Voor je wattage is keertje opschakelen vaak de remedie, ook bij ERG mode zul je altijd wel een keertje moeten schakelen.AntraXxX schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:04:
Ik heb een Tacx Flux 2 in gebruik en volg momenteel een trainingsplan via Zwift.
Dit hangt natuurlijk met intervaltrainingen / sweetspot training aan elkaar vast.
Om het plaatje compleet te maken heb ik ook een cadanssensor gekocht, omdat dit trainingsplan er vanuit gaat om bepaalde wattages op een bepaalde rpm te fietsen.
En hierbij speelt dus het volgende: als ik bijvoorbeeld voor 2 minuten op 90rpm 210W dien te fietsen gaat dit goed in de zin van dat alles netjes constant blijft. (alles tussen de 100-240W en tussen de 60-100rpm trouwens)
Maar als ik daarna voor 30 sec op 110rpm bijv. 305W dien te fietsen en ik netjes 110rpm fiets dan schommelt het wattage maar tussen de 270-290W.
Aangezien ERG modus aanstaat zou dit toch ‘automatisch’ dienen te gaan, maar waarom blijft de fietstrainer dan op bijv. 280W i.p.v. 305W?
Kan ik hier iets aan doen? Zou natuurlijk graag het vereiste wattage willen fietsen om zogezegd de progressie te optimaliseren.
Overigens: Waarom een cadansmeter kopen? De Tacx Flux doet naast vermogen ook gewoon cadans zelf, weet je zeker dat je niet een vinkje oid gemist hebt in de instellingen richting Zwift? (Ik doe zelf dergelijke workouts met Sufferfest/Wahoo Systm en krijg daar keurig ook cadans mee)