Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +6Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:01

rens-br

OnePlus heeft zijn OnePlus 6 officieel aangekondigd. De telefoon is vanaf 22 mei te koop en het topmodel met 8GB ram en 256GB opslagruimte kost 619 euro. De goedkoopste versie met 6GB ram en 64GB opslag kost 519 euro.

Het toestel heeft een Snapdragon 845-soc en, afhankelijk van de versie, 6GB of 8GB aan lpddr4x-geheugen. De opslag is van het ufs 2.1-type en heeft een capaciteit van 64GB, 128GB of 256GB. De telefoon heeft ruimte voor twee simkaarten, maar heeft geen uitbreidbare opslag.

De OnePlus 6 heeft een 6,28"-oledscherm met een resolutie van 2280x1080 pixels. Aan de bovenkant zit een inkeping, maar OnePlus zal later een software-update uitbrengen waarmee de delen naast de inkeping gevuld worden met zwart, zodat het visueel lijkt alsof het scherm geen inham heeft.

De telefoon draait op OnePlus' Android-uitgave OxygenOS. De primaire camera is een Sony IMX519, met iets grotere pixels dan de IMX319 die in de 5T zit. De sensor is 1/2,6", tegenover 1/2,8" van de IMX319. De secundaire camera is dezelfde IMX378 als in de 5T.

De accu van de OnePlus 6 heeft een capaciteit van 3300mAh. Opladen gaat via de usb-c-aansluiting aan de onderkant, die usb 2.0 ondersteunt. De telefoon beschikt over en 3,5mm-aansluiting voor het beluisteren van audio.

Het goedkoopste model van de OnePlus 6 heeft 6GB ram en 64GB opslagruimte. De prijs is 519 euro, twee tientjes duurder dan de introductieprijs van de OnePlus 5T. Voor een variant met 8GB ram en 128GB opslagruimte vraagt de fabrikant 569 euro. Het topmodel met 8GB ram en 256GB opslag kost 619 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

De OnePlus 6 wordt verkocht in drie kleurstylen: Mirror Black, Midnight Black, Silk White en in 6, 8 GB ram en 64, 128 en 265GB opslag. De verschillende combinaties en prijzen zijn hieronder te vinden.

VariantPrijsMirror BlackMidnight BlackSilk White
6/64GB519 euro
X
8/128GB569 euro
X
X
X
8/256GB619 euro
X

Voor de aankondiging werd al bekend gemaakt dat Belsimpel het officiële verkooppunt wordt voor OnePlus telefoons in Nederland, het toestel kost daar hetzelfde als op de website van OnePlus, maar is wel te koop in combinatie met abonnementen en is dus te bekijken in de fysieke winkels van Belsimpel.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.0.016-5-2018, 15:09Topic aangemaaktAnonymousWP
V1.0.116-5-2018, 15:20Afbeeldingen aangepastrens-br
V1.1.016-5-2018, 19:40Specificaties toegevoegdAnonymousWP
V1.1.116-5-2018, 10:52Specs aangepast, hoofdstuk leveringen toegevoegdrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:11 (66%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Niet eens true wireless... lekker niet innovatief. Next.

Edit: de magnetische functies zijn dan wel weer geinig, maar kunnen ook onhandig zijn. De formfactor valt me ook wat tegen met die mega vleugel erop.

stin00 wijzigde deze reactie 16-05-2018 18:11 (61%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-10 20:39

Stiekem had ik dan wel iets gehoopt als de airpods... Als het dan toch wireless moet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techfreak01
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 29-10 10:16
Ben benieuwd naar de prijs, zo rond de 40/50 euro zou wel te doen zijn met 20 euro korting. Maar verder niet zo innovatief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techfreak01
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 29-10 10:16
Zeer commercieel gedoe met die oortjes. Echt overduidelijk acteurs met script.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rwbk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:11:
Idd

Maar 5 uurtjes is wel kort. Vraag me af wat ze kosten. Zelf heb ik jaybirds x3 die gaan 8 uur mee.
Met 10 minuten laden vind ik dat echt wel ziek.
quote:
HaNS1443 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:14:
Ik denk wel dat het Dash Charge er een beetje af gaat, Carl noemde het ook Fast Charge voor de Bullets Wireless ipv Dash Charge
Techniek van binnen veranderd niet denk ik.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08:32
Geen headphone jack voor de OP6 denk ik, gezien z'n verhaal

Toch wel

Daiov97 wijzigde deze reactie 16-05-2018 18:17 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:09
quote:
Dat was geen nieuws toch hoop ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:47
Draadloze oordopjes, eerste wat je ziet is een draad. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
TweakerMarco schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:26:
De OnePlus 6 is vanaf 21 mei te bestellen.
Die besteldatum klopt sowieso al niet, vanavond al bij Belsimpel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-10 21:14
Jammer dat de witte variant rose gold randen heeft :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
ja, hij houdt een stilte en dan gaat men maar klappen omdat het verwacht wordt. men klapt niet omdat men zo enthousiast is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yannickie111
Haha, carl versprek zich bijna met "available from 469 eur.... euh pounds"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yannickie111
Nu officieel op oneplus.com: https://www.oneplus.com/nl/6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edwinmowo
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21-06-2018
Haha die autocue achterin de zaal :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Liever zo'n rustige gast dan zo'n overdreven Amerikaan die doet alsof er een bom gaat ontploffen. Hij heeft in Zweden gewoond trouwens.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-05-2018 18:48 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 21:03
OnePlus 6 Durability Test door JerryRigEverything

OnePlus 6 Hands-On door MrMobile

OnePlus 6 Impressions door MKBHD

OnePlus 6 Unboxing door DetroitBorg

kaisoj wijzigde deze reactie 16-05-2018 19:05 (130%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

quote:
Deathchant schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:48:
Ik geloofde zijn uitleg/marketingpraat dus echt voor de meter niet over dat het glas als een soort "armor" voor je telefoon is 8)7
Yep. OnePlus komt naar Londen en brengt mee: een flinke lading lulkoek.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-11 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

@jip_86 Als hij het dusdanig aandikt dat het glas een soort armor voor de telefoon is dan vind ik idd dat hij uit zijn nek lult en daarmee de poll net zo goed niet had kunnen houden. Glas, ookal is 't corning 78865467 glas, is fragiel bij vallen en de kans is gewoon enorm groot dat 't breekt.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Acties:
  • +2Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:36

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20-11 02:21
quote:
Glass back (heavier) but no wireless charging
Notch but still has a chin
Water resistance but no ingress protection
6GB base model same price as 8GB 5t makes this a tough sell.
Tjah.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:24
Geen wireless charging, wat een afknapper. Ik had ook gehoopt dat de 2e camera groothoek zou zijn, maar ook dat niet. Deze gaat het 'm dus niet worden.

Waarom er geen wireless charging aanwezig is, terwijl het makkelijk had gekund? Er moet wat over blijven om de OnePlus 6T aan de man te brengen over een half jaar, een commerciele reden. Rare gedachte?

Carl Pei : yes friends, here is the 6T. We have listened to you and we are proud that we have added wireless charging. Groot applaus! _/-\o_

Pierre_nr1 wijzigde deze reactie 16-05-2018 19:18 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
Pierre_nr1 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:15:
Geen wireless charging, wat een afknapper. Ik had ook gehoopt dat de 2e camera groothoek zou zijn, maar ook dat niet. Deze gaat het 'm dus niet worden.

Waarom er geen wireless charging aanwezig is, terwijl het makkelijk had gekund? Er moet wat over blijven om de OnePlus 6T aan de man te brengen over een half jaar, een commerciele reden. Rare gedachte?
mij kan het niet boeien, ik vind wireless charging erg overrated, je moet 'm precies op de juiste plek leggen en tijdens laden kun je niets met je telefoon..

nee, dan liever een dash charger eraan, is ie zo weer vol d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
quote:

Over een half jaartje de 6T met wireless charging, fingerprint scanner in het scherm en voila iedereen 'upgrade' weer :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-11 10:07
quote:
Shanquish schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:17:
[...]

mij kan het niet boeien, ik vind wireless charging erg overrated, je moet 'm precies op de juiste plek leggen en tijdens laden kun je niets met je telefoon..

nee, dan liever een dash charger eraan, is ie zo weer vol d:)b
Idem, wordt altijd aangehaald en wat doet het? Trager laden en je pad ligt daar ook maar te liggen MET een kabel.

Hoeft absoluut niet voor mij. Al 2 jaar een phone met wireless charging en nooit gebruikt.

edit: ook redelijk nutteloos natuurlijk als een key feature dash charging is. 30min opladen en je kan weer weg, waarom dan nog een trager feature inbouwen...

Trolololo wijzigde deze reactie 16-05-2018 19:20 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Op de frontpage heeft iemand een kritische note omtrent de camera achtergelaten:

Frozen in 'nieuws: Duurste versie OnePlus 6 met 8GB ram en 256GB-flashopslag ...

Afwachten maar wat dit in de praktijk zal opleveren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rutger
  • Niet online
Ze geven tot de release ook prijzen weg, in de vorm van een raffle:
https://www.oneplus.com/nl/6-sweepstakes (referralloos :) )
Vandaag wireless bullets, later ook phones

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-11 22:53
YouTube: OnePlus 6 Unboxing And First Impressions

Die face unlock is waanzinnig snel (vanaf 8:36)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-11 07:24

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

Ik heb de oneplus 6 bij Belsimpel besteld. En nou staat daar op de site dat er een hoesje in de doos zit, maar op de site van oneplus zie ik daar niks van. En er zijn ook nog geen hoesjes te bestellen. Weet iemand of er standaard een hoesje bij geleverd word? Of wanneer de hoesjes bestelbaar zijn? Bvd

Steam: ThePunkPantherNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:20
quote:
multynoob schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:22:
Ik heb de oneplus 6 bij Belsimpel besteld. En nou staat daar op de site dat er een hoesje in de doos zit, maar op de site van oneplus zie ik daar niks van. En er zijn ook nog geen hoesjes te bestellen. Weet iemand of er standaard een hoesje bij geleverd word? Of wanneer de hoesjes bestelbaar zijn? Bvd
Unboxing
Op 2.20 laat hij het hoesje zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-11 21:11
quote:
Op de website van OnePlus staat het volgende:

Inhoud van de verpakking
1x OnePlus 6
1x Schermbeschermer (vooraf aangebracht)
1x Doorzichtig hoesje (we raden aan het beschermhoesje vanaf de onderkant aan te brengen)
1x OnePlus Fast Charge Type-C kabel
1x OnePlus Fast Charge Power Adapter
1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
1x snelstartgids
1x veiligheidsinformatie
Bron: https://www.oneplus.com/nl/6/specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:39
Mooi toestel. Heel benieuwd naar de eerste camera reviews, als die een beetje redelijk zijn overweeg ik naar dit merk over te stappen. Ziet er verder qua skin ook erg aantrekkelijk uit. Bij tegenvallende camera word het wachten op de 6t of volgend jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus houdt een AMA op 18 mei over de OnePlus 6 en de Bullets Wireless:

Join the OnePlus 6 and Bullets Wireless AMA on May 18!
quote:
Hi friends,

We couldn’t have gotten this far without your help. Your continued support and feedback gives us every reason to Never Settle. With the OnePlus 6 launch event behind us, we’re eager to hear your thoughts about the OnePlus 6 and Bullets Wireless earphones. We've invited key members from our forum to answer any questions you may have.

Who
  • @Carl - Co-founder
  • @Vito L. - OnePlus 6 Product Manager
  • @Bob X. - OnePlus Bullets Wireless Product Manager
  • @Shawn L. - Head of Software Product
  • @Gary C. - OxygenOS Product Manager
  • @Jimmy Z. - Camera Product Manager
  • @Kale W. - E-commerce Lead
  • @Tom B. - Customer Service
When
May 18 (Friday)
10:00 AM ET = 3:00 PM GMT = 8:30 PM IST = 11:00 PM HKT 

Where
Keep an eye on our Forums. We will post an official thread when the AMA goes live. Everyone is welcome to join. If you are not a community member, please join us here.

You can also leave your questions in the comment section of this thread. We will select a few questions from this thread to answer when the AMA starts. I look forward to seeing you there.

Never Settle
Heeft iemand een TL;DR voor mij van de afgelopen 4 pagina's? :p

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-05-2018 22:12 (74%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Zojuist deze video van Linus gekeken. Super interessant als je wilt weten hoe er zoveel kwaliteitscontroles gedaan worden en dat voor zo'n prijs... 28.000 keer wordt de telefoon 'gedropt'. Linus leek er zelf ook versteld van te staan. Had ook echt niet verwacht dat de OnePlus 6 zo sterk zou zijn. Zeker omdat 'ie van glas is..

quote:
XWB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:24:
Op de frontpage heeft iemand een kritische note omtrent de camera achtergelaten:

Frozen in 'nieuws: Duurste versie OnePlus 6 met 8GB ram en 256GB-flashopslag ...

Afwachten maar wat dit in de praktijk zal opleveren.
Maar heb je ook de reactie daaronder gelezen? Ma_rK in 'nieuws: Duurste versie OnePlus 6 met 8GB ram en 256GB-flashopslag k...
quote:
De nieuwe primaire camera is de Sony IMX519

Sony IMX519
The IMX519 is the latest generation of Sony’s flagship image sensors. The sensor comes with up to 100% increase in frame rate compared to previous generations. It also has faster shooting and more accurate capture. The sensor also features a large 1.22um Pixel size and a 1/2.6-inch sensor size. With this configuration, the main camera is well suited for night captures, churning out clearer shots with less image noise. The camera sensor also supports 60fps shooting.

De secundaire camera is de IMX376K

IMX376K
Deze werd al eerder door tweakers gereviewed, want hij zit ook in de 5T.

Uit de review:
Zodra de hoeveelheid omgevingslicht onder de 10 lux valt, neemt de tweede camera het over. Dat klinkt ergens gek, de IMX376K-sensor van de twintigmegapixelcamera heeft namelijk pixels van 1um, kleiner dan de 1,4um-pixels uit de hoofdcamera. Met gepaste nieuwsgierigheid zijn we met beide telefoons dan ook 's avonds de straat opgegaan om te kijken hoe de foto's zich verhouden bij weinig licht.....

onderstaande crops laten duidelijk zien dat OnePlus nog wel stappen heeft te zetten als het aankomt op low-lightfotografie, want de verschillen met de S8 in detail en scherpte zijn overduidelijk. Het ontbreken van optische beeldstabilisatie bij de 5T zal daar zeker aan bijdragen.

Grote sensor is beter?
Dan over je verhaal dat een grote sensor beter zou zijn:
It is generally assumed on the internet that larger pixels collect more light and that cameras with larger pixels have greater low light sensitivity. Larger pixels do have higher maximum signal capacity per pixel (called full well capacity). But that is like saying my bucket has more water in it just because it is a 5-gallon bucket and you only have a one gallon bucket.
Linkje

Overall kun je dus zeggen dat:
A- Sensor grootte niet alles zegt
B- De Sony IMX519 het beste is wat een Sony camera op dit moment te bieden heeft
C- OIS wel een groot verschil maakt, zeker bij low light schieten
D- Dat the proof is in the pudding zit.

Laten we dus vooral de camera reviews even afwachten.

Marques Brownlee heeft trouwens een first impressions online staan die een aanrader is.
quote:
Grindtegel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:07:
is die batterij niet wat weinig? dezelfde als in de 5 maar nu een hogere schermresolutie dus korter te gebruiken?
Je wilt niet weten hoe tevreden anderen al zijn over de 5 en 5T qua batterij. Ik kom met gemak de dag door met m'n OnePlus 3, die een 3000mAh batterij heeft. En als 'ie leeg is, is 'ie zoweer vol.
quote:
EWK schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:30:
In het donker is de vingerafdrukscanner onmisbaar denk ik :9
Nee hoor, dat heeft OnePlus vanaf de 3 ook al (de 3 en 3T krijgen ook Face Unlock). Dan licht het scherm wit op, heel snel en dan werkt het ook gewoon. Is gewoon een ingebouwde feature :p.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-05-2018 22:46 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
HaNS1443 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:14:
Ik denk wel dat het Dash Charge er een beetje af gaat,
Carl noemde het ook Fast Charge voor de Bullets Wireless ipv Dash Charge
d:)b
quote:
rwbk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:32:
Hij presenteert wel lekker kalm btw
Zijn autocue stond ook lekker kalm ;)
quote:
Wouter Lucassen schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:47:
Dat zou betekenen dat ze leveren voordat die available is :p
Belsimpel heeft een exclusieve deal gesloten met OnePlus, wat officiële samenwerking betekent.
Is inmiddels al bekend in de vele posts, maar Belsimpel levert (veel) eerder uit dan via OnePlus zelf ja ;)
quote:
rwbk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:53:
Maar wat zit er in de goodiebag?
Een petje, notitieblok, t-shirt, blikje Dash Charge-drank (leuk dat dat daar nog wel op staat) en stickers.
quote:
Waarom er geen wireless charging aanwezig is, terwijl het makkelijk had gekund?
"Omdat deze techniek nog niet kan laden met de snelheid van hun eigen OnePlus Fastcharge-techniek"
Tevens kost het natuurlijk gewoon weer wat extra geld, is er kostbare ruimte nodig in een toestel,enzovoort.
quote:
Zit een standaard TPU-case bij, transparant. Hoesjes zijn ook bij Belsimpel gewoon te bestellen.
quote:
polopolo150 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:37:
@zuukie je kan het uitzetten dat apps gebruik kunnen maken van de ruimte rondom de notch.
Echt de pixels uitzetten lijkt er (nu) niet op.
Kan wel hoor :) Hoeft dus niet per app gelist te worden.
quote:
Techfreak01 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:06:
Ik kan nergens vinden of de oneplus 6 geleverd wordt met 100 cm Dash charge cable of 150 cm.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? :)
100 centimeter ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yannickie111
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:43:
Zojuist deze video van Linus gekeken. Super interessant als je wilt weten hoe er zoveel kwaliteitscontroles gedaan worden en dat voor zo'n prijs... 28.000 keer wordt de telefoon 'gedropt'. Linus leek er zelf ook versteld van te staan. Had ook echt niet verwacht dat de OnePlus 6 zo sterk zou zijn. Zeker omdat 'ie van glas is..

[video]
Hele gave video! Bizar hoeveel handjes er aan te pas komen!

Acties:
  • +13Henk 'm!
1,5 uur bezig geweest met foto's uitzoeken, verkleinen, categoriseren en uploaden, sorry voor de shitload ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Shanquish schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:25:
Jij zat in de zaal? Gezien jij de inhoud van de goodiebag kent.
Yes; CLB in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
quote:
Ben namelijk wel benieuwd hoe ze het gaan doen met die headphones.
Geen idee :) Zit hier geen voucher in... Misschien via tickets, misschien via ingescande tickets?
Misschien via mailbestand, waarbij je tickets in je mail kreeg en ze zo een lijst hebben van mailadressen :)
quote:
yannickie111 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:31:
Mooie collectie! Leuk event geweest, ook na de "officiële launch"?
Thanks, was een prima event ja. Kort bondig, mooie hands-on ruimte en dergelijke, goed ingeregeld allemaal. Veel personen kunnen spreken, verschillende YouTube-reviewers (weer) in het echt gezien, een mooi (tijdelijk?) record kunnen halen met de Asphalt-challenge. Mooi weer even de devices kunnen zien, evenals de Bullets Wireless kunnen testen, meer ervaringen op kunnen doen. Wel Carl Pei gemist, next round dan maar.
quote:
Die covers zien er ook goed uit, alhoewel ik persoonlijk geen fan ben van covers (OP3 2 jaar in gebruik zonder hoesje en still going strong). Vooral die sandstone... Goeie ouwe tijd! :*)
Mooie covers wel ja en voor veel mensen wel een goede keuze uit te maken. Mijn voorkeur is denk 'Nylon'.

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
yannickie111 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 01:22:
Nog een mooie tas gescoord met je asphalt record? :9
Yes zeker, zie foto's :)
quote:
Qua kleur, welke is, vind jij, in het echt mooier? De glanzend zwarte of de mat zwarte?
Mijn voorkeur geniet zeer zeker de matzwarte variant! Ten eerste vind ik die shiny devices in het algemeen al niks. Ten tweede ziet die matte afwerking er heel non-glass uit en dat vind ik heel tof. De witte variant komt niet in 256GB, maar anders ging ik serieus twijfelen. Dat parelmoereffect is heel erg chique en die is ook mooi mat.
quote:
En de wireless bullets, wat is je mening daar over? Op de live stream leek het alsof ze vrij lang waren voor 'wireless'.
Heb ik wel echt nog te weinig getest voor een goed oordeel. Zaten goed in mn oren, geluidskwaliteit was fijn en vol. Wat ik vanaf het begin al wel miste, was volumeregeling via de headset. Dat kan dus alleen via je toestel. Misschien is dat logisch, maar jammer. Qua lengte, daar heb ik niet echt naar gekeken eerlijk gezegd. Al met al nog verder testen, maar hoe het apparaatje presteert ten opzichte van de concurrentie in dezelfde prijsklasse, no answer, sorry. EDIT: Zit er wel in, maar in koord en niet in in de 'gewichtjes', had ik zo snel niet gezien.
quote:
S_Chief schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 01:45:
Die nylon cover oogt best tof. Lijkt alleen wel een stuk dikker te zijn vergeleken met sandstone?
Foto's zijn wel van een bumper vs protective case...
Maar heb wel het idee dat de Nylon ook gewoon dikker is, dat zou ik tzt even moeten checken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Draicon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 02:15:
Super dat je zoveel foto's gedropt hebt!
Vind het zelf ook altijd fijn :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-11 20:09

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-11 23:04
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:43:

[video]
Bizar! Nooit over nagedacht dat kwaliteitscontrole zo streng en heftig zou zijn. Is OnePlus hier strenger in dan anderen, iemand die dat weet?

En hoe die mensen werken, het lijken wel robots..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-11 10:02

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

quote:
Ardj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Zoals die kerel die de headphone-jack test, je zult hele dagen dopjes in en uit moeten pluggen joh..
Waarschijnlijk als wij voor een soortgelijk salaris moesten werken, zouden we het ook zien als slavernij :)
Lekker de hele dag piepjes in je oor krijgen ook..

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

quote:
westergas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:07:
Slim van Oneplus om een voordelig model op de prijslijst te zetten om een gunstig beeld te schetsen (voordelige "flagship killer") om die vervolgens uit te brengen in een uitvoering die eigenlijk niemand wil hebben :')
Inderdaad. Waar is de 64GB midnight uitvoering :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
quote:
Xanion schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Zijn de oortjes ook te gebruiken voor bellen of kun je er alleen muziek mee luisteren?
In de presentatie zei Carl dat je een telefoongesprek kan aannemen door de magnetische oordopjes uit elkaar te halen. Je kan er dus ook mee bellen, er zit een microfoon in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-11 11:46
quote:
S_Chief schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Waarom zou niemand die willen? 64 GB is echt niet weinig en volgens mij ga je helemaal niks merken van 2 GB RAM extra.
zo iets noemen ze marketing om meer geld te vangen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02:33

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-10 12:47
ik vond de camera van de op5 niet zo goed dus heb nu een xiaomi mi mix 2s ,deze presteerd veel beter

ik keek uit naar de op6 maar ik denk dat de camera niet zo goed presteerd dus heb ik een xiaomi genomen

voelde mij ook een beetje bedrogen want had een op5 besteld en daarna kwam er al nieuws dat er een op5T ging komen

dus voor mij voorlopig geen OP meer

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Je snapt het punt niet wat voog maakt. Je zegt dat je je bedrogen voelt omdat OnePlus een paar maanden na de launch van de Oneplus 5, de OnePlus 5T heeft uitgebracht, waar Xiaomi dus eigelijk min of meer hetzelfde heeft gedaan (Een paar maanden na de launch van de Xiaomi Mi Mix 2, hebben zij de Xiaomi Mi Mix 2S uitgebracht).

De OnePlus 6 wordt trouwens ook met Oreo geleverd en hier kun je ook Android P op flashen en is zelfs al beschikbaar.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 17-05-2018 11:55 (18%)

is everything cool?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:55:
ik heb deze gekocht omdat oneplus 5 geen project treble ondersteund en de OP6 ook niet
"The device will launch with Android 8.1 Oreo-based OxygenOS 5. That means the device will be the company’s first to have Project Treble compatibility. It’s thanks to Project Treble support that Qualcomm was able to provide an early Android P-based Board Support Package (BSP) for its partners. As a result, the OnePlus 6 will have access to Android P Developer Preview 2 immediately after launch. This is the fastest that the company has offered a new software upgrade for any of its devices, and it’s a testament to how important Treble support is going forward."

Bron.

is everything cool?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:
En nu stopt de discussie welk toestel beter is, dat is hier offtopic en ongewenst. Ben je blij met je Xiaomi, mooi, daar hebben we de Xiaomi topics voor. Ben je enthousiast over de OnePlus 6, dan ben je hier aan het goede adres.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
De OnePlus 6 wordt nu aangekondigd in India:

Echt een veeel betere launch als ik het zo hoor en lees. Veel meer diepgaand en onderbouwde redenen waarom ze voor bijvoorbeeld glas hebben gekozen. Je kunt hem nog opnieuw kijken (terugspoelen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-11 18:55
quote:
westergas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:32:
Had wel een hands on verwacht van Tweakers...wellicht geen exemplaar ontvangen?
Komt maandag online, staat in 't nieuwsbericht op de FP ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:52:
Siiiick!
:) :)
Ik vind die 'matte' kleur ook erg mooi (die Midnight Black). Hoe voelt dat aan? Gewoon als glas?
Dat voelt niet echt als glas nee, ook niet heel erg ruw en nog steeds glad, maar het is geen glas zoals bijvoorbeeld HTC gebruikt of de Xperia XZ2 van Sony bevat. Het voelt chique, verzorgd en ziet er nog beter uit dan het voelt. Het is en blijft glas inderdaad, dus over kwetsbaarheid kan ik niks zeggen, maar daarover staan dan gelukkig alweer meerdere filmpjes in dit topic. Ik zou echt niet direct voor een 'glazen smartphone' kiezen, maar in dit geval zie ik eigenlijk geen nadelen. Dus ik ga 'm ook zeker orderen, 256GB Midnight Black :)
quote:
En proficiat met je eerste prijs! Trots dat een Nederlander/Tweaker eerste is geworden 8).
Ik ben vast beaten inmiddels, maar dat zeggen we maar niet ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jokko
quote:
XWB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:47:
The worst thing about the OnePlus 6 isn’t even the fact that it copies the iPhone X

Smullen maar!

[...]

:')

Het hele artikel gaat in op het gebrek van wireless charging. Gewoon knap dat iemand zijn tijd hieraan spendeert.
Eerlijk wat maakt het ook wireless charging ik heb / had een S7 die nu gaat vervangen worden voor de OP6 maar wireless charing ookal zat het er bij nooit gebruikt.. Het is 10x trager en je kan je telefoon niet in de hand nemen tijden het opladen waarom geven mensen hier zo veel om ? 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:23

Kraz

What does this button do?

Had iemand de video van Linus al voorbij zien komen over de assembly line van Oneplus 6?
YouTube: OnePlus 6 Quality Control EXPOSED

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: december 2007
  • Nu online

Wootlock

Evilution

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:01:
het glas is enkel voor snellere 4g maar gebruik dat bijna nooit

had liever een andere behuizing gezien
*knip*. Op de man.

rens-br wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:26 (12%)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik zit nog een beetje in dubio of ik hem ga bestellen. Ik heb aan 64GB / 6GB méér dan genoeg, maar voel me een beetje 'genaaid' dat deze alleen in piano glinster versie is te krijgen. Nu is 128GB / 8GB voor 50 euro meer zeker geen slechte deal (kijk bijv. wat Apple hiervoor rekent als meerprijs) maar ik heb het gewoon niet nodig en betaal dus 50 euro bij om de Midnight black versie te nemen. Toegegeven, de restwaarde van het toestel blijft ook hoger, maar daar doe ik het niet voor. Oneplus weet dit dondersgoed en doet dit natuurlijk bewust.

De notch kan ik overigens wel omarmen, ondanks dat hij slechts tijdelijk van aard is; binnen 1 tot 2 jaar werken ze de speaker + camera gewoon op andere manieren weg waardoor de notch overbodig wordt. Wat ik een beetje mis in het toestel is de durf die Oneplus in het verleden heeft getoond. De Oneplus One had een Sandstone achterkant en iedereen die het zag/voelde vond het vernieuwend en vooral belangrijk: vernieuwend, onderscheidend, een daadwerkelijk nuttige toevoeging.

Oneplus kiest nu voor een glazen achterkant, een notch, super slow-mo, een vingerafdrukscanner op de achterkant etc. Natuurlijk, de prijs is enorm scherp/concurrerend en je krijgt een supersterke all-rounder met prettige 'kale' Android ervaring, maar ik mis wat. Bij Oneplus denk ik aan een vingerafdrukscanner succesvol onder het scherm plaatsen waar andere merken falen/afwachten of nieuwe materialen gebruiken die anders zijn dan bij Samsung/Apple. In plaats daarvan huppelen ze nu moederbedrijf OPPO na en verpakken ze dit als 'our approach to honest design'.

Desalniettemin is het wel een interessant toestel en zit ik er toch over te denken hem te bestellen mede door de prima prijs, sterke all-round specs en zeer goede Android ervaring. Andere interessante merken vind ik Xiaomi en Nokia, de rest valt bij voorbaat eigenlijk al af. Maar doordat de One en Three zo goed bevielen wil ik eigenlijk wel bij Oneplus blijven. Waar ik wil mee zit is de glazen achterkant, dit is (ook gezien de polls) gewoon een middelvinger naar de hele Oneplus community die schreeuwt om alles BEHALVE glas. De never settle kreet raakt z'n waarde kwijt, want ze settelen met moederbedrijf OPPO en (Chinese) trends. Wireless charging hoeft van mij niet per se, maar het is wel één van de usecases om glas te gebruiken.

Tot zover dit betoog, ik moet er even over nadenken :D Misschien moet ik niet zo 'moeilijk' doen, het blijft immers gewoon maar een smartphone. Maar een discussie voeren is altijd interessant. Voor 519 euro verwacht ik ook geen revolutionair of baanbrekend toestel, maar meer durf, lef en oren naar de community had ik op prijs gesteld.

Wat zijn jullie afwegingen in het wel/niet bestellen van de Oneplus 6?

stin00 wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:46 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-10 15:28
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:13:
De OnePlus 6 wordt nu aangekondigd in India: [video]

Echt een veeel betere launch als ik het zo hoor en lees. Veel meer diepgaand en onderbouwde redenen waarom ze voor bijvoorbeeld glas hebben gekozen. Je kunt hem nog opnieuw kijken (terugspoelen).
Hele nette en mooie lauch, OnePlus gaat een hele grote speler worden heb ik het idee. Het filmpje van Linus in de fabriek zag er ook erg goed uit, kwaliteit !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:31
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar de camerakwaliteit. Het youtube filmpje van een of andere reviewer stemde mij positief maar echt kwaliteit kun je op een youtube filmpje natuurlijk niet beoordelen.
Mijn oneplus one is echt aan vervanging toe (Mijn 2e accu is iniddels ook wel een beetje aan het verslijten en alle die je nu besteld hebben een productiedatum van meer dan een jaar oud)

...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
quote:
FREAKJAM schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:39:
Beetje hetzelfde probleem hier. Ik heb nu een OP3 iets meer dan 2 jaar (direct bij de launch aangeschaft) en die werkt nog prima. Laatst was mijn scherm stuk en die is voor een prikkie vervangen door OnePlus zelf. Uitstekende service trouwens.

Ik vind de Midnight Black kleur ook een stuk mooier dan Mirror Black en ik heb zelf ook meer dan genoeg aan 64GB ruimte. Soms heb ik wat livesets op mijn telefoon staan en wat custom rom's die de meeste ruimte in beslag nemen, naast de gebruikelijke WhatsApp ruimte.

Welke telefoon heb je nu?
Ik gebruik sinds de release ook de Oneplus 3, volgende maand zit ik geloof ik alweer op 2 jaar. Extreem snel/goed toestel voor de prijs, zeer blij mee. 64GB opslag maak ik niet eens voor de helft vol. Wat apps, foto's en offline Spotify muziek en that's it.

Toch zit ik op het punt dat ik graag weer een nieuw toestel wil proberen, vooral voor een betere camera. Daarnaast is m'n verder perfecte Oneplus 3 nu ook nog aardig goed te verkopen. Wat me tegenhoudt is dat ik op veel punten niet echt vooruitgang boek: vrijwel dezelfde resolutie, zelfde manier van opladen, niet écht waterdicht, vergelijkbare batterij, glazen achterkant, vingerafdrukscanner verhuist naar de achterkant etc.

De kans blijft echter aanwezig dat ik volgende week de 6 bestel :+ Ik wacht nog even de uitgebreide reviews af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
stin00 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:37:
Ik zit nog een beetje in dubio of ik hem ga bestellen.
Wat ik een beetje mis in het toestel is de durf die Oneplus in het verleden heeft getoond.

In plaats daarvan huppelen ze nu moederbedrijf OPPO na en verpakken ze dit als 'our approach to honest design'.De never settle kreet raakt z'n waarde kwijt, want ze settelen met moederbedrijf OPPO en (Chinese) trends.
Mee eens, dat mis ik ook. Misschien is het inherent aan een aanstormend bedrijf die de gevestigde orde wakker schud (dat deden ze met de Oneplus one) Terwijl we nu bij de Oneplus 6 zien hoe ze zich in het rijtje met gevestigde namen nestelen. Never settle vond ik sowieso al een twijfelachtige slogan want op elk toestel viel wel iets aan te merken. NFC weglaten, ontbreken aan support, zeggen dat de camera het beste ooit is terwijl ie de claims niet kan waarmaken, glas kiezen terwijl de poll anders uitwijst en dan wireless charging eruit houden...

Oneplus 6 is een prima toestel, maar itt de Oneplus en Oneplus 3 heeft het minder een wowfactor. Ja, oké het glas laten aanvoelen als ware het geen glas is. Daar zie ik nog wel de wowfactor van in. Maar voor de rest? Ik typ dit nu op een Oneplus 3. Ik had het idee te kijken wat de Oneplus 6 zou gaan zijn. Maar het imponeert minder dan een Samsung S9+ met variabele fysieke diafragma bladen, een Huawei P20 pro met drie camera's die slim samenwerken. En ja beide zijn een stuk duurder, dus in verhouding is de Oneplus 6 prijs/kwaliteit een prima alternatief.

Toch denk ik dat na de Oneplus 1, 2 de Oneplus 3 mijn laatste Oneplus zal zijn. Oxygen OS is fijn, vlot en clean. Dash of fastcharge is de beste tov de concurrentie. De bouwkwaliteit en sandstone black idem. Maar ik word meer blij van een combi zoals de LG V30 (ook van glas, maar wel draadloos laden + groothoeklens + audiodac) de S9+ of de Huawei P20 pro. Voor nu heb ik de V30 als opvolger van mijn Oneplus 3 in huis. Maar zodra die Huawei P20 pro voor een scherpe prijs in huis kan komen neem ik die in Twilight kleur.
quote:
stin00 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:54:
[...]
Toch zit ik op het punt dat ik graag weer een nieuw toestel wil proberen, vooral voor een betere camera. Daarnaast is m'n verder perfecte Oneplus 3 nu ook nog aardig goed te verkopen. Wat me tegenhoudt is dat ik op veel punten niet echt vooruitgang boek: vrijwel dezelfde resolutie, zelfde manier van opladen, niet écht waterdicht, vergelijkbare batterij, glazen achterkant, vingerafdrukscanner verhuist naar de achterkant etc.
Nou, dat dus inderdaad. Mijn Oneplus 3 werkt nog prima, meer heb ik ook niet echt nodig. Maar je wilt toch eens iets nieuws uitproberen. En ja tuurlijk krijg je dan de nieuwste SoC en een verbeterde camera en verlengd scherm met notch. Voor de rest verandert er weinig en die nieuwste specs hebben andere toestellen ook. Dat is dus waarom ik verder aan het kijken ben.

Joosie200 wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:05 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-11 17:34
quote:
jokko schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:50:
[...]

Eerlijk wat maakt het ook wireless charging ik heb / had een S7 die nu gaat vervangen worden voor de OP6 maar wireless charing ookal zat het er bij nooit gebruikt.. Het is 10x trager en je kan je telefoon niet in de hand nemen tijden het opladen waarom geven mensen hier zo veel om ? 8)7
Ik gebruik het iedere nacht. s'Nachts op m'n nachtkastje in een staande houder zodat het ook meteen als klok dient en 10x langzamer is het niet. Fast wireless gaat heel snel maar dat maakt voor s'nachts niet uit.
Dus voor mij best wel een groot minpunt terwijl wireless charging niet veel hoeft te kosten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je verzamelt toch de data die voor jouw belangrijk is.
CPU
GPU
Camera
Opties
etc
etc

En kijkt dan welk toestel er voor jou het beste daarin past. En of je het waard vindt om extra geldt uit te geven voor die "ene" optie of niet.
Voor de een komt hij dan op een Sony uit. De ander blijft bij IOS, en een derde zegt: "hee, leuk toestel zon OP6"

Ik snap die discussies nooit zo. Lijkt vaak heel persoonlijk te worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mark1707
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-11 17:44
quote:
Acemath schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Ik weet dat je de genoemde smartphones voor dezelfde prijs van een 6 kan vinden op marktplaats. Maar het prijsverschil moet ergens zitten.

Voorbeeldje : mijn vrouw heeft een IhoneX van de firma. Zodra ze in haar auto stapt, wordt hij automatisch gezocht en connected via bluetooth. Tijdje geleden stapt ze in auto, telefoon wordt gevonden. Ze rijdt weg van de parking. Connectie kwijt, dus ze weet dat hij ergens op het bedrijf moet liggen. Rijdt terug naar de parking, connectie terug. Dus ze stapt uit, begint te zoeken, en ziet haar X op de grond liggen. Had ze met haar auto erover heen gereden... Scherm in alle gruzelementen. Maar wel nog volledig werken, touchscreen werkte nog, berichten maken en verzenden etc, alles werkte nog naar behoren.

Dat moet je volgens mij met een 1+6 of andere "goedkopere" telefoons niet proberen...
Aah, mooi staaltje N=1...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:
Om mijzelf nog maar een keer te herhalen. Discussies over welke toestellen allemaal beter of slechter zijn dan de OnePlus 6 horen hier niet thuis.

Buiten het feit dat er nog weinig reviews zijn om dingen 1 op 1 te kunnen vergelijken is het voor iedereen een persoonlijke keus. Gelieve er dan ook mee te stoppen.

rens-br wijzigde deze reactie 17-05-2018 15:03 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jokko
quote:
Red devil schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:01:
Wanneer kunnen we de eerste reviews verwachten van de Oneplus 6?
aanstaande maandag, hopelijk komt er al door iemand anders een full review op youtube.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03:41

westergas

rikkie_pc

quote:
Acemath schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:09:
welke reviewers op YouTube zijn eigenlijk het meest betrouwbaar? Als in : ze zijn niet bevooroordeeld, dus noemen niet 100x S9 of IPhone X of HuaweiP20 in hun filmpjes?
Ik volg YouTube: Marques Brownlee altijd voor smartphone reviews

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Deze vond ik ook wel nuttig. :)

YouTube: OnePlus 6: Unboxing & Hands-On

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Voor degene die het gemist hebben: er zijn nu ook topics over accessoires voor de OnePlus 6, evenals een Root & Custom ROM topic:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• woytek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-11 08:59
quote:
djmelvee schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:53:
Goede vervanger voor de 5t of beter even wachten tot de 6t :9 ?
Ik zou wachten op de OnePlus 7, die wordt pas mooi!

flickr | webdesign

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jigsaws
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-04 17:08
OnePlus 6 Avengers Infinity War Edition

https://www.gsmarena.com/...on_handson-news-31114.php

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cdnl
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-10 21:54
welke heeft nou een matte achter kant de oneplus 6 zwart of de oneplus 6 midnight black ?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Poll: Welke kleurvariant van de OnePlus 6 is het mooist?
Mirror Black
Midnight Black
Silk White
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400504&layout=1&sort=prc

Poll: Welke variant van de OnePlus 6 is het mooist?
64GB Mirror Black
128GB Mirror Black
128GB Silk White
128GB Midnight Black
256GB Midnight Black
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400506&layout=1&sort=prc

Poll: Ik wil 'm, dus we gaan het hebben over bestellen...
Ik heb 'm al besteld bij Belsimpel
Ik ga 'm bestellen bij Belsimpel
Ik heb 'm al besteld bij OnePlus
Ik ga 'm bestellen bij OnePlus
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400509&layout=1&sort=prc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 07:03

DarkSide

theres no place like ::1

weet niet of dit komt door (p)review examples.
Maar denk niet dat ik me er echt aan ga storen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 08:47

Geckoo

Good news everyone

quote:
Blekkienl schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:36:
Er zou ook een Avengers editie van de op6 zijn?
Behalve deze video die ik tegen kwam heb ik er nog helemaal niks over gehoord.

YouTube: Oneplus 6 Avengers Special Edition Unboxing 8GB RAM & 256GB Storage
even iets terug
jigsaws in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
stin00 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:24:
[...]

Blijft wel jammer dat de Midnight black variant niet voor 519 te verkrijgen is.
Dbrand skin er op? Zie je er niets meer van en heb je betere grip. Mocht ik voor de 6 gaan doe ik dit ook. 64Gb is genoeg voor me en het blijft toch maar een telefoon (werkpaard)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:49

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
tuk2008 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:14:
[...]
Kan ook een screen protector zijn, volgens mij wordt die standaard meegeleverd.
Ooh dat zou ook kunnen ja.
quote:
CLB schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:15:
[...]

Afbeelding is witte notch, alle kleurvarianten zijn zwart,
Ja bewerkt om de nadruk op de gaatjes te leggen idd. Niets meer niets minder.

Donstil wijzigde deze reactie 18-05-2018 00:19 (36%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Frozen schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:33:
Wat vind je van de camerakwaliteit bij slecht licht t.o.v. S7/S8/S9?
Totaal geen oordeel, echt nog geen enkel resultaat bekeken dan op een ander scherm dan van de OP6 zelf.
En aangezien Tweakers zegt maandag een review te publiceren, zal het embargoreview er wel af gaan voor de pers, wat betekent dat er een huge-ass amount aan shots, comparisons en dergelijke online zal verschijnen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 16:49

Richh

HODL

Ik ben dus echt ENORM benieuwd hoe de OnePlus 6 reageert op een aangepaste DPI, door de notch.

Gebruik mijn toestellen nooit met de originele DPI, ik heb liever alles wat kleiner zodat ik meer informatie op mijn scherm kan bekijken :)

Ben er enorm bang voor dat het verlagen van de DPI (waardoor alles kleiner word) ook de notificatiebalk kleiner maakt, waardoor de notificatiebalk niet meer dezelfde hoogte als de notch zal behouden. Dat zou echt ontzettend jammer zijn.
En hoe gaat de OP6 om met apps als Youtube? Kan je daarop inzoomen, zodat ze beeldvullend worden, zoals op de Galaxy S8/S9?

Ook wil ik graag weten hoe de camera app hier op reageert; op een Galaxy S6 betekende een andere DPI een ander formaat viewfinder, slechte developers daar bij Samsung (sinds Android 7 is dat overigens opgelost)..

Wie kan me hier (al) meer over vertellen? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• woytek
  • Laatst online: 14-11 08:59
quote:
Kaap schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 06:50:
Betreffende dat nokje, ik vind het persoonlijk heel mooi hoe het scherm doorloopt en in die bovenste rij de icoontjes zitten. Ik las in een review dat in een update die balk nog zwart gaat om te laten lijken alsof het 1 geheel is, maar ik hoop dat het een keuze is. Zoals het nu gepresenteerd is vind ik het juist heel mooi.
YouTube: OnePlus 6 Impressions!

Op 4:44 kan je de toggle zien voor de notch.

flickr | webdesign

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ninc
  • Laatst online: 06:22
Wat mij opviel aan de oneplus 6 pagina is de screenshot van pubg:

Aan de linkerkant bij de notch zie je dat de alive, session id en schiet knop er een beetje afvallen.

Is dit een slechte copy paste door een designer of gaat dit in de realiteit er daadwerkelijk zo uitzien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:19
quote:
westergas schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:27:
[...]

Dat dus. Voor mij veel belangrijker dan de camera, dit betreft namelijk de echte bruikbaarheid van zo'n apparaat.

Een selfie of billen-instagram foto maken zal vast wel lukken ;)
Want de camerafunctie is geen echt gebruik? Als ik een gok zou moeten maken gebruikt zo'n 75% van alle NL'ers geen losse camera meer en alleen de telefoon als camera... :?

Acties:
  • +5Henk 'm!
quote:
Kaap schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 06:50:
Balk nog zwart gaat om te laten lijken alsof het 1 geheel is, maar ik hoop dat het een keuze is.
Zoals genoemd, inderdaad een keuze voor de eindgebruiker, maar een foto zegt vast meer;

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
RutgerFR schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:08:
Haha nee absoluut niet hoor, ik heb gewoon een screenshot gemaakt van het filmpje.
De reviewer houdt 'm net tegen het ligt waardoor het er zo uitziet.
Ah dank! Kon 't niet plaatsen, 'waar komt dat wit vandaan'...

In levertijden vroeg iemand om looks van Midnight vs Mirror, dus daar ook al gepost:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
Vincent91 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:26:
heeft de oneplus 6 hetzelfde helderheid als de 5/ 5t ? want de als ik in de zon zit met mijn oneplus 5 kan ik bijna niks lezen wat ik wat jammer vind

oneplus 6 402 ppi density ,

oneplus 5 401 ppi density)

ja dus |:(
ppi is pixel per inch, heeft niet direct iets met de helderheid te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
quote:
D0gtag schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:02:
Het is a genoemd maar ppi zegt niet meteen iets over helderheid
Niet meteen? PPI zegt gewoon helemaal niks over de lichtsterkte. PPI = Pixels per inch of te wel, hoeveel pixels zich er bevinden. Simpelweg is het gewoon het aantal pixels gedeelte door de oppervlakte van het scherm. Hoe hoger de PPI is, hoe scherper het scherm en dat staat los van de lichtsterkte.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus had een AMA die 30 minuten geleden eindigde.

Ik heb een samenvatting gemaakt van de meest interessante punten:

https://forums.oneplus.co...5469/page-2#post-18433662
quote:
Here's a question - I tried the phones at the launch and am excited to be getting the bullets. But I am very concerned about the fingerprint magnet glass back. Why is the matte black version not available at the base price? You're already charging Brits 25% more than Indians (34999 rupees is £380), and I don't want to pay another £50!

Also, why no IP certification? Can you be honest about this. Are you saving money not getting a certification, or can the phone not be used near water? Without the certification any water ingress would not be covered by warranty, even if I only dropped it in the bath.
quote:
Hey, thanks for coming out to support us on Wednesday!

Our delta between GBP and INR price is around 20% and not 25%. This difference exists because the cost of doing business in different regions differ. You can verify this by studying any company with a global sales network. With IP certification, water ingress is generally not covered by warranty. Again, you can verify this by studying other brands.

Our approach is to build a phone with water resistance so that you don't have to worry about splashes or weather in daily use. Let me know if this makes sense.
https://forums.oneplus.co...5469/page-3#post-18433755
quote:
Can we expect any special editions of the OP6 in other markets? Love the Avengers version, but I, unfortunately, live in the USA
quote:
We don't have any plans of releasing the Avengers version outside of China and India. If you know knew about the complexities around global IP licensing, haha...
https://forums.oneplus.co...5469/page-4#post-18433849
quote:
Hey @Carl, thanks for replying

As for the India price difference, I again feel you're taking a liberty by charging people (who couldn't attend the launch) £69 for the bullets when they are USD69 too (£51 plus sales tax) and €69 (£60).

I've been a fan since first laying eyes on the OP3 and will be selling my Soft Gold OP5 to upgrade. But I'm really worried about the fingerprints on the glossy one. This wasn't an issue with the gold phone. At the launch they were constantly polishing the phones to hide this problem, which is why I was looking at getting the matte black that hardly showed any fingerprints. Why are you not doing that version at the base price, given you know how important price is to many users?

And you haven't really answered the waterproofing question. How long can it actually be realistically submerged? I don't need an IP certification - I can take it on trust if you say you expect it to be able to take photos underwater like the Samsung
quote:
We limit the amount of SKUs to optimize inventory handling. The more variants, the more complicated the back end operations become. We were confident that Mirror Black would be popular in 64GB.

Regarding water resistance, it's resistant to scenarios you encounter in your daily life, such as rain or if you drop it in the sink. It's not designed for you to submerge it on purpose for underwater use. In fact, I wouldn't recommend that for any phone. Even phones certified with IP68 don't have warranties that cover your water damage.
https://forums.oneplus.co...5469/page-5#post-18433913
quote:
Is there a chance that we could see OnePlus reverting the new 2 devices a year plan to once a year? I understand that hardware advancement is as important as software advancement, especially from a business and enthusiast point of view, but for existing customers, it's even more important that current devices are supported longer.
Yes, this is made easier by Google's own Project Treble, but as it stands now, all OnePlus devices will receive software updates for up to 2 years(and only 1.5 in the case of the T series), but when there are more devices to take care of, some devices, often older ones, in this case, the 3/3T, do not receive software updates for a considerable period, the last (global) stable update being released back in 2017.
These devices are more than capable to handle Android P, if not more, with Treble making it easier for updating newer devices, shouldn't it be possible to spend some resources on updating the older devices as well?
Edit: With an extra emphasis on security updates at the very least.
Are there any plans to improve this? Thanks in advance :)
quote:
We don't have any plans to change our strategy at this moment. We also understand that software updates are extremely important to our community, and are always looking for ways to improve this. Hope you've seen some positive change with the OnePlus 6 being one of the world's first phones with the Android P Developer Preview.
https://forums.oneplus.co...5469/page-6#post-18433971
quote:
What about a seek music feature by holding volume buttons, when the screen is off?
quote:
Thanks for your feedback, we can consider adding this to our beta program.
https://forums.oneplus.co...5469/page-7#post-18433976
quote:
@Jimmy Z. any plans to show more love to op6 camera with more frequent updates than it used to be with op5t?

since with op5t people where mentioning oil painting effects, poor low light performance but an update never came.

@Carl what's your favorite op6 variation/colour?
quote:
Thanks for your feedback. We are improving the picture quality based on conversations with our community.
https://forums.oneplus.co...5469/page-9#post-18434091
quote:
I appreciate your answer. We've seen some positive change with OnePlus 6 and all thanks to the Project Treble :)

How many years of update can we expect with that? :) Still 2 years or more?
quote:
I'll have to correct you here.

... and I've said this before. Project Treble is great, and will undoubtedly help with updates.

But don't forget that most of our work behind a software update is involving quality testing and quality control. That takes a ton of time and manpower.

Hypothetically:
Without Treble, a smartphone brand can still choose to update their phones
Even with Treble, they can choose to not update

It has way more to do with which brand you pick than whether a specific device has Treble support.
https://forums.oneplus.co...469/page-11#post-18434134
quote:
What about Widevine level? Is it L1 out of the box?
quote:
Yes, OnePlus 6 is with WideVine L1.
https://forums.oneplus.co...469/page-12#post-18434182
quote:
The Huawei P20 pro has a much bigger 4000mah battery compared to the 3300mah battery in the OnePlus 6. Despite this, the P20 pro is only 0.05mm thicker and 3 grams heavier. Both wouldn't be noticeable to the user. Was the reason to use a smaller battery to reduce the cost of the device? I know the Snapdragon 845 is more power efficient but I think everyone would still appreciate the bigger battery for a very modest increase in thickness and weight.
quote:
I don't know how other companies handle it, but I remember having similar conversations with our community when we just released the 3T, and people were asking us why we could fit a higher capacity battery within the same device size compared to the OnePlus 3.

We are extremely rigorous about quality and tolerances, especially around battery. We run very long test cycles on new battery densities, and will never aim to be industry leading in how dense our batteries are. For us personally, that risk reward equation doesn't make sense.
https://forums.oneplus.co...469/page-12#post-18434195
quote:
Does the OnePlus 6 not have free shipping? Do we have to collect the sweepstakes cards in order to get free shipping? I thought it was already free for every order over 100— Why?
quote:
It's FREE PRIORITY shipping! ;)
https://forums.oneplus.co...469/page-15#post-18434306
quote:
Is the secondary 20mp camera used for anything other than portrait mode?

Is it used for...
-Low light (sharpening?)
-Zoom clarity?
-Anything else?

And does the lack of OIS on 20mp sensor affect the stability of camera when zoomed?
quote:
The secondary camera is used exclusively for depth of field. We are confident in the photographic experience of the OnePlus 6's main sensor, which has a 19% larger sensor, larger pixels and OIS.
https://forums.oneplus.co...469/page-17#post-18434409
quote:
That's right, but you PERFECTLY KNOW the majority of customers don't like it. This doesn't go together with your marketing that keeps saying you create your products with the community. So please listen really to your community or stop advertising it.
quote:
This isn't correct.

Listening to feedback does not mean designing by committee, or even worse, hive mind.

Instead, you need to be able to figure out what people mean with what they say. That's a basic skill that product managers need to possess.

Do you remember with the OnePlus One, where everyone told us to absolutely not go with a 5.5" display? What they really meant is that they wanted a phone that felt good in the hand. We managed to deliver this in a 5.5" display by shaving the bezels, adding our Horizon Line, as well as adding our signature curvature to the back. After we started shipping the OnePlus One, people soon realized that it felt amazing in the hands.

With the OnePlus 6, we've maximized the screen without compromising size or functionality. This is the best product decision, and early feedback from real people who've seen or used the device has been amazing. I'm sure you'll understand what I mean if you get the chance to experience the 6 in person.
https://forums.oneplus.co...469/page-19#post-18434479
quote:
Thanks for your reply. As a follow up question, would you prioritise phone thickness and weight or battery life? I would expect OnePlus target audience would be different to mainstream OEMs such as Apple and Samsung as a greater proportion of your users would be 'power users' who use their phone more heavily. Is the aim for the phone to last a full day for the typical power user or is it targeted towards the average user who would use their phone less?
quote:
Balance.

Battery life: enough to last more than a day so our users don't need to experience battery anxiety at night PLUS our leading fast charging solution for an amazing charging experience.

Thickness: As thin as possible, while satisfying the above battery life criteria, with all the technology we want to include.
https://forums.oneplus.co...469/page-21#post-18434639
quote:
Can you confirm the OIS / EIS features. Are they on both cameras or single. Can they be used in video or photo mode only. Can it be used in slow mo?
quote:
As the main sensor is the camera that handles most the photography, only the main camera has OIS and EIS. OIS is used in slow motion recording.
https://forums.oneplus.co...469/page-23#post-18434726
quote:
@bob X what is the battery life of the bullet's? Also are they AptX HD or AptX? Thank you
quote:
8 hours of listening time. It supports Aptx
https://forums.oneplus.co...469/page-25#post-18434831
quote:
What is the battery life expectancy
(charging cycles)of the new bullets?
quote:
If you charge 500 times, the battery life expectancy is 80%. For reference, the industry standard is 300 times for 80%.
https://forums.oneplus.co...469/page-28#post-18434962
quote:
Why is Video capturing not OIS stabilized on OnePlus 6? Why only EIS?
quote:
We are confident in our video stabilization for the OnePlus 6. We use EIS for video capture at 30 fps. For 60 fps, OIS is used.
Verdere antwoorden kun je hier vinden (stickied): Join the OnePlus 6 and Bullets Wireless AMA now!

OnePlus blijft de discussie de komende 3 dagen volgen en beantwoorden.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 18-05-2018 20:00 (97%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

quote:
rens-br schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Niet meteen? PPI zegt gewoon helemaal niks over de lichtsterkte. PPI = Pixels per inch of te wel, hoeveel pixels zich er bevinden. Simpelweg is het gewoon het aantal pixels gedeelte door de oppervlakte van het scherm. Hoe hoger de PPI is, hoe scherper het scherm en dat staat los van de lichtsterkte.
Dat is niet waar(zelfde scherm techniek met hogere ppi betekent per def. lagere lichtopbrengst), ppi zegt iets over lichtsterkte want hogere ppi zorgt voor meer pixels = kleiner opvervlakte per pixel met een gelijkblijvend/in verhouding toenement oppervlakte voor de aansturing. Dus de verhouding pixel =lichtgeven en electronica=geen licht geven verschuift meer naar geen licht geven. Dat betekent dat een kleinere pixel een hoger vermogen krijgt meer warmte genereert etc etc. Snap je meteen de reden waarom hogere res schermen (afgezien van gpu gebruik) mee energie vreten. Het koper/sturende gedeelte kunnen ze maar zo klein maken of zoveel meer energie over heen laten gaan zonder ruis etc etc.

Dit is trouwens standaard een hoger verbruik voor lcd dan voor (am)oled en het blijft knap hoe samsung res. verhoogt, max lumen verhoogt en verbruik verlaagt.
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:36:
[...]

Hmmm, de HTC One M8, de Nokia 8 en de HTC U11 hebben SLCD en die zijn toch echt zeer goed af te lezen in direct zonlicht. De lichtintensiteit, of het nou OLED of LCD is, die is toch wat het is? Fellere verlichting in een LCD inbouwen die net zo fel zijn als een OLED pixeltje is toch gelijkwaardig? Ik snap niet zo goed waarom volgens jou OLED automatisch het voordeel dan heeft..
Super lcd is weer een nieuwe(re) generatie van lcd die meer richting oled gaat (in een tijd dat oled nog in de kinderschoenen stond), maar oled blijft momenteel superieur voor telefoons (en in mijn optiek ook voor tv's) Waarom heeft oled het voordeel: geen backlight en hoger contrast. Om een lcd leesbaar te maken in direct zonlicht moet de backlight op standje zonnebank (hoog energie verbruik), feitelijk is leesbaarheid van een scherm bepaald door zijn max brightness. Momenteel maakt samsung zeer goede schermen die erg fel kunnen in de autostand (die van LG minder).
Maar je hebt gelijk dat een lcd gelijk kan presteren onder direct zonlicht, maar als je kan kiezen tussen gelijkwaardige output maar één heeft een lager verbruik (naast hoger contrast), wat is jou voorkeur dan?
Voor mij heeft (am)oled dan automatisch het voordeel :P

D0gtag wijzigde deze reactie 18-05-2018 20:01 (44%)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:19

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

quote:
Bedankt! Ik zal jouw post even samenvatten:
  • Telefoon is resistant tegen vallen in de toiletpot of regen "gewoon everyday use" dus. Je moet er niet mee gaan zwemmen.
  • Er komt een 6T.
  • Telefoon kan gewoon een dag mee op de accu.
  • Secondary camera wordt alleen gebruikt voor depth of field. De mainsensor met OIS doet de rest.
  • Videocapturing is alleen met 60fps OIS, met 30 is het EIS.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

quote:
Frozen schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:18:
[...]
  • Telefoon is resistant tegen vallen in de toiletpot of regen "gewoon everyday use" dus. Je moet er niet mee gaan zwemmen.
En ook niet de pot doortrekken, want dan ben je de telefoon alsnog kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:19

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

quote:
Brammos85 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:48:
Vriend Carl negeert dus bewust meerdere malen de vraag waarom er geen midnight black versie van de 64 / 6 is?
Dat is vrij simpel, ze maken meer winst op de 128/8 versie en minder winst op de 64/6 en daardoor was het economisch gezien beter om daar glas op te zetten.
quote:
XWB schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:54:
[...]

En ook niet de pot doortrekken, want dan ben je de telefoon alsnog kwijt.
But will it blend?

Frozen wijzigde deze reactie 18-05-2018 23:04 (21%)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dash Charge is trouwens gerebrand naar Fast Charge omdat Oneplus het trademark/patent niet in handen heeft. Sinds 23-04-2018 is het verzoek afgewezen en is het intellectueel eigendom van het bedrijf 'Bragi'. Oneplus mag dus in ieder geval in Europa 'Dash Charge' niet gebruiken. Dit lijkt dan ook de reden waarom ze tijdens de Indiaase launch wel Dash Charge gebruikten.

Zie hier de EUIPO case: https://euipo.europa.eu/e...ails/trademarks/015359888

stin00 wijzigde deze reactie 19-05-2018 13:48 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 02:53
quote:
Yargo schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:01:
Ik had erg gehoopt dat hij eindelijk Wireless Charging zou ondersteunen. Aangezien het er nu niet op zit durf ik er bijna mijn kop op te verwedden dat het wel met de 6T zal kunnen. Puur om wat extra selling points te hebben. Beetje jammer moest het zo zijn. Want geef toe, deze Oneplus 6 heeft eigenlijk niets dat eruit springt. De laatste nieuwe CPU, die notch, een gewone dubbele camera zonder bijzondere specs, USB 2.1 ipv 3 (kost een USB3 poort werkelijk zoveel meer |:( ).. Niets om heel warm van te lopen. Enkel het uiterlijk is wel heel mooi natuurlijk. En als ik het goed begrijp is Dash Charge of 'Fast Charge' eigenlijk ook nog hetzelfde als in de vorige generaties? Want 'A Day's Power in 30min's' zegt natuurlijk helemaal niets.

Dus mijn voorspelling voor de 6T is:

- Wel wireless charging mogelijk.
- 2de camera die wel groothoek heeft.
- Maakt misschien wel gebruik van de front speaker om soort van stereo te bekomen.

En dit waarschijnlijk binnen 5 maanden om de 6 kopers een mes in de rug te streken 8)7 ;)
Mijn voorspelling is dat de 7T nog beter is..... en waarschijnlijk de 8T nog veel beter. Altijd hetzelfde gelul.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
Yargo schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:00:
[...]

Hebben ze dit dan niet gedaan bij de 5 en 5T? Iedereen weet wel dat de T iets betere specs krijgt, maar niet een geheel ander design. Dat was echt een rotte streek. Ikzelf heb geen 5 of 5T gehad, maar ik ken wel mensen met een 5 die zich behoorlijk genaaid voelden :-).
Ik vind het maar onzin wat je zegt.
Dat er over 5 of 6 maanden een upgrade komt, tja. Dat doen alle bedrijven. Er is nieuwe hardware voorhanden en er zijn nieuwe ontwikkelingen. De concurrentie is erg groot en het geeft weer mogelijkheden tot omzet. Als zij het niet doen, doet de concurrenten het wel.
Als je nu in het nieuwste model auto rijdt en er komt een nieuw model uit, voel je je dan ook genaaid?

We nominate you to find out and report back.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-11 20:33
quote:
RoaDHouse schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:58:
[...]

Mijn voorspelling is dat de 7T nog beter is..... en waarschijnlijk de 8T nog veel beter. Altijd hetzelfde gelul.
Hoewel ik persoonlijk de 6 te weinig selling points vind hebben ten opzichte van mijn 5T, ben ik het helemaal met je eens. Het is altijd hetzelfde verhaaltje: blijf je wachten op het nieuwste model dat in de toekomst zal verschijnen dan koop je uiteindelijk nooit iets :'). Daarbij, de OP laadt zo enorm snel op dat ik het ontbreken van wireless charging amper een gemis kan noemen, te meer daar je wireless nooit dezelfde hoge oplaad-snelheid zal kunnen benaderen. In elk geval niet met de technieken van anno nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
Frozen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:07:
Er zijn foto's van de OnePlus 6 en een hoop!

Of nouja, de OnePlus 6 gebruikt dus de Sony IMX519 net als de telefoon waarvan de OnePlus 6 is afgeleid: De OPPO R15. Laat er nou net van die telefoon een uitgebreide review online staan:
https://www.gsmarena.com/...ands_on-review-1742p3.php
De Oneplus 6 heeft OIS, dus niet helemaal hetzelfde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
Frozen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:30:
[...]

[...]

Dichterbij dan bovenstaande foto's is nog niemand gekomen, dus het geeft in ieder geval al een beeld van wat je ongeveer kunt verwachten.
Blijkbaar is de OP6 in Spanje te vroeg geleverd door de post *O*
https://www.reddit.com/r/...taken_with_the_oneplus_6/
https://drive.google.com/...4UpFGI8Q3ufmlatQspyi1XHou

Ook in https://www.reddit.com/r/..._op6_in_real_life_how_is/ wat discussie van mensen die hem al hebben over de camera.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ansdeblauwe
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 21:37
Een heel mooi toestel. Tijd om over te schakelen van mijn nexus 6P naar OnePlus 6.
Kan me helemaal vinden in de design keuzes:
  • Wireless charging is overrated. Heb het zelf haast nooit gebruikt. Ik verkies snel opladen via kabel.
  • Waterproof certificatie is voor mij niet nodig zolang ik er maar in de regen mee kan lopen.
  • De notch is geen issue omdat je als gebruiker kan kiezen of je hem wil of niet. Zelf heb ik liever meer schermruimte.
  • Zalig de snelle, geoptimaliseerde software met snelle updates.
  • Camera: even afwachten tot de reviews uit zijn voor praktijkervaring.
Wat ik wel mis is de telelens functionaliteit die door gebruik van meerdere camera's mogelijk is bij concurrentie. 5 x optisch inzoomen, dat is wat ik graag op een phonecamera zou zien. Hopelijk met de 6T?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

De pixel2 xl word gezien als een van de beste camera sensoren = f1.8 12mp
S9 =f1.5 met 12mp
De op6 is f1.7 met 16MP
(allemaal zelfde sensor grootte)
In jou wereld is de s9 per definitie het beste, maar met de op6 kan je ook downsampelen ;)

Dat algoritme tegen ruis bepaald hoeveel detail je behoudt en hoeveel olie schilderij je overhoudt in lowlight.
En goed algoritme kan je detail behouden en ruis verminderen, dat is de kracht van software.
Een goed algoritme zal de te lichte delen uit de foto herkennen en de foto niet over of onder belichten, dat maakt goede software.
Verder heeft de op6 de laatste gen. van sony sensors. Natuurkundig heb je een constante, maar de omzetting gebeurd nu eenmaal efficiënter bij nieuwere generaties. De oppo heeft oudere software en lag de focus niet bij de camera (xda zijn genoeg aps te vinden die een kut camera goed maken)
De oppo zie je duidelijk de olie schilderij bij foto's met low light = te agressieve ruis reductie.
Verder is de kracht van de soc ook nog is belangrijk de sd845 geeft veel meer mogelijkheid om de data realtime te bewerken dan de SD660 in de oppo r15
Dan heb je nog de lens, de ene f1.8 is de andere f1.8 niet.
-----------------------------------------------------------------------
Heel veel variabelen en een aantal die sowieso al positief zijn voor de op6

Ok zal het nogmaals zeggen: sony maakt de beste sensoren, maar hun toepassing in camera toestellen is elke keer de zelfde onzin. Kansloos t.a.v. de concurrentie.
quote:
Frozen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:16:
[...]
Het is niet alsof de software magisch gaat herkennen hoe een bepaalde boom eruit ziet en aan de hand van deze boom je foto gaat photoshoppen.
Dit soort onzin beweringen heeft niemand wat aan, ik probeer je simpel uit te leggen hoe het werkt, wat OIS doet en waarom het relevant is, ga jij net doen alsof je het aan mij moet uitleggen, lekker kinderachtig weer :+ Succes verder.

(machine learning doet dit trouwens wel, dit heet portret modus (mask maken van persoon of boom) of camera modus bij p20pro waarbij hij het beeld aanpast aan wat hij ziet).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Pagina: 1 2 3 ... 12

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True