheid. Want ik moet trainen voor een Ironman en vriendin voor een halve.
Nu heb ik op m’n fiets SRAM 12 speed, mijn TT fiets die er aan komt krijgt ook SRAM 12 speed. Fiets van m’n vriendin 105 11 speed. Tacx is de goedkoopste oplossing denk ik maar dan is het wat onpraktisch aangezien we dan 2 verschillende cassettes moeten aanschaffen en ik nog een XDR hub. Met fiets wisselen zitten we niet echt op te wachten.
Nu zie ik dat Puck Moonen op Insta haar nieuwe gesponsorde Zwift Ride uitpakt. Ik even opgezocht en dat lijkt me echt een topding. 1300 euro voor fiets incl direct drive trainer.
Edit; gaat dus om deze: https://eu.zwift.com/prod...re?variant=45958170738939
Er werd daar ook geopperd een losse Kickr Core aan te schaffen. Alleen het nadeel is dan dat we wel fietsen moeten wisselen aangezien we ze het liefst gewoon op onze eigen afstelling laten staan. Het grote voordeel van de Zwift Ride is dat we die gewoon kunnen markeren op onze eigen afstelling verder. Dus als de een eerst is geweest en daarna gaat de ander, het met 5min omzetten is geregeld.
Als je de plek hebt, zou je ook nog kunnen kijken naar twee Kickr Cores. Ben je qua totaal prijs net zo ver en kan je volledig op je eigen fiets blijven rijden. Kan je ook blijven trainen in exact dezelfde houding als waarin je wedstrijd zal worden gereden, ook niet geheel onbelangrijk.
Vraagje, hoe werkt dit dan? Als je het apparaat buiten zwift wil gebruiken kan je dan dus niet schakelen??Stevie-P schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:27:
[...]
Wij hebben hem hier nu 2 maanden in huis en ben er erg tevreden over.
Mijn vriendin en ik schelen zo'n 20 cm dus het makkelijk kunnen verstellen was een vereiste aan een nieuwe trainer. De zadelhoogte, stuurhoogte en zadel-tot-stuur-afstand pas je in een handomdraai aan. Maar dan zit je nog wel vast aan hetzelfde zadel en zadelafstelling.
De bouwkwaliteit vind ik prima, tijdens sprints beweegt het geheel wel heen en weer, maar dat komt vooral door m'n ondergrond (action-matten). Het is een stalen frame en niet licht, dus niet iets wat je na ieder rondje even aan de kant zet.
Nog een potentieel nadeel is dat het schakelen virtueel gaat, en de api daar (nog) niet voor vrij is gegeven. Dus mocht je virtueel rond willen fietsen en zelf willen schakelen dan zit je vast aan zwift. Hierbij moet ik wel vermelden dat ERG mode wel prima werkt met andere programma's/apparaten. Ik koppel mijn Garmin Edge vaak voor trainingen in ERG mode, zodat die de weerstand bepaalt. Zwift leest dan enkel de powermeter & cadans uit en mag mijn poppetje dan in de Alpe renderen voor wat extra entertainment/motivatie.
De fiets zelf is een singlespeed, dus 1 tandwiel voor, en 1 tandwiel achter.Webgnome schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:38:
[...]
Vraagje, hoe werkt dit dan? Als je het apparaat buiten zwift wil gebruiken kan je dan dus niet schakelen??
Je hebt op de handvatten meerdere knopjes zitten, deze koppel je aan zwift, en als je de schakelknopjes gebruikt dan past zwift daarmee de weerstand van de kickr core aan.
Dus zonder zwift ertussen doen die knopjes niets.
Edit: In ieder geval tot de api van die knopjes is vrijgegeven (of gereverse-engineered) is en er ondersteuning voor is toegevoegd aan het programma/apparaat dat je wenst te gebruiken.
Edit2: Nog even voor de duidelijkheid: het gaat puur om de knopjes. Als ik mijn Garmin Edge heb gekoppeld in ERG mode, kan ik prima op mijn garmin zelf de weerstand aanpassen in stapjes van 5 watt en op die manier virtueel schakelen.
[ Voor 27% gewijzigd door Stevie-P op 24-09-2024 10:03 ]
Klopt, mijn max hartslag is ook maar iets van 183..Prulleman schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:32:
[...]
En dat zijn dan allemaal nog de zaken waar je weinig aan kan doen... Je kan je D1 /Z2 power verhogen, maar niet echt je gartslag verlagen. Je hartslag zones blijven gelijk en als je trained gaat je power/snelheid omhoog. (Hartslag zones en max dalen wel wat met leeftijd, maar ook dat gaat vanzelf en niet met training).
Hartslag is vooral gewoon genetische aanleg en daar moetnje het mee doen.. gelukkig is een hoge max of een lage duurzone ook niet beter dan het omgekeerde. Een dikke v8 met een lager max toerental is ook niet per definitie beter of slechter dan een V12 met een enorm toerental.
Het is de combinatie van hartslag en slag volume, waar je uiteindelijk dezelfd hoeveelheid bloed mee -kan- verplaatsen
Volgens de sportarts is het zeker wel te trainen om je VT1 en VT2 te verhogen..
De zones hangen namelijk niet alleen af van % van max-hr, maar vooral de mate waarin je lactaat produceert en kan afbreken.
Vooral vt1 kan behoorlijk verschillen bij ongetraind vs getraid.. Ongetraind zit je gemiddeld op 55% en bij getraind zelfs tot 65-70% van je max-hr.
VT2 kun je hooguit met enkele hartslagen veranderen, maar eigenlijk moet je rond deze zones al kijken naar Vo2max en het vermogen om snel lactaat af te kunnen voeren en is hartslag eigenlijk al minder relevant.
max-hr kun je mogelijk ook enkele slagen verhogen, maar door leeftijd/ouder worden zal dit automatisch iets lager gaan worden over tijd, maar door goed te trainen kun je deze afname wel beperken of zelfs minimaal houden.
Daarnaast vind ik HR eigenlijk toch te variabel om goed mee te trainen (met uitzondering voor endurance)..
Ben je niet fit, of vermoeid dan heeft dat ook gelijk impact op je HR en is het lastig om de juiste zone te blijven.
Zie ook mijn training van gisteren, veel intervallen van dezelfde intensiteit, aan het begin van de training nog een lage hartslag, maar aan het eind ga ik al gauw richting mijn omslagpunt (168bpm).
https://www.strava.com/activities/12485585577
[ Voor 13% gewijzigd door verstappen33 op 24-09-2024 09:54 ]
Dan zou dat voor mij een reden zijn om het apparaat NIET te kopen. Je kan op garmin wel de weerstand aanpassen maar dat is toch een ander ding dan schakelen. Maar dat ben ik. Kapt Zwift er mee dan zit je daar met je fancy pancy apparaat?Stevie-P schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:42:
[...]
De fiets zelf is een singlespeed, dus 1 tandwiel voor, en 1 tandwiel achter.
Je hebt op de handvatten meerdere knopjes zitten, deze koppel je aan zwift, en als je de schakelknopjes gebruikt dan past zwift daarmee de weerstand van de kickr core aan.
Dus zonder zwift ertussen doen die knopjes niets.
Edit: In ieder geval tot de api van die knopjes is vrijgegeven (of gereverse-engineered) is en er ondersteuning voor is toegevoegd aan het programma/apparaat dat je wenst te gebruiken.
Edit2: Nog even voor de duidelijkheid: het gaat puur om de knopjes. Als ik mijn Garmin Edge heb gekoppeld in ERG mode, kan ik prima op mijn garmin zelf de weerstand aanpassen in stapjes van 5 watt en op die manier virtueel schakelen.
Sorry, ik heb met mijn laatste edit het eigenlijk alleen maar verwarrender gemaakt.Webgnome schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:12:
[...]
Dan zou dat voor mij een reden zijn om het apparaat NIET te kopen. Je kan op garmin wel de weerstand aanpassen maar dat is toch een ander ding dan schakelen. Maar dat ben ik. Kapt Zwift er mee dan zit je daar met je fancy pancy apparaat?
In een training in ERG mode, moet je gewoon X aantal minuten Y aantal watt trainen, gebaseerd op je cadans wordt de weerstand bepaald zodat je aan Y watt komt.
Met de knopjes op je garmin kan je het wattage aanpassen, dat is uiteraard iets anders dan schakelen. Om te schakelen moet je gewoon je cadans aanpassen.
Dat virtueel schakelen is dus puur en alleen voor als je virtueel een tocht doet en zelf in controle wilt zijn.
ERG is echt fijn, gewoon nergens naar kijken en gewoon "dom" het vermogen trappen wat het programma je voorschotelt.. En of je dit nu doet met 60rpm of met 95rpm, wattage blijft hetzelfde.Webgnome schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:33:
Ah nu snap ik hem inderdaad. Ja dan is het inderdaad minder 'erg'. Was ff niet op de hoogte van de ERG modus in Garmin. Die gebruik ik namelijk nooit
Vooral tijdens intervallen is dit heerlijk, gewoon altijd "spot on" je vereiste vermogen trappen.
Tijdens een free-ride of een virtuele beklimming zou ik inderdaad wel willen schakelen, maar daar komen ook steeds meer mogelijkheden mee in Zwift/Rouvy of andere apps.
