• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:07
SanderBos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

CC: @Tuktop

Ik heb daar eerder al eens iets over getypt (laatste paragraaf van die reactie), dat je dat eventueel met een adb commando het kan veranderen dat die toestemming stap niet nodig is.

Dat is wel anders dan dat hij ze niet zou kunnen opslaan.
Misschien ja, maar het zou ook dezelfde oorzaak kunnen hebben, vandaar dat ik het even benoemde. Bijv. een (per ongeluk) uitgeschakelde permissie.

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Reinier schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:27:
Erg vervelende update. Die rode 1 is irritant. Verder is de lettergrootte hier en daar te groot of juist te klein.
Ja die rode 1 is wel wat irritant :P Dat is zeker niet aan te passen?

En ik snap ook niet waarom het toetsenbord op het lockscreen zo ver omhoog staat?

Edit: WTH Whatsapp is alle koppelingen met de bestaande mappen (afbeeldingen etc) kwijt. Ik moet alle afbeeldingen opnieuw downloaden en die worden in een nieuwe map met dezelfde naam gezet. Iemand anders hier ook last van gehad? En weet hoe het is op te lossen?

[Voor 25% gewijzigd door Pendaco op 08-10-2021 14:36]

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:39

westergas

rikkie_pc

Hoppa! Mijn telefoontje is ook geupdate naar Android 11. Wel netjes hoor van een telefoon van 3.5 jaar oud. Nog nooit een factory reset gehad, still going strong! d:)b

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Koos Ofzo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-12 14:26
Pendaco schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

Ja die rode 1 is wel wat irritant :P Dat is zeker niet aan te passen?

En ik snap ook niet waarom het toetsenbord op het lockscreen zo ver omhoog staat?

Edit: WTH Whatsapp is alle koppelingen met de bestaande mappen (afbeeldingen etc) kwijt. Ik moet alle afbeeldingen opnieuw downloaden en die worden in een nieuwe map met dezelfde naam gezet. Iemand anders hier ook last van gehad? En weet hoe het is op te lossen?
  • Rode 1 kan je niet wijzigen zover ik kan terugvinden. Helaas.
  • Toetsenbord op lockscreen zo hoog was ook even wennen.
  • Nu je het zegt, mijn WhatsApp heeft ook een nieuwe folder gemaakt na update met exact dezelfde naam. Weird. Probeert gelukkig niet opnieuw te downloaden, nieuwe afbeeldingen komen in nieuwe map

[Voor 39% gewijzigd door Koos Ofzo op 11-10-2021 12:18. Reden: Quote bovenaan ipv onderaan]

• Pendaco
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Koos Ofzo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:54:
[...]
  • Nu je het zegt, mijn WhatsApp heeft ook een nieuwe folder gemaakt na update met exact dezelfde naam. Weird. Probeert gelukkig niet opnieuw te downloaden, nieuwe afbeeldingen komen in nieuwe map
Ja, na wat zoekwerk ben ik erachter dat het te maken heeft met de default bestandlocaties/mappen van apps. Die staan in Android 11 nu onder /Android en niet meer een niveau hoger.

Ik heb nog niet geprobeerd om de bestanden naar de nieuwe map te verslepen, en ik weet ook niet wat het precies doet met de (automatische) back-ups van Whatsapp. Ik hoop dat daar alle media wel gewoon in blijft staan..

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:32
Pendaco schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Ja, na wat zoekwerk ben ik erachter dat het te maken heeft met de default bestandlocaties/mappen van apps. Die staan in Android 11 nu onder /Android en niet meer een niveau hoger.

Ik heb nog niet geprobeerd om de bestanden naar de nieuwe map te verslepen, en ik weet ook niet wat het precies doet met de (automatische) back-ups van Whatsapp. Ik hoop dat daar alle media wel gewoon in blijft staan..
In het 6T forum is daar net ook wat over voorbij gekomen, misschien heb je daar nog wat aan, Die zunrob heeft uiteindelijk zelf bestanden gekopieerd.
(Bij mijzelf staat inderdaad alles in de nieuwe locatie, maar ik heb daar zelf niks aan hoeven te doen, als het goed gaat doet WhatsApp het blijkbaar helemaal zelf)

• Pendaco
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

SanderBos schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

In het 6T forum is daar net ook wat over voorbij gekomen, misschien heb je daar nog wat aan, Die zunrob heeft uiteindelijk zelf bestanden gekopieerd.
(Bij mijzelf staat inderdaad alles in de nieuwe locatie, maar ik heb daar zelf niks aan hoeven te doen, als het goed gaat doet WhatsApp het blijkbaar helemaal zelf)
Thanks! Hmm, toch ook maar eens doen dan, want zo te zien zijn de back-ups dan ook ge-reset.. Wel raar dan dat het niet automatisch is gebeurd. Ik heb verder ook geen rare settings of dingen draaien.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• marinos88
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 04-12 19:49
Mijn OP6 wordt steeds trager en zou hem graag een een schone installatie geven. Wat is hier de beste werkwijze? Wissen en instellen als nieuw en google zelf je apps terug laten installeren? Of Kan dit makkelijker door lokaal een kopie op een pc te zetten om deze terug te zetten wanneer de reset gedaan is?
marinos88 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:35:
Mijn OP6 wordt steeds trager en zou hem graag een een schone installatie geven. Wat is hier de beste werkwijze? Wissen en instellen als nieuw en google zelf je apps terug laten installeren? Of Kan dit makkelijker door lokaal een kopie op een pc te zetten om deze terug te zetten wanneer de reset gedaan is?
Google Drive back-up maken en dan MSM tool gebruiken (zie gepinde berichten.)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:32
Nog eventjes afscheid nemen....
Nou goed ik blijf dit forum nog wel even volgen, ben nog wel benieuwd of er nog meer dan 1 update gaat komen.

Maar ik heb mijn OnePlus 6 vandaag verkocht.
Het is denk ik de fijnste telefoon die ik ooit heb gehad (ik heb hem bijna precies 3 jaar gehad), althans na het eerste half jaar vond ik het een hele fijne telefoon, toen ik GCam onder de knie had en ik eraan gewend was dat het update beleid achter liep op de concurrentie.

Toch verlaat ik OnePlus. Ik doe qua hardware eigenlijk geen upgrade maar een 'side-grade', want de hardware van de Galaxy A52s waar ik naar switch is heel vergelijkbaar met de OnePlus 6, alleen nu krijg ik weer vier jaar updates (en sneller updates) en zit er een nieuwe (en grotere) accu in.

Over die accu gesproken, daar zijn heel wat reacties in dit forum aan besteed, ik kan er nu als tip aan toevoegen dat je enorm moet uitkijken met de telefoon intensief gebruiken als de accu bijna op is.
Ik heb namelijk het vermoeden dat die accu van mijn OnePlus 6 is in 1 middag van 80% battery health naar 70% is gegaan, toen ik Golf Blitz speelde totdat de accu op was. :'(

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
Ik moet zeggen dat die battery health niet enorm betrouwbaar is. Mijne stond op 86%. Een keer telefoon volledig leeg laten lopen. Uitgeschakeld laten opladen. En toen was het opeens naar 89%.

Ik overweeg zelf tzt over te stappen naar een pixel 6 (pro). Of een meer gangbaar toestel. OnePlus heeft wat mij betreft geen meerwaarde meer.

[Voor 27% gewijzigd door twowheeler op 27-10-2021 15:22]

• lethalnl
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-11 08:11
Zit met een probleem m.b.t. het vervangen van de batterij van mijn Oneplus.

inmiddels bij 2 telefoon tokos geweest en krijg dan te horen dat geprobeerd is de batterij te vervangen maar dat deze niet lijkt te werken.

het lijkt erop dat er iets van een temperatuur sensor in hoort te zitten / zit en het vervangende exemplaar pikt hij dan niet en geeft -40 graden aan.

orginele batterij stoppen ze er dan weer terug in en meteen alles weer oké.

Loop een beetje hier en elders rond te zoeken maar kom er maar niet achter waar dat in kan zitten. er lijkt maar 1 part nummer te zijn voor de batterij namelijk.

de laatste toko zou even gaan uitzoeken waar het aan lag maar die geven aan dat de batterij die voor mij bestemd was wel werkte bij een andere telefoon toen ze die later die week installeerde en geen andere opties te weten.

Dus ik ben de weg een beetje kwijt hier |:(

• PlayBox
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11:55
lethalnl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:57:
Zit met een probleem m.b.t. het vervangen van de batterij van mijn Oneplus.

inmiddels bij 2 telefoon tokos geweest en krijg dan te horen dat geprobeerd is de batterij te vervangen maar dat deze niet lijkt te werken.

het lijkt erop dat er iets van een temperatuur sensor in hoort te zitten / zit en het vervangende exemplaar pikt hij dan niet en geeft -40 graden aan.

orginele batterij stoppen ze er dan weer terug in en meteen alles weer oké.

Loop een beetje hier en elders rond te zoeken maar kom er maar niet achter waar dat in kan zitten. er lijkt maar 1 part nummer te zijn voor de batterij namelijk.

de laatste toko zou even gaan uitzoeken waar het aan lag maar die geven aan dat de batterij die voor mij bestemd was wel werkte bij een andere telefoon toen ze die later die week installeerde en geen andere opties te weten.

Dus ik ben de weg een beetje kwijt hier |:(
Bij ThePhoneLab proberen?

• lethalnl
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-11 08:11
ziet er een beetje hetzelfde uit als waar ik het al geprobeerd heb, probeer er eerst achter te komen wat het probleem nou is/kan zijn voor ik weer 1+ uur verspil aan rijden/wachten op reparatie.

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15:06
lethalnl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:07:
[...]

ziet er een beetje hetzelfde uit als waar ik het al geprobeerd heb, probeer er eerst achter te komen wat het probleem nou is/kan zijn voor ik weer 1+ uur verspil aan rijden/wachten op reparatie.
ThePhoneLab is het bedrijf aangesloten bij OnePlus dat de reparaties in NL uitvoert. Die gebruiken dus 100% originele onderdelen. Ik zou 't sowieso daar laten doen, of op sturen naar OnePlus (dat laatste heb ik in februari gedaan, met een week weer terug)

• twowheeler
Iemand enig idee wanneer de 6 eigenlijk z'n laatste update gaat krijgen? Ben een beetje aan het rondkijken naar wat anders, maar vraag me af of ik dat nog een jaartje zou kunnen rekken.

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15:06
twowheeler schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:31:
Iemand enig idee wanneer de 6 eigenlijk z'n laatste update gaat krijgen? Ben een beetje aan het rondkijken naar wat anders, maar vraag me af of ik dat nog een jaartje zou kunnen rekken.
Denk dat update naar Android 11 de laatste grote update was. Overigens heb ik gisteren gebruik gemaakt van de OP9 Pro deal op mobiel.nl, dus ik ga dit topic helaas verlaten ;)

• twowheeler
Daiov97 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:42:
[...]

Denk dat update naar Android 11 de laatste grote update was. Overigens heb ik gisteren gebruik gemaakt van de OP9 Pro deal op mobiel.nl, dus ik ga dit topic helaas verlaten ;)
Oef, dat soort deals maken eventueel een vervanger kiezen niet makkelijker. Ik dacht zeker voor de pixel te gaan, maar zo'n op9 pro is wel interessant

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:07
Momenteel ben ik ook aan het kijken na een nieuw toestel inderdaad, ik vind de Oneplus6 echter nog snel genoeg over het algemeen. Helemaal in vergelijking met de nieuwste Nord aangezien die ongeveer even snel zijn. De Oneplus 9 is ook alweer een half jaar "oud" dus ik probeer het nog een aantal maanden te rekken.

Hoi

• twowheeler
twowheeler schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:31:
Heb hier nog geen bindend antwoord op kunnen vinden. Iemand een idee? Neem aan dat het gelijk ligt met de 6T

• Tuktop
Toch nog OxygenOS 11.1.2.2:
System
• Improved system stability and fixed known issues
• Updated Android security patch to 2021.11
Yep, heb hem net toegevoegd aan Oxygen Updater. :)

• twowheeler
Ik heb hem nog niet binnen, maar al merkbare fixes?

[Voor 29% gewijzigd door twowheeler op 03-12-2021 12:36]

• Theherm
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07:37
twowheeler schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:36:
Ik heb hem nog niet binnen, maar al merkbare fixes?
Heb je het ook via de Oxygen Updater app geprobeerd?

Wat mij betreft hoefde er niks gefixt te worden. Merk wel dat alles weer net wat vlotter gaat. Ben na 3 jaar nog steeds dik tevreden met de OP6!

• Tuktop
Theherm schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:48:
[...]

Heb je het ook via de Oxygen Updater app geprobeerd?

Wat mij betreft hoefde er niks gefixt te worden. Merk wel dat alles weer net wat vlotter gaat. Ben na 3 jaar nog steeds dik tevreden met de OP6!
Same! Was bijna overstag om een Pixel 6 te kopen, maar besloten het toch nog een jaar met de OP6 te doen. Er is eigenlijk bijna geen significante reden om te upgraden. Een aantal dingen die ik in m'n volgende telefoon wil: iets feller scherm, iets betere camera, draadloos laden.

• twowheeler
Tuktop schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:59:
[...]

Same! Was bijna overstag om een Pixel 6 te kopen, maar besloten het toch nog een jaar met de OP6 te doen. Er is eigenlijk bijna geen significante reden om te upgraden. Een aantal dingen die ik in m'n volgende telefoon wil: iets feller scherm, iets betere camera, draadloos laden.
Pixel 6 (pro?)staat bij mij absoluut nog op de lijst. Maar gezien de slechte beschikbaarheid is even wachten geen probleem. Toch, dit zou wel eens echt de laatste update kunnen zijn en berekend met support is die pixel echt een goede koop. Wel grappig dat veel mensen van OnePlus de overstap hebben gemaakt of gaan maken.

Wat betreft fixen: .1 zit echt ram vol bugs. Notificatie balk die blijft hangen, batterij drain, fit die af en toe geen stappen telt. Kleinigheidjes.

Heb hem nog niet via oxygen updater geprobeerd. Mocht het haast hebben doe ik dat wel.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

twowheeler schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:16:
[...]

Pixel 6 (pro?)staat bij mij absoluut nog op de lijst. Maar gezien de slechte beschikbaarheid is even wachten geen probleem. Toch, dit zou wel eens echt de laatste update kunnen zijn en berekend met support is die pixel echt een goede koop. Wel grappig dat veel mensen van OnePlus de overstap hebben gemaakt of gaan maken.

Wat betreft fixen: .1 zit echt ram vol bugs. Notificatie balk die blijft hangen, batterij drain, fit die af en toe geen stappen telt. Kleinigheidjes.

Heb hem nog niet via oxygen updater geprobeerd. Mocht het haast hebben doe ik dat wel.
Die nieuwe update is echt een verademing. Ik had zoveel spijt dat ik naar android 11 had geüpdatet. Battery drain en alles heel langzaam, zelfs typen op het toetsenbord hield ie vaak niet bij. Nu weer alles zo fijn/snel zoals bij android 10.

En ook ik had/heb de pixel 6 op het oog

Hoi!

• Tuktop
Deze update lijkt het wel soepeler te maken ja, ben benieuwd naar battery life. Na de Android 11-update was het dramatisch in eerste instantie. Het werd bij mij als vanzelf na verloop van tijd wat beter, maar niet meer zoals het was. Zou fijn zijn als deze update meer verbetering brengt!

Mbt upgraden vanaf deze telefoon: alsjeblieft iedereen, denk goed na of je een upgrade écht nodig hebt, en of je een goede bestemming hebt voor je oude telefoon. Er worden zoveel spullen gemaakt, gekocht en weggegooid en dat legt veel druk op mens en natuur. <einde duurzaamheidsrant>

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:24
Een upgrade moet idd niet betekenen dat je de oude telefoon onderin een la knikkert. Ik heb mijn 6T na 2,5 jaar gebruik nog voor €170 kunnen verkopen op Marktplaats.
Als je er wat zuinig op bent geweest geef je de telefoon op deze manier een tweede leven en hou je er nog een mooi bedrag aan over.

Ook ik ben geswitcht naar de Pixel 6. Briljante telefoon zeg. Vooral camera, luidspreker, haptic engine (trilmotor) en de algehele snelheid (al was de 6T zeker niet traag te noemen) zijn een flinke stap vooruit. Lekker eigenwijs ontwerp met het horizontale camera-eiland. Ik kan het iedereen die nog twijfelt zeker aanraden 😎

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 04-12 20:54
Werkt hier ook prima en ik heb de phone vanaf mei 2018....accu werkt goed. Ik heb even getwijfeld om de nieuwe Pixel te kopen, maar de trage acculaadtijd weerhoud me om die te kopen.
Dit ivm wireless Android Auto met 4G/Wifi/BT always on. Leve de Oneplus6!

[Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 03-12-2021 19:52]

• twowheeler
RAAF12 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:50:
Werkt hier ook prima en ik heb de phone vanaf mei 2018....accu werkt goed. Ik heb even getwijfeld om de nieuwe Pixel te kopen, maar de trage acculaadtijd weerhoud me om die te kopen.
Dit ivm wireless Android Auto met 4G/Wifi/BT always on. Leve de Oneplus6!
Als ik de p6 gebruikers moet geloven ligt die tijd niet ver af van wat de OnePlus 6 haalt hoor.

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 04-12 20:54
twowheeler schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:09:
[...]

Als ik de p6 gebruikers moet geloven ligt die tijd niet ver af van wat de OnePlus 6 haalt hoor.
Ik heb geen Android Auto gebruikers gehoord. Phone wordt warm bij die zware belasting. Na 1.5 uur rijden is de accu leeg.
AnonymousWP schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
Yep, heb hem net toegevoegd aan Oxygen Updater. :)
Nu ook aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.1.2.2 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS 11.1.2.2 based on Android 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog

System
  • Improved system stability and fixed known issues
  • Updated Android security patch to 2021.11

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee