Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 99 ... 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:30:

- Zijn wat groot/zwaar, dus ik wil ze liever niet in mijn zadeltasje/jerseypocket.
Dat valt wel mee toch, opgegeven gewicht is gelijk aan de continental bandjes die ik altijd gebruik/bij heb. Wat wil jij wel in je zadeltasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:01
Reeker schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:19:
[...]

Helaas, net wat te duur. Maar geweldig spul zeg, gefeliciteerd :) ik heb net de Elite Suito besteld
Goeie keus, ben er ook tevreden mee. Aangekocht bij Bike24 voor 507 begin oktober.

Tip: mocht je een powermeter hebben op je fiets, kan je deze koppelen aan de trainer waardoor de trainer de wattages overneemt van je crank bv. Zo krijg de waardes altijd van 1 toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28
Kluus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:46:
[...]

Dat valt wel mee toch, opgegeven gewicht is gelijk aan de continental bandjes die ik altijd gebruik/bij heb. Wat wil jij wel in je zadeltasje?
Zwaar boeit inderdaad niet, die paar gram.

Maar ze zijn wel groot, ze staan hieronder er niet bij, maar er zit wel veel verschil in hoeveel ruimte "dezelfde maat" binnenbanden innemen. Wat natuurlijk IN je band geen hol uitmaakt, maar wel als reserve onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrO6fU_hSxA1jz-kY0dr-wcweK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3y67t0F7CMqhT2seEk3nMe7.jpg

Foto is klikbaar

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 22:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[...]

Die zijn prima.

Enige nadeel zijn (uit mijn hoofd).
- Ventiel is niet uitneembaar en dus niet te verlengen voor hoge velgen.
- Zijn wat groot/zwaar, dus ik wil ze liever niet in mijn zadeltasje/jerseypocket.
Ook verkrijgbaar met ventiel lengte 60 en 80mm voor dezelfde prijs. Gewicht vind ik niet zo’n punt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje_1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-02 18:18
Vraagje: Iemand toevallig nog een Trainerroad referral code over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 17:53

Phydomir

Dennis

daantje_1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:56:
Vraagje: Iemand toevallig nog een Trainerroad referral code over?
In je DM box.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 15:12
Reeker schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:29:
Mannen, ook ik ben op zoek naar een goede direct drive trainer. Ik ben aan het kijken naar de:

- Elite Suito (t)
- Wahoo Kickr Core
- DARE2RIDE FUEGO 1.0 (evt, alhoewel ik weinig goeds over lees)

Wat is jullie advies/ervaring hiermee? De Flux serie lees ik slechte dingen over
Ik heb de kickr core sinds september en die bevalt goed! Stil, als je je derailleur goed hebt afgesteld en de boel gesmeerd hebt. Heb wel een eeuwigheid naar een cassette gezocht.

Ik vind met name het spelelement van Zwift leuk, en dat houd me op de fiets. Gemiddeld 4x per week 1,5 uur. Gister toevallig de 100km in 1 ritje aangetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

StecaGrid schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:47:
[...]

Ik heb de kickr core sinds september en die bevalt goed! Stil, als je je derailleur goed hebt afgesteld en de boel gesmeerd hebt. Heb wel een eeuwigheid naar een cassette gezocht.

Ik vind met name het spelelement van Zwift leuk, en dat houd me op de fiets. Gemiddeld 4x per week 1,5 uur. Gister toevallig de 100km in 1 ritje aangetikt.
serieus? Ik vind een interactieve trainer makkelijker vol te houden dan mijn vorige domme, maar na 45 min. heb ik het echt wel allemaal gezien.

En waarom kon je geen casette vinden dan? Ik bestelde hem gewoon en had hem volgende dag in huis.

Ik zit nu 1x per week buiten op de fiets, en 1x per week savonds binnen. Dat wisselen van je wiel wordt je ook handiger in.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
[...]

Die zijn prima.

Enige nadeel zijn (uit mijn hoofd).
- Ventiel is niet uitneembaar en dus niet te verlengen voor hoge velgen.
En glad, dus kansje dat ze gaan rammelen in je velg. Ik heb ze altijd liever met schroefdraad.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Iemand toevallig futurumshop bon via strava challenge (na 100 km fietsen sinds vrijdag). Dan mag je deze zéker DM'en en bestel ik met veel plezier mijn direct drive. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
chento12 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:59:
Iemand toevallig futurumshop bon via strava challenge (na 100 km fietsen sinds vrijdag). Dan mag je deze zéker DM'en en bestel ik met veel plezier mijn direct drive. 😁
Zit in je DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
bonzz.netninja schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:49:
[...]

serieus? Ik vind een interactieve trainer makkelijker vol te houden dan mijn vorige domme, maar na 45 min. heb ik het echt wel allemaal gezien.

En waarom kon je geen casette vinden dan? Ik bestelde hem gewoon en had hem volgende dag in huis.

Ik zit nu 1x per week buiten op de fiets, en 1x per week savonds binnen. Dat wisselen van je wiel wordt je ook handiger in.
De casette was gewoon niet leverbaar, heb stad en land af moeten bellen. Rond september een 105 11-32 11spd vinden was onmogelijk.

Juist door een beetje afwisseling te zoeken, zo nu en dan een training, een group ride (zondagmiddag 2 uur met DIRT) of een badge van een nieuwe route halen, de alpe du zwift op klimmen. Genoeg variatie mogelijk.
Bij een endurance rit kun je ook gewoon tv kijken ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:45:
[...]

Dat gaat niet, er gaat niks boven buiten fietsen.

Maar toen ik nog geen kids had en "altijd" kon gaan fietsen had ik niet zo 1-2-3 een indoor trainer gekocht.
Thanks! Dat verklaart wel veel. Ik heb geen kinderen (gaat ook niet gebeuren) dus heb weinig om rekening mee te houden. Mijn partner kan zichzelf amuseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestcam
  • Laatst online: 03-09 11:07
Is er toevallig nog iemand die een kortingscode over heeft voor de Futurumshop. Ik wil ook mijn indoor fietsfun gaan vergroten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
nestcam schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:11:
Is er toevallig nog iemand die een kortingscode over heeft voor de Futurumshop. Ik wil ook mijn indoor fietsfun gaan vergroten.
Hier

Registreren met:

nestcam+1"ed"gmail
nestcam+2
nestcam+3
etc

Dan haal je 9 januari wel.

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 27-11-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:29:
[...]

Zwaar boeit inderdaad niet, die paar gram.

Maar ze zijn wel groot, ze staan hieronder er niet bij, maar er zit wel veel verschil in hoeveel ruimte "dezelfde maat" binnenbanden innemen. Wat natuurlijk IN je band geen hol uitmaakt, maar wel als reserve onderweg.

[Afbeelding]

Foto is klikbaar
Ja jij hebt ook latex bandjes dus, dat vroeg ik me juist af aangezien ik wel wist dat jij ook van kamp tubeless bent ;). Ik heb die helaas niet en om die nu een aan te schaffen als fail-safe voor tubeless…

Maar aan de andere kant is het haast een eenmalige uitgave natuurlijk. Misschien toch geen slecht idee…

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 28-11-2021 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

StecaGrid schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:19:
[...]

De casette was gewoon niet leverbaar, heb stad en land af moeten bellen. Rond september een 105 11-32 11spd vinden was onmogelijk.

Juist door een beetje afwisseling te zoeken, zo nu en dan een training, een group ride (zondagmiddag 2 uur met DIRT) of een badge van een nieuwe route halen, de alpe du zwift op klimmen. Genoeg variatie mogelijk.
Bij een endurance rit kun je ook gewoon tv kijken ondertussen
Ahja. Ik haalde de 11-34 van mijn eigen fiets af en bestelde voor op de weg een 12-25 (want ik fiets buiten toch meestal in NL). Die kon ik begin sept. er gewoon bij bestellen en was nog prima op voorraad.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Michiel193 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:21:
Bij het uitvoeren van een spindown op mijn Wahoo kickr core moet ik trappen tot 37km/h bij het bereiken van die snelheid staat er dat je moet stoppen met trappen met op de regel daaronder 'Kickr werkt minder' wat betekent dat?

[Afbeelding]
Zet je app even op Engels en wellicht is het een vertaalfout. Iets van “slowing down” of iets dergelijks. App vertalingen gebeuren erg vaak in Google Translate oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Wahoo kickr core besteld voor 660€ bij futurumshop. Levertijd onbekend maar geen haast. 640 bij amazon.de momenteel maar met punten via app komt het op hetzelfde neer bijna en dan verkies ik het gemak van een NL webshop en de goede ervaringen qua garantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 07:13
Smotske schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 01:29:
[...]

Wanneer ik wil/kan fietsen (ivm ploegendienst) en ik heb geen 3uur de tijd, en het klote weer is, kan ik toch een uurtje effectief sporten. Doe soms maar 20min sessies. Eten in de oven, op de trainer, snel douchen, en ik zit met bevende benen aan mn bordje :9 :o

Ik houd geen rekening met wanneer ik kan fietsen omwille het weer of iets anders, maar ik fiets wanneer ik wil :9
Dat heb ik hetzelde. 15 jaar geleden fanatiek op de racefiets gezeten. Afgelopen juli begonnen met Zwift en vermaak me er erg goed mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 28-11-2021 17:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Kluus schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:19:
[...]

Ja jij hebt ook latex bandjes dus, dat vroeg ik me juist af aangezien ik wel wist dat jij ook van kamp tubeless bent ;). Ik heb die helaas niet en om die nu een aan te schaffen als fail-safe voor tubeless…

Maar aan de andere kant is het haast een eenmalige uitgave natuurlijk. Misschien toch geen slecht idee…
Ik ben wel van tubeless overtuigd, maar ik ben ook overtuigd dat het gewoon lek kan.

Maar dit is verder nogal offtopic in het indoor cycling topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:30:
[...]

Ik ben wel van tubeless overtuigd, maar ik ben ook overtuigd dat het gewoon lek kan.

Maar dit is verder nogal offtopic in het indoor cycling topic.
Dat snap ik, ik ook, maar ik neem altijd juist goeikopere bandjes mee als backup biba, maar je hebt gelijk hoor, geen reden om een wat kleiner bandje mee te nemen, had er alleen nooit zo over nagedacht :).

Verder inderdaad offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47

Roozzz

Plus ultra

In het kader van durf te vragen, hebben jullie goede ervaringen met een Bluetooth koptelefoon en binnen fietsen? Ik heb wat issues met zweet en blijven zitten in mijn oren, en een overear is dodelijk ;) tips en trics hiervoor? Wat gebruiken jullie?

Idealiter zoek ik iets met een beetje fatsoenlijke geluidskwaliteit voor zowel de speakers als de microfoon...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Roozzz schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:52:
In het kader van durf te vragen, hebben jullie goede ervaringen met een Bluetooth koptelefoon en binnen fietsen? Ik heb wat issues met zweet en blijven zitten in mijn oren, en een overear is dodelijk ;) tips en trics hiervoor? Wat gebruiken jullie?

Idealiter zoek ik iets met een beetje fatsoenlijke geluidskwaliteit voor zowel de speakers als de microfoon...
Ik gebruik een aeropex voor buiten en vind dat wel prettig. Volgens mij is de mic ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 19:13
Roozzz schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:52:

Ik vind de Jabra Active Elite 75t ideaal voor sport.

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb in-ears (jbl reflect mini) microfoon was ook prima volgens mij toen ik nog ZRL deed vorig jaar.

Heb ook mijn aeropex gebruikt maar die had een vreemde interference met mijn Tacx Neo dacht ik. Tegenwoordig koppel ik de Neo weer met ant+ dus dat probleem heb ik waarschijnlijk niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 28-11-2021 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 16:07
Gister nog bijna 2 uur op de Zwift gezeten, samen met 3 vrienden de Alp du Zwift bedwongen. Wel 8 minuten van mn vorige tijd af gereden, 1:13:26. Ik moet daar wel 277 watt gemiddeld voor trappen, ik zit dan rond de 2,5 watt per kilo

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 13:56
Van het weekend begon mijn Direto voor de 2e keer in een paar jaar tijd aan te lopen met random spindowns of death (vliegwiel niet meer rond te krijgen). De vorige keer leidde dit tot een geknapte aandrijfriem. Deze keer toch maar gezwicht een een nieuwe Direto XR besteld 😇

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 01-10 08:04
NoepZor schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:20:
Gister nog bijna 2 uur op de Zwift gezeten, samen met 3 vrienden de Alp du Zwift bedwongen. Wel 8 minuten van mn vorige tijd af gereden, 1:13:26. Ik moet daar wel 277 watt gemiddeld voor trappen, ik zit dan rond de 2,5 watt per kilo
Onder het uur is 3,2w/kg voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Net mail van WTRL over een nieuwe opzet die hun autocat systeem wat ze bij de zwift classics hadden ook gaan gebruiken:
https://www.wtrl.racing/zracing-chase-race

In plaats van normale races worden het nu "Chase Races" had op zich graag een nieuwe serie normale races gezien, maar die chase races waren in het verleden op zich ook wel leuk, dus ik ga het zeker eens uitproberen. Ik moet vandaag of morgen nog wel een race rijden zodat ze mijn initiele categorie kunnen bepalen, momenteel kan ik me niet eens inschrijven. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 29-11-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kreeg ook een mailtje inderdaad, het is dat ik donderdag de TTT al rijd anders had ik het wel overwogen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjGaObDj3bSWB-wIwhjIYegqiCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpMYN1y3UonFgJfzEBby0uua.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Dank voor jullie reacties!
418O2 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:53:
[...]

Ik gebruik een aeropex voor buiten en vind dat wel prettig. Volgens mij is de mic ook prima
Daar heb ik (of eigenlijk de misses) een oudje van liggen. Kan die nog eens aanslingeren, maar het staat mij bij dat de microfoon issues heeft/had icm binnen trainen. Misschien was dat het probleem waar ook @Kluus aan refereert. Anyway, als het gratis kan moeten we dat natuurlijk niet nalaten ;)
Greybeard schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:59:
[...]

Ik vind de Jabra Active Elite 75t ideaal voor sport.
Na wat leeswerk klinken ze inderdaad erg goed. En zo te zien is de opvolger zojuist gearriveerd, dus de prijs ziet er al een stuk leuker uit. Hmm, misschien maar even bovenstaande testen vandaag en anders op de bestelknop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
rolandos582 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:43:
[...]

Dan moet ik m'n vermogen met 75 watt zien te verhogen, maar wat meer trainen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:57:
Kreeg ook een mailtje inderdaad, het is dat ik donderdag de TTT al rijd anders had ik het wel overwogen

[Afbeelding]
Het is op woensdag he? Maar ik kan me voorstellen dat je niet twee dagen na elkaar zo'n all-in event wil rijden.

Ik "moet" daarom vandaag een race history op gaan bouwen, waarbij een race hopelijk voldoende is, terwijl ik zo ook nog even naar buiten wilde op de laatste zonnige dag van de week, maand, het jaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:10:
[...]

Het is op woensdag he? Maar ik kan me voorstellen dat je niet twee dagen na elkaar zo'n all-in event wil rijden.

Ik "moet" daarom vandaag een race history op gaan bouwen, waarbij een race hopelijk voldoende is, terwijl ik zo ook nog even naar buiten wilde op de laatste zonnige dag van de week, maand, het jaar. 8)7
Volgens mij zelfs 2 minimaal, 2 achter elkaar word me wel wat te gek ja. Dan word het 3x niks op donderdag. Ach er komen vast meer opties bij. Misschien weekend ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

NoepZor schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:08:
[...]

Dan moet ik m'n vermogen met 75 watt zien te verhogen, maar wat meer trainen dan :P
Je kan ook aan andere kant proberen te werken, het lijkt alsof daar ook nog iets te winnen valt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
Roozzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:19:
[...]

Je kan ook aan andere kant proberen te werken, het lijkt alsof daar ook nog iets te winnen valt :P
Dat is lastig te combineren met mijn BBQ hobby en het feit dat ik de eetlust heb van een gulzige labrador :+ Helaas heb ik er geen metingen over, maar ondertussen broekmaat kleiner dan 2 jaar geleden, dus er zit wel een lichte tendens naar beneden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:04
Gisteren aangemeld voor een groepsrit van 2 uur, eindelijk een rustige start rond het opgegeven vermogen.. zit ik binnen no time buiten de 'fence' maar zag ook de groepsleider niet dichterbij komen. Echter zat ik op tijd toch weer in de groep maar de timer bleef doorlopen en spontaan werd ik eruit gegooid met een groot deel van de andere deelnemers. Uiteindelijk wel met een lekkere groep nog 2 uur doorgefietst en de rit afgemaakt.

Wel weer wennen aan het feit dat ik als relatief lichtgewicht(65kg) bergop niet te hard moet gaan om niet voor de groep uit te fietsen en bergaf en net flink bij moet trappen om erbij te blijven. Hoe pakken jullie dat meestal aan? Of is dit gewoon 1 van de nadelen van de digitale groepsritten in Zwift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
la_fusion schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:50:
Wel weer wennen aan het feit dat ik als relatief lichtgewicht(65kg) bergop niet te hard moet gaan om niet voor de groep uit te fietsen en bergaf en net flink bij moet trappen om erbij te blijven.
Dit is buiten toch niet anders lijkt mij? :) Bij mijn Tourmalet real world rit heb ik de klim in de onderste 10% op strava en de afdaling in de bovenste 10%. What goes up must come down 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
NoepZor schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:53:
[...]

Dit is buiten toch niet anders lijkt mij? :) Bij mijn Tourmalet real world rit heb ik de klim in de onderste 10% op strava en de afdaling in de bovenste 10%. What goes up must come down 8)
Wellicht wat mistte is dat ik hetzelfde vermogen bleef trappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:43:
[...]

Een uur lang op FTP trappen :X 6 hele zware minuten die ik er nog af moet krijgen...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
la_fusion schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:01:
[...]

Wellicht wat mistte is dat ik hetzelfde vermogen bleef trappen ;)
Bergop hoef je met een laag gewicht relatief weinig zwaartekracht te overwinnen. Maar bergaf heb je dan weer weinig profijt van een meehelpende zwaartekracht. Dat je daarom wegfietst bergop en in de afdaling wordt gelost door zwaardere renners is dan niet zo gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Mistraller schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:28:
[...]

Een uur lang op FTP trappen :X 6 hele zware minuten die ik er nog af moet krijgen...
maar in theorie mogelijk dus >:)

ik zat ook even te kijken, wil ook wel eens een poging wagen, hier zou het in theorie zeker moeten lukken, met 75 kg moet ik een uur 240 watt trappen (~80% van FTP), maar ik zwift eigenlijk nooit..
Met level 7 zou de alpe unlocked moeten zijn toch (level 6 + lees ik)?.
Moet ik dan watopia kiezen en dan Road to Sky? Ga je dan automatisch de goede kant op of moet je nog rekening houden met de juiste afslagen etc..?

(zwift noob hier :D)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

NoepZor schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:39:
[...]

Dat is lastig te combineren met mijn BBQ hobby en het feit dat ik de eetlust heb van een gulzige labrador :+ Maar ik heb er geen metingen over, maar ondertussen broekmaat kleiner dan 2 jaar geleden, dus er zit wel een lichte tendens naar benden in.
Gewoon meer trainen -> meer (mogen) eten. Op trainingsdagen heb ik moeite om überhaupt genoeg te eten zonder dat het gelijk junk is.

