Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 127 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 22:44

Roozzz

Plus ultra

don spike schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:43:
Ik heb deze thread een beetje doorgelezen en heb geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem / vraag.

Mijn partner heeft nu bijna een jaar een Tracx Neo 2t en een Garmin Edge 1040. Beide een Garmin Company. Maar we krijgen het niet voor elkaar om een indoor training te starten dat de Garmin Edge de juiste informatie weer geeft. Dat deze twee samenwerken met een indoor training workout.

Nu start mijn partner eigenlijk altijd een training met de (Garmin) Tracx Training App, maar de Garmin Edge weet dan niets van deze training af en gaat raar doen.

De Tracx Neo 2t is verbonden met de Garmin Edge 1040. Maar hoe kan ik via de Garmin Edge een indoor training starten dat hij de Tracx Neo 2t aanstuurt? Of moet dit via de (Garmin) Connect App?

Ben zelf een Wahoo gebruiker, en vind die hele Garmin menu zeer verwarrend. Hij heeft mij maanden geleden al gevraagd om dit verder uit te zoeken, maar de support pagina van Garmin zijn ook niet echt helpful. En ik kom er maar niet uit. Heb al van alles geprobeerd.
Ik snap niet echt wat je nu probeert te doen. Welk probleem ben je aan het oplossen? Je lijkt nu twee verschillende apparaten de trainer te willen laten aansturen? :? Dat is uiteraard een recept voor conflicten.

Wat je wel eenvoudig kan doen is een van beide de trainer aan te laten te sturen en met de andere de datastroom van de trainer weer te geven en op te nemen. Kwestie van dubbelchecken wie de 'controllable' heeft en welke alleen de power/cadans/etc sensoren.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Het is een beetje onduidelijk of @don spike alleen wil dat de data wordt weer gegeven, of dat de Edge de trainer moet aansturen. Ik vermoed het laatste, want alleen data weergeven werkt precies zoals een buiten rit.

Dit YouTube filmpje zou voldoende moeten zijn om het voor elkaar te krijgen. Het komt er vooral op neer dat de Edge goed moet worden ingesteld en dat de Tacx als trainer wordt gekoppeld. Merk en type trainer is eigenlijk irrelevant, het principe is namelijk voor alle trainers hetzelfde.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
Cloclo100 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:00:
[...]

Heb hier al hetzelfde beklag gemaakt, behoorlijk kansloos verhaal ja. Dit werkt dus gewoon niet samen, hoewel Garmin tacx al jaren terug heeft over genomen en 90 de doos gewoon "Garmin" staat. Het beste is gewoon een training maken of uploaden in Garmin Connect en op de Edge starten.
Dag wisten we niet. Mijn partner heeft juist een Garmin Edge (1040) gekocht vanwege dat het beide een Garmin product zou zijn. 8)7

Maar de Garmin Edge heeft hele andere snelheden en gegevens weer. En geeft niet weer waar je in je trainkng zit? Of starten we de training fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
Roozzz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Ik snap niet echt wat je nu probeert te doen. Welk probleem ben je aan het oplossen? Je lijkt nu twee verschillende apparaten de trainer te willen laten aansturen? :? Dat is uiteraard een recept voor conflicten.

Wat je wel eenvoudig kan doen is een van beide de trainer aan te laten te sturen en met de andere de datastroom van de trainer weer te geven en op te nemen. Kwestie van dubbelchecken wie de 'controllable' heeft en welke alleen de power/cadans/etc sensoren.
We krijgen überhaupt niet echt voor elkaar om via de Garmin een fatsoenlijke trainings te starten. Of de handleiding en interface is mij geheel onduidelijk.

Nu maken we een training aan in de Garmin) Tracx Training App. Maar de Garmin Edge fietscomputer zie natuurlijk voor je als je aan het trainen bent…

De telefoon kunnen we niet op deze handbewogen ligfiets plaatsen (welke nu goede nuttige data weergeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
Phydomir schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:36:
Het is een beetje onduidelijk of @don spike alleen wil dat de data wordt weer gegeven, of dat de Edge de trainer moet aansturen. Ik vermoed het laatste, want alleen data weergeven werkt precies zoals een buiten rit.
Ook nog niet echt over nagedacht, weet ook niet wat de gebruikelijke route is. Daar ben ik meer naar opzoek.

Nu geeft de Garmin Edge bike computer bijvoorbeeld hele andere snelheden, afstand en andere data aan dan de (Garmin) Tracx Training App waarmee we tot heden een training mee starten.

De telefoon met die App open ligt ernaast om te zien waar je in de trainings zit, en in welke fase…
(Betreft voor een ligfiets, hand bewogen, maar dat maakt feitelijk niets uit voor de werking).
Phydomir schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:36:.
Dit YouTube filmpje zou voldoende moeten zijn om het voor elkaar te krijgen. Het komt er vooral op neer dat de Edge goed moet worden ingesteld en dat de Tacx als trainer wordt gekoppeld. Merk en type trainer is eigenlijk irrelevant, het principe is namelijk voor alle trainers hetzelfde.

[YouTube: 4 WAYS to Use Your GARMIN EDGE With Your Smart Bike Trainer]
Bedankt. Had al andere YouTube filmpjes gezien. Maar daarin werd eigenlijk meer geklaagd dat de twee niet goed kunnen samenwerken. Dan dat ik goede tips en instructies kreeg.

Ik ga deze straks bekijken en dan deze en alle andere tips van hierboven uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Je zult inderdaad niet op de Garmin de training kunnen zien omdat die de training ook niet aanstuurt (en dus niet weet wat er gebeuren gaat). De verschillen in waarden kunnen komen door de verkeerd ingestelde wielomvang (of hoe dat ook maar precies mag heten in het Nederlands), voor mijn Elite trainer moet ik die wel aanpassen naar een veel kleinere maat (dacht ik) dan voor mijn normale wiel. Verder gebruik ik ook nooit de garmin (ook niet om naar te kijken) tijdens indoor trainingen. Ik zit dan op Zwift (PC scherm voor mijn neus), maar als je het wat goedkoper wilt dan is er ook goldencheetah zonder al te veel poespas verder (geen sociale dingen en geen werelden etc, puur data voor trainingen), overigens alleen te gebruiken op Windows, Linux en MacOS...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb een mail van Wahoo dat ze stoppen met RGT per 31 oktober. Grote strategische wijziging, want: "To make this transition smoother for you, we've arranged an exclusive one-time offer: 12 months of complimentary Zwift membership."

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:28
bijzonder verhaal @MrAngry dat ze een aanbieding doen van een concurrerend product. Ik begrijp nog altijd niet waarom Zwift en Trainerroad de handen niet ineen slaan. Dit zou wel eens de genadeslag kunnen zijn voor de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
pier87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:46:
bijzonder verhaal @MrAngry dat ze een aanbieding doen van een concurrerend product. Ik begrijp nog altijd niet waarom Zwift en Trainerroad de handen niet ineen slaan. Dit zou wel eens de genadeslag kunnen zijn voor de concurrentie.
Misschien juist daarom. Je moet wel toestemming krijgen om te mogen fuseren (overnemen). De markt verstoren mag niet.

Ik weet niet of beide partijen hier groot genoeg voor zijn maar zoveel spelers zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Kun je de tour of watopia ook later joinen? Of moet je elke keer op het hele uur joinen? Kan ik dus als ik om half 7 wil starten nog die van 6 uur open klikken om te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
luuk66 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:42:
Kun je de tour of watopia ook later joinen? Of moet je elke keer op het hele uur joinen? Kan ik dus als ik om half 7 wil starten nog die van 6 uur open klikken om te starten?
Als je de omschrijving van zo'n event leest, zie je dat ze ook on-demand beschikbaar zijn. Als je de route van deze week gewoon zelf rijdt, zou je ook de check voor de stage moeten krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zW_r1FdBRyA8_ERRkHzeWD3PGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJT1HJnHFRCgY8unnxnICpkV.jpg?f=fotoalbum_large

En dit zijn de routes voor deze week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX-qrRFGDVLy73x6tM_zol75Ck0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8jAvnSbJg001762pGnsht80.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf niet getest, dus blijft een gok... Sowieso niet vergeten om eerst hier in te schrijven:

https://www.zwift.com/eu/tour-of-watopia/ride

[ Voor 49% gewijzigd door Morrar op 03-10-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Morrar schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:50:
[...]

Als je de omschrijving van zo'n event leest, zie je dat ze ook on-demand beschikbaar zijn. Als je de route van deze week gewoon zelf rijdt, zou je ook de check voor de stage moeten krijgen.

[Afbeelding]

En dit zijn de routes voor deze week:

[Afbeelding]

Zelf niet getest, dus blijft een gok... Sowieso niet vergeten om eerst hier in te schrijven:

https://www.zwift.com/eu/tour-of-watopia/ride
Oke voor mij is het allemaal nieuw, dus on-demand wil zeggen dat je het event altijd kunt joinen?

Je kunt dus het event elk heel uur rijden, maar je kunt wanneer je wilt de routes starten op zwift alleen fiets je dan niet binnen een event mee.

[ Voor 6% gewijzigd door luuk66 op 03-10-2023 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
luuk66 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Oke voor mij is het allemaal nieuw, dus on-demand wil zeggen dat je het event altijd kunt joinen?

Je kunt dus het event elk heel uur rijden, maar je kunt wanneer je wilt de routes starten op zwift alleen fiets je dan niet binnen een event mee.
Correct: de events starten op het hele uur en vaak kun je die ook nog wel wat later joinen geloof ik. Maar dat zal ws een paar / tien minuten zijn en niet een half uur.

Maar je kunt ook de events negeren en zelf een van de routes rijden op je eigen tijd, tempo, gemak. Je doet dan dus *niet* mee aan een het group event, maar start gewoon zelf de route.

Zolang je maar 1 van die routes gereden hebt, krijg je wel de reward voor de stage. Hoe het zit met dubbele XP en langere Power ups weet ik niet: zou kunnen dat die alleen tijdens events zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 03-10-2023 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
On-demand is nieuw dit jaar vziw. Het betekent in dit geval dat als je de route zelf rijdt (ik denk dat het daarbij nodig is om hem wel even te selecteren uit het tour watopia scherm) je ook een vinkje krijgt voor de stage, je hoeft dus niet het mass event te joinen op het hele uur, je rijdt hem gewoon alleen op een ander tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:52

aerofreak

Steve Jobs

En anders join je het event, alleen start je nog niet. Heb je sws je dubbele punten ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Die dubbele xp krijg je on demand ook

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Gisteren de Senz Sports S5000 binnengekregen en in de avond in elkaar gezet. Toch nog even snel Zwift aangeslingerd om te ervaren hoe dat werkte ook in combinatie met de fiets. Het werkte boven verwachting goed. Hij past zelfs automatisch de weerstand aan op de fiets bij stijgingen en dalingen, wat ik niet had verwacht. Wel blij met de fiets! Zit goed, erg stil en voor die prijs een zeer degelijke fiets, verwacht hier nog veel plezier (en zweet) aan te beleven.

Kan wel merken dat ik een poos niet meer echt gesport had, na 10 min was ik al zijknat haha :$. Vanavond gaan we Watopia weer een stukje verder verkennen :D.

Moet nog even een permanente plek vinden, 70KG steeds heen en weer zuilen is nog wel een dingetje (ondanks de wieltjes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Agqs8C0mCScZiAKdDgwQm-cZxvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouFWbS2tbewZMdUHGCwZ3NIn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:44
Diversity schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:05:

Kan wel merken dat ik een poos niet meer echt gesport had, na 10 min was ik al zijknat haha
Dat geloof ik, ik zie (nog) geen ventilator op je foto. Dat is wel aan te raden. ;)

Enjoy!

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:19
een raam wagenwijd open in zo'n kamer met een goede ventilator is geen overbodige luxe :D
Zelf zit ik op een zolder in een nieuwbouwwoning die redelijk goed geïsoleerd is. zelfs midden in de midden met 0 tot 5 graden met raam wagenwijd open kan ik bijna niet voldoende koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:55
don spike schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Nu geeft de Garmin Edge bike computer bijvoorbeeld hele andere snelheden, afstand en andere data aan dan de (Garmin) Tracx Training App waarmee we tot heden een training mee starten.
Mijn Edge 820 geeft ook heel andere snelheden (veel lager) als ik hem indoor gebruik dan dat bijv Zwift geeft. Bij mij ligt het eraan dat ik de fiets op een heel licht verzet heb staan en dat via ERG door het trainingsprogramma de weerstand zwaarder gemaakt wordt. Als ik op hetzelfde verzet buiten zou rijden met dezelfde cadans dan vermoed ik wel dat de snelheid volgens de edge wel aardig zou kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Rockerplate erbij..ben je helemaal klaar

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Hier meer mensen die sinds de laatste updates van Zwift (die van gisteren was niet veel beter en die er voor ook) last hebben van vertraging in de weergave van wattage? Als ik aanzet duurt het enkele seconden (4, 5) voordat deze pas in Zwift omhoog gaan. Je had altijd wel wat vertraging in je poppetje maar dan zag je wel de wattages direct omhoog gaan, maar nu heb ik last van beide.

En het opslaan en uploaden duurt een eeuwigheid. Zo erg zelfs dat Zwift zelf aangeeft dat het slecht gaat (rode balk met return erop) maar het toch wel doorzet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

ik niet

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het is mij ook niet opgevallen eigenlijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
iemand ervaring met Virtupro, zo te zien Free

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:38
skwzR schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:11:
iemand ervaring met Virtupro, zo te zien Free
Hmm even bekeken naar aanleiding van je post, maar ziet er wel geinig uit.
Je zelf pushen in een race doormiddel van AI opponenten die om je actuele fitheid zitten... kan best leuk zijn.
Denk dat ik dat een poging ga geven om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
PaulBloem schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Hmm even bekeken naar aanleiding van je post, maar ziet er wel geinig uit.
Je zelf pushen in een race doormiddel van AI opponenten die om je actuele fitheid zitten... kan best leuk zijn.
Denk dat ik dat een poging ga geven om uit te proberen.
Dan moet je dus de ai zien te foppen dat je net wat minder bent dan in werkelijkheid.. net zoals bij Zwift, daar rkan je ook alleen winnen als je een categorie te laag zit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Prulleman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Dan moet je dus de ai zien te foppen dat je net wat minder bent dan in werkelijkheid.. net zoals bij Zwift, daar rkan je ook alleen winnen als je een categorie te laag zit
Let's see.. op wat video's zag ik wel dat je bepaalde categorieën kan kiezen. Dus ja.. net wat je wilt.. net als bij een spel eigenlijk: kies je eigen difficulty setting (storymode of challenging :) )

Tot nu toe moet ik nog ergens een Ant+ dongeltje vinden voordat het gaat werken.
De forums die sinds 6 maanden geen nieuw bericht hebben geven niet het beste signaal in ieder geval.

EDIT: ik kwam wel weer release notes tegen van september, daar kon je wel weer de commitment in terug lezen met een aantal fikse updates.

Vandaag komt ANT+ dongeltje binnen.. ben toch wel nieuwsgierig naar een spelvorm tegen de AI waarbij het om je eigen fysiek gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door PaulBloem op 06-10-2023 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

[...]

Gewoon harder trappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

[...]

Beetje zoals van Eck dus… _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
KNIP

[ Voor 99% gewijzigd door PaulBloem op 06-10-2023 08:14 . Reden: Zocht edit ipv quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
PLAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Tour de Watopia is weer een mooi moment om de Tacx af te stoffen en er wat vaker op te gaan zitten (verhuizen en blessure is funest voor je ambitie en conditie). 1ste etappe afgevinkt en in een mooie groep mee kunnen fietsen. Wel ondervonden we een 'coffee stop bug' waarbij iemand lekker mee kon fietsen de Vulkaan op gedurende bijna 10 minuten, was wel weer humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Tour de Watopia A ritje na een Mega Pretzel afgelopen week doet toch zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
Holk schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:12:
Tour de Watopia is weer een mooi moment om de Tacx af te stoffen en er wat vaker op te gaan zitten (verhuizen en blessure is funest voor je ambitie en conditie). 1ste etappe afgevinkt en in een mooie groep mee kunnen fietsen. Wel ondervonden we een 'coffee stop bug' waarbij iemand lekker mee kon fietsen de Vulkaan op gedurende bijna 10 minuten, was wel weer humor.
Die zag ik ook voorbij komen bij mijn rit woensdagmorgen. Beetje jammer om op die manier 'omhoog' te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Ant+ dongeltje binnen gekregen (bij Futurum vandaan).

Dus gister VirtuPro weer opgestart om eens te kijken hoe dat werkt.
Alles werd prima herkend (Tacx Neo 2T en hartslagband), en kon zo dus aan de slag.

Een single etappe gekozen tegen een AI peloton.
Ik had nu al eigenlijk zin om een hele tour alvast te gaan doen, lijkt me heel tof. Maar eerst eens kijken hoe de AI is in een singel etappe.

Alles goed van start, maar hapert soms wel. Dus volgende keer eens op Medium graphics starten, kijken hoe dat gaat.

Dan tijdens de etappe, 2 maal verliest de Tacx z'n resistance en zit ik in het luchtledige te trappen.. 1ste keer hervond die hem weer en de tweede keer niet, dus moest er wel me stoppen.

Zowel de Tacx, de Ant+ dongle als m'n laptop hebben allen de laatste drivers.
Laptop met dongle en Tacx zitten binnen 2 meter van elkaar.
  • Ligt deze connectiviteit aan de VirtuPro software? Of toch eerder aan de dongle?
  • Zijn er typische dingen die ik nog kan doen om dit te verbeteren zelf?
Even checken voordat ik de support van VirtuPro hiermee opzadel.
Ik zou graag willen dat het goed werkt, want het idee van VirtuPro spreekt me echt aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Voornaamste oorzaak van dropouts is dat er andere apparaten/apps verbinding hebben met de Tacx.
Heb je een fietscomputer verbonden met de Tacx? of nog een app op de telefoon die hem eventueel kan benaderen?

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:29
PaulBloem schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:27:
Ant+ dongeltje binnen gekregen (bij Futurum vandaan).

Dus gister VirtuPro weer opgestart om eens te kijken hoe dat werkt.
Alles werd prima herkend (Tacx Neo 2T en hartslagband), en kon zo dus aan de slag.

Een single etappe gekozen tegen een AI peloton.
Ik had nu al eigenlijk zin om een hele tour alvast te gaan doen, lijkt me heel tof. Maar eerst eens kijken hoe de AI is in een singel etappe.

Alles goed van start, maar hapert soms wel. Dus volgende keer eens op Medium graphics starten, kijken hoe dat gaat.

Dan tijdens de etappe, 2 maal verliest de Tacx z'n resistance en zit ik in het luchtledige te trappen.. 1ste keer hervond die hem weer en de tweede keer niet, dus moest er wel me stoppen.

Zowel de Tacx, de Ant+ dongle als m'n laptop hebben allen de laatste drivers.
Laptop met dongle en Tacx zitten binnen 2 meter van elkaar.
  • Ligt deze connectiviteit aan de VirtuPro software? Of toch eerder aan de dongle?
  • Zijn er typische dingen die ik nog kan doen om dit te verbeteren zelf?
Even checken voordat ik de support van VirtuPro hiermee opzadel.
Ik zou graag willen dat het goed werkt, want het idee van VirtuPro spreekt me echt aan.
Ik heb het begin dit jaar geprobeerd, nu al een tijdje niet. Vind het idee ook geweldig, gamen en tegelijkertijd sporten! Bij mij werkte het ook nog niet helemaal super. Ik gebruik een Elite Suito-T in combinatie met een goedkope ANT dongle die ik van Amazon heb geplukt. In vergelijking met bijvoorbeeld Zwift merkte ik dat er een behoorlijke vertraging zat tussen wat ik trap en er op het scherm gebeurt. Het duurt vaak een aantal seconden om harder of zachter te rijden op het scherm. Ook had ik erg moeite met het tempo van de AI. Bergop reed ik ze er finaal af, om op het vlakke enorme moeite te hebben om bij te blijven. Ligt hoogstwaarschijnlijk ook aan mijn (beperkte!) conditie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
GWBoes schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:57:
Voornaamste oorzaak van dropouts is dat er andere apparaten/apps verbinding hebben met de Tacx.
Heb je een fietscomputer verbonden met de Tacx? of nog een app op de telefoon die hem eventueel kan benaderen?
Ah ok goeie... zal eens checken.
Wellicht mijn telefoon.. maar daar stonden de apps niet aan. Ik zal het wel even proberen met de telefoon in vliegtuigmodus. En bij m'n laptop de bluetooth uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 12:08
Heeft iemand voor mij een Zwift referral ?

Ik lees dit:
Zwift Referral Program Launched: Give a Month, Get a Month

Dus je krijgt zelf een gratis maand en ik krijg nog eens 14 dagen trial erbij.

Ik ben wel reeds door de standaard 14 dagen trial of werkt het dan niet?

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mountainbiker schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:58:
Heeft iemand voor mij een Zwift referral ?

Ik lees dit:
Zwift Referral Program Launched: Give a Month, Get a Month

Dus je krijgt zelf een gratis maand en ik krijg nog eens 14 dagen trial erbij.

Ik ben wel reeds door de standaard 14 dagen trial of werkt het dan niet?
Heb je een DM gestuurd met de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUm1Fp3a3TRUpXHV1N6uYXwKJac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/owzed57tlozIW1XtNBPaPJlR.png?f=fotoalbum_large

Heb nu al meerdere keren gehad dat het erop lijkt dat alles netjes is verbonden, maar dat mijn avatar niet van z'n plek komt, Cadans, Wattage, alles geeft de juiste waardes, maar snelheid blijft 0. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Heel irritant als je klaar zit voor de tour en iedereen rijdt weg maar jij blijft staan...

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
PaulBloem schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:01:
[...]
Ah ok goeie... zal eens checken.
Wellicht mijn telefoon.. maar daar stonden de apps niet aan. Ik zal het wel even proberen met de telefoon in vliegtuigmodus. En bij m'n laptop de bluetooth uitzetten...
Even mezelf quoten voor de storyline

Heb alle Bluetooth verbindingen uitgezet en... works like a charm!

Dan dus een update betreffende VirtuPro
Vandaag een single etappe weer gedaan, nu dus met alle bluetooth verbindingen uit en graphics op low gezet.

Qua performance
Dit werkte dus helemaal prima. Qua graphics zag alles er nog steeds prima uit, alleen dan zonder publiek bijvoorbeeld. Daar kan ik wel mee leven hoewel het best lekker is om aangemoedigd te worden :)

Qua beleving
Het achterna gezeten worden door een peloton terwijl je nog 4km moet klimmen is te gek. Voor mij persoonlijk werkt dat heel goed en push ik lekker door.
Nu al gelijk zin om het hele gamifaction erbij te doen, namelijk een tour waar alle uitslagen door blijven tellen. Dus dat wordt het volgende plan.

Qua support
Ik kreeg het niet voor de bakker om op het forum te komen. Sign up en password reminders werkte niet bij mij... dit kan aan mij liggen.. maar lastig te checken aangezien ik daaar nu ook geen ticket voor kan aanmaken. Ik gun ze het beste met wat ik tot nu toe heb gezien dus hopelijk kan de community goed worden gemanaged.

Al met al.. een prima vervanger voor Zwift de komende weken... en daarna... dan zien we wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:23

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

DeFeCt schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:50:
[Afbeelding]

Heb nu al meerdere keren gehad dat het erop lijkt dat alles netjes is verbonden, maar dat mijn avatar niet van z'n plek komt, Cadans, Wattage, alles geeft de juiste waardes, maar snelheid blijft 0. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Heel irritant als je klaar zit voor de tour en iedereen rijdt weg maar jij blijft staan...
Ook nog gehad, heeft bij mij geholpen om even niks te doen op de pc terwijl zwift aan het laden is.
Vroeger startte ik intussen mijn youtube/disney/whatever op. Tot ik het ook een paar keer had op een maand ofzo. Ik denk dat het iets is dat je netwerk op een verkeerd moment iets niet correct op volledig kan laden. Intussen in geen jaar meer voorgehad.

Nog iemand behoorlijk 'ontevreden' hier dat de trainingsplannen weg zijn op Zwift?
Ik was, naar goeie gewoonte deze tijd van het jaar, braaf FTP builder aan het volgen en vond dat heul gemakkelijk. Geen geklooi met externe sessies om in en uit te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hebben ze die plannen er helemaal uitgehaald?

Met een beetje eigen werk kun je hier nog wel alle plannen en workouts vinden. Dan kan je in ieder geval nog iets van een schema volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Als die plannen er helemaal uit zijn, gaan we dan echt een marktverdeling zien tussen Systm en Zwift, waarbij ze beiden hebben geschrapt waar ze toch al slecht in zijn?
Of een fusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

@Joindry heb ze zelf nooit gebruikt, maar ik kan nog steeds een trainingsplan starten... :S

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 09-10-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Phydomir schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Heb je een DM gestuurd met de link.
Ik hou me ook aanbevolen voor een gratis maandje dus als iemand een referral code heeft...
Joindry schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:26:
[...]
Ook nog gehad, heeft bij mij geholpen om even niks te doen op de pc terwijl zwift aan het laden is.
Vroeger startte ik intussen mijn youtube/disney/whatever op. Tot ik het ook een paar keer had op een maand ofzo. Ik denk dat het iets is dat je netwerk op een verkeerd moment iets niet correct op volledig kan laden. Intussen in geen jaar meer voorgehad.
Heb nu alle verbindingen verbroken en toen opnieuw geconnect en nu werkt het weer.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:18

Flipmo

OMG !!

[quote]DeFeCt schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Ik hou me ook aanbevolen voor een gratis maandje dus als iemand een referral code heeft...

[...]

same here O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:47
Ik heb een Wahoo Kickr Core en zou graag zelf een workout maken zodat de weerstand automatisch verhoogt en verlaagt om de zoveel minuten. Op de website van Wahoo staat dat er geen eigen workout gemaakt kan worden. Is er een omweg om dit te doen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Tomovich schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:30:
Ik heb een Wahoo Kickr Core en zou graag zelf een workout maken zodat de weerstand automatisch verhoogt en verlaagt om de zoveel minuten. Op de website van Wahoo staat dat er geen eigen workout gemaakt kan worden. Is er een omweg om dit te doen?

Bedankt!
Waar wil je de Wahoo mee aansturen dan? afhankelijk daarvan kun je zoeken om de workout te maken.
bv voor in Zwift https://zwofactory.com/

je kunt ze ook op je laptop afspelen via https://flux-web.vercel.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18
Flipmo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:12:
[quote]DeFeCt schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

[...]

same here O+
Hier nog 1! Wil toch bij echt slecht weer pas weer me account activeren. misschien deze maand op de code van iemand. vanaf november kan ik dan wel weer een code met iemand anders delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Vraagje, ik heb een tijd terug zelf een lading (~500) workouts in Zwift geimporteerd, maar de categorisering is na een update verpest waardoor ik nu een tijd aan het scrollen ben voor de juiste workout.

Heeft iemand er ervaring mee/tips om ze weer correct weergegeven te krijgen? Is de code in de workout nog steeds hetzelfde? (<category> </category> <subcategory> </subcategory>)

2e puntje, wat is de makkelijkste manier om al je workouts te wissen in Zwift? (nu is het echt een onoverzichtelijke puinhoop geworden)

Edit: Updates hoeven niet gewist te worden, maar je kunt ze zelf categoriseren door ze in folders te plaatsen. Sortering op basis van naam oid zit er helaas dan weer niet in.

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 23-10-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

De map leeggooien op je laptop waar de workouts staan? Zwift/Workouts/{your ZWIFT ID}

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Bastard schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:04:
Vraagje, ik heb een tijd terug zelf een lading (~500) workouts in Zwift geimporteerd, maar de categorisering is na een update verpest waardoor ik nu een tijd aan het scrollen ben voor de juiste workout.

Heeft iemand er ervaring mee/tips om ze weer correct weergegeven te krijgen? Is de code in de workout nog steeds hetzelfde? (<category> </category> <subcategory> </subcategory>)

2e puntje, wat is de makkelijkste manier om al je workouts te wissen in Zwift? (nu is het echt een onoverzichtelijke puinhoop geworden)
Je kon altijd zoeken op de tag die je aan een workout kon meegeven in de beschrijving. Is dat er nog? Misschien nu even zoeken, maar als je die dan invuld dan is het de volgende keer makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Holk schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Je kon altijd zoeken op de tag die je aan een workout kon meegeven in de beschrijving. Is dat er nog? Misschien nu even zoeken, maar als je die dan invuld dan is het de volgende keer makkelijker
Die optie kende ik niet, ik heb ze wel allemaal voorzien van een tag via deze code
:
<tags><tag name="TrainerRoad" /></tags>
aerofreak schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:17:
De map leeggooien op je laptop waar de workouts staan? Zwift/Workouts/{your ZWIFT ID}
Bedankt voor de tip, maar ze staan gesync'd op de Zwift server, dus ze komen dan vanzelf weer terug bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Zwift contacten? Eventueel via het zwiftforum?

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:47
steviewonder23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Waar wil je de Wahoo mee aansturen dan? afhankelijk daarvan kun je zoeken om de workout te maken.
bv voor in Zwift https://zwofactory.com/

je kunt ze ook op je laptop afspelen via https://flux-web.vercel.app/
Het liefst via mijn Wahoo Element Bolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik wil best die Zwift referral nog eens delen. Maar als ik de reactie van @mountainbiker goed heb gelezen. Werkte het voor hem niet. Mijn vermoeden is dat het alleen werkt als je überhaupt nog geen account hebt. Wat logisch klinkt aangezien het iets is om nieuwe leden over te halen. Niet om mensen terug te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 12:08
Klopt.

In mijn geval heb ik de 14 dagen trial nu gehad (afgelopen) en de referral link van Phydomir geeft me geen extra maand of 14 dagen extra (totaal een maand).

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Tomovich schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Het liefst via mijn Wahoo Element Bolt.
Volgens mij als je bij trainingpeaks een gratis account aanmaakt. Kun je daar in de kalender een training maken voor vandaag. Als je dan je trainingpeaks koppeld met je Wahoo dan kun je volgens mij die training uitvoeren.

Echter weet niet zeker of dit werkt aangezien ik een garmin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Phydomir schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:04:
Ik wil best die Zwift referral nog eens delen. Maar als ik de reactie van @mountainbiker goed heb gelezen. Werkte het voor hem niet. Mijn vermoeden is dat het alleen werkt als je überhaupt nog geen account hebt. Wat logisch klinkt aangezien het iets is om nieuwe leden over te halen. Niet om mensen terug te winnen.
Ah dat zou jammer zijn, ik heb mijn account pagina namelijk wel een veld voor een referral code daarom had ik de hoop dat het zou werken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:33
Joindry schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:26:
[...]

Nog iemand behoorlijk 'ontevreden' hier dat de trainingsplannen weg zijn op Zwift?
Ik was, naar goeie gewoonte deze tijd van het jaar, braaf FTP builder aan het volgen en vond dat heul gemakkelijk. Geen geklooi met externe sessies om in en uit te laden.
Voor de zekerheid nog even een linkje naar waar ze terug te vinden zijn

https://zwiftinsider.com/using-training-plans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Kluus schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:41:
@Joindry heb ze zelf nooit gebruikt, maar ik kan nog steeds een trainingsplan starten... :S
Niet allemaal, ik denk dat 60% er wel afgehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Oh echt? FTP Builder die je noemde staat er bij mij nog tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hance
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-02 12:01
Hallo tech-sporters :)

Ik ga een dezer weken een fiets/smarttrainer kopen. Waarschijnlijk een Elite of Wahoo Kickr, ik ben er nog niet uit, maar dat komt wel goed.

Mijn vraag gaat over iets anders, namelijk de plaats waar ik dit ga installeren. Ik ben van plan dit onder onze terrasoverkapping te doen. Die is erg ruim, ik heb er mooi uitzicht en ik hoef geen kamer in huis op te offeren.

Maar hoe zit dit met 'vocht'? Tot welke mate kan een smarttrainer daar tegen, of niet?

Overigens heeft onze terrasoverkapping aan drie kanten muren en een geïsoleerd dak, en ik kan niet zeggen dat het er vochtig is, ook niet in winterperiode. Maar je hebt natuurlijk wel nog de gewone luchtvochtigheid van buiten. Zou dit op enigerlei wijze een issue kunnen zijn?

Ik haal er wel een hoes bij waarmee ik de fiets en trainer mee kan afdekken.

Benieuwd naar jullie kijk hierop.

[ Voor 0% gewijzigd door Hance op 10-10-2023 23:09 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Hance schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:56:

Ik ga een dezer weken een fiets/smarttrainer kopen. Waarschijnlijk een Elite of Wahoo Kickr, ik ben er nog niet uit, maar dat komt wel goed.

Mijn vraag gaat over iets anders, namelijk de plaats waar ik dit ga installeren. Ik ben van plan dit onder onze terrasoverkapping te doen. Die is erg ruim, ik heb er mooi uitzicht en ik hoef geen kamer in huis op te offeren.

Maar hoe zit dit met 'vocht'? Tot welke mate kan een smarttrainer daar tegen, of niet?

Overigens heeft onze terrasoverkapping aan drie kanten muren en een geïsoleerd dak, en ik kan niet zeggen dat het er vochtig is, ook niet in winterperiode. Maar je hebt natuurlijk wel nog de gewone luchtvochtigheid van buiten. Zou dit op enigerlei wijze een issue kunnen zijn?

Die van mij staat ook in een hele vochtige garage waar het soms vochtiger is/blijft dan buiten en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Wel aandacht blijven besteden aan de ketting etc qua smeren dan (en de printplaat kan natuurlijk wel wat sneller roesten, maar na 4 jaar nog geen issues O-))

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:28
Nou ik denk @Hance dat een terras overkapping misschien zelfs wel de beste plek is, net als een carport voor een auto vaak het beste is. In een afgesloten ruimte kan een auto/ fiets niet goed drogen, als je een ruimte hebt waar de wind doorheen komt droogte alles mooi.

Zelf ben ik begonnen met de Wahoo Kickr Snap, deze stond in de kelder en ik had de kelder nog niet opgeknapt, kortom het was er vochtig en geen goede ventilatie. Na 2 jaar begon de Snap er knap roestig uit te zien en werkte de Snap niet meer goed.

Momenteel is de kelder opgeknapt, ventilatie aangepast en heb ik de Kickr Core en die werkt al enkele jaren super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

Hance schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:56:

Is het mogelijk om de trainer+fiets binnen te zetten wanneer hij niet gebruikt wordt? Dan is het uiteraard geen enkel probleem.

Beetje vochtigheid zoals nu lijkt me ook geen probleem, maar als het onder de 5 graden gaat worden of vriezen dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:26
Heeft iemand wellicht nog een Zwift promo code?

Die referral link werkt inderdaad alleen met nieuwe accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wielerhub
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-07 16:45
bartd1983 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:31:
- Wat raden jullie aan?Zwift hub, Tacx of Wahoo? En welk type?
Voor welke smart trainer ben je uiteindelijk gegaan? En wat was je motivatie ervoor?

Altijd maar weer beter worden - wielerhub.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmersmother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:41
@PaulBloem Ik heb tot voor kort RGT van Wahoo gereden, maar die stopt per 30 oktober helaas. VirtuPro kwam ik ook tegen, maar ik kan nergens een download link vinden na inschrijving. Is het nog een closed beta oid?

EDIT: Toch gevonden na even beter kijken...ben er al dik een maand me bezig 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Farmersmother op 11-10-2023 14:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
Interessante updates voor de Zwift Hub:

Virtual shifting is wel interessant voor als je meerdere fietsen wilt gebruiken met verschillende versnellingen.

Als ik nu in de markt was voor een trainer zou ik de hub wel serieus overwegen. Hopen dat het ook naar de Kickr Core gaat komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Farmersmother schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:59:
@PaulBloem Ik heb tot voor kort RGT van Wahoo gereden, maar die stopt per 30 oktober helaas. VirtuPro kwam ik ook tegen, maar ik kan nergens een download link vinden na inschrijving. Is het nog een closed beta oid?

EDIT: Toch gevonden na even beter kijken...ben er al dik een maand me bezig 8)7
Inderdaad gewoon open beta en gratis.
Na de herfstvakantie wil ik een Tour uitproberen, lijkt me wel mooi om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hance
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-02 12:01
Thanks @scraemus @pier87 @steel123
Afgaande op jullie reacties zou het moeten kunnen en dat denk ik zelf ook wel.

Trainer en fiets binnen zetten na gebruik is natuurlijk altijd een optie. Maar vind ik ook weer een gehannes dat je liever wilt voorkomen.

Zoals gezegd ga ik er een hoes over doen, en ik zal het verder goed in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:30
Morrar schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:06:

[YouTube: Zwift HUB Game Changing Updates! Virtual Gears / Zwift COG / 10Hz Data / Click Hardware]

Virtual shifting is wel interessant voor als je meerdere fietsen wilt gebruiken met verschillende versnellingen.

Als ik nu in de markt was voor een trainer zou ik de hub wel serieus overwegen. Hopen dat het ook naar de Kickr Core gaat komen...
Wauw gaaf. Ik heb nu Kickr Core met mtb. Ik merk dat ik op het eind toch war versnellingen mis met 1x12… hopen dat Wahoo ook met zoiets komt. Anders nog racefiets bijkopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

[YouTube: Zwift HUB Game Changing Updates! Virtual Gears / Zwift COG / 10Hz Data / Click Hardware]

Dat is wel een mooie lijst met features inderdaad. Dan kan ik zelfs mijn tourfiets erop zetten haha.

Ik vraag me alleen af hoe vaak ik dan -in the heat of the moment- niet alsnog de echte shifter ga bedienen ipv de virtual, als die single cog hebt is dat niet zo handig...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Mistraller schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:45:
[...]

Ik vraag me alleen af hoe vaak ik dan -in the heat of the moment- niet alsnog de echte shifter ga bedienen ipv de virtual, als die single cog hebt is dat niet zo handig...
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Na 15 jaar conditionering moet ik er zelfs niet aan denken hoe dat gaat aflopen.
Het heeft zelfs even geduurd eer mijn hersenen zich rond het hele 'ERG mode' konden plooien. Op mijn 52-13 alpe dh'uez beklimmen omdat ERG 170 Watt zei. Iets in mij kriebelt toch }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Joindry schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Na 15 jaar conditionering moet ik er zelfs niet aan denken hoe dat gaat aflopen.
Het heeft zelfs even geduurd eer mijn hersenen zich rond het hele 'ERG mode' konden plooien. Op mijn 52-13 alpe dh'uez beklimmen omdat ERG 170 Watt zei. Iets in mij kriebelt toch }:O
(ik rij meestal op het kleine blad in erg mode, en dan een kransje met een mooie kettinlijn. Op die manier maakt je vliegwiel ook niet zo veel toeren, scheelt weer wat herrie en wellicht ook slijtage. Daarnaast simuleert een lage vliegwiel snelheid meer het gevoel van klimmen, met hoge snelheid verlies je minder als je even de druk eraf haalt)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Prulleman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

(ik rij meestal op het kleine blad in erg mode, en dan een kransje met een mooie kettinlijn. Op die manier maakt je vliegwiel ook niet zo veel toeren, scheelt weer wat herrie en wellicht ook slijtage. Daarnaast simuleert een lage vliegwiel snelheid meer het gevoel van klimmen, met hoge snelheid verlies je minder als je even de druk eraf haalt)
Klopt volledig, als ik hellingen simuleer, doe ik dat ook. Vorig jaar zelfs één keer per week met effectief een houten balk onder het voorwiel getrained om de hoek te simuleren. Echt een aanrader.

Of 's avonds laat, als de kids slapen ook. Scheelt inderdaad een stuk herrie. Ik zou eens dB moeten meten eigenlijk.
Dergelijke trainingen zijn trouwens een stuk intensiever omdat dat vliegwiel minder meewerkt.
Maar op een mindere dag, gebruik ik dus de grote versnelling. Voelt een stuk vlotter aan.

Slijtage zal nog wel meevallen denk ik. Ketting wordt onder ideale omstandigheden gebruikt. ERG is eigenlijk "niet schakelen", perfect onderhouden, wordt niet nat, vochtig of vuil. Ik weet niet of iemand ooit al een ketting versleten heeft indoor (als die correct onderhouden werd) . Ik iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Joindry schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Klopt volledig, als ik hellingen simuleer, doe ik dat ook. Vorig jaar zelfs één keer per week met effectief een houten balk onder het voorwiel getrained om de hoek te simuleren. Echt een aanrader.

Of 's avonds laat, als de kids slapen ook. Scheelt inderdaad een stuk herrie. Ik zou eens dB moeten meten eigenlijk.
Dergelijke trainingen zijn trouwens een stuk intensiever omdat dat vliegwiel minder meewerkt.
Maar op een mindere dag, gebruik ik dus de grote versnelling. Voelt een stuk vlotter aan.

Slijtage zal nog wel meevallen denk ik. Ketting wordt onder ideale omstandigheden gebruikt. ERG is eigenlijk "niet schakelen", perfect onderhouden, wordt niet nat, vochtig of vuil. Ik weet niet of iemand ooit al een ketting versleten heeft indoor (als die correct onderhouden werd) . Ik iig niet.
doelde ook meer op de slijtage van de trainer, hoewel het denk ik voor het gelijkmatiger verslijten van de voorbladen ook niet slecht is.. buiten bijna altijd buitenblad, binnen altijd binnenblad :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:45:
[...]

Dat is wel een mooie lijst met features inderdaad. Dan kan ik zelfs mijn tourfiets erop zetten haha.

Klopt maar als ik die "cassette" van dat ding zo zie hebben ze daar ook wel aan gedacht, de ketting komt echt niet uit die goot, je krijgt hooguit wat lawaai als je per ongeluk schakelt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Mijn Flux S van eind 2020 piept wat tijdens het fietsen. Is dit op te lossen met een beetje onderhoud en eventueel een nieuwe riem, of is er dan meer aan de hand? Ik lees op internet ook wel wat over een tension arm die verbogen kan raken, maar dat lijkt meer de oude Flux te betreffen. Iemand hier ervaring mee?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:37
Is er iemand in de niche gesprongen om losse 'tacx frames' te verkopen? Zit half te kijken naar een direct drive trainer, maar heb geen zin om mijn fiets elke keer trap op, trap af te gaan etc. Dus heb ik eigenlijk een 2e fiets nodig.

Nu kan ik een apart frame gaan scoren op marktplaats, met de kans op dat er nog aan gesleuteld moeten worden etc, Of een nieuwe fiets die alleen maar binnen gebruikt gaat worden, maar vroeg me af of er niet iemand in dat gat al is gesprongen. Los frame, zonder voorwiel ( toch nergens voor nodig) etc. met de indoor trainer als gebruiker?

Ok, alternatief is natuurlijk een smartbike, erg mooi maar ook weer flink prijzig.

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 13-10-2023 15:04 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Ik heb mijn oude fiets er vast op staan. Geeft zoveel gemak, en wat je zegt, geen gedoe met fietsen slepen.. (En het gemak waarmee je op je indoor setup kan springen was mij het wel waard om die fiets te houden)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
McMiGHtY schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:05:
Ik heb mijn oude fiets er vast op staan.
En als je geen oude fiets hebt is dit een mooi excuus om een nieuwe te kopen :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:03:
Is er iemand in de niche gesprongen om losse 'tacx frames' te verkopen? Zit half te kijken naar een direct drive trainer, maar heb geen zin om mijn fiets elke keer trap op, trap af te gaan etc. Dus heb ik eigenlijk een 2e fiets nodig.

Nu kan ik een apart frame gaan scoren op marktplaats, met de kans op dat er nog aan gesleuteld moeten worden etc, Of een nieuwe fiets die alleen maar binnen gebruikt gaat worden, maar vroeg me af of er niet iemand in dat gat al is gesprongen. Los frame, zonder voorwiel ( toch nergens voor nodig) etc. met de indoor trainer als gebruiker?

Ok, alternatief is natuurlijk een smartbike, erg mooi maar ook weer flink prijzig.
Zonder voorwiel wordt wel lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:03:

In de winter blijft de fiets boven staan bij mij, in het tussenseizoen vind ik het eigenlijk niet zo erg de fiets op en af de trap te dragen. Erna ga je toch sporten, zie het als opwarming :+
Ik draag hem wel maar één keer per week op en af. Dat voor een week op 15, max.
Ik vind het dus zijn geld niet waard om daarvoor een nieuwe fiets te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
La1974 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

niet als daar dus een dedicated frame voor zou bestaan ;) Dan zou je ook af kunnen met alleen een steun oid. Desnoods met draaibaar stuur.

Ik zie er wel markt in, nu nog iemand die het wil maken voor een leuke prijs. Maar ik concludeer dus dat dit niet bestaat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
La1974 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

niet als daar dus een dedicated frame voor zou bestaan ;) Dan zou je ook af kunnen met alleen een steun oid. Desnoods met draaibaar stuur.

Ik zie er wel markt in, nu nog iemand die het wil maken voor een leuke prijs. Kan je het dan als set met je trainer op de markt zetten.
Maar ik concludeer dus dat dit niet bestaat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Wahoo climb?

Maar kan je dan niet gewoon beter een wahoo Kickr bike of tacx neo bike kopen?

[ Voor 77% gewijzigd door aerofreak op 13-10-2023 16:37 ]

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
aerofreak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:36:
Wahoo climb?

Maar kan je dan niet gewoon beter een wahoo Kickr bike of tacx neo bike kopen?
ja dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, maar dan heb je dus wel meteen de hoofdprijs. Dan vind ik het altijd wel even fijn om de alternatieven te bekijken.

Maar als.je dus eigenlijk van zo'n bike alleen de voorkant zou verkopen, dan kan je daarachter gewoon elke trainer hangen (even kort door de bocht dan )

[ Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 13-10-2023 17:47 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:16

Wel erg toffe vinding, enig nadeel is dat het alleen met Zwift samenwerkt, je kunt t dus niet met ander programma gebruiken.

Zit hem zelf wel te overwegen als eerste indoor trainer. Rij nu op een 3x10 105 groep, denk dat t wel wat afstellen van derailleur scheelt bij wisselen van outdoor naar indoor. Hoe is jullie ervaring daarbij? Moet je vaak afstellen bij wisselen of past het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rij nu 2x12 Ultegra en hiervoor 2x10 Tiagra. Heb op wat fine timing in de kabel (bij Tiagra) na nooit echt verschil in afstelling gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

The Legend

*Plop*

Ik wil deze winter toch eens proberen indoor te trainen. Ooit een ‘domme’ Tacx gehad, maar dat hield ik niet lang vol (teveel herrie en te saai). Nu met Zwift wil ik het nog wel eens proberen, en dan ook maar met Join proberen ‘beter’ te worden :p En als ik het in de winter goed volhoudt, dan mag er in het voorjaar misschien wel een nieuwe fiets komen :+

Ik zag dat Zwift tegenwoordig zelf een trainer (omgelabeld) heeft, en net een nieuwe optie dat je geen cassette meer gebruikt maar alleen virtual gears. 600 euro voor die trainer met een jaar lang Zwift erbij (t.w.v. 180 euro?). Als ik naar de specs kijk is het enige dat die trainer niet heeft downhill simulation en ‘beweging’ in de trainer. Ik vraag me echter af of dat nu wel of niet wat substantieels toevoegt aan de ervaring. Maar uiteindelijk is die ervaring natuurlijk wel wat maakt dat je het indoor trainen volhoudt (omdat het leuk genoeg is). Een Tacx NEO 2 zou ook een optie kunnen zijn, maar dan heb je niet het voordeel van de virtuele versnellingen. En die is ook weer behoorlijk duurder, zeker als je het Zwift abo meerekent.

Iemand tips?

[edit]

Ohja, nog een vraag: de trainer zou op m’n werkkamer op zolder komen te staan. Dat is maar een klein hokje met een dakraampje en 2 schuine wanden. Kun je de trainer met fiets op een mat een beetje makkelijk verschuiven? Naar het midden bij het fietsen, en zoveel mogelijk naar de schuine wand als ik gewoon aan het werk ben.

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 15-10-2023 15:13 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:56:
Ik zag dat Zwift tegenwoordig zelf een trainer (omgelabeld) heeft, en net een nieuwe optie dat je geen cassette meer gebruikt maar alleen virtual gears. 600 euro voor die trainer met een jaar lang Zwift erbij (t.w.v. 180 euro?). Als ik naar de specs kijk is het enige dat die trainer niet heeft downhill simulation en ‘beweging’ in de trainer. Ik vraag me echter af of dat nu wel of niet wat substantieels toevoegt aan de ervaring. Maar uiteindelijk is die ervaring natuurlijk wel wat maakt dat je het indoor trainen volhoudt (omdat het leuk genoeg is). Een Tacx NEO 2 zou ook een optie kunnen zijn, maar dan heb je niet het voordeel van de virtuele versnellingen. En die is ook weer behoorlijk duurder, zeker als je het Zwift abo meerekent.
Niet nadenken over wanneer je wisselt tussen groot/klein en rijden zonder schuine kettinglijn lijkt mij fijn.
Bijna te koop aangeboden: Mijn tacx :+
Ohja, nog een vraag: de trainer zou op m’n werkkamer op zolder komen te staan. Dat is maar een klein hokje met een dakraampje en 2 schuine wanden. Kun je de trainer met fiets op een mat een beetje makkelijk verschuiven? Naar het midden bij het fietsen, en zoveel mogelijk naar de schuine wand als ik gewoon aan het werk ben.
Ik waggel mijn setup naar de muur toe als ik klaar ben (zonder mat). Te doen? Ja. Ideaal? Nee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Lief dagboek,

Ik denk dat ik een nieuwe hobby heb gevonden :+. Ik heb nu 1,5 week mijn Senz S5000 en hij bevalt nog steeds super. Al 100km+ afgelegd in Watopia (Zwift) als beginner :P.

Vandaag voor het eerst een FTP test gedaan (de lange versie). Tot gisteravond wist ik niet eens wat een FTP was. Kon het alleen van File Transfer Protocol maar in de fietswereld heet het Functional Threshold Power.
Zwift dacht dat ik op een FTP score zat van 161, die is nu bijgesteld naar 181. Dat moet er hopelijk op resulteren dat mijn workouts daadwerkelijk workouts worden op mijn niveau. Ik denk dat hij zelfs nog wel hoger kan, maar ik was bang dat ik na 10 min al naast mijn fiets zou liggen dus rustig aan begonnen :P.

Enige nadeel van de Senz is wel dat hij niet zo fancy tablet/telefoon houder heeft. Maar dat kunnen we oplossen! Nu kan ik ook deftig de companion app gebruiken tijdens mijn workouts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFMBASskukfxEK7N6uMxWpn-kgE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9Q4vOc3LGXZhBakLHnM2nNM.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb wel eerder een hometrainer gehad, maar dat Zwift maakt het allemaal echt wel een stuk leuker om vol te houden. Ride on! :P Wie weet komt er volgend jaar wel een echte buiten racefiets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:53
Ik heb mijn Tacx Neo Bike moeten loskoppelen van de Edge en nu terug gekoppeld, maar alle instellingen zijn weg en de snelheden kloppen niet meer. Ik zie bij de sensor details oa. Gear ratio & wheel size staan (in mm). Wheel size heb ik kunnen Googlen, maar bij gear ratio twijfel ik. Ik rij op mijn racefiets met een 46/33 en vanachter 10-36 (12 speed). Is mijn gear ratio nu 46/10 = 4,6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
The Legend schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:56:
Ik wil deze winter toch eens proberen indoor te trainen. Ooit een ‘domme’ Tacx gehad, maar dat hield ik niet lang vol (teveel herrie en te saai). Nu met Zwift wil ik het nog wel eens proberen, en dan ook maar met Join proberen ‘beter’ te worden :p En als ik het in de winter goed volhoudt, dan mag er in het voorjaar misschien wel een nieuwe fiets komen :+

Iemand tips?

[edit]

interessante optie, die nieuwe Zwift! Bij de zoektocht naar een 2e fiets voor erop is de staat van de achterderailleur een stuk minder belangrijk, lijkt me. 2e blad voor is dan ook niet meer nodig?

Wat ik me afvraag, hoe veel resoneert zo'n trainer nog? Als die op een mat staat, op een houten vloer/plafond. Kan je hem dan nog beneden horen door trillingen?

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 127 ... 161 Laatste