Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 112 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26

Fisico

by Fabian

@Oxigeon ik zou de sites van DCRainmaker en GPLama eens bezoeken, zij hebben allemaal tests van trainers. Mijn voorkeur zou uit gaan naar een direct drive, al was het maar om niet elke keer van band te hoeven wisselen. Je zou ook je oude cassette op de trainer kunnen zetten en een nieuwe op de fiets. Die op de trainer zal amper slijten, dat scheelt toch weer een beetje.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:00

Oxigeon

En zo is dat!

Fisico schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:49:
@Oxigeon ik zou de sites van DCRainmaker en GPLama eens bezoeken, zij hebben allemaal tests van trainers. Mijn voorkeur zou uit gaan naar een direct drive, al was het maar om niet elke keer van band te hoeven wisselen. Je zou ook je oude cassette op de trainer kunnen zetten en een nieuwe op de fiets. Die op de trainer zal amper slijten, dat scheelt toch weer een beetje.
Bedankt voor de input. Mijn cassette zal op een jaartje tijd niet veel versleten zijn met ongeveer 1.5 a 2000km. Persoonlijk hou ik ook niet zo van het wiel wisselen. Dus na wat reviews en filmpjes denk ik dat het de Wahoo wordt. Nu nog eens kijken dat ik hem ook nog eens onder de €550 ofzo ergens kan vinden.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Oxigeon schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:37:
[...]

Bedankt voor de input. Mijn cassette zal op een jaartje tijd niet veel versleten zijn met ongeveer 1.5 a 2000km. Persoonlijk hou ik ook niet zo van het wiel wisselen. Dus na wat reviews en filmpjes denk ik dat het de Wahoo wordt. Nu nog eens kijken dat ik hem ook nog eens onder de €550 ofzo ergens kan vinden.
Kickr core heb ik nu 1 winter mee gefiets, heerlijk apparaat. 👍🏻Als je wat zwaarder bent en stevig gaat trappen kan je wel is wat verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
vergeet de trainermat en fan niet. En die prijzen; lijkt me lastig om er een te vinden onder de 600 EUR incl kortingsbonnen van futurum / mantel. Het seizoen komt eraan en wahoo is niet zo happig om die trainers weg te geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Jochem op 30-08-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 12:15
Mocht je tijd hebben om te wachten, meestal goede aanbiedingen rond Blackfriday/cybermonday...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:34
Lastig @Oxigeon ? Volgens mij heb jij je keuze al gemaakt een direct drive, als je het mij vraagt de beste keuze. Heb zoals eerder beschreven op dit forum beide trainers gehad, een Snap en nu een Core. De Core fietst echt veel fijner en directer, daarnaast geen stijtage van banden en rubber rondom de trainer...

Zou niet teveel verwachten van de korting op een Wahoo Kickr Core, wat @scraemus zegt klopt, rond die tijd heb je kortingen maar dan moet je wachten tot eind november/ december. Ondertussen zou je al heel wat indoor km's kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:27
Oxigeon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:05:
....

Zijn er nog meer beginners trainers wat ik in de vergelijking moet meenemen van ongeveer deze prijzen? Zag nog ergens een Suito T tegen komen. Meer mensen die deze hebben of kan ik dan toch beter voor een Wahoo kiezen?
Afgelopen winter een Elite Suito gekocht en er best een aantal trainingen op afgewerkt. Zeer tevreden over het apparaat icm Zwift. Het was plug and play. Ik kan hem niet vergelijken met een Kickr Core, maar daar heeft DCRainmaker genoeg over geschreven.

Voor mij was het prijsverschil wel doorslaggevend. Heb hem destijds gekocht voor +/- 500, wat wel echt een stuk goedkoper was dan de vergelijkbare modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 21:08
Kun je na het finishen van een race in zwift gewoon direct doorrijden? Ik wil de bologna TT rijden en eigenlijk als verkapte ftp test gebruiken maar ben "bang" dat ik er korter als 20 minuten voor nodig heb.
https://www.zwift.com/events/view/3111917

[ Voor 9% gewijzigd door cctl01 op 30-08-2022 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:08

aerofreak

Steve Jobs

Ja dat kan. Houd er wel rekening mee dat je ook weer direct gaat afdalen. Persoonlijk vind ik het dan altijd lastiger om vol door te blijven trappen. Psychologisch dingetje denk ik :z

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 13:29
aerofreak schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:29:
Ja dat kan. Houd er wel rekening mee dat je ook weer direct gaat afdalen. Persoonlijk vind ik het dan altijd lastiger om vol door te blijven trappen. Psychologisch dingetje denk ik :z
Trainer difficulty op 0% werkt dan wel volgens mij, dan neemt hij de heuvels niet mee en kan je gewoon 20min lang doortrappen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
cctl01 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:21:
Kun je na het finishen van een race in zwift gewoon direct doorrijden? Ik wil de bologna TT rijden en eigenlijk als verkapte ftp test gebruiken maar ben "bang" dat ik er korter als 20 minuten voor nodig heb.
https://www.zwift.com/events/view/3111917
Waarom niet gewoon echt een uur trappen? Zuiverder krijg je de meting van je FTP niet. Bijvoorbeeld de Fuego Flats een uur of anders de Alpe omhoog (okee, afhankelijk van je FTP is die minder dan een uur...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:20

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

SirLenncelot schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:24:
[...]

Waarom niet gewoon echt een uur trappen? Zuiverder krijg je de meting van je FTP niet. Bijvoorbeeld de Fuego Flats een uur of anders de Alpe omhoog (okee, afhankelijk van je FTP is die minder dan een uur...
De groep die daar op raakt onder het uur is wel eerder beperkt denk ik :)
Alle, hoop ik.

Gisteren mijn setup terug opgezet en op aanraden van 'een kennis' de goedkoopste diy rocker plate ooit geprobeerd. Onder mijn trainingsmat twee van deze gelegd. Onder voor en achterwiel. Geeft je in beide richtingen zo een 2.5 cm 'wiebelruimte en ook een heel klein beetje voor en achteruit.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/5/8/3/9200000098663850.jpg

Had er nog 2 liggen op zolder van een vorig projectje dus kost was 0 euro.
(vorige diy rocker plate was, wel duidelijk diy, en heeft het niet overleefd door de zomer)
Voor de mensen die eens willen proberen, als je nog zulke platen liggen hebt, gewoon eens proberen. Kamer was plots verbazend stil ook, minder reflectiegeluiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:03
Joindry schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:41:
[...]

De groep die daar op raakt onder het uur is wel eerder beperkt denk ik :)
Alle, hoop ik.

Gisteren mijn setup terug opgezet en op aanraden van 'een kennis' de goedkoopste diy rocker plate ooit geprobeerd. Onder mijn trainingsmat twee van deze gelegd. Onder voor en achterwiel. Geeft je in beide richtingen zo een 2.5 cm 'wiebelruimte en ook een heel klein beetje voor en achteruit.

