OnePlus heeft zijn OnePlus 6 officieel aangekondigd. De telefoon is vanaf 22 mei te koop en het topmodel met 8GB ram en 256GB opslagruimte kost 619 euro. De goedkoopste versie met 6GB ram en 64GB opslag kost 519 euro. Het toestel heeft een Snapdragon 845-soc en, afhankelijk van de versie, 6GB of 8GB aan lpddr4x-geheugen. De opslag is van het ufs 2.1-type en heeft een capaciteit van 64GB, 128GB of 256GB. De telefoon heeft ruimte voor twee simkaarten, maar heeft geen uitbreidbare opslag. De OnePlus 6 heeft een 6,28"-oledscherm met een resolutie van 2280x1080 pixels. Aan de bovenkant zit een inkeping, maar OnePlus zal later een software-update uitbrengen waarmee de delen naast de inkeping gevuld worden met zwart, zodat het visueel lijkt alsof het scherm geen inham heeft. De telefoon draait op OnePlus' Android-uitgave OxygenOS. De primaire camera is een Sony IMX519, met iets grotere pixels dan de IMX319 die in de 5T zit. De sensor is 1/2,6", tegenover 1/2,8" van de IMX319. De secundaire camera is dezelfde IMX378 als in de 5T. De accu van de OnePlus 6 heeft een capaciteit van 3300mAh. Opladen gaat via de usb-c-aansluiting aan de onderkant, die usb 2.0 ondersteunt. De telefoon beschikt over en 3,5mm-aansluiting voor het beluisteren van audio. Het goedkoopste model van de OnePlus 6 heeft 6GB ram en 64GB opslagruimte. De prijs is 519 euro, twee tientjes duurder dan de introductieprijs van de OnePlus 5T. Voor een variant met 8GB ram en 128GB opslagruimte vraagt de fabrikant 569 euro. Het topmodel met 8GB ram en 256GB opslag kost 619 euro.
Terug naar Inhoudsopgave ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Terug naar Inhoudsopgave ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.
Terug naar Inhoudsopgave |
- rens-br
- Registratie: December 2009
- Laatst online: 19:49
Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter :strip_icc():strip_exif()/u/333229/Logo%2520RFixIT%2520Tweakers.jpg?f=community)
Ik zal meteen maar even aftrappen: Android P Beta and Device tree & kernel source for OnePlus 6
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
even een vraagje:
Staat OnePlus het toe binnen de garantie custom rom's te gebruiken en roots?
[ Voor 3% gewijzigd door Microburst op 17-05-2018 12:45 ]
Ja zeker, ze supporten het actief en het interesseert ze niks als je het doet.Microburst schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:45:
Overigens mag de garantie niet geweigerd worden wanneer het toestel unlocked, geroot is of een custom rom bevat, zie: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.
@Anonymoussaurus & @rens-br
Goed bezig met alle One+ 6 topics!
Goed bezig met alle One+ 6 topics!
[ Voor 88% gewijzigd door ralph075 op 17-05-2018 19:52 ]
Heeft iemand al een artikel of filmpje gevonden van iemand die de P preview al heeft draaien op de OP6?
Misschien stomme vraag, maar komt het toestel unlocked?
Kun je wel vanuit gaan. Via Belsimpel is het inderdaad wel zeker maar volgens mij is bijna geen 1 toestel tegenwoordig nog met een lock.Marcoryn1 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:17:
https://www.belsimpel.nl/oneplus-6/tips-tricks/faq
Is mijn OnePlus 6 een simlockvrij toestel?
Antwoord:
Alle toestellen die Belsimpel.nl verkoopt zijn simlockvrij. Je kunt dus elke telefoon gebruiken met een simkaart van een willekeurige provider. Let hierbij wel op dat de simkaart het juiste formaat heeft. Het levert dus geen problemen op om een los toestel te bestellen bij Belsimpel.nl en daarin je huidige simkaart te gebruiken.
De bootloader is gewoon gelocked (en uiteraard geen root) maar er is al een toolkit beschikbaar om dit makkelijk te regelen mocht je hem willen unlocken: https://forum.xda-develop...nlocktwrpfactory-t3791316Marcoryn1 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:17:
Dat bedoelde ik ja. Zag ook al in het Android P topic op het OP forum een manier om te unlocken. Goed om te weten als TWRP uitkomt.Gerjannn schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:15:
[...]
De bootloader is gewoon gelocked (en uiteraard geen root) maar er is al een toolkit beschikbaar om dit makkelijk te regelen mocht je hem willen unlocken: https://forum.xda-develop...nlocktwrpfactory-t3791316
XDA heeft een video gemaakt van de P preview op de OnePlus 6. Helaas niet zo leuk als bij de Pixel. Wel vraag ik me af of je wellicht de gestures kan enablen als je de P launcher zou installeren.
YouTube: Android P Beta on the OnePlus 6
YouTube: Android P Beta on the OnePlus 6
Waarschijnlijk zijn ze al een stuk verder maar zitten er nog teveel bugs in, dit is een vroege alpha die enigszins stabiel is voor een kleine hype.
Root is beschikbaar, zonder custom recovery: https://forum.xda-develop...k-root-oos-5-1-5-t3794440
Alleen bootloader unlocken.
Nee het mag niet, maar het wordt massaal wel gedaan door bedrijven als bijvoorbeeld Samsung en helaas trek je als consument dan aan het kortste eind.rens-br schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:17:
[...]
Ja zeker, ze supporten het actief en het interesseert ze niks als je het doet.
Overigens mag de garantie niet geweigerd worden wanneer het toestel unlocked, geroot is of een custom rom bevat, zie: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.
Eén van de redenen voor mij waarom ik zo graag kies voor een OP toestel omdat ze hier er inderdaad niet moeilijk over doen.
Er is sinds 3 dagen een custom recovery voor de OP6, welliswaar nog onofficieel:Step-han schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:24:
Root is beschikbaar, zonder custom recovery: https://forum.xda-develop...k-root-oos-5-1-5-t3794440
https://forum.xda-develop...-hydrogen-oxygen-t3795770
[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 30-05-2018 16:24 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik had 'm gezien. Echter nog niet nodig. Geen roms beschikbaar voor nu.l3art schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:21:
[...]
Nee het mag niet, maar het wordt massaal wel gedaan door bedrijven als bijvoorbeeld Samsung en helaas trek je als consument dan aan het kortste eind.
Eén van de redenen voor mij waarom ik zo graag kies voor een OP toestel omdat ze hier er inderdaad niet moeilijk over doen.
[...]
Er is sinds 3 dagen een custom recovery voor de OP6, welliswaar nog onofficieel:
https://forum.xda-develop...-hydrogen-oxygen-t3795770
Ik kom net from IOS naar Android en heb een paar vraagjes over rooten.
Met rooten wil ik een paar dingen bereiken;
1. Hele telefoon Ads blokeren.
2. Sommige apps helemaal toegang tot het internet ontzeggen.
Is dit makkelijk te doen met root en OP6? Welke manier en applicaties raden jullie aan?
Is dit makkelijk te doen met root en OP6? Welke manier en applicaties raden jullie aan?
Zal het je nog leuker vertellen: voor beiden heb je geen root nodig.Horatius schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:10:
- Met DNS66 kan je ads en elke vorm van tracking blokkeren en werkt ook prima in-app
- OxygenOS heeft zelf een 'netwerkfirewall' ingebouwd zitten. Kun je vinden onder instellingen > Datagebruik > 3 bolletjes > Controle dataverbruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-06-2018 11:25 ]
Zelf gebruik ik hier AdAway voor. Past het hosts file aan. Vind ik ideaal werken. Op mijn S4 een keer wel een issue mee gehad dat de servers van Google ineens werden geblokkeerd, waardoor bij mij de Google diensten (voornamelijk vervelend m.b.t. Calendar) niet meer werkten. Was eenvoudig opgelost door het hostsfile via de app van AdAway te cleanen en opnieuw toe te passen. Sindsdien (jaren terug) nooit meer gehad.Horatius schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:10:
[...]
Mijn reviews al gezien?
Hoe werkt dat de DNS66 precies? Ik heb het inmiddels draaien maar merk nog niet echt verschil. Soms laadt een ad niet, maar vaak ook wel. Ik krijg ook elke paar uur een melding van F-droid dat er een update is, maar het is geen 'echte' update als ik kijk naar de versiegeschiedenis.Anonymoussaurus schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:15:
[...]
Zal het je nog leuker vertellen: voor beiden heb je geen root nodig.
- Met DNS66 kan je ads en elke vorm van tracking blokkeren en werkt ook prima in-app
- OxygenOS heeft zelf een 'netwerkfirewall' ingebouwd zitten. Kun je vinden onder instellingen > Datagebruik > 3 bolletjes > Controle dataverbruik.
Moet ik nog bepaalde settings veranderen? Kan er niet zo veel over vinden namelijk
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Sorry voor de late reactie.Maardiweb schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:01:
Hoe werkt dat de DNS66 precies? Ik heb het inmiddels draaien maar merk nog niet echt verschil. Soms laadt een ad niet, maar vaak ook wel. Ik krijg ook elke paar uur een melding van F-droid dat er een update is, maar het is geen 'echte' update als ik kijk naar de versiegeschiedenis.
Moet ik nog bepaalde settings veranderen? Kan er niet zo veel over vinden namelijk
Vanaf waar heb je het gedownload? Ik heb hem hier vandaan en ben dus niet afhankelijk van F-droid: https://github.com/julian-klode/dns66/releases
Dat probleem heb ik niet wat jij beschrijft. Kan je eens een screenshot maken van je instellingen en hier posten?
Hier wat meer informatie over DNS66: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Vraagje hopelijk is er iemand die dit weet,
Ik heb geroot via Magisk, ik heb mijn bankapps ook gehide maar toch detecteren ze root en weigeren te werken (in dit geval KBC sign). Ik heb root cloack getest met een andere app (Adway) en het werkt wel degelijk. Ook Magisk Manager hiden werkt niet, de app heeft altijd door dat ik geroot ben.
Is er wellicht nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?
Dank!
Ik heb geroot via Magisk, ik heb mijn bankapps ook gehide maar toch detecteren ze root en weigeren te werken (in dit geval KBC sign). Ik heb root cloack getest met een andere app (Adway) en het werkt wel degelijk. Ook Magisk Manager hiden werkt niet, de app heeft altijd door dat ik geroot ben.
Dank!
Ik heb zelf deze guide gebruikt, werkt prima maar je moet wel weten waar je mee bezig bent en de guide echt stap voor stap volgen en niks overslaan.Horatius schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:10:
https://forum.xda-develop...oader-flash-twrp-t3792643
Vervolgens heb je dan Magisk draaien en kun je systemless Xposed installeren en via Xposed installeer je dan Adblocker Reborn, Youtube Adaway. Vanuit de F-Droid store kun je dan ook nog Adaway installeren.
Ok mijn eigen probleem al opgelost. Schijnbaar breekt Xposed Safetynet. Voor wie dit ook heeft dit is wat ik heb moeten doen om m'n bankapp werkend te krjgen:mkools24 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:34:
Vraagje hopelijk is er iemand die dit weet,
Dank!
- In Magisk Manager wijzig naar beta kanaal.
- Update Magisk naar 1.6.4.
- In Magisk settings, hide Magisk Manager (repackage).
- In Magisk hide, hide root voor de bankapps.
- In Magisk modules, disable systemless xposed module.
- Reboot.
Nu werkt het, dus steeds als ik m'n bankapp wil gebruiken moet ik nu eerst xposed disablen en rebooten, daarna weer enablen. Hopelijk komt er nog een betere workaround en anders maar geen xposed.
@mkools24 welke guide heb jij gebruikt? Want ik heb vandaag het geprobeerd maar ik soft-brikte mijn telefoon en zou graag willen weten welke guide jij hebt gebruikt en of je nog tips hebt
Ik had hetzelfde maar je moet de guide echt heel secuur volgen, ik was bijv vergeten boot.img te flashenHoratius schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:29:
@mkools24 welke guide heb jij gebruikt? Want ik heb vandaag het geprobeerd maar ik soft-brikte mijn telefoon en zou graag willen weten welke guide jij hebt gebruikt en of je nog tips hebt
Ik heb deze gevolgd: https://forum.xda-develop...?p=76635744&postcount=148
Daar staan ook de downloads voor TWRP en Magisk.
Ik neem even aan dat je softbrick al verholpen is? Die heb ik opgelost met deze guide: https://forum.xda-develop...?p=76635744&postcount=148
Succes
[ Voor 6% gewijzigd door mkools24 op 08-06-2018 21:53 ]
Ik heb het nog een keer geprobeerd en het is gelukt!mkools24 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:51:
[...]
Ik had hetzelfde maar je moet de guide echt heel secuur volgen, ik was bijv vergeten boot.img te flashenen die moet je dus flashen via TWRP en niet met fastboot, er zijn er veel die die fout hebben gemaakt.
Ik heb deze gevolgd: https://forum.xda-develop...?p=76635744&postcount=148
Daar staan ook de downloads voor TWRP en Magisk.
Ik neem even aan dat je softbrick al verholpen is? Die heb ik opgelost met deze guide: https://forum.xda-develop...?p=76635744&postcount=148
Succes
Ik gebruik mijn OP6 om te betalen maar mijn ASN app ziet dat de boot loader is geunlocked. Ik heb bij 'Magisk Hide' Bankieren aangevinkt maar ik kan de app nog niet gebruiken? Kan jij mij hier meer uitleg overgeven?
Officiële TWRP is uit: https://twrp.me/oneplus/oneplus6.html
Yep, je moet beta channel kiezen in de Magisk settings en updaten naar 16.4.Horatius schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:02:
[...]
Ik heb het nog een keer geprobeerd en het is gelukt!
Ik gebruik mijn OP6 om te betalen maar mijn ASN app ziet dat de boot loader is geunlocked. Ik heb bij 'Magisk Hide' Bankieren aangevinkt maar ik kan de app nog niet gebruiken? Kan jij mij hier meer uitleg overgeven?
Vervolgens kun je die safetynet check doen en moet alles groen zijn. Daarna moet je in de settings Magisk Manager hiden (repackagen). Dan zou het moeten werken.
Let wel op dat je geen Xposed installeert, met Xposed kun je geen safetynet passen, dus zolang je xposed draait kun je niet bankieren. Wat wel kan is in Magisk de module aan en uit vinken zolang je niet hoeft te bankieren maar dan moet je dus steeds rebooten.
Succes
Nice, thanks voor de link!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:51:
Officiële TWRP is uit: https://twrp.me/oneplus/oneplus6.html
Beter dan dat gedoe met die lag versie installeren
Edit: Werkt maar ik moest wel boot.img en Magisk opnieuw flashen. De Android app zelf crasht steeds.
[ Voor 16% gewijzigd door mkools24 op 09-06-2018 10:35 ]
De officiële TWRP is uit: https://twrp.me/oneplus/oneplus6.html

Zojuist geroot en custom kernel geïnstalleerd. Flash kernel is echt een aanrader, had deze ook op mijn OP5.Read these instructions and follow them carefully.
The OnePlus 6 uses the newer AB partition scheme first introduced on the Pixel 1. As such there is no recovery partition. Instead, the recovery is part of the boot image. You will temporarily boot TWRP to perform and later perform a more permanent TWRP installation. First download the TWRP zip file directly on your device. If you don't download the zip file to your device first for any reason, you will need to adb push the zip to the device because MTP is not currently working on the OnePlus 6 in TWRP. If you are unable to use adb, you can also use a USB stick with an OTG cable, if you have those handy. Power off the device. Hold volume up to get into fastboot mode. Run this command on your computer: fastboot boot twrp-3.2.1-0-enchilada.img
In TWRP, tap on Install and browse to the zip and install it (the zip will probably be in /sdcard/Downloads). TWRP will now be installed to both slots. TWRP is now installed and you can reboot and use your device as normal.
MTP is disabled because it causes a kernel panic sometimes with the stock kernel.

[ Voor 106% gewijzigd door Step-han op 09-06-2018 23:33 ]
Sorry voor de late reactie terug. Ik heb hem inmiddels gewoon draaien met de standaard settings en dat werkt prima. Fijne oplossingAnonymoussaurus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:24:
[...]
Sorry voor de late reactie.
Vanaf waar heb je het gedownload? Ik heb hem hier vandaan en ben dus niet afhankelijk van F-droid: https://github.com/julian-klode/dns66/releases
Dat probleem heb ik niet wat jij beschrijft. Kan je eens een screenshot maken van je instellingen en hier posten?
Hier wat meer informatie over DNS66: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Op dit moment is unlocken van de bootloader nog niet nodig om te rooten blijkbaar, door een security issue. Wordt met oxygenos 5.1.7 opgelost blijkbaar.
Link naar bericht
Link naar bericht
Mijn reviews al gezien?
Android P DP2 is er nu ook voor de Oneplus 6, echter voor nu alleen met een full wipe en via TWRP.
Meer info: https://www.xda-developer...-google-lens-face-unlock/
Meer info: https://www.xda-developer...-google-lens-face-unlock/
Hoe updaten jullie OOS?
Ik heb meerdere manieren gelezen maar wat is de handigste met TWRP & Magisk?.
Dit is wat ik met succes heb gedaanHoratius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:45:
Hoe updaten jullie OOS?
- Herstart naar TWRP
- Flash volledige zip
- Flash twrp-installer zip
- Flash magisk (16.4)
Betrouwbare link voor Oos zip? Vind hier en daar Google drive van reddit maar gebruik liever een betrouwbaarderHaNS1443 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:46:
[...]
Dit is wat ik met succes heb gedaan
- Herstart naar TWRP
- Flash volledige zip
- Flash twrp-installer zip
- Flash magisk (16.4)
Je kan de zips gewoon downloaden via de ingebouwde updater (komen dan in de map .Ota) of van https://downloads.oneplus.com/. Als je (zoals ik) niet kan wachten om updates te downloaden kan je op je telefoon VPN instellen op bijv Canada of de onofficiële Oxygen Updater gebruiken als de update net vers van de pers is.Horatius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:05:
[...]
Betrouwbare link voor Oos zip? Vind hier en daar Google drive van reddit maar gebruik liever een betrouwbaarder
Let op: problemen met nieuwste TWRP versies!
Dit artikel is alleen in het Engels beschikbaar.
This article only applies to users running TWRP recovery on a rooted device. Don't have TWRP or don't know what this means? You're probably fine.
If you've recently installed or updated TWRP recovery, you might have faced that you can't install anything with it, and that the start screen is immediately shown when updating your device via Oxygen Updater.
Why is this happening to me?
From what it seems, this issue is caused by TWRP versions 3.2.2-0 and 3.2.3-0 being incompatible with the storage encryption technology present on OnePlus devices.
Normally, you're asked to enter your PIN or unlock pattern before installing an update / flashing something yourself. However, these new TWRP versions don't prompt for it anymore. Therefore, accessing the storage space of your device is no longer possible.
This is really frustrating, as almost all of your updates / .zip files are stored there. But luckily, there is a solution:
How do I fix this issue?
First of all, if you don't have encryption turned on or are not facing this issue, do not proceed with the steps below since flashing a new version of TWRP can be risky.
Now for the the solution: it involves downgrading TWRP to an earlier version, in which installing updates still worked correctly.
The downgrade can be done either by using a computer with the fastboot command, or by using flashing apps such as the Official TWRP app or Flashify on your device itself.
These are the steps you'll need to do:
- Make sure to download TWRP version 3.2.1-1 for your specific device. This is the version which worked fine, and is still fairly recent.
- Flash the version of TWRP using your method of choice. For fastboot users, connect your device to your computer in Fastboot mode and type fastboot flash recovery twrp-3.2.1-1-<yourdevice>.img. When using any of the flashing apps, browse to the correct TWRP.img file and flash it.
- Reboot your device. You'll now be able to access the working version of TWRP
- Do not update your TWRP version until it has been confirmed that this issue has been resolved.
Thanks to Peter Aarnoutse for reporting this issue.
Icon credit: Twitter
Heb je een bron voor mij?Crusher77 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:46:
Let op: problemen met nieuwste TWRP versies!
[...]
Staat als melding in de Oxygen Updater App.
Kan er verder weinig over vinden helaas.
Ik ben een volledige noob op het vlak van rooten en custom ROMs. Het begint evenwel meer en meer mijn aandacht te trekken.
Waarom ga je rooten en installeer je custom ROMs?
Ik draai de nieuwste TWRP, 3.2.3-0 en heb nergens last van met de OP6.
Draai standaard rom met Flash kernel en Magisk.
Ik heb met TWRP 3.2.3-0 het probleem dat mijn telefoon telkens in TWRP boot en niet naar Oxygen wil booten.Step-han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:27:
[...]
Ik draai de nieuwste TWRP, 3.2.3-0 en heb nergens last van met de OP6.
Draai standaard rom met Flash kernel en Magisk.
Draai nu weer op 3.2.2-0 en geen problemen.
Waarom zou jij dat willen doen?roynolf schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:25:
Ik ben een volledige noob op het vlak van rooten en custom ROMs. Het begint evenwel meer en meer mijn aandacht te trekken.
Wat lijken jou de voordelen?
Voor mij is het gewoon het klooien met de telefoon, sommige roms hebben handige features die niet in de OOS roms zitten. Vaak zijn custom roms meer te tweaken dan de standaard rom. Ze zijn vaak minder groot, je hebt minder bloatware. Sommige mensen ervaren ook dat het systeem soepeler is en ze langer met de accu doen. Etc Etc.
Rooten doe ik om in de standaard OOS rom makkelijk systeem apps te kunnen verwijderen, een adblocker die geen gebruik maakt van DNS, etc.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik krijg mijn telefoon niet geroot op de Pie openbeta. Ik flash alsvolgt: 1. Open beta zip, 2. twrp. dan reboot naar recovery en Magisk 17.1.
Maar mijn telefoon blijft dan rebooten naar Recovery.
Wat doe ik verkeerd?
Wat doe ik verkeerd?
Welke twrp versie?Solictice schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:57:
Ik krijg mijn telefoon niet geroot op de Pie openbeta. Ik flash alsvolgt: 1. Open beta zip, 2. twrp. dan reboot naar recovery en Magisk 17.1.
Wat doe ik verkeerd?
Ik had hetzelfde met twrp 3.2.3-0, dus zit daarom weer op 3.2.2-0
Gebruik de TWRP van blu_spark: https://forum.xda-develop...oject/?id=27466#downloadsSolictice schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:57:
Wat doe ik verkeerd?
Wat ik je zou aanraden;
- Flash TWRP van blu_spark
- Reboot recovery
- Flash openbeta
- Flash TWRP
- Reboot telefoon naar Android
- Na installatie rebooten naar TWRP
- Flash Magisk
- Reboot
- Klaar
Laatste vraag, zijn er al roms die dmv ota's up te daten zijn?
[ Voor 109% gewijzigd door AOC op 29-12-2018 18:12 ]
Ga ik vandeweek doen. Welke handleiding heb jij gebruikt? En werkt bij jou het spul zoals bankieren apps e.d. nog?mkools24 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:25:
Net gedirty flashed naar Pie en Magisk 17.1 so far so good
[ Voor 38% gewijzigd door PeacekeeperNL op 29-09-2018 19:41 ]
Mijn reviews al gezien?
Geen. Ik heb de Full OTA gedownload, Magisk 17.1 en de laatste TWRP (alles officiele sites).PeacekeeperNL schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:40:
[...]
Ga ik vandeweek doen. Welke handleiding heb jij gebruikt? En werkt bij jou het spul zoals bankieren apps e.d. nog?
- Recovery mode geboot, Full OTA en TWRP Installer achter elkaar geflashed.
- Eerst terug opnieuw herstart naar recovery (om te kijken of die terug goed is geinstalleerd).
- Dan Magisk 17.1 zip geflashed.
- Reboot system en alles was ok, kostte me iets van 10 minuten
Bankieren (hide root) werkt allemaal maar ik moet voor mijn apps (KBC) wel Magisk Manager zelf hiden (en de bank apps binnen Magisk uiteraard).
Met Systemless Xposed werkt het nog steeds niet dan kun je geen Safetynet bypassen, dus om dan te bankieren moet je die uit -en aanvinken en steeds rebooten.
Edit: btw ik ga ervan uit dat je al unlocked bootloader en TWRP hebt anders is de procedure iets anders.
[ Voor 5% gewijzigd door mkools24 op 29-09-2018 20:07 ]
Thanks. Bootloader had ik direct unlocked toen ik mijn OP6 had ontvangen, om zo de wipe te voorkomen. Wil graag mijn gegevens bewarenmkools24 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:06:
[...]
Geen. Ik heb de Full OTA gedownload, Magisk 17.1 en de laatste TWRP (alles officiele sites).
- Recovery mode geboot, Full OTA en TWRP Installer achter elkaar geflashed.
- Eerst terug opnieuw herstart naar recovery (om te kijken of die terug goed is geinstalleerd).
- Dan Magisk 17.1 zip geflashed.
- Reboot system en alles was ok, kostte me iets van 10 minuten![]()
Bankieren (hide root) werkt allemaal maar ik moet voor mijn apps (KBC) wel Magisk Manager zelf hiden (en de bank apps binnen Magisk uiteraard).
Met Systemless Xposed werkt het nog steeds niet dan kun je geen Safetynet bypassen, dus om dan te bankieren moet je die uit -en aanvinken en steeds rebooten.
Edit: btw ik ga ervan uit dat je al unlocked bootloader en TWRP hebt anders is de procedure iets anders.
Mijn reviews al gezien?
Dat was ook mijn eerste stap toen ik hem kreegPeacekeeperNL schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:10:
[...]
Thanks. Bootloader had ik direct unlocked toen ik mijn OP6 had ontvangen, om zo de wipe te voorkomen. Wil graag mijn gegevens bewarenWederom, bedankt! Ik ga maandag eens prutsen
Succes ermee
Hier inmiddels ook geroot. Vond het spannender dan het daadwerkelijk was eigenlijk haha.
Mijn reviews al gezien?
Van het weekend mij OnePlus 6 geupgrade naar OxygenOS 9.0.4 vanuit de TWRP recovery.
Daarna gelijk TWRP installer geflashed en herstart naar de TWRP recovery.
Nieuwe Magisk 18.1 geïnstalleerd en dat ging ook zonder problemen.
Toen herstart naar OOS en toen ging het toestel automatisch herstarten bij het aanmeld scherm.
Ik draai TWRP 3.2.3-x Blu_spark V9.86
Het volgende geprobeerd:
- Cache gewist
- Magisk opnieuw gedownload en opnieuw geflashed
- Magisk Uninstaller geprobeerd
Krijg het toestel alleen stabiel als ik Magisk V17.1 installeer, dan start het toestel gewoon door.
Kan nu alleen Magisk Manager niet gebruiken omdat deze aangeeft: Unsupported Magisk Version.
Bij het downloaden van een oudere Magisk Manager versie kan ik wel inloggen maar dan geeft hij aan dat ik Magisk versie 18.1 heb geïnstalleerd.
Iemand nog een goede tip, zonder toestel compleet te hoeven resetten etc...
Daarna gelijk TWRP installer geflashed en herstart naar de TWRP recovery.
Nieuwe Magisk 18.1 geïnstalleerd en dat ging ook zonder problemen.
Toen herstart naar OOS en toen ging het toestel automatisch herstarten bij het aanmeld scherm.
Ik draai TWRP 3.2.3-x Blu_spark V9.86
Het volgende geprobeerd:
- Cache gewist
- Magisk opnieuw gedownload en opnieuw geflashed
- Magisk Uninstaller geprobeerd
Krijg het toestel alleen stabiel als ik Magisk V17.1 installeer, dan start het toestel gewoon door.
Kan nu alleen Magisk Manager niet gebruiken omdat deze aangeeft: Unsupported Magisk Version.
Bij het downloaden van een oudere Magisk Manager versie kan ik wel inloggen maar dan geeft hij aan dat ik Magisk versie 18.1 heb geïnstalleerd.
Iemand nog een goede tip, zonder toestel compleet te hoeven resetten etc...

[ Voor 2% gewijzigd door Totaalgeflipt op 19-02-2019 17:07 . Reden: Toevoeging ]
Komt omdat zowel de laatste oos voor de 6 als de 6t niet compatibel is op dit moment met de laatste magisk. Of ja, het ligt aan magisk natuurlijk, omdat die zich moet aanpassen.
Als ik in jou positie zat, zou ik toch gaan voor een complete reset, hoe vervelend het ook is..
Als ik in jou positie zat, zou ik toch gaan voor een complete reset, hoe vervelend het ook is..
Eigenwijs soms, maar net nogmaals het hele proces doorlopen met een extra keer herstarten en nu werkt alles weer naar behoren met de nieuwste versie van zowel Magisk als Magisk Managerbanananas schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:09:
Komt omdat zowel de laatste oos voor de 6 als de 6t niet compatibel is op dit moment met de laatste magisk. Of ja, het ligt aan magisk natuurlijk, omdat die zich moet aanpassen.

Haha! Mooi mooi.. Fijn dat het werkt voor je!Totaalgeflipt schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:10:
[...]
Eigenwijs soms, maar net nogmaals het hele proces doorlopen met een extra keer herstarten en nu werkt alles weer naar behoren met de nieuwste versie van zowel Magisk als Magisk Manager![]()
Ik wacht nog even met updaten van mijn 6t tot alles zeker stabiel is met magisk.
Ik wacht standaard ook een week of 2 om te kijken of TWRP / Magisk compatible zijn met de laatste update. Scheelt je (vaak) een hoofdpijn
Waar kan ik dat vinden?bitshady schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:39:
Ik wacht standaard ook een week of 2 om te kijken of TWRP / Magisk compatible zijn met de laatste update. Scheelt je (vaak) een hoofdpijn
Ik volg de main topics, daar wordt snel genoeg in geklaagd als er iets mis is.
Blu_spark Kernel/TWRP topic
Magisk General Support / Discussion
[DEV] Magisk Canary Channel - Bleeding Edge Builds
deze houd ik meestal een paar weken in de gaten na release van een nieuwe OOS update.
[ Voor 6% gewijzigd door bitpixl op 22-02-2019 09:28 ]
Voor de zekerheid hier maar even een post, omdat het flashen van m'n OP6 de afgelopen keren verkeerd is gegaan, waardoor ik de laatste keer zelfs een soft brick heb gehad. Ik weet niet hoe het precies komt, maar ik weet in ieder geval dat 't flashen van de OP6 ingewikkelder is dan de OP3(t). Vaak lees ik instructies over tot 3x OOS flashen en twrp na het flashen nog geen keer flashen. Dit zorgt ervoor dat ik de weg een beetje kwijt bent.
Wat heb ik: geroot OOS 9.0.2 met NoLimits 4.1 Magisk rom. Blu_spark twrp.
Ik wil naar Omnirom treskmod.
Heeft iemand een duidelijke instructie hoe dit aan te pakken, zonder root te verliezen en een brick te krijgen.
Wat heb ik: geroot OOS 9.0.2 met NoLimits 4.1 Magisk rom. Blu_spark twrp.
Ik wil naar Omnirom treskmod.
Heeft iemand een duidelijke instructie hoe dit aan te pakken, zonder root te verliezen en een brick te krijgen.
Hoi,
Nu de software ontwikkeling van Oneplus een beetje stil begint te staan voor de Oneplus 6 begint het te kriebelen om de telefoon te gaan rooten. Dit om enkele functies zoas Viper, adblock, stereo mod en dergelijke te te voegen.
Zover ik heb gelezen kun je het beste dus gewoon TWRP er op gooien en tegenwoordig Magisk gaan gebruiken. Via Magisk kan je zoals ik begrijp Xposed installeren waarna ik allerlei dingen kan gaan installeren. Klopt het dat dit te beste manier is om door alle veiligheidschecks heen te komen?
Het enige struikelpunt voor mij is momenteel dat ik dan nog steeds mijn telefoon zal moeten resetten
Nu de software ontwikkeling van Oneplus een beetje stil begint te staan voor de Oneplus 6 begint het te kriebelen om de telefoon te gaan rooten. Dit om enkele functies zoas Viper, adblock, stereo mod en dergelijke te te voegen.
Zover ik heb gelezen kun je het beste dus gewoon TWRP er op gooien en tegenwoordig Magisk gaan gebruiken. Via Magisk kan je zoals ik begrijp Xposed installeren waarna ik allerlei dingen kan gaan installeren. Klopt het dat dit te beste manier is om door alle veiligheidschecks heen te komen?
Het enige struikelpunt voor mij is momenteel dat ik dan nog steeds mijn telefoon zal moeten resetten
Hoi
Hi all,
Ik heb net eindelijk 9.0.5 geïnstalleerd en vervolgens opnieuw Blu Spark geïnstalleerd. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan, want als ik reboot naar system doe, kom ik in een Blu Spark welke niet om mijn systeemwachtwoord vraagt.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen, bij voorkeur zonder de data partitie te moeten wipen? Wellicht @Anonymoussaurus ?
Alvast bedankt!
Ik heb net eindelijk 9.0.5 geïnstalleerd en vervolgens opnieuw Blu Spark geïnstalleerd. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan, want als ik reboot naar system doe, kom ik in een Blu Spark welke niet om mijn systeemwachtwoord vraagt.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen, bij voorkeur zonder de data partitie te moeten wipen? Wellicht @Anonymoussaurus ?
Alvast bedankt!
Mijn reviews al gezien?
Ja, TWRP 3.3.0 is tijdje geleden uitgekomen die dit fixt. Die moet je even flashen en meteen daarna Magisk flashen (als je dat hebt).PeacekeeperNL schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:38:
Hi all,
Alvast bedankt!
https://eu.dl.twrp.me/enc....3.0-0-enchilada.img.html
Ik heb TWRP 3.3.0 dus al geflasht met de meest recente versie van Blu Spark, maar om wat voor reden dan ook blijft ie, als ik naar system wil starten, naar 3.2.nogwat booten met gecrypt system.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:51:
[...]
Ja, TWRP 3.3.0 is tijdje geleden uitgekomen die dit fixt. Doe moet je even flashen en meteen daarna Magisk flashen (als je dat hebt).
https://eu.dl.twrp.me/enc....3.0-0-enchilada.img.html
Ik zal het flashen van 3.3.0 nog een keer proberen in ieder geval, en als dat niet werkt even met de 3.3.0 van jouw link. Thanks voor de hulp dusver!
Mijn reviews al gezien?
@Anonymoussaurus
Helaas, ook met die van je link werkt het niet. Zodra ik naar recovery boot, vraagt ie niet om het toestelwachtwoord, en is alles nog gecrypt. Nog ideeën?
Edit: Booten naar slot B lijkt het toestel in ieder geval te starten, kan ik in ieder geval nog de belangrijkste dingen back-uppen.
Helaas, ook met die van je link werkt het niet. Zodra ik naar recovery boot, vraagt ie niet om het toestelwachtwoord, en is alles nog gecrypt. Nog ideeën?
Edit: Booten naar slot B lijkt het toestel in ieder geval te starten, kan ik in ieder geval nog de belangrijkste dingen back-uppen.
[ Voor 28% gewijzigd door PeacekeeperNL op 26-04-2019 15:12 ]
Mijn reviews al gezien?
En wat als je nou eerst in je systeem boot om vervolgens je PIN-code te verwijderen? Werkt het dan wel?PeacekeeperNL schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:07:
@Anonymoussaurus
Ga ik morgen even uitproberen. Voor nu draait het toestel in ieder geval, ongeroot. Morgen heb ik weer een volle dag de tijd om het te fixen haha.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:22:
[...]
En wat als je nou eerst in je systeem boot om vervolgens je PIN-code te verwijderen? Werkt het dan wel?
Dusver bedankt! Wordt gewaardeerd
Mijn reviews al gezien?
Probleem zit hem blijkbaar in mijn Slot A image. Slot B werkt zonder problemen en heb ik kunnen rooten. Slot A zal dan met de volgende update worden bijgewerkt vermoed ik. Ik draai nu iig weer officiële TWRP in plaats van de Blu_Spark.
Thanks!
Thanks!
Mijn reviews al gezien?
Vandaag dan maar eindelijk OOS 9.0.6 geïnstalleerd. Hier liep ik tegen aardig wat problemen aan, maar dit werd veroorzaakt door Magisk 19.3. Het leverde een bootloop op. Ik heb dit nu opgelost met de volgende stappen:
- Volledige OTA zip gedownload, evenals de zip en img voor TWRP-3.3.1-0 van de officiële TWRP site.
- Fastboot naar TWRP en dan de zip files overzetten naar een folder op de OP6.
- OTA zip flashen met TWRP, daarna TWRP zip flashen.
- Reboot naar TWRP recovery en dan een andere versie van Magisk, in mijn geval Magisk-v18.1.zip, geflasht. Deze had ik nog op mijn telefoon staan.
Toestel deed het hierna weer normaal, en alle data is behouden. TWRP moet ik wel nog updaten, maar 19.3 skip ik denk ik.
edit: root werkte alsnog niet helaas... en wat ik ook doe, welke versie van Magisk ik momenteel ook installeer... het toestel schakelt vervolgens uit nadat het in system is gestart... knap irritant helaas...
- Volledige OTA zip gedownload, evenals de zip en img voor TWRP-3.3.1-0 van de officiële TWRP site.
- Fastboot naar TWRP en dan de zip files overzetten naar een folder op de OP6.
- OTA zip flashen met TWRP, daarna TWRP zip flashen.
- Reboot naar TWRP recovery en dan een andere versie van Magisk, in mijn geval Magisk-v18.1.zip, geflasht. Deze had ik nog op mijn telefoon staan.
Toestel deed het hierna weer normaal, en alle data is behouden. TWRP moet ik wel nog updaten, maar 19.3 skip ik denk ik.

edit: root werkte alsnog niet helaas... en wat ik ook doe, welke versie van Magisk ik momenteel ook installeer... het toestel schakelt vervolgens uit nadat het in system is gestart... knap irritant helaas...
[ Voor 13% gewijzigd door PeacekeeperNL op 11-06-2019 14:36 ]
Mijn reviews al gezien?
Hier geen problemen met 19.3 hoor. Ik gebruik wel twrp 3.2.3-x blue spark v 9.91 op6.
Hier ook geen problemen.
Ik heb de volgende zaken gebruikt:
- OnePlus6Oxygen_22_OTA_031_all_1905281326_9562bbe097.zip
- twrp-3.3.1-x_blu_spark_v9.101_op6.img
- twrp-3.3.1-x_blu_spark_v9.101_op6.zip
- magisk-v19.3.zip
Ik heb de volgende zaken gebruikt:
- OnePlus6Oxygen_22_OTA_031_all_1905281326_9562bbe097.zip
- twrp-3.3.1-x_blu_spark_v9.101_op6.img
- twrp-3.3.1-x_blu_spark_v9.101_op6.zip
- magisk-v19.3.zip
Ik zal de Blu Spark eens gaan proberen. Geen idee waar het mis gaat. Zodra ik Magisk flash start het toestel op, en direct na het opstarten schakelt het uit en gaat het in een speciale recovery modus waarin ik eerst het wachtwoord invoer, dan voor Engels kies, en dan kan kiezen of het toestel wordt gewiped etc.
Mijn reviews al gezien?
Heeft iemand succes gehad met het installeren van LineageOs op de OP6? Ik zie zojuist pas dit topic en had een aantal dagen geleden zelf een topic gemaakt met een vraag.
[OP6] LineageOS flashen mislukt
[OP6] LineageOS flashen mislukt
Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.StefanJanssen schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:43:
Hallo iedereen,
Ik ben nu ruim een week meerdere uren per dag bezig geweest met het flashen van LineageOS op mijn OnePlus 6. Nu heb ik nooit veel problemen met het flashen van custom roms maar de A/B partities zijn nieuw voor mij en ik snap niet goed meer wat ik moet doen om het te laten werken. Ondanks dat ik vele verschillende manieren geprobeerd heb eindigt het elke keer op een zwart scherm met een blauwe led. Waarna ik het met de MSM Download tool weer terugdraai naar fabrieksinstellingen.
Hopelijk kunnen jullie mij nog ideeën geven waarmee het mij wel zou kunnen lukken.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Natuurlijk heb ik de officiële stappen al meerdere keren geprobeerd: https://wiki.lineageos.org/devices/enchilada/install
Ook heb ik meerdere reddit threads gevonden waarbij mensen wat tips geven als eerst updaten, boatloader unlocken voor (of juist na) de update, dit alles heeft niet zoveel effect buiten dat ik een nieuwere versie van TWRP kan gebruiken.
Mocht er nog informatie ontbreken moet je het maar zeggen
Alvast bedankt.
*knip*. Vragen om diensten op het forum is niet toegestaan, gebruik daarvoor de V&A.
[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 13-08-2019 09:10 ]
Zojuist zonder problemen OoS 9.0.9 geïnstalleerd met als recovery TWRP 3.2.3-x / Blu-Spark V9.91.
Maar zodra ik Magisk 19.3 wil flashen lukt dat zonder problemen, maar als ik ga booten dan zegt mijn OP6 wordt opnieuw opgestart.
Zojuist ook al even Magisk 19.4(beta) geprobeerd maar ook dan hetzelfde.
Zonder installatie van Magisk werkt de telefoon zonder problemen.
Iemand nog een idee?
Maar zodra ik Magisk 19.3 wil flashen lukt dat zonder problemen, maar als ik ga booten dan zegt mijn OP6 wordt opnieuw opgestart.
Zojuist ook al even Magisk 19.4(beta) geprobeerd maar ook dan hetzelfde.
Zonder installatie van Magisk werkt de telefoon zonder problemen.
Iemand nog een idee?
Crosspost vanuit 't OP6-ervaringen topic, inmiddels ben ik weer online door de Unbricktool die AnonymousWP op z'n site verzameld heeft.
Hele dag mee bezig geweest, en nog steeds kom ik er niet helemaal doorheen. Bij flashen van de laatste Magisk.zip (20.4) gaat 't fout en loopt de opstart vast bij de "unlocked warning" Ik kan met de fysieke knoppen wel weer terug in de recovery komen, maar moet ik de rom weer opnieuw flashen.
Vanuit de Magisk Manager app kom ik ook niet verder, de magisk_patched.img geeft ook geen oplossing, dan blijf ik ook bij de "unlocked warning" hangen.
Ik kom er niet meer uit. Kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Of me verwijzen naar een site waar 't duidelijk uitgelegd staat? Ik heb echt jarenlang geflasht en gepatcht, maar ik merk dat ik er 'n beetje uit ben.
Hele dag mee bezig geweest, en nog steeds kom ik er niet helemaal doorheen. Bij flashen van de laatste Magisk.zip (20.4) gaat 't fout en loopt de opstart vast bij de "unlocked warning" Ik kan met de fysieke knoppen wel weer terug in de recovery komen, maar moet ik de rom weer opnieuw flashen.
Vanuit de Magisk Manager app kom ik ook niet verder, de magisk_patched.img geeft ook geen oplossing, dan blijf ik ook bij de "unlocked warning" hangen.
Ik kom er niet meer uit. Kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Of me verwijzen naar een site waar 't duidelijk uitgelegd staat? Ik heb echt jarenlang geflasht en gepatcht, maar ik merk dat ik er 'n beetje uit ben.
Iemand al ervaringen/plannen met LineageOS 19? 
https://download.lineageos.org/enchilada
nieuws: LineageOS 19 op basis van Android 12 komt uit
https://download.lineageos.org/enchilada
nieuws: LineageOS 19 op basis van Android 12 komt uit
Ja, draait nu een paar uur. Vooralsnog zonder issues
Was een upgrade van 18.1 naar 19 zonder verlies van data
Was een upgrade van 18.1 naar 19 zonder verlies van data
Heb de stap ook gemaakt, was wel ff een hele bevalling. Op de een of andere manier wou gapps niet mee installeren.
lineage-19.1-20220621-nightly-enchilada-signed.zip
NikGapps-omni-arm64-12.1-20220421-signed.zip
Bovenstaande combinatie ging goed, kreeg gelijk een google setup wizard voor de apps etc.
Moest daarna nog aan de slag met Magisk om Google Pay aan de praat te krijgen.
Telefoon voelt nu veel sneller aan! Trebuchet launcher is ook prima.
Bovenstaande combinatie ging goed, kreeg gelijk een google setup wizard voor de apps etc.
Moest daarna nog aan de slag met Magisk om Google Pay aan de praat te krijgen.
Telefoon voelt nu veel sneller aan! Trebuchet launcher is ook prima.
Whatever.
Na en een paar keer rebooten na de flash en nu een dag spelen en apps installeren merk ik ook dat Android 12 lekkerder werkt op mijn OnePlus6 dan 11.
Weet iemand of het mogelijk is om de 'root' (als die er al is) te verbergen zodat ik met NFC kan betalen? Dat werk nu niet omdat er een zogenaamde root is gevonden.
Weet iemand of het mogelijk is om de 'root' (als die er al is) te verbergen zodat ik met NFC kan betalen? Dat werk nu niet omdat er een zogenaamde root is gevonden.
@Bart© Top, hier draait LO prima tot nu toe. Heb wel via magisk Google Pay aan de praat gekregen.
Via de volgende modules: MagiskHide Props Config en Universal Safetynet Fix
SafetyNet Test resultaat:
Via de volgende modules: MagiskHide Props Config en Universal Safetynet Fix
SafetyNet Test resultaat:
/f/image/MBN6tA7w6XNJfPkejANkxbur.png?f=fotoalbum_medium)
Whatever.
Hoi, mijn oneplus 6 heeft sinds de update naar OoS 11.1 flinke problemen. Zo werkt de camera niet meer en de flashlight ook niet want daar staat bij "camera in gebruik". Nu kan ik dat tijdelijk oplossen door wat handelingen uit te voeren in safe mode maar het komt steeds weer terug en ben er wel klaar mee. Maar om al een lang verhaal niet nog langer te maken wil ik nu mijn telefoon voorzien van een custom rom. Heeft er iemand een link naar een duidelijke handleiding? Ik heb minimale ervaring van een paar jaar terug toen ik ongeveer hetzelfde bij mijn oneplus one heb gedaan, maar het is echt minimaal.
Als je de handleiding volgt zou het moeten lukken. Staat goed beschreven, goede backup maken van te voren.
Whatever.
Bedoel je dan deze handleiding?Harmen schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:54:
Als je de handleiding volgt zou het moeten lukken. Staat goed beschreven, goede backup maken van te voren.
https://wiki.lineageos.org/devices/enchilada/install
@Scavy klopt, vond hem duidelijk. Gebruik gewoon de standaard los recovery ipv TWRP.
De volgende combinatie ging goed kwa werking:
Achteraf zou je nog wel Magisk moeten installeren mocht je Google Pay willen gebruiken. Voor de rest heb ik eigenlijk weinig klachten. Ohwja, simkaart kan je niet meer uitschakelen, schakel nu van Gsm naar Lte als hij uit moet.
De volgende combinatie ging goed kwa werking:
Achteraf zou je nog wel Magisk moeten installeren mocht je Google Pay willen gebruiken. Voor de rest heb ik eigenlijk weinig klachten. Ohwja, simkaart kan je niet meer uitschakelen, schakel nu van Gsm naar Lte als hij uit moet.
Whatever.
Weet iemand hier hoe ik het gele driehoekje in apparaat beheer oplos? Mijn telefoon wordt nu niet herkend als fastboot device. De prompt adb devices en adb reboot loader werkten wel.
Hulp zou heel erg gewaardeerd worden.
EDIT:
gele driehoekje is verdwenen maar fastboot devices geeft nog steeds geen resultaat, adb devices en adb reboot loader werken zoals het hoort.
Hulp zou heel erg gewaardeerd worden.
EDIT:
gele driehoekje is verdwenen maar fastboot devices geeft nog steeds geen resultaat, adb devices en adb reboot loader werken zoals het hoort.
[ Voor 25% gewijzigd door Scavy op 21-07-2022 13:23 ]
Pagina: 1