Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 104 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
AntraXxX schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:04:
Ik heb een Tacx Flux 2 in gebruik en volg momenteel een trainingsplan via Zwift.
Dit hangt natuurlijk met intervaltrainingen / sweetspot training aan elkaar vast.
Om het plaatje compleet te maken heb ik ook een cadanssensor gekocht, omdat dit trainingsplan er vanuit gaat om bepaalde wattages op een bepaalde rpm te fietsen.

En hierbij speelt dus het volgende: als ik bijvoorbeeld voor 2 minuten op 90rpm 210W dien te fietsen gaat dit goed in de zin van dat alles netjes constant blijft. (alles tussen de 100-240W en tussen de 60-100rpm trouwens)

Maar als ik daarna voor 30 sec op 110rpm bijv. 305W dien te fietsen en ik netjes 110rpm fiets dan schommelt het wattage maar tussen de 270-290W.
Aangezien ERG modus aanstaat zou dit toch ‘automatisch’ dienen te gaan, maar waarom blijft de fietstrainer dan op bijv. 280W i.p.v. 305W?
Kan ik hier iets aan doen? Zou natuurlijk graag het vereiste wattage willen fietsen om zogezegd de progressie te optimaliseren.
Voor je wattage is keertje opschakelen vaak de remedie, ook bij ERG mode zul je altijd wel een keertje moeten schakelen.

Overigens: Waarom een cadansmeter kopen? De Tacx Flux doet naast vermogen ook gewoon cadans zelf, weet je zeker dat je niet een vinkje oid gemist hebt in de instellingen richting Zwift? (Ik doe zelf dergelijke workouts met Sufferfest/Wahoo Systm en krijg daar keurig ook cadans mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Sander schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Voor je wattage is keertje opschakelen vaak de remedie, ook bij ERG mode zul je altijd wel een keertje moeten schakelen.
Als de bandbreedte van de trainer niet toereikend genoeg is zul je moeten schakelen ja. Maar bij een flux 2 of kickr core is dit niet aan de orde dus kun je prima op 1 versnelling blijven rijden. (tenzij je wellicht echt hoge power sprints moet doen)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06 11:20
Sander schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Overigens: Waarom een cadansmeter kopen? De Tacx Flux doet naast vermogen ook gewoon cadans zelf, weet je zeker dat je niet een vinkje oid gemist hebt in de instellingen richting Zwift? (Ik doe zelf dergelijke workouts met Sufferfest/Wahoo Systm en krijg daar keurig ook cadans mee)
Ik heb gemerkt dat de cadans van de Flux 2 erg schommelt tijdens het fietsen en ook niet echt accuraat lijkt. Ik heb een heel efficiënte pedaalslag, en de cadans wordt juist berekend op basis van de kracht die op de drivetrain uitgeoefend wordt. En verder gaat de cadansmeting van de Flux 2 ook niet hoger dan 120, wat in mijn geval toch wel wat beperkt is.

Ik probeerde trouwens dit jaar ook weer mijn Topeak Cadans sensor aan de Tacx applicatie te koppelen, maar die ondersteunde dat ineens niet meer (vorig jaar nog wel. ;( 8)7 ). Dat vind ik wel het nadeel van die automatisch updatende applicaties, nu kon ik niet meer terug naar de versie van vorig jaar. En ik ben ook niet erg tevreden over die app, maar een abonnement op TrainerRoad of Zwift heb ik niet zo'n zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:16
duk3n schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:30:
Graag zou ik een keer willen proef fietsen op een indoor trainer. Ik heb een Wahoo Kickr Core maar wil hem eerst een keer proberen voordat ik de cassette er op monteer en hem daarmee niet meer kan ruilen (volgens de medewerker van Mantel.com) en dat ik mijn oudere laptop kan testen of die kan verbinden. (volgens de Wahoo site vereist de Kickr Core minimaal BT5.1)

Weet iemand ergens in de omgeving Utrecht waar hem zou kunnen testen of is er een Tweaker die in buurt woont waar ik hem zou kunnen testen 😇
Bluetooth is backwards compatible. Als de Kickr Corre BT5.1 zou vereisen zijn er weinig devices die kunnen connecten. Een iPhone 13 is bijvoorbeeld 5.0, die zou dan niet werken.

Sowieso kan je beter een Ant+ dongle in je laptop doen. Veel betrouwbaarder dan Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaisdergerman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10-2023
Vergeten te vermelden idd.

-Cassettes heb ik nog wel liggen
- ant+ ivm mijn huidige hartslagmeter en zoals eerder aangegeven minder storingsgevoelig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:54
gaisdergerman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:26:
Vergeten te vermelden idd.

-Cassettes heb ik nog wel liggen
- ant+ ivm mijn huidige hartslagmeter en zoals eerder aangegeven minder storingsgevoelig.
Kan een vacmaster cardio aanraden als ventilator met afstandsbediening! Voldoende luchtverplaatsing, Wahoo headwind is natuurlijk ook gaaf maar dat vind ik persoonlijk wat te gek voor een ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 15:19
gaisdergerman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:26:

Sure?

https://www.bikeradar.com/features/bluetooth-i-apologize/

Alleen het one to many device principe lijkt me een geldig argument

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 06:18

Kluus

Gang is alles

Lensent schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:11:
[...]

Sure?

https://www.bikeradar.com/features/bluetooth-i-apologize/

Alleen het one to many device principe lijkt me een geldig argument
Ik weet niet of het nog steeds geld maar vroeger was het argument dat ant+ een stateless connectie is in tegenstelling tot bluetooth. Ant+ zend alleen uit en als daar eens een seconde ontbreekt wordt dat meestal prima opgelost door de software in tegenstelling tot wat dat artikel beweert.

Het “probleem” met bluetooth was juist dat als die connectie verliest het er ook gelijk meerdere seconden uit ligt omdat de connectie opnieuw moet worden gemaakt (als dit al gebeurt) en krijg je dus wel een echte power drop.

Ik heb overigens beide gebruikt en nooit noemenswaardige problemen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 08-01-2022 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:37

Fisico

by Fabian

Michiel193 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Kan een vacmaster cardio aanraden als ventilator met afstandsbediening! Voldoende luchtverplaatsing, Wahoo headwind is natuurlijk ook gaaf maar dat vind ik persoonlijk wat te gek voor een ventilator.
Van de vacmaster en dergelijke vind ik twee dingen minder, ten eerste blazen ze van de grond tegen de handdoek die over het stuur heb liggen en ten tweede blazen ze tegen mijn knieën. Als ik iets echt heel vervelend vind dan is het wel koude lucht over mijn knieën. Die zijn daar namelijk nogal gevoel voor. Ik heb inmiddels een ventilator op een stok en die blaast van een afstandje alles boven het stuur weg. Daarmee zit ik ook niet meer volle bak in de wind wat fijner is voor mijn luchtwegen en ogen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Fisico schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Van de vacmaster en dergelijke vind ik twee dingen minder, ten eerste blazen ze van de grond tegen de handdoek die over het stuur heb liggen en ten tweede blazen ze tegen mijn knieën. Als ik iets echt heel vervelend vind dan is het wel koude lucht over mijn knieën. Die zijn daar namelijk nogal gevoel voor. Ik heb inmiddels een ventilator op een stok en die blaast van een afstandje alles boven het stuur weg. Daarmee zit ik ook niet meer volle bak in de wind wat fijner is voor mijn luchtwegen en ogen.
Je zou de vacmaster ook verhoogd neer kunnen zetten, of de afstand tot je fiets aanpassen zodat je knieën warm blijven. Er zijn in ieder geval meerdere mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
gaisdergerman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:02:
Na lang twijfelen de knoop doorgehakt en ik ga een kickr core bestellen.

Nu vroeg ik me af of ik nog wat mis qua accessoires.

- mat onder de trainer heb ik liggen
- zweetdoek heb ik ook.
- ant+ bestel ik mee.
- computerplateu ga ik voorlopig alternatief voor gebruiken.
- ventilator heb ik maar ben nog op zoek naar een fatsoenlijke met afstandsbediening.

Is een voorwiel steun noodzakelijk en vergeet ik verder nog iets?
In verband met de ventilator:

https://www.action.com/nl...res-draadloze-schakelset/ :9

Gebruik ik om 2 fans aan te sturen. Kost geen drol en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 13:34
Kan m aan mij liggen, maar volgens mij wordt die VacMaster hier nogal wat gehyped ;) lijkt hier bijna een ware fanclub te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
We kunnen een apart topic starten voor de Vacmaster lovers.... 😉

Als iemand om ventilator advies vraagt blijft het de voorkeur van meerdere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Koop in ieder geval een ventilator en zorg dat je hem of harder of zachter kan zitten met een afstandsbediening of doordat je bij de knoppen kan. Ik reed gisteren nog een klein stukje zonder en dan merk je wat je mist zonder zo'n ding. Alles in een paar minuten zeiknat. Ik was bijna klaar toen er een pacemaker voorbij kwam op Zwift en ik dacht ik scoor nog even gratis druppels. Dat werden dus echte druppels.
pier87 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:50:
Kan m aan mij liggen, maar volgens mij wordt die VacMaster hier nogal wat gehyped ;) lijkt hier bijna een ware fanclub te worden.
Een beetje zoals die ene schoenenwinkel in Nijkerk, waarmee dus niet gezegd is dat de hype onterecht is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:27
Af en toe komt er hier de vraag over tafeltjes. Deze is vrij nieuw, heb er zelf geen ervaring mee, maar vond het wel waardevol om te delen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqmwiH5yguQjxiFAxWCq2dBkSvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZwPEdXo9d0o6AkEIdQQtGuh.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.decathlon.nl/...je/_/R-p-326708?mc=961819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mwah ik zet m altijd gewoon op max en dat is altijd goed, hoef er niet echt bij te kunnen.

De vacmaster staat hier momenteel even werkeloos in de hoek. Het is koel zat voor mijn normale vloer ventilator alleen en die maakt veel minder herrie niet zo’n vervelend geluid. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:17
Deze Honeywell doet het bij mij ook prima

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRwEBQ1YPZs-pM2DUQxkRPqSOCsQrldPxL61w&usqp=CAU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 05:33
Dazzler2120 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Wat ik heb gemerkt in het algemeen met ERG is dat het gewoon 'effe' duurt voordat je weerstand correct berekend is.
Vaak doe ik even opschakelen om dat proces te versnellen om op de juiste wattage te komen.
Maar vooral korte intervallen (bv een 10s. sprint interval o.i.d.) dan is het 'gewoon' niet zo accuraat.

Edit: aangezien je de Flux 2 hebt; hoe is verder jouw ervaring met deze trainer? Voelt het fietsen 'natuurlijk' aan?
Heb ‘m sinds afgelopen najaar in gebruik en ik heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. Maar aangezien ik ook vrijwel alleen bezig ben geweest met het trainingsplan waar hellings % niet meespelen, kan ik daar niet zo veel over kwijt.
De bergen in en kijken waar deze fietstrainer wat dat betreft toe in staat is ga ik dus nog meemaken.
Op het vlakke voelt het voor mij i.i.g. aan als ‘natuurlijk’ fietsen.

-edit-
Hier met kerst ook een Vacmaster gekregen, op een verhoging geplaatst en zodoende fijn die lucht op borst / hoofd hoogte is ideaal, al houdt het me niet droog qua zweet. 😅

[ Voor 9% gewijzigd door AntraXxX op 08-01-2022 17:46 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
AntraXxX schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:43:
[...]

Heb ‘m sinds afgelopen najaar in gebruik en ik heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. Maar aangezien ik ook vrijwel alleen bezig ben geweest met het trainingsplan waar hellings % niet meespelen, kan ik daar niet zo veel over kwijt.
De bergen in en kijken waar deze fietstrainer wat dat betreft toe in staat is ga ik dus nog meemaken.
Op het vlakke voelt het voor mij i.i.g. aan als ‘natuurlijk’ fietsen.

-edit-
Hier met kerst ook een Vacmaster gekregen, op een verhoging geplaatst en zodoende fijn die lucht op borst / hoofd hoogte is ideaal, al houdt het me niet droog qua zweet. 😅
Ah top, goed te horen! Toevallig na veel getwijfel net over de streep en besteld van de ING winkel.
Van de accessoire voucher een hartslagband voor mijn vriendin bestellen denk ik, en een telefoonhouder oid.
Ben benieuwd naar het resultaat iig!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
J-M-T schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:02:
Af en toe komt er hier de vraag over tafeltjes. Deze is vrij nieuw, heb er zelf geen ervaring mee, maar vond het wel waardevol om te delen :

[Afbeelding]

Poah, €89,-!!! Dit slaat toch werkelijk nergens op zulke prijzen? Je kunt voor enkele tientjes een prima statafel kopen. Desnoods 2e hands, kun je in het weekens met vrienden of verjaardagen ook nog wat biertjes wegtikken voor het geld wat je overhoudt…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Eerste keer Alpe du Zwift gedaan net :D 84 minuten dus m'n doel van <90 min = gehaald.

Vind het nog best netjes aangezien m'n FTP maar 216 is en ik pas 3 maanden aan Zwift doe.

Nu nog 40 keer doen en dan heb ik m'n Tron bike, zin in... |:(

Zit ook te kijken naar een betere manier om te Zwiften dan met m'n iPad. Wil eigenlijk de transitie maken naar een groter scherm maar twijfel nog tussen Apple TV of pc. Apple TV lijkt me het makkelijkst maar een pc is wel mooier denk ik. Nouja, vooralsnog maar even nadenken over wat het beste is en ondertussen sparen. Merk dat er meer geld naar het fietsen gaat dan ik initieel had verwacht :D

[ Voor 44% gewijzigd door London op 08-01-2022 20:21 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:12

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik heb mijn laptop op de eettafel staan met een doos eronder, perfect op oog hoogte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik gebruik deze unit, gaat ook prima: https://www.ikea.com/nl/n...roltafel-berken-30240348/
Mijn fiets is 53cm, als je fiets veel groter is dan is de hoogte misschien minder ideaal.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik heb gewoon een klein rol rekje wat ik gebruik als kast voor spullen die naast me moeten staan. De tv & laptopstand heb ik ingebouwd in een grote opslagkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 16:19
Overigens is TR wel netjes, ik was donderdag aan het fietsen maar ik stortte enigszins in, herstelde slecht na vo2max/Anaerobic, krijg je meteen netjes de vraag waar het aan ligt en wordt je programma aangepast. Later wel nog een stuk rond ftp gefietst wat op zich wel redelijk ging. Vrijdag ook nog even zwift group training gedaan die nog dramatischer ging, daarna was de uitslag van mijn corona test binnen (vriendin is besmet) en toen was meteen duidelijk waarom ik moeite had. Wel grappig dat ftp op zich nog prima gaat en een enkele keer een zware effort doen ook wel, maar herhalen zoals bij de meeste trainingen lukt gewoon totaal niet nu. Ik moest echt naar <90% om de training af te kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12w616icxGB2i44TyQN02r0AO8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIzVq761S1Na7DR1pD6BgEve.jpg?f=fotoalbum_large

Eventjes voor de beeldvorming (zonder op de zooi te letten) heb ik het op deze manier ingebouwd, fietst prima, uitgebreide oplossingen hoeven niet perse en als ik iets van een group ride doe, leg ik effe een toetsenbord op dat blauwe rekje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rschluter
  • Niet online
pier87 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Poah, €89,-!!! Dit slaat toch werkelijk nergens op zulke prijzen? Je kunt voor enkele tientjes een prima statafel kopen. Desnoods 2e hands, kun je in het weekens met vrienden of verjaardagen ook nog wat biertjes wegtikken voor het geld wat je overhoudt…
Ik ben recent verhuisd. Kan je uit eigen ervaring vertellen dat alles qua meubilair verschrikkelijk veel geld kost. Dus prijs van zo'n tafeltje vind ik dan ook meevallen. Een beetje fatsoenlijke salontafel of TV meubel is ook zeker niet goedkoop 8)7

Ben het wel met je eens dat het kan lonen om een goedkoper alternatief te zoeken op marktplaats. Ligt ook aan het budget dat je er voor hebt. Zelf heb ik wel een in hoogte verstelbare trainer tafel gekocht (andere dan die van de Decathlon). Persoonlijk vond ik het de meerprijs wel waard tov een net niet alternatief dat moeilijk over het voorwiel gaat / lastig verstelbaar is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-06 19:51

McMiGHtY

- burp -

Goed om te zien dat iedereen hier eigenlijk best hard aan het trainen is al, zijn er nog bepaalde tochten waar jullie voor trainen?

Ik heb wel een dingetje waar ik voor train..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik heb geen specifieke koers waar ik voor aan het trainen ben, voor mij is het vooral om een wat betere conditie te krijgen. Komende 2 jaar ben ik nog met een deeltijd HBO studie bezig, dus om echt consequent aan mijn trainingsplan te houden lukt me niet altijd qua tijdsplanning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:37:
Goed om te zien dat iedereen hier eigenlijk best hard aan het trainen is al, zijn er nog bepaalde tochten waar jullie voor trainen?

Zet hem ook ff in het podcasttopic, niets zo lekker als een podcast op tijdens een social ride :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 12:04

Phydomir

Dennis

McMiGHtY schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:37:

Huidige blok is voor GF Vosges.

Daarna eens kijken of ook komend jaar het Ready2Race concept van Jumbo Visma van de grond komt, en dan vooral een beetje in de buurt ipv noord Holland en Groningen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik wil dit jaar een paar tours meerijden met de lokale clubs en echt voor langere afstandtrips gaan (misschien rondje IJsselmeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 20-06 22:42
dnhelle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Vanochtend al reply van Garmin Support O+
Blijkbaar een breder probleem, mailadressen van users wordt verzameld en wordt doorgezet naar Software-development tak. Vervolgens was het de mededeling om (maar) te wachten op een software-update. 8)7
Aangezien het een techforum ook maar een inhoudelijke update. Zij hebben iets aangepast aan hun zijde, mij werd verzocht af te melden, deinstalleren, rebooten en nieuw te installeren. Inmiddels heb ik weer 3/4 ritjes normaal afgelegd met directe upload en redelijk ok opstartsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:41
Hier nog mensen meegedaan aan de Tour Watopia georganiseerd door Flamme Rouge? Ik wel en het was zwaar maar gaaf. In 8 dagen 6 races in teamverband volgens onderstaand schema

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p4111435218-3.jpg

Bij de proloog en etappe 4 en 6 in de top 15 geëindigd. Bij de ploegentijdrit zijn we tweede geworden.

Leuke van de Tour was dat je in teamverband meedeed waarbij teamleden in verschillende categorieën konden uitkomen. Ook waren de categorieën (A,B,C,D) wat anders dan normaal bij Zwift.

In maart is er een nieuwe tour en dan over 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Faxe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:10:
Hier nog mensen meegedaan aan de Tour Watopia georganiseerd door Flamme Rouge? Ik wel en het was zwaar maar gaaf. In 8 dagen 6 races in teamverband volgens onderstaand schema

[Afbeelding]

Bij de proloog en etappe 4 en 6 in de top 15 geëindigd. Bij de ploegentijdrit zijn we tweede geworden.

Leuke van de Tour was dat je in teamverband meedeed waarbij teamleden in verschillende categorieën konden uitkomen. Ook waren de categorieën (A,B,C,D) wat anders dan normaal bij Zwift.

Ik heb die niet gedaan, maar ik ga wel de officiële tour de zwift proberen te doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
J-M-T schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:02:

[Afbeelding]

Ziet er leuk uit maar decathlonwise vind ik hem wel aan de prijs eerlijk gezegd.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
Faxe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:10:

[Afbeelding]

Mooi programma, zekers! En top gedaan qua uitslag :)
Maar iets te zwaar nog voor mijn knieen op dit moment.
De officiele Tour de Zwift ga ik wel inderdaad mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 20:02

Dennahz

Life feels like hell should.

PaulBloem schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Mooi programma, zekers! En top gedaan qua uitslag :)
Maar iets te zwaar nog voor mijn knieen op dit moment.
De officiele Tour de Zwift ga ik wel inderdaad mee doen.
Was al op zoek naar een topic waar we konden praten over Tour de Zwift ;) Ik ga hem doen op zowel de fiets als met de benenwagen (hardlopen).

Fietsen is 3x per week (long, short en normal). Deze week nog redelijk makkelijke routes, maar volgende week zit er al een parcours bij waar je 1100m moet klimmen :D

Vorig jaar ook m'n conditie een flinke boost kunnen geven met TDZ (helaas laten verslappen in het laatste kwartaal), dus bring it on.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 21:54
Dennahz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Was al op zoek naar een topic waar we konden praten over Tour de Zwift ;) Ik ga hem doen op zowel de fiets als met de benenwagen (hardlopen).

Fietsen is 3x per week (long, short en normal). Deze week nog redelijk makkelijke routes, maar volgende week zit er al een parcours bij waar je 1100m moet klimmen :D

Vorig jaar ook m'n conditie een flinke boost kunnen geven met TDZ (helaas laten verslappen in het laatste kwartaal), dus bring it on.
Heb je telkens een week tijd per rit?
Dat zou een meevaller zijn. Ik dacht 3 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 20:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Drossie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Heb je telkens een week tijd per rit?
Dat zou een meevaller zijn. Ik dacht 3 dagen.
4 dagen blijkbaar. Vorig jaar was het langer dacht ik... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQZirkoFIQaAdL2OIzLhD2i0A3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1luZII0a2xE17svhcCV7W5lq.jpg?f=fotoalbum_large

Ah well, extra hard knallen dan maar :)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hier ook de long ride gedaan van TDZ vanavond :)

Vrijdag is de bergetappe met Alpe du Zwift als A route. Nu al zin in :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Net met een heel stel Tweakers in Tour de Zwift, oa. @Ypuh, @Mistraller en @Smultie volgens mij ook. Was weer gezellig! Bietje ouwehoeren met 2000+ man op de chat. :+

Had me eerst netjes laten afzakken naar positie 900 ofzo, wilde gewoon een beetje los trappen voor ZRL morgen maar uiteindelijk heb ik me toch weer laten meeslepen in het spelletje van gaatjes dichtrijden naar de verschillende groepjes en uiteindelijk terug gekomen naar 480 ofzo. Toch nog iets meer gedaan dan wat mijn bedoeling was, maar ach... :)

Ik ga er maar 1 per week doen hoor, wel meestal de lange.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 10-01-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Kluus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:45:
Net met een heel stel Tweakers in Tour de Zwift, oa. @Ypuh, @Mistraller en @Smultie volgens mij ook. Was weer gezellig! Bietje ouwehoeren met 2000+ man op de chat. :+

Had me eerst netjes laten afzakken naar positie 900 ofzo, wilde gewoon een beetje los trappen voor ZRL morgen maar uiteindelijk heb ik me toch weer laten meeslepen in het spelletje van gaatjes dichtrijden naar de verschillende groepjes en uiteindelijk terug gekomen naar 480 ofzo. Toch nog iets meer gedaan dan wat mijn bedoeling was, maar ach... :)

Ik ga er maar 1 per week doen hoor, wel meestal de lange.
Hehe, ik zag de chat al voorbij komen inderdaad! :) Lekker bezig mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jazeker, daar was ik bij @Kluus
Roland was de verstandige, die moet morgen presteren in de ZRL, ben benieuwd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Volgens mij was ik gefinished ergens rond plekje 1130, voor mijn doen ook niet slecht. Had een heerlijke playlist op staan, ga ik, zeker op het vlakke, altijd heel lekker op. Beetje HR in de gaten zitten houden, en weet nu al dat ik met stage 2 geen tijd onder het uur hoef te verwachten op de alp. Maar was inderdaad zeker gezellig zo!
Btw mijn vrouw had dus écht schoenen besteld terwijl ik aan het zwiften was. PM was vandaag binnengekomen. Voor straf monteer ik de PM pas ná haar eerstvolgende ritje >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Mistraller op 10-01-2022 22:24 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Vandaag ook stage1 van tdz gedaan. B route gekozen (verkoudheidje gehad) Wel FTP verhoogd naar boven de 300watt / 20min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb ook de B gereden. Daarvoor nog een FTP test gedaan, iets teveel gevraagd. Dus form helaas te diep in het rood om effect te hebben, lekker dom na al die discussies van vandaag.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 00:35
Vandaag meegedaan in een Zwift Casse-Pattes route categorie C race en in Zwiftpower op plaats 4 geëindigd terwijl ik in de race op plaats 35 eindigde. Degene die op plaats 1 in Zwiftpower staat was als 25ste geëindigd van de in totaal 113 in Zwift.

Blijkbaar doen er best wat renners mee die zich niet op Zwiftpower geregistreerd hebben en ook aardig wat renners die eigenlijk niet in de C categorie thuis horen. Degene die in Zwift bijvoorbeeld als eerste geëindigd was had een gemiddelde van 6.09 W/kg (213W) gereden terwijl ikzelf slechts op 3.21 W/Kg (302W) zat.

Op die manier krijg je wel een behoorlijk scheef beeld op welke positie je werkelijk aan het rijden bent. Ik had bijvoorbeeld als ik het de laatste meters niet had laten lopen ook op plaats 3 in Zwiftpower kunnen eindigen maar dacht het maakt ook niet uit of ik nu 34 of 35 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 23:15
Dat is hinderlijk, ik liet laatst een groep lopen omdat ik dacht dat het A & B was in een C race. Zaten er ook nog paar C tussen, die ben je kwijt dan.

Ook al meegemaakt dat er een A z'n C maatje een draft verzorgde in C race. Gelukkig opzichtig* dus als die C iets in w/kg omhoog ging, zetten ik ook een versnelling in om bij te blijven.
* = Zag dat ze in zelfde team reden, anders misschien wel gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Kan het mis hebben, maar Zwift zou toch ook prima het concept van Zwiftpower kunnen overnemen? Gewoon renners die te sterk zijn voor een bepaalde categorie uit bijvoorbeeld de C klasse halen nadat de uitslag bekend is en in de B klasse in het klassement plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 23:09

Roozzz

Plus ultra

DialOut schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:16:
Dat is hinderlijk, ik liet laatst een groep lopen omdat ik dacht dat het A & B was in een C race. Zaten er ook nog paar C tussen, die ben je kwijt dan.

Ook al meegemaakt dat er een A z'n C maatje een draft verzorgde in C race. Gelukkig opzichtig* dus als die C iets in w/kg omhoog ging, zetten ik ook een versnelling in om bij te blijven.
* = Zag dat ze in zelfde team reden, anders misschien wel gemist.
In mixed races wint typisch de B, C of D die het langst mee kan fietsen met een categorie hoger. Dus de volgende keer vooral proberen aan te pikken.
kwiebus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:04:
Vandaag meegedaan in een Zwift Casse-Pattes route categorie C race en in Zwiftpower op plaats 4 geëindigd terwijl ik in de race op plaats 35 eindigde. Degene die op plaats 1 in Zwiftpower staat was als 25ste geëindigd van de in totaal 113 in Zwift.

Blijkbaar doen er best wat renners mee die zich niet op Zwiftpower geregistreerd hebben en ook aardig wat renners die eigenlijk niet in de C categorie thuis horen. Degene die in Zwift bijvoorbeeld als eerste geëindigd was had een gemiddelde van 6.09 W/kg (213W) gereden terwijl ikzelf slechts op 3.21 W/Kg (302W) zat.

Op die manier krijg je wel een behoorlijk scheef beeld op welke positie je werkelijk aan het rijden bent. Ik had bijvoorbeeld als ik het de laatste meters niet had laten lopen ook op plaats 3 in Zwiftpower kunnen eindigen maar dacht het maakt ook niet uit of ik nu 34 of 35 wordt.
Jup, bekend probleem. Klaarblijkelijk zijn er veel mensen die graag een categorie of twee lager racen, (of gewoon aan weightdoping doen, of trainers niet goed geconfigureerd hebben). Bij de meer serieuze wedstrijden (bijv ZRL, WTRL, FRR) zal je dit niet meer zien. Daar kan je alleen aan deelnemen als je aan de criteria voldoet.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:25

aerofreak

Steve Jobs

Categorieën staan niet vast in Tour de Zwift. Het idee is dat je kan kiezen welke route je rijdt in Tour de Zwift. Zo interpreteer ik het in ieder geval.
This global event covers eight virtual stages, each with a unique theme and three different routes for you to explore. Ride one route or ride them all. The adventure is up to you!
Aanvullend: Bij elke categorie staan dezelfde nummers: 1-5W/kg, dus je kan fietsen welke je wilt.

[ Voor 29% gewijzigd door aerofreak op 11-01-2022 09:25 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 18-06 21:24
pier87 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:13:
Kan het mis hebben, maar Zwift zou toch ook prima het concept van Zwiftpower kunnen overnemen? Gewoon renners die te sterk zijn voor een bepaalde categorie uit bijvoorbeeld de C klasse halen nadat de uitslag bekend is en in de B klasse in het klassement plaatsen?
Zijn geen raketgeleerden voor nodig om zoiets te bedenken zou je zeggen, maar toch is nog niemand bij Zwift op dat briljante idee gekomen.

Deze vraag staat al zo lang ik Zwift heb (2016). Kopieer gewoon het ranking systeem uit bijvoorbeeld Counter-Strike of een willekeurige andere game. Ondertussen is Zwiftpower maar mondjesmaat blijven doorontwikkelen, volgens mij zelfs met hulp of in ieder geval zonder tegenwerking van Zwift, tot een redelijk alternatief. Inmiddels heb ik het maar geaccepteerd.

WRTL Racing heeft het ook wel leuk opgezet met allerlei verschillende teams, rangen, races, leaderboards etc. Vraag me ook af waarom Zwift dit niet gewoon aanbied (ze zijn rijker dan alle UCI wielerploegen samen), maar uiteindelijk vind ik het allemaal wel prima als ik gewoon m'n rondjes fietsen kan en het idee heb dat ik goed bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperduck
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-06 19:34
Van de week een Kickr Core aangeschaft om toch maar wat Kilometers te maken in de winter. Merk dat ik meer Watts eruit gooi dan wanneer ik buiten fiets. Een FTP-test gedaan en kwam uit op 256. Begonnen met het programma; "Build me Up". Leuk om binnen vermaak te vinden op de fiets, merk wel dat ik het moeilijk vind om niet te fietsen. Donderdag binnen gekomen en nog elke dag erop gezeten. Het was wel wennen in het begin met de cadance, de ERG modus was erg wennen, de eerste rit had ik een cadance van 120+.

Wat ik hierboven lees, zijn dat races waaraan je kan anticiperen? Deze zijn dus ook mogelijk om in groepsverband te doen? Hebben jullie verder nog advies of aanraders om te doen in Zwift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 14:54
Gisteren ook geregistreerd voor TdZ Stage 1 (Long) met een start om 21:00. Ik zat echter pas om 21:01 in Zwift door wat opstart troubles, waardoor ik een paar seconden in een lege pen bleef staan. Daarna werd ik geteleporteerd naar een punt op ca. 15 km van de start, waardoor mijn totaal te rijden afstand dus direct korter was. Veel volk om me heen, dus her en der met groepjes gereden, maar ik kon geen relatieve positie t.o.v. de rest zien, enkel het totaal aantal deelnemers.

Dat laatste begrijp ik, omdat ik de start gemist heb, maar het feit dat ik ergens op 1/3e van de rit op het parcours werd gegooid verbaasde me wel. Is dat een normale praktijk op Zwift indien je een start mist? Gewoon benieuwd...

Geen probleem ook gisteren. Voornemen was toch al om het makkie an te doen i.v.m. ZRL vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 20:55
Gisteren ook weer gestart met Tour de Zwift, ik ga voor de lange rit per etappe dus gisteren 2 rondjes in Frankrijk. Dit keer gewoon een goed werkend systeem, verbinding etc en dat bij een start met zo'n 2000 deelnemers. Toch fijn om te zien dat ze inmiddels het wel beter voor elkaar hebben.

Bij de rollende heuvels vooral kunnen merken dat je als relatief lichtgewicht toch wel echt moet aanpoten om bij je groep te blijven. Bij de volgende etappe(de Alpe) zal het vooral bijblijven zijn tot de eerste afdaling en daarna op eigen tempo omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Bakkenist schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:48:
Gisteren ook geregistreerd voor TdZ Stage 1 (Long) met een start om 21:00. Ik zat echter pas om 21:01 in Zwift door wat opstart troubles, waardoor ik een paar seconden in een lege pen bleef staan. Daarna werd ik geteleporteerd naar een punt op ca. 15 km van de start, waardoor mijn totaal te rijden afstand dus direct korter was. Veel volk om me heen, dus her en der met groepjes gereden, maar ik kon geen relatieve positie t.o.v. de rest zien, enkel het totaal aantal deelnemers.

Dat laatste begrijp ik, omdat ik de start gemist heb, maar het feit dat ik ergens op 1/3e van de rit op het parcours werd gegooid verbaasde me wel. Is dat een normale praktijk op Zwift indien je een start mist? Gewoon benieuwd...

Geen probleem ook gisteren. Voornemen was toch al om het makkie an te doen i.v.m. ZRL vandaag.
Bij een normale groepsrit met late start kom je gewoon in het peleton terecht. Dus na 1/2 minuten loop je hooguit een km of 2 achter op de rest qua afstand.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Wat doen jullie eigenlijk qua omkleden. Ik kleed me wel steeds in mn zeembroek en dun bovenshirt (baselayer).
Maar ik zweet binnen een stuk meer dan buiten dus moet ook veel alles in de wasmachine kieperen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Bib en ondershirt bij binnen fietsen. Ondershirt is vooral als zweet vangnet.
Maar wassen maakt geen verschil, alles gaat sowieso in de was na 1x gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
met buiten fietsen heb ik veel meer was.. zondag stukje buiten gereden met mijn vrouw, maar toen zat de wasmachine wel vol.. (zeker gezien de weg niet overal droog was, dus alles onder de modder spray) lange broeken, overschoenen, handschoenen, thermo shirts, extra laagje, jasje, alles bezweet en of vies...

Dan valt het indoor reuze mee, korte bib, sokken en een handdoek, wel snel wassen, want meestal compleet doorweekt. ondershirt wel mee ge-experimenteerd, maar voor mijn gevoel koel ik toch beter met de fan direct op mijn huid

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 08:29
Lensent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:15:
Wat doen jullie eigenlijk qua omkleden. Ik kleed me wel steeds in mn zeembroek en dun bovenshirt (baselayer).
Maar ik zweet binnen een stuk meer dan buiten dus moet ook veel alles in de wasmachine kieperen...
Ik fiets ook in bib met base layer en afhankelijk van de temperatuur buiten (want ik fiets in een niet verwarmde garage) soms met lange mouwen (meestal gewoon korte mouwen). Zweten doe ik altijd als een otter dus mijn kleding gaat sowieso de wasmachine in na die tijd O-)

[ Voor 9% gewijzigd door scraemus op 11-01-2022 13:53 ]

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37
Ik fiets in bib en t-shirt. Wanneer ik warm begin te worden gaat het shirt uit en als ik echt aan de gang moet dan gaat de ventilator in standjes harder draaien. In de slaapkamer was het gister 12 graden dus in het begin is het wel erg koud, goede motivatie om wat harder te gaan trappen ;)

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 20:20
Ik rijd zoals de anderen standaard in bib en base layer (korte mouwen). Het raam staat gekipt en de 2 ventilatoren draaien op standaard toerental.
Als het te koud is buiten, trek ik een long sleeve vestje aan, wat quasi altijd binnen de 10 minuten uitgetrokken wordt.

Een bib hangt ik na de training altijd binnenstebuiten op de kapstok, idem voor de kousen. De base layer gaat afhankelijk van het zweten of in de wasmand, of ook omgekeerd op de kapstok.
Ik doe maximaal 2 sessies per setje. Veelal, als ik 1h heb zitten zwoegen op SYSTM, gaat alles gelijk de wasmand in.
Of een set 2x gebruiken nog hygiënisch is, is een andere zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Roozzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:20:
[...]

In mixed races wint typisch de B, C of D die het langst mee kan fietsen met een categorie hoger. Dus de volgende keer vooral proberen aan te pikken.
Met als risico eraf te waaien in niemandsland of jezelf op te blazen. Allebei is niet fijn maar als de massa van de groep boven je lekker groot is dan draf je inderdaad makkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 23:09

Roozzz

Plus ultra

Fisico schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Met als risico eraf te waaien in niemandsland of jezelf op te blazen. Allebei is niet fijn maar als de massa van de groep boven je lekker groot is dan draf je inderdaad makkelijk mee.
Jup, no guts no glory :+

Nog mensen die aan de ZRL meedoen hier? Mevrouw Roozzz mag vanavond weer aan de bak in DIV1 A.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02
Voor mensen die een keer Fulgaz willen proberen, je kan met de promocode 22IRONMANVC 90 dagen gratis gebruik maken van Fulgaz..

Tot nu toe gebruik ik Zwift, maar begin het wel een beetje zat te worden.. Nu dit maar eens proberen en wanneer de 90 dagen voorbij zijn is het tijd om weer lekker buiten te fietsen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 20-06 14:08

Crazy D

I think we should take a look.

A note for Mac: FulGaz for Mac does not currently support ANT+ devices, it is Bluetooth only. This is something we are working on with Garmin.

Wel even handig om op te merken. Ik heb alles Ant+ :(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Geen support voor ANT+ is wel een beetje vreemd tegenwoordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 23:15
Roozzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Bij gelijk startende mixed cat races is dat 'in the game'. Alleen in dit geval reed er een A bewust in C cat race om zijn maatje te helpen, dat is flauw naar mijn mening.
Ik heb 2 'oude' bibs die ik gebruik omdat ze vaak in de was gaan en mijn ritten binnen korter zijn dan buiten. De duurdere bibs gebruik ik buiten of als ik een keer een langere rit indoor doe.
Bovenlichaam nog veel aan het wisselen, met shirt en dan weer zonder. Ook in combinatie met:
Assos RS Sweat Blocker Superléger; of
Megmeister Pro Ultra Fris Arm Cooler.
Hoofd zweetband verschillende geprobeerd.

Ik ben er nog steeds niet uit... 8)7 maar spullen genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
M@cer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:02:
Voor mensen die een keer Fulgaz willen proberen, je kan met de promocode 22IRONMANVC 90 dagen gratis gebruik maken van Fulgaz..

Tot nu toe gebruik ik Zwift, maar begin het wel een beetje zat te worden.. Nu dit maar eens proberen en wanneer de 90 dagen voorbij zijn is het tijd om weer lekker buiten te fietsen..
Thanks, enig idee hoe lang die code geldig is? Ik zwem nog in de trials en gratis maanden momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
la_fusion schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:41:
Gisteren ook weer gestart met Tour de Zwift, ik ga voor de lange rit per etappe dus gisteren 2 rondjes in Frankrijk. Dit keer gewoon een goed werkend systeem, verbinding etc en dat bij een start met zo'n 2000 deelnemers. Toch fijn om te zien dat ze inmiddels het wel beter voor elkaar hebben.

Bij de rollende heuvels vooral kunnen merken dat je als relatief lichtgewicht toch wel echt moet aanpoten om bij je groep te blijven. Bij de volgende etappe(de Alpe) zal het vooral bijblijven zijn tot de eerste afdaling en daarna op eigen tempo omhoog.
Ik vind die juist wel lekker (70kg). Ik peddel lekker naar voren in de climb en bij de afdaling zak ik weer terug. Zolang je je winst maar pakt bij het klimmen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb 2 fietsbroeken zonder bretellen, en 2 mouwloze mesh loszittende shirts. Dat werkt prima. Waait lekker door :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:02
MrAngry schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Thanks, enig idee hoe lang die code geldig is? Ik zwem nog in de trials en gratis maanden momenteel :)
Tot 9 februari 2022..

Ik heb het net even uitgeprobeerd en vond het eigenlijk best wel fijn in vergelijking met Zwift, maar ik was ook wel even toe aan wat anders.. Het lukte me overigens wel om verbinding met de hardslagmeter van mijn Garmin Fenix 6 te maken, dat is me in Zwift nog niet gelukt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Voor mij geldt: verandering van spijs doet eten, dus ik mix and match van alles (Zelfs fietsen in GTA5!). Ik vind het ook wel leuk om voor dit topic van alles te proberen, dus FulGaz komt als volgende op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 20:55
Mistraller schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:29:
[...]

Ik vind die juist wel lekker (70kg). Ik peddel lekker naar voren in de climb en bij de afdaling zak ik weer terug. Zolang je je winst maar pakt bij het klimmen.
Ja zo gaat het bij mij meestal ook maar meestal kom ik op de klimmen er vooruit en zak tot voorbij het laatste wiel op de afdaling. Terwijl ik toch echt niet gigantisch hard weg rijdt en toch echt wel flink bijtrap op de afdaling. Overigens nog iets lichter van gewicht(65kg) dan jou. Wellicht wel in een andere w/kg klasse (3,1).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lensent
Tip: in je gratis fietssport.nl account vind je een BKool coupon voor 3 maanden gratis BKool Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 14:52
M@cer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Tot 9 februari 2022..

Ik heb het net even uitgeprobeerd en vond het eigenlijk best wel fijn in vergelijking met Zwift, maar ik was ook wel even toe aan wat anders.. Het lukte me overigens wel om verbinding met de hardslagmeter van mijn Garmin Fenix 6 te maken, dat is me in Zwift nog niet gelukt.
Voor mij dus precies hetzelfde, Zwift is leuk en vooral sterk in cijfers en kan werken voor je opbouw maar het is wel echt iedere dag hetzelfde uitzicht, dat zal met Fulgaz ook zo zijn als je altijd dezelfde rit maakt.

Ik had echt een beetje het gevoel alsof ik buiten aan het fietsen was, zonnetje erbij en een beetje VR effect waardoor je wat losser op de fiets gaat zitten.

Er zit ook een nadeel aan, een rit van 20km waar je ongeveer 40min over doet is daarna ook echt klaar, je kan uiteraard een andere rit kiezen maar het is niet als in Zwift dat je een afslag kan nemen en de sessie kan verlengen.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

renelis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Voor mij dus precies hetzelfde, Zwift is leuk en vooral sterk in cijfers en kan werken voor je opbouw maar het is wel echt iedere dag hetzelfde uitzicht, dat zal met Fulgaz ook zo zijn als je altijd dezelfde rit maakt.

Ik had echt een beetje het gevoel alsof ik buiten aan het fietsen was, zonnetje erbij en een beetje VR effect waardoor je wat losser op de fiets gaat zitten.

Er zit ook een nadeel aan, een rit van 20km waar je ongeveer 40min over doet is daarna ook echt klaar, je kan uiteraard een andere rit kiezen maar het is niet als in Zwift dat je een afslag kan nemen en de sessie kan verlengen.
Dat is ook zo, ik sta hier denk ik wel bekend als Zwift fanboy, maar free rides in Zwift vind ik ook echt oersaai. Het enige wat ik echt heel leuk vind aan Zwift zijn de events en dan op de eerste plaats de races en heel lang daarna group rides. Omdat in Zwift in principe alles kan heb ik daaraan voldoende, dus ook een eventuele free ride of workout doe ik dan in Zwift.

Maar als de focus bij mij niet op racen zou liggen zou ik ook zeggen, wil je puur alleen Free Rides -> Fulgaz of een ander video pakket, wil puur je alleen structured workouts -> Trainerroad of SYSTM.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-01-2022 22:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rolandos582
Ik ben ook Zwift fanboy. Het heeft alles wat ik maar zoek, van het competitieve met races/teamverband tot free rides tot gestructureerde trainingen (dan wel solo, dan wel via een event met een groep) Ik kan prima 3u lang rijden met een event om zo'n lange rit af te vinken. Beetje dom lullen in die chat en voila 3u weg.

Is voor iedereen wisselend uiteraard.

Binnenkort maar ff een virtuele zwift tweakers ride doen? We hebben zat mensen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32
Lensent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:48:
Tip: in je gratis fietssport.nl account vind je een BKool coupon voor 3 maanden gratis BKool Premium
Lees ik het verkeerd of is het maar 1 maand?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Leuk dat je kennis wilt maken met Bkool. Met onderstaande code kun je 3 maanden lang gratis gebruik maken van het digitale fietsplatform. in Bkool staan miljoenen échte routes die je virtueel kunt fietsen. Trap je stuk op de Paterberg, scheur door het velodroom, slinger de Stelvio op of waag je aan een etappe uit de Tour, Giro of Vuelta. Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
la_fusion schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Ja zo gaat het bij mij meestal ook maar meestal kom ik op de klimmen er vooruit en zak tot voorbij het laatste wiel op de afdaling. Terwijl ik toch echt niet gigantisch hard weg rijdt en toch echt wel flink bijtrap op de afdaling. Overigens nog iets lichter van gewicht(65kg) dan jou. Wellicht wel in een andere w/kg klasse (3,1).
Ik heb zeker geen 3wkg gereden gisteren. Denk dat er iets minder fanatiek geklommen werd in mijn blobje of zo. Draft werkt natuurlijk ook harder mee in de afdaling (tenminste, denk ik wel) dus als je ze dan kwijtraakt dan doet wel ff pijn.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32
Lensent schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:59:
Leuk dat je kennis wilt maken met Bkool. Met onderstaande code kun je 3 maanden lang gratis gebruik maken van het digitale fietsplatform. in Bkool staan miljoenen échte routes die je virtueel kunt fietsen. Trap je stuk op de Paterberg, scheur door het velodroom, slinger de Stelvio op of waag je aan een etappe uit de Tour, Giro of Vuelta. Veel plezier!
Dit las ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8AGhYiNsMf0RljLLsJXR24qgm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgZXhw5LYOtCTOR9MVhDKHI2.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Apart, ik heb geen Plus account maar wel een code 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren mijn Tacx Flux 2 binnen gekregen en getest! Rijdt toch echt wel stukken fijner als een wheel-on trainer. Heb het gevoel dat het vloeiender beweegt en dat je energie nuttiger besteed wordt dan een Wheel-on trainer (waarbij ik toch wel eens wegslipte als ik ff ging staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:22
Ik meld me ook in de wereld van fietstrainers. Ik ga eind mei een week in Schotland mountainbiken en het lukte me in de wintermaanden niet om mijn conditie op niveau te krijgen cq houden.

Nu staat mijn racefiets dus op een Wahoo KICKR. Weliswaar van de eerste generatie, maar dat mag de pret niet drukken. En gisteren maar meteen via Wahoo SYSTM de 4DP test gedaan. Resultaat was precies wat ik tijdens de normale ritjes al merkte: uithoudingsvermogen moet (veel) beter. Maar dat gaat wel lukken, mijn lijf heeft al eerder laten zien een goede duurconditie op te kunnen bouwen.

Eerst indruk is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteren ook de eerste etappe gereden van de Tour of Zwift, maar dat was niet bij te houden in het begin.
Moest meer dan 500W trappen de eerste 5 min, wat natuurlijk niet vol te houden was om maar enigszins voorin te blijven, plek tot 100 zeg maar.

Rijdt iedereen daar met een niet gekalibreerde trainer of ligt het echt aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Je hebt in de Tour of Zwift hoe dan ook geen categorieën, het zijn geen wedstrijden maar het is als het ware een group ride / social ride. Gewoon lekker je eigen tempo rijden en je komt vanzelf wel in een groepje terecht dat ong datzelfde tempo rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:16:
Je hebt in de Tour of Zwift hoe dan ook geen categorieën, het zijn geen wedstrijden maar het is als het ware een group ride / social ride. Gewoon lekker je eigen tempo rijden en je komt vanzelf wel in een groepje terecht dat ong datzelfde tempo rijdt.
Ik weet dat het geen race is, maar toch ben ik verbaasd over de wattages die getrapt moeten worden om enigszins voorin mee te komen.
Mijn positie op Zwiftpower was dan ook 406 van de 2100 zag ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Simbob schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:28:
[...]

Ik weet dat het geen race is, maar toch ben ik verbaasd over de wattages die getrapt moeten worden om enigszins voorin mee te komen.
Mijn positie op Zwiftpower was dan ook 406 van de 2100 zag ik.
Ik heb wat B racejes mee gepakt deze winter en zo begint iedere race. 400W voor de eerste 45/60 seconde en dan stabiliseert de boel een beetje tot de eerste klim en dan gaan er weer wat met 5-6//kg gemiddeld omhoog. Dit is dan nog B. Bij een massa start met A erbij is het helemaal gekkenwerk. Mijn ftp toen was rond de 290 (bijna 4w/kg) en dan moet ik na een minuut of 20 toch echt afhaken als er weer eens een bultje van 2 minuten met 450w omhoog wordt gereden, omdat ik daarvoor al bijna 20 minuten op en over FTP heb gereden om aan te blijven haken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Simbob schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:08:
Gisteren ook de eerste etappe gereden van de Tour of Zwift, maar dat was niet bij te houden in het begin.
Moest meer dan 500W trappen de eerste 5 min, wat natuurlijk niet vol te houden was om maar enigszins voorin te blijven, plek tot 100 zeg maar.

Rijdt iedereen daar met een niet gekalibreerde trainer of ligt het echt aan mij?
Dat en misschien zpower, incorrecte gewichten, er is 0,0 controle op dit soort events dus er doet ook vanalles mee. Bij de echte races gaat het er al wat eerlijker aan toe omdat iedereen daar weet dat zwiftpower telt en er zitten wat eisen aan op daar in de uitslag opgenomen te worden. Als je het nog eerlijker wil moet je kijken naar de races van WTRL en TFC Mad Mondays, waarvoor je al door bepaalde hoepels moet om in te schrijven en waar dan nog meer controle op is.

Daarnaast zijn er ook gewoon serieus sterke gasten op Zwift, zeker sinds de covid lockdowns waardoor veel mensen uit andere sporten Zwift gingen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 00:17
Vorige week dinsdag een fijne SYSTM MAP training.

Woensdagochtend onwijs brak, hoofd knalde uit elkaar en last van m'n keel. Toch wel heftig die SYSTEM workouts dacht ik, maar het was dus Covid ^^.

Week niet gefietst en gisteren voor het eerst een heel rustig ritje, maar dat weekje Covid heeft, ook al was het ws Omikron, er toch wel flink ingehakt. Dat rustige ritje was een stuk zwaarder dan het geweest zou zijn voor Covid.

Nu dus maar weer paar stapjes terug doen en rustig opbouwen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Die Tour Du Zwift moet je niet voorin willen rijden, daar zitten echt beesten. Dat moet je echt kunnen maar daar rijd je je normaliter helemaal kapot. Vergeet ook niet de cap van 150 man in beeld, dus gewoon wat laten zakken en er komt wel weer nieuwe groep in beeld. De verleiding is om mee te rijden vooraan, maar dan doe je niet ff rustig een rondje en ben je weer erin getrapt om te beuken. Vanavond doe ik wel even rustig aan om die badge te halen, ik kon gisteren wel de WTRL joinen in tegenstelling tot @Kluus :) en morgen staat WTRL TTT alweer op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:12:
... ik kon gisteren wel de WTRL joinen in tegenstelling tot @Kluus :) ...
Ja klopt, die problemen met de "join event" functie van Zwift waren net tijdens ons tijdslot andere tijdsloten hebben hier geen last van gehad, dat maakt het extra lastig denk ik, als iedereen er last van had gehad konden ze gewoon de hele race scrappen :). Wij hebben uiteindelijk één man in de race kunnen krijgen en die heeft nog best wat punten kunnen pakken maar dat wordt dus waarschijnlijk toch een DQ voor onze squad. Ongeveer de helft van de teams in onze divisie (EMEA W B3) hebben onvoldoende mensen in de race kunnen krijgen.

Benieuwd hoe WTRL hier mee om gaat, bij onze divisie krijgt de helft nu een DQ voor race 1 als ze gewoon de regels handhaven, bij de A squad in ons team in EMEA W is het geen enkel team gelukt voldoende man in de race te krijgen, dan begin je race 2 in ieder geval allemaal gelijk en heb je in ieder geval nog een gelijkwaardige competitie binnen je divisie...

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 12-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Kluus schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Ja klopt, die problemen met de "join event" functie van Zwift waren net tijdens ons tijdslot andere tijdsloten hebben hier geen last van gehad, dat maakt het extra lastig denk ik, als iedereen er last van had gehad konden ze gewoon de hele race scrappen :). Wij hebben uiteindelijk één man in de race kunnen krijgen en die heeft nog best wat punten kunnen pakken maar dat wordt dus waarschijnlijk toch een DQ voor onze squad. Ongeveer de helft van de teams in onze divisie (EMEA W B3) hebben onvoldoende mensen in de race kunnen krijgen.

Benieuwd hoe WTRL hier mee om gaat, bij onze divisie krijgt de helft nu een DQ voor race 1 als ze gewoon de regels handhaven, bij de A squad in ons team in EMEA W is het geen enkel team gelukt voldoende man in de race te krijgen, dan begin je race 2 in ieder geval allemaal gelijk en heb je in ieder geval nog een gelijkwaardige competitie binnen je divisie...
Ok, inmiddels is er een statement van WTRL over dit probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08aJf1A5x_lMbAv2xbrKEGLdz2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiH0cEPitvQiW1qdMaadZJwK.jpg?f=fotoalbum_large

Race 1 telt dus niet mee voor onze divisie.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Fleshi
  • Laatst online: 03-12-2024
CedricD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:17:
[...]

In verband met de ventilator:

https://www.action.com/nl...res-draadloze-schakelset/ :9

Gebruik ik om 2 fans aan te sturen. Kost geen drol en werkt perfect.
Als het om fans gaat, heb ik een "tweakers" achtige oplossing bedacht. Ik heb namelijk wat oude fans uit PC's gehaald die verschillend hard blazen afhankelijk van de hoogte van mijn hartslag in Zwift.

Het schakelen van de fans gebeurt d.m.v. de Zwift integratie in Home Assistant welke vervolgens een Sonoff 4ch aanstuurt. Aanvullend kleurt de verlichting mee, bij een lage hartslag is het groen en hoge hartslag rood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVw_ClxQkhKfeghwlWdN2ABFlHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dk5sftwoqETdg0HiO9RYxZVL.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY4WdhhTtxeoDdflPXp72kQfXq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgS7DoW1GLj0PAWvcfM2P27s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 08:29
Fleshi schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Als het om fans gaat, heb ik een "tweakers" achtige oplossing bedacht. Ik heb namelijk wat oude fans uit PC's gehaald die verschillend hard blazen afhankelijk van de hoogte van mijn hartslag in Zwift.

Het schakelen van de fans gebeurt d.m.v. de Zwift integratie in Home Assistant welke vervolgens een Sonoff 4ch aanstuurt. Aanvullend kleurt de verlichting mee, bij een lage hartslag is het groen en hoge hartslag rood.

[Afbeelding][Afbeelding]
Heel tof _/-\o_, maar leveren die PC fans echt genoeg koeling? Ik denk dat ik daar toch iets grotere fans voor nodig zou hebben.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Laatst online: 03-12-2024
scraemus schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Heel tof _/-\o_, maar leveren die PC fans echt genoeg koeling? Ik denk dat ik daar toch iets grotere fans voor nodig zou hebben.
Yep, vooral als ze allemaal aanstaan is dat voor mij in deze "koudere dagen" voldoende :). Het moet ook niet te koud worden, brrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:06
Zijn er hier nog mensen die onlangs een Leeze Boom Board gekocht hebben?

Heb een week geleden één besteld via hun website, order bevestiging gehad en daarna niks meer gehoord.
E-mail gestuurd wat de status is maar daar ook geen respons op gekregen.

(Gelukkig wel met PayPal betaald, tenminste nog een kans om geld terug te krijgen als ze niet leveren)

Aangezien ze beloven binnen 1..3 dagen te leveren had ik ondertussen wel wat van ze verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
RobbieT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:03:
Zijn er hier nog mensen die onlangs een Leeze Boom Board gekocht hebben?
een jaar geleden probleemloos een Leeze Boom Board gekocht.
Op basis van die goede ervaring in het weekend van nieuwjaar een Leeze Boom Desk gekocht. Kreeg dezelfde dag een (naar mijn idee automatische) bestelbevestiging en maandag 3 januari een verzendbevestiging waarna pakket die week door DPD werd bezorgt.
Wat mij betreft alleen positieve ervaringen met Leeze.
Pagina: 1 ... 104 ... 158 Laatste