Zo ja, die Nexus6P was echt fantastisch. Design was even wennen, maar die camera was super en echt een fijn toestel.. Hopen dat de 7T dichtbij die 6P kan komen.Nuevocasa schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:41:
[...]
Mijn 5t is wel een paar keer erg heet geworden met het laden afgelopen week. Gelukkig niets kapot. Heb hier voor ook een Nexus 6p gehad en ook m'n geld teruggekregenvond het wel jammer dat die accu zo slecht was, was een fijn toestel.
Ik heb nr 67 met daarbij volgens mij al meer dan een week een update van 70mb beschikbaar via de Oxygen Updater die ik niet kan installeren. Nr 68 krijg ik nog niet te zien.Yazoo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:55:
[Afbeelding]
Gisteren update melding via Oxygen Updater
68 is een nieuwe build, maar ook 10.0.0 inclusief een hot-fix als het goed is. Waar staan je instellingen op in Oxygen Updater? En wat bedoel je met "die kan ik niet installeren"?Nuevocasa schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:22:
[...]
Ik heb nr 67 met daarbij volgens mij al meer dan een week een update van 70mb beschikbaar via de Oxygen Updater die ik niet kan installeren. Nr 68 krijg ik nog niet te zien.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Het gedownloade bestand is niet zichtbaar bij de optie 'lokale upgrade' terwijl het bestand wel in de root map staat.Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:26:
[...]
68 is een nieuwe build, maar ook 10.0.0 inclusief een hot-fix als het goed is. Waar staan je instellingen op in Oxygen Updater? En wat bedoel je met "die kan ik niet installeren"?
Ik zie het al.... in de OxygenUpdater stond hij nog op 'open beta' (dit werkte dus nog t/m build 067), heb dat aangepast en zie nu idd 068 staan en de installatie is gelukt
Tandenstokertje, een beetje niet geleidende vloeistof, en dan een beetje pielen. M'n OnePlus 5 wilde ook niet altijd meer de Dash Charging laten zien, en ging dan met "trage" snelheid laden. 3 minuutjes pielen, en er kwam een flinke stukje stof uit de poort. Nu weer direct een mooi bliksemschichtje in beeld als indicator voor het snelladenCuBras schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:00:
[...]
@SnoopBok Zelf interesse in de vergelijking. Wat betreft het opladen, daar had ik ook last van met mijn 5T.
Ik was bij ThePhoneLab geweest en zij hebben met alcohol en een borstel meer vuil eruit gepeuterd dan ik met een paperclip. Wellicht dat er toch troep in zat bij jou?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hoe gaat het met de hitte bij jullie?
Ik heb de afgelopen dagen 3-5x per dag een melding dat m'n telefoon te heet is en dat de temperature restored moet worden. Scherm dimt, eea wordt uitgeschakeld geloof ik. Op dat moment zelf ben ik dan niets bijzonders aan het doen, hooguit navigatie of iets in de browser.
Best irritant, maar ja het is ook gewoon heet natuurlijk. Ik gebruik sinds een paar weken een Spigen rugged armor cover, dat zal ook niet helpen.
Heeft de 5T relatief snel last van de hitte of is het gewoon zo smerig warm dat iedere telefoon het warm heeft nu?
Ik heb de afgelopen dagen 3-5x per dag een melding dat m'n telefoon te heet is en dat de temperature restored moet worden. Scherm dimt, eea wordt uitgeschakeld geloof ik. Op dat moment zelf ben ik dan niets bijzonders aan het doen, hooguit navigatie of iets in de browser.
Best irritant, maar ja het is ook gewoon heet natuurlijk. Ik gebruik sinds een paar weken een Spigen rugged armor cover, dat zal ook niet helpen.
Heeft de 5T relatief snel last van de hitte of is het gewoon zo smerig warm dat iedere telefoon het warm heeft nu?
[ Voor 9% gewijzigd door _pix op 26-06-2020 17:18 ]
Ik heb die melding nog nooit gehad op mijn 5T - en ik heb mijn telefoon soms in heel warme locaties gehad._pix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:18:
Herken het probleem, vroeger nooit deze melding gehad maar nu heb ik het standaard na een half uur/uur navigeren met scherm op volledige helderheid._pix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:18:
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Toch jammer dat de Android 10 upgrade niet zo stabiel is. Fingerprint die ongelooflijk traag is, een zwarte balk onder mijn Gboard, wifi die traag connect met mijn ssid. Ook zitten we nog steeds op de April security update terwijl OP heeft belooft om elke 2 maanden een update uit te brengen.
Mijn batterij is inmiddels echt achteruit gegaan en heb ik gekeken naar wat andere telefoons en heb ik een Poco f2 pro op de kop kunnen tikken voor 330 euro.
Mijn batterij is inmiddels echt achteruit gegaan en heb ik gekeken naar wat andere telefoons en heb ik een Poco f2 pro op de kop kunnen tikken voor 330 euro.
Hier stoor ik mij ook aan. Daarnaast is voor mij soms het toetsenbord niet zichtbaar, terwijl ik wel 'blind' kan typen op het scherm (toesenbord-vlak blijft dan meestal zwart). Ook heb ik sinds de update issues met Chrome waarbij het beeld bevriest, zonder dan dat de app vast loopt. App switch en terug naar Chrome lost het dan op. Vraag me af op een harde reset dit op zou lossen, maar kijk hier nogal tegenop (alles weer opnieuw instellenJoko97 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:17:
een zwarte balk onder mijn Gboard
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
En.... Hoe bevalt de poco ten opzichte van de 5t?Joko97 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:17:
Toch jammer dat de Android 10 upgrade niet zo stabiel is. Fingerprint die ongelooflijk traag is, een zwarte balk onder mijn Gboard, wifi die traag connect met mijn ssid. Ook zitten we nog steeds op de April security update terwijl OP heeft belooft om elke 2 maanden een update uit te brengen.
Joko97 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:17:
Die ruimte onder je toetsenbord is een feature van Android 10 om de ergonomie te verbeteren. Tevens komt er eind deze maand waarschijnlijk een update: https://forums.oneplus.co...635/page-12#post-22013658.Tom Paris schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:30:
[...]
Hier stoor ik mij ook aan. Daarnaast is voor mij soms het toetsenbord niet zichtbaar, terwijl ik wel 'blind' kan typen op het scherm (toesenbord-vlak blijft dan meestal zwart). Ook heb ik sinds de update issues met Chrome waarbij het beeld bevriest, zonder dan dat de app vast loopt. App switch en terug naar Chrome lost het dan op. Vraag me af op een harde reset dit op zou lossen, maar kijk hier nogal tegenop (alles weer opnieuw instellen).
[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-08-2020 16:06 ]
Het eerste wat mij opvalt is dat hij heel groot is vergeleken bij mijn op5t. Verder is die heel snel, en maakt ook betere foto's dan mijn op5t. Het minste aan de telefoon vind ik miui, de reclame die er in zit. Al kan je dat uitzetten. Dus het is niet dat je je telefoon setup doet en je kan gaan. Je moet wel wat dingen tweaken. Maar voor de prijs is hij het zeker waard.Nuevocasa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:46:
[...]
En.... Hoe bevalt de poco ten opzichte van de 5t?
Er komt een nieuwe update voor de 5T: https://www.oneplusbbs.com/thread-5583057-1.html
https://forums.oneplus.co...635/page-12#post-22013658
https://forums.oneplus.co...635/page-12#post-22013658
Sinds de upgrade naar Android 10 is het scherm, met automatische helderheid aan, veel te donker naar mijn mening.
Heb de telefoon al eens gereset, maar dat helpt niet. Stel nu de hele tijd met de hand de helderheid bij in de hoop dat de telefoon ooit eens leert wat ik graag wil, maar ben bang dat zoiets niet meer gaat gebeuren.
Voor de Android upgrade was dit probleem er niet, dus het kan wel.
Iemand anders hier ervaring mee?
Heb de telefoon al eens gereset, maar dat helpt niet. Stel nu de hele tijd met de hand de helderheid bij in de hoop dat de telefoon ooit eens leert wat ik graag wil, maar ben bang dat zoiets niet meer gaat gebeuren.
Voor de Android upgrade was dit probleem er niet, dus het kan wel.
Iemand anders hier ervaring mee?
Er is al een tijd geen update geweest voor de 5T, met de volgende reden: Notice regarding the OnePlus 5 & 5T update delay.
Eindelijk een teken van leven.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:08:
Er is al een tijd geen update geweest voor de 5T, met de volgende reden: Notice regarding the OnePlus 5 & 5T update delay.
Hoe kan het dat zo'n 'communication' module zoveel verschilt voor een 5T in tegenstelling tot een 6(T) dat ze tegen deze problemen oplopen?
Waarschijnlijk drivers. Het is niet een kwestie van code copy-pastenKraz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:27:
[...]
Eindelijk een teken van leven.
Hoe kan het dat zo'n 'communication' module zoveel verschilt voor een 5T in tegenstelling tot een 6(T) dat ze tegen deze problemen oplopen?
Ik zit te kijken voor een tweedehands toestel. Ik heb nu nog een Samsung Galaxy S5, maar zoek iets nieuwers met genoeg opslag. Ik stuit hierbij ook op de 5T en was wel even benieuwd, zouden mensen deze telefoon anno 2020 nog kunnen aanraden?
Ik ben persoonlijk nog erg tevreden met m'n 5T, maar deze maand houdt de door OnePlus beloofde 3 jaar aan updates op. Op basis daarvan zou ik dit toestel niet nu nog aanschaffen.
Welke updates?Tom Paris schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:30:
Ik ben persoonlijk nog erg tevreden met m'n 5T, maar deze maand houdt de door OnePlus beloofde 3 jaar aan updates op. Op basis daarvan zou ik dit toestel niet nu nog aanschaffen.

OnePlus belooft 3 jaar aan updates vanaf release. Daar komt deze maand een eind aan. Maar inderdaad, aan die belofte is al niet heel strak voldaan voor de 5T
Ik verwacht nog één laatste update (uit de post van @Anonymoussaurus) en daarna basta.
Zou android 10 niet ook nog naar de 5T komen? Of is dat de update die voor deze maand gepland staat? Want ik zit nog steeds op OOS9.0.11
Ik zit al heel lang op 10. Anders even de app Oxygen updater downloaden. Via die app kun je gewoon de officiële updates downloaden.Gropah schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:29:
Zou android 10 niet ook nog naar de 5T komen? Of is dat de update die voor deze maand gepland staat? Want ik zit nog steeds op OOS9.0.11
Weet zeker dat ze nog 1-2 updates gaan doen. Ik hoor ook geruchten over dat ze OxygenOS 11 zouden uitbrengen, en dat dat de reden is voor de lange wachttijd. Maar om eerlijk te zijn zie ik dat niet gebeuren.Tom Paris schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:12:
OnePlus belooft 3 jaar aan updates vanaf release. Daar komt deze maand een eind aan. Maar inderdaad, aan die belofte is al niet heel strak voldaan voor de 5TIk verwacht nog één laatste update (uit de post van @Anonymoussaurus) en daarna basta.
Wat @Nuevocasa zegt. Zie ook dit topic: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie.Gropah schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:29:
@Gropah Kan het zijn dat je de beta gebruikt van Android 9? Want dan moet je je telefoon fabrieksinstelling doen. Je krijgt dan ook geen automatische mogelijkheid om door te gaan naar 10 zeg maar.
Voor mij op dit moment de reden dat ik nog op 9 zit. Te veel moeite voor mijn gevoel.
Voor mij op dit moment de reden dat ik nog op 9 zit. Te veel moeite voor mijn gevoel.
Thanks, ik zal er naar kijkenAnonymoussaurus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:55:
[...]
Wat @Nuevocasa zegt. Zie ook dit topic: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie.
AFAIK heb ik nooit aan een beta meegedaan, dus schat niet dat dit het geval is.Arunia schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:03:
@Gropah Kan het zijn dat je de beta gebruikt van Android 9? Want dan moet je je telefoon fabrieksinstelling doen. Je krijgt dan ook geen automatische mogelijkheid om door te gaan naar 10 zeg maar.
Hmm, ik heb niet zoveel vertrouwen in Oneplus, die zijn op het moment als een malle nieuwe toestellen aan het uitbrengen!
That said, ik draai sinds maart op Android 10, custom rom: AICP, werkt als een tierelier, erg stabiel, batterylife is goed, en wekelijkse updates (zit nu nog op October patchlevel, maar as maandag gaat ie naar November).
That said, ik draai sinds maart op Android 10, custom rom: AICP, werkt als een tierelier, erg stabiel, batterylife is goed, en wekelijkse updates (zit nu nog op October patchlevel, maar as maandag gaat ie naar November).
Er komen helemaal geen bèta's meer. Al sinds vorig jaar al niet mee, dus waarom zit je nog op die bèta branche?Arunia schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:10:
@Gropah Je kunt het zien als je naar "Instellingen" gaat, dan onderaan naar "Systeem" en dan onderaan naar "Systeemupdates".
Mijn versie is daar:
OxygenOS versie OP5T_o2_BETA_33.
Maar goed, ik wist al dat ik op beta zat.
@Anonymoussaurus Nou ja, precies de reden die ik al aan gaf. Omdat ik geen puf heb om de normale branch te installeren. 
Moet er tijd voor maken, maar ben met een opleiding bezig e.d., dus daar liever mijn tijd aan besteden dan mijn telefoon zullen we maar zeggen.
Moet er tijd voor maken, maar ben met een opleiding bezig e.d., dus daar liever mijn tijd aan besteden dan mijn telefoon zullen we maar zeggen.
Als je in de custom roms gaat, zijn er al wel wat Android 11's die degelijk zijn. Langs de andere kant is de community aan het uitdoven. Er zijn nog maar een handvol die degelijk geupdate worden.
Moest ik nu kiezen, zou ik toch minstens voor 7T gaan bij Oneplus.
Moest ik nu kiezen, zou ik toch minstens voor 7T gaan bij Oneplus.
Daar is ie dan eindelijk: OxygenOS 10.0.1 for the OnePlus 5 and 5T
Hey everyone,
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS version 10.0.1 for the OnePlus 5 devices and the incremental roll-out for OnePlus 5T will soon follow.
Changelog
SystemFull Screen Gestures
- Fixed the abnormal call recording issue
- Fixed the de-activated alarm issue when the phone was powered off
- Updated Android Security Patch to 2020. 09
- Updated GMS package to 2020.08
Camera
- Back gesture from the bottom of the screen is available (OP5T only)
- Electronic Image Stabilization has been added, bringing you the more stable shooting experience
Kon hem zojuist eindelijk downloaden voor de 5TAnonymoussaurus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:50:
Daar is ie dan eindelijk: OxygenOS 10.0.1 for the OnePlus 5 and 5T
[...]
Klopt, is 30 min geleden door een collega van mij toegevoegd aan de app, of bedoel je via System Updater? Dat kan natuurlijk ook.Nuevocasa schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:22:
[...]
Kon hem zojuist eindelijk downloaden voor de 5T![]()
Beide.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:27:
[...]
Klopt, is 30 min geleden door een collega van mij toegevoegd aan de app, of bedoel je via System Updater? Dat kan natuurlijk ook.
Vandaag ook maar eens aan geloven. Backup maken van de DCIM map en kijken of de app Helium het goed doet. 
Anders opnieuw beginnen met alles meuk haha.
Even onderzoeken of het makkelijk is Android 10 te rooten. Maar daar was een app voor. Komt goed.
Pff, bestand downloaden en installeren? Nee joh. Maar eens kijken of Oxygen updater het doet.
Backups maken is ook een crime trouwens. Instellingen komen volgens mij niet mee in Helium. Ach, dan zien we het wel weer. Ruimt ook wel weer op.
Kanonnen wat een drama is dat geweest zeg.
Uiteindelijk met 7zip de compatibillity zip verwijderd en toen wilde het wel. Eerst de normale 9 en toen de laatste 10.
Blijkbaar zit er een gebeuren in dat hij al mijn apps weer terug download en neer zet. Alleen savegames en andere meuk is altijd een verrassing.
Anders opnieuw beginnen met alles meuk haha.
Even onderzoeken of het makkelijk is Android 10 te rooten. Maar daar was een app voor. Komt goed.
Pff, bestand downloaden en installeren? Nee joh. Maar eens kijken of Oxygen updater het doet.
Backups maken is ook een crime trouwens. Instellingen komen volgens mij niet mee in Helium. Ach, dan zien we het wel weer. Ruimt ook wel weer op.
Kanonnen wat een drama is dat geweest zeg.
Uiteindelijk met 7zip de compatibillity zip verwijderd en toen wilde het wel. Eerst de normale 9 en toen de laatste 10.
Blijkbaar zit er een gebeuren in dat hij al mijn apps weer terug download en neer zet. Alleen savegames en andere meuk is altijd een verrassing.
[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 18-11-2020 16:11 ]
Ik ben nog altijd tevreden met mijn Oneplus 5T. Ik merk dat na drie jaar de accu wel iets minder wordt.
Is er een manier om de accu te testen, wellicht via een app?
Of heeft iemand ervaring (o.a kosten) met het laten vervangen van de accu?
Zie hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie" Even bij APK's kijken.Yazoo schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:30:
Ik ben nog altijd tevreden met mijn Oneplus 5T. Ik merk dat na drie jaar de accu wel iets minder wordt.
Via de link wordt om een wachtwoord gevraagd. Wachtwoord wat er onder staat werkt helaas niet. Of kijk ik verkeerd?Anonymoussaurus schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:31:
[...]
Zie hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie" Even bij APK's kijken.
Misschien ongewoon, maar het wachtwoord is inclusief spatiesYazoo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:24:
[...]
Via de link wordt om een wachtwoord gevraagd. Wachtwoord wat er onder staat werkt helaas niet. Of kijk ik verkeerd?
Is er ergens een lijstje/instructies te vinden over het verwijderen van alle OnePlus junk apps?
Dingen zoals:
Klok
OnePlus Zen Mode
OnePlus File Manager
OnePlus Games
etc.?
Dingen zoals:
Klok
OnePlus Zen Mode
OnePlus File Manager
OnePlus Games
etc.?
Zie hier: https://technastic.com/on...list-oxygen-os-debloater/ManIkWeet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:33:
Is er ergens een lijstje/instructies te vinden over het verwijderen van alle OnePlus junk apps?
Dingen zoals:
Klok
OnePlus Zen Mode
OnePlus File Manager
OnePlus Games
etc.?
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 5T (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:24:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 5T!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Verschillende Unbrick Tools
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).
What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?
I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).
What does this mean for me?
- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.
Fine, where can I access the website?
You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.
[ Voor 105% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 15:02 ]
Ik kom er net achter dat zowel de Gallery als de Messages app niet meer willen updaten. Op o.a. het Oneplus forum vind ik hier meerdere meldingen van, ook met nieuwere telefoons als de 8. Helaas vind ik nergens een oplossing welke werkt. Hebben meer van jullie dit en eventueel toch een manier gevonden om beide apps te updaten?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Zijn er mensen die de batterij hebben (laten) vervangen van hun 5T?
Ik ben nog tevreden met de telefoon maar na 3,5 jaar begint de batterij kuren te vertonen en gaat geen dag meer mee bij normaal gebruik.
Je kunt bij The PhoneLab je batterij laten vervangen en ik zit er over te denken om dit te laten doen. Ik ben alleen bang dat het niet professioneel genoeg gebeurd en ik daarna andere problemen ga krijgen.
Daarom op zoek naar personen met 'ervaring' hiermee.
Ik ben nog tevreden met de telefoon maar na 3,5 jaar begint de batterij kuren te vertonen en gaat geen dag meer mee bij normaal gebruik.
Je kunt bij The PhoneLab je batterij laten vervangen en ik zit er over te denken om dit te laten doen. Ik ben alleen bang dat het niet professioneel genoeg gebeurd en ik daarna andere problemen ga krijgen.
Daarom op zoek naar personen met 'ervaring' hiermee.
Weet het niet zeker, maar volgens mij is ThePhoneLab een partner van OnePlus, anders even op OnePlus website kijken voor partners qua reparatie.
Yup, hier zelf mijn batterij van mijn 5t vervangen.
15min klusje en het was de eerste keer dat ik een gsm opende.
Moest de USB poort vervangen, en meteen de accu gedaan.
Toestel heeft nu een 2de leven in de familie.
15min klusje en het was de eerste keer dat ik een gsm opende.
Moest de USB poort vervangen, en meteen de accu gedaan.
Toestel heeft nu een 2de leven in de familie.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Eens even dit topic kicken, ik ben benieuwd of iemand kan verklaren wat er met mijn 5T gebeurd is.
Situatie, afgelopen april begon het scherm spontaan te knipperen (niet na een update of vallen, maar na een tijdje stil op tafel te hebben gelegen). Iedere 2 - 3 seconden viel het scherm kortstondig uit (en ook de touch-functie, dus veel miskliks tot gevolg). Dit maakte hem compleet onbruikbaar. Factory resets e.d. hielpen allemaal niet. Uiteindelijk heb ik toen ik Oneplus 9 gekocht en de 5T opgeruimd. Na 3 jaar gebruik was het ook geen ramp en ik merkte dat accu terug begon te lopen en hij merkbaar trager begon te worden.
Gisteren was ik benieuwd hoe goed LineageOS op de 5T zou draaien, dus recovery vervangen, laatste nightly van LineageOS erop gezet en testen. Het scherm knipperde nog steeds (bevestiging dat het probleem wel in de hardware moest zitten). Tijdens het testen 3D Mark erop gezet en voor de gein eens dezelfde benchmark op m'n 5T en 9 (met stock OS) gedraaid. Tijdens de benchtest viel het mij al op dat het scherm ineens niet meer knipperde, goed kan, als het probleem in de GPU zit kan het zijn dat de benchmark net een ander stukje van de GPU aanspreekt dan de normale GUI en daardoor dus geen last heeft van het defect.
Maar.... Na de benchmarks knipperde het scherm steeds minder frequent en nu een dag later is het zelfs helemaal over en draait hij als vanouds.
Wie o wie heeft er enig idee wat hier aan de hand kan zijn, want ik kan dit echt niet verklaren...
Situatie, afgelopen april begon het scherm spontaan te knipperen (niet na een update of vallen, maar na een tijdje stil op tafel te hebben gelegen). Iedere 2 - 3 seconden viel het scherm kortstondig uit (en ook de touch-functie, dus veel miskliks tot gevolg). Dit maakte hem compleet onbruikbaar. Factory resets e.d. hielpen allemaal niet. Uiteindelijk heb ik toen ik Oneplus 9 gekocht en de 5T opgeruimd. Na 3 jaar gebruik was het ook geen ramp en ik merkte dat accu terug begon te lopen en hij merkbaar trager begon te worden.
Gisteren was ik benieuwd hoe goed LineageOS op de 5T zou draaien, dus recovery vervangen, laatste nightly van LineageOS erop gezet en testen. Het scherm knipperde nog steeds (bevestiging dat het probleem wel in de hardware moest zitten). Tijdens het testen 3D Mark erop gezet en voor de gein eens dezelfde benchmark op m'n 5T en 9 (met stock OS) gedraaid. Tijdens de benchtest viel het mij al op dat het scherm ineens niet meer knipperde, goed kan, als het probleem in de GPU zit kan het zijn dat de benchmark net een ander stukje van de GPU aanspreekt dan de normale GUI en daardoor dus geen last heeft van het defect.
Maar.... Na de benchmarks knipperde het scherm steeds minder frequent en nu een dag later is het zelfs helemaal over en draait hij als vanouds.

Wie o wie heeft er enig idee wat hier aan de hand kan zijn, want ik kan dit echt niet verklaren...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie