4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
En dubbel zo duurrschluter schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:09:
Nog een variant Rocker Plate. Vergelijkbaar met die van Wiggle, maar dan in een andere kleur.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Een van mijn doelen van het complete programma is om een FTP >4W/kg te behalen. Met de test vandaag had ik dit bijna gehaald, helaas ben ik 1 kg te veel aangekomen tijdens de vakantie en weeg ik nu 71kg 😓
Resultaten:
MAP: 339W (+2)
FTP: 280 (+14)
In de resterende 6 weken van het programma hoop ik mijn MAP nog wat hoger te krijgen, en 1,5kg af te vallen.
Steam: McKluit
De normale variant komt met korting (325 euro) redelijk in de buurt van Wiggle. Bij Wiggle moet je ook nog eens ruim 70 euro voor verzending betalen.
De versie met voorwaarts / achterwaarts is wel een stukje duurder idd. Hoe heb jij zelf die ombouw gedaan?
:strip_exif()/f/image/lfNXdiPz39VhsYe5E42bRoo9.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 2 minuten pauze kan ik voor mijn gevoel meestal wel weer en mijn HR zegt hetzelfde, maar ik heb niet het gevoel alsof ik heel veel marge heb om nog een tandje bij te zetten en qua HR zit ik rond 171 aan het eind van elke effort. Staat ie dan eigenlijk net wat te laag? Of is het de bedoeling?
Incl verzending is het iets van 306 euro. Daar kan je het zelf amper voor doenrschluter schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:53:
[...]
De normale variant komt met korting (325 euro) redelijk in de buurt van Wiggle. Bij Wiggle moet je ook nog eens ruim 70 euro voor verzending betalen.
De versie met voorwaarts / achterwaarts is wel een stukje duurder idd. Hoe heb jij zelf die ombouw gedaan?
Ik heb de ombouw inderdaad zelf gedaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 31-12-2021 17:20 ]
Misschien doe ik iets fout, maar...Microkid schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:18:
[...]
Nee hoor. Wiggle rekent gratis verzending naar NL, zie de website.
Ik heb de ombouw inderdaad zelf gedaan.
/f/image/ZVfpWT77pSO34NMI4uIwfXGt.png?f=fotoalbum_large)
Liep tegen hetzelfde probleem aan. Beetje verstopt die kosten tot je het in het winkelmandje stopt. Maar beide om en nabij een prijs waar ik het ook niet zelf voor doe.Smultie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:20:
[...]
Misschien doe ik iets fout, maar...
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door rschluter op 31-12-2021 17:30 ]
Ik vind persoonlijk ook die rust tijden bij die workout wat ruim. Daardoor niet echt beoogde vo2max effect. Vind zelf de "Gendarme" workouts wel lekker qua vo2max. Vanaf de +5 zijn dat wel serieuze workouts.Bastard schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:06:
Vandaag weer een training gehad met TR, VO2max 5.0 is voor mijn gevoel prima qua moeilijkheidsgraad, maar ik blijf toch een beetje worstelen met de lange pauze's; [Afbeelding]
Na 2 minuten pauze kan ik voor mijn gevoel meestal wel weer en mijn HR zegt hetzelfde, maar ik heb niet het gevoel alsof ik heel veel marge heb om nog een tandje bij te zetten en qua HR zit ik rond 171 aan het eind van elke effort. Staat ie dan eigenlijk net wat te laag? Of is het de bedoeling?
Ik vind wel dat TR het beste werkt als je een compleet plan afwerkt. Daar zit al progressie ingebouwd dus wordt het steeds weer iets pittiger. Helemaal met adaptive training krijg je dan een goed gebalanceerd pakket.
Maar onthoudt, niet iedere training is gemaakt om je helemaal af te matten. Juist in een plan wil je dit eigenlijk niet omdat dan de rest van je workouts dan minder kunnen gaan.
Ook hoor je tegenwoordig steeds meer geluiden dat meer dan twee hoog intensieve trainingen per week al overkill is. Je krijgt heel erg snel "diminishing returns". Met andere woorden, je wordt er alleen maar moe van en je verbetert eigenlijk niet.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mooie aanbieding:
https://www.zwift.com/eu/...-t?Cassette+Type=11-Speed
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Mooie aanbieding, ben nu aan het rond kijken… alleen jammer van het volgende “ THIS PRODUCT IS EXPECTED IN STOCK EARLY APRIL” maar bedankt voor het delenMcMiGHtY schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:52:
Als er mensen nog iets hebben van.. goeie voornemens..ik ga binnen trainen..en zijn op dit topic gekomen..
Mooie aanbieding:
Ik vraag me alleen af welke en waar, want de site van Garmin geeft voor mij geen duidelijkheid.
:fill(white):strip_exif()/f/image/e2h4hymPF2L5EYqSCxfl5LYY.png?f=user_large)
Kijk anders even dit filmpje: YouTube: HOE PLAATS JE EEN FIETS OP EEN TACX FIETSTRAINER? [Mantel How-to]rafler schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:40:
Ik heb mijn Tacx Neo 2 Smart T2850 eindelijk kunnen omruilen en heb gisterenavond mijn casette, 12mmx142 (beide adapters) + fiets gemonteerd alleen ik kom er nu achter dat de bijgeleverde snel spanner te kort is en dat ik volgens mij een tru-axle adapter kit nodig heb?
Ik vraag me alleen af welke en waar, want de site van Garmin geeft voor mij geen duidelijkheid.
[Afbeelding]
[ Voor 49% gewijzigd door kwiebus op 03-01-2022 10:16 ]
Komt de Kickr Core als je hem nieuw koopt met een adapter? Want dan denk ik dat ik even moet gaan zoeken in m'n huis....
yep.. je krijgt een zakje met steekas adapters (142 / 148 dopje die je om kan draaien voor de non drive side en een steekas dropje voor de drive side, verder gebruik je dan de as van je fiets, er zijn namelijk teveel verschillende soorten assen die net een paar mm verschillen of andere draad hebben). Voor QR heb je 2 andere dopjes + een 5mm as.Requiem19 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:18:
Ik heb mijn Kickr Core verkocht aan een collega en die geeft nu aan dat haar fietst er niet op past.
Komt de Kickr Core als je hem nieuw koopt met een adapter? Want dan denk ik dat ik even moet gaan zoeken in m'n huis....
Je zoekt dus enkel 2 dopjes
IN THE BOXRequiem19 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:18:
Ik heb mijn Kickr Core verkocht aan een collega en die geeft nu aan dat haar fietst er niet op past.
KICKR CORE Smart Trainer
Rear Leg Assembly (shorter leg)
Front Leg Assembly (longer leg)
Leg assembly nuts (x4)
Leg assembly bolts (x4)
Hex wrench tool
1.8mm axle spacer (for use with 10 speed cassettes)
Drive side adapter for 130mm and 135mm quick release
Reversible hub spacer for 130mm and 135mm quick release
Drive side adapter for 12x142mm and 12x148mm thru axle
Reversible hub spacer for 12x142mm and 12x148mm thru axle
AC power adapter (LTE60E-S2-1)*
Quick release skewer
/f/image/xQlaXbMKWVsad2woPASGzgCb.png?f=fotoalbum_large)
Lol, wat zijn we weer behulpzaam met z'n allen
[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 03-01-2022 10:23 ]
Ik zat de hele tijd met die snel spanner te klooien. Mijn pen zit er nu in en pas prima, weer wat geleerd Bedankt!rolandos582 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:08:
Je gebruikt dezelfde axle als je op je fiets gebruikt, die kan niet te kort zijn. Als een snel spanner gebruikt, moet je die adapters dus gebruiken. Gebruik je op je fiets een tru-axle, dan gebruik je die van je fiets + de adapters.
