Zette net mijn wekker op 5 minuten later en schakelde em uit. Telefoon ging niet aan en dus ook geen wekker.Broodje_Aap schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:47:
[...]
+ Wekker kan de telefoon aanzetten, dat mis ik zo bij Samsung Als ik dit goed interpreteer betekent dit dus dat de telefoon zichzelf aan kan doen op het moment dat de wekker afgaat? Dus stel ik zet voordat ik ga slapen mijn 5T uit, dan gaat hij dus vanzelf aan als de ingestelde wekkertijd dichtbij komt?!
In settings advanced heb je scheduled on/off optie. Ik denk dat je die prima kan combineren met de wekker (mits je 5t een minuut of 2 eerder laat opstarten). Zelf niet geprobeerd overigens.
Broodje_Aap schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:47:
+ Wekker kan de telefoon aanzetten, dat mis ik zo bij Samsung Als ik dit goed interpreteer betekent dit dus dat de telefoon zichzelf aan kan doen op het moment dat de wekker afgaat? Dus stel ik zet voordat ik ga slapen mijn 5T uit, dan gaat hij dus vanzelf aan als de ingestelde wekkertijd dichtbij komt?!
Bij m'n OnePlus 3 zit dit er gewoon op? Draait 4.5.1, en in Oreo (5.0.0) zit het er ook nog gewoon als het goed is. Open "Klok" > 3 bolletjes rechts > Instellingen > Vink "Toestel uitgeschakeld alarm" aan. Werkt hier al heel lang goed en heeft mij altijd prima gewekt. 1 minuut vóór de wekker wordt de telefoon vanzelf aangezetjvvj schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:08:
In settings advanced heb je scheduled on/off optie. Ik denk dat je die prima kan combineren met de wekker (mits je 5t een minuut of 2 eerder laat opstarten). Zelf niet geprobeerd overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-12-2017 19:14 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Gisteren mijn oneplus 5t mogen ontvangen. Super tevreden mee. Heb echter wel iets raars en vroeg me af of dit bij jullie ook het geval is:
Tijdens de eerste keer opstarten was de achtergrond van een van de schermen van het installatie proces aan het knipperen. Ik weet niet meer welke scherm het precies was, maar het had volgens mij een licht grijze achtergrond. Niet erg leek me, aangezien je die schermen toch nooit meer ziet. Maar nu zag ik vandaag ook in een youtube filmpje een paar seconden een grijs stuk raar knipperen. Bovendien, als ik een willekeurig YouTube filmpje probeer vooruit te spoelen door te dubbel tappen aan de rechterzijde van het scherm dan zie je daar normaal staan '10 sec' of '20 sec' afhankelijk van hoe vaak je klikt. Dit komt echter maar heel even in beeld en lijkt dan ook te knipperen.
Is er iets mis met mijn scherm bij bepaalde grijs tinten? Ik heb het al proberen te reproduceren met plaatjes van verschillende grijstinten maar krijg dat niet voor elkaar. Herkent iemand dit?
Tijdens de eerste keer opstarten was de achtergrond van een van de schermen van het installatie proces aan het knipperen. Ik weet niet meer welke scherm het precies was, maar het had volgens mij een licht grijze achtergrond. Niet erg leek me, aangezien je die schermen toch nooit meer ziet. Maar nu zag ik vandaag ook in een youtube filmpje een paar seconden een grijs stuk raar knipperen. Bovendien, als ik een willekeurig YouTube filmpje probeer vooruit te spoelen door te dubbel tappen aan de rechterzijde van het scherm dan zie je daar normaal staan '10 sec' of '20 sec' afhankelijk van hoe vaak je klikt. Dit komt echter maar heel even in beeld en lijkt dan ook te knipperen.
Is er iets mis met mijn scherm bij bepaalde grijs tinten? Ik heb het al proberen te reproduceren met plaatjes van verschillende grijstinten maar krijg dat niet voor elkaar. Herkent iemand dit?
Toch niet, krijg op de OnePlus 5T de volgende melding: "app is niet compatibel met het apparaat waarop je het wilt installeren." 😒Pierre_nr1 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:11:
[...]
Via de Play Store op de telefoon is Edge inderdaad niet te vinden. Maar als ik in de Play Store op mijn pc inlog, dan kan ik ‘m wel op mijn telefoon installeren.
gbrugman
Dan zal dat wellicht aangepast zijn, mij lukte het wel op die manier.gbrugman schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:33:
[...]
Toch niet, krijg op de OnePlus 5T de volgende melding: "app is niet compatibel met het apparaat waarop je het wilt installeren." 😒
Nee dit herken ik zeker niet. Als dit blijft zou ik als ik jou was een factory reset doen, is het dan nog steeds contact opnemen met oneplus. Probeer het ook te filmen als dat mogelijk is.Brammel schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:21:
Herkent iemand dit?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Als het goed is wel indd! Je kan het even testen als je denkt het te gaan gebruiken..Broodje_Aap schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:47:
[...]
Ik vind het leuk maar jammer dat je het niet uit kan zetten.. tijdens een tentamen altijd bang dat er een alarm per ongeluk aan stond. Dan maakt het dus niet uit of mij telefoon uit stond en wordt je alsnog verwijderd haha

Nog een bug ontdekt, ben er al achter dat dit niet alleen 5T gerelateerd is, maar ook op de 5 al speelde.
Smart Lock heeft issues. Smart Lock is als het ware greyed out. Dan moet je eerst naar Trust Agents en daar Smart Lock uitzetten. Vervolgens de telefoon rebooten om daarna Smart Lock weer aan te zeggen bij Trust Agents. Hierna doet Smart Lock het wel zoals hij het moet doen, echter alleen tot de volgende reboot. Daarna kan je weer van voor afaan beginnen.
Als ik het goed begrepen heb gooit OnePlus het op dat de Google Play Services de oorzaak is en dat daar een nieuwe versie van moet komen. Lijkt mij onzin aangezien het op mij S7 wel gewoon goed werkte en daar draaide ook Android 7.1.1 op
Smart Lock heeft issues. Smart Lock is als het ware greyed out. Dan moet je eerst naar Trust Agents en daar Smart Lock uitzetten. Vervolgens de telefoon rebooten om daarna Smart Lock weer aan te zeggen bij Trust Agents. Hierna doet Smart Lock het wel zoals hij het moet doen, echter alleen tot de volgende reboot. Daarna kan je weer van voor afaan beginnen.
Als ik het goed begrepen heb gooit OnePlus het op dat de Google Play Services de oorzaak is en dat daar een nieuwe versie van moet komen. Lijkt mij onzin aangezien het op mij S7 wel gewoon goed werkte en daar draaide ook Android 7.1.1 op
Het rare is dat behalve het youtube vooruitspoel 'probleem' ik er nu nergens last van heb. Alle apps werken zonder problemen. Ik ga het de komende week in de gaten houden.l3art schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:12:
[...]
Nee dit herken ik zeker niet. Als dit blijft zou ik als ik jou was een factory reset doen, is het dan nog steeds contact opnemen met oneplus. Probeer het ook te filmen als dat mogelijk is.
Do Not Disturb app installeren et presto. Way beter dan die hardware knoppies anyway.floristevito schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:27:
Als het goed is wel indd! Je kan het even testen als je denkt het te gaan gebruiken..
Ik vind het leuk maar jammer dat je het niet uit kan zetten.. tijdens een tentamen altijd bang dat er een alarm per ongeluk aan stond. Dan maakt het dus niet uit of mij telefoon uit stond en wordt je alsnog verwijderd haha
Kan je ook even snel mee "doe mij nú maar even een half uurtje stilte please" klikken
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 10-12-2017 10:40 ]
Nickname does not reflect reality
Probleem is dat alarms altijd afgaan, ook al staat hij op stil.. die hardware knoppen vind ik een van de fijnste dingen van OnePlusBrad Pitt schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:40:
[...]
Do Not Disturb app installeren et presto. Way beter dan die hardware knoppies anyway.
Kan je ook even snel mee "doe mij nú maar even een half uurtje stilte please" klikken
Je hebt de app klaarblijkelijk niet zelf getestfloristevito schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:42:
Probleem is dat alarms altijd afgaan, ook al staat hij op stil.. die hardware knoppen vind ik een van de fijnste dingen van OnePlus
Dit aanvinken en stilte alom: https://dl.dropboxusercon...ener_1512914322148~01.png
[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 10-12-2017 15:03 ]
Ik heb even 2 filmpjes gemaakt van wat ik bedoel. Een van YouTube waarbij het knipperende scherm te zien is en de 5 rare loading dots. Het andere filmpje laat de loading dots van Google Inbox zien. Op mijn nexus 6p en de S6 van mijn vriendin ziet beide er anders uit.Brammel schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:59:
[...]
Het rare is dat behalve het youtube vooruitspoel 'probleem' ik er nu nergens last van heb. Alle apps werken zonder problemen. Ik ga het de komende week in de gaten houden.
YouTube: Oneplus 5t YouTube
YouTube: Oneplus 5t Google Inbox
Lijkt me niet normaal toch?
Edit: Factory reset gedaan en het probleem was weg. Na het instellen van de telefoon was het toch weer terug... Blijkt te komen door de developer option 'Animator duration scale'. Als deze op 0 staat krijg je kennelijk dit gedrag. Voor niets dus een factory reset gedaan
[ Voor 17% gewijzigd door Brammel op 10-12-2017 16:26 ]
Oh dat begreep ik niet uit je post, in dat geval bedankt!Brad Pitt schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:53:
[...]
Je hebt de app klaarblijkelijk niet zelf getest
Dit aanvinken en stilte alom: https://dl.dropboxusercon...ener_1512914322148~01.png
Nooit lager dan 0.5 zetten. Anders gebeuren er gekke dingen /artifacts.Brammel schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:30:
[...]
Edit: Factory reset gedaan en het probleem was weg. Na het instellen van de telefoon was het toch weer terug... Blijkt te komen door de developer option 'Animator duration scale'. Als deze op 0 staat krijg je kennelijk dit gedrag. Voor niets dus een factory reset gedaan. Ach ja, telefoon is prima dus
cd /pub && more beer
Dat blijkt iddny-hardcore schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:10:
[...]
Nooit lager dan 0.5 zetten. Anders gebeuren er gekke dingen /artifacts.
Werkelijk nog nooit van gehoord en nog op geen enkel device (ook de 5T niet) last van gehadny-hardcore schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:10:
Nooit lager dan 0.5 zetten. Anders gebeuren er gekke dingen /artifacts.
