Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 100 ... 164 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10 14:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe fiets, en aangezien het buiten zo ruk is wilde ik toch maar beginnen met binnen fietsen.

Echter weet ik niet hoe ik de fiets juist moet configureren op de trainer. Mijn vorige fiets had velgremmen en een normale Quick Release, de nieuwe fiets heeft schijfremmen en een ander soort verbinding (aan te draaien met imbus).

Na wat gestuntel met de fiets überhaupt op de trainer te krijgen (Suito T), krijg ik de verbinding niet goed. Ik heb zo'n 8mm aan speling, wat natuurlijk veel te veel is. De enige dikke spacer die ik heb past niet op de 'buis' van het wiel/de fiets zelf omdat de buis een dikkere omtrek heeft dan door de spacer past.

Wat moet ik doen om dit op te lossen? Moet ik de standaard QR van de Suito gebruiken (zie middelste foto)? Of moet ik andere spacers kopen of misschien een andere buis voor dit soort verbindingen?

Sorry voor de viezigheid op de foto's, huis is in verbouwing dus alles wordt constant enorm vies. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ocnecw9fDmblgDwf-9FeDsehl4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTimb1qr2uXSl77SLZSHzwYJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlVnc6_AqTzejzCvRhX9L_pNhgQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3sc3rqI4cjMRWeCPsJglUFu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR4vd7LH3-Bi89L_tSeQpOppScY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvvplgPDgiYe56YQtledcTAl.jpg?f=fotoalbum_tile

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41
Ircghost schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:26:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe fiets, en aangezien het buiten zo ruk is wilde ik toch maar beginnen met binnen fietsen.

Echter weet ik niet hoe ik de fiets juist moet configureren op de trainer. Mijn vorige fiets had velgremmen en een normale Quick Release, de nieuwe fiets heeft schijfremmen en een ander soort verbinding (aan te draaien met imbus).

Na wat gestuntel met de fiets überhaupt op de trainer te krijgen (Suito T), krijg ik de verbinding niet goed. Ik heb zo'n 8mm aan speling, wat natuurlijk veel te veel is. De enige dikke spacer die ik heb past niet op de 'buis' van het wiel/de fiets zelf omdat de buis een dikkere omtrek heeft dan door de spacer past.

Wat moet ik doen om dit op te lossen? Moet ik de standaard QR van de Suito gebruiken (zie middelste foto)? Of moet ik andere spacers kopen of misschien een andere buis voor dit soort verbindingen?

Sorry voor de viezigheid op de foto's, huis is in verbouwing dus alles wordt constant enorm vies. :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Op mijn kickr core moet je de qr doppen vervangen door de 142 steekas doppen en dan de steekas van je fiets gebruiken.

Strava

• Ircghost

Ircghost

De steekas van mijn fiets zit er dus nu al in en ik heb geen enkel aspect van de QR set van suito nu in gebruik op bovenstaande foto's.

Of begrijp ik je verkeerd?

• Prulleman
Ircghost schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:51:
De steekas van mijn fiets zit er dus nu al in en ik heb geen enkel aspect van de QR set van suito nu in gebruik op bovenstaande foto's.

Of begrijp ik je verkeerd?
Dat klinkt goed. Dan moet je dus nog links en rechts de thru axle dopjes plaatsen

YouTube: How to choose the right adapter for your bike with an Elite direct-d...

Ik neem aan dat het een racefiets is, en geen MTB met boost as (148 mm breed)?

Strava

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 13:30

Fisico

by Fabian

Je zou inderdaad nog twee verlengstukjes moeten hebben. De steekas is dikker dan de Quick release dus die moeten eraf en dan die voor een thru axle erop. Bij de Wahoo zitten die er standaard bij. GPLama heeft nog een aardig filmpje erover ook voor de Elite.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Ircghost

Ircghost

Ik had het tweedehands gekocht, en precies die ontbraken. Dus die moet ik dan nog even nabestellen.. thanks mannen!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:01
rolandos582 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:52:
[...]

Dat is toch niet goedkoop? Dat is ook nog de versie zonder afstandsbediening

https://www.amazon.de/-/n...2?smid=AUAKXO7WRPF4V&th=1

€110 - 25 coupon = 85 euro met afstandsbediening etc.
Bedankt! Klinkt als een goede deal. Heb hem besteld!

Ben vorige week begonnen met Zwift (en natuurlijk een trainer). Nu nog zonder ventilator. Drijfnat!!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:04
Gisteravond mijn eerste race gedaan. Ergens in Londen, drie rondjes. 40km inclusief lead out. Had mij ingeschreven in C, fietste met een groepje gemixed C en D. Ging wel lekker maar ik blijf het toch lastig vinden om bij een groepje te blijven. Ik heb het idee dat ik consistent ben en juist de rest van de groep niet.

Idee van mij uit was om als groepje de finish over te gaan (vanaf de start samen gereden) maar het laatste stuk (500 meter) gingen er een aantal sprinten... Dan kan ik niet achter blijven. Ik mee en kon nog zelfs ruim voor de anderen finishen. Was iets van 66 van de 120. Niets speciaals maar toch weer trots op mijzelf.

Daarna maar zachtjes vijf minuten door blijven trappen want ik viel na die sprint bijna van mijn fiets af zo veel inspanning had ik geleverd die laatste seconden 8)7

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
Een beetje meegelezen met dit topic en wat onderzoek op internet gedaan en ik heb nu m'n zinnen gezet op de Saris H3. Nog even voor de zekerheid hier posten: kan ik deze 800 euro beter aan een andere trainer besteden?

Verder nog wat basisdingen die ik er nu van plan bij te bestellen, maar misschien vergeet ik nog wat: cassette, mat voor eronder, zweetmat (?). Ventilator heb ik al, maar weet niet of een standaard bureauventilator genoeg is.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:03

Kluus

Gang is alles

R0y. schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:24:
Gisteravond mijn eerste race gedaan. Ergens in Londen, drie rondjes. 40km inclusief lead out. Had mij ingeschreven in C, fietste met een groepje gemixed C en D. Ging wel lekker maar ik blijf het toch lastig vinden om bij een groepje te blijven. Ik heb het idee dat ik consistent ben en juist de rest van de groep niet.

Idee van mij uit was om als groepje de finish over te gaan (vanaf de start samen gereden) maar het laatste stuk (500 meter) gingen er een aantal sprinten... Dan kan ik niet achter blijven. Ik mee en kon nog zelfs ruim voor de anderen finishen. Was iets van 66 van de 120. Niets speciaals maar toch weer trots op mijzelf.

Daarna maar zachtjes vijf minuten door blijven trappen want ik viel na die sprint bijna van mijn fiets af zo veel inspanning had ik geleverd die laatste seconden 8)7
Ik lees (en hoor) dit heel erg veel, ook van fietsmaten van mij dat ze dat echt lastig vinden om in de groep te blijven. Bij mij gaat het bijna vanzelf (tenzij het gewoon echt te hard gaat natuurlijk, maar dat is iets anders dan wat jij bedoelt ;)) dus ik vind het altijd lastig om hier in te adviseren, ik denk dat het gewoon echt gevoel kweken is, je mist natuurlijk binnen een heleboel "zintuigen" die je buiten hebt als je lekker uit de wind zit...

Maar toch lekker een goede workout gehad en lekker bezig geweest dus! d:)b

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-10 08:35
Ik wilde vandaag 'even' de 4dp test doen in Systm, maar het was de eerste keer dat ik niet in ERG mode fietste en dat was behoorlijk anders (ook omdat ik met een beperkte gearing ziit dus de juiste cadans per wattage vinden is niet altijd mogelijk). Zijn er binnen Systm nog level-mode aanraders om een beetje spelenderwijs te oefenen met level rijden?

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 19:25
Bastard schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:11:
Zijn er binnen Systm nog level-mode aanraders om een beetje spelenderwijs te oefenen met level rijden?
Primers en Igniter zijn goeie sessies om de feeling van level mode te krijgen.

• Fisico

Fisico

by Fabian

R0y. schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:24:
De drag speelt wel een hele grote rol bij Zwift merk ik altijd. De laatste paar keer zag ik ineens lekker in een groepje. Door de mindere luchtweerstand ga je met eenzelfde vermogen langzaam naar voren. Wat ik tegenwoordig doe is de druk iets van de pendalen als je bijna voorin bent, dan zak je weer langzaam naar achter en dan weer de druk iets opvoeren. Zo zwem je een beetje door de groep heen zonder pieken in inspanning te leveren. Maar uiteindelijk mis ik toch het gevoel van buiten rijden, waar je meer signalen opvangt en beter ziet waar een gaat valt voor dat het gevallen is.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-10 12:59
Tsja @Bastard lastig als je beperkt kunt schakelen maar zou het toch proberen en het beste ervan maken. Daarnaast kun je ook een percentage instellen, dus als je op 0% instelt dan fiets je zegmaar vlak, dus vul een aantal % in dan fiets je dus met wat weerstand.

Zou het gewoon proberen, prima test met vaak een interessante uitslag.

• Bastard
pier87 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:01:
Tsja @Bastard lastig als je beperkt kunt schakelen maar zou het toch proberen en het beste ervan maken. Daarnaast kun je ook een percentage instellen, dus als je op 0% instelt dan fiets je zegmaar vlak, dus vul een aantal % in dan fiets je dus met wat weerstand.

Zou het gewoon proberen, prima test met vaak een interessante uitslag.
Ja, ik ga de komende dagen gewoon rustig wat testen met Primers en Igniter. Ik was na wat zoeken ook al tegengekomen om de helling in level te gebruiken om de weerstand een beetje aan te passen voor de juiste cadans totdat ik bij mijn verwachte MAP op 105 ish uitkom en bij mijn FTP op 90. Nu was ik tijdens de MAP een beetje op en af aan het schakelen en tussendoor mezelf op aan het blazen :X .

De ramp is wat dat betreft een veel makkelijkere test, da's gewoon verstand op 0 en stoempen }:O .

• pier87
Je kunt ook een Half Monthy Ramp Test doen in Systm @Bastard dat is niet alleen verstand op 0 en rammen bij Systm, je moet ook na de ramptest nog een test doen, een bepaalde hartslag een aantal minuten vasthouden etc.

Kortom, deze kan je ook doen, en later eens de 4DP

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:19
Bastard schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:06:
[...]

Ja, ik ga de komende dagen gewoon rustig wat testen met Primers en Igniter. Ik was na wat zoeken ook al tegengekomen om de helling in level te gebruiken om de weerstand een beetje aan te passen voor de juiste cadans totdat ik bij mijn verwachte MAP op 105 ish uitkom en bij mijn FTP op 90. Nu was ik tijdens de MAP een beetje op en af aan het schakelen en tussendoor mezelf op aan het blazen :X .

De ramp is wat dat betreft een veel makkelijkere test, da's gewoon verstand op 0 en stoempen }:O .
In Systm / Sufferfest wordt ook expliciet aangeraden niet als eerste gelijk de 4DP Full Frontal te doen als je nog weinig ervaring hebt met dit soort testen. Zelf heb ik ook eerst die Half Monty gedaan, dat is al een stuk simpeler qua pacing ed.

Ik moet nog steeds wel leren hoe ik bij zo'n test het beste echt diep kan gaan zonder me helemaal op te blazen. Maar een paar weken rondrijden in Systm waarbij je een aantal workouts in level mode doet is idd aan te raden. Ik rij zelf graag zoveel mogelijk in ERG mode (lekker simpel :)) maar dat is een nadeel voor als ik die tests ga doen ja.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat sommige hun fiets op de trainer rechtop hebben staan als deze niet in gebruik is, dit om ruimte te besparen als er niet wordt gefietst. Hebben jullie deze dan gewoon zo naar achteren geklapt dat deze steunt op de trainer met het frame of een extra steuntje gefabriceerd zodat het wat steviger staat?

• LGT
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-01-2022

LGT

Darkzell schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:48:
Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat sommige hun fiets op de trainer rechtop hebben staan als deze niet in gebruik is, dit om ruimte te besparen als er niet wordt gefietst. Hebben jullie deze dan gewoon zo naar achteren geklapt dat deze steunt op de trainer met het frame of een extra steuntje gefabriceerd zodat het wat steviger staat?
Ik heb zelf een setup als deze, werkt top en met een direct drive trainer heb je geen extra steun nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJqvacV8D9Mxwfo5BwxFHFHKaEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LDMQpFFiGl7o44vtFs2NP4qV.jpg?f=user_large

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43
Darkzell schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:48:
Ik heb hem zonder steun tegen de muur staan:) "Elite Drivo" Het enige wat ik eventueel zou willen proberen is iets van een stuurhouder zodat het stuur niet makkelijk om klapt. Maar dit zou ej ook easy kunnen fixen met een rubberband om het voorwiel wiel / frame.

[ Voor 6% gewijzigd door Greybeard op 06-12-2021 15:54 ]

Every battle is won before it is fought

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
deuceboss schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:34:
Een beetje meegelezen met dit topic en wat onderzoek op internet gedaan en ik heb nu m'n zinnen gezet op de Saris H3. Nog even voor de zekerheid hier posten: kan ik deze 800 euro beter aan een andere trainer besteden?

Verder nog wat basisdingen die ik er nu van plan bij te bestellen, maar misschien vergeet ik nog wat: cassette, mat voor eronder, zweetmat (?). Ventilator heb ik al, maar weet niet of een standaard bureauventilator genoeg is.
Hier niet zo’n goede ervaring met de H3. Zeer regelmatig Bluetooth drop-outs gehad, en dat kan voor flinke frustratie zorgen kan ik vertellen. Ook bij trainingen in ERG modus veel last van vertraging, waardoor korte intervallen niet te doen zijn. Ik had de H3 aangeschaft ter vervanging van een kapotte Kickr Core, er was destijds niks anders leverbaar. Ben blij dat ik de H3 weer verkocht heb, en nu weer op een Kickr Core zit.

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:50
Na bijna een jaar afwezigheid zal ik mij hier ook nog eens melden. B)

Laatste tijd heb ik hier ook weer gelurkt en door het delen van jullie ervaringen heb ik ook maar eens de trial gestart van Wahoo SYSTM. In tegenstelling tot vorig jaar waar het voor mijn gevoel meer over TrainerRoad ging (ik beschouw nu alleen even TrainerRoad vs Wahoo SYSTM).

Vorig jaar was ik best tevreden over TrainerRoad. Simpel gezegd workout laden in ERG-modus, muziekje er bij en lekker een uur trappen (en soms afzien :P).

Zojuist heb ik de derde training gedaan via Wahoo SYSTM. Ik heb als basis het 14-dagen trial plan, ik doe enkel de fietsactiviteiten. Mental/strength etc sla ik over. Echter gebeurde vandaag tijdens de Kayabike iets raars... Dit is een activiveit van 45 min. Met nog 14 minuten resterend krijg ik een melding op mijn telefoon dat de batterij bijna leeg is. Ik stop even voor telefoon aan de lader te hangen en fiets verder. Echter wordt ik 6 minuten teruggezet in de workout en staat er dat de activiteit nog 20 minuten duurt? Achteraf is de totale duur van de activiteit ook 51 minuten in plaats van 45? 8)7 Nu was het voor deze activiteit niet heel ernstig maar dit lijkt me niet leuk als je rond FTP aan het fietsen bent en snel even stopt tijdens een rust moment..

Verder is het jammer dat achteraf de afbeelding op Strava enkel de vermogenszones staan en niet de waardes die je effectief fietste en je hartslag. Was leuk om dit bij TrainerRoad in een opzicht te zien.

Ik heb ook al eens een general training plan ingeladen (Cycling - general fitness - All purpose - low volume 3-5h/week) maar dan wordt er een training plan voorgesteld met alsnog vijf activiteiten per week. Ik heb eigenlijk voldoende aan drie activiteiten per week omdat ik ook nog 3x/week loop (waar mijn prioriteit ligt). Ik heb dus liever drie activiteiten van 1 à 1,5h dan vijf kortere activiteiten. Is dit nog ergens instelbaar of moet je dan zelf gaan schuiven en/of verwijderen?

Voor de rest lijkt mijn FTP dit outdoorseizoen wel een klein beetje vooruit te zijn gegaan (met 3800 km). Vorige week zondag een 20-min test gedaan wat resulteerde in een FTP van 233W. Vorig jaar kwam ik met de ramp test op 235W uit maar ik denk dat dit net een beetje te hoog geschat was. Aankomende zondag wil ik wel nog de 4DP-test doen. 8)

TL;DR Ik vond TrainerRoad net iets fijner werken maar de 5 USD die je nu per maand meer moet betalen ten opzichte van Wahoo SYSTM is het mij ook niet waard voor de drie intervaltrainingen die ik per week doe. Dus ik zal deze winter toch blijven bij Wahoo SYSTM }:O

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Gisteren wat geemmer met m'n sensoren, maar ik heb de bron te pakken. Het batterijtje van mijn HR sensor (magene) was ver leeg. Ik denk dat het daardoor wel/niet/wel verbinding kreeg, en toen gingen de ontvangers weer heel hard zoeken of zo (horloge & cycplus usb aan de pc), en daardoor ging de rit een beetje de mist in. Vandaag nieuw batterijtje in de sensor (mocht ook wel eens na bijna 3 jaar) en de rit ging perfect zonder enige onderbreking :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Bastard
pier87 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:30:
Je kunt ook een Half Monthy Ramp Test doen in Systm @Bastard dat is niet alleen verstand op 0 en rammen bij Systm, je moet ook na de ramptest nog een test doen, een bepaalde hartslag een aantal minuten vasthouden etc.

Kortom, deze kan je ook doen, en later eens de 4DP
Gisteravond de Half Monthy gedaan, maar mijn HR viel tijdens de eerste poging weg op de ramp (ergens bij 270-290w ofzo), tijdens het doen van de ramp nog een poging gedaan om 'm weer te pakken, maar helaas. Even gescholden en 'm maar weer opnieuw gestart, dit keer ging het beter, tot hij bij 370w weer weg viel |:(. Na de ramp werd de sensor weer wakker, maar mijn max gemeten HR sloeg dus niet echt ergens op en ik heb 390 ook niet meer geprobeerd (ik was een beetje boos). De duur effort wel netjes afgerond maar omdat mijn maxHR verkeerd staat was die niet super spannend, maar wel een hele andere ervaring inderdaad en wel leerzaam. Door een beetje met lvl spelen kreeg ik 'm eigenlijk ook heel goed op de juiste cadans/intensiteit :) .

Overigens is Systm wel enorm kritisch, ik moest gedurende 20 minuten tussen 151-157HR blijven en dat is volgens de export voor 93.2% gelukt (na 1e minuut zelfs >97%), krijg ik alsnog een vlaggetje dat mijn HR niet constant genoeg was :X.

Overigens geen idee waarom de HR 2* wegviel, ik heb wel wat lompere testen gedaan dan de ramp + ik heb 'm wel eens om als ik ga MTB'en en daarbij ging het eigenlijk wel altijd goed.

• Roozzz
  • Laatst online: 22:21

Roozzz

Plus ultra

Tijd voor een nieuwe batterij?

En (uiteraard) verbinden via ANT+ voor een betere/constantere verbinding.

[ Voor 56% gewijzigd door Roozzz op 07-12-2021 09:55 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bastard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:44:
[...]
Overigens geen idee waarom de HR 2* wegviel, ik heb wel wat lompere testen gedaan dan de ramp + ik heb 'm wel eens om als ik ga MTB'en en daarbij ging het eigenlijk wel altijd goed.
Staat er een via WiFi verbonden sonos in huis? Bij mij werkte alles laatst waardeloos doordat 2.4 GHz compleet vol zat wat door sonos veroorzaakt werd.
offtopic:
5GHz even stuk - Ubiquiti AP had met zijn firmware elke paar dagen een reboot nodig

• Bastard
Roozzz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:54:
Tijd voor een nieuwe batterij?

En (uiteraard) verbinden via ANT+ voor een betere/constantere verbinding.
Zit zgan batterij in want heb 'm pas een maand of 2 ;). Hij hangt nu aan een poco m3 gekoppeld, geen idee of dat via BT of ANT+ is, ik zal eens even gaan kijken. edit: de poco's ondersteunen geen ANT+ ;(, ANT+ adapter is wel onderweg omdat ik toch al wil gaan switchen naar een pc/scherm
ANdrode schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:54:
[...]

Staat er een via WiFi verbonden sonos in huis? Bij mij werkte alles laatst waardeloos doordat 2.4 GHz compleet vol zat wat door sonos veroorzaakt werd.
offtopic:
5GHz even stuk - Ubiquiti AP had met zijn firmware elke paar dagen een reboot nodig
Nope, ik ga vanavond eens even kijken wat ik nog kan doen en of hij ook wegvalt bij andere activiteiten. Kan ook zijn dat de strap gewoon te los zat bv.

[ Voor 6% gewijzigd door Bastard op 07-12-2021 10:58 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-10 20:00
rolandos582 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:52:
[...]

Dat is toch niet goedkoop? Dat is ook nog de versie zonder afstandsbediening

https://www.amazon.de/-/n...2?smid=AUAKXO7WRPF4V&th=1

€110 - 25 coupon = 85 euro met afstandsbediening etc.
let wel dat misschien Amazon.de lde verkoper ijkt maar dat deze verkoper uit China komt en je dus invoerrechten kunt hebben. Verschil via Amazon is dat het vaak wat sneller geleverd wordt en dat je bij een geschil misschien makkelijker kunt communiceren met Amazon dan met AliExpress.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10 13:40
Best wel de smaak te pakken met mijn fietstrainertje i.c.m. met Zwift. Wat ik niet precies snap is hoe ik nu een event join nadat ik me ingeschreven heb. Soms komt er een popup dat ik het event kan joinen, maar krijg dit niet altijd. Wat is de juiste manier?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Rudolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:04:
Best wel de smaak te pakken met mijn fietstrainertje i.c.m. met Zwift. Wat ik niet precies snap is hoe ik nu een event join nadat ik me ingeschreven heb. Soms komt er een popup dat ik het event kan joinen, maar krijg dit niet altijd. Wat is de juiste manier?
Inschrijven via companion app, vanaf ~20 minuten voor aanvang komt er in Zwift (terwijl je aan het fietsen bent, dus niet in het startscherm) een knop linksonder om naar je event te gaan. Vanaf ongeveer 10 minuten voor de start begint ie ook met popups te strooien.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit niet werkte eigenlijk. :)

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10 13:40
Kluus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:33:
[...]

Inschrijven via companion app, vanaf ~20 minuten voor aanvang komt er in Zwift (terwijl je aan het fietsen bent, dus niet in het startscherm) een knop linksonder om naar je event te gaan. Vanaf ongeveer 10 minuten voor de start begint ie ook met popups te strooien.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit niet werkte eigenlijk. :)
Ik was dan waarschijnlijk niet aan het fietsen maar aan het wachten in het main menu. Thanks.