Anyway. Zelf afgelopen woensdag ook geprobeerd een PR te rijden op AdZ. in 50:54 boven. 75Kg met 288W gemiddeld. Best pittig om 50min tot een uur goed in te schatten qua pace.
Prulleman schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:44:

Moet ik dan watopia kiezen en dan Road to Sky? Ga je dan automatisch de goede kant op of moet je nog rekening houden met de juiste afslagen etc..?

Dan zit je automatisch goed. Zelf gebruik ik de route Tour of fire and Ice omdat je dan een minuut of 20 aan extra warmup hebt. Road to the Sky is met 5 minuten bij AdZ.

[ Voor 25% gewijzigd door Phydomir op 29-11-2021 12:47 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gisteren deed ik de four horseman, conclusie, niet te doen met huidige setup 38 - 25 met 50% difficulty. Ik zat bij de radio tower al te harken met 54 cadans gemiddeld. Als je dan de alpe nog op moet, dan gaat dat niks worden met een cadans van rond de 60.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZshMkcmG_swBYsep7mLHneXK600=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d5fatmYV9vLYFeOpSSR0CBX3.png?f=user_large

Heb maar even een 11-32 besteld, hopelijk gaat het daarmee beter. Toch wel opvallend dat dat nog zoveel uitmaakt met een indoor setup. Snap niks van hoe dat dan werkt, normaliter zou 50% toch 2x een groter bereik moeten hebben dus met mijn 11-25 zou dat een 50 moeten opleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
Volgens mij schaalt Zwift dan gewoon naar een 6.85% helling, zie ook https://zwiftinsider.com/...ficulty-setting-in-zwift/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
https://zwiftinsider.com/...ficulty-setting-in-zwift/

50% betekent dus dat Zwift weerstand zo regelt dat het voelt alsof je 7% gemiddeld op rijdt, en je daar zelf de juiste versnelling bij kunt gaan zoeken.
38 is natuurlijk wel vrij groot voor een kleinste blad voor.

Maar goed, je kunt toch ook proberen of 25% wel werkt voor je?

[ Voor 10% gewijzigd door Smultie op 29-11-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
[...]

ik zat ook even te kijken, wil ook wel eens een poging wagen, hier zou het in theorie zeker moeten lukken, met 75 kg moet ik een uur 240 watt trappen (~80% van FTP), maar ik zwift eigenlijk nooit..

Die 6+ staat voor level 6 en hoger. Je moet level 6 zijn om de route te fietsen. Volgens mij kun je alsnog wel met een lagere level die route doen via een meetup. Gekozen route volg je automatisch. En zoals genoemd zou ik ook Tour of Fire and Ice doen. Je hebt dan een klein halfuurtje warming up met wat hoogtemeters er bij voordat je aan de grote kluif begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@rolandos582 die radio tower is ook veel stijler dan wat het op de Alpe ooit wordt... Mijn record op de Alpe is 47 minuten, dat zal ik met mijn huidige vorm niet halen maar onder het uur lukt me meestal wel. Mijn voordeel is dat ik op zich geen lichtgewicht ben maar wel langere tijd redelijk dicht tegen mijn FTP kan rijden, waardoor ik anaeroob dan weer niet zo sterk ben helaas. Mijn PR op de echte Alpe is 59 minuten, dus ook daar onder het uur, al zou ik die nog wel ooit iets scherper willen gaan zetten :).

Voor die WTRL Chase Race was een recente race voldoende, net eentje gedaan en ik kon gelijk inschrijven! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 29-11-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kluus schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:46:

Voor die WTRL Chase Race was een recente race voldoende, net eentje gedaan en ik kon gelijk inschrijven! :)
Heb je daar een recente WTRL race voor nodig, of zijn alle racejes op Zwift voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Smultie schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:47:
[...]

Heb je daar een recente WTRL race voor nodig, of zijn alleen racejes op Zwift voldoende?
Gewoon een race op Zwift, ik heb net de 3R Innsbruckring Flat Race gedaan. Volgens mij moet het wel langer dan een half uur zijn, dus niet zo'n sprint race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Level 6 was tijdelijk, eigenlijk was het eerder altijd level 12. Road to sky is inderdaad de kortste route.
rolandos582 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:50:
Gisteren deed ik de four horseman, conclusie, niet te doen met huidige setup 38 - 25 met 50% difficulty. Ik zat bij de radio tower al te harken met 54 cadans gemiddeld. Als je dan de alpe nog op moet, dan gaat dat niks worden met een cadans van rond de 60.

[Afbeelding]

Heb maar even een 11-32 besteld, hopelijk gaat het daarmee beter. Toch wel opvallend dat dat nog zoveel uitmaakt met een indoor setup. Snap niks van hoe dat dan werkt, normaliter zou 50% toch 2x een groter bereik moeten hebben dus met mijn 11-25 zou dat een 50 moeten opleveren?
Radiotower is ook wel de steilste klim in Zwift. Op de alp heb je minder nodig.
Radiotower doe ik op 30x27 (triple10) met 50% difficulty, de alp op 30-21 als ik me goed herinner, en dat komt al in de buurt van jouw 38-25.
https://ritzelrechner.de/...6,17,19,21,24,27&UF2=2215
Ik denk dat als de tower op bent gekomen, dan lukt de alp ook wel. tzt ben je al wel weer een beetje op adem gekomen.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Als het nou niet lukt met level 6/7 dan maken we gewoon een meetup, "Indoor Tweakers Ride - Help Prulleman de alp op".

In een meetup kan het ongeacht welk level.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:33:
[...]

Als het nou niet lukt met level 6/7 dan maken we gewoon een meetup, "Indoor Tweakers Ride - Help Prulleman de alp op".

In een meetup kan het ongeacht level.
Ik zie de route wel, is ie dan ook unlocked?
Misschien morgen avond eens een poging wagen (pacing tussen de 280 en 290 is het plan)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:35:
[...]

Misschien morgen avond eens een poging wagen (pacing tussen de 280 en 290 is het plan)
Dat weet ik niet, toen Zwift die routes met level restricties introduceerde was ik zelf al ver boven level 12 dus ik heb nooit kunnen ervaren hoe die beperkingen werken. Volgens Zwiftinsider is het nog altijd gewoon 6+ dus ik denk wel dat het gewoon kan: https://zwiftinsider.com/route/road-to-sky/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Prulleman schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:35:
[...]

Je kunt hem toch even aanklikken > ride > laden (of niet) > escape > do not save. Of denk ik dan te makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-10 14:09

McMiGHtY

- burp -

Voor de mensen die een goedkope VACMaster willen..

https://nl.aliexpress.com...38-44a3-9732-15346a400a3f

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:20
Weten jullie of het volgende in ERG-modus hoort te gebeuren:

Gisteren was ik een Zwift training aan het rijden. Hier zaten 30sec blokken van 585 watt in met een cadans van rond de 60. Gevolgd door 5 minuten blokken van 235 watt. Bij het laatste 30sec blok kreeg ik de laatste seconde de pedalen niet meer rond (ivm vermoeidheid). Toen ik vervolgens in het 235watt blok terecht kwam duurde het bijna 30 seconde voordat de ERG de wattage aanpaste zodat ik de trappers weer rondkreeg. Er lijkt hier dus een behoorlijke vertraging in te zitten en het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

YLMOSE schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:20:
Weten jullie of het volgende in ERG-modus hoort te gebeuren:

Gisteren was ik een Zwift training aan het rijden. Hier zaten 30sec blokken van 585 watt in met een cadans van rond de 60. Gevolgd door 5 minuten blokken van 235 watt. Bij het laatste 30sec blok kreeg ik de laatste seconde de pedalen niet meer rond (ivm vermoeidheid). Toen ik vervolgens in het 235watt blok terecht kwam duurde het bijna 30 seconde voordat de ERG de wattage aanpaste zodat ik de trappers weer rondkreeg. Er lijkt hier dus een behoorlijke vertraging in te zitten en het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd. Hoort dit?
Nee dat hoort niet. Ik heb het met mijn Kickr Core echter ook wel eens gehad in TrainerRoad workouts. Dit viel altijd samen met het kort weg vallen van de connectie tussen de trainer en m'n laptop, via bluetooth. Daarna gewisseld naar TrainerRoad op m'n telefoon via Ant+ en nooit meer ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij hele hoge wattages is de ERG-stand sowieso vervelend. Volgens mij blijft de weerstand dan op de 585 watt stand staan als je stopt met trappen, ook na het tijdsblok. Hier moet je eerst weer 585 watt trappen/rond krijgen om weer de automatisch naar de ERG-stand of lagere stand terug te kunnen.

Als ik een HIIT doe, dan doe ik de hoogste wattages (>150% FTP) altijd in free ride. Dan heb je dat probleem niet.
Eventueel kun je de ERG-modus tijdens de training via de Companion app tijdelijk uitschakelen (dus free ride activeren) tijdens het blok, maar fijner is het om het meteen bij de Training aan te passen (mits je de training vaker wil doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Vaak is 1-2 seconden doortrappen op dat wattage (I know... dat kan héél zwaar zijn) voldoende om 'm te laten terugzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tja of deze; die kan je zelfs daisy chainen >:)

Ik hou het zelf gewoon bij een normale waaier, het lijkt me dat zo'n vacmaster een vrij geconcentreerde luchtstroom geeft?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mistraller schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:10:
[...]

Tja of deze; die kan je zelfs daisy chainen >:)

Ik hou het zelf gewoon bij een normale waaier, het lijkt me dat zo'n vacmaster een vrij geconcentreerde luchtstroom geeft?
Dat klopt wel ja. Maar de hoeveelheid lucht is wel echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik gebruik daarom beide, en de gewone waaier kan inderdaad mooi op de vacmaster aangesloten worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rolandos582
Dat is toch niet goedkoop? Dat is ook nog de versie zonder afstandsbediening

https://www.amazon.de/-/n...2?smid=AUAKXO7WRPF4V&th=1

€110 - 25 coupon = 85 euro met afstandsbediening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:20
Speed24 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:33:
Bij hele hoge wattages is de ERG-stand sowieso vervelend. Volgens mij blijft de weerstand dan op de 585 watt stand staan als je stopt met trappen, ook na het tijdsblok. Hier moet je eerst weer 585 watt trappen/rond krijgen om weer de automatisch naar de ERG-stand of lagere stand terug te kunnen.

Als ik een HIIT doe, dan doe ik de hoogste wattages (>150% FTP) altijd in free ride. Dan heb je dat probleem niet.
Eventueel kun je de ERG-modus tijdens de training via de Companion app tijdelijk uitschakelen (dus free ride activeren) tijdens het blok, maar fijner is het om het meteen bij de Training aan te passen (mits je de training vaker wil doen).
Thanks. Gebruik de Companion app eigenlijk zelden, zal eens kijken of dit werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben laatst begonnen met Zwift. Ik had nog een oudere non-smart Tacx staan (wheel on) en ik had voor mijn Garmin fietscomputer al een snelheidsmeter en cadanssensor gemonteerd. Als ik die koppel aan mijn Android-telefoon (Galaxy S10) kan ik daar prima Zwift op draaien. Daarna wilde ik ook nog de hartslagmeter van mijn Garmin-horloge koppelen. Het viel op dat het signaal toen soms wegviel van de andere sensoren. Op een gegeven moment werkte het wel. Toen ging ik ook nog een bluetooth-headset koppelen, maar toen vielen de andere sensoren uit.

Ik heb dus het idee dat mijn telefoon maar x bluetooth-connecties tegelijk aankan. Kan dat kloppen? Heb het daarna ook nog op mijn laptop geprobeerd, maar ging niet veel beter. Daarna ook nog op mijn pc zonder bluetooth en dan de companion app gebruikt als bridge voor de bluetooth apparaten, maar daarmee krijg ik mijn hartslagmeter helemaal niet gekoppeld.

Is de oplossing voor dit een goede ANT+ stick te kopen voor mijn pc? Of zou bovenstaande wel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
Palomar schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:17:
Ik ben laatst begonnen met Zwift. Ik had nog een oudere non-smart Tacx staan (wheel on) en ik had voor mijn Garmin fietscomputer al een snelheidsmeter en cadanssensor gemonteerd. Als ik die koppel aan mijn Android-telefoon (Galaxy S10) kan ik daar prima Zwift op draaien. Daarna wilde ik ook nog de hartslagmeter van mijn Garmin-horloge koppelen. Het viel op dat het signaal toen soms wegviel van de andere sensoren. Op een gegeven moment werkte het wel. Toen ging ik ook nog een bluetooth-headset koppelen, maar toen vielen de andere sensoren uit.

Ik heb dus het idee dat mijn telefoon maar x bluetooth-connecties tegelijk aankan. Kan dat kloppen? Heb het daarna ook nog op mijn laptop geprobeerd, maar ging niet veel beter. Daarna ook nog op mijn pc zonder bluetooth en dan de companion app gebruikt als bridge voor de bluetooth apparaten, maar daarmee krijg ik mijn hartslagmeter helemaal niet gekoppeld.

