Goedemorgen,
Zijn er hier ook tweakers die ervaringen hebben met over verhitte Tacx Flux 2?
Vorige week zondag kocht ik een Elite Direto-XR, op basis van de diverse test en de accuratesse van de waarden. Op de eerste rit dacht ik een "slepend" geluid te horen, alsof er intern ergens wat aanliep. Toen zag ik op dinsdag ochtend bij het verplaatsen dat er allemaal kunststof bramen onder de trainer lagen.
Terug naar Mantel in Arnhem en ingeruild voor een Tacx Flux 2 smart. Lof voor de klantenservice, want ik ben uitstekend geholpen.
Met hernieuwd vertrouwen lekker gefietst tot zaterdag avond, ik ben lekker aan het trappen (de Alp du Zwift) en ik merk dat ik powerdrops krijg. De trainer schiet door, de weerstand valt weg. Omdat het enorm vervelend aanvoelt, de trainer van de netstroom afgehaald, opnieuw de app gestart en weer verder gegaan. Weer hetzelfde euvel. Daar gaat je vertrouwen weer....
Komt mijn jongste de kamer binnen lopen, "Papa je stinkt". Nou ik dacht valt wel mee, met de ventilator op je ruik je niet zo veel. Ondanks de nieuwe kalibratie ritje afgemaakt. Mijn jongste nog een keer "Papa je stinkt". Op laag vermogen gereden +/- 210 a 220 watt op 80 a 90 rpm, dus niet tergend langzaam.
Ik stap van de fiets af en de hele kamer ruikt naar verbrand materiaal. Blijkt dat de metalen schijf zo heet was dat je de hand er niet meer aan kon houden. Ventilator er maar op gezet om te koelen. Een dag later weer alles gereset:
app opnieuw geïnstalleerd.
nieuwe kalibratie
Tacx app, systeem controle, geen meldingen.
Even test fietsen en weer sloeg hij door bij 5% helling en weer schiet de trainer door.
Ik heb al contact opgenomen met Mantel, want ik voel me natuurlijk er niet helemaal fijn bij, binnen 1 week 2 fietstrainers terug brengen.
Heeft iemand van jullie de bovenstaande problemen ook een een keer gehad, en wat waren er de oplossingen voor?
Heeft iemand nog een andere suggestie? In de prijs range van deze trainers blijft alleen de Wahoo nog over, maar die heeft weer geen cadans sensor. Anders moet er weer veel geld bij.
Alvast dank voor het meedenken!!
[
Voor 0% gewijzigd door
tommy2005 op 22-11-2021 09:39
. Reden: typefoutjes ]