3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Het staat / heeft wel in sommige garantie bepalingen gestaan, maar volgens mij vooral om in te dekken in de tijd dat trainers vrij nieuw waren en nog niet duidelijk was hoe frames erop zouden reageren.
Inmiddels is wel duidelijk dat er weinig schades zijn in de praktijk. In veel garantie bepalingen is de paragraaf geschrapt, want anders verkoop je minder frames (er zijn veel trainers tegenwoordig). Ook op YouTube zijn zat filmpjes te vinden van hoeveel "abuse" een carbon frame kan hebben; heel hoge puntdruk is eigenlijk het enige echte gevaar.
Hier ook vanuit het MTB-topic in dit topic terecht gekomen. Jaren in de winter in de sportschool spinning gedaan. 4 jaar geleden een non-smart spinning fiets gekocht en kon me redelijk motiveren om minimaal 1x per week indoor te fietsen maar je mis dan inderdaad de instructeur, mede sporters en video. Ik keek via Netflix documentaires en luisterde naar muziek via Spotify. Playlist van 70-90 BPM (http://sortyourmusic.playlistmachinery.com) sluit prima aan bij de spinninglessen in de sportschool. Cyclemasters geprobeerd maar vond ik niet echt wat. Enkele maanden geleden overgestapt naar een smarttrainer en heb via Marktplaats een oude racefiets gekocht. Deze puur voor op de trainer. Als app gebruik ik Zwift. Met de kennis van nu had ik dit 4 jaar geleden moeten doen!JT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:58:
Ben hier eens even aan het kijken naar aanleiding van wat posts in het mtb-topic. Zijn er hier mensen overgestapt van een goede spinningfiets naar een trainer? Mensen die toch terug zijn gegaan naar een goede spinningfiets of heb je het toch zo gehouden? En waarom? Een trainer + fiets is wel echt een serieuze investering en met de video's waar ik het mee wil gebruiken zal ik toch zelf de weerstand in moeten stellen, waardoor smart voor mij niet heel relevant is.
Verder zou ik me niet veel zorgen maken over je frame. Dat zelfde zeiden ze ook over fietsendragers maar zelfs de meest carbon kritische personen uit mijn fietsgroep zijn allemaal over op carbon.
[ Voor 6% gewijzigd door Switek op 20-01-2022 09:49 ]
Ervaringen kan ik hier wel op het forum opzoeken maar heb een aantal specifieke vragen.
Hoe zit het met aanzetten voor/tijdens het sprinten? Ben niet echt een sprinter maar het aanzetten tijdens een demarrage moet wel wat natuurlijker aanvoelen.
Zo las ik dat de fiets juist in tegenovergestelde richting beweegt dan in werkelijkheid.
Iets wat niet bevorderlijk is voor wanneer je weer de weg op gaat.
Hoe doen jullie dat met zweet wat op de plate druppelt. Afvegen natuurlijk maar op lange termijn.
Heb nu gewoon een mat die ik regelmatig schoon maak met een sopje. Dat lijkt me bij een plate weer wat lastiger te gaan tenzij je alles er af wilt halen.
Scheelt het enorm ivm belasting op lichaamsdelen? + Punt volgens velen is dat het je onderrug minder belast omdat je er niet zo statisch op zit.
(Ik heb geen enkele probleem daarmee)
Ik heb wel interesse in zo'n plate maar twijfel nog of het een meerwaarde heeft t.o.v een gewone set up
I bad beat my meat by busting my nuts!
Exact expert nodig?
Zat vandaag wat in dit topic wat te lezen en kwam de ing bank aanbieding van de Flux 2 tegen.
Dit lijkt mij wel 1 van de voordelige opties voor een andere trainer?
Verder dan alleen nieuwe cassette en ketting nodig?
Of is het verstandiger dit indoor seizoen af te maken met de in wheel en in de zomer voor andere indoor trainer te kijken? Zullen er nieuwe modellen komen? (Misschien wat glazenbol..)
Ik denk niet dat je veel nieuwe trainer modellen moet verwachten. De laatste paar jaar is het aanbod redelijk stabiel en is er ook niet heel veel meer verbeterd heb ik het idee.Tito129 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:21:
Nadat de fysio vertelde dat ik wat minder moest hardlopen en wat meer moest fietsen voor mijn knie heb ik de laatste maand trainerroad gedaan op mijn 10jaar oude tacx flow. (Om wheel trainer) met fortiusant. Mijn vriendin begint wat te klagen over het geluid.
Zat vandaag wat in dit topic wat te lezen en kwam de ing bank aanbieding van de Flux 2 tegen.
Of is het verstandiger dit indoor seizoen af te maken met de in wheel en in de zomer voor andere indoor trainer te kijken? Zullen er nieuwe modellen komen? (Misschien wat glazenbol..)
De Tacx Flux komt zonder cassette, dus die zal je erbij moeten kopen, als je ketting die op je fiets zit niet versleten is dan hoef je die niet persé te wisselen.
Ze raden aan een cassette met hetzelfde bereik als je op de weg gebruikt, omdat dan je kettinglengte blijft kloppen.
De Flux is wel lastiger om op te bergen, je kan het ding niet inklappen en er zit geen handvat aan.
Een Elite Diretto Suito of Diretto XR is wat makkelijker opbergen denk ik.
(Of een Wahoo Kickr of Tacx Neo, maar die zijn weer veel duurder)
Als opbergen geen issue is dan is de Tacx een fijne trainer, heb hier de eerste versie staan.
Tot nu toe alle badges binnen
Hierna maar eens een trainingsprogramma starten. Wil flink wat oefenen op heuvels. Is ook enorm nuttig voor bij het mountainbiken in Drenthe/Limburg
De Flux is (veel) stiller dan de Tacx Flow, maar niet het stilste. Als geluid echt een belangrijke factor is, bijvoorbeeld voor slapende kleine kinderen dan kan je beter nog net even die paar honderd euro meer uitgeven en voor een Kickr of Neo2 gaan. Als geld een belangrijke factor is dan verschuift de overweging weer naarrichting Flux.Tito129 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:21:
Nadat de fysio vertelde dat ik wat minder moest hardlopen en wat meer moest fietsen voor mijn knie heb ik de laatste maand trainerroad gedaan op mijn 10jaar oude tacx flow. (Om wheel trainer) met fortiusant. Mijn vriendin begint wat te klagen over het geluid.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
/f/image/DRpMuUiuy91zR0qRtj90vYJx.png?f=fotoalbum_large)
Kwam ik qua kosten en geluid ook nog tegen.
