• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-09 13:18
GaHard schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:14:
[...]

Ik heb het er nu net 2 dagen op staan dus ik moet het ook nog even bekijken. Heb altijd gewoon stock gebruikt hiervoor.

Face unlock werkt niet maar verder lijkt alles het te doen. Als je hem geroot hebt moet je in Magisk in de opties de hide functie aanzetten dan kom je door de safetynet test en zou het meeste gewoon als normaal moeten werken. Ik kan gewoon bankieren en netflix installeren via de playstore bv en dat zijn dingen waarvan je leest dat het weleens niet werkt.

Updates moet ik nog even bekijken maar ik geloof dat je die security updates gewoon als normaal krijgt en nieuwe builds wel weer moet flashen.
Kan je wel FullHD kijken met netflix?
GaHard schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:58:
Van de week nieuwe bumper case, screen protector, accu en usb poort gehaald voor mijn OnePlus 6.

Tevens lineageos 18.1 (android 11) erop geflasht.

Telefoon is weer als nieuw. Ben nog super tevreden met dit toestel. Kan er nog makkelijk een paar jaar mee vooruit verwacht ik.

Lees hier veel over de accu leeftijd. Mijne zat op 75% na 2.5 jaar. Heb de mijne laten vervangen bij een PhoneLab winkel en dat kan ik ten zeerste aanraden. Ze zijn officieel OnePlus reparateur. Kon het toestel 5 kwartier later weer ophalen. Tevens hebben ze er gratis een andere (gebruikte, nieuw hadden ze niet op voorraad) usb poort ingezet. Kosten waren 41eu. Voor dat geld had ik geen zin om zelf te gaan zitten kutten hoewel het wel te doen moet zijn als je een beetje handig bent.
Ik ben ook wel tevreden over the phonelab al heeft het bij mij wel een aantal bezoekjes gekost. Eerst telefoon beschadigd, daarna verkeerde achterplaat en sindsdien altijd vlekken als het licht de camera verkeerd raakt. Hiervoor wil ik de telefoon zelf nog eens open maken.

[Voor 42% gewijzigd door twowheeler op 13-04-2021 16:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10:33
twowheeler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:32:
[...]

Ik ben ook wel tevreden over the phonelab al heeft het bij mij wel een aantal bezoekjes gekost. Eerst telefoon beschadigd, daarna verkeerde achterplaat en sindsdien altijd vlekken als het licht de camera verkeerd raakt. Hiervoor wil ik de telefoon zelf nog eens open maken.
Je bent dus nog steeds tevreden, terwijl je telefoon niet eens fatsoenlijk gerepareerd is. Dit begrijp ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-09 20:25
twowheeler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:32:
[...]

Kan je wel FullHD kijken met netflix?
[...]

Heb even gekeken voor je maar zo te zien maximaal SD.

OP6 staat ook niet in het lijstje van Netflix voor HD support zie ik nu. Weet eigenlijk ook niet of het met oxygenOS wel in HD kon ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMD1800
@GaHard onder oxygenOS kan het wel in full HD

Enige verschil voor mij tov jouw eerste screenshot is widevine: L1 en systeem-id: 8038 en dus dat ik in full HD kan kijken

[Voor 11% gewijzigd door AMD1800 op 13-04-2021 18:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GaHard
AMD1800 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:36:
@GaHard onder oxygenOS kan het wel in full HD

Enige verschil voor mij tov jouw eerste screenshot is widevine: L1 en systeem-id: 8038 en dus dat ik in full HD kan kijken
Heb even wat opgezocht maar blijkt dat als je je bootloader unlocked dat dan widevine L1 in L3 veranderd en je daarom max SD kunt kijken op Netflix idd.

• devilkin
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:56
GaHard schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:20:
[...]

Heb even wat opgezocht maar blijkt dat als je je bootloader unlocked dat dan widevine L1 in L3 veranderd en je daarom max SD kunt kijken op Netflix idd.
Magisk hide kan je helpen. Ik heb een unlocked oneplus 8 Pro en Netflix geeft L1 aan.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• GaHard
devilkin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:50:
[...]

Magisk hide kan je helpen. Ik heb een unlocked oneplus 8 Pro en Netflix geeft L1 aan.
Ik heb Magisk hide maar op de OP6 is het niet mogelijk lijkt het als ik zo rond lees op internet.

Enige manier om weer L1 te krijgen met OP6 is door de bootloader weer te locken.

• twowheeler
AMD1800 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:01:
[...]

Je bent dus nog steeds tevreden, terwijl je telefoon niet eens fatsoenlijk gerepareerd is. Dit begrijp ik niet.
Je hebt gelijk. Opzich ben ik wel tevreden over dat vrijwel alles is gedaan om me te helpen. Zelfs een nieuw moederbord. Ik begrijp dat hetzelfde gebeurt als je naar OnePlus zelf stuurt.

Ik ben tevreden over hoeveel moeite er is gedaan me te helpen, maar het resultaat is inderdaad onverwacht. Batterij is vervangen, daar ging ik voor. Uiteindelijk leverde het meer ellende op waar the phonelab ook niet in had voorzien. Ik denk wel dat het een ontwerpfout is als het probleem zich zelfs voordoet als je hem naar OnePlus stuurt

• devilkin
GaHard schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:03:
[...]

Ik heb Magisk hide maar op de OP6 is het niet mogelijk lijkt het als ik zo rond lees op internet.

Enige manier om weer L1 te krijgen met OP6 is door de bootloader weer te locken.
Op m'n OP8 had ik L3, dan heb ik Netflix via Magisk Hide gehidden, dan Netflix data gewist en opnieuw ingesteld, en sindsdien L1. Dus misschien hetzelfde voor OP6? Ik kan het eens testen op m'n vriendin haar toestel als ik mag ;)

• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:36
twowheeler schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:12:
[...]

Je hebt gelijk. Opzich ben ik wel tevreden over dat vrijwel alles is gedaan om me te helpen. Zelfs een nieuw moederbord. Ik begrijp dat hetzelfde gebeurt als je naar OnePlus zelf stuurt.

Ik ben tevreden over hoeveel moeite er is gedaan me te helpen, maar het resultaat is inderdaad onverwacht. Batterij is vervangen, daar ging ik voor. Uiteindelijk leverde het meer ellende op waar the phonelab ook niet in had voorzien. Ik denk wel dat het een ontwerpfout is als het probleem zich zelfs voordoet als je hem naar OnePlus stuurt
Even ter vergelijking (evengoed anecdotisch): mijn batterij is snel, binnen de garantie en zonder enkele bijwerking vervangen door The PhoneLab.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:17
Vandaag de knoop doorgehakt.

De oneplus 9 128GB is besteld tvv van mij OP6.

3 jaar geleden de stap naar oneplus gemaakt en geen dag spijt.
Nog nooit een toestel gehad dat zo lang, zo goed bleef.
En eigenlijk nu nog niet eens aan vervanging toe. Als gadget freak wil je toch weer wat nieuws. Oa is het draadloos laden wat voor mij doorslaggevend was.
Icm deze functie in mijn auto en de te bestellen AAwireless zou ik weet helemaal blij en up tot date zijn.

Nu nog een paar dagen wachten.

• AMD1800
@p.d.akkerman Leuk! Veel plezier ermee! Ik had al draadloos laden in mijn Nexus 5. Ik heb het alleen nooit gebruikt, omdat het voor mij in huis geen meerwaarde heeft. In de auto lijkt me dat toch anders. Straks je oude telefoon een tweede leven geven, zodat iemand anders er weer plezier van kan hebben :)

Acties:
  • +3Henk 'm!
OxygenOS 10.3.10 wordt uitgerold voor de OnePlus 6 en wordt zo snel mogelijk aan Oxygen Updater toegevoegd.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• devilkin
Ik vraag me af waar ze met Android 11 blijven...

Acties:
  • +1Henk 'm!
devilkin schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:55:
Ik vraag me af waar ze met Android 11 blijven...
Q2 2021 denk ik.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 07:17
ik heb net de update gedownload, maar kan hem nog niet uitvoeren omdat ik aan het werk ben

was wel bijna 1.9GB!!

Acties:
  • +1Henk 'm!
OnePlus heeft nu de update officieel aangekondigd voor de 6: OxygenOS 10.3.10 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.10 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.04
  • Fixed known issues and improved system stability
p.d.akkerman schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:32:
ik heb net de update gedownload, maar kan hem nog niet uitvoeren omdat ik aan het werk ben

was wel bijna 1.9GB!!
Ja, dat is het hele OS. In Oxygen Updater moet je hem op Incrementele update zetten en dan is 'ie maar ~150MB.

OnePlus 6 krijgt OxygenOS 11 op basis van Android 11 eind augustus: All about OxygenOS – Apr 2021
Q: When will the OnePlus 6 and 6T receive the OxygenOS 11 update?
A: The Android 11 Open Beta version for the OnePlus 6 & 6T is scheduled to be released at the end of August, please stay tuned for our Community posts for more details.​

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:47
Zo dat duurt nog lang, en dan is het nog maar de beta

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 07:54
GVR schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:20:
Zo dat duurt nog lang, en dan is het nog maar de beta
Ik wilde gaan typen dat het voor de OnePlus 5 vorig jaar net zo lang duurde (OnePlus 6 situatie dit jaar is vergelijkbaar met de OnePlus 5 situatie dit jaar).
Maar dat is niet zo, voor de OnePlus 5 was de stable release er op 27 mei:
AnonymousWP in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
(met de eerste beta op 26 april, en daarna nog maar 1 laatste update in november)

Zelf zit ik niet echt te wachten op Android 11 op de OnePlus 6, ben bang dat het dingen stuk maakt die ze dan misschien niet meer fixen. Ik vind het wel heel fijn dat OnePlus zich a) aan de officiële support belofte houdt en b) dus met een extra release nog veel verder gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twowheeler
[...]

Toevallig net even gekeken. Accu zit alweer op 87%. Opzich prima, maar gaat toch wel hard. Als ik eerlijk ben had ik het met de huidige kennis niet weer laten doen, al heb ik er wel een vakantie de vruchten van geplukt.

In de toekomst wil ik de lenzen toch weer schoonmaken met wat alcohol. Mocht dat makkelijk gaan dan kan ik in de toekomst ook nog zelf de accu vervangen. De plakrand heb ik al. Alleen geen idee waar je aan een kwalitatief goede accu kan komen. Waarschijnlijk een site als mobile supplies.

[Voor 20% gewijzigd door twowheeler op 04-05-2021 18:16]

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-09 00:43
[...]

Tja geld betalen en achteruit repareren. Die zaak heeft je genaaid ik snap niet dat je dat op een forum gaat goed praten. Zoiets flikken ze echt niet bij Oneplus zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twowheeler
RAAF12 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:45:
[...]

Tja geld betalen en achteruit repareren. Die zaak heeft je genaaid ik snap niet dat je dat op een forum gaat goed praten. Zoiets flikken ze echt niet bij Oneplus zelf.
Nou ja genaaid. Ik snap dat het die indruk wekt hoor! Maar er is wel alles aan gedaan denk ik. Ik begrijp dat reparatie die via OnePlus is gebeurt hetzelfde levert (zie dit topic). Uiteindelijk heb ik 2 keer een nieuwe batterij, een nieuwe camera en nieuw moederbord gekregen. Alles is ook meermaals schoongemaakt, ondanks dat ik het daar ter plekke nooit kon aantonen. Alleen de eerste accu viel binnen OnePlus garantie, rest was garantie van the phonelab omdat die van OnePlus was verlopen. Ik denk zelf dat een nieuwe camera en achterglas voldoende was geweest.

Maar inderdaad, ergens ga ik er ook zelf aan de gang omdat ik er klaar mee ben om het via hun te doen. Ik had kunnen blijven zeuren, maar daar was m'n probleem niet mee opgelost. En ik wil bijna jaarlijks een nieuwe accu, dus vandaar.

En ik ben een beetje een mierenneuker die het perfect wil hebben, ik moet naar het probleem zoeken om het te laten zien. Maar het irriteert me dan wel

[Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 07-05-2021 19:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08:37
twowheeler schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Nou ja genaaid. Ik snap dat het die indruk wekt hoor! Maar er is wel alles aan gedaan denk ik. Ik begrijp dat reparatie die via OnePlus is gebeurt hetzelfde levert (zie dit topic). Uiteindelijk heb ik 2 keer een nieuwe batterij, een nieuwe camera en nieuw moederbord gekregen. Alles is ook meermaals schoongemaakt, ondanks dat ik het daar ter plekke nooit kon aantonen. Alleen de eerste accu viel binnen OnePlus garantie, rest was garantie van the phonelab omdat die van OnePlus was verlopen. Ik denk zelf dat een nieuwe camera en achterglas voldoende was geweest.

Maar inderdaad, ergens ga ik er ook zelf aan de gang omdat ik er klaar mee ben om het via hun te doen. Ik had kunnen blijven zeuren, maar daar was m'n probleem niet mee opgelost. En ik wil bijna jaarlijks een nieuwe accu, dus vandaar.

En ik ben een beetje een mierenneuker die het perfect wil hebben, ik moet naar het probleem zoeken om het te laten zien. Maar het irriteert me dan wel
Zelf gelukkig alleen maar een goede ervaring bij mijn nieuwe accu door OnePlus zelf. Telefoon binnen week terug met goede accuduur en geen enkele vorm van gepruts te zien.

Acties:
  • +5Henk 'm!
OnePlus komt met OxygenOS 10.3.11:

Update wordt zo snel mogelijk toegevoegd aan Oxygen Updater.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderBos
AnonymousWP schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:11:
OnePlus komt met OxygenOS 10.3.11:

Update wordt zo snel mogelijk toegevoegd aan Oxygen Updater.
En hij zit er in, bedankt.

Minder dan een maand sinds de vorige update, in 10.3.10 zal dan wel een koei van een bug hebben gezeten (die niemand is opgevallen?).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• init6
  • Registratie: mei 2012
  • Niet online
Sinds vandaag sluit de kabel van mijn lader niet meer aan op de oneplus6, het waren 2 mooie jaren. :') Naast de tweakers reviews (waar ik zelf niet echt over te spreken ben), welke review websites gebruiken jullie allemaal nog meer om een nieuwe telefoon uit te zoeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daiov97
init6 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:09:
Sinds vandaag sluit de kabel van mijn lader niet meer aan op de oneplus6, het waren 2 mooie jaren. :') Naast de tweakers reviews (waar ik zelf niet echt over te spreken ben), welke review websites gebruiken jullie allemaal nog meer om een nieuwe telefoon uit te zoeken?
Je bedoelt dat de kabel niet meer blijft zitten? Schoonmaken van de poort met een tandenstoker/naaldje kan geen kwaad! Gaat na verloop van tijd erg veel stof/ander vuil in zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nu ook aangekondigd door OnePlus op het forum: OxygenOS 10.3.11 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.11 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.05
  • Fixed known issues and improved system stability

• basjuuhhh
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 28-06 15:34
Mijn google assistent werkt niet (meer). Ik kan hem alleen nog oproepen via de homeknop ingedrukt te houden. Maar via spraak reageert hij niet meer. Iemand bekend met dit probleem? Heb al van alles geprobeerd in mijn google account en volgens mij staat alles goed. Ik kan hem ook niet opnieuw mijn stem aanleren, erg vervelend...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• init6
  • Registratie: mei 2012
  • Niet online
Daiov97 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:39:
[...]

Je bedoelt dat de kabel niet meer blijft zitten? Schoonmaken van de poort met een tandenstoker/naaldje kan geen kwaad! Gaat na verloop van tijd erg veel stof/ander vuil in zitten.
Reeds gedaan, blijft idd niet meer zitten. Met een tandenstoker alle pluis eruit gehaald maar helaas, hij blijft raar opladen. Soms laad hij op, maar meestal dan is er geen contact.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theherm
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 16:45
init6 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:38:
[...]Soms laad hij op, maar meestal dan is er geen contact.
Heb ik ook last van. Met stevig aandrukken krijg ik de accu elke nacht nog vol maar het gaat moeizaam. Waarschijnlijk een beschadigde connector. Een dure reparatie hoeft het overigens niet te zijn zie ik op de site van the phonelab, maar je moet er even naar toe of opsturen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:48

Totaalgeflipt

De enige echte

basjuuhhh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:26:
Mijn google assistent werkt niet (meer). Ik kan hem alleen nog oproepen via de homeknop ingedrukt te houden. Maar via spraak reageert hij niet meer. Iemand bekend met dit probleem? Heb al van alles geprobeerd in mijn google account en volgens mij staat alles goed. Ik kan hem ook niet opnieuw mijn stem aanleren, erg vervelend...
Telefoon al een herstart?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08:38
Is er nog iets te doen aan de trage wifi op 2,4ghz ?
Als ik naar 4g schakel is alles snel. Op wifi echt traag tot zelfs meldingen van verbroken verbinding aan toe.
Is echt een probleem met het toestel want andere apparaten hebben nergens last van.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
harley schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:32:
Is er nog iets te doen aan de trage wifi op 2,4ghz ?
Als ik naar 4g schakel is alles snel. Op wifi echt traag tot zelfs meldingen van verbroken verbinding aan toe.
Is echt een probleem met het toestel want andere apparaten hebben nergens last van.
Is het op elk wifi netwerk?
Wat is je privacy instelling voor het wifi netwerk? (Device MAC of Random MAC)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley
Ja eigenlijk wel, stond op random Mac. Heb het thuis nu naar eigen Mac veranderd om te testen of het uitmaakt. Heb ook alle oude wifi netwerken verwijderd die er allemaal nog instonden (waren er nogal wat van de laatste jaren/vakanties :x

[Voor 36% gewijzigd door harley op 23-05-2021 10:24]

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:02
Theherm schreef op zondag 23 mei 2021 @ 07:35:
[...]

Heb ik ook last van. Met stevig aandrukken krijg ik de accu elke nacht nog vol maar het gaat moeizaam. Waarschijnlijk een beschadigde connector. Een dure reparatie hoeft het overigens niet te zijn zie ik op de site van the phonelab, maar je moet er even naar toe of opsturen...
Hier heb ik ook last van, toch wel een zwak punt van dit model. Op zo'n momenten baal ik wel dat deze telefoon niet draadloos opgeladen kan worden.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuktop
YuriV schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Hier heb ik ook last van, toch wel een zwak punt van dit model. Op zo'n momenten baal ik wel dat deze telefoon niet draadloos opgeladen kan worden.
Gebruik je nog steeds de meegeleverde kabel? Ik wel, en die zit inderdaad vrij los. Onlangs gebruikte ik een goede, nieuwe kabel op m'n werk en die bleef erg goed zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:02
Tuktop schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Gebruik je nog steeds de meegeleverde kabel? Ik wel, en die zit inderdaad vrij los. Onlangs gebruikte ik een goede, nieuwe kabel op m'n werk en die bleef erg goed zitten.
Nee die gebruik ik al een tijdje niet meer, ik heb nog 1 kabel van een andere telefoon die wel goed werkt.

(Overigens laden andere telefoons hier in huis wel gewoon goed op met de originele rode OnePlus6 kabels.)

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
YuriV schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Nee die gebruik ik al een tijdje niet meer, ik heb nog 1 kabel van een andere telefoon die wel goed werkt.

(Overigens laden andere telefoons hier in huis wel gewoon goed op met de originele rode OnePlus6 kabels.)
Ik bedoel meer te zeggen dat, ondanks dat de laadpoort van de telefoon na enige tijd gaarder is geworden, dit mogelijk ook op te lossen is door een andere kabel te proberen. En niet alleen door de laadpoort te vervangen (duurder/meer gedoe). De USB-C-kabel van de HEMA van 7,- euro met gestreept stoffen snoer bijvoorbeeld, blijft bij mij goed vastzitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderBos
harley schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:22:
Ja eigenlijk wel, stond op random Mac. Heb het thuis nu naar eigen Mac veranderd om te testen of het uitmaakt. Heb ook alle oude wifi netwerken verwijderd die er allemaal nog instonden (waren er nogal wat van de laatste jaren/vakanties :x
Heb je ook je thuis wifi netwerk verwijderd op de telefoon en opnieuw toegevoegd?
Dat is in ieder geval wat ik altijd als eerste probeer, en regelmatig de situatie verbetert.

Er is ook nog een paardenmiddel, wat 1 keer bij mij prima werkte op een andere Android telefoon, waarbij de wifi connectie elke 20-60 seconden werd verbroken (en paar seconden erna weer werd verbonden):
- Instellingen|Systeem|Opties voor resetten|Wifi mobiel en bluetooth resetten.
Maar je moet dan wel echt alles opnieuw instellen, alle wifi en bluetooth dingen zijn dan vergeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley
Ja had alle wifi netwerken verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat hielp niet.

Laadproblemen heb ik iedere drie maanden wel last van maar met een plastic tandenstoker komt er toch telkens wel meerdere bolletjes stof uit waarna het allemaal weer prima werkt. Eerste keer dacht ik ook aan een gare connector maar er bleek nog meer troep in te zitten dus altijd in goed licht controleren en met je tandenstoker voelen of alles glad is aan de binnenkant zodat je echt alles hebt.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:39
basjuuhhh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:26:
Dit probleem heb ik als sinds dat ik de telefoon heb. Krijg de assistent nooit geactiveerd op hey google

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 28-06 15:34
marinos88 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Dit probleem heb ik als sinds dat ik de telefoon heb. Krijg de assistent nooit geactiveerd op hey google
Telefoon op Engels ingesteld! Daarna kon ik wel de voice match gebruiken.

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:17
Heeft iemand de OP6 icm T mobile of provider met Tmobile netwerk en werkend VoLTE en Vowifi? Ik gebruik Ben op t mobile netwerk en sinds kort word en deze functies ook ondersteund door hen, echter werkt het voor mij niet. Op de T mobile site zie ik alleen ondersteuning voor Oneplus7 van alle Oneplus toestellen, wat op zich al opmerkelijk is want recentere toestellen zoals 8t zouden dan ook geen ondersteuning hebben.

Iemand die hier het licht over kan schijnen? Ik draai de meest recente oxygen versie en uiteraard staan beide opties aangevinkt in mijn sim instellingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrones
digitalus101 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:20:
Heeft iemand de OP6 icm T mobile of provider met Tmobile netwerk en werkend VoLTE en Vowifi? Ik gebruik Ben op t mobile netwerk en sinds kort word en deze functies ook ondersteund door hen, echter werkt het voor mij niet. Op de T mobile site zie ik alleen ondersteuning voor Oneplus7 van alle Oneplus toestellen, wat op zich al opmerkelijk is want recentere toestellen zoals 8t zouden dan ook geen ondersteuning hebben.

Iemand die hier het licht over kan schijnen? Ik draai de meest recente oxygen versie en uiteraard staan beide opties aangevinkt in mijn sim instellingen.
VoLTE en VoWiFi werken hier al minimaal een jaar goed op de Oneplus 6 met Tmobile zakelijk.

Hoi

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb T-Mobile maar heb het weer uitgezet. Regelmatig problemen ermee, kan de andere kant mij niet horen onder andere.

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:20
Ik heb een probleem met de nieuwe UI van Spotify dat mogelijk gerelateerd is aan de Oneplus 6 en zoek wat andere Oneplus 6 gebruikers om dit te testen.

Het probleem is dat als ik een podcast heb beluisterd en daarna over schakel naar muziek het deel van het scherm onderaan waarmee het afspelen gecontroleerd wordt niet ververst. Hierin blijft de podcast staan, ondanks dat de muziek wel afgespeeld wordt. Ook als je het afspeelscherm vergroot blijft de podcast staan.

Ik heb dit probleem op Reddit in de Spotify thread over problemen met de UI gemeld waarop ik een reactie van een andere Oneplus 6 gebruiker kreeg die hetzelfde probleem had. Ik heb inmiddels Spotify opnieuw geïnstalleerd en gisteren een nieuwe versie van Oxygen gekregen, maar het probleem is gebleven.

• Tuktop
Poecillia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:59:
Ik heb een probleem met de nieuwe UI van Spotify dat mogelijk gerelateerd is aan de Oneplus 6 en zoek wat andere Oneplus 6 gebruikers om dit te testen.

Het probleem is dat als ik een podcast heb beluisterd en daarna over schakel naar muziek het deel van het scherm onderaan waarmee het afspelen gecontroleerd wordt niet ververst. Hierin blijft de podcast staan, ondanks dat de muziek wel afgespeeld wordt. Ook als je het afspeelscherm vergroot blijft de podcast staan.

Ik heb dit probleem op Reddit in de Spotify thread over problemen met de UI gemeld waarop ik een reactie van een andere Oneplus 6 gebruiker kreeg die hetzelfde probleem had. Ik heb inmiddels Spotify opnieuw geïnstalleerd en gisteren een nieuwe versie van Oxygen gekregen, maar het probleem is gebleven.
Hier geen probleem met overschakelen van podcast naar muziek. Kun je precies beschrijven hoe ik het probleem zou kunnen reproduceren?

• DizzyVacation
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-09 01:05
Poecillia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:59:

...
Toevallig had ik vrijdag iets soortgelijks, zette Spotify aan in de auto, maar de balk onderin met de afspelende muziek kwam niet tevoorschijn. Ook had ik geen notificatie en kon de muziek niet stoppen. Op de display in de auto werd de muziek ook niet getoond.
App gekilled en opnieuw opgestart en probleem was weg. Nooit eerder last van gehad en was maar eenmalig bij mij.
Net getest met wisselen tussen podcast en muziek, werkt prima hier. (OxygenOS 10.3.10, Spotify 8.6.28.700)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poecillia
Tuktop schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:34:
[...]

Hier geen probleem met overschakelen van podcast naar muziek. Kun je precies beschrijven hoe ik het probleem zou kunnen reproduceren?
DizzyVacation schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Toevallig had ik vrijdag iets soortgelijks, zette Spotify aan in de auto, maar de balk onderin met de afspelende muziek kwam niet tevoorschijn. Ook had ik geen notificatie en kon de muziek niet stoppen. Op de display in de auto werd de muziek ook niet getoond.
App gekilled en opnieuw opgestart en probleem was weg. Nooit eerder last van gehad en was maar eenmalig bij mij.
Net getest met wisselen tussen podcast en muziek, werkt prima hier. (OxygenOS 10.3.10, Spotify 8.6.28.700)
Ik heb vanavond geprobeerd het probleem te reproduceren. Uiteindelijk is het één keer gelukt, maar dit keer niet met een podcast maar met een normaal muziek nummer. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door streamen naar een andere device. Als ik mijn telefoon aan de lader leg en niet gebruik en daarna vanaf een andere device stream naar een Spotify client in een RPI en daarna de RPI uit doe (stekker eruit en niet netjes afsluiten) dan blijft het nummer dat gespeeld werd vast staan. Ik heb dit scenario daarna nog twee keer getest, maar negatief. Waarschijnlijk moet de telefoon behoorlijk lang niet gebruikt worden. Het is nu de vraag of dit probleem eigenlijk wel Oneplus 6 gerelateerd is. Ik heb overigens ook een keer gehad dat de spotify client op de PC hetzelfde gedrag had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
Vanochtend opnieuw het probleem met een podcast. Ik luister avonds laat altijd naar podcasts met wired earbuds. Ik sluit af door de stekker eruit te trekken. Vanochtend stond het afspeelscherm weer vast. Ik kan dat alleen oplossen door toestel opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-09 17:59
Poecillia schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:12:
Vanochtend opnieuw het probleem met een podcast. Ik luister avonds laat altijd naar podcasts met wired earbuds. Ik sluit af door de stekker eruit te trekken. Vanochtend stond het afspeelscherm weer vast. Ik kan dat alleen oplossen door toestel opnieuw op te starten.
Heb dit probleem zelf ook regelmatig maar dan met muziek, kan het zijn dat jij iets hebt draaien als Netguard?
Bij mij lost dit op door even de mobiele int te verbreken en weer terug op te starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DizzyVacation
Poecillia schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:12:
Vanochtend had ik het probleem ook dat het huidige nummer niet meer geupdate werd. Ik drukte op volgend nummer en het oude nummer bleef staan.
Killen van de app loste voor mij het probleem op. Hoe lang hebben jullie dit probleem al? Voor mij nu 2e keer in een paar dagen, dus ik vermoed nog simpelweg een bug in spotify.

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
DizzyVacation schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Vanochtend had ik het probleem ook dat het huidige nummer niet meer geupdate werd. Ik drukte op volgend nummer en het oude nummer bleef staan.
Killen van de app loste voor mij het probleem op. Hoe lang hebben jullie dit probleem al? Voor mij nu 2e keer in een paar dagen, dus ik vermoed nog simpelweg een bug in spotify.
Exact hetzelfde probleem. Lijkt mij inderdaad ook een Spotify bug.

• GVR
Ik herken dat probleem ook. Track info blijft hangen in de auto.

Heb ook een tijdje Spotify helemaal niet kunnen gebruiken, kreeg een foutmelding als ik deze wilde starten vanuit android auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
DizzyVacation schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Killen app lost het bij mij niet op. Ik moet telefoon herstarten, daarom ook zo irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-09 13:25
init6 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:09:
Zelfde probleem hier. Mn rode kabels doen echt helemaal niets meer tenzij ik flink loop te prutsen. Ook de poort al meermaals schoongemaakt maar dat helpt niets.
Ik twijfel om mijn tel nog te voorzien van een nieuwe accu + USB poort, of dat ik inderdaad voor een nieuwe ga, maar weet echt nog niet welke. Zit nu een beetje richting Xiaomi Mi11i te kijken, maar die is nog erg duur en ook wéér groter dan dit model.. wil eigenlijk niet groter.. :/

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twowheeler

Toevallig sinds vandaag van Ben zonder 4g extra snel naar 4g met extra snel gegaan en daarbij is ook meteen volte verschenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:17
twowheeler schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:00:
[...]

Toevallig sinds vandaag van Ben zonder 4g extra snel naar 4g met extra snel gegaan en daarbij is ook meteen volte verschenen.
Bedankt voor je reactie, dit is nuttige info die ik de ks van Ben kan voorzien. In de tussentijd heb ik zelfs een nieuwe simkaart gekregen van ze, maar het mocht niet baten. Ze weten niet waar het aan ligt en het wordt momenteel 'onderzocht'.
Ik heb zelf nog een oude internet 08 altijd bundel met 4g basis waar ik geen afstand van wil doen, want bij bundel wissel raak ik het voordeel van onbeperkt internet kwijt. Lijkt me wel lullig als ze dit alleen aan klanten met 4g extra snel gaan bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley
....

[Voor 97% gewijzigd door harley op 08-06-2021 21:31]

...

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09:05
Gisteren telefoon een factory reset gegeven, moet wel ff wennen aan de stock launcher. Voor de rest voelt hij weer aan als nieuw. Zoek nog een manier om makkelijk een simkaart in/uit te schakelen. Iemand daar een mooie oplossing voor? Voorheen gebruikte ik een Qualcomm app. (com.qualcomm.qti.simsettings)

Is er nog een betere manier om een werk sim in/uit te schakelen via een quick toggle oid?

Whatever.

• GVR
Harmen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:33:
Gisteren telefoon een factory reset gegeven, moet wel ff wennen aan de stock launcher. Voor de rest voelt hij weer aan als nieuw. Zoek nog een manier om makkelijk een simkaart in/uit te schakelen. Iemand daar een mooie oplossing voor? Voorheen gebruikte ik een Qualcomm app. (com.qualcomm.qti.simsettings)

Is er nog een betere manier om een werk sim in/uit te schakelen via een quick toggle oid?
Kan je dat niet met tasker regelen?

[Voor 87% gewijzigd door GVR op 15-06-2021 12:29]

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09:05
GVR schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Kan je dat niet met tasker regelen?
Thanks, heb het geregeld via Shortcut Creator . Snelkoppeling naar die quallcom systeem app. :)

Tot nu toe bevalt mij de stock launcher wel.

Whatever.

• twowheeler
Iemand ervaring bij mobile supplies voor een accu?

Acties:
  • +4Henk 'm!
De eerste Open Bèta gebaseerd op Android 11 is er nu voor de OnePlus 6!

OxygenOS Android 11 Open Beta 1 for OnePlus 6/6T
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out the first open beta build for OxygenOS version 11 based on Android 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T. Like we did with the Community Beta for the OnePlus 3/3T and OnePlus 5/5T, we're releasing an early build for an upcoming major Android release to gather feedback before being officially released.

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system backup before proceeding.

Users who are still on OBT builds for 6/6T will receive the full update package via the OTA.
Users on the latest stable build have to download and install it via the link mentioned below. Further, you'll receive the updates for upcoming open beta builds via the OTA. But please have in mind that, once you install the Open Beta builds on your phone, future stable builds won’t be available via OTA, you’ll have to download and manually install them (the download package will be shared at the end of the OBT cycle).

Changelog
System
  • Updated to OxygenOS 11 version
  • Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
  • Since this is a big Android update with multiple new features, the upgrade process might be a little longer, please be more patient.
Game Space
  • Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up, and block, just for your immersive gaming experience
  • Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp, and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
  • Newly added mistouch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Camera
  • Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer a more convenient operation
Ambient Display
  • Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
  • Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Dark Mode
  • Added a shortcut for Dark Mode, you can pull down the Quick Settings panel and find it
  • Supported automatically enable by time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range)
Shelf
  • Newly shelf interface design, the interface is clearer
  • Added weather widget, animation effect smarter

• GVR
De mijne ligt inmiddels in de kast als reserve. Mezelf laten verleiden tot de 9 pro.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
AnonymousWP schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:11:

[...]
Zojuist de open bèta geïnstalleerd.
Vooralsnog lijkt alles gewoon te werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:06
TripleQ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Zojuist de open bèta geïnstalleerd.
Vooralsnog lijkt alles gewoon te werken
Is de frustrerende (althans voor mij) open ruimte onder de spatiebalk nog steeds aanwezig?

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuktop
Tjello schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Is de frustrerende (althans voor mij) open ruimte onder de spatiebalk nog steeds aanwezig?
Oh man die is zo irritant! Zeker als je iets intypt in de zoekbalk en je misklikt onder de enter, dan verdwijnt je toetsenbord en ingevoerde tekst...

[Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 09-07-2021 13:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
zo ziet mijn toetsenbord eruit in Android 11. Zelf persoonlijk heb ik nergens last van

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuktop
TripleQ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:54:
[Afbeelding] zo ziet mijn toetsenbord eruit in Android 11. Zelf persoonlijk heb ik nergens last van
Ok maar als je iets typt in de zoekbalk van Chrome, een zoekterm of website oid, en je klikt net onder de enter in dat lege stuk, wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tuktop schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Ok maar als je iets typt in de zoekbalk van Chrome, een zoekterm of website oid, en je klikt net onder de enter in dat lege stuk, wat gebeurt er dan?
Helemaal niks. Alleen links onderin bij het pijltje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuktop
TripleQ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Helemaal niks. Alleen links onderin bij het pijltje.
Thanks. Wat gek! Gebruik je gboard of een andere app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja gboard. Heb alleen niet het idee dat die zich anders gedraagt dan in Android 10 hoor, weet je zeker dat die "bug" ook niet gewoon in gboard opgelost is? Onafhankelijk van de Android versie?

Zag trouwens het dat ik beta tester ben van gboard. Waarschijnlijk jaren geleden ooit voor aangemeld en weer vergeten }:O

Draai nu versie:
10.7.06.377032818-beta-arm64-v8a

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theherm
Tuktop schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Thanks. Wat gek! Gebruik je gboard of een andere app?
Ik heb met SwiftKey op Android 10 geen last van een verdwijnend toetsenbord als je onder de spatiebalk klikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DizzyVacation
Theherm schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:08:
[...]

Ik heb met SwiftKey op Android 10 geen last van een verdwijnend toetsenbord als je onder de spatiebalk klikt.
Ik anders ook niet onder android 10 met gboard (10.6.02.371892758-release-amd64-v8a)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuktop
DizzyVacation schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Ik anders ook niet onder android 10 met gboard (10.6.02.371892758-release-amd64-v8a)
Het is hier gek genoeg enkel in de zoekbalk van Chrome, nu ik het nog even oplettend heb getest.. in andere apps idd ook niet. Zelfde versie overigens. Thanks voor het testen guys!

Acties:
  • +4Henk 'm!
AnonymousWP schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:11:

[...]
Open Bèta hot-fix is aangekondigd: https://forums.oneplus.co...97/page-118#post-23450868

Acties:
  • +5Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 10.3.12 aangekondigd voor de OnePlus 6: OxygenOS 10.3.12 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.12 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T:

Changelog
System
  • Improved system stability
  • Upgrade Android Security Patch to 2021.07
  • Fixed some known issues

• SanderBos
AnonymousWP schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:32:
OnePlus heeft OxygenOS 10.3.12 aangekondigd voor de OnePlus 6: OxygenOS 10.3.12 for the OnePlus 6 and 6T

[...]
Bedankt voor de info, inmiddels succesvol kunnen installeren met OxygenUpdater.
Laatste Android 10 update?
SanderBos schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de info, inmiddels succesvol kunnen installeren met OxygenUpdater.
Laatste Android 10 update?
Ik vermoed van wel. Denk dat ze over 2 maanden de OxygenOS 11-update wel kunnen uitrollen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
AnonymousWP schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:32:

[...]
Knock on wood, maar deze update lijkt eindelijk m'n stutterprobleem opgelost te hebben!
Dat probleem had ik volgens mij al vanaf de update naar Android 10.0 (zeer regelmatig zakte de framerate van de gehele telefoon voor een aantal seconden naar iets van 10-15 fps).

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb sinds kort het volgende probleem:

Af en toe gaat het geluid van de oorspeaker tijdens bellen heel zacht.
Ik kan op dat moment alleen bellen door de speaker functie te activeren. Het lastige is dat het niet continu een probleem is, maar soms tijdens het gesprek het geluid dus ineens uitvalt.

Volgende zaken al geprobeerd:
- Volte aan/uitzetten
- VoWiFi aan/uitzetten

Harde reset ga ik nu proberen, ben telefoon aan het backuppen, maar iemand anders die bijvoorbeeld de oorspeaker al eens heeft moeten laten vervangen?

Oja, en ik draai 10.3.12, laatste versie dus

[Voor 4% gewijzigd door Totaalgeflipt op 24-07-2021 15:19]

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-09 00:43
Tuktop schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Knock on wood, maar deze update lijkt eindelijk m'n stutterprobleem opgelost te hebben!
Dat probleem had ik volgens mij al vanaf de update naar Android 10.0 (zeer regelmatig zakte de framerate van de gehele telefoon voor een aantal seconden naar iets van 10-15 fps).
Mooi! Wat mij opviel is dat de icons sneller reageren op touch na de update. Eens kijken of de batterijduur is afgenomen......

• Tuktop
RAAF12 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 01:26:
[...]

Mooi! Wat mij opviel is dat de icons sneller reageren op touch na de update. Eens kijken of de batterijduur is afgenomen......
Helaas toch nog framedrops. Wel wat minder frequent naar mijn idee, maar dat kan tussen m'n oren zitten. Verder blijft de telefoon wel lekker snappy inderdaad.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:22
Note to self (en FYI voor iedereen hier) na 2 jaar lang in m'n broekzak zitten spelen met het beltoon/vibratie/stil schuifje, begint die nu toch wat speling te vertonen. Gaat steeds moeilijker op 'stil' :/

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Tuktop
FastFred schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:04:
Note to self (en FYI voor iedereen hier) na 2 jaar lang in m'n broekzak zitten spelen met het beltoon/vibratie/stil schuifje, begint die nu toch wat speling te vertonen. Gaat steeds moeilijker op 'stil' :/
Voor de zekerheid: even met een naald het stof eruit pulken, zowel aan de twee uiteinden van de gleuf, als aan de uiteinden van de slider zelf. Dat heb ik een aantal keer moeten doen om ervoor te zorgen dat de slider goed blijft werken.

• vinest
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-09 08:25
FastFred schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:04:
Ik merk dat ook, opvallend dat voor de slide omhoog naar stil moeilijk gaat terwijl omlaag naar volume nog steeds zonder problemen is.
Schoonmaken met een tandenstoker biedt weer even soelaas.

• Tuktop
vinest schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Ik merk dat ook, opvallend dat voor de slide omhoog naar stil moeilijk gaat terwijl omlaag naar volume nog steeds zonder problemen is.
Schoonmaken met een tandenstoker biedt weer even soelaas.
Ja het is voornamelijk opgehoopt stof waarschijnlijk. Zelf gebruik ik altijd een naald ipv een tandenstoker, kom je nog net iets dichter tegen de randjes en hoekjes, en haal je wat meer stof weg.

• FastFred
@Tuktop Het lijkt inderdaad wat geholpen te hebben met een verbogen paperclip, naald heb ik niet bij de hand

Eigenlijk wel jammer, was al aan het azen op een OP8T :P

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-09 21:47
Afgelopen zaterdag per ongeluk met mijn OP6 in het zwembad gesprongen. Zoutwaterzwembad, duurde 30 sec voordat ik erachter was dat ie nog in m'n zak zat. Dat was einde verhaal. Uiteindelijk lang lopen twijfelen wat de opvolger werd en toch gekozen voor de Samsung S21 en niet de OP9.
Twee dagen later de order geannuleerd, want de OP6 was weer springlevend. Alleen vocht achter beide cameras maar ook dat is inmiddels verdwenen.
Nu kan ie natuurlijk alsnog overlijden mocht er corrosie optreden maar dat zien we dan wel.
Vooralsnog lijkt er niks meer aan de hand en is het nog steeds een fijn toestel :)

• FastFred
@The Realone Oh ik ben in 2019 in Zweden kopje onder gegaan met de OP6 in m'n broekzak, ook iets van 30 á 40 seconden maar telefoon is geen seconde gestopt met werken. Ik zat gehurkt op een steen langs de kant m'n pannetjes af te wassen en gleed zo het water in, met pannetjes en al. Vanwege de gladde stenen kon
ik dus ook niet meer naar boven komen. Degene die z'n hand uit stak om mij op de kant te trekken heb ik eerst m'n telefoon aangegeven :P

OnePlus heeft Open Bèta 2 aangekondigd voor de 6: OxygenOS Android 11 Open Beta 2 for OnePlus 6/6T
Hey everyone,

Here is the second Android 11 open beta build for the OnePlus 6 OnePlus 6T.

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system backup before proceeding.

Those using Android 11 OpenBbeta 1 will receive this update via the OTA. Users that are interested in trying the latest stable build and experience Android 11 before the stable update is released have to download the link via this post.

Changelog
System
  • Optimized the overheating control management of third-party apps
  • Improved system stability and fixed known issues
Camera
  • Fixed the issue of captured images can't be saved
Network
  • Enhanced the connectivity of 5G Wi-Fi

• Theherm
FastFred schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:02:
Eigenlijk wel jammer, was al aan het azen op een OP8T :P
Haha, het is "jammer genoeg" een erg goed toestel. 3 jaar na aankoop de accu laten vervangen en hij draait weer als een zonnetje!

• twowheeler
Ik wil eigenlijk proberen zelf de accu te vervangen, en meteen de lens en glas schoonmaken omdat die stofjes iets is dat blijkbaar vaker voorkomt.

Zou ik alles met bijvoorbeeld alcohol schoon kunnen maken of poets ik daarmee de coating van de lenzen af.

Iemand nog tips voor waar een accu te kopen? Mijne zit volgens de app nu op 87% volgens de oneplus app.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-09 21:47
FastFred schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:04:
@The Realone Oh ik ben in 2019 in Zweden kopje onder gegaan met de OP6 in m'n broekzak, ook iets van 30 á 40 seconden maar telefoon is geen seconde gestopt met werken. Ik zat gehurkt op een steen langs de kant m'n pannetjes af te wassen en gleed zo het water in, met pannetjes en al. Vanwege de gladde stenen kon
ik dus ook niet meer naar boven komen. Degene die z'n hand uit stak om mij op de kant te trekken heb ik eerst m'n telefoon aangegeven :P
Heb je toch meer geluk gehad dan ik ;)
In eerste instantie leek er wel meer aan de hand te zijn omdat hij spontaan uitviel en constant in het bootmenu terecht kwam. Bleek dat aan de power+volume knoppen te liggen die waarschijnlijk kortgesloten waren.
Kom er nu net achter dat er mogelijk wel blijvende schade is, want de proximity en licht sensoren werken niet meer.
Pocket mode en auto brightness gaan dus vervelend worden :+
Open Bèta 3 is aangekondigd voor de 6: OxygenOS Android 11 Open Beta 3 for OnePlus 6/6T
Hey everyone,

Here is the third Android 11 Open Beta build for the OnePlus 6 OnePlus 6T.

Those using Android 11 Open Beta 2 will receive this update via the OTA. Users that are interested in trying the latest stable build and experience Android 11 before the stable update is released have to download the link via this post.

Changelog
System
  • Optimized background process management mechanism to improve battery life
  • Improved the smoothness of YouTube playing videos
  • Improved system stability and fixed known issues
Network
  • Fixed the failed issue of enabling VoWiFi
Work-Life Balance
  • Fixed the issue that the feature doesn't work when the screen is locked

• Daiov97
Had het gevoel dat het accuverbruik niet top was, dus hopelijk ga ik het verschil merken!

• tovenaar1988
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:44
Ik krijg zojuist melding of ik mijn oneplus 6 wil updaten naar 11.0.0.0.
zo te zien is het geen beta.
Pagina: 1 ... 63 64 65 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee