N.a.v. mijn eerdere
post een update.
Ik heb sinds gistermiddag een OnePlus 8 pro, een korte vergelijking met de OnePlus 5T:
Scherm
- het valt gelijk op dat het scherm van de 8 pro veel feller kan, met name tijdens de huidige zonnige dagen is dit erg fijn
- 120 hz is een hele fijne toevoeging, met name bij scrollen in applicaties merk je het duidelijk (lastig om uit te leggen hoe/wat je dan merkt)
- QHD vs FHD: ik merk er eerlijk gezegd weinig van als ik de resolutie op QHD zet vs. FHD (het is merkbaar als je gaat inzoomen op tekst bij webpagina's, maar dat doe ik normaal gesproken nooit)
- gebogen rand is even wennen, bij sommige apps/webpagina's komen delen van de tekst precies op de buiging, waardoor het niet heel makkelijk leesbaar is
Formaat
- inclusief officieel OnePlus hoesje is de 8 pro toch weer +- halve cm groter
Software
- de nieuwe gestures in Android 10 werken op de 8 pro een stuk fijner, omdat het scherm afgerond is gaat het swipen 'Vorige' vanaf de zijkanten van het scherm veel makkelijker dan op de 5T. Ik heb beide in een hoesje van OnePlus, swipen vanaf de zijkant ging lastig met de 5T, omdat ik dan precies tegen de randen van het hoesje aankom
Camera
- dit is echt een stap voorwaarts: met name in low-light condities en met veel zonlicht (overbelichting) zie je het verschil duidelijk
- het oilpainting effect is niet aanwezig bij de 8 pro, waardoor de foto's veel scherper zijn als je ze achteraf op bijv. de pc kijkt en erop inzoomt
Batterij
- is nog wat lastig zeggen, omdat ik het toetsel nog maar één keer heb opgeladen. Nadat ik gistermiddag alles ingesteld had heb ik de telefoon tot 100% opgeladen, in de nacht heeft hij 4% verloren. Inmiddels zit ik 21% accu, waarvan 4 uur en 41 min SOT (120 hz en QHD resolutie). Mijn 5T kwam gemiddeld rond de 4 - 4,5 uur SOT. Wat mij betreft prima resultaten
Trilmotor
- stuk sterker dan de 5T, bij de 5T had ik nog wel eens een gemiste oproep omdat ik de telefoon niet voelde trillen
Vingerafdruk scanner
- wennen dat hij aan de voorkant zit, ik kom er nu achter dat ik vaak de swipe beweging op de scanner gebruikte om pull down menu te openen
Als er nog vragen zijn laat het dan even weten
[
Voor 6% gewijzigd door
SnoopBok op 28-05-2020 12:36
]