Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 114 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
@pier87 betonnenvloer met tapijt.. maar wel een open trap naar beneden.

@scraemus kan zo'n indoortrainer daar, op een matje, wel goed tegen?

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
wielhelm schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:56:
Ik zag wel een tekstuele wijziging op de website staan vandaag......monthly membership fee.
Wellicht toch een stukje koppelverkoop...
[...]
Monthly membership fee $14.99
Volgens mij slaat dat gewoon op de kosten van een abbonnement op Zwift. Maar je kan als je wil ook third-party software gebruiken:
Q: Does Zwift Hub only work with Zwift?
A: While we recommend using Zwift Hub with Zwift for the most fun, immersive indoor cycling experience, Zwift Hub can be used as a stand alone smart trainer using Bluetooth or ANT+ open protocols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:58

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb hem ook in de garage staan welke niet geisoleerd is. Qua vocht valt het hier allemaal wel mee. Zolang die niet op de badkamer staat kan het allemaal geen kwaad lijkt mij.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:04
Tom-Z schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:52:
[...]

Volgens mij slaat dat gewoon op de kosten van een abbonnement op Zwift. Maar je kan als je wil ook third-party software gebruiken:

[...]
die 15 euro is inderderdaad gewoon zwift, de trainer is in EU in beperkte landen ook "op afbetaling"
FROM 499 €
As low as 21 €/mo for 24 months at 0% APR
*24 months Only available in Austria, Germany & Finland
Monthly membership fee 14,99 €
er staat niet expliciet bij dat je beide nodig hebt om de trainer op afbetaling te kopen, maar 24*21 = 504 euro, dus dat is gewoon ~de normale prijs.

dit zijn verder gewoon de standaard protocollen waarmee je dus ook vanuit een garmin of vanuit een andere app zoals trainerroad de trainer zou moeten kunnen aansturen:
Connectivity
Transmits measured data using both Bluetooth FTMS and ANT+ FE-C
Accepts control data using either of Bluetooth FTMS and ANT+ FE-C
wat betreft de locatie van de trainer, in beide gevallen heb je ventilatoren nodig, want zonder luchtstroom verdampt je zweet niet, ja je zal misschien minder zweten in een koude omgeving, maar uiteindelijk gaat je lichaam toch wel wat warmte produceren als je bv 1 uur lang 200+ watt trapt. En zonder luchtstroom gaat het voelen alsof je in een nare natte klamme bubbel zit.

ik zou dus niet als argument gebruiken dat je dan minder koeling nodig hebt, bij mij staat ie binnen en is het raampje open en 2 fans aan :)

ik zou eerder naar praktische zaken kijken als, kan de trainer er permanent staan? hoe vaak moet je met je fiets 2 trappen op? hebben anderen er last van (geluid) etc

[ Voor 25% gewijzigd door Prulleman op 22-09-2022 15:06 ]

Strava

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
crimby schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:48:
@pier87 betonnenvloer met tapijt.. maar wel een open trap naar beneden.

@scraemus kan zo'n indoortrainer daar, op een matje, wel goed tegen?
Tot nu toe gaat het prima. Geen roest op de machine te vinden en de printplaat is ook nog prima (laatst toevallig open gehad)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
crimby schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:35:
Elite Suito is net binnengekomen. Mat en Cassette inmiddels ook. Vanavond maar eens uit testen, maar ik twijfel nog waar ik deze neer zal zetten. Ik voor zie twee opties:

1. Zolder --> Droog, warm, binnenshuis (kids)
2. Schuur --> Koel, ongeïsoleerd en daarom vochtig

Waar hebben jullie de indoor trainer staan en hoe bevalt dat?
Hier ook een Suito gebruiker. Vorig jaar begonnen met de trainer op een open zolder (de trap van zolder naar de eerste verdieping en vervolgens de woonkamer is bij ons open). Trainer stond op een mat en het geluid vonden wij meevallen maar dat is natuurlijk subjectief. Het liefst zou ik de trainer (inclusief monitor) ook verhuizen naar de garage maar zeker in de winter kan het daar erg vochtig zijn. Lijkt mij wel lekker als je binnen gaat fietsen enkel twijfel ik dus of de hardware (trainer + monitor) dit leuk gaat vinden.

Voor komende weken geloof ik het wel en ga ik het spul opzetten in de garage. Wat ik daarna doe weet ik nog niet.

Ik twijfel dus nog voor de lange termijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

scraemus schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:27:
[...]

Tot nu toe gaat het prima. Geen roest op de machine te vinden en de printplaat is ook nog prima (laatst toevallig open gehad)
Grasmaaiers, Raspberry, auto's weet ik veel wat nog meer voor spul staat ook allemaal in de garage. Ook daar komt geen roest in/op. Dus het zal allemaal wel meevallen.

• crimby
Dacht dat de suito en de cassette het lastige is… maar nu lijkt de schroef hier van binnen kapot te zijn?? Imbus draait gewoon door en krijg het achterwiel er niet uit… iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nnqgu1euZLmgtG8HyaQhyD2aXh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ol7GSS2hkvsqCMUxgIfp6fNO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 197% gewijzigd door crimby op 22-09-2022 18:48 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

crimby schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:38:
Dacht dat de suito en de cassette het lastige is… maar nu lijkt de schroef hier van binnen kapot te zijn?? Imbus draait gewoon door en krijg het achterwiel er niet uit… iemand nog tips?

[Afbeelding]
Hmm. Misschien met een tang voorzichtig proberen of je de kop van de "schroef" kan pakken? Doe dit wel voorzichtig. Als je uitschiet heb je krasjes.

• crimby
Oxigeon schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:07:
[...]

Hmm. Misschien met een tang voorzichtig proberen of je de kop van de "schroef" kan pakken? Doe dit wel voorzichtig. Als je uitschiet heb je krasjes.
Net nog een torx geprobeerd, maar die schroef zit muur en muur vast. Een tang vind ik dan ook wel tricky daardoor.

• Prulleman
crimby schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:38:

[Afbeelding]
De inbus kop lijkt dol op de foto.. draaide het bij poging 1 al door of begon de boel bij kracht zetten te slippen?

Is de fiets nieuw, 2ehands, of al oud zonder dat het wiel er ooit uit is geweest? Heb je de as zelf wel eerder los gehad?

Weet je zeker dat je de juiste sleutel hebt gebruikt en is het fatsoenlijke kwaliteit gereedschap?

Maar allemaal achteraf gepraat... Voor nu moet je grip zien te krijgen. Soms is het een kwestie van een inbus pakken die dieper gaat, als de boel daar niet beschadigt is. Soms lukt dat met een iets grotere torx, (misschien dat een t30 past) kan zijn dat je die er een beetje in moet rammen, maar soms heb je daar grip mee.
In het ergste geval moet je platte kantjes op de buitenkant maken om grip te krijgen.

De as is sowieso afgeschreven, dus daar mag je ook alvast een nieuwe voor uitzoeken

/Edit lees dat je torx ook al hebt geprobeerd, slipt die of heb je wel grip, maar durf je niet maximaal kracht te zetten? Dan wellicht laten weken met kruipolie of speciale wd40 hiervoor en dan warmstoken en nog eens proberen

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 22-09-2022 19:18 ]

Strava

• crimby
Prulleman schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:16:
[...]

De inbus kop lijkt dol op de foto.. draaide het bij poging 1 al door of begon de boel bij kracht zetten te slippen?

Is de fiets nieuw, 2ehands, of al oud zonder dat het wiel er ooit uit is geweest? Heb je de as zelf wel eerder los gehad?

Weet je zeker dat je de juiste sleutel hebt gebruikt en is het fatsoenlijke kwaliteit gereedschap?

Maar allemaal achteraf gepraat... Voor nu moet je grip zien te krijgen. Soms is het een kwestie van een inbus pakken die dieper gaat, als de boel daar niet beschadigt is. Soms lukt dat met een iets grotere torx, (misschien dat een t30 past) kan zijn dat je die er een beetje in moet rammen, maar soms heb je daar grip mee.
In het ergste geval moet je platte kantjes op de buitenkant maken om grip te krijgen.

De as is sowieso afgeschreven, dus daar mag je ook alvast een nieuwe voor uitzoeken

/Edit lees dat je torx ook al hebt geprobeerd, slipt die of heb je wel grip, maar durf je niet maximaal kracht te zetten? Dan wellicht laten weken met kruipolie of speciale wd40 hiervoor en dan warmstoken en nog eens proberen
Fiets is nieuw inderdaad of nja sinds april. De torx draait alles gewoon kapot. Eerst natuurlijk weinig kracht gezet en daarna steeds meer maar ding zit muurvast. Ook nu met een platte kop geprobeerd maar geen effect. Heb er nu wd40 in en zo toch maar met een tang proberen

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

crimby schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:20:
[...]

Fiets is nieuw inderdaad of nja sinds april. De torx draait alles gewoon kapot. Eerst natuurlijk weinig kracht gezet en daarna steeds meer maar ding zit muurvast. Ook nu met een platte kop geprobeerd maar geen effect. Heb er nu wd40 in en zo toch maar met een tang proberen
Heb je al eens met een elastiek geprobeerd? Heb wel eens een youtube filmpje gezien waar ze een elastiek in het gat drukken en dan de torx er nog eens opzetten waardoor de elastiek zorgt dat het net voldoende is dat hij grip krijgt

Was trouwens net wat aan mijn eigen fiets aan het klooien en zag het volgende. De Cassette lijkt wat te dansen. Wat zou dit kunnen betekenen? Of is dit normaal?

YouTube: Dansende Cassette

[ Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 22-09-2022 20:38 ]

• crimby
Oxigeon schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:26:
[...]

Heb je al eens met een elastiek geprobeerd? Heb wel eens een youtube filmpje gezien waar ze een elastiek in het gat drukken en dan de torx er nog eens opzetten waardoor de elastiek zorgt dat het net voldoende is dat hij grip krijgt
Ja als eerste maar helaas. Morgen maar naar de fietsenmaker…

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
[...]

Was trouwens net wat aan mijn eigen fiets aan het klooien en zag het volgende. De Cassette lijkt wat te dansen. Wat zou dit kunnen betekenen? Of is dit normaal?

Heb je ook een slag in je wiel als je recht achter de fiets staat?

www.vanspeykwheels.nl

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ElGreco schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:13:
[...]

Heb je ook een slag in je wiel als je recht achter de fiets staat?
Nee. Geen slag in het wiel.

Fiets is een jaartje oud. 1400km op de teller. Zal de FM morgen eens een mailtje sturen of hier nog wat aan gedaan kan worden onder het mom van garantie? Of dat dit buiten de garantie valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
[...]

Ik had dit ook met mijn originele wiel. Zat in mijn geval in de body naaf volgens mij. Volgens de verkoper (12gobking) niets om zorgen over te maken en heeft te maken met de toleranties van de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

R0y. schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:25:
[...]

Ik had dit ook met mijn originele wiel. Zat in mijn geval in de body volgens mij. Volgens de verkoper (12gobking) niets om zorgen over te maken en heeft te maken met de toleranties van de fabrikant.
Bedankt voor de opmerkingen. Heb inmiddels even mijn FM gemailt. Even afwachten wat hij me terug mailt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
@Oxigeon Wat voor naaf zit er in? Collega had dat ook op zijn Cannondale MTB met instap Shimano naven, was normaal blijkbaar voor de instap wielset op die fiets.
Zie het op internet/reddit ook wel vaker voorbij komen op echt goedkope fietsen (Wallmart/Amazon niveau zeg maar).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Oxigeon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:29:
[...]
Bedankt voor de opmerkingen. Heb inmiddels even mijn FM gemailt. Even afwachten wat hij me terug mailt.
het lijkt mij dat de cassette mogelijk niet met genoeg kracht vastgezet is en daardoor wat speling heeft. Dit kan de fietsenmaker eenvoudig verhelpen. Mits je het juiste gereedschap hebt zou je zelf ook kunnen proberen de sluitring op juiste moment / op gevoel vaster te zetten. Omdat je fiets vrijwel nieuw is lijkt mij het beste om te kijken wat de fietsenmaker doet. Of je kijkt even op Youtube https://youtu.be/v1QI2YxfK-4?t=229

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 23-09-2022 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
T40 Torx deed zn werk! Niet met de 18v boormachine erop, want die wilde niet… maar zo wel gelukt. Nu alleen na de winter nog een nieuwe steekas..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANjMqWUU45aJF_rqxTHWzTalvN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2LxEfD4eevQJ5MADQPIS8yX.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: ik heb wel een steekas nodig om de fiets op de trainer vast te zetten 8)7 Gelukkig staat er totaal niets op de steekas dus dat wordt even meten...

[ Voor 12% gewijzigd door crimby op 23-09-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
GWBoes schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:41:
@Oxigeon Wat voor naaf zit er in? Collega had dat ook op zijn Cannondale MTB met instap Shimano naven, was normaal blijkbaar voor de instap wielset op die fiets.
Zie het op internet/reddit ook wel vaker voorbij komen op echt goedkope fietsen (Wallmart/Amazon niveau zeg maar).
Dit dus, was ook bij mijn cube volgens 12gobiking. Had niets met het vastzetten van de casette te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

R0y. schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:54:
[...]

Dit dus, was ook bij mijn cube volgens 12gobiking. Had niets met het vastzetten van de casette te maken.
Grappig... Hier ook een Cube. Fietsmaker heeft aangegeven hem even te willen nakijken. Al zegt hij wel dat een beetje dansen van de casette normaal is. Hij wil het echter zelf even checken ipv het filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Oxigeon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:52:
[...]

Grappig... Hier ook een Cube. Fietsmaker heeft aangegeven hem even te willen nakijken. Al zegt hij wel dat een beetje dansen van de casette normaal is. Hij wil het echter zelf even checken ipv het filmpje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGrzO7lQGqWqoCW0lE_ZoajpGLk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/A5edRbSMA2zEzJWVwIx3ZV5C.gif?f=user_large

Dit was het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
crimby schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:47:
T40 Torx deed zn werk! Niet met de 18v boormachine erop, want die wilde niet… maar zo wel gelukt. Nu alleen na de winter nog een nieuwe steekas..

[Afbeelding]

EDIT: ik heb wel een steekas nodig om de fiets op de trainer vast te zetten 8)7 Gelukkig staat er totaal niets op de steekas dus dat wordt even meten...
Gebruik nu nu gewoon een Torx waar je normaal gesproken een inbus zou moeten gebruiken? Dan snap ik wel dat je hem in eerste instantie dol hebt gedraaid.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:12:
[...]

Gebruik nu nu gewoon een Torx waar je normaal gesproken een inbus zou moeten gebruiken? Dan snap ik wel dat je hem in eerste instantie dol hebt gedraaid.
Nee niet in het begin natuurlijk |:(
Heb eerst de bij behorende imbus gebruikt en daar draaide ie al mee door…. Zie posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

crimby schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:47:
Anders eens kijken naar een steekas met verstelbare hendel, zoals bijv van DT Swiss. Mits je een standaard maat hebt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQ0tjJzy3T73Fm2f8LxX-DPUx5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3mkF9BSle0gSgfHisntdACrI.png?f=user_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Microkid schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:13:
[...]

Anders eens kijken naar een steekas met verstelbare hendel, zoals bijv van DT Swiss. Mits je een standaard maat hebt...

[Afbeelding]
Heb er eentje hier bij de lokale FM besteld. Achteraf misschien jammer want denk dat ik een normale krijg en pas woensdag hehe.. mja gun hem dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Oxigeon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:52:
[...]

Grappig... Hier ook een Cube. Fietsmaker heeft aangegeven hem even te willen nakijken. Al zegt hij wel dat een beetje dansen van de caSSette normaal is. Hij wil het echter zelf even checken ipv het filmpje.
Dat dansen wordt veroorzaakt door het niet zuiver gecentreerd plaatsen van een cassette op de body
Ook al danst de body met splines zelf niet en is de cassette perfect gefabriceerd, dan is er toch zoveel ruimte tussen body en cassette dat de cassette radiaal (en soms ook lateraal) gaat slingeren.
Die ruimte is nodig om het plaatsten van een cassette makkelijker te maken,dus zonder "passend geweld" met fabricagetoleranties en slijtsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:58
Keezx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:58:
[...]

Dat dansen wordt veroorzaakt door het niet zuiver gecentreerd plaatsen van een cassette op de body
Ook al danst de body met splines zelf niet en is de cassette perfect gefabriceerd, dan is er toch zoveel ruimte tussen body en cassette dat de cassette radiaal (en soms ook lateraal) gaat slingeren.
Die ruimte is nodig om het plaatsten van een cassette makkelijker te maken,dus zonder "passend geweld" met fabricagetoleranties en slijtsporen.
Misschien begrijp ik niet helemaal zoals je het uitlegt, maar de casette en body staan toch helemaal stil in het filmpje als hij aan het freewheelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Je hebt gelijk, dat kan dus niet het bewegen verklaren.
De enige verklaring is dat de bodylagers niet 100% gecenteerd zijn, wat best wel vreemd is, want het zijn doorgaans gedraaide onderdelen (op een draaibank gemaakt) en de lagers en assen ook.
In ieder geval niet zo bijzonder, want ik zie het nogal eens.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Keezx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:54:
Je hebt gelijk, dat kan dus niet het bewegen verklaren.
De enige verklaring is dat de bodylagers niet 100% gecenteerd zijn, wat best wel vreemd is, want het zijn doorgaans gedraaide onderdelen (op een draaibank gemaakt) en de lagers en assen ook.
In ieder geval niet zo bijzonder, want ik zie het nogal eens.
Heb dus de fm gemailt waar ik de fiets een jaar geleden heb gekocht. Daar kon ik even langs gaan. Dat probeer ik komende week te doen.

Heb verder nog een goede bekende waar ik mijn stadsfiets heen breng om te repareren. De meneer werkt gewoon bij een fietsenmaker. Heb hem hetzelfde filmpje doorgestuurd en deze meent dat er wat aan de lagers mis is.

Hij heeft dit euver vaker gezien. Wil eigenlijk even langs de FM gaan om hem te laten zien wat er scheelt. Misschien valt dit nog onder garantie ofzo.

• Keezx
Het moet wel heel erg mis zijn met bodylagers, maar goed, sommige marken niet veel van problemen met hun fiets, zolang het rijdt en niet uit elkaar valt..

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
[...]

Heb dit bij wel meer fietsen gezien. Oudere of lagere groepsets. Niks om je zorgen over te maken, als het wiel meedraait is dit dansen immers niet aan de orde.
Keezx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:58:
[...]

En daarom is dit dus onzin ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
Microkid schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:13:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb deze ook op mijn Scott.
Als het niet had gewerkt was een linkse tap nog wel een oplossing. Werkt vaak beter dan een sleuf maken in elk geval.

Die hendels die eraf kunnen, veel mensen laten die op de as zitten. Maar verlies je ze dan niet snel?

---------------

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist hier de fiets na het douchen "even" op de trainer gezet voor de eerste keer. Had mijn wiel nog nooit van de fiets gehaald. Gelukkig heb ik nog nooit een platte band gehad onderweg want ik kreeg de thru axl niet los met mijn onderweg gereedschap. Heb hier een grotere inbussleutel voor moeten pakken.

Verder even de spindown gedaan en Zwift aangegooit om even te checken.

Heb 600 meter gefietst en kwam er toen achter dat 600mtr genoeg is als je net gedouchet bent. Toch inderdaad warm en de volgende keer staat er een ventilator bij.

De rit dus afgesloten. Daarna vraagt Zwift of je de rit wil saven. Dit heb ik dus wel gedaan maar vind hem nu nergens terug. Heb Zwift geconnect aan strava en mijn garmin connect. Maar helaas vind ik de rit nu dus nergens terug. Nu kan ik me voorstellen dat dit komt omdat ik maar 600mtr heb gefietst. Maar ook hier vind ik in de "faq" niets terug hierover

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Als het goed is moet hij op de website (of de companion app) onder "my feed" moeten staan. Volgens mij maakt het niet uit hoe lang de rit is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Phydomir schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:36:
Als het goed is moet hij op de website (of de companion app) onder "my feed" moeten staan. Volgens mij maakt het niet uit hoe lang de rit is.
Ik ben gewoon een schele kameel. Na nog een keer de faq te raadplegen staat er gewoon dat een activiteit minimaal 2km moet zijn.

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:48
https://jetblackcycling.e...t-bicycle-indoor-trainer/

De jetblack volt is in de sale voor 450 e via de Jetblack site.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Dat is wel de 'oude' versie toch? Niet de nieuwe versie die ze samen met Zwift uit (gaan) brengen. Want deze werkt niet goed met alle disc brakes nog, de nieuwe wel dacht ik. Weet niet of er verder nog verschillen in zitten.
We have found some Flat mounted Disc braked bikes Brands will not fit into the VOLT™ due to the Disc mount and VOLT™ making contact. [>>] We advise you check compatibility before purchasing if your Disc Brake is mounted on the flat rear stays of your bike. This issue is currently being resolved.
Currently being resolved=nieuwe versie onderweg? Aangezien met dat hardware issue lijkt :p

[ Voor 16% gewijzigd door Barryvdh op 24-09-2022 22:30 ]

• FilipK
Barryvdh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:29:
[...]

Dat is wel de 'oude' versie toch? Niet de nieuwe versie die ze samen met Zwift uit (gaan) brengen. Want deze werkt niet goed met alle disc brakes nog, de nieuwe wel dacht ik. Weet niet of er verder nog verschillen in zitten.

[...]

Currently being resolved=nieuwe versie onderweg? Aangezien met dat hardware issue lijkt :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_RHTNWt-gBsqh-8WaR6GSxNRC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kN0EES1t5irjC9Cirmsudzm.jpg?f=fotoalbum_large

een rep van jetblack zegt ook op de site van DC rainmaker op de vraag "will my jetblack volt get this update also"

"Hi Nicholas, yes we will be pushing out a firmware update within the next 6 weeks. This will include Auto Spin down. Taking away the need to re calibrate for accuracy. As Chad points out, allot of work goes into making and keeping trainers accurate. The more units we produce, the more calibration information we get from the factory. We are now in the position to have thousands of trainer logs from factory calibration, giving us more data to work with. End result, a more accurate and better performing unit. Agree with Chad, Units are limited by hard ware and Jetblack is committed to making the Volt one of the best performing trainers. We are not one to sit back….always room for improvement. Happy training.

"

[ Voor 13% gewijzigd door FilipK op 24-09-2022 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Oxigeon schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:01:
[...]

Ik ben gewoon een schele kameel. Na nog een keer de faq te raadplegen staat er gewoon dat een activiteit minimaal 2km moet zijn.
Om hem zichtbaar op je strava feed te zetten moet hij minimaal 25 kilometer zijn. Helaas staat dat in geen één manual. -O-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Barryvdh
FilipK schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:38:
[...]

[Afbeelding]

een rep van jetblack zegt ook op de site van DC rainmaker op de vraag "will my jetblack volt get this update also"

"Hi Nicholas, yes we will be pushing out a firmware update within the next 6 weeks. This will include Auto Spin down. Taking away the need to re calibrate for accuracy. As Chad points out, allot of work goes into making and keeping trainers accurate. The more units we produce, the more calibration information we get from the factory. We are now in the position to have thousands of trainer logs from factory calibration, giving us more data to work with. End result, a more accurate and better performing unit. Agree with Chad, Units are limited by hard ware and Jetblack is committed to making the Volt one of the best performing trainers. We are not one to sit back….always room for improvement. Happy training.

"
Nee volgens mij ook ander frame. Zelfde pagina:
https://www.dcrainmaker.c...ller.html#comment-4163400
Yes changes were made and both the Volt and Hub have enough clearence for Disc mounts. Always was on our list to change, timing of our frame change co inside with the Hub design and build.
Dus niet helemaal duidelijk of dit al gedaan is, of dat ze nu oude voorraad kwijt proberen te raken nu.
(Als hardware verder zelfde is, en die ook firmware update krijgt, lijkt het me overigens wel prima deal. Alleen heb ik disc brakes dus toch maar even wachten..)

• FilipK
Barryvdh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:00:
[...]

Nee volgens mij ook ander frame. Zelfde pagina:
https://www.dcrainmaker.c...ller.html#comment-4163400

[...]

Dus niet helemaal duidelijk of dit al gedaan is, of dat ze nu oude voorraad kwijt proberen te raken nu.
(Als hardware verder zelfde is, en die ook firmware update krijgt, lijkt het me overigens wel prima deal. Alleen heb ik disc brakes dus toch maar even wachten..)
Had het al aangepast.

Voor de rest wel een goed punt, ik wacht het ook maar even af.

[ Voor 4% gewijzigd door FilipK op 24-09-2022 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
mhr-zip schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:47:
[...]

Om hem zichtbaar op je strava feed te zetten moet hij minimaal 25 kilometer zijn. Helaas staat dat in geen één manual. -O-
Ik heb echt een aantal korte Zwift ritjes op mijn Strava staan waar anderen kudos voor gegeven hebben.
https://strava.app.link/ujJdxHqTAtb

Zal op zijn minste bij een paar op hun feed gestaan hebben.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 20:32
Beste,

Hopelijk mag ik hier mijn vraagje stellen?
Ik zou een nieuwe Elite Zumo fietstrainer willen kopen. Heeft iemand hier positieve ervaringen met een Zumo?
Zelf ben ik iemand die nog niet echt super veel fysiek heb opgebouwd.
Zou dit wel graag een beetje onderhouden in de winter.
Ik weet het is geen high end fietstrainer maar dit hoeft niet voor mij.
Hopelijk hier iemand die al een Zumo heeft gebruikt?
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
wes40 schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:53:
Ik zou een nieuwe Elite Zumo fietstrainer willen kopen. Heeft iemand hier positieve ervaringen met een Zumo?
kijk review https://youtu.be/JWh_dSiS-uA en daarna lijkt de aanbieding bij Decathlon wel heel interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
Deze review had ik ook al bekeken. Toch bedankt.
Ik was benieuwd of er hier elite zumo gebruikers waren op het forum.
Deze bovenstaande review lijkt me wel positief maar had toch hier en daar wat negatieve comentaren gelezen op engelse forums. Misschien mag ik me er niet op blind staren, want negatieve dingen ga je waarschijnlijk toch over ieder merk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
het is de minst dure direct drive en dat is wat mij betreft een goede reden om juist deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:06
[...]

Het is logisch dat dat niet in geen enkele manual staat omdat het niet waar is wat je schrijft.

Mijn kortste Zwift rit die op Strava staat is 2,28 km. Vaak een warming up voordat een event start, maar die wel los wordt geregistreerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:26:
[...]

Het is logisch dat dat niet in geen enkele manual staat omdat het niet waar is wat je schrijft.

Mijn kortste Zwift rit die op Strava staat is 2,28 km. Vaak een warming up voordat een event start, maar die wel los wordt geregistreerd.
Komop mensen het is toch wel duidelijk wat @mhr-zip hier bedoelt? Mijn Strava feed wordt afgelopen maand ook weer bedolven onder de inrijden en uitrijden ritjes van 5 minuten op Zwift, dat is gewoon irritant. Strava heeft er inmiddels verschillende prima opties voor om deze "kilometers" wel te loggen zonder je hele volgerslijst te spammen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het was voor mij dus absoluut niet duidelijk :9

Maar inderdaad, lekker muten die ritjes, interesseert toch niemand dat je wat hebt lopen warmdraaien…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Misschien ken ik @mhr-zip inmiddels een beetje te goed dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Kluus schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:35:
Misschien ken ik @mhr-zip inmiddels een beetje te goed dan ;).
Dat denk ik ook ;)

Ik kan nu niet zeggen dat de ironie er vanaf spatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:47
[...]

Volgens mij hebben ze daar een tooltje voor toch? Gaat automatisch enzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
rolandos582 schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:59:
[...]

Volgens mij hebben ze daar een tooltje voor toch? Gaat automatisch enzo
Je bedoelt:

https://www.activityfix.com

Zeg maar net zo goed als die ene winkel voor schoenen, maar dan voor je Strava.

*O*

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:33:
[...]

Je bedoelt:

https://www.activityfix.com

Zeg maar net zo goed als die ene winkel voor schoenen, maar dan voor je Strava.

*O*
Je bedoeld voor jouw strava O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
Zijn er hier mensen die 'my e training' gebruiken van Elite?
Bij mijn trainer zit abonnement voor 12 maanden erbij.
Ik weet dat gevorderde fietsers deze waarschijnlijk toch maar niks vinden en liever bv. Zwift gebruiken. Echter ben ik geen gevorderde fietser.
Dus echt interesse heb ik niet in al die toeters en bellen zoals trainingsschema's, tabellen met mijn prestaties enz..
Ik wil gewoon rustig enkele keren per week (wanneer het echt slecht weer is) een uurtje kunnen fietsen indoor.
Dus denken jullie dat deze app van Elite bruikbaar is voor het gene ik er wil mee doen?

Mvg Wes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:03:

Komop mensen het is toch wel duidelijk wat @mhr-zip hier bedoelt? Mijn Strava feed wordt afgelopen maand ook weer bedolven onder de inrijden en uitrijden ritjes van 5 minuten op Zwift, dat is gewoon irritant. Strava heeft er inmiddels verschillende prima opties voor om deze "kilometers" wel te loggen zonder je hele volgerslijst te spammen.
En aan het einde van de maand eindeloze lijsten met challenges die iedereen ineens doet. Eigenlijk zou het filter aan de ontvangende kant moeten zitten, want mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit.

Ik zet zelf de korte inrijritjes, als ik die al haal voor een evenement, vaak snel op privé als ik toch in het startvak sta.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wes40 schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:55:
Zijn er hier mensen die 'my e training' gebruiken van Elite?
Bij mijn trainer zit abonnement voor 12 maanden erbij.
Ik weet dat gevorderde fietsers deze waarschijnlijk toch maar niks vinden en liever bv. Zwift gebruiken. Echter ben ik geen gevorderde fietser.
Dus echt interesse heb ik niet in al die toeters en bellen zoals trainingsschema's, tabellen met mijn prestaties enz..
Ik wil gewoon rustig enkele keren per week (wanneer het echt slecht weer is) een uurtje kunnen fietsen indoor.
Dus denken jullie dat deze app van Elite bruikbaar is voor het gene ik er wil mee doen?

Mvg Wes.
Je kan ook gewoon je Garmin (als je die hebt uiteraard, zo niet een goede reden om er 1 te kopen, wel een edge serie dan) koppelen, en vanuit je Garmin de trainer aansturen (erg mode fixed wattage of gewoon simulatie mode).

Ik gebruik zelf trainerroad, maar mijn vrouw zet gewoon de wahoo app aan en trapt een uur lang in erg mode xxx watt met Netflix erbij :)

Ik denk dat de elite app misschien nog wel hetzelfde kan (gratis dus).

Het ligt er maar net aan wat je zoekt in een sessie

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:01:
[...]

En aan het einde van de maand eindeloze lijsten met challenges die iedereen ineens doet. Eigenlijk zou het filter aan de ontvangende kant moeten zitten, want mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit.

Ik zet zelf de korte inrijritjes, als ik die al haal voor een evenement, vaak snel op privé als ik toch in het startvak sta.
Ja klopt, maar dat van die challenges is een beetje inherent aan Strava, daar zou de filter inderdaad een filter voor gemaakt moeten worden want daar kan je zelf vrij weinig aan doen behalve helemaal niet meer mee doen aan challenges.

Ik zet alles standaard op prive en maak daarna de ritten die ik wil openbaar. Dat geeft me ook de gelegenheid om eventuele foto’s toe te voegen en een titel te zetten voordat de kudo’s binnen stromen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
Prulleman schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:11:
[...]

Je kan ook gewoon je Garmin (als je die hebt uiteraard, zo niet een goede reden om er 1 te kopen, wel een edge serie dan) koppelen, en vanuit je Garmin de trainer aansturen (erg mode fixed wattage of gewoon simulatie mode).

Ik gebruik zelf trainerroad, maar mijn vrouw zet gewoon de wahoo app aan en trapt een uur lang in erg mode xxx watt met Netflix erbij :)

Ik denk dat de elite app misschien nog wel hetzelfde kan (gratis dus).

Het ligt er maar net aan wat je zoekt in een sessie
Nee geen Garmin. Ik fiets redelijk basic met een simpel fietscomputertje met hartslag. Gewoon paar uurtjes per sessie gaan fietsen. Ik wil als ik indoor fiets met zo van die real video's op groot scherm. Hopelijk is dit een beetje de moeite in die training app van Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Wat ik schreef was al gedeeld. Waarom is er geen delete knop?

[ Voor 87% gewijzigd door La1974 op 26-09-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
wes40 schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:55:
gevorderde fietsers vinden Zwift meestal niks. Die willen hardcore blokken trainen. Persoonlijk zou ik eerst een abonnement op Zwift nemen en daar een trainer bij zoeken 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:12:

Ik zet alles standaard op prive en maak daarna de ritten die ik wil openbaar. Dat geeft me ook de gelegenheid om eventuele foto’s toe te voegen en een titel te zetten voordat de kudo’s binnen stromen :+.
Ah wel een goed idee eigenlijk om alles op privé te doen en dan openbaar te maken.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
BartNL schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:31:
[...]

gevorderde fietsers vinden Zwift meestal niks. Die willen hardcore blokken trainen. Persoonlijk zou ik eerst een abonnement op Zwift nemen en daar een trainer bij zoeken 8)
Dit kan ik idd nog doen. Er zit bij deze trainer 12 maanden abonnement voor my e trainer van elite inbegrepen.
Moet alles nog installeren. Was benieuwd of er nog mensen dit gebruiken. Niet dus.
Zal eens kijken of het wat is en kan later nog Zwift nemen. Alhoewel ik niet zo voor die getekende game achtige achtergronden ben.

Toch bedankt voor de info.

Mvg Wes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:25

Sherlock

No Shit

Ik heb sinds kort ook een Elite trainer (een Direto) en die app kost ca €20 per jaar. Ik ben wel benieuwd wat je voor dat geld krijgt, dat kost heel wat minder dan bijvoorbeeld Zwift. (of alle concurrenten)

Ik ben nu even bezig met een trial voor Rouvy, dat lijkt voor mij wel een zeer goede optie. Ik vind het leuk om zo veel mogelijk real life beelden te zien tijdens het fietsen, en dat uiteraard dan ook de weerstand aangepast wordt. Voorlopig zal ik niet zo veel workouts gaan doen, alhoewel ik nu herstellende ben van een griepje. Hopelijk binnenkort een recovery ride proberen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes40
@ Sherlock
Ik wil het ook enkel om zo veel mogelijk real life beelden te zien tijdens het fietsen.
Echt veel workouts is ook niet echt mijn bedoeling.
Ik ga ook even Rouvy onthouden voor als ik de app van Elite maar niks vind.
Benieuwd of je deze ook nog zal proberen.
Veel beterschap met uw griepje. 😉👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22
wes40 schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:12:
@ Sherlock
Ik wil het ook enkel om zo veel mogelijk real life beelden te zien tijdens het fietsen.
Echt veel workouts is ook niet echt mijn bedoeling.
Ik ga ook even Rouvy onthouden voor als ik de app van Elite maar niks vind.
Benieuwd of je deze ook nog zal proberen.
Veel beterschap met uw griepje. 😉👍
Voor real life beelden en mooie routes is Fulgaz ook wel een aanrader.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
om bekende routes met video te rijden is BigRingVR wat mij betreft ook prima. Wanneer je van alle opties voor virtueel fietsen een trial doet kun je wel een tijdje vooruit. Wie weet is de Elite app wel prima voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:29
Ik denk dat er voor ieder wel een geschikte aanbieder is. Ik heb verschillende platformen getest en kom tot de conclusie dat het niet echt mijn ding is, kijken naar een virtuele wereld als Zwift en daar op Vulcano road wat te fietsen, of de Stelvio omhoog fietsen tijdens Rouvy.

Ik gebruik daarom Trainerroad en dit combineer ik met een Netflix serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
pier87 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:47:
Ik denk dat er voor ieder wel een geschikte aanbieder is. Ik heb verschillende platformen getest en kom tot de conclusie dat het niet echt mijn ding is, kijken naar een virtuele wereld als Zwift en daar op Vulcano road wat te fietsen, of de Stelvio omhoog fietsen tijdens Rouvy.

ja, zo denk ik er ook over.. ik heb liever dat die 60 of 90 minuten op de trainer zo efficient mogelijk zijn, en qua enterainment werkt een goede serie voor mij beter dan een virtuele wereld.

Maar dit is uiteraard gewoon een persoonlijke mening en ik begrijp ook als andere er anders over denken :)

Ik zie het echt als een training en probeer niet buiten fietsen te evenaren, want dat lukt voor mij toch niet. Buiten kan je trainen, vogeltjes kijken, door het bos knallen, van alles, binnen blijft voor mij alleen trainen over :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
pier87 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:47:

Hangt bij mij ook wel af van wat voor training. Bij sommige workouts kan ik de simpelste series al niet meer volgen :) . Eigenlijk wil ik een soort Spotify van fietsapps. Systm deed dat nog best aardig maar daar ontbreekt het sociale en wedstrijd aspect van Zwift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:29
Klopt @GerbenBK als je een dikke VO2 Max training doet dan moet ik geen moeilijke docu gaan kijken ;) Systm had het inderdaad wel aardig, maar vond die beelden soms erg tegenvallen. Als je dan een training deed en je zag beelden van Tom Boonen en Bram Tankink bij Quickstep... haak ik af dat zijn voor mij erg gedateerde beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
pier87 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:37:
Klopt @GerbenBK als je een dikke VO2 Max training doet dan moet ik geen moeilijke docu gaan kijken ;) Systm had het inderdaad wel aardig, maar vond die beelden soms erg tegenvallen. Als je dan een training deed en je zag beelden van Tom Boonen en Bram Tankink bij Quickstep... haak ik af dat zijn voor mij erg gedateerde beelden.
Klopt inderdaad, het idee van meerijden in een profkoers met een ploegleider op de oortjes vond ik heel goed, maar waren inderdaad wel veel te oude koersen ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Ik doe vaak gewoon mn trainerroad workout met idd een oudere koerst op Youtube, best wel leuke koersjes (vinnikdan)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Gisteren weer eens Zwift aan gezwengeld nu ik door omstandigheden een tijdje verplicht niet de weg op mag met de fiets en ik liep weer tegen hetzelfde probleem aan als wat ik een tijdje terug ook al heb ervaren. Ik heb op dit moment geen abonnement lopen, start een vrije rit in een bepaalde wereld en op het moment dat de wereld wordt geladen, wordt alleen de wereld geladen, dus alleen de weg en omgeving maar niet de rijders/fietsen en de rest van de UI. Ik kan wel de rit beeindigen via de escape toets en de rest van de applicatie werkt ook nog steeds. Enige manier om wel een rit te kunnen gaan doen is om Zwift af te sluiten en opnieuw te starten. Bij de 2e keer Zwift starten werkt het namelijk wel gewoon.

Is dit iets wat jullie ook ervaren? Enige waar het nog aan zou kunnen liggen is de update die daarvoor door Zwift is gedaan maar dat lijkt mij ook een beetje onwaarschijnlijk.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
la_fusion schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:42:
Gisteren weer eens Zwift aan gezwengeld nu ik door omstandigheden een tijdje verplicht niet de weg op mag met de fiets en ik liep weer tegen hetzelfde probleem aan als wat ik een tijdje terug ook al heb ervaren. Ik heb op dit moment geen abonnement lopen, start een vrije rit in een bepaalde wereld en op het moment dat de wereld wordt geladen, wordt alleen de wereld geladen, dus alleen de weg en omgeving maar niet de rijders/fietsen en de rest van de UI. Ik kan wel de rit beeindigen via de escape toets en de rest van de applicatie werkt ook nog steeds. Enige manier om wel een rit te kunnen gaan doen is om Zwift af te sluiten en opnieuw te starten. Bij de 2e keer Zwift starten werkt het namelijk wel gewoon.

Is dit iets wat jullie ook ervaren? Enige waar het nog aan zou kunnen liggen is de update die daarvoor door Zwift is gedaan maar dat lijkt mij ook een beetje onwaarschijnlijk.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik vind het echt bizar dat de software nog zo brak is.....hebben ze daar nooit van QA gehoord? Overigens betaal ik ervoor, maar dat maakt niets uit, het werkt gewoon matig.....

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nog nooit last van gehad. Misschien beter om het via Zwift support aan te kaarten dan hier.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• BartNL
hier weinig problemen (kleiner in-game bugs) maar Zwift doet wel regelmatig / maandelijks een update. Wanner je langere tijd geen update hebt gedaan misschien opnieuw installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
Zwift Hub is nu beschikbaar: https://eu.zwift.com/products/zwift-hub

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R-JL
  • Laatst online: 06-11-2023
Vanochtend meteen besteld!

Minuut later creditcard geblokkeerd. Reden van de bank, we zagen een groot aantal transacties naar deze firma gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Helaas net iets te lang in het mandje gelaten…. Uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
philippevk schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:42:
Helaas net iets te lang in het mandje gelaten…. Uitverkocht
Gaat inderdaad snel. Toen ik het plaatste was alles er nog. Kwartier later 12 speed weg, net 11 speed ook en nu 9 en 10 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:57
Wauw.. zetten zich goed in de markt met die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
jelmuur schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:34:
Wauw.. zetten zich goed in de markt met die prijs
Ben wel benieuwd, de eerste reviews zaten onder embargo tot 11 uur, maar tegen die tijd was alles al uitverkocht dus..
YouTube: ZWIFT HUB In-Depth Review: How Does a $499 Smart Trainer Really Perf...
https://www.bikeradar.com...rainers/zwift-hub-review/
https://zwiftinsider.com/zwift-hub-review/

Opzich wel positieve reviews, op wat accuracy edge-cases na. Maar dat is wellicht nog op te losse met firmware.

Heb een (geleende) Tacx Flow Smart geprobeerd afgelopen weken, dus nu benieuwd naar het verschil met deze als hij binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 07:49
Nu met de donkere dagen en met het oog op een goede aanbieding begint het toch weer te kriebelen om een indoor trainer te kopen. Echter loop ik elk jaar tegen het dezelfde twee punten aan:

1) Wonend in een appartement ben ik bang voor geluidsoverlast voor de onderburen.
2) De slaapkamer is de enige plek waar ik de fiets zou kunnen laten staan. Maar dat is niet echt heel sfeervol. Hoe doen jullie dat? Opbouwen en afbouwen of afdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

FreeShooter schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:54:
Nu met de donkere dagen en met het oog op een goede aanbieding begint het toch weer te kriebelen om een indoor trainer te kopen. Echter loop ik elk jaar tegen het dezelfde twee punten aan:

1) Wonend in een appartement ben ik bang voor geluidsoverlast voor de onderburen.
2) De slaapkamer is de enige plek waar ik de fiets zou kunnen laten staan. Maar dat is niet echt heel sfeervol. Hoe doen jullie dat? Opbouwen en afbouwen of afdekken?
Hier nu ongeveer 2 weken de trainer opstaan. Heb zelf een Kickr Core en moet zeggen dat die echt niet veel geluid maakt. Je hoort eigenlijk alleen maar de ketting over de cassette gaan. Of dit uiteindeijk doordreunt tot de onderburen durf ik niet te zeggen. Kan me voorstellen dat ze een soort van "zoem" horen.

Waar heb je de fiets nu staan? Kun je daar geen plekje vrijmaken in een hoekje? Veel meer plaats dan de fiets nu gebruikt heb je ook niet nodig. Het achterwiel wordt gewoon je trainer.

EDIT:
Gisteren trouwens eens een keertje mijn eerste race gereden via Zwift. Heb me ingeschreven voor de D categorie. Als ik mijn FTP bekijk zou ik onderaan in de C eindigen en val ik bovenin in D.
Was de loop in Central Park in NY. 2 laps met in totaal 19.6KM.
Het tempo van de toppers kon ik gewoon echt niet bijbenen.

We starten met 32 personen in de D-klasse. Uiteindelijk de race (in Zwift) gereden op plek 16/32. en dit ook geeindigd. Daarna in Zwiftpower gekeken wat mijn uiteindelijke ranking is. Hoe kan het zijn dat er dan daar veel minder mensen in de D zaten en ik 10e ben geworden?

Zijn er dan zoveel mensen naar een hogere categorie geplaatst omdat ze een hoger wattage fietsen? Of zijn ze om een andere reden gedisqualificeerd? Bij sommige stond HR erbij (kan me voorstellen dat die DSQ zijn omdat ze geen hartslagmeter hadden)Uiteindelijk ben ik ergens bij de laatste 10 geeindigd. Niet dat ik het voor de posities doe want dan had ik me bij voorbaat al niet aangemeld. Maar wilde het gewoon een keertje proberen. Zie namelijk ook wedstrijdjes ertssen staan om een "lederhose" vrij te spelen deze weken.

Ben terug aan het komen van een knie blessure en doe nog redelijk rustig aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Oxigeon op 03-10-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:57
Barryvdh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Ben wel benieuwd, de eerste reviews zaten onder embargo tot 11 uur, maar tegen die tijd was alles al uitverkocht dus..
YouTube: ZWIFT HUB In-Depth Review: How Does a $499 Smart Trainer Really Perf...
https://www.bikeradar.com...rainers/zwift-hub-review/
https://zwiftinsider.com/zwift-hub-review/

Opzich wel positieve reviews, op wat accuracy edge-cases na. Maar dat is wellicht nog op te losse met firmware.

Heb een (geleende) Tacx Flow Smart geprobeerd afgelopen weken, dus nu benieuwd naar het verschil met deze als hij binnenkomt :)
Wat zeggen ze over de levering? Was dit beschikbare voorraad en dus binnen enkele dagen geleverd of zit er een langer traject aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03

Het geluid resoneert absoluut flink door. Maar dit is ook eenvoudig op te lossen door een anti tril matje onder de trainer te leggen. Dus zo'n ding wat je ook onder de wasmachine kan leggen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Wij wonen vrijstaand, en toch horen de buren het geluid. Gekke is dat wij zelf helemaal niets horen. Wat we vermoeden, is dat er tussen de panden via het houten schuurtje een mechanische trilling naar de buren doorgaat, en pas daar omgezet wordt in een hoorbaar geluid.
Dit soort geluid kan je vooral afstoppen door veel massa. Veel beton werkt in die zin beter dan metselmuren. Vooraf is het moeilijk in te schatten hoe hoorbaar het is, en dus is het feit dat je in een appartement woont niet persé een reden voor zorg. Voorkomen dat de trilling de vloer ingaat is het beste inderdaad, ik gebruik nu wasmachinepootjes.
En gewoon open en eerlijk zijn naar de buren. Even voorbespreken, en zodra je het ding hebt, (of leen er desnoods eentje), ga je even naar de (onder)buren om te melden dat je een sprintje en een ERG testje gaat doen, en of ze wat horen. Is het echt te kwalijk, dan kan je hem alsnog retourneren.
Onze buren horen het ook met de voetjes nog wel een beetje, maar nu ze weten waardoor het komt, en dat het dus ook zeker een einde heeft, vonden ze het helemaal geen probleem.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Same. Ik heb slechts 1 keer een buur erover gehoord en die was vooral benieuwd wat ik in godesnaam aan het doen was. Scheelt denk ik wel dat ik niet het type ben wat om 7 uur in de ochtend op de trainer stapt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Een mat eronder helpt al enorm, heb zo'n Tacx T2918 mat eronder. Hoor de buren nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
jelmuur schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Wat zeggen ze over de levering? Was dit beschikbare voorraad en dus binnen enkele dagen geleverd of zit er een langer traject aan vast?
Op de website staat:
Shipping
- Zwift reserves the right to enforce an order quantity limit of no more than 3 units per customer
- Orders will be processed within 1-3 days
- Standard shipping is 1–5 business days
- Ships locally from our NL warehouse
- 25€ shipping charge applied at checkout
Dus ergens tussen 2 dagen en 2 weken.. maar vanuit NL dus wellicht is het hier deze week al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:42

Roozzz

Plus ultra

Hier ook wonend in een appartement. Mijn benedenburen hebben eigenlijk nergens last van. De standaardgeluiden dringen kennelijk helemaal niet door. Het enige dat men soms hoort zijn sprints in zwiftraces. En dat is dan vooral het schakelen onder last en het doodgaan van de berijder. Wij zitten wel in een betonnen kolos... leefgeluiden zijn erg beperkt hoorbaar.

Wij hebben er ook een matje onder liggen, maar hebben ook al een wat ouder beestje. Dus onze direct-drive trainer is nog niet zo stil als tegenwoordig kan.

Met betrekking tot 2 zou ik kijken wat je handig vindt. Na een paar keer oefenen kan je de trainer waarschijnlijk met een minuutje of twee opbouwen. Matje neerleggen, trainer plaatsen, fiets op trainer, ventilator bij het voorwiel, stekkers in stekkerdoos. Omkleden duurt hier ruimschoots langer...
Maar als ie niet in de weg staat kan je hem ook gewoon laten staan, doen wij ook. Maar in het seizoen wordt ie dan ook bijna dagelijks gebruikt. Het is ook maar net hoe een eventuele wederhelft in de race zit... :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillySis
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-07 14:20
Ik gebruik een Elite Nero smart roller. Die maakt best veel herrie. Ik gebruik hem in een aangebouwde berging. Zolang ik de deuren dicht houdt is de herrie in huis niet storend voor de rest van het gezin. De buren horen er nauwelijks iets van. Alleen in de berging die er direct tegenaan is gebouwd is het wel goed te horen, maar dat vormt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Barryvdh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

Op de website staat:

[...]

Dus ergens tussen 2 dagen en 2 weken.. maar vanuit NL dus wellicht is het hier deze week al.
Ik lees op Facebook dat mensen hem morgen al ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Oxigeon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:18:
[...]

Ik lees op Facebook dat mensen hem morgen al ontvangen.
Hmm ik nog niet. Heb wel 'pas' om half 8 besteld vanochtend, dus ik wacht geduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Oxigeon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:59:
Daarna in Zwiftpower gekeken wat mijn uiteindelijke ranking is. Hoe kan het zijn dat er dan daar veel minder mensen in de D zaten en ik 10e ben geworden?

Zijn er dan zoveel mensen naar een hogere categorie geplaatst omdat ze een hoger wattage fietsen? Of zijn ze om een andere reden gedisqualificeerd? Bij sommige stond HR erbij (kan me voorstellen dat die DSQ zijn omdat ze geen hartslagmeter hadden)
Als je naar die race gaat op Zwiftpower, klik dan op filtered, dan kan je van iedereen de reden zien waarom ze uit de uitslag zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Godver, vanmorgen vergeten de Hub te bestellen. Had eigenlijk helemaal niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Is er al iets bekend over de levering van de volgende batch? Kan er niets over vinden.
Pagina: 1 ... 114 ... 161 Laatste