Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 144 ... 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-10 14:55
derx666 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:06:
Ik zou ook altijd een losse trainer + fiets kopen. De smart bikes zijn imho het best geschikt als je meerdere mensen in een huishouden hebt die van dezelfde trainer gebruik willen maken. Die kun je super makkelijk verstellen, en dus zo geschikt voor zowat iedereen. Als je alleen fietst is een losse fiets + trainer goedkoper en je kunt de fiets evt ook nog buiten gebruiken.
Kwa onderhoud is het hetzelfde. Een smartphone zul je ook onderhoud aan hebben. En een fiets die altijd binnen staat slijten de onderdelen veel minder van als bij buiten fietsen. Alleen zorgen dat je ketting goed gesmeerd is (evt wax of dripwax) en dat je na het fietsen het zweet wegpoetst.
Of als je meerdere fietsen hebt, bv een TT en gewone fiets.

Ik heb bewust gekozen voor een smartbike omdat ik alles op zolder heb staan en merkte dat ik daardoor minder buiten ging fietsen. Vond het toch teveel gedoe. De investering van een nieuwe fiets voor op de trainer en een smartbike was ongeveer gelijk. En als voordeel dat ik relatief eenvoudig kan omschakelen tussen mijn gewone set-up of mijn TT set-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zwift Ride kan je ook met Trainerroad gebruiken.
Kickr Shift heeft problemen met shifters die na een tijdje uitvallen.
Decathlon bike heeft ook problemen las ik van de week met aansturing van software.

Zelf wacht ik op de Garmin virtual shifting optie, binnen 1-3 maanden van horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-10 21:27
Zelf wacht ik op de Garmin virtual shifting optie, binnen 1-3 maanden van horen zeggen.
[/quote]

Hoe bedoel je? Hier nog niet over gehoord...

zou je dus een zwift COG + virtual shift knoppen op de NEO 2T kunnen installeren en dus gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
verhto schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:11:
[/quote]

Hoe bedoel je? Hier nog niet over gehoord...

zou je dus een zwift COG + virtual shift knoppen op de NEO 2T kunnen installeren en dus gebruiken?
Dan komt Garmin ook met een firmware aanpassing of een eigen ontwerp voor virtual shifting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:13

Reginas

Queen of Core Stability

Binnenkort stopt mijn abbo op Join, maar ik wil wel zo nu en dan gestructureerde trainingen op de indoortrainer blijven doen. Hiervoor wil ik gebruik maken van workouts in Rouvy.

Maar: de ERG modus werkt niet goed in de workouts van Rouvy? Als ik een workout start moet ik zelf het doelvermogen trappen en dat schiet niet op. Bij de routes van Rouvy heb ik dit probleem niet, dan werkt ERG wel. ERG werkte ook prima in Join, dus het probleem lijkt niet in de trainer te zitten.

Mis ik iets in de instellingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31

Kluus

Gang is alles

Gisteren The Grade geprobeerd, ik kon hem lekker pacen en op zich vond ik het een fijne manier van FTP testen. Boven kreeg ik een FTP van 329, lager dan verwacht maar niet onrealistisch dacht ik, FTP in Zwift staat op 330 ofzo, dus daar geen aanpassing. Vervolgens krijg ik na het opslaan van de rit een mailtje van intervals.icu die me feliciteert met een nieuwe FTP van 341 naar aanleiding van deze rit. Dat vind ik nogal ver uit elkaar liggen eigenlijk.

Gemiddelde tijdens de klim was 374W over 12:53 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:43
@Kluus Dat zijn nette waardes. Ik ga er vanuit dat je geen 120Kg weegt :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Kluus schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:23:
Gisteren The Grade geprobeerd, ik kon hem lekker pacen en op zich vond ik het een fijne manier van FTP testen. Boven kreeg ik een FTP van 329, lager dan verwacht maar niet onrealistisch dacht ik, FTP in Zwift staat op 330 ofzo, dus daar geen aanpassing. Vervolgens krijg ik na het opslaan van de rit een mailtje van intervals.icu die me feliciteert met een nieuwe FTP van 341 naar aanleiding van deze rit. Dat vind ik nogal ver uit elkaar liggen eigenlijk.

Gemiddelde tijdens de klim was 374W over 12:53 minuten.
Ik heb hem afgelopen weekend ook gedaan. 358W gemiddeld (12:25). Bovenaan zei Zwift 317. Intervals maakt daar 327w van. Altijd dit soort algoritmes met een korreltje zout nemen. Vooral afhankelijk van wat voor een renner je bent. Kijkend naar wat ik in trainingen doe, ligt de waarheid in het midden. Tussen de 320 en 330w zal het zijn. Zwift zit wat meer aan de voorzichtige kant, intervals wat meer aan de hoge kant.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:23
Reginas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:39:
Binnenkort stopt mijn abbo op Join, maar ik wil wel zo nu en dan gestructureerde trainingen op de indoortrainer blijven doen. Hiervoor wil ik gebruik maken van workouts in Rouvy.

Maar: de ERG modus werkt niet goed in de workouts van Rouvy? Als ik een workout start moet ik zelf het doelvermogen trappen en dat schiet niet op. Bij de routes van Rouvy heb ik dit probleem niet, dan werkt ERG wel. ERG werkte ook prima in Join, dus het probleem lijkt niet in de trainer te zitten.

Mis ik iets in de instellingen?
Je zou dan ook alle trainingen van Join op een PC/Laptop kunnen zetten.Via join training exporteren naar Zwift./Zwo bestand? Weet niet of zoiets werkt met Rouvy?
ik heb zelf ook 6 maanden lang met Join getraind, en al die work outs opgeslagen in Zwift. Als ik nu mijn Zwift open , staan al die trainingen nog in work out map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stillekracht schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:26:
@Kluus Dat zijn nette waardes. Ik ga er vanuit dat je geen 120Kg weegt :-)
Geen 120 nee, maar ik ben dankzij mijn lengte ook weer niet de lichtste met 1.92m en ~83kg, dus ik ook wel wat Wattjes nodig om op gang te komen. ;)

@Phydomir zoiets bedacht ik ook al ja, helaas, misschien wordt het algoritme van die Grade nog wel wat beter als het wat meer leert. Geen idee wat er precies achter zit maar ik vermoed eigenlijk dat hij data vergelijkt met pogingen van anderen met een bepaald FTP. Lijkt me niet dat ze over zo'n relatief kort segment gewoon een percentage erover gooien eigenlijk.

En anders wordt het toch maar weer 20 minuten testen (of de ramp test werkte voor mij ook nog wel aardig).

[ Voor 43% gewijzigd door Kluus op 19-06-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 11:47
Kluus schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Geen idee wat er precies achter zit maar ik vermoed eigenlijk dat hij data vergelijkt met pogingen van anderen met een bepaalt FTP. Lijkt me niet dat ze over zo'n relatief kort segment gewoon een percentage erover gooien eigenlijk.
Hier een iets mindere fietser en data voor mij:

The Grade: average power 239 Watt, tijd 16:34 min, FTP 217
Intervals: FTP 224 op basis van deze rit

The Grade ook relatief constant gereden, en gaat voor mij dus ook wel richting een 20 min test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Flatlinernl schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Hier een iets mindere fietser en data voor mij:

The Grade: average power 239 Watt, tijd 16:34 min, FTP 217
Intervals: FTP 224 op basis van deze rit

The Grade ook relatief constant gereden, en gaat voor mij dus ook wel richting een 20 min test
Voor mij redelijk vergelijkbaar, alleen dan 252 watt gemiddeld gereden met een ftp van 228. Zat denk ik nog wat meer in het vat omdat ik startte op 220-230 watt gemiddeld en dat langzaamaan opschroefde. Maar een goede test en als je dit vaker doet kan ik proberen te starten op 250 watt en kijken waar ik dan uitkom uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Intervals.icu gebruikt de 'FastFitness.Tips and Morton's 3 parameter critical power model' om eFTP te berekenen. Ik ben daar niet helemaal ingedoken, maar merkte wel onderstaande:

Bij een 15m max effort die ik laatst deed berekende intervals.icu 93% daarvan als mijn FTP. Er zal dus een soort tabel/curve achter zitten die ongeveer zoiets doet bij max efforts (HR = x% max HR):

20m = 95%
17.5m = 94%
15m = 93%
12.5m = 92%

Voor kortere efforts zal het percentage relatief iets lager zijn vanwege de anaerobe bijdrage. In alle gevallen blijft het relatief onnauwkeurig, omdat de 95% van een 20m test ook niet bij iedereen zal kloppen. Bij een sprinter-type zal 90% realistischer zijn. Bij een extreme duuratleet is 98% realistischer.

[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 19-06-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
Heb The Grade eerste deel gepaced en na de afslag het gas er op gezet.
Kwam uit op
16m55 : 290w
FTP is 291w

Maar om eerlijk te zijn vind ik het buiten beter te doen dan binnen.
Zelfs met de ramen en deuren open + fan op stand 75% word het onaangenaam binnen.

Aangezien dit 1 van mijn laatste dagen Zwift is, zal ik meer rijden op El Limonar (MyWhoosh)
Wat trouwens wel een extra uitdaging is })

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
raymondw schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:46:
Heb The Grade eerste deel gepaced en na de afslag het gas er op gezet.
Kwam uit op
16m55 : 290w
FTP is 291w

Maar om eerlijk te zijn vind ik het buiten beter te doen dan binnen.
Zelfs met de ramen en deuren open + fan op stand 75% word het onaangenaam binnen.

Aangezien dit 1 van mijn laatste dagen Zwift is, zal ik meer rijden op El Limonar (MyWhoosh)
Wat trouwens wel een extra uitdaging is })
Ik kreeg deze gisteren ook voor de kiezen:
16:45, 297w gemiddeld, FTP aan de top 270
Vond dat nogal een tegenvaller.. Dat ik geen 300 zou halen wist ik, maar 90% nemen van de gemiddelde is wel een tegenvaller, intervals vond het 279 (en dat was een beetje wat ik verwacht had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 17:29
Klein vraagje. Ik zoek combi\hybride pendalen voor de Zwift Ride met Kickr Core die ik volgende week wil bestellen :). Pendalen die zowel met speciale schoenen te gebruiken zijn als gewoon met sportschoenen. Er zitten alleen van die standaard pendalen bij.

Ik had deze gevonden https://www.betersport.nl/fitbike-spd-combi-pedalen.html, maar geen idee of die op die fiets/frame kunnen? Is elk pedaal hetzelfde qua formaat schroefdraad? Aanbod in dit soort pedalen lijkt niet al te groot. Je hebt ze ook zonder toe clips, maar dan kan je natuurlijk helemaal geen opwaartse kracht meegeven.

Die combi is fijn als ik even snel wil fietsen (of mijn vriendin) en voor de toekomst toch naar van die schoenen wil kijken die erin kunnen klikken. Wat de schoenen betreft kan ik gewoon de meest goedkope raceschoenen kopen of moet ik ergens op letten? Dit is nieuw terrein voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Pedalen hebben altijd dezelfde schroefdraad (let wel op de linker pedaal en dus ook de crank heeft een linkse draad en is dus andersom als normaal, links en recht kun je dus ook niet uitwisselen)

Let ook op, dit is spd en geen spd-sl.
Je hebt dus mountainbike schoenen nodig met 2 gaatjes onderin en geen racefoets schoenen met 3 gaatjes. (De plaatjes zijn ook anders)

Verder maakt het indoor allemaal niet zoveel uit. Ik verwacht niet teveel van de lagers en kwaliteit maar indoor wordt het niet vies en nat

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Ik zou dan deze gebruiken:

https://www.mantel.com/shimano-spd-pd-t8000-xt-pedaal

Inderdaad wel SPD en geen “wielren plaatjes”, maar zoals @Prulleman hierboven rijden er voldoende mensen met SPD pedalen op een racefiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Holk schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:46:
Ik zou dan deze gebruiken:

https://www.mantel.com/shimano-spd-pd-t8000-xt-pedaal

Inderdaad wel SPD en geen “wielren plaatjes”, maar zoals @Prulleman hierboven rijden er voldoende mensen met SPD pedalen op een racefiets
Thanks! Ik ga t.z.t. wel even langs bij Mantel, kan ik meteen de schoentjes passen. Lees dat ze nogal klein kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Zwift gaat de wedstrijd categorieën aanpassen:

https://zwiftinsider.com/racing-score-2024-launch/

Van wat ik zo lees ben ik er wel enthousiast over. Even zien hoe het in de praktijk gaat uitpakken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:31

Case_C

[Team Carrack]

Phydomir schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:00:
Zwift gaat de wedstrijd categorieën aanpassen:

https://zwiftinsider.com/racing-score-2024-launch/

Van wat ik zo lees ben ik er wel enthousiast over. Even zien hoe het in de praktijk gaat uitpakken.
Ziet er interessant uit inderdaad, wie weet liggen de verschillend per groep nu wat dichter bij elkaar.

Ook wel typisch vond ik trouwens dat bij wedstrijden je als C niet bij D mee mag doen, maar wel B-categorie dan voorin ziet... Eens zien of ik in een koelere periode nog een wedstrijdje meepak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Diversity schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:13:
Hoi allen, iemand die mij over onderstaande advies kan geven? Betreft aankoop nieuwe smart/trainer fiets voor indoor gebruik.

Al met al is er veel keuze. Mijn voorkeur tot zover gaat naar de Zwift Ride with Kickr Core. Lekker compact en voldoet denk ik prima met wat ik ermee wil doen. Ik heb echter geen idee wat deze optie beter of slechter zou maken dan een van de fietsen die, bijna, het dubbele kosten (zoals een stages\neo bike)? Andere alternatieven?
Ik krijg straks de Zwift Ride binnen. Kan wel wat ervaringen posten t.z.t. indien gewenst :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Diversity
London schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:13:
[...]

Ik krijg straks de Zwift Ride binnen. Kan wel wat ervaringen posten t.z.t. indien gewenst :)
Haha, beat you to it! Ride oooon!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rata1zw6wvWBytesxhugZ5N3lc8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atVznObnNuRpSM1Qwh6syHbN.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sgl8hh1DutOzAsB6lfzrKyAgkCk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh9bamj0KYHYGbt88QVybzg4.jpg?f=fotoalbum_medium

Vraagje, zitten de pedalen zo goed gemonteerd (juiste kant op voor de schoentjes) ? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU1mdAgZCK4L2mWuE1-brnDcQi8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/173Zt977msVFfiuqHDWgt2cX.jpg?f=fotoalbum_medium

Kan elk moment ook nog nieuwe tablet geleverd worden (Xiaomi Pad 6) speciaal voor Zwift. Mijn oude uit 2016 ondersteunde Zwift niet meer :P. De kickr is geupdate en vergeet ook de stuur niet te updaten (met de companion app van Zwift). Straks de eerste kilometers maken hopelijk. Als het een beetje wil lukken met de schoenen erin klikken, die overigens heerlijk zitten haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Diversity op 28-06-2024 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Diversity schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Haha, beat you to it! Ride oooon!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraagje, zitten de pedalen zo goed gemonteerd (juiste kant op voor de schoentjes) ? :P

[Afbeelding]

Kan elk moment ook nog nieuwe tablet geleverd worden (Xiaomi Pad 6) speciaal voor Zwift. Mijn oude uit 2016 ondersteunde Zwift niet meer :P. De kickr is geupdate en vergeet ook de stuur niet te updaten (met de companion app van Zwift). Straks de eerste kilometers maken hopelijk. Als het een beetje wil lukken met de schoenen erin klikken, die overigens heerlijk zitten haha.
Haha top joh, veel plezier ermee! (y) Welke pedalen heb je gekocht? Ik begreep dat de Ride zelf standaard met vlakke pedalen komt waar je niet in kan klikken.

Hier heb ik de dozen ook binnen maar heb morgenavond pas tijd om de boel in elkaar te zetten. Wel super mooi speelgoed in ieder geval, kan niet wachten om ook weer te gaan Zwiften :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
London schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:09:
[...]

Haha top joh, veel plezier ermee! (y) Welke pedalen heb je gekocht? Ik begreep dat de Ride zelf standaard met vlakke pedalen komt waar je niet in kan klikken.

Hier heb ik de dozen ook binnen maar heb morgenavond pas tijd om de boel in elkaar te zetten. Wel super mooi speelgoed in ieder geval, kan niet wachten om ook weer te gaan Zwiften :)
Op aanraden hierboven deze https://www.mantel.com/shimano-spd-pd-t8000-xt-pedaal. Zijn hybride, dus kan je ook even aan de andere kant met je gewone gympen wat kilometers maken. Die van de Ride zijn inderdaad alleen vlakke pedalen.

Jij er ook veel plezier mee!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Diversity
Zojuist een half uurtje getest op de Zwift bike en kan wel zeggen dat het een hele vooruitgang is waar ik vandaan kwam*. Was ook wel bang dat het feit is dat je vastzit met schoenen erg tegen zou vallen, maar het tegendeel is waar. Dat fietst heerlijk! Geluidsproductie valt erg mee. Controls werken goed en kan eindelijk met ERG modus aan de slag, woohoo (of moet ik zeggen, Wahooo)! Het in elkaar zetten was echt super simpel, als jeje boos maakt heb je hem wel staan in een half uurtje. Ik had vooral ruzie met de dozen :P. Het formulier met advies om de fiets aan te passen aan de lengtematen was erg fijn. In no time had ik de voor mij prettige houding gevonden met wat kleine aanpassingen.

Had net een workout met intervals van 405 watt. Ter vergelijking met mijn vorige fiets kwam ik daar niet eens en moest ik mij de blubber in trappen op zijn zwaarst. Nu was 405 watt peanuts :o. Ik had al het gevoel dat de waardes totaal niet klopte bij de vorige fiets, dus ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn FTP flink omhoog zal gaan komende week :P. Misschien ook maar weer opnieuw die FTP test doen.

Hopelijk zondag heel wat meer kilometers maken en dan ook gelijk virtual shiften testen.

*Mijn vorige fiets was eigenlijk meer een hometrainer\spinfiets die een klein beetje Zwift ondersteuning had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:00
@Diversity ziet er goed uit! Past goed bij je woning(kleuren) 😀 Had je hem 2 dagen geleden besteld en nu al binnen?
Ga hem ook wel kopen denk ik. Nu een Taxc met mbt erop. Woon 2 hoog dus in de praktijk staat de fiets altijd op de trainer.
Zag alleen dat de tablet houder was uitverkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Marc3l op 28-06-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Marc3l schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:30:
@Diversity ziet er goed uit! Had je hem 2 dagen geleden besteld en nu al binnen?
Ga hem ook wel kopen denk ik. Nu een Taxc met mbt erop. Woon 2 hoog dus in de praktijk staat de fiets altijd op de trainer.
Zag alleen dat de tablet houder was uitverkocht.
Klopt, woensdag besteld. Was verzonden vanuit Veenendaal, dacht dat het ergens uit de UK moest komen omdat je ook 100 eurie verzendkosten moet betalen. Of je ziet het pas vanaf die locatie... Was gewoon bezorgd met de standaard pakketdienst van DPD. Het kan met de standaard pakket dienst mee tot 38 kilo vertelde de bezorger, dus vandaar dat het in meerdere dozen komt wss. Wel slim gedaan :P. Ik woon ook in een appartement 2 hoog dus grandioos dit ding.

De tablet holder was inderdaad in no-time uitverkocht. Ben er zelf wel blij mee want nu kan ik gewoon super snel op dat ding springen zonder weer een verlengkabel in mijn pc te stoppen en die op te starten\fiets te verplaatsen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
Thanks, snel inderdaad. Veel plezier ermee! 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Diversity schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:39:
[...]

Klopt, woensdag besteld. Was verzonden vanuit Veenendaal, dacht dat het ergens uit de UK moest komen omdat je ook 100 eurie verzendkosten moet betalen. Of je ziet het pas vanaf die locatie... Was gewoon bezorgd met de standaard pakketdienst van DPD. Het kan met de standaard pakket dienst mee tot 38 kilo vertelde de bezorger, dus vandaar dat het in meerdere dozen komt wss. Wel slim gedaan :P. Ik woon ook in een appartement 2 hoog dus grandioos dit ding.

De tablet holder was inderdaad in no-time uitverkocht. Ben er zelf wel blij mee want nu kan ik gewoon super snel op dat ding springen zonder weer een verlengkabel in mijn pc te stoppen en die op te starten\fiets te verplaatsen etc.
Wat toevallig.. Ik woon ook in een appartement op 2 hoog :+

Thanks voor je ervaring, goed om te lezen dat de Ride bevalt. Had ook niet anders verwacht eigenlijk. Hier ook de tablet houder erbij gefixed.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hier net ook m'n eerste ritje op de Ride gereden.

Monteren gisteravond ging redelijk vlekkeloos. Het lastigste was om de thru axle goed door het frame heen te krijgen zodat je hem aan de andere kant vast kan schroeven. Maar voor de rest is het super simpel en zit alles logisch in elkaar. Wat ik ook fijn vond aan de dozen is dat je deze makkelijk kleiner kan maken. Vaak worden dit soort dingen met allemaal piepschuim en andere irritante troep geleverd en dat is hier totaal niet het geval. Plusje voor de verpakking (en de verwerking ervan) dus.

Het fietsen was weer als vanouds. Ik heb hiervoor een Stages SB20 gehad een paar jaar geleden maar die weg moeten doen. De ervaring was soortgelijk en dus ook gelijk dikke prima. De play controllers zijn een welkome toevoeging. Geen geklooi met een companion app, alles is gewoon rechtstreeks bedienbaar met de controllers. Shiften werkt ook prima en de Kickr Core One doet z'n werk zoals het hoort en is redelijk stil.

Het frame is minder stevig dan m'n SB20 was, maar dat viel te verwachten door de smalle voet voorop. Desalniettemin heb ik geen moment het idee gehad dat 'ie om kan vallen oid, ook niet tijdens een sprint of een stijle klim. Het afstellen ging trouwens zoals @Diversity al zei super snel door middel van het meegeleverde kaartje met maten.

Al met al ben ik er super tevreden mee en ik verwacht nog heel wat kilometers te gaan maken de komende weken/maanden/jaren :) De grootste pluspunten zijn voor mij het gebruiksgemak en de play controllers die echt wat toevoegen. Het grootste minpunt is voor mij de tablet houder. Ik vind het ''flapje'' wat je over de bovenkant van de tablet heen doet om hem op z'n plek te houden vrij onbetrouwbaar en ik heb ook niet het idee dat m'n tablet heel ''vast'' staat als ik een flinke sprint trek.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 09:05
London schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:02:
Hier net ook m'n eerste ritje op de Ride gereden.

Monteren gisteravond ging redelijk vlekkeloos. Het lastigste was om de thru axle goed door het frame heen te krijgen zodat je hem aan de andere kant vast kan schroeven. Maar voor de rest is het super simpel en zit alles logisch in elkaar. Wat ik ook fijn vond aan de dozen is dat je deze makkelijk kleiner kan maken. Vaak worden dit soort dingen met allemaal piepschuim en andere irritante troep geleverd en dat is hier totaal niet het geval. Plusje voor de verpakking (en de verwerking ervan) dus.

Het fietsen was weer als vanouds. Ik heb hiervoor een Stages SB20 gehad een paar jaar geleden maar die weg moeten doen. De ervaring was soortgelijk en dus ook gelijk dikke prima. De play controllers zijn een welkome toevoeging. Geen geklooi met een companion app, alles is gewoon rechtstreeks bedienbaar met de controllers. Shiften werkt ook prima en de Kickr Core One doet z'n werk zoals het hoort en is redelijk stil.

Het frame is minder stevig dan m'n SB20 was, maar dat viel te verwachten door de smalle voet voorop. Desalniettemin heb ik geen moment het idee gehad dat 'ie om kan vallen oid, ook niet tijdens een sprint of een stijle klim. Het afstellen ging trouwens zoals @Diversity al zei super snel door middel van het meegeleverde kaartje met maten.

Al met al ben ik er super tevreden mee en ik verwacht nog heel wat kilometers te gaan maken de komende weken/maanden/jaren :) De grootste pluspunten zijn voor mij het gebruiksgemak en de play controllers die echt wat toevoegen. Het grootste minpunt is voor mij de tablet houder. Ik vind het ''flapje'' wat je over de bovenkant van de tablet heen doet om hem op z'n plek te houden vrij onbetrouwbaar en ik heb ook niet het idee dat m'n tablet heel ''vast'' staat als ik een flinke sprint trek.
Wat mij vooral weerhoud is dat het schakelen naar t schijnt (voorlopig) alleen met zwift werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

PaulC schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Wat mij vooral weerhoud is dat het schakelen naar t schijnt (voorlopig) alleen met zwift werkt.
Zoiets meende ik ook gelezen te hebben. Hopelijk wordt dat t.z.t. nog opengesteld voor 3rd party apps. Voor mij maakt het niet uit omdat ik alleen maar met Zwift sport :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
PaulC schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Thanks voor deze post, had ik nog niet aan gedacht. Van plan om hem eigenlijk ook te halen. Heb nog een abonnement op Rouvy tot het einde van het jaar dus een beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24
London schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:09:
[...]

Zoiets meende ik ook gelezen te hebben. Hopelijk wordt dat t.z.t. nog opengesteld voor 3rd party apps. Voor mij maakt het niet uit omdat ik alleen maar met Zwift sport :)
Ik heb het niet gelezen maar gehoord van de Zwift CEO.

YouTube: Zwift CEO Interview: What worked, what didn't, and what's coming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Iemand toevallig al meer info buiten een enkel filmpje over de elite square? Ziet er met belt, verstelbare cranks, echte shifters, compatible met alles en mogelijkheid tot een Climber mij interessanter uit dan de zwift ride.

Richting de winter moet er een nieuwe indoor fiets komen en was in de richting van een vaste smart bike aan het zoeken maar dit ziet er ook best interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
  • Laatst online: 25-09 08:50
Beste fietsers even een vraag.

Ik rij op een Tacx Neo 2T op Mywhoosh. Ik draai het op een pc. Via een Tacx Ant+ verbinding. De Ant+ staat op de vloer op ongeveer 80 cm van mijn Neo.

Nu blijft een terugkerend probleem dat Mywhoosh mijn cadans niet altijd laat zien. De weergave lijkt een beetje random te zijn, dan 30 rpm, dan weer 60, weer 0 en dan weer de werkelijkheid waarmee ik trap.

Mijn hartslagmeter (borstband) heeft eigenlijk nooit problemen.

Misschien moet ik wat veranderen aan mijn pc instellingen of iets anders.

Wie kan mij verder helpen? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
tommy2005 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:52:
Beste fietsers even een vraag.

Ik rij op een Tacx Neo 2T op Mywhoosh. Ik draai het op een pc. Via een Tacx Ant+ verbinding. De Ant+ staat op de vloer op ongeveer 80 cm van mijn Neo.

Nu blijft een terugkerend probleem dat Mywhoosh mijn cadans niet altijd laat zien. De weergave lijkt een beetje random te zijn, dan 30 rpm, dan weer 60, weer 0 en dan weer de werkelijkheid waarmee ik trap.

Mijn hartslagmeter (borstband) heeft eigenlijk nooit problemen.

Misschien moet ik wat veranderen aan mijn pc instellingen of iets anders.

Wie kan mij verder helpen? Alvast dank.
De sensor van de Neo zit op een kwalitatief uitermate teleurstellende plek.
Je kan je linker crank verlengen met een stukje ijzer, mes, lepel enz.
Ik heb er voor gekozen een Ali sensor op de trapper te plaatsen, ziet er ook mooier uit dan een hobby Bob oplossing

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@tommy2005
Ben inmiddels thuis en heb het topic waar ik de info vandaan heb uit m'n bookmarks gehaald
https://forums.zwift.com/...cx-neo-2t-smart/525433/12

[ Voor 6% gewijzigd door raymondw op 11-07-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
raymondw schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:57:
@tommy2005
Ben inmiddels thuis en heb het topic waar ik de info vandaan heb uit m'n bookmarks gehaald
https://forums.zwift.com/...cx-neo-2t-smart/525433/12
Dank je wel voor de tips.

Ik zal er eens een extra sensor op zetten, dat lijkt mij de mooie oplossing. Wel vreemd dat ik in Zwift nooit problemen had, maar in Mywhoosh wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 10:01
Hier ook een vraag over verbindingen.

Ik heb (een 14 dagen trial van) Systm die ik op mn pc draai. Hardware is een Tacx Neobike en een Garmin hartslagmeter (borstband).

Nu connect die hr-meter keurig met de Tacx, maar niet met m'n PC. Daardoor zie ik geen hartslaggegevens in Systm (en dus ook niet op Strava).

Weten jullie hoe dat op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@zeeg Als ik naar de documentatie kijk, dan vermoed ik dat de TACX geen signaal doorstuurt van de band.
Je zou dan een aparte ANT+ dongle moeten hebben voor je PC.

Kun je bevestigen dat je de TACX momenteel verbind via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
zeeg schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:09:
Hier ook een vraag over verbindingen.

Ik heb (een 14 dagen trial van) Systm die ik op mn pc draai. Hardware is een Tacx Neobike en een Garmin hartslagmeter (borstband).

Nu connect die hr-meter keurig met de Tacx, maar niet met m'n PC. Daardoor zie ik geen hartslaggegevens in Systm (en dus ook niet op Strava).

Weten jullie hoe dat op te lossen is?
Het goede antwoord staat hierboven, een aparte Ant+ dongel aan je pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
raymondw schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:57:
@zeeg Als ik naar de documentatie kijk, dan vermoed ik dat de TACX geen signaal doorstuurt van de band.
Je zou dan een aparte ANT+ dongle moeten hebben voor je PC.

Kun je bevestigen dat je de TACX momenteel verbind via bluetooth?
Zoals zo vaak bij dit soort problemen, werkte het de volgende dag weer prima (zonder ANT+ dongle).

Overigens (on-topic) vind ik Wahoo SYSTM een erg leuke app met allerlei toepasselijke (motiverende) videofragmenten van wielerwedstrijden op het scherm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Diversity schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:03:
Zojuist een half uurtje getest op de Zwift bike en kan wel zeggen dat het een hele vooruitgang is waar ik vandaan kwam*. Was ook wel bang dat het feit is dat je vastzit met schoenen erg tegen zou vallen, maar het tegendeel is waar. Dat fietst heerlijk! Geluidsproductie valt erg mee. Controls werken goed en kan eindelijk met ERG modus aan de slag, woohoo (of moet ik zeggen, Wahooo)! Het in elkaar zetten was echt super simpel, als jeje boos maakt heb je hem wel staan in een half uurtje. Ik had vooral ruzie met de dozen :P. Het formulier met advies om de fiets aan te passen aan de lengtematen was erg fijn. In no time had ik de voor mij prettige houding gevonden met wat kleine aanpassingen.

Had net een workout met intervals van 405 watt. Ter vergelijking met mijn vorige fiets kwam ik daar niet eens en moest ik mij de blubber in trappen op zijn zwaarst. Nu was 405 watt peanuts :o. Ik had al het gevoel dat de waardes totaal niet klopte bij de vorige fiets, dus ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn FTP flink omhoog zal gaan komende week :P. Misschien ook maar weer opnieuw die FTP test doen.

Hopelijk zondag heel wat meer kilometers maken en dan ook gelijk virtual shiften testen.

*Mijn vorige fiets was eigenlijk meer een hometrainer\spinfiets die een klein beetje Zwift ondersteuning had :+
405 watt zou ook niet helemaal peanuts moeten zijn :D, wellicht voor 5-10 seconden, maar dat zou niet iets zijn wat je meerdere minuten zou moeten kunnen volhouden :D Of je FTP moet in de buurt van 400 komen, maar dan zou je denk nu fietsen in Frankrijk , terwijl ze een Tour de France rijden :D

Voor vergelijk, mijn FTP wordt momenteel door Join geschat op 270, mijn 1 minuut Vermogenscurve is 543 watt, 2 minuten 440, maar 5 minuten is alweer 356. (keer bergop in de Eifel) maar mijn interval blokjes die ik van Join in mijn trainingen moet doen, zijn op sprinten na nooit 400 :D (vo2 max kracht blokken zijn 335-362 watt)

[ Voor 8% gewijzigd door dfbt op 15-07-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 07:32
Denk dat hij die 400+ wel kan wegtrappen als ik in het weight loss topic kijk. Peanuts zal het niet mogen zijn, maar qua w/kg zijn er hier genoeg die het wegtrappen.

[ Voor 7% gewijzigd door denyos op 15-07-2024 15:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Wat @denyos zegt. 400W is prima te doen. Maar het gaat wel om de context. Zal mezelf als voorbeeld nemen. FTP rond de 325W op 76KG. Als ik net op de fiets stap is even 400W trappen echt niet zo spannend. Ook stukjes van 2, 3 minuten daarop gaat prima en als je net bezig bent. Ga je een wedstrijd fietsen en zit je al een tijdje rond je FTP te trappen, dan wordt "even" 400W voor een minuut al een heel ander verhaal.

Daarbij ligt het er ook heel erg aan wat voor een soort renner je bent en wat je traint. Ben al genoeg andere tegen gekomen die mij tot 3 minuten helemaal zoek rijden. Gaat het richting de 5 tot 10 minuten wordt het al een ander verhaal en gaat we een wedstrijdje Alpe du Zwift doen dan komen ze niet in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gisteren heb ik een nieuwe Kickr Bike Shift gekregen nadat de vorige na 2000km al kapot is gegaan. Ben heel erg te spreken over de garantie en support van Wahoo, maar ik heb ook wel het idee (na 2 kapotte fietscomputers) dan ze wat meer aan QC moeten doen.

Wel heel erg blij dat alles weer werkt, dat ding is toch zo ontzettend stil. Mijn vriendin kan een paar meter verder op televisie kijken zonder dat ze last heeft van mijn fietsen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
dfbt schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:35:
[...]

405 watt zou ook niet helemaal peanuts moeten zijn :D, wellicht voor 5-10 seconden, maar dat zou niet iets zijn wat je meerdere minuten zou moeten kunnen volhouden :D Of je FTP moet in de buurt van 400 komen, maar dan zou je denk nu fietsen in Frankrijk , terwijl ze een Tour de France rijden :D

Voor vergelijk, mijn FTP wordt momenteel door Join geschat op 270, mijn 1 minuut Vermogenscurve is 543 watt, 2 minuten 440, maar 5 minuten is alweer 356. (keer bergop in de Eifel) maar mijn interval blokjes die ik van Join in mijn trainingen moet doen, zijn op sprinten na nooit 400 :D (vo2 max kracht blokken zijn 335-362 watt)
Het was meer om aan te geven wat het verschil was in doorgeven van gegevens hometrainer vs wahoo zwift bike. Zou willen dat ik constant 400 watt zou kunnen trappen :D. Hij registeert het nu tenminste. En ik haal die 400 voor max een minuutje, ftp van mij is maar 215 ongeveer.

Gister ook zo Tour de France bergje gedaan met 600m klimmen, respect voor die renners groeit wel weer aanzienlijk na zo'n rit haha. En die doen dit dan dagelijks met vele malen meer kilometers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Mijn hoogste vermogen over 20 min in Zwift is 405 watt bij 90 kg. Als mijn Wahoo Kickr met racefiets een keer vervangen moet worden lijkt de Zwift Ride me wel een mooie optie. Mijn zadelhoogte is alleen rond de 87 cm met een cranklengte van 175mm. Denk dat ik er dus niet op pas of het past net en dat vind ik niet zo'n fijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
Yakolev schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:27:
Gisteren heb ik een nieuwe Kickr Bike Shift gekregen nadat de vorige na 2000km al kapot is gegaan. Ben heel erg te spreken over de garantie en support van Wahoo, maar ik heb ook wel het idee (na 2 kapotte fietscomputers) dan ze wat meer aan QC moeten doen.

Wel heel erg blij dat alles weer werkt, dat ding is toch zo ontzettend stil. Mijn vriendin kan een paar meter verder op televisie kijken zonder dat ze last heeft van mijn fietsen.
Je kan ook een Garmin Neo Bike Plus hebben, kreeg vanavond een mail van Garmin:
"Garmin heeft een probleem vastgesteld met de NEO Bike Plus trainer dat oververhitting of, in zeldzame gevallen, brand kan veroorzaken. Volg de instructies in de onderstaande servicewaarschuwing om uw software bij te werken en gebruik de externe voeding vervolgens niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
DialOut schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Je kan ook een Garmin Neo Bike Plus hebben, kreeg vanavond een mail van Garmin:
"Garmin heeft een probleem vastgesteld met de NEO Bike Plus trainer dat oververhitting of, in zeldzame gevallen, brand kan veroorzaken. Volg de instructies in de onderstaande servicewaarschuwing om uw software bij te werken en gebruik de externe voeding vervolgens niet."
Ik kreeg deze mail ook terwijl ik een (oudere) NEO Bike Smart heb. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
@zeeg klopt, heb ik ook. Maar staat expliciet dat het niet voor Tacx NEO Bike Smart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:57
Ik heb mijn eerste fietstrainer (Wahoo Kickr Power) sinds afgelopen weekend staan, voor een mooi prijsje op Marktplaats kunnen kopen. Dat ding staat nu op zolder, maar zoals ik al had verwacht, komen er kattenharen aan de ketting. Zijn er manieren om dat te voorkomen? Katten verwijderen of van de zolder houden heeft geen WAF :+. Ik dacht meer aan een hoes oid voor om de ketting heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
Als je een ketting met pokerlink neemt is het een paar seconden werk om de ketting te verwijderen als je klaar bent met fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Gebruik je al wax op de ketting? Dat scheelt zo 90% tov olie.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-10 12:40
mat.hi.as schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:26:
Ik heb mijn eerste fietstrainer (Wahoo Kickr Power) sinds afgelopen weekend staan, voor een mooi prijsje op Marktplaats kunnen kopen. Dat ding staat nu op zolder, maar zoals ik al had verwacht, komen er kattenharen aan de ketting. Zijn er manieren om dat te voorkomen? Katten verwijderen of van de zolder houden heeft geen WAF :+. Ik dacht meer aan een hoes oid voor om de ketting heen.
Wat voor olie/wax gebruik je? (En wellicht gebruik je veels te veel als haren blijven plakken) Ik heb ook een Wahoo Kickr met fiets op zolder staan het hele jaar door en heb daar ook katten lopen, maar nog nooit kattenharen op de ketting gehad. Ik gebruik zelf wax.

[ Voor 4% gewijzigd door rodiee op 06-08-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50
Ik zou ook wax aanraden, maar tot die tijd gewoon een oud hoeslaken of verhuisdeken oid er overheen gooien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
Er zit inderdaad nog olie op, het plan was om naar wax over te gaan op den duur, maar dit zorgt er wel voor dat dat plan naar voren wordt getrokken! Er zit een powerlink op, dus dat kan ook nog voorlopig, of de grootste plukken eraf halen voor het fietsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Wel apart. Met twee katten ligt er overal wel kattenhaar hier, maar nooit op de ketting. Nu staat mijn fiets altijd wel met de ketting kant richting de muur. Dus wellicht als die van jou anderoms staat kan dat een simpele oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Hij staat nu stil op de plek waar ik ook fiets, dus hij wordt niet tegen de muur gezet tussendoor. Ze lopen ook aan beide kanten erlangs. Ik heb wel 2 ragdolls, met lange haren, dat maakt het effect wel groter en zichtbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-10 12:40
mat.hi.as schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:59:
Hij staat nu stil op de plek waar ik ook fiets, dus hij wordt niet tegen de muur gezet tussendoor. Ze lopen ook aan beide kanten erlangs. Ik heb wel 2 ragdolls, met lange haren, dat maakt het effect wel groter en zichtbaarder.
Bij mij lopen ze er ook aan beide kanten erlangs. Ikzelf heb een Maine Coon dus ook lange haren. Dus ketting even goed ontvetten en dan een klein druppeltje wax per schakel zal dit probleem oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
mat.hi.as schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:48:
Er zit inderdaad nog olie op, het plan was om naar wax over te gaan op den duur, maar dit zorgt er wel voor dat dat plan naar voren wordt getrokken! Er zit een powerlink op, dus dat kan ook nog voorlopig, of de grootste plukken eraf halen voor het fietsen :).
Vroegah waren er quicklinks die slechts 1keer gebruikt mochten worden. Dus let even op je ballen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 22:10

derx666

mecker ende blaet

wienesroa schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

Vroegah waren er quicklinks die slechts 1keer gebruikt mochten worden. Dus let even op je ballen ;-)
Mochten wil niet zeggen dat ze niet vaker gebruikt konden worden. De standaard quicklinks van Shimano "mogen" ook maar 1x gebruikt worden, maar gaat prima een aantal keer, zeker op een fietstrainer. Als je merkt dat bij het loshalen ze te gemakkelijk losgaan dan wordt het tijd voor een andere. De kracht die je zet met fietsen zorgt ervoor dat hij normaal niet los kan. Hoogstens met terugtrappen als je veel weerstand in het systeem hebt zitten zou het technisch gezien los kunnen gaan.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:15
Ik ben overgestapt van wax naar olie, de wax sqirt lube kwam in bolletjes plakkerige zwarte wax op de grond/trainer mat terecht... Nu met olie niet dit probleem (boeshield t9) na aanbrengen de buitenkant ketting goed droog maken zou voldoende moeten zijn toch? Anders inderdaad ketting eraf al lijkt mij zo frequent een quick link gebruiken ook niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 12-10 12:49
Michiel193 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:29:
Ik ben overgestapt van wax naar olie, de wax sqirt lube kwam in bolletjes plakkerige zwarte wax op de grond/trainer mat terecht... Nu met olie niet dit probleem (boeshield t9) na aanbrengen de buitenkant ketting goed droog maken zou voldoende moeten zijn toch? Anders inderdaad ketting eraf al lijkt mij zo frequent een quick link gebruiken ook niet prettig.
Die plakkerige zwarte wax bolletjes zijn idd irritant. Mss voor de indoor winter ook maar overstappen op olie. Wordt ook een stuk minder vies door het niet buiten fietsen denk ik.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39
In het fd stond vorige week een artikel over Tacx.
"In 2023 een omzet van €14,1 mln. Dat is een enorme daling ten opzichte van eerdere jaren. Vooral tijdens de coronapandemie steeg de verkoop van fietstrainers hard. In topjaar 2021 bedroeg de omzet van het bedrijf uit Oegstgeest €193 mln.". 100 mensen eruit met nu ca 250 medewerkers.
Nou snap ik dan niet dat ze dan een Tacx neo 3 van €2000+ op de markt brengen waar volgens mij überhaupt geen vraag naar is. De Tacx neo 2t is top, breng daar een refresh vanuit voor een vergelijkbare prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Waarom zouden ze een refresh uitbrengen als hij al top is? De 2T wordt ook nog steeds verkocht en de 3 is intern niet veel anders qua specs. Er zijn weinig mensen die meer nodig hebben dan 25% simulatie en 2200W weerstand.
Verschillen met de 2T zullen zo minimaal zijn dat er weinig mensen over zullen stappen en met de 3M laten ze in ieder geval zien dat ze nog steeds innoveren en nieuwe producten uitbrengen.
Als ik zo om mij heen kijk heeft Zwift en hun samenwerking met Wahoo bijna het hele lagere segment in handen, pas de fanatieke fietser kijkt daarbuiten en naar de Neo's en die heeft sowieso al wat meer te besteden, helemaal als hij/zij al beslist om meer dan 4 cijfers aan een trainer uit te geven. Denk dat dan het prijsverschil tussen een 3M en een 2T met motion plates niet heel gek is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Tacx/Garmin zal snel een variant van de Cog moeten uitbrengen anders krijgen ze het heel moeilijk de aankomende jaren. Als ze nu al een gigantische daling van de winst hebben zal dat de aankomende jaren nog meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 22:10

derx666

mecker ende blaet

GWBoes schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:33:
Als ik zo om mij heen kijk heeft Zwift en hun samenwerking met Wahoo bijna het hele lagere segment in handen, pas de fanatieke fietser kijkt daarbuiten en naar de Neo's en die heeft sowieso al wat meer te besteden, helemaal als hij/zij al beslist om meer dan 4 cijfers aan een trainer uit te geven. Denk dat dan het prijsverschil tussen een 3M en een 2T met motion plates niet heel gek is.
Totdat JetBlack zometeen hun nieuwe DD trainer uitbrengt. De vorige Zwift trainer (voordat ze met Wahoo in zee gingen) kwam ook gewoon van JetBlack af, en werd door zowel GPLama als DC Rainmaker goed gereviewed (beiden schromen niet om als iets slecht is, het ook te noemen. Zie Shimano powermeters :D ). Gezien hun reactie van Eurobike waar deze trainer getoond werd, zijn de verwachtingen hooggespannen.
Prijs zal rond de 399,- zijn. Voor direct drive dus.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10 15:12
Gisteren weer de Tacx uit de kast gehaald, na 3-4 maand veel buiten gefietst te hebben valt het best wel weer tegen op de indoor trainer.

Het was 24 graden in de garage, leek in het begin mee te vallen, maar na 20 minuten toch behoorlijk last van de warmte (ondanks de ventilator)..

Ook de wattages voelen weer heel anders aan, kwestie van wennen natuurlijk, maar 1e stap naar weer gestructureerd (binnen) trainen is gezet!

Ik ga een trainingplan van TrainerRoad volgen, kijken hoe dat bevalt, eerste indruk gisteren was een prima training, leuke afwisselingen tussen de blokken die het voorschreef.. Zo moest ik 3x12 minuten in Z3 rijden, elk blok werd iets anders ingevuld, 1e blok moest ik 3x een minuut staand uitvoeren, 2e blok cadans 5-8rpm hoger dan je gemiddelde (in mijn geval dus ron de 96-97 ipv 90). en tijdens het laatste blok was het telkens van houding wisselen, dus minuutje in de drops, dan op de hoods, of op het stuur..

Enig "nadeel" vond ik dat je gewoon naar je blokjes aan het kijken bent en wat stats van je workout, het is niet zoals in Zwift of Rouvy dat je jezelf virtueel ziet fietsen met anderen etc.

Voor de korte trainingen van een uur is het geen probleem (heb er nu gewoon muziek bij op staan), maar voor de langere endurance ritjes tot 2-3 uur denk ik dat ik toch Zwift erbij ga nemen, net iets socialer met groups ritjes..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-10 18:36
Mag ik vragen waarom je nu al zou starten met indoor trainingen?

Tip: TR trainingen kan je ook buiten voltooien (al is dat op een volledig openbare weg natuurlijk een iets grotere uitdaging) ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
RR46 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:20:
Mag ik vragen waarom je nu al zou starten met indoor trainingen?

Tip: TR trainingen kan je ook buiten voltooien (al is dat op een volledig openbare weg natuurlijk een iets grotere uitdaging) ;-)
Gewenning, en idd TR kun je ook prima buiten uitvoeren..