[Afbeelding]

Had er nog 2 liggen op zolder van een vorig projectje dus kost was 0 euro.
(vorige diy rocker plate was, wel duidelijk diy, en heeft het niet overleefd door de zomer)
Voor de mensen die eens willen proberen, als je nog zulke platen liggen hebt, gewoon eens proberen. Kamer was plots verbazend stil ook, minder reflectiegeluiden. :)
En wat voor platen zijn dit? :9

Vervolgens de trainermat er boven op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35
SirLenncelot schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:24:
[...]

haha grapjas 8)7

in theorie heb je gelijk, in de praktijk blijkt het heel erg moeilijk om 1 uur voluit te gaan, laat staan een rit van 1 uur zo te pacen dat je het onderste uit de kan haalt, en niet wat laat liggen of jezelf vroegtijdig opblaast. Dat is bij een 20 minuten test al lastig, maar bij 1 uur nog veel moeilijker. Daarnaast past 1 uur op je FTP rijden ook niet echt in een trainingsplan, misschien niet voor iedereen van toepassing, maar tenzij het een wedstrijd is, is het een beetje zonde van je energie en de recovery die je van zo'n rit nodig hebt.

https://www.strava.com/activities/7114664438
deze komt voor mij nog het dichtst in de buurt van 1 uur voluit (1e keer met power buiten op de racefiets). zat toen net onder mijn geschatte FTP van 300, maar was wel met bochten en verkeer etc. en ja, ik had wel even nodig om hier van bij te komen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

R0y. schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

En wat voor platen zijn dit? :9

Vervolgens de trainermat er boven op?
Van die mousse geluidsisolatieplaten.Gewoon gevonden in onze Brico (praxis in NL?, denk ik)
En ja daarbovenop de gewone 'zweetmat'
Die matten zijn behoorlijk stevig. Als je er recht op zit, zakken ze geen halve centimeter in. Ga je leunen krijg je wel wat play. Net voldoende om dat 'gefixeerde' gevoel niet meer te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Prulleman je hebt uiteraard helemaal gelijk. Misschien is het ook wel makkelijker als je al een richtlijn FTP hebt uit een ramp/20 minuten test. Tenminste, zo heb ik het gedaan, paar keer achter elkaar testen en daarna steeds iets proberen te verhogen. Zou het nu nog wel een keer willen proberen. Mooi voor in de winter als de trainingsschemas weer uitgespeeld zijn…

En @Joindry 56:36 😋 maar dan zijn er nog 116459 sneller dan ik… het is iig een badge waard in Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

SirLenncelot schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:11:

En @Joindry 56:36 😋 maar dan zijn er nog 116459 sneller dan ik… het is iig een badge waard in Zwift.
De vraag is dan natuurlijk hoeveel mensen hun gewicht een dagje gaan halveren enkel en alleen voor de badge... . Maar als je het legit doet, volledig mijn respect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cctl01
FTP test in Bologna is gelukt. 20 minuten test is niet mijn eerste. De 20 minuten hak ik mentaal in 4 stukken van 5 minuten. De eerste 5 hard maar niet op mijn hardst. Na 5 minuten inchecken of dit zwaar is en of ik hier spijt van ga krijgen. Als dat zo is, doorgaan, zo niet beetje gas er bij. Zelfde ritueel bij de andere 5 minuten. Een uur knallen lijkt me dit echt heel lastig, daarbij wil ik de uitslag met vorige ftp test vergelijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:17

Phydomir

Dennis

cctl01 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:29:
FTP test in Bologna is gelukt. 20 minuten test is niet mijn eerste. De 20 minuten hak ik mentaal in 4 stukken van 5 minuten. De eerste 5 hard maar niet op mijn hardst. Na 5 minuten inchecken of dit zwaar is en of ik hier spijt van ga krijgen. Als dat zo is, doorgaan, zo niet beetje gas er bij. Zelfde ritueel bij de andere 5 minuten. Een uur knallen lijkt me dit echt heel lastig, daarbij wil ik de uitslag met vorige ftp test vergelijken.
Dat laatste is wel belangrijk. Ik zie een FTP test altijd puur als een methode om mijn trainingszones in te delen. Dan is het wel zo handig om altijd dezelfde methode te gebruiken.

En dan eens per jaar zo hard mogelijk Alpe du Zwift op om te kijken of het een beetje klopt :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Oh dan moet ik het dit jaar nog maar eens proberen met mijn nieuwe gewicht, ik ben 15kg kwijtgeraakt!

• cctl01
Deze vraag gaat over cheaten/sandbaggen noem maar op in Zwift.
Delicaat onderwerp dat begrijp ik. Ik heb een serieuze vraag(en) en hoop op respectvolle reacties.

Ik ben in Mei van dit jaar (voor mijn doen) serieus begonnen met fietsen. Dat wil zeggen van 800km/jaar naar 500/maand. In Juni een tacx gekocht en een FTP test gedaan.> 219 W. Nou ben ik nogal een lichtgewicht 61 kg en 1.83 m. Tegen mijn verwachting in baseline van 3.5 W/Kg.
Mijn eerste ambitie met fietsen was over het algemeen wat sneller worden. Dus ben ik met FONDO een ftp build programma gaan volgen met 3 ritjes in de week op HR trainen. Daarna zie ik wel weer en kan ik misschien voor de knaken meedoen in de B cat van Zwift.

FFWD 10 weken later>
Na de TT in Bologna op zwift van de week heeft intervals.icu een nieuwe FTP voor mij uitgerekend. 219>245.(4.0 W/Kg)
Nou heeft de race 18 minuten geduurt en is het de eerste keer boven de 3.9 W/Kg. zwiftpower zou dan niet automatisch de catagorie moeten updaten voor zover ik begreep.
Mijn idee was om na de basis (FTP verhogen) wat aan mijn explosiviteit te gaan werken, beter leer sprinten (ik ben geen powerhouse) en met de B cat. zou kunnen meekomen

Tot mijn verbazing echter kan ik in zwift bij veel races niet meer in de B cat. deelnemen.
Iemand enig idee of dit klopt?
Alternatief is, mijn gewicht 1/2 Kg hoger invullen om toch weer in de B cat. te zitten en de komende weken sprint training te gaan doen, niet de FTP bewust verhogen of "sandbaggen".

Wat is etisch verantwoord om te doen? Met 245 Watt in de A mee doen lijkt mij geen pretje.

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Lekker in B blijven zolang zwiftpower dat aangeeft.

Ik heb alles naar eer en geweten ingevuld en daarmee zit ik in A, maar ondanks mijn ftp van 4,7W/kg is er weinig eer te behalen. (kan ook aan mijn wedstrijdinzicht/ type renner liggen hoor) Maar regelmatig dat er de eerste minuten volle bak weggesprint wordt en ik ben meer het type dat groeit in de wedstrijd

[ Voor 32% gewijzigd door aerofreak op 01-09-2022 19:40 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 08:43
cctl01 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:22:
Deze vraag gaat over cheaten/sandbaggen noem maar op in Zwift.
Delicaat onderwerp dat begrijp ik. Ik heb een serieuze vraag(en) en hoop op respectvolle reacties.

Ik ben in Mei van dit jaar (voor mijn doen) serieus begonnen met fietsen. Dat wil zeggen van 800km/jaar naar 500/maand. In Juni een tacx gekocht en een FTP test gedaan.> 219 W. Nou ben ik nogal een lichtgewicht 61 kg en 1.83 m.
Ik heb niet veel ervaring met Zwift, maar mijn eerste reactie is: "Klopt je weegschaal wel?" Want je bent geen lichtgewicht maar echt extreem licht. Kruiswijk zat bijvoorbeeld met 1m86 op een koersgewicht van 68kg en die is dan echt vel over been.

• SirLenncelot
  • Niet online
@aerofreak op zwift is het echt niet normaal rap de start steeds. Gelukkig zakt het wel in na een tijdje. Tenminste dat was twee jaar geleden zo, ik heb bijna geen races meer gereden daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cctl01
aerofreak schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:34:
Lekker in B blijven zolang zwiftpower dat aangeeft.

Ik heb alles naar eer en geweten ingevuld en daarmee zit ik in A, maar ondanks mijn ftp van 4,7W/kg is er weinig eer te behalen. (kan ook aan mijn wedstrijdinzicht/ type renner liggen hoor) Maar regelmatig dat er de eerste minuten volle bak weggesprint wordt en ik ben meer het type dat groeit in de wedstrijd
Dat gaat dus niet om een of andere reden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrn1LcYKPMC5lEyQ0pqOB3o5ih8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gnDxMJ47Kpyzx3bALaqyaprU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren de racefiets maar weer eens op de trainer gezet en snel een raceje uitgezocht met een beetje fatsoenlijk aantal deelnemers...
De enige race die in aanmerking kwam, was de OH MY CRIT-serie, zie hieronder...

Helaas kon ik me daar voor geen enkele categorie inschrijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3_Efxvze9f2IutQFWLO4LhMl2c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ahb8KSB0gkb3TmuGTPrPBkDw.png?f=fotoalbum_large

Iemand bekend met de achterliggende reden hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:08
Hebben ze voor die 3R races een soort zwiftpower integratie aangezet die al bij de inschrijving actief is?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

cctl01 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:03:
[...]

Dat gaat dus niet om een of andere reden.
[Afbeelding]
Drink een liter water en pas je gewicht aan in Zwift en Zwiftpower. Er is echt geen bal aan in A
SirLenncelot schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:28:
@aerofreak op zwift is het echt niet normaal rap de start steeds. Gelukkig zakt het wel in na een tijdje. Tenminste dat was twee jaar geleden zo, ik heb bijna geen races meer gereden daarna.
Dit nog steeds het geval inderdaad :|

[ Voor 27% gewijzigd door aerofreak op 02-09-2022 09:59 ]

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cctl01
Smultie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:07:
Gisteren de racefiets maar weer eens op de trainer gezet en snel een raceje uitgezocht met een beetje fatsoenlijk aantal deelnemers...
De enige race die in aanmerking kwam, was de OH MY CRIT-serie, zie hieronder...

Helaas kon ik me daar voor geen enkele categorie inschrijven.
[Afbeelding]

Iemand bekend met de achterliggende reden hiervan?
Ik geloof dat deze indeling is gebaseerd op (race?) resultaten van de afgelopen 60 dagen. Als die er niet zijn is dat misschien het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:06
Goeiemorgen allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een smart trainer aan te schaffen, en m'n oog is gevallen op de Elite Direto XR. Daar zal ik dus ook cassette bij moeten bestellen.

Nu rijd ik hier in het vlakke NL nu met een 12-25 poldercassette. Ik heb de ambitie opgevat om een everesting poging te wagen in het midden- of hooggebergte (datum nog nader te bepalen). Ter voorbereiding lijkt het me dan ook prettig om op de trainer een vergelijkbare cassette te monteren, ik dacht aan een 11-28 of een 11-30. Mijn 12-25 cassette is nog niet versleten, maar aangezien de kettinglengte zou verschillen zou ik elke keer de ketting moeten wisselen als ik van binnen naar buiten wil switchen. Hebben mensen ervaring met het gebruik van twee verschillende cassettes? Ik kan ook altijd mijn 'buitencassette' vernieuwen en mijn verlies nemen natuurlijk, maar voelt niet helemaal als de duurzame keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Luuk741 schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:21:
Goeiemorgen allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een smart trainer aan te schaffen, en m'n oog is gevallen op de Elite Direto XR. Daar zal ik dus ook cassette bij moeten bestellen.

Nu rijd ik hier in het vlakke NL nu met een 12-25 poldercassette. Ik heb de ambitie opgevat om een everesting poging te wagen in het midden- of hooggebergte (datum nog nader te bepalen). Ter voorbereiding lijkt het me dan ook prettig om op de trainer een vergelijkbare cassette te monteren, ik dacht aan een 11-28 of een 11-30. Mijn 12-25 cassette is nog niet versleten, maar aangezien de kettinglengte zou verschillen zou ik elke keer de ketting moeten wisselen als ik van binnen naar buiten wil switchen. Hebben mensen ervaring met het gebruik van twee verschillende cassettes? Ik kan ook altijd mijn 'buitencassette' vernieuwen en mijn verlies nemen natuurlijk, maar voelt niet helemaal als de duurzame keuze
Weet niet wat je indoor gaat doen? Zwift, trainerroad (maw schakelen of erg mode).

Maar ik zou een 11-34 kopen voor op de trainer en dan die op je fiets zetten die ene keer dat je de bergen in gaat.

(Ik heb het andersom gedaan, de 11-34 van de fiets naar de trainer verhuist en een nieuwe polder cassette op de fiets gezet)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
Prulleman schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:31:
[...]

Weet niet wat je indoor gaat doen? Zwift, trainerroad (maw schakelen of erg mode).

Maar ik zou een 11-34 kopen voor op de trainer en dan die op je fiets zetten die ene keer dat je de bergen in gaat.

(Ik heb het andersom gedaan, de 11-34 van de fiets naar de trainer verhuist en een nieuwe polder cassette op de fiets gezet)
Het plan is in eerste instantie Zwift.

Maar heb je dan geen probleem met de lengte van je ketting, die veel langer moet zijn bij een 11-34 t.o.v. een polder cassette? Of wissel je die ook als je van binnen naar buiten gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Luuk741 schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:34:
[...]

Het plan is in eerste instantie Zwift.

Maar heb je dan geen probleem met de lengte van je ketting, die veel langer moet zijn bij een 11-34 t.o.v. een polder cassette? Of wissel je die ook als je van binnen naar buiten gaat?
Hmm... misschien heb je in jou geval wel een andere ketting (en lange kooi derailleur) nodig...
Omdat het bij mij andersom was , was de ketting en de derailleur te lang ipv te kort, en dat is minder erg (misschien niet ideaal, maar het werkt prima)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 15:23
Ik rij op de weg met een 11-28 en op de trainer een 11-32 welke ik op de racefiets zet zodra ik de bergen/heuvels in ga. Ketting heb ik op lengte gemaakt voor de 32 en ik merk eigenlijk niet veel verschil in schakelen met de 28 cassette.
Zolang je de ketting netjes bij houdt en op tijd vervangt is verschil in slijtage ook niet zo'n punt (zit nu op 17k km op deze fiets en de 32 is nog steeds dezelfde cassette als er nieuw op zat)

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
@Prulleman @GWBoes dank beiden! Dat is eigenlijk het antwoord op mijn vraag. De ketting afstemmen op de grootste cassette, de polder cassette afrijden en daarna iets dichterbij gaan zitten qua grootte. Fijn om te horen dat een beperkt verschil niet/nauwelijks merkbaar is.

Ik heb een korte kooi derailleur dus vandaar dat ik tot max een 11-30 zou kunnen gaan met m'n compact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mijn fiets is geleverd met 34-11 en heb daar later een 28-12 opgezet. Die 34-11 is verhuist naar de trainer. ketting niets aan gedan en ik merk geen enkel verschil tijdens het rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
@Phydomir wilde alleen zeggen dat ik precies dezelfde ervaring heb. Merk 0,00 verschil tussen 34-11 en 28-11 op kettinggebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:19
Mijn vriendin fietst sinds kort op mijn oude fiets, uitgerust met shimano 105 10 speed. Ik fiets met 11 speed sram force en op de kickr core zit ook een 11 speed cassette. Is het haalbaar om in ERG mode de fiets van m'n vriendin op de huidige cassette te gebruiken? Ik wil de fietsen doorlopend kunnen wisselen (beiden velgremmen dus dat scheelt) maar ga natuurlijk niet elke keer de cassette loshalen.

Of is eventueel een 11 speed ketting gebruiken op haar fiets een beter idee?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Stufferdt schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:07:
Mijn vriendin fietst sinds kort op mijn oude fiets, uitgerust met shimano 105 10 speed. Ik fiets met 11 speed sram force en op de kickr core zit ook een 11 speed cassette. Is het haalbaar om in ERG mode de fiets van m'n vriendin op de huidige cassette te gebruiken? Ik wil de fietsen doorlopend kunnen wisselen (beiden velgremmen dus dat scheelt) maar ga natuurlijk niet elke keer de cassette loshalen.

in principe is dit een kwestie van proberen. Met een vrij rechte kettinglijn (wat voor erg mode sowieso aan te raden is) moet het meestal wel lukken. De indexing is natuurlijk ook compleet anders, het kan dus ook zijn dat de ene versnelling wel werkt en de andere niet. Ook dat is een kwestie van uitproberen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 08:00
Joindry schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

Van die mousse geluidsisolatieplaten.Gewoon gevonden in onze Brico (praxis in NL?, denk ik)
En ja daarbovenop de gewone 'zweetmat'
Die matten zijn behoorlijk stevig. Als je er recht op zit, zakken ze geen halve centimeter in. Ga je leunen krijg je wel wat play. Net voldoende om dat 'gefixeerde' gevoel niet meer te hebben.
Zijn ze 35 mm? deze dus? https://www.hornbach.nl/s...2-m2/4610076/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kan je dan niet beter voor zoiets als dit gaan?:

https://www.hornbach.nl/s...wart/7011220/artikel.html

Volgens mij heb ik die hier ook wel eens voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@Phydomir Is heel ander materiaal. Denk niet dat zo'n rubber tegel veel meegeeft als je het gewicht ook nog eens verdeeld met de brede voet van een trainer. Zou wel goed kunnen werken om contactgeluid te verminderen.
Die schuimplaten zou ik niet echt zien zitten om onder de trainermat te doen. Dan zak je toch gewoon weg? Dat zijn namelijk gewoon vermalen en samengeperste oude matrassen. Misschien als je er eerst een laag multiplex oid op legt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Omdat er vraag naar lijkt de te zijn heb ik even wat onderzoek gedaan:
De matten zijn 3,5 dik. En zijn nog behoorlijk stevig. Qua wegzakken is daar helemaal niks aan. Nu gewoon de setup fiets+rollen+ mat zakt nog geen halve centimeter in.
Vergeet niet dat het gewicht redelijk verdeeld/verspreid wordt door de poten/ voorwielsteun en de mat.

Met mezelf derbij zakt het ongeveer 1.3cm in, (wanneer ik mooi recht zit) achteraan en voorin nog geen centimeter (vanwege het iets lagere gewicht maar vooral grotere oppervlak).
Ga ik dan het gewicht oneven verdelen, geeft me dit bovenin aan het zadel een goeie 10 centimeter flex Links-rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
Stufferdt schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:07:

Da's de reden dat wij nog altijd een wheel-on trainer hebben staan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-06 22:02
Vanochtend na een paar dagen rust weer eens een FTP-test gedaan op de Kickr Core omdat Join dat graag wilde. Kwa pacing ging het dikke prima. Alleen schoot mij halverwege de test mij binnen dat ik de KickR niet gekalibreerd had |:( (eerste gebruik sinds afgelopen seizoen). Ik had mn Elemnt samen met de 4iii crank powermeter ook al een 3/4 weken niet gekalibreerd. Zat toch wel steeds een verschil van 15watt in.
Ik denk dat de uitkomst van 273 watt op de KickR wel zou kloppen, gezien mn vorige test (245) en hoe fit ik mij voel en de kilometers die ik gemaakt heb met Join.

Toch stom, niet kalibreren voor zn test. Al helemaal te bedenken dat ik dagelijks werk met elektro en instrumentatie techniek :+

Ik ga Zondag wel weer voor een nieuwe poging na kalibratie. Of zal het allemaal wel wat meevallen?

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb een club gemaakt op Zwift. Voor degenen die willen joinen. Later in het seizoen kunnen we wedstrijdjes doen of social rides :)

https://www.zwift.com/clu...06-aaef-4e5d05d8b1ca/home

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik gebruik Join icm een Garmin Edge en een Tacx trainer. Wanneer ik een FTP test push naar Garmin dan blijft de trainer in ERG mode hangen. Niet handig dus. Weet iemand hoe ik dit uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tjanssen schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:17:
Ik gebruik Join icm een Garmin Edge en een Tacx trainer. Wanneer ik een FTP test push naar Garmin dan blijft de trainer in ERG mode hangen. Niet handig dus. Weet iemand hoe ik dit uit zet?
Wat voor test? 20 min of ramp?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:36:
[...]

Wat voor test? 20 min of ramp?
20 minuten test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:59
aerofreak schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:48:
Ik heb een club gemaakt op Zwift. Voor degenen die willen joinen. Later in het seizoen kunnen we wedstrijdjes doen of social rides :)

https://www.zwift.com/clu...06-aaef-4e5d05d8b1ca/home
Leuk! Hij is invitation only.... Kun jij mij inviten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Aangepast. Als het goed is zou je nu kunnen joinen :)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Smotske schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:23:
Vanochtend na een paar dagen rust weer eens een FTP-test gedaan op de Kickr Core omdat Join dat graag wilde. Kwa pacing ging het dikke prima. Alleen schoot mij halverwege de test mij binnen dat ik de KickR niet gekalibreerd had |:( (eerste gebruik sinds afgelopen seizoen). Ik had mn Elemnt samen met de 4iii crank powermeter ook al een 3/4 weken niet gekalibreerd. Zat toch wel steeds een verschil van 15watt in.
Ik denk dat de uitkomst van 273 watt op de KickR wel zou kloppen, gezien mn vorige test (245) en hoe fit ik mij voel en de kilometers die ik gemaakt heb met Join.

Toch stom, niet kalibreren voor zn test. Al helemaal te bedenken dat ik dagelijks werk met elektro en instrumentatie techniek :+

Ik ga Zondag wel weer voor een nieuwe poging na kalibratie. Of zal het allemaal wel wat meevallen?
Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Ieder verschil wat je zult merken valt binnen de marge van vorm van de dag. Als je je trainingen doet op basis van dat getal, zal je ook snel genoeg merken of het klopt of misschien wat laag/hoog is. Dan gewoon op gevoel die paar watt aanpassen en door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:59
aerofreak schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:14:
Aangepast. Als het goed is zou je nu kunnen joinen :)
Yes! Ik hoor erbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik ook! Maar ik denk dat het nog wel even duurt voor mijn avatar tevoorschijn komt; ben buiten nog lang niet klaar :+

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier nog geen indoor trainer maar die gaat er wel komen dit jaar. Nog even wachten op een lekkere aanbieding voor een kickr core.

Inmiddels wel al aangemeld voor de tweakers club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Control-Shift
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:22
Ik heb wat hulp nodig bij mijn plan om te gaan beginnen met fietsen. Met de herfst/winter in aantocht heb ik besloten te beginnen met indoor fietsen. Als ik dat leuk vind dan kan er volgend voorjaar een serieuze fiets voor buiten aangeschaft worden die ik in principe niet op de trainer wil gebruiken.

Het plan is om een goedkope tweedehands fiets voor de indoor trainer te gebruiken. De fiets mag zo simpel en goedkoop zijn als mogelijk is. En met "als mogelijk is" bedoel ik vooral: dat ik een paar jaar vooruit kan met de fiets op de trainer. Ik heb het vermoeden dat ik het (heel) erg leuk ga vinden en ik kan behoorlijk fanatiek worden. Vooral bergop vind ik met mijn beperkte mountainbike-ervaring fantastisch.

Daarom probeer ik uit te zoeken of er een soort van minimumvereisten zijn waar ik rekening mee moet houden met het aanschaffen van de tweedehands fiets die ik voor de trainer ga gebruiken. De fiets gaat alleen indoor op de trainer gebruikt worden en heb bedacht dat ik (los van accessoires als een mat of ventilator, etc.) het volgende nodig heb:
- Trainer: Wahoo Kickr Core
- Zwift abonnement
- Cassette: Nieuw te kopen Shimano 11-32 cassette (obv posts van gisteren)
- Fiets:
○ Stalen frame
○ Remmen maken niet uit
○ Versnellingen ook niet
○ Een versleten voorband is geen probleem.
○ Pedalen: maken niet heel veel uit want ik heb nog geen schoenen.

Beperk ik mij met een goedkope tweedehands fiets op een indoor trainer? En verlies ik met bovenstaand lijstje iets uit het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 12:06
SirLenncelot schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:28:
Ik heb vorige week 5 races gedaan en het was telkens ongeveer een minuutje wat harder trappen en daarna werd voor mij een redelijk rustig tempo gereden tot kort voor de finish of wanneer het omhoog ging.

Ik rij zelf in de C-cat en kan daar op power vaak redelijk meekomen zolang het niet bergop gaat, dan gaat mijn gewicht mij parten spelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uq8Zfmc.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Control-Shift schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:36:
Ik heb wat hulp nodig bij mijn plan om te gaan beginnen met fietsen. Met de herfst/winter in aantocht heb ik besloten te beginnen met indoor fietsen. Als ik dat leuk vind dan kan er volgend voorjaar een serieuze fiets voor buiten aangeschaft worden die ik in principe niet op de trainer wil gebruiken.

Het plan is om een goedkope tweedehands fiets voor de indoor trainer te gebruiken. De fiets mag zo simpel en goedkoop zijn als mogelijk is. En met "als mogelijk is" bedoel ik vooral: dat ik een paar jaar vooruit kan met de fiets op de trainer. Ik heb het vermoeden dat ik het (heel) erg leuk ga vinden en ik kan behoorlijk fanatiek worden. Vooral bergop vind ik met mijn beperkte mountainbike-ervaring fantastisch.

Daarom probeer ik uit te zoeken of er een soort van minimumvereisten zijn waar ik rekening mee moet houden met het aanschaffen van de tweedehands fiets die ik voor de trainer ga gebruiken. De fiets gaat alleen indoor op de trainer gebruikt worden en heb bedacht dat ik (los van accessoires als een mat of ventilator, etc.) het volgende nodig heb:
- Zwift abonnement
- Fiets:
○ Stalen frame
○ Remmen maken niet uit
○ Versnellingen ook niet

Beperk ik mij met een goedkope tweedehands fiets op een indoor trainer? En verlies ik met bovenstaand lijstje iets uit het oog?
Ik zou niet op staal focussen want voor je het weet kom uit bij buiscommandeurs :+ Maar Alu is ook prima.

Een goed zadel, een goede maat fiets, zijn ook indoor wel heel prettig. En je kunt niet een cassette kopen en dan daarna de fiets. Met een 11-32 heb je sowieso een lange kooi nodig en natuurlijk ook het overeenkomstige aantal kransjes. Verder is het op zich geen slecht idee om wél naar de pedalen te kijken, want klikpedalen is wel fijn indoor (mijn meest explosieve sprints zijn altijd binnen).

De cassette is ook afhankelijk van hoe je wilt gaan trainen. Als je de difficulty niet persé op 100% wilt hebben (=hoe de helling aanvoelt, zwift zorgt er vervolgens zelf voor dat je het benodigde aantal Watts verstookt om ook echt boven te komen) dan hoef je niet perse een 32 cassette te nemen. Bij veel mensen staat ie op de default (=50%)

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 06-09-2022 23:05 ]

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Of je zet gewoon de cassette van de fiets op de trainer.. hoeft niet gelijk een nieuwe op. Kan je ff kijken of je uitkomt met de versnellingen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87

- Zwift abonnement
- Fiets:
○ Stalen frame
○ Remmen maken niet uit
○ Versnellingen ook niet

Meeste mensen doen het toch andersom heb ik het idee, eerst plezier op de fiets maken en daarna het indoor trainen.

Maar zoals hierboven al beschreven, aluminium frame is ook prima ;) wat ik in jou geval zou doen. Een leuke winterfiets kopen waarmee je op de smarttrainer kunt trainen maar met winterweer ook buiten ritjes kunt maken. Mocht je volgend jaar dan een nieuwe racer aanschaffen dan heb je een winterfiets en een moraalfiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 12:00

steel123

Cryman9

- Zwift abonnement
- Fiets:
○ Stalen frame
○ Remmen maken niet uit
○ Versnellingen ook niet

Fiets maakt echt niet uit, wij hebben ook een oude 2e hands wielrenfiets op de kop getikt hiervoor. Toevallig werd deze fiets ook enkel op een fietstrainer gebruikt, dus is wat dat betreft in goede staat.
Casette van de fiets afgehaald en op de trainer gemonteerd en je kan aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:53

McMiGHtY

- burp -

En Zwift heeft een eigen direct trainer:

https://eu.zwift.com/pages/zwift-hub

Ik ben benieuwd, wel een mooi prijsje

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36
Qua maximaal vermogen en gradient simulatie gelijk aan de Kickr Core. Benieuwd naar de reviews. Om mijn Flux S er direct voor in te ruilen gaat wel weer wat ver :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:44

Flipmo

OMG !!

McMiGHtY schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:10:

prijs is zeker netjes. Zelfs incl. cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Beetje "late to the game" eigenlijk, maar aan 500 euro kan het wel een succes worden. Lijkt fysiek heel hard op de kickr core, dus als hij hetzelfde presteert...
Die kickr core vind je zelden onder de 600 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:45
Prijs is zeker netjes, maar een dergelijk product ontwikkelen kost een hoop resources die ook in de ontwikkeling van Zwift zelf had kunnen zitten. Ik vind de progressie die Zwift heeft gemaakt de afgelopen 2 jaar echt ondermaats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
Ontwikkelingskosten zullen wel meevallen. Is een licht aangepaste versie van een bestaande trainer (Jetblack Volt).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 19:54
Is er wellicht iemand van hier die eens een vEveresting poging heeft gedaan in Zwift? Ik wil het wellicht de komende winter gaan ondernemen alleen vraag mij af hoe je op de beste manier op de juiste momenten boven + onder omdraait om weer opnieuw dezelfde klim te pakken.

Bij de Alpe kun je boven makkelijk rondfietsen maar dan moet je beneden natuurlijk op tijd bij je fiets zijn om te draaien. Bij andere klimmen heb je dit boven + onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 12:15
Flipmo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:43:
[...]

prijs is zeker netjes. Zelfs incl. cassette.
Schijnt nog wel veel last te hebben van power stabiliteits issues aldus DC rainmaker (schijnt software matig op te lossen te zijn)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

la_fusion schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:21:
Is er wellicht iemand van hier die eens een vEveresting poging heeft gedaan in Zwift? Ik wil het wellicht de komende winter gaan ondernemen alleen vraag mij af hoe je op de beste manier op de juiste momenten boven + onder omdraait om weer opnieuw dezelfde klim te pakken.

Bij de Alpe kun je boven makkelijk rondfietsen maar dan moet je beneden natuurlijk op tijd bij je fiets zijn om te draaien. Bij andere klimmen heb je dit boven + onder.
Gewoon fietsen en onder/boven bent met pijltje naar beneden (op de pc) omdraaien (of via de ui) en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

la_fusion schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:21:

Of je pakt de ventoux iets meer rusttijd maar langere beklimming, maar je kan toch gewoon op t knopje drukken van omdraaien? Bij de banner van de beklimming of de groene(?) stippellijn van de daadwerkelijke start van de beklimming (segment). Mocht je helemaal niet trappen op de weg naar beneden, dan sta je wel redelijk stil bij de banner

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 19:54
Oh wacht.. helemaal vergeten dat er natuurlijk ook in Zwift daadwerkelijk segmenten zijn die duidelijk zijn aangegeven.. behalve dat je dan natuurlijk wel ook in de buurt moet zijn. Bijvoorbeeld bij de Alpe rol je nog een flink stuk door..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

la_fusion schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:21:
Oh wacht.. helemaal vergeten dat er natuurlijk ook in Zwift daadwerkelijk segmenten zijn die duidelijk zijn aangegeven.. behalve dat je dan natuurlijk wel ook in de buurt moet zijn. Bijvoorbeeld bij de Alpe rol je nog een flink stuk door..
Als je de Alpe naar beneden helemaal laat uitrollen stop je iets voor de kruising naar de jungle. Denk dat je dan een meter of 400 extra doet per run. Zelfde geldt voor als je bovenaan het rondje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

McMiGHtY schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:10:

Deze zag ik gisteren ook voorbij komen. Qua prijs zeker interessant omdat ik ook op zoek ben naar een indoor trainer.

Echter is deze pas beschikbaar vanaf oktober voor alleen Duitsland, Finland en Oostenrijk voor de komende 24 maanden

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 07-09-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24
Oxigeon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:59:
[...]

Deze zag ik gisteren ook voorbij komen. Qua prijs zeker interessant omdat ik ook op zoek ben naar een indoor trainer.

Echter is deze pas beschikbaar vanaf oktober voor alleen Duitsland, Finland en Oostenrijk voor de komende 24 maanden
Nee, die 24 maanden slaat alleen op het financieren van de Zwift Hub tegen 0% rente. Hij is volgend mij gewoon beschikbaar vanaf 3 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Zou gewoon beschikbaar in de hele EU (en de US & UK) moeten zijn.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Oxigeon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:59:
[...]

Hmm. Dan toch maar eens zwaar gaan nadenken hierover. Het blijft evengoed een "nieuw" merk. Dus ook kinderziektes etc. Zag dat onze vriend DCRainmaker er al een artikel over had. Maar bewust niet gelezen omdat hij naar mijn idee hier niet beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Oxigeon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:18:
[...]

Hmm. Dan toch maar eens zwaar gaan nadenken hierover. Het blijft evengoed een "nieuw" merk. Dus ook kinderziektes etc. Zag dat onze vriend DCRainmaker er al een artikel over had. Maar bewust niet gelezen omdat hij naar mijn idee hier niet beschikbaar zou zijn.
Nee, de trainer is niet nieuw. Bestaat al twee jaar met een goede review van DC Rainmaker. Alleen de stickers (Zwift) zijn nieuw en de firmware is iets aangepast (moet nog verbeterd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:45
GWBoes schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:09:
Ontwikkelingskosten zullen wel meevallen. Is een licht aangepaste versie van een bestaande trainer (Jetblack Volt).
Ah ok, valt mee dan. Dan kan ik het gebrek aan vooruitgang überhaupt niet meer verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij is ie vanaf oktober leverbaar, die beperkte landen is voor de 24x 21 euro per maand afbetaling \

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Inderdaad vanaf oktober leverbaar als ik de tekst van DCRainmaker mag geloven. Hij zegt eigenlijk ook gewoon.... Indien je een indoortrainer zoekt onder de 900 dollar ben je een malloot als je de Zwift niet koopt. Voor €500 incl casette is ook gewoon een hele nette prijs.

Mijn engels is alleen niet voldoende wat er op dit moment nog mis is met de Firmware. Maar hij verwacht dat dit nog opgelost wordt.

Edit: grootste nadeel is echter dat je maar 1 Bluetooth apparaat kan pairen. Geen idee waar dit exact voor nodig is....maar als je dus een tablet/telefoon pairt is het al over.

Verder geen idee of je een cadans meter / heartrate meter aan je apparaat koppelt of aan je tablet / laptop.

Probleem is dat ik geen laptop heb waar zwift op draait haha. Ben dus gebonden aan een tablet of telefoon

[ Voor 51% gewijzigd door Oxigeon op 07-09-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Oxigeon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:21:
Inderdaad vanaf oktober leverbaar als ik de tekst van DCRainmaker mag geloven. Hij zegt eigenlijk ook gewoon.... Indien je een indoortrainer zoekt onder de 900 dollar ben je een malloot als je de Zwift niet koopt. Voor €500 incl casette is ook gewoon een hele nette prijs.

Mijn engels is alleen niet voldoende wat er op dit moment nog mis is met de Firmware. Maar hij verwacht dat dit nog opgelost wordt.

Edit: grootste nadeel is echter dat je maar 1 Bluetooth apparaat kan pairen. Geen idee waar dit exact voor nodig is....maar als je dus een tablet/telefoon pairt is het al over.

Verder geen idee of je een cadans meter / heartrate meter aan je apparaat koppelt of aan je tablet / laptop.

Probleem is dat ik geen laptop heb waar zwift op draait haha. Ben dus gebonden aan een tablet of telefoon
In principe koppel je alles aan je telefoon / tablet / laptop. Dus maar koppelen aan één apparaat is geen probleem.
Zelf gebruik ik het echter wel. Ik laat de TrainerRoad app mijn Kickr Core besturen en Zwift de informatie alleen maar uitlezen. Zo kan ik mijn trainingen gewoon via de TR app in ERG doen en toch nog een beetje "om me heen kijken" in Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Oxigeon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:21:

Je hebt het verkeerd begrepen. De Zwift Hub kan meerdere bluetoothkanalen (bijv. je hartslag en cadans) op de Hub bundelen in een kanaal. Ideaal met de Apple TV die maar twee kanalen beschikbaar heeft (naast die voor de afstandsbediening).

De Hub doet dus iets wat de Companion app ook doet.

De firmware is nog een beetje buggy terwijl de originele firmware prima werkte.

De verwachting is dat dit probleem voor de release is opgelost.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

La1974 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:52:
[...]

Je hebt het verkeerd begrepen. De Zwift Hub kan meerdere bluetoothkanalen (bijv. je hartslag en cadans) op de Hub bundelen in een kanaal. Ideaal met de Apple TV die maar twee kanalen beschikbaar heeft (naast die voor de afstandsbediening).

De Hub doet dus iets wat de Companion app ook doet.

De firmware is nog een beetje buggy terwijl de originele firmware prima werkte.

De verwachting is dat dit probleem voor de release is opgelost.
Weer wat geleerd. Nu heb ik deze fiets
https://archiv.cube.eu/nl/2021/476300

Welke dus een 10 speed 11-34 casette heeft.
Nu zie ok echter dat bijvoorbeeld bij de zwift hub een 10speed 11-28 casette geleverd wordt... gaat dit problemen geven? Of maakt dit bij een indoortrainer niet echt uit omdat je de versnellingen toch minder gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
Oxigeon schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:17:
[...]

Welke dus een 10 speed 11-34 casette heeft.
Nu zie ok echter dat bijvoorbeeld bij de zwift hub een 10speed 11-28 casette geleverd wordt... gaat dit problemen geven? Of maakt dit bij een indoortrainer niet echt uit omdat je de versnellingen toch minder gebruikt?
Dat zal geen problemen opleveren. Het kan alleen de andere kant op problemen geven: als je een grotere cassette wil zetten op een fiets die voor een kleinere is afgesteld, dan kan de ketting te kort zijn en/of de derailleur niet genoeg capaciteit hebben. Andersom (kleinere cassette op fiets waar eerst een grotere op zat) kan prima.

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 19:46
@Oxigeon Mogelijk alleen even dedicated ketting gaan gebruiken want die mag waarschijnlijk wel iets korter..

[ Voor 5% gewijzigd door CuttingStorm op 08-09-2022 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:44

Kluus

Gang is alles

CuttingStorm schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:54:
@Oxigeon Mogelijk alleen even dedicated ketting gaan gebruiken want die mag waarschijnlijk wel iets korter..
Ik zou de boel gewoon afgesteld laten op de grootste cassette, buiten heb ik een 12-25 cassette met een kettinglengte en derailleur die zijn afgesteld op een 11-30. Wel zo makkelijk voor die paar keer dat ik naar de heuvels/bergen ga dat ik even snel een andere cassette er op kan gooien zonder andere wijzigingen.

Misschien schakelt het iets minder optimaal, maar ik merk het niet echt en binnen op de trainer is kettingspanning waarschijnlijk ook nog minder een issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Precies, al vaker gezegd hier, maar ik rij met (10sp tiagra )12-28 buiten en 11-34 binnen en dat gaat prima. Fiets kan met 11-34 , maar de 12-28 werkt zonder afstellen net zo goed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:41
Ik ben rond aan het kijken naar een Tacx Neo 2T smart trainer..

De bedoeling is dat ik hem in mijn garage (half verwarmd) ga gebruiken om 2-3x per week te trainen.
Een hele mooie setup met een grote televisie is dus geen optie..

Ik wil dus een setup maken, met een tablet + houder op de fiets,

Ik heb het volgende lijstje samengesteld:

- Tacx Neo 2T t2875 inc cassette
- Trainer mat voor voor op de vloer (plavuizen)
- Samsung A8 Tablet 10"
- Tablet houder voor op het stuur (https://www.coolblue.nl/p...x-tablethouder-t2092.html)

Als je een beetje googlet welke tablet vaak wordt aangeraden voor bijvoorbeeld Zwift, komen vaak de high-end tablets naar voren, maar ik neem aan dat een A8 toch ook wel voldoende is?
Tablet zal hooguit voor het fietsen gebruikt worden, en misschien een keer als E-Reader, of een spelletje of iets dergelijks, maar verder heb ik geen high-performance eisen.

Grootste eis, is dat het makkelijk op te ruimen is, dus fiets van de trainer en ophangen aan de muur, trainer dichtklappen en in de hoek, en de rest gewoon in de kast zodat de garage weer vrij is.

[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 09-09-2022 09:37 ]

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

verstappen33 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:35:
...

Als je een beetje googlet welke tablet vaak wordt aangeraden voor bijvoorbeeld Zwift, komen vaak de high-end tablets naar voren, maar ik neem aan dat een A8 toch ook wel voldoende is?
Tablet zal hooguit voor het fietsen gebruikt worden, en misschien een keer als E-Reader, of een spelletje of iets dergelijks, maar verder heb ik geen high-performance eisen.

...
Dat denk ik wel:
https://support.zwift.com...es-to-run-zwift-H1Cj9QbeB

Volgens mij voldoed de A8 wel. Heb je die al? Want dan kan je het natuurlijk eenvoudig checken:
If you're not able to find the Zwift app in the Google Play Store from your Android® device, it's not compatible with Zwift.
Mijn vriendin gebruikt nu mijn setup met high-end game pc maar daarvoor gebruikte ze ook een of andere oude iPad mini uit ~2014, dat zag er wel niet zo mooi uit maar ging verder ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:41
Kluus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:08:
[...]

Dat denk ik wel:
https://support.zwift.com...es-to-run-zwift-H1Cj9QbeB

Volgens mij voldoed de A8 wel. Heb je die al? Want dan kan je het natuurlijk eenvoudig checken:

[...]

Mijn vriendin gebruikt nu mijn setup met high-end game pc maar daarvoor gebruikte ze ook een of andere oude iPad mini uit ~2014, dat zag er wel niet zo mooi uit maar ging verder ook prima.
Nee, ik heb nog helemaal geen tablet oid, alleen een chromebookje van 3 jaar oud, en mijn werklaptop, maar beide wil ik er niet voor gebruiken.

Ik wil dus ook niet teveel uitgeven aan een tablet omdat die toch 90% van de tijd toch in de lade zal liggen.
Wat dat betreft zijn wij vrij ouderwets, we zitten bijna nooit achter de pc of laptop oid...

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

verstappen33 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:30:
[...]

Nee, ik heb nog helemaal geen tablet oid, alleen een chromebookje van 3 jaar oud, en mijn werklaptop, maar beide wil ik er niet voor gebruiken.

Ik wil dus ook niet teveel uitgeven aan een tablet omdat die toch 90% van de tijd toch in de lade zal liggen.
Wat dat betreft zijn wij vrij ouderwets, we zitten bijna nooit achter de pc of laptop oid...
Volgens mij heeft mijn zoontje een A7. Kan vanmiddag/vanavond eens kijken of ik de app daar op vind. Tablet is niet de snelste maar wie weet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Ik gebruikte de Ipad 5e generatie voor Zwift, hier zit een A9 chip in dit werkte in iedergeval prima. Je kunt zo'n ipad refurbished voor rond de 200 euro kopen @verstappen33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 07:02
verstappen33 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:35:
Ik ben rond aan het kijken naar een Tacx Neo 2T smart trainer..

De bedoeling is dat ik hem in mijn garage (half verwarmd) ga gebruiken om 2-3x per week te trainen.
Een hele mooie setup met een grote televisie is dus geen optie..

Ik wil dus een setup maken, met een tablet + houder op de fiets,

Ik heb het volgende lijstje samengesteld:

- Tacx Neo 2T t2875 inc cassette
- Trainer mat voor voor op de vloer (plavuizen)
- Samsung A8 Tablet 10"
- Tablet houder voor op het stuur (https://www.coolblue.nl/p...x-tablethouder-t2092.html)

Grootste eis, is dat het makkelijk op te ruimen is, dus fiets van de trainer en ophangen aan de muur, trainer dichtklappen en in de hoek, en de rest gewoon in de kast zodat de garage weer vrij is.
Hier met Samsung s6 lite ook helemaal prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Control-Shift
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:22
Mistraller schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:02:
[...]

Ik zou niet op staal focussen want voor je het weet kom uit bij buiscommandeurs :+ Maar Alu is ook prima.

Een goed zadel, een goede maat fiets, zijn ook indoor wel heel prettig. En je kunt niet een cassette kopen en dan daarna de fiets. Met een 11-32 heb je sowieso een lange kooi nodig en natuurlijk ook het overeenkomstige aantal kransjes. Verder is het op zich geen slecht idee om wél naar de pedalen te kijken, want klikpedalen is wel fijn indoor (mijn meest explosieve sprints zijn altijd binnen).

De cassette is ook afhankelijk van hoe je wilt gaan trainen. Als je de difficulty niet persé op 100% wilt hebben (=hoe de helling aanvoelt, zwift zorgt er vervolgens zelf voor dat je het benodigde aantal Watts verstookt om ook echt boven te komen) dan hoef je niet perse een 32 cassette te nemen. Bij veel mensen staat ie op de default (=50%)
Buiscommandeurs gaat inderdaad misschien wat ver :o Ik denk dat ik ook Alu bedoelde ipv staat.. new to the game merk ik weer O-)
Bedoel je dat als de difficulty niet op 100% staat dat de helling dan lichter aanvoelt, maar da Zwift je langer door laat klimmen o.i.d.?
Prulleman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:22:
Of je zet gewoon de cassette van de fiets op de trainer.. hoeft niet gelijk een nieuwe op. Kan je ff kijken of je uitkomt met de versnellingen
Dat klinkt goed! Eerst maar eens uitproberen met wat ik koop, mocht dat niet zaligmakend zijn dan kan ik altijd nog een andere cassette kopen.
pier87 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:57:
[...]
Meeste mensen doen het toch andersom heb ik het idee, eerst plezier op de fiets maken en daarna het indoor trainen.

Maar zoals hierboven al beschreven, aluminium frame is ook prima ;) wat ik in jou geval zou doen. Een leuke winterfiets kopen waarmee je op de smarttrainer kunt trainen maar met winterweer ook buiten ritjes kunt maken. Mocht je volgend jaar dan een nieuwe racer aanschaffen dan heb je een winterfiets en een moraalfiets ;)
Tof idee, heb ik zelf nog niet aan gedacht! In hoeverre verschilt een winterfiets van een racer? Moet ik denken aan gravelbike vs "normale" wielrenfiets? Of zit je meer op het onderscheid endurance vs ultralicht/snel?
steel123 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:07:
[...]

Fiets maakt echt niet uit, wij hebben ook een oude 2e hands wielrenfiets op de kop getikt hiervoor. Toevallig werd deze fiets ook enkel op een fietstrainer gebruikt, dus is wat dat betreft in goede staat.
Casette van de fiets afgehaald en op de trainer gemonteerd en je kan aan de gang.
Goed om te horen, achteraf nog bedacht of je nog ergens specifiek op had moeten letten bij de 2e hands voor de trainer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Control-Shift schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:52:
[...]

Bedoel je dat als de difficulty niet op 100% staat dat de helling dan lichter aanvoelt, maar da Zwift je langer door laat klimmen o.i.d.?
Klopt, een helling van 10% op 50% difficulity wordt door de trainer weergegeven als 5% maar in de berekening voor de snelheid wordt gewoon 10% geteld dus je moet nog steeds hetzelfde vermogen leveren voor een bepaalde snelheid.

De belangrijkste reden van deze setting is oorspronkelijk dat je trainers had/hebt die bijvoorbeeld maar 8% kunnen simuleren. Met 100% difficulty capt hij dus op 8% en voel je op zo’n trainer geen verschil meer tussen 8/10/12% als je dan de difficulty lager zet kan zo’n trainer dus op meer niveaus feedback geven. In het voorbeeld kan hij dan ineens tot 16% verschillend laten aanvoelen, zij het in een subtieler verloop. Zo moet je de naam van de setting ook lezen het is de “moeilijkheid” voor de trainer om iets te simuleren.

Bijkomend voordeel is dat je minder hoeft te schakelen en met minder ideale verzetten uit de voeten kan. Maar de inspanning wordt dus niet minder erdoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 11-09-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
verstappen33 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:30:
[...]

Ik draaide het tot vorig jaar nog op een iPAd Air uit 2013. Dat ging prima maar bij de overstap naar een AppleTV merkte ik wel dat dat mooier uitziet en de menu’s veel soepeler werken.

Houdertje van de decathlon op het stuur deed het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:13
vanmorgen hoorde ik in een podcast my whoosh (https://mywhoosh.com/) voorbij komen.
heeft iemand hier al ervaring mee lijkt zo te zien veel op zwift maar het grote voordeel het schijnt gratis te zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het zal wel alleen tijdelijk gratis zijn totdat ze genoeg mensen binnen hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40
H143 schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:45:
vanmorgen hoorde ik in een podcast my whoosh (https://mywhoosh.com/) voorbij komen.
heeft iemand hier al ervaring mee lijkt zo te zien veel op zwift maar het grote voordeel het schijnt gratis te zijn :-)
DC Rainmaker heeft hier al een stukje over geschreven:

https://www.dcrainmaker.c...first-ride-explainer.html

Blijkbaar zijn de trainingsplannen goed uitgewerkt wat de app natuurlijk interessant maakt. Waar ik mij dan weer zorgen over maak is wat er gebeurt met je (persoonlijke) gegevens. De maker van de app is gevestigd op de Arabische Emiraten.
Pagina: 1 ... 112 ... 158 Laatste