Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanJanssen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-07 00:37
Hallo iedereen,
Ik ben nu ruim een week meerdere uren per dag bezig geweest met het flashen van LineageOS op mijn OnePlus 6. Nu heb ik nooit veel problemen met het flashen van custom roms maar de A/B partities zijn nieuw voor mij en ik snap niet goed meer wat ik moet doen om het te laten werken. Ondanks dat ik vele verschillende manieren geprobeerd heb eindigt het elke keer op een zwart scherm met een blauwe led. Waarna ik het met de MSM Download tool weer terugdraai naar fabrieksinstellingen.
Hopelijk kunnen jullie mij nog ideeën geven waarmee het mij wel zou kunnen lukken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Natuurlijk heb ik de officiële stappen al meerdere keren geprobeerd: https://wiki.lineageos.org/devices/enchilada/install

Ook heb ik meerdere reddit threads gevonden waarbij mensen wat tips geven als eerst updaten, boatloader unlocken voor (of juist na) de update, dit alles heeft niet zoveel effect buiten dat ik een nieuwere versie van TWRP kan gebruiken.

Mocht er nog informatie ontbreken moet je het maar zeggen :)
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@StefanJanssen bij welke stap gaat het precies niet goed en kan je de stappen die je doet verifiëren?

Dus:
  1. Bootloader unlocken -> Gelukt?
  2. Installeren TWRP door middel van deze guide -> Gelukt?
  3. Installeren LineageOS in TWRP
  4. Installeren Gapps in TWRP-> Boot dit?

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 13-08-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanJanssen
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:13:
@StefanJanssen bij welke stap gaat het precies niet goed en kan je de stappen die je doet verifiëren?

Dus:
  1. Bootloader unlocken -> Gelukt?
  2. Installeren TWRP door middel van deze guide -> Gelukt?
  3. Installeren LineageOS in TWRP
  4. Installeren Gapps in TWRP-> Boot dit?
Bootloader unlocken is gelukt
Op A/B devices heb je geen recovery partitie (dit zit in de slots ingebouwd zover ik begrijp), TWRP installeren wordt afgeraden volgens vele posts op XDA, Ik kan hem wel booten naar TWRP

Daarna gaat het fout, als ik LineageOS ga flashen lijkt het goed te gaan maar het boot naar een zwart scherm met wit of lichtblauw LED.

Ik heb eerst geprobeerd LineageOS met MicroG te flashen maar toen dat mislukte ben ik overgestapt op alleen LineageOS zonder Google services. Beide is nog niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

StefanJanssen schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:00:
Bootloader unlocken is gelukt
Op A/B devices heb je geen recovery partitie (dit zit in de slots ingebouwd zover ik begrijp), TWRP installeren wordt afgeraden volgens vele posts op XDA, Ik kan hem wel booten naar TWRP
Dat verklaard inderdaad het installeren vs. booten. Ik ben inmiddels iets verder in je apparaat gedoken en ik zie dat het wordt aangeraden om de laatste OOS versie 2x te installeren, voordat je LineageOS installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanJanssen
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

Dat verklaard inderdaad het installeren vs. booten. Ik ben inmiddels iets verder in je apparaat gedoken en ik zie dat het wordt aangeraden om de laatste OOS versie 2x te installeren, voordat je LineageOS installeert.
Dit ben ik ook een aantal keer tegengekomen, maar ik zie niet in hoe ik OOS 2x kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

StefanJanssen schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:22:
Dit ben ik ook een aantal keer tegengekomen, maar ik zie niet in hoe ik OOS 2x kan installeren?
Ik ben (helaas) ook niet bekend met A/B partities, maar kan je in TWRP niet kiezen voor het installeren van de software op een bepaalde partitie?

Mocht dan niet kunnen, zou je natuurlijk gewoon domweg 2x OOS kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanJanssen
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Ik ben (helaas) ook niet bekend met A/B partities, maar kan je in TWRP niet kiezen voor het installeren van de software op een bepaalde partitie?

Mocht dan niet kunnen, zou je natuurlijk gewoon domweg 2x OOS kunnen flashen.
Volgens mij installeert het altijd op de inactieve slot, maar ik ga hier inderdaad wat verder induiken. Hopelijk kan iemand anders mij hierin helpen zodat ik niet weer dagen bezig ben met het resetten van de telefoon.
Pagina: 1