Vanavond even kijken of hij geupdate moet worden, gewicht instellen, kijken of ik hardslag van mijn apple watch aan de praat krijg in combinatie met zwift.
Van mijn tacx flux 2 schijnen 2 versies in omloop te zijn (geweest), waarbij de nieuwere wel met 12mm adapters komt, en je die bij de oudere los moest bijkopen.
Podverdikkie, ik heb bijna al mijn spullen bij Mantel gehaald en aangegeven dat ik nieuw ben met dit soort spullen, een referentie naar dit filmpje had ik wel fijn gevonden. Nu was het een frustratie school, maar goed het is geluktkwiebus schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:15:
[...]
Kijk anders even dit filmpje: YouTube: HOE PLAATS JE EEN FIETS OP EEN TACX FIETSTRAINER? [Mantel How-to]
Bedankt voor het filmpje.
@Requiem19 ze moeten er echt bij zitten hoor, in de review van DCR uit 2018 (release) zitten ze erbij en de mijne uit dec 2019 heeft ook gewoon alle dopjes:defusion schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:31:
@Requiem19 Ik weet het antwoord niet, maar vraag je ook af of dat altijd zo is geweest dat de 12mm adapters er bij zaten.
Van mijn tacx flux 2 schijnen 2 versies in omloop te zijn (geweest), waarbij de nieuwere wel met 12mm adapters komt, en je die bij de oudere los moest bijkopen.
https://www.dcrainmaker.c...er-in-depth-review-2.html
:fill(white):strip_exif()/f/image/kwK4SyLk69Jvr22MMlxpHUBJ.png?f=user_large)
Nu heb ik zelf een Wahoo Kickr Core gekocht en met de Wahoo App kan ik dat niet. Zwift is wel grappig heb ik gezien, maar voor €15,- per maand vind ik het niet veel toevoegen.
Weet iemand dus een app, die ik kan gebruiken om .gpx routes te gebruiken op de Wahoo Kickr Core.
Toevallig een (Garmin) fietscomputer dan zou je die de kickr kunnen laten aansturen.duk3n schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:18:
Even een vraagje aan ervaren indoor rijders, ik had hiervoor een tijdje een Tacx geleend van iemand en met de Tacx trainingsapp kon ik .gpx bestanden inladen en "echte" routes rijden, die ik van de zomer ook gereden heb.
Nu heb ik zelf een Wahoo Kickr Core gekocht en met de Wahoo App kan ik dat niet. Zwift is wel grappig heb ik gezien, maar voor €15,- per maand vind ik het niet veel toevoegen.
Weet iemand dus een app, die ik kan gebruiken om .gpx routes te gebruiken op de Wahoo Kickr Core.
Stuur je de trainer normaal gesproken aan met een laptop of iets anders?
Ik heb geen fiets computer, daarvoor gebruik ik normaal mijn telefoon als ik buiten rijd.Morrar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:02:
Via m'n Wahoo fietscomputer kan ik routes narijden op de Kickr Core, maar ik weet niet of je ook een Wahoo hebt?
Stuur je de trainer normaal gesproken aan met een laptop of iets anders?
De Tacx kon ik aansturen via een tacx trainer app en via de website kon ik..gpx routes inladen.
Vanavond het jaar weer indoor afgetrapt en ja hoor: weer bal. Uiteraard luxeprobleem maar dit is wel lastig hoor. Lijkt net alsof de app je rit delete, logs zijn ook leeg.
Meer mensen van? Draai het op win11 met Surface Pro6. USB ant dongle voor cadans/HR en trainer over bluetooth. (Flux S)
Met BKool kun je dit via de website dacht ik doen? BKool gpx import googlen denk ikduk3n schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:18:
Even een vraagje aan ervaren indoor rijders, ik had hiervoor een tijdje een Tacx geleend van iemand en met de Tacx trainingsapp kon ik .gpx bestanden inladen en "echte" routes rijden, die ik van de zomer ook gereden heb.
- Spotify luisteren en toch de audio queues horen, die komen nu pas als je van app wisselt allemaal tegelijk
- Aansturing van de Tacx Flux is ineens compleet dodgy, ik merkte (ondanks de crashes) dat dat op Android wel goed liep, maar op iPad is regelmatig weerstand een paar tellen weg. Tacx App heeft dit niet. (HR + Tacx + audio via BT)
Gevoel is dus dat ik volle prijs betaal voor een beta en dus maar eens kijken naar alternatieven. Of moet ik toch aan de slag met m'n hardware?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Mijn trainer kan max 6% stijging simuleren, de route is natuurlijk steiler. Ik moest op mn MTB drie kransjes groter fietsen om het vol te houden en ben 1u45m bezig geweest.
Naderhand voelde ik mn benen en heb ook goed gezweet.
Echter heb ik hierdoor de hele route in zo goed als dezelfde versnelling kunnen fietsen, natuurlijk niet realistisch.
Wat is hier mijn lessons learned? Dat ik 1u45m met 6% heb getraind of dat ik routes moet fietsen tot max 6% zodat mn trainer nog wat te doen heeft qua aansturing
Vanochtend al reply van Garmin Supportdnhelle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:37:
Bah. Net maar een support ticket ingelegd bij Tacx. Net voor de jaarlijkse rustperiode had ik al wat last van vertraagd opstarten en lang laden van ritten, of freezed beeld in het begin. Daarop volgend werden ritten na beëindiging niet gesynced of pas een uur later.
Vanavond het jaar weer indoor afgetrapt en ja hoor: weer bal. Uiteraard luxeprobleem maar dit is wel lastig hoor. Lijkt net alsof de app je rit delete, logs zijn ook leeg.
Meer mensen van? Draai het op win11 met Surface Pro6. USB ant dongle voor cadans/HR en trainer over bluetooth. (Flux S)
Blijkbaar een breder probleem, mailadressen van users wordt verzameld en wordt doorgezet naar Software-development tak. Vervolgens was het de mededeling om (maar) te wachten op een software-update.

Van wat ik in Zwift met de Huez weet is dat ie heel constant is, en dat ik daar eigenlijk ook vrijwel de hele rit niet schakel dus dat is niet zo gek denk ik. Alleen de bochten zijn vlak, maar dan schakel ik ook niet om de benen ff 2 tellen rust te gunnen. Met zwift kan je de "difficulty" aanpassen; verkeerde term eigenlijk maar goed; als je die dan op 50% zet dan wil zwift natuurlijk wel meer vermogen zien van jou, je bent evenveel watts aan het verstouwen om boven te komen. Je kunt dus met een trainer met lager vermogen, toch steilere hellingen simuleren. Hoe dat in Bkool zit weet ik niet.Lensent schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:18:
Ik heb gisteren in Bkool de Alpe d'Huez gefietst op mn Elite Qubo Digital Smart B+.
Mijn trainer kan max 6% stijging simuleren, de route is natuurlijk steiler. Ik moest op mn MTB drie kransjes groter fietsen om het vol te houden en ben 1u45m bezig geweest.
Echter heb ik hierdoor de hele route in zo goed als dezelfde versnelling kunnen fietsen, natuurlijk niet realistisch.
Wat is hier mijn lessons learned? Dat ik 1u45m met 6% heb getraind of dat ik routes moet fietsen tot max 6% zodat mn trainer nog wat te doen heeft qua aansturing
Als je echt realistisch wilt trainen, en dus in hetzelfde kransje wilt rijden als in het echt, en ook het echte gevoel wilt krijgen, dan heb je inderdaad aan 6% niet genoeg.
Puur op basis van je tijd 1:45 op 6% zou ik zeggen dat er nog best wat ruimte voor verbetering is.
---------------
Ik maak deel uit van het SYSTM beta programma en kan een reactie dus mogelijks wat beter kaderen.
Eerst en vooral, zoals MrAngry zegt, het Sufferfest support team bestaat nog steeds en die mensen zijn top. Stuur een mailtje naar theminions@thesufferfest.com met gedetailleerde beschrijving van jouw probleem, en je wordt persoonlijk en snel geholpen.
Android crashes kan ik niet over meespreken, loopt hier best vlot, los van nu en dan 's wat lag bij het browsen door de app (bekende issue).
Idem voor de Tacx, heb zelf een Kickr Core. De minions zullen jou best vlot kunnen helpen hiermee.
De Spotify issue is bekend en users rapporteren een workaround: eerst Spotify openen, dan SYSTM en indien nodig x-aantal keren switchen tussen beide apps, tot de queues edm in orde zijn. Niet praktisch uiteraard...
Dat SUF niet langer SUF is (zowel in organisatie als in spirit): kan ik inkomen, het is en blijft een grote ommezwaai. Ik gebruik met opzet het woord rebranding niet, want SUF is blijven bestaan als aparte categorie, met aparte events (lees: Tour of Sufferlandria).
Mijn inziens is de kwaliteit van het aanbod sterk verbeterd (lees: on location, prorides,...), ook zijn er nieuwe SUF video's in de maak.
Uiteindelijk rijd je voor en met de content, en die is enkel uitgebreid. Hickups met downloads zijn er nu en dan nog wel 's, maar verder zie ik weinig rafelrandjes op Windows.
Verder zijn er nog wat issues met de calendar, maar ook dat wordt nauwgezet opgevolgd tussen de beta's door.
Wat betreft de big buzz en het gebrek aan bepaalde features. Terechte opmerking. Interne afwegingen waarschijnlijk. Bepaalde features die de SUF app had, zaten niet in SYSTM bij launch etc.. Men had alleszins gehoopt met meer features live te kunnen gaan in september; helaas, niet gelukt.
Dit en andere zaken worden aangehaald in o.a. de wahoo wednesday feedback topics. Zeker en vast de moeite om daar ook jouw feedback in te geven. De Wahoo rep GPSgared staat vooraan bij de user (beta) feedback; geen beter persoon om jouw feedback aan te geven.
Ik verwacht tegen de TOS22 (announcement) wel wat nieuwe updates.
Thanks voor je uitgebreide response en ze helpen idd netjes en blijkbaar komen de crashlogs ook gewoon keurig bij ze binnen. Ik had misschien wel verwacht dat zeker zo in de early stages van de nieuwe app dat er frequentere updates zouden uitkomen (laatste is 10 Dec voor Android).plong schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:56:
@Sander @MrAngry
Ik maak deel uit van het SYSTM beta programma en kan een reactie dus mogelijks wat beter kaderen.
Eerst en vooral, zoals MrAngry zegt, het Sufferfest support team bestaat nog steeds en die mensen zijn top. Stuur een mailtje naar theminions@thesufferfest.com met gedetailleerde beschrijving van jouw probleem, en je wordt persoonlijk en snel geholpen.
Android crashes kan ik niet over meespreken, loopt hier best vlot, los van nu en dan 's wat lag bij het browsen door de app (bekende issue).
Idem voor de Tacx, heb zelf een Kickr Core. De minions zullen jou best vlot kunnen helpen hiermee.
De Spotify issue is bekend en users rapporteren een workaround: eerst Spotify openen, dan SYSTM en indien nodig x-aantal keren switchen tussen beide apps, tot de queues edm in orde zijn. Niet praktisch uiteraard...![]()
Dat SUF niet langer SUF is (zowel in organisatie als in spirit): kan ik inkomen, het is en blijft een grote ommezwaai. Ik gebruik met opzet het woord rebranding niet, want SUF is blijven bestaan als aparte categorie, met aparte events (lees: Tour of Sufferlandria).
Mijn inziens is de kwaliteit van het aanbod sterk verbeterd (lees: on location, prorides,...), ook zijn er nieuwe SUF video's in de maak.
Uiteindelijk rijd je voor en met de content, en die is enkel uitgebreid. Hickups met downloads zijn er nu en dan nog wel 's, maar verder zie ik weinig rafelrandjes op Windows.
Verder zijn er nog wat issues met de calendar, maar ook dat wordt nauwgezet opgevolgd tussen de beta's door.
Wat betreft de big buzz en het gebrek aan bepaalde features. Terechte opmerking. Interne afwegingen waarschijnlijk. Bepaalde features die de SUF app had, zaten niet in SYSTM bij launch etc.. Men had alleszins gehoopt met meer features live te kunnen gaan in september; helaas, niet gelukt.
Dit en andere zaken worden aangehaald in o.a. de wahoo wednesday feedback topics. Zeker en vast de moeite om daar ook jouw feedback in te geven. De Wahoo rep GPSgared staat vooraan bij de user (beta) feedback; geen beter persoon om jouw feedback aan te geven.
Ik verwacht tegen de TOS22 (announcement) wel wat nieuwe updates.
Maar denk eigenlijk dat @MrAngry de spijker op z'n kop slaat: Ik verwacht/eis van Wahoo misschien gewoon meer dan van een kleine speler als Sufferfest. Ik vond het prima dat Sufferfest tijdenlang geen Android support had, het was niet van deze tijd maar begrijpelijk voor zo'n klein team etc. Maar op moment dat je dan Wahoo aan boord hebt en een flinke scale-up van je bedrijf en capaciteit doet dan mogen gebruikers daar ook wat voor terug verwachten vind ik. Maar goed ik kwam ook bij Sufferfest voor het fietsen, niet voor alle andere onzin die ze er inmiddels bij gehaald hebben.
Welk Android device gebruik jij @plong ? Ik overweeg voor de kids een Android tablet en begreep van een vriend dat casten van (in zijn geval) Zwift via de built-in android casting feature soepeltjes werkte voor hem. Wat zijn jouw ervaringen daarmee? Ik zou graag af willen van mijn 9.7" iPad schermpje en naar m'n 34" monitor en Android met cast zou dan perfect zijn, gewoon bedienen vanaf het stuur in de tablet houder, maar wel groot scherm voor m'n neus om op te rijden.
begrijp dat ze verdwenen zijn helaas
[ Voor 29% gewijzigd door newtastyland op 04-01-2022 14:41 ]
houd er ook rekening mee, dat die max 6% uitgaat van een bepaalde weerstand / bepaald vermogen dat de trainer kan opnemen. Wat voor hellingsgraad daarmee samenhangt hangt af van oa je gewicht en je snelheid. Het kan dus zomaar zijn, dat als jij zwaarder bent dan het mini fietsertje waarmee ze het getest hebben, de trainier eigenlijk minder dan 6% weerstand geeft.Lensent schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:18:
Ik heb gisteren in Bkool de Alpe d'Huez gefietst op mn Elite Qubo Digital Smart B+.
Gemiddelder kan haast niet toch
poeh, dan ben je lekker licht; gebouwd om te klimmen zou ik zeggenLensent schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:50:
Ik ben 186 cm en 73kg ex fiets.
Gemiddelder kan haast niet toch
Bij Tacx kan je vaak online wel grafiekjes vinden van vermogen vs snelheid. Dan kan je gewoon aflezen hoeveel weerstand de trainer kan leveren bij bv 10km/u (dit gaat natuurlijk alleen op voor wheel-on trainers)
[ Voor 29% gewijzigd door borft op 04-01-2022 14:55 ]
Zelf het idee dat Alpe du zwift niet constant is. Veel te veel schommelingen in de stijgingsprecentages.Mistraller schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Van wat ik in Zwift met de Huez weet is dat ie heel constant is, en dat ik daar eigenlijk ook vrijwel de hele rit niet schakel dus dat is niet zo gek denk ik.
Kan me niet herinneren dat ik in reallife tijdens de Marmotte stukken van 12% en dan weer 6%, 9%, enz heb gezien op de Garmin.
Maar ik kan me vergissen. Wel vind ik de versie in Zwift niet fijn om te fietsen.
misschien dat het "IRL" wat geleidelijker gaat, en dat zwift het in grotere stappen doet, binnen 2 seconden van 6 naar 9% is natuurlijk wel een klap weerstand erbij, terwijl dat buiten nooit zo snel wisselt en je ziet het waarschijnlijk ook beter aankomen.Simbob schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:47:
[...]
Zelf het idee dat Alpe du zwift niet constant is. Veel te veel schommelingen in de stijgingsprecentages.
Kan me niet herinneren dat ik in reallife tijdens de Marmotte stukken van 12% en dan weer 6%, 9%, enz heb gezien op de Garmin.
Maar ik kan me vergissen. Wel vind ik de versie in Zwift niet fijn om te fietsen.
Ik heb een wheel-on trainer met een trainingswiel, nu als zij wilt fietsen binnen moet ik het wiel omzetten & de fietsen wisselen... Ik vind dit een mooi excuus om eens te gaan kijken naar een direct drive trainer, zodat ik mijn oude wheel-on met trainingswiel aan haar overlaat...
Wat denken jullie dat momenteel de go-to modellen zijn? Zit er qua kwaliteit nog veel verschil tussen een Tacx Flux S, flux 2 of een Tacx Neo 2?
PS4 PSN: Dazzler2120
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486
De flux S is m.i. al snel niet meer interessant als je de flux 2 voor die prijs kunt krijgen incl. die voucher.
Of je de neo 2 de meerprijs waard vindt mag je zelf bepalen. Voor mij niet, en ben dus voor de flux 2 gegaan.
Op 1 januari was alles 1 punt.... ik had het hier nog gemeld.defusion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:53:
Als je ING hebt (en voldoende rentepunten), of iemand kent die bereid is voor jou te bestellen, is dit m.i. nog altijd een zeer goede deal, vooral met die voucher erbij:
De flux S is m.i. al snel niet meer interessant als je de flux 2 voor die prijs kunt krijgen incl. die voucher.
Of je de neo 2 de meerprijs waard vindt mag je zelf bepalen. Voor mij niet, en ben dus voor de flux 2 gegaan.
---------------
Vanwege dat schakelen rij ik eigenlijk altijd op 50%. Ik heb de alpe ook op 100% geprobeerd. Tijdsverschil was max een minuutje of zo. Nu heb ik ook geen directdrive (wel een bushido die in theorie tot 15% kan) dus de difficulty wat lager zetten voorkomt de slip als er plotseling zo'n helling inkickt.Requiem19 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:35:
In Zwift voelt het inderdaad wel iets te abrupt allemaal. Met 100% trainer difficulty ben je flink aan het schakelen op Alpe du Zwift in ieder geval...
---------------
Ah thanks, dat is idd wel een goede deal. Heb toch genoeg spaarpunten waar ik bijna nooit iets mee doe dus dan zou ik daar ook eens een keer gebruik van kunnen maken...defusion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:53:
Als je ING hebt (en voldoende rentepunten), of iemand kent die bereid is voor jou te bestellen, is dit m.i. nog altijd een zeer goede deal, vooral met die voucher erbij:
Hoe verhoudt de tacx zich verder t.o.v. de trainers van Elite en Wahoo?
Zag dat de Elite trainers excl. cassette verstuurd worden... Op zich geen issue, aangezien ik nog een reserve cassette thuis heb liggen - maar dat neem ik uiteindelijk wel mee in de overweging
Ik rij net als @Mistraller ook vaak op 50% op Zwift maar heb die alpe best een aantal keer op 100% gereden en ik vond hem altijd best vergelijkbaar aanvoelen met de Alpe d'Huez in het echt. In de echte zitten zeker wel hele "vlakke" stukken van 6% op hetzelfde punt waar dat in Zwift is en ook hele stijle van 12% (die eerste twee stretches zijn echt een muur). En in de bochten is ie in het echt ook telkens weer zo goed als vlak al voelt dat aan het einde van de Marmotte wellicht anders aan.Simbob schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:47:
[...]
Zelf het idee dat Alpe du zwift niet constant is. Veel te veel schommelingen in de stijgingsprecentages.
Ik heb hem zowel los (tijdens de Grimpee Alpe d'Huez) gereden als tijdens de Marmotte en verder nog een aantal keer wat losse stukjes (tot bocht 6, vanaf bocht 6 etc) maar ik vergelijk het met die eerste poging want aan het einde van de Marmotte, daar heb ik weinig actieve herinneringen aan, behalve dat het niet zo fijn was.
De klim komt (haast) nooit onder de 6% voor zo ver ik weet, dus het gevoel van @Lensent kan dan wel kloppen
Het is wel sneller in Zwift en daar zijn natuurlijk verschillende verklaringen voor te bedenken.
[ Voor 33% gewijzigd door Kluus op 05-01-2022 09:18 ]
nog bedankt voor de tips qua TR, de ui blijft wel extreem sober, maar na 'm een paar keer de goede kant op te tikken en een alternate te pakken krijg ik nu voor mijn gevoel automatisch goed pittige oefeningen voorgeschoteld. De laatste keren heb ik flink moeten werken om 'm af te krijgen en had ik ook niet meer het idee dat ik echt veel kon met wat voor ui dan ook tijdens de traning
Afhankelijk van de situatie lijkt een Wahoo mij praktischer in gebruik. Indoor cycling doe ik in de woonkamer en heb (bijna) altijd 1 fiets op mijn Kickr v5 staan. Als ik deze wil gebruiken kan ik deze aan het handvat en downtube/seat stays van de fiets eenvoudig optillen, op zijn plaats zetten en de poten uitklappen. Na gebruik kan ik dan weer de poten inklappen en het geheel aan de kant zetten.Dazzler2120 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:07:
[...]
Hoe verhoudt de tacx zich verder t.o.v. de trainers van Elite en Wahoo?
Het wordt niet "makkelijker" want je moet zoals @Mistraller al zei nog steeds hetzelfde vermogen trappen om je snelheid te halen en het zal gewoon als resultaat hebben dat je langer op een zwaarder verzet zal zitten maar je legt het virtuele plafond van wat je trainer kan simuleren wel hoger zodat niet alles boven de 6% hetzelfde aanvoelt.
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 05-01-2022 09:34 ]
De eerste 3 bochten zijn net als in het echt heel steil en daarna was het veel dragelijker volgens mijKluus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:04:
[...]
Ik rij net als @Mistraller ook vaak op 50% op Zwift maar heb die alpe best een aantal keer op 100% gereden en ik vond hem altijd best vergelijkbaar aanvoelen met de Alpe d'Huez in het echt. In de echte zitten zeker wel hele "vlakke" stukken van 6% op hetzelfde punt waar dat in Zwift is en ook hele stijle van 12% (die eerste twee stretches zijn echt een muur).
Het komt natuurlijk om dat ik de Marmotte in 2010 gereden heb en toen misschien wel iets beter was

Ik rijd met een Neo 2T en volgens mij met de standaard settings in Zwift, althans nooit aangepast. Ik vind het vele schakelen ook niet leuk, dat komt mooi uit met de 50% setting.
Helder! Moet zeggen dat dit voor mij minder van belang is, staat bij mij op zolder, en staat ook niet in de weg als ik hem gewoon voor de TV laat staan. Maar dat is dan vooral praktisch gemakkwiebus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Afhankelijk van de situatie lijkt een Wahoo mij praktischer in gebruik. Indoor cycling doe ik in de woonkamer en heb (bijna) altijd 1 fiets op mijn Kickr v5 staan. Als ik deze wil gebruiken kan ik deze aan het handvat en downtube/seat stays van de fiets eenvoudig optillen, op zijn plaats zetten en de poten uitklappen. Na gebruik kan ik dan weer de poten inklappen en het geheel aan de kant zetten.
Super!! Ga ik de eerstvolgende keer eens testen!Kluus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:32:
@Lensent Naar aanleiding van mijn bovenstaande reactie ben ik nog even gaan zoeken en BKool heeft zo te zien ergens een setting genaamd "Slope Reduction" die hetzelfde lijkt te doen als de "Trainer Difficulty" in Zwift. Die zou je eens halverwege kunnen zetten met jouw trainer en dan voel je tot langer de verschillende gradaties.
Het wordt niet "makkelijker" want je moet zoals @Mistraller al zei nog steeds hetzelfde vermogen trappen om je snelheid te halen en het zal gewoon als resultaat hebben dat je langer op een zwaarder verzet zal zitten maar je legt het virtuele plafond van wat je trainer kan simuleren wel hoger zodat niet alles boven de 6% hetzelfde aanvoelt.
Er zijn sinds 2 beta versies geweest, maar die voegen aan sich niet zo heel veel toe voor de directe gebruikerservaring.Sander schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:17:
Ik had misschien wel verwacht dat zeker zo in de early stages van de nieuwe app dat er frequentere updates zouden uitkomen (laatste is 10 Dec voor Android).
Weet dat men bezig is met vanalles en nog wat (analytics etc...) en dat Wahoo - zie Discourse- er zich zeker van bewust is dat men een tikkeltje sneller kan/moet(?) gaan.
Ik hoop dat het geen verloren zaak voor je is. Het pad naar release in september was niet perfect en lanceren met een inferieur product is nooit goed. Change is coming!
Mee eens; en men is zich hier ook van bewust, zie hierboven.Sander schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:17:
Maar denk eigenlijk dat @MrAngry de spijker op z'n kop slaat: Ik verwacht/eis van Wahoo misschien gewoon meer dan van een kleine speler als Sufferfest. Ik vond het prima dat Sufferfest tijdenlang geen Android support had, het was niet van deze tijd maar begrijpelijk voor zo'n klein team etc. Maar op moment dat je dan Wahoo aan boord hebt en een flinke scale-up van je bedrijf en capaciteit doet dan mogen gebruikers daar ook wat voor terug verwachten vind ik. Maar goed ik kwam ook bij Sufferfest voor het fietsen, niet voor alle andere onzin die ze er inmiddels bij gehaald hebben.
Wat bedoel je precies met 'andere onzin'?
Sufferfest diende breder te kijken om niet dood te zijn binnen x jaar. Diversifiëren brengt dan met zich mee dat er running/swimming is, ook voor mij niet relevant. Yoga/Mental/strenght naast het cycling: niets nieuws, same old same old, inclusief waardige broertjes die eigenlijk ook binnen Sufferlandria zouden kunnen bestaan: prorides, on location.
A week With & Inspiration zeggen mij ook minder.
Ik probeer jouw standpunt te begrijpen gezien mijn voorliefde voor SUF (en deels m'n interesse vanuit de beta community).
Ik gebruik m'n Motorola telefoon, maar niet als main device; enkel voor yoga sessies en het checken van m'n calendar.Sander schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:17:
Welk Android device gebruik jij @plong ? Ik overweeg voor de kids een Android tablet en begreep van een vriend dat casten van (in zijn geval) Zwift via de built-in android casting feature soepeltjes werkte voor hem. Wat zijn jouw ervaringen daarmee? Ik zou graag af willen van mijn 9.7" iPad schermpje en naar m'n 34" monitor en Android met cast zou dan perfect zijn, gewoon bedienen vanaf het stuur in de tablet houder, maar wel groot scherm voor m'n neus om op te rijden.
Casten is op dit moment niet geïmplementeerd in de Android app. Op het forum hebben sommigen dit wel werkend gekregen op de chromecast.
Native chromecast/android TV support is een veelgevraagde feature en zal wel ergens op een interne priority list, maar daar heb ik eerlijkheidshalve geen zicht op.
Het liefst wil ik dat de trainingsdata goed staat op Garmin i.v.m. training effect/productivity/FTP etc. En dat het daarnaast op Strava staat voor mijn e-peen.
Voor normale ritten buiten record ik het met mijn Garmin 830 -> Synct naar Garmin Connect -> Synct naar Strava
Echter voor Zwift loop ik tegen issues aan:
1. Zwift direct naar Strava Syncen: Route ziet er goed uit, en hoogte etc komt ook door. Maar staat dan niet op Garmin Connect.
2. Zwift direct naar Garmin Connect: Route ziet er goed uit, hoogte komt wel door, maar i.e. training effect etc lijkt niet goed door te komen in Garmin / wordt misschien niet berekent omdat het niet via de Garmin 830 gaat Zie onderstaand plaatje waar ik op 3 en 5 jan gezwift heb.
:fill(white):strip_exif()/f/image/X6xgG9wrou2NyJYKTSHNzQKi.png?f=user_large)
Daarnaast synchroniseert die dit niet automatisch door naar Strava voor onduidelijke redenen. Dus waarschijnlijk is de oplossing zowel direct upload naar Strava en Garmin aan te zetten vanuit Zwift.
3. Echter, zoals ik zei komt de FTP en andere stats niet lekker door van Zwift naar Garmin, dus de derde route is dat mijn Garmin 830 de stats uitleest van de trainer (Elite Suito T) en dat die dan de 'normale' synchronisatie route volgt. Echter kan die dan natuurlijk niet de hoogte noch de route uitlezen dus als ik dat wil moet ik alsnog direct naar Strava uploaden vanuit Zwift maar dan moet ik altijd weer een rit verwijderen door de automatische upload van Garmin naar Strava...

Hoe gaan jullie hiermee om? Wat levert de beste combinatie aan te analyseren data?
Weet iemand ergens in de omgeving Utrecht waar hem zou kunnen testen of is er een Tweaker die in buurt woont waar ik hem zou kunnen testen 😇
Goed punt ik gebruik voor stap 1 en 2 de methode die je aanhaalt:Ircghost schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:01:
Afgelopen dagen ben ik lekker aan het zwiften, maar ik zit à la First World Problems met een synchronisatie uitdaging tussen de verschillende apps.
Het liefst wil ik dat de trainingsdata goed staat op Garmin i.v.m. training effect/productivity/FTP etc. En dat het daarnaast op Strava staat voor mijn e-peen.
Voor normale ritten buiten record ik het met mijn Garmin 830 -> Synct naar Garmin Connect -> Synct naar Strava
Echter voor Zwift loop ik tegen issues aan:
1. Zwift direct naar Strava Syncen: Route ziet er goed uit, en hoogte etc komt ook door. Maar staat dan niet op Garmin Connect.
2. Zwift direct naar Garmin Connect: Route ziet er goed uit, hoogte komt wel door, maar i.e. training effect etc lijkt niet goed door te komen in Garmin / wordt misschien niet berekent omdat het niet via de Garmin 830 gaat Zie onderstaand plaatje waar ik op 3 en 5 jan gezwift heb.
[Afbeelding]
Daarnaast synchroniseert die dit niet automatisch door naar Strava voor onduidelijke redenen. Dus waarschijnlijk is de oplossing zowel direct upload naar Strava en Garmin aan te zetten vanuit Zwift.
3. Echter, zoals ik zei komt de FTP en andere stats niet lekker door van Zwift naar Garmin, dus de derde route is dat mijn Garmin 830 de stats uitleest van de trainer (Elite Suito T) en dat die dan de 'normale' synchronisatie route volgt. Echter kan die dan natuurlijk niet de hoogte noch de route uitlezen dus als ik dat wil moet ik alsnog direct naar Strava uploaden vanuit Zwift maar dan moet ik altijd weer een rit verwijderen door de automatische upload van Garmin naar Strava...![]()
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat levert de beste combinatie aan te analyseren data?
Echter zie ik ook niet alle data in Garmin Connect, Training Status wel, Trainings Effect niet. Ik weet dat Garmin hier recent wat aan heeft toegevoegd maar blijkbaar nog niet volledig? Ik had een tijdje terug besloten om dat maar alleen naar die "Trainings Status" overview te kijken, op zich geeft die de meest interessante data vind ik en voor de TSS/IF kijk ik dan wel naar Strava.Daarnaast synchroniseert die dit niet automatisch door naar Strava voor onduidelijke redenen. Dus waarschijnlijk is de oplossing zowel direct upload naar Strava en Garmin aan te zetten vanuit Zwift.
Maar nu ben ik ook wel benieuwd hoe dit zit en waarom deze integratie niet volledig is.
Trainigs Status laat alle ritten zien inclusief virtueel:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LWNWtBQm1n0CBpoyJTJ5ELHC.jpg?f=user_large)
Trainings Effect alleen de buiten ritten:
:strip_exif()/f/image/AITn3BGbMvRaWDXR76ottMTQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 06-01-2022 11:46 ]
Inderdaad; als je je zwift ritje in zowel Garmin als Strava wilt kan je die beide aanzetten in Zwift. Dat doe ik ook. Volgens mij Synced Garmin alleen ritten door die vanaf een device komen. (Watch, Edge, etc)Ircghost schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:01:
Over de Zwift data in Garmin in relatie met Training Effect heeft DCRainmaker al eens een artikel geschreven.
https://www.dcrainmaker.c...nd-tacx-app-workouts.html
Wellicht kan je daar iets in vinden?
---------------
Zwift upload bij mij rechtstreeks naar zwiftpower/strava/connect garmin, gewoon alles syncen.
/f/image/SxeF1JnJs8qp9uiqfJGisnFM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zNP1nyGEdWezq5LItt282OVj.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet hier duidelijk dat die status gewoon stopt na mijn laatste buitenrit.
Zwift is gekoppeld aan mijn Tacx Neo Bike & Polar H10 hartslagband.
Na een rit doet Zwift een sync met Garmin & Strava (activiteit komt maar 1x op strava).
De clou is (volgens mij): Zodra de Zwift acitviteit in Garmin Connect staat, dan zet ik mijn Edge 830 aan voor sync. Na de sync van Edge heb ik ook de eerder genoemde gegevens, de verwerking gaat dus op de Edge.
Voor volledigheid maar minder relevant:
Voor mijn hartslag in Garmin connect heb ik nog een VA3 horloge aan met indoor rit die ik niet op sla. Anders staat Garmin de hartslag enkel in mijn activiteit en niet in mijn hartslag verloop door de dag. Daarnaast telt het dan ook mee voor mijn intensieve minuten.
Horloge is ook gekoppeld aan hartslagband.
Bij Mantel in Utrecht kun je testen tochduk3n schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:30:
Graag zou ik een keer willen proef fietsen op een indoor trainer. Ik heb een Wahoo Kickr Core maar wil hem eerst een keer proberen voordat ik de cassette er op monteer en hem daarmee niet meer kan ruilen (volgens de medewerker van Mantel.com) en dat ik mijn oudere laptop kan testen of die kan verbinden. (volgens de Wahoo site vereist de Kickr Core minimaal BT5.1)
Weet iemand ergens in de omgeving Utrecht waar hem zou kunnen testen of is er een Tweaker die in buurt woont waar ik hem zou kunnen testen 😇
If it aint fixed, it's broken.
Helaas niet momenteel ivm de lock-down.Tjebakka schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Bij Mantel in Utrecht kun je testen toch
Precies dit. Nadat een activiteit gepushed is door zwift naar Garmin, kan de edge of horloge de trainingsbelasting ed berekenen. Via mijn horloge gaat dat vanzelf (continu verbinding met gc), maar bij een edge zal je hem aan moeten zetten en moeten synchroniseren. (soms 2x, heen en weer ofzo... ) Of ie dit ook met terugwerkende kracht gaat doen als je een hoop oude activiteiten hebt, weet ik niet.DialOut schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:34:
Bij mij komt de de trainingsstatus voor indoor door naar Garmin connect, ik krijg dan aanpassingen in trainingstatus, vo2 max en training load/belasting.
Zwift is gekoppeld aan mijn Tacx Neo Bike & Polar H10 hartslagband.
Na een rit doet Zwift een sync met Garmin & Strava (activiteit komt maar 1x op strava).
De clou is (volgens mij): Zodra de Zwift acitviteit in Garmin Connect staat, dan zet ik mijn Edge 830 aan voor sync. Na de sync van Edge heb ik ook de eerder genoemde gegevens, de verwerking gaat dus op de Edge.
]
If you can see, look. If you can look, observe
Cool, dan ga ik dat thuis eens proberen. Thanks @Roozzz en @DialOut.Roozzz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Precies dit. Nadat een activiteit gepushed is door zwift naar Garmin, kan de edge of horloge de trainingsbelasting ed berekenen. Via mijn horloge gaat dat vanzelf (continu verbinding met gc), maar bij een edge zal je hem aan moeten zetten en moeten synchroniseren. Of ie dit ook met terugwerkende kracht gaat doen als je een hoop oude activiteiten hebt, weet ik niet.
Edit: Oh wacht, bij mij werkte dit dus al op de achtergrond zoals in bovenstaand plaatje te zien, kennelijk heeft mijn edge toch in de achtergrond zitten synchroniseren of werkt het ook middels de Vivoactive... Wat echter gewoon niet werkt is het plaatje wat ik al liet zien en waar @Ircghost ook zijn verhaal mee begon:
Maar de pagina die @rolandos582 liet zien ziet er bij mij zo uit en mijn Zwift ritten zitten daar gewoon bij (mijn laatste 3 ritten waren sowieso op Zwift) ik neem het ook niet apart op dus:Does it show Training Effect?
No, not at this time. So you won’t get the Aerobic/Anaerobic breakouts of training effect. It sounds like this isn’t a case of ‘never’, but more a case of ‘trying not to boil the ocean’.
I’ve long noted that Garmin has historically held off on these sorts of deployments as they try and solve every single little aspect of it, rather than fixing the core issue that people primarily care about, and then circling back later to finish up the minor things most people don’t care about. So I’m actually glad we’ve got this today, versus waiting who knows how many months or something for things like Training Effect breakouts. Just my two cents though.
/f/image/5rw19k2qPJQI3CEzRP8hxfvV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door Kluus op 06-01-2022 13:44 ]
Nu nog maar eens focussen op correct trainen, ik heb sinds kort een power meter en ik ben volgens dat ding altijd onproductief en blijkbaar alleen maar Low Aerobic bezig.. of ik nou een heel ritje doe met een hartslag van 170 of 130 dus moet maar wat gaan testen
/f/image/D1vV0QJKVDqGVU2ewldQTcUJ.png?f=fotoalbum_large)
Heb je dan wel de waardes van je hartslag zones correct ingevuld? Volgens mij kan dat nog wel eens zorgen voor verkeerde resultaten en adviezen in training (bv dat hartslag 170 als low aeroob aangestempeld wordt...Ircghost schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:07:
Thanks allemaal voor de super snelle reacties! Blij dat ik niet gewoon iets simpels gemist heb haha.
Nu nog maar eens focussen op correct trainen, ik heb sinds kort een power meter en ik ben volgens dat ding altijd onproductief en blijkbaar alleen maar Low Aerobic bezig.. of ik nou een heel ritje doe met een hartslag van 170 of 130 dus moet maar wat gaan testen
[Afbeelding]
Ja de waardes staan goed ingesteld maar blijkbaar gaat dat per device. Dus Garmin lijkt niet geïmporteerde data te willen analyseren tenzij het van hun eigen device komt.Dazzler2120 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:11:
[...]
Heb je dan wel de waardes van je hartslag zones correct ingevuld? Volgens mij kan dat nog wel eens zorgen voor verkeerde resultaten en adviezen in training (bv dat hartslag 170 als low aeroob aangestempeld wordt...
@Roozzz ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met achteraf analyseren? Bedoel je dan dat je de activiteit importeert op je Garmin?
[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 06-01-2022 15:14 ]
In theorie zou het ook best anders moeten kunnen en zou het best door connect berekend kunnen worden als er recent gesynced is met een device waarvoor de rechten zijn betaald of iets dergelijks, maar dat zal wel te ingewikkeld zijn..
Tsja er staan inmiddels tig reviews op internet/youtube etc. Volgens mij kun je dmv jezelf de vraag te stellen, hoeveel wil ik uitgeven al een selectie maken en daarna de reviews te bekijken een prima overweging maken, zonder ze te testen.
Eigenlijk gebeurt er dit: Zwift -> Garmin Connect -> Edge 830 (even aanzetten en syncen) -> Garmin Connect bijgewerkt met trainingload etc.Ircghost schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:12:
[...]
@Roozzz ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met achteraf analyseren? Bedoel je dan dat je de activiteit importeert op je Garmin?
Hoe verder in het verleden de Edge nog activiteiten oppakt weet ik niet. Voor de zekerheid doe ik dezelfde dag de sync, maar dat is ook het moment dat ik de data wil weten.
Bedankt voor de tip! Die ochtend gelijk besteld en de Suito is gisteren geleverd. Vanochtend de eerste training gedaan.McMiGHtY schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:52:
Als er mensen nog iets hebben van.. goeie voornemens..ik ga binnen trainen..en zijn op dit topic gekomen..
Mooie aanbieding:
En daaraan toegevoegd moet het dus een supported device zijn; Een Vivoactive is dat niet.Well, that gets into the nuances of how Garmin Training Load works, which is actually calculated on the Garmin device itself (not on Garmin Connect). That leads to lots of other quirks (and benefits), but we’ll table that rabbit hole for the moment. What this means is that in order to calculate the training load, that Zwift workout needs to get to my watch. By default, Garmin Connect Mobile is always syncing in the background, so realistically this only takes about a minute or two until it shows up there.
Supported volgens DCR:
D2 Delta series
Descent Mk1
Descent Mk2 series
Enduro
Edge 530
Edge 830
Edge 1030
Edge 1030 Plus
fenix 5 series
fenix 5 Plus series
fenix 6 series
Forerunner 645 series
Forerunner 745
Forerunner 935
Forerunner 945 & 945 LTE
Marq Collection
quatix 5 series
quatix 6 series
Wat [@DialOut doet, gebruik ik inderdaad ook; op mijn Vivoactive start ik altijd een (nongps) activity. Indoor om de HR van mijn HR band op te nemen in de daily, en outdoor omdat ik dan geen band draag; tijdens activity zend ie uit via ANT+ naar de Edge.
[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 06-01-2022 17:10 ]
---------------
Dat is vreemd, zet jij je Garmin wel eens dan? Hoe heb jij de boel verbonden dan?Kluus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:25:
Maar de pagina die @rolandos582 liet zien ziet er bij mij zo uit en mijn Zwift ritten zitten daar gewoon bij (mijn laatste 3 ritten waren sowieso op Zwift) ik neem het ook niet apart op dus:
[Afbeelding]
Ik heb
- Strava
- Intervals.icu
- TrainerRoad
- Komoot
- Zwift
Bij connect.garmin & accountinstellingen
Hmm, net even de Garmin 530 aangezet, en nu is die weer met status
/f/image/BfMm5TuREP26BBhsihQpf56m.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door rolandos582 op 06-01-2022 18:08 ]
Volgens mij mag je het product gewoon proberen en je kunt een fietstrainer niet proberen zonder een cassette te monteren, thuiswinkel waarborg zegt daarover dat je moet kunnen proberen zoals in de winkel: https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/retourneren/. In mijn optiek mag je in de winkel een fietstrainer proberen met een cassette en je fiets erop, dus lijkt me dat dat thuis ook zo mogen. Sowieso kun je je BT connectivity wel testen. Maaruh, heb je niet gewoon een beetje last van Buyers remorse?(https://en.wikipedia.org/wiki/Buyer%27s_remorse)duk3n schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:30:
Graag zou ik een keer willen proef fietsen op een indoor trainer. Ik heb een Wahoo Kickr Core maar wil hem eerst een keer proberen voordat ik de cassette er op monteer en hem daarmee niet meer kan ruilen (volgens de medewerker van Mantel.com) en dat ik mijn oudere laptop kan testen of die kan verbinden. (volgens de Wahoo site vereist de Kickr Core minimaal BT5.1)
Totaal geen last van, ik heb de Tacx ook gekocht (ivm aanbieding) ik wil een van beide, maar wil wel weten wat het verschil is. Als ik een auto ga kopen, ga ik ook met beide een proefrit maken.Sander schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:10:
[...]
Volgens mij mag je het product gewoon proberen en je kunt een fietstrainer niet proberen zonder een cassette te monteren, thuiswinkel waarborg zegt daarover dat je moet kunnen proberen zoals in de winkel: https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/retourneren/. In mijn optiek mag je in de winkel een fietstrainer proberen met een cassette en je fiets erop, dus lijkt me dat dat thuis ook zo mogen. Sowieso kun je je BT connectivity wel testen. Maaruh, heb je niet gewoon een beetje last van Buyers remorse?(https://en.wikipedia.org/wiki/Buyer%27s_remorse)
Helaas is het verschil te groot in gebruik om hem blind te gaan gebruiken.
Dan zit er maar 1 ding op: Wachten tot je weer in de winkel kan testen en als dat te lang is voor terugsturen dan dus beide terugsturen.duk3n schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:21:
[...]
Totaal geen last van, ik heb de Tacx ook gekocht (ivm aanbieding) ik wil een van beide, maar wil wel weten wat het verschil is. Als ik een auto ga kopen, ga ik ook met beide een proefrit maken.
Helaas is het verschil te groot in gebruik om hem blind te gaan gebruiken.
Dit heb ik net geprobeerd en het werkt inderdaad! ThanksDialOut schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:35:
[...]
Eigenlijk gebeurt er dit: Zwift -> Garmin Connect -> Edge 830 (even aanzetten en syncen) -> Garmin Connect bijgewerkt met trainingload etc.
Hoe verder in het verleden de Edge nog activiteiten oppakt weet ik niet. Voor de zekerheid doe ik dezelfde dag de sync, maar dat is ook het moment dat ik de data wil weten.
Ik kan de t1947.30 niet meer in een webshop vinden. Iemand idee voor alternatief. Heb nu in trainerroad mijn Garmin gebruikt. Maar dan kan ik niet meer in ERG mode fietsen.
Mijn Garmin ligt gewoon beneden op standby in de kast, niet helemaal uit dus, geen idee of 'ie dan af en toe toch met wifi synchroniseerd maar daar lijkt het wel op. Ik kom ook nog wel wekelijks een keer of twee buiten met het ding dus dan verbind 'ie sowieso.rolandos582 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:56:
[...]
Dat is vreemd, zet jij je Garmin wel eens dan? Hoe heb jij de boel verbonden dan?
Ik heb
- Strava
- Intervals.icu
- TrainerRoad
- Komoot
- Zwift
Bij connect.garmin & accountinstellingen
Hmm, net even de Garmin 530 aangezet, en nu is die weer met status
[Afbeelding]
Dat zag ik ook, maar dan betekend volgens mij dat de Edge alsnog in de achtergrond synchroniseerd zo lang je hem niet helemaal uit zet. Want ik had mijn laatste Zwift ritten in het overzicht zitten zonder de Edge aangeraakt te hebben. Dat is op zich wel handig dan.Mistraller schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:05:
Ja dat beschreef DCR in de link die ik eerder postte
[...]
En daaraan toegevoegd moet het dus een supported device zijn; Een Vivoactive is dat niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 07-01-2022 10:03 ]
Ze komen natuurlijk sowieso aan bij Garmin, maar ze komen pas in Training Load doorgerekend nadat de edge ze heeft gesynced. Ik zie altijd "download voltooid" oid als ik de edge aanzet na een zwift ritje. In welke toestand de edge ook staat. Al moet ik wel toegeven dat ik er niet echt op let, ik doe eigenlijk niks met die training data.Kluus schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Want ik had mijn laatste Zwift ritten in het overzicht zitten zonder de Edge aangeraakt te hebben. Dat is op zich wel handig dan.
---------------
Ja dat bedoel ik ook, bij bovenstaande screenshots van Trainingstatus staan ze er bij.Mistraller schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Ze komen natuurlijk sowieso aan bij Garmin, maar ze komen pas in Training Load doorgerekend nadat de edge ze heeft gesynced. Ik zie altijd "download voltooid" oid als ik de edge aanzet na een zwift ritje. In welke toestand de edge ook staat. Al moet ik wel toegeven dat ik er niet echt op let, ik doe eigenlijk niks met die training data.
Bij mij doet hij ook een dagelijks aanbevolen training downloaden, dacht altijd dat het daarom er stond.Mistraller schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:56:
Ik zie altijd "download voltooid" oid als ik de edge aanzet na een zwift ritje.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Ik twijfel nog steeds wat te doen met de trainer upgrade
Ik lees online wat gevarieerde meningen over de Wahoo Kickr Core versus de Tacx Flux 2 - hoewel de Flux 2 deal van de ING toch wel erg goed is. Is dus eigenlijk €570 voor een Flux 2 + nog een €100 voucher voor accessoires, of een Kickr Core voor €680 halen

Hoelang laten ze deals normaliter op de ING spaarshop staan?
Nu vroeg ik me af of ik nog wat mis qua accessoires.
- mat onder de trainer heb ik liggen
- zweetdoek heb ik ook.
- ant+ bestel ik mee.
- computerplateu ga ik voorlopig alternatief voor gebruiken.
- ventilator heb ik maar ben nog op zoek naar een fatsoenlijke met afstandsbediening.
Is een voorwiel steun noodzakelijk en vergeet ik verder nog iets?
Dat lijkt me voldoende.gaisdergerman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:02:
Na lang twijfelen de knoop doorgehakt en ik ga een kickr core bestellen.
- zweetdoek heb ik ook.
- ant+ bestel ik mee.
- ventilator heb ik maar ben nog op zoek naar een fatsoenlijke met afstandsbediening.
Voorwielsteun is niet nodig bij Wahoo.
Zweetdoek gebruik ik zelf niet. Ik gebruik een handdoek.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dat klopt.Fisico schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:23:
@gaisdergerman Er zit toch niet standaard een cassette op de Core?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dit hangt natuurlijk met intervaltrainingen / sweetspot training aan elkaar vast.
Om het plaatje compleet te maken heb ik ook een cadanssensor gekocht, omdat dit trainingsplan er vanuit gaat om bepaalde wattages op een bepaalde rpm te fietsen.
En hierbij speelt dus het volgende: als ik bijvoorbeeld voor 2 minuten op 90rpm 210W dien te fietsen gaat dit goed in de zin van dat alles netjes constant blijft. (alles tussen de 100-240W en tussen de 60-100rpm trouwens)
Maar als ik daarna voor 30 sec op 110rpm bijv. 305W dien te fietsen en ik netjes 110rpm fiets dan schommelt het wattage maar tussen de 270-290W.
Aangezien ERG modus aanstaat zou dit toch ‘automatisch’ dienen te gaan, maar waarom blijft de fietstrainer dan op bijv. 280W i.p.v. 305W?
Kan ik hier iets aan doen? Zou natuurlijk graag het vereiste wattage willen fietsen om zogezegd de progressie te optimaliseren.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Waarom ga je voor ant+? Heb je niet gewoon bluetooth op het ontvangde apparaat?gaisdergerman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:02:
Na lang twijfelen de knoop doorgehakt en ik ga een kickr core bestellen.
- zweetdoek heb ik ook.
- ant+ bestel ik mee.
Wat ik heb gemerkt in het algemeen met ERG is dat het gewoon 'effe' duurt voordat je weerstand correct berekend is.AntraXxX schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:04:
Maar als ik daarna voor 30 sec op 110rpm bijv. 305W dien te fietsen en ik netjes 110rpm fiets dan schommelt het wattage maar tussen de 270-290W.
Aangezien ERG modus aanstaat zou dit toch ‘automatisch’ dienen te gaan, maar waarom blijft de fietstrainer dan op bijv. 280W i.p.v. 305W?
Kan ik hier iets aan doen? Zou natuurlijk graag het vereiste wattage willen fietsen om zogezegd de progressie te optimaliseren.
Vaak doe ik even opschakelen om dat proces te versnellen om op de juiste wattage te komen.
Maar vooral korte intervallen (bv een 10s. sprint interval o.i.d.) dan is het 'gewoon' niet zo accuraat.
Edit: aangezien je de Flux 2 hebt; hoe is verder jouw ervaring met deze trainer? Voelt het fietsen 'natuurlijk' aan?
[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-01-2022 15:20 ]