Gisteren weer eens een eerste ritje gedaan, omdat ik on call was, want het weer was nog goed genoeg
Vorig jaar ook veel getrained binnen en toen had ik nog geen vergelijk, maar ik heb nu buiten een power meter en ben er wel achter dat er weinig klopt van het vermogen van mijn elite suito.
Buiten fiets ik met mijn 99 kilo schoon toch wel makkelijk rond de 200 watt gemiddeld, waarbij het niet uitmaakt of ik 60rpm of 100 rpm fiets, de pedalen gaan makkelijk rond.
Gisteren een join training geïmporteerd in Zwift en hier moest ik op 190 watt fietsen met 90 rpm gemiddeld en ik kon de pedalen bijna niet rond krijgen en ging telkens naar 95-100 rpm om goed te kunnen spinnen.
Uiteindelijk een paar keer opnieuw gekalibreerd en zelfs de fiets er nogmaals opgezet en weer opnieuw gekalibreerd maar het probleem lijkt te blijven.
Meer mensen ervaring met dat de wattages niet echt overheen komen? Ik kan natuurlijk mijn FTP in join verlagen zodat de trainingen lager uitkomen.. Maarja dan zijn ze buiten weer veel te licht.
Zou mooi zijn als je ergens een offset kan configureren, dan hang ik de powermeter pedalen aan de fiets en dan kan ik dat mooi gelijktrekken