Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 16:16
(jarig!)
Ik blijf regelmatig last houden van het feit dat mijn scherm aan gaat terwijl ik bel, met als gevolg dat ik mijn luidspeker mute. :(

Mijn proximity sensor heb ik al een keer getest; daar is niets mis mee.

Enig idee hoe dit te verhelpen is?

[ Voor 19% gewijzigd door Dix0r op 26-06-2019 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Ben ik ook benieuwd naar. Scherm aan is niet direct een probleem, maar wel dat mijn oor al meerdere keren bluetooth uit heeft gezet, vliegtuigmodus aan etc...
Heel irritant.
Dix0r schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:25:
Ik blijf regelmatig last houden van het feit dat mijn scherm aan gaat terwijl ik bel. Mijn proximity sensor heb ik al een keer getest; daar is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dix0r schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:25:
Ik blijf regelmatig last houden van het feit dat mijn scherm aan gaat terwijl ik bel, met als gevolg dat ik mijn luidspeker mute. :(

Mijn proximity sensor heb ik al een keer getest; daar is niets mis mee.

Enig idee hoe dit te verhelpen is?
Zelfde hier. Ben er ook nog niet achter wat het is. Soms denk ik dat de proximity sensor wat vies is waardoor het niet goed meer registreert, maar dat is puur gissen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd welkom op Tweakers.

Crossposten is niet gewenst op Tweakers, daarmee worden er op meerdere plekken dezelfde vraag beantwoord. Graag dus hier verder: OnePlus officiele build vs beta-OS.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 27-06-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe stable voor de 5T: OxygenOS 9.0.7 OTA for OnePlus 5 and OnePlus 5T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.7 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2019.6
  • Added Screen recorder feature (Quick Settings - Edit - Screen Recorder)
  • Added Quick reply in landscape (Settings - Utilities - Quick reply in landscape)
  • General bug fixes and system improvements
Gaming mode
  • Added Fnatic mode (Settings - Utilities - Gaming mode)
Phone
  • Fixed issue with Speed Dial

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Nog verschillen tov. de laatste beta build? Wordt zo langzamerhand tijd om terug naar stable te gaan denk ik (want geen beta builds meer), of natuurlijk een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
borft schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:06:
[...]

Nog verschillen tov. de laatste beta build? Wordt zo langzamerhand tijd om terug naar stable te gaan denk ik (want geen beta builds meer), of natuurlijk een custom rom.
Niet echt. Ik zou overgaan, of eventueel een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

OxygenOS 9.0.8 is ondertussen ook uit :
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.8 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
  • Optimized and made the screenshot taking process smoother and faster
  • General bug fixes and stability improvements
  • Updated Android security patch to 2019.08
Zen Mode
  • Optimized visual effects
  • Added the additional setting to select the duration of time

[ Voor 12% gewijzigd door EquiNox op 11-08-2019 22:38 ]

• remo1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:15
Ik krijg wel de melding van de bovenstaande versie.
Maar kan hem niet installeren.
Ik krijg de melding dat bovenstaande versie ouder is dan wat er nu in de telefoon zit.
Snap er dan ook niks van ik heb altijd de normale updates gevolgd

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Eindelijk een nieuwe stable update voor de 5T: OxygenOS 9.0.9 OTA for the OnePlus 5 and OnePlus 5T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.9 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
  • Fixed an issue with Expanded Screenshots
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • General bug fixes and improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Geen idee of het bij de 5T alleen is, maar sinds een tijd (2 weken oid?) heb ik een ontzettende battery drain. Het bleek uiteindelijk van Whatsapp afkomstig. 25-30% of zelfs meer qua batterijverbruik komt eigenlijk dagelijks wel voor, waardoor ik veel sneller moet opladen.
Nu heb ik WhatsApp al op not optimize gezet vanochtend, maar geen idee of het helpt.

Is dit iets van WhatsApp of de laatste update die ik doorgevoerd heb bij de 5T?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
@Sjowhan bekend issue, zie OP3/3T topic.

Nieuwe versie dowloaden van whatsapp.com/android, herstarten.

Dat lijkt hier het probleem opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Balen, vandaag is het probleem weer terug :F
djiedjee schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:55:
@Sjowhan bekend issue, zie OP3/3T topic.

Nieuwe versie dowloaden van whatsapp.com/android, herstarten.

Dat lijkt hier het probleem opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sjowhan schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:48:
Geen idee of het bij de 5T alleen is, maar sinds een tijd (2 weken oid?) heb ik een ontzettende battery drain. Het bleek uiteindelijk van Whatsapp afkomstig. 25-30% of zelfs meer qua batterijverbruik komt eigenlijk dagelijks wel voor, waardoor ik veel sneller moet opladen.
Nu heb ik WhatsApp al op not optimize gezet vanochtend, maar geen idee of het helpt.

Is dit iets van WhatsApp of de laatste update die ik doorgevoerd heb bij de 5T?
Same here op een 5T. Ook hier is whatsapp goed voor 24% momenteel :(

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
@Bor @djiedjee ik heb nog niet gemerkt dat het probleem terug is om eerlijk te zijn. Heb wel de 2.19.235 geinstalleerd, gisteren ging het volgens mij na de update best goed, ik kon zelfs langer met de batterij doen, 3 uur geleden is de telefoon weer van de oplader af, dus fingers crossed...
Als het inderdaad zo is, moet OnePlus samen met WA weer aan de slag om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@Sjowhan @Bor
Ik heb ook gelezen dat het mogelijk komt door een openstaande whatsapp-web connectie. Die had ik juist weer aangezet, dus dat zou kunnen.

Alle sessies dus beeindigd, so far so good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bor schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:26:
[...]

Same here op een 5T. Ook hier is whatsapp goed voor 24% momenteel :(
18% hier, met web whatsapp. Bij de volgende lading eens kijken of het totaal niet gebruiken veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Wat dus zou betekenen dat je alle aanwezige connecties moet sluiten? Vreemde oplossing, maar aangezien WhatsApp nu inderdaad al 8% van de batterij gesnoept heeft, ga ik dit ook maar proberen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier gelukkig geen last van de WA drain op de 5T.
Gebruik geen WhatsApp web en draai WhatsApp beta. Misschien daarom, geen idee.

Na 2,5uur van de lader staat WhatsApp nog steeds op 1%.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 12-11-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gropah schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:32:
[...]

18% hier, met web whatsapp. Bij de volgende lading eens kijken of het totaal niet gebruiken veel verschil maakt.
Sinds ik whatsapp web heb gesloten blijft het verbruik op 25% steken momenteel. Een erg groot verschil lijkt het!

8 november: OnePlus phone batteries are being decimated by WhatsApp

Zie ook Reddit: https://www.reddit.com/r/...huge_battery_drain_issue/

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 12-11-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
WhatsApp gebruikt tot nu toe, batterij percentage ongeveer 15%, ook 15%. Veel te veel dus. Jammer dat het installeren van een nieuwe versie niet uiteindelijk de oplossing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Weer een dag zonder Whatsapp Web. Er is geen abnormaal batterijverbruik meer te zien. Het probleem lijkt echt daar te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb er een mailtje aan gewaagd. Dit was de reactie:
Hi,

Thanks for your message.

Thanks for informing us about the issue; it'll be fixed in a future version of WhatsApp. Unfortunately, we can't provide any comments. Please visit our blog or Help Center to find out the latest information.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We'll be happy to help!
Oftewel, "thanks and f*ck off"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

De NOS bericht er inmiddels wel over; https://nos.nl/artikel/23...e-batterij-na-update.html

Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:22:
Weer een dag zonder Whatsapp Web. Er is geen abnormaal batterijverbruik meer te zien. Het probleem lijkt echt daar te zitten.
Het ligt niet aan WhatsApp Web. Anderen hebben het ook zonder WhatsApp Web. Er is overigens een nieuwe stable (zie APKMirror).

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:59:
[...]

Het ligt niet aan WhatsApp Web. Anderen hebben het ook zonder WhatsApp Web. Er is overigens een nieuwe stable (zie APKMirror).
Ik heb het vermoeden dat het per versie verschilt.

Voor versie 325 had ik veel problemen. Met versie 325 had ik alleen nog maar problemen met web whatsapp. Net versie 329 geinstalleerd en heb nu bijna 2 uur weer een web whatsapp versie open staan zonder noemenswaardig stroomverbruik.

Tip voor de mensen die batterijproblemen hebben: ga naar whatsapp.com/android en download daar de nieuwste app versie vandaan (dat zou 329 of hoger moeten zijn).
Gropah schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:48:
[...]

Ik heb het vermoeden dat het per versie verschilt.

Voor versie 325 had ik veel problemen. Met versie 325 had ik alleen nog maar problemen met web whatsapp. Net versie 329 geinstalleerd en heb nu bijna 2 uur weer een web whatsapp versie open staan zonder noemenswaardig stroomverbruik.

Tip voor de mensen die batterijproblemen hebben: ga naar whatsapp.com/android en download daar de nieuwste app versie vandaan (dat zou 329 of hoger moeten zijn).
Stable heeft waarschijnlijk minder kans op bugs en web release wordt ~ elke 2 dagen bijgewerkt.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:50:
[...]

Stable heeft waarschijnlijk minder kans op bugs en web release wordt ~ elke 2 dagen bijgewerkt.
Via de playstore heeft inderdaad wel af en toe zijn voordelen, maar ik gebruik web whatsapp erg veel en daardoor is de batterij op dit moment met de play store versie om te huilen. Dan kan ik of mijn gebruik van web whatsapp beperken maar dat vind ik naar want typen/swypen op een smartphone is kut, of ik gebruik tijdelijk de versie die ik via whatsapp zelf heb gedownload. Als de play store versie boven 329 uitkomt zet ik die wel weer terug.
Gropah schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:54:
[...]

Via de playstore heeft inderdaad wel af en toe zijn voordelen, maar ik gebruik web whatsapp erg veel en daardoor is de batterij op dit moment met de play store versie om te huilen. Dan kan ik of mijn gebruik van web whatsapp beperken maar dat vind ik naar want typen/swypen op een smartphone is kut, of ik gebruik tijdelijk de versie die ik via whatsapp zelf heb gedownload. Als de play store versie boven 329 uitkomt zet ik die wel weer terug.
Zoals ik al eerder zei: 330 is dus al uit, maar omdat 'ie bij jou er nog niet is, raadde ik APKMirror aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:41
Blij dat ik hier even keek, stond al op het punt een nieuwe batterij erin te zetten. De telefoon deed het nog maar een uur of 8 op een batterij. Eens kijken wat ie vanaf nu gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:20

Kraz

Saving the world

Hebben anderen ook een mail van OnePlus ontvangen dat hun order informatie is verkregen via een hack bij OnePlus?
Security Notification

We are reaching out to you directly as we have discovered that part of your order information was accessed by an unauthorized party. We can confirm that your payment information, password and account are safe, but your name, contact number, email and shipping address may have been exposed.

We took immediate steps to stop the intruder and reinforce security. Right now, we are working with the relevant authorities to further investigate this incident and protect your data.

We wanted to notify you of this so that you can be alert to people pretending to be OnePlus to get further information from you, or people asking you to buy products or services from them. OnePlus will never ask you for your passwords, and any financial information should only be provided via a secure payment page on the OnePlus website or one of our partners if you are buying products from us.

We are deeply sorry about this, and are committed to doing everything in our power to prevent further such incidents. We will continue to investigate and update you as we learn more. In the meantime, please contact us with any questions or concerns at Customer Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kraz schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:39:
Hebben anderen ook een mail van OnePlus ontvangen dat hun order informatie is verkregen via een hack bij OnePlus?

[...]
Helaas, maar ja, hier ook binnen gekregen. Staat ondertussen ook op FP: nieuws: Namen, adressen en telefoonnummers van OnePlus-gebruikers zijn gehackt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:56
Niets van gehoord en ook geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb, na een uitstapje naar de Xiaomi mi 9T en de Oneplus 7T, mijn Oneplus 5T weer nieuw leven ingeblazen en er een nieuwe accu in gezet. Die nieuwe accu had ik eerder moeten doen. Zonder verder iets anders te veranderen haal ik nu met gemak de dag. De accu zit nu op 52% en heeft nu al 3 uur en 46 minuten schermtijd achter de rug. Kan me niet heugen dat ik überhaupt ooit deze waardes gehaald heb met de 5T.

Zo kom ik de tijd wel door tot we een leuke vervanger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Mijn 5T had de laatste tijd nogal last van een whatsapp battery-probleem.
Inmiddels weer opgelost lijkt het. Haal nu ook weer het eind van de dag met plenty juice over.
l3art schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:34:
Kan me niet heugen dat ik überhaupt ooit deze waardes gehaald heb met de 5T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djiedjee schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:53:
Inmiddels weer opgelost lijkt het. Haal nu ook weer het eind van de dag met plenty juice over.

[...]
Dit had niks met WhatsApp te maken. Ik heb geloof ik 2-3 dagen gezien dat WhatsApp voor een hoog verbruik zorgde (al merkte ik in de praktijk weinig verschil). Heb de accu eergisteren vervangen dus toen was de WhatsApp drain er al niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 08-12-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

djiedjee schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:53:

[...]
Dat had ik ook maar met de nieuwe versie whatsapp lijkt dit probleem verholpen.
l3art schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:34:
Heb, na een uitstapje naar de Xiaomi mi 9T en de Oneplus 7T, mijn Oneplus 5T weer nieuw leven ingeblazen en er een nieuwe accu in gezet.
Hoeveel werk was het vervangen? Heb je een originele accu geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bor schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:19:
[...]

[...]

Vervangen is echt 5-10 minuten werk. Alles zit geklikt dus dat is makkelijk. Op YouTube kan je videos vinden. Tja de webshop (mobile supplies) beweert dat het een originele accu is. Ik betwijfel het maar goed zolang het vermogen gelijk is vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Bor schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:19:
[...]

[...]

Bij de phone lab kost het iets meer dan €30. Je kunt er op wachten. Ze zijn officieel oneplus supplier, Dus originele onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:55:
[...]

Bij de phone lab kost het iets meer dan €30. Je kunt er op wachten. Ze zijn officieel oneplus supplier, Dus originele onderdelen.
Het is dat ik laatst iets van ze gezien heb op youtube, maar zo op de website kijkend vind ik het maar een wat vaag bedrijft.

Er zijn verschillende redenen om je OnePlus Five batterij te laten vervangen door ThePhoneLab. Meestal merken OnePlus gebruikers dat na verloop van tijd hun OnePlus toestel trager werkt of lang doet over het opstarten van grote apps. Het eerste wat je dan kunt doen is je OnePlus Five opruimen. Heeft dit niet geholpen? Dan is er een grote kans dat de traagheid van je OnePlus Five te danken is aan slecht werkende oude batterij.

Hoezo Oneplus Five? Ik zit toch op de pagina van de Oneplus 5T? Straks maken ze er nog Oneplus Five Thee van 8)7 En sinds wanneer wordt het toestel traag van een slechte accu. Dat is voor het eerst dat ik dat hoor/lees. Lijkt me ook wat ver gezocht. Ik vind de website behoorlijk popie jopie aandoen.

Voor de helft van het geld kan je het ook zelf doen, maar ik snap ook goed dat niet iedereen zich daar aan wil wagen. Dan is 32 euro op zich ook weer niet een gigantisch bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
l3art schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:46:
[...]

Het is dat ik laatst iets van ze gezien heb op youtube, maar zo op de website kijkend vind ik het maar een wat vaag bedrijft.

Er zijn verschillende redenen om je OnePlus Five batterij te laten vervangen door ThePhoneLab. Meestal merken OnePlus gebruikers dat na verloop van tijd hun OnePlus toestel trager werkt of lang doet over het opstarten van grote apps. Het eerste wat je dan kunt doen is je OnePlus Five opruimen. Heeft dit niet geholpen? Dan is er een grote kans dat de traagheid van je OnePlus Five te danken is aan slecht werkende oude batterij.

Hoezo Oneplus Five? Ik zit toch op de pagina van de Oneplus 5T? Straks maken ze er nog Oneplus Five Thee van 8)7 En sinds wanneer wordt het toestel traag van een slechte accu. Dat is voor het eerst dat ik dat hoor/lees. Lijkt me ook wat ver gezocht. Ik vind de website behoorlijk popie jopie aandoen.

Voor de helft van het geld kan je het ook zelf doen, maar ik snap ook goed dat niet iedereen zich daar aan wil wagen. Dan is 32 euro op zich ook weer niet een gigantisch bedrag.
Ben in de winkel in Utrecht geweest voor reparatie van de 5T van mijn vrouw. Was top service en snel en goed gemaakt. Begrijp wel je reactie als je dat zo leest op de site haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zowaar vandaag nog een update binnen gekregen voor de 5T. Weinig bijzonders verder, bug fixes en security patch update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 02:26
l3art schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:14:
Zowaar vandaag nog een update binnen gekregen voor de 5T. Weinig bijzonders verder, bug fixes en security patch update.
Nog een paar maand wachten en zelfs android 10 komt:
https://forums.oneplus.co...roid-10-incoming.1116547/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Na de update zie ik ook een VoLTE icoon, ik vind daar weinig over terug in de releasenotes maar weet zeker dat dit er voor de update nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Bor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:34:
Na de update zie ik ook een VoLTE icoon, ik vind daar weinig over terug in de releasenotes maar weet zeker dat dit er voor de update nog niet was.
Het heeft zover ik lees ook weer te maken met je provider. Een collega van mij heeft oneplus 5 en ik een 5t. En hij heeft geen VoLTE en ik wel. Maar enige echte verschil tussen ons is dat ik Vodafone heb en hij een zakelijke dochter van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat klopt. Andere OnePlus toestellen hebben dat ook met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxygenOS 9.0.11 is aangekondigd voor de OnePlus 5T en staat in Oxygen Updater: OxygenOS 9.0.11 OTA for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.11 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2020.2
  • Improved system stability and general bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Dit topic kon ik vinden, maar ik heb nog steeds geen NL alert ontvangen op de 5t. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ExTaxi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:39:
Dit topic kon ik vinden, maar ik heb nog steeds geen NL alert ontvangen op de 5t. Iemand de gouden tip?
Hier al gekeken?
https://www.androidplanet.nl/apps/nl-alert-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ExTaxi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:39:
Bij instellingen, apps en meldingen en dan noodmeldingen. Ik heb alles aan staan en kan de laatste melding ook terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Nuevocasa schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Bij instellingen, apps en meldingen en dan noodmeldingen. Ik heb alles aan staan en kan de laatste melding ook terugzien.
daar staat bij mij ook alles aan. Ik zie dat ik eind 2019 wel meldingen heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ExTaxi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:00:
[...]

daar staat bij mij ook alles aan. Ik zie dat ik eind 2019 wel meldingen heb ontvangen.
Ik kwam dit nog tegen in het 7T topic. Zelf niet gelezen dus ik weet niet of je er iets aan hebt: raph.nl in "[Xiaomi] NL-Alert instelhulp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Ik merk sinds de laatste update van afgelopen week dat mijn batterij weer een stuk sneller leeg is.
En wéér is het whatsapp die zo'n 20-25 procent verbruikt.

Meer mensen hier last van?

Ik heb al wel opnieuw opgestart, maar dat heeft nog niet geholpen.
Vorige update had ik er ook last van en toen was het verholpen na een update van Whatsapp geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kraz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:33:
Ik merk sinds de laatste update van afgelopen week dat mijn batterij weer een stuk sneller leeg is.

Vorige update had ik er ook last van en toen was het verholpen na een update van Whatsapp geloof ik.
Ik heb de update nog niet geïnstalleerd. Vind je meer opmerkingen over deze klacht? De vorige keer werd het volgens mij opgelost door een WA update. Heb je daarvan de nieuwste versie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het dagelijks gebruik was me de drain niet opgevallen. Bij genruikstotalen staat whatsapp wel op 18%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ervaar je dit nog steeds?

Heeft iemand hier de accu al eens (laten) vervangen? Wat zijn de ervaringen? Is dit echt netjes en eenvoudig te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 15:53
Bor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Heeft iemand hier de accu al eens (laten) vervangen? Wat zijn de ervaringen? Is dit echt netjes en eenvoudig te doen?
Ja, ik heb mijn accu (6T) laten vervangen door ThePhonelab. Zij zijn officieel service punt voor Oneplus in NL. Kost een paar tientjes en blijft alles origineel. Mijn accu viel nog binnen de garantie en hebben ze kosteloos vervangen!

https://thephonelab.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Bor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Geen problemen meer mee.
Heb tussendoor mijn telefoon nog een keer of 2 opnieuw opgestart, maar volgens mij zijn er ook alweer updates van Whatsapp uitgekomen in de tussentijd.

Batterij gaat nu zo'n 30 uur mee met relatief weinig gebruik.

Note:
Ik heb mijn telefoon December 2017 kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste Android 10 Open Bèta is aangekondigd: Android 10 Open Beta 1 for OnePlus 5/5T
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out first open beta build for OxygenOS version 10.0 based on Android 10 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T. Like we did with the Community Beta for the OnePlus 3 and 3T, we're releasing an early build for an upcoming major Android release to gather feedback before being officially released.

Anyone can try this build, but please have in mind it won’t be available via OTA, you’ll have to download and install it. Unlike regular Open Beta builds, you'll get OTA updates for the future stable builds, as well as further open beta builds.

Changelog
System
  • Brand new UI design brings light and fluid experience
  • Updated to Android 10
Full Screen Gesture (OP5T Only)
  • Newly added Hidden Bar to allow left-right switches of recent apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
Nu alleen uitzoeken of ik een obt build draai of niet. Volgens mij heb ik de laatste bèta.

Zo te zien de heb ik een obt build. Als ik vanuit de update wil upgraden krijg ik de melding dat ik een lagere versie wil gebruiken en dat dat alleen vanuit recovery kan doen.
Ach, schoon is ook wel een keer fijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Arunia op 27-04-2020 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Open Bèta 2 voor de 5T is alweer uit: OxygenOS Android 10 Open Beta 2 for OnePlus 5/5T
Changelog
System
  • Optimized split-screen operation experience
  • Improved system stability and fixed general bugs
  • Updated Android security patch to 2020.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Moet zeggen dat m'n batterij nu echt belachelijk snel leeg gaat. Verder werkte bèta 1 stabieler bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 02:38
Ik zit op de laatste stable, kan ik nu updaten naar de bèta zonder data te verliezen? Wat bedoelen ze met OBT build?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoopBok schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:55:
Ik zit op de laatste stable, kan ik nu updaten naar de bèta zonder data te verliezen? Wat bedoelen ze met OBT build?
OBT = Open Beta. Stable naar bèta zou niet moeten wipen, andersom wel. Ook als je op oude Open Beta zit maar naar 1 of 2 wil upgraden, dan wiped het je data. Maak voor de zekerheid even een back-up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Open Bèta 3 voor OnePlus 5T: OxygenOS Android 10 Open Beta 3 for OnePlus 5/5T
Changelog
System
  • Optimized the system icons in UI of call recording, start-up animations, mobile signal, etc.
  • Fixed the bug with access to audio tuner after connecting the earphones
  • Fixed the issue with unwanted muting of calls in Google Duo
  • Fixed the bug with sending and receiving the messages while registering or activating UPI accounts
  • Improved system stability and fixed general bugs
Camera
  • Improved the stability of Camera
Wi-Fi & internet
  • Optimized Wi-Fi transfer speed display in Network details
  • Disabled Airtel VoWiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 08:43
Ondertussen is de stable van Android 10 te downloaden
Hij zou via OTA aangeboden zijn bij gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daveknoop schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:45:
Ondertussen is de stable van Android 10 te downloaden
Hij zou via OTA aangeboden zijn bij gebruikers
Niet helemaal: roll-out is erg traag maar staat wel in Oxygen Updater.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Nice, ik ga hem nu installeren via Oxygen Updater.
Zit er al een tijdje op te wachten, niet dat de huidige versie slecht is, maar het wordt wel tijd voor een update.

Heb al 6x een Oneplus 8 (non-pro) willen bestellen en dan kom ik tot de kassa, maar ik vind de 5T nog te goed werken, dus wilde minimaal nog Android 10 afwachten :)

Tijdens het typen is de update al klaar... ga eens spelen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
Klippy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:27:
Zit er al een tijdje op te wachten, niet dat de huidige versie slecht is, maar het wordt wel tijd voor een update.

Heb al 6x een Oneplus 8 (non-pro) willen bestellen en dan kom ik tot de kassa, maar ik vind de 5T nog te goed werken, dus wilde minimaal nog Android 10 afwachten :)

Haha, herkenbaar :P

Ik heb toch gister het besluit genomen en de 8 pro besteld. Ik ben erg benieuwd hoeveel verschil er is tussen de 8 pro en 5T, qua performance/camera. Als er interesse is in een vergelijking, laat het dan even weten. Dan zal ik het hier posten.

Overigens heb ik nu een 8 pro besteld omdat mijn 5T niet meer goed wil opladen, de connector van de telefoon reageert in 90% van de gevallen niet meer als ik de oplader erin plug. Daarnaast voor de pro gekozen, omdat ik een goede camera belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
Kan nog niet helemaal wennen aan de nieuwe gestures. Swipe-up van rechtsonder naar boven was voorheen 'back', dat moet nu met swipe vanaf rechts naar links. Helaas zijn er best wat apps die die gesture gebruiken voor een andere handeling.

Het verwijderen van de navigation bar levert nog wel een bug op icm Google Keyboard, die positioneert zich boven waar de navigation bar normaal hoort te zitten (creëert dus een leeg vlak onderin je scherm).

Verder ook na 2.5 jaar nog tevreden met de 5T :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:34
SnoopBok schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Ik heb toch gister het besluit genomen en de 8 pro besteld. Ik ben erg benieuwd hoeveel verschil er is tussen de 8 pro en 5T, qua performance/camera. Als er interesse is in een vergelijking, laat het dan even weten. Dan zal ik het hier posten.

Overigens heb ik nu een 8 pro besteld omdat mijn 5T niet meer goed wil opladen, de connector van de telefoon reageert in 90% van de gevallen niet meer als ik de oplader erin plug. Daarnaast voor de pro gekozen, omdat ik een goede camera belangrijk vind.
Heb je de connector wel eens schoongemaakt met een sate prikker oid? Op een gegeven moment zit er een lading stof in waardoor die niet meer lekker oplaadt indd. Niet dat ik je van een reden wil helpen om een nieuwe mobiel te kopen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Tom Paris schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:12:
Kan nog niet helemaal wennen aan de nieuwe gestures. Swipe-up van rechtsonder naar boven was voorheen 'back', dat moet nu met swipe vanaf rechts naar links. Helaas zijn er best wat apps die die gesture gebruiken voor een andere handeling.

Het verwijderen van de navigation bar levert nog wel een bug op icm Google Keyboard, die positioneert zich boven waar de navigation bar normaal hoort te zitten (creëert dus een leeg vlak onderin je scherm).

Verder ook na 2.5 jaar nog tevreden met de 5T :)
In het begin moest ik er ook erg aan wennen. Heb android 10 vanaf beta1. Moet zeggen dat ik de 'back' functie nu eigenlijk zelfs fijner vindt. Dat van dat lege vlak was me helemaal niet opgevallen dat dit daardoor komt. Hier verder ook nog een zeer tevreden gebruiker. Heb nog geen reden om de telefoon te vervangen. Bij Bèta 1 had ik wel last een enorme battery drain, dat gaat nu gelukkig beter.
upclocker schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Heb je de connector wel eens schoongemaakt met een sate prikker oid? Op een gegeven moment zit er een lading stof in waardoor die niet meer lekker oplaadt indd. Niet dat ik je van een reden wil helpen om een nieuwe mobiel te kopen hoor. :P
Toevallig vanmorgen nog gedaan met een speld. Dit is idd af en toe nodig, maar dan werkt het daarna gewoon weer goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Nuevocasa op 27-05-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
upclocker schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Haha, ja dat heb ik geprobeerd, toen kwam er inderdaad veel stof uit. Helaas hielp dat niet. Verder werkt de telefoon nog prima, dat is bij andere telefoons die ik heb gehad heel anders geweest. Vind het ook mooi om te zien dat OnePlus na 2.5 jaar nog een update uitbrengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Ik ben wel benieuwd, ik heb zelf nog de 5 op zich nog een prima telefoon reageert snel. Alleen batterij begint nu iets minder te worden merk ik wel. Met de 5 heb je nog zwarte randen boven en beneden ik zelf zou graag willen dat die ruimte volledig benut is zoals bij de 8. Zit al een beetje te kijken om de 8 te halen of nog te wachten tot oktober/november....

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu dus ook officieel aangekondigd voor de 5T: OxygenOS 10.0.0 for the OnePlus 5 and 5T
Changelog
System
  • Upgraded to Android 10
  • Brand new UI design
  • Enhanced location permissions for privacy
  • New customization feature in the Settings allowing you to choose icon shapes to be displayed in the Quick Settings
Game Space
  • New Game Space feature now add all your favorite games in one place for easier access and better gaming experience
  • Now possible to block spam by keywords for Message (Messages - Spam - Settings -Blocking settings)
Full Screen Gestures (OnePlus 5T Only)
  • Removed back gesture from the bottom of the screen
  • Added back gesture on the left and right side of the phone
  • Added a bottom navigation bar to allow switching left or right for recent apps
Camera
  • Electronic image stabilization currently under optimization and will be pushed in later stabler versions. Please stay tuned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

So far so good, merk eigenlijk weinig verschil en dat is goed.

Kleuren zijn anders, ik had DCI-P3, dat lijkt nu Display P3 te zijn, maar veel warmer.
Dus heb de temperatuur slider nu bijna geheel op koud gezet en daar ben ik nu gewend aan.
Die AMOLED color spaces met die neon kleurtjes snap ik nooit :)

Verder is het batterij verbruik nog uitstekend, hij lijkt iets sneller te reageren en de gestures heb ik nooit gebruikt.

Prima dus, maar ook niet een wereldschokkende update. Vind het vooral belangrijk om niet achter te lopen qua compatibiliteit en security updates.

[edit]
Had wel opeens al mijn images dubbel in Google Photos maar dat is opgelost met het default antwoord van Google, opslag rechten even resetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Klippy op 27-05-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
Mooi dat dit 'oude' beestje nog een update krijgt naar Android 10. Paar dingen die mij zijn opgevallen na een 1,5 dag gebruik:
  • Aantal onvolkomenheden in de UI. Laatste icon van den notificatie lijnt niet goed uit wanneer je een andere notificatie open geklapt hebt en het filter label in de totale app lijst in het instellingen menu eveneens niet goed uitgelijnd maar dit zijn echt details.
  • Gestures zijn wel echt wennen. Gebruikte hiervoor ook de gestures maar dan onderaan het scherm. Nu popt assistant iedere keer op. Ik weet niet of het aan mijn beweging ligt maar ik moet toch nog vaak meerdere keren swipen voor hij mijn beweging als back ziet. Ik ben linkshandig en swipe ook aan de linkerkant. Geen idee of dit ergonomisch de meest ideale beweging is maar de error in mijn hoofd zegt dat links terug is echt rechts volgende. Zal ook deels een kwestie van tijd zijn.
  • Het gemak waarmee je notificaties kan prioriteren is echt een genot. Dat was in de voorgaande Android versies wel omslachtiger.
  • Wat wel echt opvalt is dat de batterij duur voor mij significant minder is. Ook interessant omdat hierboven wordt aangegeven dat daar juist geen verschil in wordt ervaren.
Al met al fijn dat we nog volledig meedoen met deze telefoon. Hopelijk wordt de batterijduur nog wel aangepakt. Los daarvan zeer tevreden met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
Klippy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:27:

Dat heb ik dus ook. Mijn vrouw over naar de laatste iPhone. En dan sta je in de winkel (nog voor Corona overigens) en dan lonkt de laatste Oneplus toch wel stiekem.
Maar vind ze gewoon te duur geworden mede ook omdat ik gestopt ben ze met een abo te nemen.

De 5t is nog erg goed. Geen reden tot vervanging.
Enige is dat ik de telefoon factory moet resetten omdat ik op de 9 beta zit. Dat is wel minder, maar wellicht dat ik als 10 beter werkt dat nog eens doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
N.a.v. mijn eerdere post een update.
Ik heb sinds gistermiddag een OnePlus 8 pro, een korte vergelijking met de OnePlus 5T:

Scherm
- het valt gelijk op dat het scherm van de 8 pro veel feller kan, met name tijdens de huidige zonnige dagen is dit erg fijn
- 120 hz is een hele fijne toevoeging, met name bij scrollen in applicaties merk je het duidelijk (lastig om uit te leggen hoe/wat je dan merkt)
- QHD vs FHD: ik merk er eerlijk gezegd weinig van als ik de resolutie op QHD zet vs. FHD (het is merkbaar als je gaat inzoomen op tekst bij webpagina's, maar dat doe ik normaal gesproken nooit)
- gebogen rand is even wennen, bij sommige apps/webpagina's komen delen van de tekst precies op de buiging, waardoor het niet heel makkelijk leesbaar is

Formaat
- inclusief officieel OnePlus hoesje is de 8 pro toch weer +- halve cm groter

Software
- de nieuwe gestures in Android 10 werken op de 8 pro een stuk fijner, omdat het scherm afgerond is gaat het swipen 'Vorige' vanaf de zijkanten van het scherm veel makkelijker dan op de 5T. Ik heb beide in een hoesje van OnePlus, swipen vanaf de zijkant ging lastig met de 5T, omdat ik dan precies tegen de randen van het hoesje aankom

Camera
- dit is echt een stap voorwaarts: met name in low-light condities en met veel zonlicht (overbelichting) zie je het verschil duidelijk
- het oilpainting effect is niet aanwezig bij de 8 pro, waardoor de foto's veel scherper zijn als je ze achteraf op bijv. de pc kijkt en erop inzoomt

Batterij
- is nog wat lastig zeggen, omdat ik het toetsel nog maar één keer heb opgeladen. Nadat ik gistermiddag alles ingesteld had heb ik de telefoon tot 100% opgeladen, in de nacht heeft hij 4% verloren. Inmiddels zit ik 21% accu, waarvan 4 uur en 41 min SOT (120 hz en QHD resolutie). Mijn 5T kwam gemiddeld rond de 4 - 4,5 uur SOT. Wat mij betreft prima resultaten

Trilmotor
- stuk sterker dan de 5T, bij de 5T had ik nog wel eens een gemiste oproep omdat ik de telefoon niet voelde trillen

Vingerafdruk scanner
- wennen dat hij aan de voorkant zit, ik kom er nu achter dat ik vaak de swipe beweging op de scanner gebruikte om pull down menu te openen

Als er nog vragen zijn laat het dan even weten :)

[ Voor 6% gewijzigd door SnoopBok op 28-05-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Arunia schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Dat heb ik dus ook. Mijn vrouw over naar de laatste iPhone. En dan sta je in de winkel (nog voor Corona overigens) en dan lonkt de laatste Oneplus toch wel stiekem.
Maar vind ze gewoon te duur geworden mede ook omdat ik gestopt ben ze met een abo te nemen.

De 5t is nog erg goed. Geen reden tot vervanging.
Enige is dat ik de telefoon factory moet resetten omdat ik op de 9 beta zit. Dat is wel minder, maar wellicht dat ik als 10 beter werkt dat nog eens doe.
Ik koop ze ook los en het is veel geld om elke 2 jaar uit te geven inderdaad. De laatste keren heb ik alleen een nieuw toestel gehaald als de vorige een defect had, maar de 5T is zowel qua performance als uiterlijk nog top.
Dus zolang er updates komen is het lastig te verantwoorden naar mezelf, heb het geld, maar voelt toch niet goed :)

De factory reset heb ik een paar maanden geleden gedaan toen de Beta EOL was, het viel uiteindelijk goed mee. Als Android Cloud backup aan staat is het belangrijkste gedekt en verder maakt OnePlus Switch van alles een backup, maar niet van data van je apps. De apps zelf worden teruggezet, maar ook niet allemaal.
Als je ook cloud backups hebt van zaken als WhatsApp is er ook daar niet veel te verliezen. Dus even goed inventariseren welke apps je hebt en of die alleen je data lokaal hebben staan (Two factor Authenticatie dingen bijvoorbeeld in Google Authenticator eerst overzetten naar Authy of andere app met sync mogelijkheid).

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 28-05-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:29
[...]

@SnoopBok Zelf interesse in de vergelijking. Wat betreft het opladen, daar had ik ook last van met mijn 5T.
Ik was bij ThePhoneLab geweest en zij hebben met alcohol en een borstel meer vuil eruit gepeuterd dan ik met een paperclip. Wellicht dat er toch troep in zat bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
CuBras schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:00:
[...]

@SnoopBok Zelf interesse in de vergelijking. Wat betreft het opladen, daar had ik ook last van met mijn 5T.
Ik was bij ThePhoneLab geweest en zij hebben met alcohol en een borstel meer vuil eruit gepeuterd dan ik met een paperclip. Wellicht dat er toch troep in zat bij jou?
@CuBras
Zie twee posts hiervoor, daar heb ik een korte vergelijking gemaakt. Ik ga zelf ook nog even met een borstel peuteren, misschien dat het nog wat effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
ciato schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:22:
Mooi dat dit 'oude' beestje nog een update krijgt naar Android 10. Paar dingen die mij zijn opgevallen na een 1,5 dag gebruik:
  • Aantal onvolkomenheden in de UI. Laatste icon van den notificatie lijnt niet goed uit wanneer je een andere notificatie open geklapt hebt en het filter label in de totale app lijst in het instellingen menu eveneens niet goed uitgelijnd maar dit zijn echt details.
  • Gestures zijn wel echt wennen. Gebruikte hiervoor ook de gestures maar dan onderaan het scherm. Nu popt assistant iedere keer op. Ik weet niet of het aan mijn beweging ligt maar ik moet toch nog vaak meerdere keren swipen voor hij mijn beweging als back ziet. Ik ben linkshandig en swipe ook aan de linkerkant. Geen idee of dit ergonomisch de meest ideale beweging is maar de error in mijn hoofd zegt dat links terug is echt rechts volgende. Zal ook deels een kwestie van tijd zijn.
  • Het gemak waarmee je notificaties kan prioriteren is echt een genot. Dat was in de voorgaande Android versies wel omslachtiger.
  • Wat wel echt opvalt is dat de batterij duur voor mij significant minder is. Ook interessant omdat hierboven wordt aangegeven dat daar juist geen verschil in wordt ervaren.
Al met al fijn dat we nog volledig meedoen met deze telefoon. Hopelijk wordt de batterijduur nog wel aangepakt. Los daarvan zeer tevreden met de update.
Ik erken de ergernis van de gestures, dit werkte hiervoor naar mijn gevoel goed maar nu voelt het (momenteel) minder natuurlijk aan om back aan de zijkant te swipen, ik heb ook vaak voor dat de assistant openspringt. |:(

Wat ik ook nog heb is elke keer mijn toetsen bord openklapt ik een zwarte band onderaan mijn toetsenbord komt waardoor mijn toetsen bord hoger staat.
Ik gebruik SwiftKey, nog iemand dit probleem?

Edit : blijkbaar gekend probleem: https://www.androidsage.c...n-on-android-10-or-9-pie/
Wel enorm vervelend om een stuk scherm te verliezen en ik typ constant verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door vanpeers op 28-05-2020 14:42 ]

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
vanpeers schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Wat ik ook nog heb is elke keer mijn toetsen bord openklapt ik een zwarte band onderaan mijn toetsenbord komt waardoor mijn toetsen bord hoger staat.
Ik gebruik SwiftKey, nog iemand dit probleem?

Edit : blijkbaar gekend probleem: https://www.androidsage.c...n-on-android-10-or-9-pie/
Wel enorm vervelend om een stuk scherm te verliezen en ik typ constant verkeerd.
Haha Jep. Ook even schakelen.

Mijn batterij probleem lijkt door een aantal apps te komen die zorgen voor de zorgen drain. Zo lijkt plex icm oxygen os 10 voor problemen te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkezenne
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:25
Hallo.
ik heb zo onmiddellijk geen info gevonden, daarom graag hulp/advies.
Mijn 5T (os 9.01.11 , beveiligings patch 01/02/2020) , staat sinds 1 week op 'ontwikkelaar' stand (niet geroot / JOne Plus tools geïnstalleerd) .
Heeft dit (ontwikkelaar) nadelige gevolgen (wordt android 10 alsnog automatisch geïnstalleerd ?).
Hoe kan men eventueel die ontwikkelaar stand UIT schakelen.

Is JOne Plus tools veilig ?

Alvast bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:50
Via een forum van XDA heb ik het vol elkaar gekregen om in Nederland VOLTE te hebben met mijn provider. Dit was in Android 9. Nu met 10 lukt dit niet meer. Zie o.a. https://forums.oneplus.co...ze.1218774/#post-21660073

Hebben er meer hier 'last' van en een mogelijk oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Menno van Rijn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:53:
Via een forum van XDA heb ik het vol elkaar gekregen om in Nederland VOLTE te hebben met mijn provider. Dit was in Android 9. Nu met 10 lukt dit niet meer. Zie o.a. https://forums.oneplus.co...ze.1218774/#post-21660073

Hebben er meer hier 'last' van en een mogelijk oplossing?
Volte werkt hier gewoon voorheen op 9 en nu ook op 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:50
Nuevocasa schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Super. Welke provider en hoe heb je dit werkend gekregen. Veel providers ondersteunen de 5T niet. Pas vanaf 6 of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 14:18
Met hollandsnieuwe (Vodafone) heb ik werkende VoLTE zonder die workaround, werkt hier gewoon prima, alleen VoWiFi wordt niet ondersteunt op 5T door Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Menno van Rijn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Super. Welke provider en hoe heb je dit werkend gekregen. Veel providers ondersteunen de 5T niet. Pas vanaf 6 of 7.
Vodafone, heb het sinds eind vorig jaar. Zat lang op beta, toen ik terug ging naar stable had ik Volte beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nuevocasa schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Klopt, met Vodafone gewoon out of the box werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:09
Grrrrr :( :(

Sinds vanochtend doet mijn scherm touch niet meer registreren... Iemand anders dit al weleens meegemaakt? Had een paar weken terug de Android10 update uitgevoerd. Afgelopen week al weleens gehad dattie niet reageerde op touch, maar was opgelost met een reboot.

Heb nu al vanalles geprobeerd, maar zelfs een hardware reset lukt niet omdat ik dan de toestel pin moet invoeren wat niet gaat zonder touch..

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leviathius schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:41:
Grrrrr :( :(

Sinds vanochtend doet mijn scherm touch niet meer registreren... Iemand anders dit al weleens meegemaakt? Had een paar weken terug de Android10 update uitgevoerd. Afgelopen week al weleens gehad dattie niet reageerde op touch, maar was opgelost met een reboot.

Heb nu al vanalles geprobeerd, maar zelfs een hardware reset lukt niet omdat ik dan de toestel pin moet invoeren wat niet gaat zonder touch..
Kijk even in de gepinde berichten (unbrick tool). Daar heb je geen touchscreen voor nodig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Kijk even in de gepinde berichten (unbrick tool). Daar heb je geen touchscreen voor nodig. :)
Nice die had ik even gemist, goeie tip! Vanavond eens proberen. Zou nice zijn als dat het oplost. Anders zou het misschien toch een hardware issue kunnen zijn.

Zat al naar een OP 7T te kijken als vervanger.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Unbrick tool is gelukt, telefoon is weer gezet naar 9.0.11 (volgens mij), echter heeft dit nog niet mijn probleem opgelost. Touch input werkt nog steeds niet. Ben nu aan het proberen te updaten via ADB (want dat werkt nu weer vanwege geen pin), kijken of dat werkt.

Anders vrees ik dat het toch echt een hardware issue is, toch?

EDIT: Updaten via ADB is gelukt, maar probleem is niet opgelost..

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 08-06-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leviathius schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:29:
Unbrick tool is gelukt, telefoon is weer gezet naar 9.0.11 (volgens mij), echter heeft dit nog niet mijn probleem opgelost. Touch input werkt nog steeds niet. Ben nu aan het proberen te updaten via ADB (want dat werkt nu weer vanwege geen pin), kijken of dat werkt.

Anders vrees ik dat het toch echt een hardware issue is, toch?

EDIT: Updaten via ADB is gelukt, maar probleem is niet opgelost..
Dan ben ik toch bang dat het een hardware issue is. Zie hier voor kosten: https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Dan ben ik toch bang dat het een hardware issue is. Zie hier voor kosten: https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=7
Zit te lezen op het oneplus forum en daar lees ik dat bij een aantal mensen het probleem is ontstaan nadat ze de telefoon tot 100% hebben opgeladen (android 10). Zou het kunnen dat door de software update er iets mis is met de charging cycle dat die oververhit raakt en zo interne componenten beschadigd raken? Klinkt plausibel wat mij betreft. Dat de touchscreen sensor beschadigd en daardoor defect is. Ben benieuwd hoe dit juridisch werkt, aangezien het geen user error is, maar waarschijnlijk vanwege een software update...

https://forums.oneplus.co...ng-to-touch.751979/page-7

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 08-06-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:14
Leviathius schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Zit te lezen op het oneplus forum en daar lees ik dat bij een aantal mensen het probleem is ontstaan nadat ze de telefoon tot 100% hebben opgeladen (android 10). Zou het kunnen dat door de software update er iets mis is met de charging cycle dat die oververhit raakt en zo interne componenten beschadigd raken? Klinkt plausibel wat mij betreft. Dat de touchscreen sensor beschadigd en daardoor defect is. Ben benieuwd hoe dit juridisch werkt, aangezien het geen user error is, maar waarschijnlijk vanwege een software update...

https://forums.oneplus.co...ng-to-touch.751979/page-7
Zou de telefoon dan niet opvallend warm moeten zijn na het opladen? Als hij zo warm is geworden dat er defecten optreden, zou zelfs de accu beschadigd moeten worden, eventueel gesmolten screen protectors of sporen op (het kleedje op) de tafel. Dit zou een serieus veiligheidsrisico zijn, en het lijkt me sterk als de telefoon daar niet tegen beveiligt is. Al ga ik dat natuurlijk niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
poststamp schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:32:
[...]

Zou de telefoon dan niet opvallend warm moeten zijn na het opladen? Als hij zo warm is geworden dat er defecten optreden, zou zelfs de accu beschadigd moeten worden, eventueel gesmolten screen protectors of sporen op (het kleedje op) de tafel. Dit zou een serieus veiligheidsrisico zijn, en het lijkt me sterk als de telefoon daar niet tegen beveiligt is. Al ga ik dat natuurlijk niet testen.
Daar heb je zeker een punt ja. Heb er niet specifiek op gelet hoe warm hij was toen ik hem van de oplader haalde.

Gisteravond een OP 7T besteld die vandaag binnen komt, dus probleem is opgelost. Wel ga ik nog kijken of ik toch misschien die 121€ er tegenaan gooi om het op te lossen. Dan kan ik de 5T gebruiken op de motor als navigatie. Daar wordt een camera met OIS niet zo vrolijk van namelijk (trillen stuur maakt het OIS kaput). En daarbij heb ik al meer dan 5jaar niet voor een telefoon betaald :o (Nexus 6P na 2-3jaar gebruik kunnen terugsturen en volledige aankoopbedrag terug gekregen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Leviathius schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:57:
[...]

Daar heb je zeker een punt ja. Heb er niet specifiek op gelet hoe warm hij was toen ik hem van de oplader haalde.

Gisteravond een OP 7T besteld die vandaag binnen komt, dus probleem is opgelost. Wel ga ik nog kijken of ik toch misschien die 121€ er tegenaan gooi om het op te lossen. Dan kan ik de 5T gebruiken op de motor als navigatie. Daar wordt een camera met OIS niet zo vrolijk van namelijk (trillen stuur maakt het OIS kaput). En daarbij heb ik al meer dan 5jaar niet voor een telefoon betaald :o (Nexus 6P na 2-3jaar gebruik kunnen terugsturen en volledige aankoopbedrag terug gekregen :P )
Mijn 5t is wel een paar keer erg heet geworden met het laden afgelopen week. Gelukkig niets kapot. Heb hier voor ook een Nexus 6p gehad en ook m'n geld teruggekregen _O- vond het wel jammer dat die accu zo slecht was, was een fijn toestel.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie