Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 131 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Tot slot 1 laatste vraag; zou het überhaupt kwaad kunnen om wel gewoon mee te gaan Zwiften nu?
Of moet dat eerst écht opgelost worden?

Ik ga nog wel op zoek naar de oorzaak maar ben bang dat het een lange zoektocht wordt en tot ik het euvel gevonden heb wil ik idealiter wel lekker door rammen op zolder 😅
Mistraller schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:01:
[...]

Is het geen pedaal dan of zo. Ook wel berucht plekje. Stomme met kraakjes, helemaal met Carbon, is dat het niet goed te horen is wat de bron is. Maar goed, ben bang dat we hier alle onderdelen wel kunnen benoemen... cassette lockring, ook zo'n plek waar je niet aan denkt. Ik kijk tegenwoordig in elk geval eerst naar dingen die onbeweeglijk vast horen te zitten, en dan pas naar lagers of draaiende delen als het om kraakjes gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Roozzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:24:
Ik vermoed dat hier ook de nodige mensen met verstand van fietstraining rond hangen. Ikzelf ben primair hardloper, maar zit ook nog met enige regelmaat op de fiets. Alleen dit jaar schrikbarend weinig :+

Sinds einde zomer zit ik weer 2x in de week op de fiets en trainer. In de basis fiets ik gewoon op power, maar als ik achteraf de statistieken bekijk valt het mij op dat mijn powerzones en hartslagzones behoorlijk uit elkaar liggen. Tijdens pz2 (en zeker buiten ook pz3) ligt mijn hartslag in z1. Ik zoek vooral even welke betekenis ik hieraan moet geven.

Betekent dit dat mijn ftp relatief laag ligt t.o.v. mijn aerobe capaciteit (vanuit hardlopen)? Mijn aanname is dat ik een inefficiënte fietser ben. Of interpreteer ik dit volledig verkeerd?

Zo ja, wat zijn dan effectieve trainingen om het fietsen naar een beetje niveau te werken?
hoe accuraat en recent is je FTP test :), hartslag zones zijn een redelijk vast gegeven, maar power zones hebben wel een up to date FTP nodig...

(als je FTP op basis van een ramp test is, kan dit zomaar 5% of meer afwijken, als je een 20 minuten test hebt gedaan, dan is het heel erg afhankelijk van een correcte uitvoering (met name qua pacing..)

heb je een FTP test binnen/buiten, heb je op de fiets een andere power source dan op je trainer, heb je genoeg koeling indoor?

er wordt altijd gezegd dat power een betere metric is dan HR, maar daar zitten wel wat voorwaarden aan :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Gieter90 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:41:
Tot slot 1 laatste vraag; zou het überhaupt kwaad kunnen om wel gewoon mee te gaan Zwiften nu?
Of moet dat eerst écht opgelost worden?

Ik ga nog wel op zoek naar de oorzaak maar ben bang dat het een lange zoektocht wordt en tot ik het euvel gevonden heb wil ik idealiter wel lekker door rammen op zolder 😅

[...]
kraken is alleen een probleem als de oorzaak een scheur in je frame is, en als dat het geval is, dan is het kwaad al geschied :)

verder moet je wel een beetje uitkijken voor losse verbindingen, maar dat lijkt me logisch, dus zorg dat in ieder geval al je bouten vast zitten, met losse bouten blijven fietsen kan een hoop beschadigen
(denk dan aan steekassen, derailleur padje, bladboutjes, crank bouten, zadel merk je vanzelf, ...)

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2023 10:45 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Prulleman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:42:
[...]

hoe accuraat en recent is je FTP test :), hartslag zones zijn een redelijk vast gegeven, maar power zones hebben wel een up to date FTP nodig...

(als je FTP op basis van een ramp test is, kan dit zomaar 5% of meer afwijken, als je een 20 minuten test hebt gedaan, dan is het heel erg afhankelijk van een correcte uitvoering (met name qua pacing..)

heb je een FTP test binnen/buiten, heb je op de fiets een andere power source dan op je trainer, heb je genoeg koeling indoor?

er wordt altijd gezegd dat power een betere metric is dan HR, maar daar zitten wel wat voorwaarden aan :)
FTP is van begin oktober buiten, deze 3,8 w/kg voelt wel redelijk accuraat. Ik deed daar kort na minuten blokjes op 105% oid en toen liepen de beentjes wel vol. Eerdere winters best enthousiast getraind met Systm, dus het gevoel herken ik wel ongeveer ;) Mijn gut zegt dat dit wel de ballpark is.

De koeling indoor is op orde; de misses is redelijk fanatiek in het zwiftracen... Even uitgaande van haar diverse 'dual recordings' zit de trainer en diverse powermeter(s) binnen 1-2%.

Maar eigenlijk hoor ik je ook zeggen dat ik misschien ook maar een ftp-test indoor moet gaan doen. Dat probeerde ik nu juist zo lang mogelijk uit te stellen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Roozzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:14:
[...]

FTP is van begin oktober buiten, deze 3,8 w/kg voelt wel redelijk accuraat. Ik deed daar kort na minuten blokjes op 105% oid en toen liepen de beentjes wel vol. Eerdere winters best enthousiast getraind met Systm, dus het gevoel herken ik wel ongeveer ;) Mijn gut zegt dat dit wel de ballpark is.

De koeling indoor is op orde; de misses is redelijk fanatiek in het zwiftracen... Even uitgaande van haar diverse 'dual recordings' zit de trainer en diverse powermeter(s) binnen 1-2%.

Maar eigenlijk hoor ik je ook zeggen dat ik misschien ook maar een ftp-test indoor moet gaan doen. Dat probeerde ik nu juist zo lang mogelijk uit te stellen :+
wat je meestal hoort of ziet is dat je indoor en outdoor FTP dichter bij elkaar komen naar gelang je meer uren binnen ( en voor sommige ook buiten) maakt. Aan het begin van het "indoor seizoen" zijn de verschillen vaak het grootst

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:36
Roozzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:14:
[...]

Kun je even in een tabelletje laten zien welke vermogens / hartslagen in welke zone vallen volgens jou?

Ik vermoed dat je uitgaat van een 5-zone model, maar er zijn ook mensen die werken met een 2 zone of 3 zone model...

Als je dat even kunt toelichten zijn de feiten duidelijker en kunnen we denk ik gerichter advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Prulleman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:18:
[...]

wat je meestal hoort of ziet is dat je indoor en outdoor FTP dichter bij elkaar komen naar gelang je meer uren binnen ( en voor sommige ook buiten) maakt. Aan het begin van het "indoor seizoen" zijn de verschillen vaak het grootst
Ja, snap ik. Maar dan zou je toch verwachten dat mijn hartslag relatief hoog ligt voor de zone waarin ik rij? Ik zie juist het omgekeerde :?

Is mijn lichaam zo blij dat ze alleen maar de benen hoeven aan te sturen? :+

@Requiem19 Ik gebruik de standaard garmin indeling: 5 zones voor hartslag (obv lactaatdrempel) en 7 zones voor power (obv van ftp). Interpreteer ik hier iets compleet verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Roozzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:25:
[...]

Ja, snap ik. Maar dan zou je toch verwachten dat mijn hartslag relatief hoog ligt voor de zone waarin ik rij? Ik zie juist het omgekeerde :?

@Requiem19 Ik gebruik de standaard garmin indeling: 5 zones voor hartslag (obv lactaatdrempel) en 7 zones voor power (obv van ftp). Interpreteer ik hier iets compleet verkeerd?
ja, dat kan zeker, ik merk ook wel dat (zeker bij een indoor duurritje in erg mode) mijn hartslag een stukje stabieler en lager is, simpelweg omdat je power output veel stabieler is, geen wind, geen bochten, geen stoplichten, geen verkeer. Ik zie vaak een piekje in mijn hartslag als ik bv mijn bidon pak, of even op de pedalen ga staan. Buiten valt dat allemaal wel weg in de ruis van andere fluctuaties, binnen valt dat erg op

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Roozzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:25:
[...]

Nee dat kun je prima zo interpreteren.

Dus voor jou is HR zone 2: 75% - 83% Lact Threshold? (135 - 150 bpm op basis van bijv 180 lact threshold)
HR zone 1 = alles onder de 135

Power zone 2 = 52% - 70%. Als we 300watt FTP nemen is dat 156 - 210.

Correct? En als ik je goed begrijp fiets je in vermogenszone 2 (dus in bovenstaand voorbeeld 156 - 210 watt, maar blijft je hartslag onder de 135?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik kijk eigenlijk nooit zo specifiek naar die zones.. Z2 power van 52-70 is ook een heel ruim gebied... Ik fiets niet zoveel dat het (naar mijn idee) nut heeft om om <60% van FTP te gaan rijden, dus meestal zit ik rond de 66% (lekker makkelijk met een FTP dat rond de 300 schommeld). duurritje is 200 watt, 190 als ik rustig aan wil doen, 210 als ik wat door wil trappen.

qua hartslag vertrouw ik de zones niet echt, maar weet ik uit ervaring dat rond de 130 goed is en gaat het richtign de 140, dan gaat het te hard. Kan ook zijn dat dit in een lange rit tegen het einde is .. of het is te warm, of te weinig gedronken, of wat onder de leden (zoals afgelopen woensdag, https://www.strava.com/activities/10141250257 hier liep mijn hartslag op naar 140 bij een 210 blokje.. dat is normaal niet het geval

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2023 11:46 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Prulleman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:45:
ik kijk eigenlijk nooit zo specifiek naar die zones.. Z2 power van 52-70 is ook een heel ruim gebied... Ik fiets niet zoveel dat het (naar mijn idee) nut heeft om om <60% van FTP te gaan rijden, dus meestal zit ik rond de 66% (lekker makkelijk met een FTP dat rond de 300 schommeld). duurritje is 200 watt, 190 als ik rustig aan wil doen, 210 als ik wat door wil trappen.

qua hartslag vertrouw ik de zones niet echt, maar weet ik uit ervaring dat rond de 130 goed is en gaat het richtign de 140, dan gaat het te hard. Kan ook zijn dat dit in een lange rit tegen het einde is .. of het is te warm, of te weinig gedronken, of wat onder de leden (zoals afgelopen woensdag, https://www.strava.com/activities/10141250257 hier liep mijn hartslag op naar 140 bij een 210 blokje.. dat is normaal niet het geval
Precies wat jij zegt; je moet niet te religieus met de zones en de details omgaan.

Ik weet de cijfers van @Roozzz nog steeds niet precies, maar als je bijvoorbeeld 200watt trapt (66% ftp) en je hartslag is bijvoorbeeld 110 (66% lact threshold HR ipv 72%+), dat je zones wellicht niet goed staan.

Tijd voor een nieuwe FTP test in dat geval. Of als het wel klopt qua ftp test: interessante indicatie dat je aëroob enorm getraind / sterk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:31:
[...]

Nee dat kun je prima zo interpreteren.

Dus voor jou is HR zone 2: 75% - 83% Lact Threshold? (135 - 150 bpm op basis van bijv 180 lact threshold)
HR zone 1 = alles onder de 135

Power zone 2 = 52% - 70%. Als we 300watt FTP nemen is dat 156 - 210.

Correct? En als ik je goed begrijp fiets je in vermogenszone 2 (dus in bovenstaand voorbeeld 156 - 210 watt, maar blijft je hartslag onder de 135?
Yes, exact.

Er moest ook nog even gewerkt worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Mijn vermoeden is dat de aerobe motor verhoudingsgewijs goed ontwikkeld is tov mijn fietsefficiëntie. Ik ben gewoon nog niet in staat om hogere vermogens te trappen.

Maw: learn to bike, noob :+

[ Voor 8% gewijzigd door Roozzz op 07-11-2023 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Roozzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:56:
Mijn vermoeden is dat de aerobe motor verhoudingsgewijs goed ontwikkeld is tov mijn fietsefficiëntie. Ik ben gewoon nog niet in staat om hogere vermogens te trappen.

Maw: learn to bike, noob :+
Het is wel een interessante casus. Er zijn een paar mogelijkheden:

1. Je FTP is onjuist. Misschien ben je een stuk sterker dan je denkt. TESTEN dus :).
2. Blijkt je FTP juist: dan is je aerobe motor bijzonder goed. Dat is iets om blij mee te zijn, want fietsen is grotendeels aeroob. Als je naar onderstaand plaatje kijkt zou in jouw geval dan Z1 best wel ver naar rechts op het plaatje liggen (3 zone model). Dit is het eerste punt waarop lactaat echt iets toeneemt en je over begint te schakelen op meer verbranding van suikers. Dit noemen ze VT1 (Ventilatory Threshold 1). Overigens ook precies waar Vinegaard sterker is dan Pogacar... dus je bent in goed gezelschap ;-). Betekent namelijk dat je dan veel high intensity aankunt en genoeg herstelt.

Ventilatory Threshold 2 = FTP. Lactaat is al hoog hier, maar je lichaam kan de balans nog net bewaren waardoor je dit vermogen 30-60 minuten kunt volhouden. Tijdrijders zijn hier typisch sterk.

Ervan uitgaande dat jouw VT1 hoog ligt en je VT2 (=FTP) relatief dicht bij VT1 zou mijn advies zijn:

Meer aandacht voor V02 max / Threshold werk. Ik zou minimaal 2x per week V02 max en over/unders doen. Misschien in jouw geval zelfs 3x per week. Type trainingen:

- 30-15 Ronnestad
- 3x een blok van 5x 1 minuten 120-125% FTP / 1 minuut 60% ftp
- 3x een blok van 5x 2 minuten 115-120% FTP / 1 minuut 60% ftp
- 3x een blok van 5x 3 minuten 110-115% FTP / 1 minuut 60% ftp
- Over unders: blokken van 10 minuten waarbij je 2 minuten 95% ftp doet en volgende 2 minuten 105% ftp doet

Hier zijn nog vele variaties in uiteraard. Op deze manier verschuif je LT2 naar rechts. In simpele woorden word je beter in het verbruiken van je suikers om de turbo aan te zetten.

Bedenk overigens wel waarom je dit wilt ontwikkelen => is er een specifiek fietsdoel en sluit deze trainingsrichting aan bij je doel?

Overzicht VT1 en VT2
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5e274c204edc972b8161ec64/1587551949738-PT3A5OKHRF2ZUX7B3Z4F/3+Polarised+Cycling+Training+Zones.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:23:
[...]

Het is wel een interessante casus. Er zijn een paar mogelijkheden:

1. Je FTP is onjuist. Misschien ben je een stuk sterker dan je denkt. TESTEN dus :).
2. Blijkt je FTP juist: dan is je aerobe motor bijzonder goed. Dat is iets om blij mee te zijn, want fietsen is grotendeels aeroob. Als je naar onderstaand plaatje kijkt zou in jouw geval dan Z1 best wel ver naar rechts op het plaatje liggen (3 zone model). Dit is het eerste punt waarop lactaat echt iets toeneemt en je over begint te schakelen op meer verbranding van suikers. Dit noemen ze VT1 (Ventilatory Threshold 1). Overigens ook precies waar Vinegaard sterker is dan Pogacar... dus je bent in goed gezelschap ;-). Betekent namelijk dat je dan veel high intensity aankunt en genoeg herstelt.

Ventilatory Threshold 2 = FTP. Lactaat is al hoog hier, maar je lichaam kan de balans nog net bewaren waardoor je dit vermogen 30-60 minuten kunt volhouden. Tijdrijders zijn hier typisch sterk.

Ervan uitgaande dat jouw VT1 hoog ligt en je VT2 (=FTP) relatief dicht bij VT1 zou mijn advies zijn:

Meer aandacht voor V02 max / Threshold werk. Ik zou minimaal 2x per week V02 max en over/unders doen. Misschien in jouw geval zelfs 3x per week. Type trainingen:

- 30-15 Ronnestad
- 3x een blok van 5x 1 minuten 120-125% FTP / 1 minuut 60% ftp
- 3x een blok van 5x 2 minuten 115-120% FTP / 1 minuut 60% ftp
- 3x een blok van 5x 3 minuten 110-115% FTP / 1 minuut 60% ftp
- Over unders: blokken van 10 minuten waarbij je 2 minuten 95% ftp doet en volgende 2 minuten 105% ftp doet

Hier zijn nog vele variaties in uiteraard. Op deze manier verschuif je LT2 naar rechts. In simpele woorden word je beter in het verbruiken van je suikers om de turbo aan te zetten.

Bedenk overigens wel waarom je dit wilt ontwikkelen => is er een specifiek fietsdoel en sluit deze trainingsrichting aan bij je doel?

Overzicht VT1 en VT2
[Afbeelding]
Thanks voor het uitgebreide antwoord _/-\o_ <3

1. Ik ga binnenkort een testje inplannen.
2. Ik kan me wel vinden in de redenatie. Qua hardlopen constateer ik ook dat dit gebied tussen VT1 en VT2 dicht bij elkaar ligt. Mijn hartslag die waarop ik een marathon kan lopen ligt maar iets lager dan die voor een 5 of 10km. Ook daar had ik al de conclusie getrokken dat ik mogelijk een tijdje meer moet focussen op kort hard werk. Dat zie ik hier ook duidelijk terugkomen. Ik kijk er nu al naar uit :+

Maar dit geeft ook duidelijk richting aan hoeveel intensiteit ik eventueel zou kunnen toevoegen. Conclusie: 2-3x in de week. De afgelopen tijd was dat ca 1x in de week lopend (vo2 / treshold) en 0x op de fiets (herstel of Z2). Dus daar is wat te winnen.

Ik merk dat ik nog wel zoek naar hoe het lopen en fietsen te balanceren. Maar ik ga in ieder geval eens een stevige fietstraining toevoegen (en waarschijnlijk twee als ik naar 3x fietsen in de week ga). Met lopen is veel intensiteit altijd een balanceeract om ook heel te blijven. Dus ik zie fietsen daarvoor ook als een middel om wat meer uren en intensiteit toe te voegen.

Qua overall doel vind ik fietsen vooral leuk om te doen en zie ik het vooral als ondersteunend aan het lopen. Ik heb wel nog het plan voor een rondje langs de buitengrenzen van de provincie, maar dat is een kwestie van door blijven dieselen. Harder kunnen trappen helpt daar ongetwijfeld ook bij. En het is ook wel fijn als ik mijn vrouw een beetje bij kan blijven houden komend seizoen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
@Roozzz Wellicht verstandig om te beginnen met max 2x intenstieve fietstraining per week en dat een paar weken aan te kijken.

Draag je een wearable? Dan kun je ook je HRV trend in de gaten houden. Een goede 1e indicator voor teveel belasting.

Ik zie bij veel lopers precies wat jij hebt. Is ook logisch: hardlopen vergt doorgaans meer een sustainable pace dan wisselingen van pace. Fietsen vergt meer variatie: wind tegen / mee. Bergop / bergaf, in peloton, solo, heuvel in Limburg of vlakke polder etc.

Ben erg benieuwd wat je nieuwe plan fysiologisch met je doet, keep us posted :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:06
Mistraller schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

Ik ben nog steeds buiten bezig eigenlijk...nog steeds abbo niet aangezet. Maar goed, die map is ook alweer van december 2020. Als zwiftinsider een nieuwe printbare map wil uitbrengen moeten ze wel een flink stukje uit gaan zoomen nu!

https://zwiftinsider.com/watopia-map-v215/
De wijzigingen zijn weer doorgevoerd op de nieuwe map:
https://zwiftinsider.com/...023/10/Watopia-2.16-1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik denk dat degene die de Watopia map aan de muur hebben hangen deze zelf geprint/hebben laten printen?

Tips?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
mountainbiker schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:04:
Ik denk dat degene die de Watopia map aan de muur hebben hangen deze zelf geprint/hebben laten printen?

Tips?
Hema :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Nu online
Ik laat wat watopia map posters full colour drukken denk ik.

formaat 100x66 cm, 250 gr/m2 papier
Wie wil er een? Stuur me een DM

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat zijn de kosten van zo'n poster? Ik zie bedragen van 30 tot 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Nu online
Incl. verzenden ca. € 30

Bij zwiftinsider (91x61 cm) incl. verzenden (vanuit USA?!) € 43,90

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieter90
Om nog even terug te komen hierop, het was inderdaad een vieze steekas. Dank voor je tip!
Prulleman schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:31:
[...]

probeer de steekas eens schoon te maken en opnieuw in te vetten, en als dat niet helpt, hetzelfde met je derailleur padje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Mijn Tacx Flux S maakt een piepend geluid. Ik heb via facebook de vraag gesteld in de Tacx flux owners group en het lijkt er op dat de arm van de spanrol getwist is. Nu is het mogelijk om een alu versie te kopen voor een kleine 100 euro. Maar ik zie tevens dat de Kickr Core nu interessant geprijsd is. De Tacx is 3 jaar oud. Is het het nog waard om te repareren, of kan ik beter een andere trainer halen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:22
Tsja @NoepZor in deze situatie zou ik gaan voor de Core en dan je huidige trainer via Marktplaats verpatsen. Heb je weer garantie op je nieuwe product en kunt de Core momenteel goedkoop aanschaffen via verschillende aanbiedingen. Trek daar nog eens de verkoop van je Flux vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hij is wel semi defect, in de zin van dat ie lawaai maakt. Voor de hoofdprijs verkopen gaat dan weer tegen mijn principes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

Flipmo

OMG !!

@NoepZor ik zou eerst eens contact opnemen met Tacx / Garmin.
Misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen.

Ik weet dat Wahoo erg schappelijk is met zijn service, ook buiten de garantie periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ga dat eerst eens proberen, inmiddels contact gezocht met Tacx en moet een en ander aan gegevens aanleveren. Hopelijk komen ze met een goede oplossing. Met de kennis van nu zou ik niet zo snel weer voor een Tacx gaan. Helemaal superstabiel was ie in het verleden ook niet (drop outs) en nu dit gepiep en gekreun. Vorig jaar had ie het al bij tijd en wijle. Volgens de Garmin/Tacx website moet het over gaan na een x periode. Maar dat was nie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Simbob schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:03:
Wat zijn de kosten van zo'n poster? Ik zie bedragen van 30 tot 60 euro.
Bij de Hema betaalde ik twee jaar terug 22,75 met ophangstrips. Maar alles is natuurlijk duurder, nu is datzelfde 31 euro zag ik. (€24 zonder strips) 90x60. Ik heb een glossy, maar denk dat mat wellicht beter was, het spiegelt soms.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Wij hebben twee Tacx smart trainers naast elkaar staan en fietsen graag tegelijk binnen. Er hangt echter één tv gekoppeld aan één computer (met ant+) voor. Ik probeer al een tijdje te vinden of er een mogelijkheid is om samen in ‘iets’ digitaal te rijden, met een soort splitscreen oid. Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden; iemand een briljant idee? Om en om gebruiken we nu Rouvy, die kan het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
@Korakal op reddit is daar iemand die zoiets met Zwift gedaan heeft. Mogelijk ook toepasbaar op andere software. Reddit heeft persoon 2 schermen, maar 1 scherm met splitsingen kan misschien ook. https://www.reddit.com/r/...ances_of_zwift_wseperate/

Of simpel, 1 op een tablet laten joinen? Andere op pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Nice, zoiets is wel een goed idee ja! Ik ga eens een poging wagen :-) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Mistraller schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:10:
[...]

Bij de Hema betaalde ik twee jaar terug 22,75 met ophangstrips. Maar alles is natuurlijk duurder, nu is datzelfde 31 euro zag ik. (€24 zonder strips) 90x60. Ik heb een glossy, maar denk dat mat wellicht beter was, het spiegelt soms.
Ah leuk idee voor een bescheiden prijsje (y)

-edit- grmbl men slikt alleen maar plaatjes, niet dat pdf bestand. Iemand e.e.a. toevallig al omgezet naar een fotoformaat? :+

[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 10-11-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

Korakal schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:19:
Wij hebben twee Tacx smart trainers naast elkaar staan en fietsen graag tegelijk binnen. Er hangt echter één tv gekoppeld aan één computer (met ant+) voor. Ik probeer al een tijdje te vinden of er een mogelijkheid is om samen in ‘iets’ digitaal te rijden, met een soort splitscreen oid. Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden; iemand een briljant idee? Om en om gebruiken we nu Rouvy, die kan het niet.
Zwift 2x draaien kan wel, zoals hierboven genoemd. Dan heb je wel een stevige PC nodig.

Wat ook kan als je elders in huis een PC of mac hebt die zwift goed kan afspelen. Dan kan je met NDI het beeld van de andere PC via je main PC afspelen. Om een beetje een idee te hebben hoe dat er uit ziet, zie dit:
https://www.twitch.tv/videos/1932050762
In jouw geval moet je dan 2 gelijke windows maken. Het makkelijkst is op de host OBS te installeren met de NDI plugin en de client dit te tonen via de NDI player. Youtube en google zijn verder je vrienden, het is mij ook gelukt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
@Korakal
Sandboxie om het twee keer te starten
https://github.com/sandboxie-plus/Sandboxie

Dan met SRWE het programma forceren op het scherm wat je wil
https://github.com/dtgDTGdtg/SRWE

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Aaarghhh... vanavond wilde ik gaan zwiften, alles klaar, starten maar.... is zwift ineens niet vooruit te branden?! Woensdag nog probleemloos gereden, maar dit was echt enorm sloom. Merkte het al bij opstarten dat het lang duurde. Ook niks gek gedaan met laptop in de tussentijd. Uiteindelijk andere, (nieuwere) laptop gepakt en daar ging het wel goed. Wel drie kwartier kou lijden in de garage... :/

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@Mistraller misschien de nieuwe update? Of moet je nog update (kan ook reden zijn)?
Of pech dat er op de achtergrond een Windows (of ander) proces aan het draaien was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27
NoepZor schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:30:
Ik ga dat eerst eens proberen, inmiddels contact gezocht met Tacx en moet een en ander aan gegevens aanleveren. Hopelijk komen ze met een goede oplossing. Met de kennis van nu zou ik niet zo snel weer voor een Tacx gaan. Helemaal superstabiel was ie in het verleden ook niet (drop outs) en nu dit gepiep en gekreun. Vorig jaar had ie het al bij tijd en wijle. Volgens de Garmin/Tacx website moet het over gaan na een x periode. Maar dat was nie :)
Ik heb wel erg goede ervaringen met Tacx service. Ze hebben mijn oude neo1 kosteloos vervangen voor een neo2 toen deze er mee op hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DialOut schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:22:
@Mistraller misschien de nieuwe update? Of moet je nog update (kan ook reden zijn)?
Of pech dat er op de achtergrond een Windows (of ander) proces aan het draaien was?
Ik heb geen idee. Alles up to date, geen gekke processen, draaide ook keurig op de GPU. reboot, hard reset, was allemaal niet de reden. Was ook niet dat andere programma's ineens langzaam waren. En met laatste zwift update was ik ook bij, die was woensdag vóór het fietsen en toen ging alles prima. Gekke is dat het nu weer normaal lijkt. Ik moest vooral ff frustratie kwijt :P
Morgen weer proberen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Mistraller schreef op zondag 12 november 2023 @ 00:08:
[...]

Ik heb geen idee. Alles up to date, geen gekke processen, draaide ook keurig op de GPU. reboot, hard reset, was allemaal niet de reden. Was ook niet dat andere programma's ineens langzaam waren. En met laatste zwift update was ik ook bij, die was woensdag vóór het fietsen en toen ging alles prima. Gekke is dat het nu weer normaal lijkt. Ik moest vooral ff frustratie kwijt :P
Morgen weer proberen.
Ik heb met mijn laptop ook wel eens gehad dat de adapter niet goed zat :X , dan draait die op een soort batterijbesparingsmodus en is die niet vooruit te branden. Volgens mij kun je in de Zwift settings hier ook nog iets over aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 14-09 18:56
Mistraller schreef op zondag 12 november 2023 @ 00:08:
[...]

Morgen weer proberen.
Ik denk dat het probleem niet bij jou lag maar dat Zwift zelf een probleem had. Bij mij liep Zwift ook niet soepel en haperde het beeld regelmatig. Dit lijkt zo nu en dan een keer voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
He mede indoor sporters. Na vervelende blessure vandaag join gestart, verbonden met neobike, bt/ant+ hrm xand om en uurtje gesport.
Koppelen tussen gsm(join) en neobike ging als vanzelf. Maar de hartslagband werd niet gevonden.
Doe ik iets fout, of kan ik de hrm niet verbinden met neobike en/of gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kaassouflee schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:16:
[...]

Ik heb met mijn laptop ook wel eens gehad dat de adapter niet goed zat :X , dan draait die op een soort batterijbesparingsmodus en is die niet vooruit te branden. Volgens mij kun je in de Zwift settings hier ook nog iets over aanpassen.
Klopt, dát heb ik ook wel eens. Ik heb al eens geprobeerd om alle powersettings zo te krijgen dat ongeacht accu of AC altijd fullperformance blijft. Maar iets in de hardware houdt dat tegen. Maar goed, charge lampje was aan dus de stekker zat er goed in. Enfin, ik ga het zo weer eens proberen :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:38
Even wat expert meningen gevraagd!

I k]gebruik momenteel een HP ProDesk 400 G4 SFF met:
- Intel i5 7500 (@3,4 Ghz)
- 8 GB RAM
- 256 GB SSD
- Geforce GT1030 (low profile)

Mijn zoon gaat een nieuwe game PC kopen en zijn oude game PC heeft de volgende specs:
- AMD Ryzen 5 2600 (6 cores @ 3,4 Ghz)
- 2x 8GB DDR4 RAM
- 2256 GB SSD
- Nvidia GeForce GTX1060

Wat zou de betere optie zijn om te gaan gebruiken? Wat geeft betere prestaties en graphics op Zwift? Ik heb even gekeken of ik wat vergelijkingen kan vinden en het lijkt erop dat de oude game PC flink wat betere performance moet geven, klopt dat?

[ Voor 13% gewijzigd door sanger1981 op 12-11-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@sanger1981 zal vooral in de videokaart zitten, dan lijkt die gtx wel een stuk beter ja.
Zie ook https://gpu.userbenchmark...dia-GT-1030/3639vsm283726

Zou het gewoon doen/proberen.
Ik ben overigens geen expert, maar volgens mij is het wel logisch...

[ Voor 13% gewijzigd door DialOut op 12-11-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
DialOut schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:04:
@sanger1981 zal vooral in de videokaart zitten, dan lijkt die gtx wel een stuk beter ja.
Zie ook https://gpu.userbenchmark...dia-GT-1030/3639vsm283726

Zou het gewoon doen/proberen.
Ik ben overigens geen expert, maar volgens mij is het wel logisch...
Ik vind het ook logisch klinken :Y Maar ben ook zeker geen expert. Maar zowel de GPU als de CPU komen veel beter uit de benchmark, het dubbele aan geheugen. Moet eigenlijk wel een flinke boost geven lijkt mij.

De game PC is nu nog in gebruik en mijn idee was dat ik hem dan overkoop van mijn zoon. Dus het bepaald ook deels zijn budget voor een nieuwe game PC. Misschien toch maar volgend weekend eens doen.

[ Voor 14% gewijzigd door sanger1981 op 12-11-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Nu online
Zwift heeft vooral baat bij raw single thread cpu performance (intel) en een nvidia grafische kaart.

Zie hier : https://zwiftinsider.com/zwift-pc-guide/

En : https://zwiftalizer.com/benchmarks

Dus zet de videokaart gtx1060 over dan kun je waarschijnlijk Ultra profile, 2160p (4K) resolutie draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door mountainbiker op 12-11-2023 14:37 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

sanger1981 schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:46:
Even wat expert meningen gevraagd!

I k]gebruik momenteel een HP ProDesk 400 G4 SFF met:
- Intel i5 7500 (@3,4 Ghz)
- 8 GB RAM
- 256 GB SSD
- Geforce GT1030 (low profile)

Mijn zoon gaat een nieuwe game PC kopen en zijn oude game PC heeft de volgende specs:
- AMD Ryzen 5 2600 (6 cores @ 3,4 Ghz)
- 2x 8GB DDR4 RAM
- 2256 GB SSD
- Nvidia GeForce GTX1060

Wat zou de betere optie zijn om te gaan gebruiken? Wat geeft betere prestaties en graphics op Zwift? Ik heb even gekeken of ik wat vergelijkingen kan vinden en het lijkt erop dat de oude game PC flink wat betere performance moet geven, klopt dat?
CPU kracht van beide is voor Zwift zo goed als gelijk.

Als ik jou was zou ik een GTX 1050 Ti (low profile of ITX formaat, zonder extra 6 pins voeding) in die ProDesk van je zetten. Dan kan je soepel Zwift draaien met Ultra graphics profile op 1440p (dit ook selecteren als je een full hd tv hebt)
Kan je zoon z'n PC helemaal verkopen en dat gebruiken voor aanschaf van een nieuwe.

Edit: nog even reageren op de berichten na je vraag.
- 8 GB intern geheugen is genoeg. Meer gaat je voor Zwift niets opleveren. Andere programma's er naast draaien dan heeft meer geheugen zin. Echter heeft dat invloed op hoe soepel Zwift draait, dus niet doen.
- De GTX 1060 van je zoon kan je niet in de ProDesk zetten. Deze videokaart vraagt 120 W power en gebruikt een externe 6-pins voeding. Als het al kan (denk niet dat het mobo het accepteert) is de PSU van de ProDesk niet voldoende.

[ Voor 18% gewijzigd door oNo op 12-11-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
mountainbiker schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:31:
Zwift heeft vooral baat bij raw single thread cpu performance (intel) en een nvidia grafische kaart.

Zie hier : https://zwiftinsider.com/zwift-pc-guide/

En : https://zwiftalizer.com/benchmarks

Dus zet de videokaart gtx1060 over dan kun je waarschijnlijk Ultra profile, 2160p (4K) resolutie draaien.
Dat past denk ik niet? De HP ProDesk is een SFF en daar past de 1030 netaan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Een dual fan 1060 past als je de SDD / drive bracket er uit haalt. Maar of het past maakt niet uit want die 1060 kan gewoon qua energieverbruik niet in je ProDesk. Die optie dus gewoon vergeten.

[ Voor 4% gewijzigd door oNo op 12-11-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
oNo schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:49:
[...]

CPU kracht van beide is voor Zwift zo goed als gelijk.

Als ik jou was zou ik een GTX 1050 Ti (low profile of ITX formaat, zonder extra 6 pins voeding) in die ProDesk van je zetten. Dan kan je soepel Zwift draaien met Ultra graphics profile op 1440p (dit ook selecteren als je een full hd tv hebt)
Kan je zoon z'n PC helemaal verkopen en dat gebruiken voor aanschaf van een nieuwe.

Edit: nog even reageren op de berichten na je vraag.
- 8 GB intern geheugen is genoeg. Meer gaat je voor Zwift niets opleveren. Andere programma's er naast draaien dan heeft meer geheugen zin. Echter heeft dat invloed op hoe soepel Zwift draait, dus niet doen.
- De GTX 1060 van je zoon kan je niet in de ProDesk zetten. Deze videokaart vraagt 120 W power en gebruikt een externe 6-pins voeding. Als het al kan (denk niet dat het mobo het accepteert) is de PSU van de ProDesk niet voldoende.
Zou ik dan niet beter een i3-12100F in de oude game PC kunnen zetten? Dat is de door Zwift aangeraden CPU en die kost maar iets van EUR 90, stuk goedkoper dan een 1050Ti. Of trekt het moederbord dat niet?

En over het verkopen van de oude PC, ik denk dat hij er bij mij meer voor krijgt dan bij iemand anders ;)

[ Voor 8% gewijzigd door sanger1981 op 12-11-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Nu online
Je kunt natuurlijk geen intel cpu in een amd moederbord zetten.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

sanger1981 schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:06:
[...]

Zou ik dan niet beter een i3-12100F in de oude game PC kunnen zetten? Dat is de door Zwift aangeraden CPU en die kost maar iets van EUR 90, stuk goedkoper dan een 1050Ti. Of trekt het moederbord dat niet?

En over het verkopen van de oude PC, ik denk dat hij er bij mij meer voor krijgt dan bij iemand anders ;)
Een i3-12100 past niet, andere socket.

De beste budget/performance upgrade is een Ryzen 5 5600 in de game PC van je zoon. Die processor heeft een AM4 socket (wel even de bios updaten voor de upgrade)

Veel meer upgraden kan maar de winst is dan beperkt. Eigenlijk alleen aan te raden voor de liefhebber. Die GTX 1060 is prima voor 1440p ultra. Als het een 6 GB model is kan je de 4k instelling kiezen, dat is nog net iets mooier.

Een passende 1050 Ti is gebruikt voor onder de 75 euro te vinden.

Weet niet wat je zoon wil, maar de genoemde Ryzen 5 5600 en een RTX 3060 Ti is heel veel performance voor relatief weinig budget.

Een beetje zoeken en je hebt voor < 450 euro aan upgrades allebei een systeem waar je wat aan hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door oNo op 12-11-2023 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Tom-Z schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:29:
Ik heb sinds kort een Elite Suito, maar er zit een enorm verschil tussen het vermogen dat m'n 4iiii aangeeft versus de Suito. Op de 4iiii bijvoorbeeld 1 minuut 400 W tegen 1 minuut 345 W op de Suito. Volgens de Suito zou ik dan uitkomen op een FTP van 258 W, terwijl de 4iiii 300 W zou zeggen.
Nu is die 4iiii left-sided, maar het lijkt me wel een fors verschil.

[...]
Ik heb inmiddels ergens anders een Direto XR gehaald en die komt wel binnen 1% foutmarge overeen met m'n 4iiii. Het lag dus aan de Suito, die gaf bij hogere wattages gewoon 15% te weinig aan. Dat lucht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
oNo schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:38:
[...]

Een i3-12100 past niet, andere socket.

De beste budget/performance upgrade is een Ryzen 5 5600 in de game PC van je zoon. Die processor heeft een AM4 socket (wel even de bios updaten voor de upgrade)

Veel meer upgraden kan maar de winst is dan beperkt. Eigenlijk alleen aan te raden voor de liefhebber. Die GTX 1060 is prima voor 1440p ultra. Als het een 6 GB model is kan je de 4k instelling kiezen, dat is nog net iets mooier.

Een passende 1050 Ti is gebruikt voor onder de 75 euro te vinden.

Weet niet wat je zoon wil, maar de genoemde Ryzen 5 5600 en een RTX 3060 Ti is heel veel performance voor relatief weinig budget.

Een beetje zoeken en je hebt voor < 450 euro aan upgrades allebei een systeem waar je wat aan hebt.
En dan bedoel je dus een Ryzen 5 5600 + RTX3060Ti voor hem en een 1050Ti voor mij denk ik? Geeft wel te denken..... Zal het er nog eens met hem over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
sanger1981 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:45:
[...]

En dan bedoel je dus een Ryzen 5 5600 + RTX3060Ti voor hem en een 1050Ti voor mij denk ik? Geeft wel te denken..... Zal het er nog eens met hem over hebben.
Je CPU is meer dan voldoende. Gewoon een 1050Ti bemachtigen en je bent klaar.
80 euro: v&a aangeboden: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC

Zwift draait hier op mijn oude PC met een i7 4770k icm een 1060 GPU, 4K ultra.

Vroeger gebruikte ik een laptop met i7 7700hq en 1050Ti GPU. Werkte ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
Tom-Z schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:19:
[...]

Ik heb inmiddels ergens anders een Direto XR gehaald en die komt wel binnen 1% foutmarge overeen met m'n 4iiii. Het lag dus aan de Suito, die gaf bij hogere wattages gewoon 15% te weinig aan. Dat lucht op.
Goed om te lezen en vervelend om te lezen :F
Eens bedenken hoe ik het ga aanpakken...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

sanger1981 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:45:
[...]

Dat bedoel ik ja.

3060 Ti omdat ik verwacht dat de huidige PSU dat aan kan (wel even controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
oNo schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:08:
[...]

Dat bedoel ik ja.

3060 Ti omdat ik verwacht dat de huidige PSU dat aan kan (wel even controleren)
630w is de PSU. Hij is aan het twijfelen gegaan, dus gaat er een nachtje over slapen. Maar ik denk dat ie toch liever voor nieuw gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kwiebus schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat het probleem niet bij jou lag maar dat Zwift zelf een probleem had. Bij mij liep Zwift ook niet soepel en haperde het beeld regelmatig. Dit lijkt zo nu en dan een keer voor te komen.
Vandaag alles weer gewoon buttersmooth. (voor zover mogelijk, mijn laptop is 12 jaar oud :P )
In elk geval zag alles er voldoende vloeiend uit en ook spotify op de achtergrond was geen probleem.

Wat het nu was? Geen idee.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36
Ik ben ook in de markt voor een smart trainer. Ik wilde eigenlijk de Zwift Hub Classic, maar die is op dit moment uitverkocht voor mijn cassette type. Nu zie ik net op Bol.com de Wahoo Kickr Core staan voor 499.-. Dat lijkt me op dit moment dan ook een prima deal? Volgens mij zijn ze verder vergelijkbaar qua specs en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:38
Viccers schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:01:
Ik ben ook in de markt voor een smart trainer. Ik wilde eigenlijk de Zwift Hub Classic, maar die is op dit moment uitverkocht voor mijn cassette type. Nu zie ik net op Bol.com de Wahoo Kickr Core staan voor 499.-. Dat lijkt me op dit moment dan ook een prima deal? Volgens mij zijn ze verder vergelijkbaar qua specs en kwaliteit.
Ik ben ook zoekende ik had mijn oog laten vallen op: https://www.mantel.com/elite-suito-fietstrainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

Phydomir

Dennis

Ik heb geen ervaring met die Zwift Hub maar 499 voor een Kickr Core is een hele mooie prijs. Is ook gewoon een hele goede trainer. Houd er wel rekening mee dat de Core standaard zonder cassette wordt geleverd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:26
Wat mij bevalt aan de Zwift Hub is de automatische calibratie. De Kickr Core heeft dat niet voor zover ik weet maar deze heeft dan wel de mogelijkheid tot meerdere gelijktijdige bluetooth-verbindingen. Verder natuurlijk helemaal prima!

[ Voor 7% gewijzigd door derhenno op 13-11-2023 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hier sinds vorige week de Zwift Hub On in gebruik (mijn vrouw en ik hebben vrijwel dezelfde lengte dus dat komt mooi uit, nu hoeft ze alleen nog maar aan spd pedalen te wennen).

Ze begon zelf een week of twee geleden over deze optie na geïnspireerd te zijn door vriendinnen . Ivm omstandigheden is het voor haar niet handig om zelf alleen op een racefiets of mtb te gaan fietsen dus dit leek haar wel een goed idee. Ik had mij vorig jaar al eens ingelezen op het onderwerp 'smarttrainers' maar nooit doorgezet, nu dus wel! Een kijkje op de Swift site bracht in eerste instantie geen oplossing.. Alles uitverkocht. Toen ik een uurtje later keek stond de Hub One op voorraad dus meteen besteld en twee dagen later konden we al aan de slag d:)b

Afgelopen zomer een racefiets gekocht. Ik heb mij flink vergist in het fietsen met een racefiets tov MTB (wat ik veel meer doe). De racefiets heeft op de Zwift Hub One al meer kilometers gedraaid dan afgelopen zomer buiten.. :$ Geeft in ieder geval aan hoe leuk we het beiden vinden om in Watopia te fietsen.

Goede tip hier gelezen over de diaprojector klaptafel, die had m'n schoonvader nog op zolder staan, top om zo te starten! Perfect formaat om een MacBook Air M1 op te plaatsen!

Vandaag ga ik starten met het Zwift 'Build Me Up' programma. Ik zal mij hier af en toe eens melden met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
wienesroa schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:11:
He mede indoor sporters. Na vervelende blessure vandaag join gestart, verbonden met neobike, bt/ant+ hrm xand om en uurtje gesport.
Koppelen tussen gsm(join) en neobike ging als vanzelf. Maar de hartslagband werd niet gevonden.
Doe ik iets fout, of kan ik de hrm niet verbinden met neobike en/of gsm?
Gaat hier prima. Je zag de HRM wel in het bluetooth lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
Ik heb op zoek naar een telefoonhoes/houder die je op je Garmin mount kunt draaien zodat je je telefoon tijdens Zwift bij de hand hebt. Heeft iemand een tip? Ik kan nergens zoiets vinden..

Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58
Gieter90 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:45:
Ik heb op zoek naar een telefoonhoes/houder die je op je Garmin mount kunt draaien zodat je je telefoon tijdens Zwift bij de hand hebt. Heeft iemand een tip? Ik kan nergens zoiets vinden..

Dank!
Ik heb hiervoor een sticker besteld bij ome Alie. Op oud hoesje geplakt en gaan.

Even zoeken op: Garmin Sticker Mount

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 13-11-2023 11:54 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Gieter90 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:45:

Dank!
1e hit op Google: https://www.amazon.com.be...ase&qid=1699872723&sr=8-1

Of het handig is, geen idee. Gsm ligt hier gewoon naast me op een tafeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:38
Ik zit tussen De Wahoo en de Elite Suito-T twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-09 12:58
mhr-zip schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:53:
[...]

Ik heb hiervoor een sticker besteld bij ome Alie. Op oud hoesje geplakt en gaan.

Even zoeken op: Garmin Sticker Mount
Die heb ik ook, voor binnen ideaal, maar ik zou hem niet buiten op de weg gebruiken

[ Voor 50% gewijzigd door verstappen33 op 13-11-2023 13:00 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
mr_MKZ schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:43:
[...]

Tijdens mijn 'onderzoekje' een week of twee geleden kwam de Elite er wat minder gunstig vanaf vwb kwaliteit.. Tenminste, daar las ik wat meer klachten over.

Ik ben uiteindelijke hij de Zwift Hub One uitgekomen maar twijfelde ook over de Wahoo Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:15
Kan je met die Zift hub one ook iets anders doen dan allen maar Zwift, of zit iedereen nur op Zwift ? 😳
Als ik de alternatieven bekijk, dan lijkt het me net dat BKool, Rouvy, Fulgaz allemaal ook echte rit-simulaties aanbieden (waaronder veel bekende beklimmingen) bovenop de klassieke ftp, race en workouts. (En zwift net niet ?, alleen game-like animatie race en workouts ?)
Nochtans lees ik hier alleen zwift, zwift, zwift … #puzzled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
PaulC schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:51:
Kan je met die Zift hub one ook iets anders doen dan allen maar Zwift, of zit iedereen nur op Zwift ? 😳
Als ik de alternatieven bekijk, dan lijkt het me net dat BKool, Rouvy, Fulgaz allemaal ook echte rit-simulaties aanbieden (waaronder veel bekende beklimmingen) bovenop de klassieke ftp, race en workouts. (En zwift net niet ?, alleen game-like animatie race en workouts ?)
Nochtans lees ik hier alleen zwift, zwift, zwift … #puzzled
Als je de andere programma's wenst te gebruiken op de Hub One moet je er een cassette opzetten. Wij gebruiken het komende jaar alleen Zwift (vriendinnen van mijn vrouw zitten daar ook op dus dat was de aanleiding). Als we een jaar verder zijn kijken we wel wat we doen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

D-Ed schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:57:
[...]

Als je de andere programma's wenst te gebruiken op de Hub One moet je er een cassette opzetten. Wij gebruiken het komende jaar alleen Zwift (vriendinnen van mijn vrouw zitten daar ook op dus dat was de aanleiding). Als we een jaar verder zijn kijken we wel wat we doen ;)
Of je maakt gebruik van de ERG-mode. Dan hoef je ook niet te schakelen, alleen maar te trappen :>

@PaulC volgens mij zit er hier ook een aanzienlijke groep op TrainerRoad en diverse op de andere platforms. Zelf gebruik(te) ik Systm. De filmpjes en humor werkt voor mij. De trainingsschema's dan weer minder.

Ik zou vooral op zoek gaan naar wat voor jou werkt. Ieder heeft zo zijn voorkeuren; maar dat Zwift iets neergezet heeft dat voor veel mensen aantrekkelijk is, is duidelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Roozzz op 13-11-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
Dit had ik ook gevonden alleen nadeel is dat je scherm niet helemaal ‘vrij’ is. Die knoppen in de Zwift Companion appen zitten bijv. precies achter die rubbere straps 😅
CedricD schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:53:
[...]

1e hit op Google: https://www.amazon.com.be...ase&qid=1699872723&sr=8-1

Of het handig is, geen idee. Gsm ligt hier gewoon naast me op een tafeltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:09:
[...]

Of je maakt gebruik van de ERG-mode. Dan hoef je ook niet te schakelen, alleen maar te trappen :>

@PaulC volgens mij zit er hier ook een aanzienlijke groep op TrainerRoad en diverse op de andere platforms. Zelf gebruik(te) ik Systm. De filmpjes en humor werkt voor mij. De trainingsschema's dan weer minder.

Ik zou vooral op zoek gaan naar wat voor jou werkt. Ieder heeft zo zijn voorkeuren; maar dat Zwift iets neergezet heeft dat voor veel mensen aantrekkelijk is, is duidelijk.
Ah ja, dat kan ook. Zo diep zit ik er nog niet in ;) Prima ding voor wat het voor ons nu moet zijn in ieder geval 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Iemand ervaring met het trainer tafeltje (Van Rysel) van de Decathlon? Goed of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Racefiets schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:37:
Hallo,

Ik ben Rianne en ik heb sinds afgelopen augustus een racefiets. Helemaal blij mee!

Graag zou ik door willen trainen in de herfst/winter maanden. Ondertussen mij wat ingelezen over een smart trainer en besloten dat ik er eentje wil gaan aanschaffen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Tacx smart s, dat is voor mij helemaal prima. Maar welke app gebruiken jullie hierbij? Het fijnst zou zijn dat ik zoveel mogelijk gegevens op één en dezelfde app kan verzamelen. Dus ook van de ritjes die ik buiten rij, trainingen, bijhouden van mijn vooruitgang en hartslag e.d.

In de toekomst wil ik graag een Garmin aanschaffen voor het navigeren, een app die daarmee kan communiceren zou dan ook heel fijn zijn.

Ik hoor het graag! 😄
Ik gebruik zelf FulGaz, die vooral geschikt is als je leuke routes wilt fietsen. Je kan via een wereldkaart bijna overal routes vinden, dus of je nu heuvel, bergen of vlak wilt fietsen. Zo kan je fietsen op IJsland, op Hawaii, bij het panama-kanaal of gewoon de Amerongse berg. Ik heb zelf ook een aantal routes zelf toegevoegd (door ze zelf te filmen). FulGaz heeft dacht ik een trial, maar je kan ook gewoon per maand betalen om het uit te proberen.

Wil je meer tegen anderen fietsen in een cartoon-omgeving, dan is Zwift meer iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mr_MKZ schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:43:
[...]

Volgens mij is de zwift hub one/classic de beste keus als je er mee wilt gaan Zwiften, gezien er een jaar abbo voor Zwift bij zit (ter waarde van 150 euro).
Ook zit er al een casette bij.

Ik wacht zelf nog ff op Black Friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevvie123
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:46
Goeiemiddag allemaal,

Ik ben opzoek naar een gescikte indoor trainer. Momenteel heb ik een 12 jaar oude Tacx Turbo staan en wil maar eens de verstap maken naar een wat meer "road feel" en Zwift (of iets vergelijkbaars) integratie. Eisen zijn:
- Te gebruiken met 2 verschillende fietsen (beide geen schijfremmen, 1x 10 speed, 1x 9 speed helaas). Ook enigsinds makkelijk te verwisselen. (liefst ook 1 Zwift account delen)
- Liefst aanstuurbaar en uitleesbaar met Garmin (zonder dat Zwift er perse tussen hoeft te zitten).
- € <800
- Liefst geen wheel on trainer

Ik was zelf bij de Zwift hub one aangekomen, ook na het lezen van enkele eerdere comments, mede vanwege de mogelijkheid om beide fietsen hier makkelijk op kwijt te kunnen. Maar het is mij niet geheel duidelijk of ik deze trainer ook met mijn Garmin Fenix 6 (pro) kan gebruiken om de training te loggen en aan te sturen of dat dat verplicht via Zwift moet (ben niet een ernom fan van vendor lock-in). Iemand hier ervaring mee of een mogelijk alternatief? Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
kevvie123 schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:24:
Goeiemiddag allemaal,

Ik ben opzoek naar een gescikte indoor trainer. Momenteel heb ik een 12 jaar oude Tacx Turbo staan en wil maar eens de verstap maken naar een wat meer "road feel" en Zwift (of iets vergelijkbaars) integratie. Eisen zijn:
- Te gebruiken met 2 verschillende fietsen (beide geen schijfremmen, 1x 10 speed, 1x 9 speed helaas). Ook enigsinds makkelijk te verwisselen
- Liefst aanstuurbaar en uitleesbaar met Garmin (zonder dat Zwift er perse tussen hoeft te zitten).
- € <800

Ik was zelf bij de Zwift hub one aangekomen, ook na het lezen van enkele eerdere comments, mede vanwege de mogelijkheid om beide fietsen hier makkelijk op kwijt te kunnen. Maar het is mij niet geheel duidelijk of ik deze trainer ook met mijn Garmin Fenix 6 (pro) kan gebruiken om de training te loggen en aan te sturen of dat dat verplicht via Zwift moet (ben niet een ernom fan van vendor lock-in). Iemand hier ervaring mee of een mogelijk alternatief? Alvast heel erg bedankt!
Loggen van een rit kan in ieder geval met de F6, je moet dan de trainer niet connecten als controllable, maar enkel als power source. Maar eigenlijk is dit omslachtig en niet nodig
Wat je ook kan is zorgen dat je zwift rit na afronden wordt gesynced met garmin connect,(vroeger miste je veel metrics bij een externe rit, maar tegewoordig wordt zo goed als alles berekend, ook als de rit niet is opgenomen met een garmin deice). Ik stuur zelf de trainer aan via TrainerRoad op mijn telefoon en na afronden wordt alles gesynced met garmin en strava en is in garmin ook alles compleet qua belasting, focus load, VO2max, recovery tijd etc.

je kan met een F6 de trainer ook aansturen (je moet de trainer dan wel anders connecten, als controllable device), maar je zal dit wel in ERG mode moeten doen omdat je zonder zwift niet virtueel kan schakelen (met de hub one), je kan dan in garmin connect bv een workout aanmaken met bv blokken van X % FTP of Y watts. Vervolgens kan je horloge dus de power target naar de trainer sturen en zo kan je een workout doen. (workouts kan je zelf maken of vanuit andere tools naar garmin syncen, bv trainingspeaks).

zolang je geen ander simulatie apps wilt gaan gebruiken, en juist wel zwift is de one wel een handige keuze als je met verschillende cassettes zit

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 13-11-2023 16:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Noxa schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:25:
[...]
Ik heb wel erg goede ervaringen met Tacx service. Ze hebben mijn oude neo1 kosteloos vervangen voor een neo2 toen deze er mee op hield.
Ik heb contact gezocht en ik heb een bericht dat hij niet meer onder garantie valt, maar dat ze hem kunnen omruilen voor 227 euro. Nu twijfel ik een beetje tussen de opties.

- 227 euro betalen en het is geregeld (voor hoe lang het duurt)
- Voor 150 euro zelf een gemodificeerde alu spanrolarm en wat nieuwe lagers/riem plaatsen
- Een Wahoo Kickr Core scoren, momenteel goed geprijsd
- Wachten op BF voor een Zwift Hub aanbieding
- Mezelf niet af laten schepen en proberen een kosteloze vervanging te regelen. Dat moet dan denk ik wel bij de leverancier, ik heb 'm niet rechtstreeks bij Tacx gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 11:16
Virtueel schakelen van de hub one kan nu alleen in Zwift maar het zou mij niet verbazen als dit voor andere software ook beschikbaar wordt gemaakt. En zo niet; kun je altijd nog een cassette monteren (al is dat minder makkelijk met 2 verschillende fietsen). En ERG mode kan natuurlijk altijd zoals al eerder genoemd.
kevvie123 schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:24:
Goeiemiddag allemaal,

- Te gebruiken met 2 verschillende fietsen (beide geen schijfremmen, 1x 10 speed, 1x 9 speed helaas). Ook enigsinds makkelijk te verwisselen. (liefst ook 1 Zwift account delen)
- € <800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Domme vraag wellicht... maar ik heb sinds heeele lange tijd mijn Tacx Bushido weer eens gecalibreerd. Is dat een waarde die in de Tacx wordt opgeslagen? Want dan ben ik wel heel benieuwd naar mijn volgende zwift ritje haha. Volgens zwift heb ik gisteren helemaal niet hard getrapt, maar ik voel het vandaag behoorlijk :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:16
NoepZor schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:09:
[...]
- 227 euro betalen en het is geregeld (voor hoe lang het duurt)
- Voor 150 euro zelf een gemodificeerde alu spanrolarm en wat nieuwe lagers/riem plaatsen
- Een Wahoo Kickr Core scoren, momenteel goed geprijsd
- Wachten op BF voor een Zwift Hub aanbieding
- Mezelf niet af laten schepen en proberen een kosteloze vervanging te regelen. Dat moet dan denk ik wel bij de leverancier, ik heb 'm niet rechtstreeks bij Tacx gekocht.
laatste optie lijkt mij kansloos na 3 jaar gebruik en geld investeren in achterhaalde techniek lijkt mij ook geen goed idee. Blijft keuze tussen Kickr Core en Zwift Hub. Persoonlijk zou ik dan de Zwift Hub kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevvie123
Bedankt voor de hulp Prulleman en medjai.
Ik kom dan momenteel toch vooral bij de Zwift hub one uit en inderdaad mocht het nodig zijn een cassette erop doen.

Vervolg vraagje voor gebruikers van de Zwifthub. Is het mogelijk om de Zwift koppeling via Bluetooth te doen en via de resterende ANT+ de trainer als sensor aan mijn horloge te koppelen zodat Garmin los van Zwift de trainings data krijgt?

Ik ben voornemens 1 account met mijn vriendin te delen en dit zou de Strava/Garmin koppeling een stuk simpeler maken. Iemand met ervaring hierover of de mogelijkheid dit in een snelle test te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
kevvie123 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:18:
Bedankt voor de hulp Prulleman en medjai.
Ik kom dan momenteel toch vooral bij de Zwift hub one uit en inderdaad mocht het nodig zijn een cassette erop doen.

Vervolg vraagje voor gebruikers van de Zwifthub. Is het mogelijk om de Zwift koppeling via Bluetooth te doen en via de resterende ANT+ de trainer als sensor aan mijn horloge te koppelen zodat Garmin los van Zwift de trainings data krijgt?

Ik ben voornemens 1 account met mijn vriendin te delen en dit zou de Strava/Garmin koppeling een stuk simpeler maken. Iemand met ervaring hierover of de mogelijkheid dit in een snelle test te proberen?
Wij hebben hier alles over BT lopen (ik Apple Watch, mijn vrouw Garmin Venq). Beiden een ander account maar volgens mij moet dat niet uitmaken. Via de Garmin gewoon je hartslag uitzenden en de app op je computer of ander device pikt hem zo op.

Edit; De workouts komen vanzelf in Garmin Connect als je die koppeling hebt gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 14-11-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Sparhawk schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:35:
Allen,

Ik heb een beetje hulp nodig :)
Nou, na veel overleg/discussie/youtube/dcrainmaker is de kogel door de kerk, en willen we een stages SB20 aanschaffen. Nu heeft futurum die al een tijdje voor 2K te koop staan, maar black friday komt er natuurlijk ook weer aan.....

Heeft iemand de afgelopen tijd de prijs van de stages SB20 in de gaten gehouden? Ik kan geen oude prijzen online vinden. Iemand ook een idee of deze binnenkort nog goedkoper gaat zijn? 2 weken moet ik nog wel kunnen wachten 8)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevvie123
Ah goed om te horen! Welke data krijg je allemaal binnen via BT op je horloge?
D-Ed schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:28:
[...]

Wij hebben hier alles over BT lopen (ik Apple Watch, mijn vrouw Garmin Venq). Beiden een ander account maar volgens mij moet dat niet uitmaken. Via de Garmin gewoon je hartslag uitzenden en de app op je computer of ander device pikt hem zo op.

Edit; De workouts komen vanzelf in Garmin Connect als je die koppeling hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:30:
Domme vraag wellicht... maar ik heb sinds heeele lange tijd mijn Tacx Bushido weer eens gecalibreerd. Is dat een waarde die in de Tacx wordt opgeslagen? Want dan ben ik wel heel benieuwd naar mijn volgende zwift ritje haha. Volgens zwift heb ik gisteren helemaal niet hard getrapt, maar ik voel het vandaag behoorlijk :P
Ik ben nu ook inmiddels 3-4 weken aan het zwiften en ik merk dat indoor fietsen totaal anders is dan buiten..
Buiten varieer je veel meer met cadans en vermogen en hou je de benen nog wel eens stil.

Binnen is de druk op de benen veel meer constant zonder dipjes van even wind mee of heuveltje af en beentjes stilhouden etc..

Een duurrit op de tacx op 160W en hs 135 (Z2 ritje voor mij), voelt best wel vermoeiend na 2 uur..

En zoals eerder vermeld de powermeter in de tacx verschilt ongeveer 10-15% met mijn 4iiii op de linkerpedaal.
Op mijn 4iiii trap ik in zo'n ritje ongeveer 180W (tegelijk gemeten), en dan rekeninghoudend dat je 2 uur constante druk op de benen hebt snap ik wel dat het intensiever is/voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
kevvie123 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:11:
Ah goed om te horen! Welke data krijg je allemaal binnen via BT op je horloge?

[...]
Ik heb mijn Apple Watch nog niet gekoppeld aan Garmin connect (want die gooit alles door naar Strava en dat wil ik eigenlijk nog niet :X ). De Garmin van mijn vrouw pas sinds gisterenavond, daar hebben we verder nog niet in detail naar gekeken. Ging om ons om de hartslag.

Dit weekend kan ik daar wel verder naar kijken als ik wat meer tijd heb. Volgens mij komen hier vanzelf inhoudelijke reacties voor die tijd van anderen die het precies weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Ik meld mij ook hier, Gisteren een goeie deal gescoord via marktplaats op een Kickr Core, Zijn er ook goede alternatieven voor zwift qua trainings programma's ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:22
@Mjelnir Je hebt hier op het forum verschillende aanhangers. Maar wil je objectief wat lezen over de verschillende trainingsapps zou ik de onderstaande link even bekijken van DC Rainmaker

https://www.dcrainmaker.c...or-trainer-app-guide.html

Maar in mijn optiek:

- Hou je van gameplay en lijkt het je leuk om wedstrijdjes te rijden dan kom je snel uit bij Zwift.
- Hou je van de omgeving etc dan kom je snel uit bij Rouvy
- Hou je van goede structuur in je training en kijk je tijdens het trainen liever een serie dan kom je uit bij Trainerroad.

Zelf gebruik ik trainerroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
verstappen33 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:22:
[...]

Ik ben nu ook inmiddels 3-4 weken aan het zwiften en ik merk dat indoor fietsen totaal anders is dan buiten..
Buiten varieer je veel meer met cadans en vermogen en hou je de benen nog wel eens stil.

Binnen is de druk op de benen veel meer constant zonder dipjes van even wind mee of heuveltje af en beentjes stilhouden etc..

Een duurrit op de tacx op 160W en hs 135 (Z2 ritje voor mij), voelt best wel vermoeiend na 2 uur..

En zoals eerder vermeld de powermeter in de tacx verschilt ongeveer 10-15% met mijn 4iiii op de linkerpedaal.
Op mijn 4iiii trap ik in zo'n ritje ongeveer 180W (tegelijk gemeten), en dan rekeninghoudend dat je 2 uur constante druk op de benen hebt snap ik wel dat het intensiever is/voelt.
Ik Zwift al een jaar of 5 ;) Maar denk dat ik hooguit 3x gecalibreerd heb. En het valt me ook op dat mijn segmenttijden overall teruglopen als ik terugkijk. Nu zou dat natuurlijk ook kunnen betekenen dat ik een slappe zak aan het worden ben :P Maar ik heb het idee dat mijn buitentijden juist aan het verbeteren waren.

Met een wheelon spelen natuurlijk meer zaken mee, want ook de veroudering van de band, bandenspanning speelt een rol. Maar daarom was ik dus benieuwd of calibreren ertoe kan leiden dat een tacx andere waardes gaat uitsturen. Mijn tacx fiets heeft geen PM en ik denk dat mijn 4iiii shimano hollowtech niet op een FSA Gosamer crank past, om het ff uit te kunnen testen.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
@Mjelnir , helemaal eens met @pier87 . 1 aanvulling: MyWhoosh lijkt mij ook nog interessant als Zwift alternatief, dus als je nog gaat starten is dit misschien ook een leuke begin (mede doordat het -nog- gratis is). Meer info ook https://www.cyclingnews.c...gitimate-zwift-contender/

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat ik nog veel op Zwift zit (o.a. ivm ZRL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:43

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Mjelnir schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:47:
Ik meld mij ook hier, Gisteren een goeie deal gescoord via marktplaats op een Kickr Core, Zijn er ook goede alternatieven voor zwift qua trainings programma's ?
Wil ik deze winter testen:
- Rouvy
- MyWhoosh
- Rolla World

Zeker de laatste twee zijn visueel mooier dan Zwift, maar met veeel minder gebruikers. Weet niet wat ik daarvan zal vinden want eigenlijk maakt community en de anderen voor mij niet zoveel uit denk ik.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
pier87 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:14:
@Mjelnir Je hebt hier op het forum verschillende aanhangers. Maar wil je objectief wat lezen over de verschillende trainingsapps zou ik de onderstaande link even bekijken van DC Rainmaker

https://www.dcrainmaker.c...or-trainer-app-guide.html

Maar in mijn optiek:

- Hou je van gameplay en lijkt het je leuk om wedstrijdjes te rijden dan kom je snel uit bij Zwift.
- Hou je van de omgeving etc dan kom je snel uit bij Rouvy
- Hou je van goede structuur in je training en kijk je tijdens het trainen liever een serie dan kom je uit bij Trainerroad.

Zelf gebruik ik trainerroad.
bijna niks aan toe te voegen, gebruik zelf ook TR, maar ik denk wel dan JOIN inmiddels een aardig alternatief is. Ze hebben ook een native workout player in de mobiele app (dus je kan met je telefoon en de join app rechtstreeks je trainer aansturen).
Qua prijs scheelt het ook een hoop , 1e 6 maanen voor 40 euro... bij TR is die 40 euro na 2 maanden al op :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Rouvy staat bij mij ook nog op mijn uitprobeer lijstje, maar voor nu red ik mij prima met Zwift.

Ik werk meestal een workout af, omdat ik gericht wil trainen.
Tijdens een groepsritje of westrijd is het bijna niet mogelijk..

Afgelopen weekend mee willen doen aan een groepsrit, maar door wat connectie problemen (slechte wifi in de garage) verloor ik de aansluiting met de groep en fietste er helaas achteraan.

Binnenkort even een AP in de garage regelen, hopelijk blijft de verbinding dan wel stabiel en dan wat meer ontdekken met groepsritten en/of wedstrijdjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
Ik heb via AliExpress een Ant+ dongle gekocht zodat mijn Garmin horloge mijn hartslag weergeeft in Zwift. Normaliter Zwifte ik dus via Bluetooth zonder hartslag weergave (Tacx Flux 2 fietstrainer). Heel af en toe een connection failure maar heel weinig.

De laptop (met Ant dongle nu) is +-1,5 meter verwijderd van mijn fietstrainer en ik krijg in een ritje van een uur regelmatig de melding ‘connection failure’. Ook lijkt het alsof mijn ERG-mode niet goed meer werkt. Waar ik voorheen (Bluetooth) met ERG-mode aan alleen op mijn cadans hoef te letten bij een training, is het nu eigenlijk nodig om te schakelen om de juiste wattage/cadans te kunnen leveren. Ook valt de hartslag zo nu en dan weg.

Zou dit allemaal te maken kunnen hebben met het Ant+ signaal wat niet sterk genoeg is? Oftewel, dan heb ik 2 keuzes denk ik?;

- USB verlengsnoer welke de Ant+ dongle naast mijn fietstrainer positioneert (iemand dit ooit eerder gedaan met een positief resultaat?)
- toch een Bluetooth hartslagmeter zodat het hele systeem weer via Bluetooth communiceert

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en hier een juiste oplossing voor gevonden?
Pagina: 1 ... 131 ... 161 Laatste