Met een goeie trainer zit die in je trainerWebgnome schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:23:
* Webgnome zet vermogensmeter op verlanglijstje
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Overigens is ERG mode niet specifiek van Garmin, @Stevie-P gebruikt hiervoor Garmin, waarschijnlijk omdat hij zijn workouts dan niet naar meerdere plekken hoeft te syncen, maar in praktijk ondersteund iedere software die structured workouts aanbied deze functie.Webgnome schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:33:
Ah nu snap ik hem inderdaad. Ja dan is het inderdaad minder 'erg'. Was ff niet op de hoogte van de ERG modus in Garmin. Die gebruik ik namelijk nooit
[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 24-09-2024 11:30 ]
Zoals de geweldige Zwift Ride incl. Kickr Coreraymondw schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:25:
[...]
Met een goeie trainer zit die in je trainer
Dat ligt er aan of je graphics belangrijk vind, volgens mij zijn die op een iPhone niet zo best, AppleTV is al iets beter geloof ik, maar je kan ook guides vinden om zo goedkoop mogelijk een pc samen te stellen die Zwift op de hoogste display settings kan draaien.Giel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:31:
[...]
Maar bedankt voor de antwoorden. En dan heb ik op zolder een grote televisie waar ik dan het beeld op wil hebben. Werkt het dan zo dat ik dat via de Iphone moet streamen naar de televisie?
Zo lang je maar weet dat dat een optie is om niet in dat kamp te komen dat voortdurend klaagt over de Zwift graphics terwijl het draait op een laptop uit het jaar kruik of een telefoon ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 24-09-2024 11:38 ]
ik train ook wel eens buitenraymondw schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:25:
[...]
Met een goeie trainer zit die in je trainer
Behalve: ouderwetse connectie problemen met de hartslagmeter..
Setup: Windows PC, Tacx Neobike en Garmin dual HR monitor.
Voor de rit: NO SIGNAL bij het selecteren van de sensoren. Kreeg ik niet opgelost, dus ben toch maar gaan fietsen.
Er was af en toe wel een signaal naar de Neo bike want daar zag ik mijn hartslag en werd ik gekoeld door de ventilatoren.
En na een paar minuten was er toch ook een hartslag beschikbaar in Zwift.
Maar bij beide gaan ze aan en dan weer uit. Zeer frustrerend!
Wat kan dit toch zijn?

(buiten overigens geen enkel probleem met deze HR meter, het ligt echt aan Zwift/PC/Bluetooth)
Gebruik je een usb bluetooth dongle? Hang daar eens een usb verlengkabeltje tussen. Dan heb je meer afstand tussen mogelijke bronnen van storing, zoals je voeding etc.zeeg schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:05:
Zwift weer geinstalleerd: erg leuk na een paar maanden buiten!
Behalve: ouderwetse connectie problemen met de hartslagmeter..![]()
Voor de rit: NO SIGNAL bij het selecteren van de sensoren. Kreeg ik niet opgelost, dus ben toch maar gaan fietsen.
Er was af en toe wel een signaal naar de Neo bike want daar zag ik mijn hartslag en werd ik gekoeld door de ventilatoren.
Wat kan dit toch zijn?![]()
(buiten overigens geen enkel probleem met deze HR meter, het ligt echt aan Zwift/PC/Bluetooth)
Die Wahoo fan vind ik iets te overdreven voor het niveau waar ik op zit. Daarnaast past dat net niet voor m'n fiets
Een raam open?Case_C schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:47:
Weer een ritje verder, wel weer wat 90 dagen PR's gehaald. Merk alleen wel dat zuurstof nog wel een dingetje is, kamer ververst wel genoeg. Maar mis wat airflow richting m'n gezicht. Zag bij @PaulBloem die Honeywell fans, werkt dat een beetje. En gebruik je er 2, of zou 1 voldoende zijn. Iemand nog met andere oplossingen?
Die Wahoo fan vind ik iets te overdreven voor het niveau waar ik op zit. Daarnaast past dat net niet voor m'n fiets.
Ik heb ook zo'n compacte Honeywell, en eigenlijk valt de airflow me nogal tegen.Case_C schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:47:
Weer een ritje verder, wel weer wat 90 dagen PR's gehaald. Merk alleen wel dat zuurstof nog wel een dingetje is, kamer ververst wel genoeg. Maar mis wat airflow richting m'n gezicht. Zag bij @PaulBloem die Honeywell fans, werkt dat een beetje. En gebruik je er 2, of zou 1 voldoende zijn. Iemand nog met andere oplossingen?
Die Wahoo fan vind ik iets te overdreven voor het niveau waar ik op zit. Daarnaast past dat net niet voor m'n fiets.
Ik gebruik die nu als secundaire ventilator puur voor m'n gezicht. Ik heb ook een oude tafelventilator die echt veel meer lucht verplaatst, die houdt mijn hele bovenlichaam koel.
Dus ik zou je aanraden bij de lokale kringloop langs te gaan en daar de ventilator met de grootste diameter te kopen.
