Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 3svb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-01 16:18
RAAF12 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:46:
Hard reset to recovery mode dus de tweede optie
https://thedroidguy.com/2...reset-a-oneplus-6-1092298

Simcard eruit halen voordat je beta's /root en andere dingen gaat uitproberen. Een bricked foontje is lastig als het niet volgens de regels gaat. Maar je kan nog wel 112 bellen :-) zonder simcard.
Het is me gelukt.
Blijkbaar zit er een fout in de Magisk module Oxymod (phone recorder)
Deze verwijderd en na een reboot werd de simkaart herkend!

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-01 09:15
na update 10.3.0 Wifi Connectivity Fixed the issue of Wifi connection to 5Ghz networks :hier nog steeds niet opgelost helaas , via systeem / opties voor resetten / wifi, mobiel en bluetooth resetten helpt niet.

Net zoals de vorige keer: na het updaten werkt de fingerprint unlock niet meer binnen de ABN gripp app en het is niet meer mogelijk om gezichtsontgrendeling binnen de instellingen aan te zetten.

Vorige keer had ik alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en werkte fingerprint en gezichtontgr. weer, maar zal niet de bedoeling zijn om na elke update weer een harde reset uit te voeren

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
pielle007 schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:22:
na update 10.3.0 Wifi Connectivity Fixed the issue of Wifi connection to 5Ghz networks :hier nog steeds niet opgelost helaas , via systeem / opties voor resetten / wifi, mobiel en bluetooth resetten helpt niet.

Net zoals de vorige keer: na het updaten werkt de fingerprint unlock niet meer binnen de ABN gripp app en het is niet meer mogelijk om gezichtsontgrendeling binnen de instellingen aan te zetten.

Vorige keer had ik alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en werkte fingerprint en gezichtontgr. weer, maar zal niet de bedoeling zijn om na elke update weer een harde reset uit te voeren
Wat betreft Wi-Fi: probeer MAC randomizer eens uit te zetten.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:46
pielle007 schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:22:

Wifi probleem kan ook aan je router liggen. Welke heb je?
Bijvoorbeeld kanaal die je gekozen hebt voor 5Ghz.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• pielle007
mucuracat schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:54:
[...]

Wifi probleem kan ook aan je router liggen. Welke heb je?
Bijvoorbeeld kanaal die je gekozen hebt voor 5Ghz.
ziggo Connectbox, alle andere apparaten maken direct verbinding, met 5Ghz

zie ook
pielle007 in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

zal nog eens MAC randomizer uit zetten bij de vorige update maakte dit niet uit nml.

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 14:02
Ook hier na de laatste update 10.3.0 nog geen snelle connectie met de 5ghz band en nee het ligt niet opeens aan mijn router daar is niks aan veranderd.
Het lijkt erop dat eerst gezocht wordt naar de 2,4ghz band en later pas naar de 5ghz band, bij de wifi netwerken zie ik ook dat de 5ghz als laatste gezien wordt.

User_TS wijzigde deze reactie 23-12-2019 20:10 (4%)

• pielle007
User_TS schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:10:
Ook hier na de laatste update 10.3.0 nog geen snelle connectie met de 5ghz band en nee het ligt niet opeens aan mijn router daar is niks aan veranderd.
Het lijkt erop dat eerst gezocht wordt naar de 2,4ghz band en later pas naar de 5ghz band, bij de wifi netwerken zie ik ook dat de 5ghz als laatste gezien wordt.
Dat viel mij idd ook al op ja, bij t inschakelen doet ie na x seconden een refresh en dan pas zie je 5Ghz opkomen, pas hierna maakt ie connectie

• AnonymousWP
  • Niet online
Probeer MAC randomizer eens uit te zetten.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• pielle007
AnonymousWP schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:39:
Maakt geen verschil, duurt 16 tot 20 seconden voordat ie verbinding maakt met 5Ghz wifi.
Je ziet bij instellingen vh het netwerk dat ie zoekt, stopt, opnieuw begint te zoeken en dan pas connect. Bij 2.4ghz gaat direct. Nogmaals kanalen gecheckd maar op 5Ghz helemaal niets in de buurt

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:58
AnonymousWP schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:39:
@pielle007 heeft al een paar keer aangegeven dat hij dat al heeft geprobeerd.

En ik kon het nu zelf ook reproduceren, en bij mij staat voor mijn verbinding MAC randomization altijd al uit.
User_TS schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:10:
In mijn Fritz 7581 staan 2.4GHz en 5GHz standaard allebei aan (met dezelfde SSID).
Als ik die 2.4GHz even uitzet kan ik jullie probleem reproduceren als ik Wifi expliciet aan en uitzet, dan duurt het bij mij ook 29 seconden (net geen 30, dus er zit geen timeout van 30 seconden in...).

Ik kan dat trouwens terugbrengen tot 15 seconden als ik het aanzetten doe in Instellingen|Wi-Fi & Internet|Wifi (dus niet het eerste aan/uit schuifje, maar 1 menu dieper).
Als je Nova gebruikt kun een widget nova snelkoppeling maken naar Instellingen|.Settings$WifiSettingsActivitiy.
(Of Wifi aan laten staan...)

Omdat ik (eigenlijk zonder resultaat) naar logcat output heb zitten kijken heb ik er ook even een bug entry voor gemaakt:

https://forums.oneplus.co...-connect-on-5ghz.1157743/

• pielle007
SanderBos schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:16:
[...]

En ik kon het nu zelf ook reproduceren, en bij mij staat voor mijn verbinding MAC randomization altijd al uit.

[...]

In mijn Fritz 7581 staan 2.4GHz en 5GHz standaard allebei aan (met dezelfde SSID).
Als ik die 2.4GHz even uitzet kan ik jullie probleem reproduceren als ik Wifi expliciet aan en uitzet, dan duurt het bij mij ook 29 seconden (net geen 30, dus er zit geen timeout van 30 seconden in...).

Ik kan dat trouwens terugbrengen tot 15 seconden als ik het aanzetten doe in Instellingen|Wi-Fi & Internet|Wifi (dus niet het eerste aan/uit schuifje, maar 1 menu dieper).
Als je Nova gebruikt kun een widget nova snelkoppeling maken naar Instellingen|.Settings$WifiSettingsActivitiy.
(Of Wifi aan laten staan...)

Omdat ik (eigenlijk zonder resultaat) naar logcat output heb zitten kijken heb ik er ook even een bug entry voor gemaakt:

hierbij een screenrecording van mijn issue:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb ook maar een ticket bij oneplus ingeschoten, straks even de logcat aan hen doorgeven.
Kwam dit verhaal tegenHIER

pielle007 wijzigde deze reactie 24-12-2019 12:43 (8%)

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:29
Klopt het dat er na de update ineens twee bestandsbeheer apps zijn? Is er eentje van Android zelf ofzo?

Verder zie ik alleen game space en Google pay nieuw

• AnonymousWP
  • Niet online
twowheeler schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:28:
Klopt het dat er na de update ineens twee bestandsbeheer apps zijn? Is er eentje van Android zelf ofzo?

Verder zie ik alleen game space en Google pay nieuw
Ja, één is er van Google zelf. Helaas niet te verwijderen.

• twowheeler
AnonymousWP schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:31:
[...]

Ja, één is er van Google zelf. Helaas niet te verwijderen.
Merci,

Andere ding dat opvalt is dat unlocken met vingerafdruk scanner toch heel kort het lockscreen last zien waar hij voorheen gewoon daar voorbij vloog.

Verder wel mega smooth

• pielle007
SanderBos schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:16:
[...]

[...]

om te beginnen fijne feestdagen allemaal

@SanderBos heb je die OEMLOG in zijn geheel ge-upload naar Oneplus?
ben beetje huiverig om de gehele dump te delen omdat ik simpelweg niet precies weet welke info ik nu weggeef
wanneer ik de bestanden open met kladblok en er doorheen blader staat er nogal wat info nml

mij werd gevraagd:
Steps for logs:
1. Open dialer -> Dial *#800# and enter
2. Open ‘oneplus Logkit’, click delete history logs, Check ‘Move logs path to built-in SD card’ and 'Network TcpDump Logs'
3.Open Wireless connection -> check 'get wifi log info'
4. go back Open 'get QXMD log' and select 'WiFi-related'->click 'open device log' below
5. Check ‘save log’ and Reboot
6. Reproduce the issue that you are facing-> Once its Reproduced capture screenshot to note the timestamp
7. Again, dial *#800# and Open ‘oneplus Logkit’->Open other log info
8. Click 'get bugreport info' and wait for 2 minutes(until it’s greyed out)
9. Go back Open 'get QXMD log' click 'close device log' below, uncheck ‘save log’, 'network 'Tcpdump log', ‘Move logs path to built-in SD card’ and uncheck all other options which are enabled
10. Go back to home screen. Open file Manager from app drawer -> storage -> internal storage
11. Search for Oem_log Folder ->long press it-> Click three dots on the top Right corner -> compress it
12. Find oem_log.zip at the bottom, long press it again-> Click three dots on top Right corner -> Click Share -> Share via Drive along with the screenshot and Provide the link here

• SanderBos
pielle007 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:15:
[...]

om te beginnen fijne feestdagen allemaal

@SanderBos heb je die OEMLOG in zijn geheel ge-upload naar Oneplus?
ben beetje huiverig om de gehele dump te delen omdat ik simpelweg niet precies weet welke info ik nu weggeef
wanneer ik de bestanden open met kladblok en er doorheen blader staat er nogal wat info nml

mij werd gevraagd:
Steps for logs:
1. Open dialer -> Dial *#800# and enter
2. Open ‘oneplus Logkit’, click delete history logs, Check ‘Move logs path to built-in SD card’ and 'Network TcpDump Logs'
3.Open Wireless connection -> check 'get wifi log info'
etc. etc. etc.
Prettige feestdagen.

Nee, zo heb ik het niet gedaan. Ik heb de logs opgestuurd die je kunt krijgen zonder iets in te stellen maar door een app als MatLog te draaien (als in ik heb MatLog gedraaid en terwijl dat draaide een keer de 5GHz Wifi aangezet). Heel veel tekst inderdaad, dus wat je dan precies opstuurt weet ik ook niet.

Ik was ook niet gevraagd om iets op te sturen op een bepaalde manier. Ik dacht gewoon oh ik heb dit nu misschien is dat wel nuttig voor ze want je ziet in ieder geval wat er voor en na de 'pauze' van 29 seconden gebeurt.

Op welke manier hebben ze je gevraagd iets op te sturen? Want wat me wel opviel is dat de logcat attachment bij mijn bug report niet zichtbaar is. Dus misschien is dat wel bewust van hun, dat ze die dingen bewust verbergen als je een bug report aanmaakt (hoewel ze screenshots wel laten zien, en daar kan ook prive info in staan).
Het lijkt me minder erg als de info alleen ingezien kan worden door OnePlus medewerkers.

Edit: Ik zie nu trouwens dat ik een reactie heb gehad van OnePlus op mijn bugreport, waarin o.a. staat "We have made a note of this and our developer team is currently working on this" (misschien een standaard reactie) en waar ze in ieder geval op dit moment niet vragen om de hele log rataplan waar jij om werd gevraagd.

SanderBos wijzigde deze reactie 25-12-2019 10:05 (8%)

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:34
Sinds gisteren android 10 draaiende op mijn oneplus 6, maar merk wel een aantal negatieve dingen.

• Unlocken gaat minder vloeiend, lockscreen blijft even staan.
• vastlopers
• meldingen van apps zoals de Google play store verschijnen niet meer linksboven aan het scherm. Als je een bestand via Chrome download kwam er ook altijd een melding te staan, dit is nu dus niet het geval.

Meer mensen die dit ervaren?

• SanderBos
CryRaven schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:42:
Sinds gisteren android 10 draaiende op mijn oneplus 6, maar merk wel een aantal negatieve dingen.

• vastlopers
• meldingen van apps zoals de Google play store verschijnen niet meer linksboven aan het scherm. Als je een bestand via Chrome download kwam er ook altijd een melding te staan, dit is nu dus niet het geval.

De eerste 2 issues heb ik niet, maar heb ik wel vaker gelezen.

De laatste kun je zelf configureren, dus de defaults zijn veranderd maar dat kun je terugzetten.
Het makkelijkst is als je zo'n verborgen notificatie ziet daar lang op drukken en als 'belangrijk' markeren.
Maar je kunt ook naar Instellingen|Apps&Meldingen|Alle X apps bekijken|Bijvoorbeeld Chrome|Bijvoorbeeld Downloads (niet op schuifje maar op tekst tappen)|Belangrijk
En dan is het nog wel slim om het Geluid in het zelfde configuratie scherm uit te zetten voor in ieder geval die downloads merk ik nu ik dat probeer.....

• twowheeler
Waarvoor zijn de boogjes in de onderste hoeken van het scherm die soms verschijnen op het home screen? Als ik een screenshot maak staan ze er niet op

• picardo
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07-01 20:24
CryRaven schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:42:

• vastlopers

Ik heb hem ook draaien sinds gisteren en ervaar andere dingen .

Kleuren zijn anders . Rood is echt te fel
Ik moest alles weer opnieuw instellen ringtones , thema alles .
Veegbewegingen instellingen die ik had zin niet meer in te stellen en anders.
En nog een paar kleine dingetjes …

• bribrab
  • Laatst online: 13-01 13:58
picardo schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb hem ook draaien sinds gisteren en ervaar andere dingen .

Kleuren zijn anders . Rood is echt te fel
Ik schrok me echt rot na de upgrade. Ik had het scherm altijd op sRGB staan omdat ik wel eens wat foto's nabewerk via m'n telefoon en na de upgrade leek m'n telefoon wel een circustent. De RGB modus zit er gelukkig nog wel in, maar nu met een slider van koud maar warm. Moet dus op de tast nu even gaan zoeken wat de meest kleurechte variant daarvan is. Irritant, maar niet onoverkomelijk.

Wat ik verder wel echt wennen vind is dat je toetsenbord niet meer tot onder aan het scherm loopt. Ook kwestie van wennen, maar tot nu merk ik dat ik nog vaak mis tik hierdoor.
Verder wel content met de upgrade. In spelletjes wordt nu ook de volle omvang van je scherm gebruikt, geeft toch een wat mooiere ervaring. Maar goed, dat is iets subjectiefs natuurlijk :)

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:39
sRGB en dan middenin tussen koud en warm zetten. Ik heb hem op ongeveer 25% koud staan. En 's avonds natuurlijk geler anders blijven je 'slaapneuronen' te wakker.

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:57
bribrab schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:56:
[...]

Wat ik verder wel echt wennen vind is dat je toetsenbord niet meer tot onder aan het scherm loopt. Ook kwestie van wennen, maar tot nu merk ik dat ik nog vaak mis tik hierdoor.
Dit vind ik wel een hele bijzondere. Ziet er niet uit die ruimte onderin 7(8)7 bovendien vond ik het toch echt prettiger typen zoals het voorheen was, toch ook veel praktischer lijkt me. Batterij lijkt ook weer snel te gaan, maar kijk het nog eens even aan.

• pielle007
RAAF12 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:12:
sRGB en dan middenin tussen koud en warm zetten. Ik heb hem op ongeveer 25% koud staan. En 's avonds natuurlijk geler anders blijven je 'slaapneuronen' te wakker.
Had voor mijn vrouw een xiaomi 9t pro cadeau gedaan (echt mooi toestel trouwens), pas op t moment dat ik de schermen met elkaar vergeleek zag ik hoe geel t scherm van mn OP6 is. Instellingen nu aangepast op Amoled breed kleuren gamma en volledig koud gezet en de gele waas is weg en met screen test van amber fog uit playstore eea vergeleken. Stuk netter afgesteld iig nu
SanderBos schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:54:
[...]

Edit: Ik zie nu trouwens dat ik een reactie heb gehad van OnePlus op mijn bugreport, waarin o.a. staat "We have made a note of this and our developer team is currently working on this" (misschien een standaard reactie) en waar ze in ieder geval op dit moment niet vragen om de hele log rataplan waar jij om werd gevraagd.
Ik stuur die log niet op, kreeg naderhand zelfde bericht wat jij ook had "We have made a note of this and our developer team is currently working on this" en zie op de site van OnePlus hoeveel wifi issue's zijn binnen gekomen inmiddels
AnonymousWP schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6!

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
nav deze post zag ik zojuist dat 2 dagen geleden de 10.3.0 online is gezet

pielle007 wijzigde deze reactie 27-12-2019 08:14 (68%)

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:15

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Al een paar dagen de update melding in beeld, maar wat ik hier lees stent me nog niet echt positief om die door te voeren :/

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 12:59

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Eric_Cantona schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:59:
Al een paar dagen de update melding in beeld, maar wat ik hier lees stent me nog niet echt positief om die door te voeren :/
Same here haha. Ik wacht nog wel eventjes. Ben hartstikke tevreden met Android 9 vooralsnog 8)7

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• mucuracat
twowheeler schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:34:
Waarvoor zijn de boogjes in de onderste hoeken van het scherm die soms verschijnen op het home screen? Als ik een screenshot maak staan ze er niet op
Is dat niet de nieuwe gesture van android? Met de boogjes kon je google assistant oproepen?

Instellingen > knoppen & gebaren > navigatiebalk & gebaren

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:32
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:43:
[...]

Same here haha. Ik wacht nog wel eventjes. Ben hartstikke tevreden met Android 9 vooralsnog 8)7
Ik zat een paar weken op 10, toen heb ik m'n toestel ter reparatie aangeboden en kwam ie terug met Android 9. Duurde bijna 2 weken voordat ik dat door had. ;)

Overigens toen wel weer direct upgrade naar 10 zonder problemen.

• User_TS
Iemand misschien een fix voor camerafocus-issues, heb ik eigenlijk altijd gehad met de OP6.
Gcam tijdje terug geprobeerd werkte volgens mij wel beter.

Heb vooral met objecten dichtbij dat het beeld niet scherp wordt.

• SanderBos
User_TS schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:41:
Iemand misschien een fix voor camerafocus-issues, heb ik eigenlijk altijd gehad met de OP6.
Gcam tijdje terug geprobeerd werkte volgens mij wel beter.

Heb vooral met objecten dichtbij dat het beeld niet scherp wordt.
Dan GCam gebruiken :)

Ik ben zelf wel tevreden, de aperture is bij OP 6 erg laag (dus groot gat, dus weinig tegelijkertijd in focus) maar ik kan altijd toch wel redelijk dichtbij komen (bewijs hieronder, gemaakt met oudere GCam).

Er zijn alternatieve Camera apps zoals bijvoorbeeld Manual Camera (betaald) of Open Camera (gratis) waarin je de focus handmatig kunt instellen en dus in een soort macro-mode zetten, en dus in ieder geval niet hoeft te klooien met dat de camera app continue zit te refocussen (bij open camera is het het ... menu, en dan de tweede regel zijn de focus modes, en dan niet de macro mode maar de manual mode gebruiken). Zelf gebruik ik dat eigenlijk nooit, dan ga ik maar wat verder weg van het object.

spin_met_op6

• ninc
  • Laatst online: 25-01 20:09
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:43:
[...]

Om een tegenbericht te geven: geupgradet naar Android 10 en tot nu toe geen enkele probleem ervaren. Loopt soepeltjes.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Gebruiken jullie niet gewoon Google foto's om foto's te maken?

Ik heb hier totaal geen focus problemen mee...

• RAAF12
Ik gebruik Gcam_6.2.030 Advanced versie 2.2 beta2 190907.0540 build-6.2.030 die bevalt mij goed. Beter dan die cam app van Oneplus zelf. De DL link is hier al meerdere malen geplaatst.

https://tweakers.net/ext/f/Csgtrqsnqb2SLwqtpJMMQh61/thumb.jpg

RAAF12 wijzigde deze reactie 28-12-2019 00:45 (55%)

• User_TS
Thanks, toch jammer dat de Oneplus camera niet goed genoeg werkt :X

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10
Ik heb wat berichten verhuisd naar: [OnePlus] RMA & Support.

• Southern Sun
Vandaag mijn HTC One M7 in een lade gevonden. Die weer eens aangeslingerd en potver, klinkt nog een partij beter dan de OP6 :+ Volgend toestel moet toch echt weer stereo speakers hebben.
Denk dat ik nog wel wat langer dan de gebruikelijke 2 jaar met dit toestel wil doen. Heb na 1.5 jaar niet het idee dat de boel trager begint te worden, dat is ook voor het eerst.

• BoemBecker
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 11:55
Android 10 geïnstalleerd na melding van update. Ik ervaar tot op heden geen problemen. Ik gebruik de Microsoft launcher.

• bribrab
Ik ben altijd blij om de ervaringen van andere mensen te lezen na een upgrade dus ik dacht laat ik mijn ervaringen ook even delen. Voor de mensen die twijfelen om te upgraden naar Android 10 my two cents na wat langer gebruik te maken van het toestel sinds de upgrade.
TL;DR: Ik heb geen last van echte problemen, maar ik heb ook niets nieuws waar ik nu gebruik van maak.

- Bankieren app van ING werkt. Hier maak ik me na een upgrade altijd even zorgen over, maar dat is voor de ING app dus in elk geval niet nodig. Wel is het zo dat betalen niet meer lukt tenzij je de app opent. Waar je voorheen zonder de Bankieren app te openen je toestel tegen het apparaat kon houden, waarna de app vanzelf opstartte is dat nu niet meer het geval. M'n telefoon trilt, het display toont een boodschap dat ik een handeling op m'n telefoon moet doen, maar er gebeurt niets.
Geen groot probleem, wel een mindere gebruikerservaring dan voorheen.
- Toetsenbord zit niet meer aan de onderkant van je display en is daar ook niet meer naartoe te verslepen. De onderkant van het toetsenbord begint nu ongeveer een halve centimeter boven de onderkant van het display. Wederom geen groot probleem, wel een mindere gebruikerservaring doordat je nu vaak fout typt. Aan de andere kant: grote kans dat dit went.
- Bluetooth: hier was ik het bangst voor vanwege de nogal slechte reputatie van OP op dit gebied, maar alles werkt bij mij nog soepel. Ik gebruik bluetooth in de auto, voor m'n hoofdtelefoon, draadloze oortjes en een speakertje. Niks aan de hand.
- De gestures: ik gebruikte vaak het omhoog en dan in een beweging door naar rechts swipen om tussen 2 apps te wisselen. Dat leidt er nu toe dat je steeds een app verder terug gaat in je app historie. Even wennen.
- App-toeganghistorie: deze wordt gewist. Althans, dat is mijn n=1 ervaring. Ik had 1 app toegang geweigerd tot het internet onder Android 9 en na de upgrade was dit opgeheven. Geen enorm probleem, maar houd er even rekening mee als je net als ik in de hele specifieke situatie zit dat je een abonnement op iets als Storytel hebt opgezegd maar je nog wel even je reeds gedownloade audioboek wilde afluisteren >:) Wordt toch nog een maandje extra voor dat laatste half uurtje vrees ik :9
- Kleurmodus wordt gerest na de upgrade. SRGB is gewoon nog aanwezig, nu wel met een slider van warm naar koud. In het midden zit je nog altijd kleurecht voor m'n gevoel.

Verder nog wat Android 10 specifieke zaken (Flitsmeister kan niet meer automatisch op de voorgrond opstarten bijv.) en wat kleinere esthetische zaken (de klok in het ambient display heeft als eerste cijfer het Oneplus rood; niet mijn stijl).

Al met al eerlijk gezegd weinig nieuws met de upgrade, maar ook geen vervelende zaken. Anders dan de bijhorende security update dus niet echt een directe noodzaak om te upgraden maar ook geen echte reden om het niet te doen (op basis van mijn ervaringen dan)

Mocht je vragen hebben over een specifieke app of use case, let me know. Kleine moeite om even na te kijken.

• RAAF12
bribrab schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:41:
b]Bankieren app van ING[/b] werkt. Hier maak ik me na een upgrade altijd even zorgen over, maar dat is voor de ING app dus in elk geval niet nodig. Wel is het zo dat betalen niet meer lukt tenzij je de app opent. Waar je voorheen zonder de Bankieren app te openen je toestel tegen het apparaat kon houden, waarna de app vanzelf opstartte is dat nu niet meer het geval. M'n telefoon trilt, het display toont een boodschap dat ik een handeling op m'n telefoon moet doen, maar er gebeurt niets.
De app werkt niet bij alle winkels. In AH supermarkten gaat de Wifi zoeken naar het AH AP en dan werkt het niet. Oplossing wifi op de Oneplus uitzetten bij de zelfscan points. Ik zet wel eerst de ING app aan voordat ik de boodschappen ga scannen. Dat is idd minder handig. Op Android 9 hoefde alleen het scherm 'aan' te staan voor een NFC connect.

• bribrab
RAAF12 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:01:
[...]

De app werkt niet bij alle winkels. In AH supermarkten gaat de Wifi zoeken naar het AH AP en dan werkt het niet. Oplossing wifi op de Oneplus uitzetten bij de zelfscan points. Ik zet wel eerst de ING app aan voordat ik de boodschappen ga scannen. Dat is idd minder handig. Op Android 9 hoefde alleen het scherm 'aan' te staan voor een NFC connect.
Ik gebruik in AH ook mijn telefoon om artikelen te scannen via de wifi van de AH. Bij mij werkt dat wel gewoon (dus: wifi gewoon aan, winkel inlopen, zelfscannen aanklikken in de AH app, dan naar de zelfscan kassa en daar betalen via de ING bankieren app) Ik hoef daar de wifi niet voor uit te zetten, wel de Bankieren app openen zoals jij ook aangeeft.

Nieuw pijnpuntje trouwens na de upgrade: de Samsung multiroom app doet het niet meer. Zal wel een Android 10 dingetje zijn. Zullen denk ik niet veel mensen last van hebben; ik ben waarschijnlijk een van de weinige sukkels zijn die ooit voor een multiroom systeem van Samsung gekozen heeft 8)7

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RAAF12 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:43:
Ik gebruik Gcam_6.2.030 Advanced versie 2.2 beta2 190907.0540 build-6.2.030 die bevalt mij goed. Beter dan die cam app van Oneplus zelf. De DL link is hier al meerdere malen geplaatst.

[Afbeelding]
Ik heb deze nu ook maar... Hoe kan ik de foto's zien in mijn eigen gallery? Dus zoals de OP camera software?
Ik moest Google Photo uitzetten, maar ik kom nog steeds niet in mijn eigen gallery, en zie ook geen instelling waar ik dat kan wijzigen (ook neit onder advanced).

Overigens is de adaptive brightness nog steeds compleet ruk.
Dat ding leert niet... Ik moet het scherm echt steeds feller zetten.
Als ze dit bij de volgende update niet aanpakken, ga ik terug naar Android 9.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• RAAF12
bij geavanceerd-portret kan je vinkje bij save to /dcim/camera uitzetten

auto brightness gebruik ik niet doe alles handmatig. Heb er wel de nachtstand opzitten voor geel licht 's avonds. Mooi telefoontje.

RAAF12 wijzigde deze reactie 02-01-2020 22:16 (48%)

• Theherm
  • Laatst online: 25-01 18:38
Nyarlathotep schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:14:
[...]

Overigens is de adaptive brightness nog steeds compleet ruk.
Dat ding leert niet... Ik moet het scherm echt steeds feller zetten.
Als ze dit bij de volgende update niet aanpakken, ga ik terug naar Android 9.
Same here... Begrijp ook niet zo goed dat dit nog steeds niet in orde is. Zijn er positieve ervaringen hier met resetten naar fabrieksinstellingen?

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RAAF12 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:14:
bij geavanceerd-portret kan je vinkje bij save to /dcim/camera uitzetten

auto brightness gebruik ik niet doe alles handmatig. Heb er wel de nachtstand opzitten voor geel licht 's avonds. Mooi telefoontje.
Thanks! Dit lijkt te werken. Ook is de beeldstabilisatie een goede toevoeging :)
Theherm schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:44:
[...]

Same here... Begrijp ook niet zo goed dat dit nog steeds niet in orde is. Zijn er positieve ervaringen hier met resetten naar fabrieksinstellingen?
Ik ben al eens terug gegaan naar febrieksinstellingen, maar helaas....

Mijn muziekcollectie op Discogs

• den_the_man
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:46

- De gestures: ik gebruikte vaak het omhoog en dan in een beweging door naar rechts swipen om tussen 2 apps te wisselen. Dat leidt er nu toe dat je steeds een app verder terug gaat in je app historie. Even wennen.
Hier baal ik echt wel van. Dit is een gesture die ik heel veel gebruik. Is het niet een instelling die je weer terug kan zetten op de oude instelling? En zo nee, bestaat er een app waarmee ik deze functie kan instellen?

Ik ben nu nog niet zo happig om die update te installeren.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-01 11:55

westergas

rikkie_pc

- Bankieren app van ING werkt. Wel is het zo dat betalen niet meer lukt tenzij je de app opent. Waar je voorheen zonder de Bankieren app te openen je toestel tegen het apparaat kon houden, waarna de app vanzelf opstartte is dat nu niet meer het geval. M'n telefoon trilt, het display toont een boodschap dat ik een handeling op m'n telefoon moet doen, maar er gebeurt niets.
Gek, al 2x met mijn telefoon/ING app betaald zonder eerst de app te hoeven openen. Gewoon op de oude manier.
- Toetsenbord zit niet meer aan de onderkant van je display en is daar ook niet meer naartoe te verslepen. De onderkant van het toetsenbord begint nu ongeveer een halve centimeter boven de onderkant van het display. Wederom geen groot probleem, wel een mindere gebruikerservaring doordat je nu vaak fout typt. Aan de andere kant: grote kans dat dit went.
Dit is voor mij echt mega irritant. In een spelletje wat ik zeer veel speel (clash of clans) zit een clan chat met landscape toetsenbord. Als je dan per ongeluk de onderhant van het toetesenbord aanraakt verdwijnt de chat en moet je weer opnieuw beginnen met typen. FUUUUUUUUU :(

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• mucuracat
westergas schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Gek, al 2x met mijn telefoon/ING app betaald zonder eerst de app te hoeven openen. Gewoon op de oude manier.
Met Rabo kan ik ook betalen zonder te openen.
Wordt lastig als je mPin moet invoeren. Dan komt app niet op.

• bribrab
den_the_man schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:00:
[...]

Hier baal ik echt wel van. Dit is een gesture die ik heel veel gebruik. Is het niet een instelling die je weer terug kan zetten op de oude instelling? En zo nee, bestaat er een app waarmee ik deze functie kan instellen?

In de instellingen kan ik geen alternatief vinden. Je kunt wel ook van beneden en dan naar linksboven swipen om weer terug te keren. Ik vermoed dat het wel went, maar de toegevoegde waarde zie ik niet echt. Geen idee waarom je op deze manier bijv. 5 apps terug zou willen in je historie.

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-01 16:33
den_the_man schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:00:
[...]

Gewoon omhoog rechts en terug met omhoog links? Het is even wennen maar verder prima

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• pielle007
[...]

[...]

Dit is voor mij echt mega irritant. In een spelletje wat ik zeer veel speel (clash of clans) zit een clan chat met landscape toetsenbord. Als je dan per ongeluk de onderhant van het toetesenbord aanraakt verdwijnt de chat en moet je weer opnieuw beginnen met typen. FUUUUUUUUU :(
kan de hoogte van het toetsenbord niet aangepast worden overigens? wanneer je je Gboard opent, instellingen, voorkeuren, onder het kopje indeling staat "hoogte van toetsenbord" staat hier op normaal

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-01 09:50
[...]

[...]

Is ook zo in chrome. Ik typ daar altijd mijn zoekacties direct in, klik je onder de spatie kun je opnieuw beginnen.

Ik ben al een tijdje terug naar 9 en hou dit zo. Ik lees dat het brightness probleem er nog is, het toetsenbord probleem ook en ben bang dat mijn Bluetooth met mijn auto radio nog steeds niet werkt.

Laatste oneplus toestel voor mij. Updaten is moeilijk blijkbaar voor oneplus. Altijd issues.

• westergas

westergas

rikkie_pc

pielle007 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:17:
[...]

kan de hoogte van het toetsenbord niet aangepast worden overigens? wanneer je je Gboard opent, instellingen, voorkeuren, onder het kopje indeling staat "hoogte van toetsenbord" staat hier op normaal
Kan je instellen idd maar de ruimte onder de spatie blijft helaas.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Het ding van Android 10 op de OP6 waar ik mij aan erger inderdaad, het gaat ondertussen al beter, maar zeker aan het begin tikte ik constant te laag en was alles kwijt. Snap ook niet zo goed waar die verandering voor dient....

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hier een mogelijke fix. Zit op mijn werk dus nog niet getest.

https://forum.xda-develop...black-bar-10-0-1-t3987731

• twowheeler
Welke gestures gebruiken jullie?

Ik zit nog op de knoppen, vind het wel bijzonder dat er een wachttijd is bij het terugkeren naar home bij gestures waar je eigenlijk naar een animatie zit te kijken. Ik gebruik Nova Launcher

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01 09:05
Ik heb dit wel een tijdje gebruikt maar ben terug gegaan. Sommige apps zien er raar uit of werken dan niet meer zoals het zou moeten.

• Gotiniens
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-01 10:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

De onderste 75(?) pixels worden gewoon niet weergegeven met die "fix" en dit geld voor het hele OS. Dus dan is je de balk weg bij je toetsenbord. Maar in elke andere app mis je een gedeelte van de interface. Bij de ene app zal dat vervelender zijn dan bij de andere.

• AnonymousWP
  • Niet online
Wen er gewoon aan. Het is een feature van Android 10, voor verbeterde ergonomie. Kost een weekje om te wennen en that's it.

• bribrab
AnonymousWP schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:48:
Wen er gewoon aan. Het is een feature van Android 10, voor verbeterde ergonomie. Kost een weekje om te wennen en that's it.
Ik ben inmiddels een week verder en ben er nog niet aan gewend. Dit is voor mij (en als je reacties op OP fora leest ook voor veel andere mensen) verslechterde ergonomie, niet verbeterde. Echt waardeloos dit. Ik hoop dat hier gauw een echte oplossing voor komt waardoor je als gebruiker zelf kunt bepalen of je dat lelijke blok wilt hebben of niet. Het allerirritantst is dat als je per ongeluk op die balk onder de tekst klikt als je bijvoorbeeld een Google search doet, het toetsenbord verdwijnt en je ingevoerde tekst weer kwijt bent. 8)7

• bribrab
Paar nieuwe ervaringen sinds de upgrade trouwens:
- De screenshottool is uitgebreid: direct na het maken van een screenshot kun je eenvoudig markeringen e.d. toevoegen aan de afbeelding. Wel handig.
- ING bankieren app inmiddels ook kunnen gebruiken om te betalen zonder de app te openen én zonder dat de app überhaupt zichtbaar werd. De ervaring verschilt nog per betaalautomaat zo te zien. Dit was bij een koffieautomaat.

• SanderBos
bribrab schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:09:
[...]

Het allerirritantst is dat als je per ongeluk op die balk onder de tekst klikt als je bijvoorbeeld een Google search doet, het toetsenbord verdwijnt en je ingevoerde tekst weer kwijt bent. 8)7
Ik heb er zelf geen last van.

Maar ik heb wat je zegt nu even proberen te reproduceren, maar als ik Google KeyBoard gebruik dan lukt me dat niet. Bij alle 3 de typen navigatieba;k methodes kan ik als ik in de google search bar search zit tappen wat ik wil op het lege gedeelte onder de spatiebalk, maar er gebeurt helemaal niks, toetsenbord blijft gewoon staan.

Als je niet Google Keyboard gebruikt misschien eens proberen.

• Louwke
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-01 09:43

Louwke

World of Warships: Soemba

Heb het zelfde probleem met het toetsenbord, gebruik al jaren swiftkey and nooit enig probleem gehad. Nu als je op de zwarte balk drukt is hij soms in eens geminimaliseerd als of je op terug drukt. Viel me wel op dat dit niet in alle apps gebeurd, tot nu toe meeste problemen met Google Chrome. WhatsApp, SMS app etc hebben er geen last van. Dacht daarom dat het een instelling in Chrome zou zijn, maar helaas dus.

• AnonymousWP
  • Niet online
[...]

Ik ben inmiddels een week verder en ben er nog niet aan gewend. Dit is voor mij (en als je reacties op OP fora leest ook voor veel andere mensen) verslechterde ergonomie, niet verbeterde. Echt waardeloos dit. Ik hoop dat hier gauw een echte oplossing voor komt waardoor je als gebruiker zelf kunt bepalen of je dat lelijke blok wilt hebben of niet. Het allerirritantst is dat als je per ongeluk op die balk onder de tekst klikt als je bijvoorbeeld een Google search doet, het toetsenbord verdwijnt en je ingevoerde tekst weer kwijt bent. 8)7
Tsja, wat wil je er anders tegen doen? Een andere telefoon kopen met Android 10? Die gaat dat probleem ook hebben.
ING bankieren app inmiddels ook kunnen gebruiken om te betalen zonder de app te openen én zonder dat de app überhaupt zichtbaar werd. De ervaring verschilt nog per betaalautomaat zo te zien. Dit was bij een koffieautomaat.
Hoe dan?

• SanderBos
AnonymousWP schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Tsja, wat wil je er anders tegen doen? Een andere telefoon kopen met Android 10? Die gaat dat probleem ook hebben.
iPhone?! :P

• AnonymousWP
  • Niet online
Yikes, nee :P. Ikzelf ben er al heel lang aan gewend en op een gegeven moment merk je het ook niet meer.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

[...]

Heeft iemand een screenshot. Ben nu toch wel benieuwd haha.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:19
bribrab schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:21:
Paar nieuwe ervaringen sinds de upgrade trouwens:
- De screenshottool is uitgebreid: direct na het maken van een screenshot kun je eenvoudig markeringen e.d. toevoegen aan de afbeelding. Wel handig.
- ING bankieren app inmiddels ook kunnen gebruiken om te betalen zonder de app te openen én zonder dat de app überhaupt zichtbaar werd. De ervaring verschilt nog per betaalautomaat zo te zien. Dit was bij een koffieautomaat.
Weet niet hoe dat zit bij de ING maar bij de Rabobank begint die om de zoveel tijd te zeuren voor een pincode. Die kan je dan ook niet op de terminal invoeren maar moet via de telefoon. Erg omslachtig als die app dan niet open staat en je hem eerst nog moet gaan zoeken etc.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:02
[...]

Ik had hier ook last van, maar volgens mij worden er hier vaak 2 dingen door elkaar gehaald...

Je hebt namelijk:
1) Een soort "gesture" balk, die ook nutteloze ruimte inneemt (witte streepje hier onderin: https://9to5google.com/wp...ity=82&strip=all&w=1600). Dit heb ik doen verdwijnen door in de Oneplus settings the switchen van google gestures naar oneplus gestures.
2) Vervolgens heb je ook nog inderdaad die "ergonomische" ruimte onder je toetsenbord, en daar heb ik dan geen last van... Maar dit is wel te verhelpen, zie hier: baszzz in "[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie"

edit:
Zojuist ook het adb commando geprobeerd, werkt perfect.

• twowheeler
Ik zie het probleem van de ruimte onder het toetsenbord niet, voor mij is het juist een positief ding. Ik had veel problemen met typen toen ik van knoppen naar gestures ging. Dat probleem is nu verholpen.

Nu nog uitvinden welke gestures ik beter vind. Die van OnePlus zijn wel prettig in dat alle bediening beneden zit

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 25-01 16:47
twowheeler schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:19:
Ik zie het probleem van de ruimte onder het toetsenbord niet, voor mij is het juist een positief ding. Ik had veel problemen met typen toen ik van knoppen naar gestures ging. Dat probleem is nu verholpen.

Nu nog uitvinden welke gestures ik beter vind. Die van OnePlus zijn wel prettig in dat alle bediening beneden zit
Ik vind vanaf de zijkant swipen voor terug makkelijker dan vanaf links van de onderkant, daar ging het snel mis met omhoog swipen om de app te sluiten.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hé! Google lens integratie is weg uit de camera app!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tnx maar die had ik ook al gevonden, is helaas niet helemaal het zelfde ;)

• twowheeler
ilfamo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Ik vind vanaf de zijkant swipen voor terug makkelijker dan vanaf links van de onderkant, daar ging het snel mis met omhoog swipen om de app te sluiten.
Nadeel hiervan vind ik dat ik nog wel eens bepaalde aspecten in een app bedien wanneer ik terug wil. Of een hamburger menu open. Oneplus gestures heeft dit niet.

Wat wel super handig is is dat de rotate knop verschijnt bij de google gestures

• mucuracat
Bas Tussengas schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:14:
Helaas werkt ie voor geen meter bij mij ;(
Gaat wel in split screen, maar opent alleen de bovenste app...
Terug te komen op splitscreen..
https://play.google.com/s...stools.supershortcuts.PRO
Toevallig tijdelijk gratis..
Zag dat je ook snelkoppelingen kan maken om 2 apps tegelijk te open.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Het kan aan mij liggen, maar split screen zit al ingebouwd?

Ik heb de mogelijkheid bij de 'app-drawer' rechtsboven op de 3 puntjes te tikken bij apps en dan te kiezen voor 'Split Screen / Gesplitst scherm' en kan vervolgens een tweede app selecteren. Dit allemaal zonder iets uit de play store te plukken.

• mucuracat
Suicyder schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:12:
Het kan aan mij liggen, maar split screen zit al ingebouwd?

Ik heb de mogelijkheid bij de 'app-drawer' rechtsboven op de 3 puntjes te tikken bij apps en dan te kiezen voor 'Split Screen / Gesplitst scherm' en kan vervolgens een tweede app selecteren. Dit allemaal zonder iets uit de play store te plukken.
Klopt :)
Het ging meer om.. dat je met 1 klik 2 apps tegelijk kon starten in splitscreen.
(als voorbeeld) Je stapt in auto, klikt op snelkoppeling en googlemaps gaat open met flitsmeister in dualscreen

• User_TS
Ik las iets op het forum van oneplus zelf, de beveiliging van je telefoon is te omzeilen door snel omhoog en naar beneden te swipen BIZAR !

Het leek mij ook te lukken soms, lukt dit bij jullie ?

User_TS wijzigde deze reactie 11-01-2020 23:46 (19%)

• pielle007
User_TS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:43:
Ik las iets op het forum van oneplus zelf, de beveiliging van je telefoon is te omzeilen door snel omhoog en naar beneden te swipen BIZAR !

Nope, dat werkt niet

• SanderBos

Link?

Bij mij werkt het niet. Ik kan dit ook niet vinden op het OnePlus forum. Wel iemand die blijkt dat een trusted device in de buurt had.... Het lijkt me ook dat als je bijvoorbeeld face unlock heb ingesteld dat je die kunt triggeren terwijl je denkt dat je een geweldige hacker bent....

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-01 22:24

Nope

• Southern Sun

Hier ook niet.

Andere vraag. Ik ben gisteren terug gegaan naar de fabrieksinstellingen omdat ik dacht dat ik mijn OP6 moest gaan verzenden, echter blijkt dat toch niet nodig. Nu dus weer alles opnieuw ingesteld, alleen nou staat bij Google foto's alles compleet door elkaar. Heel veel foto's van whatsapp en de eigen camerafolder staan nu door elkaar op dezelfde dag (gisteren).
Een zoektocht levert niet echt een antwoord op.Of valt dit weer terug te zetten zoals het voorheen stond?
Gisteren stond online in de browser alles nog correct, helaas nu ook daar reeds gesynchroniseerd in foute volgorde. Vrees dat de enige oplossing is handmatig de datum te wijzigen?
*Edit. Ah zie nu dat tot december alles nog goed staat, alleen alle ontvangen Whatsapp foto's zijn er voor gegooid

Southern Sun wijzigde deze reactie 12-01-2020 16:27 (24%)

• twowheeler
Southern Sun schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:45:
[...]

Hier ook niet.

Andere vraag. Ik ben gisteren terug gegaan naar de fabrieksinstellingen omdat ik dacht dat ik mijn OP6 moest gaan verzenden, echter blijkt dat toch niet nodig. Nu dus weer alles opnieuw ingesteld, alleen nou staat bij Google foto's alles compleet door elkaar. Heel veel foto's van whatsapp en de eigen camerafolder staan nu door elkaar op dezelfde dag (gisteren).
Een zoektocht levert niet echt een antwoord op.Of valt dit weer terug te zetten zoals het voorheen stond?
Gisteren stond online in de browser alles nog correct, helaas nu ook daar reeds gesynchroniseerd in foute volgorde. Vrees dat de enige oplossing is handmatig de datum te wijzigen?
*Edit. Ah zie nu dat tot december alles nog goed staat, alleen alle ontvangen Whatsapp foto's zijn er voor gegooid
Dit komt omdat als je whatsapp hersteld hij de datum voor alle whatsapp afbeeldingen op de datum van herstellen zet. Ik gebruik zelf daarom google foto's niet voor de backup van whatsapp foto's

• RAAF12
Google stuurt me Herinneringen dat zijn dan bijv. foto's van acht jaar geleden, die zijn ooit op een vorig Android toestel gemaakt. Ik ben even gaan bladeren met het slidertje aan de rechterkant en de oudste die ik tegenkwam was uit augustus 2007!

RAAF12 wijzigde deze reactie 14-01-2020 16:52 (4%)

• SanderBos
RAAF12 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:51:
Google stuurt me Herinneringen dat zijn dan bijv. foto's van acht jaar geleden, die zijn ooit op een vorig Android toestel gemaakt. Ik ben even gaan bladeren met het slidertje aan de rechterkant en de oudste die ik tegenkwam was uit augustus 2007!
Bij mij: April 2003...
(mijn oudste foto's zijn trouwens gemaakt met een voor die tijd fancy kinder-camera, 0,3 MP, 640x480)

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-01 18:30
Is er een probleem bekend met foto's die uit zichzelf verdwijnen? Ik heb voor de tweede keer weer geen enkele foto in mijn galerij staan die is genomen met de camera.
200% zeker dat ik (of iemand anders) ze niet zelf verwijderd heeft.
Dit is gaande sinds de update naar android 10, oxygenOs zit op versie 10.3.0. Er is ook geen lijn in te trekken, het valt me net op dat alles weer weg is. Andere folders van whatsapp enzo blijven wel behouden.

Een reboot lost het in elk geval niet op. |:(

• L0we
  • Laatst online: 25-01 14:49
Drwho1 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:51:
Is er een probleem bekend met foto's die uit zichzelf verdwijnen? Ik heb voor de tweede keer weer geen enkele foto in mijn galerij staan die is genomen met de camera.
Dit is gaande sinds de update naar android 10, oxygenOs zit op versie 10.3.0. Er is ook geen lijn in te trekken, het valt me net op dat alles weer weg is. Andere folders van whatsapp enzo blijven wel behouden.

Kan je ze wel vinden via de file-explorer?

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-01 18:30
L0we schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 06:49:
[...]

Kan je ze wel vinden via de file-explorer?
Nee, ook niet. :|

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:22

Denko

|{ing Øf ßlitz

Drwho1 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:51:

Ik heb dit ook ooit gehad met de 3T nog, idd geen oplossing voor gevonden. Was toen tijdelijk geswitched naar de Gcam om eromheen te komen (om vervolgens de Gcam beter te vinden en nooit meer terug te gaan)

PSN: Denkoyugo

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft Open Bèta 4 aangekondigd voor de OnePlus 6: OxygenOS Open Beta 4 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and 6T.

NOTE: To succesfully update to Open Beta 4 you need have Open Beta 2 installed on your device. Please first update from older open beta builds to OBT 2, otherwise the update will fail.

Changelog
System
  • Optimized details for Emergency Rescue
  • Added a feature to support reminders for privacy alerts
  • Improved system stability and fixed general bugs
  • Updated Android security patch to 2019.12
Phone
  • Added ringtone increasing and decreasing features for incoming call
Reading Mode
  • Fresh new chromatic effect for a more immersive and comfortable reading experience with smart color gamut and saturation adjustment (Settings-Display-Reading Mode-Turn on Reading Mode-Chromatic effect)

• twowheeler
SanderBos schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:01:
[...]

Bij mij: April 2003...
(mijn oudste foto's zijn trouwens gemaakt met een voor die tijd fancy kinder-camera, 0,3 MP, 640x480)
hier 1987 op de een of andere manier. Zolang bestaat google foto's dus al

• AnonymousWP
  • Niet online
Er is een nieuwe stabiele update onderweg voor de 6.

• Jasikevicius3
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-01 15:28
Zie hem nog niet binnen komen in Oxygen Updates?
Wordt die niet, via jouw app, naar iedereen in 1x gepusht?

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:50
Jasikevicius3 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:55:
Denk dat die voor de 6 wat later is. OnePlus kondigt ze gelijktijdig aan, maar de 6T is meestal eerst aan de beurt, dat was met Android 10 ook.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• mucuracat
AnonymousWP schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:53:
Er is een nieuwe stabiele update onderweg voor de 6.
Changes?

• Jasikevicius3
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-01 15:28
OxygenOS 10.3.1 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Fixed the issue with a black screen appearing after unlocking the device using fingerprint
Fixed the issue with the animation logo while rebooting the device
Fixed the issue with device heating up while charging
Fixed the random disconnection issue with 5Ghz Hotspot
Improved system stability and fixed general bugs
Updated Android security patch to 2019.12

Optimized the image preview time in the Pro mode
Fixed the camera crash issue

Fixed the issue with videos and images not displaying in Gallery

Helaas dus nog geen januari patch :X

• AnonymousWP
  • Niet online
Jasikevicius3 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:55:
Wat @KrazyJay zegt: de 6T is vaker eerder met de roll-out. Probleem nu is dat OnePlus ontzettend traag is met de roll-out. We hebben maar 1 ZIP: de incrementele voor de 6T (van 10.3.0 naar 10.3.1). Ik denk dat OnePlus een beetje onzeker is over zijn eigen code.
@Jasikevicius3 Was mij voor, maar toch nog: OxygenOS 10.3.1 for the OnePlus 6 and 6T

AnonymousWP wijzigde deze reactie 24-01-2020 12:31 (15%)

• Yunfong
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 13:35
Hoi,

Hebben jullie soms ook problemen om de fast charger te activeren?

Ik heb de dash charger en kabel, maar soms laadt hij alsnog langzaam op ipv fast charging, en dat is vreselijk irritant

Is dat een software fout is er iets mis met mijn charging port ?

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ik laad de telefoon altijd in de nacht op. En heb nu de afgelopen week al paar keer een notificatie midden in de nacht gehad, maar niet altijd...
Optimized charging
In order to extend battery life, charging has been
suspended. Scheduled to finish charging by 2020-01-20
05:55:30

CHARGE NOW
Als je erop googeled vind je niks...waar komt dit ineens vandaan?

Wellicht meegekomen met een beta van oneplus?

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Yunfong schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:09:
Hoi,

Hebben jullie soms ook problemen om de fast charger te activeren?

Ik heb de dash charger en kabel, maar soms laadt hij alsnog langzaam op ipv fast charging, en dat is vreselijk irritant

Is dat een software fout is er iets mis met mijn charging port ?
Kan zijn dat de kabel niet goed meer is, of dat er rotzooi in je laadpoort zit waardoor deze niet goed contact meer maakt. In dit laatste geval kun je deze voorzichtig schoonmaken met bijvoorbeeld een tandenstoker, met nadruk op voorzichtig ;)

Ik heb het sinds de upgrade naar Android 10 in de auto, dat het blauwe lampje niet meer brandt, maar rood. Maar hij laadt nog wel snel gelukkig, dus als dat alles is, prima :)

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True