Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

tovenaar1988 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:03:
Ik krijg zojuist melding of ik mijn oneplus 6 wil updaten naar 11.0.0.0.
zo te zien is het geen beta.
Hier ook inderdaad. Zitten er nog gekke kinderziektes in? Na het debacle met de vorige major updates ben ik wat voorzichtiger geworden. Ik wacht nog heel even denk ik...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Nyarlathotep schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Hier ook inderdaad. Zitten er nog gekke kinderziektes in? Na het debacle met de vorige major updates ben ik wat voorzichtiger geworden. Ik wacht nog heel even denk ik...
Ben nu een half uurtje aan het rommelen en ben nog niks geks tegen gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 17:45
Ik was eigenlijk van plan te wachten, maar kon me toch niet inhouden.

Dus geïnstalleerd. Tot nu toe heel tevreden.

Mini review en notities, misschien kunnen anderen er wat mee:

Wat in ieder geval werkt, mezelf geconcentreerd op dingen waarmee ik mogelijk problemen verwachtte:
Bluetooth apparaten, GCam 7, GSam battery management, Nacho Notch, telefoongesprekken opnemen, aansturing notification LED via Light Manager.
Ook zijn bijna alle instellingen netjes behouden in alle apps die ik heb bekeken.

De OnePlus screen recorder zit er nog in, fijn. Screenshots maken gaat nu via powertoets en volume down tegelijkertijd, maar OnePlus heeft wel hun verlengde screenshot functie erin gehouden, fijn.

Gekke dingetjes of in ieder geval waar ik wat mee moest:
- Font is anders maar laat ik nog even zo.
- Zwart/ wit in pull down quick settings vond ik niks, terug naar blauw gezet onder Instellingen|Aanpassing|Accentkleur
- Sluiten van alle openstaande apps leidde tot starten van standaard launcher (terwijl ik Nova gebruik), moest eenmalig de launcher wisselen (niet opnieuw kiezen maar eerst wisselen) onder Instellingen|Apps en meldingen|Standaard apps|Launcher.
- Mijn oordopjes ondersteunen aptx, dat gaf bij aanzetten een notifcatie met geluid (geluid via de telefoon). Maar was via Instellingen|Apps en meldingen|Bluetooth (staat dan in lijstje als het net geweest is)|Bluetooh|Andere uit te zetten.
- De Spotify notificatie bleef hangen of misschien deed ik iets fout, maar bij de instellingen van die notificatie kon je zeggen 'afsluiten als sessie wordt afgesloten' of iets dergelijks.

Het enige wat echt even niet lekker werkte was Google Photos, die besloot 20 minuten lang alle foto's te checken. En hij laat nu een vervelende popup zien als je een foto verwijderd (daar ga ik me vast nog dood aan ergeren, gooi veel foto's weg).

Tot nu toe voelt de telefoon iets minder snel aan (nog steeds snel, iets minder snel), en heb de telefoon nu ook al 4 keer gereboot dus ga ervan uit dat belangrijke dingen nu wel gecached zijn.

Ik heb nog niet echt iets gezien, maar ook niet echt gezocht, naar dingen die nieuw zijn in Android 11.

Kortom: Bezint eer ge begint maar ik raad deze Android 11 upgrade tot nu toe niet af.

[ Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 11-08-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even voor de volledigheid: OxygenOS 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T

nieuws: OnePlus brengt Android 11-upgrade uit voor OnePlus 6- en 6T-smartphones
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS 11 based on Android 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog

System
  • Updated to OxygenOS 11 version
  • Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
  • Since this is a big Android update with multiple new features, the upgrade process might be a little longer, please be more patient.
Game Space
  • Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
  • Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
  • Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Camera
  • Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
Ambient Display
  • Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
  • Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Dark Mode
  • Added a shortcut for Dark Mode, you can pull down the Quick Settings panel and find it
  • Supported automatically enable by time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range
Shelf
  • Newly shelf interface design, the interface is clearer
  • Added weather widget, animation effect smarter

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn telefoon voelt juist sneller aan (en in mijn geval kan ik het verschil ook zien)

Voornaamste is het scrollen in de app lijst, als je dat snel deed, veranderde het icoon in een vaste kleur.
Daarnaast is het verbinden met een WiFi 5 GHz netwerk weer direct ipv +/- 20 seconden.

Heb m'n telefoon nooit echt een harde reset gegeven, dus dat kan het ook zijn, maar toevallig met deze update twee dingen die direct opvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Ik heb net de update gedaan naar OxygenOS 11 maar heb nu last van bootloops. Hij start op, ik kom netjes in de lancher maar na ca 30 seconden start hij steeds opnieuw op. Lijkt wel alsof hij niet helemaal reboot maar alleen het laatste stukje ofzo, het gaat sneller dan een koude boot of een reguliere volledige reboot. Ik zou nog even wachten met updaten dus... Iemand suggesties hoe dit op te lossen?

Ik heb de cache van de Oneplus Launcher al gewist maar dat had geen effect. Telefoon is niet geroot, niet gerommeld met de bootloader, niks raars. Gewoon alles stock.

[ Voor 18% gewijzigd door Elwood Blues op 11-08-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elwood Blues schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:33:
Ik heb net de update gedaan naar OxygenOS 11 maar heb nu last van bootloops. Hij start op, ik kom netjes inde lancher maar na ca 30 seconden start hij steeds opnieuw op. Lijkt wel alsof hij niet helemaal reboot maar alleen het laatste stukje ofzo, gaat sneller dan een koude boot of een reguliere reboot. Ik zou nog even wachten met updaten dus... Iemand suggesties hoe dit op te lossen?

Ik heb de cache van de Oneplus Launcher al gewist maar dat had geen effect.
Eerste keer dat ik het hoor om eerlijk te zijn. Misschien even system cache legen/wipen via recovery? Je bent niet geroot (of bootloader unlocked)?

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-08-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Heb ik weer :X Sorry ik had m'n bericht wat laat aangevuld, nee niet geroot, bootloader gewoon locked.

Cache net gewist vanuit recovery, zonder effect helaas... Ben een beetje bang dat alleen een complete wipe gaat helpen en daar zit ik echt even niet op te wachten.

[ Voor 44% gewijzigd door Elwood Blues op 11-08-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elwood Blues schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:46:
Heb ik weer :X Sorry ik had m'n bericht wat laat aangevuld, nee niet geroot, bootloader gewoon locked.

Cache net gewist vanuit recovery, zonder effect helaas... Ben een beetje bang dat alleen een complete wipe gaat helpen en daar zit ik echt even niet op te wachten.
No worries, maar probeer dus even je system cache te wipen via recovery.

Hmm, lastig. Heb je in het verleden gebruik gemaakt van KeepData?

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-08-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Nee, ken ik niet, nooit gebruikt.. Dank voor je supersnelle meedenken trouwens :)

Als ik na een volledige reboot wacht met het invoeren van mij pincode, en de launcher dus niet laat starten, blijft hij overigens wel keurig aan, blijkt. Jammer dat je er in dat stadium zo weinig aan hebt :P Maar het lijkt dus aan de laucher of een bokkende app te liggen, lijkt het.

[ Voor 64% gewijzigd door Elwood Blues op 11-08-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Elwood Blues schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:33:
Ik heb net de update gedaan naar OxygenOS 11 maar heb nu last van bootloops. Hij start op, ik kom netjes in de lancher maar na ca 30 seconden start hij steeds opnieuw op. Lijkt wel alsof hij niet helemaal reboot maar alleen het laatste stukje ofzo, het gaat sneller dan een koude boot of een reguliere volledige reboot. Ik zou nog even wachten met updaten dus... Iemand suggesties hoe dit op te lossen?
Hoever gaat de warme reboot.
Moet je opnieuw je SIM unlocken? Of als je geen PIN hebt op je SIM moet je dan opnieuw je unlock patroon opgegeven?
Wat als je niet in de launcher blijft maar een app start (gmail of whatever), vindt de reset dan ook plaats?
(zoals je het nu omschrijft lijkt het mogelijk dat alleen de launcher crashed?)

Edit: En welke launcher gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Na een warme reboot (de ongewilde automatische reboot) hoef ik alleen mijn schermvergrendelingspatroon te doen, pincode op de simkaart (heb ik wel) wordt dan niet om gevraagd.

Als ik direct een app open (heb GMail, Chrome en de Play Store geprobeerd) dan volgt even later toch de reboot.

Ik gebruik de OnePlus Lancher.

Wat betreft de wipe in recovery overigens: ik heb gekozen voor 'wipe cache'. Er is ook de optie 'Reset system setting'. Had ik die moeten hebben? Het is NIET mijn bedoeling nu de hele telefoon te wipen. Ik wil de geïnstalleerde apps (Microsoft Authenticator etc) gewoon behouden.

[ Voor 35% gewijzigd door Elwood Blues op 11-08-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Elwood Blues schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:59:
Na een warme reboot (de ongewilde automatische reboot) hoef ik alleen mijn schermvergrendelingspatroon te doen, pincode op de simkaart (heb ik wel) wordt dan niet om gevraagd.

Als ik direct een app open (heb GMail, Chrome en de Play Store geprobeerd) dan volgt even later toch de reboot.

Wat betreft de wipe in recovery overigens: ik heb gekozen voor 'wipe cache'. Er is ook de optie 'Reset system setting'. Had ik die moeten hebben? Het is NIET mijn bedoeling nu de hele telefoon te wipen.
En welke launcher gebruik je?

Als je een alternatieve launcher gebruikt kun je kijken of je in je 30 seconden (ken je het spel Minit?) via Instellingen|Apps en meldingen|standaard apps|Launcher een andere launcher kunt selecteren.

Als je alleen de standaard OnePlus Launcher geïnstalleerd hebt kun je kijken of je in je 30 seconden naar eerst home knop om launcher te activeren, dan Instellingen|Apps en meldingen|Hopelijk staat OnePlus launcher al bovenin|Opslag en cache|eerst eens cache wissen, anders opslag wissen proberen.

Overigens denk ik met je laatste omschrijving niet dat het de launcher is (als je het unlock patroon weer moet opgeven), maar het is makkelijker om nog even door te klooien voor een factory reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elwood Blues schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:59:

Wat betreft de wipe in recovery overigens: ik heb gekozen voor 'wipe cache'. Er is ook de optie 'Reset system setting'. Had ik die moeten hebben? Het is NIET mijn bedoeling nu de hele telefoon te wipen. Ik wil de geïnstalleerde apps (Microsoft Authenticator etc) gewoon behouden.
Nee, dat wipe cache was goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Hmm dan heb ik nu de volgende constateringen:
- Wipe Cache vanuit recovery heeft niet geholpen
- Cache en opslag wissen van de OnePlus Launcher heeft niet geholpen
- Cache van Play Store wissen heeft niet geholpen.

Aangezien dit geen effect had ben ik maar begonnen met het verwijderen van onnodige apps, in de hoop dat ik daarmee de veroorzaker de nek om kon draaien.

En het lijkt erop dat dat gelukt is. Twee ANT+ apps (voor verbindingen met fietscomputers, hartslagmeters) waren de eerste twee en hij is daarna gestopt met rebooten.

Heel hartelijk dank voor jullie snelle reacties! _/-\o_ Tweakers FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Elwood Blues schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:20:
Hmm dan heb ik nu de volgende constateringen:
- Wipe Cache vanuit recovery heeft niet geholpen
- Cache en opslag wissen van de OnePlus Launcher heeft niet geholpen
- Cache van Play Store wissen heeft niet geholpen.

Aangezien dit geen effect had ben ik maar begonnen met het verwijderen van onnodige apps, in de hoop dat ik daarmee de veroorzaker de nek om kon draaien.

En het lijkt erop dat dat gelukt is. Twee ANT+ apps (voor verbindingen met fietscomputers, hartslagmeters) waren de eerste twee en hij is daarna gestopt met rebooten.

Heel hartelijk dank voor jullie snelle reacties! _/-\o_ Tweakers FTW!
We hebben geloof ik niks echt gedaan qua hulp...

Ik wist niet eens dat de OnePlus telefoons Ant+ ondersteunden (ooit wilde ik graag een telefoon die dat ondersteunde, maar dat was lang voordat ik een OnePlus kocht).

Blijkbaar ben je niet met de enige met issues met OnePlus+Android11+Ant+:
https://forums.oneplus.co...de-to-android-11.1427125/
(daar gaat het alleen niet over 'warm reboots').

Edit: Of wacht, K1624090195201 beschrijft wel precies wat jij beschrijft, alleen heeft hij het over 10 seconds.

[ Voor 4% gewijzigd door SanderBos op 11-08-2021 22:32 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb mijn telefoon ook voorzien van de laatste Android. Tot nu toe draait alles weer een stukje soepeler.
Ambient display/always on display krijg ik nog niet aan de praat.

Na wat prutsen werkt AOD ook... of ik het ga gebruiken weet ik niet. Teveel afleiding. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Harmen op 12-08-2021 11:40 ]

Whatever.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:34
SanderBos schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:12:
Ik was eigenlijk van plan te wachten, maar kon me toch niet inhouden.

Dus geïnstalleerd. Tot nu toe heel tevreden.

Mini review en notities, misschien kunnen anderen er wat mee:

Wat in ieder geval werkt, mezelf geconcentreerd op dingen waarmee ik mogelijk problemen verwachtte:
Bluetooth apparaten, GCam 7, GSam battery management, Nacho Notch, telefoongesprekken opnemen, aansturing notification LED via Light Manager.
Ook zijn bijna alle instellingen netjes behouden in alle apps die ik heb bekeken.

De OnePlus screen recorder zit er nog in, fijn. Screenshots maken gaat nu via powertoets en volume down tegelijkertijd, maar OnePlus heeft wel hun verlengde screenshot functie erin gehouden, fijn.

Gekke dingetjes of in ieder geval waar ik wat mee moest:
- Font is anders maar laat ik nog even zo.
- Zwart/ wit in pull down quick settings vond ik niks, terug naar blauw gezet onder Instellingen|Aanpassing|Accentkleur
- Sluiten van alle openstaande apps leidde tot starten van standaard launcher (terwijl ik Nova gebruik), moest eenmalig de launcher wisselen (niet opnieuw kiezen maar eerst wisselen) onder Instellingen|Apps en meldingen|Standaard apps|Launcher.
- Mijn oordopjes ondersteunen aptx, dat gaf bij aanzetten een notifcatie met geluid (geluid via de telefoon). Maar was via Instellingen|Apps en meldingen|Bluetooth (staat dan in lijstje als het net geweest is)|Bluetooh|Andere uit te zetten.
- De Spotify notificatie bleef hangen of misschien deed ik iets fout, maar bij de instellingen van die notificatie kon je zeggen 'afsluiten als sessie wordt afgesloten' of iets dergelijks.

Het enige wat echt even niet lekker werkte was Google Photos, die besloot 20 minuten lang alle foto's te checken. En hij laat nu een vervelende popup zien als je een foto verwijderd (daar ga ik me vast nog dood aan ergeren, gooi veel foto's weg).

Tot nu toe voelt de telefoon iets minder snel aan (nog steeds snel, iets minder snel), en heb de telefoon nu ook al 4 keer gereboot dus ga ervan uit dat belangrijke dingen nu wel gecached zijn.

Ik heb nog niet echt iets gezien, maar ook niet echt gezocht, naar dingen die nieuw zijn in Android 11.

Kortom: Bezint eer ge begint maar ik raad deze Android 11 upgrade tot nu toe niet af.
Is er nog iets veranderd aan de standaard camera app?

• nananana BATMAN
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:09
Ik heb de update via de Oxygen updater geforceerd. De telefoon leek wel wat trager, na een reboot lijkt dat te zijn opgelost.

Echter, ik gebruik Google Pay via ABN Amro, deze deed het net niet bij een bezoek aan het tankstation... Zijn er mensen met hetzelfde probleem? of andersom, zijn er mensen die Google Pay wel kunnen gebruiken met de laatste update?

• tovenaar1988
Harmen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:20:
Heb mijn telefoon ook voorzien van de laatste Android. Tot nu toe draait alles weer een stukje soepeler.
Ambient display/always on display krijg ik nog niet aan de praat.

Na wat prutsen werkt AOD ook... of ik het ga gebruiken weet ik niet. Teveel afleiding. ;)
Heb je het aan de praat gekregen? Aod bij scherm optillen werkt bij mij niet meer. Heb al verschillende instellingen geprobeerd. Ook valt mij op dat wanneer ik bij "aanpassingen" op "klok op ambient display" druk het beeld zwart toont en terug gaat naar overview instellingen.

Ook heb ik weer problemen met de notificaties van Whatsapp maar dat is voor mij geen nieuwtje na "grote" updates. Batterij optimalisatie uitzetten voor Whatsapp helpt niet.

• tovenaar1988
nananana BATMAN schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:14:
Ik heb de update via de Oxygen updater geforceerd. De telefoon leek wel wat trager, na een reboot lijkt dat te zijn opgelost.

Echter, ik gebruik Google Pay via ABN Amro, deze deed het net niet bij een bezoek aan het tankstation... Zijn er mensen met hetzelfde probleem? of andersom, zijn er mensen die Google Pay wel kunnen gebruiken met de laatste update?
Lukte mij ook niet, kwam er achter dat NFC uit stond na de update en de standaard betaal app niet meer op google play stond.

• nananana BATMAN
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:09
tovenaar1988 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Lukte mij ook niet, kwam er achter dat NFC uit stond na de update en de standaard betaal app niet meer op google play stond.
Die staan bij mij wel goed. Ik had ondertussen al wel in de ABN Amro app mijn Google Pay betaalpas verwijderd en opnieuw toegevoegd, nog geen kans gehad om te testen. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

tovenaar1988 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Heb je het aan de praat gekregen? Aod bij scherm optillen werkt bij mij niet meer. Heb al verschillende instellingen geprobeerd. Ook valt mij op dat wanneer ik bij "aanpassingen" op "klok op ambient display" druk het beeld zwart toont en terug gaat naar overview instellingen.
Probeer eens het volgende:

AOD not working :

(oneplus forum)
Go to settings > Apps and notifications > Show system apps > search for "OnePlus Wallpaper" > uninstall updates/ clear data.
Update "Canvas" from the Play Store.
Change wallpaper from canvas, this will trigger Ambient display.
This method will help you to fix AOD issue.

Whatever.

• SanderBos
twowheeler schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Is er nog iets veranderd aan de standaard camera app?
Blijkbaar.... Want in change notes die AnonymousWP noemde staat:
"Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation"

Zelf gebruik ik die camera app niet zoveel, maar voor mij ziet hij er echt precies hetzelfde uit als voorheen?!
(voor mij is dat een goede zaak, want ik vind swipe up voor alle modi en de pro mode fijn werken, dat is eigenlijk het enige wat ik ooit doe)

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:00
Hier gisteren ook de 11 geïnstalleerd. Normaal wacht ik wat, maar nu heb ik het er maar gewoon op gewaagd. So far so good, geen rare dingen tegengekomen en alles ziet er nog normaal uit.

Vraagje; die instant apps, is dat wat? Ik kreeg vanmiddag de vraag toen ik een pakketje van postNL wilde tracken. Heb het nog maar geweigerd in eerste instantie.

• HammerNL
  • Niet online
Ik krijg alleen push notificaties vanuit Gmail niet meer aan de gang. Krijg alleen mail binnen als ik de app open.

- Cache van telefoon gewiped
- Cache/data gewiped van Gmail
- Update van Gmail verwijderd (default app)
- 101 settings in Gmail/account aan/uitgezet
- Batterij optimalisatie uitgezet

Helaas.... Leek in het begin om meer apps te gaan, maar die werken nu 'gewoon' weer.

Klagen op een forum lijkt te werken.

Synchronisatie zat vast oid, die zwarte sync icoontjes gingen niet meer weg.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eq6SKt9.png3

Die zijn nu verdwenen, alleen geen idee wat nu de oplossing was.

[ Voor 24% gewijzigd door HammerNL op 12-08-2021 19:16 ]

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Al iemand Magisk geprobeerd op Android 11 op de OP6?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:17
Hier is mijn telefoon merkbaar sneller geworden na de update, erg blij mee! Ik ben dan ook nog geen gekke dingen tegengekomen. Wel was alles iets groter geworden op het scherm en heb ik nu handmatig de DPI aangepast, maar dat neem ik wel voor lief omdat ik alles redelijk klein wil hebben.

Hoi

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

TheBrones schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:54:
Hier is mijn telefoon merkbaar sneller geworden na de update, erg blij mee! Ik ben dan ook nog geen gekke dingen tegengekomen. Wel was alles iets groter geworden op het scherm en heb ik nu handmatig de DPI aangepast, maar dat neem ik wel voor lief omdat ik alles redelijk klein wil hebben.
Ik vond het ook wat te groot. Heb bij Scherm -> Weergavegrootte op 'klein' gezet.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-06 18:13
The GUI schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Ik vond het ook wat te groot. Heb bij Scherm -> Weergavegrootte op 'klein' gezet.
Same here. De scaling klopt niet helemaal imo, wat mij betreft zou het net nog een tikje kleiner moeten kunnen.

• TheBrones
Tuktop schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:48:
[...]

Same here. De scaling klopt niet helemaal imo, wat mij betreft zou het net nog een tikje kleiner moeten kunnen.
Precies, de standaard optie had ik al op klein, maar deze lijkt groter te zijn geworden. Ik heb in de ontwikkelingsinstellingen nu de schaling op 450 DPI gezet. Helaas lijken niet alle elementen hetzelfde te schalen op een of andere manier.

Hoi

• Tuktop
TheBrones schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Precies, de standaard optie had ik al op klein, maar deze lijkt groter te zijn geworden. Ik heb in de ontwikkelingsinstellingen nu de schaling op 450 DPI gezet. Helaas lijken niet alle elementen hetzelfde te schalen op een of andere manier.
Je zou ook nog even dat andere font kunnen checken. Het nieuwe standaard ingelde font lijkt een grotere line distance te hebben, wellicht dat dat invloed heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Drwho1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:55:
Hier gisteren ook de 11 geïnstalleerd. Normaal wacht ik wat, maar nu heb ik het er maar gewoon op gewaagd. So far so good, geen rare dingen tegengekomen en alles ziet er nog normaal uit.

Vraagje; die instant apps, is dat wat? Ik kreeg vanmiddag de vraag toen ik een pakketje van postNL wilde tracken. Heb het nog maar geweigerd in eerste instantie.
Ik maak vaak gebruik van instant apps als het wordt ondersteund. NOS heeft ook een knappe instant. Werkt vaak wel snel en soepel. Zeker voor dingen waar ik geen app voor wil/ga installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:05
Ik heb mijn Oneplus 6 geupdate naar Android 11. Ik heb nu het probleem dat mijn pincode niet meer wordt geaccepteerd.

Nu heb ik al lopen googlen, maar verder dan factory reset (wipe) vindt ik geen bruikbare oplossing. Nu heb ik helaas alleen mijn foto's niet gebackuped. Dus dat zou erg jammer zijn.

Iemand met vergelijkbare problemen en dan met name oplossingen ?

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Hoe lang zal de OP6 nu nog security updates krijgen?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
HammerNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:57:
Ik krijg alleen push notificaties vanuit Gmail niet meer aan de gang. Krijg alleen mail binnen als ik de app open.

- Cache van telefoon gewiped
- Cache/data gewiped van Gmail
- Update van Gmail verwijderd (default app)
- 101 settings in Gmail/account aan/uitgezet
- Batterij optimalisatie uitgezet

Helaas.... Leek in het begin om meer apps te gaan, maar die werken nu 'gewoon' weer.

Klagen op een forum lijkt te werken.

Synchronisatie zat vast oid, die zwarte sync icoontjes gingen niet meer weg.
[Afbeelding]

Die zijn nu verdwenen, alleen geen idee wat nu de oplossing was.
Thanks voor de tips! Had het zelfde probleem hier, opgelost door de cache van de Gmail app te wipen, en ook de System Cache via recovery. Ook de schuifjes bij Accounts, Sync uit en aan. Vervolgens duurde het nog even voordat die pijltjes-icoontjes zichzelf oplosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 13-08-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:40

KrazyJay

devilkin schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:05:
Im vermoed dat we langzaamaan wel tegen het einde lopen van de support. Ze hebben genoeg toestellen te onderhouden nu en alle upgrades geleverd die beloofd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
KrazyJay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Im vermoed dat we langzaamaan wel tegen het einde lopen van de support. Ze hebben genoeg toestellen te onderhouden nu en alle upgrades geleverd die beloofd waren.
Vanaf de OP8 krijgen toestellen 3 major Android updates en 4 jaar security updates.
Tot dan toe was het 2 major Android updates en 3 jaar security updates. Daar zitten we dus al aardig overheen, mede doordat het zo relatief lang duurde voordat we OOS 11 kregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 13-08-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Tuktop schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Vanaf de OP8 krijgen toestellen 3 major Android updates en 4 jaar security updates.
Tot dan toe was het 2 major Android updates en 3 jaar security updates. Daar zitten we dus al aardig overheen, mede doordat het zo relatief lang duurde voordat we OOS 11 kregen.
Dat wist ik niet, dat de OP8 langer support kreeg.

Maar voor de OnePlus 6 geldt de OnePlus 6T release date, dat is 6 november 2018, en dan drie jaar daarna. Dus we hadden al lang geen recht meer op de Android 11 die we nu toch hebben gehad, maar we zouden t/m oktober nog 'recht' hebben op security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SanderBos schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Dat wist ik niet, dat de OP8 langer support kreeg.

Maar voor de OnePlus 6 geldt de OnePlus 6T release date, dat is 6 november 2018, en dan drie jaar daarna. Dus we hadden al lang geen recht meer op de Android 11 die we nu toch hebben gehad, maar we zouden t/m oktober nog 'recht' hebben op security updates.
Die aankondiging hebben ze begin juli gedaan (verlengde software maintenance support met terugwerkende kracht vanaf de OP8).

Je hebt gelijk wat betreft de 6T als uitgangspunt inderdaad, dat was ik vergeten. We hebben maar mazzel met Android 11 dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Inmiddels is de update hier ook binnen. Enige probleem tot nu toe is dat Google foto's opeens een aantal foto's dubbel heeft gebackupped. Haal ik ze weg dan verwijdert hij de lokale bestanden. Beetje geklooi dus.

Voor nu even Google foto's eraf gegooid, dubbele foto's via de browser verwijderd en later foto's nog een keertje laten laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
In de reviews van jOnePlus Tools zie ik dat phone recording niet meer zou werken met Android 11.
Kan iemand bevestigen of testen dat dit inderdaad niet meer werkt zonder root?
Zou het zeer jammer vinden als dat niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
DizzyVacation schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:27:
In de reviews van jOnePlus Tools zie ik dat phone recording niet meer zou werken met Android 11.
Werkt nog. Dat wil zeggen (voor de zekerheid volledig zijn, want ik las ook ergens dat phone recording nu gewoon standaard is?):
- Phone recording werkt nog gewoon onder Android 11, zonder root.
- Ik heb het ooit geactiveerd met joneplustools
- jOnePlusTools toast bij starten komt voorbij en klaagt nergens over.

[ Voor 4% gewijzigd door SanderBos op 13-08-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
SanderBos schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

Werkt nog. Dat wil zeggen (voor de zekerheid volledig zijn, want ik las ook ergens dat phone recording nu gewoon standaard is?):
- Phone recording werkt nog gewoon onder Android 11, zonder root.
- Ik heb het ooit geactiveerd met joneplustools
- jOnePlusTools toast bij starten komt voorbij en klaagt nergens over.
Dat is mooi. Had al even gezocht maar vond verschillende berichten en kon niet echt vinden hoe het nu voor de OP6 uitpakte. Als het nu standaard supported is hoef ik me minder zorgen te maken wanneer mijn OP6 aan vervanging toe is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:49
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen voor de OP6, ik heb een 8T en daar werkt het niet meer op. Maar van wat ik gelezen heb is dat OnePlus de Google dialer gebruikt vanaf Android 11 en dat het simpel op te lossen is door de OnePlus dialer weer te installeren. Ik heb dat echter nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
renem schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:05:
[...]

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen voor de OP6, ik heb een 8T en daar werkt het niet meer op. Maar van wat ik gelezen heb is dat OnePlus de Google dialer gebruikt vanaf Android 11 en dat het simpel op te lossen is door de OnePlus dialer weer te installeren. Ik heb dat echter nog nooit gedaan.
CC: @DizzyVacation

Daarom was ik ook voorzichtig in mijn reactie, want hoe het nu precies zit weet ik ook niet.

Wat ik weet is:
- Voor de Android 11 upgrade had ik het geconfigureerd, met jOnePlustools
- Na de Android 11 upgrade was het telefoon dialer icoon verdwenen op het launcher scherm, dus die moest ik terug zetten. Dus wellicht is de app gewijzigd (is het een andere telefoon app geworden). Maar er staat maar 1 telefoon app op mijn telefoon, en die komt niet uit de app store (zie hieronder).
- Maar telefoongesprekken opnemen werkt in ieder geval nog, en de telefoon app heeft een heel submenu voor gespreksopnames.
- En of jOnePlusTools er nu nog wat aan doet, ik weet het niet. Het is wel zo dat er een link is, als ik gesprekken opnemen nu in jOnePlusTools uitzet verdwijnt de optie in de dialer. Maar als ik het uitzet en reboot, dan staat het na reboot weer aan... En het staat ook al aan voordat jOnePlusTools gestart is na reboot.

Misschien kan iemand anders die dit leest die nog nooit iets voor telefoon opnames gedaan heeft na de Android 11 upgrade checken of er nu een opnemen knop staat tijdens een gesprek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StEuJ8O4TMDXgYee8mdd923csXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3XwNE7ZBmwK3Jj1wJCKMtouS.png?f=user_large

Wat irritant is is dat je niet goed kan zien welke dialer app je nu eigenlijk gebruikt. De instelling schermen van de app laten niks zien van naam of versie. En bij de App Info ook geen uitgebreide naam of package naam, wel een versie nummer en aangezien er geen link staat naar Google Play is hij niet geinstalleerd vanuit Google Play:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvtLuJs4kRkzMyPZB66m9kyDAXw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0LcNvrQ1XGJYBTTMjtCxjs0c.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
SanderBos schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:23:
[...]

CC: @DizzyVacation

Daarom was ik ook voorzichtig in mijn reactie, want hoe het nu precies zit weet ik ook niet.

Wat ik weet is:
- Voor de Android 11 upgrade had ik het geconfigureerd, met jOnePlustools
- Na de Android 11 upgrade was het telefoon dialer icoon verdwenen op het launcher scherm, dus die moest ik terug zetten. Dus wellicht is de app gewijzigd (is het een andere telefoon app geworden). Maar er staat maar 1 telefoon app op mijn telefoon, en die komt niet uit de app store (zie hieronder).
- Maar telefoongesprekken opnemen werkt in ieder geval nog, en de telefoon app heeft een heel submenu voor gespreksopnames.
- En of jOnePlusTools er nu nog wat aan doet, ik weet het niet. Het is wel zo dat er een link is, als ik gesprekken opnemen nu in jOnePlusTools uitzet verdwijnt de optie in de dialer. Maar als ik het uitzet en reboot, dan staat het na reboot weer aan... En het staat ook al aan voordat jOnePlusTools gestart is na reboot.

Misschien kan iemand anders die dit leest die nog nooit iets voor telefoon opnames gedaan heeft na de Android 11 upgrade checken of er nu een opnemen knop staat tijdens een gesprek:
[Afbeelding]

Wat irritant is is dat je niet goed kan zien welke dialer app je nu eigenlijk gebruikt. De instelling schermen van de app laten niks zien van naam of versie. En bij de App Info ook geen uitgebreide naam of package naam, wel een versie nummer en aangezien er geen link staat naar Google Play is hij niet geinstalleerd vanuit Google Play:
[Afbeelding]
Ik heb er nooit iets mee gedaan maar ik zie het wel terug als optie in de settings van de dialer. Gebruik volgens mij gewoon de stock dialer, hij heet Phone, versie 5.0.1.0.210611193649.31a26bc. Zal zo even testen of de optie er tijdens een gesprek is. Dat werkt, optie in settings enabled en dan zie ik een Record-knop tijdens het gesprek, getest en dat werkt goed. Was me voor Android 11 nog niet opgevallen dus ik ga ervan uit dat dit nieuw is, maar het is dus in elk geval een stock-functie op de OP6 nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 14-08-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:31:
Inmiddels is de update hier ook binnen. Enige probleem tot nu toe is dat Google foto's opeens een aantal foto's dubbel heeft gebackupped. Haal ik ze weg dan verwijdert hij de lokale bestanden. Beetje geklooi dus.

Voor nu even Google foto's eraf gegooid, dubbele foto's via de browser verwijderd en later foto's nog een keertje laten laden
Google Photos en Android 11 is sowieso niet leuk. Als je nu op een andere computer wijzigingen maakt aan je foto library die foto's gemaakt met de telefoon betreft, moet je in de Android App ineens handmatig ongesynchroniseerde wijzigingen toestaan. Gelukkig lijkt het wel zo dat de wijzigingen zichtbaar zijn in de app ook als je dat nog niet hebt gedaan.

Het zal wel iets zijn van Android 11 nieuwe privacy of beveiliging dingen (elke Android versie doet daar wel iets mee). Maar het gekke is dat voor andere bestands management apps er niks verslechterd lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Google Photos en Android 11 is sowieso niet leuk. Als je nu op een andere computer wijzigingen maakt aan je foto library die foto's gemaakt met de telefoon betreft, moet je in de Android App ineens handmatig ongesynchroniseerde wijzigingen toestaan. Gelukkig lijkt het wel zo dat de wijzigingen zichtbaar zijn in de app ook als je dat nog niet hebt gedaan.

Het zal wel iets zijn van Android 11 nieuwe privacy of beveiliging dingen (elke Android versie doet daar wel iets mee). Maar het gekke is dat voor andere bestands management apps er niks verslechterd lijkt.
Jep, en die melding blijft vervolgens gewoon draaien.

Ik heb nu de app opnieuw geinstalleerd, dan gaat hij waarschijnlijk straks weer een foto of 130 opnieuw backuppen. Die haal ik dan weg bij recent toegegevoegd. Ze zijn dan wel weg uit m'n lokale opslag, maar google fotos is leidend in dit geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 01:39:
Ik heb mijn Oneplus 6 geupdate naar Android 11. Ik heb nu het probleem dat mijn pincode niet meer wordt geaccepteerd.

Nu heb ik al lopen googlen, maar verder dan factory reset (wipe) vindt ik geen bruikbare oplossing. Nu heb ik helaas alleen mijn foto's niet gebackuped. Dus dat zou erg jammer zijn.

Iemand met vergelijkbare problemen en dan met name oplossingen ?
Werkt de PIN-code wel in de recovery?
devilkin schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:05:
Tot oktober/november 2021 als het goed is. Ik verwacht nog twee updates welke bugs moeten oplossen.
Op mijn 7 Pro werkt het nog gewoon. Sterker nog: het werkt zelfs nog na een reboot. Bij Android 10 moest ik de optie uit en aan zetten, voordat het weer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:05
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Werkt de PIN-code wel in de recovery?

[...]

Tot oktober/november 2021 als het goed is. Ik verwacht nog twee updates welke bugs moeten oplossen.
Helaas ook niet. Verschillende combinaties geprobeerd zoals PIN, PINPIN, standaard codes als 0000, 123456 etc..

Dus uiteindelijk maar de fabrieksinstellingen terug gezet en geaccepteerd dat ik geen back-up heb gemaakt.

De verschillende antwoorden op Google geven aan dat het gedeelte waar de PIN opgeslagen staat, corrupt kan raken en dat je dan gewoon pech hebt.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Ik heb de indruk dat mijn OP6 'dommer' is geworden (na de update naar 11) wat betreft connectie maken met het beste wifi signaal.
Heb in huis een setup met 2 ssid's (gelijkvloers en 1ste), maar merk dat ik nu vaker zelf moet aangeven welk netwerk te gebruiken. Al zit ik op 3 meter van mijn router beneden (clear line of sight), dan blijft hij nog verbonden met het AP boven (betonnen vloer tussen) of gaat het op 4G. Raar..

[ Voor 7% gewijzigd door Drwho1 op 14-08-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Drwho1 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:54:
Ik heb de indruk dat mijn OP6 'dommer' is geworden (na de update naar 11) wat betreft connectie maken met het beste wifi signaal.
Heb in huis een setup met 2 ssid's (gelijkvloers en 1ste), maar merk dat ik nu vaker zelf moet aangeven welk netwerk te gebruiken. Al zit ik op 3 meter van mijn router beneden (clear line of sight), dan blijft hij nog verbonden met het AP boven (betonnen vloer tussen) of gaat het op 4G. Raar..
Ik krijg hetzelfde idee. Nog niet heel goed onderzocht maar heb aantal keer slecht bereik of geen wifi oid. Had hier nog niet aan gedacht, maar lijkt exact hetzelfde.

Ik ga morgen even kijken of het netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen helpt. En eventueel een cache wipe. Heb niet zo'n zin om m'n wifi, mobiel en bluetooth te resetten, maar misschien dat dat nog helpt.

Heb jij toevallig hier al iets van geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Kid_Stevie schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Ik krijg hetzelfde idee. Nog niet heel goed onderzocht maar heb aantal keer slecht bereik of geen wifi oid. Had hier nog niet aan gedacht, maar lijkt exact hetzelfde.

Ik ga morgen even kijken of het netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen helpt. En eventueel een cache wipe. Heb niet zo'n zin om m'n wifi, mobiel en bluetooth te resetten, maar misschien dat dat nog helpt.

Heb jij toevallig hier al iets van geprobeerd?
Nope, maar ik sta op het punt mijn router te vervangen en mijn netwerk te vernieuwen. Nieuwe router staat naast me voor config, denk dat ik die er morgen ga inzetten. Ga dus daar het resultaat even van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45
Drwho1 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:54:
Ik heb een mesh netwerk met 3 zenders thuis en ik merk al een tijdje (ook al voor de update) dat mijn OP6 moeite heeft met het vasthouden van het WiFi-signaal. Ik kreeg regelmatig de melding dat mijn Wifi geen internet verbinding heeft en dan schakelt hij over op 4G. Na de update heb ik het idee dat dat erger is geworden en niet alleen bij mij thuis.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-05 23:22
Ik heb het vermoeden dat mijn accu sneller leeg gaat na de update naar 11. Ik had recent de accu laten vervangen en zat op een SoT van 4 uren. Dat is nu nog zo'n 3. Ik heb de cache wel gewist maar geen factory reset gedaan. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:54
Theherm schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:24:
Ik heb het vermoeden dat mijn accu sneller leeg gaat na de update naar 11. Ik had recent de accu laten vervangen en zat op een SoT van 4 uren. Dat is nu nog zo'n 3. Ik heb de cache wel gewist maar geen factory reset gedaan. Zijn er meer die hier last van hebben?
ik denk ook dat accu wat minder is ... ondanks dat ik sinds 3 maanden een nieuwe erin heb laten zetten. Ook cash geleegd .. factory reset gaat me wat te ver want wil niet van scratch beginnen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Update naar 11.0 is goed gegaan. Batterrij is iets sneller leeg naar mijn gevoel (al houdt hij het de hele dag wel vol).

Hebben jullie ook probleem dat double tap to awake (vaak in icm facerecog) niet goed altijd meer werkt ? .. ik doe het nu al via vingerscanner dus heb me snel aangepast.

Cache leefgemaakt .. geen fac reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Is dat hele cache leeg maken niet enorme onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
twowheeler schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:31:
heeft bij mij inderdaad nog nooit geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
twowheeler schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:31:
Zal me niets verbazen. Elke keer als ik het doe, krijg ik toch een beetje een placebo-gevoel :)

Hoewel het bij mij bij de Gmail-app wel werkte om de sync (en notificaties) weer mee aan te zwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43
Ik geloof niet dat ik de upgrade naar 11 had moeten doen. Waar ik bij 10 nog best te spreken was over de batterij merk ik nu dat deze veel sneller leeg gaat.

Had graag nog een jaartje met deze telefoon willen doen, maar als dit zo blijft gaat ie er eerder uit.

Toch wel bizar en zonde dat je vanwege een software upgrade een soort gedwongen wordt een device wat eerst nog prima voldeed toch moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
De batterij vliegt hier inderdaad ook leeg, deze middag opgeladen tot 70% omdat deze alweer leeg was en nu alweer op de 27%. Dit is niet echt te doen zo. Voornamelijk het standby verbruik is erg hoog.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Daftz schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:33:
Ik geloof niet dat ik de upgrade naar 11 had moeten doen. Waar ik bij 10 nog best te spreken was over de batterij merk ik nu dat deze veel sneller leeg gaat.

Had graag nog een jaartje met deze telefoon willen doen, maar als dit zo blijft gaat ie er eerder uit.

Toch wel bizar en zonde dat je vanwege een software upgrade een soort gedwongen wordt een device wat eerst nog prima voldeed toch moet vervangen.
Ik zou het nog even afwachten, en vooral OnePlus inlichten over je ervaring. Best kans dat meer gebruikers je ervaring delen (ik wel in elk geval) en wellicht komt er nog een patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43
Tuktop schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Ik zou het nog even afwachten, en vooral OnePlus inlichten over je ervaring. Best kans dat meer gebruikers je ervaring delen (ik wel in elk geval) en wellicht komt er nog een patch.
Ja zal ik doen. En ik had ook beter moeten weten dan de .0 versie te installeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
@Daftz en @TheBrones:

Hangen jullie de telefoon de hele nacht aan de lader? Als je dat niet doet, zou je dat dan eens kunnen proberen (dus minimaal 8 uur aan een stuk aan de lader).

Dat zat in mijn hoofd omdat twowheeler gisteren vroeg of die cache wipes zinvol waren, en er is zo'n lang en onleesbaar artikel (link, maar ik raad af om het te lezen), waarin staat dat cache wipes iets van vroeger is en dat het tegenwoordig belangrijker is de ART-optimalisatie te triggeren.
Het helpt vast niks, maar het is een makkelijk probeersel als je normaal niet de hele nacht oplaadt.

Omdat nog niemand het heeft gezegd: Ik merk zelf totaal geen verschil in accu-duur na Android 11 upgrade, dus het is niet iets wat iedereen treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SanderBos schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:15:
@Daftz en @TheBrones:

Hangen jullie de telefoon de hele nacht aan de lader? Als je dat niet doet, zou je dat dan eens kunnen proberen (dus minimaal 8 uur aan een stuk aan de lader).

Dat zat in mijn hoofd omdat twowheeler gisteren vroeg of die cache wipes zinvol waren, en er is zo'n lang en onleesbaar artikel (link, maar ik raad af om het te lezen), waarin staat dat cache wipes iets van vroeger is en dat het tegenwoordig belangrijker is de ART-optimalisatie te triggeren.
Het helpt vast niks, maar het is een makkelijk probeersel als je normaal niet de hele nacht oplaadt.

Omdat nog niemand het heeft gezegd: Ik merk zelf totaal geen verschil in accu-duur na Android 11 upgrade, dus het is niet iets wat iedereen treft.
Ahja. De hele nacht opladen deed ik al. Goed om te horen dat het bij jou niet veranderd is, dat geeft hoop :)

Hier is het van ~5 uur SOT naar iets van 3 gegaan, maar dat kan misleidend zijn want volgens mij is vooral het idle-verbruik gestegen. Ik haal de dag nu heel krap aan, terwijl ik voorheen zeker 1,5 dag haalde.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik al die tijd nog nooit een verse installatie heb gedaan, dus alles hangt aan elkaar van incrementele updates . Misschien gaat dat toch eens tijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
Tuktop schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:11:
[...]

Ahja. De hele nacht opladen deed ik al. Goed om te horen dat het bij jou niet veranderd is, dat geeft hoop :)

Hier is het van ~5 uur SOT naar iets van 3 gegaan, maar dat kan misleidend zijn want volgens mij is vooral het idle-verbruik gestegen. Ik haal de dag nu heel krap aan, terwijl ik voorheen zeker 1,5 dag haalde.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik al die tijd nog nooit een verse installatie heb gedaan, dus alles hangt aan elkaar van incrementele updates . Misschien gaat dat toch eens tijd worden.
Hier inderdaad hetzelfde, ik laad meestal elke nacht op (behalve als de batterij vol is, maar dat is even geleden). Verder al lang geen volledige reset meer gedaan, misschien dat dat geen kwaad kan maar dat is wel een flink werk.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hier ook geen batterijproblemen, wel heb ik er een half jaar geleden een originele nieuwe batterij in laten zetten.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:59
Sinds de update is Chrome ontzettend traag. Vooral met het opbouwen van websites met veel elementen die geanimeerd zijn. Dan is de site dikke stroop.

Ook komt te pas en te onpas het toetsenbord naar boven in Chrome. (inclusief onnodig extra pijltje naar beneden incl. Veel extra ruimte onder het toetsenbord)

Tevens hoopte ik in deze update 'hey, Google' aan de praat te krijgen. Maar m'n telefoon wil maar niet activeren op m'n stem. Staat wel geactiveerd in de settings waar ook m'n andere home apparaten te zien zijn. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

twowheeler schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Jep, en die melding blijft vervolgens gewoon draaien.

Ik heb nu de app opnieuw geinstalleerd, dan gaat hij waarschijnlijk straks weer een foto of 130 opnieuw backuppen. Die haal ik dan weg bij recent toegegevoegd. Ze zijn dan wel weg uit m'n lokale opslag, maar google fotos is leidend in dit geval
Gisteren ook mijn OP6 geupdate naar Android11, alles ging vlotjes...zelfs beter dan de Beta3, maar 1 app wil niet werken. Google Photos....ik krijg mijn fotos niet meer te zien..hij wil mijn fotos vanuit de cloud niet meer op de gsm tonen...blijft hangen op "Je fotobibliotheek instellen..." of "Je foto's ophalen..."

Batterij gaat ook veel sneller plat dan bijvoorbeeld de Beta3-versie

Enig idee of hier nog updates gaan voor komen? of is er een andere oplossing?

Vond Android 11 leuk eindstation voor men OP6, maar niet op deze manier, dan zet ik em wel terug op Android10...was daar best tevreden over.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Brain3 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

maar 1 app wil niet werken. Google Photos....ik krijg mijn fotos niet meer te zien..hij wil mijn fotos vanuit de cloud niet meer op de gsm tonen...blijft hangen op "Je fotobibliotheek instellen..." of "Je foto's ophalen..."
Google Photos werkt minder prettig onder Android 11, maar is (bij mij) niet helemaal stuk.

Ik snap je situatie niet precies.
Heb je Google Photos al opnieuw geinstalleerd?

Zo nee, staat er dan misschien achter het menu wat je krijgt als je op je 'voorletter-rondje' rechtsboven kijkt misschien iets van 'niet geynchoniseerde wijzigingen bekijken'? Want dat is nieuw (en irritant).

Als je wel opnieuw hebt geinstalleerd, dat initiële ophalen van je foto's begon vroeger in 10 seconden, maar tegenwoordig duurt het best lang voordat de foto's dan echt binnen gaan komen (zeker als je veel foto's hebt, bij mijn moeder's 20.000+ foto's duurde het ooit 3 kwartier voordat de eerste foto's binnenkwamen, je hoefde de app niet open te houden).
Vond Android 11 leuk eindstation voor men OP6, maar niet op deze manier, dan zet ik em wel terug op Android10...was daar best tevreden over.
Hoewel ik niet weet wat Android 11 nu eigenlijk extra biedt, en de security updates over een paar maanden sowieso gaan stoppen voor de OnePlus 6, zou ik dan aanraden om eerst een factory reset met Android 11 te proberen voordat je downgrade. Want mogelijk gaan de problemen die je nu noemt met een factory reset ook wel weg.

Edit: Of je zegt ik kom van beta3, heb je dan misschien nu al een factory reset moeten doen om te kunnen upgraden?

[ Voor 3% gewijzigd door SanderBos op 17-08-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

SanderBos schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Google Photos werkt minder prettig onder Android 11, maar is (bij mij) niet helemaal stuk.

Ik snap je situatie niet precies.
Heb je Google Photos al opnieuw geinstalleerd?

Zo nee, staat er dan misschien achter het menu wat je krijgt als je op je 'voorletter-rondje' rechtsboven kijkt misschien iets van 'niet geynchoniseerde wijzigingen bekijken'? Want dat is nieuw (en irritant).

Als je wel opnieuw hebt geinstalleerd, dat initiële ophalen van je foto's begon vroeger in 10 seconden, maar tegenwoordig duurt het best lang voordat de foto's dan echt binnen gaan komen (zeker als je veel foto's hebt, bij mijn moeder's 20.000+ foto's duurde het ooit 3 kwartier voordat de eerste foto's binnenkwamen, je hoefde de app niet open te houden).

[...]

Hoewel ik niet weet wat Android 11 nu eigenlijk extra biedt, en de security updates over een paar maanden sowieso gaan stoppen voor de OnePlus 6, zou ik dan aanraden om eerst een factory reset met Android 11 te proberen voordat je downgrade. Want mogelijk gaan de problemen die je nu noemt met een factory reset ook wel weg.

Edit: Of je zegt ik kom van beta3, heb je dan misschien nu al een factory reset moeten doen om te kunnen upgraden?
Heb de app al meerder malen geinstalleerd en verwijdert, google account verwijdert en opnieuw ingesteld...maakt niks uit.

Mijn situatie? volledige installatie van Android 11, en ik wil gewoon mijn fotos kunnen zien in de Google foto app...maar die toont niets. Terwijl mijn fotos wel in de cloud staan

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Merk wel dat m'n gcam problemen geeft. Foto's gaan direct de prullenbak in na afdrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Battery life lijkt trouwens weer redelijk terug naar normaal. Denk dat e.e.a. even de tijd nodig had om te optimaliseren. Verder erg tevreden over de update naar Android 11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Same here, ik heb juist beter batterylife heb ik het idee. Kan ook komen doordat ik maandje terug een factory reset heb gedaan. Na de update had ik paar dagen wat slechtere batterij, maar 's avonds ben ik niet meer standaard leeg zoals ik dat was vóór de factory reset in ieder geval :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Gebruikt iemand nog gcam sinds de update?

M'n mysterie qua back-ups van Google foto's is ook duidelijk. Alles bijgewerkte foto's ziet hij als nieuwe foto's. Dat zijn dus wel alle lokale bestanden. 130 foto's dubbel, waarbij ik handmatig de dubbele moet verwijderen omdat ik anders m'n lokale bestand kwijtraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:02:
Ja, ik gebruik nog steeds GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk, zonder problemen.
(ik link naar een eerder comment van mezelf, omdat die weer vol nog steeds vol werkende links staan, inclusief naar de diptanjan config file en andere config files die ik nog steeds gebruik, nu al 1.5 jaar geen geklooi meer).
M'n mysterie qua back-ups van Google foto's is ook duidelijk. Alles bijgewerkte foto's ziet hij als nieuwe foto's. Dat zijn dus wel alle lokale bestanden. 130 foto's dubbel, waarbij ik handmatig de dubbele moet verwijderen omdat ik anders m'n lokale bestand kwijtraak.
Dat probleem heb ik niet gehad. Of misschien een beetje, ik zag dat hij alle foto's opnieuw ging checken, maar hij heeft ze niet opnieuw geupload en dus zeker niet verdubbelt.

Eerder had ik het er wel over dat Google Photos op Android 11 zo vervelend werkt vanwege toegangsrechten. Maar ik heb inmiddels deze tip opgevolgd en nu werkt het weer lekker.
Let op: Die tip is op eigen risico, want dat ontneemt rechten aan de standaard gallerij app (niet dat ik daar iets van merk trouwens, de gallerij app lijkt nog volledig te werken). Stel je voert het adb commando achter de links uit en krijgt spijt, dan kun je het met het volgende commando ongedaan maken:
code:
1
adb shell cmd role add-role-holder android.app.role.SYSTEM_GALLERY com.oneplus.gallery

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Tuktop schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:10:
Battery life lijkt trouwens weer redelijk terug naar normaal. Denk dat e.e.a. even de tijd nodig had om te optimaliseren. Verder erg tevreden over de update naar Android 11!
Enige minpunt hier was dat mijn APN gewist was voor telco Youfone en dan kan je niet meer roamen in de EU. Nu staat die weer op portalmmm.nl

• Tuktop
RAAF12 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 01:47:
[...]

Enige minpunt hier was dat mijn APN gewist was voor telco Youfone en dan kan je niet meer roamen in de EU. Nu staat die weer op portalmmm.nl
Hè ja inderdaad, thanks dat je het zegt! Ga volgende week naar Frankrijk, dus je opmerking scheelt weer wat gedoe _/-\o_

• _birdie_
Tuktop schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:10:
bij mij battery life ook beter .. baal er alleen van dat hij geen awake met double tap meer doet .. moet nu weer ouderwets de vingerscan gebruiken .. verder erg tevreden ..

• SanderBos
_birdie_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:36:
[...]

bij mij battery life ook beter .. baal er alleen van dat hij geen awake met double tap meer doet .. moet nu weer ouderwets de vingerscan gebruiken .. verder erg tevreden ..
Wat werkt er niet meer? Bij mij werkt double-tap-to-wake het nog op Android 11. Ook net even patroon schermvergrendeling uitgezet (waarbij prompt mijn vingerafdrukken werden vergeten, fijn is dat) en dan wordt bij de double tap meteen het startscherm getoond.

• _birdie_
SanderBos schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:38:
[...]

Wat werkt er niet meer? Bij mij werkt double-tap-to-wake het nog op Android 11. Ook net even patroon schermvergrendeling uitgezet (waarbij prompt mijn vingerafdrukken werden vergeten, fijn is dat) en dan wordt bij de double tap meteen het startscherm getoond.
hij reageert niet meer met double tab .. als je dat 3j gewend bent is het wel ff wennen maar ik doe nu al de vingerscanner .. soms doet tie het wel trouwens .. als hij niet te lang in slaapstand heeft gezeten .. maar een echt patroon heb ik niet kunnen ontdekken

• Tuktop
_birdie_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:00:
[...]

hij reageert niet meer met double tab .. als je dat 3j gewend bent is het wel ff wennen maar ik doe nu al de vingerscanner .. soms doet tie het wel trouwens .. als hij niet te lang in slaapstand heeft gezeten .. maar een echt patroon heb ik niet kunnen ontdekken
Hmm, bij mij doet ie het ook perfect nog. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:54
twowheeler schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:02:

Ik gebruik hier nog GCam na de update. De verschillende versies die werken met nabewerking op basis van .xml config bestanden werken niet meer via google photos. Je ziet de foto's wel terug in een andere gallerij zoals Simple Gallery :) Ben je echt gehecht aan je google photos gallery dan werken alleen gcams zonder nabewerking zoals Gcam 8.1 van BSG :) Check ook de telegram groep t.me/gcamop6

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Bo0bz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:29:
[...]

Ik gebruik hier nog GCam na de update. De verschillende versies die werken met nabewerking op basis van .xml config bestanden werken niet meer via google photos. Je ziet de foto's wel terug in een andere gallerij zoals Simple Gallery :) Ben je echt gehecht aan je google photos gallery dan werken alleen gcams zonder nabewerking zoals Gcam 8.1 van BSG :) Check ook de telegram groep t.me/gcamop6
Inmiddels heb ik die 8.1 in gebruik. Werkt top! Hele fijne port, en tot nu toe betrouwbaar gebleken

• twowheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2sD2vx9Glyowbnw44oscJTZ9YE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbtMcxBB2c93yTkix2LhHw2w.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee waar de optie "beltoon en trilling bij oproep" voor is? Je kan er enkel notificatie geluiden selecteren.

En een bug gevonden en gereport: met een werkprofiel kan je de geluiden voor dat werkprofiel niet instellen. Hij stelt een totaal ander geluid in dan je selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Werkt oké Google eigenlijk bij jullie? Bij mij alleen binnen de Google App. Maar niet met de telefoon op slot of elders in het systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
OOS 11.1.1.1
System
• Optimized the system power consumption to reduce heating
• Improved the gyro sensor sensitivity
• Upgrade Android Security Patch to 2021.09
• Improved system stability and fixed known issues

Network
• Optimized network connection stability

Ben benieuwd of dat iets gaat doen met de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kreeg ook al een push bericht van OxygenUpdater, vond de update wel wat groot. Update net geinstalleerd, mooi dat ze updates blijven sturen. :)

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu ook via het forum aangekondigd: OxygenOS 11.1.1.1 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS 11.1.1.1 based on Android 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog

System
  • Optimized the system power consumption to reduce heating
  • Improved the gyro sensor sensitivity
  • Upgrade Android Security Patch to 2021.09
  • Improved system stability and fixed known issues
Network
  • Optimized network connection stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Inmiddels de melding gekregen dat backups van gegevens via google one gaan. Ik heb daar (nog) niets bij afgesloten. Is Google one het nieuwe Google drive?

Edit: blijkbaar gewoon het platform waar alle Google diensten en back-ups samenkomen

[ Voor 22% gewijzigd door twowheeler op 01-10-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Zojuist geïnstalleerd, eigenlijk per ongeluk want ik wacht meestal een week of 2, er is wel meer aangepast dan deze notes.

Eerste wat opviel is dat de clock nu rode nummer 11 heeft. Misschien altijd nu bij de eerste nummers. Tweede is dat ik het data verbruik bij mijn provider in het menu zie, menu is ook anders qua kleuren schema. Font type is ook anders. In het menu sprongen ook notificaties voorbij die ik nog niet eerder gezien had zoals het indexeren van files door VLC, duckduckgo melding over hoeveel geblokkeerd werd tot nu toe en DS file die op ging starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVvXJbrnzsOuMwNUICnCd8qnjjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxvP3Q06J1PmIABQRFIOOeG1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMsjjnrLx-t5FSdYY-Lq0X6-83g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7MeKoFu5hhJ2Qq949GcZZ3n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFJav2OjmK3_EaM2BvTw6kViIGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prHHtBPlfTpdTMor3cW0bm4K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87QXy_fCRNclmwfAqVPkyfEoRkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8YF9ZhrjGm4bCxsKxulrkRR.jpg?f=fotoalbum_large

Menu ziet er ook andere uit, notificaties dat een app batterij drained is nu ook meer algemeen. Niet meer alleen: marktplaats app drained je batterij. Je kan nu ook een of andere optimalisatie uitvoeren. Lijkt wel alsof ik een ander OS heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpl1
  • Laatst online: 30-06 12:21
Lay-out is na de update flink veranderd.
Het font is anders, meer gebruik van rode kleur in het OS zoals bij de volume-indicator.
Nog geen idee of er veel impact is op batterijverbruik en dergelijke.
Wel fijn dat we nog steeds ondersteuning ontvangen op de OnePlus 6.
Android versie is nog 11, update naar 12 zal hopelijk nog een keer volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:27
bartpl1 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:17:
Lay-out is na de update flink veranderd.
Het font is anders, meer gebruik van rode kleur in het OS zoals bij de volume-indicator.
Nog geen idee of er veel impact is op batterijverbruik en dergelijke.
Wel fijn dat we nog steeds ondersteuning ontvangen op de OnePlus 6.
Android versie is nog 11, update naar 12 zal hopelijk nog een keer volgen.
Android 11 zal de laatste Android versie zijn voor OnePlus 6. Toestel kwam uit in 2018 met Android 8.1 en heeft inmiddels 3 grote updates gehad. Alleen nieuwere OnePlus high end toestellen (vanaf 8 series) krijgen vanaf dit jaar gegarandeerd 3 jaar Android updates en 1 jaar extra aan security updates.bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01

Reinier

\o/

Erg vervelende update. Die rode 1 is irritant. Verder is de lettergrootte hier en daar te groot of juist te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Iemand anders het probleem dat als je een foto bewerkt in Google foto's hij de wijzigingen niet kan opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
twowheeler schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:59:
Iemand anders het probleem dat als je een foto bewerkt in Google foto's hij de wijzigingen niet kan opslaan?
Ik moet dan eerst toestemming geven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:59:
CC: @Tuktop

Ik heb daar eerder al eens iets over getypt (laatste paragraaf van die reactie), dat je dat eventueel met een adb commando het kan veranderen dat die toestemming stap niet nodig is.

Dat is wel anders dan dat hij ze niet zou kunnen opslaan.

[ Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 08-10-2021 12:32 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!