Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 101 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:09

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

@MrAngry DC rainmaker heeft hier de DCR Analyser tool voor. Als ik het goed lees kan je meerdere fit-files uploaden, bijvoorbeeld van je fietscomputer en Zwift en die worden dan over elkaar heen geplot en kan je zien of er grote verschillen zijn.

Ik heb het op de jan boeren fluitjes manier gedaan, Garmin op mijn stuur met de PM van mijn fiets en de tacx op de computer en dan een beetje vergelijken. Zat wel iets verschil in (paar watt) maar ik gebruik op beide hetzelfde FTP om mee te trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 13:00
MrAngry schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:11:
Ik heb eindelijk mijn Tacx Neo 2T binnen na een hoop vertraging. Nou wil ik straks even een ritje dubbeldraaien met mijn powermeter versus de Tacx power measure en die naast elkaar leggen zodat ik het verschil weet. Daarna haal ik mijn fiets met powermeter van de Tacx. Wie heeft dat dubbeldraaien weleens gedaan?

Vraag: Neem je dan de ene power source op met je app en de andere met je fietscomputer om ze later naast elkaar te leggen of koppel je 2 power sources aan je pc, en indien dat laatste, hoe doe je dat dan?
Dat eerste dus, eentje opnemen met de fietscomputer en de andere via de PC. Dan beide ritten naast elkaar leggen met de DC Rainmaker software/website of gewoon op het oog dat kan natuurlijk ook. Ik heb ook wel eens soort van 2 tegelijk gedaan, maar gewoon de Garmin aangezet en de nummers op de schermen vergeleken en die kwamen nagenoeg overeen en ik ben wat dat aangaat snel tevreden O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eventueel je trainer op ERG modus instellen, en kijken of de wattages op je headunit overeenkomen met de ingestelde wattages van je trainer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Kluus schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:44:
[...]

Even op zijn oud-brabants met kit aan de gang:
[Afbeelding]
Ik heb laatst een paar van deze voor mijn oude iPhone besteld zodat ik die dedicated als remote kan gebruiken. Kost geen drol, plakt als een dolle en kan gewoon in je bestaande mount.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Ik heb eindelijk mijn Tacx Neo 2T binnen na een hoop vertraging. Nou wil ik straks even een ritje dubbeldraaien met mijn powermeter versus de Tacx power measure en die naast elkaar leggen zodat ik het verschil weet. Daarna haal ik mijn fiets met powermeter van de Tacx. Wie heeft dat dubbeldraaien weleens gedaan?

Vraag: Neem je dan de ene power source op met je app en de andere met je fietscomputer om ze later naast elkaar te leggen of koppel je 2 power sources aan je pc, en indien dat laatste, hoe doe je dat dan?
Mijn rapportage staat hier boven wel, ik heb mijn Tacx Neo 2T vergeleken met mijn Power2Max powermeter. Data van Power2Max opgenomen met mijn Garmin 530 en data van Tacx Neo 2T met Zwift. Gewoon een aantal races en workouts naast elkaar gelegd. HR data + cadance hetzelfde, power data binnen een paar watt.
rolandos582 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:16:
Vandaag even 2 races geanalyseerd met dcrainmaker tool

Power2Max NGeco vs Tacx Neo 2T

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch wel erg blij mee, overal aardig dicht bij elkaar in de buurt. Ook de grafieken zien er ingezoomd prima uit. Toch wel veel mensen met reviews en power data problemen met hun Neo 2T online dus ik was wat huiverig maar ik hier ben ik gewoon erg tevreden mee :)
Zie ook deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Wat ik hier wel eens doe: de trainer (Kickr Core) gewoon met Zwift verbinden, en de powermeter (Stages LR) met de Garmin. Na afloop kun je in ZwiftPower dan een analysis maken waarin je beide powersources naast elkaar kan zetten. Je moet dan de .fit file van je fietscomputer uploaden naar ZwiftPower, en even de tijden (offset) gelijktrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:16

Kluus

Gang is alles

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:39:
[...]

Ik heb laatst een paar van deze voor mijn oude iPhone besteld zodat ik die dedicated als remote kan gebruiken. Kost geen drol, plakt als een dolle en kan gewoon in je bestaande mount.
Yes, die had ik er beter op kunnen lijmen, dan had mijn vriendin hem ook kunnen gebruiken en had ik m ook zo op mijn andere fiets kunnen zetten, maarja te laat, ik had geen geduld en het is nu al behoorlijk één geheel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
kwiebus schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:29:
[...]

Er zijn ook fietsmerken waarvan de carbon frames officieel niet op een smart trainer mogen.

https://www.cube.eu/en/cu...ike-on-a-bicycle-trainer/
Goed om te weten want nu staat mijn Cube lekker op de Direto XR-T (hier voor op de oude Direto) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Flipmo

OMG !!

DeeJayV schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:26:
[...]

Wat ik hier wel eens doe: de trainer (Kickr Core) gewoon met Zwift verbinden, en de powermeter (Stages LR) met de Garmin. Na afloop kun je in ZwiftPower dan een analysis maken waarin je beide powersources naast elkaar kan zetten. Je moet dan de .fit file van je fietscomputer uploaden naar ZwiftPower, en even de tijden (offset) gelijktrekken.
Zo heb ik het ook gedaan met mijn oude Vortex en de nieuwe kickr. Werkt super 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja klopt, ik weet niet welke app je gaat gebruiken maar indien Zwift, dan zitten er tools in zwiftpower die dit kunnen vergelijken: https://zwiftinsider.com/zwiftpower-dual-recording/

Edit: niet doorgelezen, ik zie nu dat de vraag al beantwoord was. Spuit 11 ;) |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 15-12-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Iemand ervaring met een goed trainingsschema voor een mountainbiker in Zwift? Er staat er één specifiek voor mountainbiken, ik denk dat ik die sowieso ga proberen de komende 8 weken. Maar wellicht dat er mensen ervaring hebben met andere/betere schema's.

Heb mijn racefiets op een Elite Direto XR staan om in het donkere seizoen lekker te kunnen trainen. Blijf uiteraard gewoon wel regelmatig buiten mountainbiken. Hiervoor had ik een 'domme' trainer en had ik via Garmin een trainingsschema op hartslag. Dit was een mooie combi tussen duur- en intervaltrainingen, waarbij ik merkbaar vooruit ging op de trails. Dit is uiteraard weer het doel.

Gisteren een ramptest gedaan om mijn FTP een beetje accuraat te krijgen, dus de basis ligt er.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Vanochtend de SYSTM 4D test gedaan. Mama mia, dat is wel even andere koek dan een ramp test zeg :D.

Voor wie het niet weet, de test is als volgt ongeveer:

1. +/- 10 minuten warm-up
2. twee maal 5 seconden max sprint (Neuro Musculair = NM)
3. Cooldown
4. 5 minuten max (Max Aerobic Power = MAP)
5. Cooldown
6. 20 minuten FTP test. Omdat je al behoorlijk uit elkaar getrokken bent bij de NM test en MAP test, pakt SYSTEM niet 95% van je gemiddelde, maar gewoon je gemiddelde
7. Cooldown
8. 1 minuut max power

Vooral de 20 minuten FTP test na een 5 minuten max effort viel me zwaar ;). Bij TR vond ik dat de FTP ramp test te hoog scoorde, dus hoop dat ik nu een betere baseline heb voor m'n trainingen. De FTP score was nu dan ook een stuk lager dan met m'n ramp tests overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:39:
[...]

Thanks zojuist ook alsnog 2 setjes van deze besteld, heb nog een andere controller waar ik er eventueel een op kan plakken.

@MrAngry net ook even mijn goede fiets naar de Neo gesleept, inderdaad wel eens interessant om het verschil te meten tussen de Neo en mijn single sided stages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Ik heb het gisteren in ERG modus gedaan (was tijdens een lang werkoverleg dus ik had geen zin om zelf mijn workout te managen) en daar zat mijn p2m toch telkens 4-8 watt onder de Neo. Vreemd, maar misschien niet onverklaarbaar in ERG mode. In ERG boeit het ook eigenlijk niet echt.

