Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 97 98 99 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 29-11 22:46
@Kluit Ja, mee eens. Workouts die ik voorgeschoteld krijg met de 14day trail plan, zijn 40a50min, maar je voelt ze wel. Dikke prima.

Vanochtend voor werk de Who Dares gedaan. 52min met 3x 9,5min tegen FTP waarde aan, met in het begin van het blokje, midden in, en afsluitend een sprintje. 3 van zulkse blokjes waren ook wel genoeg.

[Voor 36% gewijzigd door Smotske op 19-11-2021 15:56]

• scraemus
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:06
Mistraller schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:31:
[...]

Elke maand 1 gratis rit; officieel 25km maar je kan gewoon doorfietsen tot je de rit beeindigt. (Als je account niet actief betaald is uiteraard)
Kinderen onder 16 helemaal gratis.
En vroeger kreeg je vouchers bij aanschaf van een trainer.

De 2 weken gratis voucher waar Kluus aan refereert heb ik nog, maar ik vraag me af of ik die nog kan verzilveren...maar dat weten we snel genoeg want dat ga ik binnenkort proberen.
(Ik heb ze op de kinder-accounts niet ontvangen, dus denk dat je betalend lid moet zijn/geweest)

Buiten deze genoemde: Nee. Er is op het zwift forum al jaren een request voor family license variant, en die zijn ze al jaren "aan het onderzoeken"....

Vroeger had je volgens mij nog "grandfathered" accounts, die betaalden de oude prijs, volgens mij kan dat niet meer.
En voor zover ik weet kan je ook niet meer in Dollars afrekenen....
Ik heb die voucher ook niet ontvangen (terwijl ik toch wel een actief account heb en elke maand netjes betaal...)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12:03
Kan me hier ook geen voucher herinneren.

Sinds kort via de wielenmaker uit Castricum een trial maand gekregen van TrainerRoad

- Geen "gameplay"
- Echt gericht op gestructureerd trainen

En dat is waar ik Zwift voor gebruikte, nu een weekje in gebruik en ik denk dat ik m'n Zwift account even pauzeer de komende tijd, en TR iig blijf gebruiken totdat m'n trainingsplan klaar is.

Ardennen Social Ride Weekeinde!

• nestcam
  • Registratie: augustus 2009
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Zwift in combinatie met een rollertrainer?

Ik ben nog maar net bezig op de rollertrainer, balans houden lukt nu wel goed, maar als ik in Zwift door een scherpere bocht ga val ik van mijn fiets, omdat je onwillekeurig mee gaat sturen, de enige oplossing is niet naar het scherm kijken. Ik ben benieuwd of hier op lange termijn aan te wennen valt of dat het gewoon niet echt samen kan.

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:42
Misschien was het alleen als lokkertje voor mensen die hun subscriptuion gepauzeerd hadden dan of zo... Het zat ook in een gewone mail, de eerste met onderwerp "A Scary Amount of Fun: October on Zwift"
Daarna werd ie nog enkele keren opnieuw gemaild, maar die mailtjes heb ik al weggegooid.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:03

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:53:
Misschien was het alleen als lokkertje voor mensen die hun subscriptuion gepauzeerd hadden dan of zo... Het zat ook in een gewone mail, de eerste met onderwerp "A Scary Amount of Fun: October on Zwift"
Daarna werd ie nog enkele keren opnieuw gemaild, maar die mailtjes heb ik al weggegooid.
Volgens mij had ik op dat moment mijn abbo actief, maar dat weet ik niet meer zeker. Het zou ook kunnen dat ik een actief account had maar dat ik de auto payment alvast had stop gezet...
nestcam schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:45:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Zwift in combinatie met een rollertrainer?

Ik ben nog maar net bezig op de rollertrainer, balans houden lukt nu wel goed, maar als ik in Zwift door een scherpere bocht ga val ik van mijn fiets, omdat je onwillekeurig mee gaat sturen, de enige oplossing is niet naar het scherm kijken. Ik ben benieuwd of hier op lange termijn aan te wennen valt of dat het gewoon niet echt samen kan.
Sorry, maar dit vind ik best grappig :P :X . Ik weet niet of je er aan went, want ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is een rollertrainer sowieso niet ideaal voor Zwift helaas omdat de rollers niet voldoende weerstand kunnen geven in alle situaties. Hoe geef je je vermogen door, zit er een PM in je rollers of heb je gewoon een PM op je fiets die je gebruikt?

Remmen is angst

• nestcam
Kluus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:22:
Sorry, maar dit vind ik best grappig :P :X . Ik weet niet of je er aan went, want ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is een rollertrainer sowieso niet ideaal voor Zwift helaas omdat de rollers niet voldoende weerstand kunnen geven in alle situaties. Hoe geef je je vermogen door, zit er een PM in je rollers of heb je gewoon een PM op je fiets die je gebruikt?
Ja het is ook best grappig om te zien en te doen. :)
Ik geef de power door met mijn power meter in mijn trapas. Op de roller zelf kan ik drie weerstanden instellen en kan hem dus ook best zwaar zetten. Maar de combi met Zwift vraagt wel veel van je concentratie en balans. Ik ben bang dat het er op neer gaat komen dat het geen goed plan is. Maar iig ga ik proberen mijn proefweek op Zwift zonder iets te breken door te komen.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

nestcam schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:50:
[...]

Ja het is ook best grappig om te zien en te doen. :)
Ik geef de power door met mijn power meter in mijn trapas. Op de roller zelf kan ik drie weerstanden instellen en kan hem dus ook best zwaar zetten. Maar de combi met Zwift vraagt wel veel van je concentratie balans en ben bang dat het er op neer gaat komen dat het geen goed plan is. Maar iig ga ik proberen mijn proefweek op Zwift af te maken.
Ja aan de andere kant heb je ook de Tacx Magnum waar je fiets ook vrij op staat en die expliciet bedoeld is voor virtuele ritten:

Die heeft dan wel hekjes aan de zijkant maar ik neem aan dat mensen daar uiteindelijk ook op kunnen fietsen zonder iedere bocht de hekken in sturen... Dus ik hoop inderdaad dat je nog kan wennen zonder al te grote ongelukken ;).

[Voor 6% gewijzigd door Kluus op 19-11-2021 21:57]

Remmen is angst

• nestcam
Ja je zou zeggen dat zo'n Tacx Magnum bijna op hetzelfde neerkomt, als fietsen op rollers met Zwift, dat geeft in elk geval de burger moet.

• Fmhaak
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 11:45
Hoi,

Ik heb een Garmin vivoactive 4, ik koppel deze met mijn 4iiii power/cadans meter als ik op de vivoactive fiets binnen selecteer. Dat gaat prima, echter wat ik ook opgeef bij wielomtrek de snelheid klopt nooit, altijd veel te hoog rond de 100km.

Wie weet raad?

Gr Frank

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-12 20:22
Speed sensor op je wiel? Of gebruik je een direct drive trainer?

Ik laat zwift uploaden naar Garmin en Strava aangezien ik ook en afwijking had. Ik mis dan wel de recovery en effort statistieken van Garmin maar dat is dan niet anders.

• Fmhaak
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 11:45
De data van de sunto t pakt het horloge niet, dus ik laat het horloge verbinden met de 4iiii, power en cadans meter.

Ik dacht dat als ik de juiste wielmaat opgeef dan de juiste snelheid berekent wordt, maar dat blijkt niet te werken. Is idd jammer dat je de recovery en effort data mis.

