Allen,
Ik heb een beetje hulp nodig
Mijn vrouw en ik willen ook indoor gaan trainen om gewoon onze conditie op peil te houden / te verbeteren. Situatie is thuis als volgt:
Ik, 1,93 meter, racefiets met 11 speed en steekas
Mijn vrouw, 1,73 meter, racefiets met 10 speed en wielspanner
Druk leven, kids, dus effiency is fijn
We twijfelen heel erg wat we moeten gaan doen, één (tacx) trainer aanschaffen, en elke keer fiets wisselen, twee trainers aanschaffen, 1 rollenbank aanschaffen, of een spinning fiets, of een smart bike kopen.
Eisenlijstje is als volgt:
- We hoeven niet tegelijk te trainen
- Het moet snel te gebruiken zijn, als we een uurtje over hebben willen we niet eerst een half uur prutsen met ombouwen/instellen
- Als er een spinning bike / smart bike komt moeten we er beiden op passen
- Graag iets met trainingen / programma's; blind een uur trappen motiveert niet echt
- Budget is minder van belang, we willen het vooral goed aanpakken,
- Als we 2 apparaten kopen, dan het liefst ook nog een beetje eenvoudig op te bergen
Wat achtergrond; voordat we kids hadden fietsten we regelmatig; nu met de kids is dat ver afgezakt. Ik fiets op de racer ca 2K/jaar, mijn vrouw minder. Nu onze kids wat ouder zijn willen we dit wel meer gaan oppakken. Ik heb ooit lang geleden een oude tacx op MP gekocht, maar die letterlijk 2 keer gebruikt (moest je nog zo'n speciale band monteren etc etc). Motiveerde dus niet echt, en stond te lang in de kast.
We zijn laatst bij 12go biking binnengelopen, maar niet echt veel wijzer geworden.
Zelf ook bij DC rainmaker gekeken, en de zwift hub1 leek een leuke optie, omdat je dan van de discussie af bent welke cassette er gemonteerd moet worden. Na wat langer nadenken hebben we toch besloten dat het wisselen van een fiets, voordat je gaat trainen, eigenlijk al een drempel is....
Dus we neigen nu zelf naar een complete fietstrainer, niet iets waar je je huidge fiets in moet zetten. Maar dan krijg je weer de discussie over maatvoering en prijs. We willen niet 2 apparaten hoeven kopen, maar ik kan online niet altijd vinden of zo'n smart bike in te stellen is op alle lichaamsmaten. Ook het idee om gelijk >1.5K uit te moeten geven stuit me een beetje tegen de borst (als het de beste optie is doen we het wel).
Oftewel, ik kom er niet uit, en hulp is welkom
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.