Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe fiets, en aangezien het buiten zo ruk is wilde ik toch maar beginnen met binnen fietsen.
Echter weet ik niet hoe ik de fiets juist moet configureren op de trainer. Mijn vorige fiets had velgremmen en een normale Quick Release, de nieuwe fiets heeft schijfremmen en een ander soort verbinding (aan te draaien met imbus).
Na wat gestuntel met de fiets überhaupt op de trainer te krijgen (Suito T), krijg ik de verbinding niet goed. Ik heb zo'n 8mm aan speling, wat natuurlijk veel te veel is. De enige dikke spacer die ik heb past niet op de 'buis' van het wiel/de fiets zelf omdat de buis een dikkere omtrek heeft dan door de spacer past.
Wat moet ik doen om dit op te lossen? Moet ik de standaard QR van de Suito gebruiken (zie middelste foto)? Of moet ik andere spacers kopen of misschien een andere buis voor dit soort verbindingen?
Sorry voor de viezigheid op de foto's, huis is in verbouwing dus alles wordt constant enorm vies.
Echter weet ik niet hoe ik de fiets juist moet configureren op de trainer. Mijn vorige fiets had velgremmen en een normale Quick Release, de nieuwe fiets heeft schijfremmen en een ander soort verbinding (aan te draaien met imbus).
Na wat gestuntel met de fiets überhaupt op de trainer te krijgen (Suito T), krijg ik de verbinding niet goed. Ik heb zo'n 8mm aan speling, wat natuurlijk veel te veel is. De enige dikke spacer die ik heb past niet op de 'buis' van het wiel/de fiets zelf omdat de buis een dikkere omtrek heeft dan door de spacer past.
Wat moet ik doen om dit op te lossen? Moet ik de standaard QR van de Suito gebruiken (zie middelste foto)? Of moet ik andere spacers kopen of misschien een andere buis voor dit soort verbindingen?
Sorry voor de viezigheid op de foto's, huis is in verbouwing dus alles wordt constant enorm vies.
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/YTimb1qr2uXSl77SLZSHzwYJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/m3sc3rqI4cjMRWeCPsJglUFu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IvvplgPDgiYe56YQtledcTAl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lsIJhOL1pYPREvd1gaxO3IeE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qjwnxlp0XAUj4pWjZuagoggq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j04fHs4ZbwwEeeumHapnMcBc.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/voCjzmAGI36jVbinLU4JVc1H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wmoHWH05PqMBaIyu830yyg1S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DuHuzs7fHd35yGiM93pzZVCS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5TctbjvDlz4Nud61gzIxlNf0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PjKWID8qALcQmiVLVH1C7YLd.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iLu08sHWxLnrliOkT1a4Ihj8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uSGpvTgfDSJmcfZIyshb7jHq.jpg?f=user_large)