Zit ook al 11 speed cassette bij. Helaas heb ik 10 speed fiets.
Zag ook wel goede recensie. Iemand hier ervaring er mee
[ Voor 40% gewijzigd door Tito129 op 23-01-2022 18:24 ]
Het is voor mij een beetje onderhouden/kwakkelen deze winter. Eind oktober voor de 1e keer besmet met corona en vorige week voor de 2e keer… Tot nu toe 4/8 etappes gedaan van TDZ op rustiger tempo om mijn lichaam niet over de kling te jagen. Om die reden ben ik ook geen trainingsschema gestart deze winter.Dennahz schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:57:
En houden jullie het allemaal wat vol, dat Tour de Zwift?Ik doe meestal 2 ritten per stage en dan 1 op de loopband. TDZ is namelijk beschikbaar ook voor de hardlopers.
Tot nu toe alle badges binnenMorgenochtend weer beginnen met de lange rit van stage 5. Werkt enorm motiverend zo
![]()
Hierna maar eens een trainingsprogramma starten. Wil flink wat oefenen op heuvels. Is ook enorm nuttig voor bij het mountainbiken in Drenthe/Limburg
Van deze beweren ze ook dat ie geweldig en stil is. Maar gaat maar tot 800w.Tito129 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:04:
https://jetblackcycling.e...lt-bicycle-indoor-trainer
[Afbeelding]
Kwam ik qua kosten en geluid ook nog tegen.
Zit ook al 11 speed cassette bij. Helaas heb ik 10 speed fiets.
Zag ook wel goede recensie. Iemand hier ervaring er mee
https://www.wielerkoopjes...2z2iNyfEh7thoC1s8QAvD_BwE
Persoonlijk zou ik het bij de bekende merken tacx, wahoo etc. houden.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Los nog van een beetje gezond chauvinisme, kan dat met support krijgen ook een voordeel zijn.
Die JetBlack Volt en die Xplova Noza One lijken zo op het eerste gezicht gewoon op schaamteloze kopieën van de Wahoo Kickr Core.
TdZ is het voor mij niet helemaal en doe liever groepsritten of races. Tot nu toe één TdZ etappe echt gereden en de overige drie via late join in een paar kilometer 'completed'Dennahz schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:57:
En houden jullie het allemaal wat vol, dat Tour de Zwift?Ik doe meestal 2 ritten per stage en dan 1 op de loopband. TDZ is namelijk beschikbaar ook voor de hardlopers.
Tot nu toe alle badges binnenMorgenochtend weer beginnen met de lange rit van stage 5. Werkt enorm motiverend zo
Het is maar wat je er van maakt. Heb er twee gedaan terwijl ik een TrainerRoad workout aan het doen was (TR regelt ERG, Zwift registreer alleen het wattage). Andere twee heb ik als begin van m'n langere endurance ritjes gedaan. Je komt dan vanzelf in een groepje wat hetzelfde tempo rijdt.tiesvts schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:22:
Ik doe tot nu toe ook alle lange ritten bij tdz..maar relaxte groepsritten zijn het zeker niet. Het zijn meer wedstrijden waarin jezelf ook harder fietst dan je van te voren van plan was. Uiteindelijk wel lekker en geeft mij wel goed gevoel dat ik dus blijkbaar prima harder/dieper kan gaan dan ik dacht..
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
De laatste heb ik als FTP-test gebruikt. Vanaf de start 20 minuten boven de 300W proberen rijden.
Resultaat: FTP gestegen naar 302.
Na 20 minuten reed ik in 90e positie. Nadien veel rustiger gereden en nog 330e ofzo geëindigd.
Deze week ga ik er nog 2 trainingen van Ineos bijdoen: https://www.ineosgrenadie...aining-camp-only-on-zwift
Maar wel overgenomen door Garmin. De support is verder nog goed. Ik kreeg zonder gedoe een vervangende Neo 2, na 23 maanden.RobbieT schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:59:
Tacx is Made in The Netherlands.
Los nog van een beetje gezond chauvinisme, kan dat met support krijgen ook een voordeel zijn.
Die JetBlack Volt en die Xplova Noza One lijken zo op het eerste gezicht gewoon op schaamteloze kopieën van de Wahoo Kickr Core.
If it aint fixed, it's broken.
Daar heb je ook gewoon recht op mocht hij niet te repareren zijn.Tjebakka schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:55:
[...]
Maar wel overgenomen door Garmin. De support is verder nog goed. Ik kreeg zonder gedoe een vervangende Neo 2, na 23 maanden.
Maakt de keuze van een fiets echt verschil of is dit gewoon een leuke bijkomstigheid
Zie o.a. https://zwiftinsider.com/fastest-bikes-at-each-level/Alteafr schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:06:
Beste , zit nog niet zo heel lang op swift maar inmiddels level 10 , betekent dat ik o.a een fiets kan uitzoeken met voldoende druppels.
Maakt de keuze van een fiets echt verschil of is dit gewoon een leuke bijkomstigheid
(wielset maakt groter verschil en voor een lagere 'prijs')
[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 24-01-2022 20:39 ]
Dit is een betere, level 6 die wielset kopen. Maakt veel verschil
Maar ik heb zelf nog een half level voor de "DT Swiss ARC 1100 DICUT DISC wheels" te gaan en dan kan de Tron eindelijk weer in het archief!

De actie om eerst de Ultimate te 'kopen' en een rit later de Trek klimfiets te krijgen was wel zonde van de drops. Maar ja ik wilde graag op mijn eigen fiets rijden. Al rij ik nu bijna altijd op de Aeroad.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Op level 31 is het momenteel de Cervelo S5 of Trek Madone icm ENVE SES 8.9 die het wint op het vlakke. Tron is nog wel 7 seconden sneller. Vanaf level 35 veranderd dat, omdat je dan toegang hebt tot de Zipp 808/Super9, die winnen het dan met 1 seconde. Level 42 die DT Swiss ARC 1100 Dicut, die pakt 10 seconden op Tron op een vlakke rit.
Aha komt het door die groepset bug. Ik wist al dat ze het voordeel van de Aeroad iets terug gebracht hadden nadat hij in het begin echt het snelste was in alle situaties (met de juiste wielset) maar nu komt daar dus die bug overheen...rolandos582 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:20:
@Kluus De Canyon Aeroad was heel lang te beste maar door de nieuwe groepset bug is die zwaarder en daardoor momenteel niet meer de snelste.
Op level 31 is het momenteel de Cervelo S5 of Trek Madone icm ENVE SES 8.9 die het wint op het vlakke. Tron is nog wel 7 seconden sneller. Vanaf level 35 veranderd dat, omdat je dan toegang hebt tot de Zipp 808/Super9, die winnen het dan met 1 seconde. Level 42 die DT Swiss ARC 1100 Dicut, die pakt 10 seconden op Tron op een vlakke rit.
Inderdaad, bijna level 42 dus!

Laatst met een defecte smartphone stuurde Amazon er gelijk een af, nog voordat ik mijn oude had opgestuurd.
Toch wel een beetje jammer aangezien Futurum altijd wel geroemd wordt voor hun klantenservice voor de fanatieke fietser. Ik sta nu dus letterlijk binnen stil en ben genoodzaakt buiten te gaan fietsen (in het donker en kou)
Hoe zijn de lange termijn ervaringen hier met Wahoo's? Heb geen zin in ieder 1,5 jaar een apparaat met stukken. Kan het vervangende exemplaar natuurlijk doorverkopen en eens voor Tacx o.i.d. gaan.
Bijbehorende video met pijnlijk geluid van kapotte kickr
10 juni 2020 aangeschaft. Vanaf ~ de herst periode (oktober) zit ik er tot maart toch wel minimaal 2 a 3 uurtjes per week op. Sinds de komst van mijn dochter enorm fijn want je springt toch ff snel op de fiets.
Geen ervaring met de Wahoo, maar het gebeurd blijkbaar vaker:Dix0r schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:11:
Hoe zijn de lange termijn ervaringen hier met Wahoo's? Heb geen zin in ieder 1,5 jaar een apparaat met stukken. Kan het vervangende exemplaar natuurlijk doorverkopen en eens voor Tacx o.i.d. gaan.
YouTube: Kickr Core noise (bad bearing)
Schijnt een slecht lager te zijn.
Als je op het Youtube kanaal van Shane Miller kijkt dan zie je dat Tacx ook wel wat issues heeft gehad met o.a. de eerste Flux exemplaren als ook een aantal Neo's.
[ Voor 14% gewijzigd door RobbieT op 25-01-2022 15:52 ]
de mijne draait nog prima na 2 jaar (2-3 uur per week het hele jaar door, tegenwoordig zelfs nog meer, want de fiets van mijn vrouw staat er nu ook regelmatig op).
volgens garmin connect zit ik op 326 uur
Voor wat betreft de kickr heb je waarschijnlijk net pech, maar met Futurum heb ik ook vaak gedoe gehad als ik de klantenservice nodig had. Bijvoorbeeld een keer voor wielen waarvan de decals bij aankomst al half los hingen, in plaats van dat ik de wielen zo kon omruilen werd het een hoop ge-emmer met de fabrikant of ze een nieuw velletje decals konden opsturen, wat uiteindelijk ook nog eens niets geworden is.Dix0r schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:11:
Heb mijn Kickr Core kapot getrapt. Heb al garantie aangemeld bij Futurum. Ze willen hem eerst terughebben voordat ze garantieafhandeling doen (en dus nieuwe / refurbished / werkende toesturen). Ik had gevraagd om alvast een vervangend exemplaar, dat doen ze niet.![]()
Laatst met een defecte smartphone stuurde Amazon er gelijk een af, nog voordat ik mijn oude had opgestuurd.
Toch wel een beetje jammer aangezien Futurum altijd wel geroemd wordt voor hun klantenservice voor de fanatieke fietser. Ik sta nu dus letterlijk binnen stil en ben genoodzaakt buiten te gaan fietsen (in het donker en kou). Gelukkig sta ik volgende week op de ski's, met een beetje mazzel heb ik er hierna een retour.
[YouTube: kickr core fail / noise]
10 juni 2020 aangeschaft. Vanaf ~ de herst periode (oktober) zit ik er tot maart toch wel minimaal 2 a 3 uurtjes per week op. Sinds de komst van mijn dochter enorm fijn want je springt toch ff snel op de fiets.
Bij Mantel heb ik diverse malen probleemloos producten kunnen omruilen, ik krijg gewoon een nieuwe en de winkel handelt het verder af met de leverancier, dat vind ik goede service. Scheelt misschien wel dat ik bij Mantel gewoon even langs een superstore kan rijden.
ik heb al 2 keer eerder exact hetzelfde probleem met mijn Kickr Core gehad. De eerste keer na een paar maanden. Met Futurum afgestemd om garantie rechtstreeks via Wahoo af te handelen. Kreeg eerst een nieuwe opgestuurd en kon daarna de defecte opsturen. Echt een top service van Wahoo. De nieuwe Kickr Core heeft het net geen 2 jaar volgehouden. Wederom dezelfde problemen. Deze keer moest de afhandeling via Futurum en heb deze eerst terug moeten sturen voor garantie en daardoor lang, mede vanwege leveringsproblemen, zonder trainer gezeten.Dix0r schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:11:
Heb mijn Kickr Core kapot getrapt. Heb al garantie aangemeld bij Futurum. Ze willen hem eerst terughebben voordat ze garantieafhandeling doen (en dus nieuwe / refurbished / werkende toesturen). Ik had gevraagd om alvast een vervangend exemplaar, dat doen ze niet.![]()
Toch wel een beetje jammer aangezien Futurum altijd wel geroemd wordt voor hun klantenservice voor de fanatieke fietser. Ik sta nu dus letterlijk binnen stil en ben genoodzaakt buiten te gaan fietsen (in het donker en kou). Gelukkig sta ik volgende week op de ski's, met een beetje mazzel heb ik er hierna een retour.
[YouTube: kickr core fail / noise]
Uiteindelijk heb ik complete aankoopbedrag teruggekregen en heb ik, met bijbetaling, een Kickr Core v5 rechtstreeks bij Wahoo besteld. Hier tot op heden nog geen problemen mee.
Ik heb mijn defecte Neo destijds in de Futurumshop winkel afgeleverd, omdat ik die ook eens wilde zien, maar het gevolg was dat ik hem ook weer daar moest ophalen. Dus als je hem in de winkel af dropt, vraag dan of het vervangende product gewoon naar je thuisadres gestuurd kan worden.
Hello fellow humans
15 December 4DP test. Daarna blok van 6 weken gedaan. Op 4 januari covid en week ziek geweest ook nog, maar toch hele mooie progressie met de 4DP test vandaag!Requiem19 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:33:
[...]
Neuromusculair (5 sec): 880 watt
Aerobic Capacity (1 minuut): 380 watt
MAP (5 minuten): 260 watt
FTP (20 minuten): 211 watt
Ter vergelijking m'n Power curve waardes afgelopen jaar:
5 second en: 989 watt
1 minuut: 469 watt
5 minuten: 310 watt
20 minuten: 250 watt
Dus ik ben of een stuk minder fit (deels wel waar) of binnen fietsen leidt tot lagere waardes. Maakt op zich niet uit, belangrijkste voor nu is dat de trainingen op de juiste intensiteit zijn.
De 211 watt FTP vond ik wel opvallend, heb anderhalve maand terug no 1 uur lang buiten 230 watt gereden.
Neuromusculair (5 sec): 880 watt -> 1005 watt
Aerobic Capacity (1 minuut): 380 watt -> 433 watt
MAP (5 minuten): 260 watt -> 286 watt
FTP (20 minuten): 211 watt -> 233 watt
NM + 14,2%
AC + 13,9%
MAP + 10%
FTP + 10,4%

En dan kijk ik naar de uitslag, zie ik de top 10 allemaal met een veel lager gemiddelde finishen, dan denk ik echt

Haha oeioei mij licht een beetje glooiend parcoers wel, al ben ik niet de lichtste met 1,92m en 83 kg, ik kan redelijk vermogen duwen op dat soort stukjes. Buiten train ik ook veel in de heuvels bij Nijmegen en MTB helpt ook wel denk ik met dat soort korte kuitenbijtertjes. En blij dat het aanbeeld er toch was uitgesloopt als powerup!rolandos582 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:05:
Elke keer weer die races methoogtemeters en elke keer pakken ze me weer... Blijft toch een lastig iets, zelfs als ze minder lang duren. Ben toch blij dat Groningen zo vlak is qua races.
En dan kijk ik naar de uitslag, zie ik de top 10 allemaal met een veel lager gemiddelde finishen, dan denk ik echt
Maar al met al blijft het toch een zwaar parcours met die glooiende kant eindigend in die sprint. Uiteindelijk 9e geworden en een ander teamlid 3e. Verder hebben we als team ook nog wel wat sprint punten gepakt, dacht zelf dat ik ook nog een paar keer top 10 was op de sprint maar achteraf op zwiftpower toch niet helaas.
Was wel weer een leuke. Volgende week TTT dat vind ik ook wel prettig meestal.
Ik kom veelal ook de lagerproblemen tegen. (wél met name op het oudere Kickr Core model).
Dat wil m.i. toch wel wat zeggen. Ik denk dat ik tot de doelgroep behoor die redelijk fanatiek is en dus binnen 2 jaar tegen problemen aanloopt. Het zou me niets verbazen als bij andere dit pas na de garantie termijn a 2/3/4/5 jaar optreed. In dat geval heb je gewoon pech en kan ie bij het oud vuil (en zou me niets verbazen als men ze ook gewoon op marktplaats knalt).
Als een Elite of Tacx bijvoorbeeld beter te boek staat qua duurzaamheid zou dat voor mij op dit moment een no-brainer zijn.
Anyway hij moet dus terug naar Futurum, lekker handig ook wanneer je voor zo'n lomp geval uiteraard de originele doos net 2 maanden geleden bij het oud papier hebt gezet. Ik ga even kijken hoe de garantie afhandeling loopt qua doorlooptijd; de beschikbaarheid van trainers is momenteel wat beter dan vorig jaar. Hij is op dit moment zelfs goedkoper dan in 2020!
Futurum heeft er zelfs nog op voorraad. Ik snap daarom ook niet waarom ze niet gewoon nieuwe alvast opsturen. Volgens mij is dat nou juist het voordeel van zo'n grote partij en kunnen ze hier qua klantenservice onderscheidend zijn (zoals @Kluus al aangeeft w.b.t. Mantel). Ze verkopen die trainers als warme broodjes. Als mijn LBS zo reageert zou ik daar geen probleem mee hebben.
Gisteren trouwens direct geconfronteerd met de harde realiteit van buiten fietsen. Een mooie voorwiel wipeout met de MTB in mul zand. Dat soort problemen heb je binnen dus ook niet
[ Voor 6% gewijzigd door Dix0r op 26-01-2022 08:53 ]
Wat voor een gedoe levert dit dan weer op, voor bijvoorbeeld Futurum... Zitten ze met een trainert waar @Dix0r op heeft getraind, die in het ergste geval bij terugsturen ook nog schade oploopt oid en vervolgens niet als nieuw verkoopbaar is. etc etc etc.
Ik heb enkele jaren geleden een Wahoo Kickr Snap gekocht, prima ding en wilde niet direct de duurste aanschaffen omdat ik me afvroeg of dat indoor trainen daadwerkelijk zo leuk is. Na 1.5 jaar ging de Snap ook kapot, hierover heb ik contact gehad met Mantel en ik moest hem ook opsturen, ik denk dat ik maximaal 2 weken moest wachten en met wat geld bijleggen heb ik toen de Kickr Core terug gekregen.
Het onderzoeken en repareren van zo'n apparaat, als het al gebeurd, doet men ook centraal (bij Wahoo) en in het beste geval bieden ze die idd refurbished aan.
Wellicht is de tip van @MazZz nog een goede (bij akkoord Futurum rechstreeks met Wahoo afstemmen).
Snap wel degelijk dat ik een beetje aan het azijnpissen ben. Het liefst wil ik zo min mogelijk gedoe en z.s.m. doortrainen
[ Voor 10% gewijzigd door Dix0r op 26-01-2022 09:29 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Maar je hebt geluk, want het is nu even droog waardoor je prima buiten kan trainen, als het in december was geweest, met al die regen...

[ Voor 33% gewijzigd door Kluus op 26-01-2022 15:31 ]
Die zit in de FTP builder. Ik zat daar ook mee. Ik heb besloten dat de sterretjes niet belangrijk zijn. ERG uit en flinke weerstand in de app( dan hoef ik niet te schakelen) en praktisch volle bak die 10 seconden doe ik. Dan bij de 1:50m rust ERG weer aan .jasperz89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:43:
Vraagje voor de mensen die zo’n ftp programma fietsen op zwift. Ik had vandaag een strength training waarbij er in de linker kolom “sprints” van 270watt gevraagd worden op basis van ftp. Echter staat er in m’n scherm 10sec full gas wat neerkomt op 10sec 600-700watt, maar hiervan krijg ik geen sterretje in de linker kolom. Wat is nou juist? Volle bak gaan of houden aan de wattages links?
Zo heb ik hem nu ook opgepakt inderdaad, lijkt me dat je die 10 sec echt moet sprinten en alles moet geven. Thanks!noodgang schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Die zit in de FTP builder. Ik zat daar ook mee. Ik heb besloten dat de sterretjes niet belangrijk zijn. ERG uit en flinke weerstand in de app( dan hoef ik niet te schakelen) en praktisch volle bak die 10 seconden doe ik. Dan bij de 1:50m rust ERG weer aan .
Het halen van alle sterren in een work out zorgt er alleen maar voor dat je meer XP points haalt (zit een bepaalde multiplier aanvast) verder doet dat niks.jasperz89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:43:
Vraagje voor de mensen die zo’n ftp programma fietsen op zwift. Ik had vandaag een strength training waarbij er in de linker kolom “sprints” van 270watt gevraagd worden op basis van ftp. Echter staat er in m’n scherm 10sec full gas wat neerkomt op 10sec 600-700watt, maar hiervan krijg ik geen sterretje in de linker kolom. Wat is nou juist? Volle bak gaan of houden aan de wattages links?
Ja ik zit in het juiste topic

Mijn voorband stond ineens plat. Moest er wat sealant bij gooien, oppompen en even rond zwaaien met het voorwiel en daarna was het weer allemaal goed. Vanochtend ook nog op druk. Misschien was tubeless maken van de fiets voor de "winterslaap" niet zo handig.
Prioriteiten zijn geluid én betrouwbaarheid. Nu weet ik dat de kickr Core stiller is. Maar ik heb momenteel een oude band-op-rol systeem. Als de kickr 0 scoort qua geluid en mijn oude rollen een 10. Waar zit de flux 2 dan?
Verder hoor ik hier en daar dat die kickr core minder duurzaam zou zijn, maar ik kan er moeilijk een lijn in trekken. Hebben tweakers hier hetzelfde gevoel? Of denken jullie dat dit een foute steekproef is?
[ Voor 9% gewijzigd door Joindry op 27-01-2022 12:20 ]
Daar begrijp ik (soms) ook echt niks van. Een beetje verschil oke, maar in sommige races gewoon een verschil van 0,5 / 0,6 w/kg?rolandos582 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:05:
Waren dat vlakke etappes?LGU schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Daar begrijp ik (soms) ook echt niks van. Een beetje verschil oke, maar in sommige races gewoon een verschil van 0,5 / 0,6 w/kg?
Dan is w/kg minder belangrijke dan absoluut vermogen.
Bergop zal iemand van 90 kg die 270watt trapt even hard gaan als iemand van 60kg die 180 watt trapt.
Als beiden op het vlakke echter 3,0 w/kg trappen, zal degene die 90kg weegt een stuk harder gaan.
Tja, het peloton vraagt een bepaald vermogen om erin te kunnen blijven, zeg 200watt. Zeker op de vlakke routes ontstaan er grote verschillen in de w/kg, want de absolute watts variëren niet zoveel ongeacht het gewicht en formaat van de rijder. Stel je twee dames voor die gezamenlijk finishen. Beiden trappen ongeveer 200watt, maar de een weegt 50kg (4w/kg) en de ander 66kg (3w/kg).LGU schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Daar begrijp ik (soms) ook echt niks van. Een beetje verschil oke, maar in sommige races gewoon een verschil van 0,5 / 0,6 w/kg?
Dit geeft soms interessante effecten in ttt's bij de dames. Waarbij de sterkste rijdster op basis van ftp in w/kg, niet of amper op kop komt. Want haar "zwakkere" teamgenoten kunnen een hoger absoluut vermogen leveren. Dus zij moet op kop extra hard werken of het team vertraagt.
Je kan nog wat sparen door goed te draften en minimaal op kop te komen, maar het gewicht is de grote factor.
If you can see, look. If you can look, observe
Ja, grotendeels wel. O.a. Bell-lap, Innsbruck (leg snapper) en Richmond.Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Waren dat vlakke etappes?
Dan is w/kg minder belangrijke dan absoluut vermogen.
Bergop zal iemand van 90 kg die 270watt trapt even hard gaan als iemand van 60kg die 180 watt trapt.
Als beiden op het vlakke echter 3,0 w/kg trappen, zal degene die 90kg weegt een stuk harder gaan.
Mij viel op dat mijn totale waarden hoger waren dan (bijna) iedereen die boven me geeindigd is maar dat ik er echt totaal finaal af werd gereden zodra het ook maar even berg op ging.
Ik vermoed mijn grootste nadeel mijn lengte is (1,93m) en daardoor een hogere weerstand (CdA?) ervaar.
Die hebben de Jim v.d. Berg tip wel door.LGU schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Was iets met je benen stilhouden toch?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Tsja, het is denk ik een persoonlijke vraag. Ik denk niet dat hier veel gebruikers zijn die uit eigen ervaring een Kickr Core en een Flux 2 hebben gebruikt en ze kunnen vergelijken met elkaar. Hoogstens een keer wanneer ze deze hebben getest bij bijvoorbeeld een Mantel store.Joindry schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:19:
Aankoopadvies gevraagd, ik sta op het punt slimme rollen aan te schaffen. Kandidaten zijn Kickr CORE en Tacx Flux 2.
Prioriteiten zijn geluid én betrouwbaarheid. Nu weet ik dat de kickr Core stiller is. Maar ik heb momenteel een oude band-op-rol systeem. Als de kickr 0 scoort qua geluid en mijn oude rollen een 10. Waar zit de flux 2 dan?
Verder hoor ik hier en daar dat die kickr core minder duurzaam zou zijn, maar ik kan er moeilijk een lijn in trekken. Hebben tweakers hier hetzelfde gevoel? Of denken jullie dat dit een foute steekproef is?
Ik denk dat beide apparaten elkaar amper ontlopen, de Tacx zijn iets meer wattage aan te kunnen 2000 watt en de Kickr Core 1800 Maar goed. De kans dat jij dit aantikt of uberhaupt een renner van het Tweakers forum dit aantikt is nihil.
Daarnaast is de Kickr stiller...
Ach ik denk dat het een persoonlijke keuze wordt, beide prima materiaal. Heb zelf de Core en werkt super nooit een probleem gehad en zit 2 jaar garantie op.
Ik snap het even niet - jouw totale waardes (dus absoluut vermogen, bijv 270 watt) was hoger dan andere mensen die boven je geeindigd zijn. Was jouw w/kg ook hoger dan mensen die boven je geeindigd zijn?LGU schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:04:
[...]
Ja, grotendeels wel. O.a. Bell-lap, Innsbruck (leg snapper) en Richmond.
Mij viel op dat mijn totale waarden hoger waren dan (bijna) iedereen die boven me geeindigd is maar dat ik er echt totaal finaal af werd gereden zodra het ook maar even berg op ging.
Ik vermoed mijn grootste nadeel mijn lengte is (1,93m) en daardoor een hogere weerstand (CdA?) ervaar.
Want dan zit het verschil in iets anders dan absoluut vermogen versus w/kg. Dan spelen ze Zwift gewoon slimmer door beter te draften en/of beter te weten wanneer ze hun benen moeten stilhouden of niet denk ik
Ik heb even screenshot genomen van Zwifpower. Onderste regel zijn mijn waarden:Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:09:
[...]
Ik snap het even niet - jouw totale waardes (dus absoluut vermogen, bijv 270 watt) was hoger dan andere mensen die boven je geeindigd zijn. Was jouw w/kg ook hoger dan mensen die boven je geeindigd zijn?
Want dan zit het verschil in iets anders dan absoluut vermogen versus w/kg. Dan spelen ze Zwift gewoon slimmer door beter te draften en/of beter te weten wanneer ze hun benen moeten stilhouden of niet denk ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aTyDZygadhrEevueBFWfkHai.jpg?f=user_large)
Op de 20 en 5 minuten is mijn vermogen hoger en bij 1 minuut lijkt het omslaagpunt nog net in mijn voordeel te zijn. Sprints weet ik van dat ik niet heel sterk ben en dus verlies.
Ik zat met de zelfde afweging en dan heb je ook het prijs verschil nog.pier87 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Tsja, het is denk ik een persoonlijke vraag. Ik denk niet dat hier veel gebruikers zijn die uit eigen ervaring een Kickr Core en een Flux 2 hebben gebruikt en ze kunnen vergelijken met elkaar. Hoogstens een keer wanneer ze deze hebben getest bij bijvoorbeeld een Mantel store.
Ik denk dat beide apparaten elkaar amper ontlopen, de Tacx zijn iets meer wattage aan te kunnen 2000 watt en de Kickr Core 1800 Maar goed. De kans dat jij dit aantikt of uberhaupt een renner van het Tweakers forum dit aantikt is nihil.
Daarnaast is de Kickr stiller...
Ach ik denk dat het een persoonlijke keuze wordt, beide prima materiaal. Heb zelf de Core en werkt super nooit een probleem gehad en zit 2 jaar garantie op.
De Kickr Core is nu bij bike-compontens.de 609,07 en de tacx flux 2 is bij de ING in de aanbieding.
Als ik alle reviews lees zijn beide niet slecht. Ik ben voor het gevoel voor de wahoo gegaan.
Edit: ik zie nu dat je dan wel 1,93 m bent maar je bent ook behoorlijk licht bent voor je lengte, daardoor lijkt je W/kg hoog, maar als dit een vlakke race was tellen de absolute vermogens zwaarder, die 3,5 W/kg van de bovenste rijder is meer absoluut vermogen dan jouw 4,0 W/kg. Bij een vlakke tijdrit (dus drafting even buiten beschouwing latend) zal hij dan toch sneller zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door Kluus op 27-01-2022 14:23 ]
Cervelo S5 was mijn keuze tot gisteren. Nu toch maar de (lelijke) Tron gekozen.Kluus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:08:
@LGU ik denk toch dat het met draften te maken heeft en misschien fiets keuze (je gebruikt toch geen TT fiets hoop ik?). Ik ben ook 192cm en zit vaak ook wat lager of gelijk aan de mensen die om mij heen eindigen dus aan cda ligt het denk ik niet echt.
Edit: ik zie nu dat je dan wel 1,93 m bent maar je bent ook behoorlijk licht bent voor je lengte, daardoor lijkt je W/kg hoog, maar als dit een vlakke race was tellen de absolute vermogens zwaarder, die 3,5 W/kg van de bovenste rijder is meer absoluut vermogen dan jouw 4,0 W/kg. Bij een vlakke tijdrit (dus drafting even buiten beschouwing latend) zal hij dan toch sneller zijn.
Over smaak valt niet te twisten, ik vind de Tron ook niet speciaal mooi maar een S5 vind ik persoonlijk niet bepaald mooierLGU schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:41:
[...]
Cervelo S5 was mijn keuze tot gisteren. Nu toch maar de (lelijke) Tron gekozen.
Maar zonder gekheid, ik denk niet dat dat heel veel verschil gemaakt heeft dan, de S5 is op Zwift ook geen langzame fiets als je daarbij ook goede wielen had. Naast het eventuele koersspel denk ik denk dat je het toch moet zoeken in absoluut vermogen, waar @Requiem19 het ook al over had. Dat is in sommige gevallen bij jou gewoon lager, W/kg zegt vooral iets als de weg omhoog gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 27-01-2022 14:47 ]
Interessant, ik heb even de eerste kolom keer het gewicht gedaan, dan komt dit eruit:LGU schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Ik heb even screenshot genomen van Zwifpower. Onderste regel zijn mijn waarden:
[Afbeelding]
Op de 20 en 5 minuten is mijn vermogen hoger en bij 1 minuut lijkt het omslaagpunt nog net in mijn voordeel te zijn. Sprints weet ik van dat ik niet heel sterk ben en dus verlies.
1 298,55
2 273,8
3 251,6
4 273,8
5 319,8
6 259
7 273,6
8 297,5
9 268,6
10 252
11 259,2
12 280
Als we dan even sorteren op vermogen hoog/laag zit jij op P4:
5 319,8
1 298,55
8 297,5
12 280
2 273,8
4 273,8
7 273,6
9 268,6
11 259,2
6 259
10 252
3 251,6
Op absoluut vermogen zit je dus op P4, op w/kg zit je in deze groep op P1. Dan is de enige logische conclusie dat je met name handiger moet zwiften qua draften en weten wanneer je je vermogen moet gebruiken.
Ik weet niet hoeveel seconden de laatste kolom is, maar lijkt er idd op dat je qua explosiviteit tov de rest minder bent (wat je zelf ook zegt). Dan heb je dus de kans dat een groepje wegrijdt bergop en daarna samenwerkt (allemaal draften) terwijl jij alleen komt te zitten (hoog vermogen rijden, maar langzamere km/h).
Thanks voor de uitleg en het uitzoeken!Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:26:
[...]
Interessant, ik heb even de eerste kolom keer het gewicht gedaan, dan komt dit eruit:
1 298,55
2 273,8
3 251,6
4 273,8
5 319,8
6 259
7 273,6
8 297,5
9 268,6
10 252
11 259,2
12 280
Als we dan even sorteren op vermogen hoog/laag zit jij op P4:
5 319,8
1 298,55
8 297,5
12 280
2 273,8
4 273,8
7 273,6
9 268,6
11 259,2
6 259
10 252
3 251,6
Op absoluut vermogen zit je dus op P4, op w/kg zit je in deze groep op P1. Dan is de enige logische conclusie dat je met name handiger moet zwiften qua draften en weten wanneer je je vermogen moet gebruiken.
Ik weet niet hoeveel seconden de laatste kolom is, maar lijkt er idd op dat je qua explosiviteit tov de rest minder bent (wat je zelf ook zegt). Dan heb je dus de kans dat een groepje wegrijdt bergop en daarna samenwerkt (allemaal draften) terwijl jij alleen komt te zitten (hoog vermogen rijden, maar langzamere km/h).
Laatste kolom is 15sec en daar moet ik zeker in kunnen verbeteren want zodra het kort & krachtig berg op gaat (zoals de legsnapper) lig ik er gewoon van af.
Ja en dan wordt jij er dus afgefietst en moet je in je eentje of klein groepje weer terugkomen bij iedereen die wel bij elkaar blijft.LGU schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Thanks voor de uitleg en het uitzoeken!
Laatste kolom is 15sec en daar moet ik zeker in kunnen verbeteren want zodra het kort & krachtig berg op gaat (zoals de legsnapper) lig ik er gewoon van af.
Om dan terug te komen moet je een hoger absoluut vermogen fietsen, terwijl de rest in het groepje lekker kan draften.
Kortom, door de minder sterke 15s waardes loopt alles in de soep!
Verder zag ik dat in de companion app de Clubs feature is uitgerold. Vraag me wel af hoe nuttig het is met max 100 leden. Ook wel benieuwd wat er met je club gebeurt als je de Zwift subscription pauzeert / stopzet.
Je kan overigens lid worden van 3 clubs (inclusief je eigen club als je die hebt).
Als ik met de Garmin 1030+ buiten fiets wordt de rit nadien wel in TR app weergegeven, terwijl als ik een rit met een Garmin Fenix 5+ opneem niet… iemand enig idee?
Fiets en daarbijbehorende sensoren kunnen afwijken van elkaar… of worden alleen (buiten)ritten met een PM in TR weergegeven?
die deed in de groep 9 seconden trappen en 1 seconde benen stil. Ook deed hij heuvel op nog wat dingen op zijn manier om energie te sparen. Sowieso altijd over de top heen trappen.mhr-zip schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Die hebben de Jim v.d. Berg tip wel door.
Was iets met je benen stilhouden toch?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dan heb je fors doorgetraptedoappelhof schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:21:
Zo, gisteren voor het eerst sinds eind 2020 weer eens gekoerst op zwift. Was even een shock to the system maar wel kunnen eindigen met een win in de a klasse
Ben wel benieuwd naar je waardes in dat geval!
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
186 is wat ambitieus gebleken. Blijf helaas bijzonder licht; spiermassa aankomen is een enorme opgave.Michaelg schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:19:
https://zwiftpower.com/events.php?zid=2684270
60 Kg bij 186. Das flink skinny
Ik zie dat ze al gepost zijn.Stufferdt schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:59:
[...]
Dan heb je fors doorgetrapt![]()
Ben wel benieuwd naar je waardes in dat geval!
Ter info, de kickr core staat op bol.com voor 599 sinds vandaag.Tito129 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Ik zat met de zelfde afweging en dan heb je ook het prijs verschil nog.
De Kickr Core is nu bij bike-compontens.de 609,07 en de tacx flux 2 is bij de ING in de aanbieding.
Als ik alle reviews lees zijn beide niet slecht. Ik ben voor het gevoel voor de wahoo gegaan.
Auw 😬 net te vroeg. Is niet anders. Voor andere. In het topic een goede aanbieding!Joindry schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Ter info, de kickr core staat op bol.com voor 599 sinds vandaag.
Ik had geluk, ik heb nog even gewacht en nu toch wel gescoord. Via mijn werk (bonnen aan 5% op bol) en 1.5% via de provider een kickr core kunnen scoren voor 560 euro.Tito129 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:18:
[...]
Auw 😬 net te vroeg. Is niet anders. Voor andere. In het topic een goede aanbieding!
Bedankt voor de tipJoindry schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Ter info, de kickr core staat op bol.com voor 599 sinds vandaag.

Netjes. Heb die van mij vandaag binnen gekregen. Direct nieuwe ketting en cassette mee besteld. Vanmiddag alles geïnstalleerd. Alleen is mijn voorblad toch wel iets meer versleten dan verwacht.Joindry schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Ik had geluk, ik heb nog even gewacht en nu toch wel gescoord. Via mijn werk (bonnen aan 5% op bol) en 1.5% via de provider een kickr core kunnen scoren voor 560 euro.
Na afstellen van derailleur alles op de wahoo geplaatst. Even heel kort gefietst. Het is toch een stuk fijner dan de wheel on! ( en stiller). Helaas door mijn COVID besmetting nog even rustig aan. Heb nergens last van. Behalve vermoeidheid. Morgen weer een dag.
[ Voor 40% gewijzigd door Tito129 op 29-01-2022 20:18 ]
Heeft het nog zin om te ‘investeren’ in een ‘goede’ cassette (heb nu Shimano 105 op mijn fiets), of ga ik niks merken van bijvoorbeeld de Decathlon variant?
Probleem is dat de 105 11-32 die ik wilde kopen overal waar ik zoek uitverkocht is.
https://www.rullensfietse...5-r7000-11-speed-cassettePepper92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:22:
Net een Tacx aangeschaft via de ING deal
Heeft het nog zin om te ‘investeren’ in een ‘goede’ cassette (heb nu Shimano 105 op mijn fiets), of ga ik niks merken van bijvoorbeeld de Decathlon variant?
Probleem is dat de 105 11-32 die ik wilde kopen overal waar ik zoek uitverkocht is.
Je moet een beetje geluk hebben, in principe maakt het niet zoveel uit. Gewoon een 105 cassette op de trainer is prima. Decathlon heeft meestal ook die R7000 wel op voorraad.
Thanks, kon m echt niet vinden. Gisteren uiteindelijk een 105 11-speed 11-28 besteld die ik wel in voorraad tegenkwam - zet die op mijn fiets (‘t is hier zo vlak als wat) en zet de 11-32 op de Tacxrolandos582 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:00:
[...]
https://www.rullensfietse...5-r7000-11-speed-cassette
Je moet een beetje geluk hebben, in principe maakt het niet zoveel uit. Gewoon een 105 cassette op de trainer is prima. Decathlon heeft meestal ook die R7000 wel op voorraad.
https://www.dcrainmaker.c...-acquire-trainerroad.html
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Heb afgelopen weken beide geprobeerd. Vond het super fijn om met TR te fietsen. Even snel 30min of 45min trainen. Maar miste rond fietsen met zwift wel. Maar beide aanhouden werd mij te duur. Doe nu af een workout in zwift. Maar die zijn niet zo geavanceerd als TR. Voor weinig kort durende.MrAngry schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:15:
Gaat Zwift Trainerroad kopen? Big if true:
Dus het kan een mooi compleet pakket worden.
Als ze beide sterktes gaan combineren (structuren training + werelden en virtuele races) dan wordt het een blok!.MrAngry schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:15:
Gaat Zwift Trainerroad kopen? Big if true:
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren bij de Early subscribers. Ik zit nog steeds op 99 dollar voor trainerroad. Een No brainer voor dat bedrag! Zwift eigenlijk nog niet geprobeerd wegens geen direct drive trainer. Paar ik zou wel benieuwd zijn naar deze merger!
Ja, dat zou wel echt een powerhouse zijn ineens. Ik ben wel enthousiast ook, denk wel dat de prijzen omhoog gaan dan (maar de featureset ook).Tarkin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:41:
[...]
Als ze beide sterktes gaan combineren (structuren training + werelden en virtuele races) dan wordt het een blok!.
Trainerroad heeft toch echt wel de betere schema's, die van Zwift zijn wat een zootje. Maar Zwift trekt me enorm vanwege de wedstrijdjes. Dit zou het beste van beide werelden zijn als je het mij vraagt.
Omdat we hier nu eenmaal tweakers zijn heb ik gisteren op de laatste rit op mijn oude rollen maar wat dB metingen gedaan. Kwestie we kunnen vergelijken.
Ik deed een nulmeeting (0 Watt natuurlijk), op mijn FTP (230 Watt) en full-gas 30 sec (geen idee hoeveel Watt dat is)
Ik mat ook effectief aan het bedje van mijn dochter, in de kamer ernaast. Ik moet wel zeggen dat ik verbaasd was dat full gas toch 65dB was aan het bed in kamer ernaast.
Maar later deze week meer, in een mooi kadertje enzo
[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 31-01-2022 09:34 ]
Anders moet het op invite.
[ Voor 11% gewijzigd door joint_me op 31-01-2022 10:51 ]
Hello fellow humans
Ligt aan de prijs.pier87 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:55:
Zou prachtig zijn mocht dit waar zijn.
Trainerroad heeft toch echt wel de betere schema's, die van Zwift zijn wat een zootje. Maar Zwift trekt me enorm vanwege de wedstrijdjes. Dit zou het beste van beide werelden zijn als je het mij vraagt.
Ik vind alleen TR prima. Als je dan een (gereduceerd) Zwift abo er bij moet nemen....
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Tsja, zal wel duurder worden mocht het doorgaan. Maar zal altijd goedkoper zijn dan beide programmas los van elkaar te gebruiken.mhr-zip schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:05:
[...]
Ligt aan de prijs.
Ik vind alleen TR prima. Als je dan een (gereduceerd) Zwift abo er bij moet nemen....
Misschien kan je voor de normale prijs gewoon TR workouts kiezen, maar voor 10 euro meer ook gebruik maken van AT en plans, of enkel het 2e..
het blijft voorlopig speculeren
Goedkoopste prijs die ik in een jaar heb gezien,
Krijg 'm niet gevonden.joint_me schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:51:
Net een club aangemaakt op Zwift "Gathering of Tweakers", en het is mogelijk te joinen als je hem weet te vinden
Anders moet het op invite.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik weet niet eens hoe ik moet zoeken

Club weer opgeheven, geen zin om iedereen te moeten volgen om uit te nodigen.
[ Voor 17% gewijzigd door joint_me op 31-01-2022 13:07 ]
Hello fellow humans
Deze heb ik in gebruik sinds afgelopen kerst. Eerste mat die ik in gebruik heb trouwens, maar tot op heden geen aanmerkingen op te bedenken. Plus een schappelijke prijs mijn inziens.MochiGohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
Iemand nog tips voor een trainer mat? Ik lees van verschillende matten dat de toplaag snel loslaat of dat de SPD-SL plaatjes van de schoenen krassen/gaten/beschadigingen maken. Wat zijn jullie ervaringen?
https://www.decathlon.nl/...r-flanders/_/R-p-X8610591
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik heb hem ook, ik ben er ook tevreden over. Al vond ik hem ook wat groot, dus heb ik er een strook afgesnedenMrAngry schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:22:
Ik heb die ook, ben er tevreden over. Ik vond hem wel vrij groot, dus let daar even op, of ie wel in je paincave past.
Grappig detail; toen we getest hadden of het de tacx was had ik ook de muziek aangezet op normaal (stevig) volume. En dat was niet hoorbaar. 100% zeker een resonantieprobleem dus.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.