Is de oplossing voor dit een goede ANT+ stick te kopen voor mijn pc? Of zou bovenstaande wel moeten werken?
Officieel moet bluetooth 5.0 7 simultane connecties kunnen dragen, maar kan mij best voorstellen dat het ene apparaat op de andere stoort. Ik vermoed wel dat een ANT+ stick voor een betere verbinding zal zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Palomar schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:17:

Dat ligt aan zoooveel factoren...Om te beginnen zit het allemaal op dezelfde frequentieband, dus je kan sowieso al veel signalen door elkaar hebben lopen.
Ik heb wel eens samen met mijn zoontje gefietst: Ik met Ant+ en de smart tacx, hij met z'n laptop, companion app als satelliet, waar een spd/cadans sensor aan hing, en dat werkte toen wel goed. Maar het was altijd wel klooien voor alles verbonden was.

Ik zou inderdaad een ant+ dongle proberen.

Wat trainers zelf betreft snap ik niet waarom er geen USB poortje op je trainer zit. Leuk voor designafdeling en het maakt een trainer wellicht 3 euro duurder....maar het zou veel gedoe schelen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:41
Hier werd onlangs gesproken over dat dee kickr core regelmatig voor €550 bij amazon.de voorbij komt.

Heeft iemand ervaring met betreffende verkopende partij op Amazon? (Als in; wordt het geleverd voor die prijs). Want dat is het opzich het wachten waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-10 16:57
marinos88 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:58:
Hier werd onlangs gesproken over dat dee kickr core regelmatig voor €550 bij amazon.de voorbij komt.

Heeft iemand ervaring met betreffende verkopende partij op Amazon? (Als in; wordt het geleverd voor die prijs). Want dat is het opzich het wachten waard.
Tot zover mij bekend nooit geleverd door die betreffende toko, dus volgens mij scam.

Als je snel kan besluiten: nog enkele uren geldig via wahoo zelf. Een refurbished core voor 595. https://eu.wahoofitness.c...onditioned-kickr-core-buy

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Gisteren mijn eerste echte race gedaan. Die leek overigens verdacht veel op het gemiddelde event in Zwift maar goed :+

Zelf zat ik met een FTP van 189w en 2,8w/kg prima in de C categorie en kon ik op het criterium baantje prima een aantal rondes bij de voorste groep blijven. Al moet ik erbij zeggen dat het mij niet helemaal duidelijk was of er nog andere C rijders vooruit waren omdat alle categorieen door elkaar heen zijn gestart.

Na een aantal rondes toch moeten afzakken na een klim/daalcombinatie en tot bijna het einde met een kleiner groepje gefietst. Laatste 2 rondes daar uit gedropt na wederom een klim/daalcombinatie om vervolgens na de finish een hogere gemeten FTP van 195w te krijgen :+ Nog niet op het niveau van voor mijn blessure(225w, +/- jaar niet zo fanatiek kunnen fietsen) maar het gaat wel weer de goede kant op.

Het verbaasde mij wel dat er zo weinig mensen in de juiste categorie + Zwiftpower zitten. Ik dacht dat dat altijd wel op orde was.. in Zwift zelf 42ste van de 80, op ZP 13e van de 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@la_fusion Dat samen starten vond ik vorig jaar toen ik bij A mee moest doen wel fijn omdat er dan altijd nog groepjes over zijn als je gelost wordt. Afgelopen week bij B mee kunnen doen (3,9 W/kg momenteel, doel deze winter wordt om niet te veel af te gaan vallen :+) en dat was ook een gemengde start. Hier vond ik het gemengde ook minder prettig, omdat er een paar explosievere B's mee konden komen met de voorste A's op de legsnapper in Innsbruck, die waren dus weg.

Je kan trouwens je events een beetje er op uitzoeken met behulp van Zwiftpower op de events page: https://zwiftpower.com/events.php. Dat zwarte "spion" symbooltje betekend dat de categorieen elkaar niet kunnen zien, zie de legenda in de FAQ ook voor de andere symbooltjes.

Ik vond in het verleden de "handicapped"/"Hare & Hounds" races wel een leuk spelletje, dan kan iedereen elkaar zien maar starten eerst alle D's paar minuten later alle C's, dan alle B's en tot slot alle A's. De bedoeling is dan dat je als categorie-blob samen werkt om de voorliggende categorieen in te halen voor het einde (of juist om weg te blijven). Dat concept past sowieso iets beter bij mijn niet-explosieve profiel dan de races die vaak toch uitmonden op een sprint :P. Wat dat betreft heb ik wel hoge verwachtingen van de nieuwe WTRL Chase race, zijn er nog meer die deze vandaag gaan doen?

Al zie ik wel dat de B groep op mijn timeslot nogal over-vertegenwoordigd is, dat is wel jammer. Mogelijk moet de auto-cat nog een beetje gaan leren...

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 01-12-2021 08:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
Nice! Pace partners is nu ook op Makuri Islands, cadance C <3

YouTube: Swift Zwift Tip: FOUR New Pace Partners on Makuri Islands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nice, ik zag er al wat over voorbij komen inderdaad. Fijn dat ze ook eens andere routes gaan rijden, ik ben alleen niet zo'n fan van Makuri Islands, hopelijk blijft dit een beetje regelmatig afwisselen. :)

Edit: Oh wacht, ze zijn niet verplaatst maar ze zijn er gewoon óók op die map nu zie ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 01-12-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:38:
[...]

Nice, ik zag er al wat over voorbij komen inderdaad. Fijn dat ze ook eens andere routes gaan rijden, ik ben alleen niet zo'n fan van Makuri Islands, hopelijk blijft dit een beetje regelmatig afwisselen. :)

Edit: Oh wacht, ze zijn niet verplaatst maar ze zijn er gewoon óók op die map nu zie ik.
Toevoeging inderdaad, uiteindelijk zal het wel op elke map komen. Zo rijd je toch een beetje alternatieve routes he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja, hoewel dit waarschijnlijk ook in het plan past om van Makuri Islands een tweede Watopia (vwb grootte) te maken.

Grappig trouwens dat C. Cadence op Kappa Quest rijdt met een Tron bike wat een grotendeels (100%?) onverhard rondje is, dat betekend dus dat je met een Gravelbike of MTB een stuk minder dan het opgegeven vermogen zou hoeven trappen.

[ Voor 51% gewijzigd door Kluus op 01-12-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 02-10 16:15

Flipmo

OMG !!

ik vind Makuri island nou niet echt geweldig.. best veel gravel wat gewoon totaal niet opschiet.
Net of je in drijfzand fietst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
Flipmo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:41:
ik vind Makuri island nou niet echt geweldig.. best veel gravel wat gewoon totaal niet opschiet.
Daar moet je dan ook de juiste fiets voor gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja mee eens, er is met Neokyo wel een stuk meer verhard aan toegevoegd natuurlijk, al zitten daar in de downtown ook secties die op een of andere manier te zwaar aanvoelen terwijl ze vlak zijn. Met name het extreem spiegelende deel van de downtown sectie. De roadfeel van mijn Tacx Neo springt daar ook vol aan, dus volgens mij staat dat op het moment ingesteld als een max kasseien sectie, terwijl dat visueel helemaal niet overeen komt.

Verder heb ik gewoon niet zo veel binding met het asiatische thema maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 22:31
Gisteren mijn Wahoo kickr reconditioned gekregen van Wahoo, snel geleverd vanuit Nederland zelf lijkt het.
Helaas zat de quick release skewer er niet bij, dus voorlopig wordt er nog even niet gefietst hier :(
De helpdesk van Wahoo lijkt geheel internationaal te zijn, op de europese/Nederlandse bestelsite krijg ik geen service opties en het nummer wat je kan bellen is Amerikaans.
Wel zit er kennelijk een jaar systm (voorheen sufferfest) bij de aankoop, dat is toch wel een mooie bonus. Alhoewel mijn vriendin en ik vooraf toch vooral naar Zwift aan het kijken waren. (dat is natuurlijk de kracht van die bundeling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mormegilmaster schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:51:
Gisteren mijn Wahoo kickr reconditioned gekregen van Wahoo, snel geleverd vanuit Nederland zelf lijkt het.
Helaas zat de quick release skewer er niet bij, dus voorlopig wordt er nog even niet gefietst hier :(
De helpdesk van Wahoo lijkt geheel internationaal te zijn, op de europese/Nederlandse bestelsite krijg ik geen service opties en het nummer wat je kan bellen is Amerikaans.
Wel zit er kennelijk een jaar systm (voorheen sufferfest) bij de aankoop, dat is toch wel een mooie bonus. Alhoewel mijn vriendin en ik vooraf toch vooral naar Zwift aan het kijken waren. (dat is natuurlijk de kracht van die bundeling)
Is het alleen de quick release die je mist, maw heb je verder wel de juiste adapters? Want dan zou verder toch iedere quick release moeten werken, bijvoorbeeld die van je huidige achterwiel. Of gaat het hier om een kickr snap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:46:
[...]

Ja mee eens, er is met Neokyo wel een stuk meer verhard aan toegevoegd natuurlijk, al zitten daar in de downtown ook secties die op een of andere manier te zwaar aanvoelen terwijl ze vlak zijn. Met name het extreem spiegelende deel van de downtown sectie. De roadfeel van mijn Tacx Neo springt daar ook vol aan, dus volgens mij staat dat op het moment ingesteld als een max kasseien sectie, terwijl dat visueel helemaal niet overeen komt.

Verder heb ik gewoon niet zo veel binding met het asiatische thema maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Vind dat thema juist geweldig, ziet er echt top uit. Die road feel troep heb ik wel gelijk uit gezet, werd daar gek van ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Beetje een ratjetoe; alsof ze niet konden kiezen welke features ze wilden activeren, op al die kleine stukjes road. En neokyo is aardig, maar het is wel heel veel grafische overkill als je het mij vraagt. Doe dan maar lekker watopia. Met hier en daar een goed herkenningspunt, wegen die geen gekke dingen doen, en lekkere afstanden ipv die korte flutstukjes.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jullie doen net alsof je niet kunt kiezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Smultie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:45:
Morgen heb jij geen keuze Freek, trappen zal je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Smultie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:45:
Watopia kan je altijd kiezen O+

Ik rij de badges en dan ben ik er weer weg :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 22:31
Kluus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:57:
[...]

Is het alleen de quick release die je mist, maw heb je verder wel de juiste adapters? Want dan zou verder toch iedere quick release moeten werken, bijvoorbeeld die van je huidige achterwiel. Of gaat het hier om een kickr snap?
Nee is een core.
Alleen de quick release inderdaad, dus is allemaal niet onoverkomelijk, maar wel fijn als het compleet geleverd wordt. Heb met mijn eigen achterwiel het laatste jaar behoorlijk zitten frutten voor een kraakje verholpen was, dus aan die qr zit ik liever niet. Bovendien schijnt het ook nog wel zo te zijn dat je liefst een lekker stevige gebruikt, zoals Wahoo zie zelf ook meelevert.
Maar als de oplossing van Wahoo even duurt gaat er zeker even een qr ergens hier in huis af om alvast op te kunnen starten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Kluus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:36:
[...]
Ik vond in het verleden de "handicapped"/"Hare & Hounds" races wel een leuk spelletje, dan kan iedereen elkaar zien maar starten eerst alle D's paar minuten later alle C's, dan alle B's en tot slot alle A's. De bedoeling is dan dat je als categorie-blob samen werkt om de voorliggende categorieen in te halen voor het einde (of juist om weg te blijven). Dat concept past sowieso iets beter bij mijn niet-explosieve profiel dan de races die vaak toch uitmonden op een sprint :P. Wat dat betreft heb ik wel hoge verwachtingen van de nieuwe WTRL Chase race, zijn er nog meer die deze vandaag gaan doen?

Al zie ik wel dat de B groep op mijn timeslot nogal over-vertegenwoordigd is, dat is wel jammer. Mogelijk moet de auto-cat nog een beetje gaan leren...
Vanaf de zijlijn zag het er in ieder geval vermakelijk uit :+ Leuk concept waarbij je zowaar enige vorm van teamwork krijgt én uiteraard Eric Min met de winst ervandoor gaat...

Ik zou het bijna zelf eens gaan proberen, maar voorlopig hou ik het nog maar even bij zwift SYSTM natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Roozzz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:43:
[...]

Vanaf de zijlijn zag het er in ieder geval vermakelijk uit :+ Leuk concept waarbij je zowaar enige vorm van teamwork krijgt én uiteraard Eric Min met de winst ervandoor gaat...

Ik zou het bijna zelf eens gaan proberen, maar voorlopig hou ik het nog maar even bij zwift.
Zat jij te kijken? Ik zat net ook in die groep met Eric Min, was inderdaad erg leuk in onze B groep hadden we uiteindelijk een behoorlijke samenwerking waarbij iedereen af en toe even gas gaf en dan weer liet terug zakken. Zelf erg actief mee gedaan voor de groep waardoor ik op het einde niet veel meer kon waardoor ik als 32 ergens achterin onze groep ben gefinished. Dan ben ik gewoon maar blij onze team-overwinning, waar ik toch wel een bescheiden bijdrage aan heb geleverd voor mijn gevoel! ;)

Geen idee hoe het met de andere groepen ging maar de C's hadden uiteindelijk ook wel een mooi lopend groepje volgens mij die we pas tegen de finale inhaalden.Van de D's heb ik alleen maar losse plukjes voorbij zien komen helaas.

Het was in ieder geval weer leuk om te doen en dankzij de auto-cat geen last van sanbaggers die hele groepen vooruit slepen.

Wat bedoel je met je laatste zin? Dit is toch Zwift? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 01-12-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Kluus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:07:
[...]

Zat jij te kijken? Ik zat net ook in die groep met Eric Min, was inderdaad erg leuk in onze B groep hadden we uiteindelijk een behoorlijke samenwerking waarbij iedereen af en toe even gas gaf en dan weer liet terug zakken. Zelf erg actief mee gedaan voor de groep waardoor ik op het einde niet veel meer kon waardoor ik als 32 ergens achterin onze groep ben gefinished. Dan ben ik gewoon maar blij onze team-overwinning, waar ik toch wel een bescheiden bijdrage aan heb geleverd voor mijn gevoel! ;)

Geen idee hoe het met de andere groepen ging maar de C's hadden uiteindelijk ook wel een mooi lopend groepje volgens mij die we pas tegen de finale inhaalden.Van de D's heb ik alleen maar losse plukjes voorbij zien komen helaas.

Het was in ieder geval weer leuk om te doen en dankzij de auto-cat geen last van sanbaggers die hele groepen vooruit slepen.

Wat bedoel je met je laatste zin? Dit is toch Zwift? :?
Yes, mevrouw Roozzz reed ook mee in de B. Die deed wat mij betreft teveel werk aan de voorkant, maar dit soort meer TT efforts liggen haar goed. Maar er zat inderdaad in een goede samenwerking in de groep. Zelfs op de KOM werd er niet voluit doorgehaald. Naar mijn idee was dat de sleutel tot het resultaat, nu bleef de groep groot genoeg om echt veel snelheid te maken. Jammer genoeg te weinig over om voor de knikkers te sprinten, maar wel eerste dame geloof ik.

En die laatste zin heb ik zojuist aangepast... Waar het hart van vol is, loopt de mond van over zullen we maar zeggen. Ik bedoelde uiteraard Systm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-10 16:57
Roozzz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:24:
[...]

Yes, mevrouw Roozzz reed ook mee in de B. Die deed wat mij betreft teveel werk aan de voorkant, maar dit soort meer TT efforts liggen haar goed. Maar er zat inderdaad in een goede samenwerking in de groep. Zelfs op de KOM werd er niet voluit doorgehaald. Naar mijn idee was dat de sleutel tot het resultaat, nu bleef de groep groot genoeg om echt veel snelheid te maken. Jammer genoeg te weinig over om voor de knikkers te sprinten, maar wel eerste dame geloof ik.

En die laatste zin heb ik zojuist aangepast... Waar het hart van vol is, loopt de mond van over zullen we maar zeggen. Ik bedoelde uiteraard Systm :P
Poh, dan trapt de Mrs. fors door :+

Dit soort dingen zijn toch wel aanlokkelijk aan Zwift! Vermaak me momenteel nog prima met TR en netflix ernaast en de combi te duur/onnodig, maar dat spelelement blijft tof.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stufferdt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:18:
[...]

Dit soort dingen zijn toch wel aanlokkelijk aan Zwift! Vermaak me momenteel nog prima met TR en netflix ernaast en de combi te duur/onnodig, maar dat spelelement blijft tof.
Zeker ja, ik vond ook dat er aardig werd doorgetrapt in ons groepje, eerste dame is inderdaad een Nederlandse dus ik neem aan dat dat de vrouw van Roozzz is. Op de klim viel het inderdaad wel mee, dat was fijn dat de boel daar mooi bij elkaar gereden was ik verwacht zelfs dat er gewacht zou zijn als er toch veel uit elkaar getrokken was.

Dat is ook wel gelijk de valkuil van Zwift vind ik, ik merk nu alweer aan mezelf dat ik weer zin heb in het volgende "spelletje" terwijl ik in deze tijd van het jaar mezelf voor mijn gevoel een beetje koest moet houden en maar een of max twee van dit soort dingen per week zou moeten doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Stufferdt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:18:
[...]

Vertel mij wat... Ik ben maar aan een trainingsprogramma begonnen om der nog een beetje bij te houden :+

Maar inderdaad ik vind dit ook zeer aanlokkelijk van zwift!

[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 01-12-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 14:00
Goed, de Suito geïnstalleerd en wel. Het lijkt alsof er heel, maar dan ook heel lichte speling op de cassette zit. Het lijkt ongeveer een nageldikte te bewegen, iemand hier ervaring mee? Ik heb dit zowel met mijn oude ultegra 6800 cassette, maar ook met een nieuwe 105 7000 cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Reeker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:51:
Goed, de Suito geïnstalleerd en wel. Het lijkt alsof er heel, maar dan ook heel lichte speling op de cassette zit. Het lijkt ongeveer een nageldikte te bewegen, iemand hier ervaring mee? Ik heb dit zowel met mijn oude ultegra 6800 cassette, maar ook met een nieuwe 105 7000 cassette.
zijdelings of met de trapbeweging mee?
zijdelings zou in principe niet mogen, dan zit je lockring mogelijk niet strak genoeg (of je bent ergens een spacer tussen de kransjes vergeten, achteraan hoeft er geen bij 11 speed).
met de ketting richting mee, zou je op de splines een fractie speling kunnen voelen, met name bij de losse kransjes, maar veel kwaad kan dit niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
https://vimeo.com/652417023

Ik heb het geprobeerd te filmen. Het zou ook de vorm vd cassette kunnen zijn, maar liever het zekere voor t onzekere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Reeker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:

Ik heb het geprobeerd te filmen. Het zou ook de vorm vd cassette kunnen zijn, maar liever het zekere voor t onzekere
Je camera beweegt meer dan je cassette.. ik zie hier niks, maar kan ook aan mij liggen.. misschien dat iemand anders wel ziet wat je bedoelt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Reeker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:

Bedoel je de lichte golfbeweging die je ziet met het draaien? Dat is gewoon de vorm van de cassette, of meer de schakelhulpjes op de kransjes, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Thanks mannen! Mocht iemand anders nog een ander inzicht hebben let me know
Pagina: 1 ... 99 ... 162 Laatste