Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 125 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:04
Ieder zn eigen voorkeuren, de hub en core zitten verder dicht bij elkaar qua specificaties. Daarmee zijn het kleine verschillen die de keuze bepalen. Prijs is ook in het voordeel van de hub.

Gebruik zelf inmiddels 2 jaar de core en daarmee nul problemen dus de kwaliteit is is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 12:49
Ik heb de Core, nooit een tel spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:58
Zoek reviews van gplama eens op op YouTube. Je zal zien dat er een verschil is in precisie van de vermogensmeting, ten voordele van de Kickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
Stijninho schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:02:
Hallo,

Al veel reviews gelezen over deze 3 fietstrainers, maar geraak er niet aan uit welke te kiezen:

- Zwift Hub
- Wahoo Kickr Core
- Tacx Flux 2

De Zwift Hub is een kleine 200 euro goedkoper en bevat ook al een cassette.
In de reviews is er weinig verschil tussen de 3.

Budget tot 700 euro

Welke raden jullie aan ?
Ik heb sinds een aantal weken een refurbished Kickr core in huis. Weet niet wat er refurbished aan is want naar mijn mening kwam het apparaat splinternieuw uit de doos. Ik heb er 500 euro voor betaald en een nieuwe 11 speed shimano cassette + ketting voor in totaal 100 euro erop gezet.
Ik heb ook lang getwijfeld over welke trainer ik moest kopen maar de review van dcrainmaker gaf voor mij de doorslag. Is die review 100% onafhankelijk? Ik weet het niet, maar tot op heden ben ik heel tevreden over de Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

Phydomir

Dennis

Voor zover ik weet hebben dcrainmaker en GPLama geen enkele banden met de fabrikanten. Als ze iets van een fabrikant hebben gekregen vertellen ze dat er ook altijd bij.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
weinig "reviewers" die ik vertrouw, de meeste zijn namelijk influencers die hun geld van de hoogste bieder krijgen, maar DCR en GPL zijn echt onafhankelijk en eerlijk.en verdienen hun geld niet van fabrikanten.

Ze zijn ook echt open over alles, ook over de negatieve zaken. (ze geven fabrikanten vaak nog wel tijd om firmware fixes uit te brengen als ze bv met een beta aan het testen zijn.. , maar ook over dat soort zaken zijn ze altijd open)

(de reconditioned kickr core van mij was ook niet te onderscheiden van nieuw, ik vermoed zelfs dat ze gewoon nieuwe aan die voorraad toevoegen, omdat ze anders geen "reconditioned" modellen kunnen gebruiken in het garantie proces)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:56
Zie ik het nou goed in Zwift dat het pauzeren/cancellen veranderd is? Zoals ik het lees blijft mijn progressie alleen behouden wanneer ik pauzeer (en dus niet cancel - wat ik volgens mij andere jaren wel deed). Pauzeren is echter voor maximaal 8 weken, en dus moet je actief je pauze blijven verlengen.

Of zijn er mensen die al gecanceld hebben en kunnen bevestigen dat daarmee nog steeds niet alles verdwijnt?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

coelho schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:48:
Zie ik het nou goed in Zwift dat het pauzeren/cancellen veranderd is? Zoals ik het lees blijft mijn progressie alleen behouden wanneer ik pauzeer (en dus niet cancel - wat ik volgens mij andere jaren wel deed). Pauzeren is echter voor maximaal 8 weken, en dus moet je actief je pauze blijven verlengen.

Of zijn er mensen die al gecanceld hebben en kunnen bevestigen dat daarmee nog steeds niet alles verdwijnt?
Bedoel je dit stukje tekst:
I'm going to be riding outside
We don't have to part ways if the sun is out. Pause your membership to save your progress for when the weather takes a turn for the worse.
Pause Membership
Volgens mij hebben ze dat zo al een aantal jaar. Ik vind dat best misleidend maar ik geloof niet dat ze je voortgang bij een cancel weggooien. Maar ik heb het dit seizoen ook nog niet getest dus geen garanties! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38
Ik heb een gecancelled Zwift account en ik heb nog mijn lvl, druppeltjes en route badges in het account staan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:17
"If you want to pause your membership for more than eight weeks, you'll need to cancel your subscription. If you do cancel, your progress will be saved so you can come back whenever you want. Check out our article for more info on this process."

Komt van : https://support.zwift.com...your-membership-Byp4Rs06I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Heb dus gekozen voor de Wahoo kickr core. Alles goed kunnen installeren maar ik heb zo precies wat gekraak op mijn 3 zwaarste versnellingen (buitenblad vooraan). Een vriend van me heeft nog eens de versnellingen goed afgesteld en heb het nog steeds. Als ik op de weg rij heb ik dit niet. Ook bij die vriend is er ook wat gekraak bij de zwaarste. Iemand een idee wat dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
Stijninho schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:26:
Heb dus gekozen voor de Wahoo kickr core. Alles goed kunnen installeren maar ik heb zo precies wat gekraak op mijn 3 zwaarste versnellingen (buitenblad vooraan). Een vriend van me heeft nog eens de versnellingen goed afgesteld en heb het nog steeds. Als ik op de weg rij heb ik dit niet. Ook bij die vriend is er ook wat gekraak bij de zwaarste. Iemand een idee wat dit kan verhelpen.
Ik had ook gekraak, maar dat kwam omdat de nieuwe ketting nog niet was 'ingereden' op mijn bestaande voorblad van mijn fiets.
Na 3x trainen is de kraak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
Stijninho schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:26:
Binnen hoor je écht alles. ;) Is me vaak genoeg gebeurd dat ik met Zwiften pas denk; "Goh die ketting heeft echt al veel zand binnengekregen"...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Stijninho wat @robb. zegt, maar in de praktijk is het bij een nieuwe direct drive trainer vaker de nieuwe cassette op de oude ketting die niet helemaal lekker loopt

(maar er kan pas iets zinnigs over gezegd worden als we meer weten over aantal km, hoever je ketting versleten is en welke onderdelen er eventueel nieuw zijn in je setup (tov buiten).

Als je wilt uitsluiten dat het bv een oude ketting op een nieuwe cassette extra geluid geeft, zet je "buiten" cassette even op de kickr en je weet het zeker :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
coelho schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:48:

Net gecancelled en dit zoals altijd in de mail:
When you're ready to hop on the saddle again, joining up is easy. We'll keep all your hard earned achievements, experience points and virtual swag safe in your digital garage. Remember we’re constantly adding group rides and workouts for all levels. Also, you can always log in and click "JUST WATCH" to see the action in Fan View mode.
Enfin, no worries gewoon cancellen die hap. En wel op tijd, niet zoals ik, vergeten, en dan bij de afschrjving denken, kak, da's zonde van die 15 euro.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 23:09
Stijninho schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:02:
Hallo,

Al veel reviews gelezen over deze 3 fietstrainers, maar geraak er niet aan uit welke te kiezen:

- Zwift Hub
- Wahoo Kickr Core
- Tacx Flux 2

De Zwift Hub is een kleine 200 euro goedkoper en bevat ook al een cassette.
In de reviews is er weinig verschil tussen de 3.

Budget tot 700 euro

Welke raden jullie aan ?
Enige tijd geleden de Flux 2 verkocht en een Core gekocht. Dit vanwege geluid, betrouwbaarheid en Wahoo compatibiliteit. (Wilde ook misschien een Climb) keuze is me goed bevallen. Ik heb het idee dat de Core een stuk sneller reageert (denk dan aan wattage veranderingen bij ERG). Daarnaast is de Core stiller, erg blij met de keuze uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24
Naar aanleiding van mijn post in het verkeerde topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75052090

Met een aantal reacties daarop:
Buitenspel schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:43:
[...]

Wat is de reden dat je hem simuleren?
Ik wil zien waar ik sta op bepaalde momenten en vanuit thuis een vergelijkbare rit rijden.
MMUilwijk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:11:
[...]