Later deze week in Level mode testen. Ik maak trouwens geen gebruik van Zwift maar van Systm, maar in principe komt daar ook gewoon een .fit file uit.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
ERG en resistance mode zou toch niks uit moeten maken ? Enige wat wellicht wel uit maakt is hoe je erna kijkt. Dus kijk jij naar de schermpjes van beide ? of heb je echt de data opgenomen en vergeleken met de DCR tool? Want in ERG workouts heb je vaak te maken met Smoothing van de data. Dus dan zie je niet alle kleine nuances voorbij komen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:34
Requiem19 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:39:
Vanochtend de SYSTM 4D test gedaan. Mama mia, dat is wel even andere koek dan een ramp test zeg :D.

3. Cooldown
5. Cooldown
6. 20 minuten FTP test. Omdat je al behoorlijk uit elkaar getrokken bent bij de NM test en MAP test, pakt SYSTEM niet 95% van je gemiddelde, maar gewoon je gemiddelde
7. Cooldown
8. 1 minuut max power

Vooral de 20 minuten FTP test na een 5 minuten max effort viel me zwaar ;). Bij TR vond ik dat de FTP ramp test te hoog scoorde, dus hoop dat ik nu een betere baseline heb voor m'n trainingen. De FTP score was nu dan ook een stuk lager dan met m'n ramp tests overigens.
We willen resultaten zien! Dus op met je 4D-profiel :)

Vond ‘m ook wel gaaf om te doen, je wordt er echt doorheen gesleept.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

3. Cooldown
5. Cooldown
7. Cooldown
8. 1 minuut max power

Eigenlijk lijkt dit dan tot stap 8 behoorlijk op de "normale" 20-minute FTP test zoals Hunter Allen hem ooit bedacht heeft, behalve dat stap 2 in zijn protocol (welke redelijk een op een is over genomen door Zwift en naar mijn verwachting ook door TR) 3x1minuut intervals zijn en inderdaad bedoeld om je Anaerobische systeem uit te putten zodat deze niet "mee doet" tijdens de test. De 5 minuten TT zit ook in een normale 20 minuten FTP test maar dan wordt er wel 95% van de 20 minuten genomen om je FTP te bepalen dus dat is wel anders dan op de een of andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:34:
[...]

Eigenlijk lijkt dit dan tot stap 8 behoorlijk op de "normale" 20-minute FTP test zoals Hunter Allen hem ooit bedacht heeft, behalve dat stap 2 in zijn protocol (welke redelijk een op een is over genomen door Zwift en naar mijn verwachting ook door TR) 3x1minuut intervals zijn en inderdaad bedoeld om je Anaerobische systeem uit te putten zodat deze niet "mee doet" tijdens de test. De 5 minuten TT zit ook in een normale 20 minuten FTP test maar dan wordt er wel 95% van de 20 minuten genomen om je FTP te bepalen dus dat is wel anders dan op de een of andere manier...
True, zo doe ik mijn FTP testen altijd, 3x 1minuut op hoge cadans om te spinnen, even rusten, 5 minuten FTP rammen om jezelf wat uit te putten, 10 minuten rusten en dan 20 minuten je test doen. Eigenlijk is alleen die 5minuten iets harder een en een sprint volume erin. Veel mensen doen echter de ramp test in Zwift, dat is een stuk eenvoudiger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Officieel moet die 5 minuten ook all-out, eigenlijk is het vreemd dat Zwift je daar in ERG zet (maar wel op 110% van je "oude" FTP).

Die ramp test is wat mij betreft vooral bedoeld om samen met de 20-minute test te gebruiken om periodiek in te schatten hoe je zit en werkt voor de een beter dan de ander, afhankelijk van je explosiviteit. Bij mij kwam hij altijd goed overeen dus ben ik hem wat vaster gaan gebruiken, het grote voordeel is dat hij je een stuk minder uitput en je er gewoon nog een endurance rit achteraan kan doen en dan de volgende dag weer kan knallen. Maar ik denk dat ik dat binnenkort wel weer eens zou moeten checken tegen een echte 20-minute test want ik heb het idee dat mijn profiel wat veranderd is het afgelopen seizoen.

Verder is de ramp test vooral handig voor mensen die nieuw zijn met trainen op vermogen en nog niet zo goed zo'n lang interval kunnen pacen (al is zo'n test daar ook wel weer een goede leerschool voor).

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 15-12-2021 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Phydomir

Dennis

Heb één keer een 20min ftp test gedaan, daarna alleen maar indoor TrainerRoad ramp test. Grootste voordeel daarvan is dat je er eigenlijk niet over hoeft na te denken. Gewoon gaan tot je niet meer kan. Iemand die echt geen idee heeft van zijn ftp kan je eigenlijk geen 20 minuten test laten doen. Tenzij je bv al een een tijdje met hartslag traint, zoals ik de eerste deed.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ja om een goede 20 minuten test uit te voeren moet je eigenlijk toch wel redelijk goed weten waar je FTP gaat liggen. Als je geen idee hebt zie je vaak een redelijk verkeerd uitgevoerde test. Of mensen beginnen te hard en blazen zichzelf op. Of ze pushen er een laatste minuut uit die eigenlijk veel te hoog ligt (over hebben na 19 minuten moet eigenlijk geen sprake van zijn).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Stufferdt schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:29:
[...]

We willen resultaten zien! Dus op met je 4D-profiel :)

Vond ‘m ook wel gaaf om te doen, je wordt er echt doorheen gesleept.
Neuromusculair (5 sec): 880 watt
Aerobic Capacity (1 minuut): 380 watt
MAP (5 minuten): 260 watt
FTP (20 minuten): 211 watt

Ter vergelijking m'n Power curve waardes afgelopen jaar:

5 seconden: 989 watt
1 minuut: 469 watt
5 minuten: 310 watt
20 minuten: 250 watt

Dus ik ben of een stuk minder fit (deels wel waar) of binnen fietsen leidt tot lagere waardes. Maakt op zich niet uit, belangrijkste voor nu is dat de trainingen op de juiste intensiteit zijn.

De 211 watt FTP vond ik wel opvallend, heb anderhalve maand terug no 1 uur lang buiten 230 watt gereden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Requiem19 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:33:
[...]

Neuromusculair (5 sec): 880 watt
Aerobic Capacity (1 minuut): 380 watt
MAP (5 minuten): 260 watt
FTP (20 minuten): 211 watt

Ter vergelijking m'n Power curve waardes afgelopen jaar:

5 seconden: 989 watt
1 minuut: 469 watt
5 minuten: 310 watt
20 minuten: 250 watt

Dus ik ben of een stuk minder fit (deels wel waar) of binnen fietsen leidt tot lagere waardes. Maakt op zich niet uit, belangrijkste voor nu is dat de trainingen op de juiste intensiteit zijn.

De 211 watt FTP vond ik wel opvallend, heb anderhalve maand terug no 1 uur lang buiten 230 watt gereden :).
Mijn waardes buiten zijn ook vele malen hoger buiten dan binnen dus weet niet of iedereen er last van heeft maar je bent iig niet alleen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Met BF ook een Tacx Flux S gekocht. Mocht hem kopen van mijzelf als hij onder de 500 euro was. Leek er lang op dat er geen aanbieding was, tot Bol hem verkocht voor 498... shit :p
Twijfelde nog een beetje of het niet meer een gadget zou zijn en of echt ga gebruiken (fiets staat ook in de woonkamer, geen losse kamer ervoor helaas). Maar gekochte fitness/sport artikelen gebruik ik nog allemaal dus denk dat dit ook wel een blijvertje is.

Tot nu toe al veel gebruikt om alles te ontdekken, tussen niet hardloopdagen door. Heb alleen geen racefiets maar een cross hybride maar werkt ook prima.
Ook geen idee wat FTP was, gisteren een Ramp test gedaan. Kwam 148 watt uit, weeg niet heel veel dus kom op categorie C uit in Zwift.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 14:35
Michaelg schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:02:
Ja om een goede 20 minuten test uit te voeren moet je eigenlijk toch wel redelijk goed weten waar je FTP gaat liggen.
Daarom zou je eerst een keer een ramptest kunnen doen, dan weet je het ongeveer. Kan je dat als richt gebruiken (en evt iets hoger of lager inzetten).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46
Als je weet hoe je met het resultaat om moet gaan maakt het protocol niet zoveel uit. Ik ben er uiteindelijk ook achter gekomen dat mijn FTP niet 75% van mijn MAP is (standaard berekening voor een ramp test) maar 72-73% daarmee heb ik dus met een ramp test een FTP die net te hoog is voor threshold workouts, dat was in het verleden wel killing in bv een build blok van TR, maar nu met levels in TR komt dat eigenlijk vanzelf goed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
https://www.futurumshop.n...rt-trainer-t2850-61.phtml

Aanbieding is back, 899 - 20 is toch wel een goede deal :)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gisteren met de "goede" (lees niet-binnen) fiets een ritje gemaakt op Zwift in combinatie met "dual recording" om mijn enkelzijdige stages te vergelijken met de Tacx Neo.

Eerst ruim een half uur met de pace partner in "Fuego Flats" op een redelijk eenduidig tempo en daarna nog een uitstapje naar "Titans Grove" omdat je daar wat meer weerstand variatie krijgt. Resultaat over de gehele rit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUm7LydpbiMeJKXvV01MUarrLW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kd230WcV5Am3g2Qh4B0Jl5OF.png?f=fotoalbum_large

Gemiddelde scheelt wel redelijk wat, 3,6% meer voor de Stages, maar Normalized komt het weer wat dichter bij elkaar. Blijkbaar kan ik beter de stages als input gebruiken als ik mezelf voor de gek wil houden :P.

Tot slot valt het me op dat mijn NEO nogal wat aan "smoothing" lijkt te doen, dat is me al eerder opgevallen wanneer ik de power-graphs van mij met anderen vergelijk op Zwift (onder in beeld) maar hier zie je het ook weer duidelijk terug (ingezoomed):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDcVBGqyFmvlXJJPmFtHpfUwFaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eXLxrDPFEpiEVdAydnMhdtTJ.png?f=fotoalbum_large

Kan dit met het type meting te maken hebben of is het iets wat de NEO (1) nu eenmaal doet? Ik heb me al rot gezocht naar een setting, maar nog niets kunnen vinden... :/

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 16-12-2021 09:20 ]

• MrAngry
Michaelg schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:13:
ERG en resistance mode zou toch niks uit moeten maken ? Enige wat wellicht wel uit maakt is hoe je erna kijkt. Dus kijk jij naar de schermpjes van beide ? of heb je echt de data opgenomen en vergeleken met de DCR tool? Want in ERG workouts heb je vaak te maken met Smoothing van de data. Dus dan zie je niet alle kleine nuances voorbij komen.
Ik heb het gewoon vergelijken met m'n head-unit waar de p2m aan gekoppeld zat. Dan zag ik in bv 214 op scherm en 206 op de head-unit. Aardig verschil. Head unit (power meter) altijd lager. Ik ga nog wel even doortesten dus. Ik sluit overigens ook niet uit dat mijn power2max meter hier de onnauwkeurig is. Dat is wel het nadeel van deze testen, je kan hooguit constateren dat een meting afwijkt van de andere, verder niets eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Ik heb - tenzij het aan mijn conditie ligt - een probleem met mijn Wahoo Kickr. Lagere wattages lijken wel prima, maar op het moment dat ik rond of boven m'n FTP waarde komt dan lijkt hij zo onevenredig veel zwaarder te trappen met ERG modus aan. Nu heb ik de laatste tijd wel wat minder gefietst op de trainer, maar dat het me zo veel moeite kost, lijkt me nou ook weer niet kloppend.

De trainer staat bij mij in de garage en ondanks dat deze enigszins verwarm is, is het er een stuk kouder dan binnen in huis.

Kalibratie lukt vaak niet. Of hij blijft heel lang op initialiseren staan en doet dan verder niets, of soms zonder te trappen zegt hij dat de kalibratie is gelukt met temperatuur etc er bij. Of er gebeurt helemaal niets als ik ga trappen. Ook de kalibratie in trainerroad lukt niet. Nu heb ik gisteren een 'fabrieks kalibratie' gedaan, maar dit lijkt het probleem niet op te lossen.

De temperaturen die worden weergegeven (+/-27graden) lijken ook niet de temperaturen binnen in de garage. dat zal een graad of 15 zijn.

Klinkt dit iemand bekend in de oren en zo ja, wat zou het probleem kunnen zijn.

Handtekening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 08:34
Heb 'm hier vanavond gedaan, maar man, dat is inderdaad nog een heel pittig uur zeg.
Kan me wel voorstellen dat er nog wel verschil in kan zitten tov buiten en zou er iemand tegen je aan staan te schreeuwen haha, zo binnen is het toch net anders om maximaal te gaan.
Eerste paar weken dat ik uberhaupt (binnen) met power fiets, dus heb niet echt iets om t mee te vergelijken :) Benieuwd of ik t omhoog kan krijgen met een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
mormegilmaster schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:18:
[...]

Heb 'm hier vanavond gedaan, maar man, dat is inderdaad nog een heel pittig uur zeg.
Kan me wel voorstellen dat er nog wel verschil in kan zitten tov buiten en zou er iemand tegen je aan staan te schreeuwen haha, zo binnen is het toch net anders om maximaal te gaan.
Eerste paar weken dat ik uberhaupt (binnen) met power fiets, dus heb niet echt iets om t mee te vergelijken :) Benieuwd of ik t omhoog kan krijgen met een paar maanden.
Lekker he. Spill the beans maar hoor, wat is de uitkomst van je test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:45

oNo

Inderdaad een op de pc en de ander via een head unit.

Zoals al gezegd via een rol op de DC rainmaker site. Echter is die betaald.
ZwiftPower biedt je ook een vergelijking, zonder kosten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Tijdje terug een trial gekregen voor TrainerRoad, een een Short Power Build - Mid Volume plan gekozen, begonnen met een ramp test en nu na 4 weken (zit op de helft van het plan) een tussendoor-ramp test.

ftp van 209 --> 224.

Nu nog 20 kilo afvallen en ik vlieg ook de bergen op als een malle..

Kortom, ik ben redelijk om naar TrainRoad!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 08:34
Requiem19 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:28:
[...]

Lekker he. Spill the beans maar hoor, wat is de uitkomst van je test ;)
Haha, kennelijk ben ik een sprinter. Had ik niet echt verwacht, meer t gevoel dat ik lang kan afzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeuGBfT_v393_fi8pZSFIyIyi2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AczTa9lHbkRLRUcAlwpVfbMm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
mormegilmaster schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:58:
[...]

Haha, kennelijk ben ik een sprinter. Had ik niet echt verwacht, meer t gevoel dat ik lang kan afzien.

[Afbeelding]
Ik heb er geen verstand van en ik weet niet wat je weegt.

Maar je ftp (216) vind ik niet zo hoog, maar je piek waarde (relatief gezien) wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:54
Herkenbaar @Balboa het verhaal van kalibreren dan, hij geeft bij mij ook erg hoge temperaturen aan terwijl ik in de kelder train waar het rond de 14 graden is. Vrijdag sinds lange tijd weer eens een rondje gereden in de virtuele wereld, maar de P2M en de Kickr Core gaven nagenoeg dezelfde waardes bergop.

Heb de ventoux gereden en wanneer zwift 230 watt aangaf dan zij mijn P2M dat het 232 was of 228 oid. In iedergeval geen schokkende verschillen.

Heb overigens mn Kickr Core deze week wel laten updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
mhr-zip schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:10:
[...]

Ik heb er geen verstand van en ik weet niet wat je weegt.

Maar je ftp (216) vind ik niet zo hoog, maar je piek waarde (relatief gezien) wel.
Je spreekt jezelf wel tegen. Zonder gewicht kan je niets zeggen over FTP.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 14:40
Als je een keer helemaal stuk wil gaan kan ik de PRL Full in Zwift van harte aanbevelen. Ik heb die nu toch maar een keer volledig uitgereden.

Dit was een groepsrit, de eerste 2u30m was in de groep en daarna heb ik alleen gereden aangezien er een kleine pauze genomen werd en ik niet wilde stoppen. Op een gegeven moment werd ik dan ook weer door de groep ingehaald en kon maar heel kort aanhaken. De laatste 50km waren echt een lijdensweg, mijn bovenbenen waren enorm verzuurd, Uiteindelijk op het tandvlees in 05u52m23s de finish gehaald.

Het duurde ook wel een klein half uurtje tot de pijn in mijn benen weg was maar nu heb ik toch wel een voldaan gevoel. Toch ook de 5 uur waarde in mijn powercurve verbeterd naar 214W.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
kwiebus schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:59:
Als je een keer helemaal stuk wil gaan kan ik de PRL Full in Zwift van harte aanbevelen. Ik heb die nu toch maar een keer volledig uitgereden.

Dit was een groepsrit, de eerste 2u30m was in de groep en daarna heb ik alleen gereden aangezien er een kleine pauze genomen werd en ik niet wilde stoppen. Op een gegeven moment werd ik dan ook weer door de groep ingehaald en kon maar heel kort aanhaken. De laatste 50km waren echt een lijdensweg, mijn bovenbenen waren enorm verzuurd, Uiteindelijk op het tandvlees in 05u52m23s de finish gehaald.

Het duurde ook wel een klein half uurtje tot de pijn in mijn benen weg was maar nu heb ik toch wel een voldaan gevoel. Toch ook de 5 uur waarde in mijn powercurve verbeterd naar 214W.
;w Vandaag de four horsemen gedaan, 3.5 uur. En ik was er al helemaal klaar mee. Om dan nog maar even 2.5 uur toe te voegen. Bah, deed pijn :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier vandaag de Ventoux, poe dat is ff werken. 1.30 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben aan kijken naar een direct drive trainer zoals de Tacx Neo 2T Smart T2875. ,…………….

Edit:
Gevonden is compatibel met HG cassettes en de 12sp SRAM NX 11-50 past hierop.
De Scott Scale zou hier ook op moeten passen volgens Tacx
https://tacxfaqx.com/knowledge-base/installing-the-cassette/

[ Voor 60% gewijzigd door Daan_ op 19-12-2021 21:32 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Let op dat tacxfaqx geen officiële Tacx site is. Het zal allemaal wel kloppen, maar leek me goed om even te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
kwiebus schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:59:

Hoe vond je het om vlak voor het einde toch nog een keer richting de klim gestuurd te worden? Dat vond ik toen ik hem(eens en nooit weer) heb gereden nogal pijnlijk! Ik was bijna van plan om een andere richting te kiezen tot ik zag dat hij mij toch de andere kant opstuurde gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 13-09 13:44
la_fusion schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:29:
[...]

Hoe vond je het om vlak voor het einde toch nog een keer richting de klim gestuurd te worden? Dat vond ik toen ik hem(eens en nooit weer) heb gereden nogal pijnlijk! Ik was bijna van plan om een andere richting te kiezen tot ik zag dat hij mij toch de andere kant opstuurde gelukkig.
Dat laatste stuk; toen begon ik toch wel een beetje in paniek te raken.... :X Gelukkig kwam het goed inderdaad.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wat me overigens wel opvalt is dat mijn drivedrain indoor toch best zwart word, ik gebruik net als buiten Squirt wax. Zie na een weekje van +/- 9 uur best veel wax wat dan op mijn Tacx of stuk van het frame ligt, allemaal van die stukjes zegmaar. En mijn ketting zelf is ook behoorlijk vies. Gebruiken jullie indoor ook wax of toch olie?

Ik las ergens dat olie toch een stuk minder rommel geeft op je indoor trainer, bijvoorbeeld Muc-Off C3 Dry Ceramic Lube ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:34
rolandos582 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:29:
Wat me overigens wel opvalt is dat mijn drivedrain indoor toch best zwart word, ik gebruik net als buiten Squirt wax. Zie na een weekje van +/- 9 uur best veel wax wat dan op mijn Tacx of stuk van het frame ligt, allemaal van die stukjes zegmaar. En mijn ketting zelf is ook behoorlijk vies. Gebruiken jullie indoor ook wax of toch olie?

Ik las ergens dat olie toch een stuk minder rommel geeft op je indoor trainer, bijvoorbeeld Muc-Off C3 Dry Ceramic Lube ?
Hier hetzelfde. Ik weet het aan mijn gebrekkige schoonmaakmethode, maar ik heb ook overal stukjes liggen. Ketting en cassette zijn beiden ook behoorlijk zwart.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik gebruik een kettingspray, maar ik smeer bijna nooit. De ketting heb ik pas in 1600km 2 x in gesprayd.
Hij is nog schoon en nog wat vettig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vz8UBx-i9ojxVKojZR_Xqep2V4w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uWR8w6nYzBxBcQuTvQNizaGD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Stufferdt schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:35:
[...]

Hier hetzelfde. Ik weet het aan mijn gebrekkige schoonmaakmethode, maar ik heb ook overal stukjes liggen. Ketting en cassette zijn beiden ook behoorlijk zwart.
Naja ik maak hem best goed schoon, maar die ketting en cassette :X daar heb ik buiten nooit last van met Squirt maar dit is wel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 14:40
la_fusion schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:29:
[...]

Ik wist dat het slechts 11x Box Hill omhoog was en het verloop richting de finish werd onderweg ook in de chat gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:09

Hier ook veel stukjes op en ook achter de mat op het laminaat... gebruik de fiets ook buiten en om nou ook te wisselen van ketting (binnen en buiten variant) zie ik nog niet zitten.

Zou ook Boeshield T-9 eens willen testen op sqirt.

[ Voor 3% gewijzigd door Michiel193 op 20-12-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:15

aerofreak

Steve Jobs

Hier bijna hetzelfde, een vieze/zwarte ketting ondanks dat de fiets schoon naar binnen gaat en een aparte ketting heb voor binnen. Zelf gebruik ik de indoor wax van DynamicBikeCare.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb altijd olie gebruikt binnen, op zich nooit echt een zwarte ketting, maar hield hem wel bij door hem (net als ik buiten doe) af en toe door een doek met lampenolie te halen waardoor de buitenkant mooi schoon en droog is. Nu heb ik net een nieuwe ketting en pas ik hetzelfde toe met het fabrieksvet, gaat tot nu toe ook prima. Het zwarte wat er op komt komt denk ik doordat de olie/wax zich mengt met hele kleine metaaldeeltjes van je ketting en minder vaak vervest wordt, zelfde als dat de olie in je vrijloop snel zwart wordt terwijl er weinig echt vuil bij komt.

Overigens kon ik met de combinatie all-weather olie en lampenolie om schoon te maken mijn ketting buiten ook altijd prima schoon houden in alle omstandigheden. De enige reden dat ik buiten ben overgestapt naar wax (Squirt) is omdat dit naar mijn idee iets minder schadelijk is voor het millieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Ivm gezinsuitbreiding ben ik minder flexibel geworden qua fietsmomenten. Ik wil eigenlijk 2x pw maar dat redt ik momenteel (en voorlopig denk ik) niet echt.

Dus een Tacx Flow Smart besteld om laagdrempelig mn uithoudingsvermogen op peil te houden.

Zwift is het eerste wat in me opkomt maar na wat Googlen is BKool ook een goede mogelijkheid.

Iemand hier ervaring met beide?

Copy paste vanuit het verkeerde topic excuus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Lensent schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:54:
Ivm gezinsuitbreiding ben ik minder flexibel geworden qua fietsmomenten. Ik wil eigenlijk 2x pw maar dat redt ik momenteel (en voorlopig denk ik) niet echt.

Dus een Tacx Flow Smart besteld om laagdrempelig mn uithoudingsvermogen op peil te houden.

Zwift is het eerste wat in me opkomt maar na wat Googlen is BKool ook een goede mogelijkheid.

wat is je doel, of wat wil je bereiken?
wil je "trainen" (trainerroad, SYSTM, ...) , haal je motivatie uit een stukje gamification (zwift), wil je een stukje sociaal met andere kunnen fietsen (zwift), wil je realistische echte ritten na kunnen rijden (rouvy, rgt, fullgaz zwift, ..), wil je.. ...

Ik zag dat je eerst in het MTB topic had gepost, ik ben zelf ook in eerste plaats mountainbiker, maar ik ben zelf helemaal voor trainerroad. Ik vind het heerlijk om mijn indoor tijd zo efficient mogelijk te besteden, zodat ik daarna buiten lekker kan knallen door het bos, lange ritten kan maken zonder compleet dood te gaan etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelman87
Inmiddels al een tijdje bezig met de Elite Direto XR en Zwift, inmiddels ook begonnen met een trainingsschema. Leuk om te doen, maar...

Hebben meer mensen ervaring met een constant en best wel fluctuerende output qua wattages in ERG-mode? Het is echt lastig om tijdens het trainen de wattages op een bepaald niveau te houden. Het wisselt tussen de -15 en +15 watt van het te rijden wattage, soms zelfs meer, ondanks een zeer stabiele cadans.

Ik heb al wat rondgezocht, maar zie door de bomen het bos niet echt en kan vooralsnog geen oplossing vinden. Ik heb in de app van Elite zelf de power smoothing op 9 staan, dit kan schijnbaar niet hoger want dan krijg ik een foutmelding. In Zwift tevens de power output (weet even de exacte naam van de instelling niet) op 3 seconds avarage gezet. Ook de Elite opnieuw ingesteld en gecalibreerd. Het lijkt hierdoor iets stabieler, maar de wattage blijven echter best wel schommelen.

Dit is gewoon hinderlijk, omdat ik constant mijn wattage in de gaten aan het houden ben. Wellicht dat iemand het gouden ei heeft. Of hoort dit er gewoon bij, of heb ik een defecte trainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Prulleman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:41:
[...]

wat is je doel, of wat wil je bereiken?
wil je "trainen" (trainerroad, SYSTM, ...) , haal je motivatie uit een stukje gamification (zwift), wil je een stukje sociaal met andere kunnen fietsen (zwift), wil je realistische echte ritten na kunnen rijden (rouvy, rgt, fullgaz zwift, ..), wil je.. ...

Ik zag dat je eerst in het MTB topic had gepost, ik ben zelf ook in eerste plaats mountainbiker, maar ik ben zelf helemaal voor trainerroad. Ik vind het heerlijk om mijn indoor tijd zo efficient mogelijk te besteden, zodat ik daarna buiten lekker kan knallen door het bos, lange ritten kan maken zonder compleet dood te gaan etc.
Het gaat mij puur erom om m'n conditie op peil te houden.
Het social aspect interesseert me niet. 1 a 2 uur per week indoor is het doel.

Trainerroad ken ik niet, ik ga me inlezen. Tot nu toe sprak Rouvy me aan vanwege de augmented reality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Lensent schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:51:
[...]

Trainerroad ken ik niet, ik ga me inlezen. Tot nu toe sprak Rouvy me aan vanwege de augmented reality.
trainer road is zeg maar puur workouts, niks geen video materiaal van een een klim of een wereld met andere fietsers. Enkel power targets van je interval blokken. Voordeel is dat je lekker je eigen vermaak zoals Netflix,YouTube of muziek kan kiezen.

Los van persoonlijke voorkeur voor TR, zijn TR en SYSTM wel de apps die echt op training gericht zijn. In Zwift kan je ook workouts doen, maar die zijn wat minder logisch in een plan gestoken, zeker met een beperkt aantal uur op de trainer ga je daar niet gelukkig van worden.
TR kan dit prima met het nieuwe adaptive training oplossen.

In combinatie met buiten fietsen is JOIN misschien ook nog wel interessant, hoewel die meer gefocust is op buiten, en binnen een beetje erbij. TR is andersom, focus op binnen en buiten een beetje erbij (hoewel het met een wahoo of Garmin + een power meter wel goed te doen is)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Koelman87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:35:
Inmiddels al een tijdje bezig met de Elite Direto XR en Zwift, inmiddels ook begonnen met een trainingsschema. Leuk om te doen, maar...

Hebben meer mensen ervaring met een constant en best wel fluctuerende output qua wattages in ERG-mode? Het is echt lastig om tijdens het trainen de wattages op een bepaald niveau te houden. Het wisselt tussen de -15 en +15 watt van het te rijden wattage, soms zelfs meer, ondanks een zeer stabiele cadans.

Ik heb al wat rondgezocht, maar zie door de bomen het bos niet echt en kan vooralsnog geen oplossing vinden. Ik heb in de app van Elite zelf de power smoothing op 9 staan, dit kan schijnbaar niet hoger want dan krijg ik een foutmelding. In Zwift tevens de power output (weet even de exacte naam van de instelling niet) op 3 seconds avarage gezet. Ook de Elite opnieuw ingesteld en gecalibreerd. Het lijkt hierdoor iets stabieler, maar de wattage blijven echter best wel schommelen.

Dit is gewoon hinderlijk, omdat ik constant mijn wattage in de gaten aan het houden ben. Wellicht dat iemand het gouden ei heeft. Of hoort dit er gewoon bij, of heb ik een defecte trainer?
ERG zou er voor moeten zorgen dat jij je niet zorgen hoeft te maken over de power. Je trainer "locked" je namelijk altijd in. Bij een constante en stabiele cadans zou dit een redelijk steady lijn zijn. Maar vergis je niet, je bent geen machine en dus zit er constant wisseling in de power output. Smoothing kan hierbij fijn zijn omdat het dan wat minder schommelend lijkt (met de nadruk op lijkt).

Kun je eens een training delen ? (de data).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Lensent schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:51:
[...]

Zoals @Prulleman al zei hangt het er van af wat je wil. Als je workouts wil maar wel wat geestelijke animatie vanuit de app zelf kan je ook nog naar SYSTM kijken, anders inderdaad trainerroad waarbij je gewoon netflix op kan zetten.

Wil je gewoon een beetje ritjes rijden zou Zwift kunnen, dat is mijn favoriet, maar wat mij vooral trekt is juist het rijden van wedstrijdjes en het sociale aspect. Als je dat dus niet interessant vind maar je wil wel simulatie rijden zou ik gewoon naar een van de video apps kijken daarvan zijn er een heel aantal:

- Rouvy had je al gevonden maar die neigen ook wel een beetje naar een e-racing platform, al pakken ze dat weer compleet anders aan dan Zwift (vandaar het augmented deel), interessante app maar als e-racing je niet boeit zou ik deze ook overslaan.
- BigringVR - mooie filmpjes, zou mijn keuze zijn als ik gewoon mooie ritten na wilde rijden
- Misschien het platform van Tacx zelf eens bekijken?

BKool heb ik persoonlijk altijd een beetje een vlees noch-vis-app gevonden het kan vanalles, maar het is het allemaal net niet, niet echt interessant wat mij betreft.

Voor de meeste apps zijn echter wel trials te rijden dus je kan gewoon een beetje gaan ontdekken toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 21-12-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Koelman87 je moet je zoals @Michaelg zegt vooral niet focussen op het vermogen in ERG mode, dat regelt de trainer. Het enige wat je stabiel zou moeten proberen te houden is je cadans. Als je gaat focussen op het vermogen ga je de bietenbrug op want de meting loopt altijd iets achter, dus compenseer je te veel, wat de trainer dan ook weer moet compenseren en waardoor alles van kwaad tot erger wordt. Misschien is dat het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelman87
@Michaelg & @Kluus Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmorgen anderhalf uur lopen pielen omdat ik aan een training begon en het vermogen met een cadans van rond de 85 met geen mogelijkheid 'stabiel' kreeg. Ik moest bijvoorbeeld 5 minuten op 225 watt fietsen, waarbij het wattage constant schommelde tussen de 190 en 250 watt. Dit terwijl mijn cadans zowat een 'flatliner' was, tussen de 84 en 86.

Ik vond dit verschil dusdanig (irritant) dat ik ging proberen dit op te lossen via power smoothing en calibratie. Dit lukte niet, met de nodige frustratie en een niet afgemaakte training tot gevolg. Ik ga de training morgenochtend met frisse moed opnieuw doen en ga me dan vooral focussen op cadans. Ik zal de bevindingen delen, eventueel met de data van de training. Het zal inderdaad vooral de mindset zijn, ik zie staan dat ik zoveel watt moet fietsen en dat mag dan vooral niet te veel afwijken 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Koelman87 op 21-12-2021 20:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Koelman87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:12:
@Michaelg & @Kluus Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmorgen anderhalf uur lopen pielen omdat ik aan een training begon en het vermogen met een cadans van rond de 85 met geen mogelijkheid 'stabiel' kreeg. Ik moest bijvoorbeeld 5 minuten op 225 watt fietsen, waarbij het wattage constant schommelde tussen de 190 en 250 watt. Dit terwijl mijn cadans zowat een 'flatliner' was, tussen de 84 en 86.

Ik vond dit verschil dusdanig (irritant) dat ik ging proberen dit op te lossen via power smoothing en calibratie. Dit lukte niet, met de nodige frustratie en een niet afgemaakte training tot gevolg. Ik ga de training morgenochtend met frisse moed opnieuw doen en ga me dan vooral focussen op cadans. Ik zal de bevindingen delen, eventueel met de data van de training. Het zal inderdaad vooral de mindset zijn, ik zie staan dat ik zoveel watt moet fietsen en dat mag dan vooral niet te veel afwijken 8)7
190 -250 is wel echt een groot verschil bij een stabiele cadans, dan zou ik toch zeggen dat er meer aan de hand is....
ik heb smoothing op 3 seconden geloof ik, maar als ik dan 25 watt boven target wil trappen, dan moet ik echt stevig versnellen (en even blijven versnellen om de aanpassing van de trainer voor te blijven)

ik zou een aantal dingen proberen:
- andere software (zwift, trainerroad, systm, etc, pak een trial, ..)
- andere hardware, tablet, telefoon, laptop, desnoods een workout via een garmin edge ofzo
- andere versnelling, hoe reageert de trainer op een lichte versnelling, en hoe in een zware..?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Normaal zou mijn eerste reactie ook zijn om er niet te veel op te letten maar dit zijn wel behoorlijke verschillen inderdaad. Zelf even gekeken en zie bij stukken waarbij ik bijv 165 watt moet trappen, de maximale uitschieters naar 153 en 185 watt, dit alles met een stabiele cadans. Dat is op een Tacx Neo 2T icm Zwift. Dat is wat minder dan bij jou maar procentueel gezien ook weer niet zoveel minder. Sowieso zit er een flinke zaagtand in de lijn bij mij.

Voel je zelf de verschillen ook? Want ik moet zeggen dat ik tijdens dit soort rustige trainingen niet echt op aan het letten ben en dat er daardoor ook wel eens wat meer afwijking is. Echter voel ik het niet echt en maak mij er dan ook niet zo druk om ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
Koelman87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:35:

Volgens mij staan de Elite machines hier ook wel bekend om, de machine meet namelijk echt elke verandering van het wattage en geeft de output ook direct door zonder smoothing. Ik heb met mijn nieuwe Direto XR-T nog niet in ERG gereden, maar met mijn oude originele Direto had ik hier ook last van...

• pier87
Hey @Lensent ik kan jou de hand schudden, met 3 (kleine) kinderen is het soms schipperen met de tijd. Ik heb daarom ook een smarttrainer aangeschaft enkele jaren terug. En heb verschillende platformen geprobeerd.

Begonnen met de bekendste, Zwift, het trainen in Zwift was niet mn ding, maar die wedstrijdjes die in Zwift georganiseerd worden is wel iets wat ik geweldig vind. Gewoon even 1 keer per week diep gaan en de hogere hartslagzones voor een uurtje aantikken. Iets wat ik in de zomer met trainingskoersjes doe.

Maar zoals ik zei het trainen is niet geweldig bij Zwift, daarom heb ik vorig jaar TrainerRoad geprobeerd, zit veel diepgang in en veel meer een gedachte/ beleid achter. Wat ik veel deed tijdens een zwift training maar ook bij TR is een serie streamen en ondertussen trainen. Trainerroad heeft geen beeldmateriaal, dus kortom dan zit je naar wat grafiekjes te staren tijdens een training. Het nadeel hierbij is dan ook wanneer je een VO2 max training doet, ik mn hoofd niet bij een serie kan houden door het kapotgaan.

Afgelopen jaar heb ik Wahoo Systm geprobeerd, voorganger was The Sufferfest, vond dit erg leuk. Leuke wedstrijdbeelden en prima trainingsprogramma. Daarnaast zijn de Wahoo Pro races ook leuk om te doen.

Inmiddels ben ik weer terug bij Zwift, niet omdat het beter is.... maar ik mis de wedstrijdjes... elke week even een keer knallen in een zwiftkoers dat mistte ik juist bij Wahoo en Trainerroad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:35:
...
Inmiddels ben ik weer terug bij Zwift, niet omdat het beter is.... maar ik mis de wedstrijdjes... elke week even een keer knallen in een zwiftkoers dat mistte ik juist bij Wahoo en Trainerroad.
Nice, nog specifieke leagues die je mee doet? Ik ben momenteel bezig in de Mad Mondays en op donderdag pik ik de TTTs van WTRL mee, half januari weer beginnen met de ZRL denk ik en aan het einde daarvan kan Zwift weer op een lager pitje.

Uiteindelijk zijn die wedstrijdjes ook gewoon training en zeker als je volume het toe laat dat je het kan afwisselen met rustige ritten boek je nog steeds vooruitgang. Dat laatste doe ik als het even kan nog altijd het liefste buiten, wat iets is dat ik ook nog steeds het makkelijkst te combineren vind met Zwift (ja ik weet dat je buiten ook schema's kan rijden, maar wie doet dat nou echt?).

Voor mij gaat het uiteindelijk vooral om het plezier in het fietsen en niet per se om de optimale trainings efficientie, anderen halen daar juist plezier uit, ook prima natuurlijk. :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag de Tacx Neo 2 uit de doos gehaald. SRAM NX cassette erop gezet. Hiervoor was de meegeleverde spacer nodig?

Nu wil ik op de Tacx een Scott Scale zetten, maar welke thru axle adapter kit heb ik hiervoor nodig. Zie niet zo dat dit erbij geleverd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:24:
[...]

Nice, nog specifieke leagues die je mee doet? Ik ben momenteel bezig in de Mad Mondays en op donderdag pik ik de TTTs van WTRL mee, half januari weer beginnen met de ZRL denk ik en aan het einde daarvan kan Zwift weer op een lager pitje.

Uiteindelijk zijn die wedstrijdjes ook gewoon training en zeker als je volume het toe laat dat je het kan afwisselen met rustige ritten boek je nog steeds vooruitgang. Dat laatste doe ik als het even kan nog altijd het liefste buiten, wat iets is dat ik ook nog steeds het makkelijkst te combineren vind met Zwift (ja ik weet dat je buiten ook schema's kan rijden, maar wie doet dat nou echt?).

Voor mij gaat het uiteindelijk vooral om het plezier in het fietsen en niet per se om de optimale trainings efficientie, anderen halen daar juist plezier uit, ook prima natuurlijk. :)
Nu WTRL TTT op donderdag :*) en vanaf Januari weer de WTRL competitie 8) toch wel 1 van de leukere, ik vind het wel prettig om stabiele dagen te hebben om te racen. Af en toe een extra race toevoegen is wel leuk

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:48:
[...]

Nu WTRL TTT op donderdag :*) en vanaf Januari weer de WTRL competitie 8) toch wel 1 van de leukere, ik vind het wel prettig om stabiele dagen te hebben om te racen. Af en toe een extra race toevoegen is wel leuk
Ja klopt, dat vind ik ook wel fijner, vaste dagen en dan kan je ook comitten aan een bepaalde league. Soms is het ook wel lastig, zoals vandaag wil ik toch even buiten gaan MTBen omdat ik ATV heb en het waarschijnlijk weer de laatste droge dag is en vanavond toch maar ingeschreven voor de TTT. We gaan wel zien hoe dat gaat... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 23-12-2021 11:07 ]

• Lensent
Ik verwacht vandaag de Tacx Flow Smart te ontvangen, maar heb gelezen dat ik mijn 29" fiets er alleen op kan zetten mbv de 29" Tacx band. Hoe komt dit eigenlijk?

Wel een beetje naatje eigenlijk want dan moet ik meerdere keren per week de band gaan swappen of geld uitgeven aan een extra wiel.

Wat zouden jullie doen.

Ik heb nu een 12 speed fiets, met een 11 speed casette op een trainerwiel (29") kom ik nog wel weg qua ketting denk ik? Sowieso is mijn combi van een QR achterwiel met microspline en centerlock schijf behoorlijk uniek en dus een duur grapje. Had ik net zo goed een direct drive unit kunnen kopen terwijl ik dat te kostbaar vind.

Alternatief is een 26" achterwiel met 11 speed casette bijvoorbeeld.

Thoughts, tips of ideas?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Trainer terugsturen en een Direct Drive kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Dat is de beste optie die je hebt, ik had eerst ook een wheelon..maar die heb ik na een jaar vervangen door een directdrive. Beste beslissing ooit. Punt.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 15:16
scraemus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:45:
[...]

Volgens mij staan de Elite machines hier ook wel bekend om, de machine meet namelijk echt elke verandering van het wattage en geeft de output ook direct door zonder smoothing. Ik heb met mijn nieuwe Direto XR-T nog niet in ERG gereden, maar met mijn oude originele Direto had ik hier ook last van...
Ik dacht gelezen te hebben dat dt een probleem is van de XR versie... Kijk eens op forum Elite zelf bij de trainer en ERG-mode

Op mijn Direto X heb ik daar geen last van alleszins...

Er bestaat ook een app, UPGRADO om te kijken of er een firware update nodig is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Nee @Kluus geen specifieke competities. Ik probeer vaak wel een vaste dag in de week, maar het varieert wel, dinsdag of woensdag in het algemeen

Mijn ervaring is net als met trainingskoers op een zomeravond, dat je een uurtje aan het knallen bent met een hoge hartslag. Naar mijn mening kan hier geen training tegenop. En uiteraard blijft het leukst om gewoon buiten te fietsen/trainen/wedstrijdjes.

• MrAngry
Daan_ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:46:
Vandaag de Tacx Neo 2 uit de doos gehaald. SRAM NX cassette erop gezet. Hiervoor was de meegeleverde spacer nodig?

Nu wil ik op de Tacx een Scott Scale zetten, maar welke thru axle adapter kit heb ik hiervoor nodig. Zie niet zo dat dit erbij geleverd is.
Je hebt toch zo'n zakje erbij met wat adapters? Als dat niet de goede maten zijn zou ik gewoon bij Tacx zelf informeren welke je dan wel nodig hebt.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@MrAngry Dat was de uitdaging. Die adapters etc. zaten niet in de doos. Vandaag contact gehad met de winkel en deze worden nageleverd.

[ Voor 18% gewijzigd door Daan_ op 23-12-2021 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:02
Trainerroad stopt vrij abrupt met de referrals. Heb er nog twee één in de aanbieding. Je moet voor de 29ste aanmelden. Mijne zijn op.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 24-12-2021 08:43 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:14:
Trainerroad stopt vrij abrupt met de referrals. Heb er nog twee één in de aanbieding. Je moet voor de 29ste aanmelden. PM maar even als je interesse hebt.
Ik hoorde ook dat ze stopten. Ik wilde het ook nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

.

[ Voor 99% gewijzigd door Cis op 25-12-2021 10:05 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Tot voor een week of 3 geleden bestond mijn fietsweek uit vooral rustige D categorie groepsritjes op Zwift en 2 keer in de week een wedstrijdje. Bij de groepsritjes had ik dan vaak een gemiddelde van 2w/kg en een gemiddelde hartslag van rond de 100 bpm. De laatste paar weken groepsritjes gedaan in de C categorie waarbij gemiddeld gefietst wordt met 2,5 w/kg gemiddeld. Gisteren een individuele tijdrit gedaan in Zwift over het UCI Worlds Harragote Circuit. Deed net lang genoeg over het rondje om er een FTP test van te maken. Uiteindelijk mijn FTP verbeterd naar 410 watt * 0,95 = 390 watt bij 92 kg (4,23 w/kg). Probeer de laatste tijd ook met een wat hogere cadans te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Festive 500 indoor, zaterdag word het -4 met gevoelstemperaturen van -10 tot -11. Dan moet je echt een bikkel zijn O-) Ik ga lekker 25 rondjes warm om de volcano rijden voor de badge.

Gaan er nog meer mensen indoor festive 500 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lensent schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:54:

Over Zwift is al genoeg geroepen. Samengevat: virtuele wereld met hoog sociaal gehalte voor groepsritjes en wedstrijden. Zelf gebruik ik Bkool omdat ik juist geen behoefte heb aan het sociale gedoe, ik wil gewoon leuke routes fietsen. Daar blinkt Bkool imho als geen ander in uit. Ze hebben duizenden video's van echte ritjes die je kan fietsen. Pak een paar leuke ritjes met klimmetjes en je kan prima aan je algehele conditie werken. Wil je trainen? Kan ook, er zitten honderden workouts in. Natuurlijk kent Bkool ook een sociaal leven, er zijn zeker ook groepsritjes en wedstrijden (zelf heb ik elke donderdag een wedstrijdje), maar het is minder groot dan Zwift.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Microkid schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:29:
[...]

Over Zwift is al genoeg geroepen. Samengevat: virtuele wereld met hoog sociaal gehalte voor groepsritjes en wedstrijden. Zelf gebruik ik Bkool omdat ik juist geen behoefte heb aan het sociale gedoe, ik wil gewoon leuke routes fietsen. Daar blinkt Bkool imho als geen ander in uit. Ze hebben duizenden video's van echte ritjes die je kan fietsen. Pak een paar leuke ritjes met klimmetjes en je kan prima aan je algehele conditie werken. Wil je trainen? Kan ook, er zitten honderden workouts in. Natuurlijk kent Bkool ook een sociaal leven, er zijn zeker ook groepsritjes en wedstrijden (zelf heb ik elke donderdag een wedstrijdje), maar het is minder groot dan Zwift.
Is het hoogteverschil in Bkool nu al wat soepeler? Ik heb een proefperiode gedaan, maar mijn ervaring was dikke ruk: in plaats van een helling geleidelijk te doen liep deze echt als een trappetje waardoor je nooit fatsoenlijk in een ritme kwam. Zowel op video's van opgenomen ritten als op die van Bkool zelf.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Crazy D schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:13:
[...]

Is het hoogteverschil in Bkool nu al wat soepeler? Ik heb een proefperiode gedaan, maar mijn ervaring was dikke ruk: in plaats van een helling geleidelijk te doen liep deze echt als een trappetje waardoor je nooit fatsoenlijk in een ritme kwam. Zowel op video's van opgenomen ritten als op die van Bkool zelf.
De kwaliteit van het opnameapparaat met GPS speelt daarin zeker mee. De video's van Bkool zijn vaak beter dan van gebruikers. Ik gebruik zelf een Tacx Neo 2 en heb daar eigenlijk geen last van trappetjes. Geen idee hoe het op een andere trainer is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
rolandos582 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:07:
Festive 500 indoor, zaterdag word het -4 met gevoelstemperaturen van -10 tot -11. Dan moet je echt een bikkel zijn O-) Ik ga lekker 25 rondjes warm om de volcano rijden voor de badge.

Gaan er nog meer mensen indoor festive 500 doen?
Ik twijfelde wel, maar virtuele kilometers vind ik toch wel flink minder heroïsch dan buiten kilometers...

Ik doe ook de gewone strava challenges niet meer sinds ik voornamelijk binnen zit. En heb eigenlijk alleen maar Alp en VenTop op gereden, zodat de virtuele KMs niet teveel het jaartotaal vervuilen :) En voor de Tron bike natuurlijk.

Aan de andere kant; wat boeien KMs eigenlijk zou je ook kunnen zeggen. Uiteindelijk is uren / werk op de fiets de meer interessante maat wellicht... Ben wel benieuwd wat hier de consensus is op dit punt.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 24-12-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Morrar schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:12:
[...]

Ik twijfelde wel, maar virtuele kilometers vind ik toch wel flink minder heroïsch dan buiten kilometers...

Ik doe ook de gewone strava challenges niet meer sinds ik voornamelijk binnen zit. En heb eigenlijk alleen maar Alp en VenTop op gereden, zodat de virtuele KMs niet teveel het jaartotaal vervuilen :) En voor de Tron bike natuurlijk.

Aan de andere kant; wat boeien KMs eigenlijk zou je ook kunnen zeggen. Uiteindelijk is uren / werk op de fiets de meer interessante maat wellicht... Ben wel benieuwd wat hier de consensus is op dit punt.
Voor covid mocht binnen niet eens volgens mij.

Ik ga niet roepen dat binnen niet kan, maar met 40 in het uur op zwift binnen dan ben je echt af in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Het boeit me allemaal niks, ik fiets ook veel liever buiten. Maar morgen -4 en gevoelstemperatuur -11 met regen? ;w Lekker op zwift uurtjes maken, je moet toch een uur of 15 vullen. Misschien is het minder een challenge, maar 15 uur Zwift is ook niet easy. Dat statische, 8)7 ik doe het ook voornamelijk voor mijzelf, boeiend wat anderen ervoor vinden. Ik heb ook nodig voor mijn 12k goal, hopelijk eind deze week gehaald!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Km's zijn nooit interessant. Als jij 2 uur met windkracht 6 tegen aan het fietsen bent is dat een stuk "indrukwekkender" dan dat je 2 uur met diezelfde wind mee fietst. Leuk dat je in het 2e geval meer km's aflegt maar wat zegt het (geen reet dus...). Enige wanneer km's leuk is, is als het een episch ding voor jezelf is. De 1e keer meer dan 100km rijden is een mooie grens (en een stuk leuker dan dat je voor het eerst 3,5 of 4 uur hebt gefietst). Afstand virtueel is zo mogelijk nog minder zeggend. 8 uur indoor op Zwift is echter wel _/-\o_ (en tegelijkertijd ook 8)7 trouwens :P )

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Crazy D schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:35:
[...]

Km's zijn nooit interessant. Als jij 2 uur met windkracht 6 tegen aan het fietsen bent is dat een stuk "indrukwekkender" dan dat je 2 uur met diezelfde wind mee fietst. Leuk dat je in het 2e geval meer km's aflegt maar wat zegt het (geen reet dus...). Enige wanneer km's leuk is, is als het een episch ding voor jezelf is. De 1e keer meer dan 100km rijden is een mooie grens (en een stuk leuker dan dat je voor het eerst 3,5 of 4 uur hebt gefietst). Afstand virtueel is zo mogelijk nog minder zeggend. 8 uur indoor op Zwift is echter wel _/-\o_ (en tegelijkertijd ook 8)7 trouwens :P )
Inderdaad, kilometers zijn nooit interessant, zoals je zegt, wind tegen, bergop en ook offroad (MTB) kunnen ritten vaak eigenlijk heel erg veel indrukwekkender zijn dan dat de kilometers zeggen as je de (vlakke) weg als referentie pakt. In het "wegseizoen" doe ik ook wekelijks mee met een trainingskoersje of anders zo'n snelle groep. In beide gevallen ligt de km/u dan boven de 40 waarmee ik dus weer veel meer kilometers haal dan ik alleen zou hebben en dat kan je dan weer vergelijken met Zwift waar je eigenlijk altijd in een peloton zit.

Voor corona mocht deze 500 kilometer challenge alleen buiten ja, toen kreeg je er ook nog een leuke stoffen IRL badge voor opgestuurd. Die heb ik wel een paar liggen, maar sinds dat na Corona ook niet meer is boeit deze challenge me niet meer echt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Eens dat KMs niet echt boeien, maar ja, dat is wel de challenge he... Misschien is een aantal uur een beter criterium, maar 10 uur rustig peddelen of doorbeuken maakt ook wel verschil. Of 10 uur achter elkaar vs verspreid over 5 dagen.

Naja het zal altijd behoorlijk lastig meetbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Morrar schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:46:
Eens dat KMs niet echt boeien, maar ja, dat is wel de challenge he... Misschien is een aantal uur een beter criterium, maar 10 uur rustig peddelen of doorbeuken maakt ook wel verschil. Of 10 uur achter elkaar vs verspreid over 5 dagen.

Ja precies, van mij hadden ze die challenge ook niet hoeven aanpassen naar indoor, ook al was ik destijds al wel fanatiek Zwift gebruiker, het trok me toch weer even naar buiten. Het was altijd al een challenge waar niet iedereen aan mee "kon" doen en omdat maar zo weinig die challenge haalden zat er ook die IRL badge aan vast. Het was voor mij ook meer de challenge om van ieder jaar zo'n lapje stof te verzamelen. Nu dat niet meer is doe ik er eigenlijk ook niet meer aan mee.

Ik probeer nog wel iedere maand in ieder geval de Fondo buiten te halen, maar dat lukt ook wel, kom nog vaak genoeg buiten de deur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:32:
[...]

Het boeit me allemaal niks, ik fiets ook veel liever buiten. Maar morgen -4 en gevoelstemperatuur -11 met regen? ;w Lekker op zwift uurtjes maken, je moet toch een uur of 15 vullen. Misschien is het minder een challenge, maar 15 uur Zwift is ook niet easy. Dat statische, 8)7 ik doe het ook voornamelijk voor mijzelf, boeiend wat anderen ervoor vinden. Ik heb ook nodig voor mijn 12k goal, hopelijk eind deze week gehaald!
Weinig mensen die met dit weer 33 gemiddeld rijden. En dan niet 1 ritje van een uur, maar alle 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Morrar schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:46:

Ik vind die 500 km prima. In Zweden kan je het niet buiten doen waarschijnlijk, dus binnen ook prima.

Maar het gemiddelde waar sommige indoor apps mee rekenen dat zit in mijn ogen wel op de rand van e-doping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 13:03
Ik ga hem ook binnen doen. Met drie jonge kinderen thuis is tijd sowieso een issue, dus de light variant - in groepen op Zwift - wordt voor mij al een flinke challenge. Niet zo hardcore als buiten, mee eens, maar dat zit er op dit moment gewoon niet in.

Daarnaast vind ik de challenge op Zwift naast fysiek ook zeker mentaal. Een uur Zwiften duurt voor mij een stuk langer dan een uur buiten fietsen.

Voor iedereen die op wat voor manier meedoet: succes komende week! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
Kluus schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:43:
[...]
Inderdaad, kilometers zijn nooit interessant, zoals je zegt, wind tegen, bergop en ook offroad (MTB) kunnen ritten vaak eigenlijk heel erg veel indrukwekkender zijn dan dat de kilometers zeggen as je de (vlakke) weg als referentie pakt.
Kilometers zeggen inderdaad niets over trainingsinspanning of -effectiviteit en indoor slaan ze al helemaal nergens op maar als je op zoek bent naar afwisseling in landschap of tegeltjes jaagt (buiten dus), kunnen ze toch zeker wel een maatstaf zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bacchus schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:21:
[...]

Kilometers zeggen inderdaad niets over trainingsinspanning of -effectiviteit en indoor slaan ze al helemaal nergens op maar als je op zoek bent naar afwisseling in landschap of tegeltjes jaagt (buiten dus), kunnen ze toch zeker wel een maatstaf zijn.
Dat is wel zo maar om af te lezen hoe indrukwekkend de prestatie is is het waardeloos. Ik weet zo net nog niet of ik die 500 kilometer binnen vol zou houden, ook al komt het waarschijnlijk neer op minder uren, het lijkt mij mentaal maar zwaar. Buiten kan ik het in ieder geval wel, dat is me al meerdere keren (makkelijk) gelukt toen het ook alleen nog maar buiten kon. En dan nog zou iemand die het alleen op de MTB in de modder doet, of inderdaad in Finland woont daar dan ook weer op neer kunnen kijken als je de lijn door trekt.

Zoals gezegd, het leuke aan deze challege vond ik om van ieder jaar zo'n stom lapje te hebben, nu dat niet meer kan is het #ikdoenietmeermee. Maar dat ben ik. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:40
Faxe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:49:
Tot voor een week of 3 geleden bestond mijn fietsweek uit vooral rustige D categorie groepsritjes op Zwift en 2 keer in de week een wedstrijdje. Bij de groepsritjes had ik dan vaak een gemiddelde van 2w/kg en een gemiddelde hartslag van rond de 100 bpm. De laatste paar weken groepsritjes gedaan in de C categorie waarbij gemiddeld gefietst wordt met 2,5 w/kg gemiddeld. Gisteren een individuele tijdrit gedaan in Zwift over het UCI Worlds Harragote Circuit. Deed net lang genoeg over het rondje om er een FTP test van te maken. Uiteindelijk mijn FTP verbeterd naar 410 watt * 0,95 = 390 watt bij 92 kg (4,23 w/kg). Probeer de laatste tijd ook met een wat hogere cadans te fietsen.
Lekker bezig, dat is een serieus hoge FTP!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Omdat ik vrij zwaar ben is het absoluut gezien inderdaad een vrij hoge FTP waarde. In de A categorie waarin ik race zit ik in de lagere regionen. Op vlakke parcoursen kan ik aardig mee doen. Als het steil wordt heb ik weinig te vertellen. Sprinten kan ik helemaal niet dus wedstrijden winnen gaat hem niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:59
Vandaag de festive 500 afgetrapt (outdoor 160km) maar gezien de weersverwachting voor de komende week zullen de meeste van de resterende km's binnen worden.

Maar..., ga ik 'valsspelen' en tempus fugit alleen maar heen en weer rijden? Of ga ik ook wat hoogtemeters pakken?
Pagina: 1 ... 101 ... 161 Laatste