If you can see, look. If you can look, observe
https://www.trainerroad.com?referral=OU5WSL1J
https://www.trainerroad.com?referral=Q1F2BBHA
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik heb laatst een getracht de Uber pretzel te voltooien, maar onderaan de Alpe du Zwift ben ik afgehaakt. Vond het, na 4 uur op zolder zweten, wel genoeg geweest.
Mij lijkt 500km tempus fugit wel erg geestdodend, ik vind Zwift echt leuk, maar zoiets…silencedead schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:43:
Nou dat heb ik ook wel een beetje, met die vlakke routes is het wel wat vals spelen.
Ik heb laatst een getracht de Uber pretzel te voltooien, maar onderaan de Alpe du Zwift ben ik afgehaakt. Vond het, na 4 uur op zolder zweten, wel genoeg geweest.
Ik ga een poging doen. Ik ben ook begonnen met 25x Volcano Circuit, voor de badge en gelijk badge van 100km in 1 rit. Hoe de rest van mijn programma er uit ziet weet ik nog niet. Ik hoop eigenlijk een combi van binnen en buiten.rolandos582 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:07:
Festive 500 indoor, zaterdag word het -4 met gevoelstemperaturen van -10 tot -11. Dan moet je echt een bikkel zijnIk ga lekker 25 rondjes warm om de volcano rijden voor de badge.
Gaan er nog meer mensen indoor festive 500 doen?
Hoogtemeters kijk ik niet specifiek naar, als ik buiten rij heb ik hier ook bijna geen hoogte meters.
e; Het lijkt hier trouwens morgen nog redelijk normaal weer te worden, dus misschien toch lekker naar buiten!
[ Voor 35% gewijzigd door MrAngry op 24-12-2021 22:31 ]
Aan de andere kant maak ik buiten wel langere ritten in tijd en ook km.
500km in een week is naar mijn mening een mooie prestatie of je dat nou binnen of buiten doet, is mij om het even en ik ga mij er zeker niet druk om maken. Wel extra Kudos voor de rijders die door weer en wind steeds naar buiten gaan
Helaas hier morgenochtend regen en s middags geen tijd dus zal een rondje op de Tacx worden.
[ Voor 6% gewijzigd door DialOut op 24-12-2021 23:10 ]
Normaal gebruik ik mijn Garmin Venu sq horloge als ik buiten ga rijden voor hartslag en dergelijke (bijhouden en uploaden naar Strava). Alleen ik zou graag mijn garmin horloge willen koppelen aan de Tacx training app als hartslagmeter tijdens mijn training op de fiets binnen, maar dat lukt gewoon niet. Als ik binnen de Taxc training app externe apparaten wil koppelen ziet hij wel mijn Wahoo cadenas sensor en dergelijke, maar niet mij Garmin horloge als hartslagmeter.
Op dit forum en andere plekken kan ik geen antwoord vinden. Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee
OK ik heb het antwoord op mijn eigen vraag gevonden:
You can broadcast your heart rate data from your Venu® Sq device and view it on paired Garmin® devices. For example, you can broadcast your heart rate data to an Edge® device while cycling.
NOTE: Broadcasting heart rate data decreases battery life.
Hold Letter B symbol.
Select Settings symbol > Wrist Heart Rate.
Select an option:
Select Broadcast In Activity to broadcast heart rate data during timed activities (Starting an Activity).
Select Broadcast to start broadcasting heart rate data now.
Pair your Venu Sq device with your Garmin ANT+® compatible device.
NOTE: The pairing instructions differ for each Garmin compatible device. See your owner's manual.
[ Voor 30% gewijzigd door duk3n op 25-12-2021 21:28 ]
Je kan altijd kiezen tussen drie werelden. Watopia en 2 guest werelden die rouleren.Alteafr schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:18:
Goedemorgen, sinds gisteren van m’n vrouw een mooie Elite Suito gekregen voor de kersemus, natuurlijk meteen op Swift gegaan dus nu in de trialmode, klopt het dat ik daar maar 1 wereld kan fietsen dan er zijn er 7 begreep ik ?
https://support.zwift.com...-cycling-routes-Sy2_gxTGB
Mocht iemand nog een referral over hebben. Ik hou mij aanbevolen. Net mijn oude fortius aangesloten via fortiusant.Phydomir schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:42:
Aangezien de TrainerRoad referrals verdwijnen:
https://www.trainerroad.com?referral=OU5WSL1J
https://www.trainerroad.com?referral=Q1F2BBHA
Via de trainerroad forum een referral gevonden!
Mag van de fysio alleen maar korte duur trainen doen om mijn knie te trainen.
[ Voor 6% gewijzigd door Tito129 op 26-12-2021 11:41 ]
https://www.trainerroad.com?referral=1DPXZ18I
https://www.trainerroad.com?referral=J2CJHM9J
Hier nog 3 over.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Thanks! Wilde altijd al eens trainer road testen, dus nu last minute van een referral gebruik gemaakt 👍
Heeft dat met kalibratie te maken?
Iets later dan de bedoeling was, maar ook hier kind, huishouden, feestdagen, werk... Dus trainen gaat helaas minder vaak de geplandla_fusion schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:12:
Normaal zou mijn eerste reactie ook zijn om er niet te veel op te letten maar dit zijn wel behoorlijke verschillen inderdaad. Zelf even gekeken en zie bij stukken waarbij ik bijv 165 watt moet trappen, de maximale uitschieters naar 153 en 185 watt, dit alles met een stabiele cadans. Dat is op een Tacx Neo 2T icm Zwift. Dat is wat minder dan bij jou maar procentueel gezien ook weer niet zoveel minder. Sowieso zit er een flinke zaagtand in de lijn bij mij.
Voel je zelf de verschillen ook? Want ik moet zeggen dat ik tijdens dit soort rustige trainingen niet echt op aan het letten ben en dat er daardoor ook wel eens wat meer afwijking is. Echter voel ik het niet echt en maak mij er dan ook niet zo druk om ;-)
Ik heb nu in de app van Elite zelf de smoothing op 9 gezet (hoger kan niet schijnbaar) en in Zwift op 3 seconds average. Training gedaan en had een mooie vlakke lijn qua vermogen, na me meer te focussen op cadans van rond de 85 rpm. Uiteraard gaat het wat op en neer, maar lang niet meer zo erg als de training hiervoor. Tevreden dus.
Wel grappig om te zien dat de trainer erg gevoelig is voor kleine veranderingen in cadans. Vooral tijdens zwaardere delen van de training willen er nogal wat piekjes en dalletjes ontstaan doordat de cadans wat minder stabiel is.
Alle Tweakers die de moeite genomen hebben te reageren, thanks!
Ik heb er ook 1tje te geef bedoelde ik...
En om TrainerRoad nog even te pluggen, referal gekregen een tijdje terug, plan gestart en na 4 weken een ftp verhoging van 7,2%!
Als er dan iets positiefs mag zijn dan is dit het wel!
haha, sorry, verkeerd gelezen, maar ja, we moeten er nu van afMcMiGHtY schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:26:
[...]
En om TrainerRoad nog even te pluggen, referal gekregen een tijdje terug, plan gestart en na 4 weken een ftp verhoging van 7,2%!