• Piet Krediet
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:36
rolandos582 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:16:
Voor de ervaringsdeskundigen, heeft Zwift nog wel eens korting op abonnementen?
Misschien nog een handige tip. Via de site van de Albert Hein krijg je 15% korting op App Store kaarten. Bij een kaart van €100,- dus een maandje Zwift gratis ;)

https://lekkerweglekkerth...pp-store-itunes-cards/13/

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:48
Piet Krediet schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:48:
[...]

Misschien nog een handige tip. Via de site van de Albert Hein krijg je 15% korting op App Store kaarten. Bij een kaart van €100,- dus een maandje Zwift gratis ;)

Volgens mij kan je niet betalen met Zwift op die manier, ik zag creditcard/paypal en vgm iDeal. Wel een interessante gedachtegang.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Piet Krediet
rolandos582 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:56:
[...]

Volgens mij kan je niet betalen met Zwift op die manier, ik zag creditcard/paypal en vgm iDeal. Wel een interessante gedachtegang.
Als je een abonnement op Zwift neemt via de App Store (in-app aankoop) kan je betalen met je iTunes tegoed. Werkt ook voor Disney+, iCloud, Netflix, etc.

• Mistraller
De 2 weken voucher uit oktober doet het ook in november nog prima.

Voor het geval iemand nog een lekker playlistje zoekt om rond de 90 rpm te fietsen: ik ga altijd lekker op deze.
https://open.spotify.com/...cA1Sm?si=3b0a5b4884a64b3f

---------------

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:43
Hmmm is er al een apart topic voor 'show je pain ave of indoor setup?' ben benieuwd hoe jullie het inrichten. Of is dat gewoon een kwestie van het topic doorscrollen?

Meh

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:46
Piet Krediet schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:48:
[...]

Voeg je dat tegoed gewoon toe en pakt iTunes het daaruit ipv vanaf een creditcard ofzo!?

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Piet Krediet
mhr-zip schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:47:
[...]

Voeg je dat tegoed gewoon toe en pakt iTunes het daaruit ipv vanaf een creditcard ofzo!?
Dat klopt helemaal. Zie deze link voor informatie:

https://support.apple.com/nl-nl/HT211187

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:28
dano_nl schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:11:
Hmmm is er al een apart topic voor 'show je pain ave of indoor setup?' ben benieuwd hoe jullie het inrichten. Of is dat gewoon een kwestie van het topic doorscrollen?
met een search op paincave vind je wel redelijk wat: Het grote indoor cycling topic

Hier verder niet zo bijzonder, een kickr core en een infinit R100 roeier naast elkaar met een 32" tvtje ervoor, een vacmaster recht voor de fiets + nog een kleine fan aan de zijkant.
klik aan/klik uit remote voor de vacmaster (de oude dus), remotes hangen met magneetjes binnen bereik aan een metalen stellingkast.

Trainerroad draai ik vanaf mijn telefoon met die met een garmin sticker gewoon op mijn stuur zit.

Strava

• dano_nl
ha vet! Toch wel heel leuk om inspiratie op te doen, thanks!
Prulleman schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:50:
[...]

met een search op paincave vind je wel redelijk wat: Het grote indoor cycling topic

Hier verder niet zo bijzonder, een kickr core en een infinit R100 roeier naast elkaar met een 32" tvtje ervoor, een vacmaster recht voor de fiets + nog een kleine fan aan de zijkant.
klik aan/klik uit remote voor de vacmaster (de oude dus), remotes hangen met magneetjes binnen bereik aan een metalen stellingkast.

Trainerroad draai ik vanaf mijn telefoon met die met een garmin sticker gewoon op mijn stuur zit.

Meh

• tommy2005
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Goedemorgen,

Zijn er hier ook tweakers die ervaringen hebben met over verhitte Tacx Flux 2?

Vorige week zondag kocht ik een Elite Direto-XR, op basis van de diverse test en de accuratesse van de waarden. Op de eerste rit dacht ik een "slepend" geluid te horen, alsof er intern ergens wat aanliep. Toen zag ik op dinsdag ochtend bij het verplaatsen dat er allemaal kunststof bramen onder de trainer lagen.

Terug naar Mantel in Arnhem en ingeruild voor een Tacx Flux 2 smart. Lof voor de klantenservice, want ik ben uitstekend geholpen.

Met hernieuwd vertrouwen lekker gefietst tot zaterdag avond, ik ben lekker aan het trappen (de Alp du Zwift) en ik merk dat ik powerdrops krijg. De trainer schiet door, de weerstand valt weg. Omdat het enorm vervelend aanvoelt, de trainer van de netstroom afgehaald, opnieuw de app gestart en weer verder gegaan. Weer hetzelfde euvel. Daar gaat je vertrouwen weer....

Komt mijn jongste de kamer binnen lopen, "Papa je stinkt". Nou ik dacht valt wel mee, met de ventilator op je ruik je niet zo veel. Ondanks de nieuwe kalibratie ritje afgemaakt. Mijn jongste nog een keer "Papa je stinkt". Op laag vermogen gereden +/- 210 a 220 watt op 80 a 90 rpm, dus niet tergend langzaam.

Ik stap van de fiets af en de hele kamer ruikt naar verbrand materiaal. Blijkt dat de metalen schijf zo heet was dat je de hand er niet meer aan kon houden. Ventilator er maar op gezet om te koelen. Een dag later weer alles gereset:

app opnieuw geïnstalleerd.
nieuwe kalibratie
Tacx app, systeem controle, geen meldingen.

Even test fietsen en weer sloeg hij door bij 5% helling en weer schiet de trainer door.

Ik heb al contact opgenomen met Mantel, want ik voel me natuurlijk er niet helemaal fijn bij, binnen 1 week 2 fietstrainers terug brengen.

Heeft iemand van jullie de bovenstaande problemen ook een een keer gehad, en wat waren er de oplossingen voor?

Heeft iemand nog een andere suggestie? In de prijs range van deze trainers blijft alleen de Wahoo nog over, maar die heeft weer geen cadans sensor. Anders moet er weer veel geld bij.

Alvast dank voor het meedenken!!

[Voor 0% gewijzigd door tommy2005 op 22-11-2021 09:39. Reden: typefoutjes]

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:07
tommy2005 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:37:

Heeft iemand nog een andere suggestie? In de prijs range van deze trainers blijft alleen de Wahoo nog over, maar die heeft weer geen cadans sensor. Anders moet er weer veel geld bij.

Ik heb geen ervaring met dit probleem. Enige wat ik wel weet is dat de kickr's een virtuele cadans meter hebben en deze erg accuraat is. Dus je hoeft niet perse een aparte cadans sensor te kopen.

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:13
Tijdje terug een Wahoo Kickr Snap gekocht om mee te gaan Zwiften, en gisteren voor het eerst gebruikt. Ik probeer 2x per week te gaan MTB´en en wil eigenlijk ook nog een avondje in de week op de trainer. Installatie van mijn racefiets op de Snap was een eitje. Maar daarna probeerde ik Zwift te installeren op mijn W10 laptop... ik ben zeker een uur bezig geweest om Zwift aan de praat te krijgen. Eerst kreeg ik een aantal javascript errors bij het inloggen op de app. Toen ik daar eenmaal een fix voor had gevonden, kreeg ik alleen een wit scherm na het starten van de launcher. Uiteindelijk dat ook gefixt. In de tussentijd nog op een android tablet geprobeerd, maar daar werd het wachtwoord niet gepakt. Uiteindelijk toch nog een uurtje gereden, wat me wel heel goed bevallen is.

Ik heb wel het idee dat het fietsen op de Snap zwaarder is dan buiten fietsen. Moest best wat moeite doen om 30km/u te rijden terwijl me dat buiten best aardig lukt. Uiteindelijk nog een keer opnieuw de spindown calibration gedaan, en voor m'n gevoel klopte het toen beter, alleen ben ik toen ook op een andere map gaan rijden.

Al met al na het gekloot met de setup van Zwift, was het een hele goede ervaring. Ga hier zeker mee verder. Even een ANT+ dongle of andere hartslagmeter kopen, want die kon ik niet koppelen.

• Roozzz
  • Laatst online: 17:51

Roozzz

Plus ultra

Goedemorgen,

[...]
Niet persoonlijk, maar een Brits teamgenootje heeft hier ook last van. Niet in de mate die jij beschrijft, maar wel dat de trainer er regelmatig domweg mee ophoudt in races met zwaar klimwerk. Nadat ie een half uurtje o.i.d. heeft staan afkoelen doet ie het weer normaal. Erg vervelend in races.

De situatie die jij beschrijft lijkt mij niet acceptabel en ik zou dus gewoon maar terug.

• Prulleman
dano_nl schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:54:
ha vet! Toch wel heel leuk om inspiratie op te doen, thanks!

[...]
nog meer!!!!
https://www.trainerroad.c...ets-see-your-paincave/375

Strava

• tommy2005
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Even een update over de over verhitte Tacx Flux 2 smart van eerder vandaag.

Ik heb hem vanmiddag terug gebracht naar Mantel Arnhem. Omdat het mijn 2de trainer in een week tijd was die ik terug bracht, had ik wel een beetje de zenuwen. Maar niets dan lof voor de service van Mantel!!

Ze namen de Flux 2 in en kwamen me ook nog eens financieel tegemoet bij de aanschaf van een andere trainer! Ze vonden het bijzonder vervelend en boden mij dat ongevraagd aan.

Nu ben ik de blije bezitter van een Tacx NEO 2T, net proef mee gedraaid..... wauw wat een feest, zelfs tegenover de Elite Direto XR en de Tacx Flux 2. Nog steeds een rib uit mijn lijf, maar gelukkig was mijn vrouw ook al gevallen voor het Zwiften, dus dat scheelt wel wat.

Ik heb mijn route voor morgen al uitgezocht met een hele boel hoogte meters in het verschiet.

Nog bedankt voor de suggesties van jullie op mijn eerste post.

• scraemus
Mistraller schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:45:
De 2 weken voucher uit oktober doet het ook in november nog prima.

Voor het geval iemand nog een lekker playlistje zoekt om rond de 90 rpm te fietsen: ik ga altijd lekker op deze.
https://open.spotify.com/...cA1Sm?si=3b0a5b4884a64b3f
Voor wat klimwerk ga ik altijd wel lekker op deze playlist: https://open.spotify.com/...MGelC?si=13c69ba5b376463b

• Sinnediii
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-11 17:28
goed om te weten, zaterdag de alpe op proberen te komen:)

• Mistraller
Als dit de oplossing is om de Alpe onder het uur te doen dan ga ik hem proberen :P

---------------

• Sinnediii
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-11 17:28
Ik ga voor onder de 2 uur :X
Mistraller schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:18:
[...]

Als dit de oplossing is om de Alpe onder het uur te doen dan ga ik hem proberen :P

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
#Team2UUR

Ardennen Social Ride Weekeinde!

• Michiel193
Bij het uitvoeren van een spindown op mijn Wahoo kickr core moet ik trappen tot 37km/h bij het bereiken van die snelheid staat er dat je moet stoppen met trappen met op de regel daaronder 'Kickr werkt minder' wat betekent dat?

[Voor 42% gewijzigd door Michiel193 op 23-11-2021 21:52]

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:39
[...]

Dan kun je beter een Soundcloud liveset opzetten van Thunderdome oid.

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:15
[...]
beter even kijken welke W/kg je de laatste keer hebt getrapt over de gehele klim. Daarna die gemiddelde W/kg delen door 3,2 x je gewicht als Zwift doping gewicht in Zwift invullen.
Voorbeeld je weegt volgens je Zwift opgave tot dusver 80kg en hebt de Alpe met een W/kg van 2,5 beklommen. Dan vul je als Zwift doping gewicht 2,5/3,2 x 80 = 62,5 kg in en je bent in ongeveer een uur boven >:)

• Mistraller
BartNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:07:
[...]

beter even kijken welke W/kg je de laatste keer hebt getrapt over de gehele klim. Daarna die gemiddelde W/kg delen door 3,2 x je gewicht als Zwift doping gewicht in Zwift invullen.
Voorbeeld je weegt volgens je Zwift opgave tot dusver 80kg en hebt de Alpe met een W/kg van 2,5 beklommen. Dan vul je als Zwift doping gewicht 2,5/3,2 x 80 = 62,5 kg in en je bent in ongeveer een uur boven >:)
Ik vul mijn bandjes wel met helium. Dan ben ik ook sneller boven. -O-

---------------

• tiswat
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 30-11 11:41
Na 4x een smart trainer te hebben gekocht (en steeds weer verkocht), nu toch weer overstag gegaan. Merk toch dat ik in het voorjaar niet op 0 wil beginnen. Kon maandag gelukkig nog een ritje buiten maken (45m) met een 4,25 watt/kg en dan heb ik dit jaar echt nog weinig gefietst. Zal misschien de 1200km aantikken.

Eens zien hoever ik kan komen met wél trainen.

• Stillekracht
  • Registratie: januari 2017
tiswat schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:03:
Na 4x een smart trainer te hebben gekocht (en steeds weer verkocht), nu toch weer overstag gegaan. Merk toch dat ik in het voorjaar niet op 0 wil beginnen. Kon maandag gelukkig nog een ritje buiten maken (45m) met een 4,25 watt/kg en dan heb ik dit jaar echt nog weinig gefietst. Zal misschien de 1200km aantikken.

Eens zien hoever ik kan komen met wél trainen.
Wil je een Neo 2T kopen? Ik ben dan bereid om hem straks over te nemen :)

Zonder gekheid......gewoon knop omzetten, lekker trainen en er van genieten.

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:15
tiswat schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:03:
maandag gelukkig nog een ritje buiten maken (45m) met een 4,25 watt/kg
ja 4,25 w/kg over 45 meter lukt mij ook nog wel ;)

• tiswat
BartNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:06:
[...]

ja 4,25 w/kg over 45 meter lukt mij ook nog wel ;)
Haha, 45 minuten natuurlijk :')
Stillekracht schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:08:
[...]

Wil je een Neo 2T kopen? Ik ben dan bereid om hem straks over te nemen :)

Zonder gekheid......gewoon knop omzetten, lekker trainen en er van genieten.
En een Tacx Neo heb ik een paar jaar geleden ook gehad haha. (Kreeg veel korting via een fiets merk)

[Voor 48% gewijzigd door tiswat op 24-11-2021 08:31]

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:56
Ik ben wel echt heullllll blij met m’n Kickr Bike zeg.

Maakt Zwiften zoveel leuker! Uitgebreide review volgt nog steeds, maar is echt veel prettiger dan mn Kickr Core.

• plong
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 30-11 10:35
Michiel193 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:21:
Bij het uitvoeren van een spindown op mijn Wahoo kickr core moet ik trappen tot 37km/h bij het bereiken van die snelheid staat er dat je moet stoppen met trappen met op de regel daaronder 'Kickr werkt minder' wat betekent dat?

[Afbeelding]
Slechte vertaling. De Kickr bolt gewoon uit tijdens het calibratieproces.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Goedemorgen,

[verhaal]

Heeft iemand van jullie de bovenstaande problemen ook een een keer gehad, en wat waren er de oplossingen voor?

Ik vermoed een maandag-morgen model. Ik heb ook een Tacx Flux 2 en kan daar rustig een uur op 300W fietsen zonder significante hittevorming of stinkluchtjes. Mogelijk zit er bij jou iets niet goed intern. Even omruilen.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• tiswat
Ik heb een Elite Suito-T besteld met een XDR body. Daar zitten 2 spacers bij, maar geen idee of ik die nodig heb. Weet iemand dat? Heb een 12 speed, dus gok dat ik 'm niet nodig heb.

• Mistraller
plong schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:57:
[...]

Slechte vertaling. De Kickr bolt gewoon uit tijdens het calibratieproces.
Slechte vertaling. De Kickr rolt gewoon uit tijdens het calibratieproces.

B)

---------------

• Prulleman
Mistraller schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:15:
[...]

Slechte vertaling. De Kickr rolt gewoon uit tijdens het calibratieproces.

B)
Uitbollen BETEKENIS & DEFINITIE
(onov ww; bolde uit; is uitgebold) 1 Belg.N. - rustig verder rijden, uit rijden, uitrollend tot stilstand komen, bv. na een wedstrijd.
https://www.ensie.nl/wielersportwoordenboek/uitbollen

Strava

• Mistraller
Prulleman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:36:
[...]

Uitbollen BETEKENIS & DEFINITIE
(onov ww; bolde uit; is uitgebold) 1 Belg.N. - rustig verder rijden, uit rijden, uitrollend tot stilstand komen, bv. na een wedstrijd.
https://www.ensie.nl/wielersportwoordenboek/uitbollen
Excuus, ik had mijn toetsenbord niet op Vlaams staan. :S

Nooit van gehoord dus...

---------------

• Prulleman
Mistraller schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:34:
[...]

Excuus, ik had mijn toetsenbord niet op Vlaams staan. :S

Nooit van gehoord dus...
ik zit hier wat dichter tegen de grens, dat scheelt ;)

Strava

• Michiel193
Prulleman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:34:
[...]

ik zit hier wat dichter tegen de grens, dat scheelt ;)
Ik trek in ieder geval de conclusie dat het slecht nieuws bericht is over de staat van de Kickr d:)b

• xGROOVER
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12:45
Ik heb sinds afgelopen weekend een tacx flux 2, ik krijg alleen de gradient verandering maar niet aan de praat.. Ik kalibreer hem via de tacx app en koppel hem daarna met zwift. Ik gebruik zwift icm mijn macbook pro, ik kan elke hellingen fietsen alsof het geen helling is. Ik heb zwift op max simulatie gezet dat bracht ook niks. Als ik hem via mijn garmin edge aan stuur voel ik wel de hellingen. Iemand hier ervaring mee of tips?

• plong
Wie heeft ervaring met Kick Climb en/of Elite Rizer? Plus/Minpunten.
Op Youtube al een hele hoop reviews bekeken, maar ik ben er nog niet aan uit of het nu wel zo'n meerwaarde is en of de steering van de Rizer het extra geld waard is.

Ik zit in het Wahoo ecosysteem en ben SYSTM gebruiker, dus de logica zou zeggen voor de Climb v1 te gaan, maar is voor mij geen verplichting.

• Prulleman
plong schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:39:
Op Youtube al een hele hoop reviews bekeken, maar ik ben er nog niet aan uit of het nu wel zo'n meerwaarde is en of de steering van de Rizer het extra geld waard is.

Ik zit in het Wahoo ecosysteem en ben SYSTM gebruiker, dus de logica zou zeggen voor de Climb v1 te gaan, maar is voor mij geen verplichting.
https://www.google.com/am...lation-accessory.html/amp

DCR.. de enige die hier antwoord op kan geven, niemand is zo gek om 2 van die dingen aan 6r schaffen.
xGROOVER schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:38:
Ik heb sinds afgelopen weekend een tacx flux 2, ik krijg alleen de gradient verandering maar niet aan de praat.. Ik kalibreer hem via de tacx app en koppel hem daarna met zwift. Ik gebruik zwift icm mijn macbook pro, ik kan elke hellingen fietsen alsof het geen helling is. Ik heb zwift op max simulatie gezet dat bracht ook niks. Als ik hem via mijn garmin edge aan stuur voel ik wel de hellingen. Iemand hier ervaring mee of tips?
Dubbel check of de Tacx app is afgesloten (en elk ander device met een connectie ook inactief is).
Het kan zijn dat de Tacx app de trainer in resistance mode houdt en dat daarom zwift niet de helling kan aansturen.

Ik heb het ook als ik Trainer road op mijn laptop in een andere kamer nog open heb staan (omdat ik de kalender aan het bekijken of bewerken was. En vervolgens een workout start vanaf mijn telefoon.. dat probeerde mijn telefoon bv 300 watt ERG aan te sturen en de laptop 120.. (of 1 of andere default). Dat gaat niet goed

Strava

• xGROOVER
Prulleman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:48:
[...]

DCR.. de enige die hier antwoord op kan geven, niemand is zo gek om 2 van die dingen aan 6r schaffen.
[...]

Dubbel check of de Tacx app is afgesloten (en elk ander device met een connectie ook inactief is).
Het kan zijn dat de Tacx app de trainer in resistance mode houdt en dat daarom zwift niet de helling kan aansturen.

Ik heb het ook als ik Trainer road op mijn laptop in een andere kamer nog open heb staan (omdat ik de kalender aan het bekijken of bewerken was. En vervolgens een workout start vanaf mijn telefoon.. dat probeerde mijn telefoon bv 300 watt ERG aan te sturen en de laptop 120.. (of 1 of andere default). Dat gaat niet goed
Ja dit had ik ook al gevonden op internet maar bracht me ook niets. Ook heb ik de verbinding via zwift companion geprobeerd maar nog steeds hetzelfde..

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:30

Phydomir

Dennis

Het is niet toevallig gewoon dat je een training start in ERG mode?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• LGU
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:19
Het lijkt erop dat mijn 'oude' iPad de geest heeft gegeven qua Zwift. Sinds de laatste 'Neokyo' update crasht de app na het inloggen. Op de wat nieuwere iPad is gebeurt dat niet en werkt de app stabiel.

Diverse zaken geprobeerd zoals extra geheugen vrij maken en de app opnieuw installeren maar na het kiezen van de log-in iedere keer hetzelfde resultaat: de app crasht.

Omdat iPad nummer 2 ook zakelijk gebruikt wordt is die niet altijd thuis / of is het moAigelijk deze te gebruiken voor Zwift (we fietsen met zijn 2-en thuis). Gisteravond dan ook de orientatie opgestart voor een andere oplossing en ik twijfel wat te doen en ben benieuwd naar jullie mening / ervaringen.

Mogelijkheden:
- nieuw iPad (2021 model), voordeel relatief goedkoop, nadelen slechts 3GB werkgeheugen en A13 soc. Vrees is dat ik snel tegen beperkingen aan loop van de groei / grote van de Zwift app.
- iPad Air (2020 model), voordeel A14 soc, 4GB werkgeheugen en iets groter scherm, nadeel € 200,- duurder en totaalprijs eigenlijk te hoog voor het doel.
- alternatieven? Graag jullie mening...

Grote voordeel van Zwift op de iPad is in mijn beleving dat ik op de fiets stap, verbinding met de Kick Core is er direct en je kunt beginnen met fietsen. Aan de slag gaan met bijvoorbeeld een laptop 'lijkt me' in ieder geval tijdrovender.

• Hartox
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:51
Er zijn ook veel mensen die gebruik maken van een Apple TV met een losse monitor, dat is ook nog een optie.

òÓ

• Phydomir

Phydomir

Dennis

LGU schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:45:
Grote voordeel van Zwift op de iPad is in mijn beleving dat ik op de fiets stap, verbinding met de Kick Core is er direct en je kunt beginnen met fietsen. Aan de slag gaan met bijvoorbeeld een laptop 'lijkt me' in ieder geval tijdrovender.
Dit is het enige waar ik iets over kan zeggen, maar het werkt via een laptop eigenlijk net zo makkelijk. Zwift starten, apparaten verbinden direct en je kan fietsen. Enige waar ik in combinatie met mijn Kickr Core tegenaan loop is dat de bluetooth verbinding niet super stabiel is. Meeste laptops hebben die via de Wifi module lopen en die is gewoon niet top. Eigenlijk is een ANT+ module wel een vereiste. Wat ik nu doe is gebruik maken van de companion app op devices te verbinden. Dat gaat stukken beter en stabieler. Wel een extra handeling.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• LGU
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:19
Hartox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:51:
Er zijn ook veel mensen die gebruik maken van een Apple TV met een losse monitor, dat is ook nog een optie.
Klopt ja, en relatief goedkope oplossing ook nog. Zou alleen betekenen dat ik de garage opnieuw moet inrichten want ergens moet er plek komen voor een (kleine) tv.

In het verleden waren er meen ik issue met het aantal bluetooht connecties naar de Apple TV, is dat gefixt?

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ligt eraan hoe je de laptop van plan bent neer te zetten en hoe je nu je ipad hebt.
Maar in principe is het beide redelijk portable en snel om zwift op te starten / weinig verschil. Voornaamste verschil is hoe/waar je 'm plaatst. Voor een ipad is een stuurmount een prima optie, voor de laptop mogelijk wat minder.

Veel makkelijker dan die 2 opties gaat het niet worden, tenzij je een fixed setup hebt zoals bijv. tv met appletv recht voor je fietstrainer.

Zelf kan ik zowel van een ipad gebruik maken als van mijn desktop pc (die op een bureau met wieltjes staat, en ik er makkelijk voor rol). Meestal zet ik zwift op de ipad aan het stuur, en een serietje of ander entertainment op de pc.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

Ik fiets altijd met de laptop. De ANT+ dongel zit standaard in een van de usb poorten, dus dan is het letterlijk een kwestie van openklappen, zwift aanslingeren en je kan er tegenaan. Alle verbindingen ed onthoudt ie gewoon. (Prik ik zelf ook nog een hdmi in om hem op tv te toveren, maar niet noodzakelijk)

For the time being kan je natuurlijk gewoon even de laptop proberen, misschien bevalt het wel ;)

• xGROOVER
Phydomir schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:42:
Het is niet toevallig gewoon dat je een training start in ERG mode?
Ik kies gewoon een rit uit van de 3 werelden

• scraemus
xGROOVER schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:38:
Ik weet niet hoe dit zit met de Tacx, maar voor mijn elite Direto geldt dat er meerdere devices koppelbaar zijn via Zwift en niet alle opties leiden tot een connectie die automatisch de weerstand aanpast, de meeste niet overigens. Misschien met de Tacx ook het geval?

• xGROOVER
scraemus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:11:
[...]

Ik weet niet hoe dit zit met de Tacx, maar voor mijn elite Direto geldt dat er meerdere devices koppelbaar zijn via Zwift en niet alle opties leiden tot een connectie die automatisch de weerstand aanpast, de meeste niet overigens. Misschien met de Tacx ook het geval?
Ik heb zowel de tacx als mijn cadans en hartslag verbonden.

• Mistraller
Het lijkt erop dat mijn 'oude' iPad de geest heeft gegeven qua Zwift. Sinds de laatste 'Neokyo' update crasht de app na het inloggen. Op de wat nieuwere iPad is gebeurt dat niet en werkt de app stabiel.

Diverse zaken geprobeerd zoals extra geheugen vrij maken en de app opnieuw installeren maar na het kiezen van de log-in iedere keer hetzelfde resultaat: de app crasht.

Omdat iPad nummer 2 ook zakelijk gebruikt wordt is die niet altijd thuis / of is het moAigelijk deze te gebruiken voor Zwift (we fietsen met zijn 2-en thuis). Gisteravond dan ook de orientatie opgestart voor een andere oplossing en ik twijfel wat te doen en ben benieuwd naar jullie mening / ervaringen.

Mogelijkheden:
- nieuw iPad (2021 model), voordeel relatief goedkoop, nadelen slechts 3GB werkgeheugen en A13 soc. Vrees is dat ik snel tegen beperkingen aan loop van de groei / grote van de Zwift app.
- iPad Air (2020 model), voordeel A14 soc, 4GB werkgeheugen en iets groter scherm, nadeel € 200,- duurder en totaalprijs eigenlijk te hoog voor het doel.
- alternatieven? Graag jullie mening...

Een laptopje gaat prima hoor, een goedkope ANT dongle van Ali werkt hier in elk geval prima, en als je geen ultrahoge framerate en resolutie nodig hebt, kan je prima zwiften met een ouder bakje. Mijn kinderen zwiften ook soms, die hebben een oude business laptop (Hp elitebook 840 G1) ergens uit 2014.

---------------

• scraemus
xGROOVER schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:13:
[...]

Ik heb zowel de tacx als mijn cadans en hartslag verbonden.
Wat ik bedoel is dat mijn Elite Direto meerdere opties geeft om mee te verbinden als ik de controllable wil instellen (ook als ik de power meter wil instellen maar dat terzijde), slechts een van die opties leidt bij mij tot een automatisch geregelde weerstand, de overige opties geven mij een soort weerstand die niet aangepast wordt.

• DialOut
  • Laatst online: 13:07
@LGU ik heb tot vorige maand een Samsung S5e gebruikt, prijs technisch misschien interessanter.
Nu een pc op tv, maar dat is vooral vanwege de omvang van het scherm.

• plong
Prulleman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:48:
[...]

[...]
Bedankt, maar uiteraard had ik dat ook zelf al gelezen als eerste bron.
Eenieder mag zijn ervaring met Climb en/of Rizer delen, meer specifiek dan graag m.b.t. de steering.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:45
Wellicht heb ik geluk, maar ik heb tot nu toe nog geen connectieproblemen gehad @ PC met een TP Link bluetooth 5.0 stickje. Was iets van 15 euro geloof ik en m'n PC stond eigenlijk toch alleen maar stof te happen. Nu kan ik gewoon PC aanzetten en zwiften. Als bonus ook nog eens vloeiender beeld (1660 Super vs zakelijke laptop). Alleen ik ga op termijn mijn Zwift setup weer naar zolder verhuizen. Dan wil ik misschien voor de Apple TV optie gaan. Meer dan 2 apparaten verbind ik toch niet (trainer en HRM band).

De wijzen komen uit het Oosten!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

plong schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:39:

Wat hoop je dat deze producten gaan bieden binnen SYSTM? Ik zie nog wel enig nut voor het klimmen. Maar bij sturen kan ik me echt niets voorstellen. Volgens mij zit dat niet in SYSTM, dus kan je dat ook metee vergeten... Blijft over het klimmen: ik zou voor de "goedkoopste" gaan.

[Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 25-11-2021 17:04]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NoepZor schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:56:
Wellicht heb ik geluk, maar ik heb tot nu toe nog geen connectieproblemen gehad @ PC met een TP Link bluetooth 5.0 stickje. Was iets van 15 euro geloof ik en m'n PC stond eigenlijk toch alleen maar stof te happen. Nu kan ik gewoon PC aanzetten en zwiften. Als bonus ook nog eens vloeiender beeld (1660 Super vs zakelijke laptop). Alleen ik ga op termijn mijn Zwift setup weer naar zolder verhuizen. Dan wil ik misschien voor de Apple TV optie gaan. Meer dan 2 apparaten verbind ik toch niet (trainer en HRM band).
De 1660 super kan het ultra graphics profiel op 4k aan toch? Als dat zo is ga je wel weer achteruit met een apple tv. Het is natuurlijk de vraag hoe belangrijk je dat vind maar persoonlijk hou ik er wel van dat alles er een beetje fris en fruitig uit ziet :).

Een appleTV is een mooie kant-en-klaar oplossing en natuurlijk prima om Zwift op te draaien, maar het zou mogelijk moeten zijn om voor hetzelfde budget een pc in elkaar te knutselen die veel betere prestaties in Zwift geeft, zie bijvoorbeeld de ZPCMR groep op facebook en hun "Frankenstein Build". Of anders gewoon je pc mee verhuizen naar zolder als die toch stof stond te happen...

[Voor 18% gewijzigd door Kluus op 25-11-2021 19:54]

Remmen is angst

• NoepZor
Kluus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:44:
[...]

De 1660 super kan het ultra graphics profiel op 4k aan toch? Als dat zo is ga je wel weer achteruit met een apple tv. Het is natuurlijk de vraag hoe belangrijk je dat vind maar persoonlijk hou ik er wel van dat alles er een beetje fris en fruitig uit ziet :).

Een appleTV is een mooie kant-en-klaar oplossing en natuurlijk prima om Zwift op te draaien, maar het zou mogelijk moeten zijn om voor hetzelfde budget een pc in elkaar te knutselen die veel betere prestaties in Zwift geeft, zie bijvoorbeeld de ZPCMR groep op facebook en hun "Frankenstein Build". Of anders gewoon je pc mee verhuizen naar zolder als die toch stof stond te happen...
Dat weet ik zo niet, wel wat schaduwen in beeld etc. Echter een grafisch hoogstandje is Zwift niet echt, maar super hoge framerates op de laptop (nvidia quadro chipje) heb ik niet bepaald. Voor het fietsen inderdaad minder belangrijk. Maar ik heb het idee dat bijv Battlefield 3 er beter uit ziet dan zwift en die draait al heel wat jaren mee.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NoepZor schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:03:
[...]

Dat weet ik zo niet, wel wat schaduwen in beeld etc. Echter een grafisch hoogstandje is Zwift niet echt, maar super hoge framerates op de laptop (nvidia quadro chipje) heb ik niet bepaald. Voor het fietsen inderdaad minder belangrijk. Maar ik heb het idee dat bijv Battlefield 3 er beter uit ziet dan zwift en die draait al heel wat jaren mee.
Het is inderdaad onvergelijkbaar met echte games inderdaad maar de schaduwen heb je niet op een apple tv en er zijn ook minder objecten als gras enzo in de berm. Of je het mist is persoonlijk, zoals ik al zei en (gelukkig) zijn er velen die er geen probleem mee hebben om het te draaien op een oude laptop, maar ik vind het zelf gewoon wel fijn als het (voor Zwift) in ieder geval op de max draait met een leuke framerate, ook al is dat niet te vergelijken met moderne games.

Ik Zwift zelf al sinds 2015 en heb het inmiddels al wel op alle soorten systemen gedraaid, een oude iMac, oude laptops, wisselende werk laptops, iPads, en zelf op een iPhone met een adapter naar de TV maar nu ik het eenmaal op mijn game PC draai zou ik het zelf toch niet meer anders willen, ook al start ik vervolgens Cyberpunk of Red Redemption 2 of zelfs een oudje zoals the Witcher 3 wat er allemaal uiteraard een stuk gelikter uit ziet.

Voor wat betreft zo goedkoop mogelijke hardware, OK je zal best iets duurder uit komen dan een apple TV maar je kunt specifieke spullen zoeken waar Zwift het toevallig een beetje lekker mee doet en dan hoeft het niet al te duur te zijn. Op die facebook pagina staan geloof ik wel wat guides er voor. Zelf heb ik het ook niet echt uitgeprobeert eerlijk gezegd, omdat ik de luxe heb dat in mijn "pain-cave" al een systeem staat wat zwaar overpowered is voor Zwift. ;)

[Voor 15% gewijzigd door Kluus op 25-11-2021 22:45]

Remmen is angst

• 82ndalltheway
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 16:57
Kom ik even lekker vloeken in de kerk :)
Wat is er zo leuk aan indoor fietsen? Ooit ging ik in de winter spinning doen, later nog een simpele Tacx gekocht. Beide doe ik niet meer, de trainer staat nog in de kelder.
Met de juiste fiets, kleding en instelling fiets ik het hele jaar door buiten. In de winter een beetje minder dan in de zomer, maar dat wordt ook gedicteerd door werkdrukte die eind van het jaar hoger is dan het begin/helft.
Daarbij kost het indoor fietsen een sloot geld. Een trainer voor de prijs waar veel mensen een complete fiets voor kopen, abbo op Zwift, Trainerroad of Fulgaz, nog wat hardware, speakers, Spotify abbo, ventilator. Voor dat geld kan ik heel veel slijtage onderdelen vervangen, naar de FM, naar de sportschool.
Lijkt zo zinloos, al is droog en warm fietsen natuurlijk wel comfortabel.
Overtuig mij eens? Doe zelf tussen 8000 en 11000 km per jaar. Dit jaar was 12000 km, alles buiten gefietst.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@82ndalltheway dat zal voor iedereen anders zijn. Voor mij persoonlijk: ik fiets ook het hele jaar buiten maar ik vind het ook leuk om een beetje competitief in groepjes te fietsen. Dat gaat in de lente en zomer prima buiten maar in de winter is dat een stuk minder, er zijn wel groepjes maar daar moet ik dan eerst 30km heen en terug in het donker, om dan een uurtje met 40km/h rondjes op een industrieterrein te rijden in de kou.

Dan spring ik liever even op de trainer om die "honger" naar een beetje competitie te stillen een of twee keer in de week. Dat vind ik gewoon leuk om te doen. De overige ritten maak ik wel zo veel mogelijk buiten.

Ik ben trouwens ook vandaag pas weer "begonnen", tot nu toe deed ik de hogere intensiteit ritten op de MTB, maar dat wordt me nu even te modderig.

Er zijn er inderdaad ook genoeg die het merendeel van hun ritten binnen doen, maar dat is ook niet echt mijn ding dus daar kan ik niet zo veel over zeggen. ;)

Oja, ik denk dat het op termijn alles bij elkaar niet duurder is dan een abonnement op de sportschool en de sportschool vind ik persoonlijk dan weer echt geen drol aan, dus zie het als een alternatief voor dat. Een goede trainer gaat bijna eeuwig mee en je hebt inderdaad nauwelijks slijtage onderdelen te vervangen. Op iedere aardappel kan je Zwift (of een van de alternatieven) draaien (tot op zekere hoogte, maar het kan altijd zie bovenstaande discussie ;)) dus iedereen heeft daarvoor al wel iets in huis.

Oja, als we met kilometers gaan strooien, ik zit dit jaar tot nu toe op precies 13172 km alleen buiten en 16000 met de virtuele nepkilometers erbij. ;)

[Voor 33% gewijzigd door Kluus op 25-11-2021 23:25]

Remmen is angst

• GerbenBK
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:32
82ndalltheway schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:44:
Wat is er zo leuk aan indoor fietsen? Ooit ging ik in de winter spinning doen, later nog een simpele Tacx gekocht. Beide doe ik niet meer, de trainer staat nog in de kelder.
Met de juiste fiets, kleding en instelling fiets ik het hele jaar door buiten. In de winter een beetje minder dan in de zomer, maar dat wordt ook gedicteerd door werkdrukte die eind van het jaar hoger is dan het begin/helft.
Daarbij kost het indoor fietsen een sloot geld. Een trainer voor de prijs waar veel mensen een complete fiets voor kopen, abbo op Zwift, Trainerroad of Fulgaz, nog wat hardware, speakers, Spotify abbo, ventilator. Voor dat geld kan ik heel veel slijtage onderdelen vervangen, naar de FM, naar de sportschool.
Lijkt zo zinloos, al is droog en warm fietsen natuurlijk wel comfortabel.
Overtuig mij eens? Doe zelf tussen 8000 en 11000 km per jaar. Dit jaar was 12000 km, alles buiten gefietst.
Waarom wil je overtuigd worden dan? Omdat je het weerbericht van morgen hebt gezien? :P

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Oja en dan nog ff:

Die simpele Tacx van vroeger hield echt niemand vol, niet zo vreemd dus dat die in je kelder is beland. De kracht van de huidige platformen is juist dat je geestelijk een beetje bezig gehouden wordt met een spelletje of specifieke training.

Spinning moest ook je ding zijn, ik vond daar altijd weinig aan. Ik vind dat de sportscholen sowieso de slag gemist hebben, die hadden veel eerder op interactievere lessen moeten inspelen. Een maatje van mij, die dat nog wel lang fanatiek heeft gedaan, kreeg eind 2019 nog de oprechte vraag van de spinning instructrice waar al zijn fietsmaten, die vroeger iedere winter trouw verschenen, gebleven waren. Ze had echt geen idee…

Remmen is angst

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als voornamelijk solo fietser, die er geen drol aan vind om door regen of harde wind te fietsen, heeft binnen fietsen nogal wat voordelen. Binnen is het altijd droog en windstil. Als ik nu vanuit werk thuis kom is het donker, dan ga ik niet meer buiten fietsen.
Qua trainingen is het met ERG mode ook erg makkelijk, maar als het goed weer is dan gaat dat buiten ook prima.
Stukje luiheid. Ik fiets ook wel eens binnen als het mooi weer is en ik geen zin heb om de fiets, die al op de trainer staat, er af te halen. Ook al kost dat misschien maar 5 minuten.

En qua kosten, tja. Alle accessoires en m'n kleding zijn bij elkaar ook duurder dan m'n fiets.

• 82ndalltheway
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 16:57
GerbenBK schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:56:
[...]

Waarom wil je overtuigd worden dan? Omdat je het weerbericht van morgen hebt gezien? :P
Overtuigen hoeft niet, ik snap echter niet zo goed wat de lol ervan is.
Zelf vind ik de afwisseling in seizoenen juist wel grappig. Droog en warm in de zomer, je drinkt liters vocht en zweet je te pletter. Koud in de winter, je merkt hoe je lichaam erop reageert, ijswater in je bidon etcetera.
Voor mij voelt indoor fietsen toch beetje als niet naar buiten willen, want je zou eens nat of koud worden. Regen maakt mij niet zoveel uit, jack aan, waterafstotende lange broek, waterbestendige overschoenen.
Maar ik wil gewoon eens weten wat de lol van indoor fietsen is, overstappen is nog niet aan de orde.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@82ndalltheway Iedereen staat daar dus anders in. Ik kom dus ook graag en vaak nog buiten, maar soms vind ik het ook wel lekker om niet dat wintertenue aan te trekken, weer een van de standaard rondjes in de miezer te doen en dan op de deurmat weer mijn kleren uit te wringen voor ik naar binnen mag.

Op die momenten is het fijn dat je even ineen bibshort kan schieten en snel tussendoor in een willekeurig verloren uurtje een race of de beklimming van een alpencol kan simuleren, dingen die ik buiten niet zo maar on-the-fly kan doen. Dan heb ik ook weer meer zin om de volgende dag wel die sneeuwbui te trotseren.

Een ander komt inderdaad liever even helemaal niet buiten of wil veel efficienter teainen in minder beschikbare tijd, iets waar binnen zich ook beter voor leent.

Allemaal prima toch? Laat iedereen een beetje in zijn waarde, zo lang je lol hebt. Het lijkt nu een beetje alsof je gewoon een soort van erkenning zoekt of je beter voelt dan anderen omdat jij met “de juiste mentaliteit” 12000 kilometer per jaar buiten kan fietsen.

[Voor 3% gewijzigd door Kluus op 26-11-2021 07:26]

Remmen is angst

• Prulleman
Kluus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:22:
[...]
of wil veel efficienter trainen in minder beschikbare tijd, iets waar binnen zich ook beter voor leent.
[...]
Voor mij precies dit!
Kom nog steeds buiten, maar heerlijk om in de avond als de kids op bed liggen een goeie workout te doen. Of op een druilerige zondag ochtend

Strava

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:07
Voor de mensen die op zoek zijn naar een trainer. Vandaag is een mooi moment om te bestellen.

Neo 2 859: https://www.bol.com/nl/nl...pICA.4_12.28.ProductTitle

Kickr Core 649:
https://www.bol.com/nl/nl...pICA.4_12.25.ProductTitle

• GerbenBK
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:32
82ndalltheway schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:43:
[...]

Zelf vind ik de afwisseling in seizoenen juist wel grappig. Droog en warm in de zomer, je drinkt liters vocht en zweet je te pletter. Koud in de winter, je merkt hoe je lichaam erop reageert, ijswater in je bidon etcetera.
Voor mij voelt indoor fietsen toch beetje als niet naar buiten willen, want je zou eens nat of koud worden. Regen maakt mij niet zoveel uit, jack aan, waterafstotende lange broek, waterbestendige overschoenen.
Maar ik wil gewoon eens weten wat de lol van indoor fietsen is, overstappen is nog niet aan de orde.
Ik fiets ook al jaren door in de winter (jaarlijks rond 10k), dit jaar voor het eerst ruimte voor een indoor setup in ons nieuwe huis. Ik ben inderdaad blij dat ik niet meer naar buiten hoef als het donker, minder dan 4 graden, waterkoud en regenachtig is. Dat zijn woon-werk ritjes waar ik nog steeds huiverig aan terug denk (en ja, ik had de goede kleding :)).

Bijkomend voordeel is makkelijker meer gestructureerd trainen (intervallen etc). Daar ben ik nu een beetje mee aan het experimenteren. Dat is voor mij weer een hele nieuwe dimensie aan het fietsen en bevalt me tot nu toe erg goed.

• NoepZor
82ndalltheway schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:43:
[...]

Omdat ik de lol ook niet zie van in het donker door guur herfstweer te ploegen. Ik probeer in het weekend een rondje op de MTB te rijden (als is die doormidden nu) en dan doordeweeks een paar keer te Zwiften. Dit doe ik als vervanging van bijv. spinning bij de sportschool. In die vergelijking vind ik Zwift nuttiger en leuker.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@GerbenBK dat is ook nog eens zo, je krijgt binnen een veel beter gevoel over je eigen kunnen omdat je je nergens anders op hoeft te concentreren en je dieper kan gaan (ik dan toch in ieder geval). Je kan ook echt letten op je ademhaling, en trapefficientie en wat dit doet met je hartslag en vermogens output, buiten lukt dat toch vaak wat minder omdat je dan ook op andere zaken moet letten, maar je hebt er buiten wel iets aan als je je lichaam een beetje kent, net als dat het ook weer nuttig is om buiten je stuurkunsten te blijven onderhouden.

Het vult elkaar aan wat mij betreft, niets mis met regelmatig binnen trainen of je nu een "buiten-bever" bent of niet.

[Voor 11% gewijzigd door Kluus op 26-11-2021 10:44]

Remmen is angst

• NoepZor
Michaelg schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:47:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een trainer. Vandaag is een mooi moment om te bestellen.

Kickr Core 649:
Ook de Flux S (489) en Flux 2 (599) zijn in de aanbieding:
https://www.bol.com/nl/nl...73+4285930896/?rating=all

• Bacchus
  • Laatst online: 15:35
Dat is wel de laagste prijs die ik de afgelopen drie jaar heb gezien voor een Flux S. (En ik heb het bijgehouden) Bike-Discount zat sinds de zomer al op 508 maar is nu ook naar 592 gezakt.

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15:01
Mannen, ook ik ben op zoek naar een goede direct drive trainer. Ik ben aan het kijken naar de:

- Elite Suito (t)
- Wahoo Kickr Core
- DARE2RIDE FUEGO 1.0 (evt, alhoewel ik weinig goeds over lees)

Wat is jullie advies/ervaring hiermee? De Flux serie lees ik slechte dingen over

• Reeker
Michaelg schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:47:

Kickr Core 649:
https://www.bike24.com/p2287842.html

Hier is de KICKR core voor 609 te bestellen

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:55
Ik heb een Neo 2T aangevinkt bij Bike24. Dat stelt me instaat om mijn fiets met powermeter van de Elite Turbo Muin B+ af te halen. Ben benieuwd wat dat ding (de elite) nog opbrengt, hoop iets van 175 ekkies. Staat te koop dus. De TS van dit topic gaat dus eindelijk ook full smart ;-)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:58:
Ik heb een Neo 2T aangevinkt bij Bike24. Dat stelt me instaat om mijn fiets met powermeter van de Elite Turbo Muin B+ af te halen. Ben benieuwd wat dat ding (de elite) nog opbrengt, hoop iets van 175 ekkies. Staat te koop dus. De TS van dit topic gaat dus eindelijk ook full smart ;-)
Fijn ding, ik heb nog de orginele, werkt echt perfect! Mooie aanbieding ook, volgens mij nog nooit zo goedkoop geweest!

Remmen is angst

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Reeker schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:29:
Mannen, ook ik ben op zoek naar een goede direct drive trainer. Ik ben aan het kijken naar de:

- Elite Suito (t)
- Wahoo Kickr Core
- DARE2RIDE FUEGO 1.0 (evt, alhoewel ik weinig goeds over lees)

Wat is jullie advies/ervaring hiermee? De Flux serie lees ik slechte dingen over
Als je snel bent kan je nog een Tacx Neo 2 scoren voor 889 bij Mantel. Vandaag zelf besteld.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Reeker
Microkid schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:19:
[...]

Als je snel bent kan je nog een Tacx Neo 2 scoren voor 889 bij Mantel. Vandaag zelf besteld.
Helaas, net wat te duur. Maar geweldig spul zeg, gefeliciteerd :) ik heb net de Elite Suito besteld

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:55
Microkid schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:19:
[...]

859 op bol.com he, zie boven je.
Ietwat off topic, maar bike24 is ook all-in in de fietsschoenen, van shimano, mocht je nog een indoor paar nodig hebben.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• dano_nl
Misschien wat simpele vraag maar ik heb de racefiets van m'n vriendin op de trainer gezet:
https://www.decathlon.nl/...ng_app&utm_content=301919

Nu heeft deze twee lekke binnenbanden en ik kom er niet uit welke maat binnenband ik nodig heb?

Daarnaast wil ik graag een trainingsband er om leggen maar kom ook daar niet uit de maten?

Heeft iemand een idee welke ik dan moet pakken? (liefst decathlon, kan ik die morgen ff oppikken)

[Voor 6% gewijzigd door dano_nl op 26-11-2021 21:26]

Meh

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

700x25 of 700x28 zit er nu op, aldus de beschrijving. Behoorlijk standaard dus dat moet lukken bij de decathlon. Deze zal prima zijn: https://www.decathlon.nl/...-168766?mc=8487133&c=ROOD

• Mistraller
dano_nl schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:26:
Misschien wat simpele vraag maar ik heb de racefiets van m'n vriendin op de trainer gezet:

Nu heeft deze twee lekke binnenbanden en ik kom er niet uit welke maat binnenband ik nodig heb?

Daarnaast wil ik graag een trainingsband er om leggen maar kom ook daar niet uit de maten?

Heeft iemand een idee welke ik dan moet pakken? (liefst decathlon, kan ik die morgen ff oppikken)
700x25c is prima. Wel om de paar 100km even reinigen, want door het contact met de rol komt er een grijzig laagje op en dat is ietswat glad. Ik doe altijd met een heel klein beetje wasbenzine. (Niet te veel, dat vind je band niet leuk denk ik). Alweer heel wat duizenden km op dit bandje gereden in elk geval. Vergeet niet om je rol los te maken na het fietsen, anders krijg je een deuk in de band. Gaat wel weer weg, maar als je daarmee gaat trainen voel je het deukje heel duidelijk.

Let op dat decathlon ook een 27,5 inch trainingsbandje heeft.

---------------

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 29-11 22:46
82ndalltheway schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:44:

Wanneer ik wil/kan fietsen (ivm ploegendienst) en ik heb geen 3uur de tijd, en het klote weer is, kan ik toch een uurtje effectief sporten. Doe soms maar 20min sessies. Eten in de oven, op de trainer, snel douchen, en ik zit met bevende benen aan mn bordje :9 :o

Ik houd geen rekening met wanneer ik kan fietsen omwille het weer of iets anders, maar ik fiets wanneer ik wil :9

[Voor 9% gewijzigd door Smotske op 27-11-2021 01:30]

• magic_nl
  • Laatst online: 16:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

dano_nl schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:26:

Voor binnenbanden gewoon deze.
Goedkoop en prima kwaliteit.

https://www.decathlon.nl/...entiel-48-mm/_/R-p-306350

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• mhr-zip
Die zijn prima.

Enige nadeel zijn (uit mijn hoofd).
- Ventiel is niet uitneembaar en dus niet te verlengen voor hoge velgen.
- Zijn wat groot/zwaar, dus ik wil ze liever niet in mijn zadeltasje/jerseypocket.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• mhr-zip
Dat gaat niet, er gaat niks boven buiten fietsen.

Wat indoorfietsen mij brengt is veel ritjes die ik anders niet gefietst zou hebben.

- Tijdens oppassen op kinderen.
- 'S Avonds laat in de winter als de kinderen op bed liggen (na 20:30/21:00).
- Ff gauw in de pauze tijdens het thuiswerken.
- Op "papadag" ben ik echt f*cked als ik pech heb als ik de kids van school moet halen (bandje is wel te fixen, maar ben ook wel eens langer bezig geweest).
- Ik fiets vaker, maar de ritjes zijn wel korter (wat voor gepolariseerd trainen helemaal niet erg is, als je die korte ff hard traint en bijv in weekend je duur rit doet).

- Wat ik niet echt doe, maar wat wel goed kan is heel gestructureerd trainen (tegen het auti aan).

Dus ik heb er geen spijt van dat ik een trainer gekocht heb, maar waar ik vroeger nog wel eens een met regen weg reed (waar niks mis mee is), is de zin daarin wel tot onder het minimum gedaan.

Maar toen ik nog geen kids had en "altijd" kon gaan fietsen had ik niet zo 1-2-3 een indoor trainer gekocht.

Pagina: 1 ... 97 98 99 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee