• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-08 20:44
Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:25:
OnePlus heeft OxygenOS 10.3.7 aangekondigd voor de OnePlus 6: OxygenOS 10.3.7 for the OnePlus 6 and 6T

[...]
De update lost bij mij helaas het probleem mbt de color gamut change niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Theherm schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:45:
[...]

Dit lost bij mij helaas het probleem mbt de color gamut change niet op.
Deze eerder geplaatste oplossing heeft wel geholpen op mijn telefoon:

Chrome://flags dynamic color gamut disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:00
Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:25:
OnePlus heeft OxygenOS 10.3.7 aangekondigd voor de OnePlus 6: OxygenOS 10.3.7 for the OnePlus 6 and 6T

Ik weet niet of het aan mij ligt maar telefoon lijkt opeens veel sneller
[...]

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik heb een app om auto's uit lezen bekabeld via de USB aansluiting dat werkt prima op een Samsung S6. Als ik diezelfde app met OBD kabel met een verloop aansluit op de Oneplus 6 USB aansluiting doet de app niets.

Zo'n verloopstekkertje je zal toch wel alle pinnen doorverbinden dus spanning+data?

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 30-11-2020 02:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
Usb otg aangezet in de instellingen?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

twowheeler schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:26:
Als ik het zo lees is zelf vervangen ook prima te doen. Vraag me alleen wel af of het dan ook nodig is meteen het achterglas te vervangen ivm beschadigen. Met al dat gedoe hoe het is gegaan had ik het in eerste instantie al liever zelf gedaan. Alleen de vraag waar we aan goede originele batterijen kunnen komen
Vaak staat er een code op die naar de fabrikant is te herleiden. En dan even zoeken via Ebay. Denk dat er ook wel filmpjes op Youtube staan waarbij accuvervangers hun favoriete merk gebruiken.
Of wachten tot je accu echt heel erg snel leeg raakt. Vervangen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

devilkin schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:59:
Usb otg aangezet in de instellingen?
Dat is een goeie, ga ik eerst ff checken.....

Sorry OTG komt niet voor in mijn lijstje, gewoon op datatransfer zetten zou moeten werken?

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 30-11-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
Jantje_ schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:59:
[...]

Deze eerder geplaatste oplossing heeft wel geholpen op mijn telefoon:

Chrome://flags dynamic color gamut disabled.
Deze oplossing werkte tot vanavond. Weet niet wat er gebeurt is, maar opeens heb ik die felle kleuren weer. Color gamut is nog steeds disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:22
RAAF12 schreef op maandag 30 november 2020 @ 02:52:
[...]

Dat is een goeie, ga ik eerst ff checken.....

Sorry OTG komt niet voor in mijn lijstje, gewoon op datatransfer zetten zou moeten werken?
Dat zit onder:
Instellingen|Systeem|OTG-opslag

Als je dat vaak moet doen kun je ook via een shortcut doen in de systeem-bar (moet je eventueel nog toevoegen als hij er nog niet bij staat):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2Nnhp4B-4WsMu-fxZBdPowXwEo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/USPLfnF9IjABhx5gUboy2Blw.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door SanderBos op 01-12-2020 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hey bedankt! Ik meld me weer als het werkt (rent nu naar de auto toe!) edit: helaas het heeft geen effect ,die instelling. ODB kabel met verloop naar USB werkt niet. Even een andere app geprobeerd:
https://play.google.com/s....bmw_deep_obd&hl=nl&gl=US No luck :(
Morgen maar eens verder kijken.

[ Voor 64% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

RAAF12 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:39:
Hey bedankt! Ik meld me weer als het werkt (rent nu naar de auto toe!) edit: helaas het heeft geen effect ,die instelling. ODB kabel met verloop naar USB werkt niet. Even een andere app geprobeerd:
https://play.google.com/s....bmw_deep_obd&hl=nl&gl=US No luck :(
Morgen maar eens verder kijken.
Ik heb 'n BT OBD ontvanger hiervoor in gebruik. Samen met de app Scanmaster werkt dat prima om foutcodes uit te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gJZ9xxpmqPRr/550x480.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Eric_Cantona op 02-12-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ga ik proberen en ook checken of er mee te coden is. Ik heb net een andere auto en wil wel een nieuwe accu kunnen inleren. Als dat niet gaat werken ik toch de Samsung S6 of mijn laptop gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18
Ik heb een nieuw moederbord in m'n oneplus 6 gekregen.

Opnieuw ingesteld dus, en oneplus switch gebruikt om alles weer terug te zetten, samen met google backup.

Nu zie ik met unlocken met fingerprint dat heel kort (fractie) het lockscreen in beeld is?. Naar mijn idee ging hij voorheen altijd direct naar homescreen. Verbeeld ik me dit of is het altijd zo geweest dat je het scherm heel kort ziet. Faceunlock staat bij mij uit, ambient display ook.

Edit: Andere achtergrond ingesteld die gelijk is voor lockscreen en homescreen lost het op. Aparte achtergronden laat vertraging zien. Logisch 8)7

Edit2:
Nog een reset gedaan en het lijkt opgelost. Nog een tip voor mensen die dit doen:
Als je foto's hersteld en daarna naar google foto's gaat komen er waarschijnlijk dubbele foto's in je google foto's bibliotheek te staan. Dit komt door bewerkte foto's. Heb je in google foto's een foto bewerkt? Dan gaat hij deze verdubbelen. Verwijder je de dubbele, dan betekend dit dat deze (enige versie) van je lokale opslag verdwijnt.

Ik heb er nu dus voor gekozen schoon te beginnen.

[ Voor 50% gewijzigd door twowheeler op 03-12-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik ben op zoek naar een methode om de nachtmodus permanent aan te zetten op mijn OP6... Ik heb het op mijn pc's en laptop ook ingesteld dat deze altijd aan staat en dat bevalt goed

Op de OP6 heb ik bij Instellingen > Scherm > Nachtmodus
Nachtmodus handmatig inschakelen: ingeschakeld
Automatisch inschakelen: uitgeschakeld

Maar toch als ik een voornamelijk witte pagina (en dat heb je tegenwoordig veel :/ ) voor me heb dan switched ie nog regelmatig tussen nacht/dag modus, vooral als er een plaatje bijvoorbeeld voor ~20% in beeld is schakelt ie toch weer naar dagmodus. Als ik verder scroll en het plaatje is weer buiten beeld (het scherm is dus weer voornamelijk wit) dan gaat ie weer naar nachtmodus.

Niet alleen is dit irritant dat heen en weer geschakel, het is ook vervelend als ik in het donker naar m'n scherm zit te staren dat ie ineens weer op dagmodus springt...

Is gefixed, Chrome had een of andere darkmode sindskort en die veroorzaakte conflicten, dus uitgezet.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 22-12-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Telefoonglaasje heeft vanmorgen een val op de tuintegels niet overleefd. Eerste keer dat die uit m'n broek gleed, was even bezig met de mountainbike. Heeft het 1,5 jaar vol gehouden, toch knap. ;)
Hoe is jullie ervaring zonder bescherming? Voel wel stukken fijner aan, niet meer die irritante rand als je terug swiped. Had al de neiging om hem eraf te halen omdat hij 1mm te laag op het scherm zat, miste een deel van het scherm.

Resultaat, bijna kerst :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6uv8FTFsYsA8IwNwXY9dfGbU.jpg

Hoesje is van Tudia, de Arch Ultra Slim. Fijn hoesje.

[ Voor 33% gewijzigd door Harmen op 22-12-2020 15:50 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:08
Harmen schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:24:
Telefoonglaasje heeft vanmorgen een val op de tuintegels niet overleefd. Eerste keer dat die uit m'n broek gleed, was even bezig met de mountainbike. Heeft het 1,5 jaar vol gehouden, toch knap. ;)
Hoe is jullie ervaring zonder bescherming? Voel wel stukken fijner aan, niet meer die irritante rand als je terug swiped.
De OP6 glijdt uit m'n handen zonder hoesje :) ik heb nu zo'n siliconending uit China, werkt heerlijk, hoewel het niet heel erg veel valbescherming biedt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

PeacekeeperNL in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"
Heb een kortingscode gedeeld voor gratis verzending op accessoires. Ik ben zelf recent overgestapt op een Samsung Note 20 Ultra, dus nu dan werkelijk echt van OnePlus afgestapt. Veel plezier allen met je OP6! De mijne gaat in de verkoop :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Hoe is jullie ervaring zonder bescherming? Voel wel stukken fijner aan, niet meer die irritante rand als je terug swiped. Had al de neiging om hem eraf te halen omdat hij 1mm te laag op het scherm zat, miste een deel van het scherm.

[Afbeelding]

Zonder screenprotector heb ik nog niet gehad. Ik had wel mijn hoesje eens stuk, dus er maar af gehaald en een nieuwe besteld. En voordat het nieuwe hoesje binnen was liet ik 'm op de grond kletteren :'(

Ik heb nu een Nillkin 9H+ Pro screenprotector, bevalt erg goed. Hoesje weet ik niet, maar is een zwarte case. Ik had eerst een Otterbox Commuter, super degelijk ding maar een nogal lomp

Mijn nachtmodus issue hierboven is gefixed overigens, Chrome had een of andere darkmode sindskort en die veroorzaakte conflicten, dus uitgezet.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 22-12-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]

Ik gebruik al jaren geen harde of zachte screenprotector meer. Het voelt ook heel irritant aan, en op een gegeven moment zit er toch vuil langs de randjes. Ook is zo'n schermpje minder glad.
Mijn 2,5 jaar oude OP6 heeft totaal geen beschadigingen op het scherm.
Ik gebruik de kevlar bumper case van OP zelf, die heeft inmiddels mijn telefoon al zeker twee keer gered, te zien aan de flink beschadigde hoekjes van de bumper case :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Ik laad mijn telefoon nog elke nacht op via de meegeleverde oplader van de OP6. Is het mogelijk bevorderlijk voor de batterij om snachts (tijdens 7 uur slapen) de telefoon op te laden via een low watt charger in plaats van de fast charger?

Of heeft dit nauwelijks effect op de levensduur van de batterij? Ik vind dit minder interessant voor mijn bijna 3 jaar oude OP6, maar mogelijk wel slim om te overwegen voor mijn volgende telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
Robertobananas schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:56:
Ik laad mijn telefoon nog elke nacht op via de meegeleverde oplader van de OP6. Is het mogelijk bevorderlijk voor de batterij om snachts (tijdens 7 uur slapen) de telefoon op te laden via een low watt charger in plaats van de fast charger?

Of heeft dit nauwelijks effect op de levensduur van de batterij? Ik vind dit minder interessant voor mijn bijna 3 jaar oude OP6, maar mogelijk wel slim om te overwegen voor mijn volgende telefoon.
Maar je bent dan zelf ervaringsdeskundige, wat zegt de OnePlus diagnostic tool over het gezondheidspercentage van je telefoon (Batterijstatus weergeven op het hoofdscherm).

Ik heb de telefoon nu meer dan 2 jaar, elke nacht aan de dash charge, en ik zit nog op 87%, meer dan wat ik hier van de meeste anderen heb gelezen. En naast dat nummer, ik heb ook het idee dat de telefoon nog ongeveer net zo lang mee gaat als in het begin.

Je hebt het over een volgende telefoon, maar wordt dat weer een OnePlus? Want Dash Charge (hogere ampere) werkt weer anders dan de meeste andere snellaad oplossingen (hoger Voltage, waardoor de telefoon warmer wordt tijdens het laden).

Accu levensduur is een onderwerp met bijna net zoveel meningen als er telefoon gebruikers zijn. Maar volgens mij is er toch wel een consensus dat volledig opladen niet positief is. Dus stel je houdt elke dag makkelijk 30% van de accuduur over (en weet op welke dagen je je telefoon meer dan normaal gaat gebruiken), en je geeft echt om de levensduur van de accu, dan is volgens mij de beste tip om maar tot 80% op te laden, wat in de praktijk overeen komt met een half uur snelladen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
SanderBos schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Maar je bent dan zelf ervaringsdeskundige, wat zegt de OnePlus diagnostic tool over het gezondheidspercentage van je telefoon (Batterijstatus weergeven op het hoofdscherm).

Ik heb de telefoon nu meer dan 2 jaar, elke nacht aan de dash charge, en ik zit nog op 87%, meer dan wat ik hier van de meeste anderen heb gelezen. En naast dat nummer, ik heb ook het idee dat de telefoon nog ongeveer net zo lang mee gaat als in het begin.

Je hebt het over een volgende telefoon, maar wordt dat weer een OnePlus? Want Dash Charge (hogere ampere) werkt weer anders dan de meeste andere snellaad oplossingen (hoger Voltage, waardoor de telefoon warmer wordt tijdens het laden).

Accu levensduur is een onderwerp met bijna net zoveel meningen als er telefoon gebruikers zijn. Maar volgens mij is er toch wel een consensus dat volledig opladen niet positief is. Dus stel je houdt elke dag makkelijk 30% van de accuduur over (en weet op welke dagen je je telefoon meer dan normaal gaat gebruiken), en je geeft echt om de levensduur van de accu, dan is volgens mij de beste tip om maar tot 80% op te laden, wat in de praktijk overeen komt met een half uur snelladen per dag.
Thanks, heb zojuist even de tool gedraaid en lijkt er op dat ik aardig verlies heb geleden. Nog 70%. Mogelijk heeft dit te maken met dat ik jaren de telefoon 3x per dag ('s nachts, autorit ochtend, autorit avond) heb geladen.

Ik zit te kijken naar de OP9/PRO, maar ben er zeker nog niet over uit. Mijn vraag kwam wel voort uit een nieuws item over opladen met hoge snelheid voor de OP9.

Ik zie het niet zo zitten om de batterij te 'managen' waardoor ik hem elke keer op tijd moet los trekken van de lader wanneer 80% wordt overschreden. Maar als ik er toch voordeel uit kan halen door de telefoon met een low watt charger te laden, dan vind ik dat wel een aardig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Robertobananas schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Thanks, heb zojuist even de tool gedraaid en lijkt er op dat ik aardig verlies heb geleden. Nog 70%.
70% is niet zo'n goede waarde.
Mogelijk heeft dit te maken met dat ik jaren de telefoon 3x per dag ('s nachts, autorit ochtend, autorit avond) heb geladen.
Kom je de dag ook niet door met 1 keer laden? Dat kan natuurlijk komen doordat de accu niet meer zo goed is, maar ook doordat je telefoon misschien heel veel gebruikt. En dat is uiteindelijk ook een factor voor de levensduur van de accu, het aantal laad-cycli is eindig (dat is niet het aantal keer dat je hem aan de lader hangt, maar de totale hoeveelheid energie die je over de tijd in de accu hebt gestopt).

Heftig gebruik (in erg warm weer, of met langdurig intensief gebruik zoals 4k 60fps video opname) is trouwens ook nog een factor die levensduur beinvloedt, het is niet alleen het opladen.
Ik zie het niet zo zitten om de batterij te 'managen' waardoor ik hem elke keer op tijd moet los trekken van de lader wanneer 80% wordt overschreden. Maar als ik er toch voordeel uit kan halen door de telefoon met een low watt charger te laden, dan vind ik dat wel een aardig idee.
Ja, nee helemaal eens, ik zou zelf makkelijk met 80% accu opladen de dag doorkomen, maar ik zou dat ook als teveel gedoe zien om dan de telefoon steeds tijdig de ontkoppelen (vind het wel jammer dat er in Android/ OxygenOS niet een optie zit om max oplaadpercentage in te stellen).

En ik besef ook dat ik nu nog geen antwoord op je echte vraag heb gegeven van of 5V/1A laden beter voor de accu levensduur zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Inmiddels heb ik aan 1 lading niet meer genoeg op een dag. Ik heb de telefoon over 2,5 jaar heen ook vrij intensief gebruikt bijvoorbeeld met android auto. Opzich allemaal geen probleem. Ik vind ook wel dat een telefoon na 3 jaar redelijk is afgeschreven.

Toch, als ik er goed aan doen om hem 'traag' op te laden in de nacht, zou ik dat ook nu nog gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Robertobananas schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Thanks, heb zojuist even de tool gedraaid en lijkt er op dat ik aardig verlies heb geleden. Nog 70%. Mogelijk heeft dit te maken met dat ik jaren de telefoon 3x per dag ('s nachts, autorit ochtend, autorit avond) heb geladen.
oei ik heb ook maar 74%

bedankt @SanderBos voor de APK

denk dat ik mijn batterij ga vervangen, het toestel werkt namelijk verder prima.

Voor het vervangen van de batterij zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
zelf doen of door een bedrijf?
en mijn achterkant is behoorlijk gebarsten (leef nog steeds met het dik rubbere hoesje wat bij de telefoon kwam. ) ik gok dat als ze de achterkant los halen voor de batterij deze ook vervangen moet worden?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Je kunt binnen de garantie periode (2 jaar) je accu gratis laten vervangen bij een oneplus service punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 20:47
Laatst ook eens gekeken naar de accustatus, 66% helaas. Met name sinds de coronatijd gebruik ik mijn telefoon meer, daarvoor had ik hem ook al elke nacht aan de lader (niet altijd leeg, maar wil hem wel vol hebben in de ochtend). Ook tijdens het opladen nu regelmatig in gebruik en denk dat dat niet goed is.

Heb de Oneplus 6 sinds de launch, ben helaas vergeten hem binnen de 2 jaar te laten vervangen. Wist wel dat dat kon. Ik twijfel nu om hem te laten vervangen, lees niet al te goede ervaringen en ik ben momenteel toch veel thuis aan het werk.

[ Voor 6% gewijzigd door Daiov97 op 06-01-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier 82% na 1,5 jaar. Ben nog prima tevreden met dit toestel, laad hem op als hij leeg is. Soms ook wel eens tot 80%. Denk dat dat beter is voor de batterij. :+

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6!

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 6 (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).

What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?

I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).

What does this mean for me?

- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.

Fine, where can I access the website?

You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:36

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Jullie ook zo'n fan van die bijgewerkte OnePlus Launcher?

Weet iemand of en hoe die weerbericht onzin in de shelf is uit te schakelen? Daar is geen losse optie voor lijkt het op. Het is al irritant genoeg dat je die welkomstgroet niet volledig kan verbergen (qua ruimte), maar nu staat er ook nog het weerbericht + volledige animatie |:(

Dit neemt allemaal nutteloze ruimte in, voordat ik m'n normale widgets daaronder zie. Los daarvan gebruik ik een andere weer app (Today Weather) en niet die lamme stock weer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
Pendaco schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:44:
Jullie ook zo'n fan van die bijgewerkte OnePlus Launcher?

Weet iemand of en hoe die weerbericht onzin in de shelf is uit te schakelen? Daar is geen losse optie voor lijkt het op. Het is al irritant genoeg dat je die welkomstgroet niet volledig kan verbergen (qua ruimte), maar nu staat er ook nog het weerbericht + volledige animatie |:(

Dit neemt allemaal nutteloze ruimte in, voordat ik m'n normale widgets daaronder zie. Los daarvan gebruik ik een andere weer app (Today Weather) en niet die lamme stock weer app.
foei lelijk en daardoor heel irritant inderdaad, er is (vooralsnog) geen oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

westergas

rikkie_pc

Daiov97 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:56:
Laatst ook eens gekeken naar de accustatus, 66% helaas. Met name sinds de coronatijd gebruik ik mijn telefoon meer, daarvoor had ik hem ook al elke nacht aan de lader (niet altijd leeg, maar wil hem wel vol hebben in de ochtend). Ook tijdens het opladen nu regelmatig in gebruik en denk dat dat niet goed is.

Heb de Oneplus 6 sinds de launch, ben helaas vergeten hem binnen de 2 jaar te laten vervangen. Wist wel dat dat kon. Ik twijfel nu om hem te laten vervangen, lees niet al te goede ervaringen en ik ben momenteel toch veel thuis aan het werk.
86% battery health hier na ruim 2.5 jaar. Zo'n nacht aan de lader vinden batterijen niet fijn, hij gaat hier nooit verder dan 80% vol. En dat werkt dus wel :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
westergas schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:53:
[...]

86% battery health hier na ruim 2.5 jaar. Zo'n nacht aan de lader vinden batterijen niet fijn, hij gaat hier nooit verder dan 80% vol. En dat werkt dus wel :)
Interessant! Laad je hem wel op met standaard Quick Charger of ook met een langzamere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

westergas

rikkie_pc

Daiov97 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Interessant! Laad je hem wel op met standaard Quick Charger of ook met een langzamere?
Altijd de standaard lader.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:36

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

pielle007 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:45:
[...]

foei lelijk en daardoor heel irritant inderdaad, er is (vooralsnog) geen oplossing voor
Hmm jammer.. Dan is het wachten op een update dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:03
Hmm hier ook 69%. Kom de dag er soms niet mee door (maar zit ook vaak te gamen tegenwoordig) en dan laad ik met dash ff bij. 's nachts ligt ie standaard aan een normale lader. Heb het toestel sinds de launch.

Weet nog niet of ik er wat aan ga doen, misschien ook maar een keer upgraden.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

westergas schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Mijn accu was 77% op het moment dat ik 'm buiten gebruik stelde. Batterij ook zelden verder dan 80% geladen, en een enkele keer uit laten vallen. Is dus ook geen 100% garantie dat het werkt. Denk dat het gewoonweg per batterij verschilt of iets dergelijks.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb net een vervangende accu binnen. Vanavond eens een poging doen om mijn huidige accu (die op 78% staat) te vervangen. De föhn ligt al klaar!

En dan proberen om de huidige accu over te zetten in mijn Logitech K830 toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Nyarlathotep schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:01:
Ik heb net een vervangende accu binnen. Vanavond eens een poging doen om mijn huidige accu (die op 78% staat) te vervangen. De föhn ligt al klaar!

En dan proberen om de huidige accu over te zetten in mijn Logitech K830 toetsenbord...
Uiteraard zeer voorzichtig met het glas aan de achterkant omgaan, die is erg fragiel ;)

Waar heb je de accu gescoord? Origineel via OP?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
OxygenOS 10.3.8 is beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yup: OxygenOS 10.3.8 for the OnePlus 6 and 6T
Changelog
System updates
  • Updated MemberShip to 1.2.0.2
  • Updated Android Security Patch to 2021.01
  • Updated GMS package to 2020.09
OnePlus Store
  • An intuitive and convenient way to manage your OnePlus account, get easy-to-access support, discover exciting members-only benefits, and shop for OnePlus products. (Please note that it can be uninstalled)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Is volgens mij alweer even geleden dat ik echt helemaal up-to-date ben met security updates, fijn (helaas maar een paar dagen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sHbNrlESxaLo4UvcBZPHWrMrh8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7GcZCqD4a27Pdw2L6Q5XlM1Q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

PeacekeeperNL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Uiteraard zeer voorzichtig met het glas aan de achterkant omgaan, die is erg fragiel ;)

Waar heb je de accu gescoord? Origineel via OP?
Nee, via Bol.com en dan een reseller (Parts4GSM). Het ziet er uit als een originele accu. Produktiedatum mei 2020.

Het was nog lastig om dat glas er af te krijgen. Op 1 plekje verdween de kleur? Vreemd... Met zwarte stift heb ik 'm bijgekleurd. Als je het toestel vast hebt zie je het gelukkig niet.

Nu de accu even leeg laten lopen, ik lees her en der dat je toestel nogal in de war kan raken en het accupercentage alle kanten op springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nieuwe OxygenOS 10.3.8 is te DL via de Oxygen updater app. Was al gemeld....

[ Voor 17% gewijzigd door RAAF12 op 28-01-2021 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 10:22
Helaas is de accu van mijn OnePlus 6 ook erg slecht geworden. Toestel is nu 2,5 jaar oud (Juni 2018 in gebruik genomen), capaciteit is nog 68% :-(. Wel goed nieuws: gebeld met OnePlus en aangegeven dat ik het toestel liever niet opstuur (wat uiteraard wel kan) en ze verwezen me door naar The Phone Lab.

Daar kun je een afspraak maken en je toestel wordt dan binnen een dag ter plekke gerepareerd met originele OnePlus onderdelen. Kosten: 45 euro (al staat er op de website van The Phone Lab dat het maar 41 is). Valt me reuze mee, herinner me nog dat ik een paar jaar geleden in een iPhone 5S een accu heb laten vervangen voor 90 euro.

Enig nadeel is dat ze niet kunnen garanderen dat ze het binnen 30 minuten kunnen repareren en dat je verder in de stad op dit moment natuurlijk weinig kunt doen als je aan het wachten bent. Ik heb dat er wel voor over, binnenkort maar eens een nieuwe accu laten plaatsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
@Nyarlathotep wat voor tools heb je gebruikt? Ook een hittepistool, zoals men in tutorials doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

AMD1800 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:41:
@Nyarlathotep wat voor tools heb je gebruikt? Ook een hittepistool, zoals men in tutorials doet?
De föhn van mijn vriendin was prima geschikt. Op de hoogste stand langs de randen van de telefoon. Toestel werd te heet om beet te pakken :+
Het bleek lastig om iets tussen de voor en achterkant te 'steken'. Een plectrum is te dik, dus als je zo'n plastic tooltje hebt die je in de tutorials ziet dan heb je wel een voordeel. Gebruik zeker geen metalen dingen. Ik deed het met zo'n heel klein schroevendraaiertje en dan zie je wel dat je krasjes maakt.
Als je er eenmaal wat tussen hebt dan gaat het makkelijk.

De telefoon startte weer op zonder problemen, en alles werkt. De accu stond op 57%.

Inmiddels is de accu bijna leeg. Ik laat deze helemaal leeg lopen, en dan laad ik 'm naar 100%. Dan kan de software ook 'zien' wat de volledige capaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:31
Hier is het me zojuist opgevallen dat de glazen achterkant weer is gebarsten.. Een half jaar geleden heb ik dit nog laten maken en zover ik weet heb ik geen gekke dingen gedaan de afgelopen week. Ik weet dat het enkele dagen geleden nog heel was toen ik het hoesje er af had om het vuil er achter uit te halen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 22:16
Waar blijft ie dan?

Via oxygen updater komt ie niet binnen en ook niet via de gewone manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
p.d.akkerman schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Waar blijft ie dan?

Via oxygen updater komt ie niet binnen en ook niet via de gewone manier?
Hier is die gewoon via oxygen updater beschikbaar..as we speak aan het dowloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:38
Sinds een week heb ik geen fix meer op mijn GPS. Maps en waze weten nog wel waar ik ben als ik start. Maar als ik ga rijden sta ik 'stil'. Via de app Gps status ook al de data gewist en opnieuw gedownload maar helaas.
Denk dat een factory reset mijn laatste redmiddel is. Iemand hier ervaring mee? En wat zou de beste manier zijn om al mijn data weer terug te krijgen daarna.

Stiekem ook wel aan het kijken naar een vervanger. De pixel 4a 5g lijkt me wel wat. Maar met een mindere processor dan de op6 twijfel ik. Eisen zijn snelle android ervaring en goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik merk de laatste tijd af en toe lag tijdens scrollen of multitasken. Het gaat soms wat houterig. Meerdere die dit hebben sinds laatste updates? Rest van het toestel werkt nog prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:08
twowheeler schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:33:
Ik merk de laatste tijd af en toe lag tijdens scrollen of multitasken. Het gaat soms wat houterig. Meerdere die dit hebben sinds laatste updates? Rest van het toestel werkt nog prima
Dit heb ik ongeveer een half jaar. Gaat meestal vrij snel weer vanzelf weg. Maar komt dan ook regelmatig en random weer even terug. Lastig troubleshooten omdat het nagenoeg niet te reproduceren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hoe verwijder je de hidden cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theherm
  • Laatst online: 13-08 20:44
RAAF12 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:24:
Hoe verwijder je de hidden cache?
Ik weet niet wat hidden cache is, maar ik verwijder zo nu en dan de cache door het toestel af te sluiten en daarna power + volume down ingedrukt te houden. Je komt dan in een menu waar je kan kiezen voor wipe cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik bedoel deze https://tweakers.net/i/Zn...GgBMrLMZ.jpg?f=user_large

Ik wil geen betaalde app zoals Ccleaner gebruiken om die cache te kunnen wissen.

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 08-02-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lekker laten staan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

RAAF12 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:52:
Ik bedoel deze https://tweakers.net/i/Zn...GgBMrLMZ.jpg?f=user_large

Ik wil geen betaalde app zoals Ccleaner gebruiken om die cache te kunnen wissen.
Niet naar dat soort apps luisteren. De cache is er met een reden, en cache legen werkt averechts.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:40
Ondertussen al 2.5 jaar eigenaar van dit toestel, altijd tevreden geweest maar nu heb ik door eigen toedoen per ongeluk een fout veroorzaakt in de charging port.

Deze was namelijk vochtig en bij het insteken van de lader rook hij licht verbrand - sindsdien laat mijn toestel zeer moeilijk op -. Hiermee bedoel ik dat ik de kabel perfect in de lader moet plaatsen of anders laad hij niet meer op.. Het wordt ook erger dus het word ofwel een nieuw toestel of een poging tot reparatie..

Aan de hand van onderstaande video weet ik wat er moet gebeuren. Echter vroeg ik me af of het component die ik nodig heb niet in europa ( of liefst zelf in belgie / nederland te verkrijgen is, dit voor verzendkosten en levertijd te beperken.

Vraag: weten jullie fysieke winkels / webwinkels waar ze dit component eventueel zouden verkopen?

Handleiding
YouTube: OnePlus 6 Charging Port & Main Flex Replacement - Repair Guide

Benodigd stuk:
https://www.witrigs.com/o...replacement-for-oneplus-6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Rubberen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:46:
Vraag: weten jullie fysieke winkels / webwinkels waar ze dit component eventueel zouden verkopen?
Geen idee, maar letterlijk 10 seconden googlen geeft dit:
https://www.mobilesupplie...b-c-oplaad-connector.html
Is dit dan niet wat je zoekt?
(direct uit voorraad leverbaar, zonder verzendkosten staat erbij, maar nogmaals dit is een let-me-google-for-you actie)

(of bol, als bovenstaande link niet het goede is)

[ Voor 14% gewijzigd door SanderBos op 14-02-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24
Rubberen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:46:
Ondertussen al 2.5 jaar eigenaar van dit toestel, altijd tevreden geweest maar nu heb ik door eigen toedoen per ongeluk een fout veroorzaakt in de charging port.

Deze was namelijk vochtig en bij het insteken van de lader rook hij licht verbrand - sindsdien laat mijn toestel zeer moeilijk op -. Hiermee bedoel ik dat ik de kabel perfect in de lader moet plaatsen of anders laad hij niet meer op.. Het wordt ook erger dus het word ofwel een nieuw toestel of een poging tot reparatie..

Aan de hand van onderstaande video weet ik wat er moet gebeuren. Echter vroeg ik me af of het component die ik nodig heb niet in europa ( of liefst zelf in belgie / nederland te verkrijgen is, dit voor verzendkosten en levertijd te beperken.

Handleiding
YouTube: OnePlus 6 Charging Port & Main Flex Replacement - Repair Guide

Benodigd stuk:
https://www.witrigs.com/o...replacement-for-oneplus-6
Ben je zeker dat er geen beetje vuil of stof in je poort zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
https://www.celsoazevedoc...roid/p/gcam-oneplus-6-6t/

Voor de liefhebbers. Die nieuwste van Marco miniqueta is wel een mooie port. Het is geen exacte Gcam kopie qua design. Maar de software erachter is wel op Gcam gebasseerd. De xml's zijn geintegreerd. Hij werkt erg goed, met soms een kleine bug. Ik gebruik hem dus nog wel naast de standaard camera, maar hij is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:40
superiscch schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:52:
[...]

Ben je zeker dat er geen beetje vuil of stof in je poort zit?
Jammer genoeg is het probleem niet zo simpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:51

Totaalgeflipt

De enige echte

twowheeler schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:09:

Voor de liefhebbers. Die nieuwste van Marco miniqueta is wel een mooie port. Het is geen exacte Gcam kopie qua design. Maar de software erachter is wel op Gcam gebasseerd. De xml's zijn geintegreerd. Hij werkt erg goed, met soms een kleine bug. Ik gebruik hem dus nog wel naast de standaard camera, maar hij is het proberen waard.
https://www.celsoazevedo....roid/p/gcam-oneplus-6-6t/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
De accu van mijn Oneplus 6 begint nu toch wel erg slecht te worden. Echter zijn filialen van thePhoneLab hier nou niet echt om de hoek. Is de accu zelf vervangen nog aan te raden (in verleden met plastic achterkantjes wel gedaan) of kan ik hem toch beter opsturen/een keer naar Utrecht rijden?

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
twowheeler schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:09:

Bedankt voor de tip d:)b , ziet er goed uit! Gebruikte vroeger 7.3 van Urnyx05. Deze van Marco lijkt zelfs uitgebruider. Apart dat de app MJL heet en niet Camera of iets in die trant. Ik ga mij nog eens eens verdiepen wat de verschillende XML's doen. Bug tot nu toe nog niet ervaren.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Daiov97 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:56:
De accu van mijn Oneplus 6 begint nu toch wel erg slecht te worden. Echter zijn filialen van thePhoneLab hier nou niet echt om de hoek. Is de accu zelf vervangen nog aan te raden (in verleden met plastic achterkantjes wel gedaan) of kan ik hem toch beter opsturen/een keer naar Utrecht rijden?
Ik heb het onlangs zelf gedaan (zie hierboven ergens) en het is echt wel goed te doen.
Je moet de juiste tool hebben om de achterkant er af te wurmen. Die zit goed vastgelijmd, en iets tussen dat gleufje krijgen is het meest lastige. Gebruik zeker geen metalen voorwerpen want je krijgt heel snel krassen!
Als je er eenmaal iets tussen hebt weten te wurmen is het een kwestie van rondom de lijm losmaken, en dan haal je de achterkant er zo af.
De batterij wisselen is erg simpel; er zijn tal van YouTube filmpjes waar je ziet hoe je dit moet doen.

Die 'reparatiebedrijfjes' doen echt precies hetzelfde, dus waarom niet zelf doen?

De accu had ik besteld bij een Bol.com reseller, voor 15 euro heb je een orignele OnePlus accu.

• Daiov97
Nyarlathotep schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Ik heb het onlangs zelf gedaan (zie hierboven ergens) en het is echt wel goed te doen.
Je moet de juiste tool hebben om de achterkant er af te wurmen. Die zit goed vastgelijmd, en iets tussen dat gleufje krijgen is het meest lastige. Gebruik zeker geen metalen voorwerpen want je krijgt heel snel krassen!
Als je er eenmaal iets tussen hebt weten te wurmen is het een kwestie van rondom de lijm losmaken, en dan haal je de achterkant er zo af.
De batterij wisselen is erg simpel; er zijn tal van YouTube filmpjes waar je ziet hoe je dit moet doen.

Die 'reparatiebedrijfjes' doen echt precies hetzelfde, dus waarom niet zelf doen?

De accu had ik besteld bij een Bol.com reseller, voor 15 euro heb je een orignele OnePlus accu.
Thanks. Nieuwe accu bevalt goed (en geeft weer een mooie waarde in de app)?

Daarnaast, heb je nog een nieuwe plaklaag nodig of kun je de oude hergebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 18-02-2021 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Daiov97 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Thanks. Nieuwe accu bevalt goed (en geeft weer een mooie waarde in de app)?

Daarnaast, heb je nog een nieuwe plaklaag nodig of kun je de oude hergebruiken?
AccuBattery geeft nu weer 95% aan. De waarde loopt nog steeds op. Mijn oude accu kwam niet verder dan 78%.

Ik heb de oude plaklaag hergebruikt. Er bleef zowat niets hangen aan het plectrum dat ik gebruikte.
Het enige kleine issue dat ik had, was dat op een klein plekje van het glas de coating losliet. Ik heb zwarte stift gebruikt om dit weer 'in te kleuren'.
Misschien haal ik de achterkant er nog eens af, en haal ik de hele verflaag er af. Dan is de achterkant transparant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Nyarlathotep schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:35:
[...]

AccuBattery geeft nu weer 95% aan. De waarde loopt nog steeds op. Mijn oude accu kwam niet verder dan 78%.

Ik heb de oude plaklaag hergebruikt. Er bleef zowat niets hangen aan het plectrum dat ik gebruikte.
Het enige kleine issue dat ik had, was dat op een klein plekje van het glas de coating losliet. Ik heb zwarte stift gebruikt om dit weer 'in te kleuren'.
Misschien haal ik de achterkant er nog eens af, en haal ik de hele verflaag er af. Dan is de achterkant transparant :)
Uiteindelijk toch besloten om de batterij door OnePlus te laten vervangen. Kosten zijn laag en hoef ik zelf niet te gaan prutsen. Breng hem vandaag naar UPS point, ben benieuwd wanneer ik hem terug heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Zomaar een update.

Vorig jaar mijn batterij laten vervangen door de phonelab.
Telefoon wordt sinds corona elke werkdag intensief gebruikt ivm thuiswerken -> bellen via de telefooncentrale van Vodafone.

Gezondheid van de batterij zit op 95%

Nog steeds zeer tevreden met m'n OP6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
Daiov97 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Uiteindelijk toch besloten om de batterij door OnePlus te laten vervangen. Kosten zijn laag en hoef ik zelf niet te gaan prutsen. Breng hem vandaag naar UPS point, ben benieuwd wanneer ik hem terug heb!
Bij m'n op6 was dit 10 dagen van verzenden tot ontvangen.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:00
gezondheid van mijn batterij na 3j volgens accubattery pro nog steeds 81%, en OP6 voldoet nog steeds aan alle eisen, al vind ik mijn stekkerconnectie wat minder worden icm opladen.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
Telefoon weer terug. Uiteindelijk heeft die nog tot maandag bij UPS point gelegen. Timeline:

Maandag 22-2: Telefoon opgehaald bij UPS point
Dinsdag 23-2: Telefoon aangekomen in Polen. Verwerkt, geïnspecteerd, factuur gekregen en betaald.
Woensdag 24-2: Telefoon gerepareerd, goedgekeurd en verzonden
Donderdag 25-2: Bericht van UPS dat die vandaag geleverd wordt (en uitgestelde levering)
Vrijdag 26-2: Telefoon weer terug!

Erg snel dus en voor zover ik nu kan beoordelen top gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Enige nadeel dat ik ervaar qua software is dat de stock camera app soms de foto's gewoon niet opslaat. Gcam daarentegen geeft geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

twowheeler schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:57:
Enige nadeel dat ik ervaar qua software is dat de stock camera app soms de foto's gewoon niet opslaat. Gcam daarentegen geeft geen problemen
De standaard app is waardeloos. Ik moet de hele tijd met de flitser klooien. Soms moet zelfs overdag de flitser aan omdat ik anders te donkere foto's krijg, of met een rare waas.
De app Footej camera die ik gebruik is vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Zijn er meer mensen die Wifi problemen hebben ?
heb sinds vandaag de Osmo Action. Maar die kan dus niet verbinden met de app als mijn gewone thuisnetwerk verbonden is. Als ik die handmatig overrule naar de osmo action dan werkt de app wel.
Ik heb ook een Sony RX100VI maar die app maakt wel via wifi verbinding en download alle foto's of is te bedienen zonder handmatig te hoeven overrulen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Versie 10.3.9 is te downloaden via de oxygen updater

System
• Updated Android Security Patch to 2021.02
• Updated GMS package
• Fixed known issues and improved system stability

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nu ook aangekondigd door OnePlus: OxygenOS 10.3.9 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.9 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.02
  • Updated GMS package to 2020.12
  • Fixed known issues and improved system stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Net een nieuw topic aangemaakt over enkele plotselinge problemen met mijn Oneplus 6
[Oneplus 6] Problemen met Google en Outlook
Had misschien hier gemoeten, maar kon dit topic pas nu vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verder geen klachten met de laatste update. Valt mij wel op dat soms mijn scherm aangaat, net alsof ik wordt gebeld oid. Daarna gaat het scherm weer uit, voor de update deed ie het ook al. Kan niet nagaan waar dit vandaan komt. Iemand een idee?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Harmen schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:40:
Verder geen klachten met de laatste update. Valt mij wel op dat soms mijn scherm aangaat, net alsof ik wordt gebeld oid. Daarna gaat het scherm weer uit, voor de update deed ie het ook al. Kan niet nagaan waar dit vandaan komt. Iemand een idee?
ambient display aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sinds vandaag laadt mijn toestel heel moeilijk op.
Ik steek de stekker in het poortje, en het toestel gaat laden. Na een procent of 5 stopt ie er mee.
Als ik de kabel er uit haal en er weer in steek; zelfde verhaal.
Wat heb ik gedaan:

- nieuwe batterij sinds een maand of twee, die weer op 96% capaciteit staat
- vanochtend poortje schoongeblazen met compressor
- poortje ziet er prima uit, schoon en onbeschadigd
- andere lader en stopcontact geprobeerd
- telefoon herstart
- cache geleegd
- usb stekker zit er ook gewoon goed in, met nauwelijks speling (niet meer dan anders)

Geen succes.... Wat kan hier aan de hand zijn? Het toestel heeft verder ook geen kuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Die staat wel aan, lockscreen wordt getoond. Daarna gaat ie weer in slaapstand.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Goed, mijn issue van hierboven lijkt opgelost.
Het werd erger: De telefoon viel steeds uit en de accu bleef op 50% staan. Als het toestel uit stond kreeg ik een foutmelding wanneer ik deze aan de lader hing: Battery temperature too low.

Ik heb het toestel weer open gemaakt met föhn en plectrum. De batterijconnector zat niet meer goed vast :o
Nu was ik ook vergeten om dat hele kleine metalen plaatje weer op de twee connectors te plaatsen toen ik laatst de accu verving. Dit plaatje houdt zowel de batterijconnector als de NFC connector op hun plek.

Het toestel ligt nu weer te laden.
Dus mochten mensen tegen dit issue aanlopen: Toestel open en de connector checken. Ik kan mij zo maar voorstellen dat een valpartij er ook voor kan zorgen dat de connector losschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Versie 10.3.9 is uit met SP 2021-2 Volgende versie wordt 11 oud nieuws

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 28-03-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
mensen die hier op GCAM zitten en dan specifiek op die van Marco (miniqueta). Zitten jullie op V5 of V5 fix 1? Ik kan niet echt duidelijk vinden wat het verschil tussen die twee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:34
twowheeler schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:49:
mensen die hier op GCAM zitten en dan specifiek op die van Marco (miniqueta). Zitten jullie op V5 of V5 fix 1? Ik kan niet echt duidelijk vinden wat het verschil tussen die twee is.
Ik zit op MJL V5.0 Miniqueta, en die werkt prima. Op de site zie ik ook nergens een fix1 staan, alleen op de homepage wordt naar de fix gelinkt.

Na wat speuren de changelog gevonden: Link
- fixed awb button not switching to correct awbs when something different than off or pixel2 was chosen in the current xml

[ Voor 22% gewijzigd door Koos Ofzo op 29-03-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Koos Ofzo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Ik zit op MJL V5.0 Miniqueta, en die werkt prima. Op de site zie ik ook nergens een fix1 staan, alleen op de homepage wordt naar de fix gelinkt.

Na wat speuren de changelog gevonden: Link
[...]
Merci! Ik geen telegram dus kon er ook niet in. Met behulp van je link wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Welke gcam gebruiken jullie als jullie het gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:43:
Welke gcam gebruiken jullie als jullie het gebruiken?
Ik gebruik zelf nog altijd GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk, ook met de (aangepaste) config files die ik onder in dat comment noem. Dus inmiddels al meer dan een jaar ongewijzigd, omdat ik gewoon tevreden ben. Hij crasht best wel vaak (misschien eens in de 20 foto's), maar ik weet dat de foto's die eruit komen in ieder geval veel beter zijn dan de GCam versie die ik ervoor gebruikte en die vond ik ook al mooi.

Toen jij hier (fixed link) dat Miniqueta noemde heb ik daar een paar dagen mee geexperimenteerd, om te kijken wat ik miste.
Het is interessant hoe ze met de config files om gaan in die versie, maar uiteindelijk vind ik het irritant dat je niet je eigen config files lijkt te mogen gebruiken. En ik kreeg er geen mooie night mode foto's uit (want je zit vast aan de configs die zij aanbieden). Toegegeven, met de Urnyx variant moet ik daarvoor ook switchen naar een andere config file dan voor gewone foto's, maar dat ben ik nu gewend.

Ik heb trouwens pas nog de astro mode aan de praat gekregen (werkt bij mij maar met 1 config file). Althans technisch gezien werkt het nu, dat hij echt minuten lange sluitertijd gebruikt. Het resultaat was verder niet mooi ik moet een keer wachten op en een heldere nacht, en dat ik op een echt donkere plek ben, en ik mijn (mini) tripodje bij me heb om de telefoon stil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Ik gebruik zelf nog altijd GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk, ook met de (aangepaste) config files die ik onder in dat comment noem. Dus inmiddels al meer dan een jaar ongewijzigd, omdat ik gewoon tevreden ben. Hij crasht best wel vaak (misschien eens in de 20 foto's), maar ik weet dat de foto's die eruit komen in ieder geval veel beter zijn dan de GCam versie die ik ervoor gebruikte en die vond ik ook al mooi.

Toen jij hier (fixed link) dat Miniqueta noemde heb ik daar een paar dagen mee geexperimenteerd, om te kijken wat ik miste.
Het is interessant hoe ze met de config files om gaan in die versie, maar uiteindelijk vind ik het irritant dat je niet je eigen config files lijkt te mogen gebruiken. En ik kreeg er geen mooie night mode foto's uit (want je zit vast aan de configs die zij aanbieden). Toegegeven, met de Urnyx variant moet ik daarvoor ook switchen naar een andere config file dan voor gewone foto's, maar dat ben ik nu gewend.

Ik heb trouwens pas nog de astro mode aan de praat gekregen (werkt bij mij maar met 1 config file). Althans technisch gezien werkt het nu, dat hij echt minuten lange sluitertijd gebruikt. Het resultaat was verder niet mooi ik moet een keer wachten op en een heldere nacht, en dat ik op een echt donkere plek ben, en ik mijn (mini) tripodje bij me heb om de telefoon stil te houden.
Ik heb nu ook een tijdje getest en weet eigenlijk niet zeker of ik de foto's uit die app mooier vind. Ja de hdr lijkt beter te werken in het omhooghalen van schaduwen, maar soms wordt een foto er heel kaal door.

Heb net die laatste 7.3 van urnyx geïnstalleerd. Het heeft wel charme dat die app veel meer no nonsense is. Benieuwd, zoek vooral zo'n install en vergeet app

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deze is gloednieuw en werkt ook met de 6: https://www.celsoazevedo....mera/dev-arnova8G2/f/dl0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-09 16:01
Werken voor mij niet. Ik krijg "There was a probelm while parsing the package"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hyack schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:27:
[...]

Werken voor mij niet. Ik krijg "There was a probelm while parsing the package"
Je moet Snapcam gebruiken. Oftewel deze: https://www.celsoazevedo....ra/dev-arnova8G2/f/dl0/1/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Van de week nieuwe bumper case, screen protector, accu en usb poort gehaald voor mijn OnePlus 6.

Tevens lineageos 18.1 (android 11) erop geflasht.

Telefoon is weer als nieuw. Ben nog super tevreden met dit toestel. Kan er nog makkelijk een paar jaar mee vooruit verwacht ik.

Lees hier veel over de accu leeftijd. Mijne zat op 75% na 2.5 jaar. Heb de mijne laten vervangen bij een PhoneLab winkel en dat kan ik ten zeerste aanraden. Ze zijn officieel OnePlus reparateur. Kon het toestel 5 kwartier later weer ophalen. Tevens hebben ze er gratis een andere (gebruikte, nieuw hadden ze niet op voorraad) usb poort ingezet. Kosten waren 41eu. Voor dat geld had ik geen zin om zelf te gaan zitten kutten hoewel het wel te doen moet zijn als je een beetje handig bent.

[ Voor 46% gewijzigd door GaHard op 12-04-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
GaHard schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:58:

Tevens lineageos 18.1 (android 11) erop geflasht.
Zijn er nog dingen die niet of niet lekker werken met LineageOS erop?

Voor mij is het zo jammer, ik ben echt supertevreden over deze telefoon, maar omdat hij over een half jaar (waarschijnlijk) geen security updates meer krijgt zal ik toch moeten switchen van mezelf.
Of LineageOS proberen. Weet je hoe het daar zit met security updates, moet je dan iedere keer een volledig nieuwe ROM flashen om bij te blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
SanderBos schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:58:
[...]

Zijn er nog dingen die niet of niet lekker werken met LineageOS erop?

Voor mij is het zo jammer, ik ben echt supertevreden over deze telefoon, maar omdat hij over een half jaar (waarschijnlijk) geen security updates meer krijgt zal ik toch moeten switchen van mezelf.
Of LineageOS proberen. Weet je hoe het daar zit met security updates, moet je dan iedere keer een volledig nieuwe ROM flashen om bij te blijven?
Ik heb het er nu net 2 dagen op staan dus ik moet het ook nog even bekijken. Heb altijd gewoon stock gebruikt hiervoor.

Face unlock werkt niet maar verder lijkt alles het te doen. Als je hem geroot hebt moet je in Magisk in de opties de hide functie aanzetten dan kom je door de safetynet test en zou het meeste gewoon als normaal moeten werken. Ik kan gewoon bankieren en netflix installeren via de playstore bv en dat zijn dingen waarvan je leest dat het weleens niet werkt.

Updates moet ik nog even bekijken maar ik geloof dat je die security updates gewoon als normaal krijgt en nieuwe builds wel weer moet flashen.
Pagina: 1 ... 63 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!