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
DeeJayV schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:28:
[...]

Hier niet zo’n goede ervaring met de H3. Zeer regelmatig Bluetooth drop-outs gehad, en dat kan voor flinke frustratie zorgen kan ik vertellen. Ook bij trainingen in ERG modus veel last van vertraging, waardoor korte intervallen niet te doen zijn. Ik had de H3 aangeschaft ter vervanging van een kapotte Kickr Core, er was destijds niks anders leverbaar. Ben blij dat ik de H3 weer verkocht heb, en nu weer op een Kickr Core zit.
Super, dank voor dit antwoord. Connect je met een Apple device? Ik zie dat daar veel problemen met Bluetooth op zijn.

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
deuceboss schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:20:
[...]

Super, dank voor dit antwoord. Connect je met een Apple device? Ik zie dat daar veel problemen met Bluetooth op zijn.
Met een iPad inderdaad. Als je van plan bent de H3 met Ant+ te gebruiken dan zul je er geen last van hebben.

• Bastard
Het mysterie van de wegvallende HR-monitor is volgens mij verklaard, ik was gisteren aan het trappen en in een poging om mijn temperaturen tijdens de 2e poging van de eindsprint van Systm: Velodrome te reduceren mijn shirt uitgetrokken, en na een ~minuut was mijn HR weg. Bij de ramps heb ik ook zonder shirt gefietst en zonder shirt met ventilator in een koude garage droog ik gewoon op.

Overigens heeft het verwijderen van het shirt niet geholpen om die eindsprint te halen, die was goed pittig.

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 08-12-2021 09:12 ]

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 21:51
Bastard schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:10:
Het mysterie van de wegvallende HR-monitor is volgens mij verklaard, ik was gisteren aan het trappen en in een poging om mijn temperaturen tijdens de 2e poging van de eindsprint van Systm: Velodrome te reduceren mijn shirt uitgetrokken, en na een ~minuut was mijn HR weg. Bij de ramps heb ik ook zonder shirt gefietst en zonder shirt met ventilator in een koude garage droog ik gewoon op.

Overigens heeft het verwijderen van het shirt niet geholpen om die eindsprint te halen, die was goed pittig.
En daarom gebruik ik electrode gel want anders heb ik hetzelfde probleem (zeker in de winter als ik ook nog eens statisch geladen ben). Sinds ik dat gebruik geen problemen meer gehad met de HRM O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Mistraller
Ik heb van die mesh mouwloze shirts, en maak mijn sensorpads amper nat, HR lijkt altijd accuraat. Achter de pad/band zal het toch niet binnen een minuut kurkdroog opdrogen...? Heb je de positie wel goed?

---------------

• Prulleman
haha, nooit last van, ik zweet me altijd de pleuris, zomer, winter, 1, 2 fans, wel of geen shirt. Ben altijd doorweekt

Strava

• rolandos582
  • Laatst online: 28-10 07:55
Nu het buiten tegen de 0C is, met raam open en 1 fan is het heerlijk koud op zolder. Als ik start ben ik helemaal onderkoeld en dan na 2-3min wel warm en na 5min kan fan op standje 1.

Maakt voor mij veel uit wat de buiten temperatuur doet

• scraemus
Mistraller schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:10:
Ik heb van die mesh mouwloze shirts, en maak mijn sensorpads amper nat, HR lijkt altijd accuraat. Achter de pad/band zal het toch niet binnen een minuut kurkdroog opdrogen...? Heb je de positie wel goed?
In mijn geval droogt het wel zeer snel in de winter, de rest van het jaar was een beetje nat maken altijd wel goed genoeg. Ik vermoed ook dat mijn statisch zijn in de winter stoort op de geleiding (en de geleiding wordt door de gel verbeterd). Positie is prima bij mij (wel ook wat experimenten mee gedaan voordat ik de gel ben gaan gebruiken)

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:25
Ik heb ook weleens dat mijn HR een paar seconde wegvalt als in helemaal doorweekt ben.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14
rolandos582 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:56:
Nu het buiten tegen de 0C is, met raam open en 1 fan is het heerlijk koud op zolder. Als ik start ben ik helemaal onderkoeld en dan na 2-3min wel warm en na 5min kan fan op standje 1.

Maakt voor mij veel uit wat de buiten temperatuur doet
Probleem dat ik daar mee heb is dat ik gewoon koude handen en voeten krijg, dan is het alsnog a-relaxed 8)7

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• scraemus
MrAngry schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:52:
[...]

Probleem dat ik daar mee heb is dat ik gewoon koude handen en voeten krijg, dan is het alsnog a-relaxed 8)7
Handen heb ik niet echt last van, maar voeten wel inderdaad. Daarom heb ik tijdens deze koude dagen dan de toe thingy om de schoenen en houd ik lekker warme voeten.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 21:51
scraemus schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:23:
[...]

En daarom gebruik ik electrode gel want anders heb ik hetzelfde probleem (zeker in de winter als ik ook nog eens statisch geladen ben). Sinds ik dat gebruik geen problemen meer gehad met de HRM O-)
Welke gel?

Hello fellow humans

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-10 19:40

McMiGHtY

- burp -

WD40 denk ik?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10 15:53
Kan ik in Zwift aanpassen dat ik maar bepaalde delen van de HUD kan zien? Ik rij graag zonder maar had toch graag gehad dat linksboven ik m'n hartslag/cadans/wattage kan blijven zien.

Ik rij op PC, ergens mogelijk om in de bestanden aan te passen? :)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gisteren nog alles op mijn binnen-fiets ingespoten met WD40 het loopt nu zo soepeltjes dat bij het voor terugschakelen van groot naar midden de derailleur te enthousiast door slaat waardoor de ketting aan de binnenkant van het middenblad wordt geknalt. Pff, ik haaaat triples afstellen :(.

In mijn omgeving zie ik steeds meer mensen overstappen op indoor bikes, dat begint toch ook steeds meer te trekken, nooit meer gedoe met versnellingen die vol lopen met sportdrank en zweet… Of toch maar eens mijn di2 fiets op de trainer, scheelt ook al de helft.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 09-12-2021 18:27 ]

• Mistraller
Stancke schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:25:
Kan ik in Zwift aanpassen dat ik maar bepaalde delen van de HUD kan zien? Ik rij graag zonder maar had toch graag gehad dat linksboven ik m'n hartslag/cadans/wattage kan blijven zien.

Kan je met een overlay middels Zwifthacks wellicht wel voor elkaar krijgen. Niet met Zwift alleen. Zwiftmaps heet het tooltje geloof ik.

---------------

• MrAngry
Kruispost van het aanbiedingen topic: https://www.bol.com/nl/nl...981FUA_0_1.3.ProductImage

4K Apple TV voor 113 euro, draait vziw in ieder geval Zwift

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-10 20:00
Stancke schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:25:

of gewoon zonder HUD en met companion app op de telefoon?

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:00
Kluus schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:25:
In mijn omgeving zie ik steeds meer mensen overstappen op indoor bikes, dat begint toch ook steeds meer te trekken, nooit meer gedoe met versnellingen die vol lopen met sportdrank en zweet…
Wat bedoel je met “indoor bikes”? Tacx T8000 bijvoorbeeld of?

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Kluus schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:25:
[...]
In mijn omgeving zie ik steeds meer mensen overstappen op indoor bikes, dat begint toch ook steeds meer te trekken, nooit meer gedoe met versnellingen die vol lopen met sportdrank en zweet… Of toch maar eens mijn di2 fiets op de trainer, scheelt ook al de helft.
Hier heb ik ook al eens naar zitten kijken. Deze oplossing lijkt me redelijk ideaal. Alleen nog even over de prijs heen stappen en het perfecte model heb ik nog niet gevonden. Een kickr bike staat voorlopig bovenaan, maar liever met een iets dunnere bovenbuis...

• Kluus

Kluus

Gang is alles

RR46 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:13:
[...]

Wat bedoel je met “indoor bikes”? Tacx T8000 bijvoorbeeld of?
Ja dat bedoelde ik en een maatje van mij zet laatst ineens foto's van een Stages SB20 online, en hier en daar zie ik er steeds meer voorbij komen... Maar ik blijf voorlopig bij mijn oude vertrouwde Neo hoor, ding voldoet nog prima.

Vandaag nog aan het knutselen geweest aan mijn indoor setup! Donderdag weer eens met de TTT meegedaan en dat beviel wel goed maar het is handig als ik toch wat besturing van Zwift kan doen terwijl Discord (met push to talk) op de voorgrond van mijn telefoon staat en steeds wisselen tussen de UnifiedRemote app (waar ik een tijd terug al een Zwift controller in had gemaakt) en Discord is niet zo handig.

Dus er moest een Zwift controller komen en het liefst bedraad want hoe meer bluetooth in de omgeving hoe meer storing ik ervaar op Ant+. Gelukkig had ik nog een oude controller van Ali slingeren en een out front mount die ik niet meer gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3umKVTCP9IrL_iuq8_yAIW5MIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lsIJhOL1pYPREvd1gaxO3IeE.jpg?f=user_large

Even op zijn oud-brabants met kit aan de gang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lunt98ZF-lkBfbHPAfx21_qsrss=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qjwnxlp0XAUj4pWjZuagoggq.jpg?f=user_large

En zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eVWpJdard6ad-6f8cbZeLSLzZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j04fHs4ZbwwEeeumHapnMcBc.jpg?f=user_large

Knoppen heb ik "geprogrammeert" met antimicro. Morgen wordt het gelijk een goede dag om te testen zo te zien. Mijn vriendin wilde er gelijk ook eentje, maar helaas, dan had ik het iets anders aan moeten pakken en ik heb geen mounts meer over. >:)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Roozzz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:29:
[...]

Hier heb ik ook al eens naar zitten kijken. Deze oplossing lijkt me redelijk ideaal. Alleen nog even over de prijs heen stappen en het perfecte model heb ik nog niet gevonden. Een kickr bike staat voorlopig bovenaan, maar liever met een iets dunnere bovenbuis...
Bij mij kriebelt het ook telkens als ik het zie. Ik zit nogal in het Tacx/Garmin ecosysteem dus voor mij zou het denk ik bijna automatisch een Neo Bike worden. Die Stages kan ook nog maar ik las bij DCRainmaker dat die niet zo goed werkt met ERG mode, mogelijk is dit echter al opgelost?

Aan de ene kant lijkt het ideaal als je, zoals wij thuis (en jij volgens mij ook?) samen van de setup gebruik maakt. Aan de andere kant zouden we in ons geval echt telkens àlles aan die fiets moeten aanpassen (ik ben 1,92m en mijn vriendin 1,65m) dus dan is even de fiets omwisselen op de Neo wellicht toch sneller en altijd goed afgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 11-12-2021 19:58 ]

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Kluus schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:56:
[...]

Bij mij kriebelt het ook telkens als ik het zie. Ik zit nogal in het Tacx/Garmin ecosysteem dus voor mij zou het denk ik bijna automatisch een Neo Bike worden. Die Stages kan ook nog maar ik las bij DCRainmaker dat die niet zo goed werkt met ERG mode, mogelijk is dit echter al opgelost?

Aan de ene kant lijkt het ideaal als je, zoals wij thuis (en jij volgens mij ook?) samen van de setup gebruik maakt. Aan de andere kant zouden we in ons geval echt telkens àlles aan die fiets moeten aanpassen (ik ben 1,92m en mijn vriendin 1,65m) dus dan is even de fiets omwisselen op de Neo wellicht toch sneller en altijd goed afgesteld.
Jup, wij gebruiken de trainer beide. Dus die draait hier ten minste 1x per dag. Wij zitten qua maten erg dicht bij elkaar, dus dat is lekker makkelijk. Anderzijds, als ik het zo zie zijn die bikes dusdang snel verstelbaar dat een fiets wisselen waarschijnlijk langer duurt.

Voor nu heb ik maar besloten even te wachten op de volgende generatie. Maar als er een goede aanbieding langs komt... :P

• pier87
Is hier iemand die ervaring heeft met het importeren van trainingen naar Zwift? Vanaf bijvoorbeeld Wahoo Systm? Heeft iemand tips? Of moet dit allemaal handmatig?

Probeer het beste van beide werelden te combineren ;) zonder van beide lid te blijven...

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:16
Een drama hier... :'( :'( :'(

Ik heb een Trek Emonda SL6 (2021), nog geen jaar oud. Van de zomer merkte ik bij het buitenfietsen dat m'n steekas los zat. Dat merkte ik omdat de schijfrem achter begon aan te lopen. En m'n ketting liep niet zo lekker. Duurde even voordat ik zag wat er mis was, maar uiteindelijk zat de steekas achter niet goed vast, die kunnen vastdraaien en daarna door gefietst.

Fastforward naar de winter. Sinds oktober staat m'n fiets op de Wahoo Kickr, ditmaal met m'n moment sleutel vastgedraaid op de voorgeschreven 10Nm. Vond ik overigens niet eens zo stevig...

Weken gefietst, maar gisteren ging het mis. Tijdens een rustige duurtraining kantelde m'n fiets op de trainer. Ik kon me nog net recht houden aan de vensterbank, maar op zo'n moment weet je al dat het fout zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcNtDJ3sePJI1dPoMnQJdNeBt48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voCjzmAGI36jVbinLU4JVc1H.jpg?f=fotoalbum_large

M'n steekas was weer losgekomen, maar nu met alle gevolgen van dien. Omdat de fiets naar rechts wegzakt, krijgt de staande achtervork de volle gewicht van een kantelende fiets op zich, terwijl hij vast zit aan de Kickr...

Schade (foto's bewerkt voor duidelijkheid):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j68BRwiZr6CTHoGUtBPDNqEg7ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmoHWH05PqMBaIyu830yyg1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtsU3v4bpijgQBzZoEUxvltRb0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuHuzs7fHd35yGiM93pzZVCS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben geen expert, maar volgens mij is dit gescheurd en is het einde oefening voor het frame...

Hiervoor had ik een quickrelease as, die is echt nog nooit los is gegaan. Is dit iets wat vaker voorkomt (dat je steekas los draait naar verloop van tijd)? Heb ik iets fout gedaan?

Waarschijnlijk heb ik nu geluk, omdat deze fiets via een leaseconstructie is aangeschaft en hij is verzekerd voor schade.

Maar ergens ben ik bang dat ik wellicht onbewust nalatig ben geweest. En dat ik alsnog een kostbaar probleem heb.

Nadat dit gebeurd was ben ik eens door de handleiding gegaan. Maar heb nog niks kunnen vinden over bijzonderheden voor de steekas.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zul de .zwo files van Systm moeten hebben. Ik ga je er niet bij helpen, want ethisch discutabel, maar met een beetje Googlen zul je ze kunnen vinden.
ZWO's importeren -> https://www.zwift.com/new...wift-workouts?__znl=en-eu

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kw_nl schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:43:

Ik heb een Trek Emonda SL6 (2021), nog geen jaar oud. Van de zomer merkte ik bij het buitenfietsen dat m'n steekas los zat. Dat merkte ik omdat de schijfrem achter begon aan te lopen. En m'n ketting liep niet zo lekker. Duurde even voordat ik zag wat er mis was, maar uiteindelijk zat de steekas achter niet goed vast, die kunnen vastdraaien en daarna door gefietst.

Fastforward naar de winter. Sinds oktober staat m'n fiets op de Wahoo Kickr, ditmaal met m'n moment sleutel vastgedraaid op de voorgeschreven 10Nm. Vond ik overigens niet eens zo stevig...

Weken gefietst, maar gisteren ging het mis. Tijdens een rustige duurtraining kantelde m'n fiets op de trainer. Ik kon me nog net recht houden aan de vensterbank, maar op zo'n moment weet je al dat het fout zit.

[Afbeelding]

M'n steekas was weer losgekomen, maar nu met alle gevolgen van dien. Omdat de fiets naar rechts wegzakt, krijgt de staande achtervork de volle gewicht van een kantelende fiets op zich, terwijl hij vast zit aan de Kickr...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben geen expert, maar volgens mij is dit gescheurd en is het einde oefening voor het frame...

Hiervoor had ik een quickrelease as, die is echt nog nooit los is gegaan. Is dit iets wat vaker voorkomt (dat je steekas los draait naar verloop van tijd)? Heb ik iets fout gedaan?

Waarschijnlijk heb ik nu geluk, omdat deze fiets via een leaseconstructie is aangeschaft en hij is verzekerd voor schade.

Maar ergens ben ik bang dat ik wellicht onbewust nalatig ben geweest. En dat ik alsnog een kostbaar probleem heb.

Nadat dit gebeurd was ben ik eens door de handleiding gegaan. Maar heb nog niks kunnen vinden over bijzonderheden voor de steekas.
Dat ziet er inderdaad niet best uit, ik kan me voorstellen hoe je je nu voelt... :'(

Er zijn gelukkig wel goede carbon reparateurs in Nederland, zelf heb ik goede ervaringen met Edwin van https://carbonreparatie.nl/. Maar je hebt ook https://www.unlimitedcolors.nl/ die ook carbon reparaties doen en waar ik veel goede verhalen over hoor, ik zou bij die twee partijen eens advies inwinnen over wat er, tegen welke kosten, mogelijk is.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

tommy2005 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:18:
Beste allen,

Weet iemand hier of er een soort van opberg systeem is voor cassettes van racefietsen? Of een soort van houder waar je je cassettes op kunt doen. Ik wissel nog weleens van een cassette omdat ik samen met mijn vrouw de smart trainer deel. Omdat de ene fiets een 11 speed is en de andere een 10 speed, liggen er regelmatig stapels van tandwielen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn een houder waarop je de cassette kunt schuiven. Ik heb gezocht online maar ik kon niets vinden. Waarschijnlijk om dat ik de juiste term niet gebruik.

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel…..

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Toen mijn vrouw nog fietste heb ik een tweede hub voor de tacx gekocht. Dat was veel minder gedoe dan steeds een cassette wisselen :)

If it aint fixed, it's broken.

• nomar109
  • Laatst online: 16:37

Ik heb een Trek Emonda SL6 (2021), nog geen jaar oud.
Oei. Ik hoop dat je hem op de KICKR had gemonteerd met de speciaal ontwikkelde adapter? Want je fiets is niet compatible met de KICKR en kun je er dus niet zomaar op zetten:

Known Incompatible Bikes
The following bikes are NOT COMPATIBLE with any KICKR or KICKR CORE:

Canyon Ultimate with rim brakes [disc brake version still compatible]
E-bikes, single speed, track, and/or recumbent bikes
Additionally, the following bikes are NOT COMPATIBLE with KICKR '17 (the adapters updated in November 2021, described below, are not compatible with KICKR '17):

2021+ Trek Emonda
2021 Trek Checkpoint Carbon
2021 Trek Top Fuel
2020+ Trek Domane & Madone
2021+ Giant TCR Disc Models
Lauf True Grit
All Cervelo Disc Frames

• kw_nl
nomar109 schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:07:
[...]

Oei. Ik hoop dat je hem op de KICKR had gemonteerd met de speciaal ontwikkelde adapter? Want je fiets is niet compatible met de KICKR en kun je er dus niet zomaar op zetten:
Goed punt, eerlijke verhaal, nooit opgelet.

Ik had er wel zo'n spacer tussen zitten (noemen ze dat zo?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UHiXPZdiONCZhKflHZtJDBcg94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TctbjvDlz4Nud61gzIxlNf0.jpg?f=fotoalbum_large

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 08:50
Tjebakka schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:44:
[...]

Toen mijn vrouw nog fietste heb ik een tweede hub voor de tacx gekocht. Dat was veel minder gedoe dan steeds een cassette wisselen :)
Naast de kapstok en de wc rol, zeker een hele goede aanbeveling. Ik denk dat dit sneller en en beter werkt dan de rest.

In eerste instantie wilde ik een andere fiets erbij nemen, alleen een frame met vork en de aandrijving. Maar de houding van mijn vrouw en mijzelf verschilt te veel.

Dus een extra hub is zeker een goede oplossing.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nomar109 schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:07:
[...]

Known Incompatible Bikes

Additionally, the following bikes are NOT COMPATIBLE with KICKR '17 (the adapters updated in November 2021, described below, are not compatible with KICKR '17):

2021+ Trek Emonda
2021 Trek Top Fuel
2020+ Trek Domane & Madone
2021+ Giant TCR Disc Models
Lauf True Grit
All Cervelo Disc Frames
Het gaat toch om een KICKR CORE, dus dan geldt alleen

De Emonda wordt (zoals ik het lees althans) alleen genoemd icm de KICKR '17

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Iemand die een a-technische fietsvrouw wilt helpen? :-)
Wahoo Kickr core gekocht en aan het installeren. Merk echter dat vooraan het grootste blad niet gebruikt werd. Achteraan blijven ook 3 tandwielen ongebruikt (de lichtste versnellingen). Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Helpt het om fiets los te maken, te schakelen naar kleinste verzet en dan op te leggen op kleinste tandwiel?
Hoop dat het niet nodig is om de derailleur af te stellen. Uiteraard niet zo slim geweest om vooraf naar kleinste te schakelen.

Alvast bedankt voor jullie advies !

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Phydomir

Dennis

chento12 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:50:
Iemand die een a-technische fietsvrouw wilt helpen? :-)
Wahoo Kickr core gekocht en aan het installeren. Merk echter dat vooraan het grootste blad niet gebruikt werd. Achteraan blijven ook 3 tandwielen ongebruikt (de lichtste versnellingen). Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Helpt het om fiets los te maken, te schakelen naar kleinste verzet en dan op te leggen op kleinste tandwiel?
Hoop dat het niet nodig is om de derailleur af te stellen. Uiteraard niet zo slim geweest om vooraf naar kleinste te schakelen.

Alvast bedankt voor jullie advies !
Wat bedoel je precies met niet gebruikt wordt? Kan je er helemaal niet naar schakelen of in iets als Zwift?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• chento12
Phydomir schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:14:
[...]

Wat bedoel je precies met niet gebruikt wordt? Kan je er helemaal niet naar schakelen of in iets als Zwift?
niet naar schakelen. Hoeveel ik ook schakel, ketting gaat niet naar deze tandwielen toe.

• MrAngry
Werkte het wel goed toen er nog een achterwiel in je fiets zat?
Heeft je achterwiel dezelfde cassette als op de kickr zit? (Zelfde aantal tandwielen)

• chento12
Ik heb de cassette van mijn achterwiel naar mijn kickr verplaatst, zelfde dus.
Ervoor werkte het wel goed inderdaad.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor de voorderailleur zou echt totaal niet uit moeten maken, dus dat is helemaal vreemd. Wellicht kabel losgeraakt??

Wat betreft achter: hoeveel versnellingen is het? heb je de juiste (hoeveelheid) spacers gebruikt? Dat is enige dat me momenteel te binnen schiet.

[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 12-12-2021 20:14 ]

• chento12
11 speed, geen spacers nodig. Heel vreemd dit.
Vraag me af of de versnellingen het dan misschien op einde al niet deden zonder ik het door had

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Gezien de voorderailleur ook niet wil schakelen; lopen alle kabels wel vrij zoals normaal? Geen rare bochten? Mogelijk zit er ergens iets klem...

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het komt vaker voor. Vorige winter zette ik tijdens een training een paar keer aan bij sprintoefeningen. Toen ik voor de derde keer een raar geluid hoorde ben ik gestopt en bleek de steekas langzaam los getrild, Helemaal niet veel maar het komt allemaal nogal precies. Van de zomer nog een keer buiten dat mijn remschijf ineens wat aan liep, maar ook niet constant dat deed. Ook toen bleek de steekas wat los gekomen. Gek genoeg alleen de steekas waar ook altijd de inbussteutel inzet. Bij Canyon krijg je er maar eentje bij. Sindsdien draai ik regelmatig de assen even vast.

• chento12
Fiets terug 'in elkaar getimmerd' en nu schakelt er niets meer. Wat een gedoe, het leek zo makkelijk allemaal :-)

• Greybeard
chento12 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:49:
Fiets terug 'in elkaar getimmerd' en nu schakelt er niets meer. Wat een gedoe, het leek zo makkelijk allemaal :-)
Zit je fiets er wel goed recht op? Durf je zelf te sleutelen?

• chento12
Greybeard schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:15:
[...]

Zit je fiets er wel goed recht op? Durf je zelf te sleutelen?
Hoe bedoel je?
Het wiel en steekas zit er terug in, voorderailleur loopt tegen het grijze stukje aan zeg maar en er schakelt niets meer / de derailleur beweegt niet meer. Ik vrees dus dat het fietsenmaker gaat worden.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Dit vergt foto's :P

• Greybeard
chento12 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:18:
[...]

Hoe bedoel je?
Het wiel en steekas zit er terug in, voorderailleur loopt tegen het grijze stukje aan zeg maar en er schakelt niets meer / de derailleur beweegt niet meer. Ik vrees dus dat het fietsenmaker gaat worden.
Bekijk dit eens en bedenk of je het zelf aandurft:) Check ook of je Derailleur hanger nog recht is:) Maar je komt er wel achter na het volgen van deze videos:)
Park Tool Guide to Derailleurs & Shifting: Introduction
How a Front Derailleur Works
Hoe stel je een voorderailleur af
Hoe een achterderailleur afstellen - Schroeven en indexering beperken

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54
chento12 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:18:
[...]
Ik vrees dus dat het fietsenmaker gaat worden.
Als je er zelf niet uit komt, en je wilt geen mamil aan de deur. Is dat wel de beste optie ja :+ .

Maar wat @Roozzz zegt, misschien een foto van je fiets/trainer posten. Misschien dat iemand daar wat aan kan zien.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-10 17:44
mormegilmaster schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:49:
Weet iemand of er een essentieel verschil tussen cassettes zit van shimano 105 5800 en 7000?
Heb de 7000 in 11-34 op mn fiets en nu op de wahoo kickr een oude 11-28, maar hij loopt toch niet helemaal lekker. Nu vraag ik me dus af of t in die generatie verschil kan liggen. Ik heb de 11-28 van mn fiets afgehaald toen ik de 34 erop zette, maar toen ook meteen een r7000 grote kooi derailleur erop gezet. Toen moest ik dus de derrie sowieso stellen en die loopt echt fraai op de 34.
Oke, categorie even op terugkomen zodat anderen er wellicht van kunnen leren...
De casette zat niet strak genoeg op de Kickr :o
Loopt nu met mijn fiets best prima (inderdaad niet ideaal, maar kleine verschillen). Bij mijn vriendin lijkt ie niet helemaal lekker op t grote blad voor te lopen, maar wellicht is dat allemaal net anders met de nieuwe 107 vs oude 107 casette.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
Ik heb een echte Hollandsche vraag:

Wat is de goedkoopste wheel-on trainer die ook de weerstand obv Zwift kan aanpassen? Sensor wil ik prima zelf aanschaffen.
En is er een trainerband in de maat 29x2.10 of 29x2.25 (MTB maat dus).

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
Lensent schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:51:

Wat is de goedkoopste wheel-on trainer die ook de weerstand obv Zwift kan aanpassen? Sensor wil ik prima zelf aanschaffen.
Niet alleen een Hollandsche vraag, ook een beetje een luie vraag. Wat heb je zelf al gevonden?

Na 2s op Futurumshop klikken: https://www.futurumshop.nl/fietstrainers/zwift-fietstrainers en sorteren op prijs. Wat wil je nog meer?

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
Omdat het labeltje 'Zwift' niet alles zegt.

• scraemus
Ravocs schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:58:
[...]

Niet alleen een Hollandsche vraag, ook een beetje een luie vraag. Wat heb je zelf al gevonden?

Na 2s op Futurumshop klikken: https://www.futurumshop.nl/fietstrainers/zwift-fietstrainers en sorteren op prijs. Wat wil je nog meer?
En toch kunnen niet alle hits die je daar krijgt zelf de weerstand aanpassen (de eerste 2 bijvoorbeeld al niet). Daarna simuleren ze tot 6%, met uitzondering van de Elite TUO en de Kickr Snap.

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
Lensent schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:17:
Omdat het labeltje 'Zwift' niet alles zegt.
scraemus schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:17:
[...]

En toch kunnen niet alle hits die je daar krijgt zelf de weerstand aanpassen (de eerste 2 bijvoorbeeld al niet). Daarna simuleren ze tot 6%, met uitzondering van de Elite TUO en de Kickr Snap.
Ok, nou, ik heb nog een paar seconden gezocht op Futurumshop, beter filtertje aangeklikt: https://www.futurumshop.n...0_ja?q=fietstrainerpagina

Dus, het antwoord op je vraag is bij deze winkel: https://www.futurumshop.n...rt-trainer-t2240-61.phtml

Of dat een goede trainer is (6% is niet heel veel, maar daar krijg je toch al wel spierpijn van als je dat een uurtje doet) is een andere vraag, die je niet stelde.

Over de trainingsband, waarom wil je die graag? Heb je DC Rainmaker zijn mening gelezen?
What about specific trainer tires?
... my thinking is that I spend 3+ days a week on a trainer, and the last thing I want to deal with is swapping tires or wheels every time I go inside to outside or the inverse (I’m kinda lazy that way).

Further, when you step back and look at the total cost of triathlon or cycling, and the total cost of simply getting a new tire each year due to wear – the new tire is pretty low (between $30-45)

Now, if you’re riding race wheels with expensive race tires – you’ll have to balance the much higher cost of most race tires.

Do trainer tires make it quieter?
Nope, actually, not at all. And I proved this as part of my Tacx Genius review way back when – some actually make it louder. I’ve then further confirmed this with a few other tire companies as well. Most of them kinda silently laugh at the fact that people actually buy expensive trainer tires.

Hint: Just use last season’s tire and toss it at the end of the winter.

The only benefit of trainer tires is that some tires will slowly shred tire specks over the course of the winter, depending on both the specific tire and the specific trainer. Not ideal in a carpeted living room, but not even noticed in a garage.

[ Voor 44% gewijzigd door Ravocs op 13-12-2021 11:29 ]

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:46

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar heb zelf goede ervaringen bij BCP met herstellen van mijn carbon fiets. Soortgelijke schade door een valpartij. Ze geven levenslange garantie op het herstel. https://www.specialpaintwork.nl/nl/

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:39
Smultie schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:50:
[...]

Het gaat toch om een KICKR CORE, dus dan geldt alleen

De Emonda wordt (zoals ik het lees althans) alleen genoemd icm de KICKR '17
Ik heb even de site van wahoo doorgezocht, want ik heb zelf een giant TCR 2021 die ook op de lijst stond. Dus schrok wel even dat deze niet compatible is. De fietsen zijn blijkbaar alleen compatible met nieuwe adapters.

Van de wahoo site:
Updated Compatibility (November 2021)
The following bikes are not compatible with the standard adapters included with KICKR v5, KICKR '18, or KICKR CORE. However, updated Thru Axle adapters have been produced to resolve compatibility issues for these frames. Please contact your local Wahoo dealer or Wahoo Customer Support for details and updated adapters.

2021 Trek Emonda
2021 Trek Top Fuel
2020-2021 Trek Domane & Madone
2021 Giant TCR Disc Models
Lauf True Grit
All Cervelo Disc Frames

• chento12
mhr-zip schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:49:
[...]

Als je er zelf niet uit komt, en je wilt geen mamil aan de deur. Is dat wel de beste optie ja :+ .

Maar wat @Roozzz zegt, misschien een foto van je fiets/trainer posten. Misschien dat iemand daar wat aan kan zien.
Zo hier de foto's! De stand van derailleur vanachter (en het wieletje) is ook vreemd merk ik ...

https://ibb.co/RhXH6n5
https://ibb.co/8xDd5LS
https://ibb.co/nLLHgm9
https://ibb.co/bR8fPSR

• rolandos582
  • Laatst online: 28-10 07:55
Damn zijn er bij Wahoo specifieke frames die niet worden ondersteund? Ik zie dat bij Tacx nergens terug, is dat bij Tacx en mijn Neo 2T ook het geval?

• pier87
Bram.K schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb even de site van wahoo doorgezocht, want ik heb zelf een giant TCR 2021 die ook op de lijst stond. Dus schrok wel even dat deze niet compatible is. De fietsen zijn blijkbaar alleen compatible met nieuwe adapters.

Van de wahoo site:
Updated Compatibility (November 2021)
The following bikes are not compatible with the standard adapters included with KICKR v5, KICKR '18, or KICKR CORE. However, updated Thru Axle adapters have been produced to resolve compatibility issues for these frames. Please contact your local Wahoo dealer or Wahoo Customer Support for details and updated adapters.

2021 Trek Emonda
2021 Trek Top Fuel
2020-2021 Trek Domane & Madone
2021 Giant TCR Disc Models
Lauf True Grit
All Cervelo Disc Frames
Mijn Trek Emonda 2021 is gewoon compatible met de Wahoo Kickr Core hoor. Adapter kun je prima ervoor gebruiken en de fiets zit als een huis.

De Kickr Core is denk ik krap 2 jaar oud?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Phydomir

Dennis

Zijn die lijstje vaak niet gewoon uit voorzorg. Zo van, als er iets mis gaat, kom dan niet bij ons klagen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• kw_nl
Phydomir schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:45:
Zijn die lijstje vaak niet gewoon uit voorzorg. Zo van, als er iets mis gaat, kom dan niet bij ons klagen.
Dat vermoeden heb ik wel.

Super zuur, want er zijn weinig mensen die checken of hun specifieke fiets ondersteund wordt. Ik heb alleen naar m'n steekas gekeken.

In mijn geval wordt het een verzekeringskwestie. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen.

• MrAngry
chento12 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:58:
[...]

Zo hier de foto's! De stand van derailleur vanachter (en het wieletje) is ook vreemd merk ik ...

https://ibb.co/RhXH6n5
https://ibb.co/8xDd5LS
https://ibb.co/nLLHgm9
https://ibb.co/bR8fPSR
Dit zijn hele kleine plaatjes, ik zie er niets op.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54
MrAngry schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:11:
[...]

Dit zijn hele kleine plaatjes, ik zie er niets op.
@chento12 probeer anders de foto's te uploaden naar het forum zelf, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dr4-f-MXBV4O6CAWyVGJv33m7Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjKWID8qALcQmiVLVH1C7YLd.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• kwiebus
  • Laatst online: 00:03
rolandos582 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:03:
Damn zijn er bij Wahoo specifieke frames die niet worden ondersteund? Ik zie dat bij Tacx nergens terug, is dat bij Tacx en mijn Neo 2T ook het geval?
Er zijn ook fietsmerken waarvan de carbon frames officieel niet op een smart trainer mogen.

https://www.cube.eu/en/cu...ike-on-a-bicycle-trainer/

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Lensent schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:51:

Goedkoopste is denk ik wat ik gedaan heb.
Vorig jaar een oude niet smart tacx flow gekocht (wel met usb aansluiting) voor €20,-.
De vorige eigenaar kon er niks meer mee omdat de tts4 software niet meer werkt.
Raspberry Pi (die ik nog had liggen) erbij en daarop FortiusANT geïnstalleerd. Via Ali twee ANT+ dongles (€9,-/st) laten komen en zo de trainer smart gemaakt en bruikbaar voor Zwift/RGT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfEBNGxLcX321fwA5pwxZtN5_O0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iLu08sHWxLnrliOkT1a4Ihj8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpYILy0PSEWX3WYSNRFVRrA4PQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uSGpvTgfDSJmcfZIyshb7jHq.jpg?f=user_large

Bovenstaande zat beide in de set die ik aangeboden kreeg (Flow en t1925 pc upgrade).
Die laatste is van belang voor de verbinding met USB naar de raspberry dmv de T1932 headset.
Zie regelmatig nog dergelijke combi's op Marktplaats voor ong. €50,-

[ Voor 34% gewijzigd door magic_nl op 14-12-2021 11:56 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Mistraller
magic_nl schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:30:
[...]

Goedkoopste is denk ik wat ik gedaan heb.
Vorig jaar een oude niet smart tacx flow gekocht (wel met usb aansluiting) voor €20,-.
De vorige eigenaar kon er niks meer mee omdat de tts4 software niet meer werkt.
Raspberry Pi (die ik nog had liggen) erbij en daarop FortiusANT geïnstalleerd. Via Ali twee ANT+ dongles (€9,-/st) laten komen en zo de trainer smart gemaakt en bruikbaar voor Zwift/RGT.
Wow, wat slim! Ik lees wel dat de Cycplus dongles niet worden aangeraden, welke heb jij van Ali gehaald dan? Ik zit al een tijdje te denken over een 2e tacx voor vrouw/zoon/pa, dit is wel een leuk hobby dingetje :)

---------------

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 10:04
kwiebus schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:29:
[...]

Er zijn ook fietsmerken waarvan de carbon frames officieel niet op een smart trainer mogen.

https://www.cube.eu/en/cu...ike-on-a-bicycle-trainer/
Bij Focus is dat ook het geval, alles onder de Focus Izalco Max 9 serie is ook niet toegestaan.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Mistraller schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:20:
[...]

Wow, wat slim! Ik lees wel dat de Cycplus dongles niet worden aangeraden, welke heb jij van Ali gehaald dan? Ik zit al een tijdje te denken over een 2e tacx voor vrouw/zoon/pa, dit is wel een leuk hobby dingetje :)
Ik heb er twee van ThinkRider en die werken al meer dan een jaar prima.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dshzNXx

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• MrAngry
Ik heb eindelijk mijn Tacx Neo 2T binnen na een hoop vertraging. Nou wil ik straks even een ritje dubbeldraaien met mijn powermeter versus de Tacx power measure en die naast elkaar leggen zodat ik het verschil weet. Daarna haal ik mijn fiets met powermeter van de Tacx. Wie heeft dat dubbeldraaien weleens gedaan?

Vraag: Neem je dan de ene power source op met je app en de andere met je fietscomputer om ze later naast elkaar te leggen of koppel je 2 power sources aan je pc, en indien dat laatste, hoe doe je dat dan?

Pagina: 1 ... 100 ... 164 Laatste