Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 11:26

Eric_Cantona

"Au Revoir"

RAAF12 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

Zit je op een 5GHz Wifi netwerk? Ik heb nergens last van. link verzenden 117Mbps link ontvangen 433Mbps
Op glasvezel via Experiabox
Nee, meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:53
RAAF12 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

Zit je op een 5GHz Wifi netwerk? Ik heb nergens last van. link verzenden 117Mbps link ontvangen 433Mbps
Op glasvezel via Experiabox
Het gaat niet om een beetje langzamer, het gaat erom dat er niks meer gebeurd.

Ik heb nu een DNS en ping tool geinstalleerd (althans, die bleek ik al te hebben), en bij een langzame verbinding wat zitten spelen, en gezien dat:
- Als het mis is DNS requests (dus namen naar IP adressen vertalen, de start van netwerkverbindingen) gewoon direct falen, niet eens lang duren of een timeout geven maar meteen met een foutmelding komen.
- Dat als DNS requests dan lukken na aantal keer falen het nog steeds erg langzaam gaat, dus pings van boven de seconde en soms zelfs 2 seconden, waar het eigenlijk onder de 100ms moet zijn.
- Dat als het mis is het ook vanzelf weer goed kan komen, terwijl ik zat te testen ging het ineens weer goed, zonder Wifi reset. Maar 10 minuten later was het weer mis (wat ik bij een Wifi uit+aan eigenlijk nog niet heb gezien, dat het dan wat later weer fout gaat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIvf2sWhhlVcefcjG8bwOUAbX-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZbzBsmDTyWfCHnKvRbDaTmwk.png?f=user_large

Ik heb nu gezien dat het goed en mis ging bij 2.4GHz connectie, maar mijn router ondersteund zowel 2.4GHz+5GHz, dus ik heb nu 5GHz eens uitgezet om te kijken of het door het switchen komt. Maar ik denk het niet, want de wifi verbinding met mijn camera (voor overzetten foto's) is nu ook volledig over de zeik, en die is vast niet dual-band.

Ik snap niet dat er op het OnePlus forum niet meer over geklaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Als MrWolf en 2 Tweakers leden er last van hebben is het blijkbaar geen structureel probleem voor Oneplus. Ik zal niet de enige zijn die nergens last van heeft. Ik zit met regelmaat uren lang op 2 verschillende 5G Wifi netwerken. Geen centje pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
RAAF12 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:25:
Als MrWolf en 2 Tweakers leden er last van hebben is het blijkbaar geen structureel probleem voor Oneplus. Ik zal niet de enige zijn die nergens last van heeft. Ik zit met regelmaat uren lang op 2 verschillende 5G Wifi netwerken. Geen centje pijn.
Andersom geldt niet dat als alleen jij geen problemen hebt het niet zo is dat er geen problemen zijn....

Als er 4 (niet 3) mensen een probleem hebben in 2 niet zeer actieve fora-topics hebben is er volgens mij een redelijke kans dat het breder is.

(Ik kan me trouwens herinneren dat er recentelijk iemand, ik noem geen namen, erg fel werd omdat er iemand durfde te beweren dat de OnePlus 6 VoLTE ondersteuning heeft, omdat (alleen) hij geen VoLTE had)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik loop inmiddels al een aantal maanden met het probleem dat mijn OP6 regelmatig zo traag wordt als dikke stront (en het tikken van tekst dus zo goed als onmogelijk is). Een reboot loste het vaak op. Soms voor een uur, soms voor drie dagen. Maar uiteindelijk kwam het altijd weer terug. Verschillende oplossingen voor geprobeerd te (zoals via GSAM proberen te achterhalen of er apps waren die de boosdoener waren, zoals voorgesteld door @SanderBos en een volledige factory reset), maar niks dat mocht baten. Nu uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en een nieuwe telefoon besteld. Ik stap na een paar generaties OP over naar de Poco F2. Ben benieuwd hoe dat bevalt na zolang OP gebruikt te hebben.

Mocht er interesse in zijn voor eventuele andere overstappers wil ik mijn bevindingen binnenkort wel even delen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 21:39
Hmm. Ik ben opzich nog wel tevreden met de OP6 behalve een paar eigenaardigheden:

- Camera app is heel erg traag. Soms loopt het vast, vaak moet ik 10sec wachten waardoor die kans op een mooie foto alweer is vergaan
- Chrome bug waarbij hij blijft hangen, ik moet dan even terug naar homescreen en dan weer chrome opstarten. Zou opgelost moeten zijn met de laatste update, helaas niet het geval bij mij
- Auto brightness blijft nog altijd brak, is meestal veel te laag. Heel irritant
- Soms problemen met de verbinding. Weet niet of het aan m'n tel ligt of aan m'n ad blocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Weet iemand waar ik een kwalitatief nieuwe scherm kan bestellen voor een OnePlus 6T? Zelf vind ik varierende prijzen waardoor ik door de bomen het bos niet zie.

Vooralsnog zie ik dat witrigs.com wel OEM onderdelen verkoopt. Alleen zegt de klantenservice van OnePlus dat ze aan niemand OEM producten leveren, dus dan vraag ik mij af hoe witrigs hier aan komt 8)7

Wanneer ik mijn telefoon naar OnePlus verstuur voor reparatie dan ben ik ook mijn data kwijt i.v.m. privacy. Dus ik ontkom er niet aan om de reparatie zelf uit te voeren |:(

[ Voor 65% gewijzigd door AOC op 11-08-2020 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

SanderBos schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:48:
[...]

Andersom geldt niet dat als alleen jij geen problemen hebt het niet zo is dat er geen problemen zijn....

Als er 4 (niet 3) mensen een probleem hebben in 2 niet zeer actieve fora-topics hebben is er volgens mij een redelijke kans dat het breder is.

(Ik kan me trouwens herinneren dat er recentelijk iemand, ik noem geen namen, erg fel werd omdat er iemand durfde te beweren dat de OnePlus 6 VoLTE ondersteuning heeft, omdat (alleen) hij geen VoLTE had)
Iedereen die een Youfone als telco heeft daar last van. Je zou kunnen weten dat Oneplus voor die telco een update moet leveren om voLTE te kunnen gebruiken. Dat jij problemen hebt me je wifi zie ik toch echt als een user error. Ga terug naar de factory defaults en het is opgelost. Als dit een wereldwijd groot probleem was was het allang op de buglist verschenen én was er actie ondernomen. Verder geen offence hoor. Alleen problemen worden gemeld en niet degene die nergens last van hebben. Succes met je telefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Waterkoker schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:22:
Wanneer ik mijn telefoon naar OnePlus verstuur voor reparatie dan ben ik ook mijn data kwijt i.v.m. privacy. Dus ik ontkom er niet aan om de reparatie zelf uit te voeren |:(
Back-up / Factory reset / repair door OnePlus / backup herstellen.

Problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ralph075 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Back-up / Factory reset / repair door OnePlus / backup herstellen.

