Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 111 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:05
La1974 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Hallo,

Ik wil beginnen met racefietsen en twijfel tussen een Giant en een Trek. Welke is beter?

Dit is een beetje de vraag die je stelt.

Wahoo en Tacx domineren de indoor trainer markt. Beiden zijn goed. Ik zou kijken naar de beste prijs die je kan vinden.
Trek🙂

En zonder gekkigheid, gebruik een wahoo kickt core sinds eind 2020 zonder problemen. Echter geen ervaring met andere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Nooit van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
rodiee schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:00:
Hallo,

Ik wil binnenkort ook beginnen met indoor trainen. Ik ben nu aan het kijken naar een direct-drive trainer. Ik heb de volgende op het oog:
Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Welke van de 2 hebben jullie ervaring mee en/of welke raden jullie aan? Of zouden jullie wellicht de Elite Direto XR een goede optie zijn?

Alvast bedankt voor reactie.
Destijds gekozen op basis van de reviews van dcrainmaker (o.a.) en GPLama voor een Wahoo Kickr Core. Een argument bij mij was dat ik al in het Wahoo 'ecosysteem' zat met een heartrate monitor en een Wahoo Bolt bikecomputer. Wat me verder opviel tijdens het uitzoeken van deze keuze is dat er veel problemen werden beschreven met het tijdelijk wegvallen van de bluetooth connectie van de Tacx. Ik weet niet de status van dat probleem op dit moment; weet wel dat de Kickr Core daar in mijn ervaring geen last van heeft. Ik gebruik een Mac of iPad voor Zwift/Trainerroad met Bluetooth. Heb wel een Ant+ USB stick voor de Mac maar eerlijk gezegd gebruik ik die nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:30
Bij de meeste reviews die ik lees (o.a. dcrainmaker) lijkt de Wahoo Kickr Core beter te scoren dan de Tacx Flux 2. Gezien die ook iets goedkoper is ga ik die denk ik maar aanschaffen.
De Wahoo Kickr Core geeft geen problemen met mijn Garmin 830 fietscomputer? Dit werkt gewoon zonder problemen?

En zou 2de hands nog een optie zijn? Of is het met het oog op slijtage beter om een nieuw aan te schaffen?

[ Voor 15% gewijzigd door rodiee op 03-06-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Kickr Core werkt prima met je Edge. Zowel wat betreft uitlezen als eventueel het laten controleren van van Kickr door je Edge.

YouTube: 4 WAYS to Use Your GARMIN EDGE With Your Smart Bike Trainer

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:27
Deze en vorige week door omstandigheden ook op de trainer gezeten (normaliter staat de trainer in het zomerseizoen in de kast), Ik train al een 3-tal jaren op Zwift en het leek me een mooi moment om eens een ander platform te proberen: Rouvy.

Moet eerlijk zeggen dat dit na twee ritjes toch niet echt aansluit bij mijn verwachtingen. Er zijn weinig tot geen live riders op het parcours. Ik mis de 'trainer' difficulty setting (of krijg hem niet gevonden). Daarnaast voelt het allemaal onecht door haperende avatar en zo nu en dan verspringende beelden. Verder nog wat andere buggy look & feel.

Wellicht deze zomer nog wat andere software testen (Bkool, Trainnerroad) om te bepalen wat ik deze winter weer ga doen. Ik vermoed echter dat ik het al weet: ik blijf Zwiften.
Hallo,

Ik wil binnenkort ook beginnen met indoor trainen. Ik ben nu aan het kijken naar een direct-drive trainer. Ik heb de volgende op het oog:
Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Welke van de 2 hebben jullie ervaring mee en/of welke raden jullie aan? Of zouden jullie wellicht de Elite Direto XR een goede optie zijn?

Er staan voldoende reviews op internet over deze apparaten en er is in dit topic ook al voldoende over geschreven qua ervaringen. Zoek ook eens in dit topic over het issue wat ik afgelopen winter heb gehad met de Kickr Core. Overigens is mijn vervangen exemplaar nu weer prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 17:11
Ha fietsers, even andere koek.

Voor de Valleyrun 25 juni "Een sponsorloop/ hardloop evenement in Veenendaal" a 800 renners ben ik nog opzoek naar een Pacer die 10km in exact 60min wilt lopen, dit is de laatste openstaande positie die we lastig kunnen invullen.

Dus ben je een gear freak die graag op data/tijd loopt en lijkt het je leuk om andere lopers mee te trekken/ motiveren let me know per tag of DM:), natuurlijk dit alles op vrijwillige basis.

Groetjes Johan aka Greybeard

[ Voor 22% gewijzigd door Greybeard op 04-06-2022 18:53 ]

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36

Roozzz

Plus ultra

Greybeard schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:29:
Ha fietsers, even andere koek.

Voor de Valleyrun 25 juni "Een sponsorloop/ hardloop evenement in Veenendaal" a 800 renners ben ik nog opzoek naar een Pacer die 10km in exact 60min wilt lopen, dit is de laatste openstaande positie die we lastig kunnen invullen. Deze persoon moet dus constant 1km per 6min lopen

Dus ben je een gear freak die graag op data/tijd loopt en lijkt het je leuk let me know:), natuurlijk dit alles op vrijwillige basis.

Groetjes Johan aka Greybeard
Psst, misschien beter bij de buren? Hardlopen - deel 9

En vraag de pacer alsjeblieft niet om strak 6 min/km te lopen, maar om die 10k in 60min te lopen. Heuvel op gaan de lopers anders stuk en heuvelaf gaat onnatuurlijk langzaam :>

deze rennende local is op vakantie

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 17:11
Roozzz schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Psst, misschien beter bij de buren? Hardlopen - deel 9

En vraag de pacer alsjeblieft niet om strak 6 min/km te lopen, maar om die 10k in 60min te lopen. Heuvel op gaan de lopers anders stuk en heuvelaf gaat onnatuurlijk langzaam :>

deze rennende local is op vakantie
Zal ik doen en ik zal inderdaad eventjes de text aanpassen:) Bedankt:)!

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 20:37

LocoShady

blaap..

Ik heb afgelopen week een Wahoo kickr bike besteld. Nu heb ik alvast pedalen gekocht.

Nu twijfel ik nog over een oplossing voor m’n tablet en bidon.. bijna 300 euro voor een tafeltje van Wahoo voelt wat als overkill, maar iemand een aanrader?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

En iets minder serieus… kan ik m’n outfit van hardlopen meenemen naar fietsen voor Zwift, of moet ik opnieuw sparen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:36
LocoShady schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:26:
Ik heb afgelopen week een Wahoo kickr bike besteld. Nu heb ik alvast pedalen gekocht.

Nu twijfel ik nog over een oplossing voor m’n tablet en bidon.. bijna 300 euro voor een tafeltje van Wahoo voelt wat als overkill, maar iemand een aanrader?

En iets minder serieus… kan ik m’n outfit van hardlopen meenemen naar fietsen voor Zwift, of moet ik opnieuw sparen? ;)
Een ventilator (of 2), fiets schoenen, ant+ module (when needed), zweet vanger voor stuur en een voor op de grond (trainer mat).

Qua kleding zou ik in ieder geval kijken naar een fietsbroek met zeem (met of zonder bretels dat is aan jou), verder zou op de Kickr Bike inderdaad hardloop kleding prima kunnen (schijt aan de mode politie wanneer je binnen fietst vind ik geen probleem O-))

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
LocoShady schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:26:

Ik denk dat je dit zoekt:

https://www.dcrainmaker.c...-trainer-desk-review.html

Maar je kunt ook voor een houder gaan:

https://www.decathlon.nl/...ollentrainer/_/R-p-326707

Ik had een iets andere maar deed het prima.

Je hebt verder nog nodig:
  • Een ventilator
  • een mat, die van de decathlon doet het prima
  • ik zou iig voor een bib-short met zeem gaan. De fiets staat statisch en dat doet al zeer genoeg als je er wat langer op dit.
  • maximaal een mesh-ondershirt, maar meestal heb ik geen shirt aan
  • een 2e ventilator

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

scraemus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Een ventilator (of 2), fiets schoenen, ant+ module (when needed), zweet vanger voor stuur en een voor op de grond (trainer mat).

Qua kleding zou ik in ieder geval kijken naar een fietsbroek met zeem (met of zonder bretels dat is aan jou), verder zou op de Kickr Bike inderdaad hardloop kleding prima kunnen (schijt aan de mode politie wanneer je binnen fietst vind ik geen probleem O-))
Ik bedoelde mijn virtuele Zwift kleding :’) de echte kleding gebruik ik gewoon van het buiten fietsen (als dat niet te warm is)

Zweet vangers heb ik nog niet.. voelde een beetje als een verkooppraatje, maar wel aan te raden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

SirLenncelot schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:42:
[...]

Ik denk dat je dit zoekt:

https://www.dcrainmaker.c...-trainer-desk-review.html

Maar je kunt ook voor een houder gaan:

https://www.decathlon.nl/...ollentrainer/_/R-p-326707

Ik had een iets andere maar deed het prima.

Je hebt verder nog nodig:
  • Een ventilator
  • een mat, die van de decathlon doet het prima
  • ik zou iig voor een bib-short met zeem gaan. De fiets staat statisch en dat doet al zeer genoeg als je er wat langer op dit.
  • maximaal een mesh-ondershirt, maar meestal heb ik geen shirt aan
  • een 2e ventilator
Dank! Zo’n houder lijkt me wel handig, alleen heeft de kickr bike volgens mij ook geen houder voor een bidon.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
LocoShady schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:22:
[...]

Dank! Zo’n houder lijkt me wel handig, alleen heeft de kickr bike volgens mij ook geen houder voor een bidon.. :{
Volgens mij wel hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGAPTP1DlDiy6Hu3n4x5x250-Co=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RMsPPnrJVK66dKgbg9rPUtwP.jpg?f=user_large

Ik heb als zweet-vanger gewoon een handdoek over het stuur liggen en nog een handdoek onder de fiets. Want je gaat sowieso flink zweten door het ontbreken van rij-wind.

[ Voor 15% gewijzigd door SirLenncelot op 10-06-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

SirLenncelot schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Volgens mij wel hoor

[Afbeelding]

Ik heb als zweet-vanger gewoon een handdoek over het stuur liggen en nog een handdoek onder de fiets. Want je gaat sowieso flink zweten door het ontbreken van rij-wind.
Oh verrekt! :D dat is me al die tijd niet opgevallen.

Maar zo’n vanger om te voorkomen dat het zweet op de fiets komt heb je dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
LocoShady schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:20:
[...]

Ik bedoelde mijn virtuele Zwift kleding :’) de echte kleding gebruik ik gewoon van het buiten fietsen (als dat niet te warm is)

Zweet vangers heb ik nog niet.. voelde een beetje als een verkooppraatje, maar wel aan te raden dus?
Voor mij wel want ik zweet altijd enorm als ik op de binnenfiets zit. Een handdoek is dan voor mij niet voldoende die zit zo vol en is dan doorweekt. De zweetvanger die ik heb bevat een geplastificeerde achterkant waar het zweet niet doorheen kan (en dus ook niet op de stuurpen etc terecht komt). Daarnaast heb ik vaak nog een handdoek op het stuur liggen om mezelf te drogen en het stuurlint wat te beschermen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:16
Even een vraagje voor de experts hier. Nu heb ik sinds kort via een goeie deal een wahoo kickr core kunnen bemachtigen. Op mijn huidige fiets zit een 11-32 cassette dus voor het gemak deze ook voor de wahoo besteld en erop gezet. Maar nu als ik mijn fiets op de trainer zet gaat mijn hele kooi scheef staan en een klein beetje getordeerd. Zodra ik de quick release op spanning zet zie je de hele kooi beneden wel een dikke centimeter naar binnen trekken. Hierdoor werkt het schakelen vóór geen meter. Terwijl als ik het wiel er weer in doe dan is er niks aan de hand dan zie je de kooi ook wel een beetje bewehen bij het op spanning zetten maar niet zo erg als op de trainer. Mijn fiets is een sensa romagna sle 2021 voor als het relavant is. Iemand soortgelijke ervaringen en wat kan ik er aan doen want dit is nu knap vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
Hallo,

Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Weet niet of je al iets hebt gekocht, maar ik heb evt een Flux2 staan die weg mag ivm een upgrade naar een TrueBike :)

[ Voor 11% gewijzigd door sanger1981 op 21-06-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
japiesa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:46:
Even een vraagje voor de experts hier. Nu heb ik sinds kort via een goeie deal een wahoo kickr core kunnen bemachtigen. Op mijn huidige fiets zit een 11-32 cassette dus voor het gemak deze ook voor de wahoo besteld en erop gezet. Maar nu als ik mijn fiets op de trainer zet gaat mijn hele kooi scheef staan en een klein beetje getordeerd. Zodra ik de quick release op spanning zet zie je de hele kooi beneden wel een dikke centimeter naar binnen trekken. Hierdoor werkt het schakelen vóór geen meter. Terwijl als ik het wiel er weer in doe dan is er niks aan de hand dan zie je de kooi ook wel een beetje bewehen bij het op spanning zetten maar niet zo erg als op de trainer. Mijn fiets is een sensa romagna sle 2021 voor als het relavant is. Iemand soortgelijke ervaringen en wat kan ik er aan doen want dit is nu knap vervelend.
Is het niet zo dat de QR voor teveel spanning zorgt?

Bovenstaande ervaar ik niet met een Elite Suito en Sensa Romagna 105 2021. Wel ervaar ik dat na de wissel op trainer van/naar wielen mijn derailleur moet indexeren als ik wil schakelen. Om deze reden rijd ik op de trainer met ERG mode aan en zoek ik de juiste positie zodat de derrailleur goed staat zonder indexeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:30
Ik heb ook sinds kort een Wahoo kickr core en heb ook dit zelfde probleem. Schakelt ook niet soepel en moet soms 2x schakelen voor 1 tandwiel. Nog maar 1x gebruikt en nog niet naar een oplossing gezocht. Wellicht even indexeren als hij op de trainer staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36

Roozzz

Plus ultra

Klinkt alsof een adapter of spacer ontbreekt. Geen ervaring met een kickr core, maar hier zou ik het zoeken...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Even een vraagje voor de experts hier. [...]
Roozzz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:04:
Klinkt alsof een adapter of spacer ontbreekt. Geen ervaring met een kickr core, maar hier zou ik het zoeken...
Dat zou ik ook zeggen @japiesa . Ik heb ook een Wahoo Kickr Core met dezelfde shimano casette op de wahoo als op mijn wegwiel. Je moet uit het bakje adapters de juiste gebruiken voor de quickrelease. Ik herken niet wat je zegt dat deze een centimeter verplaatst/tordeert. Schakelen gaat gewoon prima en ik kan wiel <-> wahoo wisselen zonder microadjustments op mijn schakelsysteem (shimano 105)

[ Voor 13% gewijzigd door Jochem op 21-06-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
@japiesa je moet inderdaad veen goed kijken hoe je de adapters hebt zitten...

Zo hoort het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jSYO7vUl2G39EvGmdub_be8GMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBZoXfqre0Vd2XTX5FunToFB.jpg?f=fotoalbum_large

En dan goed checken of je frame op de juiste plek van de adapters valt. (Buitenste randje van de adapter met kleine diameter, niet op de as of veer)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Prulleman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:15:
@japiesa je moet inderdaad veen goed kijken hoe je de adapters hebt zitten...

Zo hoort het:
[Afbeelding]

En dan goed checken of je frame op de juiste plek van de adapters valt. (Buitenste randje van de adapter met kleine diameter, niet op de as of veer)
Zo heb ik de spacers wel geplaatst dus daar kan het niet aan liggen. De vraag is alleen wel welke spacer is de correcte voor mijn gevoel past hij het mooist op de 135, ik heb hem nu trouwena omgedraaid en dus op de 130 maar volgende keer zal ik er even extra goed opletten dat ik de fiets op de spacers plaats. Je hoort vanuit het onderste derailleur wieltje allemaal geratel etc. Zoals ik nu observeer komt dat dus uit de derailleur wieltjes. Hoe kan ik meten welke ik moet gebruiken de 130 of 135?

Ik ben ook aan het afstellen geslagen met het (denk ik) wel bekende park tool instructie filmpje. Maar na de eerste paar stappen kon ik hem uiteindelijk niet eens meer op het kleinste tandwiel krijgen dus daar ben ik uit frustratie maar mee gestopt. Vandaag/vanavond nieuwe ronde om te proberen of het deze keer wel goed lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
japiesa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:29:
[...]

Zo heb ik de spacers wel geplaatst dus daar kan het niet aan liggen. De vraag is alleen wel welke spacer is de correcte voor mijn gevoel past hij het mooist op de 135, ik heb hem nu trouwena omgedraaid en dus op de 130 maar volgende keer zal ik er even extra goed opletten dat ik de fiets op de spacers plaats. Je hoort vanuit het onderste derailleur wieltje allemaal geratel etc. Zoals ik nu observeer komt dat dus uit de derailleur wieltjes. Hoe kan ik meten welke ik moet gebruiken de 130 of 135?

Ik ben ook aan het afstellen geslagen met het (denk ik) wel bekende park tool instructie filmpje. Maar na de eerste paar stappen kon ik hem uiteindelijk niet eens meer op het kleinste tandwiel krijgen dus daar ben ik uit frustratie maar mee gestopt. Vandaag/vanavond nieuwe ronde om te proberen of het deze keer wel goed lukt!
voor zover ik weet is 130 gebruikelijk voor racefietsen en 135 voor MTB (vroeger althans, MTB is nu vooral boost steekas, 148). Mijn (oudere) cube met 10 speed past gewoon goed op de 130 adapters. als er zaken scheeft getrokken worden zit er iets ergens tegenaan.. misschien toch de andere spacers? of is je frame wellicht bijzonder gevormd, waardoor er iets ergens tegenaan zit wat bij je wiel net niet is?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

https://eu.wahoofitness.com/wahoo-x-subscription

Dit word een leuke subscription...en een game..en een trainingprogramma.

Zwift en TrainerRoad...maak de borst maar nat

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:29
McMiGHtY schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:42:
https://eu.wahoofitness.com/wahoo-x-subscription

Dit word een leuke subscription...en een game..en een trainingprogramma.

Zwift en TrainerRoad...maak de borst maar nat
Ben wel benieuwd of mensen hier inmiddels ervaring mee hebben. Heb meerdere programma's gebruikt maar elke programma heeft wel een aantal positieve en een aantal mindere kanten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
Prulleman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:57:
[...]

voor zover ik weet is 130 gebruikelijk voor racefietsen en 135 voor MTB (vroeger althans, MTB is nu vooral boost steekas, 148). Mijn (oudere) cube met 10 speed past gewoon goed op de 130 adapters. als er zaken scheeft getrokken worden zit er iets ergens tegenaan.. misschien toch de andere spacers? of is je frame wellicht bijzonder gevormd, waardoor er iets ergens tegenaan zit wat bij je wiel net niet is?
Wellicht is het goed ook even de site van Wahoo te bekijken en desnoods met Wahoo Support te bellen. Niet iedere fiets is compatible met de Wahoo Kickr Core.

https://support.wahoofitn...205522-Bike-Compatibility
https://support.wahoofitn...RE-142-Thru-Axle-Adapters
YouTube: KICKR Setup: Mounting Your Bike
The following bikes are NOT COMPATIBLE with any KICKR or KICKR CORE:

Canyon Ultimate with rim brakes [disc brake version still compatible]
E-bikes, single speed, track, and/or recumbent bikes
en
Note: the reversible axle spacer pre-installed on KICKR Smart Trainers is set to accommodate 130mm spacing. Most road bikes use 130mm spacing, while cyclocross and mountain bikes with quick release skewers and disc brakes use 135mm spacing. Please reverse the spacer before mounting a bicycle with 135mm spacing or use the appropriate adapter for wider hub spacing and thru-axle bikes.

[ Voor 18% gewijzigd door Jochem op 24-06-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Jochem schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Wellicht is het goed ook even de site van Wahoo te bekijken en desnoods met Wahoo Support te bellen. Niet iedere fiets is compatible met de Wahoo Kickr Core.

https://support.wahoofitn...205522-Bike-Compatibility
https://support.wahoofitn...RE-142-Thru-Axle-Adapters
YouTube: KICKR Setup: Mounting Your Bike

[...]

en

[...]
Ik heb even opgezocht welke hub ik heb en de specs erbij gepakt dit moet 130 mm zijn de vork afstand dus dan zou ik logischerwijs ook deze adapter moeten gebruiken. Alleen als ik de fiets er op zet lijkt de 135 mooier te passen. Hierbij de specs van de hub: https://bike.shimano.com/...tiagra-4700/FH-RS400.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
japiesa schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb even opgezocht welke hub ik heb en de specs erbij gepakt dit moet 130 mm zijn de vork afstand dus dan zou ik logischerwijs ook deze adapter moeten gebruiken. Alleen als ik de fiets er op zet lijkt de 135 mooier te passen. Hierbij de specs van de hub: https://bike.shimano.com/...tiagra-4700/FH-RS400.html
Maar valt je frame gewoon op de buitenste bokjes van de spacers?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tngp9EM6LqV6j4xJds7vnIS1y5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvfMWhNlOQwJwgEfEiGL03Rp.jpg?f=fotoalbum_large

(Aan beide kanten dus)
Of zit er dan een seatstay, chainstay ergens tegen aan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Ja hij valt prima op de buitenste blokjes alleen zodra ik de quick release dicht doe knijpt hij de fiets waardoor de derrie dus gaat bewegen. Ik heb hem ook gemonteerd met qr uit mijn achterwiel en dat is al iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Ik heb de maat opgemeten en die komt op 133 vandaar dat hij dus ook iets knijpt en dit werkt zich uit in de derrie klaarblijkelijk

Beetje shakey filmpje maar hier kun je redelijk zien wat er met derrie gebeurd.
https://vimeo.com/723723383

[ Voor 32% gewijzigd door japiesa op 24-06-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48
pier87 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Ben wel benieuwd of mensen hier inmiddels ervaring mee hebben. Heb meerdere programma's gebruikt maar elke programma heeft wel een aantal positieve en een aantal mindere kanten...
Ik heb die Zwift concurrent uitgeprobeerd en het werkt erg goed, ziet er mooi uit etc. Het is echter wel vrij leeg in vergelijking met Zwift. Of zeg maar heel leeg. Komt ook omdat het iets anders is opgezet qua werelden, niet iedereen wordt in dezeflde wereld gelanceerd, je kiest een route/parkoers om te rijden als je vrij rijdt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
japiesa schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:29:
Ik heb de maat opgemeten en die komt op 133 vandaar dat hij dus ook iets knijpt en dit werkt zich uit in de derrie klaarblijkelijk

Beetje shakey filmpje maar hier kun je redelijk zien wat er met derrie gebeurd.
https://vimeo.com/723723383
zit je derailleur padje wel goed vast geschroefd?
aan welke kant zit de hendel van de QR, driveside of non driveside? (hoort nds te zitten)

En zet je shifter eens in het kleinste kransje, zet de fiets op de trainer met de ketting op het kleinste kransje en doe dan de QR dicht, misschien zit je ketting niet op het juiste tandwiel voor een gesloten QR

mogelijk moet je wat wat finetunen met de kabelspanning als het niet lekker schakelt, maar trap eens een keer rond en kijk of ie dan naar een ander kransje springt.

check ook eens de afstand tussen de bovenste derailleur pulley en de cassette (in principe stel je deze afstand af op het grootste kransje, er zou net wat ruimte tussen moeten zitten, paar mm, de afstelling doe je met de b schroef, de schroef je tegen je padje aan drukt). Het lijkt een beetje op een te krappe b-gap

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
De pad heb ik idd nagekeken en aan gedraaid deze zat niet los maar heb ik nog iets vaster gezet. Als ik hem op het kleine kransje erop zet met de derrie ook op het kleine kransje zeg maar beweegt de derrie iets minder maar nog steeds bêst wel.

Moet wel zeggen dat het nu redelijk soepel schakelt zo nu en dan slaat hij wel een kransje over maar dat is denk ik met kabelspanning op te lossen.

Hierbij de foto met afstand tussen pulley en cassette geen idee of dat zo wat goed is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7DDOjpMQoBZnbD069BmyoU9ow0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gCmF6EJgGY9d718fIY8DFXW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
MrAngry schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Ik heb die Zwift concurrent uitgeprobeerd en het werkt erg goed, ziet er mooi uit etc. Het is echter wel vrij leeg in vergelijking met Zwift. Of zeg maar heel leeg. Komt ook omdat het iets anders is opgezet qua werelden, niet iedereen wordt in dezeflde wereld gelanceerd, je kiest een route/parkoers om te rijden als je vrij rijdt.
Is Zwift in deze maanden ook niet heel rustig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@japiesa dat ziet er prima uit, dan moet je even kijken wat moeizamer gaat, naar een groter kransje, of naar een kleiner kransje. In het eerste geval moet de kabelspanning hoger (barrel adjuster "uitdraaien") en 2e geval losser.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Naar een kleiner kransje gaat moeizamer. Ik ga binnenkort wel even met behulp van park tool filmpjes de cassette goed indexeren dan moet het goed komen denk ik. Alhoewel ik vermoed dat er ergenis iets krom moet zijn of iets dergelijks.

Gister blokje om met uiteraard het wiel erin en dit schakelde ook niet helemaal zoals het hoort dus probeer hem in eerste instantie goed af te stellen op de fiets en dan hopelijk moet het op de wahoo ook goed zijn. Uiteraard misschien iets van kabelspanning aan passen of dergelijks.

Nou we pielen nog wel even wat door had om eerlijk gezegd niet verwacht dat het zoveel gedoe opleverde haha

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:12
Ik weet niet of het on-topic is, maar dit voorjaar heb ik mijn eerste filmpjes gemaakt voor FulGaz. Aanvankelijk was ik van plan dit te doen ter test/voorbereiding op het filmen van de Ironman Westfriesland (FulGaz heeft een samenwerking met de Ironman organisatie), maar daar kwam wat tussen. De eerste twee filmpjes zijn nu beschikbaar op het FulGaz platform: https://fulgaz.com/tranquil-touring-through-the-netherlands/ (de laatste twee filmpjes zijn van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:57
@geeneen643 Bekende wegen. Mooi gefilmd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Inderdaad ook als Zeisternaar bekende wegen (eerste filmpjes), leuk gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Michiel193 op 06-07-2022 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

japiesa schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:21:
De pad heb ik idd nagekeken en aan gedraaid deze zat niet los maar heb ik nog iets vaster gezet. Als ik hem op het kleine kransje erop zet met de derrie ook op het kleine kransje zeg maar beweegt de derrie iets minder maar nog steeds bêst wel.

Moet wel zeggen dat het nu redelijk soepel schakelt zo nu en dan slaat hij wel een kransje over maar dat is denk ik met kabelspanning op te lossen.

Hierbij de foto met afstand tussen pulley en cassette geen idee of dat zo wat goed is.[Afbeelding]
Beetje laat om te reageren, maar ik kijk tijdens de zomer niet alle dagen naar het indoor topic.
Anywho, moet goed komen hoor. Hoe kleiner die afstand, hoe meer invloed de B screw heeft. Mocht het wat raar gaan ratelen en je zeker bent dat je ketting wel in een rechte lijn ligt, probeer de B screw een klein beetje bij te draaien.
Ik heb een 34 achteraan met een korte kooi+extender en mijn afstand is nog iets korter. Werkt perfect al 5 jaar ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japiesa
Joindry schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Beetje laat om te reageren, maar ik kijk tijdens de zomer niet alle dagen naar het indoor topic.
Anywho, moet goed komen hoor. Hoe kleiner die afstand, hoe meer invloed de B screw heeft. Mocht het wat raar gaan ratelen en je zeker bent dat je ketting wel in een rechte lijn ligt, probeer de B screw een klein beetje bij te draaien.
Ik heb een 34 achteraan met een korte kooi+extender en mijn afstand is nog iets korter. Werkt perfect al 5 jaar ofzo.
Ik ben nog een uurtje met indexen bezig geweest en daar lijkt het probleem grotendeels mee opgelost. Het knijpen blijft nog wel een issue dat lijkt standaard voor mijn frame dat is niet zo op te lossen maar op deze manier is er prima mee te leven. Voor de fijnafstelling moet ik misschien nog wat met de kabelspanning spelen maar dat moet goed komen.

Is btw trouwens best interessant om eens met indexen etc te klooien dan begrijp je het een en ander ook beter. In ieder geval bedankt voor alle adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36

Sherlock

No Shit

Ik zit eraan te denken om een (tweedehands) Surface Pro te kopen, om daarmee de Tacx app en eventueel Zwift te gebruiken. Wat zijn de ervaringen met de accuduur hiervan? Kun je er 3 uur mee Zwiften? (Ik zelf niet, maar ik heb liever dat ik de bottleneck ben, en niet de apparatuur die ik gebruik).

Ik wil hem niet alleen hiervoor gebruiken, ook voor spelletjes of browsen op de bank. Een Galaxy Tab S7 FE is de 'concurrent' op dit moment, maar wel een slagje duurder.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Geen idee @Sherlock mijn ervaring is dat hij mijn MacBook Air destijds vrij vlot leeg trok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:51
Of eventueel een iPad, die van mijn uit 2020 (normale versie) werkt als een zonnetje met Zwift, de Taxc app en FulGaz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Sherlock schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:21:
Ik zit eraan te denken om een (tweedehands) Surface Pro te kopen, om daarmee de Tacx app en eventueel Zwift te gebruiken. Wat zijn de ervaringen met de accuduur hiervan? Kun je er 3 uur mee Zwiften? (Ik zelf niet, maar ik heb liever dat ik de bottleneck ben, en niet de apparatuur die ik gebruik).