Het buitenseizoen met de club duurt nog 6-7 weken, ervaring is dat september ook wisselvalliger is qua weer, dus ik wil nu langzaam overgaan naar binnen trainen en wanneer het weer het toelaat lekker buiten blijven..
Daarnaast mis ik gewoon erg veel structuur in mijn buiten trainingen, zeker met blokjes etc vind ik het fijner op de tacx, en die trainingen duren vaak max een uurtje.

Schema voor nu is als volgt:

Ma: interval (1h)
Di: Recovery/endurance (1h)
Wo: interval (1h)
Do: Rust
Vr: interval (1,5h)
Za: Endurance (2h of meer).
Zo: Rust

Zo kom ik aan mijn 6-8 uur training per week op de fiets met het nodige intensieve werk om beter/sterker te worden. De trainingen van een uur zullen vaak in de ochtend afgewerkt worden of even snel voor het eten (tussen 16:30-17:30), dan heb ik de avonden wat meer vrij voor andere dingen, en met snel vroeger donker worden de komende weken is het ook steeds lastiger om rond half 7 nog een leuk rondje te fietsen..
Daarnaast wil ik 2x per week een uurtje de sportschool in om te werken aan een betere core en wat meer algmene getraindheid.

Mijn vrouw heeft het fietsen geprobeerd op te pakken dit jaar, maar vind het eigenlijk niets, dus die wil gewoon de sportschool in, en voor een tientje extra in de maand kan ik ook onbeperkt meesporten..
Voor mij is het niet om echt krachttraining te doen, maar gewoon wat meer afgetraind te raken en niet alleen de benen die gespierd lijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 20:59
Komt die Zwift bike straks ook beschikbaar zonder Wahoo Kickr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:05
verstappen33 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Gewenning, en idd TR kun je ook prima buiten uitvoeren..

Het buitenseizoen met de club duurt nog 6-7 weken, ervaring is dat september ook wisselvalliger is qua weer, dus ik wil nu langzaam overgaan naar binnen trainen en wanneer het weer het toelaat lekker buiten blijven..
Daarnaast mis ik gewoon erg veel structuur in mijn buiten trainingen, zeker met blokjes etc vind ik het fijner op de tacx, en die trainingen duren vaak max een uurtje.

Schema voor nu is als volgt:

Ma: interval (1h)
Di: Recovery/endurance (1h)
Wo: interval (1h)
Do: Rust
Vr: interval (1,5h)
Za: Endurance (2h of meer).
Zo: Rust

Zo kom ik aan mijn 6-8 uur training per week op de fiets met het nodige intensieve werk om beter/sterker te worden. De trainingen van een uur zullen vaak in de ochtend afgewerkt worden of even snel voor het eten (tussen 16:30-17:30), dan heb ik de avonden wat meer vrij voor andere dingen, en met snel vroeger donker worden de komende weken is het ook steeds lastiger om rond half 7 nog een leuk rondje te fietsen..
Daarnaast wil ik 2x per week een uurtje de sportschool in om te werken aan een betere core en wat meer algmene getraindheid.

Mijn vrouw heeft het fietsen geprobeerd op te pakken dit jaar, maar vind het eigenlijk niets, dus die wil gewoon de sportschool in, en voor een tientje extra in de maand kan ik ook onbeperkt meesporten..
Voor mij is het niet om echt krachttraining te doen, maar gewoon wat meer afgetraind te raken en niet alleen de benen die gespierd lijken :9
Poeh.. pittige week :-) lekker hoor.

Hmm... vraagje... met een beetje minder lukt de Ride ook wel toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:26:
Komt die Zwift bike straks ook beschikbaar zonder Wahoo Kickr?
Bij de Tour de France Femmes in Rotterdam hadden ze een Zwift house. Daar vertelden ze inderdaad dat het losse frame van de Zwift bike later dit jaar ook los te bestellen zou zijn.
Prijs nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 20:59
Speed24 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:05:
[...]

Bij de Tour de France Femmes in Rotterdam hadden ze een Zwift house. Daar vertelden ze inderdaad dat het losse frame van de Zwift bike later dit jaar ook los te bestellen zou zijn.
Prijs nog onbekend.
Nice. Ik heb al een trainer (1e gen Neo), dus ga er niet nog eentje kopen en eentje proberen te verpatsen. De stap naar een Neo Bike o.i.d. kost ook gelijk €2.500-3.500.

Heb nu 2 fietsen en de mooi-weer fiets staat van okt-mrt gewoon vast op de trainer en rij dan op de gravel/winterfiets. De rest van het jaar staat de trainer opgeborgen in de kast, dus op zich ook geen probleem. Met iets meer ruimte in huis is een vaste trainersetup wel nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
Vraag me af of het frame van de Zwift bike in combinatie met een tacx trainer een goede keuze is. De Zwift bike is volgens mij gebaseerd op virtueel schakelen en dat werkt (nog) niet bij de tacx trainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Faxe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:16:
Vraag me af of het frame van de Zwift bike in combinatie met een tacx trainer een goede keuze is. De Zwift bike is volgens mij gebaseerd op virtueel schakelen en dat werkt (nog) niet bij de tacx trainers.
Met de Elite Square die binnenkort op de markt komt kan je wel de Tacx blijven gebruiken.
De Square fungeert dan als brug tussen Zwift en de Neo bijvoorbeeld.

De Square heeft ook alle zaken die de Zwift Ride mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
PaulBloem schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

Poeh.. pittige week :-) lekker hoor.

Hmm... vraagje... met een beetje minder lukt de Ride ook wel toch? :+
Voor The Ride kun je prima af met 95% endurance trainingen, november/december beginnen met fietsen en rustig uitbouwen van 5 uurtjes per week naar 10-15 uur richting het event. Verder zou ik je eventueel een weekje klimmen aanraden in de voorbereiding (wordt ook aangeboden via de organisatie) maar kunt je ook prima zelf doen door een weekje richting de Vogezen/Alpen te gaan.
En verder zorgen voor een goede fysieke gesteldheid (goede core stability) en goed op je voeding letten voor/tijdens en na de ritten.

Ik doe volgend jaar waarschijnlijk niet mee, ik heb mij tenminste nog niet ingeschreven..
Het is een fantastisch event, maar het was wel iets teveel zelfkastijding. :X

Het fietsen ansich was niet zozeer het probleem (op wat minor rugklachten na op de 3-4e dag), maar 8-9 dagen lang en in totaal 62 fietsuren icm met weinig rust cq geen herstel heeft mij doen besluiten dat het niet direct voor herhaling vatbaar is.
Misschien over 2-3 jaar weer een keertje vanuit de Stelvio..

Voor 2025 wil ik enkele grand fondo's (1-dags events) rijden, voor nu staat de Mallorca 312 en de Marmotte en de Marmotte Pyreneeen op mijn lijstje.. Moet nog even kijken of ze alle 3 haalbaar zijn..
Rond deze events plak ik dan mogelijk nog 4-5 extra dagen om zelf ook nog wat rondjes te fietsen over mooie colletjes in die omgeving.

Voor de rest wil ik gewoon lekker fietsen, primaire focus voor komende maanden is lekker doortrainen en kracht opbouwen. Ik wil naast de grand fondo's ook lekker mee kunnen draaien met de snelle jongens bij de club. Dit jaar ging het redelijk goed maar ik merk dat ik net wat PK's tekort kom om echt goed mee te draaien en mijn steentje bij te dragen in de 2e helft van de rit.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 21-08-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:05
verstappen33 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Voor The Ride kun je prima af met 95% endurance trainingen, november/december beginnen met fietsen en rustig uitbouwen van 5 uurtjes per week naar 10-15 uur richting het event. Verder zou ik je eventueel een weekje klimmen aanraden in de voorbereiding (wordt ook aangeboden via de organisatie) maar kunt je ook prima zelf doen door een weekje richting de Vogezen/Alpen te gaan.
En verder zorgen voor een goede fysieke gesteldheid (goede core stability) en goed op je voeding letten voor/tijdens en na de ritten.

Ik doe volgend jaar waarschijnlijk niet mee, ik heb mij tenminste nog niet ingeschreven..
Het is een fantastisch event, maar het was wel iets teveel zelfkastijding. :X

Het fietsen ansich was niet zozeer het probleem (op wat minor rugklachten na op de 3-4e dag), maar 8-9 dagen lang en in totaal 62 fietsuren icm met weinig rust cq geen herstel heeft mij doen besluiten dat het niet direct voor herhaling vatbaar is.
Misschien over 2-3 jaar weer een keertje vanuit de Stelvio..

Voor 2025 wil ik enkele grand fondo's (1-dags events) rijden, voor nu staat de Mallorca 312 en de Marmotte en de Marmotte Pyreneeen op mijn lijstje.. Moet nog even kijken of ze alle 3 haalbaar zijn..
Rond deze events plak ik dan mogelijk nog 4-5 extra dagen om zelf ook nog wat rondjes te fietsen over mooie colletjes in die omgeving.

Voor de rest wil ik gewoon lekker fietsen, primaire focus voor komende maanden is lekker doortrainen en kracht opbouwen. Ik wil naast de grand fondo's ook lekker mee kunnen draaien met de snelle jongens bij de club. Dit jaar ging het redelijk goed maar ik merk dat ik net wat PK's tekort kom om echt goed mee te draaien en mijn steentje bij te dragen in de 2e helft van de rit.
Thanks voor de context... dat doet me redelijk goed :-)
Qua fietsen zijn we al begonnen en inderdaad vanaf januari gaan we het opvoeren.
Met de bergen ben ik al gelukkig goed bekend.. het gaat hem vooral om de meerdere dagen achter elkaar.. daar zit de ambitie in!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-10 19:32

McMiGHtY

- burp -

Begin gewoon is om dat en zaterdag en zondag te fietsen, niet gelijk 150km over de Posbank of in Limburg.. Maar gewoon wennen om aan het meerdere dagen achter elkaar fietsen. Als je een paar keer een vlakke rit heb gemaakt...pak er een vrijdagavond bij (desnoods op de trainer), en daarna een dagje met wat hoogtemeters..

Ik weet niet of Woon-Werk een optie voor je is op de fiets, maar daar pak je makkelijk een beetje duur mee (zelf kost wo/we me ongeveer 1,5 uur enkele reis, en die zou ik bijvoorbeeld op de terugweg wat kunnen uitbreiden met een ommetje)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Het meerdagen fietsen was voor mij ook de uitdaging + fietsen in de bergen wat totaal nieuw voor mij was.

Heb je verder geen snelheids doelen, dan lekker veel endurance trainen en af en toe sweet-spot voor het klimmen, wil je een leuke tijd neerzetten op een mooie klim, tja dan zul je wat meer kracht erbij moeten gaan doen...

En zoals @McMiGHtY zegt, gewoon eens 2-3 dagen in NL fietsen en bouw dit rustig uit..

1-2 maanden voor het evenement heb ik eens 14 dagen achter elkaar gefietst (gemiddeld 1,5-2 uur per dag), dan merk je wel wat het met je lichaam doet en dat je ook goed op je herstel moet gaan letten.

Tijdens The Ride is het gewoon overleven en blessure vrij zien te blijven.. kapot gaan doe je sowieso, en op een gegeven ogenblik gaat alles op de automatische piloot en onbewust..

Dat vond ik zelf wel een groot nadeel, je bent zo moe, en alleen maar bezig met overleven dat het genieten van alles wat er om je heen gebeurd grotendeels langs je heen gaat en niet echt meer blijft hangen..
Ik zit soms nog wel wat foto's terug te kijken en ik heb gewoon geen idee meer dat ik daar ook gefietst heb..
De bewustwording van alles is na enkele dagen echt compleet weg..

Daarom komend jaar ook lekker 1 daagse evenementen en evt wat relaxte trainingsritjes eromheen. Dan kan ik wat meer genieten en ook optimaal herstellen/voorbereiden op het event..

Maar qua fysiek kun je echt meer aan dan je denkt, het is vooral een mentaal dingetje waar je even doorheen moet breken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stillekracht
verstappen33 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:37:
Het meerdagen fietsen was voor mij ook de uitdaging + fietsen in de bergen wat totaal nieuw voor mij was.

Heb je verder geen snelheids doelen, dan lekker veel endurance trainen en af en toe sweet-spot voor het klimmen, wil je een leuke tijd neerzetten op een mooie klim, tja dan zul je wat meer kracht erbij moeten gaan doen...

En zoals @McMiGHtY zegt, gewoon eens 2-3 dagen in NL fietsen en bouw dit rustig uit..

1-2 maanden voor het evenement heb ik eens 14 dagen achter elkaar gefietst (gemiddeld 1,5-2 uur per dag), dan merk je wel wat het met je lichaam doet en dat je ook goed op je herstel moet gaan letten.

Tijdens The Ride is het gewoon overleven en blessure vrij zien te blijven.. kapot gaan doe je sowieso, en op een gegeven ogenblik gaat alles op de automatische piloot en onbewust..

Dat vond ik zelf wel een groot nadeel, je bent zo moe, en alleen maar bezig met overleven dat het genieten van alles wat er om je heen gebeurd grotendeels langs je heen gaat en niet echt meer blijft hangen..
Ik zit soms nog wel wat foto's terug te kijken en ik heb gewoon geen idee meer dat ik daar ook gefietst heb..
De bewustwording van alles is na enkele dagen echt compleet weg..

Daarom komend jaar ook lekker 1 daagse evenementen en evt wat relaxte trainingsritjes eromheen. Dan kan ik wat meer genieten en ook optimaal herstellen/voorbereiden op het event..

Maar qua fysiek kun je echt meer aan dan je denkt, het is vooral een mentaal dingetje waar je even doorheen moet breken.
Ik denk dat het belangrijkste aspect bij jou is geweest dat je met dit evenement ook de eerste keer in het hoogebergte bent gaan fietsen.
Laat je door de mindere ervaringen hierdoor niet afleiden!

Ik ben zelf ooit, lang geleden, in het hooggebergte begonnen met de Dolomiti SuperSup Cup (1700km 27000hm, 15 dagen ik dacht 13 etappes.

Duurconditie, vermogen was allemaal prima (ik reed dagafstanden tot ruim 500Km, indien solo avg 33-34)

En toch had ik tijdens dat evenement mijn handen vol en had ik het zwaar. Heb na de eerste dag zelfs een lichter verzet gestoken 39x28. Het klimmmen, direct op dat niveau, was gewoon zeer onwennig. Ik finishde elke dag in de achterhoede. Had echt moeite op de hele stijle stukken (met name om de ademhaling onder controle te houden) Moest zelfs soms afstappen om even op adem te komen.

Op de weg naar huis heb ik mij direct voorgenomen het nog een keer te doen, maar dan met de ervaring en een iets andere voorbereiding en met als doel om voorin te rijden. Het jaar daarop kwam ik over het algemeen met mijn maatje als eerste binnen (begeleiding waarschuwde elke om niet te hard te rijden, omdat we nog zoveel dagen voor de boeg hadden. Maar dat lukte niet :9 ) Waar ik het jaar ervoor nog 39x28 reed, kwam ik nu niet verder dan 39x23. Ja ik weet het. Nu klinkt dat belachelijk, maar toen waren de tijden anders.

Uiteindelijk deze tocht 4 x gereden en daarna nog de 100Cols tocht binnen 3 weken en andere mooie extreme uitdagingen.

Moraal van het verhaal.....het is ook ff wennen, zowel mentaal als fysiek. Als je het wilt dan kan je het!

Have fun!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
Stillekracht schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:21:
[...]
Heb na de eerste dag zelfs een lichter verzet gestoken 39x28.
Lichter klimverzet: 39x28.

I'm out -O-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Tsjaa, toen was dat het lichtste wat mogelijk was, of je moest naar een triple. Fiets woog denk ik ook meer dan 10Kg. Stalen criterium frame met Delta remmen.

Toen was het gewoon onbezorgd gaan fietsen. Nu is het, welk verzet is het beste, welke kleding is het beste, moet ik 4 of 6 gelletje nemen, wat is een goede pace strategie en ga maar door.

Ga toch lekker fietsen.... 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 07:13
[...]

Duurconditie, vermogen was allemaal prima (ik reed dagafstanden tot ruim 500Km, indien solo avg 33-34)
Prima? Dat is echt bizar goed! _/-\o_ :D

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 15:22
GerbenBK schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:55:
[...]

Prima? Dat is echt bizar goed! _/-\o_ :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPXIeDeHO1fxpbX-MupOHVbv_6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ycwpSkY3hfpp6lwoPnfj3IuD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
[...]

Ik denk dat het belangrijkste aspect bij jou is geweest dat je met dit evenement ook de eerste keer in het hoogebergte bent gaan fietsen.
Laat je door de mindere ervaringen hierdoor niet afleiden!

Ik ben zelf ooit, lang geleden, in het hooggebergte begonnen met de Dolomiti SuperSup Cup (1700km 27000hm, 15 dagen ik dacht 13 etappes.

En toch had ik tijdens dat evenement mijn handen vol en had ik het zwaar. Heb na de eerste dag zelfs een lichter verzet gestoken 39x28. Het klimmmen, direct op dat niveau, was gewoon zeer onwennig. Ik finishde elke dag in de achterhoede. Had echt moeite op de hele stijle stukken (met name om de ademhaling onder controle te houden) Moest zelfs soms afstappen om even op adem te komen.

Op de weg naar huis heb ik mij direct voorgenomen het nog een keer te doen, maar dan met de ervaring en een iets andere voorbereiding en met als doel om voorin te rijden. Het jaar daarop kwam ik over het algemeen met mijn maatje als eerste binnen (begeleiding waarschuwde elke om niet te hard te rijden, omdat we nog zoveel dagen voor de boeg hadden. Maar dat lukte niet :9 ) Waar ik het jaar ervoor nog 39x28 reed, kwam ik nu niet verder dan 39x23. Ja ik weet het. Nu klinkt dat belachelijk, maar toen waren de tijden anders.

Uiteindelijk deze tocht 4 x gereden en daarna nog de 100Cols tocht binnen 3 weken en andere mooie extreme uitdagingen.

Moraal van het verhaal.....het is ook ff wennen, zowel mentaal als fysiek. Als je het wilt dan kan je het!

Have fun!
Ik herken je verhaal zeker, ik merkte gedurende de week dat het klimmen ook steeds beter ging, ik vond steeds beter mijn pacing om lekker omhoog te komen..

Ik heb er ook zeker veel lessen uitgehaald wat de volgende keer beter zou kunnen, wat dat betreft zou ik het zeker weer aandurven..

Maar wat mij vooral tegenhoudt op dit moment is dat ik niet de rust kon pakken die ik nodig heb.

Schema van een gemiddelde dag was:

5:30 opstaan, opfrissseb en beginnen met spullen inpakken.
6:30 richting ontbijt
7:15 laatste spullen inpakken, bagage afgooien en klaar maken voor de start
7:45 start
16:00-17:00 finish
17:00-18:00 een douche zien te vinden en wat eten/drinken om herstel te bevorderen. Door de drukte stond je soms 30-45 minuten in de rij voor de douche
19:00-20:30 avondeten, ook hier weer lange rijen.
20:30-21:00 opruimen en spullen voor de volgende dag in orde maken.
21:00-21:45 avondbriefing voor de volgende dag..

22:00 klaar maken om te slapen, maar vanwege geluid op de camping en mensen die nog druk in de weer zijn slaap je niet eerder in dan een uur of 23:00 (ik moet het zelf redelijk stil hebben met inslapen)..

Vanwege het vele drinken overdag mag je snachts ook nog 2-3x naar de WC.

En andere mensen beginnen alweer rond 5:00 uur te rommelen in hun tent etc..

Dus effectief heb je maar 4-5 uur slaap per nacht, en verder ben je alleen maar druk in de weer..

Dit gaat bij mij een paar dagen goed, daarna wordt ik gewoon een zombie en krijg ik dingen gewoon niet meer bewust mee, ik ben gewoon hele delen van de film kwijt en kan me gewoon bepaalde dingen tijdens de fietstocht niet meer goed voor de geest halen.

Het was een meer gehoord "probleem" dat de afstanden gewoon te lang zijn, ik finishte meestel ergens in het midden (plek 100-150 van de 350), maar een groot deel kwam soms ook pas tegen 18:00 uur of zelfs 18:30 binnen wanneer de afstanden/hoogtemeters echt veel waren..
Dan heb je echt weinig tijd om op te frissen te eten en wat rust te vinden..

Idealiter zou je elke dag rond 15:00 binnen willen zijn (of s'morgens later kunnen vertrekken), en zo meer tijd hebben om wat herstel te kunnen pakken..

Dag 6 was bijvoorbeel zo'n dag, redelijk vlak en maar 150km geloof ik, lekker in groepjes kunnen rijden en met 30-31 gemiddeld kunnen fietsen, rond half 3 waren de meesten weer in de buurt van de finish en kon je lekker even bijkomen op het terras, of je dook het zwembad in van de camping.. Maar de tijd na de tocht was gewoon veel ontspannender.

Bij een volgend event waar ik aan mee wil doen, Mallorca 312, Marmotte of de Dolemieten Marathon is gewoon een 1-dags event waar je wilt knallen.
Ik ga dan evt wel enkele dagen eerder die kant op en ga gewoon lekker fietsen, tochtjes van 4-5 uurtjes maximaal, dan kun je evt nog uitslapen, en je bent op tijd terug om lekker te herstellen na het fietsen..

Of ik neem de fiets mee op gezins vakantie als we naar een leuk fietsgebied gaan en pak daar de mooiste routes.

Persoonlijk denk ik dat ik daar meer plezier aan heb, en dus ook bewuster kan genieten van de omgeving dan wanneer ik na 4-5 intensieve dagen als een zombie op de fiets zit...

Het ligt echt aan de persoon zelf hoe je het zal ervaren, ben je sterk en kun je goed zonder slaap of val je gelijk in coma met oordopjes in en heb je geen last van omgevingsgeluiden dan kun je misschien wel heel goed herstellen, maar mij is het niet gelukt, ik ben nu eenmaal een lichte slaper en zeker na een intensieve dag fietsen ben ik vrij onrustig qua slaap. dus geen goed herstel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Meerdaagse fietstochten op indoortrainers :)? Dat is óf heel fanatiek óf (waarschijnlijker) net niet t goede topic (meer). Graag even opletten en ontopic blijven aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-10 19:32

McMiGHtY

- burp -

Of de Festive 500 op de indoortrainert natuurlijk..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 09:09
Klopt helemaal @verstappen33 ik gebruik al enkele jaren TR maar niet om wat doelloos naar het scherm te kijken. Ik kijk dan vaak een serie op Netflix of HBO oid en werk ondertussen mijn intervalletjes af.

Ik kan dan weer niet een uur naar Zwift kijken, naar een avatar die wat doelloos over Vulcano Road rijdt oid. En dat gezwets in de chat trek ik al helemaal niet ;) Deelnemers aan een wedstrijd die 450 watt trappen maar ondertussen vrolijk aan het chatten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:05:
[modbreak]Meerdaagse fietstochten op indoortrainers :)? Dat is óf heel fanatiek óf (waarschijnlijker) net niet t goede topic (meer). Graag even opletten en ontopic blijven aub :)[/]
Flamme Rouge Racing
Chasing Tour

Het kan zeker, alleen is het mega intensief als je competitief wilt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
pier87 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:43:
Klopt helemaal @verstappen33 ik gebruik al enkele jaren TR maar niet om wat doelloos naar het scherm te kijken. Ik kijk dan vaak een serie op Netflix of HBO oid en werk ondertussen mijn intervalletjes af.

Ik kan dan weer niet een uur naar Zwift kijken, naar een avatar die wat doelloos over Vulcano Road rijdt oid. En dat gezwets in de chat trek ik al helemaal niet ;) Deelnemers aan een wedstrijd die 450 watt trappen maar ondertussen vrolijk aan het chatten zijn...
Ik heb afgelopen winter veel Zwift gebruikt, op zich vermaakte ik mij prima, maar de meeste trainingen waren gewoon endurance, lekker 2-3 uur meetrappen in een pacer groep, verder deed ik af en toe een workout bij HIK (Het is Koers), die organiseren 3-4 workouts per week, niet echt gebasseerd op wattages en blokjes, maar gingen wel bijvoorbeeld wat klimmen en dan met 3-4W/kg omhoog, of wat stukken sprinten, of een endurance rit van 2.3W/kg etc..

Nu een goede week bezig met TR, hoewel die zowel indoor als outdoor gebruikt kan worden vind ik hem vrij voorzichtig met trainingen die hij voorschoteld op basis van TSS per week.

Zo had ik voor vanavond een leuke interval training op het rooster staan, maar doordat ik afgelopen zaterdag net iets te hard heb gefietst (volgens TR) voor een endurance rit is het ineens een recovery training geworden, terwijl ik naar mijn gevoel (en ook volgens Garmin) gewoon weer fit ben..

Volgens TR Support komt dat omdat het 4-6 weken duurt voordat TR echt volledig op de rijder is ingesteld. Dit om te voorkomen dat mensen die echt vanaf 0 beginnen niet ineens overtraint raken..

Komende dagen weer op de tacx de voorgeschrecen workouts doen, aangezien ik pas rond 19:00-19:30 echt tijd heb om te trainen en het tegen 20:30 alweer aardig donker begint te worden. -O-

Lekker muziekje erbij aan en dan is het uurtje (max 1,5 uur) zo voorbij.
Ik verwacht nog geen wonderen van TR, maar ik hoop dat echt gestructureerd trainen wel zijn vruchten gaat afwerpen deze winter. Ik hoop toch wel wat sterker te worden met een hoger FTP die eigenlijk afgelopen jaar stil heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51
Ja het word weer korter dag helaas. Begin er ook weer aan te geloven om binnen te moeten trainen door de week. Ik heb van het weekend zitten spelen met de gedachte om te zwiften met VR maar zijn daar eigenlijk mogelijkheden voor? Een Quest op doen lijkt mij zeer onwenselijk, als je echter een gewone bril montuur zou hebben met schermpjes er in? Is dat iets dat bestaat?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@Webgnome je kan bij VR Optician voor de meeste VR brillen glazen op sterkte bestellen.
Gebruik dit al jaren voor VR (auto)racen.

Weet alleen niet of ik een bril op mijn hoofd zou willen hebben bij het sporten.
Met racen vind ik het al warm, laat staan als je volle bak bezig bent....

En ik zou zeker op zoek gaan naar een goeie zweetband, electronica en zweet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:43:
Deelnemers aan een wedstrijd die 450 watt trappen maar ondertussen vrolijk aan het chatten zijn...
Als dat al gebeurt op zulke momenten gebruiken die vaak slechts een woord en/of een speech to text dingetje op hun telefoon. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Kluus schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:49:
[...]

Als dat al gebeurt op zulke momenten gebruiken die vaak slechts een woord en/of een speech to text dingetje op hun telefoon. ;)
speech to text zou bij mij ook niet werken hoor, tussen het gehijg door valt er weinig text op te maken bij 450 watt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:07:
[...]

speech to text zou bij mij ook niet werken hoor, tussen het gehijg door valt er weinig text op te maken bij 450 watt
Ik denk ik ook niet, maar waarschijnlijk trappen ze dan op dat moment dus geen 450W en spelen ze het spelletje beter. En wie weet klopt de suggestie dat ze “cheaten” maar ik kan me er verder niet echt aan storen.

Verder herken ik wel wat van het verhaal van @verstappen33 , de keren dat ik een gestructureerd programma (Join) probeerde te volgen werkte vaak juist averechts omdat ik dan bijna altijd inlever op volume. Voor mij werkt afwisselende ritten maken naar gevoel (dus ook veel rustig) gewoon goed en ik vind fietsen leuk genoeg om daar de motivatie voor te vinden. Voor mij past Zwift daar beter bij, maar dan moet het gaming aspect je wel een beetje trekken ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
Ik ben 90kg en mijn FTP is rond de 415 watt. Als ik een seconden of 30 450 watt trap kan ik nog prima wat typen tijdens het fietsen. Absoluut vermogen zonder te kijken naar het gewicht is niet zo zinvol. Qua absoluut vermogen ben ik een vrij sterke fietser. Maar tijdens korte venijnige klimmetjes ben ik volkomen kansloos tegen lichtere rijders die meer w/kg aan kunnen. Ik gebruik een Wahoo Kickr V6 dus het gemeten vermogen zou redelijk moeten kloppen.
Pagina: 1 ... 144 ... 162 Laatste