Edit: Ik zet altijd 2 ramen tegenover elkaar open op m'n zolder. Die tafelventilator staat dan in de vensterbank 50cm van me af, dus dat werkt wel als een tierelier.
[ Voor 8% gewijzigd door Stevie-P op 24-09-2024 19:23 ]
Voor zone 2 endurance red je het met 1 wel, maar voor ook maar iets anders zou ik er zeker twee aanraden.Case_C schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:47:
Zit je in een kamer in huis of in een schuur / garage? Hangt ook erg af van de mate waarin je zweet. Ik gebruik zelf in een onverwarmde stenen schuur een gewone ventilator als deze https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/2472830.Case_C schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:47:
Moet hem wel handmatig met de afstandbediening op de hoogste stand zetten bij vo2max intervallekes....
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
@GerbenBK Op een zolderkamer met dakraam, dus die staat dan lekker open. Trekt dan van beneden redelijk goed een luchtstroom door het huis, alleen mis ik gewoon de directe wind in mn gezicht.
@PaulBloem Dan denk ik dat ik 't wel met 1 moet redden, anders zat ik ook nog te denken aan een drogerslang met filter het raam uit, zou ik daar wat PC-fans op kunnen monteren met een frame.. Moet ik eens naar kijken als ik wat tijd over heb
:fill(white):strip_exif()/f/image/Siff1jcE0tL64vJce07SWtZP.png?f=user_large)
Meting gedaan (met een NDIR sensor btw) omdat ik me afvroeg waarom ik na het fietsen iedere keer hoofdpijn had....

Sindsdien de deur op een kier, probleem opgelost.
Ik heb een heeeuule lange kabel van game rig naar fietshoekzeeg schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:05:
Zwift weer geinstalleerd: erg leuk na een paar maanden buiten!
Behalve: ouderwetse connectie problemen met de hartslagmeter..![]()
Wat kan dit toch zijn?![]()
- Met verschillende ANT+ dongles getest
- Shielded USB kabels
- Ferriet kernen om de kabels
- Extra power op een USB hub
- Game rig een keer verplaatst
Helaas zijn mini/micro drops er altijd, maar bij mij blijft de connectie er wel.
Vooral met ERG mode vind ik het rete irritant dat de software wil compenseren voor de gemiste pakketten...
/edit
te vroeg gejuicht, verbinding valt weg nu de wederhelft aan het fietsen is...
[ Voor 3% gewijzigd door raymondw op 24-09-2024 21:30 ]
Voor het raam en achter de deur open, 4 hoog, lekker de wind door het huis
Dikke 45cm fan voor de trainer op standje iets te koel
Maar het blijft echt behelpen, hopen dat de winter nog lang op zich laat wachten

Ik train ook alweer 6-7 weken weer regelmatig binnen, en de temperatuur in de garage was soms best hoog, zo rond de 25-26 graden..raymondw schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:28:
Vanavond weer de eerste binnen rit
Voor het raam en achter de deur open, 4 hoog, lekker de wind door het huis
Dikke 45cm fan voor de trainer op standje iets te koel
Maar het blijft echt behelpen, hopen dat de winter nog lang op zich laat wachten
Deuren staan altijd op een flinke kier of zelfs helemaal open voor voldoende trek, en ik heb 1 grote fan op mij gericht die voor wat directe airflow zorgt.
Eerste 2-3 weken ging ik telkens kapot van de warmte, als in veel zweten en ook hogere hartslag dan buiten met hetzelfde vermogen.
Afgelopen 2-3 weken is de temp iets gezakt (23-24C) en is de gewenning aan de "warmte" ook begonnen.. Ik zweet nog steeds wel, maar ik heb minder last van de warmte, ook de hartslag is een stuk lager geworden (bij dezelfde vermogens)..
Ik kan niet wachten tot het straks weer rond de 10 graden is in de garage en dat je optimale koeling hebt voor het indoor fietsen.
Garmin gaf het ook mooi aan, mijn Vo2Max score ging 4 punten omlaag in de eerste 3 weken, ondertussen zit ik weer op mijn oude score.

Geen idee of de score accuraat is, maar een hogere score komt vaak wel overeen met betere fietsprestaties/gevoel.
[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 25-09-2024 09:02 ]
Ik heb alle kransjes op mn bureau gelegd en geen een leek er krom te zijn. Echter nu wel goed gemonteerd lijken met name de kleinere kransjes er een beetje scheef op te liggen. Kan het zijn dat die kunststof tussenringen krom zijn geraakt?
Ik heb er een filmpje van gemaakt: https://imgur.com/a/Xkz9kS4.
Echter heeft JOIN nu een mooie actie. 25% korting op een jaarabonnement (€67,49,-). Dat scheelt wel erg veel in vergelijking met TR. Misschien dat ik toch ga switchen en JOIN eens ga proberen.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~