Problem solved!
data backup doen ze bij OnePlus niet. En ik kan verder mijn scherm niet bedienen. Is compleet zwart en touchscreen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Waterkoker schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

data backup doen ze bij OnePlus niet. En ik kan verder mijn scherm niet bedienen. Is compleet zwart en touchscreen werkt niet.
Ah, ja, dat had je er niet bij verteld. In mijn stappenplan ging ik er vanuit dat je backup maken/herstellen en factory reset zelf kon doen.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 14:06
Ik heb tijdens m'n vakantie gemerkt dat een foto soms niet wordt opgeslagen als ik na afdrukken de app sluit of telefoon vergrendel. Meer die dit hebben? Ik gebruik de standaard app (juist vanwege de stabiliteit ipv gcam)

Edit: update van OnePlus galaxy fixed het. Veel foto's komen nu ook boven

[ Voor 14% gewijzigd door twowheeler op 13-08-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

MitchellHearth schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:21:
Hmm. Ik ben opzich nog wel tevreden met de OP6 behalve een paar eigenaardigheden:

- Camera app is heel erg traag. Soms loopt het vast, vaak moet ik 10sec wachten waardoor die kans op een mooie foto alweer is vergaan
- Chrome bug waarbij hij blijft hangen, ik moet dan even terug naar homescreen en dan weer chrome opstarten. Zou opgelost moeten zijn met de laatste update, helaas niet het geval bij mij
[...]
Ik herken deze twee (van de vier) problemen ook, geen oplossing voor gevonden vooralsnog

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Waterkoker schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:22:
Weet iemand waar ik een kwalitatief nieuwe scherm kan bestellen voor een OnePlus 6T? Zelf vind ik varierende prijzen waardoor ik door de bomen het bos niet zie.

Vooralsnog zie ik dat witrigs.com wel OEM onderdelen verkoopt. Alleen zegt de klantenservice van OnePlus dat ze aan niemand OEM producten leveren, dus dan vraag ik mij af hoe witrigs hier aan komt 8)7

Hoort sowieso eigenlijk meer hier thuis, maar wat je kan doen, als je in de buurt van Utrecht, Amsterdam of wat de andere locatie was... die reparateur die in NL zit, waar een aantal forummers hun batterij hebben laten vervangen, klaar terwijl je (in de buurt) wacht. Staat denk ik wel in het RMA topic benoemd. Denk dat zij ook het scherm kunnen fixen voor je (tegen betaling uiteraard) en denk dat ze er minder snel moeilijk over zullen doen om toestel niet te wipen. Je kan ze altijd vooraf bellen?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:28:
[...]

Hoort sowieso eigenlijk meer hier thuis, maar wat je kan doen, als je in de buurt van Utrecht, Amsterdam of wat de andere locatie was... die reparateur die in NL zit, waar een aantal forummers hun batterij hebben laten vervangen, klaar terwijl je (in de buurt) wacht. Staat denk ik wel in het RMA topic benoemd. Denk dat zij ook het scherm kunnen fixen voor je (tegen betaling uiteraard) en denk dat ze er minder snel moeilijk over zullen doen om toestel niet te wipen. Je kan ze altijd vooraf bellen?
Dat kunnen ze inderdaad, geen wipe benodigd :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik heb al een tijdje een duidelijke burn in op mijn OP6 van januari 2019. De laatste tijd is het behoorlijk erg geworden. Weet iemand hoe het met garantie zit? Heb 'm icm met een 2-jarig abonnement via mobiel.nl...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
netiul schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:50:
Ik heb al een tijdje een duidelijke burn in op mijn OP6 van januari 2019. De laatste tijd is het behoorlijk erg geworden. Weet iemand hoe het met garantie zit? Heb 'm icm met een 2-jarig abonnement via mobiel.nl...
In mijn ervaring doen ze er niet moeilijk over. OP3t had een slechte batterij, burnin en bluetooth issues. Alles behalve de achterkant hebben ze zonder vragen stellen vervangen na 1 jaar en 11 maanden

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vG9rBQOSW3zv4MXJNeUvG2IeJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mHHkAV9HQ9MnmRuWsc7wxCa.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel me met dit zonnige weer op dat m'n telefoon deze rare plekken weergeeft als het licht op de juiste wijze op de lens schijnt. Zijn er meer die dit hebben? De lens lijkt schoon. Hij is wel even terug voor een nieuwe accu weg geweest, dus als het niet "normaal" is kan het daar vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:58:
[Afbeelding]

Het viel me met dit zonnige weer op dat m'n telefoon deze rare plekken weergeeft als het licht op de juiste wijze op de lens schijnt. Zijn er meer die dit hebben? De lens lijkt schoon. Hij is wel even terug voor een nieuwe accu weg geweest, dus als het niet "normaal" is kan het daar vandaan komen
Lijkt me niet normaal. Hier wat foto's net gemaakt tegen de zon in (met de OnePlus 6 camera app), lens flare ahoy maar geen vlekken:
[...Paar dagen later foto-album verwijderd...]

Zit er niet een folie over de lens heen, dat ze het hebben afgeplakt of zo, het lijkt wel een beetje luchtbubbeltjes onder folie (niet te hard te krabben natuurlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door SanderBos op 24-08-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

Lijkt me niet normaal. Hier wat foto's net gemaakt tegen de zon in (met de OnePlus 6 camera app), lens flare ahoy maar geen vlekken:
https://photos.app.goo.gl/siSGMG71e7XyTGxM7

Zit er niet een folie over de lens heen, dat ze het hebben afgeplakt of zo, het lijkt wel een beetje luchtbubbeltjes onder folie (niet te hard te krabben natuurlijk).
Thanks voor de foto's! Direct tegen de zon in heb ik het probleem ook niet, alleen als het licht over de lens schijnt ipv erin denk ik. Lens lijkt schoon als ik van buiten erin kijk.

Edit: the phonelab gecontacteerd, en ik mag langskomen voor controle. Dan wordt er naar dit probleem en nog een ander probleem gekeken. Heb er wel vertrouwen in dat ze het kunnen oplossen

[ Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 24-08-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06 13:44

- Auto brightness blijft nog altijd brak, is meestal veel te laag. Heel irritant
- Soms problemen met de verbinding. Weet niet of het aan m'n tel ligt of aan m'n ad blocker.
Ik heb exact dezelfde issues.
Ik heb google lens er af gegooid maar dat hielp niet met de camera app.

Lijkt wel alsof een bepaalde Android update roet in het eten van de ooit zo perfect soepele OP6 heeft gegooid.
Eigenlijk voldoet alles nog prima maar bovenstaande zaken zijn toch wel steeds storender.

• WCA

De Chrome bug is een algemeen Android 10 dingetje helaas, gebeurt niet alleen op Oneplus telefoons.

De nieuwe Firefox is inmiddels wel volwassen genoeg als alternatief, die heeft er geen last van. Misschien eens het proberen waard.

Share and Enjoy!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 16:57
heb alles in darkmode staan op mn oneplus6, ook onder chrome://flags

force dark mode for web... - enabled with selective inversion of everything
show darkend search pages on android - enabled
android chrome ui dark mode.... - enabled

echter, chrome heeft gisteren update doorgevoerd,
wanneer ik google.nl open (deze pagina is donker) en er een zoekopdracht tegenaan gooi worden de resultaten grijs weergegeven ipv dark, iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 11% gewijzigd door pielle007 op 27-08-2020 13:32 ]

• AOC
  • Niet online

AOC

verkeerde topic, excuses

[ Voor 125% gewijzigd door AOC op 27-08-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
pielle007 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:30:
heb alles in darkmode staan op mn oneplus6, ook onder chrome://flags

force dark mode for web... - enabled with selective inversion of everything
show darkend search pages on android - enabled
android chrome ui dark mode.... - enabled

echter, chrome heeft gisteren update doorgevoerd,
wanneer ik google.nl open (deze pagina is donker) en er een zoekopdracht tegenaan gooi worden de resultaten grijs weergegeven ipv dark, iemand een oplossing hiervoor?
heb t gevonden, je dient in chrome://flags de volgende instellingen aan te passen

show darkend search pages on android - default
android chrome ui dark mode.... - default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Ik ben nog steeds tevreden met mijn OnePlus 6. De meeste hierboven genoemde problemen heb ik niet, alleen auto brightness gaat niet altijd goed. Camera is prima en snel maar daarnaast ook open camera geïnstalleerd met lagere resolutie zodat ik niet steeds settings hoef aan te passen.
De batterij wordt nu wel wat minder. Jammer dat je die zelf niet kunt wisselen. Waar zou ik dat het beste kunnen laten doen? Ik koester mijn 3,5mm jack. Dat houdt mee ook tegen voor een upgrade. Mijn bedrade koptelefoon is van prima kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Jelloz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb exact dezelfde issues.
Ik heb google lens er af gegooid maar dat hielp niet met de camera app.

Lijkt wel alsof een bepaalde Android update roet in het eten van de ooit zo perfect soepele OP6 heeft gegooid.
Eigenlijk voldoet alles nog prima maar bovenstaande zaken zijn toch wel steeds storender.
Ik herken het ook van de camera. Telefoon loopt dan ook volledig vast op dat moment, en ik lijk 'm er dan niet uit te kunnen krijgen. Geen idee waar het door komt of hoe het op te lossen is. Inmiddels gebruik ik mijn werktelefoon maar voor de camera, die is betrouwbaarder en beter... wel erg jammer.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poecillia schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:00:
Ik ben nog steeds tevreden met mijn OnePlus 6. De meeste hierboven genoemde problemen heb ik niet, alleen auto brightness gaat niet altijd goed. Camera is prima en snel maar daarnaast ook open camera geïnstalleerd met lagere resolutie zodat ik niet steeds settings hoef aan te passen.
De batterij wordt nu wel wat minder. Jammer dat je die zelf niet kunt wisselen. Waar zou ik dat het beste kunnen laten doen? Ik koester mijn 3,5mm jack. Dat houdt mee ook tegen voor een upgrade. Mijn bedrade koptelefoon is van prima kwaliteit.
Kan bij OnePlus zelf: https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=8. Zie ook hier voor servicepunten: https://www.oneplus.com/nl/support/service-center.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Poecillia schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:00:
De batterij kan via Phonelab als je bij een van de 3 (?) vestigingen in de buurt woont. Kan je het beste het RMA topic op naslaan. Zeker als je nog binnen de 2 jaar zit, is de kans aanwezig dat het binnen garantie gebeurt en je het toestel dezelfde dag nog retour hebt.
Zelf overweeg ik het ook, al ben ik nooit in de buurt van het westen des lands...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:27:
[...]

De batterij kan via Phonelab als je bij een van de 3 (?) vestigingen in de buurt woont. Kan je het beste het RMA topic op naslaan. Zeker als je nog binnen de 2 jaar zit, is de kans aanwezig dat het binnen garantie gebeurt en je het toestel dezelfde dag nog retour hebt.
Zelf overweeg ik het ook, al ben ik nooit in de buurt van het westen des lands...
Of online aanmelden bij OnePlus, dan sturen ze een koerier om de telefoon op te halen en 2 dagen later wordt ie weer thuis bezorgd met een verse accu.
Binnen 2 jaar gebeurt het trouwens gewoon onder garantie, het is niet een kwestie van "is de kans aanwezig" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

ralph075 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Of online aanmelden bij OnePlus, dan sturen ze een koerier om de telefoon op te halen en 2 dagen later wordt ie weer thuis bezorgd met een verse accu.
Binnen 2 jaar gebeurt het trouwens gewoon onder garantie, het is niet een kwestie van "is de kans aanwezig" ;)
Maar via OnePlus krijg je volgens mij het toestel gewiped retour, of niet?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Bij toestellen gekocht via Belsimpel verwijzen ze ook naar de Oneplus servicepagina. Alleen is het toestel daar niet aan te melden. Zegt dat ie de gegevens zoals serienummer niet herkend. Vele malen gewist en opnieuw geprobeerd. Ook cache legen van de browser of een andere computer gebruiken helpt niet ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Bij toestellen gekocht via Belsimpel verwijzen ze ook naar de Oneplus servicepagina. Alleen is het toestel daar niet aan te melden. Zegt dat ie de gegevens zoals serienummer niet herkend. Vele malen gewist en opnieuw geprobeerd. Ook cache legen van de browser of een andere computer gebruiken helpt niet ;-(
Zelf heb ik hier geen problemen mee gehad. Ook bij Belsimpel gekocht en voor garantie bij OnePlus aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:29
Ik krijg zojuist het bericht van ASN dat mobiel betalen niet meer mogelijk is met de OnePlus 6😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 08:15
Daftz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:46:
Ik krijg zojuist het bericht van ASN dat mobiel betalen niet meer mogelijk is met de OnePlus 6😒
Huh, staat er ook een reden bij? Dat zou echt erg karig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Tuktop schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:24:
[...]

Huh, staat er ook een reden bij? Dat zou echt erg karig zijn...
Nee, verder geen enkele reden. Het bericht staat tussen de transacties in de mobiel bankieren app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:16
Daftz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:26:
[...]

Nee, verder geen enkele reden. Het bericht staat tussen de transacties in de mobiel bankieren app.
Vreemd. Hier ook een OnePlus 6 en ASN, maar geen enkel bericht hierover...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Daftz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:26:
[...]

Oh, op die manier. Volgens mij heb je het dan (per ongeluk?) zelf uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Tuktop schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:20:
[...]

Oh, op die manier. Volgens mij heb je het dan (per ongeluk?) zelf uitgeschakeld.
Het gekke is dat mobiel betalen nog gewoon actief is in de app. Dus niets wijst erop dat het is uitgeschakeld, behalve dat gekke bericht. Naja, zal straks in de supermarkt eens testen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:16
Daftz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:22:
[...]

Het gekke is dat mobiel betalen nog gewoon actief is in de app. Dus niets wijst erop dat het is uitgeschakeld, behalve dat gekke bericht. Naja, zal straks in de supermarkt eens testen :)
Nog even gezocht in mijn transactiehistorie en ik zie een bericht van 01-05:
Mobiel betalen is vanaf nu mogelijk voor (...) met OnePlus 6
En een bericht van 12-05:
Mobiel betalen is vanaf nu niet meer mogelijk voor (...) met OnePlus 6
Maar na 12-05 heeft het gewoon nog gefunctioneerd. Ik vermoed dat het destijds een foutje is geweest van ASN en dat jij nu te maken hebt met zo'n zelfde foutje.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
dreamscape schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:42:
[...]

Nog even gezocht in mijn transactiehistorie en ik zie een bericht van 01-05:

[...]

En een bericht van 12-05:

[...]

Maar na 12-05 heeft het gewoon nog gefunctioneerd. Ik vermoed dat het destijds een foutje is geweest van ASN en dat jij nu te maken hebt met zo'n zelfde foutje.
Bedankt voor het controleren! Het is net gelukt om mobiel te betalen, dus de melding lijkt me inderdaad een foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
pielle007 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:15:
[...]

om te beginnen fijne feestdagen allemaal

@SanderBos heb je die OEMLOG in zijn geheel ge-upload naar Oneplus?
ben beetje huiverig om de gehele dump te delen omdat ik simpelweg niet precies weet welke info ik nu weggeef
wanneer ik de bestanden open met kladblok en er doorheen blader staat er nogal wat info nml

mij werd gevraagd:
Steps for logs:
1. Open dialer -> Dial *#800# and enter
2. Open ‘oneplus Logkit’, click delete history logs, Check ‘Move logs path to built-in SD card’ and 'Network TcpDump Logs'
3.Open Wireless connection -> check 'get wifi log info'
4. go back Open 'get QXMD log' and select 'WiFi-related'->click 'open device log' below
5. Check ‘save log’ and Reboot
6. Reproduce the issue that you are facing-> Once its Reproduced capture screenshot to note the timestamp
7. Again, dial *#800# and Open ‘oneplus Logkit’->Open other log info
8. Click 'get bugreport info' and wait for 2 minutes(until it’s greyed out)
9. Go back Open 'get QXMD log' click 'close device log' below, uncheck ‘save log’, 'network 'Tcpdump log', ‘Move logs path to built-in SD card’ and uncheck all other options which are enabled
10. Go back to home screen. Open file Manager from app drawer -> storage -> internal storage
11. Search for Oem_log Folder ->long press it-> Click three dots on the top Right corner -> compress it
12. Find oem_log.zip at the bottom, long press it again-> Click three dots on top Right corner -> Click Share -> Share via Drive along with the screenshot and Provide the link here
SanderBos schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:12:
[...]

[...]

@User_TS had gezegd dat het voor hem was opgelost, maar zoals ik hier al zei had ik zelf juist in een experiment geconcludeerd dat het in een pure 5GHz setting de initiële connectie nog steeds vertraagd gemaakt wordt (en heb daarbij meerdere keren zowel wifi netwerk opnieuw toegevoegd als telefoon gereboot).
Hier zijn na een 9 maanden de problemen rondom t verbinden met 5ghz wifi thuis nog steeds niet opgelost. Nu heb ik een 2e oneplus6 voor mijn dochter en exact t zelfde issue wat ik eerder heb aangekaart. Heb zojuist een medewerker via de community app van oneplus weer benadert en hem de OEM.LOG file laten toekomen. Hoop op een spoedige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
pielle007 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:26:
[...]

[...]

Hier zijn na een 9 maanden de problemen rondom t verbinden met 5ghz wifi thuis nog steeds niet opgelost. Nu heb ik een 2e oneplus6 voor mijn dochter en exact t zelfde issue wat ik eerder heb aangekaart. Heb zojuist een medewerker via de community app van oneplus weer benadert en hem de OEM.LOG file laten toekomen. Hoop op een spoedige oplossing.
Heb hier ook een tijd gezeik gehad, maar lijkt nu wel goed te werken.

Je zal alles al wel geprobeerd hebben, maar hoe staan de Mac instellingen? Device of random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Heb soms dat filmpjes kijken enorm hapert/traag loopt. Sommige mensen nog last van?
Wat ik dan doe is mijn telefoon herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Android 11 is uit, en is ook OTA voor Oneplus te krijgen. Zou de 6 ook nog meedoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daftz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:01:
Android 11 is uit, en is ook OTA voor Oneplus te krijgen. Zou de 6 ook nog meedoen?
Ja, komt waarschijnlijk in December (aldus OnePlus op Weibo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

[...Paar dagen later foto-album verwijderd...]

Vermoeden is dat de camera unit zelf vuil is of beschadigd. Het achterglas lijkt schoon. Er wordt onder garantie een nieuwe camera unit gemonteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:50

GVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
twowheeler schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:19:
[...]

Vermoeden is dat de camera unit zelf vuil is of beschadigd. Het achterglas lijkt schoon. Er wordt onder garantie een nieuwe camera unit gemonteerd
Nieuwe camera is gemonteerd. Er zat wat viezigheid onder. Straks testen, hopelijk is het opgelost.

Wel resultaat wat ik tot nu toe bij elke reparatie heb gehad: back cover een lichte beschadiging op de plek waar ze de plaat open maken. Deze keer is het heel minimaal, eerste keer was de hele achterkant verpest. Toch jammer, in dit geval is het een stukje van maximaal 1mm breed en een cm lang ofzo. Te weinig om over te zeuren.

Meer mensen die dit hebben gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 13:06

westergas

rikkie_pc

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:13:
Heb soms dat filmpjes kijken enorm hapert/traag loopt. Sommige mensen nog last van?
Wat ik dan doe is mijn telefoon herstarten.
Nee, geen last van. Zowel YT app, browser en lokale media doen het prima.

Op6 na 2 jaar en 3 maanden eindelijk eens goed laten vallen op het scherm. 2 beschadigingen ;(
Maar still going strong!! Het valt niet erg op en alle functionaliteit is er nog gewoon *O*

Kijken of we de 3 jaar kunnen halen :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• twowheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB4RIhDgtCN_R65bxLVuo3st69k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UXlPN4LskOXQzXtxwCmtwqj.jpg?f=fotoalbum_large

Om terug te komen op m'n probleem. Hierboven is er met een zaklamp van een andere telefoon op mijne geschenen. Als het licht over het cameraglas schijnt komen de vlekjes in beeld. Vanboven dus.

Nu is het opzich geen probleem, maar er zijn foto's waar dit ook tevoorschijn komt.
Dit is begonnen na vervangen van de batterij bij ThePhonelab. Daar is het achterglas toen beschadigd en onder hun garantie vervangen. Hartstikke netjes natuurlijk.

Op dit Camera probleem aan te pakken is vervolgens de camera unit zelf, en uiteindelijk weer het achterglas vervangen. De vlekken lijken echter op dezelfde plek te zitten, dus ik vermoed dat hetzelfde glas er gewoon nog op zit.. Al mist deze wel een beschadiging. Het is moeilijk te bewijzing bij ThePhonelab zelf, vaak kan ik het probleem daar niet tevoorschijn krijgen.

Meer mensen met dit probleem? Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om weer naar the phonelab te gaan met de mogelijkheid dat het nog niet gefixt wordt. Inmiddels heb ik geen garantie meer op de telefoon, alleen nog op de reparatie. Ze helpen me prima, maar het is nog niet opgelost en alleen maar ontstaan doordat hij is opengemaakt.

Iemand tips? Kan iemand dezelfde test bij zijn oneplus6 proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

twowheeler schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:56:
[...] Kan iemand dezelfde test bij zijn oneplus6 proberen?
BIj dezen een voorbeeld. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNUzNEf58fX9-IsZiPAvn04HlU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hKLUQScRrtelwl8BhAJ0agH.jpg?f=fotoalbum_large

het kleinere donkere stipje lijkt redelijk gefixeerd op de locatie te zijn, de andere artefacten die ik op het scherm zie lijken te bewegen als ik de lamp beweeg.

Mijn toestel is door OnePlus hersteld (nieuw moederbord), dus is ook open geweest.

Mijn reviews al gezien?

• twowheeler
PeacekeeperNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:53:
[...]

BIj dezen een voorbeeld. [Afbeelding]

het kleinere donkere stipje lijkt redelijk gefixeerd op de locatie te zijn, de andere artefacten die ik op het scherm zie lijken te bewegen als ik de lamp beweeg.

Mijn toestel is door OnePlus hersteld (nieuw moederbord), dus is ook open geweest.
Merci! Exact hetzelfde probleem dus, vooral die beetje rechtsboven. Zodra ze open gaan komt er stof in denk ik. Bedankt dat je dit even wilde checken! Bij mij bewegen ze inderdaad ook zodra de telefoon of lamp beweegt. Zoals iets doet als het op de lens vastzit.

De reparatie en service van OnePlus (en the phonelab) is prima, maar dit is toch wel erg jammer. Denk dat meerdere mensen die hun batterij hebben laten vervangen dit probleem hebben.

• SanderBos
twowheeler schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:26:
[...]

Merci! Exact hetzelfde probleem dus, vooral die beetje rechtsboven. Zodra ze open gaan komt er stof in denk ik. Bedankt dat je dit even wilde checken! Bij mij bewegen ze inderdaad ook zodra de telefoon of lamp beweegt. Zoals iets doet als het op de lens vastzit.

De reparatie en service van OnePlus (en the phonelab) is prima, maar dit is toch wel erg jammer. Denk dat meerdere mensen die hun batterij hebben laten vervangen dit probleem hebben.
Ja, ik moet wel zeggen dat voor mijzelf bij het lezen van deze verhalen mijn voornaamste gedachte is 'gelukkig heb ik niet de accu laten vervangen toen het gratis kon'.

Ik wist ook helemaal niet dat zeg maar de buitenkant van de cameramodule deel uitmaakte van het achterglas.
(filmpje1, filmpje2)

Dus waarschijnlijk dan inderdaad vuil of tegen de lens van de echte camera module aan, of tegen de binnenkant van het achterglas. De reparateur moet wel heel schoon opereren als dat achterglas wordt geplaatst, want alles wat er tussenzit bij plaatsen kan niet meer ontsnappen.

[ Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 24-09-2020 08:15 ]

• twowheeler
SanderBos schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:08:
[...]

Ja, ik moet wel zeggen dat voor mijzelf bij het lezen van deze verhalen mijn voornaamste gedachte is 'gelukkig heb ik niet de accu laten vervangen toen het gratis kon'.

Ik wist ook helemaal niet dat zeg maar de buitenkant van de cameramodule deel uitmaakte van het achterglas.
(filmpje1, filmpje2)

Dus waarschijnlijk dan inderdaad vuil of tegen de lens van de echte camera module aan, of tegen de binnenkant van het achterglas. De reparateur moet wel heel schoon opereren als dat achterglas wordt geplaatst, want alles wat er tussenzit bij plaatsen kan niet meer ontsnappen.
Ja snap ik. Moet zeggen dat ik dan weer wel heel blij ben met de betere batterijduur. Maar inderdaad, bij de oneplus one zat het glas gewoon vast aan de camera.

Overigens heb ik de laatste tijd wat meer problemen. Soms worden de foto's niet opgeslagen als ik afdruk, heel vervelend en onbetrouwbaar. Memory tests wijzen geen fouten uit. Denk dat het een software probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Nog meer mensen voor wie ineens de lettergrootte op de OnePlus 6 is aangepast?

Ik heb het idee dat zomaar ineens (1 oktober rond 19:30) van het ene op andere moment de letters in ieder geval GMail en Google Play Store iets dunner zijn geworden. Zomaar ineens midden op de dag lijkt het, als ik kijk bij recente updates staat er ook niks bijzonders.

Het is niet zo dat er onder Instellingen|Scherm|Lettergrootte iets is aangepast, want als ik het daar nu verander van Standaard naar Groot dan klopt de tekst onder een bepaalde widget niet meer, dus het moet wel al op Standaard hebben gestaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-06 21:36
Heb sinds een paar weken last van een gallerij app die mijn batterij leegtrekt. Er zijn geen instellingen veranderd en de telefoon is up tot date. Vorig jaar ook al eens last van gehad maar na een update was dat weer weg. Nu blijf ik er last van hebben. Vandaag ook 25% accu alleen dankzij de gallerij app. :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

harley schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:24:
Heb sinds een paar weken last van een gallerij app die mijn batterij leegtrekt. Er zijn geen instellingen veranderd en de telefoon is up tot date. Vorig jaar ook al eens last van gehad maar na een update was dat weer weg. Nu blijf ik er last van hebben. Vandaag ook 25% accu alleen dankzij de gallerij app. :(
Klinkt alsof het thumbnailproces blijft hangen en hierdoor continu bezig blijft. Weet even niet meer wat de oplossing hiervoor was, maar meen me te herinneren de galerij app te stoppen en vervolgens alle data van de app te wissen. Daarna gaat ie opnieuw de database opbouwen en zou die als het goed is de fout niet meer moeten tegenkomen. Google is je vriend voor meer details :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:00
Via de oxygen updater staat er een kleine update klaar 135mb

10.3.6

System
• Improved system stability and fixed general bugs
• Updated Android Security Patch to 2020.09

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
pielle007 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:26:
[...]

[...]

probleem lijkt te zijn opgelost, beide oneplus6 toestellen hier maken na de update direct verbinding met 5ghz wifi (iets wat voorheen 25sec. duurde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

p.d.akkerman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:28:
Via de oxygen updater staat er een kleine update klaar 135mb

10.3.6

System
• Updated Android Security Patch to 2020.09
Bij mij is de update 140.83MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Jeej sinds 10.3.6 heb ik geen last meer van de haperingen (een aantal tellen lang ~10 fps) die random maar redelijk regelmatig optraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
twowheeler schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:04:
[...]

Ja snap ik. Moet zeggen dat ik dan weer wel heel blij ben met de betere batterijduur. Maar inderdaad, bij de oneplus one zat het glas gewoon vast aan de camera.

Overigens heb ik de laatste tijd wat meer problemen. Soms worden de foto's niet opgeslagen als ik afdruk, heel vervelend en onbetrouwbaar. Memory tests wijzen geen fouten uit. Denk dat het een software probleem is
Toevallig maandag wat foto's gemaakt toen de zon doorbrak en jawel: vlekjes in beeld. Stippen recht waar het licht overheen schijnt.

Best irritant, en jammer dat the phonelab dat niet kan oplossen. Lens lijkt ook gewoon schoon. Mocht ik het ooit nog willen fixen probeer ik het denk ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmaneul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-05-2021
Daftz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:46:
Voor mijn OP5 is het zover. De ondersteuning is gestopt. De app vraagt me te updaten, en Google Play zegt dat mijn telefoon niet meer wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Mijn OP6 is geheel standaard (kreeg 'm na een update niet geroot en zo gelaten). De laatste tijd start op willekeurige momenten in de avond of 's nachts (als de telefoon aan de lader hangt naast m'n bed) muziek af te spelen.

Voorheen was dat TuneIn radio en sinds ik 'n muziekapp (Shuttle+) heb geïnstalleerd voor m'n hardloopsessies, start deze op. Geen touw aan vast te knopen qua tijden. Ik heb afgelopen nacht m'n geluid maar uit gezet en zag vanmorgen dat ik al 'n aantal Start2Run sessies erop had zitten op m'n telefoon :')

Mijn alarm wordt ook geactiveerd bij het aan de lader hangen van m'n telefoon (had ik al eerder in dit topic aangegeven). Het lijkt daarmee gerelateerd te zijn. Die alarmtijden zijn ook geheel willekeurig, lijkt ook niet de tijd te zijn dat de telefoon volgeladen zou moeten zijn.

Iemand enig idee waar ik meer info kan inzien in de telefoon en dit soort dingen kan onderdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Eric_Cantona schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:48:
Mijn OP6 is geheel standaard (kreeg 'm na een update niet geroot en zo gelaten). De laatste tijd start op willekeurige momenten in de avond of 's nachts (als de telefoon aan de lader hangt naast m'n bed) muziek af te spelen.

Voorheen was dat TuneIn radio en sinds ik 'n muziekapp (Shuttle+) heb geïnstalleerd voor m'n hardloopsessies, start deze op. Geen touw aan vast te knopen qua tijden. Ik heb afgelopen nacht m'n geluid maar uit gezet en zag vanmorgen dat ik al 'n aantal Start2Run sessies erop had zitten op m'n telefoon :')

Mijn alarm wordt ook geactiveerd bij het aan de lader hangen van m'n telefoon (had ik al eerder in dit topic aangegeven). Het lijkt daarmee gerelateerd te zijn. Die alarmtijden zijn ook geheel willekeurig, lijkt ook niet de tijd te zijn dat de telefoon volgeladen zou moeten zijn.

Iemand enig idee waar ik meer info kan inzien in de telefoon en dit soort dingen kan onderdrukken?
Omdat je hardloopsessies noemt, heb je een smart watch om toevallig?
Want ik had namelijk een tijdje geleden er ook veel last van dat de muziek zomaar ineens opstarte, en het duurde best lang voordat ik doorhad dat dat kwam door 'butt-dialing' achtige swipes op mijn mi band 4. Omdat ik zelf nooit muziek aanstuur via mijn fitness band was het niet bij me opgekomen dat ik dat dan ook per ongeluk kon gebruiken. Zelfde zou dan kunnen gelden voor opstarten van hardloopsessies.
Nee, dat weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

SanderBos schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Omdat je hardloopsessies noemt, heb je een smart watch om toevallig?
Want ik had namelijk een tijdje geleden er ook veel last van dat de muziek zomaar ineens opstarte, en het duurde best lang voordat ik doorhad dat dat kwam door 'butt-dialing' achtige swipes op mijn mi band 4. Omdat ik zelf nooit muziek aanstuur via mijn fitness band was het niet bij me opgekomen dat ik dat dan ook per ongeluk kon gebruiken. Zelfde zou dan kunnen gelden voor opstarten van hardloopsessies.

[...]

Nee, dat weet ik zo niet.
Ik gebruik inderdaad een smartwatch (amazfit gtr), maar bedien daar inderdaad m'n muziek ook niet mee. Geen idee of dat actief geswiped wordt in de nacht, ik heb het muziektabje sowieso van m'n watch afgehaald.

Gebeurt wel zo willekeurig dat het zoiets moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Eric_Cantona schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:48:

Ik heb dit probleem ook, en dan uitsluitend en alleen met YouTube Music. Ik dacht dat het aan de app lag, want ik heb het eigenlijk pas sinds ik die app erop heb staan.

En ja, ik heb een smartwatch, maar die is niet met mijn OP6 verbonden maar met mijn diensttelefoon.

Hoe het komt dat ie spontaan gaat afspelen zo nu en dan... Joost mag het weten... heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar het komt dusdanig sporadisch voor dat ik het gezegend vind. Het is nog niet voorgekomen op vervelende momenten of midden in de nacht.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Wat is de status van de batterij van mensen die hem hebben laten vervangen? De mijne staat inmiddels alweer op 89%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:00
twowheeler schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:18:
Wat is de status van de batterij van mensen die hem hebben laten vervangen? De mijne staat inmiddels alweer op 89%.
Volgens de oneplus diagnostics app 95%
Medio april / mei vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
p.d.akkerman schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:03:
[...]

Volgens de oneplus diagnostics app 95%
Medio april / mei vervangen
Mijne is eind juli vervangen. Begon met 97%. Stabiliseerde toen op 93 en nu dus al op 89.

Man man man, volgende vervanging doe ik gewoon zelf. Reparatie heeft z'n sporen achter gelaten, stof onder de lens. Batterij die niet enorm goed is. Ik vind het tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:50

GVR

dat is niets specifieks voor OnePlus hoor. Heb hier zakelijk een Iphone 6S waarvan vorig jaar de batterij vervangen is, dat percentage is ook al weer aardig gedaald en de batterij heeft weer kuren. Vraag me af of er bij vervanging dezelfde kwaliteit batterij in wordt geplaatst als waarmee de telefoon nieuw geleverd wordt.

Ik heb mijn oneplus batterij overigens niet laten vervangen, zit nu op 82% (gezond) volgens de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
GVR schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:21:
dat is niets specifieks voor OnePlus hoor. Heb hier zakelijk een Iphone 6S waarvan vorig jaar de batterij vervangen is, dat percentage is ook al weer aardig gedaald en de batterij heeft weer kuren. Vraag me af of er bij vervanging dezelfde kwaliteit batterij in wordt geplaatst als waarmee de telefoon nieuw geleverd wordt.

Ik heb mijn oneplus batterij overigens niet laten vervangen, zit nu op 82% (gezond) volgens de app.
Mijne zat uit m'n hoofd op 83 bij vervangen. Heb dat toen laten doen omdat het nog net binnen de garantietermijn viel. Batterij zou origineel zijn, maar er zit ongetwijfeld verschil tussen de verschillende accu's.

Laden jullie nog op een bijzondere manier op? Ik doe voorkeur Dash, maar niet altijd. Ik heb hem niet lang aan de lader hangen doorgaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb altijd Dash charge gedaan, 86% langer dan twee jaar in bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:11
twowheeler schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:34:
[...]

Mijne zat uit m'n hoofd op 83 bij vervangen. Heb dat toen laten doen omdat het nog net binnen de garantietermijn viel. Batterij zou origineel zijn, maar er zit ongetwijfeld verschil tussen de verschillende accu's.

Laden jullie nog op een bijzondere manier op? Ik doe voorkeur Dash, maar niet altijd. Ik heb hem niet lang aan de lader hangen doorgaans
Wat zijn de garantievoorwaarden voor de batterij dan? De mijne is nu 84 procent.

Edit, heb zelf al geen garantie meer blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 05-11-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:01
Handige app, kende 'm nog niet. Mijn status is 74% 'ernstig verlies'. Ook altijd dashcharge gebruikt, hier en daar een powerbank tijdens een festival. Jammer genoeg ook al een half jaar buiten de garantie termijn.

Zit sowieso flink te twijfelen of ik ga oplappen (nieuwe accu, nieuwe achterkant) of toch richting een nieuwe telefoon ga. Ik blijf toch altijd een beetje huiverig richting die telefoonfixers die op iedere hoek van de straat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
bartsled schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:52:
Handige app, kende 'm nog niet. Mijn status is 74% 'ernstig verlies'. Ook altijd dashcharge gebruikt, hier en daar een powerbank tijdens een festival. Jammer genoeg ook al een half jaar buiten de garantie termijn.

Zit sowieso flink te twijfelen of ik ga oplappen (nieuwe accu, nieuwe achterkant) of toch richting een nieuwe telefoon ga. Ik blijf toch altijd een beetje huiverig richting die telefoonfixers die op iedere hoek van de straat zitten.
Puur als getal is 74% wel echt heel laag, volgens mij heb ik hier nog niet veel waarden van beneden de 80% gelezen. Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om of het voor jezelf voldoende is of niet, gewoon in gebruik.

Zelf heb ik nog altijd 87% met in feite nu precies 2 jaar elke nacht aan de dash charge, en misschien 10 keer op een andere manier opgeladen. Maar volgens mij is het ook niet alleen het opladen wat uitmaakt, maar ook ontladen, als de batterij echt geraakt wordt (4k 60fps video opname...) tijdens gebruik heeft dat volgens mij ook invloed op de levensduur. Of als je hem in heel warme temperaturen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:23
Ik heb mijn accu december vorig jaar laten vervangen. Was niet echt nodig, maar hij zat rond de 88% geloof ik en ik moest een andere reparatie uit laten voeren. De accu vernieuwen was maar een paar euro extra.

Nu kijk ik even naar aanleiding van de vraag hier, geeft de app 78% aan. Dat is wel bizar laag in 11 maanden tijd. Echt in harde gebruikscijfers kan ik het moeilijk uitdrukken. Sowieso is het met de huidige situatie moeilijker. Met het thuiswerken ik heb altijd wel een lader binnen handbereik waardoor ik het minder snel merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven_2001
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Vraagje... zijn er mensen die een fix hebben voor het niet meer werken van de Night mode?
Als ik op de knop druk gebeurd er niets. Als ik in het menu de instellingen aanpas werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik kreeg een systeemupdate binnen van Google en moest daarom het toestel herstarten stond er op het scherm. Is er info over wat die update doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
RAAF12 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:44:
Ik kreeg een systeemupdate binnen van Google en moest daarom het toestel herstarten stond er op het scherm. Is er info over wat die update doet?
Ah ja, Google Play System Update. Ik heb hem ook.
Een deel van de Android updates komen van OnePlus eens in de 2 maanden, maar Google levert sinds 2 jaar ook updates aan via Hun Google Play System Update mechanisme.

Lokaal status checken: Instellingen|Beveiliging & Vergrendelscherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYhYWfNPyWjGl5Hw9rWXJ8eigR4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CLYobTQSl945dU58aN1P4fUx.jpg?f=user_large

Wat zit er in de updates:
https://source.android.co...oogle-play-system-updates
(Dus de Google Play system updates secties van de Android security bulletins, in oktober securty fixes van CVE-2020-0411 en CVE-2020-0213)

Overigens, de update van november is maandag uitgekomen, dus als je net als ik nu net oktober hebt gehad dan loop je toch nog een maand achter. Dat is niet de schuld van OnePlus volgens mij, het is echt Google die hun eigen updates zeer langzaam uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Mijn batterij (nog origineel) zit op 79%. Ik heb nog garantie, alleen zijn Utrecht en Amsterdam voor mij nu niet echt om de hoek. Ik overweeg 'm dan maar even op te sturen voor onderhoud.

Edit, ik dacht nog garantie te hebben, maar helaas :') 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door PeacekeeperNL op 07-11-2020 16:17 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Als ik het zo lees is zelf vervangen ook prima te doen. Vraag me alleen wel af of het dan ook nodig is meteen het achterglas te vervangen ivm beschadigen. Met al dat gedoe hoe het is gegaan had ik het in eerste instantie al liever zelf gedaan. Alleen de vraag waar we aan goede originele batterijen kunnen komen

[ Voor 34% gewijzigd door twowheeler op 11-11-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:30

Zorro

Z

Ik heb de vreemde situatie dat ik een paar geinstalleerde apps niet kan vinden in de app drawer.
Ik draai Nova Launcher maar terug naar Oneplus launcher gaf ook geen verschil.

Dit is al langer het geval maar ik wilde het nu toch eens oplossen.

Voorbeeld: Ik heb de Xs4all Televisie app. Weet ik zeker. Maar: Die had ik op mijn Homescreen. Staat er niet meer. Ga naar app drawer: Ook niks. Zoeken in app drawer: Enige resultaat is ga naar play store. Dus ga ik naar play store. Daar staat "installed" en de optie "open", dus doe ik "open" en voila, de app start.

Googlen geeft niet echt iemand met deze situatie, en wat er op lijkt geeft alleen maar dingen als dat ie hidden is of wat dan ook (nee) of clear cache (gedaan), maar niet echt iets waar ik verder wat mee kan.

Iemand enig idee?

Laat maar, niet goed gekeken na de clear cache. Staat er nu wel. Toch opgelost dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zorro op 14-11-2020 10:48 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• twowheeler
Rare bug.

Als ik iets type in chrome verandert de kleur van m'n scherm. Ik kan het reproduceren door op dit topic te reageren. Voorbeeld aan te drukken (zodat de full screen type scherm er is). En dan is het scherm even heel warm als ik begin, en daarna zijn de kleuren levendig.

Dit blijft overal in de telefoon zo tot ik het scherm aan en uit zet. Dan gaan ze weer naar m'n instelling: natuurlijk

Edit: even getest. De kleuren naar typen zijn anders dan bij levendig. Geen idee waar dit vandaan komt.

[ Voor 17% gewijzigd door twowheeler op 19-11-2020 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:47
Ik heb een vergelijkbaar issue op mijn OP6T, waarbij de scherm kalibratie af en toe automatisch overschakelt op zeer felle kleuren (AMOLED breed) terwijl Natuurlijk staat aangevinkt. Wanneer ik dit handmatig terugzet gaat het even goed, maar oa bij deze site verspringt het regelmatig (ook niet altijd, of alleen met typen). Iemand een idee?

Mijn setup:
Stock OOS 10.3.6
MCD kernel
NoLimits 12.4
Laatste versie Chrome 87 (nog niet getest in andere browsers)
Heb niet het idee dat het aan de kernel of tweaks ligt tbh🤔

[ Voor 4% gewijzigd door KabouterTilly op 19-11-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
KabouterTilly schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:14:
Ik heb een vergelijkbaar issue op mijn OP6T, waarbij de scherm kalibratie af en toe automatisch overschakelt op zeer felle kleuren (AMOLED breed) terwijl Natuurlijk staat aangevinkt. Wanneer ik dit handmatig terugzet gaat het even goed, maar oa bij deze site verspringt het regelmatig (ook niet altijd, of alleen met typen). Iemand een idee?

Mijn setup:
Stock OOS 10.3.6
MCD kernel
NoLimits 12.4
Laatste versie Chrome 87 (nog niet getest in andere browsers)
Heb niet het idee dat het aan de kernel of tweaks ligt tbh🤔
Vrijwel zeker een OOS probleem. Lees hier en daar dat ook de 8T en andere toestellen er last van hebben. Geen zin om een reset uit te gaan voeren eigenlijk, maar het is wel enorm irritant. Heb er eigenlijk pas sinds de laatste update last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:56:
[...]

Vrijwel zeker een OOS probleem. Lees hier en daar dat ook de 8T en andere toestellen er last van hebben. Geen zin om een reset uit te gaan voeren eigenlijk, maar het is wel enorm irritant. Heb er eigenlijk pas sinds de laatste update last van
Cc: @KabouterTilly

Ik heb het niet (maar ook niet de stappen voor reproductie geprobeerd).

Maar heb je bijvoorbeeld deze pagina gezien?

TLDR: Instellingen|Systeem|Toegankelijkheid|Kleurcorrectie moet uit staan. Als je die optie uitzet en als hij na een tijdje vanzelf toch weer aan gaat kun je blijkbaar onder Instellingen|Systeem|Ontwikkelaaropties|Kleurruimte simuleren uitzetten (zoeken in de instellingen naar kleurruimte is makkelijker dan dat handmatig opzoeken).

Overigens, ik ben nooit aan die opties geweest en bij mij staan ze allebei uit, dus misschien bij jullie ook wel.

(En ik vond ook nog dit, onderste comment, dat je in chrome://flags in chrome kunt zoeken op forced-colors en dat disablen, mogelijk uit te proberen als je het makkelijk kan reproduceren, en gewoon weer op default zetten als het niks doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:21:
[...]

Cc: @KabouterTilly

Ik heb het niet (maar ook niet de stappen voor reproductie geprobeerd).

Maar heb je bijvoorbeeld deze pagina gezien?

TLDR: Instellingen|Systeem|Toegankelijkheid|Kleurcorrectie moet uit staan. Als je die optie uitzet en als hij na een tijdje vanzelf toch weer aan gaat kun je blijkbaar onder Instellingen|Systeem|Ontwikkelaaropties|Kleurruimte simuleren uitzetten (zoeken in de instellingen naar kleurruimte is makkelijker dan dat handmatig opzoeken).

Overigens, ik ben nooit aan die opties geweest en bij mij staan ze allebei uit, dus misschien bij jullie ook wel.

(En ik vond ook nog dit, onderste comment, dat je in chrome://flags in chrome kunt zoeken op forced-colors en dat disablen, mogelijk uit te proberen als je het makkelijk kan reproduceren, en gewoon weer op default zetten als het niks doet)
Thanks! Optie staat uit bij mij. Wat doet deze functie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:49:
[...]

Thanks! Optie staat uit bij mij. Wat doet deze functie eigenlijk?
Blijkbaar niks voor jou relevants dan :P
Het was gewoon iets wat tegenkwam toen ik even op jullie proberen googlede, maar als het al uitstaat is het voor jullie niet relevant.

Volgens deze support pagina van Google staat dat de optie blijkbaar eigenlijk iets voor mensen met kleurenblindheid is.

Ook van die forced-colors optie in Chrome weet ik niet wat het doet, alleen dat het blijkbaar voor sommige mensen helpt bij rare kleurwijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:01:
[...]

Blijkbaar niks voor jou relevants dan :P
Het was gewoon iets wat tegenkwam toen ik even op jullie proberen googlede, maar als het al uitstaat is het voor jullie niet relevant.

Volgens deze support pagina van Google staat dat de optie blijkbaar eigenlijk iets voor mensen met kleurenblindheid is.

Ook van die forced-colors optie in Chrome weet ik niet wat het doet, alleen dat het blijkbaar voor sommige mensen helpt bij rare kleurwijzigingen.
Thanks! Heb de Chrome optie geprobeerd en heeft helaas niks geholpen. Typen van deze reactie via telefoon riep het meteen weer op zodra het toetsenbord in beeld kwam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

twowheeler schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:24:
Rare bug.

Als ik iets type in chrome verandert de kleur van m'n scherm. Ik kan het reproduceren door op dit topic te reageren. Voorbeeld aan te drukken (zodat de full screen type scherm er is). En dan is het scherm even heel warm als ik begin, en daarna zijn de kleuren levendig.

Dit blijft overal in de telefoon zo tot ik het scherm aan en uit zet. Dan gaan ze weer naar m'n instelling: natuurlijk

Edit: even getest. De kleuren naar typen zijn anders dan bij levendig. Geen idee waar dit vandaan komt.
Hier heb ik sinds kort ook last van, op een Oneplus 6. De kleuren zijn dan ineens nog levendiger/opgepepter dan daarvoor.Schermkalibratie staat bij mij op levendig. Het lijkt inderdaad te relateren aan Chrome, maar dat kan ook zo lijken doordat ik veel andere apps standaard in een donker thema heb. Kleurcorrectie in de toegankelijkheidsopties staat uit. Ik zit al een tijdje (12 okt) op de laatste versie van OOS, 10.3.6 dus het lijkt logischer dat een andere update problemen veroorzaakt.

Is dit een officieuze actie om ons allemaal aan een Black Friday Oneplus 8 te helpen ofzo 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Elwood Blues op 20-11-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Elwood Blues schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:10:
[...]

Is dit een officieuze actie om ons allemaal aan een Black Friday Oneplus 8 te helpen ofzo 8)7
Of als het door Chrome komt, dat Google je naar hun Pixels wil brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SanderBos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:27:
[...]

Of als het door Chrome komt, dat Google je naar hun Pixels wil brengen...
Behalve dat ze die niet verkopen in Nederland :/ en de grijze import is maar duur, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Tuktop schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:37:
[...]

Behalve dat ze die niet verkopen in Nederland :/ en de grijze import is maar duur, vind ik.
Nou ja die 4a is vrij makkelijk aan te komen. Benieuwd of dat qua vermogen een grote achteruitgang is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:47
SanderBos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:21:
[...]

Alle instellingen en suggesties die hierboven zijn genoemd gecheckt, maar het probleem blijft terugkomen. Helaas geen eenduidige reden te vinden, dus ook niet altijd te reproduceren.

Na wat zoekwerk online wel nog dit gevonden, en net via Chrome://flags dynamic color gamut disabled. Wie weet dat dit helpt?

EDIT: bovenstaande lijkt te werken, inmiddels enkele uren verder en het probleem met de kleuren is niet teruggekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door KabouterTilly op 22-11-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
KabouterTilly schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:55:
[...]

Alle instellingen en suggesties die hierboven zijn genoemd gecheckt, maar het probleem blijft terugkomen. Helaas geen eenduidige reden te vinden, dus ook niet altijd te reproduceren.

Na wat zoekwerk online wel nog dit gevonden, en net via Chrome://flags dynamic color gamut disabled. Wie weet dat dit helpt?

EDIT: bovenstaande lijkt te werken, inmiddels enkele uren verder en het probleem met de kleuren is niet teruggekomen.
Heb het uitgeschakeld, lijkt opgelost voorlopig. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
twowheeler schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:15:
[...]

Mijne is eind juli vervangen. Begon met 97%. Stabiliseerde toen op 93 en nu dus al op 89.

Man man man, volgende vervanging doe ik gewoon zelf. Reparatie heeft z'n sporen achter gelaten, stof onder de lens. Batterij die niet enorm goed is. Ik vind het tegenvallen.
Zijn er meer mensen die bij het laten vervangen van de accu dergelijke problemen hebben? Overweeg de mijne ook te laten vervangen, maar ik heb liever geen stof onder de lens...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 10.3.7 aangekondigd voor de OnePlus 6: OxygenOS 10.3.7 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.7 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Newly added "Hide silent notifications in status bar" feature to filter unimportant notifications, making the app notification management easier( Route: Settings>Apps & Notifications> Notifications> Advanced> Hide silent notifications in status bar )
  • Fixed the small probability issue that Screenshot may fail
  • Updated Android Security Patch to 2020.11
Game Space
  • Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
  • Newly added quick reply feature in a small window for WhatsApp and INS (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
  • Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out

Pagina: 1 ... 62 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!