Heb net mijn mail adres achter gelaten bij “notify me” en daar stond binnen enkele weken weer voorraadsOid schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:59:
Godver, vanmorgen vergeten de Hub te bestellen. Had eigenlijk helemaal niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Is er al iets bekend over de levering van de volgende batch? Kan er niets over vinden.
Ah okay. Het vreemde is: ik had me eerder aangemeld voor zo’n notificatie maar vandaag dus helemaal niets van ze ontvangenkiefty14 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:25:
[...]
Heb net mijn mail adres achter gelaten bij “notify me” en daar stond binnen enkele weken weer voorraad

Ik ontvang hem inderdaad vandaag al (verzonden vanuit Venlo). Heb uit noodzaak de 8speed cassette versie gekocht, omdat de verkoop zo enorm snel ging.Oxigeon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:18:
[...]
Ik lees op Facebook dat mensen hem morgen al ontvangen.
Hmm matig dat ik nog niks gehoord heb danNeil CB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:54:
[...]
Ik ontvang hem inderdaad vandaag al (verzonden vanuit Venlo). Heb uit noodzaak de 8speed cassette versie gekocht, omdat de verkoop zo enorm snel ging.

Staat nu op de site trouwens: 'MORE ZWIFT HUB INVENTORY EXPECTED: MID OCTOBER'
[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 04-10-2022 13:25 ]
Nee maar in Groningen zijn ze wel wat gewend met die aardbevingen en die feestende studenten elke avond. Ze zijn allang blij dat er geen student woont maar een idioot die elke dag op zn fiets zit.rolandos582 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:29:
Een mat eronder helpt al enorm, heb zo'n Tacx T2918 mat eronder. Hoor de buren nooit.
Weet niet of je serieus bent, maar volgens mij is er geen enkele direct drive geschikt voor <130mmmv_ak schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:21:
Jammer, geen 6 speed voor de Zwift Hub en gaat vast ook niet werken met 126mm spacing...
Bij de spec staat dit, net zoals alle wahoo, Tacx en andere merken;
Maar als het toevallig om een oud stalen 126 frame gaat, dan zou ik het nog wel aandurven om te buigen tot in op 130 past, dat is maar 2 mm per kantCompatible with 130 mm and 135 mm quick release, 12x142 mm and 12x148 mm thru axles
Ja, staal idd. en buigen was een overweging maar dan kun je niet meer terug of wordt ingewikkeld voor buiten. Nu de Kickr Snap en eigenlijk werkt die best goed voor mijn behoefte mits band goed opgepompt. Ik moest er wel extra ringen in plaatsen voor de fit.Prulleman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:35:
[...]
Weet niet of je serieus bent, maar volgens mij is er geen enkele direct drive geschikt voor <130mm
Bij de spec staat dit, net zoals alle wahoo, Tacx en andere merken;
[...]
Maar als het toevallig om een oud stalen 126 frame gaat, dan zou ik het nog wel aandurven om te buigen tot in op 130 past, dat is maar 2 mm per kant
denk dat 2 mm wel onder flex valt en dus eigenlijk niet definitief verbogen, ook trek je het wel weer naar elkaar als je een 126 wiel erin stoptmv_ak schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:07:
[...]
Ja, staal idd. en buigen was een overweging maar dan kun je niet meer terug of wordt ingewikkeld voor buiten. Nu de Kickr Snap en eigenlijk werkt die best goed voor mijn behoefte mits band goed opgepompt. Ik moest er wel extra ringen in plaatsen voor de fit.
Ja het gaat om Miyata Hi-Manga speciaal staal voor de achtervork en Hardtlife FM-2 chroommolybdeen staal voor het frame (uit de brochure, pfft what's in a name). Maar ja voelt toch niet prettig en als je het te vaak flexed krijg je vermoeiing. En ander punt, hoe weet je of je links en rechts evenveel uitbuigt. Ach, is ook meer nostalgie en voor binnen prima deze '83-er.Prulleman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:13:
[...]
denk dat 2 mm wel onder flex valt en dus eigenlijk niet definitief verbogen, ook trek je het wel weer naar elkaar als je een 126 wiel erin stopt
Da’s prima te doen hoor! Uitlijnen ook. Bij meerdere fietsen gedaan (staal uiteraard).mv_ak schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:28:
[...]
Ja het gaat om Miyata Hi-Manga speciaal staal voor de achtervork en Hardtlife FM-2 chroommolybdeen staal voor het frame (uit de brochure, pfft what's in a name). Maar ja voelt toch niet prettig en als je het te vaak flexed krijg je vermoeiing. En ander punt, hoe weet je of je links en rechts evenveel uitbuigt. Ach, is ook meer nostalgie en voor binnen prima deze '83-er.
Paar touwtjes, draadeinden, moeren en carrosserieringen nodig. That’s it.
Als je serieus interesse hebt kan ik wat filmpjes voor je opzoeken.
Vroeger gebruikte je gewoon dit om je band te vervangen!mv_ak schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:28:
[...]
Ja het gaat om Miyata Hi-Manga speciaal staal voor de achtervork en Hardtlife FM-2 chroommolybdeen staal voor het frame (uit de brochure, pfft what's in a name). Maar ja voelt toch niet prettig en als je het te vaak flexed krijg je vermoeiing. En ander punt, hoe weet je of je links en rechts evenveel uitbuigt. Ach, is ook meer nostalgie en voor binnen prima deze '83-er.

Een vorkuitzetter dus. En dan had je wel wat meer dan 4mm nodig om die dikke band ertussen te wurmen. Met 2 mm uitzetting over de lengte van de hele achtervork buigt er nog niks. Omgekeerd, als ik de snelspanner van mijn voorvork aandraai op mijn oude alu fiets dan zie ik ook de hele vork mee naar binnen bewegen.
#vaakbenjetebang
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Vraagje, ik ben met de fiets over de kop geslagen en heb helaas m'n elleboog gebroken. Nou woon ik toevallig naast een basic fit, dus dan zou ik tijdelijk daar m'n conditie kunnen bijhouden zonder een grote investering te doen. Heeft er iemand ervaringen met hun indoor fietsen? Is het mogelijk om te linken met een Wahoo Elemnt? Of ben ik dan beperkt tot tracking met bijvoorbeeld mijn smartwatch? Thanks!
er zijn (voor zover ik weet) weinig sportschool spinning bikes/home trainers die lekker koppelen met standaard fietscomputers. Op de 1 of andere manier vinden die het niet nodig om het standaard fiets trainer protocol te gebruiken. (maar geen ervaring met basic fit of wat die hebben staan).mitchellK schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:19:
Vraagje, ik ben met de fiets over de kop geslagen en heb helaas m'n elleboog gebroken. Nou woon ik toevallig naast een basic fit, dus dan zou ik tijdelijk daar m'n conditie kunnen bijhouden zonder een grote investering te doen. Heeft er iemand ervaringen met hun indoor fietsen? Is het mogelijk om te linken met een Wahoo Elemnt? Of ben ik dan beperkt tot tracking met bijvoorbeeld mijn smartwatch? Thanks!
Als je toevallig power pedalen hebt zou je die mee kunnen nemen en gebruiken op de indoor fietsen daar. Dan kan je gewoon op de fiets je weerstand aanpassen tot je een gewenste power output hebt. Je wahoo kan dan gewoon je power registreren.
Maar de belangrijkste vraag is eigenlijk, wat wil je precies tracken? virtuele kilometers, virtuele snelheid, power, cadans, alles?
Hangt je profcontract voor volgend jaar hiervan af, of zit je jezelf iets teveel druk op te leggen?mitchellK schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:19:
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Haha nee dat zeker niet, het is een kleine breuk die met een sling behandeld wordt dus zo erg is het allemaal niet, ik mag vanwege de schokken die je opvangt met je armen niet op de weg fietsen. Dus ook niet woon werk, ik sta wel echt helemaal stil opeens. Ik ben voor m'n val een kilo of 25 afgevallen en begon echt mooie stappen te zetten qua conditie, zou het wel fijn vinden om het op een verantwoorde manier in iedergeval het een beetje bij te houden.mhr-zip schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:10:
[...]
Hangt je profcontract voor volgend jaar hiervan af, of zit je jezelf iets teveel druk op te leggen?
Ah oke duidelijk verhaal! Het gaat mij vooral om virtuele kilometers en de snelheid, ik vind het altijd wel fijn om aan het einde van het jaar te vergelijken hoeveel ik nou daadwerkelijk gefietst heb. Ik wil voor het volgende voorjaar een powermeter gaan aanschaffen en inderdaad pedalen zodat ik ze op m'n fiets kan gebruiken en later eventueel op een indoor fiets. ThanksPrulleman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
er zijn (voor zover ik weet) weinig sportschool spinning bikes/home trainers die lekker koppelen met standaard fietscomputers. Op de 1 of andere manier vinden die het niet nodig om het standaard fiets trainer protocol te gebruiken. (maar geen ervaring met basic fit of wat die hebben staan).
Als je toevallig power pedalen hebt zou je die mee kunnen nemen en gebruiken op de indoor fietsen daar. Dan kan je gewoon op de fiets je weerstand aanpassen tot je een gewenste power output hebt. Je wahoo kan dan gewoon je power registreren.
Maar de belangrijkste vraag is eigenlijk, wat wil je precies tracken? virtuele kilometers, virtuele snelheid, power, cadans, alles?
in dat geval gewoon een screenshotje van het display maken van de tijd en de KM op je fiets (indien beschikbaar) en deze handmatig invoeren in je wahoo app of stravamitchellK schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Ah oke duidelijk verhaal! Het gaat mij vooral om virtuele kilometers en de snelheid, ik vind het altijd wel fijn om aan het einde van het jaar te vergelijken hoeveel ik nou daadwerkelijk gefietst heb. Ik wil voor het volgende voorjaar een powermeter gaan aanschaffen en inderdaad pedalen zodat ik ze op m'n fiets kan gebruiken en later eventueel op een indoor fiets. Thanks
De indoor fietsen die ik ken van de Basic Fit zijn of 'dom', zonder enige feedback/meting. Of simpele sportschoolfietsen, allemaal merk Matrix voor zover ik weet, zoals het model hieronder. Zeker niet te koppelen met wat voor fietscomputer dan ook.mitchellK schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:19:
:strip_exif()/f/image/f4lVWAXACSWc6ZreAnKlEXZT.webp?f=fotoalbum_large)
Dan kun je je Wahoo Elemnt meenemen en zelf een hartslagband om doen?
Dan heb je tenminste nog een betrouwbare hartslagmeting.
Sowieso zou ik dan voor duurtrainingen gaan, niet te hard van stapel lopen met je blessure.
Dat is goed te volgen met de hartslagmeting.
De Matrix/domme trainer heb je dan niet echt nodig voor info.
Dan heb je tenminste nog een betrouwbare hartslagmeting.
Sowieso zou ik dan voor duurtrainingen gaan, niet te hard van stapel lopen met je blessure.
Dat is goed te volgen met de hartslagmeting.
De Matrix/domme trainer heb je dan niet echt nodig voor info.
Moet ik hier zijn voor een vraag ivm Zwift?
Ik kijk graag op mijn HUD tijdens het Zwiften maar helaas wel niet op die timer die loopt.
Kan ik die HUD ergens bewerken zodat ik bepaalde functies kan in- of uitschakelen? Ik gebruik Zwift op PC dus config file oid wijzigen?
Ik kijk graag op mijn HUD tijdens het Zwiften maar helaas wel niet op die timer die loopt.
Kan ik die HUD ergens bewerken zodat ik bepaalde functies kan in- of uitschakelen? Ik gebruik Zwift op PC dus config file oid wijzigen?
Zelf bewerken kan niet. Er zijn wel addons. Sauce for Zwift is volgens mij de meest uitgebreide. Zelf echter geen ervaring mee.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zwifthacks?
---------------
Bij mijn Basic-Fit staan Body Bike Smart+, in het oranje uiteraard. Deze moet je gewoon zien als simpele spinning bikes met een power meter. Ze zenden gewoon uit via ANT+ en BT dus je kunt zowel je telefoon als Wahoo gebruiken voor een (structured) workout waarbij je je power output kunt bijhouden. Afgelopen winter best wel vaak gedaan. Je kunt er op die manier ook mee Zwiften maar de beleving wordt wel een beetje belemmerd doordat je je weerstand zelf moet instellen met de knop en dus niet automatisch veranderd. Je kunt ze ook heel goed afstellen als je weet wat je doet.mitchellK schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:19:
Zou gewoon een keertje binnen lopen en vragen of ze dit soort bikes hebben. Zou wel ff van tevoren Googlen hoe ze er uit zien want de doorsnee Basic fit medewerker weet waarschijnlijk niet eens wat die Body Bikes zijn.
Gaat deze 12 speed matchen met mijn Canyon exceed cf7 met SRAM?Barryvdh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:14:
Zwift Hub is nu beschikbaar: https://eu.zwift.com/products/zwift-hub
Zelf aan het oriënteren voor een zwift opstelling te kopen voor het MTB-en.
Nu het vroeg donker is en zondags al moet voetballen is er weinig tijd voor fietsen.
Ik zou toch graag toch 2x willen trappen in de week en daarom aan het kijken voor een zwift setup.
Mijn fiets: Canyon Exceed CF7 SRAM afgemonteerd.
Heb ik met onderstaande spullen alles in huis om te starten (ex tv/iPad)
https://www.decathlon.nl/...34373531343480&mc=8673318 OF
https://www.belgafietsen....t-t2980-fietstrainer.html
Sram XD-R body
https://www.futurumshop.n...flux-s-flux-2-neo-2.phtml
Cassette 12 speed
https://www.mantel.com/sr...gle-cassette&spec[]=18593
Heb ik hiermee alles of mis ik iets, of nog beter kan het goedkoper
[ Voor 64% gewijzigd door Dirk0s op 06-10-2022 21:03 ]
Een mat onder de trainer is fijn, om zweet vanaf te vegen en zorgt ook voor wat demping. Een zweetvanger tussen stuur en zadel en een goede ventilator zijn voor mij ook musthaves.
Mogelijk een ant+ of bluetooth dongle
Mijn grote vraag nu bij het zien van de nieuwe Zwift trainer, is de gemonteerde 12 speed op deze trainer geschikt voor een Canyon Exceed CF7 met SRAM gemonteerd?Michiel193 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:27:
Een mat onder de trainer is fijn, om zweet vanaf te vegen en zorgt ook voor wat demping. Een zweetvanger tussen stuur en zadel en een goede ventilator zijn voor mij ook musthaves.
Je zou ook kunnen kijken bij Wahoo refurbished (Bijv Kickr Core a €549,-). Ik heb via Wahoo zelf een reguliere refurbished Kickr gekocht en die was echt in perfecte staat (niet dat het veel uitmaakt, maar kwam met 105 cassette ipv de standaard geleverde Microshift versie).Dirk0s schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:54:
[...]
Gaat deze 12 speed matchen met mijn Canyon exceed cf7 met SRAM?
Zelf aan het oriënteren voor een zwift opstelling te kopen voor het MTB-en.
Nu het vroeg donker is en zondags al moet voetballen is er weinig tijd voor fietsen.
Ik zou toch graag toch 2x willen trappen in de week en daarom aan het kijken voor een zwift setup.
Mijn fiets: Canyon Exceed CF7 SRAM afgemonteerd.
Heb ik met onderstaande spullen alles in huis om te starten (ex tv/iPad)
https://www.decathlon.nl/...34373531343480&mc=8673318 OF
https://www.belgafietsen....t-t2980-fietstrainer.html
Sram XD-R body
https://www.futurumshop.n...flux-s-flux-2-neo-2.phtml
Cassette 12 speed
https://www.mantel.com/sr...gle-cassette&spec[]=18593
Heb ik hiermee alles of mis ik iets, of nog beter kan het goedkoper??
P.s. je hebt wel nog de juiste free Hub body nodig voor 12 speed.
Zwift zegt zelf van wel geloof ik maar ik heb een review gezien die dit eigenlijk afraadt.Dirk0s schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:30:
[...]
Mijn grote vraag nu bij het zien van de nieuwe Zwift trainer, is de gemonteerde 12 speed op deze trainer geschikt voor een Canyon Exceed CF7 met SRAM gemonteerd?
Uploaden jullie al je Zwift-ritjes openbaar op Strava? Snap dat het voor de statistieken handig is maar daar zit toch niemand op te wachten? Of alles privé
Ik zet alles standaard op prive (fitness, hardlopen, fietsen etc) en als het interessant genoeg is pas op openbaar inderdaad.jelmuur schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:10:
Uploaden jullie al je Zwift-ritjes openbaar op Strava? Snap dat het voor de statistieken handig is maar daar zit toch niemand op te wachten? Of alles privé
ik gooi alles erop
de groep mensen die niet binnen fietsen kijken er vaak een beetje op neer, maar ik vind het juist wel interessant om ook de binnen ritten van anderen te zien. Vaak ook met power, terwijl buiten ritten bv nog zonder power zijn.
(met name diverse structured workouts zijn juist interessant om naar te kijen, leuker dan bv een rondje peddelen door wattopia, maar ik gebruik zelf ook trainerroad
)
je scrolt er zo voorbij als je het niet interesseert
de groep mensen die niet binnen fietsen kijken er vaak een beetje op neer, maar ik vind het juist wel interessant om ook de binnen ritten van anderen te zien. Vaak ook met power, terwijl buiten ritten bv nog zonder power zijn.
(met name diverse structured workouts zijn juist interessant om naar te kijen, leuker dan bv een rondje peddelen door wattopia, maar ik gebruik zelf ook trainerroad
je scrolt er zo voorbij als je het niet interesseert
Ja, maar jij doet 1 traininkje trainer road.
Niet 7 minuten in fietsen: 1 activiteit
28 minuten wedstrijd, met 62 km/u gemiddeld en 45 km afgelegde afstand
5 minuten uitfietsen: 1 activiteit.
En dan morgen weer....
hier is het 1 en ander te vinden:Dirk0s schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:30:
[...]
Mijn grote vraag nu bij het zien van de nieuwe Zwift trainer, is de gemonteerde 12 speed op deze trainer geschikt voor een Canyon Exceed CF7 met SRAM gemonteerd?
https://www.velonews.com/...ticking-a-bottom-bracket/
de eenvoudigste alternatieven:The Eagle 12-speed chain is not compatible with road SRAM AXS 12-speed cassettes, like the Force cassette you mention. That’s because the tooth valleys in AXS road cassettes are wider to fit the larger rollers of the road AXS chain.
een GX cassette + spacer monteren op de 12 speed XDR body (de XDR body kan zowel een road cassette aan als een MTB cassette met een spacer). Een XD body kan alleen een mtb cassette aan.
Je kan ook een 11 speed/ shimano variant kopen en daar een 11-50 eagle nx cassette op, goedkopere cassette en misschien eerder voorradig.
Aan de andere kant, voor zwift zit je met een MTB en 1x drivetrain al aan de onderkant van een lekker verzet om door te trappen als je in een groepje of bergaf rijdt. de meeste racefietsen hebben een 50, 52 of 54 aan de voorkant en jij wellicht maar een 32, die 10 of die 11 cassette maakt dan wel een 10% zwaarder verzet in de range waar je het met een MTB in zwift goed kan gebruiken. Ook een 34 of 36 voor zou wel een lekkere toevoeging zijn.
Ja.. dat zie ik ook regelmatig voorbij komen ja.. kan dat niet in 1 sessie?mhr-zip schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Ja, maar jij doet 1 traininkje trainer road.
Niet 7 minuten in fietsen: 1 activiteit
28 minuten wedstrijd, met 62 km/u gemiddeld en 45 km afgelegde afstand: 1 activiteit
5 minuten uitfietsen: 1 activiteit.
En dan morgen weer....
Nee, Zwift gooit automatisch een nieuwe activiteit naar Strava als je naar je race gaat of van wereld veranderd. Woensdagochtend is het tegenwoordig altijd weer een feest nu de ZRL weer loopt...Prulleman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:51:
[...]
Ja.. dat zie ik ook regelmatig voorbij komen ja.. kan dat niet in 1 sessie?
Activityfix gooit al die shit automatisch op privé.Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:54:
[...]
Nee, Zwift gooit automatisch een nieuwe activiteit naar Strava als je naar je race gaat of van wereld veranderd. Woensdagochtend is het tegenwoordig altijd weer een feest nu de ZRL weer loopt...
Of nog beter, zet dit aan:
:strip_exif()/f/image/XZ1Xl1bJ9Dld5ekhqxhJB3Yc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 07-10-2022 15:14 ]
@mhr-zip klopt ja, maar dat kan je hier op tweakers wel zeggen en iedereen hier zal dit wel snappen maar 90% van mijn strava vriendjes is net blij dat ze zelfstandig Zwift kunnen opstarten en gaat never-nooit activityfix gebruiken helaas.
Zelf zet ik gewoon alles standaard prive en kies daarna wat ik wil publiceren, dan kan ik het ook gelijk een titel geven. Voor Zwift zou ik dan ook alleen de race of workout aanzetten maar voorlopig nog geen behoefte gehad om binnen te gaan zitten, ik denk dat ik dat vorig jaar te veel heb gedaan waardoor ik nu de motivatie voor Zwift verloren ben.
Voor woon-werk aanvinken en het gebruikte materiaal automagisch selecteren gebruik ik inmiddels ook activityfix, super handig.
Zelf zet ik gewoon alles standaard prive en kies daarna wat ik wil publiceren, dan kan ik het ook gelijk een titel geven. Voor Zwift zou ik dan ook alleen de race of workout aanzetten maar voorlopig nog geen behoefte gehad om binnen te gaan zitten, ik denk dat ik dat vorig jaar te veel heb gedaan waardoor ik nu de motivatie voor Zwift verloren ben.
Voor woon-werk aanvinken en het gebruikte materiaal automagisch selecteren gebruik ik inmiddels ook activityfix, super handig.
[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 07-10-2022 15:32 ]
Ik begin alvast bij die andere 10% te zaaienKluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:20:
@mhr-zip klopt ja, maar dat kan je hier op tweakers wel zeggen en iedereen hier zal dit wel snappen maar 90% van mijn strava vriendjes is net blij dat ze zelfstandig Zwift kunnen opstarten en gaat never-nooit activityfix gebruiken helaas.

Moet ook zeggen dat ik Zwift niet altijd intuïtief/logisch vindt in het starten/stoppen/uploaden van ritten (understatement)Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:54:
[...]
Nee, Zwift gooit automatisch een nieuwe activiteit naar Strava als je naar je race gaat of van wereld veranderd. Woensdagochtend is het tegenwoordig altijd weer een feest nu de ZRL weer loopt...
Standaard staat bij mij ook alles op privé, maar meer omdat ik bijna altijd met meerdere apparaten record. Dus naast TR/Zwift staat ook mijn Garmin aan. Die zijn meer voor m'n Garmin Connect en die gaat dus ook van Strava af.
Alles wat ik indoor doe gaat ook op Strava, behalve dingen als warm-ups voor races, die blijven privé. Interesseert het je niet, dan scroll je verder of volgt me niet, ook prima. Heb Strava toch meer voor m'n eigen gemak en data dan voor het sociale.
Alles wat ik indoor doe gaat ook op Strava, behalve dingen als warm-ups voor races, die blijven privé. Interesseert het je niet, dan scroll je verder of volgt me niet, ook prima. Heb Strava toch meer voor m'n eigen gemak en data dan voor het sociale.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dus conclusie is wel, een indoor trainer kopen zonder gemonteerde cassette en dan een body + cassette los bijkopen?Prulleman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:50:
[...]
hier is het 1 en ander te vinden:
https://www.velonews.com/...ticking-a-bottom-bracket/
[...]
de eenvoudigste alternatieven:
een GX cassette + spacer monteren op de 12 speed XDR body (de XDR body kan zowel een road cassette aan als een MTB cassette met een spacer). Een XD body kan alleen een mtb cassette aan.
Je kan ook een 11 speed/ shimano variant kopen en daar een 11-50 eagle nx cassette op, goedkopere cassette en misschien eerder voorradig.
Aan de andere kant, voor zwift zit je met een MTB en 1x drivetrain al aan de onderkant van een lekker verzet om door te trappen als je in een groepje of bergaf rijdt. de meeste racefietsen hebben een 50, 52 of 54 aan de voorkant en jij wellicht maar een 32, die 10 of die 11 cassette maakt dan wel een 10% zwaarder verzet in de range waar je het met een MTB in zwift goed kan gebruiken. Ook een 34 of 36 voor zou wel een lekkere toevoeging zijn.
Er zijn toch ook 12 speed cassettes die op een standaard body kunnen? Zoals deze:Dirk0s schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:41:
[...]
Dus conclusie is wel, een indoor trainer kopen zonder gemonteerde cassette en dan een body + cassette los bijkopen?
https://www.decathlon.nl/...KY8H7Yeo66MYaAnPfEALw_wcB
Zelfs van sram:Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:34:
[...]
Er zijn toch ook 12 speed cassettes die op een standaard body kunnen? Zoals deze:
https://www.decathlon.nl/...KY8H7Yeo66MYaAnPfEALw_wcB
https://www.mantel.com/sr...JhU8i_qiNEPQaAs5gEALw_wcB
In principe past de 10T niet op de Shimano hg body, daarom is xd, xdr, micro spline gekomen.
Ja precies, en die 10T zou je willen om een zwaarder verzet in Zwift te kunnen meetrappen bergaf maar de trainer difficulty werkt gelukkig twee kanten op, dus die zou ik in zo’n geval mooi op 30% zetten ofzo en dan kan je denk ik overal wel mee, ook met een 11T, behalve misschien in races van de A/B als er echt gas gegeven wordt.Prulleman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:01:
[...]
Zelfs van sram:
https://www.mantel.com/sr...JhU8i_qiNEPQaAs5gEALw_wcB
In principe past de 10T niet op de Shimano hg body, daarom is xd, xdr, micro spline gekomen.
Dat is tenminste mijn inschatting.
[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 07-10-2022 20:39 ]
Ik ben nog geen ervaren fietsen dus in die races ga ik sowieso niet mee kunnenKluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:16:
[...]
Ja precies, en die 10T zou je willen om een zwaarder verzet in Zwift te kunnen meetrappen bergaf maar de trainer difficulty werkt gelukkig twee kanten op, dus die zou ik in zo’n geval mooi op 30% zetten ofzo en dan kan je denk ik overal wel mee, ook met een 11T, behalve misschien in races van de A/B als er echt gas gegeven wordt.
Dat is tenminste mijn inschatting.
Maar met een tacx flux 2 en de cassette die @Prulleman noemt kom ik al een heel eind?
Dat denk ik dan wel ja. (Edit: En andere zaken die @Prulleman al noemt, ventilator is inderdaad belangrijk en eventueel een mat en zo’n zweetvanger mischien).Dirk0s schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:55:
[...]
Ik ben nog geen ervaren fietsen dus in die races ga ik sowieso niet mee kunnen
Maar met een tacx flux 2 en de cassette die @Prulleman noemt kom ik al een heel eind?
[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 08-10-2022 08:04 ]
Hier ook de eerste keer zonder ventilator gedaan. Nooit meer. Zonder ventilator is gewoon geen doen. Keer erna met een ventilator erbij en niets meer aan het handje. Is trouwens gewoon een huis en tuin ventilatortje
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Een Duux is leuk hoor. Maar persoonlijk vond ik dat een veel te laffe luchtstroom.Dirk0s schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:05:
Thanks @Prulleman @Kluus al in het bezit van een duux ventilator dus dat moet komt goed.
Nu nog kiezen welke trainer 😅
Uiteindelijk dus voor een 50cm grondventilator gegaan. Maargoed, eerst maar eens fietsen
Inderdaad persoonlijk. Heb ook een Duux en dat is voor mij in een onverwarmde schuur meer dan voldoende op standje 24. Ben dan ook geen superzweter zoals sommigen die hele plassen onder de fiets hebben liggen.Tranze schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:15:
[...]
Een Duux is leuk hoor. Maar persoonlijk vond ik dat een veel te laffe luchtstroom.
Uiteindelijk dus voor een 50cm grondventilator gegaan. Maargoed, eerst maar eens fietsen
Zou hem dus eerst eens proberen en indien nodig kun je altijd nog een Vacmaster turbo 8000+ kopen.;)
Vind de keuze voor welke trainer nu belangrijker
wat is hier de meest gebruikte? Vind het wel lastig welke te kiezen, wil er ook niet té veel aan uitgeven.
Wahoo en Tacx zijn zeg maar de Audi en BMW van de trainers en denk ik de meest verkochte.Dirk0s schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:21:
Vind de keuze voor welke trainer nu belangrijkerwat is hier de meest gebruikte? Vind het wel lastig welke te kiezen, wil er ook niet té veel aan uitgeven.
Beiden zijn gewoon goed.
DC Rainmaker heeft een uitgebreide Buyers guide.
Daarnaast is het gewoon wachten op de beste prijs en een keer een keuze maken (die maakt niemand voor je
Ik rijd op een Elite Direto XR-T, lekker veel bang for your buck qua specsDirk0s schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:21:
Vind de keuze voor welke trainer nu belangrijkerwat is hier de meest gebruikte? Vind het wel lastig welke te kiezen, wil er ook niet té veel aan uitgeven.

Heeft deze vele betere specs dan een wahoo kickr core bv?scraemus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:04:
[...]
Ik rijd op een Elite Direto XR-T, lekker veel bang for your buck qua specs
(Weet niet goed welke specs echt belangrijk zijn)
De Direto kan een hoger hellings percentage simuleren (24% t.o.v 16%), heeft een hoger maximaal wattage die getrapt kan worden (2400W t.o.v. 1800W maar dat halen de meeste normale mensen toch nooit) en is 0.5 % (1.5% t.o.v 2%) meer accuraat. Verder weinig verschil onderling.Dirk0s schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Heeft deze vele betere specs dan een wahoo kickr core bv?
(Weet niet goed welke specs echt belangrijk zijn)
Zojuist voor het eerst een Zwift FTP test gedaan, als Zwift/indoor beginneling. Heb gekozen voor de ramp test, omdat ik waarschijnlijk de 20 nog niet zo goed kan pacen. Vind het resultaat gevoelsmatig wel wat hoog. Wat is jullie ervaring hiermee?
Zelfde ervaring hier.
- Ftp van ~290 watt ramptest
- ftp van 265 watt (~ 280 watt voor 20min) in een zwift race, waarbij ik kapot was.
- ftp van ~ 240 watt door een uur de alpe du zwift te fietsen waarbij ik ook helemaal kapot was.
Moet wel zeggen dat de ramptest enkele maanden geleden was en de andere recenter.
- Ftp van ~290 watt ramptest
- ftp van 265 watt (~ 280 watt voor 20min) in een zwift race, waarbij ik kapot was.
- ftp van ~ 240 watt door een uur de alpe du zwift te fietsen waarbij ik ook helemaal kapot was.
Moet wel zeggen dat de ramptest enkele maanden geleden was en de andere recenter.
Je hebt nu een getal voor een 20min test.jelmuur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:22:
Zojuist voor het eerst een Zwift FTP test gedaan, als Zwift/indoor beginneling. Heb gekozen voor de ramp test, omdat ik waarschijnlijk de 20 nog niet zo goed kan pacen. Vind het resultaat gevoelsmatig wel wat hoog. Wat is jullie ervaring hiermee?
Als uit je ramptest bijv 250 watt komt, zou ik een 20 min test doen en dan rond de 240-250 watt beginnen. Als je na 10 min merkt dat het echt te zwaar is zak je iets. Als het goed voelt ga je gewoon steady door.
20 min test is iig veel betrouwbaarder omdat het de anaerobe factor er beter uit filtert.
Slim plan! Ik dacht mooi excuus om geen 20 minuten test te hoeven doen maar dan moeten we weer aan de bakRequiem19 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:35:
[...]
Je hebt nu een getal voor een 20min test.
Als uit je ramptest bijv 250 watt komt, zou ik een 20 min test doen en dan rond de 240-250 watt beginnen. Als je na 10 min merkt dat het echt te zwaar is zak je iets. Als het goed voelt ga je gewoon steady door.
20 min test is iig veel betrouwbaarder omdat het de anaerobe factor er beter uit filtert.
Uiteindelijk kan je het ook gewoon zien als een getal om workouts te schalen en voortgang bij te houden. Al moet je wel rekening houden dat ftp niet alles over voortgang zegt. Je kan prima je duurvermogen uitbreiden zonder dat dat direct zichtbaar is in een (ramp)ftp
Zou wel kunnen, maar waar bazeer je te hoog op? Ga met dat getal trainen en dan merk je snel genoeg of het echt te hoog is.jelmuur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:22:
Een 20min test met dat getal als basis kan zoals andere al aangaven.
Enerzijds omdat ik niet heel erg in vorm ben op het moment en ik met een FTP in deze regio zeker niet slecht zou zitten. Anderzijds omdat ik me echt niet kan voorstellen dat ik dat wattage ook maar in de buurt van een uur kan volhouden.Phydomir schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:35:
[...]
Zou wel kunnen, maar waar bazeer je te hoog op? Ga met dat getal trainen en dan merk je snel genoeg of het echt te hoog is.
Een 20min test met dat getal als basis kan zoals andere al aangaven.
Maar goed, een volgende test kan uitsluitsel geven
Het is ook een beetje hoe je tegen zo'n ramp test FTP (of FTP in z'n algemeen) aankijkt. Persoonlijk zie ik het altijd meer als een tool om m'n trainingszones mee te bepalen en denk ik er niet direct aan, "kan ik dit een uur vol houden". Een goed trainings FTP zorgt er voor dat mijn trainingen pittig zijn, maar mij niet compleet uitputten. Dan gedurende het trainingsblok werken we aan het verlengen van tijd op en rond dat FTP getal.jelmuur schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:41:
[...]
Enerzijds omdat ik niet heel erg in vorm ben op het moment en ik met een FTP in deze regio zeker niet slecht zou zitten. Anderzijds omdat ik me echt niet kan voorstellen dat ik dat wattage ook maar in de buurt van een uur kan volhouden.
Maar goed, een volgende test kan uitsluitsel geven
In het begin weet je echter niet meteen hoe indoor trainingen moet voelen.Phydomir schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:15:
[...]
Het is ook een beetje hoe je tegen zo'n ramp test FTP (of FTP in z'n algemeen) aankijkt. Persoonlijk zie ik het altijd meer als een tool om m'n trainingszones mee te bepalen en denk ik er niet direct aan, "kan ik dit een uur vol houden". Een goed trainings FTP zorgt er voor dat mijn trainingen pittig zijn, maar mij niet compleet uitputten. Dan gedurende het trainingsblok werken we aan het verlengen van tijd op en rond dat FTP getal.
Als je FTP te hoog ingeschat wordt kan zo’n eerste blok dan echt te slopend zijn.
Mijn indoor leven werd een stuk leuker iig toen ik 20min testen ging gebruiken.
Ik zet het op openbaar, maar de kleine ritjes (zoals warming up) zet ik met vinkje "Activiteit verbergen". Dan staan die kleine ritjes niet in time line van andere, maar wel op mijn profiel.jelmuur schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:10:
Welke indoor mat hebben jullie en zou je 'm aanraden?
Ik gebruik momenteel een matje van 8 euro van de Decathlon, maar dat is eigenlijk een yogamatje. Daar zitten ondertussen gaten in door er met m'n schoenplaatjes overheen te lopen.
Ik gebruik momenteel een matje van 8 euro van de Decathlon, maar dat is eigenlijk een yogamatje. Daar zitten ondertussen gaten in door er met m'n schoenplaatjes overheen te lopen.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik heb net die van 40 euro van de DecathlonStufferdt schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:48:
Formaat is goed en ziet er degelijk uit, maar geen ervaring. Volgens mij komt hij wel vaak hier voorbij positief.
Andere vraag, ik heb remschijven (Shimano 105 R7020) en heb nu een Zwift Hub. Ik lees dat je moet opletten met remschijven en per ongeluk indrukken, omdat ze anders te ver klemmen.
Zijn hier 'standaard' spacers voor? Ik zie niet direct dingen voor mijn remmen met snelle zoektocht namelijk, maar ik weet de precieze termen niet..
Disc brake spacer of pad?Barryvdh schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:44:
[...]
Ik heb net die van 40 euro van de Decathlonhttps://www.decathlon.nl/...r-flanders/_/R-p-X8610591
Formaat is goed en ziet er degelijk uit, maar geen ervaring. Volgens mij komt hij wel vaak hier voorbij positief.
Andere vraag, ik heb remschijven (Shimano 105 R7020) en heb nu een Zwift Hub. Ik lees dat je moet opletten met remschijven en per ongeluk indrukken, omdat ze anders te ver klemmen.
Zijn hier 'standaard' spacers voor? Ik zie niet direct dingen voor mijn remmen met snelle zoektocht namelijk, maar ik weet de precieze termen niet..
Inmiddels een paar trainingen gedaan op de Elite Suito met Zwift. Volg de Academy 22. Ik wil vandaag eigenlijk een 90-120 min fietsen op 80% maar hoe kan ik dat het beste instellen in Zwift?
Een workout pakken die daar op aansluit, of zelf een workout pakken op dat tempo. ERG mode aan en gaan.
Al ik 2 uur op 80% rijden eigenlijk een beetje een net niet training, tenzij je specifiek voor een wedstrijd aan het trainen bent waar je verwacht dat te moeten doen.
Al ik 2 uur op 80% rijden eigenlijk een beetje een net niet training, tenzij je specifiek voor een wedstrijd aan het trainen bent waar je verwacht dat te moeten doen.
Is er qua trainingen voor de MTB net zoveel aanbod als voor de racefiets op zwift? Of is er voor MTB echt minder keuze.
Bij mijn fiets (R7000) zaten een soort standaard oranje spacertjes. Zien er hetzelfde uit als de link hieronder. Maar zou ze zelf niet eens bestellen, elk stukje plastic of zelfs een muntje dat er tussen past doet de truc.Barryvdh schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:44:
[...]
Ik heb net die van 40 euro van de Decathlonhttps://www.decathlon.nl/...r-flanders/_/R-p-X8610591
https://www.bikester.nl/s...o861cRR4md7caAsKkEALw_wcB
er is voor allebei eerder veel te veel keuze. MTB kun je niet algemeen trainen net zo goed als je dat voor racefiets niet kunt.Dirk0s schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:05:
Is er qua trainingen voor de MTB net zoveel aanbod als voor de racefiets op zwift? Of is er voor MTB echt minder keuze.
Stel dat jij MTB ritten doet met veel korte zware inspanningen dan zul je daar op moeten trainen. Wanneer die ritten dan 3 uur duren zul je ook dat duurvermogen moeten trainen.
Tot slot kun je ook je eigen trainingen maken (.zwo bestand aanmaken) die je net zo generiek / specifiek kunt maken al je wilt.
Losse workouts kan je niet echt classificeren voor een bepaalde discipline, pas als je zaken in een bepaalde frequentie en opbouw gaat doen kan je spreken over een trainingsplan voor een discipline.Dirk0s schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:05:
Je moet dan denken aan een andere verhouding en type vo2max workouts voor bv XCOz voor XCM heb je al weer meer focus op duur etc.
(En Zwift is niet supergoed/uitgebreid in trainingsplannen ofzo...)
[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 09-10-2022 19:40 ]
Hebben jullie nog tips voor goede sites met trainingsplannen? Als Zwift daar niet erg goed in is, en ik geen zin heb om naast alle bestaande abbo's ook nog aan de Trainerroads / Joins te gaan (is me al wat te uit de hand gelopen)
Ik ben absoluut geen ervaren fietser. In april pas begonnen. Wilde een dergelijke training doen om zo te leren stabieler te rijden. 80% is niet perse moeilijk maar ook niet heel makkelijk. Zeker een langere tijd ga je dat wel voelen. Bij mij is 2 uur een lange tijd.Phydomir schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:25:
Een workout pakken die daar op aansluit, of zelf een workout pakken op dat tempo. ERG mode aan en gaan.
Inmiddels heb ik het gedaan met een eigen custom workout —> 10 min warmin up. 70 min @ 80% en 10 min cooling down. Vond het best pittig :-)
Kan je ERG mode trouwens ook gebruiken in een freeride orzo? Dat je gewoon zo snel mogelijk een ronde wil doen zonder dat je schakelt, maar simpelweg harder/zwaarder fietsen door de simulatie?
Zwift inwisselen voor trainerroad of join of systm of ...jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:13:
Hebben jullie nog tips voor goede sites met trainingsplannen? Als Zwift daar niet erg goed in is, en ik geen zin heb om naast alle bestaande abbo's ook nog aan de Trainerroads / Joins te gaan (is me al wat te uit de hand gelopen)
Tacx Desktop App is gratis en bevat ook trainingsplannen maar is een stuk beperkter vergeleken met Trainerroad. Maar ikzelf heb Zwift opgegeven en ben overgestapt naar Trainerroad.jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:13:
Zwift lijkt wel synoniem voor indoor fietsen. Uiteraard met een reden, want het heeft vrij veel te bieden en is ook laagdrempelig in te stappen. Ik gebruik zelf geen Zwift, maar snap waarom het populair is. Met name op het gebied van groeprides en races.
Dat is dan ook nog prima te combineren met af en toe een workout, of zelfs een keer een blokje workouts van bv 6 weken. Dus een veelzijdige app waar je goed kan kennismaken met indoor fietsen.
Als je een combinatie zoekt van groep rides, races en een volledig trainingsplan wordt het wel lastig, dan ontkom je niet aan een dubbel abonnement, maar veelal nemen mensen Zwift omdat ze denken dat dit zo hoort ofzo.. een workout met Netflix erbij is voor mij meer entertainment dan de Zwift wereld.
Dus begrijp me niet verkeerd, Zwift is terrecht populair, maar voor sommige specifieke dingen zijn er gewoon betere apps. Maar dan moet je wel genoegen nemen met andere beperkingen.
Ik wilde eigenlijk zeggen "Jack of all trades, master of none", maar dat is ook niet zo, Zwift is wel degelijk de master wat betreft indoor groeprides en races
Dat is dan ook nog prima te combineren met af en toe een workout, of zelfs een keer een blokje workouts van bv 6 weken. Dus een veelzijdige app waar je goed kan kennismaken met indoor fietsen.
Als je een combinatie zoekt van groep rides, races en een volledig trainingsplan wordt het wel lastig, dan ontkom je niet aan een dubbel abonnement, maar veelal nemen mensen Zwift omdat ze denken dat dit zo hoort ofzo.. een workout met Netflix erbij is voor mij meer entertainment dan de Zwift wereld.
Dus begrijp me niet verkeerd, Zwift is terrecht populair, maar voor sommige specifieke dingen zijn er gewoon betere apps. Maar dan moet je wel genoegen nemen met andere beperkingen.
Ik wilde eigenlijk zeggen "Jack of all trades, master of none", maar dat is ook niet zo, Zwift is wel degelijk de master wat betreft indoor groeprides en races
Ik vind de combi van Zwift en Join best leuk. De gamificatie vanZwift gecombineerd met de trainingsschemas van Join. Ik betaal dan wel voor twee abonnementen, maar vond het netto wel meevallen .
- Zwift betaal ik alleen van november t/m maart.
- Join met 50% korting voor een heel jaar via Fietssport, fiets ik buiten ook mee.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Zwift is wel de app met het meest sociale aspect en er staat bijna altijd wel een race op punt van beginnen. Voor trainingen en workouts is Zwift niet altijd de beste keuze. Dan is Wahoo System een betere app. Je krijgt er Wahoo RGT als vervanging van Zwift gratis bij. Minder sociaal, en minder groepsraces, maar je kan altijd een eigen groepsrace creëren en vrienden uitnodigen (die hebben geen betaald account nodig) en/of tot 100 bots definiëren. Met magic roads kan je ook elke GPX (met hoogte gegevens) uploaden en rijden. Goed om een parcours vooraf te oefenen.Zwift lijkt wel synoniem voor indoor fietsen. Uiteraard met een reden, want het heeft vrij veel te bieden en is ook laagdrempelig in te stappen. Ik gebruik zelf geen Zwift, maar snap waarom het populair is. Met name op het gebied van groeprides en races.
Eigenlijk heeft @Prulleman in zijn bovenstaande reactie overal wel antwoord op gegeven.
Wanneer Zwift en Trainerroad in de toekomst zouden gaan samenwerken, waar al vaak over gespeculeerd is, kunnen de overige platformen wel inpakken, in mijn optiek heb je dan het beste van beide werelden.
Wanneer Zwift en Trainerroad in de toekomst zouden gaan samenwerken, waar al vaak over gespeculeerd is, kunnen de overige platformen wel inpakken, in mijn optiek heb je dan het beste van beide werelden.
Ik mis dan nog steeds de realistische video's van echte beklimmingen en routes die je na wil fietsen.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Vanuit mijn optiek blijft sufferfest tot nog de beste oplossing, met trainer road zal zwift idd de nodige update krijgen. Een goede rekstrek oefening is belangrijker dan het extra rondje fietsen.pier87 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:40:
Every battle is won before it is fought
Van Systm (het vroegere sufferfest) vind ik de yoga/krachttraining eromheen een grote plus. Ook de filmpjes maken dat het voorbij vliegt (hoewel sommige beelden wel erg oud zijn en je na 10x dezelfde video het ook wel weetGreybeard schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Vanuit mijn optiek blijft sufferfest tot nog de beste oplossing, met trainer road zal zwift idd de nodige update krijgen. Een goede rekstrek oefening is belangrijker dan het extra rondje fietsen.
Ik vermoed dat ik dit jaar trainerroad maar eens een kans ga geven
If you can see, look. If you can look, observe
Dat is voor mij dan weer helemaal geen punt. Als ik realisme wil dan fiets ik die berg in het echt wel omhoogSherlock schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:40:
Ik mis dan nog steeds de realistische video's van echte beklimmingen en routes die je na wil fietsen.
Heb ik ook de nodige ervaring mee en was absoluut positief, maar wat me tegenstaat zijn de soms enorm verouderde beelden die langskomen. Dat je Bram Tankink nog in een QuickStep tenue ziet langskomen etc.Greybeard schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Vanuit mijn optiek blijft sufferfest tot nog de beste oplossing, met trainer road zal zwift idd de nodige update krijgen. Een goede rekstrek oefening is belangrijker dan het extra rondje fietsen.
Daarnaast is dat digitale wereldje niet helemaal mijn ding, gewoon trainen en een serie op zetten is voor mij prima werkend.
Veel succes om dat wekelijks op dinsdagavond te doenSirLenncelot schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:10:
[...]
Dat is voor mij dan weer helemaal geen punt. Als ik realisme wil dan fiets ik die berg in het echt wel omhoog
Maar het is inderdaad zo; niet iedereen heeft dezelfde wensen.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Tijdje terug dit geprobeerd maar deze actie lijkt niet meer te bestaan?SirLenncelot schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:21:
• Join met 50% korting voor een heel jaar via Fietssport, fiets ik buiten ook mee.
[/list]
Ik heb tot dusver een indoorprogramma voor dit jaar uitgesteld maar overweeg vanavond TrainerRoad maar weer op te starten. Zoals benoemd gewoon een serie aanzetten en gaan met de banaan. Telefoon laat de workout zien en heb Netflix voor het amusement.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik heb ooit een zakje van 10 besteld bij de ali. Zo liggen er in de auto een paar, in zadeltasje etc.jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:19:
[...]
Bij mijn fiets (R7000) zaten een soort standaard oranje spacertjes. Zien er hetzelfde uit als de link hieronder. Maar zou ze zelf niet eens bestellen, elk stukje plastic of zelfs een muntje dat er tussen past doet de truc.
https://www.bikester.nl/s...o861cRR4md7caAsKkEALw_wcB
---------------
@Stufferdt is nu blijkbaar 25% korting geworden
Deze zijn toch alleen nodig bij hydraulische schijfremmen of niet?Mistraller schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:31:
[...]
Ik heb ooit een zakje van 10 besteld bij de ali. Zo liggen er in de auto een paar, in zadeltasje etc.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Een van Wahoo Kickr, redelijk dik en als je er met fietsschoenen op loopt zie je wel afdruk. De afdruk 'veert wel terug'. Ik heb er geen 'onderzoek' naar gedaan vooraf, want ik heb hem gekregen. Bevalt prima.Stufferdt schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:48:
Een nadeel: het past niet zo mooi met de Tacx die er op staat

Ja want mechanische schijfremmen zijn niet zelfstellend. (velgremmen ook niet natuurlijk)Oxigeon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:16:
[...]
Deze zijn toch alleen nodig bij hydraulische schijfremmen of niet?
---------------
Een yogamat is niet echt geschikt voor onder je indoor trainer. Deze nemen het zweet deels op en drogen heel moeilijk. Als je de mat nodig hebt voor geluidsdemping zijn de BBB Cycling BIC-01 TrainerMat en de Wahoo KICKR Training Fitnessmat prima en relatief voordelig. Liefst met een handdoek onder de fiets voor het zweet.Welke indoor mat hebben jullie en zou je 'm aanraden?
Je kan ook bij Decathlon kijken, prima mat die iets voordeliger is dan Wahoo/BBB.WillySis schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:51:
[...]
Een yogamat is niet echt geschikt voor onder je indoor trainer. Deze nemen het zweet deels op en drogen heel moeilijk. Als je de mat nodig hebt voor geluidsdemping zijn de BBB Cycling BIC-01 TrainerMat en de Wahoo KICKR Training Fitnessmat prima en relatief voordelig. Liefst met een handdoek onder de fiets voor het zweet.
Vandaag begonnen aan de installatie van mijn nieuwe elite Zumo trainer.
Dit is nog een proefopstelling. Moet nog matje onder.:strip_exif()/f/image/xmdH0qOuCEr75o6Iu9cIAbam.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik merk is dat de ketting over de cassette een knarsend geluid maakt. Dit voel ik wat door de pedalen heen.
Je zou kunnen zeggen dat m'n derailleur niet goed is afgeregeld, maar is de bedoeling dat deze hetzelfde is dan wanneer mijn wiel erin zit.
Ik denk dat mijn ketting versleten is. Ik meet i.p.v. 118mm 120mm tussen de schakels met schuifmaat.
Met achterwiel erin merk ik niks, maar deze kan natuurlijk al wat ingesleten zijn met deze cassette. Nu heb ik een nieuwe cassette (dezelfde als op mijn achterwiel) op de trainer. Dus oude ketting met nieuwe cassette kan dit geknars misschien verklaren.
Wat denken jullie?
Mvg Wes.
Dit is nog een proefopstelling. Moet nog matje onder.
:strip_exif()/f/image/xmdH0qOuCEr75o6Iu9cIAbam.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik merk is dat de ketting over de cassette een knarsend geluid maakt. Dit voel ik wat door de pedalen heen.
Je zou kunnen zeggen dat m'n derailleur niet goed is afgeregeld, maar is de bedoeling dat deze hetzelfde is dan wanneer mijn wiel erin zit.
Ik denk dat mijn ketting versleten is. Ik meet i.p.v. 118mm 120mm tussen de schakels met schuifmaat.
Met achterwiel erin merk ik niks, maar deze kan natuurlijk al wat ingesleten zijn met deze cassette. Nu heb ik een nieuwe cassette (dezelfde als op mijn achterwiel) op de trainer. Dus oude ketting met nieuwe cassette kan dit geknars misschien verklaren.
Wat denken jullie?
Mvg Wes.
I
Dat verschil is te klein om je ketting al versleten te noemen. Daar mag nog een mm bij. De ketting en de cassette van de fiets zijn op elkaar ingesleten, die van je trainer is nog niet of anders gesleten. Verwissel de cassettes eens.k denk dat mijn ketting versleten is. Ik meet i.p.v. 118mm 120mm tussen de schakels met schuifmaat.