Vul je bij persoonlijke gegevens gewoon Lance Armstrong in, woonplaats Austin Texas, Gewicht 75 kg, Bloedgroep: wisselend hangt van de bloedzak af etc.Stofkapje schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:20:
[...]
DC Rainmaker heeft hier al een stukje over geschreven:
https://www.dcrainmaker.c...first-ride-explainer.html
Blijkbaar zijn de trainingsplannen goed uitgewerkt wat de app natuurlijk interessant maakt. Waar ik mij dan weer zorgen over maak is wat er gebeurt met je (persoonlijke) gegevens. De maker van de app is gevestigd op de Arabische Emiraten.
Dat was mij ook meteen opgevallen en een reden om het met voorzichtigheid te benaderen.
Hier zelf blijf ik met een dilemma zitten. Of wachten op de Zwift Hub of toch maar een Kickr Core.
Qua financiën kun je beter de Zwift aanschaffen. Maar qua ondersteuning van andere apps dan Zwift heb ik het idee dat je beter voor de Kickr kan gaan.
Ik weet niet of het kan en of ze het gaan doen. Maar wat als de Zwift Hub straks gaat besluiten alleen nog maar Zwift te ondersteunen. Of is dit een no-go omdat veel mensen ook nog andere trainingsapps erbij gebruiken?
Qua financiën kun je beter de Zwift aanschaffen. Maar qua ondersteuning van andere apps dan Zwift heb ik het idee dat je beter voor de Kickr kan gaan.
Ik weet niet of het kan en of ze het gaan doen. Maar wat als de Zwift Hub straks gaat besluiten alleen nog maar Zwift te ondersteunen. Of is dit een no-go omdat veel mensen ook nog andere trainingsapps erbij gebruiken?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Je kunt het ook anders zien, @Oxigeon met de Kickr Core weet je wat je koopt, kinderziekten zijn eruit en via bijvoorbeeld Mantel of Futurum heb je goede garantievoorwaarden.
Daarnaast kun je morgen al beginnen met een Kickr Core na een maandje ben je dat verschil in prijs al vergeten en zitten de Zwift Hub fanboys nog altijd op de bank te wachten op hun smart trainer vol kinderziektes
Daarnaast kun je morgen al beginnen met een Kickr Core na een maandje ben je dat verschil in prijs al vergeten en zitten de Zwift Hub fanboys nog altijd op de bank te wachten op hun smart trainer vol kinderziektes
Nee niks gemist.Control-Shift schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:52:
[...]
Goed om te horen, achteraf nog bedacht of je nog ergens specifiek op had moeten letten bij de 2e hands voor de trainer?
Echter wordt de racefiets nu ook gebruikt om zeer sporadisch buiten mee te fietsen. Vaak doordeweeks 's avonds, in het weekend is het altijd MTB.
En toevallig had ik ook nog een super oude MTB staan die ook een 3*8 versnelling had, dus exact dezelfde cassette als de racefiets. Dus het uitwisselen tussen die MTB en de racefiets op de zwift gaat perfect.
Dus hooguit rekening houden met eventuele andere fietsen die mogelijk op de trainer kunnen dat er dezelfde cassette gebruikt wordt.
De Zwift Hub is niets anders dan een Jetblack Volt. Deze trainer is al 2 jaar op de markt en goed getest door zowel DCRainmaker als GPLama. Qua software en firmware denk ik juist dat Zwift het beter voor elkaar gaat hebben dan een Wahoo. Zwift is van huis uit een development club en geen hardware maker.pier87 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:23:
Je kunt het ook anders zien, @Oxigeon met de Kickr Core weet je wat je koopt, kinderziekten zijn eruit en via bijvoorbeeld Mantel of Futurum heb je goede garantievoorwaarden.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
maybe, maar de kwaliteit van de software van Zwift is nu niet echt hoogstaand te noemenf4stf0rw4rd schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:19:
[...]
De Zwift Hub is niets anders dan een Jetblack Volt. Deze trainer is al 2 jaar op de markt en goed getest door zowel DCRainmaker als GPLama. Qua software en firmware denk ik juist dat Zwift het beter voor elkaar gaat hebben dan een Wahoo. Zwift is van huis uit een development club en geen hardware maker.
nou ja, 150 euro is niet niks.pier87 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:23:
Je kunt het ook anders zien, @Oxigeon
Ik hoop dat de kickr core bij futurum nog een keer de 600 aantikt. Hopelijk vóór black friday.
Klopt inderdaad. Verschil zit hem dalijk met alles erop en eraan rond de 200euro. 650 ongeveer voor de kickr en dan nog een casette.FilipK schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:30:
[...]
nou ja, 150 euro is niet niks.
Ik hoop dat de kickr core bij futurum nog een keer de 600 aantikt. Hopelijk vóór black friday.
Vind ik persoonlijk nogal een groot verschil. Maar ik heb nog even om me te bedenken wat ik precies ga doen. Maar mijn voorkeur gaat nu uit naar de zwift. Puur prijstechnisch.
Verder geven zowel GPLama als Dc een prima score.
Dit weekend terug mijn indoor setup klaargezet. Begonnen met een ramptest. FTP was niet gedaald, (ter info 243) en daar ben ik best blij mee. Daar ik een jaar zomer getraind heb op uithouding en me totaal niet bezig heb gehouden met FTP.
Twee weken geleden ook voor het eerst 200 kilometer gereden
En ik heb het overleefd.
Ik was wel vergeten hoe snel maar achterwerk gaat klagen indoor. Die 200 kilometer, geen probleem. Maar 60 minuten indoor, ho maar...
Twee weken geleden ook voor het eerst 200 kilometer gereden
Ik was wel vergeten hoe snel maar achterwerk gaat klagen indoor. Die 200 kilometer, geen probleem. Maar 60 minuten indoor, ho maar...
Het is bij het begin van het indoor seizoen altijd weer ff wennen. Ik ben er op dit moment ook binnen een uur klaar mee. Over enige tijd is het niet vreemd om er weer een paar uur op te zitten (eigenlijk is het heel vreemd :-) )
Wil "JOIN" proberen maar heb toch een aantal vragen;
1. Hoe vergelijkt het met "Trainerroad", vond dat toch aardig aan de prijs...
2. Hoe is de integratie met mijn KICKR V5; via trainerroad of kan het direct via de JOIN app? Dit werkt goed via TR.
3. Kan ik de ERG mode dan ook gebruiken?
4. Ik doe ongeveer 75/25, fietsen/hardlopen, werkt het aanpassen van het plan goed?
2. Hoe is de integratie met mijn KICKR V5; via trainerroad of kan het direct via de JOIN app? Dit werkt goed via TR.
4. Ik doe ongeveer 75/25, fietsen/hardlopen, werkt het aanpassen van het plan goed?
[ Voor 3% gewijzigd door replica17 op 13-09-2022 10:47 ]
1 trainerroad ken ik zelf niet. Ik vind bij join fijn dat je elke week je beschikbare tijd per dag kan invoeren en dan wordt je schema voor die week berekend. Kun je een dag niet dan geef je aan dat je de training niet doet en wordt de resteren de week aangepast.replica17 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:46:
2 Join synct met mijn garmin en die stuurt de kickr aan. Je hebt dus nog wel iets nodig om je kickr aan te sturen. Join kan dit nu nog niet zelf. Wel kun je de training naar andere formaten exporteren om het bv via zwift in te laden etc.
3 bepaal je dus via de app waarmee je de kickr aanstuurt.
4 kijk een op het forum van fiets. Daar staan denk ik alle antwoorden die je zoekt
https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=94176
Ben je toevallig lid van de NTFU (of Fietsport Plus)? Dan krijg ook nog eens korting op Join:https://www.fietssport.nl...oonlijke-trainingsschemasreplica17 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:46:
replica17 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:46:
- Ik heb TR een paar jaar gelden gebruikt. De trainingen waren toen wel redelijk statisch ingepland itt hoe Join nu werkt. Wat ik wel beter vond is dat er meer feedback over cadans gegeven wordt (300 watt op 60rpm is iets anders dan op 90rmp) en de tips die TR tijdens het fietsen geeft, bijvoorbeeld door wat aandacht te geven aan je houding of pedal-stroke.
- Je verbindt Join niet direct met je Trainer, daar komt nog een stap tussen. Je kunt syncen met Garmin Connect of bij een Wahoo computer handmatig of via TrainingPeaks syncen. Ook kun je via Zwift de trainingsfile inladen, dat vind ik wel leuk omdat je dan door de wereld kan fietsen maar kost dan ook nog eens het abonnement van Zwift erbij.
- ERG mode kun je gewoon gebruiken, dat maakt het trainen wel wat makkelijker.
- Join importeert alle trainingen vanuit Strava. Dus ook je hardloop (wandel, kano etc.) oefeningen. Je geeft vervolgens de ervaren belasting aan en daarmee wordt het schema weer aangepast. Ik vind dit nogal lastig omdat Join er aan het begin van de week geen rekening mee houdt en het schema zo dus steeds wijzigt. Je kunt er dan zelf bijna geen planning meer op maken. Edit: je kunt ook vooraf handmatige activiteiten invoeren, dan plant Join volgens mij al wat meer rigide.
[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 13-09-2022 13:21 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Join werkt wel fijn met de beschikbaarheid aangeven aan het begin van de week en de flexibiliteit van het trainingschema. Ook dat je niet-trainingsritten kan inplannen. Dat, en de beschikbaarheid vind ik toch met trainerroad adaptive training toch een stuk minder werken. Dan had je in de basis nog steeds een heel star schema. Tenminste, bij de beta was dat zo.
Is dat inmiddels al wat beter of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door FilipK op 13-09-2022 21:33 ]
Ik doe bij atletiek relatief veel intervaltraining, mij valt altijd op dat Join dit hardlopen erg laag inschaalt (vaak RPE 2 of 3). Terwijl ik nog net niet kotsend langs de kant stond, en na een uur echt finaal helemaal af ben.replica17 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:46:
Maar met de hand schuif je hem zo door naar RPE 5/10.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wat bedoel je precies met een star schema? Het heeft niet zoals Join dat je van te voren je beschikbaarheid opgeeft. Maar je kan wel heel makkelijk een alternatieve workout, binnen hetzelfde type, vinden die langer of korter is. Ook binnen een week kan je gewoon heel en weer schuiven qua workouts.FilipK schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:31:
Join werkt wel fijn met de beschikbaarheid aangeven aan het begin van de week en de flexibiliteit van het trainingschema. Ook dat je niet-trainingsritten kan inplannen. Dat, en de beschikbaarheid vind ik toch met trainerroad adaptive training toch een stuk minder werken. Dan had je in de basis nog steeds een heel star schema. Tenminste, bij de beta was dat zo.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik geloof wel dat de beschikbaarheid en planning in join handig werkt. Maar in TR kan je zoals @Phydomir aangeeft heel makkelijk schuiven en aanpassen. Als je een plan gebruikt ga werk je zo efficiënt mogelijk naar een doel. En kan je elke dag zelf aanpassingen doen. Zonder plan kan je heel makkelijk een workout zoeken die aansluit op je huidige niveau (per zone). Na elke workout passen de levels aan en daarbij toekomstig geplande workouts. Dus zeker niet star, maar het vergt wellicht wat meer eigen keuzes maken op de dag zelf
Uit de beter worden podcast maak ik altijd op dat Join niet zoveel met hartslag doet en ook niet met hardlopen. Ik vind dat nog steeds een groot gemis, omdat eigenlijk fiets om het hardlopen heen. En als je inderdaad compleet naar de klote gaat bij een hardlooptraining het niet fijn is dat Join je dan de volgende dag ook nog eens op je flikker geeft.mhr-zip schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:50:
[...]
Ik doe bij atletiek relatief veel intervaltraining, mij valt altijd op dat Join dit hardlopen erg laag inschaalt (vaak RPE 2 of 3). Terwijl ik nog net niet kotsend langs de kant stond, en na een uur echt finaal helemaal af ben.
Maar met de hand schuif je hem zo door naar RPE 5/10.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik vind die RPE nog wel lastig hoor, vooral omdat een groot deel van de trainingen echt nog onder aërobe drempel ligt. Dan fiets ik 90% van de training echt rustig en misschien 10% hard werken, wat is het RPE dan?
Twee (fictieve) voorbeelden:
Twee (fictieve) voorbeelden:
- een training van 2 uur met voornamelijk 70% fietsen. Daarin 2 sets van 3x 2 minuten voluit. Is de RPE dan laag op basis van lang fietsen onder de drempel of hoog omdat ik niet nog een extra blokje intensief had kunnen doen?
- Een rit van 5 uur waarin ik afwisselend tussen de 70% en 80% fiets. Is de RPE dan laag vanwege het fietsen onder de drempel of hoog omdat ik echt geen 6e uur meer gekund had?
Dit is voor mij eigenlijk de grootste reden dat ik Join nog niet heb geprobeerd.SirLenncelot schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:19:
[...]
[list=1]
• Je verbindt Join niet direct met je Trainer, daar komt nog een stap tussen. Je kunt syncen met Garmin Connect of bij een Wahoo computer handmatig of via TrainingPeaks syncen. Ook kun je via Zwift de trainingsfile inladen, dat vind ik wel leuk omdat je dan door de wereld kan fietsen maar kost dan ook nog eens het abonnement van Zwift erbij.
Ik vind het erg omslachtig om de trainer rechtstreeks aan te sturen via de Garmin.
Overigens zijn voor mij de belangrijkste redenen om Trainerroad te gebruiken de kalender, de workout library (dus niet zozeer de plans), de app om de trainer aan te sturen en de mogelijkheid om met 1 druk op de knop de workout om te zetten naar mijn Edge 530. Allemaal erg intuïtief en erg gebruiksvriendelijk.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik sluit me geheel bij @Michaelg aan, ik heb ze beide geprobeerd en Join op de smart trainer is op zich wel te doen, icm mijn Wahoo Elemnt Roam maar merkte toch dat het minder werkt dan Trainerroad.
Oh wellicht wel goed om te vermelden dat ik "grandfathered" ben voor 129 dollar per jaar. Dat scheelt wel weer tov huidige kosten van 189 dollar per jaar.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik had 12 maanden Join voor 40 euro.Michaelg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:41:
Oh wellicht wel goed om te vermelden dat ik "grandfathered" ben voor 129 dollar per jaar. Dat scheelt wel weer tov huidige kosten van 189 dollar per jaar.
Met Garmin werkt dat best prima samen.
Ik heb Trainerroad wel eens getest toen het net "flexibel" werd. Vind het het wel een paar voordelen hebben boven Join:
De kalender vind ik fijn, beetje vooruit plannen.
Eigen app om de boel aan te sturen.
Had het idee dat het beter kon omgaan met mijn hardloop activiteiten.
Maar het is mij het prijsverschil niet waard (ook niet met de huidige prijsstelling).
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Even iets heel anders: Mochten er mensen nog op zoek zijn naar een goede ERG trainer:
https://www.futurumshop.n...drive-smart-trainer.phtml
Er is een opvolger gelanceerd van dit model, vandaar de "lage" prijs.
https://www.futurumshop.n...drive-smart-trainer.phtml
Er is een opvolger gelanceerd van dit model, vandaar de "lage" prijs.
ja, in de basis is (of eigenlijk was) TR een indoor trainings app, en Join voor buiten. Ik denk dat TR het buiten trainen beter voor elkaar heeft dan join het binnen trainen 
Wat @Michaelg zegt, dat workout library een pluspunt is. kan er verder uitgelegd worden.
Als je geen plan gebruikt en je hebt vandaag zin in een vo2max training van 90 minuten, je voelt je goed, dan kan je dus een workout met het label productief (of zelfs hoger) opzoeken, die labels zijn variabel aan de hand van je persoonlijke vo2max level.
/f/image/zsRNL1LlLwMQqQ77mScllhyo.png?f=fotoalbum_large)
met deze levels en de volgende filters, krijg je dus een mooie set aan workouts:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CKnaF9FiK4rMaKFnQdvGpbX0.png?f=user_large)
ze zijn standaard gesorteerd op 'level' en scroll je dus wat verder worden ze steeds zwaarder, bij level 7.9 ligt de grens van "productive" naar "stretch" (voor mij, op dit moment) en zal je echt een goeie dag moeten hebben
/f/image/qeR604mnLwN4BZnqYTWfBPnV.png?f=fotoalbum_large)
vind je dit teveel gedoe kan het ook veel simpeler, Trainnow:
/f/image/q4iN3sBUT4GpOBJUNBlQ6oAg.png?f=fotoalbum_large)
bevalt het niet, klik je op de refresh button recht boven.
zit je in een plan en staat er dus een workout voor je op de kalender, kan je deze in een paar klikken aanpassen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/TcVUqWehj09Mwcd8gWLZXja6.png?f=user_large)
verander de tijd en bedenk of je meer of minder dan een standaard "productive" workout aankan, heb je een slechte dag (bv slecht geslapen), kan je altijd een achievable workout kiezen.
Als je het principe van de progression levels en de "difficulty" categorien snapt, dan is het heel makkelijk om de juiste workout te kiezen.
Toen de plans nog fixed waren liep ik ook wel tegen problemen aan met bv threshold workouts, die waren al snel te hoog gegrepen. (ik zie dat ik die ook niet zo graag doe, threshold level blijft een beetje achter
)
maar nu heb je eigenlijk altijd de juiste intensiteit te pakken, ook het afschalen van de progression levels bv na een paar weken niet of minder fietsen werkt best goed, de enorme hoeveelheid data en machine learning doet aardig zijn werk inmiddels.
ik heb nu denk ik al bijna een jaar geen FTP test gedaan, een paar keer kleine aanpssingen via auto detection geaccepteerd, maar na de vakantie gewoon lekker koppig op 300 laten staan. maar omdat je levels dan allemaal zo goed als terug gezakt zijn naar 1, maakt dat niet zoveel uit.
Verder kan je dan gewoon lekker die levels gaan opkrikken, vandaag maar eens tempo aangepakt
met een "Breakthrough" (meer dan 2 punten boven je huidige level) en die was inderdaad pittig, maar tempo moet altijd wel een tijdje vol te houden zijn natuurlijk 
/f/image/9jToxK7InaqhrvReNBu3P1tp.png?f=fotoalbum_large)
(ik vind de prijs ook wel flink, maar ik heb het er toch wel voor over, het werkt namelijk wel echt, misschien ook eens een trial van join doen, maar weet niet of ik overtuigd kan worden
)
Wat @Michaelg zegt, dat workout library een pluspunt is. kan er verder uitgelegd worden.
Als je geen plan gebruikt en je hebt vandaag zin in een vo2max training van 90 minuten, je voelt je goed, dan kan je dus een workout met het label productief (of zelfs hoger) opzoeken, die labels zijn variabel aan de hand van je persoonlijke vo2max level.
/f/image/zsRNL1LlLwMQqQ77mScllhyo.png?f=fotoalbum_large)
met deze levels en de volgende filters, krijg je dus een mooie set aan workouts:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CKnaF9FiK4rMaKFnQdvGpbX0.png?f=user_large)
ze zijn standaard gesorteerd op 'level' en scroll je dus wat verder worden ze steeds zwaarder, bij level 7.9 ligt de grens van "productive" naar "stretch" (voor mij, op dit moment) en zal je echt een goeie dag moeten hebben
/f/image/qeR604mnLwN4BZnqYTWfBPnV.png?f=fotoalbum_large)
vind je dit teveel gedoe kan het ook veel simpeler, Trainnow:
/f/image/q4iN3sBUT4GpOBJUNBlQ6oAg.png?f=fotoalbum_large)
bevalt het niet, klik je op de refresh button recht boven.
zit je in een plan en staat er dus een workout voor je op de kalender, kan je deze in een paar klikken aanpassen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/TcVUqWehj09Mwcd8gWLZXja6.png?f=user_large)
verander de tijd en bedenk of je meer of minder dan een standaard "productive" workout aankan, heb je een slechte dag (bv slecht geslapen), kan je altijd een achievable workout kiezen.
Als je het principe van de progression levels en de "difficulty" categorien snapt, dan is het heel makkelijk om de juiste workout te kiezen.
Toen de plans nog fixed waren liep ik ook wel tegen problemen aan met bv threshold workouts, die waren al snel te hoog gegrepen. (ik zie dat ik die ook niet zo graag doe, threshold level blijft een beetje achter
maar nu heb je eigenlijk altijd de juiste intensiteit te pakken, ook het afschalen van de progression levels bv na een paar weken niet of minder fietsen werkt best goed, de enorme hoeveelheid data en machine learning doet aardig zijn werk inmiddels.
ik heb nu denk ik al bijna een jaar geen FTP test gedaan, een paar keer kleine aanpssingen via auto detection geaccepteerd, maar na de vakantie gewoon lekker koppig op 300 laten staan. maar omdat je levels dan allemaal zo goed als terug gezakt zijn naar 1, maakt dat niet zoveel uit.
Verder kan je dan gewoon lekker die levels gaan opkrikken, vandaag maar eens tempo aangepakt
/f/image/9jToxK7InaqhrvReNBu3P1tp.png?f=fotoalbum_large)
(ik vind de prijs ook wel flink, maar ik heb het er toch wel voor over, het werkt namelijk wel echt, misschien ook eens een trial van join doen, maar weet niet of ik overtuigd kan worden
oja.. nog wel een interessant detail.... in de bovenstaande workout van 2.5 uur ben ik dus 4.25 l vocht verloren.. ruim 1 liter per uur.. (gecorrigeerd met intake van 1.5 liter, 2 grote bidons). Dit is dus blijkbaar wel een probleempje want ik zit dus wel met een tekort van 2.75l , wat op ongeveer 3,6% komt van mijn lichaamsgewicht..
ik zou ook wel graag de hoeveelheid zout willen weten, dat schijnt ook te varieren van 200mg-1500mg per uur.. dat goed bij houden schijnt ook veel te doen voor performance op langere dagen. Zijn daar zelftestjes voor of enkel ingewikkelde labtesten..?
/edit, 1l per uur is nog redelijk normaal blijkbaar:
https://www.precisionhydr...-measure-your-sweat-rate/
nou was mijn hartslag ook way off aan het einde, dus hier moet ik echt wat mee doen. Als het weer een beetje beter weer is zal ik ook eens kijken of het buiten ook rond de 1 liter per uur zit, of dat het dan minder is..• 2 percent loss of bodyweight fits the definition of dehydrated
• 3 percent loss can significantly impair aerobic performance
ik zou ook wel graag de hoeveelheid zout willen weten, dat schijnt ook te varieren van 200mg-1500mg per uur.. dat goed bij houden schijnt ook veel te doen voor performance op langere dagen. Zijn daar zelftestjes voor of enkel ingewikkelde labtesten..?
ik drink echt te weinig..Based on this data and experience, as a rule of thumb I’d be inclined to say that anything around 1-1.5L/hr is a ‘normal’/moderate sweat rate (for a healthy adult) during prolonged exercise of a reasonable intensity.
Anything much less than 1L/hr would be on the low side and anything above 2L/hr should be considered high. If you’re losing over 2.5l/hr then you definitely have a very high sweat rate.
[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 14-09-2022 15:05 ]
Mooie aanvulling @Prulleman zou bijna zeggen dat het een betaalde advertentie was die je hierboven plaatste
gesponsord door TrainerRoad
Over prima aanbiedingen gesproken : https://www.duursport.nl/...nteractieve-fietstrainer/
haha, fanboy present!pier87 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:13:
Mooie aanvulling @Prulleman zou bijna zeggen dat het een betaalde advertentie was die je hierboven plaatstegesponsord door TrainerRoad
helaas betaal ik het abo nog steeds zelf
(maar ik denk dat veel mensen ook echt een verkeerd beeld van TR hebben, en dat het (nog steeds..) gewoon dom de voorgeschreven blauwe balkjes volgen is., maar een goed trainings plan is flexibel, dat doen (voor zover ik kan inschatten) zowel join als TR prima, en de plans in bv zwift zijn kansloos)
[ Voor 38% gewijzigd door Prulleman op 14-09-2022 15:19 ]
Ik heb zowel Join als TR gebruikt - IMO heeft TR echt substantieel meer diepgang dan Join.
Wellicht komt dit ook omdat bij Join veel onderwater gebeurt en je bij TR meer detailinzichten krijgt...?
Join heb ik gestopt in augustus. Merk dat gestructureerd buiten trainen in Nederland mij simpelweg niet bevalt.
Wellicht komt dit ook omdat bij Join veel onderwater gebeurt en je bij TR meer detailinzichten krijgt...?
Join heb ik gestopt in augustus. Merk dat gestructureerd buiten trainen in Nederland mij simpelweg niet bevalt.
@Prulleman Even een vraagje over TR, gezien je er overduidelijk zeer bekend mee bent
Dit stukje triggert mij, want dit klinkt supermooi! Eigenlijk is dit precies datgene wat ik het zwakke punt vond van SYSTM afgelopen jaar.
Dat zou namelijk ideaal zijn. Want ik snap de trainingsprincipes van beide sporten aardig, maar de combinatie valt nog niet zo mee
Dan zou ik bij wijze van spreken zelf mijn hardlooptrainingen kunnen plannen en met TR een adaptief plan kunnen draaien (of via Train Now), om de boel in balans te houden. Gevoelsmatig ben ik nu waarschijnlijk te voorzichtig op de fiets.
Dit stukje triggert mij, want dit klinkt supermooi! Eigenlijk is dit precies datgene wat ik het zwakke punt vond van SYSTM afgelopen jaar.
Zelf ben ik primair hardloper en zit ik daarnaast de nodige uren op de racefiets en mtb. Ik begreep dat TR inmiddels ook hardloopactiviteiten kan laten zien in de kalender. Weet jij toevallig of deze dan ook al meegenomen worden in de geschetste "machine learning"?Toen de plans nog fixed waren liep ik ook wel tegen problemen aan met bv threshold workouts, die waren al snel te hoog gegrepen. (ik zie dat ik die ook niet zo graag doe, threshold level blijft een beetje achter)
Dat zou namelijk ideaal zijn. Want ik snap de trainingsprincipes van beide sporten aardig, maar de combinatie valt nog niet zo mee
If you can see, look. If you can look, observe
@Roozzz Daar zijn ze erg druk mee bezig om deze "stress" ook te kunnen meenemen in hun ML. Maar denk dat het nog wel even gaat duren voordat dat live is.
van TR weet ik inmiddels wel wat inderdaad, maar aan hardlopen heb ik een pesthekelRoozzz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:19:
@Prulleman Even een vraagje over TR, gezien je er overduidelijk zeer bekend mee bent![]()
[...]
Zelf ben ik primair hardloper en zit ik daarnaast de nodige uren op de racefiets en mtb. Ik begreep dat TR inmiddels ook hardloopactiviteiten kan laten zien in de kalender. Weet jij toevallig of deze dan ook al meegenomen worden in de geschetste "machine learning"?
Dat zou namelijk ideaal zijn. Want ik snap de trainingsprincipes van beide sporten aardig, maar de combinatie valt nog niet zo meeDan zou ik bij wijze van spreken zelf mijn hardlooptrainingen kunnen plannen en met TR een adaptief plan kunnen draaien (of via Train Now), om de boel in balans te houden. Gevoelsmatig ben ik nu waarschijnlijk te voorzichtig op de fiets.
ik denk dat je hier het meeste kan vinden:
https://www.trainerroad.c...runs-in-trainerroad/75130
het is dus nog niet af, maar elke gebruiker kan het al wel "aanzetten" als een soort open beta.
het analyseren werkt nog niet hetzelfde als bij fiets workouts, maar ik verwacht dat het wel goed uitgewerkt gaat worden en in de toekomst gaat doen wat je ervan verwacht
Hou er wel rekening mee dat je tijdens die workout ook redelijk wat glycogeen in je spieren hebt gebruikt. Dus ook vocht daarin. Dus het hoeft niet perse te betekenen dat je dat puur als zweet bent verloren.Prulleman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:01:
oja.. nog wel een interessant detail.... in de bovenstaande workout van 2.5 uur ben ik dus 4.25 l vocht verloren.. ruim 1 liter per uur.. (gecorrigeerd met intake van 1.5 liter, 2 grote bidons). Dit is dus blijkbaar wel een probleempje want ik zit dus wel met een tekort van 2.75l , wat op ongeveer 3,6% komt van mijn lichaamsgewicht..
ik drink echt te weinig..
Maar binnen (en ook buiten als het warm is) ga ik ook makkelijk door een liter per uur heen.
Ben zelf ook wel benieuwd na hoeveel van het zweet verloren zout is. Maar heb wel eens gekeken naar een zweet test, kosten daarvan gingen me net iets te ver.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
En @Michaelg dank!Prulleman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:26:
[...]
van TR weet ik inmiddels wel wat inderdaad, maar aan hardlopen heb ik een pesthekel
ik denk dat je hier het meeste kan vinden:
https://www.trainerroad.c...runs-in-trainerroad/75130
het is dus nog niet af, maar elke gebruiker kan het al wel "aanzetten" als een soort open beta.
het analyseren werkt nog niet hetzelfde als bij fiets workouts, maar ik verwacht dat het wel goed uitgewerkt gaat worden en in de toekomst gaat doen wat je ervan verwacht
Ik ga dat topic eens even doorspitten en ik begrijp dus vooral de ontwikkelingen nog even goed in de gaten houden. Ik hoop dat ze het voor het indoorseizoen rondkrijgen... dat zou mij een hoop hoofdpijn schelen
Twijfel twijfel. Hoop nog een mooie aanbieding voor de wahoo tegen te komen dan gaat die voor de zwift hub. Bedankt voor het delen. Vind de wahoo nergens onder de 650. Eventueel met een kortingsbon van futurum nog te vinden voor 625.Michaelg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:14:
Over prima aanbiedingen gesproken : https://www.duursport.nl/...nteractieve-fietstrainer/
Wat drink je dan? Volgens mij kun je bij hoge intensiteit (binnen op de trainer altijd toch?) best meteen beginnen met isotone sportdrank of op zijn minst een snufje zout / electrolyten tabje in je bidon. De hoeveelheid klinkt eigenlijk niet ontzettend verkeerd maar misschien ligt het aan de opname door je lichaam?Prulleman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:01:
[...]
nou was mijn hartslag ook way off aan het einde, dus hier moet ik echt wat mee doen. Als het weer een beetje beter weer is zal ik ook eens kijken of het buiten ook rond de 1 liter per uur zit, of dat het dan minder is..
[...]
ik drink echt te weinig..
ik had nu gewoon isostar, normaal heb ik mix van de Decathlon (goedkoper), maar die was op. Heb ook wel een zelf gemixed maar vond ik toch iets teveel werk.SirLenncelot schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:29:
[...]
Wat drink je dan? Volgens mij kun je bij hoge intensiteit (binnen op de trainer altijd toch?) best meteen beginnen met isotone sportdrank of op zijn minst een snufje zout / electrolyten tabje in je bidon. De hoeveelheid klinkt eigenlijk niet ontzettend verkeerd maar misschien ligt het aan de opname door je lichaam?
Twijfelde nog tussen 1 bidon water en 1 mix, of 2 mix. Gezien de intensiteit en de lengte toch maar voor 2 mix gegaan. Volgende keer gewoon nog 1tje met water bijvullen tussendoor. En op lange ritten buiten toch maar ff een tankstation stopje inlassen..
Vandaag dsn toch maar het besluit genomen om voor de kickr Core te gaan. Deze dan ook meteen besteld. Casette vinden duurde wat langer omdat deze op veel plaatsen niet op voorraad is (10 speed 11-34).
Was toch een beetje huiverig voor de kinderziektes en nieuw "bedrijf" in de smarttrainers met de Zwift Hub. Vandaar dat mijn keus toch op de Kickr is gevallen.
Was toch een beetje huiverig voor de kinderziektes en nieuw "bedrijf" in de smarttrainers met de Zwift Hub. Vandaar dat mijn keus toch op de Kickr is gevallen.
Ik ben wel benieuwd naar de eerste echte resultaten en de levertijd überhaupt dalijk vab de Zwift Hub. Opzich klinkt de review van DC Rainmaker wel positief; https://www.dcrainmaker.c...a-competition-killer.htmlOxigeon schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:38:
Vandaag dsn toch maar het besluit genomen om voor de kickr Core te gaan. Deze dan ook meteen besteld. Casette vinden duurde wat langer omdat deze op veel plaatsen niet op voorraad is (10 speed 11-34).
Kickr Core is nu 649 + 70 euro voor een cassette ofzo? Toch ruim 200 euro verschil wel.
Ik heb 639 en 45 voor de casette betaald. Idd een verschil van 200 euro dusBarryvdh schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:03:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de eerste echte resultaten en de levertijd überhaupt dalijk vab de Zwift Hub. Opzich klinkt de review van DC Rainmaker wel positief; https://www.dcrainmaker.c...a-competition-killer.html
Kickr Core is nu 649 + 70 euro voor een cassette ofzo? Toch ruim 200 euro verschil wel.
Komt wel bij dat vanaf het begin mijn gevoel voor de kickr beter was dan de Zwift. Die zou ik uiteindelijk meer voor de prijs kopen.
Persoonlijk denk ik met de wahoo meer kwaliteit te kopen. Verder is wahoo ook iets verder met de ontwikkeling dan zwift. Ook al brengen ze een third party device uit. Want dat is het eigenlijk.
Verder hoor ik over wahoo altijd goede verhalen over probleem oplossingen etc. Of dat bij Zwift ook zo wordt/is weet ik uiteraard nog niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Oxigeon op 15-09-2022 18:45 ]
Dat was ook mijn redenering,Oxigeon schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:50:
[...]
Verder hoor ik over wahoo altijd goede verhalen over probleem oplossingen etc. Of dat bij Zwift ook zo wordt/is weet ik uiteraard nog niet.
mijn ervaring met Tacx was softwarematig veel minder. Ook qua hardware eigenlijk.
Wahoo Kickr is een topding, ben er heel erge tevreden mee. Helaas dit weekend maar weer eens installeren.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Nu ik dus eigenlijk alles heb aangeschaft eens Zwift gedownload. Wat is nu verstandig dat ik daar het eerste ga doen? Neem aan dat ik als eerste mijn FTP moet weten en dus een FTP test moet doen.
Nu staan er in het Zwift (FTP Workout) 5 workouts. Neem aan dat ik gewoon het beste de FTP test van 73 minuten kan doen. Dus niet de short versie of wat dan ook. Daarna zou ik dus een waarde te zien krijgen welke ik moet invullen in mijn instellingen zodat ik in de juiste groepen wordt ingedeeld. Al kan ik bij voorbaat al zeggen dat ik in de laagste groep kom. Want mijn wattages volgens Strava zijn niet heel hoog ofzo
Nu staan er in het Zwift (FTP Workout) 5 workouts. Neem aan dat ik gewoon het beste de FTP test van 73 minuten kan doen. Dus niet de short versie of wat dan ook. Daarna zou ik dus een waarde te zien krijgen welke ik moet invullen in mijn instellingen zodat ik in de juiste groepen wordt ingedeeld. Al kan ik bij voorbaat al zeggen dat ik in de laagste groep kom. Want mijn wattages volgens Strava zijn niet heel hoog ofzo
@Oxigeon Ik zou allereerst maar gewoon eens een paar "free-rides" doen. Even ontdekken hoe een en ander werkt en hoe die getalletjes aanvoelen. Daarna zou ik eerst een keertje oefenen in "erg-modus" met een eenvoudige workout. En als je dan een beetje wegwijs bent kan je een keer een ftp test doen.
Ik weet niet hoe ervaren je bent op de fiets, maar je zou ook eerst een ramp test kunnen doen ipv die 73 minuten test. Dat doet namelijk maximaal 5 minuten zeer en geeft je een goed beeld waar je op in kan zetten tijdens een full-on ftp test. De vermogensschatting van strava is nou niet heel erg accuraat
Ik weet niet hoe ervaren je bent op de fiets, maar je zou ook eerst een ramp test kunnen doen ipv die 73 minuten test. Dat doet namelijk maximaal 5 minuten zeer en geeft je een goed beeld waar je op in kan zetten tijdens een full-on ftp test. De vermogensschatting van strava is nou niet heel erg accuraat
[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 16-09-2022 11:06 ]
Als je voor het eerst met power rijdt EN voor het eerst indoor, dan zou ik niet gelijk een hele lange test doen, dat is best lastig te pacen als je geen idee hebt van wat je kan en hoe het uberhaubt is om meer dan 60 minuten binnen op een fiets te zitten.Oxigeon schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:56:
Nu ik dus eigenlijk alles heb aangeschaft eens Zwift gedownload. Wat is nu verstandig dat ik daar het eerste ga doen? Neem aan dat ik als eerste mijn FTP moet weten en dus een FTP test moet doen.
Een ramptest is het meest laagdrempelig, misschien in theorie niet de meest accurate, maar het is heel simpel, de weerstand gaat elke minuut omhoog en je blijft trappen tot je niet meer kan. Je FTP wordt dan berekend aan de hand van je beste minuut. Voor een 1e test werkt dit meestal een stuk beter dan 20 minuten volle bak proberen te rijden
Als je nog nooit met power of hartslag hebt getraind zou ik de Zwift ramp FTP test aanraden. Deze test zorgt er voor dat je gewoon gaat tot je letterlijk je benen niet meer rond kan draaien. Hierdoor hoef je geen rekening te houden met hoe je de test indeelt. Een "normale" FTP test werkt imho alleen goed als je al een beetje een idee hebt wat je qua wattages vast kun houden gedurende de test. Als je dat niet weet is het heel makkelijk om te hard of te langzaam te gaan waardoor je eigenlijk een uur van je tijd heb weg gegooid.Oxigeon schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:56:
Als je dan je ftp weet kun je een van de plannen binnen zwift gaan doen, maar welke er precies zijn kan ik je niet mee helpen aangezien ik die niet gebruik.
Top mannen bedankt. Staat inderdaad ook in de tekst. Maar zo ver had ik dus nog niet gekeken. Voor beginnende fietsers waar ik eigenlijk nog onder val (1 jaar fietsen ongeveer 1x per week maar wil het meer gaan doen, vandaar de trainer)) staat er inderdaad dat je het beste de ramp test kan doen. Of wel de Ramp lite versie. Wil sowieso eerst wat free ride gaan doen. Wedstrijdjes ga ik nog niet direct aan beginnen omdat ik nog wat last van mijn knie heb.
Heb verder wel een hartslagmeter en een cadansmeter in mijn bezit. Aangezien mijn knie een beetje een zorgekindje is heb ik me de cadansmeter vrijwel meteen aangeschaft. Ik trap graag "vrij zwaar" en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Uiteindelijk zit ik ergens rond de 75-80 omwentelingen per minuut.
Nogmaals dank.
Heb verder wel een hartslagmeter en een cadansmeter in mijn bezit. Aangezien mijn knie een beetje een zorgekindje is heb ik me de cadansmeter vrijwel meteen aangeschaft. Ik trap graag "vrij zwaar" en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Uiteindelijk zit ik ergens rond de 75-80 omwentelingen per minuut.
Nogmaals dank.
Wahoo heeft een nieuwe versie van de Kickr Bike (v2) aangekondigd:
https://eu.wahoofitness.c...ickr-bike-buy?utm_id=PORN
NEW - Direct Connect and WiFi Connectivity
NEW - ERG Easy Ramp gets you back in action
NEW - Odometer tracks total trainer mileage
Prijs: €4.000.
Korte samenvatting: ze hebben de bestaande Kickr Bike een aantal interne tweaks gegeven en het frame zelf ongemoeid gelaten. Het grootste probleem met de eerste Kickr (top tube breedte) is dus niks aan gedaan EN ze hebben de prijs €800 verhoogd van €3.2k naar €4k?
Korte samenvatting: ze hebben de bestaande Kickr Bike een aantal interne tweaks gegeven en het frame zelf ongemoeid gelaten. Het grootste probleem met de eerste Kickr (top tube breedte) is dus niks aan gedaan EN ze hebben de prijs €800 verhoogd van €3.2k naar €4k?
.
de toptube kwam uit de review van DCR toch? (dat de binnenkant van zijn bovenbenen tegen het frame aan kwamen).Lulukai schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:24:
Wahoo heeft een nieuwe versie van de Kickr Bike (v2) aangekondigd:
leuke utm tag trouwens..
Iemand de TrueTrainer al voorbij zien komen? Ook wel lekker aan de prijs. Moet wel zeggen dat het er goed uit ziet.
https://truekinetix.com/products/truetrainer/
https://truekinetix.com/products/truetrainer/
TrueKinetix maakt veel reclame in kranten, ooit lang geleden op hun site gekeken en toen leek het niet veeel. Maar de site is inmiddels verbeterd en DC Rainmaker heeft een uitgebreide review over hun bike gedaan. (Waar hij ook weer ingaat op da breedte van de top-tube.)
Ik ben in de markt voor een Direct Drive trainer voor in de winter.
Heb zelf sinds dit jaar een Giant Content SL Disc en Garmin edge 530. Dit was ook het moment dat ik begon met fietsen…
Weet niet of dat uit maakt maar denk vermeld het even.
Om de wintermaanden door te komen wil ik graag veel variatie in trainingen en met een visueel programma zoals Zwift kunnen trainen.
Ik vind het lastig te bepalen wat voor mij als beginnende fietser nou echt handig/goed is en wat onnodig is. Tips van vrienden zijn:
- Wahoo Kickr Core
- Tacx Flux 2
- ThinkRider 7 pro
- Elite Suito T
Hebben jullie nog tips in deze range voor mij als beginner?
Heb zelf sinds dit jaar een Giant Content SL Disc en Garmin edge 530. Dit was ook het moment dat ik begon met fietsen…
Om de wintermaanden door te komen wil ik graag veel variatie in trainingen en met een visueel programma zoals Zwift kunnen trainen.
Ik vind het lastig te bepalen wat voor mij als beginnende fietser nou echt handig/goed is en wat onnodig is. Tips van vrienden zijn:
- Wahoo Kickr Core
- Tacx Flux 2
- ThinkRider 7 pro
- Elite Suito T
https://www.dcrainmaker.c...ations-guide-winter.html/crimby schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:57:
Ik ben in de markt voor een Direct Drive trainer voor in de winter.
- Wahoo Kickr Core
- Tacx Flux 2
- ThinkRider 7 pro
- Elite Suito T
Thanks! Die Elite Suito komt er dus wel goed uit en dankzij het prijsverschil met de Wahoo Kickr Core toch wel een betere keuze denk ik zo.
Nu zag ik alleen bij Decathlon nog de Elite Direto X voor €499. Op papier lijkt die nog beter of lijkt dat maar zo?
Je kan ook een keertje met een group ride meedoen. Leer je een beetje de dynamiek van Zwift en je kan lekker kiezen op welke intensiteit je mee wilt bollen.Oxigeon schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:17:
Top mannen bedankt. Staat inderdaad ook in de tekst. Maar zo ver had ik dus nog niet gekeken. Voor beginnende fietsers waar ik eigenlijk nog onder val (1 jaar fietsen ongeveer 1x per week maar wil het meer gaan doen, vandaar de trainer)) staat er inderdaad dat je het beste de ramp test kan doen. Of wel de Ramp lite versie. Wil sowieso eerst wat free ride gaan doen. Wedstrijdjes ga ik nog niet direct aan beginnen omdat ik nog wat last van mijn knie heb.
Nogmaals dank.
Dat kan je ook met een pace partner doen, dat doe ik ook meestal als ik een duurritje wil doen binnen, net wat minder saai dan in je eentje wat door de Watopia trappen.
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Volgens mij is de X wel het vorige model, de XR is de opvolger zo te zien; https://www.dcrainmaker.c...smart-trainer-review.htmlcrimby schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:04:
[...]
Thanks! Die Elite Suito komt er dus wel goed uit en dankzij het prijsverschil met de Wahoo Kickr Core toch wel een betere keuze denk ik zo.
Nu zag ik alleen bij Decathlon nog de Elite Direto X voor €499. Op papier lijkt die nog beter of lijkt dat maar zo?
Ik lees dat de XR inderdaad nog beter is, maar de X is in vergelijking met de Suito wel nog steeds beter of zie ik dat dan verkeerd?Barryvdh schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:28:
[...]
Volgens mij is de X wel het vorige model, de XR is de opvolger zo te zien; https://www.dcrainmaker.c...smart-trainer-review.html
Erg goede deal, wacht dan persoonlijk denk ik net nog liever op de zwift hub ivb met restwaarde enzo en gemak van doorverkopen als het toch niks is.crimby schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:04:
[...]
Komt geen van de trainers met een eigen app die gratis is icm gebruik van het merk trainer? Ik dacht dat tacx dat was maar daar ka je geen gestructureerde workouts importeren.
zoek een kortingscode voor Zwift? Of doen ze daar niet aan?
Sporadisch, dacht ik.replica17 schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:25:
zoek een kortingscode voor Zwift? Of doen ze daar niet aan?
Waarom zou de zwift hub beter door te verkopen zijn? Of beter zijn? Ik zie dat nog niet, althans op papier. Maargoed ik ben helemaal nieuw in dit onderwerpFilipK schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:19:
[...]
Erg goede deal, wacht dan persoonlijk denk ik net nog liever op de zwift hub ivb met restwaarde enzo en gemak van doorverkopen als het toch niks is.
Komt geen van de trainers met een eigen app die gratis is icm gebruik van het merk trainer? Ik dacht dat tacx dat was maar daar ka je geen gestructureerde workouts importeren.
beter door te verkopen vanwege de merknaam. Zwiften is synoniem voor indoor fietsen.crimby schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:44:
[...]Waarom zou de zwift hub beter door te verkopen zijn? Of beter zijn? Ik zie dat nog niet, althans op papier. Maargoed ik ben helemaal nieuw in dit onderwerp
Kwaliteit is de vraag. Persoonlijk zie ik Wahoo en Tacx als de besten en is alles daaronder uitwisselbaar. De Zwift hub zal naar mijn idee qua hardware uitwisselbaar zijn maar qua software weer je dat het zal blijven werken met Zwift.
Je kan dit met Golden Cheetah bereiken. Dat is vrij te gebruiken.FilipK schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:19:
[...]
Nog even een vraagje… ik heb zelf een fiets met eens Shimano 11/34.
Als ik een Zwift Hub of Elite Suito koop zit daar standaard een 11 speed op maar of onbekend of geen /34. Is dit een probleem of ga ik daar geen last van hebben?
Als ik een Zwift Hub of Elite Suito koop zit daar standaard een 11 speed op maar of onbekend of geen /34. Is dit een probleem of ga ik daar geen last van hebben?
@crimby Dat zal wel los lopen. Ik heb 11-30 op de fiets en een b-merk cassette met 11-28 op de Kickr en dat werkt goed. Meestal zal je toch trainingen in ERG-mode doen en dan schakel je niet. Hooguit Alp kom je niet op als je geen 34 achter hebt, maar de meeste mensen stellen de realiteit van klimmen ook niet op 100% in dus ook dat lost zich zelf wel op.
gaat werken. Jouw derailleur en ketting zijn geschikt om over de hele range van 11 tot 34 te werken. Wanneer je die setup gebruikt op een cassette met minder bereik gebruikt werkt dat.crimby schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:02:
Nog even een vraagje… ik heb zelf een fiets met eens Shimano 11/34.
Top! Dan is de Zwift Hub nog een mooie kanshebber. Met 499 incl een cassette behoorlijk interessant.
Voor de Alp heb je toch geen 34 nodig. Zo steil is ie niet, het is vooral een uur lang stoempen dan. Ik heb hem 1x gedaan op 100% op 30x27, dat ging goed (op een wheel on.). Geen toptijden maar de alp onder het uur willen rijden heb ik toch al een beetje opgegevenFisico schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:09:
@crimby Dat zal wel los lopen. Ik heb 11-30 op de fiets en een b-merk cassette met 11-28 op de Kickr en dat werkt goed. Meestal zal je toch trainingen in ERG-mode doen en dan schakel je niet. Hooguit Alp kom je niet op als je geen 34 achter hebt, maar de meeste mensen stellen de realiteit van klimmen ook niet op 100% in dus ook dat lost zich zelf wel op.
Vanwege wheel-on heb ik hem meestal op 50% staan, maar dat geldt volgens mij voor veel mensen want je hoeft gewoon veel minder te schakelen en dat is wel zo fijn want je ziet hellingen op het scherm nu eenmaal veel minder goed aankomen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Visueel wat lastig inderdaad, maar goed het hellingspercentage in de gaten houden helpt wel. Nu is fietsen op een getalletje wel minder leuk maar het helpt wel om tijdig te schakelen in Zwift.Mistraller schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:50:
[...]
want je ziet hellingen op het scherm nu eenmaal veel minder goed aankomen.
Ik heb vanavond The Wringer workout gedaan. Heb het voornemen om dit jaar wel wat meer gestructureerd te trainen. Alleen kon ik het gevraagde wattage alleen de eerste paar intervals gedurende de 30s volhouden. Is dit iets wat je kan trainen door het vaker te doen of is het de opzet van de training dat je 't niet haalt?
Ik heb net twee dagen terug de echte ftp test gedaan, dus de ftp staat juist ingesteld.
Ik heb net twee dagen terug de echte ftp test gedaan, dus de ftp staat juist ingesteld.
Ik heb afgelopen weekend dezelfde workout gedaan en de gevraagde wattages wel gehaald, maar de laatste blokjes was het wel echt flink diep gaan. Volgens mij is het een van de zwaardere workouts maar zou hij dus wel haalbaar moeten zijn.
de opzet is dat je de Wringer intervallen wel uitfietst
@StecaGrid in Zwift? Fiets je met ERG mode? Volgens mij zijn dit soort VO2 Max trainingen niet bedoeld om helemaal vol te houden. Het risico van deze in Zwift met ERG mode is dat je door het geforceerde power level vastloopt, itt trainingen met vrij vermogen waar je misschien niet meer de 200% haalt maar wel verder traint in 30seconden maximaal.
En zoals ik al aangaf is het volgens mij heel normaal om niet alle piekjes vol te houden, maar enkel de eerste drie is wel wat weinig. Staat je FTP niet te hoog ingesteld?
En zoals ik al aangaf is het volgens mij heel normaal om niet alle piekjes vol te houden, maar enkel de eerste drie is wel wat weinig. Staat je FTP niet te hoog ingesteld?
Het eerste blokje stond op Erg inderdaad en hij liep inderdaad vast. Ik doe eigenlijk nooit intervallen, dus dat verklaart misschien een hoop? Ik kan best goed lange tijd doortrappen, de ftp is twee dagen terug met een 20min test (ftp short) ingesteld. Ik heb uiteraard wel alle blokjes afgemaakt maar helaas niet op het gevraagde vermogen.
wat wel helpt is dat je in Zwift tijdens de training de zwaarte kunt aanpassen. Wanneer je dus na eerste interval(len) denkt dat het te zwaar is kun je via '-' toets de zwaarte tot 90% verlagen. Dus je hoeft dan bijvoorbeeld geen 250W te trappen maar 225W. Dat kan voldoende zijn om de intervallen uit te rijden. Alternatief kun je via de 'tab' toets een interval overslaan maar dat is dan wat minder trainen....
(lees net je reactie dus misschien verlaag je de intensitijd al 👍)
(lees net je reactie dus misschien verlaag je de intensitijd al 👍)
[ Voor 7% gewijzigd door BartNL op 19-09-2022 23:08 ]
Een andere tip is zorgen dat je met een voldoende hoge cadans aan het hoge intensiteit blokje begint (en dus op tijd aanzetten). Als je na de start aanzet kun je in de ERG modus weleens met een hele lage cadans komen te zitten waar je lastig je kracht kwijt kan
klopt, maar hij zal niet voor niets een 34 achter hebbenMistraller schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:50:
Voor de Alp heb je toch geen 34 nodig. Zo steil is ie niet, het is vooral een uur lang stoempen dan.
Voor een goede tijd is het echt belangrijk om tijdig op te schakelen in de bochten. Ik ben het met je eens dat je buiten makkelijker rijdt dan binnen. Al ben ik buiten met schakelen echt een neuroot volgens sommigen.
En andere tip is een echt schema te volgen, liefst een dynamisch schema zoals join of TrainerRoad.
Je stapt nu te hoog in, dit moet je opbouwen (en is afhankelijk van meer dan alleen FTP)
Lees dit eens, dan begrijp je wellicht dat een random vo2max workout een slecht idee is:
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"
Je stapt nu te hoog in, dit moet je opbouwen (en is afhankelijk van meer dan alleen FTP)
Lees dit eens, dan begrijp je wellicht dat een random vo2max workout een slecht idee is:
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"
Ja ben ook benieuwd. Heb nu een Tacx Flow Smart trainer (wielaandrijving) wat opzich wel oke werkt met Zwift ed, alleen veel geluid en af en toe slippen. Dus een Direct Drive trainer voor 499 incl casette zou wel mooi zijn. Maar kan me voorstellen dat de levertijd ed. nog wat tegen kan vallen, zodra hij beschikbaar is. En kan behalve DC Rainmaker niet echt veel (p)reviews vinden nog..crimby schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:14:
Top! Dan is de Zwift Hub nog een mooie kanshebber. Met 499 incl een cassette behoorlijk interessant.
Zo... vandaag de kickr core aangekomen op het pakketpunt. Die vanmiddag maar eens ophalen en vanavond de casette maar eens erop laten zetten door een bekende die fietsenmaker is. Heb daar zelf het spul niet voor. Kickr is ongeveer een week onderweg geweest doordat postnl hem wat liet pingpongen door het depot.
Daarna eens kijken of ik er wat mee gedaan krijg.
[ Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 20-09-2022 12:53 ]
Krap 700 neertikken voor een Kickr Core maar even een gereedschap setje voor pak M beet 3 tientjes is teveel gevraagd, daarnaast staat youtube vol met instructiefilmpjes hoe het moetOxigeon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:53:
Zo... vandaag de kickr core aangekomen op het pakketpunt. Die vanmiddag maar eens ophalen en vanavond de casette maar eens erop laten zetten door een bekende die fietsenmaker is. Heb daar zelf het spul niet voor. Kickr is ongeveer een week onderweg geweest doordat postnl hem wat liet pingpongen door het depot.
Als ik die 3 tientjes niet hoef af te tikken hoef ik ze niet af te tikken he. Voor die keer dat ik het nodig heb vind ik het te gortig.pier87 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:39:
[...]
Krap 700 neertikken voor een Kickr Core maar even een gereedschap setje voor pak M beet 3 tientjes is teveel gevraagd, daarnaast staat youtube vol met instructiefilmpjes hoe het moet
Oke kogel door de kerk. Aantal reviews gelezen, persoonlijke ervaringen van vrienden en al jullie input meegenomen en toch besloten voor een Elite Suito te gaan. Aangezien ik de versie heb gekozen zonder cassette dacht ik even snel een juiste te bestellen. Dat was nog een uitdaging; shimano 105 11/34 is niet heel lekker leverbaar.
Anyway… nog 1 item die ik zoek is een houder of stand voor mijn tablet. Voor een 15 inch laptop mag ook, maar tablet leek me fijn. Iemand tips/ervaringen?
Anyway… nog 1 item die ik zoek is een houder of stand voor mijn tablet. Voor een 15 inch laptop mag ook, maar tablet leek me fijn. Iemand tips/ervaringen?
Ik heb deze en bevalt prima. De ipad zit goed vast.crimby schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:50:
https://www.decathlon.nl/...1815&orderId=nl1652666296
Fijn! Die zat ik te bekijken, maar kreeg wisselende reviews. Thanks :-)replica17 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:58:
[...]
Ik heb deze en bevalt prima. De ipad zit goed vast.
https://www.decathlon.nl/...1815&orderId=nl1652666296
Ander vraagje. Ik heb nog een cadans meter op mijn fiets. Koppel ik deze aan de trainer of aan mijn ipad? Of is het helemaal onzin om dat te doen?
Normaliter geeft een trainer zowel power als cadans door, cadans meter niet nodig.crimby schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:07:
[...]
Fijn! Die zat ik te bekijken, maar kreeg wisselende reviews. Thanks :-)
Ander vraagje. Ik heb nog een cadans meter op mijn fiets. Koppel ik deze aan de trainer of aan mijn ipad? Of is het helemaal onzin om dat te doen?
Top want mijn ipad heeft geen ANT+ maar dat is dan niet nodig gok ik!replica17 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:10:
[...]
Normaliter geeft een trainer zowel power als cadans door, cadans meter niet nodig.
Mijn Ipad verbind draadloos (BT) met de Wahoo Kickr V5 en Garmin HRM.crimby schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:18:
[...]
Top want mijn ipad heeft geen ANT+ maar dat is dan niet nodig gok ik!
Zal het eens allemaal proberen als het binnen is. Bedenk me ook dat ik Garmin watch heb voor hartslag….replica17 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:20:
[...]
Mijn Ipad verbind draadloos (BT) met de Wahoo Kickr V5 en Garmin HRM.
Daar vrees ik ook grote vrezen voor.Barryvdh schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:37:
[...]
Maar kan me voorstellen dat de levertijd ed. nog wat tegen kan vallen, zodra hij beschikbaar is.
Ben ook een beetje bang voor hardware problemen. Bij introductie zijn modellen van ervaren merken als Elite en Tacx ook zeker niet probleemvrij.
thanks!Stillekracht schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:41:
[...]
Je kan dit met Golden Cheetah bereiken. Dat is vrij te gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door FilipK op 20-09-2022 23:24 ]
Scheelt het dat het eigenlijk een omgekatte jetblack volt is (die bestaat al een tijdje) dus hardware matig zal wel meevallen. Nadeel is wel dat de firmware voor beide op dit moment nogal wat issues kent die nog steeds niet zijn opgelost (en daardoor afgeraden worden door DC Rainmaker en GP Lama bijvoorbeeld totdat deze zijn opgelost).FilipK schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:52:
[...]
Ben ook een beetje bang voor hardware problemen. Bij introductie zijn modellen van ervaren merken als Elite en Tacx ook zeker niet probleemvrij.
[...]
Ik ben zelf aan het denken de Zwift hub aan te schaffen bij release.
Ik zag wel een tekstuele wijziging op de website staan vandaag......monthly membership fee.
Wellicht toch een stukje koppelverkoop...
FROM $499
As low as $21/mo for 24 months at 0% APR
Monthly membership fee $14.99
Ik zag wel een tekstuele wijziging op de website staan vandaag......monthly membership fee.
Wellicht toch een stukje koppelverkoop...
FROM $499
As low as $21/mo for 24 months at 0% APR
Monthly membership fee $14.99
Is dat niet alleen in de US, waar je hem op afbetaling (beetje zoals onze telefoon abbo's) kunt kopen?
Gisterenavond het indoorseizoen afgetrapt. Na 2 jaar Tacx-app met alle bijbehorende ellende omgestapt naar Fulgaz subscription. Erg tevreden over beeldkwaliteit en 'snelheid' van het beeld. Het lijkt in deze meer gesimuleerd aan de werkelijkheid dan de vaak wat laggy beelden van de Tacx-app. Na drie korte filmpjes vooralsnog erg enthousiast. Smaakt naar meer!
Elite Suito is net binnengekomen. Mat en Cassette inmiddels ook. Vanavond maar eens uit testen, maar ik twijfel nog waar ik deze neer zal zetten. Ik voor zie twee opties:
1. Zolder --> Droog, warm, binnenshuis (kids)
2. Schuur --> Koel, ongeïsoleerd en daarom vochtig
Waar hebben jullie de indoor trainer staan en hoe bevalt dat?
Ik weet niet hoe goed jou huis geïsoleerd is @crimby mbt de vloer etc. Maar een smart trainer maakt altijd wel wat lawaai. Met een betonnen vloer en bijvoorbeeld laminaat heb je grote kans dat je het in de kamers eronder goed kunt horen.
Overigens zou mijn voorkeur uitgaan naar de zolder
ventilator aan, dakraampjes open.
Overigens zou mijn voorkeur uitgaan naar de zolder
In de koude/vochtige garagecrimby schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:35:
Elite Suito is net binnengekomen. Mat en Cassette inmiddels ook. Vanavond maar eens uit testen, maar ik twijfel nog waar ik deze neer zal zetten. Ik voor zie twee opties: