Workouts vliegen idd qua tijd snel voorbij..Tom-Z schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:15:
[...]
Ik volg een trainingsprogramma, en ik vind het doen van een gestructureerde workout veel leuker dan "vrij" twee uur fietsen. Je hebt namelijk de hele tijd doelen (bijvoorbeeld een intervalletje van 5 minuten) die je op korte termijn afwerkt, terwijl je bij gewoon twee uur fietsen alleen de minuten kan aftellen. Bij de workout van Zwift krijg je ook nog regelmatig berichtjes op het scherm met tips en aanwijzingen (bijvoorbeeld om cadans of positie op de fiets te veranderen).
Groepsritten vind ik ook leuk, ook de langere duurritten die ik volg met een pacer, of een georganiseerde rit.
Het is toch altijd wel een spelletje om zo efficient mogelijk te blijven fietsen.. En in een georganiseerde rit heb je ook wel enkele mensen die de chat goed benutten met de manier van fietsen.
Vooral bji HIK (het is koers) hebben ze naast duurritten ook specifieke workouts en wordt je echt wel goed opgejut om mee te doen of verteld wat er de komende minuten je te wachten staat.
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/