Zou toch raar zijn als dit enkel op mijn telefoon zo is? Andere hier wel 'last' van? Op mijn nexus 6p had ik dit probleem ook niet met dezelfde setting.
ik heb vroeger wel eens gedoe gehad met op '0' zetten, werkte long press op homescreen niet bijvoorbeeld.Brad Pitt schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:13:
[...]
Werkelijk nog nooit van gehoord en nog op geen enkel device (ook de 5T niet) last van gehad
(samsung S4 ofzo geloof ik)
cd /pub && more beer
Volgens mij kijk ik gewoon in HD (Netflix) op mijn 5T. FullHD en 18:9 op Netflix
Hier ook gewoon SD in de recentste Netflix app helaas. Ziet er vaak wel prima uit maar (U)HD it is not
Ik heb de OnePlus 5T nu een paar dagen in gebruik. Echt een toptoestel. Qua functionaliteit mis ik wel 2 dingen (komt waarschijnlijk omdat ik dit gewend was op mijn iPhone 6):
1. Het kunnen instellen van de tijdsduur waarin bijv. Whatsappberichten op het gelockte scherm worden weergegeven. Ik ben steeds en te laat/berichten te snel weg.
2. De mogelijkheid om bij dubbel tikken op het scherm, te blokkeren dat je de telefoon unlocket via je camera. Dit zodat je snel kunt zien of je berichten hebt en tevens kunt lezen wat je hebt ontvangen zonder de app te hoeven openen. Uiteraard kun je de camera met je vinger blokkeren, maar dit is uiteraard niet handig.
Als iemand suggesties heeft hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen dan hoor ik dit natuurlijk graag!
1. Het kunnen instellen van de tijdsduur waarin bijv. Whatsappberichten op het gelockte scherm worden weergegeven. Ik ben steeds en te laat/berichten te snel weg.
2. De mogelijkheid om bij dubbel tikken op het scherm, te blokkeren dat je de telefoon unlocket via je camera. Dit zodat je snel kunt zien of je berichten hebt en tevens kunt lezen wat je hebt ontvangen zonder de app te hoeven openen. Uiteraard kun je de camera met je vinger blokkeren, maar dit is uiteraard niet handig.
Als iemand suggesties heeft hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen dan hoor ik dit natuurlijk graag!
Automatisch ontgrendelen uitzetten bij de opties? Dat je na gezichtsherkenning alsnog moet swipen dusrenevdeertwegh schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:47:
Thnx! Dat is een optie, helaas wel met een extra handeling (swipen). Eens kijken hoe dat bevalt 
Brad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:49:
[...]
Automatisch ontgrendelen uitzetten bij de opties? Dat je na gezichtsherkenning alsnog moet swipen dus
Want wat jij wil is....?renevdeertwegh schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:52:
Thnx! Dat is een optie, helaas wel met een extra handeling (swipen). Eens kijken hoe dat bevalt
Dubbelklik scherm - zie notificaties voor lang genoeg - .... scherm weer uit?
Hoe kom je er dan ooit in
Klopt! Als ik niet meteen wil of kan reageren dan kan wel alvast lezen wat ik heb ontvangen en beslissen of het belangrijk is meteen te reageren of even te parkeren voor later.
Brad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:54:
[...]
Want wat jij wil is....?
Dubbelklik scherm - zie notificaties voor lang genoeg - .... scherm weer uit?
Hoe kom je er dan ooit in
Ja en hoe kom je dan actief in het OS zonder iets te moeten doen zoals even swipen?! Dat ontgaat mijrenevdeertwegh schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:01:
Klopt! Als ik niet meteen wil of kan reageren dan kan wel alvast lezen wat ik heb ontvangen en beslissen of het belangrijk is meteen te reageren of even te parkeren voor later.
Er is mijns inziens geen andere optie dan dit.
@renevdeertwegh Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Wat je in android in ieder geval kunt aanzetten is 'ambient display' en dan daarbij 'liftup display'. Wat dit doet is zodra je een bericht ontvangt, dan zal het scherm automatisch voor een paar seconden aangaan (wel in het zwart wit dacht ik). Als je 'liftup display' aanzet dat zal hetzelfde gebeuren zodra je je telefoon oppakt. Je hoeft daar niks voor te tikken, swipen of scannen en kun je toch makkelijk even je notifications bekijken
[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 11-12-2017 09:15 ]
Dit hoeft pas op een later moment als ik wel tijd heb om te reageren op mijn berichten. Uiteraard door de telefoon te unlocken
.
edit: helaas, geen berichten, wel een Whatsapp-icoontje...
Dit ga ik even uitzoeken, klikt interessant!Brad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:04:
[...]
Ja en hoe kom je dan actief in het OS zonder iets te moeten doen zoals even swipen?! Dat ontgaat mij
Er is mijns inziens geen andere optie dan dit.
edit: helaas, geen berichten, wel een Whatsapp-icoontje...
Leviathius schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:14:
@renevdeertwegh Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Wat je in android in ieder geval kunt aanzetten is 'ambient display' en dan daarbij 'liftup display'. Wat dit doet is zodra je een bericht ontvangt, dan zal het scherm automatisch voor een paar seconden aangaan (wel in het zwart wit dacht ik). Als je 'liftup display' aanzet dat zal hetzelfde gebeuren zodra je je telefoon oppakt. Je hoeft daar niks voor te tikken, swipen of scannen en kun je toch makkelijk even je notifications bekijken
Aaah, maar dan kun je gewoon ff dubbel tap op je scherm doen (unlocken) en weer dubbel tap op je lockscreen (locken). Kan zijn dat je dit ergens nog moet aanzetten in de settings. Dan kun je even gauw je notificaties bekijken en indien gewenst eentje openen.renevdeertwegh schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:52:
Dit hoeft pas op een later moment als ik wel tijd heb om te reageren op mijn berichten. Uiteraard door de telefoon te unlocken.
Als je dubbeltapt dan unlockt de telefoon zich razendsnel door de gezichtsherkenning.Leviathius schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:55:
[...]
Aaah, maar dan kun je gewoon ff dubbel tap op je scherm doen (unlocken) en weer dubbel tap op je lockscreen (locken). Kan zijn dat je dit ergens nog moet aanzetten in de settings. Dan kun je even gauw je notificaties bekijken en indien gewenst eentje openen.
Hij wilt graag notificaties bekijken als z'n telefoon naast zich ligt denk ik. Dan kan je eenvoudig double-tappen omdat je gezicht dan toch niet boven het scherm hangt, en je toch de notificaties kan aflezen.outlandos schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:07:
Als je dubbeltapt dan unlockt de telefoon zich razendsnel door de gezichtsherkenning.
Klopt en daarvoor moet je dus uitzetten dat je meteen unlockt met je gezicht zodra je scherm aangaat.outlandos schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:07:
[...]
Als je dubbeltapt dan unlockt de telefoon zich razendsnel door de gezichtsherkenning.
Het is verder onmogelijk om zonder een handeling te hoeven doen (lees: swipen/scannen) je notificaties te bekijken én je lockscreen te unlocken. Het is óf notificaties bekijken en dan omhoog vegen om te unlocken, óf meteen unlocken en notificaties vanaf de pulldown bar bekijken.
[ Voor 30% gewijzigd door Leviathius op 11-12-2017 10:11 ]
Als er bugs worden ondervonden, kun je eerste even hier kijken: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171206 (staat gesorteerd op hoeveel mensen de thread als herkenbaar markeren).
Nu ook een Tweakers-artikel van: nieuws: OnePlus belooft 5T-update om full-hd-videostreaming te ondersteunen
[ Voor 48% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-12-2017 11:42 ]
Dit is wel een handige oplossing. Echter zou het nog mooier zijn als dat per situatie kon.Brad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:49:
[...]
Automatisch ontgrendelen uitzetten bij de opties? Dat je na gezichtsherkenning alsnog moet swipen dus
In de auto bijvoorbeeld als flitsmeister met een melding komt dan wordt het toestel meteen ontgrendeld en zie je de melding niet meer (die staat altijd op het lockscreen). Maar thuis is het wel zo fijn als meteen het toestel volledig ontgrendeld wordt en je niet meer hoeft te swipen...
Dus eigenlijk wil ik die optie alleen (eerst swipen voor ontgrendelen) in de auto. Maar volgens mij is dat nog niet mogelijk. Of, bedenk ik me nu terwijl ik dit aan het typen ben, het moet zo werken dat als de bluetooth van de auto als is ingesteld bij smart unlock, dat hij dan wel gewoon de melding op de lochscreen laat zien omdat gezichtherkenning dan gepasseerd wordt. Dat zou ik eens moeten uitproberen. Kan ik morgen wel doen.
Zou op zich wel fijn zijn als oneplus er dan voor zorgt dat ook na een reboot smart unlock blijft werken.
De update is nu ook in Nederland beschikbaar!
Welke update?outlandos schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:31:
De update is nu ook in Nederland beschikbaar!
Oxygen OS 4.7.4.
Nu aan het downloaden en installeren.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hebben ze 4.7.3 geskipt? Ik zit namelijk nog op 4.7.2Phydomir schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:58:
[...]
Oxygen OS 4.7.4.
Enige 2 dingen die ik eigenlijk graag gefixt zou zien momenteel is dat na het opladen vaak de ambient/lift-up display niet meer werkt en de witte navigation bar in games (niet elke game verbergt de navigatie).
Any first impressions? Op het OnePlus forum lees ik een hoop over battery drain en slechtere foto-kwaliteit, op het OnePlus forum (knip) dus ik wacht even af wat mensen hier er over te zeggen hebben
[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 11-12-2017 16:55 ]
Foto's zijn veel beter, idle drain klopt.
En bij zo'n game kan je toch gewoon ff de status bank laten verdwijnen? Click weg. Klaar met gamen, click terug.
En bij zo'n game kan je toch gewoon ff de status bank laten verdwijnen? Click weg. Klaar met gamen, click terug.
[ Voor 58% gewijzigd door Brad Pitt op 11-12-2017 16:23 ]
Heb hem pas vanaf vrijdag maar juist over de batterij ben ik zeer te spreken. Ik heb vanochtend om half 8 van de lader gehaald en zit nu op 72% met 1u37m screen on time. Incl die update van net. Dat vind ik een hele acceptabele score en een stuk beter dan mijn Nexus 6P deed.RobinJ1995 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:03:
Any first impressions? Op het OnePlus forum lees ik een hoop over battery drain en slechtere foto-kwaliteit, maar op het OnePlus forum (knip) dus ik wacht even af wat mensen hier er over te zeggen hebben
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 11-12-2017 16:57 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb het over de navbar, dus die met je vorige, home en recent apps knoppenBrad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:21:
Krege hem net toevallig zelf ook binnen. Geinstalleerd. Enige wat ik echt zie is dat in de camera de icons vervangen zijn met tekst (voor video, photo en portrait), heb het gevoel dat hij harder trilt, en dat ofwel de battery life zwaar achteruit is gegaan of anders die belachelijk optimistische "5 days left" battery estimations gefixt zijn (ik hoop op het laatste
4.7.3 was denk ik een internal build die niet voldeed aan de verwachtingen in de laatste test-fase, dus hebben ze dat gefixt en er 4.7.4 van gemaakt.RobinJ1995 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:03:
[...]
Hebben ze 4.7.3 geskipt? Ik zit namelijk nog op 4.7.2
Enige 2 dingen die ik eigenlijk graag gefixt zou zien momenteel is dat na het opladen vaak de ambient/lift-up display niet meer werkt en de witte navigation bar in games (niet elke game verbergt de navigatie).
Any first impressions? Op het OnePlus forum lees ik een hoop over battery drain en slechtere foto-kwaliteit, maar op het OnePlus forum (knip) dus ik wacht even af wat mensen hier er over te zeggen hebben
Die functie heet Gaming Do-Not-Disturb. Hierbij worden niet alleen de softwarematige knoppen verborgen, maar ook alle meldingen worden geblokkeerd zodat je niet van die irritante pop-ups krijgt. Verder worden ook de hardwarematige knoppen uitgeschakeld om aanrakingen te voorkomen.Brad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:21:
[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 11-12-2017 16:57 ]
Net even gecheckt en "Gaming Do-Not-Disturb" verbergt de navbar niet.Anonymoussaurus schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:30:
[...]
Die functie heet Gaming Do-Not-Disturb. Hierbij worden niet alleen de softwarematige knoppen verborgen, maar ook alle meldingen worden geblokkeerd zodat je niet van die irritante pop-ups krijgt. Verder worden ook de hardwarematige knoppen uitgeschakeld om aanrakingen te voorkomen.
Klopt, gewoon ff click handmatig doen dusRobinJ1995 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:32:
Net even gecheckt en "Gaming Do-Not-Disturb" verbergt de navbar niet.
Maar dan moet ik dus globaal aanzetten dat de navbar automatisch verborgen wordt, wat irritant isBrad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:33:
[...]
Klopt, gewoon ff click handmatig doen dus
Dan moet je wel eerst onder "knoppen" -> "navigatiebalk verbergen" aan zetten. Dit staat standaard niet aan. tenminste, ik denk dat jullie dat bedoelen.Brad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:33:
[...]
Klopt, gewoon ff click handmatig doen dus
Dat is wel de bedoeling, maar die functie werkt dus blijkbaar niet (meer). Wellicht dat dit uitstaat onder "Geavanceerd" > "Speelt, Niet Storen"?
Nee, gewoon altijd aan, met knopje voor tijdelijk uit.RobinJ1995 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:34:
[...]
Maar dan moet ik dus globaal aanzetten dat de navbar automatisch verborgen wordt, wat irritant is
https://dl.dropboxusercon...creener_1513006457011.png
Anonymoussaurus schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:35:
Dat is wel de bedoeling, maar die functie werkt dus blijkbaar niet (meer). Wellicht dat dit uitstaat onder "Geavanceerd" > "Speelt, Niet Storen"?

No such setting
Oh, ok. Dat is opzich wel een doenbare workaround tot ze dit (hopelijk) fixenBrad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:35:
[...]
Nee, gewoon altijd aan, met knopje voor tijdelijk uit.
https://dl.dropboxusercon...creener_1513006457011.png
Gaat waarschijnlijk niet gefixt worden, is tegen het amoled inbranden blijkbaar
Ja, maar wit brandt net sneller inBrad Pitt schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:41:
Gaat waarschijnlijk niet gefixt worden, is tegen de amoled inbranden blijkbaar
Het is dan ook geen wit.RobinJ1995 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:41:
[...]
Ja, maar wit brandt net sneller inDus als ze hem in gaming mode verbergen zou het daar geen invloed op mogen hebben lijkt me.
Ja, tegen het inbranden dus. Weinig contrast, minder kans op ongelijkmatige slijtage van de (sub)pixels.
Is eerder een kwetie van wennen. Persoonlijk zat ik in het begin ook te dubben wat ik nu wilde. Maar het went snel om die statusbalk met een korte wipe omhoog tevoorschijn te halen als dat nodig is.RobinJ1995 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:34:
[...]
Maar dan moet ik dus globaal aanzetten dat de navbar automatisch verborgen wordt, wat irritant is
ik had begrepen dat de audio verbeterd is voor external speaker en oorspeaker.Phydomir schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:58:
[...]
Oxygen OS 4.7.4.
Betekent dit dat je nu stereo kan horen?
Vanmiddag ben ik er achter gekomen dat als mijn telefoon verbindt met mijn 5ghz netwerk mijn complete internet verdwijnt op alle apparatuur. Forceer ik 2.4 dan hersteld het weer. Iemand ervaring met dit probleem? Ik kan alleen maar problemen vinden over het verbinden met wifi.
Vaag. Dan is dat alleen zo bij de OnePlus 3. Opzich wel logisch; de OnePlus 5T heeft geen capacatieve knoppen meer.
Er zit maar één speaker in dus dat zal nooit gaan. Ik had geen problemen met geluid als ik een koptelefoon gebruikte dus wat daar precies aan veranderd is weet ik niet.lighting_ schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:21:
[...]
ik had begrepen dat de audio verbeterd is voor external speaker en oorspeaker.
Betekent dit dat je nu stereo kan horen?
Heb het hier ook verbonden op 5Ghz en dat gaat zonder problemen. Als dit een algemeen OP5T probleem zou zijn dan zou je er denk ik wel meer over gevonden hebben. Je router al eens terug gezet naar factory settings om te zien of dat helpt?SmooK schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:35:
Vanmiddag ben ik er achter gekomen dat als mijn telefoon verbindt met mijn 5ghz netwerk mijn complete internet verdwijnt op alle apparatuur. Forceer ik 2.4 dan hersteld het weer. Iemand ervaring met dit probleem? Ik kan alleen maar problemen vinden over het verbinden met wifi.
[quote]Phydomir schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:02:
[...]
Er zit maar één speaker in dus dat zal nooit gaan. Ik had geen problemen met geluid als ik een koptelefoon gebruikte dus wat daar precies aan veranderd is weet ik niet.
[...]
Jawel. Ze kunnen de oorspeaker op extern zetten zodat je toch een stereo ervaring heb.
Dit doet de iphone htc en huawei mate.
Eventueel in de geluidsetting. Anders snap ik de audio verbetering ook niet.
[...]
Er zit maar één speaker in dus dat zal nooit gaan. Ik had geen problemen met geluid als ik een koptelefoon gebruikte dus wat daar precies aan veranderd is weet ik niet.
[...]
Jawel. Ze kunnen de oorspeaker op extern zetten zodat je toch een stereo ervaring heb.
Dit doet de iphone htc en huawei mate.
Eventueel in de geluidsetting. Anders snap ik de audio verbetering ook niet.
Verwijderd
Vraagje: is het nodig om een antivirus of dergelijke te installeren op de OnePlus 5T. Ik kom van iPhone daarom de vraag.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
@SmooK geen probleem met 5G hier. Klinkt merr als een router issue.
[ Voor 32% gewijzigd door djiedjee op 12-12-2017 07:56 ]
Waarom denk je dat het eventueel nodig is?Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:46:
Vraagje: is het nodig om een antivirus of dergelijke te installeren op de OnePlus 5T.
Lijkt mij ook aannemelijk. Ik forceer nu 2.4 en anders zit ik toch op 4g. Momenteel geen zin om mijn thuisnetwerk opnieuw in te stellen.djiedjee schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:55:
@SmooK geen probleem met 5G hier. Klinkt merr als een router issue.
Verwijderd
Ik weet het niet daarom dat ik het vroeg. Omdat er gezegd wordt dat Apple veilig was voor virussen etc. Ik heb er geen idee van hoe dat zit bij Android, vandaar de vraag.rens-br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:34:
[...]
Waarom denk je dat het eventueel nodig is?
Er is geen één besturingssysteem veilig voor virussen, of dit nu Windows, Android, iOS of OS X is. Maar goed om je vraag te beantwoorden: zolang je alleen maar apps download uit de Play Store en je netjes de updates installeert kan er niks gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:43:
Omdat er gezegd wordt dat Apple veilig was voor virussen etc. Ik heb er geen idee van hoe dat zit bij Android, vandaar de vraag.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 09:46 ]
Na de update van laatst had ik geen toegang meer tot Smart Lock. Bleef wit daar. Dus even gezocht en gevonden dat je dan bij Security de Trusted Provider van Smart Lock moet disablen. Rebooten en dan weer aanzetten. Dan werkt het scherm weer.
Wilde namelijk de auto toevoegen, maar dat lukte me niet.
Verder nog de huishoudelijke mededeling om te stemmen in de Tweakers Awards. En misschien ook slim om een productreview (6gb of 8gb) te doen samen met een shopreview? Beiden hebben nog niet veel reviews...
Verder nog de huishoudelijke mededeling om te stemmen in de Tweakers Awards. En misschien ook slim om een productreview (6gb of 8gb) te doen samen met een shopreview? Beiden hebben nog niet veel reviews...
[ Voor 49% gewijzigd door Martinspire op 12-12-2017 10:00 ]
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord.rens-br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:46:
[...]
Er is geen één besturingssysteem veilig voor virussen, of dit nu Windows, Android, iOS of OS X is. Maar goed om je vraag te beantwoorden: zolang je alleen maar apps download uit de Play Store en je netjes de updates installeert kan er niks gebeuren.
Is er trouwens een manier om de settings weer naar default te zetten zonder alles kwijt te zijn? Heb namelijk met wat settings lopen te klooien.
Neuh, als je gewoon weet wat je doet en je verstand gebruikt, kom je al een heel eindVerwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:46:
Vraagje: is het nodig om een antivirus of dergelijke te installeren op de OnePlus 5T. Ik kom van iPhone daarom de vraag.
Alvast bedankt!
Netwerkinstellingen? Ja, dat kan: Instellingen > "Back-up maken en resetten" > "Netwerk resetten". De rest kan je resetten met een factory reset, maar dan wordt al je data verwijderd.J0kerNL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:25:
Is er trouwens een manier om de settings weer naar default te zetten zonder alles kwijt te zijn? Heb namelijk met wat settings lopen te klooien.
Geprobeerd, maar dat werkt niet, zodra er een melding komt unlockt meteen het hele toestel waardoor de melding van flitsmeister niet te zien is. Nu swipen bij faceunlock aangezet, eens kijken of het dan beter gaat.l3art schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:38:
[...]
.....Of, bedenk ik me nu terwijl ik dit aan het typen ben, het moet zo werken dat als de bluetooth van de auto als is ingesteld bij smart unlock, dat hij dan wel gewoon de melding op de lochscreen laat zien omdat gezichtherkenning dan gepasseerd wordt. Dat zou ik eens moeten uitproberen. Kan ik morgen wel doen.
...
edit:
Zit me nu af te vragen waar dit het beste aangekaart kan worden, bij oneplus of bij Flitsmeister? Waarom zou de melding van Flitsmeister niet net als een whatsapp bericht gewoon als een ambient bericht kunnen verschijnen? Zit zelf meer richting OnePlus te denken omdat bij de S7 de melding gewoon op het scherm verscheen zonder dat meteen het hele toestel ontgrendeld wordt en de melding meteen weg is.
Overigens lijkt het met als je na een face unlock ook nog moet swipen wel te werken, maar ja dan mis ik weer het vlotte van de face unlock.
[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 12-12-2017 17:35 ]
In principe niet zolang je niet geroot bent en geen apps van buiten de Play Store om installeert.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:46:
Alvast bedankt!
Niet dat in de Play Store nooit wat shady terecht komt, maar in de meeste gevallen gaat anvitirussoftware daar toch weinig tegen kunnen doen (net zoals dat trouwens het geval is bij iOS vermoed ik).
Meer mensen last van dat hun wifi weg valt met de nieuwe update?
Nee nog niet gemerkt.
Ik heb precies hetzelfde probleem!! Zo vervelend en is pas begonnen na de aanschaf van deze telefoon. Dat kan geen toeval zijn.SmooK schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:23:
[...]
Lijkt mij ook aannemelijk. Ik forceer nu 2.4 en anders zit ik toch op 4g. Momenteel geen zin om mijn thuisnetwerk opnieuw in te stellen.
Yes, moi.micmulder schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:10:
[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 12-12-2017 20:20 ]
Helaas werkt smart lock na een reboot niet meer en kan je weer opnieuw beginnen.Martinspire schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:51:
Na de update van laatst had ik geen toegang meer tot Smart Lock. Bleef wit daar. Dus even gezocht en gevonden dat je dan bij Security de Trusted Provider van Smart Lock moet disablen. Rebooten en dan weer aanzetten. Dan werkt het scherm weer.
Verbaasd me dat niet meer 5T gebruikers het niet is opgevallen. Zal wel niet vaak gebruikt worden denk ik. Of niet opvallen vanwege de snelle face unlock.
Het viel me op dat het "smart unlock" menu altijd gewoon leeg was. Maar stoort me niet gezien het niet nodig is met die snelle face/fingerprint unlock.l3art schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:51:
[...]
Helaas werkt smart lock na een reboot niet meer en kan je weer opnieuw beginnen.
Verbaasd me dat niet meer 5T gebruikers het niet is opgevallen. Zal wel niet vaak gebruikt worden denk ik. Of niet opvallen vanwege de snelle face unlock.
Kan me wel voorstellen dat het vervelender is voor mensen die hem in de auto hebben voor muziek enzo, dan lijkt het me wel zo handig dat hij gewoon ontgrendeld blijft als hij verbonden is met de bluetooth van de auto bijvoorbeeld.
Ja, zo viel het mij op, in de auto. Al moet ik zeggen dat die face unlock het meestal ook in de auto doet. Behalve in het donker. Maar ik gebruik het ook als ik verbonden ben met een Bluetooth speaker, want ik de auto mag je natuurlijk je telefoon niet bedienen tijdens het rijden.......
Bugs in 4.7.4 mogen hier gemeld worden: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171205
Verkeerde topic. Moest in OnePlus 5-topic met 4.5.15.
Verkeerde topic. Moest in OnePlus 5-topic met 4.5.15.
[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-12-2017 14:44 ]
Dat heb ik uiteraard al lang gedaan.Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:04:
Bugs in 4.7.4 mogen hier gemeld worden: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171205
Niet dat er reactie op komt, maar goed.
Denk dat oneplus het wel best vindt en de boel uit zit tot Oreo voor wat betreft deze bug.
Ik zie nu pas dat ik 'em in het verkeerde topic heb gepost, sorry. Dacht toch echt dat ik in het OnePlus 5 topic zat. Voor 4.5.15 was er namelijk nog geen apart subfora om bugs te melden, vandaar dat ik het opnieuw postte. Zal m'n vorige post even editen om verwarring te voorkomen.l3art schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:13:
Dat heb ik uiteraard al lang gedaan.
Niet dat er reactie op komt, maar goed.
Denk dat oneplus het wel best vindt en de boel uit zit tot Oreo voor wat betreft deze bug.
Ik had het ook al voor de update... En nu nog steeds.micmulder schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:10:
@micmulder Is dit wat jullie bedoelen? WiFi stops when phone is locked after upgrade to Oxygen 4.7.4tomas123 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:07:
Ik had het ook al voor de update... En nu nog steeds.
Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet of dit alleen na het unlocken gebeurt..Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:10:
[...]
@micmulder Is dit wat jullie bedoelen? WiFi stops when phone is locked after upgrade to Oxygen 4.7.4
Ik zou zeggen: doe dat eerst eens. Is het dat probleem, dan raad ik je aan de thread te markeren met een ster (in het topic). Anders zelf even een topic aanmaken.tomas123 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:21:
Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet of dit alleen na het unlocken gebeurt..
Wat verstaan jullie onder wifi stopt?
Ik heb met de 5T het issue dat wifi verbonden is maar er geen data ontvangen / verstuurd word. Het gebruikelijke uit / aan lost dit wel op. Op meerdere routers een gelijk probleem.
Ik heb met de 5T het issue dat wifi verbonden is maar er geen data ontvangen / verstuurd word. Het gebruikelijke uit / aan lost dit wel op. Op meerdere routers een gelijk probleem.
Je omschrijft het goed. Dat is precies ook mijn probleem. Super vervelend, ik moet nu verplicht op m'n 4g thuis. Daardoor kan ik niet m'n Heos en Hue besturen. Gelukkig ligt hier nog m'n oude Moto X die daar nu dienst voor doet.Pandorian schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:03:
Inderdaad, dat is bij mij ook het probleem.outlandos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:24:
[...]
Je omschrijft het goed. Dat is precies ook mijn probleem. Super vervelend, ik moet nu verplicht op m'n 4g thuis. Daardoor kan ik niet m'n Heos en Hue besturen. Gelukkig ligt hier nog m'n oude Moto X die daar nu dienst voor doet.
Dit is inderdaad een onderdeel van het probleem, ik zie het wifi icoon verdwijnen en zodra ik mijn wifi of op het werk weer selecteer dan kan ik er niet meer op connecten. Alleen een reboot helpt dan nog en na een paar keer gebruik, heb ik weer geen connectie met de wifi.Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:10:
[...]
@micmulder Is dit wat jullie bedoelen? WiFi stops when phone is locked after upgrade to Oxygen 4.7.4
Ik heb ieder geval de post een ster gegeven.
Thnx!
Pandorian schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:03:
outlandos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:24:
Je omschrijft het goed. Dat is precies ook mijn probleem. Super vervelend, ik moet nu verplicht op m'n 4g thuis. Daardoor kan ik niet m'n Heos en Hue besturen. Gelukkig ligt hier nog m'n oude Moto X die daar nu dienst voor doet.
Daarom ook voor jullie: rapporteer net zoals @micmulder het probleem in dit topic: WiFi stops when phone is locked after upgrade to Oxygen 4.7.4tomas123 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:27:
Inderdaad, dat is bij mij ook het probleem.
Met welke router hebben jullie een probleem met de wifi?
Voor mij is dat:djiedjee schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:47:
Met welke router hebben jullie een probleem met de wifi?
pricewatch: Synology RT1900ac
Ook geüpdatet maar geen problemen met Wifi. Zowel op het werk (2.4Ghz) als thuis (5Ghz) blijft de verbinding goed.
Als ik automatisch draaien van het beeldscherm UITzet, gaat dat weer vanzelf AAN bij het locken / scherm uitzetten
Hebben anderen hier ook last van of zou het door één of andere app kunnen komen?
Ook een andere bug ontdekt, maar die schijnt al langer te bestaan. Als je middels ADB freeform window move activeert ("adb shell settings put global enable_freeform_support 1"), zit bij Recents de knop om over te schakelen op freeform modus achter de knop om een app te locken
(waarom je uberhaupt alle apps zou willen uitschakelen ontgaat mij overigens): https://forums.oneplus.ne...mode-on-oos-4-0-x.495626/

Ook een andere bug ontdekt, maar die schijnt al langer te bestaan. Als je middels ADB freeform window move activeert ("adb shell settings put global enable_freeform_support 1"), zit bij Recents de knop om over te schakelen op freeform modus achter de knop om een app te locken
@outlandos @micmulder @Pandorian @tomas123 Als jullie even jullie Wi-Fi instellingen doorgeven en die vergelijken met @Phydomir z'n instellingen, dan kun je als eventuele work-around zijn instellingen gebruiken.
Dat is zeker mogelijk dat een app dit aan heeft staan. Ik heb er in ieder geval nooit van gehoord (van het probleem). Wat staat er in de balk boven? Een telefoontje?bllb schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:22:
Als ik automatisch draaien van het beeldscherm UITzet, gaat dat weer vanzelf AAN bij het locken / scherm uitzettenHebben anderen hier ook last van of zou het door één of andere app kunnen komen?
Net getest, blijft bij mij netjes in portret modus staan na het locken van het scherm.bllb schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:22:
Als ik automatisch draaien van het beeldscherm UITzet, gaat dat weer vanzelf AAN bij het locken / scherm uitzettenHebben anderen hier ook last van of zou het door één of andere app kunnen komen?
Ik heb niets bijzonders ingesteld. Dit staat er onder Wifi Configureren:
Slimme Wi-Fi wisselaar -> Uit
Scannen Altijd beschikbaar -> Aan
Netwerkmeldingen -> Uit
Wifi behouden in slaapstand -> Altijd
Die zijn dan voor degene die problemen hebben. Wellicht dat je ook hier nog even kan kijken, want daar staat ook een Wi-Fi-gerelateerd dingetje: "Locatie" > 3 bolletjes > "Scannen".Phydomir schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:40:
Ik heb niets bijzonders ingesteld. Dit staat er onder Wifi Configureren:
Slimme Wi-Fi wisselaar -> Uit
Scannen Altijd beschikbaar -> Aan
Netwerkmeldingen -> Uit
Wifi behouden in slaapstand -> Altijd
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie