Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09-11 07:24
Ik blijf regelmatig last houden van het feit dat mijn scherm aan gaat terwijl ik bel, met als gevolg dat ik mijn luidspeker mute. :(

Mijn proximity sensor heb ik al een keer getest; daar is niets mis mee.

Enig idee hoe dit te verhelpen is?

Dix0r wijzigde deze reactie 26-06-2019 14:38 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:37
Ben ik ook benieuwd naar. Scherm aan is niet direct een probleem, maar wel dat mijn oor al meerdere keren bluetooth uit heeft gezet, vliegtuigmodus aan etc...
Heel irritant.
Dix0r schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:25:
Ik blijf regelmatig last houden van het feit dat mijn scherm aan gaat terwijl ik bel. Mijn proximity sensor heb ik al een keer getest; daar is niets mis mee.
Dix0r schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:25:
Ik blijf regelmatig last houden van het feit dat mijn scherm aan gaat terwijl ik bel, met als gevolg dat ik mijn luidspeker mute. :(

Mijn proximity sensor heb ik al een keer getest; daar is niets mis mee.

Enig idee hoe dit te verhelpen is?
Zelfde hier. Ben er ook nog niet achter wat het is. Soms denk ik dat de proximity sensor wat vies is waardoor het niet goed meer registreert, maar dat is puur gissen.

Verkocht

• Biljonair
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 08-07 09:16
@Biljonair welkom op Tweakers.

Crossposten is niet gewenst op Tweakers, daarmee worden er op meerdere plekken dezelfde vraag beantwoord. Graag dus hier verder: OnePlus officiele build vs beta-OS.

rens-br wijzigde deze reactie 27-06-2019 15:19 (86%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nieuwe stable voor de 5T: OxygenOS 9.0.7 OTA for OnePlus 5 and OnePlus 5T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.7 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2019.6
  • Added Screen recorder feature (Quick Settings - Edit - Screen Recorder)
  • Added Quick reply in landscape (Settings - Utilities - Quick reply in landscape)
  • General bug fixes and system improvements
Gaming mode
  • Added Fnatic mode (Settings - Utilities - Gaming mode)
Phone
  • Fixed issue with Speed Dial

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:01
Nog verschillen tov. de laatste beta build? Wordt zo langzamerhand tijd om terug naar stable te gaan denk ik (want geen beta builds meer), of natuurlijk een custom rom.
borft schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:06:
[...]

Nog verschillen tov. de laatste beta build? Wordt zo langzamerhand tijd om terug naar stable te gaan denk ik (want geen beta builds meer), of natuurlijk een custom rom.
Niet echt. Ik zou overgaan, of eventueel een custom ROM.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• EquiNox
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-11 09:07

EquiNox

Speed plz.

OxygenOS 9.0.8 is ondertussen ook uit :
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.8 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
  • Optimized and made the screenshot taking process smoother and faster
  • General bug fixes and stability improvements
  • Updated Android security patch to 2019.08
Zen Mode
  • Optimized visual effects
  • Added the additional setting to select the duration of time

EquiNox wijzigde deze reactie 11-08-2019 22:38 (12%)

• remo1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-11 20:38
Ik krijg wel de melding van de bovenstaande versie.
Maar kan hem niet installeren.
Ik krijg de melding dat bovenstaande versie ouder is dan wat er nu in de telefoon zit.
Snap er dan ook niks van ik heb altijd de normale updates gevolgd
Eindelijk een nieuwe stable update voor de 5T: OxygenOS 9.0.9 OTA for the OnePlus 5 and OnePlus 5T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.9 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
  • Fixed an issue with Expanded Screenshots
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • General bug fixes and improvements

• Sjowhan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 12:48
Geen idee of het bij de 5T alleen is, maar sinds een tijd (2 weken oid?) heb ik een ontzettende battery drain. Het bleek uiteindelijk van Whatsapp afkomstig. 25-30% of zelfs meer qua batterijverbruik komt eigenlijk dagelijks wel voor, waardoor ik veel sneller moet opladen.
Nu heb ik WhatsApp al op not optimize gezet vanochtend, maar geen idee of het helpt.

Is dit iets van WhatsApp of de laatste update die ik doorgevoerd heb bij de 5T?

http://specs.tweak.to/5253

• djiedjee
@Sjowhan bekend issue, zie OP3/3T topic.

Nieuwe versie dowloaden van whatsapp.com/android, herstarten.

Dat lijkt hier het probleem opgelost te hebben.

• djiedjee
Balen, vandaag is het probleem weer terug :F
djiedjee schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:55:
@Sjowhan bekend issue, zie OP3/3T topic.

Nieuwe versie dowloaden van whatsapp.com/android, herstarten.

Dat lijkt hier het probleem opgelost te hebben.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sjowhan schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:48:
Geen idee of het bij de 5T alleen is, maar sinds een tijd (2 weken oid?) heb ik een ontzettende battery drain. Het bleek uiteindelijk van Whatsapp afkomstig. 25-30% of zelfs meer qua batterijverbruik komt eigenlijk dagelijks wel voor, waardoor ik veel sneller moet opladen.
Nu heb ik WhatsApp al op not optimize gezet vanochtend, maar geen idee of het helpt.

Is dit iets van WhatsApp of de laatste update die ik doorgevoerd heb bij de 5T?
Same here op een 5T. Ook hier is whatsapp goed voor 24% momenteel :(

Frontpagemoderatie Forum

• Sjowhan
@Bor @djiedjee ik heb nog niet gemerkt dat het probleem terug is om eerlijk te zijn. Heb wel de 2.19.235 geinstalleerd, gisteren ging het volgens mij na de update best goed, ik kon zelfs langer met de batterij doen, 3 uur geleden is de telefoon weer van de oplader af, dus fingers crossed...
Als het inderdaad zo is, moet OnePlus samen met WA weer aan de slag om het op te lossen

• djiedjee
@Sjowhan @Bor
Ik heb ook gelezen dat het mogelijk komt door een openstaande whatsapp-web connectie. Die had ik juist weer aangezet, dus dat zou kunnen.

Alle sessies dus beeindigd, so far so good...

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:29

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Bor schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:26:
[...]

Same here op een 5T. Ook hier is whatsapp goed voor 24% momenteel :(
18% hier, met web whatsapp. Bij de volgende lading eens kijken of het totaal niet gebruiken veel verschil maakt.

• Sjowhan
Wat dus zou betekenen dat je alle aanwezige connecties moet sluiten? Vreemde oplossing, maar aangezien WhatsApp nu inderdaad al 8% van de batterij gesnoept heeft, ga ik dit ook maar proberen..

Hier gelukkig geen last van de WA drain op de 5T.
Gebruik geen WhatsApp web en draai WhatsApp beta. Misschien daarom, geen idee.

Na 2,5uur van de lader staat WhatsApp nog steeds op 1%.

l3art wijzigde deze reactie 12-11-2019 20:32 (18%)

Verkocht

• Bor
  • Nu online

Bor

Gropah schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:32:
[...]

18% hier, met web whatsapp. Bij de volgende lading eens kijken of het totaal niet gebruiken veel verschil maakt.
Sinds ik whatsapp web heb gesloten blijft het verbruik op 25% steken momenteel. Een erg groot verschil lijkt het!

8 november: OnePlus phone batteries are being decimated by WhatsApp

Zie ook Reddit: https://www.reddit.com/r/...huge_battery_drain_issue/

Bor wijzigde deze reactie 12-11-2019 18:51 (29%)

Frontpagemoderatie Forum

• Sjowhan
WhatsApp gebruikt tot nu toe, batterij percentage ongeveer 15%, ook 15%. Veel te veel dus. Jammer dat het installeren van een nieuwe versie niet uiteindelijk de oplossing is..

• Bor
  • Nu online

Bor

Weer een dag zonder Whatsapp Web. Er is geen abnormaal batterijverbruik meer te zien. Het probleem lijkt echt daar te zitten.

Frontpagemoderatie Forum

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Ik heb er een mailtje aan gewaagd. Dit was de reactie:
Hi,

Thanks for your message.

Thanks for informing us about the issue; it'll be fixed in a future version of WhatsApp. Unfortunately, we can't provide any comments. Please visit our blog or Help Center to find out the latest information.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We'll be happy to help!
Oftewel, "thanks and f*ck off"

• Bor
  • Nu online

Bor

De NOS bericht er inmiddels wel over; https://nos.nl/artikel/23...e-batterij-na-update.html

Frontpagemoderatie Forum

Bor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:22:
Weer een dag zonder Whatsapp Web. Er is geen abnormaal batterijverbruik meer te zien. Het probleem lijkt echt daar te zitten.
Het ligt niet aan WhatsApp Web. Anderen hebben het ook zonder WhatsApp Web. Er is overigens een nieuwe stable (zie APKMirror).

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

AnonymousWP schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:59:
[...]

Het ligt niet aan WhatsApp Web. Anderen hebben het ook zonder WhatsApp Web. Er is overigens een nieuwe stable (zie APKMirror).
Ik heb het vermoeden dat het per versie verschilt.

Voor versie 325 had ik veel problemen. Met versie 325 had ik alleen nog maar problemen met web whatsapp. Net versie 329 geinstalleerd en heb nu bijna 2 uur weer een web whatsapp versie open staan zonder noemenswaardig stroomverbruik.

Tip voor de mensen die batterijproblemen hebben: ga naar whatsapp.com/android en download daar de nieuwste app versie vandaan (dat zou 329 of hoger moeten zijn).
Gropah schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:48:
[...]

Ik heb het vermoeden dat het per versie verschilt.

Voor versie 325 had ik veel problemen. Met versie 325 had ik alleen nog maar problemen met web whatsapp. Net versie 329 geinstalleerd en heb nu bijna 2 uur weer een web whatsapp versie open staan zonder noemenswaardig stroomverbruik.

Tip voor de mensen die batterijproblemen hebben: ga naar whatsapp.com/android en download daar de nieuwste app versie vandaan (dat zou 329 of hoger moeten zijn).
Stable heeft waarschijnlijk minder kans op bugs en web release wordt ~ elke 2 dagen bijgewerkt.

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

AnonymousWP schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:50:
[...]

Stable heeft waarschijnlijk minder kans op bugs en web release wordt ~ elke 2 dagen bijgewerkt.
Via de playstore heeft inderdaad wel af en toe zijn voordelen, maar ik gebruik web whatsapp erg veel en daardoor is de batterij op dit moment met de play store versie om te huilen. Dan kan ik of mijn gebruik van web whatsapp beperken maar dat vind ik naar want typen/swypen op een smartphone is kut, of ik gebruik tijdelijk de versie die ik via whatsapp zelf heb gedownload. Als de play store versie boven 329 uitkomt zet ik die wel weer terug.
Gropah schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:54:
[...]

Via de playstore heeft inderdaad wel af en toe zijn voordelen, maar ik gebruik web whatsapp erg veel en daardoor is de batterij op dit moment met de play store versie om te huilen. Dan kan ik of mijn gebruik van web whatsapp beperken maar dat vind ik naar want typen/swypen op een smartphone is kut, of ik gebruik tijdelijk de versie die ik via whatsapp zelf heb gedownload. Als de play store versie boven 329 uitkomt zet ik die wel weer terug.
Zoals ik al eerder zei: 330 is dus al uit, maar omdat 'ie bij jou er nog niet is, raadde ik APKMirror aan.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True