Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 110 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:29
Holk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:39:
[...]

YouTube: The Bigger You Are The Faster You Go? Weird Cycling Science!

Legt dit mooi uit. Als je w/kg aan houdt is je voordeel een berg op er niet, maar op het vlakke is het 'doei!'
Mooi filmpje van GCN, prima uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:44
Stufferdt schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Ik ben dol op grafiekjes en getalletjes en daarom fan van intervals.icu

Daar kan je ook zien hoe je scoort tov een bepaalde populatie binnen Intervals. Nu is die groep natuurlijk ook niet representatief, omdat je er wel redelijk vanuit kan gaan dat iemand die intervals.icu gebruikt, serieuzer met zijn/haar bezig is dan de gemiddelde 'wielertoerist'. Ik baalde eerst dus stiekem wel een beetje dat ik 'maar gemiddeld' scoor, maar met dit perspectief is het al iets beter :9

[Afbeelding]
Hier ook helemaal fan van Intervals.icu. Je kan zelf nu ook seizoenen definieren en vergelijken. Onder andere een FTP-vergelijk tussen vorig jaar en dit jaar helpt me om gerichter te trainen. Zit nu op 3,5w/kg en focus nu vooral op een meer gelijke opbouw over de 5, 10, 60s t/m 60m performance.

Kortom: echt een powertool. Ook de analytics per sessie zijn erg prettig om te zien, waaronder de HRRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:26

steel123

Cryman9

Prulleman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:42:
[...]

ja precies, maar we zitten hier wel in het indoor topic... als je een paar 100 euro uitgeeft voor zo'n ding en 2 x in de week er een uur op gaat zitten, dan is mijn persoonlijke mening: it better be worth it!

@steel123
kijk.. ieder zijn mening, ieder zijn voorkeur, ieder zijn plezier, maar als je een doel wilt bereiken, dan kan je beter een uur de juiste workout doen, dan een uur in zwift 200 watt proberen te rijden..
Als je kan genieten van de hele zwift ervaring met levels, spullen unlocken, races, groepsritjes, beetje chatten etc helemaal prima, het is niet mijn ding, maar ik kan best begrijpen als iemand daar zijn avonden mee kan vullen. Maar als je zwift gebruikt om simpelweg 2 x in de week 200 watt te spinnen.. :X :X
heel simpel, dat kan beter.. :)
Nou ja heb geen specifiek fietsdoel. Zwift is voornamelijk om fit te blijven in de winter voor het snowboarden/splitboarden en om mijn fietsconditie een beetje op pijl te houden. Ga 6 weken per seizoen naar de sneeuw, dus is ook best lastig om een strak trainingsschema dan te hebben.
Hardlopen is te blessuregevoelig en in het donker buiten fietsen savonds doordeweeks is ook niet alles.

Qua fietsdoel ben ik al tevreden als ik op een goed tempo 60-80km(met ~1200HM) kan fietsen. En tja, wat is een goed tempo. Laatste toertocht hier in Brabant van 50km is er een groepje van 6 ons ingehaald en verder hebben we zelf 100 man ingehaald. Geen idee welk wattage etc want heb geen strava, maar ik kan geen 2 uur fietsen harder dan 2.2W/kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
Holk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:39:
[...]

YouTube: The Bigger You Are The Faster You Go? Weird Cycling Science!

Legt dit mooi uit. Als je w/kg aan houdt is je voordeel een berg op er niet, maar op het vlakke is het 'doei!'
Ik heb er geen filmpje voor nodig. Mijn broer, die nog maar relatief kort fietst (hij wil 20kg afvallen) fietst mij (70kg) er op het vlakke uit. Ook al eens gemerkt met collegiale ritjes. Klimmetjes win ik maar op het vlakke, met name met wind, leg ik het af.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 15:44
Gotez schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:57:
Ik heb via marktplaats een mooie Tacx flux gekocht. Fiets geïnstalleerd, na wat geklungel met adapter, maar alles werkt. Geen handige keuze, want mijn derraileur loopt tegen de voetjes aan bij lichtste verzet, dus toch andere zoeken. Maar de trainer trapt zo zwaar. Ik kan met bijvoorbeeld met mijn handen niet eens de pedalen rondkrijgen. Fietsend lukt het me wel op de meest lichte verzetten. Waar kan dit door komen? ik heb paar keer gekalibreerd, zowel via de tacx app als zwift, maar krijg het niet lekker. Kan het zijn dat er ergens een blokkade zit?
Check even of je de spacer-ring aan de goede kant hebt zitten. Het is mm-werk. Voor de rest inderdaad bij settings ERG modus activeren.

Zelf heb ik hem op AnT+ staan en dat werkt prima. Met mijn handen krijg ik de pedalen ook nauwelijks rond, maar dat is met trappen prima. Uiteindelijk is het ook een vermogenstrainer en geen rollen hé ;-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:23
Zo gisteren een FTP 20 minuten test gedaan. Sinds begin van de winter van 4,95 w/kg naar 5,3 w/kg gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
edoappelhof schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:11:
Zo gisteren een FTP 20 minuten test gedaan. Sinds begin van de winter van 4,95 w/kg naar 5,3 w/kg gegroeid.
Netjes man! Op dat niveau zijn zulke stappen niet makkelijk _/-\o_

(Blijf zondag maar thuis :X :P )

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
edoappelhof schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:11:
Damn dat zijn mooie cijfers! Kun je wat meer uitweiden over je trainingsprogramma? (en ga me niet vertellen dat je gewoon maar wat rondje rijdt :P haha)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:13
Dat is een serieus getal. Heb je het bereikt door verbetering door training of door af te vallen met behoud van vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Prulleman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Netjes man! Op dat niveau zijn zulke stappen niet makkelijk _/-\o_

(Blijf zondag maar thuis :X :P )
Haha ik ben er zondag zeker bij. Hopen dat er bij de start niet te veel oponthoud is, dan ben je vaak al gezien op dit soort snelle rondjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
Michaelg schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Damn dat zijn mooie cijfers! Kun je wat meer uitweiden over je trainingsprogramma? (en ga me niet vertellen dat je gewoon maar wat rondje rijdt :P haha)
Thanks, nee ik train wel gestructureerd, onder begeleiding van een bewegingswetenschapper ook. In de winter sta ik 2 keer per week in de gym om core en benen te trainen, vraag me niet precies waarom maar werd me aangereden om dit te doen en heeft zeker effect gehad.

Trainingen op de fiets zijn in grote lijnen zo verdeeld:

Doordeweek:
- Rustige duurrit van ongeveer 2 uur
- Kracht/interval combinatie

Weekend:
-Lange rit van tussen 4 en 6 uur op de mtb is dit wat grijzer en op de wegfiets echt rustige duur
-afhankelijk van de rest van de week intervalsessie in de vorm van tong op de bovenbuis of techniek training op de mountainbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Stillekracht schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:17:
Dat is een serieus getal. Heb je het bereikt door verbetering door training of door af te vallen met behoud van vermogen?
Vooral meer vermogen kunnen trappen bij hetzelfde gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
edoappelhof schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Haha ik ben er zondag zeker bij. Hopen dat er bij de start niet te veel oponthoud is, dan ben je vaak al gezien op dit soort snelle rondjes.
ja, als je goed wilt finishen moet je bij de start wel even alles uit de kast trekken. Een top finish is voor mij niet weggelegd, dus ik ga em wat rustiger starten :D Maar doel is wel hoger finishen dan 2 jaar terug

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Prulleman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:46:
[...]

ja, als je goed wilt finishen moet je bij de start wel even alles uit de kast trekken. Een top finish is voor mij niet weggelegd, dus ik ga em wat rustiger starten :D Maar doel is wel hoger finishen dan 2 jaar terug
Dat is altijd bij races haha. Laat de ronde opschuiven net na de start toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
edoappelhof schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Thanks, nee ik train wel gestructureerd, onder begeleiding van een bewegingswetenschapper ook. In de winter sta ik 2 keer per week in de gym om core en benen te trainen, vraag me niet precies waarom maar werd me aangereden om dit te doen en heeft zeker effect gehad.

Doordeweek:

Weekend:
-Lange rit van tussen 4 en 6 uur op de mtb is dit wat grijzer en op de wegfiets echt rustige duur
-afhankelijk van de rest van de week intervalsessie in de vorm van tong op de bovenbuis of techniek training op de mountainbike.
Nice! Ziet er uit als een redelijk "standaard" polarized plan.
Ik zat even je Strava door te pluizen, maar staat daar alles op? Want als dat zo is, dan ben je ook pas een paar jaar met echt wat meer volume aan de slag? Zo ja; genetic freak ^^ Haha.

Hmmm wat bedoel je met een kracht/interval combinatie ? En je intervalsessie in het weekend is gewoon echt vo2max training neem ik aan?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
edoappelhof schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Dat is altijd bij races haha. Laat de ronde opschuiven net na de start toe?
Dit jaar zal er weer een gezamenlijke massastart plaats vinden met een ruime aanloopronde. Daarna zal de grote lus van ruim 12 km drie keer gereden worden. De eerste grote ronde is iets aangepast t.o.v. ronde twee en drie, om opstopping in de eerste ronde zoveel mogelijk te voorkomen
wat ik me van 2020 kan herinneren waren zeker de 1e paar honderd meter heel breed, dus ja, met de juiste effort kom je wel op een goede plek terecht.

jij rijdt een rode epic toch? als je rode spark ziet bij het opwarmen, roep maar ff wat, wel leuk om bij dit soort dingen wat forum / strava "bekenden" te spreken :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00

Kluus

Gang is alles

@edoappelhof ik blijf straks ook maar weer weg in Grave dan ;). Mooie progressie hoor!

@Michaelg eerlijk gezegd doen de meeste mensen die ik ken, inclusief ik zelf, die een FTP van boven de 4W/kg hebben een vorm van polarized training, soms met professionele begeleiding zoals @edoappelhof maar vaak nog niet eens met een echt plan er achter.

Jij en @Prulleman zijn in eigenlijk de enige waarvan ik weet dat ze op dat niveau zitten en een echt gestructureerd plan volgen (hoewel er op dit forum misschien nog wel een paar meer zijn zoals @pier87 en @Phydomir). Daarbij moet wel gezegd worden dat jullie dit niveau wel bereiken met veel minder tijd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
[...]

Doordeweek:

Weekend:
Voor mij ziet er wel vergelijkbaar uit, 8-10 uur per week op dit moment, in de zomer 12+ als het weer lekker weer is. Maar ik ben geen 60kg O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Kluus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:17:
@edoappelhof ik blijf straks ook maar weer weg in Grave dan ;). Mooie progressie hoor!

@Michaelg eerlijk gezegd doen de meeste mensen die ik ken, inclusief ik zelf, die een FTP van boven de 4W/kg hebben een vorm van polarized training, soms met professionele begeleiding zoals @edoappelhof maar vaak nog niet eens met een echt plan er achter.

Jij en @Prulleman zijn in eigenlijk de enige waarvan ik weet dat ze op dat niveau zitten en een echt gestructureerd plan volgen (hoewel er op dit forum misschien nog wel een paar meer zijn zoals @pier87 en @Phydomir). Daarbij moet wel gezegd worden dat jullie dit niveau wel bereiken met veel minder tijd :D.
Ja ik denk ook dat als je een bepaald volume rijdt (10 a 12 uur pw) je automatisch wel meer richting een polarized manier van trainen gaat.

Maar ik denk wel (en ben ik ook wel van overtuigd) dat als je verder wilt verbeteren. Dat je dan echt enige manier van progressief overload nodig hebt om je lichaam aan te laten passen en dus weer verder te verbeteren. Anders zul je een bepaald plateau bereiken en daar blijven hangen.
Dat is voor mij ook de reden om een gestrucureerd plan te volgen. Anders heb je die zaken totaal niet in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Michaelg schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Nice! Ziet er uit als een redelijk "standaard" polarized plan.
Ik zat even je Strava door te pluizen, maar staat daar alles op? Want als dat zo is, dan ben je ook pas een paar jaar met echt wat meer volume aan de slag? Zo ja; genetic freak ^^ Haha.

Hmmm wat bedoel je met een kracht/interval combinatie ? En je intervalsessie in het weekend is gewoon echt vo2max training neem ik aan?
Ja staat alles op. Train sinds de zomer van 2020 denk ik wat hogere volumes.
Kracht: blokken op 60rpm boven FTP, daarna Vo2 intervals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Prulleman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:52:
[...]

[...]

wat ik me van 2020 kan herinneren waren zeker de 1e paar honderd meter heel breed, dus ja, met de juiste effort kom je wel op een goede plek terecht.

jij rijdt een rode epic toch? als je rode spark ziet bij het opwarmen, roep maar ff wat, wel leuk om bij dit soort dingen wat forum / strava "bekenden" te spreken :)
Yep, wellicht tot zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Kluus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:17:

Grave is wel altijd leuk, vooral rondjes van de zaak uitdelen aan het peloton :9 weet jij wanneer dit weer begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

edoappelhof schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Grave is wel altijd leuk, vooral rondjes van de zaak uitdelen aan het peloton :9 weet jij wanneer dit weer begint?
Dat kan ik me voorstellen, zelf geen ervaring mee (alleen incasseren ;)). Ik denk dat dat pas in juni weer begint, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij ben jij nu ook in Oss bezig of niet? Nadeel van die ritten vind ik dat het op zondagochtend is en dan doe ik liever een lange rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
Kluus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Dat kan ik me voorstellen, zelf geen ervaring mee (alleen incasseren ;)). Ik denk dat dat pas in juni weer begint, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij ben jij nu ook in Oss bezig of niet? Nadeel van die ritten vind ik dat het op zondagochtend is en dan doe ik liever een lange rit.
Ja ik rij nu ook regelmatig in Oss mee, daar is het voorin echter wel een ander niveau hoor, veel Conti renners aan de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:13
[...]

In de winter sta ik 2 keer per week in de gym om core en benen te trainen, vraag me niet precies waarom maar werd me aangereden om dit te doen en heeft zeker effect gehad.
Hoe ziet zo'n training in de sportschool eruit voor jou? Heb je een vast schema (komt die ook van die bewegingswetenschapper)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
Louislouislouis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Hoe ziet zo'n training in de sportschool eruit voor jou? Heb je een vast schema (komt die ook van die bewegingswetenschapper)?
Komt ook van de trainer. Zijn vooral oefeningen met eigen gewicht, denk daarbij aan allerlei variaties van planks en dat soort werk. Enige oefeningen met gewicht zijn squats en de varianten daarop. Veel dingen die ik vanuit begeleiding tegenkom hoor je overigens ook in de beter worden podcast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Laatst online: 15:13
edoappelhof schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:38:
[...]

Komt ook van de trainer. Zijn vooral oefeningen met eigen gewicht, denk daarbij aan allerlei variaties van planks en dat soort werk. Enige oefeningen met gewicht zijn squats en de varianten daarop. Veel dingen die ik vanuit begeleiding tegenkom hoor je overigens ook in de beter worden podcast.
Thanks! Die podcast kende ik niet, net de aflevering over kracht training zitten luisteren.

Na 10 seconden wist ik weer waarom ik altijd enorme jeuk van de lsrf podcast kreeg maar die trainer had wel een interessant verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Het heeft mij geholpen om er een paar maand niet naar te luisteren...nu gaat het wel weer.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Eindelijk de brackets? met de wahoo-sluiting binnen zodat ik een goedkope telefoonhouder kon maken van m'n hidemybell.

2 van deze besteld via ali: MTB Road Bike Bicycle Computer Universal Adapter GPS Mount Extended Phone Seat Holder Bracket For Garmin- Wahoo Bryto
Hoe verzin je zo'n naam :+ :+ :+

Dus 2 van die plakkers met wahoo-sluiting gekocht en een cheapo hoesje. Totale kosten: 8 euro?.

edit: Vind dit dus handiger omdat ik TR gebruik binnen en het wel handig vind om te kunnen kijken wat er aan blokjes aan gaat komen, maar het niet continu in beeld hoef te hebben naast m'n serie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUAtCKLUBfXrFFe12BURTSov2s8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4uoEy6PR3SluUSLzbGkku0j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTTgaAGXGl0ridz3EmtcUUE_0HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QD8n6kMGL9Yrp7jncsOPZ1J1.jpg?f=fotoalbum_large

Plakken prima en klikken ook goed in/uit de mount.

[ Voor 7% gewijzigd door Stufferdt op 08-03-2022 16:55 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Even een vraagje voor de TrainerRoad gebruikers.

Hoe krijgen jullie de training vanuit de app op je wahoo fietscomputer? Ik krijg het niet voor mekaar.

- Ik heb de Trainerroad app op mn Iphone
- Ik heb de Wahoo Elemnt app op mn iphone en daarbij Trainerroad toegang gegeven dat plannen automatisch gedownload worden van de geautoriseerde websites.

Maar ik krijg de trainingen niet in mn Wahoo Elemnt app te zien? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
pier87 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:25:

Hoe krijgen jullie de training vanuit de app op je wahoo fietscomputer? Ik krijg het niet voor mekaar.

- Ik heb de Wahoo Elemnt app op mn iphone en daarbij Trainerroad toegang gegeven dat plannen automatisch gedownload worden van de geautoriseerde websites.

Maar ik krijg de trainingen niet in mn Wahoo Elemnt app te zien? Iemand hier ervaring mee?
geen wahoo, maar garmin hier. maar je workouts worden pas gesynced als je die op "outside" zet, Dat kan via de TR app of de website.

Als ik een workout vanuit de kalender open, en op het edit potloodje druk, krijg ik de optie om de workout om te zetten naar outside. Daarna wordt ie gesynced naar garmin of wahoo

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
pier87 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:25:

@Phydomir Jij hebt dit wel eens gedaan met je Wahoo destijds toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Klopt @Prulleman maar daarna komt er dus niets te staan in mijn wahoo elemnt app. Ik heb de training op outdoor gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
pier87 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:40:
Klopt @Prulleman maar daarna komt er dus niets te staan in mijn wahoo elemnt app. Ik heb de training op outdoor gezet.
en als je de sync tusssen tr en wahoo weghaald en opnieuw toevoegd?
ik gebruik het niet zoveel, maar net even een testje gedaan en ik zie de workout direct in mijn garmin connect kalender, ook als ik de workout een dag verschuif wordt dat gelijk gesynced.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
@Prulleman bingo! Nu staat ie er direct tussen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Zijn hier ook TR gebruikers die ervaring hebben met het polarized trainingsplan? Dit is een optie die je aan kunt zetten bij early acces.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
pier87 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:18:
Zijn hier ook TR gebruikers die ervaring hebben met het polarized trainingsplan? Dit is een optie die je aan kunt zetten bij early acces.
@Michaelg is wel polarized bezig, maar geeft een beetje een eigen draai aan het plan geloof ik.
Ik zou zeggen als je genoeg tijd het (persoonlijk, maar meer dan 6-8 uur per week) dan is polarized in de meeste gevallen beter dan een standaard plan denk ik.. bij TR zijn de standaard plannen leuk op low en mid volume, maar daarboven wordt het al snel teveel.

Een endurance ritje is natuurlijk wel makkelijker buiten te doen dan de zwaardere workouts, dus als het plan is om wat meer duurritten buiten te doen, is dat zeker goed te combineren met een pol plan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
oke bedankt @Prulleman Bevalt het @Michaelg ? Ben wel benieuwd namelijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
@pier87
Ik maak mijn eigen plannen, maar wel met TR workouts (of soms net iets aangepaste workouts via workout creator van TR indien ik het net iets anders wil doen).
Michaelg schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Stukje over mijn eigen training dan:
Vanaf December tot vorige week redelijk polarized getrained. 2x 1.5 uur of wel vo2max of wel threshold intervallen gedaan. Threshold sessies waren of over/unders of rond de 90a95% ftp. En rest van de dagen z2 (laag en hoog afgewisseld) ongeveer 6 tot 9 uur dus een totaal van 9 tot 12 uur.
Begon met een ftp van 304 en inmiddels naar de 319 (en van 76 naar 73kg). Dus al met al erg tevreden weer over de progressie.
Wel liep ik volgens de software WKO5 (training analytic software) tegen de limitaties van mijn vo2max aan. Ik zat op 86% ftp van vo2max waarde (MAP 5min power).

Afgelopen week gestart met mijn vo2max block om te kijken of we hier wat beweging in kunnen krijgen. Mijn 5 min power is over de laatste anderhalf jaar nauwelijks gestegen. Dus hier zal wel echt wat ruimte moeten komen. Ben benieuwd naar het resultaat van dit block.
Het dedicated Vo2max block heeft niet helemaal gebracht wat ik wenste, maar dit kwam denk ik door de uitvoering ervan :D. De eerste week gingen de workouts top. Toen heb ik op de zondag een rustige duur vervangen door hoog Z2... en dat was denk ik teveel stress bovenop de 3 vo2max workouts. Dus vanaf daar werden de workouts echt enorm zwaar en denk ik niet meer heel productief.

Nog 66 dagen tot mijn GF en focus voor mij ligt nu echt op uithouding. Dus die motor zo groot mogelijk maken. Dat probeer ik te bereiken door mijn duurtrainingen langer te gaan maken (richting de 6 uur). En daarnaast twee intensievere workouts. Over 2 weken begint de competitie weer dus dal zal ik 1x een trainingsrit doen en 1x een threshold workout (95%). Volume zal daarmee ook verder uitgebreid worden tot zo'n 16 uur in de laatste 3 weken. Als het volume verder toeneemt zal ik ook de Threshold workout weer gaan vervangen voor SS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjfclVCDKpuFRJoLn2anIToTY5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d944G8tl6ssJbjSMpuBBOmuw.png?f=fotoalbum_large

Edit:

Dit recent onderzoek is trouwens wel leuk om te lezen:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/sms.14101

Gaat over pyramidal vs polarized vs gecombineerd.

Conclusie:
8 weken pyramidal en daarna 8 weken polarized levert de beste prestatiewinst op.

https://scientifictriathlon.com/tts328/ hier een podcast met de onderzoeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Michaelg op 09-03-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Lekker hoor @Michaelg maar ook respect dat je 15 uren met trainerroad traint, dit vergt wel een mate van discipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Michaelg schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:18:
@pier87
Ik maak mijn eigen plannen, maar wel met TR workouts (of soms net iets aangepaste workouts via workout creator van TR indien ik het net iets anders wil doen).

[...]

Het dedicated Vo2max block heeft niet helemaal gebracht wat ik wenste, maar dit kwam denk ik door de uitvoering ervan :D. De eerste week gingen de workouts top. Toen heb ik op de zondag een rustige duur vervangen door hoog Z2... en dat was denk ik teveel stress bovenop de 3 vo2max workouts. Dus vanaf daar werden de workouts echt enorm zwaar en denk ik niet meer heel productief.

Nog 66 dagen tot mijn GF en focus voor mij ligt nu echt op uithouding. Dus die motor zo groot mogelijk maken. Dat probeer ik te bereiken door mijn duurtrainingen langer te gaan maken (richting de 6 uur). En daarnaast twee intensievere workouts. Over 2 weken begint de competitie weer dus dal zal ik 1x een trainingsrit doen en 1x een threshold workout (95%). Volume zal daarmee ook verder uitgebreid worden tot zo'n 16 uur in de laatste 3 weken. Als het volume verder toeneemt zal ik ook de Threshold workout weer gaan vervangen voor SS.

[Afbeelding]

Edit:

Dit recent onderzoek is trouwens wel leuk om te lezen:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/sms.14101

Gaat over pyramidal vs polarized vs gecombineerd.

Conclusie:
8 weken pyramidal en daarna 8 weken polarized levert de beste prestatiewinst op.

https://scientifictriathlon.com/tts328/ hier een podcast met de onderzoeker.
TSS van 266 :o Dat doe ik op een gemiddelde week.

Leuk artikel trouwens, vanavond eens (niet diagonaal) lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michaelg
pier87 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:56:
Lekker hoor @Michaelg maar ook respect dat je 15 uren met trainerroad traint, dit vergt wel een mate van discipline.
Ja moet ook wel zeggen dat alleen binnen trainen het wel lastig maakt om die 10 a 12 uur te halen hoor. Als ik die 15 uur weken goed wil doen, dan moet het wel echt buiten zijn. Want 6 uur indoor z2 fietsen gaat hem echt niet worden... (al zei ik dat ooit ook over 4 uur.... :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

TR heeft een 6uur durende endurance training...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
McMiGHtY schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:01:
TR heeft een 6uur durende endurance training...?
Ja zeker. Als je daar behoefte aan hebt kun je dat doen. Zaterdag staat die hier op het programma. Maar dan uiteraard wel buiten afwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

2 uur op de indoor trainer is voor mij ook echt de max. Volgens mij neemt het effect van indoor trainen ook af vanaf anderhalf tot twee uur (ergens in de Beter Worden Podcast genoemd).

Gelukkig zijn de weerberichten om van te smullen de komende weken! Nu alleen nog zomertijd en wat langer licht :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Tjebakka schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:19:
2 uur op de indoor trainer is voor mij ook echt de max. Volgens mij neemt het effect van indoor trainen ook af vanaf anderhalf tot twee uur (ergens in de Beter Worden Podcast genoemd).

Gelukkig zijn de weerberichten om van te smullen de komende weken! Nu alleen nog zomertijd en wat langer licht :)
kan je die toelichten..???

zou niet weten waarom een endurance training van 4 uur binnen minder goed zou zijn dan een vergelijkbare rit buiten (zelfde duur, zelfde power)

(oja en Jim weet best veel en heeft het best vaak bij het juiste einde, maar soms komt er ook wel onzin uit hoor)

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2022 13:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg

Ghehe ja sorry maar dit is 1 van de opmerkingen die natuurlijk gewoon weer nergens op slaan van Jim.
Je spieren en je lichaam heeft echt geen idee of je nu binnen of buiten aan het fietsen bent.
Enige wat je natuurlijk wel moet doen is voldoende hydrateren en zorgen voor voldoende koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Prulleman schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:24:
[...]

kan je die toelichten..???

zou niet weten waarom een endurance training van 4 uur binnen minder goed zou zijn dan een vergelijkbare rit buiten (zelfde duur, zelfde power)
Volgens mij, van wat ik heb onthouden: omdat je de omstandigheden van buiten niet binnen kan nabootsen. Zo heb ik na 2 uur op de turbo echt wel een warmte- en zweetprobleem, hoe hard de ventilator ook blaast. Daarnaast is statisch trainen ook net even anders dan wanneer je buiten fietst.

Dat laatste heb ik de afgelopen weken wel gemerkt toen ik langere ritten ging maken, buiten dus. Conditie is top, maar het lichaam was nog niet gewend aan al het gehobbel op de weg.

Had ik al gezegd dat indoor fietsen na 1,5 uur saai wordt
Prulleman schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:24:
[...]
(oja en Jim weet best veel en heeft het best vaak bij het juiste einde, maar soms komt er ook wel onzin uit hoor)
Kan je die dan ook toelichten

[ Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 10-03-2022 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Tjebakka schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Volgens mij, van wat ik heb onthouden: omdat je de omstandigheden van buiten niet binnen kan nabootsen. Zo heb ik na 2 uur op de turbo echt wel een warmte- en zweetprobleem, hoe hard de ventilator ook blaast.

[...]

Afgelopen week nog: dat gemiddeld genomen LT1 op ongeveer 80 a 90% van FTP ligt..... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Michaelg schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Afgelopen week nog: dat gemiddeld genomen LT1 op ongeveer 80 a 90% van FTP ligt..... |:( |:( |:(
Sloeg dat niet op Laurens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Tjebakka schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Volgens mij, van wat ik heb onthouden: omdat je de omstandigheden van buiten niet binnen kan nabootsen. Zo heb ik na 2 uur op de turbo echt wel een warmte- en zweetprobleem, hoe hard de ventilator ook blaast.

[...]

dan heb je niet genoeg koeling, maar ook.. voor een 2+ uur rit ga je natuurlijk niks superintensiefs doen..

Je zou met een goede fan en een open raampje toch echt niet zo oververhit moeten raken dat je endurance training er door beinvloed wordt. En als je het wel echt warm krijgt, zie het maar als een mooie vorm van heat acclimation

en op je 2e punt, dit dus, en wat @Michaelg zegt.. De hele discussie over hoe breed wit wel niet is had weinig meer met polarized te maken.. en gaat echt helemaal voorbij aan "make your easy day's easy"

ook is ie pas veel later (in 1 van de recente podcasts) terug gekomen op het minimum aantal uur waarop polarized zin heeft. Eerst zat er amper een ondergrens aan, maar later werd dat pas genuanceerd

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2022 13:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

JOIN! moet wel verkocht worden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
YouTube: BW EP 27 Grijs Trainen

Hier zegt hij het trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

Phydomir

Dennis

McMiGHtY schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:53:
JOIN! moet wel verkocht worden natuurlijk...
En da is ook helemaal niet erg. De TR podcast heeft ook regelmatig als antwoord op vragen: "Use plan builder" zonder ook maar enige toelichting.

Ik kan nu prima een 3/3,5u binnen trainen. Dit zijn dan sowieso endurance ritjes dus lage intensiteit. Dat is prima te doen met een open raam, een VAC master en een losse fan op het hoofd gericht. Bijna geen coasting dus juist heel effectief.

Ik merk wel dat ten opzichte van buiten je minder spieren gebruikt. Merk als ik lang niet buiten heb gefietst dat ik bijvoorbeeld na een lange rit meer last heb van m'n buikspieren (ik, ik zou meer core oefeningen moeten doen) en bijvoorbeeld mijn armen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Tjebakka schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Sloeg dat niet op Laurens?
nee dus (zie linkje van michael). ook nog even terug geluisterd, "80-90 % voor de meeste mensen.. " Lau zou misschien wel op 92-93% zitten.. 8)7

Maar als ik mezelf aan de ondergrens hang op 80 % (van 300), dan zit ik met 240 watt echt niet meer wit te trainen... dan moet ik echt rond de 200 zitten, 180 voor een echt rustige (en lange...?) training tot max 225 ofzo voor een wat kortere, hoog witte training.

En inderdaad, ook in de TR podcast klopt niet alles, punt is dat je zelf kritsch moet blijven, zeker als informatie in de vorm van marketing komt (95% van alle content tegenwoordig)

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2022 14:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik deed laatst voor het eerst mee met een race op Zwift: "Zwift - Race: 3R Tuesday Night Race Club - Race 1 - No HUD (A) on Wandering Flats in Makuri Islands"

Twee 'fouten': per abuis in groep A (terwijl ik bij C hoor te fietsen volgens mij), ten tweede 'No HUD' wat volgens mij betekent dat je geen stats ziet.
Ik wist dus niet hoelang de rit (nog) duurde etc, welke plaats ik fietste etc. Dat zie je neem ik aan normaal toch wel?

Het meedoen met een race werkt wat mij betreft niet helemaal intuïtief in ieder geval. Doe je dat het handigst via de Companion app? Of via de app op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
en @Tjebakka hier nog 1..:
YouTube: BW PODCAST EP 25 Training Load

"IF zegt iets over het type training... "

hier een keer een mooi voorbeeldje opgezocht..
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"

(en dan heb je het nog niet eens over de duur van een training, waar een half uurtje IF 0.9 ook echt een ander "type" training is dan 3 uur 0,9 (als er al iemand is die dat kan volhouden)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
@zeeg
No hud is zonder aanvullende info inderdaad. Bij andere races zie je wel meer info. Wat ik vaak doe richting een race.

1. Zwiftpower.com gebruik ik filter, dat zet ik dan op 'race' en evt andere kenmerken.
2. Ik kijk naar aantal deelnemers, minimaal 15 kijk ik vaak naar.
3. Klik ik op de race in Zwiftpower. Lees ik de beschrijving of het mij aanspreekt.
4. Dan klik ik op Join race in companion.
5. Op mijn mobiel open ik Zwiftpower met die race, dan zie ik profiel van de baan en ook deelnemers (bv als er A's zitten in een B race, dat laat ik die A's lekker doen als ze er alleen van door gaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48

Het effect na 2 uur kan wel afnemen, maar wordt het daarmee lager dan een training van langer dan 2 uur buiten? Het zal ook samenhangen met het verschil in effect in binnen trainen vs. buiten trainen.

Mijn persoonlijke gevoel is dat binnen trainen een hogere efficiëntie en effectiviteit heeft dan buiten als we kijken naar dezelfde tijdseenheid. Je móet binnen blijven trappen, waar je buiten nogal eens je trappers stil houdt. Daarbij is je houding veel statischer. Mijn gevoel is dat als je dat volhoudt, een even lange rit buiten veel makkelijker te verteren is.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Kan iemand me kort zeggen of ik me eigenlijk iets moet aantrekken van 'the groupset bug' in Zwift?
Ik ben niet echt competitief en doe zwift voor mezelf te beteren (jaja, de podcast heb ik intussen geluisterd. Beter ben ik niet echt geworden, wel kreeg ik dorst naar Goose IPA van het vat en poke bowls)

Scheelt dat nu veel? Maw kies ik gewoon het frame wat ik wil (because bling) of speelt het me echt parten op mijn KOM attempts? Ik en dol op het canyon aeroad frame dus in zwift wil ik die ook gewoon. Maar voor mij zijn 500.000 drops best veel.
Ik heb bijna de trek emonda (met de everest challenge), die ik dan ga gebruiken op mee te gaan klimmen. Das meer dan goed genoeg voor mijn 2,2 W/kg momenteel...

Maar de op de platte wil ik dus een aeroad, gewoon doen of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Joindry schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:35:
Kan iemand me kort zeggen of ik me eigenlijk iets moet aantrekken van 'the groupset bug' in Zwift?
De groupsetbug is inmiddels gefixt in de februari update van Zwift: https://zwiftinsider.com/speed-tests-feb-22/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Joindry schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:35:
Ik ben niet echt competitief en doe zwift voor mezelf te beteren (jaja, de podcast heb ik intussen geluisterd. Beter ben ik niet echt geworden, wel kreeg ik dorst naar Goose IPA van het vat en poke bowls)

Scheelt dat nu veel? Maw kies ik gewoon het frame wat ik wil (because bling) of speelt het me echt parten op mijn KOM attempts? Ik en dol op het canyon aeroad frame dus in zwift wil ik die ook gewoon. Maar voor mij zijn 500.000 drops best veel.
Ik heb bijna de trek emonda (met de everest challenge), die ik dan ga gebruiken op mee te gaan klimmen. Das meer dan goed genoeg voor mijn 2,2 W/kg momenteel...

Maar de op de platte wil ik dus een aeroad, gewoon doen of?
Ik zou me er totaal niets van aantrekken. Het verschil tussen fietsen is echt geneuzel in de marge. Als je al tot 1% sneller weet te komen ben je een beste meneer :P Als je geen wedstrijden rijdt, moet je gewoon rijden op wat je mooi/leuk/bijzonder/whatever vindt.

Even voor het beeld. Hier een overzichtje met de verschillen tussen de snelste fietsen. Die Aeroad is misschien niet dé snelste, maar wel een van de snelste 5. Op de site is ook ergens een overzicht tussen alle fietsen geloof ik :z

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik heb een beetje een rare vraag over zwift. Is onderstaand femoneem normaal? Ik koos een vrije sessie 'mountain 8', zwift start die zogezegd op. Dan start ik een structureel trainingsplan.
Maar dan volgt hij helemaal het gekozen circuit niet meer. Vanaf dan kiest zwift volledig uit zichzelf voor de route "hilly".
In het begin van de week had ik exact hetzelfde probleem, toen koos ik "vulcano climb", maar na mijn trainingsprogramma te kiezen, gaf hij terug de richting aan voor "hilly".
Grappige van de zaak is wel dat de post results aangeven dat ik toch de origineel gekozen route zou gereden hebben.

Is het een gekend euvel in zwift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Zoals jullie misschien wel weten, heb ik de afgelopen maanden met SYSTM getraind. En eigenlijk heb ik me daar prima mee vermaakt. Voldoende afwisseling en uitdaging, met fijne filmpjes erbij voor het vermaak.

Nu het weer wat beter begint te worden loop ik een beetje tegen de beperkingen aan:
- Geen mogelijkheid workouts naar een fietscomputer te pushen
- Geen outdoor activiteiten in trainingsoverzicht, laat staan de trainingsbelasting
- Deze hardloper zou idealiter een trainingsschema hebben met fietsen én lopen (en dan graag zonder zwemmen; de beschikbare triathlon schema's zien er prima uit, maar zijn amper om te bouwen (zie ook volgende)).
- Trainingsschema's zijn nogal "rigide". Allereerst niet adaptief, maar ook gewoon een crime om even wat workouts te verschuiven in de kalender als life happens.
- Somehow kan ik niet de wekelijkse TSS van trainingsplannen terugvinden. Wél van alle individuele workouts. Maar dat maakt de selectie van een trainingsschema niet eenvoudiger.

Dus ik denk dat ik op zoek ga naar iets anders en dan eventueel komende winter weer eens kom kijken waar ze staan. Want de basis qua workouts met video's is prima.

Daarmee is de vraag wat wel? De wensen zijn niet heel spannend denk ik: optie voor indoor/outdoor; graag adaptief/flexibel; en idealiter voor zowel lopen als fietsen.

Er zijn nogal wat platformen die adaptieve of flexibele trainingen voorschotelen op basis van de uitgevoerde workouts en prestaties. Voor fietsen bijvoorbeeld Trainerroad, Xert en Join; voor hardlopen is Trenara een veel geziene optie. Eentje die beiden kan heb ik nog niet gevonden, zijn die er wel?

Een alternatief is om in ieder geval de trainingsbelasting van de "andere sport" mee te wegen. Als ik het goed begrepen heb kunnen zowel Trainerroad (binnenkort?) als Trenara dit. Kan een van de TR-adepten bevestigen of dit er al in zit?

Mis ik nog een platform dat een serieuze optie zou zijn? Het voelt voor mij nu een beetje alsof het neer komt op het kiezen van de "main sport" en daar de keuze voor een platform op moeten bepalen. En dan de ander er zelf in mag/moet fietsen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Nu online
De Elevate App chrome extensie zet wel alle sporten in een grafiek/TSS score etc.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pier87
Even een update:

anderhalve week geleden mn Wahoo Kickr Core opgestuurd naar Mantel, ivm verbindingsproblemen met bluetooth.
De wattages die in beeld kwamen bij TR bleken op mn P2M veel hoger, 120 watt op TR was in werkelijkheid 280 watt op mn P2M. Daarnaast kon ik geen spindown doen, ik moest 35 km/u aantikken maar dit lukte niet, snelheden schoten van 12 naar 25 en weer terug naar 17 etc.

Naja lang verhaal kort te maken, Mantel herkent dit probleem en stuurt me een nieuwe Wahoo Kickr Core toe. Kortom prima service van Mantel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Roozzz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:19:

Een alternatief is om in ieder geval de trainingsbelasting van de "andere sport" mee te wegen. Als ik het goed begrepen heb kunnen zowel Trainerroad (binnenkort?) als Trenara dit. Kan een van de TR-adepten bevestigen of dit er al in zit?
Nee dit kan momenteel nog niet. Ze zijn dus wel echt druk bezig om andere activiteiten mee te nemen, maar zover zijn ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Ik ben aan het overwegen om een tablet aan te kopen voor Zwift.
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 tablets:
* Samsung tab s8+
* Ipad air (2022 -> m1)

Al mijn toestellen thuis zijn op dit moment Android toestellen.
Het lijkt me gemakkelijker om te kiezen voor de Tab S8+.
Weet iemand welke grafische settings Zwift toekent aan de Snapdragon 8 Gen 1?
Ik heb onlangs gelezen dat de M1 van Apple de High setting krijgt toegewezen in Zwift.
Ik vroeg me af als dit profiel misschien ook toegekend werd aan de Tab S8+?

Nog een bijkomende vraag:
Werkt de companion app op een android telefoon als ik een tablet heb van Apple ?

Alvast bedankt voor de feedback

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Garmin lanceert de NEO Motion plates voor de tacx neo. fors aan de prijs met 300 euro voor 2 voetjes.

Afbeeldingslocatie: https://static.garmincdn.com/en/products/010-13193-00/g/rf-lg-2a4641c3-97a7-451f-b07e-e675b3ea503a.jpg

Hier koop je ondertussen bijna een halve kickr core voor :9 En andere rocker plates zijn toch wel goedkoper dan 300 euro volgens mij?

edit:

Hoe kon ik hem ook vergeten: DCrainmaker vindt er ook al wat van. Klikkerdeklik

Samenvatting: nobrainer als ze niet zo duur waren.

[ Voor 18% gewijzigd door Stufferdt op 23-03-2022 13:49 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Stufferdt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:47:
Garmin lanceert de NEO Motion plates voor de tacx neo. fors aan de prijs met 300 euro voor 2 voetjes.

[Afbeelding]

Hier koop je ondertussen bijna een halve kickr core voor :9 En andere rocker plates zijn toch wel goedkoper dan 300 euro volgens mij?

edit:

Hoe kon ik hem ook vergeten: DCrainmaker vindt er ook al wat van. Klikkerdeklik

Samenvatting: nobrainer als ze niet zo duur waren.
Ik verwacht hier wel een x een dikke aanbieding van!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 13:23
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Mijn vraag betreft het deels vastlopen van de film in de Tacx desktop app.
Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van Garmin, maar zij konden me niet verder helpen.
De situatie is als volgt. Ik gebruik een Tacx Fux S i.c.m. een laptop Windows 10.
Ik heb de laptop die ik gebruik voor het “Tacxen” een upgrade gegeven. Ik heb een HDD schijf vervangen voor een SSD schijf. Vervolgens Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, incl. alle updates. Ook via Nvidia een update van de videokaart gedownload en geïnstalleerd. De verbinding tussen de laptop en de Tacx Flux gaat via ANT+.
Nu wil het geval, als ik de Tacx app start en vervolgens een film opstart, dat na ca. 1 a2 minuten in de betreffende film de afstand, tijd en de balk die stijgingspercentage aangeeft “ vast loopt”. De film an sich gaat wel door, ook als ik de benen stil houdt en de Tacx Flux stil staat.
Voor de upgrade van de laptop heb ik dit niet gehad met de Tacx app.
Iemand die me verder kan helpen om dit op te lossen?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Thunderflash schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:34:
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Mijn vraag betreft het deels vastlopen van de film in de Tacx desktop app.
Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van Garmin, maar zij konden me niet verder helpen.
De situatie is als volgt. Ik gebruik een Tacx Fux S i.c.m. een laptop Windows 10.
Ik heb de laptop die ik gebruik voor het “Tacxen” een upgrade gegeven. Ik heb een HDD schijf vervangen voor een SSD schijf. Vervolgens Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, incl. alle updates. Ook via Nvidia een update van de videokaart gedownload en geïnstalleerd. De verbinding tussen de laptop en de Tacx Flux gaat via ANT+.
Nu wil het geval, als ik de Tacx app start en vervolgens een film opstart, dat na ca. 1 a2 minuten in de betreffende film de afstand, tijd en de balk die stijgingspercentage aangeeft “ vast loopt”. De film an sich gaat wel door, ook als ik de benen stil houdt en de Tacx Flux stil staat.
Voor de upgrade van de laptop heb ik dit niet gehad met de Tacx app.
Iemand die me verder kan helpen om dit op te lossen?

Mvg,
Hebje hetzelfde probleem ook in youtube? Dat video's vastlopen na een paar minuten? Is sinds enkele maanden een plaag waar ik ook nog niet verlost van ben geraakt. Lijkt mij mss wel gelinkt.
Als je het daar ook hebt, mss googlen om dat troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 13:23
Joindry schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:43:
[...]

Hebje hetzelfde probleem ook in youtube? Dat video's vastlopen na een paar minuten? Is sinds enkele maanden een plaag waar ik ook nog niet verlost van ben geraakt. Lijkt mij mss wel gelinkt.
YouTube heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik eens doen.
Alternatief was dat ik gisteren het virtuele programma “ROUVY” heb gebruikt om indoor te fietsen. Dat ging zonder problemen.

Net YouTube getest, geen enkel probleem. Video’s worden normaal afgespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Thunderflash op 08-04-2022 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
GerbenBK schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Koel! Kun je iets vertellen over je setup qua gear?
Ik rij zelf op een Bianchi Oltre XR2. Ik heb een Garmin Edge 830 als fietscomputer en een GoPro Hero 10 als videocam. Ik had eerst de HideMyBell als houder waar mijn GoPro onder kon, maar bij deze setup kwamen mijn shifters in beeld. Daarom heb ik nu een K-Edge Garmin MAX XL Mount Combo voor zowel Garmin+GoPro.

Bij het opnemen zorgen dat de de Garmin niet in auto-pause staat. Voor andere tips: FulGaz heeft een document met extra tips om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Joindry schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:43:
[...]

Ik had heel veel problemen met KPN + ipv6 en bepaalde videoplatformen (oa. youtube). Dit is wel al langer geleden, maar wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53
Wahoo heeft road grand tours gekocht en geeft iedereen met een systm subscription ook toegang op rgt. Ze noemen de bundeling van diensten Wahoo X. Ben benieuwd persoonlijk, maar zit midden in een verhuizing dus kan het voorlopig niet proberen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Klopt werd er ook over gemaild door Wahoo, ben ook wel nieuwsgierig. Ik ken Roud GRand Tours niet overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
MrAngry schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:59:
Wahoo heeft road grand tours gekocht en geeft iedereen met een systm subscription ook toegang op rgt. Ze noemen de bundeling van diensten Wahoo X. Ben benieuwd persoonlijk, maar zit midden in een verhuizing dus kan het voorlopig niet proberen.
je hoeft het voorlopig ook niet te proberen omdat RGT niet alleen doordat Wahoo het koopt ineens beter is geworden. RGT heeft wel potentie en Wahoo heeft de middelen om het te ontwikkelen. Grootste voordeel van RGT lijkt dat het gebaseerd is op https://unity.com/ waardoor de ontwikkeling van RGT beter op te schalen is dan Zwift. Wahoo kan een bus met Unity ontwikkelaars inhuren om RGT te verbeteren terwijl Zwift de ontwikkelaars eerst zelf moet opleiden.
Ik zie het vooral als goed nieuws voor de toekomst waar Zwift nu daadwerkelijk serieuze competitie gaat krijgen aan de software kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:15
BartNL schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:28:
[...]

je hoeft het voorlopig ook niet te proberen omdat RGT niet alleen doordat Wahoo het koopt ineens beter is geworden. RGT heeft wel potentie en Wahoo heeft de middelen om het te ontwikkelen.
Ik hoef het dus niet te proberen omdat het nu ruk is?

ps. Als ze dan volle bak ontwikkelen ga ik het in november wel proberen. ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
Ik ben aan het uitzoeken welke direct-drive trainer het beste bij mij past.
Mijn shortlist bestaat op dit moment uit de Elite Direto X (€522) en de Tacx Flux S (€495).
Ik lees in reviews bij beide wat bijzonderheden en wil graag begrijpen (van mensen met praktijk ervaring) hoe dit de ervaring beinvloed.
- de Elite Direto X heeft een traag reagerende ERG mode. Snelle korte wisselingen zouden hierdoor moeilijk zijn.
- de Tacx Flux S heeft een wat beperkter vermogen van 1500 W en kan daarmee ongeveer een hellingspercentage van 10% simuleren. Bandbreedte waardoor er in ERG mode geschakeld moet worden.
- de Tacx Flux S maakt wat meer geluid/herrie?

Ik ben een mooi weer fietser, reden van de trainer is dat ik met 2 kleine kinderen lastig de tijd kan vinden om buiten te rijden wanneer het ook nog eens mooi weer is :o .

[ Voor 4% gewijzigd door cctl01 op 20-05-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
cctl01 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:18:
Ik ben aan het uitzoeken welke direct-drive trainer het beste bij mij past.
Mijn shortlist bestaat op dit moment uit de Elite Direto X (€522) en de Tacx Flux S (€495).
Ik lees in reviews bij beide wat bijzonderheden en wil graag begrijpen (van mensen met praktijk ervaring) hoe dit de ervaring beinvloed.
- de Elite Direto X heeft een traag reagerende ERG mode. Snelle korte wisselingen zouden hierdoor moeilijk zijn.
- de Tacx Flux S heeft een wat beperkter vermogen van 1500 W en kan daarmee ongeveer een hellingspercentage van 10% simuleren.
- de Tacx Flux S maakt wat meer geluid/herrie?

Ik ben een mooi weer fietser, reden van de trainer is dat ik met 2 kleine kinderen lastig de tijd kan vinden om buiten te rijden wanneer het ook nog eens mooi weer is :o .
Of de beperkingen een issue zijn hangt af van je gebruik.. groepsritten en races in bv zwift gebruiken geen erg mode. (Met name stuctured workouts doen dat).
10% max is op te heffen door bv in zwift de difficulty aan te passen.
1500 watt trapt maar een enkeling hier, zeker indoor (ik kom tot max 1000-1100).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Heb je deze link al eens gelezen @cctl01

https://www.mantel.com/blog/fietstrainers-koopgids

Geeft denk ik wel antwoord op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Onlangs heb ik een 2e hands Elite Suito aangeschaft.
Begin van de avond de fiets erin gezet en een korte koers vanuit de Garmin Edge 530 gestart. (was snel gekoppeld met de trainer).

Uiteindelijk voor slechte dagen, maar hoofdzakelijk komende winter wil ik hem gebruiken. Of dit met Zwift of iets anders wordt weet ik nog niet, maar daar lees ik me later nog wel verder over in.

De cassette op de trainer is 11-32 en op de fiets nu 11-28. Ik fiets 99% in Nederland, hooguit een weekendje per jaar in Limburg, maar daar kwam ik met 11-28 ook nog steeds uit.

Wat is jullie ervaring met cassettes op de trainer? Moet je de derailleur ook opnieuw afstellen wanneer je identieke cassettes gebruikt op de fiets en trainer?

Ik heb nu Ultegra 6800 groepset met een korte kooi. (voor 50/34 en achter dus 11/28) Zou hier ook 11/30 passen? Dan kom ik in de bergen misschien iets beter uit en voor het vlakke land denk nog fijn genoeg. Of is het verschil met 11/28 minimaal?

De 105 R7000 serie is misschien wel vergelijkbaar met de Ultegra 6800?
Ik zie zelf niet echt het nu om voor de duurdere ultegra te gaan, tenzij iemand mij hier kan overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
user_tweakers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:45:
Onlangs heb ik een 2e hands Elite Suito aangeschaft.
Begin van de avond de fiets erin gezet en een korte koers vanuit de Garmin Edge 530 gestart. (was snel gekoppeld met de trainer).

Uiteindelijk voor slechte dagen, maar hoofdzakelijk komende winter wil ik hem gebruiken. Of dit met Zwift of iets anders wordt weet ik nog niet, maar daar lees ik me later nog wel verder over in.

De cassette op de trainer is 11-32 en op de fiets nu 11-28. Ik fiets 99% in Nederland, hooguit een weekendje per jaar in Limburg, maar daar kwam ik met 11-28 ook nog steeds uit.

Wat is jullie ervaring met cassettes op de trainer? Moet je de derailleur ook opnieuw afstellen wanneer je identieke cassettes gebruikt op de fiets en trainer?

Ik heb nu Ultegra 6800 groepset met een korte kooi. (voor 50/34 en achter dus 11/28) Zou hier ook 11/30 passen? Dan kom ik in de bergen misschien iets beter uit en voor het vlakke land denk nog fijn genoeg. Of is het verschil met 11/28 minimaal?

De 105 R7000 serie is misschien wel vergelijkbaar met de Ultegra 6800?
Ik zie zelf niet echt het nu om voor de duurdere ultegra te gaan, tenzij iemand mij hier kan overtuigen.
Ga je ERG mode gebruiken? Dan gebruik je maar 1 versnelling en maakt het allemaal niks uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

Phydomir

Dennis

@user_tweakers
Mijn fiets werd geleverd met 11-34 Tiagra (10sp) en die zit nu op de trainer en rijdt op de weg met een 12-28. Kleine aanpassing via de de fijn afsteller in de kabel is voldoende voor mij.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Hier zit een 11-34 (10 speed) op de trainer, daarop wissel ik zonder enige verdere afstelling mijn fiets met een 12-28 en de fiets van mijn vrouw (11-34).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07

klik - klak - rijden. Geen verdere afstelling (ook niet fijnafstelling). Heb ook een andere 11-speed in fietswiel als op trainer. Geloof een 11-34 op trainer en 11-28 op wiel (voor 't vlakke land).

[ Voor 4% gewijzigd door Jochem op 25-05-2022 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Jochem schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:40:
[...]

klik - klak - rijden. Geen verdere afstelling (ook niet fijnafstelling). Heb ook een andere 11-speed in fietswiel als op trainer. Geloof een 11-34 op trainer en 11-28 op wiel (voor 't vlakke land).
Dan heb ik waarschijnlijk een afstand bus aan de verkeerde kant gedaan. (velgremmen). Ik kreeg hem niet op de 32 (11-32) en kon hem makkelijk vanaf de 11 van de cassette afschakelen.

Maar even binnenkort de handleiding zoeken en kijken waar het mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Laatst online: 13:36
Jochem schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:40:
[...]

Dan heb jij geluk. Met mijn oude racefiets en oude Elite Direto had ik dat ook, maar met mijn nieuwe fiets en nieuwe Direto XR-T moet ik (gelukkig is het nu Di2) toch echt aan de afstelling tunen (in mijn geval +6 t.o.v. de weg instelling)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
scraemus schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:11:
[...]
Dan heb jij geluk. Met mijn oude racefiets en oude Elite Direto had ik dat ook, maar met mijn nieuwe fiets en nieuwe Direto XR-T moet ik (gelukkig is het nu Di2) toch echt aan de afstelling tunen (in mijn geval +6 t.o.v. de weg instelling)
Zou kunnen; Shimano 105 R7000 hier. Zou wat kunnen uitmaken (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Nu langzaam maar zeker sommige mensen hun fietstrainer verkopen vanwege het mooie weer heb ik alvast een Elite Suito op de kop getikt.

Ook nog een 105 cassette kunnen vinden nieuw.. Voorraad lijkt volgens mij nog steeds een probleem voor sommige webshops.

Vandaag ook een FTP test gedaan (short / zwift) Was erg wennen en stond volgens mij bij de warm up op ERG, naar mijn idee niet echt fijn, maar weet niet waar ik nu nog goed aan doet. (wel of geen ERG?)

Uiteindelijk een teleurstellende? 215w gehaald. (66kg, 3,2w/kg) In de warm up was het eigenlijk al best pittig 3min 115w, dan 3min 250w en daarna 2min 270w, misschien iets te ambitieus ingesteld? Hartslag toen al 180, na 6min 115w voor de FTP gezakt naar 135, maar zodra de FTP begon weer direct naar de 180. Eigenlijk continu een vermogen gereden en weinig tot geen energie over om nog te versnellen gedurende de test.

Overigens niet ontevreden hoor, maar als ik langere afstanden rijd in een groep gaat het me meestal makkelijk af, dus dacht dat ik misschien iets hoger zou zitten.

Ik fiets sinds eind 2020. Toen +- 1000km gemaakt. In 2021 +- 3000km en nu in 2022 tot nu toe 1300km

In ieder geval heb ik nu een soort eerste nulpunt gecreëerd en kan ik vanuit daar verder. Al die data blijft toch altijd wel interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door user_tweakers op 31-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
user_tweakers schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:36:
Nu langzaam maar zeker sommige mensen hun fietstrainer verkopen vanwege het mooie weer heb ik alvast een Elite Suito op de kop getikt.

Ook nog een 105 cassette kunnen vinden nieuw.. Voorraad lijkt volgens mij nog steeds een probleem voor sommige webshops.

Vandaag ook een FTP test gedaan (short / zwift) Was erg wennen en stond volgens mij bij de warm up op ERG, naar mijn idee niet echt fijn, maar weet niet waar ik nu nog goed aan doet. (wel of geen ERG?)

Uiteindelijk een teleurstellende? 215w gehaald. (66kg, 3,2w/kg) In de warm up was het eigenlijk al best pittig 3min 115w, dan 3min 250w en daarna 2min 270w, misschien iets te ambitieus ingesteld? Hartslag toen al 180, na 6min 115w voor de FTP gezakt naar 135, maar zodra de FTP begon weer direct naar de 180. Eigenlijk continu een vermogen gereden en weinig tot geen energie over om nog te versnellen gedurende de test.

Overigens niet ontevreden hoor, maar als ik langere afstanden rijd in een groep gaat het me meestal makkelijk af, dus dacht dat ik misschien iets hoger zou zitten.

Ik fiets sinds eind 2020. Toen +- 1000km gemaakt. In 2021 +- 3000km en nu in 2022 tot nu toe 1300km

In ieder geval heb ik nu een soort eerste nulpunt gecreëerd en kan ik vanuit daar verder. Al die data blijft toch altijd wel interessant.
een 20 minuten test doe je niet in erg mode, althans, het 20 minuten blok, anders is de uitslag van te voren bekend of je faalt :)
Het kan zijn als het default FTP te hoog is ingesteld in zwift, dat de warmup te zwaar is en dat beinvloed dan ook weer het test blok.

een ramptest is wel prima te doen in erg mode. andere protocollen (8min etc) niet.

indoor fietsen vergt ook wat gewenning

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
Prulleman schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:26:
[...]

een 20 minuten test doe je niet in erg mode, althans, het 20 minuten blok, anders is de uitslag van te voren bekend of je faalt :)
Het kan zijn als het default FTP te hoog is ingesteld in zwift, dat de warmup te zwaar is en dat beinvloed dan ook weer het test blok.

een ramptest is wel prima te doen in erg mode. andere protocollen (8min etc) niet.

indoor fietsen vergt ook wat gewenning
Voor een eerste test lijkt mij een ramptest ook beter.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:30
Hallo,

Ik wil binnenkort ook beginnen met indoor trainen. Ik ben nu aan het kijken naar een direct-drive trainer. Ik heb de volgende op het oog:
Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Welke van de 2 hebben jullie ervaring mee en/of welke raden jullie aan? Of zouden jullie wellicht de Elite Direto XR een goede optie zijn?

Alvast bedankt voor reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Laatst online: 13:36
rodiee schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:00:
Hallo,

Ik wil binnenkort ook beginnen met indoor trainen. Ik ben nu aan het kijken naar een direct-drive trainer. Ik heb de volgende op het oog:
Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Welke van de 2 hebben jullie ervaring mee en/of welke raden jullie aan? Of zouden jullie wellicht de Elite Direto XR een goede optie zijn?

Ik rijd al jaren met plezier rond op een Elite Direto (tegenwoordig de XR-T), geen ervaring met de anderen overigens maar puur naar de specificaties gekeken biedt de Direto XR meer waar voor je geld dan de andere twee. De Kickr schijnt de stilste van de 3 te zijn, maar ik fiets in de garage dus heb daar geen last van (overigens is de XR al veel stiller dan mijn originele Direto)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
Hallo,

Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Ik denk dat voor de meeste hier geldt: N=1

Beste kan je even googlen op dcrainmaker en even zijn reviews lezen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Hallo,

Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Ik ben een tevreden gebruiker van de Wahoo Kickr Core, prima apparaatje maar ik geloof dat soortgelijke direct drives van bijvoorbeeld Tacx elkaar niet veel ontlopen. Heb zelf voor de Core gekozen om dat ik ook tevreden ben over mijn Wahoo fietscomputer. Maar zoals hierboven al genoemd werd, lees even wat recensies van bijvoorbeeld DC Rainmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Jochem schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Zou kunnen; Shimano 105 R7000 hier. Zou wat kunnen uitmaken (?).
Het verschilt gewoon, soms heb je inderdaad geluk en zit de cassette precies op dezelfde plek, soms niet. Die +5 waar @scraemus het over heeft klinkt als veel stapjes maar is ook weer niet zó groot, dat is volgens mij een halve millimeter.

Daarbij wordt je met elektrisch nu eenmaal wat kritischer op een stille en goed schakelende drivetrain, bij mijn mechanische groepen ben ik ook veel sneller tevreden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002

Zit hem meer in de afstand tussen cassette en frame. Zelfde idee als je meerdere wielsets hebt. Ik heb bij 1 fiets wat met shims zitten klooien tot ik de perfecte afstelling had, andere fiets paste zonder aanpassingen. En omdat ik QR heb, kon ik die shims netjes achter de borgbout klemmen.
Enige wat ik zou kunnen afstellen na een wielwissel is de B screw maar daar ben ik te lui voor; afgesteld op de grootste cassette; dan schakelt het ietsje minder snel, maar hindert mij niet.
Cable tension of H/L hoef ik niet aan te komen in elk geval.
Ik heb een wheel-on trainer maar idee is hetzelfde.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Hallo,

Wahoo Kickr Core
Tacx Flux 2

Hallo,

Ik wil beginnen met racefietsen en twijfel tussen een Giant en een Trek. Welke is beter?

Dit is een beetje de vraag die je stelt.

Wahoo en Tacx domineren de indoor trainer markt. Beiden zijn goed. Ik zou kijken naar de beste prijs die je kan vinden.
Pagina: 1 ... 110 ... 161 Laatste