Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 105 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 13:21
BartNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:58:
[...]

een jaar geleden probleemloos een Leeze Boom Board gekocht.
Op basis van die goede ervaring in het weekend van nieuwjaar een Leeze Boom Desk gekocht. Kreeg dezelfde dag een (naar mijn idee automatische) bestelbevestiging en maandag 3 januari een verzendbevestiging waarna pakket die week door DPD werd bezorgt.
Wat mij betreft alleen positieve ervaringen met Leeze.
Die desk is prima, heb dezelfde maar dan via Wiggle destijds besteld, Lifeline.

Had op basis van de reviews inderdaad verwacht dat Leeze snel zou leveren.

Omdat dat nu niet gebeurd en ze ook niks van zich laten horen sinds de orderbevestiging begon ik me af te vragen of ze er nog wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Leeze is een klein bedrijf in 2020 door twee hobbyisten opgericht. Sinds 1 december verkopen ze die nieuwe rocker plate en misschien kunnen ze de vraag niet aan. Ik bestel liever bij Leeze dan bij Wiggle ;)
Heb je ze al via chat op https://www.facebook.com/leezeboom proberen te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
BartNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:17:
Leeze is een klein bedrijf in 2020 door twee hobbyisten opgericht. Sinds 1 december verkopen ze die nieuwe rocker plate en misschien kunnen ze de vraag niet aan. Ik bestel liever bij Leeze dan bij Wiggle ;)
Heb je ze al via chat op https://www.facebook.com/leezeboom proberen te bereiken.
Zal ik ook even proberen.

Later leveren is op zich geen probleem, als je maar communiceert wat je doet en waarom.
Niks laten horen is slecht voor het vertrouwen.

Over Wiggle ben ik met je eens, maar vorig jaar waren zij ongeveer de enige waar je die trainertafel kon bestellen.
Mooi dat nu meer zaken die in het assortiment hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieT op 12-01-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:03
Na al een hele tijd tevreden gebruik te maken van de Flux 2 i.c.m. Wahoo Systm / Sufferfest stuit ik nu (naast het niet naar wens registreren van de cadans wanneer deze 120+ is) op een nieuw probleem.

Sinds vorige week heb ik een iPad (2021-model) ter vervanging van een Samsung tablet en tot mijn grote verbazing merk ik dat er sindsdien een vertraging zit in de registratie van de power / wattage en dat deze afwijkt. Bij weinig inspanning te hoog (100 wordt weergeven als ongeveer 135) en hoge inspanning te laag (daar waar ik 280 stabiel blijf trappen geeft ie rond de 230 weer).

Wanneer ik weer de Samsung tablet (maar die wil ik verkopen) of mijn Samsung telefoon (te klein scherm en tevens afstandsbediening voor de tv) gebruik dan is er niks aan de hand.

Nu ben ik vandaag tot de ontdekking gekomen dat iPads blijkbaar geen ANT+ ondersteunen en mijn vermoeden is dat het daar door komt maar ik ben benieuwd of hier soortgelijke ervaringen en oplossingen zijn?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Ik heb jullie advies nodig! De nieuwe Tacx Flux 2 heeft een 11-speed ultegra cassette erop zitten, 12-25 verhouding - origineel ingekocht voor mijn fiets, waar ik een 11-speed derailleur erop heb zitten.
Mijn vriendin heeft echter een 10-speed 12-28 cassette, met triple blad voren. Kan zij toch die 12-25 cassette gebruiken en mist ze dan gewoon een versnelling (de zwaarste)?
Of is dit ten zwaarste af te raden en kan ik haar beter op de oude Wheel-On Tacx laten rijden, en daar een nieuwe, geschikte, cassette voor bestellen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Dazzler2120 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:36:
Ik heb jullie advies nodig! De nieuwe Tacx Flux 2 heeft een 11-speed ultegra cassette erop zitten, 12-25 verhouding - origineel ingekocht voor mijn fiets, waar ik een 11-speed derailleur erop heb zitten.
Mijn vriendin heeft echter een 10-speed 12-28 cassette, met triple blad voren. Kan zij toch die 12-25 cassette gebruiken en mist ze dan gewoon een versnelling (de zwaarste)?
Of is dit ten zwaarste af te raden en kan ik haar beter op de oude Wheel-On Tacx laten rijden, en daar een nieuwe, geschikte, cassette voor bestellen?
De verhoudingen kloppen waarschijnlijk niet dus dat wordt lastig om af te stellen. Als ze alleen ERG mode gebruikt zou je het kunnen proberen met een 11 speed ketting en dan afstellen op een van de middelste kransjes, maar dan kan ze dus niet meer schakelen en is de fiets zonder ketting wisselen en weer opnieuw afstellen alleen geschikt voor op de trainer.

Maar gezien je vraag is dat denk ik niet wat je wil dus in dat geval zou ik haar de wheel-on laten gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 12-01-2022 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39
Dazzler2120 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:36:
Ik heb ook een triple met 10 speed op een 11 speed cassette.
Ik gebruik Trainerroad in ERG modus, en dat werkt prima.

Je zoekt een versnelling waar de boel soepel loopt en gaan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Hmmm... Helder, dan denk ik dat ik haar binnekort maar eens een FTP ramp testje laat doen om een range te bepalen zodat ik haar erna op ERG kan zetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
Klopt het dat Trainerroad je overige activiteiten (in Systm bijvoorbeeld) wel registreert maar er niets mee doet in adaptive training?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55
MrAngry schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:24:
Klopt het dat Trainerroad je overige activiteiten (in Systm bijvoorbeeld) wel registreert maar er niets mee doet in adaptive training?
Ja, buiten ritten die niet gekoppeld zijn aan een tr workout duren ook niet mee (nog niet). Zeker zal voor andere indoor ritten gelden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
Fleshi schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Als het om fans gaat, heb ik een "tweakers" achtige oplossing bedacht. Ik heb namelijk wat oude fans uit PC's gehaald die verschillend hard blazen afhankelijk van de hoogte van mijn hartslag in Zwift.

Het schakelen van de fans gebeurt d.m.v. de Zwift integratie in Home Assistant welke vervolgens een Sonoff 4ch aanstuurt. Aanvullend kleurt de verlichting mee, bij een lage hartslag is het groen en hoge hartslag rood.

[Afbeelding][Afbeelding]
TIL: Er bestaat een Zwift integratie voor HA :o.
Moet ik dringend eens checken. Kan ik mijn HA verder pimpen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 14:08
CedricD schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:43:
[...]

TIL: Er bestaat een Zwift integratie voor HA :o.
Moet ik dringend eens checken. Kan ik mijn HA verder pimpen :D
Zie volgende link: https://github.com/snicker/zwift_hass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:35:
[...]

Ja, buiten ritten die niet gekoppeld zijn aan een tr workout duren ook niet mee (nog niet). Zeker zal voor andere indoor ritten gelden
En wat als ik van TR een interval training krijg buiten. Ik ga fietsen, zet die interval training aan en maak er een lekker D1 ritje van. Wat doet TR dan? En wat doet Join in zo'n geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:35:
[...]

En wat als ik van TR een interval training krijg buiten. Ik ga fietsen, zet die interval training aan en maak er een lekker D1 ritje van. Wat doet TR dan? En wat doet Join in zo'n geval?
Dan zegt TR: fail
Geen level verhoging, misschien endurance..

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 12-01-2022 22:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:42
RobbieT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Zal ik ook even proberen.

Later leveren is op zich geen probleem, als je maar communiceert wat je doet en waarom.
Niks laten horen is slecht voor het vertrouwen.

Over Wiggle ben ik met je eens, maar vorig jaar waren zij ongeveer de enige waar je die trainertafel kon bestellen.
Mooi dat nu meer zaken die in het assortiment hebben.
Wat is er verkeerd aan bestellen hij Wiggle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
[...]

Als je de rit buiten doet zal TR overigens nu gewoon de rit verwerken alsof je hem gedaan hebt. Alle outside rides die van te voren gekoppeld zijn, worden verwerkt (als je ze doet via je device als workout af werkt, volgens mij ook los, maar daar twijfel ik over). De functie om volledig "vrije" ritten te analyseren en daar credits voor te geven volgt nog.
Wat Join ermee zou doen weet ik overigens niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Overigens: als je al weet dat je niet de blokken gaat afwerken, zou ik van te voren via alternates gewoon een andere workout kiezen. Als je tijdens de workout erachter komt dat het niet gaat werken, zou ik de workout afbreken en achteraf een alternate voor kiezen. Dan wordt die alsnog gekoppeld. AT gaat er dan ook gewoon mee aan de slag.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb ook een triple met 10 speed op een 11 speed cassette.
Ik gebruik Trainerroad in ERG modus, en dat werkt prima.

Je zoekt een versnelling waar de boel soepel loopt en gaan.
Heb je nog de ketting aangepast of paste dat zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[...]

Join neemt je ritje dan mee en past daar je schema op aan. Sinds kort doe ik ook 1 of 2 keer per week hardlopen in verband met tijdsgebrek en die neemt Join ook mee en past daar eventueel je schema op aan.

In het begin vond ik Join iets te "voorzichtig" qua trainingen maar nu ik wat verder in het schema ben begint het toch wel pittig te worden.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Kluus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:26:
[...]

Heb je nog de ketting aangepast of paste dat zo?
Goede vraag. Ik rij standaard met 11 speed ketting op 10 speed cassette. Maar dat is omdat ik dan geen 2 soorten op voorraad moet houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:21
mhr-zip schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Goede vraag. Ik rij standaard met 11 speed ketting op 10 speed cassette. Maar dat is omdat ik dan geen 2 soorten op voorraad moet houden.
Aldus @havana op het fietsforum: mix & match topic.
Kettingen
- 11-speed kettingen van Shimano, SRAM, Campagnolo en ook KMC zijn vrijwel even breed, dus het is geen probleem te mixen.
- 10-speed kettingen op een 11-speed systeem werkt niet (ketting is te breed)
- 11-speed kettingen in een 10-speed systeem werkt redelijk.
Crankstellen
- 11-speed cranks zijn uitwisselbaar, dus een 11-speed Campagnolo crank kun je prima in een Shimano/SRAM 11-speed setup gebruiken en andersom.
- 10-speed cranks kunnen, ongeacht het merk, ook moeiteloos worden gebruikt in een 11-speed setup, ongeacht het merk.
- 11-speed cranks kunnen moeiteloos worden gebruikt in een 10-speed setup
Dus een 11s ketting op een 10s fiets met dito cassette op je trainer zou dus moeten werken als ik het goed lees.

Hier gisteren weer eens binnen gefietst, het viel niet tegen. Als ik intervals moet geloven ben ik weer een couchpotato, maar zo erg is het nou ook weer niet heb ik het gevoel :9

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:44:
[...]

[...]

[...]

Dus een 11s ketting op een 10s fiets met dito cassette op je trainer zou dus moeten werken als ik het goed lees.

Hier gisteren weer eens binnen gefietst, het viel niet tegen. Als ik intervals moet geloven ben ik weer een couchpotato, maar zo erg is het nou ook weer niet heb ik het gevoel :9
Ja, dit klopt. Maar in ERG modus schakel je niet. Dus hier kunnen we ook nog een hele discussie over houden of het wel gaat als je allen grootste tw achter gebruikt.

Maar ik zou gewoon ketting bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Stufferdt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:44:
[...]

[...]

[...]

Hmm in onze situatie zou het dan zijn, 11s ketting op een 10s fiets met 10s cassette, met incidenteel aansluiting op een 11s cassette op de Tacx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:03
Nutterd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Join neemt je ritje dan mee en past daar je schema op aan. Sinds kort doe ik ook 1 of 2 keer per week hardlopen in verband met tijdsgebrek en die neemt Join ook mee en past daar eventueel je schema op aan.

In het begin vond ik Join iets te "voorzichtig" qua trainingen maar nu ik wat verder in het schema ben begint het toch wel pittig te worden.
Curiosity gewekt, ga JOIN ook uitproberen om me gereed te maken voor de 150km in de tourversie van de AGR in april. Vooral het rekening houden met andere ritten die ik doe lijkt me erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

PaulBloem schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Curiosity gewekt, ga JOIN ook uitproberen om me gereed te maken voor de 150km in de tourversie van de AGR in april. Vooral het rekening houden met andere ritten die ik doe lijkt me erg tof.
ik ben benieuwd wat je ervan vind! Ik ben in ieder geval erg positief zoals je kunt zien en heb ook een leuke stijging gehad in mijn FTP terwijl ik toch plezier had in het fietsen! met apps als System of Trainerroad zal die stijging misschien iets meer geweest zijn en Trainerroad blijft toch steeds in mijn hoofd spoken om toch (weer) te gaan proberen maar dat word volgend winter seizoen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:05
Fleshi schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Als het om fans gaat, heb ik een "tweakers" achtige oplossing bedacht. Ik heb namelijk wat oude fans uit PC's gehaald die verschillend hard blazen afhankelijk van de hoogte van mijn hartslag in Zwift.

Het schakelen van de fans gebeurt d.m.v. de Zwift integratie in Home Assistant welke vervolgens een Sonoff 4ch aanstuurt. Aanvullend kleurt de verlichting mee, bij een lage hartslag is het groen en hoge hartslag rood.

[Afbeelding][Afbeelding]
Woon jij in Neokyo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
Haha, zou je zeggen kijkend naar kleur op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
M@cer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:02:
Voor mensen die een keer Fulgaz willen proberen, je kan met de promocode 22IRONMANVC 90 dagen gratis gebruik maken van Fulgaz..

Tot nu toe gebruik ik Zwift, maar begin het wel een beetje zat te worden.. Nu dit maar eens proberen en wanneer de 90 dagen voorbij zijn is het tijd om weer lekker buiten te fietsen..
Bedankt voor het delen! Bij het aanmaken van een account voor mijn vrouw heb ik direct de code ingevuld. De subscription heeft nu de status trial. Klopt dat bij deze code? Kan geen datum oid zien.

Edit: in de app is het wel te zien, op de site niet. Nog 89 dagen te gaan _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Nuevocasa op 13-01-2022 15:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

McMiGHtY schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:37:
Goed om te zien dat iedereen hier eigenlijk best hard aan het trainen is al, zijn er nog bepaalde tochten waar jullie voor trainen?

Ik heb wel een dingetje waar ik voor train..
Ik train voor The Ride 2022. Die begint op 5 juni in Bédoin, aan de voet van de Mont Ventoux, en eindigt 8 dagen later op 12 juni bovenop de Cauberg :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tjebakka schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 06:39:
[...]

Ik train voor The Ride 2022. Die begint op 5 juni in Bédoin, aan de voet van de Mont Ventoux, en eindigt 8 dagen later op 12 juni bovenop de Cauberg :)
daar zitten ook getimede stukken enzo in toch? of is het puur een toertocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nutterd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:06:
[...]

daar zitten ook getimede stukken enzo in toch? of is het puur een toertocht?
Klopt maar die zijn meer voor de fun :)
[...]

Join heeft inderdaad een aanloopfase! Ik vind het fijn dat je verder niet na hoeft te denken als je een dagje niet kan of wanneer je je schema wijzigt. Wel vind ik de trainingen op Zwift soms wat saai en langdradig. Gister een blok van 45 minuten op lage intensiteit (150-175w). Én de cadans die je volgens Join zou moeten draaien klopt in Zwift niet altijd. Verbeterpuntje. Al weet ik dat Join op buitenfietsen gericht is.

Ook kon ik mijn fietsdoel 'meerdaagse' niet verder dan 500km en 9999hm instellen. Terwijl dat 1300km en 17.000hm zijn.

Zojuist bericht gekregen dat met de update van afgelopen maandag de bovenstaande punten zijn verholpen :)

[ Voor 75% gewijzigd door Tjebakka op 14-01-2022 11:55 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Dennahz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:57:
[...]

4 dagen blijkbaar. Vorig jaar was het langer dacht ik... [Afbeelding]

Ah well, extra hard knallen dan maar :)
Oei oei vanaf vandaag alweer de mountain routes zie ik. Gelukkig is het hier toch weer grauw en grijs dus vanmiddag dan maar op het gemak die alp op… Dat worden weer veel te veel hoog-aerobe efforts deze week maar ja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 13:23
Roozzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Jup, no guts no glory :+

Nog mensen die aan de ZRL meedoen hier? Mevrouw Roozzz mag vanavond weer aan de bak in DIV1 A.
Was een taai rondje. In onze divisie zijn 2 oud premier division teams gekomen waardoor het tempo er best wel in zat en het sprinten om punten ook een hele opgave was. Mijn vriendin doet dit seizoen ook mee bij de A's (TeamNL ladies), in welke zone rijd jij?

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 22:27

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Fleshi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Haha, zou je zeggen kijkend naar kleur op de foto :)
De foto brengt mij op het idee voor ambient lighning.
Vlugge Google zoektocht maakt dat anderen daar ook al mee bezig zijn geweest met bijv. Philips HUE en Zwift. Ik moet 'r 'ns verder induiken, want ik zou een oplossing willen dan die zowel met Zwift als RGT werkt.
In eerste instantie voor het omgevingslicht, maar die extra functies uit onderstaand filmpje zouden ook leuk zijn.
YouTube: Zwift + NanoLeaf smarthome LED panels

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
Kluus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Oei oei vanaf vandaag alweer de mountain routes zie ik. Gelukkig is het hier toch weer grauw en grijs dus vanmiddag dan maar op het gemak die alp op… Dat worden weer veel te veel hoog-aerobe efforts deze week maar ja…
Volgens mij ook zo'n beetje de enige die echt veel HM heeft. Daarnaast een enkele 'mountainbike' stage(nummer 4) maar verder volgens mij niet zo'n heel spannende ritten. Vooral 10x 1-1,5 uur lang gas geven in een flinke groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Wat doet Join dan met die hardloopgegevens? Ik heb begrepen het alleen als een soort belasting mee nemen. Of loop jij ook hard met wattage? De reden voor mij om niet met Join te gaan is dat ik drie keer per week loop en maximaal drie keer per week op de fiets zit. Maar als join wel iets zinnigs met hardlopen kan is het toch een optie.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:41:
[...]

Wat doet Join dan met die hardloopgegevens? Ik heb begrepen het alleen als een soort belasting mee nemen. Of loop jij ook hard met wattage? De reden voor mij om niet met Join te gaan is dat ik drie keer per week loop en maximaal drie keer per week op de fiets zit. Maar als join wel iets zinnigs met hardlopen kan is het toch een optie.
hij neemt de trainingsload mee en past aan de hand daarvan je fiets training aan. Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet maar als ik een renactiviteit heb gedaan op hoog tempo en ik de dag erna een zware interval training heb past hij dit aan. maar rennen is voor mij eigenlijk alleen iets voor wanneer ik echt geen tijd heb om te fietsen dus probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen en mijn ren schema aan te passen aan mijn fiets schema (ren ook maar 1-2x per week)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

@Nutterd dat is zoals ik het ook begreep uit de beter worden podcast. Jim was daar ook duidelijk geen fan van hardlopen. Met wielrennen wil ik wel beter worden, maar voor mij is hardlopen de basis. Dat kan altijd en overal en 8 tot 10 km rommelen je overal wel tussendoor. Binnen een uur ben jij uit en thuis en omgekleed. Dat lukt (zeker in de winter) met fietsen niet.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00

Roozzz

Plus ultra

Hartox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Was een taai rondje. In onze divisie zijn 2 oud premier division teams gekomen waardoor het tempo er best wel in zat en het sprinten om punten ook een hele opgave was. Mijn vriendin doet dit seizoen ook mee bij de A's (TeamNL ladies), in welke zone rijd jij?
Zij rijdt in EMEA West A1. En met twee eerste plaatsen in de sprint en een vierde plek (3e tijd) de KOM op, was haar start verrassend goed. Nu kijken wat de rest van het seizoen gaat brengen, maar voorlopig lijken ze als team wel tot de bovenste helft te behoren.

Mocht er nog een A-dame interesse hebben in deelname dan meer dan welkom :+ Ze verliezen nu namelijk vooral terrein op de finish punten (relatief klein team deze ronde).

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46

aerofreak

Steve Jobs

Zo etappe 2 van TdZ cat A zit er op. Ze gingen natuurlijk weer als een gek weg. Geprobeerd mn kruit droog te houden tot aan de beklimming van de alpe. Daar de eerste helft kunnen knallen en daarna op tempo doorgereden naar boven. Ga niet voor de klassering ofzo, maar wel mn FTP met 15 Watt verbeterd naar 296W *O* dus 4,2W/kg en de alpe eindelijk onder de 50 min beklommen :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Plan ff zo dat je 9 juli herstel rit hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:16
Ik overweeg een android tablet te gaan gebruiken voor zwift. Een 12 inch Samsung tab S7 zou het moeten doen? Voor zover ik kan vinden ondersteunt die ook ant+, kan iemand dat bevestigen?

Ik lees gemixte ervaringen in dit topic, zouden jullie het aanraden? Er is geen ruimte voor een grote tv, dus een Apple tv is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

aerofreak schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:08:
Zo etappe 2 van TdZ cat A zit er op. Ze gingen natuurlijk weer als een gek weg. Geprobeerd mn kruit droog te houden tot aan de beklimming van de alpe. Daar de eerste helft kunnen knallen en daarna op tempo doorgereden naar boven. Ga niet voor de klassering ofzo, maar wel mn FTP met 15 Watt verbeterd naar 296W *O* dus 4,2W/kg en de alpe eindelijk onder de 50 min beklommen :)
Ik ben heroverwegen afgehaakt, dacht wel zonder fan te kunnen maar op een gegeven moment verloor ik zoveel vocht dat het niet meer bij te drinken was. En flat is ook meer mn ding trouwens :+.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:27
Zeer diep moeten gaan in etappe 2 van TdZ. Heerlijk de alp op. Ben zelf een klimmers type dus hou er wel van. Afgelopen weken goed kunnen trainen dus had wel gerekend op een pr op de alp. Uiteindelijk bijna 5 min van mn pr gereden. Boven in 45.56.

Als bonus ook nog is mn ftp van 278w naar 290w weten te tillen. Doel van 300w ftp is nog ver maar moet goed komen hopelijk. Nu de beentjes wat rust gunnen :)

Strava Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
apexia0087 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:00:
Zeer diep moeten gaan in etappe 2 van TdZ. Heerlijk de alp op. Ben zelf een klimmers type dus hou er wel van. Afgelopen weken goed kunnen trainen dus had wel gerekend op een pr op de alp. Uiteindelijk bijna 5 min van mn pr gereden. Boven in 45.56.

Als bonus ook nog is mn ftp van 278w naar 290w weten te tillen. Doel van 300w ftp is nog ver maar moet goed komen hopelijk. Nu de beentjes wat rust gunnen :)
Snelle tijd! Wat heb je dan gemiddeld getrapt over de gehele Alpe en wat qua watt per kg? Je lijkt me inderdaad wel een klimmer met zo’n tijd ja.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:27
Stufferdt schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Snelle tijd! Wat heb je dan gemiddeld getrapt over de gehele Alpe en wat qua watt per kg? Je lijkt me inderdaad wel een klimmer met zo’n tijd ja.
Thanks! Alp gemiddeld vermogen: 302w 4.31wkg

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
magic_nl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:08:
[...]

De foto brengt mij op het idee voor ambient lighning.
Vlugge Google zoektocht maakt dat anderen daar ook al mee bezig zijn geweest met bijv. Philips HUE en Zwift. Ik moet 'r 'ns verder induiken, want ik zou een oplossing willen dan die zowel met Zwift als RGT werkt.
In eerste instantie voor het omgevingslicht, maar die extra functies uit onderstaand filmpje zouden ook leuk zijn.
YouTube: Zwift + NanoLeaf smarthome LED panels
Dit is idd. ook wel chique :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
apexia0087 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Thanks! Alp gemiddeld vermogen: 302w 4.31wkg
Ik zou willen dat ik zo vederlicht was.

Vandaag ook etappe 2 van TdZ cat A en het streven was om de gehele rit op 300W gemiddeld te rijden maar ben helaas op 294W blijven steken.

De Alpe ging op 297W terwijl mijn record op 316W 3.36 W/kg staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20
Zwift gaat Clubs uitrollen als feature vanaf vandaag. Iemand al uitverkoren en tijd om een Tweakers club op te richten?

Ook nieuw startscherm, waarbij je eindelijk bij je garage en badges kunt zonder dat je eerst een ride moet starten. Werd tijd!

Meer details hier:
YouTube: ZWIFT Updates January 2022: New Windows Launcher // New Home Screen ...
https://road.cc/content/n...ures-202122-season-287187
https://zwiftinsider.com/update-1-21-0-100317/

[ Voor 46% gewijzigd door Morrar op 15-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
Vraag van een newbe met een Elite Suito T.

Na een maand Zwift is mijn trail periode en voordat ik een abbo neem wilde ik wat andere software proberen. De tacx software is wel leuk met nederlandse ritten en zonder premium vooralsnog ook prima te gebruiken echter de software past de weerstand van mijn Elite Suito niet aan.

Is dat een bewuste actie van Tackx of is daar een oplossing voor ? Iemand daar ervaring mee?

Koppelen gaat prima, heb al een uur gefietst op 1 weerstand en zonder cadence indicatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
@jjonkie filter even op pinned posts, was/is een Fulgaz trial van 3 maanden beachikbaar.
Zijn opgenomen routes met gps informatie.

Zelf vandaag bijv rondje Valkenburg/Cauberg gedaan…
(Ik heb wel de weerstand aanpassing op zo snel mogelijk gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:31
Deshmir schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:53:

Welke instelling bedoel je daar mee? Ik heb Vrijdag het WK rondje in Leuven gedaan, wel ff wennen met die weerstand die zich soms wat gek aanpast.. :?

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
Smotske schreef op zondag 16 januari 2022 @ 05:13:
[...]

Welke instelling bedoel je daar mee? Ik heb Vrijdag het WK rondje in Leuven gedaan, wel ff wennen met die weerstand die zich soms wat gek aanpast.. :?
Ik heb de engelse taal ingesteld, maar het staat bij Trainer Settings => Advanced Trainer Settings =>
“EGR Mode Reaction Time”, en deze heb ik op 5 gezet.
Het gevoel klopt aardig met de percentages die ik in het beeld zie.
Zo springt hij snel genoeg van 0 naar +5 qua tegendruk

Edit: Real Road feel heb ik ook aangezet

[ Voor 8% gewijzigd door Deshmir op 16-01-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Gisteren ook meegedaan aan etappe 2 van TdZ en bovenop de Alpe, net na de boog, een complete crash van Zwift (op ipad / iOS). Ik heb me reeds gemeld via support bij Zwift maar tot op heden zonder resultaat.

Iemand de gouden tip hoe ik de .fit files alsnog kan uploaden? Het bestand lijkt namelijk ook corrupt geraakt te zijn want Strava geeft idem een foutmelding.

Persoonlijk stukje 'drama': als ik het goed gezien had heb ik een PR op de Alpe en ik de hoogtemeters waren de ontbrekende HM's voor het unlocken van de Tron :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Misschien dat iets als fitfile tools.com er nog wat mee kan? Of een andere toom om fit files mee te bewerken en dan hopelijk het corrupte stukje eraf te knippen.

Zelf met Python wel net fitfiles bezig geweest; het is als het ware een collectie van frames / snapshots, dus wellicht kun je nog een deel van die frames wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 15-09 13:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Qm4Wn4mKSmn52PB61j_C73lfQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uePGdQLzbj8QyFK42tvyy7Oj.png?f=user_large

Bekend probleem, zijn allemaal Apple gebruikers, Iets met de camera angle begreep ik in de chat. Niks aan te doen behalve camera angle 6 gebruiken op te top volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
@jjonkie filter even op pinned posts, was/is een Fulgaz trial van 3 maanden beachikbaar.

Gevonden, ga eens kijken. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974

Waar vind jij deze rit in Fulgaz dan? Ik zie bij Nederland alleen 'Bilderdam Leimuiden Loop Clockwise' staan en dat is dan gelijk de enige rit in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Waar vind jij deze rit in Fulgaz dan? Ik zie bij Nederland alleen 'Bilderdam Leimuiden Loop Clockwise' staan en dat is dan gelijk de enige rit in Nederland.
Dit is wat ik nu kan vinden op Fulgaz.
Er was meer, Lauwers Lake en Lauwers Lake part 2 onder andere, die kan ik niet meer vinden.
https://insiderrr.uk/courses/lauwers-lake/

Hier kan je zien wat er op Fulgaz is en was, het lijkt erop dat minder populaire ritten op een bepaald moment "retired" worden:
https://whatsonfulgaz.com/

Als je op "Netherlands" sorteert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6hrG7P9eoBdOHI_zVbOuFXjGTY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WSva85nuLfcDlEitGyzonASG.png?f=user_large

Als je op "The Netherlands" sorteert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkPSqB6qiTIfii-0OQsUkV6V85I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZzyEZZbfymjTAiNTdT85TlB4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieT op 16-01-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:38:
[...]

@RobbieT had het antwoord gegeven; ik had gezocht op Netherlands idd, en dan de Valkenburg route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
RobbieT schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Dit is wat ik nu kan vinden op Fulgaz.
Er was meer, Lauwers Lake en Lauwers Lake part 2 onder andere, die kan ik niet meer vinden.
https://insiderrr.uk/courses/lauwers-lake/

Hier kan je zien wat er op Fulgaz is en was, het lijkt erop dat minder populaire ritten op een bepaald moment "retired" worden:
https://whatsonfulgaz.com/

Als je op "Netherlands" sorteert:
[Afbeelding]

Als je op "The Netherlands" sorteert:
[Afbeelding]
Netherlands en The Netherlands. Tja, je verzint het niet. Ik heb de trial van Fulgaz en moet zeggen, ik ben matig enthousiast. Vind de UI erg onoverzichtelijk met veel verborgen opties met default waardes die voor mij niet klopten. Je moet aardig rond klikken voordat alles goed staat.

Heb een ritje in Kaapstad gedaan. Dat was leuk omdat ik daar een tijdje gewoond heb dus dat was een trip back to memory lane. Je rijdt zelfs twee keer langs politieagenten die met zwaailichten weggebruikers staande houden.

Het realisme is leuk maar soms ook verwarrend. Je ziet andere fietsers soms hard fietsen omdat het beeld worst aangepast aan je eigen snelheid (nadat je dit hebt ingesteld).

Maar de schaduw van die fietser die de beelden gemaakt heeft zie je soms ook en wijkt af van je eigen cadans.

Ik denk dat ik Zwift toch leuker vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

LGU schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:19:
Gisteren ook meegedaan aan etappe 2 van TdZ en bovenop de Alpe, net na de boog, een complete crash van Zwift (op ipad / iOS). Ik heb me reeds gemeld via support bij Zwift maar tot op heden zonder resultaat.

Iemand de gouden tip hoe ik de .fit files alsnog kan uploaden? Het bestand lijkt namelijk ook corrupt geraakt te zijn want Strava geeft idem een foutmelding.

Persoonlijk stukje 'drama': als ik het goed gezien had heb ik een PR op de Alpe en ik de hoogtemeters waren de ontbrekende HM's voor het unlocken van de Tron :(
Dat kan inderdaad met https://www.fitfiletools.com/ heeft voor mij ook al eens gewerkt. Zie ook:
https://zwiftinsider.com/retrieve-lost-ride/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zijn er hier meer mensen die graag in een aangepast tempo de Tour de Zwift zouden willen rijden? Ik vind 4 dagen er tussen nogal veel en er zijn eigenlijk maar een paar ritten die echt 'langer' zijn. Zeker met doubledraft stelt het allemaal niet zoveel voor behalve dat je weer 3 dagen moet wachten voor de volgende etappe.

Dat is natuurlijk allemaal niet het idee erachter maar ik zou best de uitdaging aan willen gaan om iedere dag een nieuwe etappe te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
la_fusion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:23:
Zijn er hier meer mensen die graag in een aangepast tempo de Tour de Zwift zouden willen rijden? Ik vind 4 dagen er tussen nogal veel en er zijn eigenlijk maar een paar ritten die echt 'langer' zijn. Zeker met doubledraft stelt het allemaal niet zoveel voor behalve dat je weer 3 dagen moet wachten voor de volgende etappe.

Dat is natuurlijk allemaal niet het idee erachter maar ik zou best de uitdaging aan willen gaan om iedere dag een nieuwe etappe te rijden.
Het zou fijn zijn als het sneller kon inderdaad, maar als het verplichte tijdvak korter werd zou ik niet fijn vinden. Zeker met kleine kinderen kan het zomaar gebeuren dat je een paar dagen niet kan fietsen. Als je dan meteen 2 a 3 etappes mist is de lol er wel af...

Probleem is volgens mij dat ze niet teveel etappes tegelijk als groepsrit willen (kunnen?) aanbieden, omdat je dan wel erg veel TdZ events krijgt.

Sowieso is het niet echt een sportieve uitdaging natuurlijk, want je kunt de ritjes ook op slakkentempo uitrijden. Het is vooral een manier om het sociale aspect van Zwift te promoten en je op het platform te houden.

Voor sportieve uitdaging kun je beter een trainingsplan pakken met 4 a 5 ritten per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Netherlands en The Netherlands. Tja, je verzint het niet. Ik heb de trial van Fulgaz en moet zeggen, ik ben matig enthousiast. Vind de UI erg onoverzichtelijk met veel verborgen opties met default waardes die voor mij niet klopten. Je moet aardig rond klikken voordat alles goed staat.

Heb een ritje in Kaapstad gedaan. Dat was leuk omdat ik daar een tijdje gewoond heb dus dat was een trip back to memory lane. Je rijdt zelfs twee keer langs politieagenten die met zwaailichten weggebruikers staande houden.

Het realisme is leuk maar soms ook verwarrend. Je ziet andere fietsers soms hard fietsen omdat het beeld worst aangepast aan je eigen snelheid (nadat je dit hebt ingesteld).

Maar de schaduw van die fietser die de beelden gemaakt heeft zie je soms ook en wijkt af van je eigen cadans.

Ik heb het gevoel dat het ook zwaarder is dan normaal.. Zodra er ook maar 1 procent stijging is krijg ik het bijna niet voor elkaar om de snelheid boven de 30 te houden.. Dat is normaal echt geen probleem.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Morrar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:33:
[...]

Het zou fijn zijn als het sneller kon inderdaad, maar als het verplichte tijdvak korter werd zou ik niet fijn vinden. Zeker met kleine kinderen kan het zomaar gebeuren dat je een paar dagen niet kan fietsen. Als je dan meteen 2 a 3 etappes mist is de lol er wel af...

Probleem is volgens mij dat ze niet teveel etappes tegelijk als groepsrit willen (kunnen?) aanbieden, omdat je dan wel erg veel TdZ events krijgt.

Sowieso is het niet echt een sportieve uitdaging natuurlijk, want je kunt de ritjes ook op slakkentempo uitrijden. Het is vooral een manier om het sociale aspect van Zwift te promoten en je op het platform te houden.

Voor sportieve uitdaging kun je beter een trainingsplan pakken met 4 a 5 ritten per week.
Voor mij zijn het de saaiste events van de week en meer een "moetje" om de stempels af te tikken. Ik probeer ze ook een beetje als duurritten te rijden en de uitdaging zoek ik in de events (Mad Monday, ZRL, TTT, willekeurige andere races) die ik zelf veel leuker vind. Voor mij komen ze eigenlijk juist een beetje te snel op elkaar, had best een keer per week mogen zijn.

Als je ze als sportieve uitdaging wil zien kan je toch ook gewoon racen en voorin mee proberen te komen? Denk dat de meesten zo veel uitdaging als ze willen kunnen zoeken in deze ritten.

Trouwens, vanaf vandaag is Neokyo crit course de "Short Ride", dat is een event-only route waar toch een route badge voor is!

[ Voor 39% gewijzigd door Kluus op 17-01-2022 08:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Ik ben eergisteren voor het eerst de alpe du zwift omhoog getrapt met tdz, doel vooraf <1 uur, mijn ftp lag 2 weken terug ergens rond de 3.7-3.9 w/kg (285-300), maar ik ben goed ziek geweest dus het is niet helemaal wat het geweest is. Voortvarend gestart met 275w, maar na de eerste paar bochten werd me pijnlijk duidelijk dat ik dat niet de hele klim ging volhouden. Tempo laten zakken naar ~250w, wat ik nog een tijdje heb weten vol te houden, maar ook dat was echt op het tandvlees. Vanaf zo'n beetje bocht 11 elke bocht opnieuw gedacht 'dit segment maak ik nog af, maar daarna stap ik af'. Uiteindelijk had ik tussen bocht 7 en 6 gelukkig iemand die op een enigszins gelijke afstand voor me fietste als haas, en toen ik bocht 6 gehad had waren het alleen nog maar een paar korte segmenten, mijn tempo was inmiddels verder ingekakt naar 230w. Uiteindelijk met veel moeite nog een 'sprintje' kunnen trekken naar de finish en toen was ik in 59:39 boven, wat een aangename verrassing was _/-\o_ .

Overigens ben ik de rest van mijn TR trial af aan het ronden in Zwift (en ben benieuwd hoe goed TR met mijn terugval om gaat gaan), je kunt met intervals.icu redelijk makkelijk en snel trainingen maken, dus ik kopieer gewoon de TR training die gepland staat in Zwift en werk 'm in zwift af, dan is het wat minder saai qua UI. Plus ik heb na mijn TR trial meteen een mooie library met trainingen in zwift staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Bastard op 17-01-2022 17:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Ik ben het met je eens mbt de UI. Dat werkt inderdaad niet echt prettig. Overigens vind ik die van Zwift ook maar belabberd. Ik heb sinds deze winter voor het eerst een indoortrainer waar ik echt wat mee doe en ben allerlei platforms aan het testen en voor mij is Fulgaz gewoon anders dan Zwift.

Voor 'gewoon een lekker stukje rijden met een podcast op' vind ik Fulgaz echt veel fijner dan Zwift. Daar vond ik de virtuele wereld al na een half uurtje echt mega saai. Maar in Fulgaz anderhalf uur op Gran Canaria een route doen (als voorbereiding op het echte werk :9 ) vind ik daarentegen heel relaxed. Voor echt gestructureerd trainen steken beiden bleekjes af tegen Systm (Sufferfest) wat ik tot nu toe het meest heb gebruikt. Na mijn tripje naar GC, ga ik ook eens aan de slag met de trial van Trainerroad. En dan is het wel weer tijd om naar buiten te gaan :).

[ Voor 29% gewijzigd door GerbenBK op 17-01-2022 09:19 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor degene die de 100 Ride ons badge nog moeten.
Bij de C Cadance ritjes verdien je op een weekenddag zo’n 60 Ride ons per uur en zoals vanochtend zo’n 40 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Simbob schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:38:
Voor degene die de 100 Ride ons badge nog moeten.
Bij de C Cadance ritjes verdien je op een weekenddag zo’n 60 Ride ons per uur en zoals vanochtend zo’n 40 per uur.
Ben je een beetje actief in de chat, krijg je er nog veel meer! :) Ik had er 100 in 50 minuten, meestal is 100 zo'n 1.5 uur trappen met coco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Nee niet actief in de chat. Ik heb dat uitstaan volgens mij, maar ik zal er vanavond eens induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Bastard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:16:
Ik ben eergisteren voor het eerst de alpe du zwift omhoog getrapt met tdz, doel vooraf <1 uur, mijn ftp lag 2 weken terug ergens rond de 3.7-3.9 w/kg (285-300), maar ik ben goed ziek geweest dus het is niet helemaal wat het geweest is. Voortvarend gestart met 275w, maar na de eerste paar bochten werd me pijnlijk duidelijk dat ik dat niet de hele klim ging volhouden. Tempo laten zakken naar ~250w, wat ik nog een tijdje heb weten vol te houden, maar ook dat was echt op het tandvlees. Vanaf zo'n beetje bocht 11 elke bocht opnieuw gedacht 'dit segment maak ik nog af, maar daarna stap ik af'. Uiteindelijk had ik tussen bocht 7 en 6 gelukkig iemand die op een enigszins gelijke afstand voor me fietste als haas, en toen ik bocht 6 gehad had waren het alleen nog maar een paar korte segmenten, mijn tempo was inmiddels verder ingekakt naar 230w. Uiteindelijk met veel moeite nog een 'sprintje' kunnen trekken naar de finish en toen was ik in 59:39 boven, wat een aangename verassing was _/-\o_ .

Overigens ben ik de rest van mijn TR trial af aan het ronden in Zwift (en ben benieuwd hoe goed TR met mijn terugval om gaat gaan), je kunt met intervals.icu redelijk makkelijk en snel trainingen maken, dus ik kopieer gewoon de TR training die gepland staat in Zwift en werk 'm in zwift af, dan is het wat minder saai qua UI. Plus ik heb na mijn TR trial meteen een mooie library met trainingen in zwift staan.
congrats! toch mooi dat je het net binnen het uur hebt gehaald !

wat betreft de UI van TR.. saai is niet de juiste omschrijving denk ik.. de UI is niet gemaakt voor entertainment, ze geven zelf expliciet aan dat je daar vooral zelf voor moet zorgen. De UI is simpel, clean en duidelijk. Naar mijn idee moet je ook vooral niet naar een TR grafiekje op een groot scherm gaan zitten kijken, maar die vooral voor netflix, youtube of voor mijn part zwift gebruiken en TR lekker compact via je telefoon op je stuur de trainer laten aansturen. Af en toe een blik hoe lang je blokje nog duurt en wat er aan zit te komen, meer is niet nodig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Ik bleef foutmelding krijgen ook na het aanpassen via deze tool. Uiteindelijk dit de rit toch op Strava gekregen doordat er een koppeling is met Zwiftpower en het event klaar was na de boog op de Alpe. De 300 / 400 meter na de boog ben ik kwijt maar dat stelt niks voor.

Beloning van deze inzet is de bevestiging dat ik mijn PR op de Alpe 1 seconde scherper heb gesteld en dat zonder vol uit te gaan. Zal wel aan de double draft hebben gelegen want ik begon rond plek 300 onder aan de klim en eindige volgens mij op plek 83.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Prulleman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:59:
[...]

wat betreft de UI van TR.. saai is niet de juiste omschrijving denk ik.. de UI is niet gemaakt voor entertainment, ze geven zelf expliciet aan dat je daar vooral zelf voor moet zorgen. De UI is simpel, clean en duidelijk. Naar mijn idee moet je ook vooral niet naar een TR grafiekje op een groot scherm gaan zitten kijken, maar die vooral voor netflix, youtube of voor mijn part zwift gebruiken en TR lekker compact via je telefoon op je stuur de trainer laten aansturen. Af en toe een blik hoe lang je blokje nog duurt en wat er aan zit te komen, meer is niet nodig
Eens met dit. Ik heb tegenwoordig op mijn laptop netflix aan en op m'n telefoon TR. Het is eerder demotiverend om te weten welke ellende er nog gaat komen in je workout, dus hier zo min mogelijk aandacht aan besteden is de truc :)

Hier voor het eerst in lange tijd weer eens een weekje serieus/serieuzer gefietst en wat trainingload gedaan. Voelt goed en lijf verteert het wel prima. Heb nog wel een lange weg te gaan voordat het weer wat op niveau is :9 Alles binnen is overigens wel taai met een hele stravafeed vol met mensen die lekker buiten hebben gepeddeld. Blij dat m'n quarantaine voorbij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
Stufferdt schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Eens met dit. Ik heb tegenwoordig op mijn laptop netflix aan en op m'n telefoon TR. Het is eerder demotiverend om te weten welke ellende er nog gaat komen in je workout, dus hier zo min mogelijk aandacht aan besteden is de truc :)
Doen jullie dat met alle trainingen? Zodra het bij mij echt zwaar wordt kan ik niet echt iets meer volgen merk ik. Podcast of serie doe ik dan ook alleen bij rustige trainingen of bij een beperkt aantal intervallen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik kan ook niet iets echt serieus volgen vooral vanwege de hoeveelheid geluid die door de ventilator wordt geproduceerd. Daarnaast, als de training echt pittig is, ben ik bezig met sterven ipv een serie te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
la_fusion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:23:

Dan pak je toch de A, B, C erbij? Heb ik in een eerdere tour ook nog wel eens gedaan, toen je ook race kon kiezen. Of één van de vele andere rides :)
Het plannen van die tour is natuurlijk ook om alle rides een beetje leuk vol te krijgen met riders. Anders krijg je zo'n ride met 15 deelnemers die elkaar na 10km allemaal kwijt zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
GerbenBK schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Doen jullie dat met alle trainingen? Zodra het bij mij echt zwaar wordt kan ik niet echt iets meer volgen merk ik. Podcast of serie doe ik dan ook alleen bij rustige trainingen of bij een beperkt aantal intervallen.
Niet te moeilijke dingen opzetten bijvoorbeeld. Ik heb het jaaroverzicht van Sporza gekeken, maar zou bij een VO2-max met blokjes en melkzuur uit je oren wellicht niet proberen Gomorra te volgen (wat ik nu veel kijk op de trainert).

Het is inderdaad even afstemmen tussen wat je kijkt en welke training je doet. Maar tijdens een drempeltraining ofzo kan ik prima serie kijken, alleen dus niet alles. En daarnaast vorige week met de Airpods van m'n vriendin ingefietst, ipv gewoon de laptop op max. volume en dit scheelt ook. Krijg meer mee en geluid is veel scherper en beter te horen. Koptelefoon vond ik niks, oren worden er heel warm en vochtig van, soort sauna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

ja, eigenlijk wel, alles t/m sweet spot is met een netflix serie prima te doen. Threshold en vo2max hangt er een beetje om, soms gaat het prima, maar andere keren kies ik voor wat luchtigs op YouTube (vaak mtb gerelateerd, zoals pinkbike academy, pinkbike budget vs baller, seth's bike hacks (tegenwoordig berm peak), tour de tietema, ...
la_fusion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:19:
Ik kan ook niet iets echt serieus volgen vooral vanwege de hoeveelheid geluid die door de ventilator wordt geproduceerd. Daarnaast, als de training echt pittig is, ben ik bezig met sterven ipv een serie te kijken.
hier een kleine fan + een vacmaster (meestal op standje 2). Overdag zet ik het volume gewoon wat harder en in de avond als de kids liggen te slapen koppel ik mijn airpods pro aan de tv, die blokkeren best aardig de geluiden van de fiets en fans, dit is eigenlijk een stuk rustiger :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:00
[...]

Ik sluit me een beetje bij @Stufferdt aan, Sweetspot is prima te doen tijdens een serie, korte VO2 Max blokjes ook wel maar het langere werk is voor mij niet te doen met een serie. Dan krijg je de helft maar mee, tenzij je Friends kijkt oid ;) dat kan altijd.

Poeh @Stufferdt Gomorrah de serie ben ik net klaar mee. Wat een intrieste serie is dat zeg...

Wat ik wat mis bij Zwift, een scala aan sweetspot training. Als je trainerroad of WahooSystm hebt kun je even een snelle zoekactie doen op type training en dan heb je direct een stuk of 50 trainingen, bij Zwift mis ik dit... of heb ik het mis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Prulleman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Ok, niet saai maar gefocussed dan ;). Meestal zet ik gewoon een of andere lompe punk lijst aan en ga ik knallen, maar ik vind het wel aangenaam als er nog iets van tekst en uitleg bij zit die het doel van de oefening omschrijft of wat achtergrond en tips geeft in de rustmomenten. Als dat er niet bij zit doe ik ze liever in Zwift of een ander programma. Maar ik ben persoonlijk ook totaal geen fan van het doen van sweetspot of ftp trainingen op een indoor trainer, dat doe ik liever buiten.

Qua geluid gebruik ik overigens mijn dopjes van apple, die blijven gek genoeg als beste zitten als ik half doorweekt op de fiets zit.
Stufferdt schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Hier voor het eerst in lange tijd weer eens een weekje serieus/serieuzer gefietst en wat trainingload gedaan. Voelt goed en lijf verteert het wel prima. Heb nog wel een lange weg te gaan voordat het weer wat op niveau is :9 Alles binnen is overigens wel taai met een hele stravafeed vol met mensen die lekker buiten hebben gepeddeld. Blij dat m'n quarantaine voorbij is...
Succes, mijn stravafeed zat gelukkig vooral vol met mensen die wel naar buiten mochten maar verassend veel modder tegen zijn gekomen :P .

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 17-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Iedere training heeft een warmup en cooldown.
Ik kijk altijd Netflix ofzo op een oude laptop, heb draadloos toetsenbord naast me liggen. Spatie=pauze. Dus of hij gaat op pauze als ik aan een interval begin. Of ik kies een serie waar het niet zo erg is als wat mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
[...]

Doe ik met alle trainingen maar hou dan ook rekening mee dat het geen 'serieuze' kost is.
Bijvoorbeeld wieler documentaires van 'De Kleedkamer' of 'Sporza' op YouTube.
Maar VI Vandaag vind ik sinds deze week wel een uitkomst. 5 Afl van 45 minuten per week.
Steeds maar weer wat verzinnen om te kijken is ook niet makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hier een goede hoofdtelefoon met noise canceling. Ik hoor echt niets hoeveel geluid de Neo + fiets of de ventilator maakt.
Altijd een goede trance/house liveset op.
In het weekend op een ander scherm meestal nog veldrijden erbij als afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ja tijdens de heftige workouts gaat er altijd simpele race footage op youtube aan en een lekker opzwepend muziekje erbij :D. Voor alles daaronder kan ik lekker serietje kijken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Ik sluit me een beetje bij @Stufferdt aan, Sweetspot is prima te doen tijdens een serie, korte VO2 Max blokjes ook wel maar het langere werk is voor mij niet te doen met een serie. Dan krijg je de helft maar mee, tenzij je Friends kijkt oid ;) dat kan altijd.

Poeh @Stufferdt Gomorrah de serie ben ik net klaar mee. Wat een intrieste serie is dat zeg...

Wat ik wat mis bij Zwift, een scala aan sweetspot training. Als je trainerroad of WahooSystm hebt kun je even een snelle zoekactie doen op type training en dan heb je direct een stuk of 50 trainingen, bij Zwift mis ik dit... of heb ik het mis?
Mwah ik heb ooit een keer de trainingen van Fondo geimporteerd dus ik heb er voldoende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P7yLh2l8m15wQ4Lx-JW_ZNz14o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UufMdOT2jdklPQ7qDtqURLVB.png?f=fotoalbum_large

Maar zo complex zijn sweetspot blokken natuurlijk ook niet, hoe veel verschillende wil je daar in hebben? Die enkele keer dat ik een workout in Zwift doe kom ik er wel met de workouts die Zwift zelf bied en dan uiteraard welke zich richten op een specifiek gebied, niet de bekende regenboogjes ;).

Voor mij overigens geen fijne sweetspot trainingen helaas, volgens Garmin haal ik al voldoende aerobe training (hoog en laag) uit mijn normale ritten, ik zou juist anaerobe trainingen moeten gaan doen... Bah.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:00
Ah dat is wel nice @Kluus maar bedoel niet alleen zozeer Sweet Spot, maar ook andere trainingsvormen. Bedoel meer dat je in andere trainingsapps een simpele zoekfunctie hebt en waarna je tientallen trainingen kunt selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Hmm ja filteren kan inderdaad, met zo'n grote lijst is het wel lastig zoeken. Ik maak er amper tot geen gebruik van. ZRL op dinsdag, TTT op donderdag. En in het weekend events of badges unlocken. Badges unlocken kun je nog wel combineren maar nu in de winter is dat voornamelijk Z1 of Z2 voor mij om beetje basis te bouwen. Dat intervallen etc. komt vanzelf wel weer naarmate het seizoen vordert. Je kunt vgm ook niet zelf mapjes maken of wel? Wel eigen workouts toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:57:
Ah dat is wel nice @Kluus maar bedoel niet alleen zozeer Sweet Spot, maar ook andere trainingsvormen. Bedoel meer dat je in andere trainingsapps een simpele zoekfunctie hebt en waarna je tientallen trainingen kunt selecteren.
Oh, ja, maar dat heb je ook met fondo, ik heb hier het blokje "bloktrainingen" opengeklapt waaronder alle sweetspot trainingen getagged zijn in fondo, maar zo heb ik ook tags voor Vo2max, duur etc, allmaal met een hele lijst er onder.

Dus ingeklapt ziet het er zo uit, volgens mij is dat precies wat jij en @rolandos582 willen toch? Als je zelf custom workouts maakt of importeert kan je daar ook tags aan koppelen dus in die zin kan je gewoon zelf "mapjes" maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_8Si35B57o6FZvF-2oLRsPCe9U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NY6slEmdVAuUh5WIGg5apkh2.png?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 38% gewijzigd door Kluus op 17-01-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Maar verder ziet mijn schema er ongeveer hetzelfde uit als dat van @rolandos582 en in het weekend probeer ik zo veel mogelijk buiten te blijven fietsen. Dus van workouts komt het er bij mij ook niet echt van.

Soms vind ik de beperktere keuze aan goede gerichte workouts in Zwift ook wel weer een voordeel, als iemand "The Wringer" heeft gedaan weet ik gelijk hoe klote dat is geweest ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Keurig @Kluus nu ziet het er bij mij precies hetzelfde uit, mocht ik er iets mee willen, dan kan ik het nu vrij eenvoudig doen. Thanks! O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobbieT
Vandaag kwam de Leeze Boom Board Pro binnen met DPD, had er hier nog geen foto's van deze versie voorbij zien komen, dus bij deze.

De ventilator aan de voorkant is een VacMaster Cardio 54.
Er achter staat nog een Honeywell HT900E.

Ik gebruik een Apple TV 4K (met de nieuwe remote), en vanwege de beperking met de bluetooth verbindingen een 4iii hartslagband / ANT+ gateway. (Cadans van de Tacx is vrij beroerd, en zonder cadans werken de trainingen in Zwift voor geen meter)

Die Apple TV 2020 remote zit in een Elago R1 case en zit met een touwtje aan de tafel geborgd.

Net nog 1 modificatie gedaan, touwtje met een keycord aan de trainer tafel, met als doel de handdoek borgen. Je handdoek laten vallen midden in een sessie is toch wel een issue, nu kan ik de handdoek altijd weer ophalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPj0wwIW352nIm3n95e3gUkF7Z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6V1QobCdY4iQDWMhraJ3MOHm.jpg?f=fotoalbum_large

TV is een tweedehands Sony 40" HD tv met erboven een goedkope JBL Bar 2.0 soundbar.

De trainertafel is er één van LifeLine, maar die is hetzelfde als die door BoomBoard en zoveel andere bedrijven geleverd wordt, en zo rond de €100 à €120 meestal.

De hele set staat hier in de serre, dus als het moet kan ik de schuifpui een stukje open zetten voor frisse lucht.

Moet zeggen dat ik de constructie van de Leeze Boom Board wel mooi vind, is toch weer een stukje verder afgewerkt dan de houten exemplaren die er tot nu toe meestal waren.

In elkaar zetten is zo gebeurd. Meeste werk is om alles netjes en recht erop te zetten.

Klein stukje geprobeerd vandaag, fietst toch wel een stuk lekkerder zo, vooral als je op de pedalen gaat staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DqzsbLjuYgddXhxdq79n_fml1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTt02xDtYvLRtLU8RSZeMa7G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVMtFaCNGNjgCfROB7hXyL-vNrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fkEzqpVR4vP0u5AiIgO4v7w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door RobbieT op 17-01-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
RobbieT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:33:
Vandaag kwam de Leeze Boom Board Pro binnen met DPD, had er hier nog geen foto's van deze versie voorbij zien komen, dus bij deze.

De ventilator aan de voorkant is een VacMaster Cardio 54.
Er achter staat nog een Honeywell HT900E.

Ik gebruik een Apple TV 4K (met de nieuwe remote), en vanwege de beperking met de bluetooth verbindingen een 4iii hartslagband / ANT+ gateway. (Cadans van de Tacx is vrij beroerd, en zonder cadans werken de trainingen in Zwift voor geen meter)

Die Apple TV 2020 remote zit in een Elago R1 case en zit met een touwtje aan de tafel geborgd.

TV is een tweedehands Sony 40" HD tv met erboven een goedkope JBL Bar 2.0 soundbar.

De trainertafel is er één van LifeLine, maar die is hetzelfde als die door BoomBoard en zoveel andere bedrijven geleverd wordt, en zo rond de €100 à €120 meestal.

De hele set staat hier in de serre, dus als het moet kan ik de schuifpui een stukje open zetten voor frisse lucht.

Moet zeggen dat ik de constructie van de Leeze Boom Board wel mooi vind, is toch weer een stukje verder afgewerkt dan de houten exemplaren die er tot nu toe meestal waren.

In elkaar zetten is zo gebeurd. Meeste werk is om alles netjes en recht erop te zetten.

Klein stukje geprobeerd vandaag, fietst toch wel een stuk lekkerder zo, vooral als je op de pedalen gaat staan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beginnende fietser hier, maar wat doet zo'n board precies? Ik ben begonnen op m'n mountainbike maar ik durf niet echt te gaan staan eigenlijk, voelt niet helemaal stabiel, is het daar voor of doet het meer?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
Melantrix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Beginnende widget hier, maar wat doet zo'n board precies? Ik ben begonnen op m'n mountainbike maar ik durf niet echt te gaan staan eigenlijk, voelt niet helemaal stabiel, is het daar voor of doet het meer?
Een fietstrainer staat normaal vast op de vloer.
Dat komt niet overeen met hoe je fietst in de echte wereld.

Als gevolg daarvan krijgen veel mensen last van hun rug, schouders, zitvlak, enzovoorts.
Daarnaast vind je fietsframe dat wringen ook niet zo fijn. (Vooral lichte carbon frames houden daar niet van)

Een rocker plate zorgt ervoor dat je fiets zijwaarts wat bewegingsruimte heeft, dat voelt natuurlijker en zorgt ervoor dat de belasting niet de hele tijd op dezelfde plek op je lijf komt.

En als je bijvoorbeeld voor een sprint gaat staan op de pedalen, dan beweegt het ook natuurlijker.

Wat je zegt over stabiliteit herken ik van toen ik begon, je denkt soms met trainer en al te kapseizen.
Valt in de praktijk wel mee hoe makkelijk je dat gedaan krijgt overigens.

Dat lijkt zo is de eerste indruk met de rocker plate ook beter, in plaats van dat de trainer wil kantelen, beweegt de fiets onder je zoals bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
RobbieT schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Een fietstrainer staat normaal vast op de vloer.
Dat komt niet overeen met hoe je fietst in de echte wereld.

Als gevolg daarvan krijgen veel mensen last van hun rug, schouders, zitvlak, enzovoorts.
Daarnaast vind je fietsframe dat wringen ook niet zo fijn. (Vooral lichte carbon frames houden daar niet van)

Een rocker plate zorgt ervoor dat je fiets zijwaarts wat bewegingsruimte heeft, dat voelt natuurlijker en zorgt ervoor dat de belasting niet de hele tijd op dezelfde plek op je lijf komt.

En als je bijvoorbeeld voor een sprint gaat staan op de pedalen, dan beweegt het ook natuurlijker.

Wat je zegt over stabiliteit herken ik van toen ik begon, je denkt soms met trainer en al te kapseizen.
Valt in de praktijk wel mee hoe makkelijk je dat gedaan krijgt overigens.

Dat lijkt zo is de eerste indruk met de rocker plate ook beter, in plaats van dat de trainer wil kantelen, beweegt de fiets onder je zoals bij normaal gebruik.
Ah top, duidelijk! Thanks!

[ Voor 195% gewijzigd door Melantrix op 17-01-2022 22:17 ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

la_fusion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:19:
Heb zelf een Kickr Headwind. Die hoor je natuurlijk wel als ie hard gaat, maar goed. Als hij hard draait dan ben je ook hard bezig (zit bij mij gekoppeld aan de hartslagband) en kan je sowieso geen serie volgen :D

Bij rustige, saaie ritjes gooi ik gewoon een serie aan op de tablet terwijl Zwift op 't grote scherm z'n ding doet :)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Was weer een leuke ZRL race gisteren met teamwinst binnen onze league. Ook al ben ik totaal geen sprinter toch voor iedere sprint gegaan en nog best wat punten bij elkaar weten te sprokkelen.

Toch vind ik dat de powerups in Zwift weer hun waarde bewijzen door de races interessanter te maken, zo was mijn taktiek iedere sprint weer anders afhankelijk van de powerup:

Aero -> voorin zitten en voor de FAL punten gaan
Van -> achterin en proberen voor FTS te gaan (dit is me alleen niet echt gelukt)
Ghost -> Sneaky proberen mee te zitten bij een ontsnapping

En op het laatste rondje hadden we toevallig met een man of vier van ons team een ghost powerup dus gerobeert zelf een aanval neer te zetten die helaas mislukte omdat de meesten van ons er wel redelijk door zaten (inclusief ikzelf), maar toch leuk om wat te proberen.

Verder was het ook steeds opletten of je niemand ziet verdwijnen met een ghost powerup ofzo en als er ineens een paar man van hetzelfde team verdwijnen proberen het vermogen op te voeren zodat hun mogelijke aanval mislukt.

Het is dan misschien niet realistisch, maar het voegt wel wat toe om koerselementen uit de echte wereld die je virtueel nooit gaat krijgen toch te compenseren en het geheel alsnog iets dynamischer te maken vind ik. Het hoeft geen simulatie te zijn van de echte wereld wat mij betreft, daarvoor hebben we de echte wereld :D.

Ik had in ieder geval weer lol.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 19-01-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

JT

VETAK y0

Ben hier eens even aan het kijken naar aanleiding van wat posts in het mtb-topic. Zijn er hier mensen overgestapt van een goede spinningfiets naar een trainer? Mensen die toch terug zijn gegaan naar een goede spinningfiets of heb je het toch zo gehouden? En waarom? Een trainer + fiets is wel echt een serieuze investering en met de video's waar ik het mee wil gebruiken zal ik toch zelf de weerstand in moeten stellen, waardoor smart voor mij niet heel relevant is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

JT schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:58:
Ben hier eens even aan het kijken naar aanleiding van wat posts in het mtb-topic. Zijn er hier mensen overgestapt van een goede spinningfiets naar een trainer? Mensen die toch terug zijn gegaan naar een goede spinningfiets of heb je het toch zo gehouden? En waarom? Een trainer + fiets is wel echt een serieuze investering en met de video's waar ik het mee wil gebruiken zal ik toch zelf de weerstand in moeten stellen, waardoor smart voor mij niet heel relevant is.
Binnen fietsen is een extreem saaie geestdodende bedoeling. Om het leuk of dragelijk te maken heb je volgens mij altijd een vorm van interactie nodig, zij het door "simulatie" (virtueel of een video die echt sneller gaat als jij harder trapt en hoogteverschillen laat voelen) of door software die middels ERG mode een training voorlegt. Voordat er smart trainers waren hield echt helemaal niemand die ik ken dit vol en ik ken op zich best wel wat fietsers.

Vroegah ging "men" in de winter spinnen in de sportschool, deed helemaal niets of ging toch buiten bikkelen. Bij spinning in de sportschool heb je deze interactie ook in de vorm van een instructeur die actief meedoet (of lijkt te doen want acteren is daar part of the job ;)) en je oplegt wat je moet doen.

Ik denk niet dat er hier iemand is die van een smart trainer toch maar terug is gegaan naar een spinning fiets (of zelfs een "gewone" trainer) maar ik laat me graag verbazen. Just my 2 cents, ben benieuwd of iemand dit wel langdurig een hele winter vol kan houden, in dat geval, petje af! _/-\o_

Edit: ik zie nu dat je al spinning videos van cyclemasters gebruikt, hoe vaak doe je dit? Knap in ieder geval :). Als je toch al een fiets hebt en je weet echt zeker dat je nooit iets met smart gaat doen zou ik denk ik een gewone non-smart trainer kopen zoals hier:

https://www.futurumshop.nl/fietstrainers/basic-fietstrainers

... en dan de intensiteit regelen met je versnellingen. Maar nogmaals, dit is niet wat ik zou doen, dus lastig adviseren, misschien kan iemand anders hier nog wat beter advies geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 19-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

JT

VETAK y0

Kluus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:59:
[...]

Binnen fietsen is een extreem saaie geestdodende bedoeling. Om het leuk of dragelijk te maken heb je volgens mij altijd een vorm van interactie nodig, zij het door "simulatie" (virtueel of een video die echt sneller gaat als jij harder trapt en hoogteverschillen laat voelen) of door software die middels ERG mode een training voorlegt. Voordat er smart trainers waren hield echt helemaal niemand die ik ken dit vol en ik ken op zich best wel wat fietsers.

Vroegah ging "men" in de winter spinnen in de sportschool, deed helemaal niets of ging toch buiten bikkelen. Bij spinning in de sportschool heb je deze interactie ook in de vorm van een instructeur die actief meedoet (of lijkt te doen want acteren is daar part of the job ;)) en je oplegt wat je moet doen.

Ik denk niet dat er hier iemand is die van een smart trainer toch maar terug is gegaan naar een spinning fiets (of zelfs een "gewone" trainer) maar ik laat me graag verbazen. Just my 2 cents, ben benieuwd of iemand dit wel langdurig een hele winter vol kan houden, in dat geval, petje af! _/-\o_

Edit: ik zie nu dat je al spinning videos van cyclemasters gebruikt, hoe vaak doe je dit? Knap in ieder geval :). Als je toch al een fiets hebt en je weet echt zeker dat je nooit iets met smart gaat doen zou ik denk ik een gewone non-smart trainer kopen zoals hier:

https://www.futurumshop.nl/fietstrainers/basic-fietstrainers

... en dan de intensiteit regelen met je versnellingen. Maar nogmaals, dit is niet wat ik zou doen, dus lastig adviseren, misschien kan iemand anders hier nog wat beter advies geven.
Ik heb gespind in een sportschool. Daar was soms een instructeur maar niet de hele dag door. Die eigenaar heeft toen een TV opgehangen en wat demo's geregeld van verschillende video's. De meeste waren nogal saai maar die video's van Cyclemasters die kunnen lekker doorrammen en daar ging ik helemaal op los. Alleen dat is alleen video en niet smart.

Ik moet dus zelf de weerstand instellen. Daar komt bij, wat ik hier lees, dat alle kracht op je fiets zonder dat deze kan bewegen niet ideaal is voor je fiets en voor beschadiging kan zorgen, terwijl een set waarmee je daar geen last van hebt zoveel kost dat je ook echt een hele leuke spinningfiets kan kopen en je niet elke keer je fiets erop hoeft te zetten. Dat is waar ik een beetje over twijfel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
@JT ik verwacht dat de toegevoegde waarde minimaal is als je cyclemasters blijft gebruiken. Verdiep je eens in Zwift, trainerroad, rouvy, big ring... Als je denkt dat een ander pakket toegevoegde waarde voor je heeft, dan heeft een smart trainer zin.
(En koop dan dus geen trek met 141 semi boost QR)

Strava

Pagina: 1 ... 105 ... 161 Laatste