Ik wil hem niet alleen hiervoor gebruiken, ook voor spelletjes of browsen op de bank. Een Galaxy Tab S7 FE is de 'concurrent' op dit moment, maar wel een slagje duurder.
Kan je hem niet gewoon bedraad aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
La1974 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Kan je hem niet gewoon bedraad aansluiten?
Ja precies, de meeste trainers hebben ook gewoon stroom nodig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dat kan inderdaad, maar als het niet nodig is dan doe ik het liever niet. Maar we gaan het zien, ik heb de veiling gewonnen en deze week komt hij binnen _/-\o_

Voor een beetje een idee van de situatie; mijn Tacx staat in een schuurtje met een behoorlijk aantal andere fietsen. Die moet ik er eerst uithalen, meestal is het weer dan ook zodanig dat die dan ook onder een afdakje gezet moeten worden. Daarna de Tacx opzetten en aansluiten, racefiets erin zetten en tot voor kort nog een campingtafel uit de bijkeuken halen om daar de laptop op te zetten. Dat laatste hoeft nu niet meer omdat ik een plank aan de muur heb bevestigd met een scharnier, die klapt dan mooi net voor de racefiets uit. Daar kan nu dus de Surface op. Maar alles moet uit het huis komen, dus hoe minder ik mee hoef te nemen hoe beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Sherlock schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:38:
Dat kan inderdaad, maar als het niet nodig is dan doe ik het liever niet. Maar we gaan het zien, ik heb de veiling gewonnen en deze week komt hij binnen _/-\o_

Voor een beetje een idee van de situatie; mijn Tacx staat in een schuurtje met een behoorlijk aantal andere fietsen. Die moet ik er eerst uithalen, meestal is het weer dan ook zodanig dat die dan ook onder een afdakje gezet moeten worden. Daarna de Tacx opzetten en aansluiten, racefiets erin zetten en tot voor kort nog een campingtafel uit de bijkeuken halen om daar de laptop op te zetten. Dat laatste hoeft nu niet meer omdat ik een plank aan de muur heb bevestigd met een scharnier, die klapt dan mooi net voor de racefiets uit. Daar kan nu dus de Surface op. Maar alles moet uit het huis komen, dus hoe minder ik mee hoef te nemen hoe beter!
Naja, voor die ene keer dat je de alpe 3 keer op gaat kan je de adapter wel meenemen toch? voor die gebruikelijke sessie van 60-90 minuten kan je em lekker binnen laten. (voor de meeste is dat indoor meer dan lang genoeg, ik ben/was best fanatiek met indoor workouts, maar heb zelden sessies van langer dan 90 minuten gedaan).

maar wil je nou juist een argument voor of tegen de aankoop van een surface?

(ik denk dat zwift de meeste mobiele apparaten vrij snel leeg trekt. ik heb het weleens op mijn telefoon gedraaid, maar dat ging ook rap (uurtje 100%), terwijl trainerroad iets van 10 % per uur pakt ofzo..)
Dus ook voor een sessie van 60-90 minuten zou ik een device kiezen met een goede accuduur. (bij hoge load en niet lange duur in rust).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Prulleman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Naja, voor die ene keer dat je de alpe 3 keer op gaat kan je de adapter wel meenemen toch? voor die gebruikelijke sessie van 60-90 minuten kan je em lekker binnen laten. (voor de meeste is dat indoor meer dan lang genoeg, ik ben/was best fanatiek met indoor workouts, maar heb zelden sessies van langer dan 90 minuten gedaan).
Natuurlijk kan dat :) En ik verwacht het ook niet langer dan 90 minuten nodig te hebben.
maar wil je nou juist een argument voor of tegen de aankoop van een surface?
Op dit moment graag voor, ik heb hem namelijk al gekocht :o
(ik denk dat zwift de meeste mobiele apparaten vrij snel leeg trekt. ik heb het weleens op mijn telefoon gedraaid, maar dat ging ook rap (uurtje 100%), terwijl trainerroad iets van 10 % per uur pakt ofzo..)
Dus ook voor een sessie van 60-90 minuten zou ik een device kiezen met een goede accuduur. (bij hoge load en niet lange duur in rust).
Yep, afgelopen winter voor het eerst met een smart trainer gefietst. Dat beviel toen best aardig. Als het komende winter nog steeds bevalt wil ik er ook wel iets meer voor inrichten, dus dat er meer een vaste setup komt. Op dit moment zit dat er (sowieso) nog even niet in, dus zoek ik naar budget-vriendelijke oplossingen, en dat zijn vaak devices die je ook voor andere zaken kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Gewoon proberen. Met mijn Windows laptop zie ik dat de accu redelijk snel leegloopt. De eerste keer zou ik je oplader wel al klaarleggen dat die gelijk te gebruiken is zodat je tijdens het fietsen er in kan doen mocht die te ver leeg zijn. Weet je het voor de volgende keren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVerhaegh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-08 14:12
Sinds begin dit jaar ben ik gestart met wielrennen, buiten op de weg. Omdat ik flinke progressie maak en deze in de winter niet kwijt wil raken (fietsen door de kou en regen lijkt mij geen pretje), ben ik aan het denken om een voor deze paar maanden een smart direct-drive trainer aan te schaffen (heb mijn ogen op een Wahoo KICKR core). Nu heb ik 2 vragen:

1. Op de site van Cube wordt afgeraden full carbon fietsen te gebruiken in direct-drive trainers. Ik heb een volledige carbon fiets van Cube, kan ik deze beter niet gebruiken, of valt het risico op beschadigingen wel mee met 'normaal' gebruik?

2. Is het goedkoper/eenvoudiger om nu, in de zomer, een indoor trainer te kopen? Ik kan me zo voorstellen dat aan het begin van de winter er een run komt op dit soort trainers ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
TomVerhaegh schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:42:
Sinds begin dit jaar ben ik gestart met wielrennen, buiten op de weg. Omdat ik flinke progressie maak en deze in de winter niet kwijt wil raken (fietsen door de kou en regen lijkt mij geen pretje), ben ik aan het denken om een voor deze paar maanden een smart direct-drive trainer aan te schaffen (heb mijn ogen op een Wahoo KICKR core). Nu heb ik 2 vragen:

1. Op de site van Cube wordt afgeraden full carbon fietsen te gebruiken in direct-drive trainers. Ik heb een volledige carbon fiets van Cube, kan ik deze beter niet gebruiken, of valt het risico op beschadigingen wel mee met 'normaal' gebruik? Ik rijd ook gewoon met mijn full carbon Cube op een smart-trainer en bij normaal gebruik valt het tegenwoordig wel mee. Wordt wel een probleem als je dan garantie moet claimen, maar ik vraag mij af of zij dat kunnen bepalen of er op een fietstrainer is gefietst of niet.

2. Is het goedkoper/eenvoudiger om nu, in de zomer, een indoor trainer te kopen? Ik kan me zo voorstellen dat aan het begin van de winter er een run komt op dit soort trainers ;). Soms nu idd goedkoper, maar zeker rond black friday is de kans op een mooie aanbieding wel aanwezig.

• bobsnl
  • Laatst online: 05-09 10:19
Microkid schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:24:
[...]

Zoek eens in dit topic naar rockerplate :)
Zelf heb ik al een jaar een Wiggle Lifeline rockerplate, aangepast zodat hij ook voor/achterwaarts beweging heeft. Heerlijk zo'n rockerplate, je zit veel minder statisch op je fiets :)
Hoe heb je dat aanpassen gedaan eigenlijk. En maakt voor- achterwaarts nog veel uit?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

bobsnl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:24:
[...]

Hoe heb je dat aanpassen gedaan eigenlijk. En maakt voor- achterwaarts nog veel uit?
Op hoofdlijnen: 2 planken met een glijstang ertussen gemonteerd. Ik vind het fijner fietsen, omdat je nu ook een voor- en achterwaartse beweging hebt zodat je niet langer volledig statisch op de fiets zit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
TomVerhaegh schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:42:
1. Op de site van Cube wordt afgeraden full carbon fietsen te gebruiken in direct-drive trainers. Ik heb een volledige carbon fiets van Cube, kan ik deze beter niet gebruiken, of valt het risico op beschadigingen wel mee met 'normaal' gebruik?
Ik heb er nog geen issue mee ervaren maar ik let altijd goed op twee zaken:
  • Met een steekas zit het frame altijd goed op de trainer, met een quick-release moet je even opletten of je goed op het 'opzetstukje' staat.
  • Verder moet je wat stiller zitten, dus als je uit het zadel komt om een sprintje te doen niet het lichaam van links naar rechts bewegen zoals je op de weg zou doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrAngry
Zwift heeft de Sterzo Smart in de bonus voor 25 euro ex verzenden.
https://eu.zwift.com/coll...erzo-smart-steering-block

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 14:08
Zojuist besteld, komt alleen €7,50 verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 20:11
Bedankt voor de tip!
Ik heb meteen ook een set bidons en handdoeken gekocht om de setup leuk mee aan te kleden :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
heb je daar wat aan inname sturen?

nvm gewoon besteld lijkt we wel fun!

[ Voor 40% gewijzigd door SirLenncelot op 16-08-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:51
Bedankt, zojuist ook besteld!! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ook besteld :).
Met handdoekjes.

Nu ff lekker trainen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 16-08-2022 22:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:55
Hier nog een wielrenner die eens een keer naar een trainer aan het kijken is voor de wintermaanden. Aangezien dit mijn eerste trainer gaat worden en ook nog even wil aankijken of het we bevalt zat ik te denken om aan een wheel on trainer zoals de wahoo kickr snap. Nu lees je dat dit soort trainers nogal banden vreet. Maar hoe erg is dit nu in werkelijkheid?

Of is het juist verstandiger om toch naar een andere trainer te kijken? Welke vaak vele malen duurder is. En daarbij komt dan nog Zwift oid er ook nog per maand bij.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:10
Ik ben ooit gestart met een compleet domme Tacx Satori maar sinds paar jaar over op een kickr core. Compleet andere ervaring en binnen fietsen is ineens een stuk leuker geworden. Met behulp van ERG mode kan ik nu ook veel gerichtere trainingen afwerken. Dus als je het budget kan vrijmaken zou ik echt voor een direct drive trainer opteren. Blijkt het binnen fietsen toch niks voor jou te zijn, dan krijg je die ook nog wel goed verkocht.

Om terug te komen op het slijtage verhaal, dan kan ik bevestigen dat een band wel echt slijt op een binnen trainer waarbij deze tegen een weerstand loopt. Je kan daar natuurlijk wel gewoon je oude band voor gebruiken en die in de winter oprijden. Ik zou in ieder geval niet meer met die band naar buiten gaan.
Tacx heeft verder ook speciale trainingsbanden die een stuk minder slijten maar dan moet je die dus wel wisselen. Mij stond dat toen vrij snel tegen waardoor ik een extra wiel heb gekocht speciaal voor die trainingsband.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Wicked-Game schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:57:
Hier nog een wielrenner die eens een keer naar een trainer aan het kijken is voor de wintermaanden. Aangezien dit mijn eerste trainer gaat worden en ook nog even wil aankijken of het we bevalt zat ik te denken om aan een wheel on trainer zoals de wahoo kickr snap. Nu lees je dat dit soort trainers nogal banden vreet. Maar hoe erg is dit nu in werkelijkheid?

Of is het juist verstandiger om toch naar een andere trainer te kijken? Welke vaak vele malen duurder is. En daarbij komt dan nog Zwift oid er ook nog per maand bij.
Wahoo verkoopt ook gereviseerde kickr's mogelijk is dan een direct drive wel binnen bereik?

Ren direct drive lijkt mij stiller, ook fijn dat je geen buitenbanden hoeft te wisselen en het slippen van achterwiel onmogelijk is. Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid een kickr core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ik ben begonnen met een kick snap @Wicked-Game

OpZich prima ding maar vond dat het wiel wel regelmatig even slipte, de banden slijten inderdaad hard wat resulteert in rubber rondom je trainer en het geluid is ook heel anders dan een direct drive.

Mn snap ging kapot en uit de garantie kon ik een nieuwe krijgen, heb toen wat bijgelegd en toen een Core besteld, maakte voor mij een wereld van verschil, hij reageert sneller, is stiller, kortom ik ben erg blij met mn upgrade.

Maar als je voor een koopje gaat, kun je ook marktplaats in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:10
Ik denk dat ik de satori trouwens nog wel ergens in de berging heb liggen. Als je het wil proberen dan mag je hem wel hebben. Ik denk alleen dat de trainingsband ondertussen wel uitgedroogd zal zijn. Stuur maar een DM bij interesse.

Gaat dan om de non pro/smart. Volgens mij is het deze: https://www.futurumshop.n...-t1856-fietstrainer.phtml

[ Voor 20% gewijzigd door denyos op 20-08-2022 22:40 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Als ik jullie allemaal zo hoor is het dus verstandiger voor een direct drive te gaan. Misschien hierin echt een beginners vraag, maar hoe zit het met een cassette. De fiets heeft een 10-speed 11-28t cassette. Dit moet neem ik aan gelijk zijn op de directdrive.

Denyos bedankt voor het aanbod, maar wil we voor een smart gaan. Lijkt mij persoonlijk toch wat leuker trainen/rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
Wicked-Game schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:10:
Als ik jullie allemaal zo hoor is het dus verstandiger voor een direct drive te gaan. Misschien hierin echt een beginners vraag, maar hoe zit het met een cassette. De fiets heeft een 10-speed 11-28t cassette. Dit moet neem ik aan gelijk zijn op de directdrive.

Denyos bedankt voor het aanbod, maar wil we voor een smart gaan. Lijkt mij persoonlijk toch wat leuker trainen/rijden.
Niet perse nodig, maar meestal wel handig ivm afstellen van de derailleur etc (wat overigens nog steeds nodig kan zijn op de trainer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hangt er ook van af hoe serieus je het wintertrainen wilt nemen. Als je het bij een paar keer per maand houdt, kan een wheel-on trainer prima zijn. Als je vaker wilt trainen en de realiteit zo goed mogelijk wilt benaderen, kan een direct drive een betere keuze zijn. Ik ben zelf ooit begonnen met een Tacx wheel-on, en daarna via een Tacx Flux S terecht gekomen op een Tacx Neo 2. Heerlijk, ik wil nooit meer terug naar wheel on. De realiteit is stukken beter, met name bij het klimmen. Daarnaast is direct drive ook een stuk stiller. Ik train in de winter vaak 3x per week, en dan is een direct drive echt wel te rechtvaardigen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Wicked-Game schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:10:
Misschien hierin echt een beginners vraag, maar hoe zit het met een cassette. De fiets heeft een 10-speed 11-28t cassette. Dit moet neem ik aan gelijk zijn op de directdrive.
Niet nodig. Mijn fiets werd geleverd met 34-11 (10spd) en die zit nu op de trainer. Hierna voor buiten een 28-12 gemonteerd en dat gaat prima.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Bedankt voor de tip! Lijkt me vooral een gadget / gimmick, maar moest toch nog een stuurblok hebben. Voor die prijs is smart wel net zo leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Microkid schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Hangt er ook van af hoe serieus je het wintertrainen wilt nemen. Als je het bij een paar keer per maand houdt, kan een wheel-on trainer prima zijn. Als je vaker wilt trainen en de realiteit zo goed mogelijk wilt benaderen, kan een direct drive een betere keuze zijn. Ik ben zelf ooit begonnen met een Tacx wheel-on, en daarna via een Tacx Flux S terecht gekomen op een Tacx Neo 2. Heerlijk, ik wil nooit meer terug naar wheel on. De realiteit is stukken beter, met name bij het klimmen. Daarnaast is direct drive ook een stuk stiller. Ik train in de winter vaak 3x per week, en dan is een direct drive echt wel te rechtvaardigen.
Hoop in de wintermaanden 2x in de week wel te kunnen trainen. Afgelopen jaar in de winter niks kunnen doen. Dat wil ik toch eens anders gaan doen. Sportschool is altijd nog een optie, maar dit leek mij als voordeel thuis trainen en dan direct weer beschikbaar voor gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:42

Een budget wielsetje van marktplaats en een decathlon trainingsband werkt hier al jaren prima :)
Mijn vrouw gebruikt hem ook en heeft een andere groepset (10spd vs 9 spd) en dan is wheelon ideaal. Vrouwlief rijd gewoon haar oude buitenbanden op. Met name de goedkopere budgetbanden, van wat harder rubber, gaan toch nog best wel eventjes mee hier.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Ook de WAHOO TICKR heartrate monitor is goedkoop voor EUR 39.00

https://eu.zwift.com/prod...tickr-heart-rate-arm-band

[ Voor 11% gewijzigd door Jochem op 22-08-2022 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 21:23
Beste mensen een vraag,

Aangepast ivm kijken met de neus ipv van de ogen 😀

[ Voor 79% gewijzigd door tommy2005 op 22-08-2022 20:30 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Bah, de Sterzo Smart was uitverkocht bij Zwift dus nu refund... Lijkt een beetje een te populaire stunt geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb hem net binnen, zal met dit weer nog wel even duren voordat ik hem uit probeer.

• tommy2005
Beste mensen ik heb een vraag en mogelijk heeft een van jullie een goede oplossing.

Ik fiets met enige regelmaat op mijn Tacx NEO. Van korte ritjes tot langere 2,5 a 3 uur training (voor sommige misschien net een warm up 😀).

Echter mijn zeem is snel verzadigd binnen, buiten is het geen probleem. Ik heb een zeem voor de langere ritten. Door de snelle verzadiging krijg ik de bekende schuur plekken. Assos helpt wel maar niet tegen een doorweekte zeem.

Ik heb al wat geëxperimenteerd met ventilatoren, recht van voren, roteren etc. Maar op den duur krijgt ook de kou vat op het lichaam omdat je shirtje helemaal door en door nat is. Ik transpireer vrij stevig naar mijn eigen idee. Ik moet ook altijd veel drinken op de fiets. Afstappen en omkleden is ook zo wat.

Wie herkent dit en heeft goede tips voor mij.

• MrAngry
Die ene keer per jaar dat ik het idiote plan opvat om zo lang achter elkaar op de trainer te gaan zitten, wissel ik dus wel van broek als die helemaal nat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:57
Wellicht dat een rocker plate het wat beter maakt. Het principe hiervan is dat je minder statisch op je fiets zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@tommy2005 misschien eens kijken naar een triathlon pak? Die zijn gemaakt om ook in te zwemmen. De zeem is wel flink dunner, dus het is iets minder comfortabel maar voor de verzadiging wellicht juist goed. Willekeurig voorbeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door SirLenncelot op 25-08-2022 21:52 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Chamoise creme gebruiken?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
Die gebruik ik, dat helpt wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
tommy2005 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:42:
Beste mensen ik heb een vraag en mogelijk heeft een van jullie een goede oplossing.

Ik fiets met enige regelmaat op mijn Tacx NEO. Van korte ritjes tot langere 2,5 a 3 uur training (voor sommige misschien net een warm up 😀).

Echter mijn zeem is snel verzadigd binnen, buiten is het geen probleem. Ik heb een zeem voor de langere ritten. Door de snelle verzadiging krijg ik de bekende schuur plekken. Assos helpt wel maar niet tegen een doorweekte zeem.

Ik heb al wat geëxperimenteerd met ventilatoren, recht van voren, roteren etc. Maar op den duur krijgt ook de kou vat op het lichaam omdat je shirtje helemaal door en door nat is. Ik transpireer vrij stevig naar mijn eigen idee. Ik moet ook altijd veel drinken op de fiets. Afstappen en omkleden is ook zo wat.

Zeer herkenbaar ik heb altijd na een uurtje al een doorweekte broek. Wat soms wel helpt is een (extra) ventilator op been hoogte die niet je bovenlichaam bereikt dan koelt je onderlichaam wat meer. Verder dan dat is het inderdaad een broek wissel O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
tommy2005 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:42:

Ventilator met afstandbediening (of met klik aan klik uit afstandsbediening (of equivalent van de action))?

Als je het dan koud krijg, zet je hem even uit.

Ik heb een 3 ventilatoren, en die staan niet op max ofzo, maar als het dan warm wordt zet ik er gewoon 1 extra aan (en ze staan ook allemaal op ander deel gericht).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik heb mezelf geleerd vaker mn zweet af te drogen. Nek, hoofd, torso. Ik heb ontdekt dat veel van het zweet op je bib gewoon omlaag gelopen is. Neemt niks weg dat het gewoon wat langer duurt.
Ik pas alles toe van hierboven, diy rocker plate, ventilator, raam open in de winter, zinkzalf. Handdoek in de nek voor het aangezicht doet ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik heb een deskbike achter mn bureautje waar ik per dag probeer 2 uur op de te 'fietsen'.
Aan de deskbike heb ik een bluetooth sensor hangen.
Deskbike heeft zelf een app waarmee je je prestaties kunt monitoren. Die app is helaas niet aan mn apple health te hangen.
Naast de deskbike app geeft Deskbike 2 andere opties aan: kinomap en bitgym.
https://deskbike.nl/apps/

Ik heb kinomap geprobeerd, los van wat kalibratie-issues werk kinomap prima en kan ik kinomap koppelen aan apple health.
Beide apps werken echter met een abonnement. Ik ben daarom op zoek naar een app die gratis is, te koppelen is met mijn apple health en die te gebruiken is met mijn deskbike. En oja, ik wil de app graag koppelen aan mn strava account zodat mijn fietssessies daarin terugkomen.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? :)

[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 26-08-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@deBennie je zou eens moeten kijken of je een bluetooth of ant+ signaal kan oppikken met bv een Garmin Edge of horloge

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb inmiddels diverse apps uitgeprobeerd, ik heb er helaas geen 1 kunnen vinden die mijn deskbike herkent.

Maar ik heb een alternatief: een Polar Cadanssensor
Die meet de trapfrequentie.
Ik moet kijken of t werkt, maar als ik die nou aan mn deskbike plak (op een vergelijkbare manier zoals in het filmpje hieronder), dan kan ik adv die frequentie de snelheid van het fietsen op de deskbike uitlezen en met mn apple watch mn hartslag etc uitlezen, allemaal via de polar beat app.

YouTube: Cadence sensor Bluetooth® Smart with Polar V650

https://support.polar.com...ual_Nederlands/manual.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door deBennie op 29-08-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
deBennie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:07:
Ik heb inmiddels diverse apps uitgeprobeerd, ik heb er helaas geen 1 kunnen vinden die mijn deskbike herkent.

Maar ik heb een alternatief: een Polar Cadanssensor
Die meet de trapfrequentie.
Ik moet kijken of t werkt, maar als ik die nou aan mn deskbike plak (op een vergelijkbare manier zoals in het filmpje hieronder), dan kan ik adv die frequentie de snelheid van het fietsen op de deskbike uitlezen en met mn apple watch mn hartslag etc uitlezen, allemaal via de polar beat app.

YouTube: Cadence sensor Bluetooth® Smart with Polar V650

https://support.polar.com...ual_Nederlands/manual.pdf
Als de deskbike de weerstand niet doorgeeft weet je maar heel weinig en kan je dus elke willekeurige cadanssensor gebruiken.
Wij hebben hier ook een deskbike op de zaak, maar ik trapte altijd maar langzaam om fatsoenlijk te kunnen blijven werken; dus metingen vond ik niet zo zinvol. Ik deed altijd een manuele activity maken obv 10kmh gemiddeld en dan kwam het wel een beetje overeen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mistraller schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Als de deskbike de weerstand niet doorgeeft weet je maar heel weinig en kan je dus elke willekeurige cadanssensor gebruiken.
Wij hebben hier ook een deskbike op de zaak, maar ik trapte altijd maar langzaam om fatsoenlijk te kunnen blijven werken; dus metingen vond ik niet zo zinvol. Ik deed altijd een manuele activity maken obv 10kmh gemiddeld en dan kwam het wel een beetje overeen.
Yes, ik weet ook niet of het gaat werken, lijkt me wel, ik plak die sensor op de deskbike en de magneer op de stang van de trapper en dat geeft hopelijk een goede meting. Ik heb de app van deskbike zelf waarmee ik kan zien of de metingen overeenkomen (geen idee of je in de polar beat app de output kunt afregelen)

Ik probeer 2x per dag een uur op de deskbike te fietsen en wil de resultaten graag in mn apple health hebben en door kunnen zetten naar mn strava profiel.
De kinomap app doet dat allemaal (alhoewel de app bij mij niet alle activiteiten doorzet naar apple health), maar die app kost me 90 euro aan abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@deBennie cadans/omwentelingen is niet gelijk aan snelheid he...
Tenminste, ik neem aan dat je ook ergens op dat ding de weerstand in kan stellen. 90 rpm met een hoge weerstand is een compleet andere (virtuele) snelheid/afstand en inspanning dan 90 rpm bij een lage weerstand.
In het kort, cadans op zichzelf zegt helemaal niks.

In theorie zou je de boel ook kunnen ijken, maar als je dan de weerstand aanpast moet je opnieuw beginnen, daarnaast kan je niet zomaar ergens een berekening toepassen op de sensor data, dan moet je echt achteraf aan de slag en data exporteren, aanpassen en weer uploaden...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik snap je. Ik gebruik nu de kinomap app, die deskbike naast hun eigen app als alternatief aangeeft.
Bij kinomap moet ik de weerstand op 4% zetten om de snelheid te krijgen die ik op de deskbike fiets.

Ik zou niet weten welke snelheid er bij die polar cardanssenor op mn polar beat app gegeven gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
deBennie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:30:
Ik snap je. Ik gebruik nu de kinomap app, die deskbike naast hun eigen app als alternatief aangeeft.
Bij kinomap moet ik de weerstand op 4% zetten om de snelheid te krijgen die ik op de deskbike fiets.

Ik zou niet weten welke snelheid er bij die polar cardanssenor op mn polar beat app gegeven gaat worden.
geen :) cadans is cadans en niks meer, voor snelheid heb je wielomwentelingen nodig.

Je kan dan nog beter kijken naar een speedsensor (die meet de omwentelingen van je wiel (vliegwiel) en kan dan snelheid en afstand daaruit berekenen aan de hand van de wielomtrek). Maar uiteindelijk heb je daar nog steeds niks aan, want als je de weerstand verhoogt, ga je met dezelfde effort langzamer. (zelfde als bergop of wind tegen). dus het is niet echt te kwantificeren, tenzij je de weerstand altijd gelijk houdt.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Warempel! Ik zat naar een wahoo cadans sensor te kijken en heb alvast de wahoo app geinstalleerd om een beetje rond te kijken, blijkt dat ik de deskbike daarop kan koppelen!
Die geeft keurig de snelheid van mn deskbike weer.
Mn polar OH1 hartslagsensor kan er ook op EN ik kan de Wahoo app koppelen met mn Apple Health en Strava profiel.
En die Wahoo app is nog heulemaal gratis ook!

Ik ben dus geholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Binnekort ben ik jarig. Uiteraard kreeg ik van vrouwlief de vraag wat ik wilde hebben. Zoals altijd geef ik dan als antwoord "niks"...

Zegt ze wat lijkt je van een fietstrainer voor binnen voor de winter. Heb toen gezegd dat ik wat last heb van de knie en dat eigenlijk compleet over moet zijn voor ik een dure trainer aanschaf...

Die pijn in de knie heb ik opgelopen bij de AGR. Denk door overbelasting op de heuvels. Telkens als ik nu een keer flink doortrap komt die pijn weer terug. Bij rustige ritjes heb ik zo goed als nergens last van.

Echter kan ik met de trainer ook rustige ritjes rijden en zo blijf je toch wat in beweging. Die pijn in de knie zal toch wel eens overgaan lijkt me.

Maw:
Ik ben dus op zoek naar een direct drive fietstrainer voor beginners aangezien ik pas 1 jaar in de racefiets wereld zit (fiets vanaf juli vorig jaar).

Heb zelf eerst gekeken voor een trainer waar je de band op zet (kickr Snap). Maar als ik dan de prijs vergelijk met bijvoorbeeld de Kickr Core zit er een 150 euro verschil in aangezien ik bij de Snap nog een trainersband en adapter moet aanschaffen.

Bij de Core komt er dan alleen nog een 2e cassette bij 10-speed 11-34 a 40-50euro.

De Snap is te krijgen voor ongeveer 399
En de core is te krijgen voor 619.

Zijn er nog meer beginners trainers wat ik in de vergelijking moet meenemen van ongeveer deze prijzen? Zag nog ergens een Suito T tegen komen. Meer mensen die deze hebben of kan ik dan toch beter voor een Wahoo kiezen?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Oxigeon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:05:
Binnekort ben ik jarig. Uiteraard kreeg ik van vrouwlief de vraag wat ik wilde hebben. Zoals altijd geef ik dan als antwoord "niks"...

Zegt ze wat lijkt je van een fietstrainer voor binnen voor de winter. Heb toen gezegd dat ik wat last heb van de knie en dat eigenlijk compleet over moet zijn voor ik een dure trainer aanschaf...

Die pijn in de knie heb ik opgelopen bij de AGR. Denk door overbelasting op de heuvels. Telkens als ik nu een keer flink doortrap komt die pijn weer terug. Bij rustige ritjes heb ik zo goed als nergens last van.

Echter kan ik met de trainer ook rustige ritjes rijden en zo blijf je toch wat in beweging. Die pijn in de knie zal toch wel eens overgaan lijkt me.
Je kunt (in elk geval in Zwift) een recovery program pakken; dan waarschuwt ie netjes als je meer vermogen levert dan je vooraf in je programma van plan was. En middels ERG wordt bijv je weerstand naar beneden gezet. Een trainer is juist best handig om aan herstel te werken. :)

---------------

Pagina: 1 ... 111 ... 161 Laatste