Lekkere progress!!
Pff 4 uur aan een stuk.silencedead schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:43:
Nou dat heb ik ook wel een beetje, met die vlakke routes is het wel wat vals spelen.
Na 30 minuten weet ik al niet meer hoe ik moet zitten en na 45-60min ben ik er echt wel compleet klaar mee.
Al ben ik dan ook een MTB'er, op de fietstrainer staat een wielrenfiets. Maar kontpijn is wel echt vele malen erger in zo'n starre houding indoor.
Op de fiets buiten maar met name indoor trainde ik met van die old skool Apple oortjes (met draad). Maar daarna de overstap gemaakt naar draadloze oortjes.
Welke oortjes/ headset gebruiken jullie? En welke ervaring hebben jullie.
Ik heb Jaybird Vista's gehad, bevielen super alleen 2 keer kapot in de garantie periode, daarna geld terug en sindsdien gebruik ik Beats Powerbeats pro.
Oortjes vind ik allemaal niet prettig icm zweet. Ik gebruik soms nog wel een oude Beyerdynamic DT 770 PRO voor een call tijdens wedstrijd maar dat is niet echt prettig met zweten.
Is er een speciale reden dat je zoekt naar oordopjes voor binnen? Buiten natuurlijk wel praktisch
ik heb vorig jaar de airpods pro van kantoor gekregen, die gebruik ik regelmatig om in de avond indoor te trainen (gelinked aan TV) horen de kids de tv niet en voor mij wordt een redelijk deel van drivetrain en fan noise geblokkeerd..pier87 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:21:
Ben even benieuwd naar jullie set up qua trainen, en dan gericht op de muziek/ oortjes/ installatie etc.
Op de fiets buiten maar met name indoor trainde ik met van die old skool Apple oortjes (met draad). Maar daarna de overstap gemaakt naar draadloze oortjes.
Ik heb Jaybird Vista's gehad, bevielen super alleen 2 keer kapot in de garantie periode, daarna geld terug en sindsdien gebruik ik Beats Powerbeats pro.
Er zullen vast betere (sport gerichte) oplossingen zijn, maar de airpods zijn comfortabel (stuk comfortabeler dan bv goedkope QCY dopjes, die toch wat druk issues veroorzaken als je ze langer draagt.)
Ik gebruik AfterShokz OpenMove voor het hardlopen en voor het fietsen.pier87 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:21:
Ben even benieuwd naar jullie set up qua trainen, en dan gericht op de muziek/ oortjes/ installatie etc.
https://www.bol.com/nl/nl...-5OEg.2_9.10.ProductTitle
PSN: Alvanosa
Kijk, gemiddelde wielrenners rijden geen 38 gemiddeld op de weg en zeker niet in dit seizoen voor 500 buiten-kilometers. Het feit dat je dat op Zwift wel doet zegt al iets.rolandos582 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:38:
Ik snap dat niet zozeer, je moet nog steeds zelf trappen en dat is al snel 15 uur. Het gaat sneller met coco en 38 gemiddeld. 14 uur rijden nog altijd en als je ook nog wat hoogtemeters toe voegt word het nog wat langer
Als het criterium "sneller" is kun je beter ook nog wat smokkelen aan je gewicht in Zwift, misschien rij je dan 45 km/h. Boormachine op de Tacx, kun je ook wel 60 km/h halen.
"je moet nog steeds zelf trappen" - dat zeggen de eBikers ook. Wat is je mening daar over?
Achja je gaat wat harder inderdaad, ik stoor me daar niet echt aan. Ik doe gewoon lekker mijn ding, rijd die 500km vol en thats it. Ik doe het dan ook voor mijzelf, er zit totaal geen waarde aan, je krijgt er niks voor, je doet het enkel voor jezelf. Respect als je door weer en wind dat gaat doen, ik ben veel te verwend daar nu voor. 3u achter elkaar op Zwift vs 3u buiten fietsen is ook wel een gigantisch verschil, doordat het heel statisch is en geen smokkel. En laten we wel wezen, coco aka cadance C is een groep van 150-250 rijders, zou je dat buiten op de weg doen, dan ga je in de draft even hard. In groepsritjes rijd ik ook gemiddeld 35-36 en op de baan rijd ik met een 150 man peleton ook 49 km/u. Alleen zit daar een andere inspanning aan vast.joker1977 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:00:
[...]
Kijk, gemiddelde wielrenners rijden geen 38 gemiddeld op de weg en zeker niet in dit seizoen voor 500 buiten-kilometers. Het feit dat je dat op Zwift wel doet zegt al iets.
Als het criterium "sneller" is kun je beter ook nog wat smokkelen aan je gewicht in Zwift, misschien rij je dan 45 km/h. Boormachine op de Tacx, kun je ook wel 60 km/h halen.
"je moet nog steeds zelf trappen" - dat zeggen de eBikers ook. Wat is je mening daar over?
Ik ben vrij nieuw met Wielrennen (Cube Attain GTC 2021 - 105 afgemonteerd) en beoefen deze sport sinds een aantal maanden, aangezien ik het nu te koud vind om te fietsen heb ik eind vorige week een Tacx Neo 2 Smart T2850 besteld + Shimano Ultegra R8000 11 / 30
Ik heb zojuist alles in elkaar gezet en de 12mm gebruikt alleen mijn Tacx geeft een een tik, het klinkt alsof mijn Tacx een flinke klap heeft gehad tijdens het vervoer. Zie filmpje en klopt mijn gevoel dat de tik niet hoort?
Dat klinkt niet best neerafler schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:28:
Heren,
Ik ben vrij nieuw met Wielrennen (Cube Attain GTC 2021 - 105 afgemonteerd) en beoefen deze sport sinds een aantal maanden, aangezien ik het nu te koud vind om te fietsen heb ik eind vorige week een Tacx Neo 2 Smart T2850 besteld + Shimano Ultegra R8000 11 / 30
Ik heb zojuist alles in elkaar gezet en de 12mm gebruikt alleen mijn Tacx geeft een een tik, het klinkt alsof mijn Tacx een flinke klap heeft gehad tijdens het vervoer. Zie filmpje en klopt mijn gevoel dat de tik niet hoort?
[Vimeo: 20211227_145314000_iOS.MOV]

Dat klinkt niet goed. Die van mij maakt dat geluid niet. Zou contact opnemen met verkopende partij. Wat geven zij aan?rafler schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:28:
Heren,
[Vimeo: 20211227_145314000_iOS.MOV]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Kan uit eigen ervaring spreken, heb wel eens 120 km gereden met een gemiddelde rond de 46 in t uur op een afgesloten wielerbaan. Kan niet zeggen dat dit nou geweldig leuk is maar je hebt we wat aanspraak van de mederenners en wat te bekijken rondom de baan.rolandos582 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:27:
[...]
Achja je gaat wat harder inderdaad, ik stoor me daar niet echt aan. Ik doe gewoon lekker mijn ding, rijd die 500km vol en thats it. Ik doe het dan ook voor mijzelf, er zit totaal geen waarde aan, je krijgt er niks voor, je doet het enkel voor jezelf. Respect als je door weer en wind dat gaat doen, ik ben veel te verwend daar nu voor. 3u achter elkaar op Zwift vs 3u buiten fietsen is ook wel een gigantisch verschil, doordat het heel statisch is en geen smokkel. En laten we wel wezen, coco aka cadance C is een groep van 150-250 rijders, zou je dat buiten op de weg doen, dan ga je in de draft even hard. In groepsritjes rijd ik ook gemiddeld 35-36 en op de baan rijd ik met een 150 man peleton ook 49 km/u. Alleen zit daar een andere inspanning aan vast.
Maar op zwift oid kan zou ik dit nooit vol kunnen houden, gedachten die afdwalen, verveling etc. 1.5 uur binnen is echt wel de max voor mij.
Maar ik geloof dat De Tank van mening is dat binnen trainen zwaarder is, omdat je buiten of im een groep je benen even kunt stilhouden. En binnen is dat effect minder.
Heren bedankt voor de feedback! Op naar donderdag!
Dat is misschien wel zo, hoewel je ook op Zwift je benen best 5-10% van de tijd kan stilhouden, hoorpier87 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:05:
[...]
Maar ik geloof dat De Tank van mening is dat binnen trainen zwaarder is, omdat je buiten of im een groep je benen even kunt stilhouden. En binnen is dat effect minder.
Ik heb niks tegen Zwift, maar Zwift-'kilometers' zijn een beetje het equivalent van 'fiets in de trein' en dan met een groepje met windkracht 5 voor-de-wind-naar-huis-rijden.
Daar is niks mis mee - voor een keertje. Als je dan 25% van je jaarlijkse kilometers in die stijl maakt dan is een correctie wel op zijn plaats. En 100 km. in minder dan 2,5 uur op Zwift vs nu buiten waar je gelimiteerd bent in groepsgrootte, gegeseld door weer en wind.. Tja.
Ik snap dat de Festive 500 ook virtueel toelaat ivm. Covid, maar het devalueert de achievement dusdanig dat het meer een soort van Festive 200 is geworden...
Ik heb 2 dikke speakers in de garage. 180bpm playlist erop en gaan!pier87 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:21:
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
En vergeet niet je gewicht in te stellen in de Tacx Trainer apprafler schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:28:
Heren,
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik vind het okee om zwift te gebruiken, maar in die periode zouden de pacepartners niet moeten meetellen vind ik. Ik rij er snelheden die ik zelfs in groepsverband normaliter nooit zou kunnen vasthouden. Daarom rij ik in Zwift ook bijna altijd solo.rolandos582 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:38:
Ik snap dat niet zozeer, je moet nog steeds zelf trappen en dat is al snel 15 uur. Het gaat sneller met coco en 38 gemiddeld. 14 uur rijden nog altijd en als je ook nog wat hoogtemeters toe voegt word het nog wat langer
Juist omdat het een challenge is die voorheen alleen buiten gereden werd, wordt het gewoon veel makkelijker zo. Komt misschien ook omdat ik de vierdaagse gewend ben; shitweer of niet: 200km is 200km.
Juist het seizoen, en het van thuis weg zijn tijdens de feestdagen, maakt het voor mij een grote uitdaging. Zwift haalt daarvan best wat uitdagingen weg.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Heb nu zelf ook mijn tweede setje Vista's ter reparatie ingezonden. Eerste defecte microfoon nu was de case defect (niet meer laden) had een mooie aanbieding gevonden voor de Vista 2. Met welke had jij welke problemen? Excuus voor offtopicpier87 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:21:
Om ook in topic wat bij te dragen... 1ste kerstdag begonnen aan de Rapha Festive 500. Nu halverwege. 80km endurance rit rest achter Coco aan gesukkeld.
Beide keren eigenlijk hetzelfde probleem. Ik had de Vista en de eerste keer deed het linker oortje het maar op ik schat 40% maximaal, dus dan stond rechts harder dan links. Daarna nieuwe gekregen en vorige week weer hetzelfde probleem alleen nu met de linker en rechter. Ze wilden misschien maximaal op 50% van het volume.
Mijn gemiddelde hartslag op Zwift is een stuk hoger dan als ik buiten fiets en dat is niet omdat het zo makkelijk is.joker1977 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:37:
[...]
Dat is misschien wel zo, hoewel je ook op Zwift je benen best 5-10% van de tijd kan stilhouden, hoor![]()
Ik heb niks tegen Zwift, maar Zwift-'kilometers' zijn een beetje het equivalent van 'fiets in de trein' en dan met een groepje met windkracht 5 voor-de-wind-naar-huis-rijden.
Daar is niks mis mee - voor een keertje. Als je dan 25% van je jaarlijkse kilometers in die stijl maakt dan is een correctie wel op zijn plaats. En 100 km. in minder dan 2,5 uur op Zwift vs nu buiten waar je gelimiteerd bent in groepsgrootte, gegeseld door weer en wind.. Tja.
Ik snap dat de Festive 500 ook virtueel toelaat ivm. Covid, maar het devalueert de achievement dusdanig dat het meer een soort van Festive 200 is geworden...
Ik snap je kritiek maar je vergelijking vind ik wel heel erg overdreven. Het lijkt er meer op alsof jouw combinatie ftp/gewicht aangepast moet worden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder opkijk tegen een 100km Zwift-rit dan tegen een 100km buitenrit.La1974 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:34:
[...]
Mijn gemiddelde hartslag op Zwift is een stuk hoger dan als ik buiten fiets en dat is niet omdat het zo makkelijk is.
Ik snap je kritiek maar je vergelijking vind ik wel heel erg overdreven. Het lijkt er meer op alsof jouw combinatie ftp/gewicht aangepast moet worden.
Het mes snijdt echt aan beide kanten wat dat betreft
Dat stelt niets voor, 1 race van 35 minuten op zwift en ik zat op +10%McMiGHtY schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:26:
[...]
Bedankt voor de referrals, ik ga in ieder geval trainerroad testen, daarna heb ik ze allemaal zo'n beetje gehad (fulgaz/systm/rouvy/rgt/zwift/trainerroad). 99% kans dat ik bij zwift blijf hangen, maar dan weet ik ook waarvoor/waarom ik kies.
En qua discussie qua intensiteit, hangt ervan af, ik deed gisteren een ride op RGT waarbij iedereen lam achter een stel bots aan wilde fietsen voor een paar uur die gewoon strak 3.9w/kg fietsen voor die 500km, ik was de enige die af en toe kopwerk wilde doen om het tempo een beetje omhoog te krijgen en me af en toe liet droppen om er dan terug naar toe te sprinten, maar na een uur heb ik ook maar youtube gestart en ben ik wat gaan kijken tijdens het trappen. Dat stelde inderdaad geen fuck voor. Maar de zwift races die ik in B heb gedaan waren over het algemeen goed pittig, zeker als je te koppig bent om de kopgroep gewoon te laten gaan. Mijn normale mtb-rondjes (20-80 km) zijn echt niet zo zwaar, als ik daar continue >3w/kg ga fietsen dan fiets ik na een paar minuten alleen.
[ Voor 36% gewijzigd door Bastard op 28-12-2021 09:35 ]
Om de Festive 500 toch wat glans te geven heb ik gisteren The Mega Pretzel solo gereden. 107km met ruim 1.600 hoogtemeters. Dat was toch een flinke uitdaging! Helemaal eens met bovenstaande, mentaal een stuk zwaarder dan dezelfde rit buiten. Vooral de laatste Epic KOM gevolgd door de jungle. Wie die laatste zone heeft bedacht mogen ze wel afschi... negatieve kudo's geven.Smultie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:33:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder opkijk tegen een 100km Zwift-rit dan tegen een 100km buitenrit.
Het mes snijdt echt aan beide kanten wat dat betreft
Fysiek is het ook een behoorlijke belasting, want je hebt geen moment je benen stil - ook heuvelaf moet je trappen - en je zit meer gefixeerd in dezelfde houding. Daarbij nog een bak meer vochtverlies. Vooral mijn knieën waren er helemaal klaar mee na zo'n drie uur fietsen.
De rest wordt mooi cruisen achter C. Cadence, dan maar geen gouden randje.
Ook wel mooi dat ik de rit startte met de Beter Worden podcast op, aflevering indoortrainen. Dat begon lekker motiverend dat je vooral geen lange duurritten moet willen doen binnen en 90 minuten wel de max is. Toen had ik nog 3,5 uur te gaan.
Snapte dit verhaal niet helemaal. Want als je gewoon voldoende hydrateert en voldoende koeling hebt, dan is het echt geen probleem (fysiek) om 4 uur binnen te trappen. Mentaal is een ander verhaal natuurlijkAmras schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:51:
[...]
Ook wel mooi dat ik de rit startte met de Beter Worden podcast op, aflevering indoortrainen. Dat begon lekker motiverend dat je vooral geen lange duurritten moet willen doen binnen en 90 minuten wel de max is. Toen had ik nog 3,5 uur te gaan.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
https://www.zwift.com/events/view/2534005
Mega pretzel hebben ze vandaag gedaan, maar die heb ik gelukkig vorig jaar al eens gedaan.
Donderdag doen ze 4 horsemen, nog even kijken of ik daar ook kan aanhaken maar als dat niet is soit, die lijkt me solo ook iets beter te doen dan PRL.
https://www.zwift.com/events/view/2534007
Als ik die twee heb gedaan hoef ik alleen nog maar wat korte makkelijke routes…
4 horsemen is wel prima, dat is 3.5 uur ofzo. Die deed ik laatst ook. Die PRL full is heel pittig, dat is 5 uur ofzo. Heb je wel gelijk die 100 mile badge ookKluus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:12:
Morgen ben ik van plan op PRL Full te doen, wel als groepsrit/race anders lijkt me die echt niet te doen al weet ik dat een aantal hier hem wel solo hebben gedaan…
https://www.zwift.com/events/view/2534005
Mega pretzel hebben ze vandaag gedaan, maar die heb ik gelukkig vorig jaar al eens gedaan.
Donderdag doen ze 4 horsemen, nog even kijken of ik daar ook kan aanhaken maar als dat niet is soit, die lijkt me solo ook iets beter te doen dan PRL.
https://www.zwift.com/events/view/2534007
Als ik die twee heb gedaan hoef ik alleen nog maar wat korte makkelijke routes…

- Trainingen voelen echt Stuk lichter dan bij TR
- Trainingen zijn veel korter (wellicht doordat ik een MAP programma volg). De hersteltrainingen 35min, de intensievere trainingen rond de 50 min
- De trainingsplannen lijken iets simpeler dan bij TR qua hoeveelheid / variatie
- Leuk dat je bij elke training ziet wat het doel is op een schaal van 1 tot 4 qua NM, AC, MAP, FTP
- Beelden uit de koers zijn leuk, vallen ook mooi samen met de zwaardere intervallen
- Koersbeelden wel flink verouderd soms
- Voor mij iets teveel focus qua texten / aanwijzingen op ‘sufferen zoals nooit tevoren’. Begin ik aan mn eerste interval die altijd nog wel ok voelt, komt de app met ‘ga in je diepste donkere plek om pijn te voelen zoals nooit tevoren’. Eh OK.
In samenvatting voelt het als ‘TR light’, meer visueel spektakel, 4d power profiel voegt echt wat toe. Maar opvallendste: ik kom echt véél minder gesloopt mn fiets af.
dat is helemaal onzin. Wanneer ik in Zwift solo rijd is de inspanning per kilometer hoger dan wanneer ik hier in Nederland een willekeurig rondje rijd. Het wordt in Zwift een stuk makkelijker in een grote groep en dat is vergelijkbaar aan buiten fietsen. Verschil is dat het in Zwift voor mij een stuk eenvoudiger is om een groep van 200 te vinden waarin je mee kunt fietsen.joker1977 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:37:
[...]
Wanneer solo rijden bij windstilte op een vlak rondje je criterium is zouden inderdaad alleen kilometers die je zo rijdt mogen tellen
Verouderde beelden, dit was wel iets wat me stoorde, net als rondjes op de wielerbaan waar ik vrijwel niks mee heb.
Dan begin ik maar even niet aan TR; ik was net blij dat ik mijn ontbijt nog binnen kon houden. Kostte toch zeker een kwartiertje voor ik het weer ongeveer deed. Standing starts, zwaar verzet en vanaf lage cadans en dan 20s maximaal (>800w gemiddeld) deed goed zeer zullen we maar zeggenRequiem19 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:35:
[...]
Maar opvallendste: ik kom echt véél minder gesloopt mn fiets af.
Persoonlijk vind ik het visuele érg fijn. De tijd vliegt voorbij en het matcht vaak vrij goed met wat je aan het doen bent. Ik ga eerst mijn trainingsblok maar eens afmaken en dan evt eens kijken naar TR.
Het MAP blok was inderdaad veel kort en easy werk. Zeker als je enige ervaring hebt met intervallen ed, gewoon goed te doen. Ik ben nu bezig met een allround programma zonder specifiek doel. Hier zit in mijn beleving een leuke afwisseling in tussen korter en intensiever werk en wat langer duurwerk (1,5-2,5 uur). Vaak met een docu'tje (wat leuk is voor de eerste keer dat je ze ziet
Ik denk niet dat ik het type fietser ben die met zo weinig prikkels iets extra's uit zichzelf kan halen, respect voor de mensen die dat wel kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 28-12-2021 17:15 ]
Je hebt nu 1 workout gedaan, op basis daarvan kun je denk ik nog niet een volledig beeld hebben. Workouts zoals Palisade doen echt pijn als je je FTP (ongeveer
Ik fiets op de basic Elite rollenbank met de virtual power optie. Persoonlijk vind ik een vaste opstelling niks, en op roller train je ook je rugspieren enz.
Begrijp helemaal niet dat je het gevoel hebt dat je niks doet. De trainingsplannen zijn erg goed in elkaar gezet, en meestal ben ik behoorlijk kapot na een uur (Train altijd max een uur, 3 keer per week). Ps. mijn FTP is 275
@Bastard FTP is vaak niet te vergelijken, start maar eens met een ramp test, danga je wel zweten daarna!
Overigens is het al vaker gezegd. Maar TR is zeker niet voor iedereen geschikt. Je moet echt je eigen entertainment mee brengen en een goede dosis discipline.
Edit: en je kunt het natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wenst....
:strip_exif()/f/image/U8d8bBYYlAM78UK7zcLVN2ly.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Michaelg op 28-12-2021 19:03 ]
Mijn key tip zou zijn om NIET de ramptest te doen, maar de reguliere 20 minuten ftp test. Trainerroad valt of staat met een goede FTP setting.tafelzeil schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:20:
Ik fiets 3 jaar met Trainerroad en kom toch steeds terug op deze app na Systm, Zwift, Elite, e.d.
Ik fiets op de basic Elite rollenbank met de virtual power optie. Persoonlijk vind ik een vaste opstelling niks, en op roller train je ook je rugspieren enz.
Begrijp helemaal niet dat je het gevoel hebt dat je niks doet. De trainingsplannen zijn erg goed in elkaar gezet, en meestal ben ik behoorlijk kapot na een uur (Train altijd max een uur, 3 keer per week). Ps. mijn FTP is 275
@Bastard FTP is vaak niet te vergelijken, start maar eens met een ramp test, danga je wel zweten daarna!
Fixed that for you ☺️Requiem19 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:03:
[...]
Trainerroad power based training valt of staat met een goede FTP setting.
Helemaal gelijk, deze doe ik ook begin winterseizoen. Ramp test komt af en toe vanzelf voorbij in trainingsprogramma.Requiem19 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:03:
[...]
Mijn key tip zou zijn om NIET de ramptest te doen, maar de reguliere 20 minuten ftp test. Trainerroad valt of staat met een goede FTP setting.
[ Voor 18% gewijzigd door tafelzeil op 28-12-2021 19:41 ]
Als je al een goed idee hebt van wat je FTP ongeveer is dan is dat prima ja.Requiem19 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:03:
[...]
Mijn key tip zou zijn om NIET de ramptest te doen, maar de reguliere 20 minuten ftp test. Trainerroad valt of staat met een goede FTP setting.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zijn heel wat vuistregels voor. Op redelijk goed wetenschappelijk onderzoek (en nog actief in onderzoek) is het het mogelijk zelf wat dingen op te meten en uit te rekenen met deze website https://bestbikeadvice.com/nl/nl/road/Michiel193 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:34:
Misschien niet het juiste topic. Ik heb het gevoel dat mijn stuur te ver weg staat. zadelhoogte middels de 109% methode ingesteld. Wat adviseren jullie voor de horizontale afstelling van het zadel en hoe kom ik vanaf daar op de keuze voor de juiste lengte stuurpen.
Lijkt meer bedoeld voor het aanschaffen van een fiets en het bepalen van de juiste maat. Zal hem later vandaag wel aanvragen. Als er nog andere suggesties zijn voor de lengte stuurpen graagmormegilmaster schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:00:
[...]
Zijn heel wat vuistregels voor. Op redelijk goed wetenschappelijk onderzoek (en nog actief in onderzoek) is het het mogelijk zelf wat dingen op te meten en uit te rekenen met deze website https://bestbikeadvice.com/nl/nl/road/
Hier zit nog net wat meer expertise:Michiel193 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:34:
Misschien niet het juiste topic. Ik heb het gevoel dat mijn stuur te ver weg staat. zadelhoogte middels de 109% methode ingesteld. Wat adviseren jullie voor de horizontale afstelling van het zadel en hoe kom ik vanaf daar op de keuze voor de juiste lengte stuurpen.
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Bedankt voor de uitgebreide reacties, ik zag al wel dat mijn TR op basis van mijn workout meteen mijn training schema heeft aangepast, dus ik ga het nog even aanzien en hoop dat de volgende beter is en zelf voor meer vermaak zorgen. Mijn punt was ook niet zozeer dat de pieken te laag waren (dat kun je nog wat bijstellen), de dalen waren te diep (120w) en te lang (5 min) voor mij. Mijn HR is na 1 min ±180w wel weer in 'ruststand', ik heb niet echt een idee wat de toegevoegde waarde is om dit langer en met minder vermogen te doen? Uiteindelijk heb ik 9*5 min 120w lopen trappen wat voor mij ook wel 9*1 min 180w had mogen zijn. Wordt de oefening ook meteen 36min korter van en wat minder saai.tafelzeil schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:20:
Ik fiets 3 jaar met Trainerroad en kom toch steeds terug op deze app na Systm, Zwift, Elite, e.d.
Ik heb wel een beetje een idee wat mijn FTP is, maar niet exact, mijn beste 20min prestatie ligt op 300w maar dat was tijdens een zwift race dus daar zaten ook nog wat pittige pieken in. Ramps heb ik een paar keer gedaan, maar ik heb moeite om te trappen tot het pijn begint te doen zonder iets van motivatie (zoveel zelfdiscipline heb ik niet), dus daar eindig ik meestal lager (gisteren 283, maar was ook met spierpijn en gewoon vermoeidheid van eergisteren). Ik verwacht dat op een goede dag met motivatie 310w voor 20 min wel mogelijk moet zijn. Als ik dat nog een beetje uit kan bouwen richting de 350 moet ik de local hero's een beetje bij kunnen houden op ons mtb parcours
Ben nog even wat dieper in de analyse gedoken door een rit van 2:45 te vergelijken (Pretzel). M'n P2M powermeter geeft respectievelijk 6% lagere average, 4% lagere normalized en 13% lagere peak power (paar sprintjes getrokken rond de 800watt) door. ik vind het allemaal nogal een verschil. Het irritant is nu dat ik niet weet wat accuraat is, de Neo 2t of de P2M. Beiden claimen een 2% accuracy (uit m'n hoofd), maar ze zitten te ver van elkaar om beiden gelijk te hebben.MrAngry schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:29:
[...]
Ik heb het gewoon vergelijken met m'n head-unit waar de p2m aan gekoppeld zat. Dan zag ik in bv 214 op scherm en 206 op de head-unit. Aardig verschil. Head unit (power meter) altijd lager. Ik ga nog wel even doortesten dus. Ik sluit overigens ook niet uit dat mijn power2max meter hier de onnauwkeurig is. Dat is wel het nadeel van deze testen, je kan hooguit constateren dat een meting afwijkt van de andere, verder niets eigenlijk.
e; power2max meter is wel bijna 5 jaar oud ondertussen, weet niet hoe zo'n ding uit calibratie loopt.
[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 29-12-2021 11:33 ]
Daar gaat het dus al een beetje mis, je hebt je FTP op gevoel ingesteld. Terwijl je nu juist misschien wel fitter bent dan je denkt?Bastard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:21:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide reacties, ik zag al wel dat mijn TR op basis van mijn workout meteen mijn training schema heeft aangepast, dus ik ga het nog even aanzien en hoop dat de volgende beter is en zelf voor meer vermaak zorgen. Mijn punt was ook niet zozeer dat de pieken te laag waren (dat kun je nog wat bijstellen), de dalen waren te diep (120w) en te lang (5 min) voor mij. Mijn HR is na 1 min ±180w wel weer in 'ruststand', ik heb niet echt een idee wat de toegevoegde waarde is om dit langer en met minder vermogen te doen? Uiteindelijk heb ik 9*5 min 120w lopen trappen wat voor mij ook wel 9*1 min 180w had mogen zijn. Wordt de oefening ook meteen 36min korter van en wat minder saai.
Ik heb wel een beetje een idee wat mijn FTP is, maar niet exact, mijn beste 20min prestatie ligt op 300w maar dat was tijdens een zwift race dus daar zaten ook nog wat pittige pieken in. Ramps heb ik een paar keer gedaan, maar ik heb moeite om te trappen tot het pijn begint te doen zonder iets van motivatie (zoveel zelfdiscipline heb ik niet), dus daar eindig ik meestal lager (gisteren 283, maar was ook met spierpijn en gewoon vermoeidheid van eergisteren). Ik verwacht dat op een goede dag met motivatie 310w voor 20 min wel mogelijk moet zijn. Als ik dat nog een beetje uit kan bouwen richting de 350 moet ik de local hero's een beetje bij kunnen houden op ons mtb parcours.
Meten = weten. Eerst de echte 20 min FTP test doen en niet de ramp test.
Dan een plan kiezen wat bij je doel past.
Die lange rustpauzes zijn juist expres zo rustig. Als je FTP goed staat zullen de intervallen best pittig zijn. Om te zorgen dat je goede intensiteit behaalt moet je zoveel mogelijk herstellen tussen de intervallen.
Dit is heel anders dan een gemiddeld Zwift ritje, waarbij het veel grijzer is. TR gaat alleen iets opleveren als je het goed gebruikt weet ik inmiddels uit ervaring :-).
Iemand heel toevallig een idee waar dit aan ligt?
Je realiseert je wel dat ze op verschillende plekken het vermogen meten? De p2m op de crank en de neo op de naaf. Maar dit is voor jou niet de oplossing: normaliter verwacht je bij een crank power meter hogere waarden omdat je daar eigenlijk ook het vermogensverlies van de aandrijflijn extra moet trappen. Bij jou is het eigenlijk precies tegenovergesteld…MrAngry schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:24:
[...]
Ben nog even wat dieper in de analyse gedoken door een rit van 2:45 te vergelijken (Pretzel). M'n P2M powermeter geeft respectievelijk 6% lagere average, 4% lagere normalized en 13% lagere peak power (paar sprintjes getrokken rond de 800watt) door. ik vind het allemaal nogal een verschil. Het irritant is nu dat ik niet weet wat accuraat is, de Neo 2t of de P2M. Beiden claimen een 2% accuracy (uit m'n hoofd), maar ze zitten te ver van elkaar om beiden gelijk te hebben.
e; power2max meter is wel bijna 5 jaar oud ondertussen, weet niet hoe zo'n ding uit calibratie loopt.
Dit maakt eigenlijk niet uit, zolang je maar één van die twee als basis blijft gebruiken. Alleen als je op zwift racet zou ik standaard diegene gebruiken die hoger meetMrAngry schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:24:
Het irritant is nu dat ik niet weet wat accuraat is, de Neo 2t of de P2M. Beiden claimen een 2% accuracy (uit m'n hoofd), maar ze zitten te ver van elkaar om beiden gelijk te hebben.
- Tacx neo bike
- Twee personen
- Vooral leuk om video bij ritjes te hebben en ook wel trainingen op power
- (nog) niet de behoefte aan wedstrijdjes met anderen
- moet werken op Apple en Android
Heb nu nog een paar dagen gratis premium van Tacx training app. Maar die kost straks € 10 per maand. En dat is per account neem ik aan. De gratis versie heeft volgens mij geen video.
Hoor graag!
Dat realiseer ik me zeker, maar dat maakt, zoals je zelf al schrijft, het verschil alleen maar groter.JJJ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:50:
[...]
Je realiseert je wel dat ze op verschillende plekken het vermogen meten? De p2m op de crank en de neo op de naaf. Maar dit is voor jou niet de oplossing: normaliter verwacht je bij een crank power meter hogere waarden omdat je daar eigenlijk ook het vermogensverlies van de aandrijflijn extra moet trappen. Bij jou is het eigenlijk precies tegenovergesteld…
Ja, alleen dat doe ik dus niet, want ik gebruik straks de Tacx binnen en de P2M buiten (ik laat deze fiets niet op de Tacx staan, was alleen om dit te meten).Phydomir schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:58:
[...]
Dit maakt eigenlijk niet uit, zolang je maar één van die twee als basis blijft gebruiken. Alleen als je op zwift racet zou ik standaard diegene gebruiken die hoger meet
[ Voor 109% gewijzigd door MrAngry op 29-12-2021 13:07 ]
Adaptive training gaat er snel genoeg voor zorgen dat je workouts voorgeschoteld krijgt welke productief zijn. Overigens hoef je natuurlijk niet iedere dag tot het gaatje te gaan (hoeven gaan) om beter te worden.Bastard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:21:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide reacties, ik zag al wel dat mijn TR op basis van mijn workout meteen mijn training schema heeft aangepast, dus ik ga het nog even aanzien en hoop dat de volgende beter is en zelf voor meer vermaak zorgen. Mijn punt was ook niet zozeer dat de pieken te laag waren (dat kun je nog wat bijstellen), de dalen waren te diep (120w) en te lang (5 min) voor mij. Mijn HR is na 1 min ±180w wel weer in 'ruststand', ik heb niet echt een idee wat de toegevoegde waarde is om dit langer en met minder vermogen te doen? Uiteindelijk heb ik 9*5 min 120w lopen trappen wat voor mij ook wel 9*1 min 180w had mogen zijn. Wordt de oefening ook meteen 36min korter van en wat minder saai.
Ik heb wel een beetje een idee wat mijn FTP is, maar niet exact, mijn beste 20min prestatie ligt op 300w maar dat was tijdens een zwift race dus daar zaten ook nog wat pittige pieken in. Ramps heb ik een paar keer gedaan, maar ik heb moeite om te trappen tot het pijn begint te doen zonder iets van motivatie (zoveel zelfdiscipline heb ik niet), dus daar eindig ik meestal lager (gisteren 283, maar was ook met spierpijn en gewoon vermoeidheid van eergisteren). Ik verwacht dat op een goede dag met motivatie 310w voor 20 min wel mogelijk moet zijn. Als ik dat nog een beetje uit kan bouwen richting de 350 moet ik de local hero's een beetje bij kunnen houden op ons mtb parcours.
Als het nu nog echt VEELS te makkelijk is, dan zou je ook via de knop "Alternates" een Stretch of zelfs een Breakthrough workout kunnen kiezen. Dan ga je wat sneller door de progressie levels heen. Maar hier zit wel een nadeel aan. Je kunt beter 2x een workout doen welke net iets onder je niveau zit, dan direct een workout kiezen welke je gaat falen (consistentie is koning).
Aha, twee fietsen, dan wordt het lastig ja.MrAngry schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:05:
Ja, alleen dat doe ik dus niet, want ik gebruik straks de Tacx binnen en de P2M buiten (ik laat deze fiets niet op de Tacx staan, was alleen om dit te meten).
Ik hoop het, ik hoef ook niet perse tot het gaatje te gaan, maar wil wel graag het gevoel hebben dat ik gewerkt heb. Mijn eerste training was hunger -5, waarbij je in intervallen tot max 6 minuten rond FTP fietst. Om in Systm termen te spreken, ik had verwacht dat ik in zo'n korte intervallen met zoveel rust ertussen rond mijn map power moest trappen, niet rond mijn FTP. Ik zag wel een B van breakthrough staan.Michaelg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:13:
[...]
Adaptive training gaat er snel genoeg voor zorgen dat je workouts voorgeschoteld krijgt welke productief zijn. Overigens hoef je natuurlijk niet iedere dag tot het gaatje te gaan (hoeven gaan) om beter te worden.
Als het nu nog echt VEELS te makkelijk is, dan zou je ook via de knop "Alternates" een Stretch of zelfs een Breakthrough workout kunnen kiezen. Dan ga je wat sneller door de progressie levels heen. Maar hier zit wel een nadeel aan. Je kunt beter 2x een workout doen welke net iets onder je niveau zit, dan direct een workout kiezen welke je gaat falen (consistentie is koning).
Zoek Hunger -5 even op, 't is gewoon geen pittige test (in mijn beleving dan). En mijn FTP is niet op gevoel afgesteld, in de paar weken dat ik de kickr heb heeft zich een power curve gevormd in mijn strava profiel. De waarde van die curve bij 20min *0.95 zou een redelijk goede benadering van mijn FTP moeten zijn. Klopt het exact; nee, maar je FTP is sowieso elke dag anders. En dat gemiddelde Zwift ritje, ik vond het best pittig om met de kopgroep in een B-race mee te gaan en daar ook in te finishen, maar een deel ervan is natuurlijk ook onervarenheid. Als je dat zo ff doet, respectRequiem19 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:34:
[...]
Daar gaat het dus al een beetje mis, je hebt je FTP op gevoel ingesteld. Terwijl je nu juist misschien wel fitter bent dan je denkt?
Meten = weten. Eerst de echte 20 min FTP test doen en niet de ramp test.
Dan een plan kiezen wat bij je doel past.
Die lange rustpauzes zijn juist expres zo rustig. Als je FTP goed staat zullen de intervallen best pittig zijn. Om te zorgen dat je goede intensiteit behaalt moet je zoveel mogelijk herstellen tussen de intervallen.
Dit is heel anders dan een gemiddeld Zwift ritje, waarbij het veel grijzer is. TR gaat alleen iets opleveren als je het goed gebruikt weet ik inmiddels uit ervaring :-).
Uiteindelijk lekker uit gereden met een spanjaard, nog wat benen voor een laffe sprint op het einde en klaar. Uiteindelijk 11de van de 38 finishers (en nog een stuk meer starters) in de B met 5:03:21, best OK, mezelf weer bewezen dat ik een diesel ben en dat dat wel lastig is voor 99% van de zwift ritten maar niet voor deze
Respect voor degenen die dit solo doen hoor, het groepsaspect heeft mij er echt doorheen gesleept naast dat het ook nog eens een stukje sneller gaat natuurlijk
Dan pak je de volgende keer dat je een vo2max workout wilt doen een 5 of 5.5. Kijk dat eens aan hoe dat gaat.Bastard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:51:
[...]
Ik hoop het, ik hoef ook niet perse tot het gaatje te gaan, maar wil wel graag het gevoel hebben dat ik gewerkt heb. Mijn eerste training was hunger -5, waarbij je in intervallen tot max 6 minuten rond FTP fietst. Om in Systm termen te spreken, ik had verwacht dat ik in zo'n korte intervallen met zoveel rust ertussen rond mijn map power moest trappen, niet rond mijn FTP. Ik zag wel een B van breakthrough staan.
[...]
Zoek Hunger -5 even op, 't is gewoon geen pittige test (in mijn beleving dan). En mijn FTP is niet op gevoel afgesteld, in de paar weken dat ik de kickr heb heeft zich een power curve gevormd in mijn strava profiel. De waarde van die curve bij 20min *0.95 zou een redelijk goede benadering van mijn FTP moeten zijn. Klopt het exact; nee, maar je FTP is sowieso elke dag anders. En dat gemiddelde Zwift ritje, ik vond het best pittig om met de kopgroep in een B-race mee te gaan en daar ook in te finishen, maar een deel ervan is natuurlijk ook onervarenheid. Als je dat zo ff doet, respect.
Als overigens een vo2max workout van een 6 of hoger niet als werken aan voelt. Dan staat je ftp niet goed ingesteld, of je bent gewoon aeroob erg sterk. De limieten moet je zelf op gaan zoeken (at helpt je overigens daar bij natuurlijk).
De a, p, s, en b zijn overigens puur gerelateerd aan jouw eigen niveau. Voor de 1 is hunger -5 een productive workout en voor de ander misschien een stretch. Allemaal relatief tov eigen niveau.
Als die max 20 minuten powercurve komt uit - bijv - een ritje van bijv een uur zal hij te laag zijn voor een accurate FTP waarde.Bastard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:51:
[...]
Ik hoop het, ik hoef ook niet perse tot het gaatje te gaan, maar wil wel graag het gevoel hebben dat ik gewerkt heb. Mijn eerste training was hunger -5, waarbij je in intervallen tot max 6 minuten rond FTP fietst. Om in Systm termen te spreken, ik had verwacht dat ik in zo'n korte intervallen met zoveel rust ertussen rond mijn map power moest trappen, niet rond mijn FTP. Ik zag wel een B van breakthrough staan.
[...]
Zoek Hunger -5 even op, 't is gewoon geen pittige test (in mijn beleving dan). En mijn FTP is niet op gevoel afgesteld, in de paar weken dat ik de kickr heb heeft zich een power curve gevormd in mijn strava profiel. De waarde van die curve bij 20min *0.95 zou een redelijk goede benadering van mijn FTP moeten zijn. Klopt het exact; nee, maar je FTP is sowieso elke dag anders. En dat gemiddelde Zwift ritje, ik vond het best pittig om met de kopgroep in een B-race mee te gaan en daar ook in te finishen, maar een deel ervan is natuurlijk ook onervarenheid. Als je dat zo ff doet, respect.
Just my 5 cents :-).
Zero.
Eén account delen? En dan steeds gewicht. geslacht, FTP etc aanpassen? Of snap ik je verkeerd?MrAngry schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:05:
Maar dan is de Tacx app toch prima? Gewoon 1 account delen?
Voor gewoon ritje met video erbij heb je geen FTP nodig dus als 1 van de 2 ook power based trainingen wil doen, moet je dat eenmalig goedzetten.zeeg schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:19:
[...]
Eén account delen? En dan steeds gewicht. geslacht, FTP etc aanpassen? Of snap ik je verkeerd?
Exact expert nodig?
Anders heeft Rouvy nog een mogelijkheid om de account te sharen binnen de familie voor dezelfde koste . Zit er niet meer oo, dus kan even niet kijken hoe dat eruitziet.Crazy D schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[...]
Voor gewoon ritje met video erbij heb je geen FTP nodig dus als 1 van de 2 ook power based trainingen wil doen, moet je dat eenmalig goedzetten.
Net Bluebell +1 gedaan, een vo2max van 5.0 en ik had mijn FTP op 300 gezet. Ik ben voorlopig ff stilMichaelg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:12:
[...]
Dan pak je de volgende keer dat je een vo2max workout wilt doen een 5 of 5.5. Kijk dat eens aan hoe dat gaat.
Als overigens een vo2max workout van een 6 of hoger niet als werken aan voelt. Dan staat je ftp niet goed ingesteld, of je bent gewoon aeroob erg sterk. De limieten moet je zelf op gaan zoeken (at helpt je overigens daar bij natuurlijk).
De a, p, s, en b zijn overigens puur gerelateerd aan jouw eigen niveau. Voor de 1 is hunger -5 een productive workout en voor de ander misschien een stretch. Allemaal relatief tov eigen niveau.
Klopt, maar ik ga mezelf zonder zwift niet zover pushen dat ik er makkelijk overheen kom.Requiem19 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:18:
[...]
Als die max 20 minuten powercurve komt uit - bijv - een ritje van bijv een uur zal hij te laag zijn voor een accurate FTP waarde.
Just my 5 cents :-).
Vind je het erg om hier je TR profiel openbaar te zetten? Ben erg benieuwd naar je trainingsgeschiedenis
ja, dit + een beetje ervaring en zelfkennis maakt het echt heel makkelijk om een juiste workout te kiezen.. ik heb nu ook een plan lopen, maar door van alles en nog wat komt er niet zoveel van de geplande workouts. Je progressie levels gaan vanzelf omhoog en omlaag aan de hand van je workouts of je geskipte workouts. Na een tijdje aanmodderen (tijdgebrek, corona, ... ) kom je dan heel snel weer op de juiste workouts uit. Als een level 3 echt te makkelijk is, dan pak je de volgende keer niet de geplande 3,8, maar ga je voor een stretch of zelfs een breakthrough van bv 5. Als dat teveel is heb je ook wat geleerd voor de volgende xMichaelg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:12:
[...]
Dan pak je de volgende keer dat je een vo2max workout wilt doen een 5 of 5.5. Kijk dat eens aan hoe dat gaat.
Daarbij vond ik de consistentie bij Zwift ook iet helemaal top. Sommige workouts waren niet te doen en anderen waren vrij simpel te doen. Ook waren sommige workouts wel een heel circus: 30 sec op vermogen X, dan ramp up van 30 sec, dan weer 1 min zus, dan weer staan, dan weer zitten... Zorgt wel voor afwisseling, maar kan ook eat teveel zijn (zoals zo'n gast op YouTube ook gezegd heeft).
[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 30-12-2021 15:38 ]
ik zit er nu een beetje tussenin, ik wilde eerste even kijken of ik mijn levels een beetje accuraat en gelijk kon trekken na de rommelige periode, dat is nu wel gelukt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WjiCP2gj83xrX45wxH72ZqNB.png?f=user_large)
(dit overigens met een FTP wat al sinds juni op 300 staat en niet meer is aangepast of opnieuw getest, je kan met met een fatsoenlijk startpunt best een eindje door op levels alleen zonder te testen, in mijn geval is het door zomervakantie, post wedstrijd (3 okt A event) dipje, druk, corona, .... een beetje op en af gegaan in de levels zonder een ftp change. in de praktijk is mijn ftp het afgelopen half jaar natuurlijk niet zo stabiel geweest, maar door de schommelde levels heb je toch altijd een productieve workout (niet te licht, niet te zwaar)). Als je een aantal levels op 8+ hebt, dan kan je bv ook je FTP handmatig aanpassen. Als ik bv op SS en threshold level 8 zou zitten, durf ik het wel aan om mijn FTP op bv 310 te zetten, de levels gaan dan ook weer omlaag uiteraard.
neem maar een kijkje in mijn kalender, dan kan je zien dat ik veel geplande workouts heb geskipped, veel heb vervangen door iets wat op dat moment goed voelde, maar aan het einde van de rit heb ik mijn fitness toch aardig weten te behouden.
https://www.trainerroad.com/app/career/nvalphen/calendar
https://www.dcrainmaker.c...T1RWg1pnPWcLOZuKNd9KGccpQ
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SAJW8VFdWH8YN9YMoDE7snZP.jpg?f=user_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Simbob op 30-12-2021 16:45 ]
ik dacht echt even dat het een grap was... een leuk, herkenbaar design, prima, maar dit....???
Ik vind hem virtueel al kansloos.Simbob schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:52:
Je eigen reallife Tronbike
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik sla gerust over, maar er is ongetwijfeld een grote fanbase binnen de zwifters.
Eerst de kinderziektes afwachten en hoe de aftersales zijn geregeld.
Merk dat de virtuele Zwift wereld me weinig doet tijdens een training. Maar wil nog wel paar groepsritjes doen, routes afrijden, Alp proberen onder het uur en... De tron bike scoren (niet die echte hierboven)
Qua prijs zou het wel een interessante kunnen zijn, maar ben benieuwd of ze dat kunnen waarmaken. Ook heel erg afhankelijk van of je het dong alleen met Zwift kunt gebruiken, of ook met andere platforms (afh. van welke standaarden ze gaan ondersteunen).
Vooralsnog zou ik eerder een gravelbike erbij halen, zodat ik een winterfiets heb en de racer gewoon op de trainer kan laten. Een dedicated indoor bike lijkt me vooral zinvol als er meerdere mensen op moeten (en ie makkelijk te verstellen is) .
[ Voor 42% gewijzigd door Morrar op 30-12-2021 17:32 ]
Astu: https://www.trainerroad.com/app/career/joostMichaelg schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:48:
@Bastard
Vind je het erg om hier je TR profiel openbaar te zetten? Ben erg benieuwd naar je trainingsgeschiedenis
Overigens qua extra fiets, ik heb een oude renfiets van mijn ouders er op gezet zodat mijn mtb gewoon klaar staat als de modder een beetje weg is. Achteraf gezien had ik wellicht beter een eigen renfiets kunnen halen, ik heb er een nieuwe cassette, ketting en tandwielen op moeten zetten, trappers en balhoofdlagers moeten nog...
[ Voor 36% gewijzigd door Bastard op 30-12-2021 18:17 ]
Niet specifiek met die, maar wel met een Leeze Boom board
https://www.leezeboomboard.com/
Het haalt de spanning weg van het zadel, voor mij meer dan prima met een Neo 2t
Ik vind het eigenlijk best OKPrulleman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:51:
[...]
ik dacht echt even dat het een grap was... een leuk, herkenbaar design, prima, maar dit....???
Ook wel mooi dat ze een los wiel uitbrengen als direct drive trainer met wat voordelen van een smart bike. Dat Z cog vind ik geniaal. Als dat werkt zoals ik denk dat het werkt kan je echt een el cheapo 8 speed fiets er op zetten en alsnog alle versnellingsopties instellen die je wil!
[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 31-12-2021 10:57 ]