Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 97 98 99 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hartox
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:44
Phydomir schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:27:
[...]

Dat laatste heb ik zeker niet. Hoe harder het vliegwiel gaat hoe meer je hem hoort natuurlijk maar zeker geen extreme trillingen. Zolang je Kickr waterpas staat zou dat niet mogen.
Nee, dat was ook mijn idee. Ik ga wel weer een mailtje terug sturen dat ik het niet accepteer en een ander exemplaar wil. Bedankt voor jullie reacties. :)

òÓ

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Hartox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:22:
[...]

Nee, dat was ook mijn idee. Ik ga wel weer een mailtje terug sturen dat ik het niet accepteer en een ander exemplaar wil. Bedankt voor jullie reacties. :)
Gebruik je een mat? Op wat voor vloer staat hij?

• Hartox
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:44
Zonder mat, op een laminaatvloer (ik denk dat er een oude houten vloer onder zit).

òÓ

• scraemus
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:06
Hartox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:42:
Zonder mat, op een laminaatvloer (ik denk dat er een oude houten vloer onder zit).
Dat is wel een lekkere klankkast als je het mij vraagt....

https://www.strava.com/athletes/5891551

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 30-11 13:46
Als het goed is komt morgen de Elite Suito T binnen, zo nog even een casette bestellen. Heb nu een ultegra 11-32 op mijn fiets zitten, las hier al dat voor een trainer een 105 11-32 ook prima is. Zijn er nog alternatieven? Ben niet zo thuis in die onderdelen.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

scraemus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:15:
[...]

Dat is wel een lekkere klankkast als je het mij vraagt....
Ja dan gaat alles resoneren. Een mat is volgens mij wel redelijk essentieel

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:49
Smotske schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 04:38:
Vandaag de 74day trail begonnen van Wahoo SYSTM. Gelijk begonnen met een 4dp test om te kijken hoe ik er voor stond.

Test ging wel oké, was weer wat huiverig voor z’n test als altijd, en gezien ik net hersteld was van een flinke kater gisteren, klaag ik niet.

[Afbeelding]

Erg mooi weer gegeven die test, flink wat actie op het scherm wat mij voldoende bezig hield. Met Zwift altijd YT of een podcast er bij. Met dit niet nodig.

Uiteindelijk ben ik een aanvaller. Duusss.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Flink werk aan m’n VO2max dus. Vanaf morgen start ik met het 14dagen “get to know SYSTM” plan.
Ik vraag mij wel af hoe het dan precies werkt, heb de test ook gedaan en ik ben blijkbaar een Time Trialist en mijn weakness is hetzelfde als die van jou.

• Kluit
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:52
kwiebus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:53:
[...]

Ik vraag mij wel af het dan precies werkt, heb de test ook gedaan en ik ben blijkbaar een Time Trialist en mijn weakness is hetzelfde als die van jou.

[Afbeelding]
Je sterkte is anders. Jouw FTP ligt namelijk een stuk hoger.
Ik dacht dat gewicht ook werd meegenomen, maar dat weet ik niet zeker. Bijvoorbeeld, voor klimmen als sterkte.

Interessant om al die verschillen tussen mensen te zien 😊

Steam: McKluit

• BertP
De Elite Suito bij Amazon voor €400 is bij mij gecancelled omdat de leverancier niet kon leveren (aldus Amazon). Nu storten ze binnen x werkdagen het aankoopbedrag terug.

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 29-11 22:46
kwiebus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:53:
[...]

Ik vraag mij wel af hoe het dan precies werkt, heb de test ook gedaan en ik ben blijkbaar een Time Trialist en mijn weakness is hetzelfde als die van jou.

[Afbeelding]
Ik las op engelstalige forums, en reddit ( :D ) dat het dan ligt aan de verhouding FTP en MAP. De MAP zou minstens 115% van de FTP "moeten" zijn. Mocht dat niet zo zijn, vind Wahoo dat je weakness.

@Stufferdt ... uuh, chunky boy hier. 96kg. Met de week 0,5kg minder. In het voorjaar had ik een (zwift)FTP waar ik eenzelfde W/kg verhouding had. In de zomer vond ik mij zelf sterker op de fiets, maar nu ik wat kilo's kwijt ben toch ook wat power in de benen, terwijl ik dat wel zo veel mogelijk probeer te compenseren. Maar fitness nu ook veel meer :9

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:35
Ben begonnen met 109 kg in augustus met fietsen. Denk FTP van 170. Weeg nu 100 kg en Zwift heeft bepaald dat mijn FTP nu 225 is.

Hoe precies dit is weet ik niet maar dat ik voorruit ga merk ik wel. Alleen door mijn gewicht is w/kg nog niet heel hoog.

Maar gaan lekker door voel me er erg goed bij. Fiets op de Wahoo kickr bike en deze bevalt erg goed. Volgend jaar denk ik ook een racefiets aanschaffen voorbuiten.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:30
k1978 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:35:
Ben begonnen met 109 kg in augustus met fietsen. Denk FTP van 170. Weeg nu 100 kg en Zwift heeft bepaald dat mijn FTP nu 225 is.

Hoe precies dit is weet ik niet maar dat ik voorruit ga merk ik wel. Alleen door mijn gewicht is w/kg nog niet heel hoog.

Maar gaan lekker door voel me er erg goed bij. Fiets op de Wahoo kickr bike en deze bevalt erg goed. Volgend jaar denk ik ook een racefiets aanschaffen voorbuiten.
zijn een aantal berekeningen voor, de meeste gebruikte is kijken wat je 20 minuten kan en daar dan 95% van nemen voor je FTP.

Dus als je in een zwift ritje een keer 20 minuten lang 237 watt hebt gereden, geeft zwift je een FTP update naar
237*0,95 = 225

Strava

• k1978
Bedankt voor de uitleg 👍

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
BertP schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:21:
Als het goed is komt morgen de Elite Suito T binnen, zo nog even een casette bestellen. Heb nu een ultegra 11-32 op mijn fiets zitten, las hier al dat voor een trainer een 105 11-32 ook prima is. Zijn er nog alternatieven? Ben niet zo thuis in die onderdelen.
Op mijn oude trainer, zonder ergmode, vond ik een 11-28 een stuk aangenamer om steeds in de juiste cadans te trappen ipv de 11-32 die ik er eerst had opgezet. Je goedkoopste optie is idd een 105 (11 speed) cassette.

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• Pelox
  • Nu online
Hi, hardloper hier..

in verband met een chronische blessure wil ik meer afwisselend gaan trainen naast het hardlopen, ik train gemiddeld 5 a 6x per week, hiervan wil ik 1 a 2x per week gaan fietsen. Ik heb al een crosstrainer in huis en kijk nu naar een smart bike. De combinatie met zwift of een vergelijkbaar programma lijkt mij heel leuk. Nu zit ik een beetje rond te kijken maar er zijn zo veel verschillende soorten smart bikes tegenwoordig.. Ik zoek dus een complete indoor bike, niet alleen een losse trainer. Ik heb namelijk geen racefiets om aan te sluiten en heb ook geen interesse om er 1 aan te schaffen.

Wat is nou een leuke zwift compatible indoor bike voor rond de 1000 en max 1500 euro? Een Wahoo Kickr bike of een Tacx Neo lijkt me heel tof, maar ja... die zijn vrij prijzig zeg maar. Ik hou van hard trainen, dus het ding moet niet na 6 maanden uit elkaar vallen..

Ik zag ook de Renpho ai bike, zou dat wat kunnen zijn?

[Voor 4% gewijzigd door Pelox op 10-11-2021 17:53]

Sell the dip

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15:42

Stufferdt

Oe ist?

Pelox schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:51:
Hi, hardloper hier..

in verband met een chronische blessure wil ik meer afwisselend gaan trainen naast het hardlopen, ik train gemiddeld 5 a 6x per week, hiervan wil ik 1 a 2x per week gaan fietsen. Ik heb al een crosstrainer in huis en kijk nu naar een smart bike. De combinatie met zwift of een vergelijkbaar programma lijkt mij heel leuk. Nu zit ik een beetje rond te kijken maar er zijn zo veel verschillende soorten smart bikes tegenwoordig.. Ik zoek dus een complete indoor bike, niet alleen een losse trainer. Ik heb namelijk geen racefiets om aan te sluiten en heb ook geen interesse om er 1 aan te schaffen.

Wat is nou een leuke zwift compatible indoor bike voor rond de 1000 en max 1500 euro? Een Wahoo Kickr bike of een Tacx Neo lijkt me heel tof, maar ja... die zijn vrij prijzig zeg maar. Ik hou van hard trainen, dus het ding moet niet na 6 maanden uit elkaar vallen..

Ik zag ook de Renpho ai bike, zou dat wat kunnen zijn?
Mijn eerste gedachte was een tweedehands wattbike, maar die zitten boven 2k.

Dcrainmaker.com al bezocht voor suggesties? Goedkoopste is toch echt losse trainer en marktplaatsfietsje.

Maar God es van ons p'rochie en riedt met de fiets"

• Pelox
  • Nu online
Stufferdt schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:00:
[...]

Mijn eerste gedachte was een tweedehands wattbike, maar die zitten boven 2k.

Dcrainmaker.com al bezocht voor suggesties? Goedkoopste is toch echt losse trainer en marktplaatsfietsje.
Tja.. ik denk het ook. Misschien toch een simpele hometrainer of zo.

[Voor 198% gewijzigd door Pelox op 10-11-2021 23:07]

Sell the dip

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Inderdaad, gewoon fietstrainer + fiets. Al die indoor bikes zijn m.i. reteduur.
Fietstrainer wellicht interessant om even black friday af te wachten.

Heb zelf recent de hier regelmatig gedeelde tacx uit de ING rentepuntenwinkel gekocht: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486

En dan gewoon een fiets die past, van marktplaats of een niet-te-dure nieuwe.

Je hebt ook niet toevallig een MTB ofzo die je erop kunt zetten? Hoeft geen racefiets te zijn, als het maar met derailleur werkt.

• chento12
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11:20
Futurumshop alles 5 procent korting via app vandaag. Wahoo kickr core 692+gratis xand trainer mat. Of nog 20€ korting via code die veel hebben liggen nog ipv mat. Twijfel om nog te wachten tot black friday

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Pelox schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:06:
[...]

Tja.. ik denk het ook. Misschien toch een simpele hometrainer of zo.
Ik zou persoonlijk niet aan een hometrainer beginnen, die kan je meestal niet met software als Zwift, TR, SYSTM etc gebruiken en dan wordt het denk ik vrij snel weer het ouderwetse "doel-loos trappen tegen een blinde muur" wat niemand ooit heeft vol gehouden ;).

Binnen jouw budget lijkt het me prima mogelijk een goede trainer/simpele fiets combinatie te vinden.
Bijvoorbeeld (gewoon maar even wat ik zo snel vind onder de 1500 euro en wat direct verkrijgbaar is, niet per se een advies en waarschijnlijk kan het nog goedkoper):
https://www.mantel.com/sensa-romagna-tiagra
https://www.mantel.com/tacx-flux-s-smart-t2900s-fietstrainer

Met als bijkomend voordeel dat je de fiets nog mee naar buiten kan nemen mocht je het onverhoopt toch nog leuk gaan vinden. Helaas is de fietsmarkt momenteel nog steeds een beetje gaar vrees ik, dus je moet misschien wel een beetje zoeken als je een écht goede deal wil.

[Voor 14% gewijzigd door Kluus op 11-11-2021 10:47]

Remmen is angst

• Pelox
  • Nu online
defusion schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:10:
Inderdaad, gewoon fietstrainer + fiets. Al die indoor bikes zijn m.i. reteduur.
Fietstrainer wellicht interessant om even black friday af te wachten.

Heb zelf recent de hier regelmatig gedeelde tacx uit de ING rentepuntenwinkel gekocht: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486

En dan gewoon een fiets die past, van marktplaats of een niet-te-dure nieuwe.

Je hebt ook niet toevallig een MTB ofzo die je erop kunt zetten? Hoeft geen racefiets te zijn, als het maar met derailleur werkt.
Ja ik heb wel een mtb maar die gebruik ik regelmatig buiten.

Sell the dip

• scraemus
Pelox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:33:
[...]

Afhankelijke van de fietstrainer kost op/af een paar minuten werk, dus best een optie lijkt mij in dit geval...

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:38

Roozzz

Plus ultra

Pelox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:33:
[...]

Dan zou ik gewoon een direct drive trainer aanschaffen, met een paar keer oefenen staat alles binnen een paar minuten klaar.

Indoor bikes zijn hartstikke mooi, maar ook nogal duur. En een domme fiets/hometrainer zou ik je echt ontraden. Daar is de lol heel snel vanaf.

[Voor 19% gewijzigd door Roozzz op 11-11-2021 10:43]

• Prulleman
scraemus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:41:
[...]

Afhankelijke van de fietstrainer kost op/af een paar minuten werk, dus best een optie lijkt mij in dit geval...
Een MTB wordt wel wat viezer natuurlijk, wat lastig kan zijn als je vaak wisselt.
Ook moet je wel rekening houden met je gearing.. een MTB met 2x voor is beter te doen in Zwift dan een moderne 1x setup. (voor workouts in ERG mode maakt het weer niks uit)

Een oude 2ehands fiets + een eenvoudige smart trainer is een stuk goedkoper dan een "smartbike" een veelzijdiger dan een spin bike/ hometrainer. Ik zou die optie niet zomaar afschrijven.

[Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 11-11-2021 10:50]

Strava

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

GWBoes

Rik B.

@scraemus @Roozzz zou met een mtb toch niet mijn voorkeur hebben. Of je moet heel erg van fiets schoonmaken houden.

Diablo3 - Flickr

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:50:
[...]

Een MTB wordt wel wat viezer natuurlijk, wat lastig kan zijn als je vaak wisselt.
Ook moet je wel rekening houden met je gearing.. een MTB met 2x voor is beter te doen in Zwift dan een moderne 1x setup. (voor workouts in ERG mode maakt het weer niks uit)

Een oude 2ehands fiets + een eenvoudige smart trainer is een stuk goedkoper dan een "smartbike" een veelzijdiger dan een spin bike/ hometrainer. Ik zou die optie niet zomaar afschrijven.
2e handsfiets is het mooiste ja, als je die kan vinden in de huidige markt. Zo niet, dan is zelfs met een nieuwe tiagra afgemonteerde alu fiets nog wel binnen het gestelde budget te blijven met als bijkomend voordeel dat je die er direct op kan plempen zonder enig onderhoud vooraf of poetsen.

Remmen is angst

• Kluit
Ik heb sinds begin dit jaar een Wahoo Kickr Core i.c.m. een MTB. Ik gebruik een aparte casette en ketting voor op de Kickr. Er zitten zeker een aantal nadelen aan, die voor mij acceptabel zijn.

Nadelen:
- Schoonmaken na het 1-2 per week buiten fietsen >> vaak is afspuiten en laten drogen voldoende, en dat deed ik zoiezo al.
- Fiets van Kickr afhalen of erop zetten >> paar minuten werk en na een paar keer ben je er handig in
- Fiets 1 trap naar boven/benden dragen >> hebben een ruime trap en de fiets is licht, dus ook prima te doen
- 1x12 MTB setup met 34t voorblad is onvoldoende voor Zwift >> nog geen oplossing maar ik gebruik Systm en daar is het geen issue.

Voordeel:
- geen extra fiets hoeven te kopen

• scraemus
GWBoes schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:50:
@scraemus @Roozzz zou met een mtb toch niet mijn voorkeur hebben. Of je moet heel erg van fiets schoonmaken houden.
De MTB moet je toch al schoonmaken na gebruik als je er niet continue geld tegen aan wilt gooien dus daar zie ik niet perse een uitdaging O-)

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

scraemus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:17:
[...]

De MTB moet je toch al schoonmaken na gebruik als je er niet continue geld tegen aan wilt gooien dus daar zie ik niet perse een uitdaging O-)
Het ligt ook aan je gebruik en waar je je trainer neer zet, ik zit momenteel zo'n 4x in de week buiten op de MTB met de huidige omstandigheden ga ik echt niet telkens uitgebreid alles (incl. frame, banden, velgen) poetsen hoor, wat ik schoonmaak is de drivetrain, de draaipunten en de binnenpoten van de voorvork en daarmee zijn de slijtagedelen grotendeels wel gedekt.

Als ie erg modderig is (of als ik weer eens door de hondenstront heb gereden :() gooi ik er nog even een plantenspuit overheen om de ergste klodders er af te spoelen, maar daarmee komt hij nog niet in een staat waarvan de vrouw gaat goedkeuren dat ik hem steeds door de hele huiskamer en overloop naar de studeerkamer, waar ik mijn setup heb, ga sjouwen. :)

Als de boel in de schuur bleef, prima, maar dat geeft weer andere nadelen.

[Voor 6% gewijzigd door Kluus op 11-11-2021 11:32]

Remmen is angst

• Mistraller
  • Laatst online: 10:39
Pelox schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:51:
Hi, hardloper hier..

Ik sluit me aan bij de rest, gewoon een losse trainer (desnoods koop je ook die tweedehands) en een ouwe fiets. Collega van mij rijdt op een fiets van 25 jaar oud, en heeft de grootste lol op dat ding.
Je kunt zelfs nog meer basic kijken: Als je automatische weerstandsnivo's niet nodig vind zou je zelf een domme trainer (bluemotion bv) kunnen kopen en 2 goedkope speed/cadans sensors.
Ik was daar zelf overigens wel binnen een maand op uitgekeken want dan gaat het alweer op statisch fietsen lijken. (Maar die domme trainer hadden we toch al staan en de fiets ook)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Pelox
  • Nu online
Mistraller schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:49:
[...]

Ik sluit me aan bij de rest, gewoon een losse trainer (desnoods koop je ook die tweedehands) en een ouwe fiets. Collega van mij rijdt op een fiets van 25 jaar oud, en heeft de grootste lol op dat ding.
Je kunt zelfs nog meer basic kijken: Als je automatische weerstandsnivo's niet nodig vind zou je zelf een domme trainer (bluemotion bv) kunnen kopen en 2 goedkope speed/cadans sensors.
Ik was daar zelf overigens wel binnen een maand op uitgekeken want dan gaat het alweer op statisch fietsen lijken. (Maar die domme trainer hadden we toch al staan en de fiets ook)
Even marktplaats afstruinen dus! :9

Sell the dip

• kwiebus
  • Laatst online: 12:49
Prulleman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:29:
[...]

zijn een aantal berekeningen voor, de meeste gebruikte is kijken wat je 20 minuten kan en daar dan 95% van nemen voor je FTP.

Dus als je in een zwift ritje een keer 20 minuten lang 237 watt hebt gereden, geeft zwift je een FTP update naar
237*0,95 = 225
Ik heb in Zwift Power een geschatte ftp van 321 hetgeen mij een beetje overdreven lijkt. Ik kan echt niet een uur lang op 321W rijden. Blijkbaar is die gebaseerd op een rit waarbij ik 20min 338W getrapt heb.

Vandaag heb ik een rit op Zwift gedaan en ik kwam op 300W uit na 1uur 6min trappen wat dan goed overeenkomt met de 295W van de 4DP test van afgelopen dinsdag.

• Prulleman
Uiteindelijk zijn de verhoudingen tussen FTP, 20 minuten waarde, MAP (ramptest), ... Heel persoonlijk en training afhankelijk.

Datum is zo'n 4dp of de progression levels van TR een stuk waardevoller dan 1 enkele waarde

Strava

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Maar vergeet aan de andere kant niet dat het uitgangspunt van FTP is dat je na een uur op dat vermogen helemaal kapot stuk bent, dat je na dat uur in principe (ok een beetje afhankelijk van hoe “diesel” je bent) compleet verkrampt en kotsend van je fiets valt. Niveautje werelduurrecord dus, maar dan relatief natuurlijk. Het is een indicatie van wat je maximaal kan en dat is altijd iets meer dan je denkt ;).

Je kunt daarom niet zo maar zeggen dat je een rit van ongeveer een uur op een bepaald vermogen hebt gereden en dat dat dan je FTP is, die ligt dan meestal wel iets hoger. Dat is ook de reden dat FTP bijna nooit bepaald wordt aan de hand van een uur test.

[Voor 7% gewijzigd door Kluus op 12-11-2021 06:26]

Remmen is angst

• rolandos582
  • Laatst online: 08:48
Maar we zijn het er allemaal wel over eens dat het een prima indicatie is, je moet ergens beginnen. Als je niet weet wat je ongeveer kunt, dan word het moeilijk pacen.

Ik deed 22 Augustus een 20min FTP test buiten, gecorrigeerd was dat 336W. Gisteren een ramp test binnen gedaan op 300W (Al moet ik zeggen dat dat voornamelijk ook komt door ERG mode, ik ben daar geen vrienden mee) doordat de weerstand zo hoog word opgebouwd, krijg je die pedalen op een gegeven moment niet meer normaal rond terwijl ik normaliter door schakelen nog wel verder zou kunnen.

Ik trapte afgelopen donderdag tijdens een zwift race 50min 294W en was toen zeker nog niet helemaal dood. Dus die testen is ook een beetje wat voor jou werkt, ik denk dat zo'n RAMP test minder goed voor mij werkt. In ieder geval met ERG mode.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:41
rolandos582 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:12:
Maar we zijn het er allemaal wel over eens dat het een prima indicatie is, je moet ergens beginnen. Als je niet weet wat je ongeveer kunt, dan word het moeilijk pacen.

Ik deed 22 Augustus een 20min FTP test buiten, gecorrigeerd was dat 336W. Gisteren een ramp test binnen gedaan op 300W (Al moet ik zeggen dat dat voornamelijk ook komt door ERG mode, ik ben daar geen vrienden mee) doordat de weerstand zo hoog word opgebouwd, krijg je die pedalen op een gegeven moment niet meer normaal rond terwijl ik normaliter door schakelen nog wel verder zou kunnen.

Ik trapte afgelopen donderdag tijdens een zwift race 50min 294W en was toen zeker nog niet helemaal dood. Dus die testen is ook een beetje wat voor jou werkt, ik denk dat zo'n RAMP test minder goed voor mij werkt. In ieder geval met ERG mode.
Door terug te schakelen verlaag je de weerstand, snelheid en dus je wattage he ;) Don't cheat the system :D

De FTP is inderdaad een mooie indicatie voor als je het wil gebruiken in trainingen, om zo een mooi schema op te stellen of om zo te begrijpen waarom je bijvoorbeeld niet 20 minuten op 110% van je waarde kan trappen zonder kapot te gaan (aka, FTP test). Maar het is ook een momentopname die sterk afhankelijk is van het moment van de dag, wat je gedaan hebt die dag, hoe je je voelt, of je voldoende koeling hebt etc etc. De ene dag kun je zo maar 10 punten onder de andere dag zitten zonder enige aanwijsbare reden. Gebruik het dan ook als indicatie of om je fiets maten de loef af te steken, maar besef je ook dat je soms van een koude kermis thuis kan komen

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:53

Phydomir

Dennis

rolandos582 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:12:
Gisteren een ramp test binnen gedaan op 300W (Al moet ik zeggen dat dat voornamelijk ook komt door ERG mode, ik ben daar geen vrienden mee) doordat de weerstand zo hoog word opgebouwd, krijg je die pedalen op een gegeven moment niet meer normaal rond terwijl ik normaliter door schakelen nog wel verder zou kunnen.
Dat is dan ook het hele idee van een ramp test, trappen tot het niet meer gaat. Als je voorjouw gevoel eerder moet stoppen dan wat je kan moet je beter op je cadans letten. Dat is wel cruciaal tijdens een ERG ramptest. Of eigenlijk, überhaupt tijdens een ERG workout.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Holk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:52:
[...]

De FTP is inderdaad een mooie indicatie voor als je het wil gebruiken in trainingen, om zo een mooi schema op te stellen of om zo te begrijpen waarom je bijvoorbeeld niet 20 minuten op 110% van je waarde kan trappen zonder kapot te gaan (aka, FTP test). Maar het is ook een momentopname die sterk afhankelijk is van het moment van de dag, wat je gedaan hebt die dag, hoe je je voelt, of je voldoende koeling hebt etc etc. De ene dag kun je zo maar 10 punten onder de andere dag zitten zonder enige aanwijsbare reden. Gebruik het dan ook als indicatie of om je fiets maten de loef af te steken, maar besef je ook dat je soms van een koude kermis thuis kan komen
Dit ja. Ook zegt ftp niet alles wie er nu daadwerkelijk het snelste is en zijn sommigen zeer gevoelig voor variatie in de inspanning. De misses rijdt enthousiast in de WTRL racing league, maar komt in de wedstrijden meestal met haar 20min power niet in de buurt van haar ftp (~4,4w/kg). En dat is niet uit luxe... Geef je haar daarentegen een timetrial, dan trapt ze haar ftp gewoon voor een uur. Ik zie haar net zes blokken van 5 minuten op 110% doen, die zo soepel gingen dat het tijd lijkt voor een nieuwe ftp test :+

Mijn ftp is, vrees ik, bijna 1w/kg lager. Maar als het op explosiviteit (sprintje, klimmetje) aankomt win ik het nog wel. Dieselen op de dijk daarentegen...

[Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 12-11-2021 10:43]

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

GWBoes

Rik B.

Holk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:52:
[...]

Door terug te schakelen verlaag je de weerstand, snelheid en dus je wattage he ;) Don't cheat the system :D
euh nee. vermogen is heel basis: koppel x cadans . als je terug schakelt verhoog je snel je cadans waardoor je minder koppel hoeft te leveren voor hetzelfde vermogen, dit kan je in erg mode ook doen door even flink aan te zetten en je cadans te verhogen. Je trainer in erg mode wil gewoon bv 300 watt hebben. of je dat met 32Nm bij 90tpm of 29Nm bij 100tpm doet zou hem een worst wezen.

Diablo3 - Flickr

• Holk
GWBoes schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:43:
[...]

euh nee. vermogen is heel basis: koppel x cadans . als je terug schakelt verhoog je snel je cadans waardoor je minder koppel hoeft te leveren voor hetzelfde vermogen, dit kan je in erg mode ook doen door even flink aan te zetten en je cadans te verhogen. Je trainer in erg mode wil gewoon bv 300 watt hebben. of je dat met 32Nm bij 90tpm of 29Nm bij 100tpm doet zou hem een worst wezen.
En daarom geeft Zwift vooraf meermaals aan dat je op je favoriete cadans moet blijven trappen welke je lekker voelt bij zware inspanning.. Uiteraard is cadans gekoppeld aan koppel, maar een ramptest is daar niet op ontworpen, dan kun je beter een 20 of 30 minuten pacing FTP test doen

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:53

Phydomir

Dennis

Wat betreft FTP hang ik daar zelf ook helemaal niet aan wat ik in een uur zou moeten kunnen trappen. Met de TrainerRoad ramp test weet ik dat hij er voor zorgt dat ik trainingen heb die zwaar, maar te doen zijn en de juiste zones trainen. Dat is alles wat ik verwacht. Ik verwacht geen uur te kunnen trappen op 292W. Maar het geeft me wel een hele goede indicatie van wat ik kan verwachten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:32
Vorige week eindelijk de knoop doorgehakt en een Tacx Neo 2T aangeschaft. Ik had al een aantal winters overwogen om naar binnen te gaan, maar altijd optimistisch gedacht dat ik de uren buiten wel zou maken. Met een gezin van drie kinderen liep dat echter vaak in de soep. Nu kan ik mooi m'n conditie op peil houden.

M'n eerste bevindingen:
  • Installatie ging relatief vlekkeloos. Ik moest m'n fiets nog wel wat poetsen en een nieuwe ketting monteren, dus uiteindelijk wel een uur of twee mee bezig geweest. Het op de Tacx monteren was eenvoudig. Eerst deed m'n derailleur nog wat vreemd, dat bleek uiteindelijk m'n QuickLink van de ketting te zijn die aan een kant niet goed was geklikt.
  • Het zweten is serieus! Normaal ben ik niet zo'n zweter maar op de Tacx loopt het zelfs met een duurrit langs m'n armen naar beneden. Ik zit onder een dakraam dat ver open kan, alleen moet er nog wel een ventilator bij voor wat bewegende lucht.
  • Het geluid is acceptabel in combinatie met een mat. Hier en daar wel wat tikjes in bepaalde versnellingen, dus daar moet ik nog even naar kijken.
  • Vooralsnog wat duur- en temporitten gedaan. Dat gaat prima. Ook een eerste poging staand gedaan zonder al te veel power. Durf alleen nog niet in volle sprint te gaan, moet nog wat vertrouwen krijgen in de stabiliteit van de set up. Beetje langzaam opbouwen.
  • Gisteren na anderhalf uur trainen in D1 voelde ik mij een half uur na de training wat misselijk. Iets wat ik normaal weleens heb na een zware training. Ik denk dat het komt door vochtverlies door het vele zweten. Heb wel een grote bidon water gedronken in die tijd, maar misschien was dit niet genoeg.
De trainingen heb ik met Zwift gedaan. Tot nu toe alleen solo ritjes en dan heb je wel wat afleiding (muziek) nodig om de tijd door te komen. Binnenkort eens wat group rides en events proberen.

Nog wel een vraagje: ik heb Assioma powermeter pedalen gemonteerd. Koppelen jullie je powermeter met Zwift of juist de Tacx? Ik las eerder dat daar wat afwijking in kan zitten en het leek mij nauwkeuriger om de Assioma te koppelen.

Al met al ben ik redelijk enthousiast tot nu toe! Hopelijk start ik het nieuwe buitenseizoen straks met een voorsprong, in plaats van achterstand. :)

Strava

• rolandos582
@Amras Heb recentelijk ook een Tacx Neo 2T gekocht + geïnstalleerd, mijn Power2Max NGeco die ik buiten gebruik, heeft dezelfde vermogens als mijn Tacx Neo 2T met een afwijking van maximaal 2W. Dat vind ik acceptabel dus ik gebruik gewoon mijn Tacx als aandrijving. Je kunt natuurlijk gewoon even 2-3 ritjes opnemen met je garmin + assioma duals en tacx via zwift en dan de data met elkaar vergelijken.

Voor de fans/koeling, ik zit ook onder een kantelraam op zolder, zonder fans ga je echt dood. De meesten hier hebben een https://www.amazon.de/-/n...?smid=AUAKXO7WRPF4V&psc=1 , die heb ik ook en zeker aan te raden. 110 - 25 = 85. Prima prijs als je het mij vraagt. Ik denk dat het voor mij zelfs nog niet voldoende is tijdens de zware zwift races, dus ik ben nog even aan het kijken wat ik erbij ga zetten. Mogelijk een Honeywell HT-900E oid.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Smotske
Z'n honeywell dinkie is wel een uitkomst. Goed te richten, niet traploos, maar prima. Voet is stabiel genoeg om op maar 60% oppervlak te steunen, zodat je 'm op een randje kan zetten. En is stil genoeg. Nu ikmn setup in de garage heb, is standje 2/3 voldoende.

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:29
Iemand toevallig goede recente ervaring met een ant+ adapter van Ali? De keuze is reuze

Meh

• Prulleman
yup.. @Amras je kan echt niet zonder flinke luchtstroom, koude stilstaande lucht doet vrij weinig, Je zweet moet verdampen, en daarvoor heb je continu droge lucht nodig langs je lichtaam.

je zal misschien niet veel meer zweten dan buiten, maar buiten verdampt het dus en heb je het minder door, mogelijk raak je wel oververhit door de slechte koeling (en met oververhitten zweet je toch ook weer wat extra, dus mogelijk ook vocht te kort.

samengevat tijd voor 1 of 2 goede fans :)

en qua sprinten, gewoon een paar keer langzaam opbouwen, een trainer (en je frame) kan echt wel wat hebben, bij 1000 watt gaat er echt niet zomaar iets kapot

Strava

• Prulleman
dano_nl schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:51:
Iemand toevallig goede recente ervaring met een ant+ adapter van Ali? De keuze is reuze
is het prijsverschil de moeite ? of zit het in de range, beter niet sukkelen met half werk en gelijk goed doen.
er zijn namelijk zeker slechte adapters op de markt

Strava

• Mistraller
[b]rolandos582 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:12:... ...krijg je die pedalen op een gegeven moment niet meer normaal rond ....
De zogenoemde "Spiral of Death" >:)
Kluus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:20:
Maar vergeet aan de andere kant niet dat het uitgangspunt van FTP is dat je na een uur op dat vermogen helemaal kapot stuk bent, dat je na dat uur in principe (ok een beetje afhankelijk van hoe “diesel” je bent) compleet verkrampt en kotsend van je fiets valt.
Ik moest meteen aan het NK Tegenwindfietsen denken.

---------------

• Mistraller
Ik heb er eentje met cycplus opdrukje en die doet het altijd prima.

---------------

• rolandos582
Mistraller schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:02:
[...]

De zogenoemde "Spiral of Death" >:)
Yep terwijl ik dat normaliter wel zou moeten kunnen doen maar dan schakel je gewoon naar een ander kransje. Ik deed het nu op de 16 of 17. Normaliter trap ik deze wattages op een 12 of 11 ofzo met normale cadans. Naja so be it.
Heb gewoon die van Tacx zelf. Die koop je voor 35-40 eu ofzo. Dan heb je ook gelijk een snoer eraan zodat je hem kan plaatsen dichter bij je apparaat. Gewoon in 1 keer goed

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:53
Net de fietsmat binnen gekregen van de decathlon. Puur om de vloer te beschermen. Prima ding voor de prijs (€35,-). Dus mocht iemand nog een mat willen voor een leuke prijs, aanrader :)

• Stillekracht
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 11:11
Via Ali heb ik er een van Magene. Die werkt goed.

Toevallig een paar minuten geleden een Cycloplus via Amazon binnen gekregen (13E). Morgen ervaring opdoen.

• Holk
@dano_nl hier ook de cycloplus dongel, werkt vlekkeloos nu al 2 seizoenen.

• Stancke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 15:26
R0y. schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:02:
Net de fietsmat binnen gekregen van de decathlon. Puur om de vloer te beschermen. Prima ding voor de prijs (€35,-). Dus mocht iemand nog een mat willen voor een leuke prijs, aanrader :)
Ik heb de mat van ELITE aangeschaft voor 25€ via bike-discount.
https://www.bike-discount...e-faltbare-trainingsmatte

• R0y.
Stancke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:40:
[...]

Ik heb de mat van ELITE aangeschaft voor 25€ via bike-discount.
https://www.bike-discount...e-faltbare-trainingsmatte

[Afbeelding]
Die had ik ook gezien maar uiteindelijk voor de decathlon gekozen. De decathlon mat is van ander materiaal en wat dikker. Dus ik dacht dat dit ook wat meer zou dempen.

Opvouwen bij de elite light decathlon mat zit er echt niet in. Elite heeft nog een duurdere mat, ik denk qua materiaal dat die meer op de decathlon variant lijkt als ik de foto’s zo bekijk.

• Stancke
R0y. schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:14:
[...]

Die had ik ook gezien maar uiteindelijk voor de decathlon gekozen. De decathlon mat is van ander materiaal en wat dikker. Dus ik dacht dat dit ook wat meer zou dempen.

Opvouwen zoals bij de elite light mat zit er echt niet in. Elite heeft nog een duurdere mat, ik denk qua materiaal dat die meer op de decathlon variant lijkt als ik de foto’s zo bekijk.
Ik wist niet dat er verschillende types in omloop waren :+ De mat is wel opvouwbaar, op bovenstaande foto zie al de plooilijnen :)

• R0y.
Stancke schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:29:
[...]

Ik wist niet dat er verschillende types in omloop waren :+ De mat is wel opvouwbaar, op bovenstaande foto zie al de plooilijnen :)
Mijn fout, ik bedoelde juist dat de decathlon mat niet op te vouwen is :)

• London
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

R0y. schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:02:
Heb deze ook sinds kort samen met de Stages SB20 fiets gekocht! Net de eerste rit gedaan in Zwift en echt genoten van de fiets (en de mat :P ).

Had eerst een Schwinn IC8 fiets maar zo'n ''domme'' fiets is toch wel beperkend in Zwift dus nu met de SB20 wel echt fantastisch dat alle gegevens goed uitgelezen worden :)

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• Mistraller
rolandos582 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:19:
[...]

Yep terwijl ik dat normaliter wel zou moeten kunnen doen maar dan schakel je gewoon naar een ander kransje. Ik deed het nu op de 16 of 17. Normaliter trap ik deze wattages op een 12 of 11 ofzo met normale cadans. Naja so be it.

[...]

Heb gewoon die van Tacx zelf. Die koop je voor 35-40 eu ofzo. Dan heb je ook gelijk een snoer eraan zodat je hem kan plaatsen dichter bij je apparaat. Gewoon in 1 keer goed
Tja, ik heb inderdaad een verlengkabel aan mijn ant+ (kost ook amper iets) maar aan de andere kant; al mijn magene sensors kan ik op meters afstand detecteren; dus je zou je bijna afvragen of de tacx sensors dan zo'n beroerd bereik hebben :P
Al weet ik natuurlijk ook wel dat "hoe korter hoe beter"

---------------

• Eoghlear
  • Laatst online: 12:38
Zoek je er nog een? PM je adres maar, stuur ik je de mijne op. Die ligt al een jaar of twee stof te happen.
Heb alles via bluetooth lopen zelf.

• dano_nl
  • Laatst online: 08:29
Ai das aardig! De mijne is net onderweg maar thanks voor het aanbod!
Eoghlear schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:53:
[...]

Zoek je er nog een? PM je adres maar, stuur ik je de mijne op. Die ligt al een jaar of twee stof te happen.

Meh

• scraemus
Ik fiets al 4 jaar rond met een Anself USB ANT+ van Ali, doet het nog steeds prima (ook zonder verlengkabel maar die heb ik er destijds voor de zekerheid wel bij gekocht)

• R0y.
Eoghlear schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:53:
[...]

Mocht je deze nog niet kwijt zijn dan hoor ik het graag, heb er zelf ook nog geen.

• Stillekracht
Ik heb ook nog een nieuwe liggen die ik niet meer ga gebruiken. Was voor een testje welke niet geslaagd is. Dongle is gewoon goed. Test had een ander doel.

• Eoghlear
  • Laatst online: 12:38
R0y. schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:50:
[...]

Mocht je deze nog niet kwijt zijn dan hoor ik het graag, heb er zelf ook nog geen.
PM je adres maar

• loepzuiver
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-12 09:06
Doet er iemand mee aan dit seizoen van Zwift Racing League - WTRL? Dat is een race format binnen Zwift waarmee je met teams tegen elkaar rijd. Je verdient punten met tussensprints en beklimmingen voor je team. Vanavond laatste race alweer.

• Stancke
Ondertussen een weekje of 4 Zwift aangeschaft en toch al 514km afgelegd en 4.600 hoogtemeters afgelegd.

Kan alleen maar zeggen dat dit écht mijn ding is, al veel kilometers op Zwift kunnen afleggen die ik niet zou hebben zonder Zwift omdat mijn kameraad niet kan meefietsen of omwille van het slechte weer. Nu de winter goed doorkomen, ben benieuwd hoe m'n conditie zal evolueren.

Probeer er ook wat structuur in te steken, op dinsdagavond doe ik altijd een recovery ride met een UK ploegje, lekker in het wiel zitten, kilometers malen aan lage intensiteit. Donderdagmiddag normaal steeds buiten op de weg en de zondag ook. Gisteren kon m'n kameraad niet en dan maar 2u op Zwift gesprongen.

/ikbenfan

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

loepzuiver schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:09:
Doet er iemand mee aan dit seizoen van Zwift Racing League - WTRL? Dat is een race format binnen Zwift waarmee je met teams tegen elkaar rijd. Je verdient punten met tussensprints en beklimmingen voor je team. Vanavond laatste race alweer.
Mijn vriendin wel ja. Vandaag stellen ze hopelijk de tweede plek veilig (EMEA West dames A). De puntensystematiek maakt het wel een interessant teamgebeuren. Je kan wel mooi keuzes maken wie zich waar op richt. Wie mikt op op een goede individuele klassering, of op de "first across the line" & "fastest through segment" punten op de diverse sprints en beklimmingen. Voor het algemeen klassement is het meestal niet handig om je te richten op slechts een aspect. Tactiek speelt dus een echte rol. Vanaf de bank vermaak ik mij prima :+

• rolandos582
loepzuiver schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:09:
Yep, klasse B. Prima format, heb mijn Tacx nog niet zolang dus heb wat races gemist. Vanavond word ook wel weer een boeiende opgave met die lange klim offroad. https://zwiftinsider.com/zrl-s4-w8/

Daarna kappen er wel mee tot Januari.

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik heb vorig jaar een seizoen meegedaan, het is echt leuk maar ondanks dat het een onderdeel van de formule is, maakt het teamgebeuren het net te veel een verplichting voor mij. Ik zat ook in een team wat op een gegeven moment iets té serieus werd in hun "e-doping" bestrijding naar mijn smaak, dus dat hielp ook niet echt.

Ze waren in de zomer ook bezig met een cool format voor individuele races, maar volgens mij ligt dat nu compleet op zijn gat. (https://www.wtrl.racing/zwift-classics/#home) Als zoiets weer ging lopen zou dat mij wel weer een of twee avonden in de week naar binnen kunnen trekken denk ik.

[Voor 12% gewijzigd door Kluus op 16-11-2021 16:08]

Remmen is angst

• loepzuiver
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-12 09:06
Wij hebben een whatsapp groep met 8 man, wie zin heeft haakt dan op dinsdagavond aan. Het zijn 8 races in een seizoen dus het is te overzien. Ik merk zelf dat je net een tandje meer kan afzien als je met een team mee doet dan wanneer je het opneemt tegen random mensen online. Daarom ook een sprong in conditie na die 2 maanden.

Het is volgens mij elk voorjaar en najaar. Helemaal prima omdat het dan om toch donker buiten is savonds. Alleen was het in het voorjaar wel lastig op de dinsdagavonden omdat het koningsdag, pinkesteren en noem het op was. Dan is iedereen in Nederland natuurlijk iets anders aan het doen.

[Voor 5% gewijzigd door loepzuiver op 16-11-2021 16:12]

• Amras
Stancke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:24:
Ondertussen een weekje of 4 Zwift aangeschaft en toch al 514km afgelegd en 4.600 hoogtemeters afgelegd.

Kan alleen maar zeggen dat dit écht mijn ding is, al veel kilometers op Zwift kunnen afleggen die ik niet zou hebben zonder Zwift omdat mijn kameraad niet kan meefietsen of omwille van het slechte weer. Nu de winter goed doorkomen, ben benieuwd hoe m'n conditie zal evolueren.

Probeer er ook wat structuur in te steken, op dinsdagavond doe ik altijd een recovery ride met een UK ploegje, lekker in het wiel zitten, kilometers malen aan lage intensiteit. Donderdagmiddag normaal steeds buiten op de weg en de zondag ook. Gisteren kon m'n kameraad niet en dan maar 2u op Zwift gesprongen.

/ikbenfan
Sluit ik mij helemaal bij aan!

Ben zelf pas ruim een week onderweg, maar ik merk dat ik er enthousiast van word. En dan ben ik nog niet eens begonnen met het hele groeps- en racegebeuren.

Gisteren een baseline gezet op Alpe du Zwift, dus daar kan ik mezelf over tijd eens op testen. Net boven het uur (1:02:22) met ruimte voor verbetering. Die ruime twee minuten er boven zijn een mooie motivatie om te trainen zodat ik ze er snel af kan fietsen.

Een ventilator kan vast wat bijdragen aan een betere tijd, iets meer verkoeling zorgt hopelijk voor een hogere poweroutput. Nu had ik 220W voor de hele klim, buiten kan ik daar wel 20W boven trappen. Mooi cadeautje voor Sinterklaas.

Strava

• k1978
loepzuiver schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:10:
Wij hebben een whatsapp groep met 8 man, wie zin heeft haakt dan op dinsdagavond aan. Het zijn 8 races in een seizoen dus het is te overzien. Ik merk zelf dat je net een tandje meer kan afzien als je met een team mee doet dan wanneer je het opneemt tegen random mensen online. Daarom ook een sprong in conditie na die 2 maanden.

Het is volgens mij elk voorjaar en najaar. Helemaal prima omdat het dan om toch donker buiten is savonds. Alleen was het in het voorjaar wel lastig op de dinsdagavonden omdat het koningsdag, pinkesteren en noem het op was. Dan is iedereen in Nederland natuurlijk iets anders aan het doen.
Zou met zo iets ook wel willen meedoen. Juist stukje verplichting vind ik wel fijn. Dus zal wel is in de gaten houden. Ja Koningsdag wordt een dingetje 🍺.
Misschien keer een tweakers team?

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 14:29
Ik doe ZRL op dinsdag (vandaag was de laatste keer), TTT op donderdag en momenteel ook nog deze: https://zwiftinsider.com/frr-tour-britannia/

Daarnaast kan je me op woensdag vinden op de 3R Steady B ride om 18:45 als sweeper en bij slecht weer in het weekend vervul ik ook diezelfde functie 's ochtends tijdens de 3R Endurance academy (zaterdag) en 3R steady B ride (zondag).

Op maandag en vrijdag rij ik dan wat los :9.

Zo blijf ik gedurende de winter gemotiveerd om door te blijven trainen :)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Roozzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:42:
[...]

Mijn ftp is, vrees ik, bijna 1w/kg lager. Maar als het op explosiviteit (sprintje, klimmetje) aankomt win ik het nog wel. Dieselen op de dijk daarentegen...
Vandaag moest ik ook maar eens aan de 4DP test geloven; wat een uitermate fijne ervaring ;) De uitslag was niet helemaal een verrassing en matcht mooi met wat ik een week geleden schreef. Qua ftp zit er wel wat rek in. Mijn benen waren het eerste deel nog aan het bijkomen van de 5 minuten effort van daarvoor, dus de tweede helft was aanmerkelijk vlotter. Én stiekem aangenaam verrast met een peakpower van 1100watt :7

De verbetering is ten opzichte van de initiële schatting btw

Dus nu moet deze hardloper, die ook af en toe eens fietst, maar eens beginnen met fietstraining. Ik heb voor een MAP-blok gekozen, dat is mijn voornaamste zwakte.

• Prulleman
Flinke piek power hoor @Roozzz ! Netjes

Strava

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Thanks! Ik was ook aangenaam verrast :)

• pier87
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:58
Prima uitslag @Roozzz niks mis mee, nu proberen alles wat op te krikken. Zelf ben ik nu wat bezig met hardlopen op te pakken... kan me even niet motiveren op de fiets ;)

• rolandos582
pier87 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:37:
Prima uitslag @Roozzz niks mis mee, nu proberen alles wat op te krikken. Zelf ben ik nu wat bezig met hardlopen op te pakken... kan me even niet motiveren op de fiets ;)
Slinger die Zwift opties nou eens aan, lekker fietsen jij O-)

Vanmiddag maar weer eens lekker duurritje doen, ik wou buiten maar met dit weer. Mehh, geen zin in poetsen. Denk dat ik lekker achter cadence C ga aanrijden voor 2 uurtjes.

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 30-11 20:14
Roozzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:49:
[...]

Vandaag moest ik ook maar eens aan de 4DP test geloven; wat een uitermate fijne ervaring ;) De uitslag was niet helemaal een verrassing en matcht mooi met wat ik een week geleden schreef. Qua ftp zit er wel wat rek in. Mijn benen waren het eerste deel nog aan het bijkomen van de 5 minuten effort van daarvoor, dus de tweede helft was aanmerkelijk vlotter. Én stiekem aangenaam verrast met een peakpower van 1100watt :7

[Afbeelding]
De verbetering is ten opzichte van de initiële schatting btw

Dus nu moet deze hardloper, die ook af en toe eens fietst, maar eens beginnen met fietstraining. Ik heb voor een MAP-blok gekozen, dat is mijn voornaamste zwakte.
Misschien moet ik er ook maar weer eens aan geloven, die van mij is alweer een tijdje oud. Sta nog op Time Trialist, maar volgens mij ben ik toch meer een Couchlandrian geworden :+ .

Voorlopig nog geen energie, dus ben bezig met de earth cycle serie, elke dag even een commute van werk.

[Voor 4% gewijzigd door joint_me op 18-11-2021 10:00]

Steun ook Klimmen tegen MS

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

pier87 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:37:
Dank, ik ben wel benieuwd hoeveel progressie er te halen valt met een paar maanden gestructureerd trainen. Hopelijk gaat het inderdaad omhoog :P

Qua motivatie klinkt het herkenbaar, maar dan net andersom. Dus nu de focus maar even wat verlegd. Dat is dan ook wel weer het fijne van deze duursporten, het aerobe systeem wordt hoe dan ook wel geprikkeld, waardoor je ook weer relatief makkelijk terug kan switchen.

Hoewel je als fietser ontzettend moet opletten met de belasting als je gaat hardlopen. Die schokbelasting kan best een uitdaging zijn.

• pier87
haha is ook zo @rolandos582 maar begint straks wel weer te kriebelen ;) zit trouwens op Systm he... Zwift is een gepasseerd station maar die wedstrijdjes van Zwift trekken me inmiddels wel wat...

@Roozzz Je kunt echt veel progressie boeken met wat structuur, staan op youtube ook leuke filmpjes hierover dat je met relatief weinig uren veel progressie kunt boeken, ik geloof dat GCN een mooie heeft over het platform Systm of Sufferfest.

• Amras
Zojuist even de handleiding voor die 4DP-test gelezen: daar word je toch niet vrolijk van. Ik doe een FTP-test al met lichte tegenzin, dit is nog even een stapje erger.

Toch wil ik de test binnenkort ook maar eens doen, dan kan ik de rest van de winter met wat meer structuur trainen.

Strava

• Smotske
Die 4DP test is best vermakelijk. Je word er goed door heen getrokken met ff rondje lopen, goede beelden, echt goede muziek. Uiteindelijk doe ik liever een 4dp dan een traditionele 20min test op Zwift :D

Muziek in SYSTM vindt ik sws erg goed.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Een van de goede (voor mij althans) manieren om met FTP testen om te gaan is om ze te benaderen als een goede workout, dus vergeet dat hele test gedoe, maar doe gewoon je best op de blokken die erin zitten en weet dat je dan sowieso een goede training hebt gehad.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• pier87
Ja die 4DP is even pittig maar vind het wel een prima meetpunt.

En het kan hem aan mij liggen, maak al een tijdje gebruik van dit forum, maar krijg het idee dat de Sufferfest/Systm gebruikers toenemen als ik de reacties hier wat mag geloven.

• Prulleman
pier87 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:53:

En het kan hem aan mij liggen, maak al een tijdje gebruik van dit forum, maar krijg het idee dat de Sufferfest/Systm gebruikers toenemen als ik de reacties hier wat mag geloven.
lijkt het wel op, een grote naam als wahoo erachter doet blijkbaar wel wat, zeker nu aan het begin van het seizoen en iedereen met een nieuwe kickr een nieuwe trial gaat starten

Strava

• GerbenBK
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:32
pier87 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:53:

Eind van de zomer een nieuwe Kickr gekocht en kreeg er een proefperiode voor (toen nog) Sufferfest bij. Bevalt met tot nu toe prima. Met name de Pro rides vind ik leuk om te doen. Zie er in de afgelopen 2 maanden inderdaad meer aandacht voor komen. Met name van mensen die wat meer gestructureerd willen gaan trainen en dat bij Zwift niet altijd vinden.

Zwift lijkt me dan wel weer leuk voor de races en group rides.

• k1978
Hier helaas paar dagen ziek geweest maar toch vandaag ff op de fiets.

Ging best vrij goed maar hartslag ging bij beklimming wel heel snel omhoog. Toen maar lekker heel rustig uit gefietst. Weet eigenlijk niet of je hier goed aan doet, maar geeft toch weer wat beter gevoel.

• BertP
Even voor de bevestiging, heb nu de Elite Suito met Zwift op mijn macbook air (m1). Snelheid/kracht zal vermoedelijk via mijn Suito gaan maar mijn hartslagband is ANT+. Ik dacht dat ik geen dongle nodig had en de hartslag band (Garmin) met de suito kon koppelen en dat deze de data via bluetooth naar Zwift kan brengen. Alleen zoals ik het nu begrijp heb ik een ANT+ dongle nodig voor mijn laptop, klopt dit? :+

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Ja, of een dual BT/ANT+ hr meter

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• BertP
Dan eerst maar even een ANT+ dongle ergens scoren, zet ik de hammerhead karoo wel aan om te monitoren. Enige nadeel is dan dat die data niet netjes meekomt naar Strava maar so be it. Thanx!

• Stillekracht
@BertP Ik heb hier nog een nieuwe liggen die ik niet nodig heb. Als je interesse hebt stuur maar een PB

[Voor 3% gewijzigd door Stillekracht op 18-11-2021 19:02]

• rolandos582
Voor de ervaringsdeskundigen, heeft Zwift nog wel eens korting op abonnementen?

Vandaag even 2 races geanalyseerd met dcrainmaker tool

Power2Max NGeco vs Tacx Neo 2T

Toch wel erg blij mee, overal aardig dicht bij elkaar in de buurt. Ook de grafieken zien er ingezoomd prima uit. Toch wel veel mensen met reviews en power data problemen met hun Neo 2T online dus ik was wat huiverig maar ik hier ben ik gewoon erg tevreden mee :)

[Voor 86% gewijzigd door rolandos582 op 18-11-2021 21:23]

• Eric van Ballegoie
  • Laatst online: 06:25

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Ik heb onderstaande en die werkt probleemloos (gelijktijdig) met mijn Tacx Flux 2, Garmin hartslagband en losse Garmin cadanssensor.

https://a.aliexpress.com/_v1c8eo

[Voor 3% gewijzigd door Eric van Ballegoie op 18-11-2021 22:49]

• scraemus
rolandos582 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:16:
Voor de ervaringsdeskundigen, heeft Zwift nog wel eens korting op abonnementen?
Ik heb nog nooit korting voorbij zien komen voor/van Zwift op het abonnement in 4 jaar tijd ;(

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

scraemus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb nog nooit korting voorbij zien komen voor/van Zwift op het abonnement in 4 jaar tijd ;(
Wel die code pas voor 2 gratis weken ofzo, maar dat was meer voor bestaande leden volgens mij. (En ik heb die van mij al verspild om mijn account te verlengen waar ik vervolgens niet mee heb gefietst.) ;(

[Voor 3% gewijzigd door Kluus op 19-11-2021 10:36]

Remmen is angst

• Mistraller
scraemus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:31:
[...]

Elke maand 1 gratis rit; officieel 25km maar je kan gewoon doorfietsen tot je de rit beeindigt. (Als je account niet actief betaald is uiteraard)
Kinderen onder 16 helemaal gratis.
En vroeger kreeg je vouchers bij aanschaf van een trainer.

De 2 weken gratis voucher waar Kluus aan refereert heb ik nog, maar ik vraag me af of ik die nog kan verzilveren...maar dat weten we snel genoeg want dat ga ik binnenkort proberen.
(Ik heb ze op de kinder-accounts niet ontvangen, dus denk dat je betalend lid moet zijn/geweest)

Buiten deze genoemde: Nee. Er is op het zwift forum al jaren een request voor family license variant, en die zijn ze al jaren "aan het onderzoeken"....

Vroeger had je volgens mij nog "grandfathered" accounts, die betaalden de oude prijs, volgens mij kan dat niet meer.
En voor zover ik weet kan je ook niet meer in Dollars afrekenen....

[Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 19-11-2021 12:32]

---------------

• rolandos582
1 maand gratis kreeg ik inderdaad wel bij mijn Tacx Neo 2T en volgens mij was de 1e maand op zwift ook gratis. Of 14 dagen trial, not sure.

Naja, dan zit er niks anders op dan 14,99 per maand :)

• Kluit
Smotske schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:07:
Die 4DP test is best vermakelijk. Je word er goed door heen getrokken met ff rondje lopen, goede beelden, echt goede muziek. Uiteindelijk doe ik liever een 4dp dan een traditionele 20min test op Zwift :D

Muziek in SYSTM vindt ik sws erg goed.
De 4DP test geeft ook veel meer inzicht dan een FTP test. De verschillen in NM/AC/MAP tussen mensen met dezelfde FTP zijn best wel groot. Sterker nog, ik zie NM vermogens die ik nog niet bijna haal, terwijl m'n FTP 25% hoger ligt. Ik weet niet of gewicht hier nog een rol speelt 🤔
Dat zie je allemaal niet terug in de FTP test.

In Systm zijn de workouts hier helemaal op aangepast. Gisteren heb ik bijvoorbeeld "14 video grips" gedaan (14 MAP intervallen) en de vermogen-tijdsduur is precies goed. Je gaat helemaal kapot maar het lukt vaak net. Dat vind ik heerlijke workouts 😅

Pagina: 1 ... 97 98 99 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee