ThePhoneLab is het bedrijf aangesloten bij OnePlus dat de reparaties in NL uitvoert. Die gebruiken dus 100% originele onderdelen. Ik zou 't sowieso daar laten doen, of op sturen naar OnePlus (dat laatste heb ik in februari gedaan, met een week weer terug)lethalnl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:07:
[...]
ziet er een beetje hetzelfde uit als waar ik het al geprobeerd heb, probeer er eerst achter te komen wat het probleem nou is/kan zijn voor ik weer 1+ uur verspil aan rijden/wachten op reparatie.
Iemand enig idee wanneer de 6 eigenlijk z'n laatste update gaat krijgen? Ben een beetje aan het rondkijken naar wat anders, maar vraag me af of ik dat nog een jaartje zou kunnen rekken.
Denk dat update naar Android 11 de laatste grote update was. Overigens heb ik gisteren gebruik gemaakt van de OP9 Pro deal op mobiel.nl, dus ik ga dit topic helaas verlatentwowheeler schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:31:
Iemand enig idee wanneer de 6 eigenlijk z'n laatste update gaat krijgen? Ben een beetje aan het rondkijken naar wat anders, maar vraag me af of ik dat nog een jaartje zou kunnen rekken.
Oef, dat soort deals maken eventueel een vervanger kiezen niet makkelijker. Ik dacht zeker voor de pixel te gaan, maar zo'n op9 pro is wel interessantDaiov97 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:42:
[...]
Denk dat update naar Android 11 de laatste grote update was. Overigens heb ik gisteren gebruik gemaakt van de OP9 Pro deal op mobiel.nl, dus ik ga dit topic helaas verlaten
Momenteel ben ik ook aan het kijken na een nieuw toestel inderdaad, ik vind de Oneplus6 echter nog snel genoeg over het algemeen. Helemaal in vergelijking met de nieuwste Nord aangezien die ongeveer even snel zijn. De Oneplus 9 is ook alweer een half jaar "oud" dus ik probeer het nog een aantal maanden te rekken.
Hoi
Heb hier nog geen bindend antwoord op kunnen vinden. Iemand een idee? Neem aan dat het gelijk ligt met de 6Ttwowheeler schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:31:
Toch nog OxygenOS 11.1.2.2:
System
• Improved system stability and fixed known issues
• Updated Android security patch to 2021.11
System
Yep, heb hem net toegevoegd aan Oxygen Updater.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb hem nog niet binnen, maar al merkbare fixes?
[ Voor 29% gewijzigd door twowheeler op 03-12-2021 12:36 ]
Heb je het ook via de Oxygen Updater app geprobeerd?twowheeler schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:36:
Ik heb hem nog niet binnen, maar al merkbare fixes?
Wat mij betreft hoefde er niks gefixt te worden. Merk wel dat alles weer net wat vlotter gaat. Ben na 3 jaar nog steeds dik tevreden met de OP6!
Same! Was bijna overstag om een Pixel 6 te kopen, maar besloten het toch nog een jaar met de OP6 te doen. Er is eigenlijk bijna geen significante reden om te upgraden. Een aantal dingen die ik in m'n volgende telefoon wil: iets feller scherm, iets betere camera, draadloos laden.Theherm schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:48:
[...]
Heb je het ook via de Oxygen Updater app geprobeerd?
Wat mij betreft hoefde er niks gefixt te worden. Merk wel dat alles weer net wat vlotter gaat. Ben na 3 jaar nog steeds dik tevreden met de OP6!
Pixel 6 (pro?)staat bij mij absoluut nog op de lijst. Maar gezien de slechte beschikbaarheid is even wachten geen probleem. Toch, dit zou wel eens echt de laatste update kunnen zijn en berekend met support is die pixel echt een goede koop. Wel grappig dat veel mensen van OnePlus de overstap hebben gemaakt of gaan maken.Tuktop schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:59:
[...]
Same! Was bijna overstag om een Pixel 6 te kopen, maar besloten het toch nog een jaar met de OP6 te doen. Er is eigenlijk bijna geen significante reden om te upgraden. Een aantal dingen die ik in m'n volgende telefoon wil: iets feller scherm, iets betere camera, draadloos laden.
Wat betreft fixen: .1 zit echt ram vol bugs. Notificatie balk die blijft hangen, batterij drain, fit die af en toe geen stappen telt. Kleinigheidjes.
Heb hem nog niet via oxygen updater geprobeerd. Mocht het haast hebben doe ik dat wel.
Die nieuwe update is echt een verademing. Ik had zoveel spijt dat ik naar android 11 had geüpdatet. Battery drain en alles heel langzaam, zelfs typen op het toetsenbord hield ie vaak niet bij. Nu weer alles zo fijn/snel zoals bij android 10.twowheeler schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:16:
[...]
Pixel 6 (pro?)staat bij mij absoluut nog op de lijst. Maar gezien de slechte beschikbaarheid is even wachten geen probleem. Toch, dit zou wel eens echt de laatste update kunnen zijn en berekend met support is die pixel echt een goede koop. Wel grappig dat veel mensen van OnePlus de overstap hebben gemaakt of gaan maken.
Wat betreft fixen: .1 zit echt ram vol bugs. Notificatie balk die blijft hangen, batterij drain, fit die af en toe geen stappen telt. Kleinigheidjes.
Heb hem nog niet via oxygen updater geprobeerd. Mocht het haast hebben doe ik dat wel.
En ook ik had/heb de pixel 6 op het oog
Hoi!
Deze update lijkt het wel soepeler te maken ja, ben benieuwd naar battery life. Na de Android 11-update was het dramatisch in eerste instantie. Het werd bij mij als vanzelf na verloop van tijd wat beter, maar niet meer zoals het was. Zou fijn zijn als deze update meer verbetering brengt!
Mbt upgraden vanaf deze telefoon: alsjeblieft iedereen, denk goed na of je een upgrade écht nodig hebt, en of je een goede bestemming hebt voor je oude telefoon. Er worden zoveel spullen gemaakt, gekocht en weggegooid en dat legt veel druk op mens en natuur. <einde duurzaamheidsrant>
Mbt upgraden vanaf deze telefoon: alsjeblieft iedereen, denk goed na of je een upgrade écht nodig hebt, en of je een goede bestemming hebt voor je oude telefoon. Er worden zoveel spullen gemaakt, gekocht en weggegooid en dat legt veel druk op mens en natuur. <einde duurzaamheidsrant>
Een upgrade moet idd niet betekenen dat je de oude telefoon onderin een la knikkert. Ik heb mijn 6T na 2,5 jaar gebruik nog voor €170 kunnen verkopen op Marktplaats.
Als je er wat zuinig op bent geweest geef je de telefoon op deze manier een tweede leven en hou je er nog een mooi bedrag aan over.
Ook ik ben geswitcht naar de Pixel 6. Briljante telefoon zeg. Vooral camera, luidspreker, haptic engine (trilmotor) en de algehele snelheid (al was de 6T zeker niet traag te noemen) zijn een flinke stap vooruit. Lekker eigenwijs ontwerp met het horizontale camera-eiland. Ik kan het iedereen die nog twijfelt zeker aanraden 😎
Als je er wat zuinig op bent geweest geef je de telefoon op deze manier een tweede leven en hou je er nog een mooi bedrag aan over.
Ook ik ben geswitcht naar de Pixel 6. Briljante telefoon zeg. Vooral camera, luidspreker, haptic engine (trilmotor) en de algehele snelheid (al was de 6T zeker niet traag te noemen) zijn een flinke stap vooruit. Lekker eigenwijs ontwerp met het horizontale camera-eiland. Ik kan het iedereen die nog twijfelt zeker aanraden 😎
Werkt hier ook prima en ik heb de phone vanaf mei 2018....accu werkt goed. Ik heb even getwijfeld om de nieuwe Pixel te kopen, maar de trage acculaadtijd weerhoud me om die te kopen.
Dit ivm wireless Android Auto met 4G/Wifi/BT always on. Leve de Oneplus6!
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 03-12-2021 19:52 ]
Als ik de p6 gebruikers moet geloven ligt die tijd niet ver af van wat de OnePlus 6 haalt hoor.RAAF12 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:50:
Werkt hier ook prima en ik heb de phone vanaf mei 2018....accu werkt goed. Ik heb even getwijfeld om de nieuwe Pixel te kopen, maar de trage acculaadtijd weerhoud me om die te kopen.
Ik heb geen Android Auto gebruikers gehoord. Phone wordt warm bij die zware belasting. Na 1.5 uur rijden is de accu leeg.twowheeler schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:09:
[...]
Als ik de p6 gebruikers moet geloven ligt die tijd niet ver af van wat de OnePlus 6 haalt hoor.
Nu ook aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.1.2.2 for the OnePlus 6 and OnePlus 6TAnonymoussaurus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
Yep, heb hem net toegevoegd aan Oxygen Updater.
Hey everyone,
We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS 11.1.2.2 based on Android 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
System
- Improved system stability and fixed known issues
- Updated Android security patch to 2021.11
INSTELLINGEN . OVER DE TELEFOON. ANDROID VERSIE ANDROID VERSIE 5 KEER SNEL DRUKKEN
Dan komt er een groene cirkel met 10 zwarte puntjes switch
Weet iemand wat dat voorstelt?
Is altijd al zo geweest geloof ik, een soort korte interactieve animatie die iets met de Androidversie te maken heeft.RAAF12 schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:27:
INSTELLINGEN . OVER DE TELEFOON. ANDROID VERSIE ANDROID VERSIE 5 KEER SNEL DRUKKEN
dan zullen de puntjes voor de vorige versies van Oxygen staan!
https://tweakers.net/i/BE...O1s.jpg?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/BE...O1s.jpg?f=fotoalbum_small
Haha ik blijf ook nog even bij mn OP6. Ik had een Xiaomi 11T Pro gekocht maar kon daar maar niet aan wennen, dus weer verkocht en nu weer blij met mn OP6. Zoek nog steeds naar een waardige opvolger. Pixel 6 ben ik nog niet helemaal over uit..Tuktop schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:59:
[...]
Same! Was bijna overstag om een Pixel 6 te kopen, maar besloten het toch nog een jaar met de OP6 te doen. Er is eigenlijk bijna geen significante reden om te upgraden. Een aantal dingen die ik in m'n volgende telefoon wil: iets feller scherm, iets betere camera, draadloos laden.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Helaas is m'n oplaadkabel beschadigd. Ik ga deze repareren met elektrische tape, zodat ik deze als reservekabel kan gebruiken.
Ik heb dan natuurlijk wel een vervanger nodig. Ik wil gewoon weer origineel OnePlus, want de eerste kabel is 3 jaar oud. Nu zie ik bij GSMpunt de kabel voor 18 euro. Op bol.com echter bieden verschillende externe verkopers de kabel aan voor <10 euro. Ze claimen dat het een originele kabel is. Maar waar zit het addertje onder het gras? Ben ik te wantrouwend of kan 10 euro verschil inderdaad niet?
Ik heb dan natuurlijk wel een vervanger nodig. Ik wil gewoon weer origineel OnePlus, want de eerste kabel is 3 jaar oud. Nu zie ik bij GSMpunt de kabel voor 18 euro. Op bol.com echter bieden verschillende externe verkopers de kabel aan voor <10 euro. Ze claimen dat het een originele kabel is. Maar waar zit het addertje onder het gras? Ben ik te wantrouwend of kan 10 euro verschil inderdaad niet?
Update doorgevoerd en voelt allemaal weer wat sneller dan voorheen. Hopelijk gaat de batterij nu weer wat langer mee.Tuktop schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:33:
Toch nog OxygenOS 11.1.2.2:
System
Ik had de laatste tijd ook het probleem dat de camera niet meer aan ging. Scherm bleef zwart.
En nu komt hopelijk wat sneller een update met security patch van december. Is een kritieke kwetsbaarheid in verholpen: https://www.security.nl/p...heid+op+afstand+te+stelen.
Is het gebruikelijk dat OnePlus aangeeft dat een update de laatste is? Dit is nog niet gedeeld, misschien is het dan niet heel onmogelijk te denken dat er nog een update achteraan gaat komen.
Bij mij werd het ook allemaal wat minder. Batterij snel leeg (en ook onrealistisch snel vol) en langzaam. Kijken of de update wat verbetering brengt. Na 3.5 jaar is het ook niet zo gek om eens te kijken naar wat anders. Wat een beest van een telefoon zeg...beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik ben ook nog steeds zeer tevreden over de telefoon. Waarom wegdoen vraag ik me af. Accu doet het voldoende lang voor mij. O ja, zoals gewoonlijk zet die na de grote OS update de APN naar de default. Moet hem weer op portalmmm.nl zetten anders werkt roaming niet in het buitenland. Ik zit op Youfone op het KPN netwerk.
Ik begin mij ook steeds meer te ergeren aan de laatste updates. Aantal problemen waar ik nu tegenaan loop maar daarvoor nooit heb ervaren zijn:
-In verschillende apps meldingen dat m'n geheugen vol zit. Heb de 256gb variant maar heb nog ruim 80gb vrij. Kan soms geen foto's sturen via WhatsApp of screenshot maken.
-Camera app die langzaam is of zwart blijft.
-Zodra ik word gebeld verliest alles verbinding met internet. Heb vaak hotspot aanstaan met alle gevolgen vandien. Heb voor dit probleem al naar oplossingen gekeken maar kon zo 123 niks vinden. Heb bellen via 4g uitgezet maar blijft hetzelfde probleem geven.
-In verschillende apps meldingen dat m'n geheugen vol zit. Heb de 256gb variant maar heb nog ruim 80gb vrij. Kan soms geen foto's sturen via WhatsApp of screenshot maken.
-Camera app die langzaam is of zwart blijft.
-Zodra ik word gebeld verliest alles verbinding met internet. Heb vaak hotspot aanstaan met alle gevolgen vandien. Heb voor dit probleem al naar oplossingen gekeken maar kon zo 123 niks vinden. Heb bellen via 4g uitgezet maar blijft hetzelfde probleem geven.
De 6 is nu officieel End-of-Life: https://forums.oneplus.co...813/page-48#post-23946298
Ah...begrijpelijk ook wel. Maar hij doet het nog steeds! Wel erg langzaam en 2x per dag opladen gemiddeld 
Misschien maar eens een factory reset proberen, dat kan in 3.5 jaar ook geen kwaad denk ik.

Misschien maar eens een factory reset proberen, dat kan in 3.5 jaar ook geen kwaad denk ik.
Hier wordt die met name erg traag met internetten. Sites destentor.nl zijn bijna niet te gebruiken omdat door traag inladende (reclame) blokken telkens de tekst weer naar beneden schuift en je dus ineens een ander linkje aanklikt.
Binnenkort maar eens naar een custom rom kijken. Qua accu duur kom ik overigens prima de dag door als ik er niks speciaals mee doe
Binnenkort maar eens naar een custom rom kijken. Qua accu duur kom ik overigens prima de dag door als ik er niks speciaals mee doe
Dat heeft te maken met de website, niet met de snelheid van je telefoon.TripleQ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:22:
Hier wordt die met name erg traag met internetten. Sites destentor.nl zijn bijna niet te gebruiken omdat door traag inladende (reclame) blokken telkens de tekst weer naar beneden schuift en je dus ineens een ander linkje aanklikt.
Niet mee eens, Met een snellere telefoon wordt de pagina wel sneller ingeladen, en heb je dus geen miskliks. Lijkt er steeds vaker op dat de telefoon net allemaal niet kan bij benen.AMD1800 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:15:
[...]
Dat heeft te maken met de website, niet met de snelheid van je telefoon.
Als ik jou was zou ik lekker LineageOS op knallen, of een andere custom ROM.westergas schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:36:
Ah...begrijpelijk ook wel. Maar hij doet het nog steeds! Wel erg langzaam en 2x per dag opladen gemiddeld
RIP!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:12:
De 6 is nu officieel End-of-Life: https://forums.oneplus.co...813/page-48#post-23946298
Voor de mensen die de OP6 nog in gebruik hebben: Wat wordt jullie opvolger? Ik zie veel Pixel 6 terugkomen in dit topic, maar ben nog niet overtuigd daarvan. Oneplus Nord 2 heb ik nu als beste optie op mn lijst maar heb nog niet 'gedurfd' omdat mn OP6 op zich nog wel functioneert..
Anoniem: 111246
Heb zelf sinds begin dit jaar een OPN2, prima overstap.Maardiweb schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:00:
[...]
RIP!
Voor de mensen die de OP6 nog in gebruik hebben: Wat wordt jullie opvolger? Ik zie veel Pixel 6 terugkomen in dit topic, maar ben nog niet overtuigd daarvan. Oneplus Nord 2 heb ik nu als beste optie op mn lijst maar heb nog niet 'gedurfd' omdat mn OP6 op zich nog wel functioneert..
Ook al doet mijn OP6 het verder nog prima, vond ik het toch fijner om security updates te blijven krijgen.
Ridicuul eigenlijk. Maar ja, legacy bellen doe ik er eigenlijk nauwelijks mee en ook alle apps doen het nog prima.
Overigens De OPN2 niet nieuw gekocht, was iemand die er vanaf wilde na 6 mnd, prima. Scheelde mij weer bijna de helft in aanschafkosten. Wellicht een overweging... dingen zijn al duur zat.
De OPN2 past ook prima in mijn OP6 brodit active holder.
Hoefde dus alleen ff een nieuw hoesje te scoren voor weinig. Die van mijn OP6 was echt op.
Enige is de OPN2 heeft geen notification LED en geen 3.5mm jack.
Beide eigenlijk wel prima. Had toch al BT oortjes en dat LED was ook eigenlijk een extra afleiding.
nieuws: OnePlus stopt met officiële ondersteuning OnePlus 6 en OnePlus 6T
Het houd een keer op. Ik gebruik de OP6 nog steeds en het werkt uitstekend. Ook in de auto met Android Auto Wireless werkt het perfect. Geen accu issues, in april wordt de mijne 4 jaar.
Het houd een keer op. Ik gebruik de OP6 nog steeds en het werkt uitstekend. Ook in de auto met Android Auto Wireless werkt het perfect. Geen accu issues, in april wordt de mijne 4 jaar.
Jammer.. Ik had eigenlijk gedacht dat de security updates nog wat langer zouden doorlopen. Had dan op z'n minst December ook nog meegepakt
De update naar 11 is ook pas sinds augustus uit.
Ik vraag me ook wel af hoe vatbaar je nou daadwerkelijk bent zonder die security updates. Voorlopig doet mijn 6 het nog meer dan prima en zie ik nog geen reden om over te stappen.

Ik vraag me ook wel af hoe vatbaar je nou daadwerkelijk bent zonder die security updates. Voorlopig doet mijn 6 het nog meer dan prima en zie ik nog geen reden om over te stappen.
Ja, dat wordt wel een lastige met een nieuwe telefoon dat ze al die zaken eraf slopen.Anoniem: 111246 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:16:
[...]
Enige is de OPN2 heeft geen notification LED en geen 3.5mm jack.
Jammer wat betreft deze EOL... ben nog altijd qua ervaringen tevreden met t toestel, en denk dat ik t nog een jaartje of twee zou kunnen rekken op de manier hoe ik het toestel gebruik op t moment.
Daarom zojuist LineageOS lineage-18.1-20220118 er op gezet mbv
youtube
wiki lineageos enchilada
nog te vroeg om te zeggen of ik tevreden ben of niet... op t 1e oog loopt t prima, alleen Netflix kan niet geïnstalleerd worden vanuit de store (via APK mirror kan dit wel)
Bankapps werken na een nieuwe registratie prima.
iets nieuws kopen altijd nog, als t niet nodig is wachten we nog even
Daarom zojuist LineageOS lineage-18.1-20220118 er op gezet mbv
youtube
wiki lineageos enchilada
nog te vroeg om te zeggen of ik tevreden ben of niet... op t 1e oog loopt t prima, alleen Netflix kan niet geïnstalleerd worden vanuit de store (via APK mirror kan dit wel)
Bankapps werken na een nieuwe registratie prima.
iets nieuws kopen altijd nog, als t niet nodig is wachten we nog even
[ Voor 6% gewijzigd door pielle007 op 20-01-2022 20:47 ]
Voorheen was ik ook altijd druk bezig met custom roms. Vond het altijd wel een gedoe.
Voorheen al eens een G2 moeten debricken middels kortsluiting.
Jammer dat bepaalde apps standaard niet werken. Gebruik deze telefoon zowel zakelijk/privé.
Laat maar even weten hoe het bevalt.
Jammer dat bepaalde apps standaard niet werken. Gebruik deze telefoon zowel zakelijk/privé.
Whatever.
Alles werkt naar tevredenheid met de kanttekening, google Pay gebruik ik niet, netflix HD ook niet (netflix wordt niet geïnstalleerd via store die kun je wel downen via bv apkmirror)Harmen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:08:
Voorheen was ik ook altijd druk bezig met custom roms. Vond het altijd wel een gedoe.
In de toekomst wordt mogelijke opgelost zie hier bericht androidpolice
Gepland in- en uitschakelen kan helaas niet meer in vergelijking met oxygenos.
En applicaties in darkmode forceren gaat helaas ook niet, maar daar kan ik mee leven.
Bankier app en credit card app van ABN werken prima.
Bluetooth werkt prima icm bluetooth DAC
Maar ook de Dragonfly DAC werkt zoals t hoort, dus ook geen problemen mee.
Geen issue's verder ( na 24 uur )
Laatste update van Liniage is april vorig jaar. Is dat niet een beetje weinig support? Zie dan het voordeel van een custom rom niet helemaal. Of zie ik dat verkeerd?
LineageOs voor oneplus 6 is er sinds december 21, zie hierwestergas schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:56:
Laatste update van Liniage is april vorig jaar. Is dat niet een beetje weinig support? Zie dan het voordeel van een custom rom niet helemaal. Of zie ik dat verkeerd?
Na 48uur nog altijd top geen hangers gehad of gekkigheden tegen gekomen.
Gcam
(2e uit de rij> .com android mgc )geïnstalleerd icm op66 balanced config voor de oneplus6
is er een manier om terug te gaan naar een versie ouder ? Want sinds de laatste update dikke maand geleden haal ik amper 24 uur op 1 lading terwijl ik ervoor makkelijk 1,5 tot 2 dagen ermee kon doen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Sinds de overgang naar Android 11 is de batterijduur er bij mij echt op vooruit gegaan. Alleen de laatste weken ervaar ik een wisselende standbyduur. Aangezien het zo varieert ga ik ervan uit dat het aan een app ligt.harley schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:18:
is er een manier om terug te gaan naar een versie ouder ? Want sinds de laatste update dikke maand geleden haal ik amper 24 uur op 1 lading terwijl ik ervoor makkelijk 1,5 tot 2 dagen ermee kon doen.
Rustig hiero, heeft iedereen z'n OP6 verkocht?

Toestel bevalt mij nog steeds prima, krijg wel steeds meer de neiging om een custom rom te installeren. Voorheen al eens bezig geweest met custom roms, altijd zo'n gedoe.
Iemand hier al Pixel Experience draaien?

Toestel bevalt mij nog steeds prima, krijg wel steeds meer de neiging om een custom rom te installeren. Voorheen al eens bezig geweest met custom roms, altijd zo'n gedoe.
Whatever.
Nog steeds een zeer tevreden gebruiker hier. Ik hou het lekker bij OOS. Er is niets dat me te langzaam gaat en zelfs de camera en accu kunnen nog aardig mee met de tijd. Mijn inner geek wil al zeker een jaar een nieuwe telefoon, maar de OP6 is simpelweg nog te bruikbaar en toereikend dus ik ga er nog lekker mee door. Ach, ook wel weer goed voor moedertje aarde etcHarmen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:30:
Rustig hiero, heeft iedereen z'n OP6 verkocht?![]()
Zojuist ge-update van lineageos 18.1 naar 19.1 (android 12)
Met behoud van data
even opletten dat je je aan de instructie houdt NA het sideloaden / installeren van de: lineage-19.1-20220426-nightly-enchilada-signed.zip
dus NIET je gsm rebooten als je gapps nog moet updaten, maar in je recovery deze stap aanhouden >>>
"If you want to install any add-ons, click Advanced, then Reboot to Recovery, then when your device reboots, click Apply Update, then Apply from ADB, then adb sideload /path/to/zip those packages in sequence."
De recovery update ie automatisch blijkbaar
ziet er weer allemaal even wat anders uit, zal even wennen zijn. maar ben content met t feit dat de gsm niet vervangen hoeft te worden en ik weer even door kan op basis van android 12
Met behoud van data
even opletten dat je je aan de instructie houdt NA het sideloaden / installeren van de: lineage-19.1-20220426-nightly-enchilada-signed.zip
dus NIET je gsm rebooten als je gapps nog moet updaten, maar in je recovery deze stap aanhouden >>>
"If you want to install any add-ons, click Advanced, then Reboot to Recovery, then when your device reboots, click Apply Update, then Apply from ADB, then adb sideload /path/to/zip those packages in sequence."
ziet er weer allemaal even wat anders uit, zal even wennen zijn. maar ben content met t feit dat de gsm niet vervangen hoeft te worden en ik weer even door kan op basis van android 12
[ Voor 11% gewijzigd door pielle007 op 27-04-2022 20:34 ]
Ik draai hier SyberiaOS nu enkele weken op basis van Android 12. Werkt als een zonnetje. Mijn telefoon is wel aan vervanging toe. Elke dag wel een keer dat de telefoon in Qualcomm crashdump modus schiet.. vaak op momenten dat het niet uit komt zoals met navigeren in een drukke binnenstadHarmen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:30:
Denk dat ik ga voor de Pixel 6 of hebben jullie nog aanraders?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Wat was voor jou de keuze om voor SyberiaOS te gaan en niet LineageOS of de vele andere custom roms die er zijn?Bo0bz schreef op zondag 1 mei 2022 @ 06:26:
[...]
Ik draai hier SyberiaOS nu enkele weken op basis van Android 12. Werkt als een zonnetje. Mijn telefoon is wel aan vervanging toe. Elke dag wel een keer dat de telefoon in Qualcomm crashdump modus schiet.. vaak op momenten dat het niet uit komt zoals met navigeren in een drukke binnenstad![]()
Denk dat ik ga voor de Pixel 6 of hebben jullie nog aanraders?
Heb eventjes gekeken op hun site en zie dat ze OP6 ondersteunen
Draai atm ook op mijn OnePlus 6 nu LineageOS 19.1, draait gewoon prima.
Alle apps draaien bij mij (behalve die van McDonalds
).
Tot nu toe geen issues gehad, wel op zoek naar een opvolger, maar da's moeilijker dan verhoopt om daar een keuze in te maken..
Alle apps draaien bij mij (behalve die van McDonalds
Tot nu toe geen issues gehad, wel op zoek naar een opvolger, maar da's moeilijker dan verhoopt om daar een keuze in te maken..
Vraagje aan andere gebruikers welke lineagesos 19.1 gebruiken en de update van deze week:
Valt op dat sinds deze week telefoonservices continue (intervallen van zo'n 15min) locatie wilt gebruiken
Je krijgt rechts bovenin je scherm groene bolletje een notificatie en in je privacy dashboard (systeem apps) kun je terugzien wanneer/hoelaat.
Voor de laatste update was dit helemaal niet.
Je kunt t blijkbaar ook niet uitzetten, weet iemand of je dit geforceerd kan stoppen dmv adb bv?
Sinds android 12 (lineageos) kun je wel weer gepland in en uitschakelen overigens.
Heb verder geen issues tav lineage en ben zeer content verder
Valt op dat sinds deze week telefoonservices continue (intervallen van zo'n 15min) locatie wilt gebruiken
Je krijgt rechts bovenin je scherm groene bolletje een notificatie en in je privacy dashboard (systeem apps) kun je terugzien wanneer/hoelaat.
Voor de laatste update was dit helemaal niet.
Je kunt t blijkbaar ook niet uitzetten, weet iemand of je dit geforceerd kan stoppen dmv adb bv?
Sinds android 12 (lineageos) kun je wel weer gepland in en uitschakelen overigens.
Heb verder geen issues tav lineage en ben zeer content verder
Draai nog steeds stock, geen zin in gedoe. 
Nog rustig op zoek naar een opvolger, keuzes keuzes.... Pixel 6 (te lomp), S21 FE te veel bloatware en de Pixel 6a die er binnenkort aankomt. Die laatste lijkt mij wel intressant. Vriendin heeft een Pixel 4a, deze bevalt haar prima. Foto's zijn ook keurig.
Nog rustig op zoek naar een opvolger, keuzes keuzes.... Pixel 6 (te lomp), S21 FE te veel bloatware en de Pixel 6a die er binnenkort aankomt. Die laatste lijkt mij wel intressant. Vriendin heeft een Pixel 4a, deze bevalt haar prima. Foto's zijn ook keurig.
Whatever.
Zat ook aan de 6a te denken, maar helaas 60hz. De upgrade naar 90+hz wil ik nu wel eens maken. Ook de vrij oude camerasensor van de 6a zit me dwars, dat is vreemd want de foto's schijnen nog prima te zijn.Harmen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:52:
Draai nog steeds stock, geen zin in gedoe.
Misschien wacht ik toch nog even op de Pixel 7! De OP6 doet het inderdaad eigenlijk nog helemaal perfect. Zit ook nog op stock/factory.
Hoi, sinds kort problemen met mijn 6. De camera werkt niet meer en de flashlight ook niet omdat die blijkbaar in gebruik is door de camera. Heb hier al wat over gevonden op het oneplus Forum maar oplossingen zijn maar tijdelijk en een permanente lijkt ook niet in het verschiet te liggen zover ik weet. Nu zit ik er aan te denken om er een custom rom op te zetten, welke bevelen jullie aan en wie heeft er dan ook een link naar een duidelijke handleiding?
Ik zou iig graag mijn camera weer kunnen gebruiken wanneer de vakantie begint over twee weken
Ik zou iig graag mijn camera weer kunnen gebruiken wanneer de vakantie begint over twee weken

LineageOS of Pixel Experience is volgens mij aardig stabiel: https://wiki.lineageos.org/devices/enchilada/install. Is gebaseerd op LineageOS 19.1, wat volgens mij weer gebaseerd is op Android 12.1.Scavy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:52:
Hoi, sinds kort problemen met mijn 6. De camera werkt niet meer en de flashlight ook niet omdat die blijkbaar in gebruik is door de camera. Heb hier al wat over gevonden op het oneplus Forum maar oplossingen zijn maar tijdelijk en een permanente lijkt ook niet in het verschiet te liggen zover ik weet. Nu zit ik er aan te denken om er een custom rom op te zetten, welke bevelen jullie aan en wie heeft er dan ook een link naar een duidelijke handleiding?
na het opladen in een extreem hete tent is het scherm gisteren los gelaten. Toen ik het scherm weer terug in de behuizing duwde ging het uit en krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan. Zou het definitief defect zijn? Kabeltje lijkt gewoon vast te zitten.
Nou ja RIP de OP6
Ik ben inmiddels door naar een Oneplus 9 Pro. Fijn toestel hoor
Nou ja RIP de OP6
Ik ben inmiddels door naar een Oneplus 9 Pro. Fijn toestel hoor

[ Voor 15% gewijzigd door westergas op 31-07-2022 11:03 ]
Hier wordt mijn OP6 wat trager de laatste tijd... 3,5 jaar in gebruik en nog nooit gereset. Ik twijfel tussen custom rom, factory reset, of een nieuw toestel.
De accu gaat ook minder lang mee sinds ik een Samsung smartwatch erbij heb. Ik haal met moeite het einde van de dag nog... Dus ik vraag me af of het toestel zuiniger wordt met een custom rom of dat ik gewoon iets met een grotere accu moet hebben.
De accu gaat ook minder lang mee sinds ik een Samsung smartwatch erbij heb. Ik haal met moeite het einde van de dag nog... Dus ik vraag me af of het toestel zuiniger wordt met een custom rom of dat ik gewoon iets met een grotere accu moet hebben.
Ik zou eerst eens opteren voor een factory reset. Maakt toch een wezelijk verschil heb ik willen merken.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Tsjonge, ja zou ik ook eens moeten doen. Al die OTA's over elkaar zonder ooit een fresh install te doen. Snelheid valt me nog alles mee, maar regelmatig werkt de pocket mode niet meer.
Weet iemand hoe dat zit met een factory reset en een reguliere backup van het toestel bij Google, worden dan al je apps en homescreen weer teruggezet ook?
Weet iemand hoe dat zit met een factory reset en een reguliere backup van het toestel bij Google, worden dan al je apps en homescreen weer teruggezet ook?
Doet ie vanuit je Google backup als je inlogt. https://drive.google.com/drive/quota opslagruimte > backupsTuktop schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:12:
Tsjonge, ja zou ik ook eens moeten doen. Al die OTA's over elkaar zonder ooit een fresh install te doen. Snelheid valt me nog alles mee, maar regelmatig werkt de pocket mode niet meer.
Daar staat ook je Whatsapp backup als je standaard nix anders hebt ingesteld.
[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 30-10-2022 16:57 ]
Denk toch dat het een ander toestel wordt
Zaterdagmiddag fietstochtje gedaan van 30km, met 75% accu vertrokken, na 45 minuten nog 35% over. Had dan wel Spotify aan, bluetooth oortjes actief, smartwatch hield m'n fietstocht bij, Strava actief en Komoot actief voor de route en aardig wat screen on time terwijl de telefoon in de houder op stuur zat bij 2 graden Celsius (oftewel veel load, lage temps).
Dus ik stopte om een paar dingen uit te zetten om wat batterij te sparen *poef* telefoon uit. Telefoon weer aangezet: 1% accu
en meteen weer uit.
Eenmaal thuis de telefoon aan de lader: direct 54% opgeladen.
Gisteren en vandaag geen enkel probleem meer, haalt gewoon weer het einde van de dag als vanouds.
Zaterdagmiddag fietstochtje gedaan van 30km, met 75% accu vertrokken, na 45 minuten nog 35% over. Had dan wel Spotify aan, bluetooth oortjes actief, smartwatch hield m'n fietstocht bij, Strava actief en Komoot actief voor de route en aardig wat screen on time terwijl de telefoon in de houder op stuur zat bij 2 graden Celsius (oftewel veel load, lage temps).
Dus ik stopte om een paar dingen uit te zetten om wat batterij te sparen *poef* telefoon uit. Telefoon weer aangezet: 1% accu

Eenmaal thuis de telefoon aan de lader: direct 54% opgeladen.
Gisteren en vandaag geen enkel probleem meer, haalt gewoon weer het einde van de dag als vanouds.
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 05-12-2022 13:32 ]
Heb na 4,5 jaar nog steeds de OnePlus 6 en draait stock als een zonnetje. Na 4 jaar de accu vervangen. Deze was nog voor 85% goed, maar had zoiets van "tsja na 4 jaar moet ie toch wel versleten zijn, en dus maar vervangen". Bleek uiteindelijk dus niet echt nodig.Harmen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:30:
Zit te denken aan de OnePlus 11, maar aangezien de OnePlus 6 nog prima werkt vraag je je dan toch af "waarom vervangen als alle apps nog prima en snel draaien".
Kortom misschien nog maar een jaartje extra doen met de OnePlus 6 op stock ROM. 😋
Top, heb hem ook nog steeds. Draai nu al een tijdje LineageOS. Prima te doen, snel zat.
Volgend toestel ben ik nog niet uit, Pixel 8 oid.
Volgend toestel ben ik nog niet uit, Pixel 8 oid.
Whatever.
Zit ook te kijken naar een vervanger voor mijn OP6, beetje klaar met 10sec te wachten voordat mijn camera werkt. Twijfel twijfel, Nothing Phone, Pixel, OP9 ofzo
Wil een fatsoenlijke camera, maar geen vermogen uitgeven en bij voorkeur weer 256GB net zoals nu
Hier is de batterij ook nog redelijk, kan er met een beetje geluk nog 8u mee door
Wil een fatsoenlijke camera, maar geen vermogen uitgeven en bij voorkeur weer 256GB net zoals nu
Hier is de batterij ook nog redelijk, kan er met een beetje geluk nog 8u mee door
S22(+)? Hier heel tevreden met de overstapslayerrp schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:08:
Zit ook te kijken naar een vervanger voor mijn OP6, beetje klaar met 10sec te wachten voordat mijn camera werkt. Twijfel twijfel, Nothing Phone, Pixel, OP9 ofzo
Wat dachten jullie van Fairphone? Na een aantal jaar als de accu minder lang mee gaat kan je het zelf vervangen.
M'n pa heeft de fairfone 3+. Ik hoop dat de 4 beter is, want die 3+ is zo sloom...
Heb de s22 vanuit werk, wel aardig toestel inderdaad. Zit nu te denken aan een pixel 6a of een pixel 7. Zullen beide wel een betere camera hebben dan de OP6Maardiweb schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:55:
[...]
S22(+)? Hier heel tevreden met de overstap
Ik ben zeer tevreden met de OP9 pro. Prima camera (af en toe wel wat vreemde witbalans) en voor een zacht prijsje op te pakken.slayerrp schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:08:
Ik sluit me bij @westergas aan. De overstap naar de 9 Pro is mij ook prima bevallen.
Dankje @westergas & @Autofan1985 voor de tip, lijkt ongeveer net zo duur te zijn als de Pixel 7.(of ik moet ff een leuke 2e handse weten te fixen ) Helaas al wel 1,5 jaar oud, dus beetje beperkt met updates.
@slayerrp indien hetzelfde geprijsd zou ik nu voor de pixel 7 (wel de pro) gaan. Ik heb mijn op9 pro eind van de zomer 2e hands op kunnen pikken. Hij was z.g.a.n. voor rond de €500 dus dat is helemaal prima.
klein jaartje verder en weer een update dit keer android 13, zeer content met lineageOs, en vervangen van mn oneplus6 is voor mij echt nog niet nodig voorlopig.pielle007 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:11:
Zojuist ge-update van lineageos 18.1 naar 19.1 (android 12)
Met behoud van data
De upgrade is met behoud van je data
mn oude reactie is wel iets gewijzigd, na t flashen van lineage-20.0-20230101-nightly-enchilada-signed.zip uiteraard NIET rebooten. Blijf in je recovery maar ga na de image flash in t recovery op je toestel 1 stap terug en kies dan opnieuw apply update from ADB
hierna kun je gapps flashen> MindTheGapps-13.0.0-arm64-20221025_100653.zip
(ik kreeg 1e instantie een melding dat gapps was mislukt omdat ik nog op android 12 zou zitten, terwijl ik 13 reeds succesvol had geflashed)
[ Voor 5% gewijzigd door pielle007 op 02-01-2023 10:20 ]
Lekker bezig Pielle007, ben ook nog zeer content met mijn OP6 icm LineageOS.
Mooie combi, wacht nog wel even tot ik upgrade naar 20. Zie voorlopig nog geen reden om over te stappen.
Enig issue waar ik nu nog tegen aanloop is wireless android auto, krijg dit niet werkend in mn Corolla TS van 2022.
Mooie combi, wacht nog wel even tot ik upgrade naar 20. Zie voorlopig nog geen reden om over te stappen.
Enig issue waar ik nu nog tegen aanloop is wireless android auto, krijg dit niet werkend in mn Corolla TS van 2022.
Whatever.
Harmen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:13:
Lekker bezig Pielle007, ben ook nog zeer content met mijn OP6 icm LineageOS.![]()
Als je tzt upgrade ook ff de laatste versie van platformtools downloaden (op dit moment is dat versie 33.0.3)
Android auto kan ik je niet bij helpen helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 02-01-2023 10:25 ]
Ik denk dat ik nog even wacht, lees dat er gebruikers zijn met nfc issues. Dat is een functie welke ik vaak gebruik. Merk je veel verschil tussen 19.1 en 20?
Whatever.
Zelf merk ik geen verschillen, en heb geen problemen ondervonden zover of eigenaardigheden / glitches oid ervaren. Werkt prima.Harmen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:58:
Ik denk dat ik nog even wacht, lees dat er gebruikers zijn met nfc issues. Dat is een functie welke ik vaak gebruik. Merk je veel verschil tussen 19.1 en 20?
Welke NFC issues zouden er zijn dan?
Vooral veel gedoe met mobiel betalen via de verscheidene bank apps. Eerlijk gezegd zelf gene last van gehad, maar veelvuldig gelezen inderdaad.pielle007 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:07:
[...]
Zelf merk ik geen verschillen, en heb geen problemen ondervonden zover of eigenaardigheden / glitches oid ervaren. Werkt prima.
Welke NFC issues zouden er zijn dan?
Poeh, was wel weer een bevalling de upgrade naar 20. Op de een of ander liep elke keer google play services vast. Poging deze te verwijderen en opnieuw te installeren resulteerde in een bootloop.
Factory reset gedaan + installatie van NikGapps-omni-arm64-13-20220908-signed en Magisk 25.2.zip
Gelukkig heb ik overal backups van, niets verloren tot nu toe. Wel lekker een schone start.

Factory reset gedaan + installatie van NikGapps-omni-arm64-13-20220908-signed en Magisk 25.2.zip
Gelukkig heb ik overal backups van, niets verloren tot nu toe. Wel lekker een schone start.
Whatever.
Gister de nieuwste Lineage OS 20 met android 13 op mijn oude OP6 geflashed.
Draait als een zonnetje.
Heb laatst een S22+ gekocht en deze OP6 gaat nu naar mijn broertje.
Echt een van de beste telefoons die ik ooit gehad heb en met lineage OS erop kan mijn broertje er vast nog jaren plezier aan hebben want hij doet het nog perfect. Heeft ook altijd een screen protector en bumper case op gezeten dus er zit haast geen kras op.
Oneplus 6
Draait als een zonnetje.
Heb laatst een S22+ gekocht en deze OP6 gaat nu naar mijn broertje.
Echt een van de beste telefoons die ik ooit gehad heb en met lineage OS erop kan mijn broertje er vast nog jaren plezier aan hebben want hij doet het nog perfect. Heeft ook altijd een screen protector en bumper case op gezeten dus er zit haast geen kras op.
Oneplus 6
M'n dochter heeft momenteel mijn 6 in gebruik. Ik overweeg de upgrate ook wel, vooral voor de beveiligingpatches
Zou wel even navragen of de bank app er op werkt en ook of draadloos betalen aan een winkel terminal werkt. Prima telefoon overigens hier ligt er ook nog een.
[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 26-01-2023 15:14 ]
Dat is vervelend en werkt wel prima op de originele OP6. Reden om terug te gaan?Harmen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:13:
Lekker bezig Pielle007, ben ook nog zeer content met mijn OP6 icm LineageOS.![]()
Bank app (rabobank) werkte altijd gewoon bij mij op Lineage OS. Contactloos betalen heb ik nooit getest maar zou moeten werken lijkt me als de bank app het ook doet maar misschien kan iemand anders dat bevestigen.RAAF12 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:13:
Zou wel even navragen of de bank app er op werkt en ook of draadloos betalen aan een winkel terminal werkt. Prima telefoon overigens hier ligt er ook nog een.
Je moet daar wel Magisk voor installeren i.c.m. met deze modules om safetynet checks te doorstaan en root te verbergen.
https://github.com/blog2i2j/kdrag0n.._..safetynet-fix
https://github.com/LSPosed/LSPosed.github.io/releases
YouTube: Bypass Safetynet Magisk 25.2 | CTS profile match & Basic Integrity F...
[ Voor 19% gewijzigd door GaHard op 28-01-2023 18:59 ]
Heb hier LineageOS 20 op mijn OP6 en de ING-app inclusief draadloos betalen doet het prima, zonder Magisk fratsen.RAAF12 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:13:
De enige app die dienst weigert is de LG Thinq app die ik gebruik om m'n wasmachine te monitoren

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
Waarom krijg ik nu het idee dat dit jouw telefoon is?Rembooooo schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:07:
[...]
Heb hier LineageOS 20 op mijn OP6 en de ING-app inclusief draadloos betalen doet het prima, zonder Magisk fratsen.
De enige app die dienst weigert is de LG Thinq app die ik gebruik om m'n wasmachine te monitorenDie meldt, and I quote: "Kan niet worden uitgevoerd op een geworteld toestel"

Heb zojuist geprobeerd bij jumbo draadloos te betalen. Tot 2x toe het pinapparaat laten crashen.
Eenmaal thuis zag in dat de Wallet app geinstalleerd moest worden. Google Pay had ik al, dus ik begrip niet precies wat er nog meer nodig is.
Eenmaal thuis zag in dat de Wallet app geinstalleerd moest worden. Google Pay had ik al, dus ik begrip niet precies wat er nog meer nodig is.
Heb sinds een week of 2 problemen met gcam, vandaag MGC 8.6 geïnstalleerd, werkt tot nu toe goed.
Enkel de configs niet kunnen vinden voor OP6.
OP6 is mijn reserve toestel die ik gebruik voor foto's te maken. Mijn primaire toestel is Unihertz Atom.
Zo blazen we toch maar eens wat leven in de topic
Is de OP6 nog in gebruik bij jullie?
Enkel de configs niet kunnen vinden voor OP6.
OP6 is mijn reserve toestel die ik gebruik voor foto's te maken. Mijn primaire toestel is Unihertz Atom.
Zo blazen we toch maar eens wat leven in de topic

Ik gebruik mijn OP6 nog dagelijks om mijn tweede Pokemon Go account op te draaien. Doet het nog prima daarvoor.
@walterworld ik gebruik m nog steeds. Ik loop wel tegen een probleem aan: de telefoon start soms opnieuw op, zodra een website of YouTube filmpje langdurig niet geladen kan worden. Verder gaat alles nog goed.
Hier ook een trouwe gebruiker sinds juni 2019! Vorig jaar toestel voorzien van LineageOS, draait soepeltjes.
Wel af en toe wat issues met bankierapps etc, soms is het nodig mijn root te verbergen via Magisk.
Langzaam aan kijk ik naar een andere telefoon, Pixel 7a of de 8. Twijfel twijfel….
Wel af en toe wat issues met bankierapps etc, soms is het nodig mijn root te verbergen via Magisk.
Langzaam aan kijk ik naar een andere telefoon, Pixel 7a of de 8. Twijfel twijfel….
Whatever.
Je kunt Pixel Experience installeren ipv Lineage OS, dan heb je geen root meer nodig voor bankierapps. Rom is gebaseerd op Google Pixel features en je hebt onbeperkt opslagruimte via Google gratis.Harmen schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:41:
Hier ook een trouwe gebruiker sinds juni 2019! Vorig jaar toestel voorzien van LineageOS, draait soepeltjes.
Thanks, zal eens kijken. Hopelijk houd het toestel het nog een paar maand vol.digitalus101 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:58:
[...]
Je kunt Pixel Experience installeren ipv Lineage OS, dan heb je geen root meer nodig voor bankierapps. Rom is gebaseerd op Google Pixel features en je hebt onbeperkt opslagruimte via Google gratis.
Pixel 7a vind ik kwa design meh, Pixel 8 iets te prijzig momenteel. Wacht op de P8a.
Whatever.
Paar dagen geleden liep mijn OnePlus 6 vast. Bevroor. Viel uit en was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Na een paar uur geprobeerd weer aan te zetten. Telefoon gaf logo OnePlus weer, scherm werd zwart en er verscheen Quallcomm CrashDump mode.
Geprobeerd in Fastboot Mode te komen. Wat lukte. Daar staat echter o.a. device status locked.
Als ik recovery mode selecteer, start de telefoon opnieuw op maar na het verschijnen van het OnePlus logo wordt het scherm zwart.
Is deze telefoon nog te unlocken zodat ik weer bij mijn data kan? En zo ja, hoe?
Na een paar uur geprobeerd weer aan te zetten. Telefoon gaf logo OnePlus weer, scherm werd zwart en er verscheen Quallcomm CrashDump mode.
Geprobeerd in Fastboot Mode te komen. Wat lukte. Daar staat echter o.a. device status locked.
Als ik recovery mode selecteer, start de telefoon opnieuw op maar na het verschijnen van het OnePlus logo wordt het scherm zwart.
Is deze telefoon nog te unlocken zodat ik weer bij mijn data kan? En zo ja, hoe?
Mijn eerste post in dit topic.
Vanaf vandaag ga ik over op de Pixel 8a.
Misschien een tip,
maar momenteel kan je bij Belsimpel 150 euro korting krijgen als je de oneplus 6 inlevert.
https://www.belsimpel.nl/...96858ec443da78aee104bd292
Tot ziens!
Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan. 6 jaar lang heb ik goed gebruik gemaakt van deze Oneplus 6, de batterij ging (meestal) gemakkelijk nog een dag mee. Sinds een paar jaar draai ik wel Lineage OS ivm de officiele ondersteuning die al een tijdje afgelopen isTripleQ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:59:
Hier sinds vandaag ook een one plus 6.
Heb de afgelopen maand tijdelijk met een iphone5 rondgelopen. Dus het is weer even wennen zo'n reuze toestel 😁
Hier ook problemen met de gps fix in waze (via Android auto). Maar dat zal vast wel opgelost worden
Vanaf vandaag ga ik over op de Pixel 8a.
Misschien een tip,
maar momenteel kan je bij Belsimpel 150 euro korting krijgen als je de oneplus 6 inlevert.
https://www.belsimpel.nl/...96858ec443da78aee104bd292
Tot ziens!

[ Voor 3% gewijzigd door TripleQ op 22-05-2024 08:42 ]
@TripleQ Hier hetzelfde verhaal. OP6 heeft het volgehouden van 06-2019 t/m 02-2024. Niet slecht!
OP6 (LOS 20) heb ik aan m'n jongste dochter gegeven, die is er blij mee.
Ben sinds Februari dit jaar overgestapt naar de Pixel 8. Tot nu toe geen spijt van gehad!Harmen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:05:
[...]
Thanks, zal eens kijken. Hopelijk houd het toestel het nog een paar maand vol.
Pixel 7a vind ik kwa design meh, Pixel 8 iets te prijzig momenteel. Wacht op de P8a.
OP6 (LOS 20) heb ik aan m'n jongste dochter gegeven, die is er blij mee.
Whatever.
En we zijn weer bijgewerkt naar android 15 lineage 22.1
Voorbereiden; laatste versie van platform tools (pak hem uit bv op je C:
https://developer.android.com/tools/releases/platform-tools
Gapps (arm 64) en de installatie bestanden downloaden bv op je bureaublad downloaden
(usb fout opsporing aanzetten)
Telefoon rebooten naar recovery
open CMD als admin
typ:
cd\
typ na C:\>
platform-tools\adb sideload C:\Users\****\Desktop\lineage-22.1-20241231-nightly-enchilada-signed.zip
ENTER en wachten totdat je de melding krijgt om te rebooten naar de RECOVERY (niet naar t systeem booten)
En flash nu gapps C:\>
platform-tools\adb sideload C:\Users\****\Desktop\MindTheGapps-15.0.0-arm64-20240928_150548.zip
Nu mag je pas rebooten naar het systeem.
Voorbereiden; laatste versie van platform tools (pak hem uit bv op je C:
https://developer.android.com/tools/releases/platform-tools
Gapps (arm 64) en de installatie bestanden downloaden bv op je bureaublad downloaden
(usb fout opsporing aanzetten)
Telefoon rebooten naar recovery
open CMD als admin
typ:
cd\
typ na C:\>
platform-tools\adb sideload C:\Users\****\Desktop\lineage-22.1-20241231-nightly-enchilada-signed.zip
ENTER en wachten totdat je de melding krijgt om te rebooten naar de RECOVERY (niet naar t systeem booten)
En flash nu gapps C:\>
platform-tools\adb sideload C:\Users\****\Desktop\MindTheGapps-15.0.0-arm64-20240928_150548.zip
Nu mag je pas rebooten naar het systeem.
Cool, ook net geinstalleerd op m'n oude OnePlus6
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!