Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 107 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
MochiGohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
Iemand nog tips voor een trainer mat? Ik lees van verschillende matten dat de toplaag snel loslaat of dat de SPD-SL plaatjes van de schoenen krassen/gaten/beschadigingen maken. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben ook tevreden gebruiker van de Decathlon mat. Je drukt hem flink in met schoenplaatjes maar deze deuken verdwijnen weer snel!
joint_me schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Ik weet niet eens hoe ik moet zoeken 8)7

Club weer opgeheven, geen zin om iedereen te moeten volgen om uit te nodigen.
Snap ik, wel jammer! Lijkt me leuk om met Tweakers te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ok, iemand help aub.
Rollen zijn goed toegekomen, goed geïnstalleerd.
Zwift geïnstalleerd, kickr gecailibreerd en gekoppeld, via bluetooth
Maar ik krijg mijn garmin vivo niet gekoppeld... Ik probeer die ook via bluetooth te koppelen, maar het lijkt alsof die niet wil broadcasten ofzo. Alle youtube help zeggen dattie dat moet vragen wanneer je een indoor sessie selecteert. Doet de mijne dus niet :S
Iemand die weet waar ik verkeerd klik? (Garmin vivoactive 4)

Ok intussen heb in 'broadcast' op ja gezet, maar ik kan em nog steeds niet vinden in Zwift :(

[ Voor 9% gewijzigd door Joindry op 31-01-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik heb een vivoactive 3, die start met broadcast als ik een indoorrunning activiteit start. Gewoon dragend zend ie niks, ook al zie je op het horloge zelf de hartslag.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

mountainbiker schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:45:
Ik heb een vivoactive 3, die start met broadcast als ik een indoorrunning activiteit start. Gewoon dragend zend ie niks, ook al zie je op het horloge zelf de hartslag.
Dat vond ik dus ook terug op Youtube, maar dat doet ie dus niet.
Is het een probleem dat ik beide kickr core end vivoactive op bluetooth probeer te verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Joindry de vivoactive staat niet op deze lijst:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=Zj1947s6pqAHzBCAhLhrC9

Dan zal het alleen via ant+ werken.
Hier wordt ook alleen ant+ genoemd.

[ Voor 34% gewijzigd door defusion op 31-01-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

defusion schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:42:
@Joindry de vivoactive staat niet op deze lijst:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=Zj1947s6pqAHzBCAhLhrC9

Dan zal het alleen via ant+ werken.
Hier wordt ook alleen ant+ genoemd.
thx, obv jouw link ook specifiek de handleiding gevonden voor mijn model. Ant+ idd alleen.
https://www8.garmin.com/m...E9-94FC-06416FF1E2ED.html

Even snel stickje besteld op amazon voor geen 20 euro. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
MochiGohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
Iemand nog tips voor een trainer mat? Ik lees van verschillende matten dat de toplaag snel loslaat of dat de SPD-SL plaatjes van de schoenen krassen/gaten/beschadigingen maken. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb er een van Wahoo (gekregen bij mijn Tacx). Prima dikte, je ziet wel een afdruk van schoenplaatjes als je er net op hebt gestaan maar die trekt ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 17:11
Joindry schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:34:
Ok, iemand help aub.
Rollen zijn goed toegekomen, goed geïnstalleerd.
Zwift geïnstalleerd, kickr gecailibreerd en gekoppeld, via bluetooth
Maar ik krijg mijn garmin vivo niet gekoppeld... Ik probeer die ook via bluetooth te koppelen, maar het lijkt alsof die niet wil broadcasten ofzo. Alle youtube help zeggen dattie dat moet vragen wanneer je een indoor sessie selecteert. Doet de mijne dus niet :S
Iemand die weet waar ik verkeerd klik? (Garmin vivoactive 4)

Ok intussen heb in 'broadcast' op ja gezet, maar ik kan em nog steeds niet vinden in Zwift :(
Misschien dat een ouder model alleen via ANT+ werkt. Ik gebruik zelf mijn vivo 3/4 benu 1/2 via ant met succes. Sry je had al het antwoord zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Greybeard op 01-02-2022 01:46 ]

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Prulleman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:42:
als het zover komt, dan denk ik dat het een add-on voor zwift wordt, of mogeljk beperkt in funcionaliteit (geen AT, plans, .. .) Op dit moment is TR namelijk al duurder dan Zwift, dus zonder meerprijs voor 20 euro funcionaliteit erbij lijkt me sterk..

Misschien kan je voor de normale prijs gewoon TR workouts kiezen, maar voor 10 euro meer ook gebruik maken van AT en plans, of enkel het 2e..

het blijft voorlopig speculeren
Ik heb icm intervals.icu gewoon een paar van de TR workouts gecopy-paste naar zwift (met wat eigen motiverende woorden erbij: 'trappen trut!' :+ ). De v02max workouts van zwift zijn inderdaad gewoon minder goed in vergelijk met TR, bij de zwift workouts zat ik toch elke keer aan de +/- te draaien en bij TR was het na wat initiele kalibratie meestal spot-on (los van de lange rustmomenten, die ik er dus ook meteen uitgehaald heb nu ik ze in zwift doe).

Combinatie van racen met zwift en een TR AT plan erbij zou me wel ideaal lijken, maar 't moet wel een beetje schappelijk qua prijs blijven, ik ben in ieder geval niet bereid om 20 euro extra te betalen voor een TR account naast mijn zwift account.

Ik ben weer terug bij af na mijn covid besmetting dus zou binnenkort weer een trainingsprogramma kunnen starten in zwift (doel minder traag mtb-en, dus v02max vooral), te combineren met wat races, mochten mensen nog tips hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Voor mij zelf werken er nu 3 type Vo2Max intervallen goed.
30/15's tegen de 130% FTP, 13x per set, 4 sets in totaal met 3 min rust tussen de sets.
4 minuten intervallen op 110/112 met 2.5 minuten rust (8 intervallen)
3 minuten intervallen tegen de 120% met 3 minuten rust. (9 intervallen)

Bij deze allemaal raak ik vrij vlot in de vo2max staat. Dus ademhaling erg hoog en hartslag richting de 92 a 95% van max. Daar wil je dan ook het grootste gedeelte van de workout zijn. Kom ik boven de 95% dan schroef ik de power terug. Zwaarder is in dit geval niet altijd beter.
De power die erbij komt kijken is minder belangrijk. Doel van de training is je hart en longen trainen en veel minder de power die daarbij komt. Als je jezelf bij de 30/15 bijvoorbeeld opblaast na de 8ste interval. Dan heb je ze te hard gedaan. Doe je de 13de interval en komt je hr niet boven de 90%, dan doe je ze te zacht.

Eerder deed ik nog wel eens 60/60', maar daarbij merk ik dat mijn hartslag en mijn ademhaling tijdens de rust periode veels te hard daalde en daarom bij de volgende 60 seconde eigenlijk helemaal niet hoger kwam dan in de eerste interval. En dus lang niet het punt bereik van vo2max.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 22:36
Mistraller schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:19:
Nu had ik toch maar wat wasmachine pootjes onder de tacx gedaan, zegt Buurvrouw: "Fiets je niet meer? Ik hoor niks meer!"
Werkt dat ja, wasmachinepootjes (ik neem aan van die rubberen pucks)? Wij gaan binnenkort verhuizen naar een oude woning met houten, holle vloeren. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn, qua geluid en resonantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:41

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

nomar109 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Werkt dat ja, wasmachinepootjes (ik neem aan van die rubberen pucks)? Wij gaan binnenkort verhuizen naar een oude woning met houten, holle vloeren. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn, qua geluid en resonantie.
Ik loop zo even langs de bouwmarkt voor een setje van die pootjes voor onder mijn neo. Mijn vriendin 'klaagt' ook altijd over het geluid als ik boven aan het fietsen ben, als ze naast me staat is het veel minder zegt ze. En als het niet werkt doe ik ze onder de wasmachine.

Morgen post ik mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
nomar109 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Onder mijn tacx Bushido wel, bij de voorpoten een stukkie eendenplakband eromheen gedaan ;)

Nadat we merkten dat dit effect had, ben ik bij de Karwei nieuwe gaan halen, maar die waren wel wat stugger. De zachtste onder de tacx gestoken.
Mijn woning staat op zandgrond en heeft dus niet eens een kruipruimte; ik kan me voorstellen dat jij nog wel iets meer nodig hebt aan demping, want als er iets een klankkast is dan is het wel een houten vloer. Iedereen die ónder zo'n vloer heeft geslapen in een oud huis kent het getrippel van muizenpootjes wel ;) Laat staan het gestamp van een fiets(trainer)...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Iemand die mij kan zeggen of er soms aanbiedingen komen van zwift voor bvb 3-612 maanden abbo te nemen? Of is er enkel de huidige 15euro/maand beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 22:36
Mistraller schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Onder mijn tacx Bushido wel, bij de voorpoten een stukkie eendenplakband eromheen gedaan ;)

Nadat we merkten dat dit effect had, ben ik bij de Karwei nieuwe gaan halen, maar die waren wel wat stugger. De zachtste onder de tacx gestoken.
Mijn woning staat op zandgrond en heeft dus niet eens een kruipruimte; ik kan me voorstellen dat jij nog wel iets meer nodig hebt aan demping, want als er iets een klankkast is dan is het wel een houten vloer. Iedereen die ónder zo'n vloer heeft geslapen in een oud huis kent het getrippel van muizenpootjes wel ;) Laat staan het gestamp van een fiets(trainer)...
Ja, ik moet echt wel maatregelen nemen, want de vloer in ons nieuwe huis voldoet aan die beschrijving (ik hoop wel dat die muizen achterwege blijven). De Kickr Core kan ik wel op 4 pucks zetten, maar dan zal het voorwiel ook nog ergens op moeten rusten, anders fiets ik alleen bergafwaarts }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

nomar109 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Ja, ik moet echt wel maatregelen nemen, want de vloer in ons nieuwe huis voldoet aan die beschrijving (ik hoop wel dat die muizen achterwege blijven). De Kickr Core kan ik wel op 4 pucks zetten, maar dan zal het voorwiel ook nog ergens op moeten rusten, anders fiets ik alleen bergafwaarts }:O
Ik heb een boek onder de voorwielstand gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik twijfel tussen de kickr core en de tacx flux 2. Kan uit de reviews die ik heb gelezen geen grote verschillen tussen de twee ontdekken. Beiden lijken een goede keuze te zijn. Mee eens? En zijn er nog goede alternatieven in die prijsklasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
floriz87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:02:
Ik twijfel tussen de kickr core en de tacx flux 2. Kan uit de reviews die ik heb gelezen geen grote verschillen tussen de twee ontdekken. Beiden lijken een goede keuze te zijn. Mee eens? En zijn er nog goede alternatieven in die prijsklasse?
Hier een mooi overzicht: https://www.bikeradar.com...uides/best-smart-trainer/

Maar als je je keuze al hebt beperkt tot de twee genoemde zou ik dat lekker zo laten.

Beetje een keuze tussen BMW en Audi. Is voornamelijk een persoonlijke keuze. Beiden zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
floriz87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:02:
Ik weet niet wat de laatste status is omtrent de Flux 2. Maar tijdje terug waren er veel problemen omtrent de accuracy van de power. En weet wel dat deze problemen echt een lange tijd speelde. Kan even zo niet de laatste status hiervan terugvinden. Maar in November 21 meldde nog steeds gebruikers dit issue. Dus ik zou wat mij betreft de Flux 2 links laten liggen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Michaelg schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:48:
Voor mij zelf werken er nu 3 type Vo2Max intervallen goed.
30/15's tegen de 130% FTP, 13x per set, 4 sets in totaal met 3 min rust tussen de sets.
4 minuten intervallen op 110/112 met 2.5 minuten rust (8 intervallen)
3 minuten intervallen tegen de 120% met 3 minuten rust. (9 intervallen)

Bij deze allemaal raak ik vrij vlot in de vo2max staat. Dus ademhaling erg hoog en hartslag richting de 92 a 95% van max. Daar wil je dan ook het grootste gedeelte van de workout zijn. Kom ik boven de 95% dan schroef ik de power terug. Zwaarder is in dit geval niet altijd beter.
De power die erbij komt kijken is minder belangrijk. Doel van de training is je hart en longen trainen en veel minder de power die daarbij komt. Als je jezelf bij de 30/15 bijvoorbeeld opblaast na de 8ste interval. Dan heb je ze te hard gedaan. Doe je de 13de interval en komt je hr niet boven de 90%, dan doe je ze te zacht.

Eerder deed ik nog wel eens 60/60', maar daarbij merk ik dat mijn hartslag en mijn ademhaling tijdens de rust periode veels te hard daalde en daarom bij de volgende 60 seconde eigenlijk helemaal niet hoger kwam dan in de eerste interval. En dus lang niet het punt bereik van vo2max.
Bedankt voor de oefeningen en de tips, ik ga ze eens proberen. Mijn laatste zwift races zat ik sowieso praktisch non-stop 90-95% HR, die waren ook goed pittig, maar dat is toch meer over/under en die rust momenten zijn wel nodig om eens na te denken over cadans/ademhaling/manier van trappen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Ik heb wat zwift log files bekeken met zwiftalizer en zie daar tussen de 10 a 50 ant+ dropouts per uur. Is dat veel? :/

Edit: zal eens bluetooth proberen, voorheen was dat geen optie ivm broadcasten hartslag, dit was alleen mogelijk naar ANT+ inmiddels nook bluetooth BLE.

[ Voor 39% gewijzigd door Michiel193 op 02-02-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04

Kluus

Gang is alles

Michiel193 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:19:
Ik heb wat zwift log files bekeken met zwiftalizer en zie daar tussen de 10 a 50 ant+ dropouts per uur. Is dat veel? :/

Edit: zal eens bluetooth proberen, voorheen was dat geen optie ivm broadcasten hartslag, dit was alleen mogelijk naar ANT+ inmiddels nook bluetooth BLE.
Het lijkt me wel aan de hoge kant ja, merk je het ook tijdens het fietsen? Heb je deze guide al geprobeerd:

https://zwiftinsider.com/how-to-fix-ant-dropouts-in-zwift/

Zie ook dat laatste punt over het juiste profiel koppelen. In mijn geval heb ik mijn verbinding wel wat beter gekregen door een nabijgelegen wifi access point aan te passen naar een gunstiger kanaal. Bluetooth proberen zou ik zeker doen, maar dat heeft weer zijn eigen potentiele uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik ben van plan de tacx flux 2 of kickr core aan te schaffen. Zijn er, behalve een cassette, nog andere zaken die ik aan moet schaffen om het werkend te krijgen? Ik lees hierover verschillende berichten. In sommige reviews wordt beweerd dat er nog eea aangeschaft moet worden om de cassette vast te zetten, of dat een voorwielsteun nodig is, maar elders lees ik weer van niet. Verder vraag ik me nog af of ik een Ant+ dongle moet kopen, aangezien ik wil verbinden met mijn Ipad Pro met daarop Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
floriz87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:09:
Ik ben van plan de tacx flux 2 of kickr core aan te schaffen. Zijn er, behalve een cassette, nog andere zaken die ik aan moet schaffen om het werkend te krijgen? Ik lees hierover verschillende berichten. In sommige reviews wordt beweerd dat er nog eea aangeschaft moet worden om de cassette vast te zetten, of dat een voorwielsteun nodig is, maar elders lees ik weer van niet. Verder vraag ik me nog af of ik een Ant+ dongle moet kopen, aangezien ik wil verbinden met mijn Ipad Pro met daarop Zwift.
Klein maandje terug de Kickr Core gekocht. Een cassette er bij gekocht. Kon van iemand een kettingzweep en cassette afnemer lenen. Verder heb je niet persé iets nodig. Je iPad kan prima met bluetooth worden verbonden met de Kickr.

Edit:
Mat en Fan zijn wel aan te bevelen inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Nuevocasa op 02-02-2022 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je hebt een lockring tool nodig om de cassette vast te zetten, een ketting zweep kan handig zijn, maar als je het vliegwiel vast kan houden is dat bij monteren niet nodig, wel bij demonteren.

Voorwiel steun is niet nodig in de meeste gevallen, ik gebruik er geen icm een kickr core

Via bt verbinden is prima met een iPad

Een mat kan handig zijn, dempt wat trillingen en hou het zweet van de vloer. Maar is ook afhankelijk wat een waarop je de trainer het plaatsen.

1 of 2 fans is wel een vereiste, zonder zou ik niet op 100% kunnen functioneren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Ik heb het volgende:
Fiets
Kickr core
Cassette
Ketting
Ventilator (vacmaster 👌)
IPad (bluetooth)
Mat (optioneel)

Ik gebruik m'n fiets zowel binnen als buiten en heb voor beide situaties een casette-ketting combinatie. Dan slijt het gezamenlijk zeg maar...

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Kluus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:49:
[...]

Het lijkt me wel aan de hoge kant ja, merk je het ook tijdens het fietsen? Heb je deze guide al geprobeerd:

https://zwiftinsider.com/how-to-fix-ant-dropouts-in-zwift/

Zie ook dat laatste punt over het juiste profiel koppelen. In mijn geval heb ik mijn verbinding wel wat beter gekregen door een nabijgelegen wifi access point aan te passen naar een gunstiger kanaal. Bluetooth proberen zou ik zeker doen, maar dat heeft weer zijn eigen potentiele uitdagingen.
Met een oude bluetooth stick vind ik geen enkel bluetooth apparaat meer, die is dus stuk :| ik gebruik ook nog een USB verlengkabel bij de ANT+ stick zal die er is tussenuit halen. WiFi stond al op het juiste kanaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michiel193 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Met een oude bluetooth stick vind ik geen enkel bluetooth apparaat meer, die is dus stuk :| ik gebruik ook nog een USB verlengkabel bij de ANT+ stick zal die er is tussenuit halen. WiFi stond al op het juiste kanaal...
Ja normaal is een verlengkabel juist goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Kluus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ja normaal is een verlengkabel juist goed...
Leuk man troubleshooten... Doe liever fietsen...
Nu USB verlengkabel 1,5mtr, orginele wahoo kabel en daarop de dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09

McMiGHtY

- burp -

Michiel193 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Snap ik, wel jammer! Lijkt me leuk om met Tweakers te fietsen.
Maar dan kan als nog!

Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

ohno_nl schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Ik loop zo even langs de bouwmarkt voor een setje van die pootjes voor onder mijn neo. Mijn vriendin 'klaagt' ook altijd over het geluid als ik boven aan het fietsen ben, als ze naast me staat is het veel minder zegt ze. En als het niet werkt doe ik ze onder de wasmachine.

Morgen post ik mijn bevindingen.
Iets later dan beloofd maar hierbij mijn of beter nog mijn vriendin haar bevindingen:

Doordat ons huis holle houten vloeren heeft resoneert het geluid van de tacx die bovenstaat aardig door in de woonkamer beneden. Toen ik hier las over de wasmachinedempers heb ik een setje gekocht en de taxc daarop gezet en ben een wedstrijdje gaan rijden.

Mijn vriendin meende dat het geluid van de tacx neo iets minder aanwezig was dan zonder de wasmachinetrillingsdempers.
De taxc komt wel ongeveer 1,5 cm omhoog en wiebelt wat meer maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik om zou vallen. En door een boek onder de voorwielstandaard te leggen stond de fiets toch nog aardig waterpas...

Conclusie, verwacht geen wonderen maar alle beetjes helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Michiel193 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:19:

Volgens mij is een beetje dropout niet erg, er zit zoveel door elkaar op de 2.4Ghz band.... verspreid over een uur zou ik zeggen: valt reuze mee. Als ze op een hoopje zitten heb je er wel last van.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ohno_nl schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Iets later dan beloofd maar hierbij mijn of beter nog mijn vriendin haar bevindingen:

Doordat ons huis holle houten vloeren heeft resoneert het geluid van de tacx die bovenstaat aardig door in de woonkamer beneden. Toen ik hier las over de wasmachinedempers heb ik een setje gekocht en de taxc daarop gezet en ben een wedstrijdje gaan rijden.

Mijn vriendin meende dat het geluid van de tacx neo iets minder aanwezig was dan zonder de wasmachinetrillingsdempers.
De taxc komt wel ongeveer 1,5 cm omhoog en wiebelt wat meer maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik om zou vallen. En door een boek onder de voorwielstandaard te leggen stond de fiets toch nog aardig waterpas...

Conclusie, verwacht geen wonderen maar alle beetjes helpen :)
De verse dempers die ik had gekocht, waren ook véél stugger dan de 15 jaar oude dempers die eerst onder onze wasmachine zaten. Bovendien zijn de uitdagingen op hout véél groter dan op onze beton-op-zand vloer.
Dat wiebelen vond ik juist wel een prettige bijkomstigheid :)
Met hout denk ik dat je niet alleen trillingsgeluid hoort maar ook direct geluid dat al in je tacx geproduceerd wordt?
In jouw geval zou ik eerder aan een rockerplate denken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Volgens mij is een beetje dropout niet erg, er zit zoveel door elkaar op de 2.4Ghz band.... verspreid over een uur zou ik zeggen: valt reuze mee. Als ze op een hoopje zitten heb je er wel last van.
Ja dit klopt wel, bovendien update je trainer of slechts 1 keer per seconde je vermogen, een PM misschien iets vaker, maar dan nog. Dus als zon dropout minder dan een seconde duurt merk je er sowieso niets van. Vandaar ook mijn eerste vraag aan @Michiel193 of hij er iets van merkt of het nu toevallig in Zwiftalizer ziet want in dat laatste geval zou ik me er ook niet te veel van aantrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 03-02-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Ja ik heb wel eens het idee dat ik ineens onverklaarbaar veel weerstand of juist minder weerstand heb... Jammer dat de duur van de dropout niet weergegeven staat. Hebben jullie dan ook dropouts of zijn jullie via bluetooth verbonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Mistraller schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:38:
[...]

De verse dempers die ik had gekocht, waren ook véél stugger dan de 15 jaar oude dempers die eerst onder onze wasmachine zaten. Bovendien zijn de uitdagingen op hout véél groter dan op onze beton-op-zand vloer.
Dat wiebelen vond ik juist wel een prettige bijkomstigheid :)
Met hout denk ik dat je niet alleen trillingsgeluid hoort maar ook direct geluid dat al in je tacx geproduceerd wordt?
In jouw geval zou ik eerder aan een rockerplate denken.
Ik ga binnenkort verhuizen naar een huis met betonvloeren en een garage, tot die tijd mag mijn vriendin mijn noise cancelling koptelefoon lenen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michiel193 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:04:
Ja ik heb wel eens het idee dat ik ineens onverklaarbaar veel weerstand of juist minder weerstand heb... Jammer dat de duur van de dropout niet weergegeven staat. Hebben jullie dan ook dropouts of zijn jullie via bluetooth verbonden?
Via ant+ maar ik heb er niet zo veel nee maar ook niet 0. Afgelopen rit van 1,5 uur had ik er 3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand hier ervaring met 'wegvallende' verbindingen bij/tijdens de start van de TTT?
Dit is nu al de derde week op een rij dat we één member van het team hebben dat na een lange wachttijd (want TTT) bij het wegrijden gewoon 0W doorkrijgt van zijn trainer.
2 verschillende rijders, 2 verschillende (merk) trainers.

Zoeken op internet levert niet echt bruikbare informatie, maar ik weet in alle eerlijkheid ook niet exact welke (Engelse) zoektermen ik hiervoor zou moeten gebruiken.

Mijn hoop is op jullie gevestigd! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 08:49
Smultie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:47:
Iemand hier ervaring met 'wegvallende' verbindingen bij/tijdens de start van de TTT?
Dit is nu al de derde week op een rij dat we één member van het team hebben dat na een lange wachttijd (want TTT) bij het wegrijden gewoon 0W doorkrijgt van zijn trainer.
2 verschillende rijders, 2 verschillende (merk) trainers.

Zoeken op internet levert niet echt bruikbare informatie, maar ik weet in alle eerlijkheid ook niet exact welke (Engelse) zoektermen ik hiervoor zou moeten gebruiken.

Mijn hoop is op jullie gevestigd! :>
Is het niet een kwestie dat tijdens de wachttijd de trainer (of zijn power meter, als hij deze gebruikt als source) in slaap stand komt vanwege het lange wachten en waar hij zijn benen compleet stil houdt? Ik kan me zo maar bedenken dat bijvoorbeeld een power meter in een slaap stand terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wat ik er van begrijp is dat de heren in de pairing screen toch nog wel wat trappen, dus standby klinkt niet per se heel logisch.

Doet Zwift iets met de verbinding als je naar en uit het pairingscreen gaat? Opnieuw de verbinding opzetten elke keer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Ik kreeg een tijdje geleden ook last van drop-outs. Vaak ook op mega irritante momenten, net tijdens een belangrijke klim of de eindsprint.
Ik verbind m'n Kickr Core via Bluetooth met een Mac mini en had hier eerder letterlijk nooit last van.

Het heeft me verbazingwekkend veel Google-werk gekost om een bijzonder logische oorzaak te vinden: afstand tussen de computer en de trainer.

Ik had de Mac van de rechterkant van m'n scherm naar de linkerkant verplaatst. Doordat de ontvanger van de Kickr Core rechts zit, kwam deze net een half metertje verder weg te staan. Dat halve metertje was voldoende om van geen enkele drop-out naar 1-2 per rit te gaan.

Tegenwoordig dus de Mac op een speciaal tafeltje naast de trainer staan en nu nergens meer last van.

Wellicht voor velen van jullie logisch. Maar als ik zie hoe vaak hier over ANT+ wordt gesproken als must-have alternatief voor Bluetooth, is dit misschien eerst nog het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Gisteren eindelijk van start kunnen gaan indoor. Ant+ stick lostte mijn probleem op met mn garmin horloge. Nogmaals dank @defusion

Had wel nog wat problemen met drivers voor Ant+ op win 10 te krijgen... Maar een goeie google hit zei dat garmin discover instaleren tegelijk ook ant+ driver installeert. Dat leek dus te werken.

Dezelfde avond nog een ramp test gedaan. Ik was behoorlijk vermoeid, maar zo slecht had ik het niet voorgesteld. Ik haalde een ftp van 197. Ik had gehoopt toch ergens begin de 200 te blijven. (vorige zomer nog 240 getest)
Ik was vooral verbaasd van het andere gevoel van het zwaardere vliegwiel (tegenover mijn oude, non smart tacx)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
Joindry schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:59:

Dezelfde avond nog een ramp test gedaan. Ik was behoorlijk vermoeid, maar zo slecht had ik het niet voorgesteld. Ik haalde een ftp van 197. Ik had gehoopt toch ergens begin de 200 te blijven. (vorige zomer nog 240 getest)
Ik was vooral verbaasd van het andere gevoel van het zwaardere vliegwiel (tegenover mijn oude, non smart tacx)
Je kan het als die eerste meting met virtual power was helemaal niet vergelijken. Geen zorgen over maken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10

Phydomir

Dennis

Bekijk het positief. Als je vorig jaar op 240 zit, zal je zien dat je in het begin heel erg snel omhoog zult gaan .

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Gisteren eindelijk van start kunnen gaan indoor. Ant+ stick lostte mijn probleem op met mn garmin horloge. Nogmaals dank @defusion

Had wel nog wat problemen met drivers voor Ant+ op win 10 te krijgen... Maar een goeie google hit zei dat garmin discover instaleren tegelijk ook ant+ driver installeert. Dat leek dus te werken.

Zoals gezged, niet te vergelijken met virtual power. Daarnaast, ramp tests kan je ook beter in worden. Naarmate je het vaker doet, word je beter in het pacen van jezelf, zodat je het vaak net 1 of 2 minuten langer kan volhouden.

En daarnaast, hoe lager je begint, hoe makkelijker je je kan verbeteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Weet iemand waar de antenne* bij Tacx Neo Bike zit? Ik heb soms ook last van dropout dus ben verschillende plekken m'n Tacx USB receiver aan het neerzetten maar ik kom er niet helemaal uit.

* = Ik weet niet of het echt een antenne is, of een module, of combi. Maar met antenne snappen jullie vast wat ik bedoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij de Neo zit die hier, dat zal bij de Bike ongeveer op dezelfde plaats zijn.

Bij zijn duim aan de achterzijde van die printplaat zit de antenne.
Voor meer foto's, https://hackaday.io/project/167380-tacx-neo-the-inside-story

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xixA3mWQqxeJohT0ZFslEtvcuZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PLUTnNP5gc9XZZYlxMj90by.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Simbob op 04-02-2022 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Even een update, ik heb mijn ant+ dongle inmiddels aangesloten met een nieuwe usb3.0 kabel op een nieuwe USB 3.0hub en op een USB 3.0 poort ipv een niet USB 3.0 poort.

Resultaat nu
2 dropouts in 83 min met een rxfail trainer van 20,6% n hr strap 24,3%

Resultaat oud
49 dropouts in 50 min met een rxfail trainer van 5,8% en hr strap 19,0%

geen idee wat rxfail is maar schijnbaar moet dit zo laag mogelijk....

Belangrijkste is dat ik het gevoel had makkelijker stabiel te kunnen rijden qua vermogen en geen gekke weerstand gevoeld heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alteafr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-07 22:27
Motorbike33 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:47:
Ik kreeg een tijdje geleden ook last van drop-outs. Vaak ook op mega irritante momenten, net tijdens een belangrijke klim of de eindsprint.
Ik verbind m'n Kickr Core via Bluetooth met een Mac mini en had hier eerder letterlijk nooit last van.

Het heeft me verbazingwekkend veel Google-werk gekost om een bijzonder logische oorzaak te vinden: afstand tussen de computer en de trainer.

Ik had de Mac van de rechterkant van m'n scherm naar de linkerkant verplaatst. Doordat de ontvanger van de Kickr Core rechts zit, kwam deze net een half metertje verder weg te staan. Dat halve metertje was voldoende om van geen enkele drop-out naar 1-2 per rit te gaan.

Tegenwoordig dus de Mac op een speciaal tafeltje naast de trainer staan en nu nergens meer last van.

Wellicht voor velen van jullie logisch. Maar als ik zie hoe vaak hier over ANT+ wordt gesproken als must-have alternatief voor Bluetooth, is dit misschien eerst nog het proberen waard.
Een belangrijke klim ? Het is maar een hobby hè 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michiel193 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:41:
Even een update, ik heb mijn ant+ dongle inmiddels aangesloten met een nieuwe usb3.0 kabel op een nieuwe USB 3.0hub en op een USB 3.0 poort ipv een niet USB 3.0 poort.

Resultaat nu
2 dropouts in 83 min met een rxfail trainer van 20,6% n hr strap 24,3%

Resultaat oud
49 dropouts in 50 min met een rxfail trainer van 5,8% en hr strap 19,0%

geen idee wat rxfail is maar schijnbaar moet dit zo laag mogelijk....

Belangrijkste is dat ik het gevoel had makkelijker stabiel te kunnen rijden qua vermogen en geen gekke weerstand gevoeld heb!
Rxfail van 25% is prima volgens mij, af en toe komt er dan iets niet aan dacht ik maar dat zijn fracties van seconden, zolang het onder de 50% is en je verder geen/weinig dropouts hebt heb je geen probleem waarschijnlijk. Je moet het niet zien als echte fouten maar meer als de kwaliteit van het signaal, waarbij lager beter is.

Mooi dat het is opgelost!

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 05-02-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54

Gotez

42

Vraagje. Ik heb een Elite Tuo gekocht. Leuk ding. Vanmiddag wat op zitten spelen. Ik zie dat ik zowel via de elite app als via mijn garmin 530 een calibration uit kan voeren. Moet ik dat bij beide doen? Of maar via een manier? en ik kreeg via de app een spindown calibration van 26367. Kan ik ergens achterhalen wat normaal is? heb ik alles goed afgesteld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Alteafr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Een belangrijke klim ? Het is maar een hobby hè 8)7
De koers is leven!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
WaSteiL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Is het niet een kwestie dat tijdens de wachttijd de trainer (of zijn power meter, als hij deze gebruikt als source) in slaap stand komt vanwege het lange wachten en waar hij zijn benen compleet stil houdt? Ik kan me zo maar bedenken dat bijvoorbeeld een power meter in een slaap stand terecht komt.
Mijn Tacx Bushido is zonder stekker; alle benodigde power genereer je dus zelf door te trappen. En als je stil staat is er dus geen data. Maar die springt wel weer binnen 2 seconden actief als je begint te trappen. Dus als je een snelle start wilt dan moet je niet pas gaan trappen bij de 0 sec. Sowieso niet omdat je liefst met goeie power op de pedalen weg wilt zijn.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:27
Gotez schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:51:
Vraagje. Ik heb een Elite Tuo gekocht. Leuk ding. Vanmiddag wat op zitten spelen. Ik zie dat ik zowel via de elite app als via mijn garmin 530 een calibration uit kan voeren. Moet ik dat bij beide doen? Of maar via een manier? en ik kreeg via de app een spindown calibration van 26367. Kan ik ergens achterhalen wat normaal is? heb ik alles goed afgesteld?
Qua calibreren ligt het eraan denk ik wat je gebruikt voor de training en voor het loggen. Elite app zou genoeg moeten zijn normaal gesproken, maar ik gebruik met mijn Direto dan ook voornamelijk Zwift op een PC. De fabriekscalibratie staat meestal onder op de machine bij de sticker met serienummer etc. Vaak mag de trainer hier maximaal 5 vanaf wijken (alhoewel ik ook verhalen ken van maximaal 2). In mijn geval moet dan de aandrijfriem gespannen worden, maar hoe dat bij de Tuo zit durf ik niet te zeggen.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
Nu Corona beetje uit mijn lichaam is, gisteravond na het eten toch maar even een ontspannen rondje gefietst.
Ik zag tour de Zwift 10km. Dacht dat kan mooi even voor wie is de mol aan.

Wat heb ik mij vergist. Start ging mooi. Kon mooi mee fietsen. Maar niemand had verteld dat het eindigde met 14%. En dat bij een core ook echt. 14% is. Wat ben ik kapot gegaan.
Hoe doen mensen dit zonder klimverzet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:27
Tito129 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:35:
Nu Corona beetje uit mijn lichaam is, gisteravond na het eten toch maar even een ontspannen rondje gefietst.
Ik zag tour de Zwift 10km. Dacht dat kan mooi even voor wie is de mol aan.

Wat heb ik mij vergist. Start ging mooi. Kon mooi mee fietsen. Maar niemand had verteld dat het eindigde met 14%. En dat bij een core ook echt. 14% is. Wat ben ik kapot gegaan.
Hoe doen mensen dit zonder klimverzet?
Trainer difficulty aanpassen voor de meesten vermoed ik. Ik heb gewoon een klimverzet (want op Zwift kun je ten minste nog klimmen zonder eerst een takke eind met de auto te moeten rijden vanuit het vlakke noorden des lands)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Weet iemand waarom ik de lange ftp builder (10-12w) niet terug kan vinden? De kortere wel. Moet je een bepaald niveau hebben om die vrij te spelen? (ik ben compleet nieuw)

Gisteren mijn eerste free ride gedaan op zwift. Ben ik direct ergens verkeerd afgedraaid natuurlijk... Epic KOM opgedraaid. Heb ik al verteld dat ik absoluut niet in vorm ben en absoluut geen klimmer ben. Ik heb niet willen afgeven en ben boven geraakt. 440m klimmen was géén casual saturday ride voor mij...

Is er trouwens ergens een site waar ik mijn personal best tijden kan zien? So far vind ik de zwift software niet echt intuïtief in gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleshi
  • Laatst online: 04-08 14:08
Joindry schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:12:
Weet iemand waarom ik de lange ftp builder (10-12w) niet terug kan vinden? De kortere wel. Moet je een bepaald niveau hebben om die vrij te spelen? (ik ben compleet nieuw)

Gisteren mijn eerste free ride gedaan op zwift. Ben ik direct ergens verkeerd afgedraaid natuurlijk... Epic KOM opgedraaid. Heb ik al verteld dat ik absoluut niet in vorm ben en absoluut geen klimmer ben. Ik heb niet willen afgeven en ben boven geraakt. 440m klimmen was géén casual saturday ride voor mij...

Is er trouwens ergens een site waar ik mijn personal best tijden kan zien? So far vind ik de zwift software niet echt intuïtief in gebruik...
Om mijn tijden te vergelijken maak ik gebruik van de website Zwift power en sync ik mijn tijden met Strava. Ik deel je mening dat het lastig is binnen Zwift tijden te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Joindry schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:12:

Haha, ik ben in november vorig jaar begonnen op Zwift. Mijn eerste rit gelijk twee uur rond Innsbruck de bergen in. Wist ik veel 8)7

Maar op een gegeven moment vind je je weg wel. Er zijn veel YouTube filmpjes met tips. Die zou ik even kijken als ik jou was.

De 10/12 FTP-builder staat bij de Workouts (niet bij Plans zoals de korte versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54

Gotez

42

scraemus schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Qua calibreren ligt het eraan denk ik wat je gebruikt voor de training en voor het loggen. Elite app zou genoeg moeten zijn normaal gesproken, maar ik gebruik met mijn Direto dan ook voornamelijk Zwift op een PC. De fabriekscalibratie staat meestal onder op de machine bij de sticker met serienummer etc. Vaak mag de trainer hier maximaal 5 vanaf wijken (alhoewel ik ook verhalen ken van maximaal 2). In mijn geval moet dan de aandrijfriem gespannen worden, maar hoe dat bij de Tuo zit durf ik niet te zeggen.
Dank je wel! dan gebruik ik denk ik die in de app. Ik gebruik nu nog garmin 530 om te loggen. Maar misschien eens zwift ofzo proberen. Het is allemaal nog niet zo indrukwekkend wat ik wegtrap.

Ik zag geen sticker op het apparaat. Maar de waarden lijken te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
AntraXxX schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:04:
Aangezien ERG modus aanstaat zou dit toch ‘automatisch’ dienen te gaan, maar waarom blijft de fietstrainer dan op bijv. 280W i.p.v. 305W?
Kan ik hier iets aan doen? Zou natuurlijk graag het vereiste wattage willen fietsen om zogezegd de progressie te optimaliseren.
Hoe ervaar je dit na een maand?
Heb sinds deze week de Flux 2 en merkte vandaag ook dat de ‘erg mode’ via Zwift niet veel zoden aan de dijk zet. Bij een gelijke candans geen oplopend wattage (of meer weerstand), terwijl Zwift wel vroeg om een hoger wattage. Ik moest ofwel naar een Candans van 140 ofwel fors opschakelen (en dan hebben we ‘t over 80 > 140 watt bijvoorbeeld, moet nog wat oefenen 😇).

Nadien nog even doelbelasting op m’n edge ingesteld, en dat werkt wel goed - na schakelen past de flux de weerstand vrijwel direct aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00

Roozzz

Plus ultra

Klinkt alsof de Garmin en zwift conflicteren. Check even welke de weerstand bepaald.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

dnhelle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:48:
Iemand zich al aangemeld voor Rouvy? Lijkt een beetje op TDA maar dan met de group-ride voorzieningen van Zwift: https://rouvy.com/
Ik gebruik al een paar jaar Bkool en BigRingVR. Bkool vanwege de groepsritjes, BigRing vanwege de HQ video's voor ritjes in m'n eentje. Een paar jaar geleden had ik Rouvy al eens geprobeerd, maar toen was het nog niet veel soeps, nog de oude Virtual Trainer. Vandaag weer eens Rouvy geprobeerd met een groepsrit met augmented reality. Ik constateer dat Rouvy in de tussentijd enorm verbeterd is. Zoals ik het nu zie is een een geslaagde combi van Bkool en BigRingVR.

Van Bkool hebben ze o.a.
- groepsritten (dat mis ik echt in BigRingVR)
- augmented reality (niet op alle ritten) (waar je bij Bkool extra voor moet betalen)
- enorm veel video's
- drafting

Van BigRingVR hebben ze o.a.:
- HQ video's
- goede kwaliteit van de hellingen
- downloadable video's

Rouvy heeft dit aangevuld met o.a,:
- stukken betere website, support en app
- een uitgebreide agenda (https://my.rouvy.com/group-ride en https://my.rouvy.com/onlinerace)
- goede in-game statistics (beetje a la Zwift)
- veel betere match van helling en video (BKool zit daar vaak erg naast)

BigRing heeft weliswaar mooie video's, maar het zijn er maar +-500. Rouvy heeft er >4.000. Ik lees ook dat Rouvy binnenkort met opties komt om je credits in te wisselen voor goodies, zoals andere kleding, schoenen e.d.

Ik ga dus Rouvy de komende weken een beter proberen. Het zou zomaar kunnen dat ik volgend winterseizoen alleen nog maar op Rouvy zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfaFOzrT-ioQRdG16fvsTg5XzTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keGv9MUIbRFUZo3qY1NaPQoR.jpg?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Sherlock

No Shit

Heeft er iemand ervaring met de Tacx desktop app? Ik vind de filmpjes van Tacx wel fijn om eens iets relaxter te 'trainen', maar ik kan de Vortex die ik heb alleen maar via de app calibreren.
En aangezien dat ding dan een Bluetooth verbinding met mijn telefoon heeft is het daarna weer een gedoe om hem met de laptop te koppelen.

Met de desktop app zou het moeten kunnen, maar ik kan het gewoon niet vinden...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Microkid schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Ik gebruik al een paar jaar Bkool en BigRingVR. Bkool vanwege de groepsritjes, BigRing vanwege de HQ video's voor ritjes in m'n eentje. Een paar jaar geleden had ik Rouvy al eens geprobeerd, maar toen was het nog niet veel soeps, nog de oude Virtual Trainer. Vandaag weer eens Rouvy geprobeerd met een groepsrit met augmented reality. Ik constateer dat Rouvy in de tussentijd enorm verbeterd is. Zoals ik het nu zie is een een geslaagde combi van Bkool en BigRingVR.

Van Bkool hebben ze o.a.
- groepsritten (dat mis ik echt in BigRingVR)
- augmented reality (niet op alle ritten) (waar je bij Bkool extra voor moet betalen)
- enorm veel video's
- drafting

Van BigRingVR hebben ze o.a.:
- HQ video's
- goede kwaliteit van de hellingen
- downloadable video's

Rouvy heeft dit aangevuld met o.a,:
- stukken betere website, support en app
- een uitgebreide agenda (https://my.rouvy.com/group-ride en https://my.rouvy.com/onlinerace)
- goede in-game statistics (beetje a la Zwift)
- veel betere match van helling en video (BKool zit daar vaak erg naast)

BigRing heeft weliswaar mooie video's, maar het zijn er maar +-500. Rouvy heeft er >4.000. Ik lees ook dat Rouvy binnenkort met opties komt om je credits in te wisselen voor goodies, zoals andere kleding, schoenen e.d.

Ik ga dus Rouvy de komende weken een beter proberen. Het zou zomaar kunnen dat ik volgend winterseizoen alleen nog maar op Rouvy zit.

[Afbeelding]
Niet schrikken als je ineens zo’n virtueel augmented menneke een druk kruispunt op ziet vliegen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kluus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Niet schrikken als je ineens zo’n virtueel augmented menneke een druk kruispunt op ziet vliegen! ;)
Mijne reed gisteren door rood. Levensgevaarlijk _O-

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 08:49
Sherlock schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:06:
Heeft er iemand ervaring met de Tacx desktop app? Ik vind de filmpjes van Tacx wel fijn om eens iets relaxter te 'trainen', maar ik kan de Vortex die ik heb alleen maar via de app calibreren.
En aangezien dat ding dan een Bluetooth verbinding met mijn telefoon heeft is het daarna weer een gedoe om hem met de laptop te koppelen.

Er is ook een Tacx Mobile app die hetzelfde biedt. Ik heb tijden lang TDA gebruikt vanwege een jaar gratis premium. Het doet wat het moet doen, maar dat was het dan ook een beetje. Grootste nadeel was dat de app nogal veel van mijn systeem vroeg en twee zaken naast elkaar, bijvoorbeeld TDA en Netflix soms rare situaties tot gevolg had in TDA. Met TrainerRoad en nu Zwift heb ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

WaSteiL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Er is ook een Tacx Mobile app die hetzelfde biedt. Ik heb tijden lang TDA gebruikt vanwege een jaar gratis premium. Het doet wat het moet doen, maar dat was het dan ook een beetje. Grootste nadeel was dat de app nogal veel van mijn systeem vroeg en twee zaken naast elkaar, bijvoorbeeld TDA en Netflix soms rare situaties tot gevolg had in TDA. Met TrainerRoad en nu Zwift heb ik dat niet.
De Desktop app staat op mijn laptop, waarvan ik het grotere scherm tov de Android phone toch wel zer waardeer. Vandaar dat ik het graag in de Desktop app wil doen. De Android app doe thet prima hoor, maar dat kleine schermpje bevalt me niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Kunnen jullie wel inloggen op de Tacx cloud, via je Garmin account? Ik was het bijna vergeten, maar dat constante gedoe met inloggen bij Tacx staat me ook steeds meer tegen.

Edit: het is gelukt door eerst uit te loggen van mijn Garmin account.

[ Voor 17% gewijzigd door Sherlock op 08-02-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vandaag ritje in Neokyo en ik vraag me steeds af wat er voor rare vracht op die treinen zit. Iemand een idee?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49
Mistraller schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:18:
Vandaag ritje in Neokyo en ik vraag me steeds af wat er voor rare vracht op die treinen zit. Iemand een idee?
Transport van vloeibaar ijzer oid!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Sinds kort de eigenaar van een VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer. Werkt met Kinomap en zou moeten werken met iconsole. De ervaring met Kinomap was zoals ik verwachtte maar ik krijg hem niet werkend met iconsole. Zag op play store ook een hoop commentaar dat de app niet meer werkt. Op zich geen ramp maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pepper92 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Hoe ervaar je dit na een maand?
Heb sinds deze week de Flux 2 en merkte vandaag ook dat de ‘erg mode’ via Zwift niet veel zoden aan de dijk zet. Bij een gelijke candans geen oplopend wattage (of meer weerstand), terwijl Zwift wel vroeg om een hoger wattage. Ik moest ofwel naar een Candans van 140 ofwel fors opschakelen (en dan hebben we ‘t over 80 > 140 watt bijvoorbeeld, moet nog wat oefenen 😇).

Nadien nog even doelbelasting op m’n edge ingesteld, en dat werkt wel goed - na schakelen past de flux de weerstand vrijwel direct aan
Ik heb hier instant last van zodra ik mijn Wahoo Elmnt aanzet tijdens een sessie met Sufferfest (met de Flux S). Ik heb zelf het idee dat de ANT+ connectie dan direct voorkeur krijgt boven de BT connectie naar de Sufferfest app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mistraller schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:18:
Gelletjes zonder verpakking

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 09-02-2022 11:55 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Sander schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Ik heb hier instant last van zodra ik mijn Wahoo Elmnt aanzet tijdens een sessie met Sufferfest (met de Flux S). Ik heb zelf het idee dat de ANT+ connectie dan direct voorkeur krijgt boven de BT connectie naar de Sufferfest app.
Waarom zet je je Elemnt aan? Je trainer is neem ik aan gekoppeld met Sufferfest, dus het lijkt me onnodig. Of is die setup wezenlijk anders dan trainer + Zwift? Mijn Elemnt Bolt ligt namelijk de hele winter stof te vangen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:34

Ik heb een Tacx Vortex vorig jaar op Zwift maar niet enorm fan van.
Nu zag ik ook dat TDA beschikbaar is met filmpjes. Eerst op mobiel geprobeerd en dat vond ik best leuk werken. Vorige week TDA geïnstalleerd. Nadat ik wat moeite had om deze met Bluetooth te connecten (ik moest gewoon erg lang wachten) Moet ik zeggen dat het erg fijn werkt.
Wel was het even uitzoeken hoe ik na 30 dagen premium trail een nieuwe premium kon afsluiten. Maar dit gaat dus via tacx cloud.

Betreft het calibreren. Daarvoor moet je verbonden zijn met de tacx vortex. Dan bij toestelbeheer en daar zou je hem moeten kunnen instellen en caliberen.

Ik kan het nu niet zien. Maar kan morgen thuis even kijken hoe je er precies komt.
Anders via de mobiele app. Dat werkt ook zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nixo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Ik heb een Tacx Vortex vorig jaar op Zwift maar niet enorm fan van.
Nu zag ik ook dat TDA beschikbaar is met filmpjes. Eerst op mobiel geprobeerd en dat vond ik best leuk werken. Vorige week TDA geïnstalleerd. Nadat ik wat moeite had om deze met Bluetooth te connecten (ik moest gewoon erg lang wachten) Moet ik zeggen dat het erg fijn werkt.
Wel was het even uitzoeken hoe ik na 30 dagen premium trail een nieuwe premium kon afsluiten. Maar dit gaat dus via tacx cloud.

Betreft het calibreren. Daarvoor moet je verbonden zijn met de tacx vortex. Dan bij toestelbeheer en daar zou je hem moeten kunnen instellen en caliberen.

Ik kan het nu niet zien. Maar kan morgen thuis even kijken hoe je er precies komt.
Anders via de mobiele app. Dat werkt ook zonder problemen.
Thanks! Ja, via de mobiele app geen probleem, behalve dan dat ik het idee heb dat de bluetooth verbinding dan 'vastgehouden' wordt. Ik zal het ook nog eens in de TDA proberen als ik niet klaar zit voor een rit, dan heb ik misschien wat meer geduld om het juiste icoontje te vinden :)

Ik vind het verder wel fijn fietsen zo met die filmpjes; je waant je nog eens op een vakantiebestemming en je kunt echt zo hard of zacht fietsen als je zelf wil. Gisteren heb ik geprobeerd in zone 3 te blijven en dat is me zelfs grotendeels gelukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik heb een probleem met het aansturen van mijn Wahoo Kickr Core met ANT+.

Wanneer ik een verbinding maakt met bluetooth dan wordt in ERG mode de trainer correct aangestuurd (de weerstand wordt geregeld). Wanneer ik echter met ANT+ verbind dan wordt de weerstand niet verhoogd. Deze blijft laag (50 watt ofzo) terwijl in de app staat dat ik bijvoorbeeld al op 200 watt moet zitten. Dit probleem treedt zowel op in de SYSTM app als de Trainerroad app.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik heb sinds ik een update heb gedaan naar win11 een probleem om ant+ stick werkend te krijgen.
Maar ik zag net dat een handmatige driverupdate dit probleem zou moeten verhelpen.
Nu is het voor mij niet zo erg. Ik gebruik deze enkel om mn HR af te lezen. Maar zou wel fijn zijn als het weer werkt.

https://forums.zwift.com/...dows-solution-here/570013

Dit vanavond eens testen, mogelijk lost het jou probleem ook op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
Sherlock schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Thanks! Ja, via de mobiele app geen probleem, behalve dan dat ik het idee heb dat de bluetooth verbinding dan 'vastgehouden' wordt. Ik zal het ook nog eens in de TDA proberen als ik niet klaar zit voor een rit, dan heb ik misschien wat meer geduld om het juiste icoontje te vinden :)

Ik vind het verder wel fijn fietsen zo met die filmpjes; je waant je nog eens op een vakantiebestemming en je kunt echt zo hard of zacht fietsen als je zelf wil. Gisteren heb ik geprobeerd in zone 3 te blijven en dat is me zelfs grotendeels gelukt. ;)
Ja het is leuk fietsen. Al werkt het zoeken nog niet echt soepel. En even iets aanklikken om in detail te bekijken en dan terug te springen naar het begin, mag je de hele lijst weer doorwerken.

Ook leuk om naar andere mensen toe te fietsen met de live optie. Al zit je dan snel niet meer in D2 of D3 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Stofkapje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:46:
Ik heb een probleem met het aansturen van mijn Wahoo Kickr Core met ANT+.

Wanneer ik een verbinding maakt met bluetooth dan wordt in ERG mode de trainer correct aangestuurd (de weerstand wordt geregeld). Wanneer ik echter met ANT+ verbind dan wordt de weerstand niet verhoogd. Deze blijft laag (50 watt ofzo) terwijl in de app staat dat ik bijvoorbeeld al op 200 watt moet zitten. Dit probleem treedt zowel op in de SYSTM app als de Trainerroad app.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb hier vorig jaar al een keer genoemd dat mijn Kickr Core ook moeilijk deed met 2 bluetooth connecties met hetzelfde apparaat. Net alsof de Core maar door een apparaat tegelijk aangestuurd kan worden. Ik heb toen de Wahoo app van mijn telefoon af gegooid omdat anders mijn Companion app niks deed.

Waarom niet gewoon via bluetooth verbinden als je dan een werkend systeem hebt?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
Nixo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:50:
Ik heb sinds ik een update heb gedaan naar win11 een probleem om ant+ stick werkend te krijgen.
Maar ik zag net dat een handmatige driverupdate dit probleem zou moeten verhelpen.
Nu is het voor mij niet zo erg. Ik gebruik deze enkel om mn HR af te lezen. Maar zou wel fijn zijn als het weer werkt.

Dank voor de tip. Alleen denk ik niet dat dit mijn probleem oplost. Ik kan bijvoorbeeld wel met mijn HR band een werkende connectie maken met ANT+. Tevens speelt dit probleem zowel op mijn Android telefoon (die ook ANT heeft) als op mijn laptop. Het lijkt dus echt iets te zijn met de Kickr Core zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
coelho schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Ik heb hier vorig jaar al een keer genoemd dat mijn Kickr Core ook moeilijk deed met 2 bluetooth connecties met hetzelfde apparaat. Net alsof de Core maar door een apparaat tegelijk aangestuurd kan worden. Ik heb toen de Wahoo app van mijn telefoon af gegooid omdat anders mijn Companion app niks deed.

Waarom niet gewoon via bluetooth verbinden als je dan een werkend systeem hebt?
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik geef de voorkeur aan ANT+ omdat dit normaal gesproken betrouwbaarder werkt dan bluetooth. En daarnaast wil ik als Tweaker natuurlijk alle opties kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Nixo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:50:

Ik had dat ook op mijn laptop en method 1 was inderdaad de fix. Windows 11 geeft bij optional updates netjes een ant+ driver update aan, geinstalleerd en het werkte gelijk.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bluetooth is een 1 op 1 verbinding, je kan niet je app met bluetooth verbinden en dan ook nog eens je headunit dan gaat het inderdaad stuk. Dit kan wel met Ant+ je kan je app met ant+ verbinden en dan ook nog met je headunit uitlezen. Uiteraard kan het controllable deel van je trainer nog steeds maar naar één app luisteren.

Ik weet niet of je het door elkaar kan gebruiken, dus Bluetooth voor de app en ant+ sensors uitlezen met je headunit, mijn Tacx Neo 1 kan dit volens mij in ieder geval niet, die schakelt naar één van de twee communicatie protocols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Waarom zet je je Elemnt aan? Je trainer is neem ik aan gekoppeld met Sufferfest, dus het lijkt me onnodig. Of is die setup wezenlijk anders dan trainer + Zwift? Mijn Elemnt Bolt ligt namelijk de hele winter stof te vangen.
Ik was aan het testen met een losse cadansmeter omdat die van de Flux niet accuraat is, en daarin wilde ik een gecombineerd wattage + cadans kunnen vergelijken van de 2 bronnen.

Overigens gebruik ik bijv wel mijn Garmin horloge om ook de HR van een activiteit uit te lezen om zo de metrics in Garmin Connect te vullen van activity minutes etc etc omdat de gesyncte workout van Sufferfest > Garmin niet meegenomen wordt in die berekeningen. Dus die loopt mee op de HR band en discard ik de activiteit aan het eind (Want sufferfest heeft juiste data en synced die alsnog).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:02:
Bluetooth is een 1 op 1 verbinding, je kan niet je app met bluetooth verbinden en dan ook nog eens je headunit dan gaat het inderdaad stuk. Dit kan wel met Ant+ je kan je app met ant+ verbinden en dan ook nog met je headunit uitlezen. Uiteraard kan het controllable deel van je trainer nog steeds maar naar één app luisteren.

Ik weet niet of je het door elkaar kan gebruiken, dus Bluetooth voor de app en ant+ sensors uitlezen met je headunit, mijn Tacx Neo 1 kan dit volens mij in ieder geval niet, die schakelt naar één van de twee communicatie protocols.
ANT+ is ook geen "verbinden". Het is gewoon een broadcast. (In elk geval bij de sensors)

Ieder ANT+ device zend als het ware uit: "Ik ben een xxxx-sensor. Ik heb ID: XXX. Mijn meting is XXXX. Mijn batterijlevel is XXX."

En op de ontvanger zeg je gewoon luister naar sensor ID xxxx

Wikipedia: ANT (network)

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michaelg
Voor de TR gebruikers. Zojuist is de nieuwe feature FTP prediction in early access gegaan.

https://www.trainerroad.c...tection/69122?u=sasha1103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Michaelg schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:35:
Voor de TR gebruikers. Zojuist is de nieuwe feature FTP prediction in early access gegaan.

https://www.trainerroad.c...tection/69122?u=sasha1103
Thanks voor de tip!
Zie nu ook dat polarized training uitstaat. Dus die ook meteen maar aangezet :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:54
Thanks voor de tip! Heb beide ook aangezet

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:36
Na mijn eerdere gezeur in deze thread over mijn defecte kickr core en niet door kunnen trainen i.c.m. garantieafhandeling Futurum, wel zo netjes om nog even terug te koppelen hoe de afhandeling is gegaan.

Ik heb op vrijdag de 28e de KICKR Core ingepakt en teruggestuurd naar Futurum. Dat was nogal een gesleep (22KG). 2 pakketpunten namen het pakket niet eens aan, want te groot / zwaar. PostNL had er ook moeite mee aangezien ze het bezorgmoment tot 2x toe aan hebben gepast. :+

Uiteindelijk precies een week later een nieuwe Kickr Core ontvangen. Nog even getwijfeld of ik deze niet direct op Marktplaats zet om vervolgens een beter/duurder model aan te schaffen. Valt me op dat er een behoorlijk gat zit tussen de Mid-end modellen en High-End. Grofweg 400-500 euro waar je vervolgens niet erg veel meer voor terug krijgt (roadfeel, meer vermogen, stijgingspercentage). Daarnaast is de KICKR Core zelfs 120 euro goedkoper geworden na vorig jaar (!).

Besloten om deze dus maar te houden. En die andere extra uitgave maar te 'besparen' voor een andere fietsinvestering (de hobby is al duur genoeg).

Maandag even een proefritje gedaan. Viel me direct op dat de Core enorm stil is. Mijn defecte is in de loop van de tijd steeds luider geworden, wat je dus niet opmerkt bij regelmatig gebruik.

Prima oplossing dus van Futurum. De komende tijd wel in de gaten houden of deze wel heel blijft. Als ik het goed heb begrepen loopt je garantie doorgaans vanaf het 1e moment van aanschaf. De teller start niet opnieuw bij een vervangend exemplaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
Melantrix schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Ik had dat ook op mijn laptop en method 1 was inderdaad de fix. Windows 11 geeft bij optional updates netjes een ant+ driver update aan, geinstalleerd en het werkte gelijk.
Ik heb uiteindelijk de driver van de website van de maker gehaald die het gelukkig nog online had staan.

Edit: Chat met Garmin support. We zijn niet gek. Het zit niet in de desktop app. Enkel mobiel. En er zijn geen plannen om het beschikbaar te maken op korte termijn.

Ik ben in de desktop app aan het zoeken geweest. Maar het scherm "Instellen Tacx Vortex" en vervolgens Kalibreer. Die staat enkel in de mobiele app lijkt het zo.....

[ Voor 7% gewijzigd door Nixo op 10-02-2022 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nixo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:58:
[...]
Ik ben in de desktop app aan het zoeken geweest. Maar het scherm "Instellen Tacx Vortex" en vervolgens Kalibreer. Die staat enkel in de mobiele app lijkt het zo.....
Bedankt voor het zoeken, en ook voor het niet kunnen vinden. Ik vond mezelf al zo lomp ;)

• La1974
Dix0r schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:47:
Na mijn eerdere gezeur in deze thread over mijn defecte kickr core en niet door kunnen trainen i.c.m. garantieafhandeling Futurum, wel zo netjes om nog even terug te koppelen hoe de afhandeling is gegaan.

Ik heb op vrijdag de 28e de KICKR Core ingepakt en teruggestuurd naar Futurum. Dat was nogal een gesleep (22KG). 2 pakketpunten namen het pakket niet eens aan, want te groot / zwaar. PostNL had er ook moeite mee aangezien ze het bezorgmoment tot 2x toe aan hebben gepast. :+

Uiteindelijk precies een week later een nieuwe Kickr Core ontvangen. Nog even getwijfeld of ik deze niet direct op Marktplaats zet om vervolgens een beter/duurder model aan te schaffen. Valt me op dat er een behoorlijk gat zit tussen de Mid-end modellen en High-End. Grofweg 400-500 euro waar je vervolgens niet erg veel meer voor terug krijgt (roadfeel, meer vermogen, stijgingspercentage). Daarnaast is de KICKR Core zelfs 120 euro goedkoper geworden na vorig jaar (!).

Besloten om deze dus maar te houden. En die andere extra uitgave maar te 'besparen' voor een andere fietsinvestering (de hobby is al duur genoeg).

Maandag even een proefritje gedaan. Viel me direct op dat de Core enorm stil is. Mijn defecte is in de loop van de tijd steeds luider geworden, wat je dus niet opmerkt bij regelmatig gebruik.

Prima oplossing dus van Futurum. De komende tijd wel in de gaten houden of deze wel heel blijft. Als ik het goed heb begrepen loopt je garantie doorgaans vanaf het 1e moment van aanschaf. De teller start niet opnieuw bij een vervangend exemplaar. :)
Ik ga er maar vanuit dat een deel van de meerprijs ook zit in een betere kwaliteit cq levensduur van een high-end fietstrainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Ik ga er maar vanuit dat een deel van de meerprijs ook zit in een betere kwaliteit cq levensduur van een high-end fietstrainer.
Inderdaad, hier staat al vijf jaar zonder enig probleem een eerste generatie Neo te draaien die door twee personen zeer intensief gebruikt wordt en die behalve een keer wat nieuw vet in het body nog geen onderhoud nodig heeft gehad. Ik zou nog altijd niet weten wat er aan zou kunnen upgraden, behalve een hele smartbike dus dat ding heeft zijn prijs van destijds wel terug verdiend.

Voor de fiets die er op gaat accepteren we vaak een veel hogere meerprijs voor discutabelere "gains" :).

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 10-02-2022 12:38 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Dix0r schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:47:

Ik had in 2019 een kick core gekocht en toen via Wahoo garantie geclaimd. Die kwamen hem ook netjes ophalen wat wel fijn was. Wel jammer dat ik 3! (2 waren al brak bij aankomst en de ander was na een paar honderd virtuele km ook weer rare aanlopende geluiden aan het maken) nieuwe trainers later pas een goed werkend exemplaar had. Wel een gratis upgrade naar een kickr '18 gekregen uiteindelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 10-02-2022 12:41 ]

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:36
La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet of je dat zomaar aan kunt nemen. Qua duurzaamheid onderling heb ik maar weinig info kunnen vinden. Behalve dat ieder model, dus ook high-end modellen, zo nu en dan wel eens een issue heeft (gehad). Wel ervaringen van sommige die al jaren trainen zonder problemen en andere die hun trainer wel 3x hebben teruggestuurd. Wellicht eens een bericht naar Hambini sturen >:).

De markt voor smart-trainers is ook nog relatief jong. Alleen wanneer je het stukje 'elektronica/smart' vergeet bestaan trainers natuurlijk al heel lang. Dus anderzijds is het lagerprobleem wat ik had op mijn KICKR Core toch wel merkwaardig. Ik kijk het nog even aan met dit model. Mocht hij op een (te) korte termijn stuk lopen ga ik eens voor een Tacx.

Een Elite durf ik sowieso niet aan aangezien dat Italiaans is en ik dit associeer met te onderhoudsintensieve Alfa Romeo's :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Geen idee of er mensen nog op zoek zijn, maar was net bij Mantel in Utrecht en daar staan heel wat trainers te koop, waaronder de Wahoo Kickr Core voor 599 euro.

Ik had laatst een probleem met het calibreren. Uiteindelijk een mailtje gestuurd naar Wahoo. Binnen een dag een reactie met een heel - waarschijnlijk vrij standaard - stappenplan voor verdere diagnose. Uiteindelijk bleek het BT signaal van de Ipad die ik bij het fietsen ook gebruik te interfenieren met die van m'n telefoon en Kickr Core waardoor deze niet goed kon caliberen. Zowel op de Ipad als telefoon stonden programma's voor de Kickr Core waardoor deze blijkbaar op de achtergrond - ook al zijn de programma's niet actief - toch contact zoekt met de Kickr.

Lang verhaal kort, BT op de Ipad uit en probleem was opgelost. Echt fijn zo'n helpdesk!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsiek
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09-2022
Hoi allemaal

Ik heb een TAXC flux S en heb een voorwielsteun gekocht om meer stabiliteit te krijgen tijdens het fietsen. Nu zorgt die voorwielsteun dat het voor wiel omhoog komt. Als ik meet vanaf de as is dat ongeveer 36 cm. De hoogte van het achterwiel staat op 33 cm. De voorwielsteun zorgt er dus voor dat de fiets permanent scheef staat. Hebben meer mensen hier last van?

Gr
Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
joint_me schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Ik weet niet eens hoe ik moet zoeken 8)7

Club weer opgeheven, geen zin om iedereen te moeten volgen om uit te nodigen.
Ik probeerde zojuist zelf een Gathering of Tweakers club te starten echter die naam is al bezet.... Iemand interesse om het beheer samen te doen?
Pagina: 1 ... 107 ... 161 Laatste