Zo te zien kun je een gewenste avg IF opgeven voor de hele rit. Meestal op een lange tocht tussen de .75 en .80. Ik ga er vanuit dat Zwift de rit conform die IF inregelt, dus wat lager op de vlakke stukken en wat hoger op de klimmen. Kun je vrij eenvoudig nakijken in de workout die eruit komt en waar nodig wat aanpassen (bijv IF > 1 op steile stukken, IF 0.9 op lange klimmen en IF 0.6 op vlak)
Maar alsnog simuleer je niet echt de route omdat je een bepaalde waarde moet trappen, in het echt kun je op een klim ook een lagere waarde trappen, alleen ga je dan langzamer..
Prulleman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:20:
[...]

Maar een simulatie is toch gewoon het hoogteprofiel inladen en de weerstand op basis van stijgingspercentage variëren... (Zonder erg mode en met schakelen dus)? In erg mode is het geen simulatie meer
Nee dat is ook een beetje mijn conclusie.. is het dus eigenlijk wel te doen middels Zwift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Laatst online: 13-05 09:51
la_fusion schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:39:

[...]

Ik wil zien waar ik sta op bepaalde momenten en vanuit thuis een vergelijkbare rit rijden.

[...]

Maar alsnog simuleer je niet echt de route omdat je een bepaalde waarde moet trappen, in het echt kun je op een klim ook een lagere waarde trappen, alleen ga je dan langzamer..

[...]

Nee dat is ook een beetje mijn conclusie.. is het dus eigenlijk wel te doen middels Zwift?
Ja dit wilde ik ook triggeren met mijn vraag. Via ERG modus bepaalde wattages trappen is nou niet echt een simulatie.

Ik zou gewoon een vergelijkbare route opzoeken. Zit er een lange klim in, doe ventoux, of alpe du zwift op 100% trainer difficulty. Veel korte heuvels? Misschien in London op box/fox hill rond knallen. Denk dat dat een betere simulatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

[...]

[...]

Ik kan mij ook niet voorstellen dat een gpx omzetten in erg mode een goede weergave geeft, dat gaat denk ik alle kanten op. Stel degene die de gpx heeft gereden zet even aan voor het einde van de klim of om een groepje in te halen of een stoplicht, dat krijg je dan wel door via erg neem ik aan maar je hebt geen idee wat je aan het doen bent...

Als je echt de specifieke route wil simuleren kan je beter naar software kijken die dat kan simuleren op basis van hoogteprofiel zoals Tacx of bkool (virtual routes). Volgens mij was er ooit ook een app die dan de google streetview beelden voorschotelde maar ik weet niet of dat nog steeds bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:51

[...]

[...]

[...]

Bij de app van Rouvy kun je dit soort tochten toch rijden? Zie daar bijvoorbeel het hele parcour van Marmotte staan. Nog niet zo lang geleden kreeg ik een mail van een gratis proefperiode van twee weken, wellicht als je even zoekt kun je die ook vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Buitenspel schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:44:
[...]

Ja dit wilde ik ook triggeren met mijn vraag. Via ERG modus bepaalde wattages trappen is nou niet echt een simulatie.

Ik zou gewoon een vergelijkbare route opzoeken. Zit er een lange klim in, doe ventoux, of alpe du zwift op 100% trainer difficulty. Veel korte heuvels? Misschien in London op box/fox hill rond knallen. Denk dat dat een betere simulatie is.
Ja dat is het lastige, dat is niet zomaar te doen in Zwift. Het betreft een route met veelal korte steile klimmen.
Kluus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:57:
[...]

Ik kan mij ook niet voorstellen dat een gpx omzetten in erg mode een goede weergave geeft, dat gaat denk ik alle kanten op. Stel degene die de gpx heeft gereden zet even aan voor het einde van de klim of om een groepje in te halen of een stoplicht, dat krijg je dan wel door via erg neem ik aan maar je hebt geen idee wat je aan het doen bent...

Als je echt de specifieke route wil simuleren kan je beter naar software kijken die dat kan simuleren op basis van hoogteprofiel zoals Tacx of bkool (virtual routes). Volgens mij was er ooit ook een app die dan de google streetview beelden voorschotelde maar ik weet niet of dat nog steeds bestaat...
Sowieso betreft het alleen een route die omgezet wordt en geen activiteit van iemand. De genoemde tool zet dus het hoogteprofiel om in een workout profiel. Met andere woorden, ga je omhoog in de route, gaat de verwachtte wattage waarde omhoog.
YLMOSE schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:54:
[...]

Bij de app van Rouvy kun je dit soort tochten toch rijden? Zie daar bijvoorbeel het hele parcour van Marmotte staan. Nog niet zo lang geleden kreeg ik een mail van een gratis proefperiode van twee weken, wellicht als je even zoekt kun je die ook vinden..
Zoiets en net als wat Kluus ook al aangaf zoek ik inderdaad. Ik ga eens rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Laatst online: 13-05 09:51
la_fusion schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:15:
[...]

Ja dat is het lastige, dat is niet zomaar te doen in Zwift. Het betreft een route met veelal korte steile klimmen.
Schotland lijkt me daar prima geschikt voor. Sowieso kan je alle routes checken, maar je kan ook altijd zelf sturen he.

Muckle Yin bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Buitenspel op 14-04-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Buitenspel schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:26:
[...]

Schotland lijkt me daar prima geschikt voor. Sowieso kan je alle routes checken, maar je kan ook altijd zelf sturen he.

Muckle Yin bijvoorbeeld.
Uiteraard valt er altijd wel ergens wat te vinden maar als je een route van zeg 100 km wil trainen, dan wil je niet iedere x km omdraaien en/of van wereld veranderen. Ik denk dat met de gegeven antwoorden voor alternatieve tools er een beter resultaat bereikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21
Dag Kenners,

Ik heb sinds kort de beslissing genomen om een indoor Tacx Flux 2 te kopen. Geen excuses meer om niet op de MTB/Fiets te stappen

Ik heb op 2e hands een koopje gedaan voor het 2019+ model met een 12mm Direct Drive hub (Tacx Type 2: T2875-01) & 11s Shimano 142mm cassette (105 R7000) gemonteerd.

Maar deze werd geleverd zonder de accessoires die er standaard bij mee werden geleverd. De verkoper kan ze ook nergens meer vinden. Ik probeer bij garmin support duidelijk te krijgen welke accessoires en partnumbers ik exact nodig heb om onderstaande te monteren:

- 148mm/15mm Boost Direct Drive SRAM 12s (11-50) Eagle Cassette. (MTB)
- 135mm (< niet 100% zeker) Quick Release 10s Campagnolo Centaur. (Koersfiets)

Eerst sturen ze me naar de handleiding Mounting the Cassette Waarna ik duidelijk vermeld dat ik de meegeleverde accessoires niet meer heb.
Dan sturen ze me naar de site met accessoires zonder te vermelden welke partnumbers ik nu nodig heb.

Als ik het nu goed begrijp (uit eigen onderzoek) heb ik onderstaande nodig:
- Accessoires set: Assembly Kit FLUX S/2 – 12mm axle - ONDERDEELNUMMER: S0054
- SRAM 12s Eagle Cassette: Tacx® NEO 2T SRAM XD-R-body - ONDERDEELNUMMER: T2875.76
- Campagnolo 10s Casette: Tacx® NEO 2T Campagnolo-body (Type 2) - ONDERDEELNUMMER: T2875.51

Na onderzoek kom ik tot de conclusie dat ik een Axle Type 2 Flux 2 (>2019) heb.

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik wil namelijk niet foute onderdelen en accessoires kopen zoals ik lees wel meerdere hebben gedaan in dit forum. Eerst hulp vragen en dan kopen, lijkt mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sn33ky schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:31:
Dag Kenners,

Ik heb sinds kort de beslissing genomen om een indoor Tacx Flux 2 te kopen. Geen excuses meer om niet op de MTB/Fiets te stappen

Ik heb op 2e hands een koopje gedaan voor het 2019+ model met een 12mm Direct Drive hub (Tacx Type 2: T2875-01) & 11s Shimano 142mm cassette (105 R7000) gemonteerd.

Maar deze werd geleverd zonder de accessoires die er standaard bij mee werden geleverd. De verkoper kan ze ook nergens meer vinden. Ik probeer bij garmin support duidelijk te krijgen welke accessoires en partnumbers ik exact nodig heb om onderstaande te monteren:

Eerst sturen ze me naar de handleiding Mounting the Cassette Waarna ik duidelijk vermeld dat ik de meegeleverde accessoires niet meer heb.
Dan sturen ze me naar de site met accessoires zonder te vermelden welke partnumbers ik nu nodig heb.

- SRAM 12s Eagle Cassette: Tacx® NEO 2T SRAM XD-R-body - ONDERDEELNUMMER: T2875.76
- Campagnolo 10s Casette: Tacx® NEO 2T Campagnolo-body (Type 2) - ONDERDEELNUMMER: T2875.51

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik wil namelijk niet foute onderdelen en accessoires kopen zoals ik lees wel meerdere hebben gedaan in dit forum. Eerst hulp vragen en dan kopen, lijkt mij het beste.
Even een korte vraag tussendoor.. waarom 2 fietsen? Ik heb ook een mtb en een racefiets, maar ik ga echt geen cassette wisselen op de trainer om de mtb erop te zetten, alleen de racefiets staat erop. (Of je moet de trainer delen met iemand anders die een andere maat fiets heeft.. dan is het een ander verhaal)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
Prulleman schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:20:
[...]

Even een korte vraag tussendoor.. waarom 2 fietsen? Ik heb ook een mtb en een racefiets, maar ik ga echt geen cassette wisselen op de trainer om de mtb erop te zetten, alleen de racefiets staat erop. (Of je moet de trainer delen met iemand anders die een andere maat fiets heeft.. dan is het een ander verhaal)
Goede vraag. Zal wel alleen mijn racefiets gebruiken. want inderdaad, de tacx zal geen moeilijk modderig mtb parcour kunnen nabootsen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb maar een enkele keer op een MTB gezeten, maar de houding is toch best anders. Kan me voorstellen dat je net wat andere spiertjes kunt trainen als je een MTB erop zet. Kan me voorstellen dat dit voor iemand wel meespeelt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
SirLenncelot schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:20:
Ik heb maar een enkele keer op een MTB gezeten, maar de houding is toch best anders. Kan me voorstellen dat je net wat andere spiertjes kunt trainen als je een MTB erop zet. Kan me voorstellen dat dit voor iemand wel meespeelt.
mja.. misschien als je heel specifiek voor xc wedstrijden traint, maar persoonlijk merk ik niet veel verschil tussen trappen op de racefiets en MTB (los van technische stukken uiteraard, dat train je ook op de MTB indoor niet.. ).
Nou heb ik nog een goede reden hier in huis om mijn MTB er niet op te zetten, Ik kan nu de (race)fiets van mijn vrouw en de mijn zo wisselen, zelfde cassette. alleen dopjes wisselen (QR/steekas). al ik mijn MTB erop zou zetten zou ik niet alleen de cassette, maar ook de body moeten wisselen.. dat gaat gewoon niet gebeuren.
sn33ky schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:31:
Dag Kenners,

Terugkomend hierop, als je nu een 11-50 (HG) cassette hebt, dan hoef je op de trainer echt niet moeilijk te doen met een xd body (en een duurdere GX en hoger eagle cassette), dan kan je het beter houden bij de NX eagle cassette die op de standaard HG body past.

Maar persoonlijk zou ik dat geheel achterwege laten, en dus enkel de de flux klaar maken voor de racefiets, dan heb je inderdaad een campa body nodig, campa cassette en de juiste quick release doppen + qr as.

als de flux gewoon gebruikt is met een qr fiets, dan is de kans groot dat de standaard qr doppen er gewoon op zitten en de as er nog in zit, dna heb je alleen de body en cassette nodig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
wibblemoo schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:20:
Heeft iemand hier evaring met Join icm Garmin Edge voor de aansturing en afwerking van een workout?
Mijn Edge 530 wil niet lekker samenwerken met de Zwift Hub : de vermogens lijken continu te hoog. Ik vermoed dat de Edge de Zwift hub niet goed aanstuurt.

ik exporteer de workout vanuit Join naar Garmin Connect en vanuit daar naar de Edge 530. De Hub is gekoppeld als trainer met mijn Edge. Ik trap in ERG mode continu een te hoog vermogen, en kom alleen in de juiste target range als ik mijn candans sterk verlaag. Bij de koppeling ben ik verder afgebleven van de settings op de edge (wielmaat/versnellingsratio / fiets gewicht(?) ).

De hub zelf werkt prima in bijvoorbeeld Zwift. Ik heb de voorkeur om de edge te gebruiken aangezien ik weinig geef om de graphics van Zwift.
Ik zag hier zo snel even geen reactie op.

Ik heb namelijk exact hetzelfde. Ik heb een Zwift Hub die ik vanuit mij Edge 520 aanstuur. De Zwift rapporteert prima de vermogens zoals ik ze volgens de training moet trappen. Echter het vermogen van mijn rally pedalen zitten daar ruim onder. Bij een hogere cadans (100+) is de afwijking grote dan bij een lagere cadans (bij 80 rpm geven ze ongeveer hetzelfde vermogen weer).

Ook valt me op dat ik naarmate ik kleiner schakel achter (lees zwaarder) de afwijking groter wordt. Als ik op de 11 rij trap ik volgens de hub nog steeds het vermogen wat ik moet trappen maar volgens mijn rally pedalen is het vermogen inmiddels afgenomen tot nihil. Belangrijk om te noemen dat mijn benen dan ook voelen alsof ze in het luchtledige aan het trappen zijn. Daarentegen voelt het aanzienlijk zwaarder (lees niet meer te doen) als ik op de 28 rij.

@wibblemoo heb jij dit issue nog steeds? Zo nee hoe is dat opgelost? Zo ja wat heb je al gedaan en wat zijn je verdere acties?

Verder mensen die tegen dit issue van, volgens mij, de Zwift hub aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30
Ik heb m’n vectors gewoon uitgeschakeld als sensor op de edge indoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:38
sebari schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:02:
[...]

Ik zag hier zo snel even geen reactie op.

Ik heb namelijk exact hetzelfde. Ik heb een Zwift Hub die ik vanuit mij Edge 520 aanstuur. De Zwift rapporteert prima de vermogens zoals ik ze volgens de training moet trappen. Echter het vermogen van mijn rally pedalen zitten daar ruim onder. Bij een hogere cadans (100+) is de afwijking grote dan bij een lagere cadans (bij 80 rpm geven ze ongeveer hetzelfde vermogen weer).

Ook valt me op dat ik naarmate ik kleiner schakel achter (lees zwaarder) de afwijking groter wordt. Als ik op de 11 rij trap ik volgens de hub nog steeds het vermogen wat ik moet trappen maar volgens mijn rally pedalen is het vermogen inmiddels afgenomen tot nihil. Belangrijk om te noemen dat mijn benen dan ook voelen alsof ze in het luchtledige aan het trappen zijn. Daarentegen voelt het aanzienlijk zwaarder (lees niet meer te doen) als ik op de 28 rij.

@wibblemoo heb jij dit issue nog steeds? Zo nee hoe is dat opgelost? Zo ja wat heb je al gedaan en wat zijn je verdere acties?

Verder mensen die tegen dit issue van, volgens mij, de Zwift hub aanlopen?
Ik heb het een tijdje gehad met de tacx neo 2t icm favero assioma's. Dat bleek aan de ingestelde cranklengte te liggen. Ik rijd met 175, dat had ik ook ingesteld via de favero app, echter stond in de sensorspec in mijn garmin 172.5; die overrulede de instellingen uit de app waardoor het vermogen afweek.

Nogmaals, dit is een andere situatie maar wellicht wel even iets om te checken en uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met PD4 in Zwift?
PD4 is de nieuwe variant van Pack Dynamics.

Zelf vind ik het een stuk zwaarder. Voorheen kon je makkelijk herstellen in een group, maar je kon moeilijker wegkomen.
Nu moet je flink blijven trappen, maar wegkomen is weer gemakkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29
Prulleman schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:16:
[...]
lastig... Zullen weinig mensen zijn die ze alledrie goed kennen.. ik zie de core wel een trapje hoger als de flux 2... De core is eigenlijk een gewone kickr (vorige model) met andere pootjes + een ietsjes lichter vliegwiel. Daarmee is het eigenlijk ook gewoon een high end trainer.

Maar die 2 gaan al weer een tijdje mee, dat kan een voordeel of een nadeel zijn.. de kinderziektes zijn er wel uit.

Ik ben wel tevreden over de support/garantie van Wahoo.. mijn kickr core begon na ruim 3 jaar toch wel steeds meer lawaai op de lagers (denk ik) te krijgen. Wetende dat er geen officiële manier is om een kickr te onderhouden/servicen, toch die vraag heel open gesteld aan support , en na het delen van een filmpje kon de oude terug en werd en een reconditioned model op gestuurd, een week later een niet van nieuw te onderscheiden in huis🙂 (3 jaar en 3 maanden gebruikt, ongeveer 10k km op gereden)
Hoi Prulleman, bij deze een hartelijk dank omdat ik naar aanleiding van jouw berichtje ook een nieuwe (refurbished?) Kickr heb gekregen van Wahoo. Hij was ongeveer dezelfde leeftijd en minder km's, maar hetzelfde probleem. Goed dat je dit had gepost, want ik had het niet verwacht dat het zo opgelost zou worden.
En natuurlijk ook een groot compliment aan Wahoo, helpt eventuele twijfelaars misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
YouTube: Zwift - Climb Portal - Premier Aperçu

Zwift Climb Portal in ontwikkeling gok ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Simbob op 18-05-2023 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb er weinig van begrepen aangezien mijn Frans vrij beperkt is maar het lijkt erop alsof je eenvoudig bepaalde klimmen kunt doen op de kaart? Zijn die dan specifiek voor Zwift of kun je allerlei klimmen er in laden? Wellicht dat iemand van jullie dat uit het commentaar hebben kunnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Klopt, maar niet hoe het eruit zou gaan zien. Hier zie je een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 11:56
Hoi,

Ik zie dat momenteel de Tacx Neo 2T (T2875) in de aanbieding is voor 999 euro..

Nu wil ik voor komende winter een Tacx aanschaffen, dus dit lijkt het ideale moment, echter vertelde iemand mij op de fietsclub dat er dit najaar mogelijk een Neo 3 uit gaat komen..
Op internet kan ik er nog weinig tot niets over vinden, maar blijkbaar zijn er al wat beta-testen gaande..

Weet iemand er meer van?
Nu verwacht ik niet dat de Neo 3 gelijkwaardig geprijsd gaat worden, denk eerder richting de 1500-1700 euro, maar zit een beetje in dubio om nu voor de aanbieding te gaan of toch te wachten tot na de zomer voor de Neo 3 die misschien komt..

Maarja tegen het einde van het zomerseizoen zullen de aanbiedingen ook niet meer zijn want dan wil iedereen weer binnen fietsen :)

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:42
Wat mis je aan de Neo 2T (T2875) dat je zou willen wachten tot een opvolger?

Verwacht zelf geen significante wijzigen voor een mogelijke(?) 3T (behalve de nauwkeurigheid en het max. vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Dat weet ik ook niet, ben totaal nieuw als het gaat om een tacx..
De huidige reviews van de Neo 2T zijn prima zover ik zie..
Verder geen idee of de 3T echt innoverend zal zijn of dat het gewoon een kleine upgrade zal zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Ik zou eerder voor een 'tried and tested' indoortrainer gaan dan voor een nieuw product. Vaak zie je toch wel wat kleine kinderziektes bij nieuwe trainers die eruit gefiltered worden in latere versies.

Zo'n 2T doet alles prima. Sterker nog, je kunt met een goedkopere trainer (Wahoo Kickr Core..) ook prima uit te voeten om de hele winter binnen te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik ben toch wel een beetje een gadget freak, dus als ik iets wil dan moet het ook wel een beetje fancy zijn..
Daarom wil ik ook mogelijk voor een 2T gaan, of misschien een 3T als het echt meerwaarde bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
verstappen33 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:50:
Ik ben toch wel een beetje een gadget freak, dus als ik iets wil dan moet het ook wel een beetje fancy zijn..
Daarom wil ik ook mogelijk voor een 2T gaan, of misschien een 3T als het echt meerwaarde bied.
Dan zou ik eerder een Wahoo Kickr Bike of een Tacx Neo Smart Bike overwegen eigenlijk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik kreeg het alleen al bij het openen van het topic al warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:00:
[...]

Dan zou ik eerder een Wahoo Kickr Bike of een Tacx Neo Smart Bike overwegen eigenlijk
Ja, dat is ook een optie, maar die vind ik persoonlijk buiten mijn budget vallen.
En daarnaast neemt die teveel ruimte in wanneer ik hem niet gebruik..
de Neo 2T klap je in en zet je snel in de hoek..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:07:
[...]

Ja, dat is ook een optie, maar die vind ik persoonlijk buiten mijn budget vallen.
En daarnaast neemt die teveel ruimte in wanneer ik hem niet gebruik..
de Neo 2T klap je in en zet je snel in de hoek..
ik ken je woonsituatie natuurlijk niet, maar hoe meer er klaar staat hoe makkelijker je opstapt.. Hier thuis moeten er 2 verschillende fietsen op de kickr core, dus er moet regelmatig wel iets gedaan worden voor ik kan beginnen, maar dat blijft dan beperkt tot een wiel losmaken en de fiets op de trainer zetten (wat echt zo gedaan is bij een Direct Drive trainer). Maar als je daarnaast ook nog elke keer je trainer uit de hoek moet slepen, je matje moet uitrollen, je fans moet aanlsluiten en moet richten, dan wordt de drempel al best hoog, je moet namelijk ook nog omkleden, bidons pakken, schoenen, ...

ik ben persoonlijk erg blij dat de trainer gewoon een vaste plek heeft hier in huis met alles eromheen op de juiste plek (mat, fans, tv), zelfs de racefiets wordt in dezelfde kamer gestalt, om de drempel laag te houden (+ gebrek aan plek in de schuur)

kortom, snel opruimen is wat mij betreft alleen een plus als je thuis -echt- geen plek hebt om alles te laten staan.. dan is het zeker een voordeel, maar dat doe je niet voor de lol, zeker niet als het niet nodig is.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Met mijn upgrade van de Kickr Core naar de Kickr Bike was ik vooral blij met hoeveel minder geluid er geproduceerd werd.

Met je eigen fiets op een DD trainer maakt gewoon best wel flink wat geluid in je huis. Daar moet je wel even goed naar kijken qua plek in je huis en overlast.

Verder idd echt ideaal voor mij (en vriendin) dat je gewoon zo op de Kickr Bike springt en niets hoeft aan te sluiten / verslepen etc. Maar goed, het is wel een flinke investering idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:30

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Requiem19 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:41:
Met mijn upgrade van de Kickr Core naar de Kickr Bike was ik vooral blij met hoeveel minder geluid er geproduceerd werd.

Met je eigen fiets op een DD trainer maakt gewoon best wel flink wat geluid in je huis. Daar moet je wel even goed naar kijken qua plek in je huis en overlast.

Verder idd echt ideaal voor mij (en vriendin) dat je gewoon zo op de Kickr Bike springt en niets hoeft aan te sluiten / verslepen etc. Maar goed, het is wel een flinke investering idd.
Hoe makkelijk(lees snel) gaat het verstellen van de bike? Ik bedoel dan de zadelhoogte, stuurpen etc? Ik neem aan dat jij en je vriendin niet dezelfde maten hebben?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
The DenMan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Hoe makkelijk(lees snel) gaat het verstellen van de bike? Ik bedoel dan de zadelhoogte, stuurpen etc? Ik neem aan dat jij en je vriendin niet dezelfde maten hebben?
Dat is een goede vraag en dat is wel een ding. Je kunt alles makkelijk met snelklemmen verstellen, maar die wil je niet elke dag open en dicht doen, dan slijten ze en gaan ze minder strak dicht. Kan je zadel ineens naar beneden zakken.

Wij hebben nu dus een fit die voor beiden past, waarbij ik de fiets alleen een maatje groter zet. Dat mechanisme is een stuk robuuster om elke keer te wisselen dan de andere klemmen.

Als je hem samen wilt gebruiken is dit dus een nadeel. Je zou ook gewoon alles kunnen veranderen en kijken hoe lang die klemmen blijven werken. Het kost letterlijk 1 minuut als je de afstellingen goed opschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 13:53
@verstappen33 Je kan best nog een paar maandjes wachten. Ik heb hem vorig jaar eind augustus gekocht en had toen ook nog redelijk wat korting dacht ik (in ieder geval goedkoper dan dat hij nu is, maarja, inflatie).
Maar aangezien je aangeeft dat je altijd het beste wilt hebben zou ik sowieso wachten. Als je nu koopt en er komt een 3 baal je dat je die niet heb en de 2T wordt dan waarschijnlijk nog goedkoper. Je verliest dus altijd door nu te proberen een €100 te besparen op de adviesprijs wat vervolgens nog 4 maand in de kast staat.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:26:
[...]

ik ken je woonsituatie natuurlijk niet, maar hoe meer er klaar staat hoe makkelijker je opstapt.. Hier thuis moeten er 2 verschillende fietsen op de kickr core, dus er moet regelmatig wel iets gedaan worden voor ik kan beginnen, maar dat blijft dan beperkt tot een wiel losmaken en de fiets op de trainer zetten (wat echt zo gedaan is bij een Direct Drive trainer). Maar als je daarnaast ook nog elke keer je trainer uit de hoek moet slepen, je matje moet uitrollen, je fans moet aanlsluiten en moet richten, dan wordt de drempel al best hoog, je moet namelijk ook nog omkleden, bidons pakken, schoenen, ...

ik ben persoonlijk erg blij dat de trainer gewoon een vaste plek heeft hier in huis met alles eromheen op de juiste plek (mat, fans, tv), zelfs de racefiets wordt in dezelfde kamer gestalt, om de drempel laag te houden (+ gebrek aan plek in de schuur)

kortom, snel opruimen is wat mij betreft alleen een plus als je thuis -echt- geen plek hebt om alles te laten staan.. dan is het zeker een voordeel, maar dat doe je niet voor de lol, zeker niet als het niet nodig is.
Ik woon in een "standaard" 2 onder 1 kapper met aangebouwde garage..
De slaapkamers zijn vol, en de zolder is opgedeeld in 2 kamers kantoor en tv/chill kamer voor de kinderen.

Dus in huis heb ik totaal geen ruimte om de fiets of trainer te laten staan.

Mijn idee was dus ook om in de garage te trainen met de Tacx, de fiets hangt daar al aan de muur en de overige spullen liggen daar ook in de buurt..

Matje uitrollen, Tacx eropzetten, fiets erop is hooguit 5 minuten werk.
Garage is redelijk koel in de zomer en in de winter is die deels verwarmt (12-15 graden)..
En qua geluid ben ik niemand tot last..

@GWBoes Het beste hebben is natuurlijk een breed begrip, ik wil gewoon een goede trainer hebben, en heb diverse reviews gelezen/bekeken en ze voldoen allemaal wel, maar als je kijkt naar de goede/slechte punten dan zit de Neo 2T gewoon net iets beter in elkaar volgens de "experts".. Minder geluid, minder problemen na intensief gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zwift heeft Play uitgebracht; twee controllers voor Zwift voor op je fietsstuur. Reviews zijn wel redelijk positief:

YouTube: Zwift Play Controller Review: Surprisingly Useful!
YouTube: New Hardware from Zwift // Zwift PLAY Controller

Aangezien mijn laptop op afstand staat en ik niet altijd de Companion App wil pakken heb ik de gok gewaagd en ze gekocht.

Eerste indruk is wel goed: robuuste dingetjes die redelijk stevig op het stuur zitten. Positie is zo goed als past, maar je moet wel ff met je handen naar achter van de hoods af. Knoppen zijn behoorlijk stug, maar dat geeft wel duidelijk feedback.

Sturen was voor mij geen overweging, maar werkt wel OK. Moet wel erg wennen aan de combinatie van automatisch de weg volgen en zelf sturen.

Maar heel kort mee kunnen spelen vandaag, maar eerste indruk is positief. Handig dat je op de fiets de UI kunt besturen, kunt navigeren, likes kunt geven, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hoe werkt dat sturen met die Zwift Play, is dat gewoon met knoppen? Ik gebruik al tijden gewoon een "snes" controller van ali om Zwift te besturen en dat werkt voor al die dingen al goed, maar sturen uiteraard niet al ben ik benieuwd of dat ook niet zou kunnen als je nu met key bindings zou kunnen sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Crazy D

I think we should take a look.

verstappen33 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:44:
[...]

Ik woon in een "standaard" 2 onder 1 kapper met aangebouwde garage..
De slaapkamers zijn vol, en de zolder is opgedeeld in 2 kamers kantoor en tv/chill kamer voor de kinderen.

Dus in huis heb ik totaal geen ruimte om de fiets of trainer te laten staan.

Mijn idee was dus ook om in de garage te trainen met de Tacx, de fiets hangt daar al aan de muur en de overige spullen liggen daar ook in de buurt..

Matje uitrollen, Tacx eropzetten, fiets erop is hooguit 5 minuten werk.
Garage is redelijk koel in de zomer en in de winter is die deels verwarmt (12-15 graden)..
En qua geluid ben ik niemand tot last..

@GWBoes Het beste hebben is natuurlijk een breed begrip, ik wil gewoon een goede trainer hebben, en heb diverse reviews gelezen/bekeken en ze voldoen allemaal wel, maar als je kijkt naar de goede/slechte punten dan zit de Neo 2T gewoon net iets beter in elkaar volgens de "experts".. Minder geluid, minder problemen na intensief gebruik.
Hoewel het voor mij te lang geleden is... Tenzij je heel veel motivatie hebt, ga je je daar echt aan irriteren en is die fiets steeds neerzetten echt een drempel. Juist om ook even kort te gaan trappen. Een indoor duurtraining (als iemand zo gek is) ga je misschien nog wel voor, maar even een uurtje is dan toch al weer snel minimaal 10% van de tijd dat je niet bezig bent met sporten. En dan natuurlijk nog het douchen, dus hoe makkelijker je op de fiets springt hoe vaker je dat zult doen. Hoekje van de woonkamer een optie? Garage opruimen? In je kantoor?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:14

McMiGHtY

- burp -

Hetgene wat mij het meest geholpen heeft om iig in het najaar/winter/voorjaar op de binnenfiets te springen..is het feit dat ik hem alleen maar naar beneden hoef te klappen en erop te springen.
Trainingen van uur, daar ben je met voorbereiding en douchen dus in de basis binnen anderhalf uur mee klaar.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Kluus schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:52:
Hoe werkt dat sturen met die Zwift Play, is dat gewoon met knoppen? Ik gebruik al tijden gewoon een "snes" controller van ali om Zwift te besturen en dat werkt voor al die dingen al goed, maar sturen uiteraard niet al ben ik benieuwd of dat ook niet zou kunnen als je nu met key bindings zou kunnen sturen.
Aan de voorkant van de controllers (tussen de beugel en de hendel van je shifters) zitten knoppen. Deze kun je naar buiten trekken om te sturen en naar binnen duwen om te remmen. Als je aan de linkerknop trekt ga je naar links en de rechterknop gaat naar rechts.

De knoppen gaan vrij stug en gaan automatisch weer naar het neutrale midden. Beetje als een joystickje op een gewone controller zeg maar.

In principe niks bijzonders en je zou met key bindings hetzelfde kunnen bereiken. Alleen denk ik niet dat Zwift dat nu ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Laten staan is niet echt een optie denk ik..
Ik weet niet hoe makkelijk het is om de Tacx incl fiets te verplaatsen vanuit een hoek naar het midden van de kamer en op een mat te zetten?

Zelfde geld met een volwaardige trainers (Smart Bikes), ik lees dat die krengen nogal zwaar zijn en niet makkelijk te verplaatsen zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 12:49
Het is maar net wat je wil @verstappen33 er worden goede adviezen gegeven, ik kan elke dag wel bedenken waarom ik niet zou fietsen. Maar het gaat erom wat je eigen motivatie is.

Je kunt ook je fiets na elke rit weer in een doos stoppen en opbergen in een kast, als jij daarna ruimschoots door je werkkamer/garage/slaapkamer kunt en jij je daar goed bij voelt vooral doen.

Het is eigenlijk precies zoals @McMiGHtY en @Crazy D zeggen, daar kan ik weinig aan toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
verstappen33 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:32:
Ik weet niet hoe makkelijk het is om de Tacx incl fiets te verplaatsen vanuit een hoek naar het midden van de kamer en op een mat te zetten?

Zelfde geld met een volwaardige trainers (Smart Bikes), ik lees dat die krengen nogal zwaar zijn en niet makkelijk te verplaatsen zijn..
Zitten wieltjes op de standaard zodat je hem gewoon kunt rijden...

Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/f/o/foto_1_1.png

Overigens eens met @pier87: alles valt en staat bij je eigen motivatie. Als je goed gemotiveerd bent is het een kleine moeite om alles erop te zetten en klaar te maken. Dat kost echt niet meer dan 5-10 minuten. Zeker als je er handiger in wordt.

En bevalt het niet, dan kun je een later alsnog een andere set-up kiezen en je smart trainer verkopen. Blijven vrij aardig in waarde.

[ Voor 24% gewijzigd door Requiem19 op 22-06-2023 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Morrar schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 05:15:
[...]

Aan de voorkant van de controllers (tussen de beugel en de hendel van je shifters) zitten knoppen. Deze kun je naar buiten trekken om te sturen en naar binnen duwen om te remmen. Als je aan de linkerknop trekt ga je naar links en de rechterknop gaat naar rechts.

De knoppen gaan vrij stug en gaan automatisch weer naar het neutrale midden. Beetje als een joystickje op een gewone controller zeg maar.

In principe niks bijzonders en je zou met key bindings hetzelfde kunnen bereiken. Alleen denk ik niet dat Zwift dat nu ondersteunt...
Ok, ik ben gezwicht, ook besteld. :) Nu nog kijken hoe ik ze aansluit op de pc, gaat dat alleen met bluetooth of kan het ook via de companion of ant+. Indien bt moet ik ook nog even een stabiele bt sensor zoeken denk ik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Kluus schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Ok, ik ben gezwicht, ook besteld. :) Nu nog kijken hoe ik ze aansluit op de pc, gaat dat alleen met bluetooth of kan het ook via de companion of ant+. Indien bt moet ik ook nog even een stabiele bt sensor zoeken denk ik…
Voor zover ik kon zien alleen met de blauwe tand en dan 1 connectie per controller = 2 totaal. Op de laptop zie ik ze ook als aparte devices.

Zelf werken overigens direct met (de) Zwift (App). De companion app kun je alleen gebruiken om de firmware mee te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38
Er is een nieuwe Zwift competitor, Rolla:
DCR first look: YouTube: First Look at Rolla: A True Zwift Competitor?
Site: https://www.rolla.app/world

Iemand toevallig al mee gespeeld?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
MrAngry schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:11:
Als Zwift al een probleem heeft zijn het voor mij de bugs en de flat-rate abonnementsvorm. Zou Zwift minder vaak bugs introduceren en op jaarbasis minder duur dan zou het voor mij op alle fronten volstaan. Er zijn al heel wat apps die qua graphics beter zijn dan Zwift en het niet redden. Zie in filmpje DCR bij Rollo nog geen reden waarom het Rollo wel zou lukken.
Positieve van Rollo qua graphics is dat het gebruik lijkt te te maken van Unity 3D. Zou eigenlijk hopen dat Zwift dit ook ziet en ook een keer naar een dergelijk gangbare 3D engine zou overstappen. Kan m.i. de ontwikkeling van Zwift ten goede kunnen komen met als bonus de betere graphics.

Wanneer je Rollo een beetje Googled lijkt er wel redelijk wat slagkracht achter te zitten. D.w.z. eigenaar zit al vrij lang in software (goksites) en hele Rollo team is met 36 personen (LinkedIn) voor een dergelijke startup behoorlijk.
Misschien dat het combineren met gokken wel de selling point wordt. Bijvoorbeeld geen abonnement maar per event €5 inschrijfgeld betalen en dan elk event prijzen te winnen :*)

[ Voor 20% gewijzigd door BartNL op 23-06-2023 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 21:22
Ik heb dinsdag een poging gewaagd aan een training vanuit Join op m’n wahoo kickr krijgen. Was even puzzelen, maar wel gelukt.

Join -> trainingpeaks -> wahoo element app > wahoo bolt > wahoo kickr aansturen.

Miste wel even een fatsoenlijk scherp waar het op te zien is, training op je wahoo bekijken is niet heel inspirerend. Maar je hebt zo wel enkel de kosten van Join 😊

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Stufferdt schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:28:
Ik heb dinsdag een poging gewaagd aan een training vanuit Join op m’n wahoo kickr krijgen. Was even puzzelen, maar wel gelukt.

Join -> trainingpeaks -> wahoo element app > wahoo bolt > wahoo kickr aansturen.

Miste wel even een fatsoenlijk scherp waar het op te zien is, training op je wahoo bekijken is niet heel inspirerend. Maar je hebt zo wel enkel de kosten van Join 😊
In de app zit nu toch gewoon de join player? (Ik heb hem nog niet gebruikt dus weet niet of het werkt)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nutterd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:30:
[...]

In de app zit nu toch gewoon de join player? (Ik heb hem nog niet gebruikt dus weet niet of het werkt)
Yup! En die werkt op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:36:
[...]

Yup! En die werkt op zich prima.
Werkt dat ook al op Android?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Phydomir schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:02:
[...]

Werkt dat ook al op Android?
Oeh dat weet ik niet. Wel voor Apple idd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
[...]

Ik heb al wel gebruikt, werkt prima met mijn Kickr.

In het begin heb ik het voor de zekerheid ook opgenomen met mijn Garmin, maar 3 keer getest en die app was alle keren stabiel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
[...]

Waar dan? Ik zie veel opties maar zo snel niet hoe direct te sturen naar een trainer?

Ik gebruik de iOS-app.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-05 16:04
verstappen33 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:32:

Je kunt de fiets dan ook plaatsen op een soort van plaat en daarop vastzetten. Dan kun je daar wieltjes op maken desnoods. Beetje rockerplate idee zonder het rocken. Of gewoon wel een rocker plate natuurlijk.

Ik heb een TrueBike. Best zwaar maar evengoed best makkelijk te verplaatsen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Stufferdt schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:42:
[...]

Waar dan? Ik zie veel opties maar zo snel niet hoe direct te sturen naar een trainer?

Ik gebruik de iOS-app.
In Join de training aanklikken. Dan zie je onderaan 'Start Workout' in een groen balkje. Als je daarop klikt kom je in het trainer menu, waar je ziet met welke devices Join gepaired is / kan pairen.

Als je dit niet ziet moet je even je app updaten... :).

Voor mij werkt het op zich prima. Enige wat niet goed werkte is dat hij het vermogen van mijn enkelzijdige power meter pedaal ook weergaf als het totale vermogen. Dus toen maar weer als 'Power Source' de Wahoo gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43
Prulleman schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:16:
[...]

Ik ben wel tevreden over de support/garantie van Wahoo.. mijn kickr core begon na ruim 3 jaar toch wel steeds meer lawaai op de lagers (denk ik) te krijgen. Wetende dat er geen officiële manier is om een kickr te onderhouden/servicen, toch die vraag heel open gesteld aan support , en na het delen van een filmpje kon de oude terug en werd en een reconditioned model op gestuurd, een week later een niet van nieuw te onderscheiden in huis🙂 (3 jaar en 3 maanden gebruikt, ongeveer 10k km op gereden)
Ik kan dit alleen maar beamen en heb, zelfs na aflopen garantie periode, een nieuwe ontvangen.
Moet er wel bij zeggen dat de medewerkster van Ten Tusscher zeer service gericht was.

@Prulleman, nog bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:59
Ik heb problemen met mijn Tacx Neo 2T. Ik bestuur hem met een Edge 830. Beiden hebben de meest recente firmware.

Een week geleden zag ik plotseling geen vermogen meer op het scherm van de 830. De workout bleef het wel goed doen qua weerstand. Na 30s of zo kwamen er weer vermogen in beeld.

Gisteren tijdens een blokkentraining werd de weerstand ineens veel groter. Het blok was 240W, maar ik moest ineens richting 400W trappen om de pedalen rond te krijgen. Uiteindelijk de workout opnieuw gestart.

Iemand bekent met dit soort problemen? Is er een oplossing voor, of is het apparaat aan het overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
Vandaag aan huis gekluisterd dus Zwift en Tacx Neo Bike geupdate. Paar leuke nieuwe dingen:
  • ik kan in Zwift zien welke versnelling ik zit (wel wennen bv 2 - 7, niet 50 - 18)
  • sturen met de knoppen van Tacx. Dit is best leuk, geeft weer extras om over na te denken
  • optie om Tacx als Sram (of campa) in te stellen ipv Shimano.
Ze zijn lekker bezig geweest bij Zwift en Garmin/Tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DialOut schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:20:
Vandaag aan huis gekluisterd dus Zwift en Tacx Neo Bike geupdate. Paar leuke nieuwe dingen:
  • ik kan in Zwift zien welke versnelling ik zit (wel wennen bv 2 - 7, niet 50 - 18)
  • sturen met de knoppen van Tacx. Dit is best leuk, geeft weer extras om over na te denken
  • optie om Tacx als Sram (of campa) in te stellen ipv Shimano.
Ze zijn lekker bezig geweest bij Zwift en Garmin/Tacx.
Nice, benieuwd of ze binnenkort ook de mogelijkheid geven om di2 en axs te koppelen dan, als ze het nu in ieder geval in de interface hebben gebakken…

Climb portal nog gechecked?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Requiem19 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:54:
[...]

In Join de training aanklikken. Dan zie je onderaan 'Start Workout' in een groen balkje. Als je daarop klikt kom je in het trainer menu, waar je ziet met welke devices Join gepaired is / kan pairen.

Als je dit niet ziet moet je even je app updaten... :).

Voor mij werkt het op zich prima. Enige wat niet goed werkte is dat hij het vermogen van mijn enkelzijdige power meter pedaal ook weergaf als het totale vermogen. Dus toen maar weer als 'Power Source' de Wahoo gekozen.
De grote groene balk onderaan de workout is eigenlijk niet te missen :)
Vandaag en gisteren op de kickr gezeten. Er was regen in aantocht en had niet zo'n zin, dus verstand op nul, netflix aan en gaan met de geit.

Vind de workouts van Join wel een stuk "eenvoudiger/saaier" dan die van TrainerRoad. Daar heb je veel meer verschillende blokjes voor mijn gevoel. Of het gaat momenteel gewoon even heel moeizaam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Stufferdt schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:26:
[...]

De grote groene balk onderaan de workout is eigenlijk niet te missen :)
Vandaag en gisteren op de kickr gezeten. Er was regen in aantocht en had niet zo'n zin, dus verstand op nul, netflix aan en gaan met de geit.

Vind de workouts van Join wel een stuk "eenvoudiger/saaier" dan die van TrainerRoad. Daar heb je veel meer verschillende blokjes voor mijn gevoel. Of het gaat momenteel gewoon even heel moeizaam :+
Klopt idd, Join blokjes zijn wat simpeler. Werkt buiten beter, maar binnen is de afwisseling mentaal wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
Kluus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:38:
[...]

Nice, benieuwd of ze binnenkort ook de mogelijkheid geven om di2 en axs te koppelen dan, als ze het nu in ieder geval in de interface hebben gebakken…

Climb portal nog gechecked?
Climb portal nog niet. Misschien vanavond eens proberen. Jij wel al? Of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Requiem19 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Klopt idd, Join blokjes zijn wat simpeler. Werkt buiten beter, maar binnen is de afwisseling mentaal wel lekker.
Ja dat geloof ik wel. Trainerroad buiten lukte mij zelden inderdaad. Join toch ook maar eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 11:32

aerofreak

Steve Jobs

DialOut schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:55:
[...]

Climb portal nog niet. Misschien vanavond eens proberen. Jij wel al? Of iemand anders?
Gezien het weerbericht ga ik vanavond de Climbportal maar eens proberen :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:49
MrAngry schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:11:
Er is een nieuwe Zwift competitor, Rolla:
DCR first look: YouTube: First Look at Rolla: A True Zwift Competitor?
Site: https://www.rolla.app/world

Gister na een leuke rit op zwift dacht ik installeer de app even. App op je mobiel of tablet welke cast naar de apple tv. Zit iets wat van een vertraging in maar ziet er op eerste gezicht wel leuk uit ook. Vooral dat het een stuk realistischer is.
Zwift staat op pauze tot ergens in oktober/november dus dacht dit is een mooi 'gratis' alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Net de Tourmalet gedaan via de Climbportal. Erg leuke toevoeging! Vind de kleuren voor de stijgingspercentages geslaagd en helpt om gefocust de klim te doen. Gelukt in 59 min 8)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
aerofreak schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:01:
Net de Tourmalet gedaan via de Climbportal. Erg leuke toevoeging! Vind de kleuren voor de stijgingspercentages geslaagd en helpt om gefocust de klim te doen. Gelukt in 59 min 8)
Ah geinig om de eerste praktijkervaringen te horen!

Ik vroeg me af of het leuk zou zijn. Klimmen is gewoon hard stoempen natuurlijk, dus het leek me wat saai op de YouTube beelden. Maar kan me voorstellen dat de voldoening van boven komen er nog steeds is.

Moet ook bekennen dat de virtuele scenery van de Alp du Zwift niet super veel toevoegt. Na 2 a 3 keer heb je dat ook wel gezien. En met die portal kunnen ze natuurlijk super makkelijk klimmetjes blijven toevoegen / afwisselen.

Ik vermoed dat er nog wel badges ook komen en een soort "gotta climb them all" neigingen :)

Overigens had ik zelf nog Repack Rush gedaan met de Play controllers. Wel grappig om een keertje te doen, maar vond het sturen niet lekker genoeg gaan om er echt competitief van te worden. Misschien zou het leuker zijn als je head to head races tegen Andere spelers kan doen, beetje a la Mario Kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben ook benieuwd of ik de virtuele scenery ga missen, ik heb veel van de zwift klimmen ook irl gedaan, ook van die nieuwe en op zich vind ik het wel leuk om de virtuele twists op een alpe du zwift en ventop te zien.

Ze kunnen zo wel heel makkelijk heel veel nieuwe klimmen gaan toevoegen natuurlijk, dat lijkt me het grootste voordeel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 26-05 23:09
Dagje vrij maar vanwege de storm de meters binnen gemaakt.

Col d’Aspin gedaan via de climb portal, erg goed bevallen wel. De lead in is erg kort dus eerst maar een rondje gestuurd over de vulkaan en toen begonnen. Vind de weergave best leuk.

Ook voor het eerst mer Zwift Play gereden, handig voor de bediening nu, al vind ik het remmen te gevoelig. Aanvankelijk regelmatig de haptics van het remmen dus hoop dat dat nog wat verbeterd kan worden. Zou het liefst sturen aan een kant en remmen aan de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gisteren trokken er hier nogal wat buien over dus mooie gelegenheid om zowel de Zwift Play controllers als de Climb Portal uit te proberen. Was best leuk!

Zwift Play: Handig dat je nu officiele zwift controls hebt. Ik had al wel iets geknutseld met een controller van Ali maar daar kon ik wat minder makkelijk Ride Ons mee uitdelen enzo.
Die force feedback die nu aan staat werkt ook wel OK. Geinig dat je bij het activeren van een powerup de trilling van links naar rechts door je stuur voelt gaan. Af en toe trilde hij wel waarbij ik niet zeker wist wat de reden was.
Sturen werkt goed, maar nog een keer testen in een groep, solo heeft het sowieso weinig toegevoegde waarde natuurlijk. Remmen snap ik de use-case ook nog niet zo van, je kan nu alleen wel lekker snel stoppen op het einde van je rit :).

Climb portal: ja leuk, vooral dat Zwift nu makkelijk nieuwe klimmen zal kunnen toevoegen, ik hou wel van de inspanning van een beetje binnen "klimmen" dus laat maar komen! Ik weet nog niet of de "omgeving" op den duur niet gaat vervelen, ik merk dat ik de herkenbare virtuele landmarks toch wel mis (had ik al wel verwacht). Ook is de afstand lastig inschatten. Gisteren deed ik Puy de Dome, wat dan in de verte een raar klein torentje lijkt terwijl dat in werkelijkheid die grote lus om die heen vulkaan is... En met afdalen mist daardoor een beetje het gevoel van snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

@Kluus Wat betreft Zwift Play. Je kan dus nu remmen? Dat wist ik niet. Dit maakt een fiets wissel wel gemakkelijker en minder tijdsintensief tijdens een wedstrijd. :*)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

aerofreak schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:11:
@Kluus Wat betreft Zwift Play. Je kan dus nu remmen? Dat wist ik niet. Dit maakt een fiets wissel wel gemakkelijker en minder tijdsintensief tijdens een wedstrijd. :*)
Ja klopt, maar ik weet niet of het zo snel gaat als de oude truc met het pairing screen. Ik had destijds een macro die alle handelingen deed inclusief pairing screen, sneller dan dat gaat het denk ik niet worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik heb voor het slechte weer maar een flux s op de kop getikt. Maar klopt het dat je niet kan terugtrappen hierop?

Ik heb dezelfde cassette gemonteerd als op mijn (instap) race fiets maar fietsen gaan prima maar zodra ik snel stop met trappen of terug trap komt de ketting slap te hange cq loopt vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V7MQ6HiWn9gw4j28zR3O81q1jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLGDGKZzDUg1p0UqdTazDZjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r_a6wsLTXxzGaMSIFEyxJ4m4Bc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPTIDYYJ2ZiC9l37tUtRyZeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Video: YouTube: 1 augustus 2023

Op het grootste tandwiel is het probleem er nauwelijks

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 09:13
robbinonline schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:18:
Ik heb voor het slechte weer maar een flux s op de kop getikt. Maar klopt het dat je niet kan terugtrappen hierop?

Ik heb dezelfde cassette gemonteerd als op mijn (instap) race fiets maar fietsen gaan prima maar zodra ik snel stop met trappen of terug trap komt de ketting slap te hange cq loopt vast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Video: YouTube: 1 augustus 2023

Op het grootste tandwiel is het probleem er nauwelijks
Nee dat is niet zoals het hoort... De juiste spacers gebruikt bij het plaatsen? Kan zijn dat de vrijloop van de Flux S niet goed kan als de boel te strak aangetrokken staat. Is het een 2e handse? Dan ook even gewoon de vrijloop goed nakijken, misschien moet er wel een nieuwe op (of is deze te smering en blijven de palletjes hangen). Anders zeker even met de winkel in overleg. Is de cassette wel handmatig in de vrijloop te krijgen? Kan ook nog zijn dat door het aanhangen van de fiets zonder de juiste opzetstukjes de boel knijpt...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
scraemus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Nee dat is niet zoals het hoort... De juiste spacers gebruikt bij het plaatsen? Kan zijn dat de vrijloop van de Flux S niet goed kan als de boel te strak aangetrokken staat. Is het een 2e handse? Dan ook even gewoon de vrijloop goed nakijken, misschien moet er wel een nieuwe op (of is deze te smering en blijven de palletjes hangen). Anders zeker even met de winkel in overleg. Is de cassette wel handmatig in de vrijloop te krijgen? Kan ook nog zijn dat door het aanhangen van de fiets zonder de juiste opzetstukjes de boel knijpt...
Van een vriend gekregen die ging emigreren.

Heb de cassette losgehaald en de vrijloop bekeken en schoongemaakt. Die ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJyZJs3uadfGxFgD2DmVwSKYbgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smj6P2MDRmqFXiro3o3IaUDH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhIHUH6UTQ0Lvb7sJjMcVPv0knQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmVY9NjjW1nlFYgdXuo70KVI.jpg?f=fotoalbum_large

Verder de ring geplaatst zoals aangeven in de handleiding bij een 8 speed en de 135 spacers gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door robbinonline op 01-08-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verkeerde ketting toevallig? Daardoor zou deze tegen de tanden ernaast kunnen blijven hangen en dat heb je dus op de grootste inderdaad niet. Op je foto lijkt het ook bijna of de ketting op de tanden van het kleinere tandwiel zweeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
robbinonline schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Van een vriend gekregen die ging emigreren.

Heb de cassette losgehaald en de vrijloop bekeken en schoongemaakt. Die ziet er zo uit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder de ring geplaatst zoals aangeven in de handleiding bij een 8 speed en de 135 spacers gebruikt.
Kan de hub zo zonder cassette wel vrij lopen? En met cassette? Etc etc, even een beetje troubleshooten op die manier. Weet je in ieder geval wanneer het probleem precies ontstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Ik denk het niet, de fiets is nieuw en werkt prima zelfde cassette. Heb dezelfde gekocht voor de Tacx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
scraemus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Kan de hub zo zonder cassette wel vrij lopen? En met cassette? Etc etc, even een beetje troubleshooten op die manier. Weet je in ieder geval wanneer het probleem precies ontstaat...
Wat bedoel je met vrij lopen? Dat je makkelijk kan draaien heen en weer? Ik merk namelijk wel hoe strakker je de doppen waar de as in gaat aandraait hoe moeilijker zwaarder het terug draaien gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
robbinonline schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Wat bedoel je met vrij lopen? Dat je makkelijk kan draaien heen en weer? Ik merk namelijk wel hoe strakker je de doppen waar de as in gaat aandraait hoe moeilijker zwaarder het terug draaien gaat
Dat de boel inderdaad makkelijk beide kanten op draait. Misschien ergens wel een lager die niet meer goed is, geen idee of dat bij een Flux S kan en of dat eventueel vervangbaar is overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:59
Ik denk toch dat je de verkeerde spacers gebruikt. Kijk daar nog even kritisch naar met de handleiding erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
De spacers zouden qua lengte moeten kloppen. Wel vond ik nog een soort spacer in de behuizing achter de vrijloop en zag het afsluiting ringetje er ook een beetje krom en beschadigd uit.

Deze heb ik nu verwijderd, geen idee of dat de bedoeling is maar het werkt het 😄 net nu de zon doorbreekt 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noc8Q00LuEgioRAHL50KRih9dHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2zXjhhLSFIXr8MqS1ERO9ML.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:51
Ik wil graag een direct drive trainer kopen voor mijn mountainbike. Het is een redelijk oude fiets met 26 inch wielen; kan ik die gebruiken op de Kickr Core? Las dat deze niet in hoogte verstelbaar is.

Aangezien de Zwift Hub, Kickr Core, en wat andere opties erg vergelijkbaar zijn wil ik m'n keuze op duurzaamheid en klantenservice baseren. Lees goede dingen over Wahoo, vervangen producten buiten de garantie enzo. Weet niet of ik dat soort Reddit reviews moet geloven omdat nepreviews zo wijdverspreid zijn tegenwoordig. Lees hier en daar ook over apparaten die er na ~2 jaar mee ophouden. Wat zijn jullie ervaringen met <€800 direct drive trainers?
Pagina: 1 ... 125 ... 158 Laatste