• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ZwartR schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:33:
[...]
Verder vraag ik me ook altijd af in welke marge van de beloofde capaciteit de gloednieuwe batterijen de fabriek uitkomen. En wat daar nog van over is na, in het ergste geval, 2 jaar lang ontladen ergens in een magazijn gelegen te hebben.
Klopt inderdaad, een lithium ion batterij verliest toch al gauw zo'n >2% aan capaciteit per jaar. Grote kans dat deze accu dus al een tijdje op de plank lag. Verder is het nog maar de vraag hoe nauwkeurig software een batterij kan uitlezen.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22

mucuracat

YES

nieuws: OnePlus brengt Android 11-bèta uit voor OnePlus 8 en 8 Pro

Nu moeten we waarschijnlijk veeeeel langer wachten.
Zijn 2 modellen boven oneplus 6 :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:04
mucuracat schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:18:
nieuws: OnePlus brengt Android 11-bèta uit voor OnePlus 8 en 8 Pro

Nu moeten we waarschijnlijk veeeeel langer wachten.
Zijn 2 modellen boven oneplus 6 :(
Het is IMHO ook helemaal niet zeker dat we Android 11 krijgen voor de OnePlus 6, we zijn daarvoor afhankelijk van de goedgevigheid van OnePlus.
(zelf heb ik eigenlijk liever langer security updates dan een nieuwe major release)

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SanderBos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Het is IMHO ook helemaal niet zeker dat we Android 11 krijgen voor de OnePlus 6, we zijn daarvoor afhankelijk van de goedgevigheid van OnePlus.
(zelf heb ik eigenlijk liever langer security updates dan een nieuwe major release)
Aan de andere kant: de OnePlus 5 heeft recent ook nog een update naar Android 10 gehad, terwijl dat (volgens mij) officieel ook niet aangekondigd was.
ralph075 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Aan de andere kant: de OnePlus 5 heeft recent ook nog een update naar Android 10 gehad, terwijl dat (volgens mij) officieel ook niet aangekondigd was.
Was wel aangekondigd: OxygenOS based on Android 10 Incoming!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9c8NyAQlcHR-4Nrf8i8ulWNbndw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T2eCyu6iiIYZfVlKqwYTVTYt.png?f=fotoalbum_large

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ja, toen we eenmaal in het najaar van 2019 waren beland wel.

Bij launch van de OnePlus 5 in 2017 waren de updates tot en met Android P toegezegd. Toendertijd was alles wat daarna zou kunnen komen slechts gebaseerd op verwachtingen en hoop ;)

Officieel zijn voor de 6 ook 2 major updates toegezegd. Als ze de gebruikelijke lijn doorzetten, dan mag je voorzichtig hopen/verwachten dat ze Android 11 ook nog wel naar de 6 zullen brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door ralph075 op 12-06-2020 21:33 ]

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
hallo, ik had eerst de beta 35 versie maar nu via Oxygen Updater de stabiel versie OxygenOS 10.3.4 gedownload , maar sinds dien begin de Op6 raar te doen , ik kan de playstore niet meer openen.. zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Anders zit er niks anders op om alles terug te zetten in fabrieksinstelling..

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
petrusk schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:29:
hallo, ik had eerst de beta 35 versie maar nu via Oxygen Updater de stabiel versie OxygenOS 10.3.4 gedownload , maar sinds dien begin de Op6 raar te doen , ik kan de playstore niet meer openen.. zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Anders zit er niks anders op om alles terug te zetten in fabrieksinstelling..
Wat bedoel je precies?
Niet kunnen openen?

• SanderBos
petrusk schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:29:
Wat TripleQ zegt.

Maar ook, voordat je een factory reset doet zou ik eerst de opslag en cache (dus niet alleen cache, van deze specifieke apps kun je beiden veilig verwijderen) van zowel 'Google Play Services' en 'Google Play Store' eens leeggooien onder Instellingen|Apps en meldingen|Alle X apps bekijken.

(Juist na deze actie kan de eerste keer opstarten van Google Play meer dan 10 seconden duren, hoewel ik het net even probeerde om te zorgen dat ik geen slecht advies geef, en de app direct startte)

Edit: Oh, ik had het dus zelf ook even gedaan en moest nu wel opnieuw een backup account toevoegen, maar daar begint 'ie zelf over.

[ Voor 19% gewijzigd door SanderBos op 13-06-2020 20:55 ]

• mucuracat

mucuracat

YES

Heb melding.. Update 10.3.4
Op mijn Telefoon.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

mucuracat schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:27:
Heb melding.. Update 10.3.4
Op mijn Telefoon.
Die update is pas een paar weken oud :p.

• mucuracat

mucuracat

YES

Anonymoussaurus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:07:
[...]

Die update is pas een paar weken oud :p.
via Oxygen update misschien.. On air is het wel nieuw :)
Dan heb ik het gemist. :)

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
SanderBos schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Wat TripleQ zegt.

Maar ook, voordat je een factory reset doet zou ik eerst de opslag en cache (dus niet alleen cache, van deze specifieke apps kun je beiden veilig verwijderen) van zowel 'Google Play Services' en 'Google Play Store' eens leeggooien onder Instellingen|Apps en meldingen|Alle X apps bekijken.

(Juist na deze actie kan de eerste keer opstarten van Google Play meer dan 10 seconden duren, hoewel ik het net even probeerde om te zorgen dat ik geen slecht advies geef, en de app direct startte)

Edit: Oh, ik had het dus zelf ook even gedaan en moest nu wel opnieuw een backup account toevoegen, maar daar begint 'ie zelf over.
Had eerst cache en opslag verwijderd en nog steeds het probleem, heb nog een tijdje aangekeken maar toen toch een factory reset gedaan en alles er weer opnieuw opgezet en werkt weer als een tierelier _/-\o_
was even veel werk ,had natuurlijk backup gemaakt...maar belangrijkste is hij werkt weer goed. ;)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:18
p.d.akkerman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Ja. Heb er niets voor moeten betalen
Kan je hier meer over vertellen? Desnoods via pb. Denk dat het voor iedereen die nog garantie heeft best Interessant kan zijn. Zag dat the phone lab wel de geautoriseerde dealer is, dus sowieso goede ondersteuning voor maar 32 voor een nieuwe accu
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:40:
[...]

Ook vertelde hij mij dat ik een factory reset moest doen als de telefoon hem nog niet goed had gekalibreerd, maar daar ben ik nog te lui voor.
Dit is volgens mij totale onzin om te doen. Met een schone lei beginnen is goed (ik heb dit destijds ook met msm tool gedaan) maar dit lijkt me na een nieuwe batterij volledig onnodig. Toestellen met verwisselbare accu hoeven dat ook niet. Android reset de batterij statistieken zodra hij 100% is opgeladen

[ Voor 41% gewijzigd door twowheeler op 17-06-2020 08:35 ]

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-12 22:06
twowheeler schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Kan je hier meer over vertellen? Desnoods via pb. Denk dat het voor iedereen die nog garantie heeft best Interessant kan zijn. Zag dat the phone lab wel de geautoriseerde dealer is, dus sowieso goede ondersteuning voor maar 32 voor een nieuwe accu
[...]
Zie mijn bericht op 10 mei in dit topic

• SanderBos
Ik had vandaag tot 3x toe dat ik ging butt-dialen, eigenlijk front-pocket dialen.
Dus ik deed de telefoon in standby met de poweknop, deed hem in mijn broekzak, en wat later belde de telefoon iemand terwijl de telefoon in de broekzak zat (gelukkig alleen familieleden).

Ik heb er nu een tijdje mee zitten experimenteren en ben erachter gekomen dat als ik het scherm van de telefoon uit zet met de power knop, en dan op de vingersensor druk met een niet geregistreerde vinger, of knokkel, of soms een-niet-eens-zo-zweterige broekzak:
  • De telefoon bzzt-bzzt doet van niet herkende vinger
  • Maar dat de telefoon wel wordt geunlocked, scherm gaat aan en naar home screen
Dit is niet direct een security bug, want de telefoon kun je op dat moment ook nog activeren zonder login met de powerknop. Maar het maakt het wel veel waarschijnlijker dat je de telefoon unlockt terwijl je hem in je broekzak stopt (en bij 1 telefoontje had ik de telefoon ik denk alweer een kwartier in mijn broekzak, scherm gaat bij mij na 2 minuten uit, dus in mijn broekzak is de telefoon dan minimaal 7 keer geunlocked via spijkerbroek binnenzak stof die de fingerprint reader activeerde).

Lange intro, ik kan het nooit kort houden, maar mijn vraag is: Weet iemand of dit gedrag (unlocken is mogelijk met willekeurige ongeregistreerde vinger direct nadat scherm is uitgezet met powerknop) nieuw is, of dat dat altijd al zo werkte? Ik wil er namelijk een bug report van maken, maar ik weet niet of dit nu nieuw gedrag is of niet.

Edit 10 minuten later: Ik ben nog steeds nieuwsgierig of dit nu veranderd is of niet, maar ik zie nu inmiddels dat het in ieder geval te verbeteren is, via Instellingen|Beveiliging & Vergrendelscherm|Tandwiel achter Schermbeveiliging|Aan uit knop vergrendelt direct (of de optie erboven)

[ Voor 8% gewijzigd door SanderBos op 17-06-2020 22:11 ]

• ThePhoneLab
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06-2020
Hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, valt dit onder spam en is dus niet toegestaan hier op het forum.

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 18-06-2020 18:50 ]

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26
Heeft iemand de Google assistant werkend? Bij mij was dat vanaf dag 1 niet te configureren. Nu ik wat Google nest dingetjes heb aangeschaft ben ik toch wel benieuwd of het inmiddels wel kan. Net geprobeerd maar bij mij lukt het in ieder geval nog steeds niet.

Edit: ik bedoel de voice matching. Dus "hey google"

[ Voor 9% gewijzigd door Daftz op 18-06-2020 17:37 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02
Modbreak:Even wat reacties op het spam bericht verplaatst naar de donkere krochten van dit forum.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• SanderBos
Daftz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:35:
Heeft iemand de Google assistant werkend? Bij mij was dat vanaf dag 1 niet te configureren. Nu ik wat Google nest dingetjes heb aangeschaft ben ik toch wel benieuwd of het inmiddels wel kan. Net geprobeerd maar bij mij lukt het in ieder geval nog steeds niet.

Edit: ik bedoel de voice matching. Dus "hey google"
Bij mij werkt het sowieso alleen met "ok, google".
Maar ik probeerde het net even voor de fun, en het herinnerde me er vooral aan waarom je beter een Google Home Mini kan kopen, dat werkt toch 10x betrouwbaarder.

Maar anyway, heb je in de Google app onder
- Meer|Instellingen|Google Assistent|Assistent tab|Telefoon
- Meer|Instellingen|Spraak Instellingen|met name Voice Match
alles aan staan?

Zo ja, werkt het dan als je de Google app open hebt staan op het eerste scherm?
Want daar werkt het het betrouwbaarst, en ik kon dan net nu als het daar eenmaal werkte het ook activeren vanuit de home page (launcher), en zelfs als de telefoon uit en gelockt stond, maar na een paar minuten is het bij mij dan weer weg (totdat ik de Google App weer even open).

Ik weet niet hoe belangrijk het handsfree deel voor je is, er zit onder Telefoon Instellingen|Knoppen&Gebaren|Snel de assistent activeren nog een optie om de assistent wel snel op te roepen als je een halve seconde op de powerknop drukt.

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:52
SanderBos schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:02:
Ik had vandaag tot 3x toe dat ik ging butt-dialen, eigenlijk front-pocket dialen.
Dus ik deed de telefoon in standby met de poweknop, deed hem in mijn broekzak, en wat later belde de telefoon iemand terwijl de telefoon in de broekzak zat (gelukkig alleen familieleden).

Ik heb er nu een tijdje mee zitten experimenteren en ben erachter gekomen dat als ik het scherm van de telefoon uit zet met de power knop, en dan op de vingersensor druk met een niet geregistreerde vinger, of knokkel, of soms een-niet-eens-zo-zweterige broekzak:
  • Maar dat de telefoon wel wordt geunlocked, scherm gaat aan en naar home screen
Dit is niet direct een security bug, want de telefoon kun je op dat moment ook nog activeren zonder login met de powerknop. Maar het maakt het wel veel waarschijnlijker dat je de telefoon unlockt terwijl je hem in je broekzak stopt (en bij 1 telefoontje had ik de telefoon ik denk alweer een kwartier in mijn broekzak, scherm gaat bij mij na 2 minuten uit, dus in mijn broekzak is de telefoon dan minimaal 7 keer geunlocked via spijkerbroek binnenzak stof die de fingerprint reader activeerde).

Lange intro, ik kan het nooit kort houden, maar mijn vraag is: Weet iemand of dit gedrag (unlocken is mogelijk met willekeurige ongeregistreerde vinger direct nadat scherm is uitgezet met powerknop) nieuw is, of dat dat altijd al zo werkte? Ik wil er namelijk een bug report van maken, maar ik weet niet of dit nu nieuw gedrag is of niet.

Edit 10 minuten later: Ik ben nog steeds nieuwsgierig of dit nu veranderd is of niet, maar ik zie nu inmiddels dat het in ieder geval te verbeteren is, via Instellingen|Beveiliging & Vergrendelscherm|Tandwiel achter Schermbeveiliging|Aan uit knop vergrendelt direct (of de optie erboven)
Je hebt op dat moment geen toestel verbonden dat als veilig toestel wordt aanzien zodat je geen fingerprint ofzo moet doen als je er mee verbonden bent? Hoofdtelefoon ofzo?

• SanderBos
superiscch schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:02:
[...]

Je hebt op dat moment geen toestel verbonden dat als veilig toestel wordt aanzien zodat je geen fingerprint ofzo moet doen als je er mee verbonden bent? Hoofdtelefoon ofzo?
Nee, je kunt het ook zelf proberen, mits je bij Instellingen|Beveiliging & Vergrendelscherm|Tandwiel achter Schermbeveiliging
Aan/uit-knop vergrendelt direct uit hebt staan en automatisch vergrendelen op een tijd hebt staan.

Ik neem aan dat dat de defaults zijn, ik heb nu dus die Aan/uit optie aangezet. Ik denk ook niet dat het een security issue is, want met de aan/uit knop kun je op dat moment het scherm dan zonder identificatie ook weer aanzetten.

Het is alleen dat het er eergisteren voor zorgde dat ik 5 butt-dials deed in een uur (dus starten telefoongesprek terwijl telefoon in de broekzak zat), en daarvoor iets van 3 in 1.5 jaar. Dus ging ik zoeken naar hoe kan dat nou, en ontdekte dat dat de fingerprint scanner met wat voor aanraking dan ook het scherm weer aanzette, dus veel lagere input dan echt een knop indrukken. Op een bepaald moment denk ik ook, zoals ik al zei, dat de telefoon in mijn broekzak 15 minuten lang actief is gebleven, want de telefoontjes zijn van een moment toen ik een kwartier aan het wandelen was.

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:22
Bij mij staat bij Instellingen -> hulp programma's ->Pocket Mode aan.

Dat zou moeten helpen.

• SanderBos
PlayBox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Bij mij staat bij Instellingen -> hulp programma's ->Pocket Mode aan.

Dat zou moeten helpen.
Oh, is dat er ook nog. Wist ik niet.

Bedankt voor je reactie.

Maar die stond bij mij al aan, en deed woensdag dus niet zijn werk. Maar ik heb wel vertrouwen dat de Aan/uit-knop vergrendelt direct optie die ik heb aangezet wel de problemen zal oplossen.

• p.d.akkerman
SanderBos schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:02:

Ik weet even niet hoe ik naar mijn bericht van begin dit jaar moet linken, dus maar even eenn quote hieronder.

Ik had er namelijk ook last van GEHAD. Geen idee meer hoe ik het toen heb opgelost.
p.d.akkerman schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:46:
De laatste tijd springt mijn OP6 van toetsenblok af terwijl hij in mijn broekzak zit.
Voorheen nooit last van gehad.

Meer mensen hier last van?
Instellingen staan dat ik alleen met gezicht, code of vingerafdruk kan deblokkeren.

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26
SanderBos schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Bij mij werkt het sowieso alleen met "ok, google".
Maar ik probeerde het net even voor de fun, en het herinnerde me er vooral aan waarom je beter een Google Home Mini kan kopen, dat werkt toch 10x betrouwbaarder.

Maar anyway, heb je in de Google app onder
- Meer|Instellingen|Google Assistent|Assistent tab|Telefoon
- Meer|Instellingen|Spraak Instellingen|met name Voice Match
alles aan staan?
Yep, dat staat allemaal aan
Zo ja, werkt het dan als je de Google app open hebt staan op het eerste scherm?
Want daar werkt het het betrouwbaarst, en ik kon dan net nu als het daar eenmaal werkte het ook activeren vanuit de home page (launcher), en zelfs als de telefoon uit en gelockt stond, maar na een paar minuten is het bij mij dan weer weg (totdat ik de Google App weer even open).
Daar werkt het inderdaad! Exact zoals jij beschrijft... als de Google App even is afgesloten dan werkt het niet meer 8)7
Ik weet niet hoe belangrijk het handsfree deel voor je is, er zit onder Telefoon Instellingen|Knoppen&Gebaren|Snel de assistent activeren nog een optie om de assistent wel snel op te roepen als je een halve seconde op de powerknop drukt.
Klopt, ik deed het al met de knop maar mijn luie aard vond dat teveel moeite worden >:)

Ik kwam er weer op omdat ik een Nest camera heb aangeschaft, waarbij wordt geadverteerd dat daar ook de Google Assistent inzit. Bij mij is die optie niet in de app te vinden. Dus ik dacht dat het misschien zou gaan werken als de Google Home app op mijn telefoon helemaal correct zou zijn ingesteld. Helaas dus...

Bij een Nest Aware abonnement krijg je een Nest Mini, dus ik denk dat ik daar dan maar op wacht.

Thanks!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-12 23:51
Ik krijg het ook niet aan de praat -in het Nederlands. Als ik de hoofdtaal engels selecteer werkt het prima. Nu lees ik overal dat ok, google in Nederladns ook moet werken. Maar ik druk ook maar op het ronde cirkeltje in het midden van de softbuttons om spraakopdrachten te geven in de auto (stuur whatsapp bericht naar... )

aan de andere kant: ok, google activeren betekent ook dat alles dat ik zeg naar de google servers gaat. Wil ik dat??

• SanderBos
oltk schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:23:
Ik krijg het ook niet aan de praat -in het Nederlands. Als ik de hoofdtaal engels selecteer werkt het prima. Nu lees ik overal dat ok, google in Nederladns ook moet werken. Maar ik druk ook maar op het ronde cirkeltje in het midden van de softbuttons om spraakopdrachten te geven in de auto (stuur whatsapp bericht naar... )

aan de andere kant: ok, google activeren betekent ook dat alles dat ik zeg naar de google servers gaat. Wil ik dat??
Die "ok, google" check vind lokaal plaats, dus de microfoon staat continu aan maar wat er aan geluid wordt opgevangen voor de "ok, google" detectie wordt alleen lokaal gecheckt. (soort van bron)

"Ja maar, Google (en Sander) kunnen zoveel roepen, misschien sturen ze het toch wel stiekum alles wat ik zeg op"

Maar als je Google op die manier niet vertrouwt, dan moet je zoiezo geen Android telefoon nemen. Want je kunt nooit zien of de microfoon actief is of niet. Op elk moment dat de telefoon aanstaat en Android OS actief is kan alles wat de microfoon binnenkrijgt door Android worden verwerkt.

"Ja maar, als de assistent per ongeluk wordt getriggered gaat alles wat ik daarna zeg wel naar Google zonder dat ik het doorheb"

Dat is wel echt zo, sterker eigenlijk is er een relatief grote kans dat de onzin die je zegt nadat "ok google" per ongeluk wordt getriggered door Google-mensen wordt beluisterd, omdat dat dan vaak geen echte opdracht is en Google wil weten waarom het niet goed ging.
Maar dat is wel wat anders dan dat alles wat je zegt wordt opgestuurd, mijn eigen ervaring (maar ik woon alleen en kijk niet veel TV) is dat mijn Google Home Mini echt nauwelijks tot geen false positives op "ok, google" kent (de lampjes gaan dan branden), misschien eens per week of zo. En alle audio die ze krijgen is alleen van de 10-20 seconden na zo'n false positive.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-12 16:19

westergas

rikkie_pc

Valt me op dat fast charging (hoe noemen ze dat ook alweer...dash charging?) niet meer lijkt te werken. Voorheen stond dat aangegeven maar nu alleen maar "charging". Niet "charging rapidly". LED is ook blauw ipv rood.

Meer mensen hier ervaring mee?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
westergas schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:25:
Valt me op dat fast charging (hoe noemen ze dat ook alweer...dash charging?) niet meer lijkt te werken. Voorheen stond dat aangegeven maar nu alleen maar "charging". Niet "charging rapidly". LED is ook blauw ipv rood.

Als de LED blauw wordt, dan is hij toch juist aan het 'Dash chargen'?

Punctuality is the politeness of kings

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-12 16:19

westergas

rikkie_pc

dreamscape schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Als de LED blauw wordt, dan is hij toch juist aan het 'Dash chargen'?
Oh ja dat is ook zo. Nou ja toestel geeft het iig niet aan en word ook warm. Volgens mij was met Dash de warmte de warmte meer in de lader.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-12 12:07

GVR

westergas schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:25:

De led is blauw en op het vergrendelscherm staat het percentage gevolgd door 'Snel opladen'

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Oeps, de telefoon is te warm geworden en dat kost me een paar procent accu levensduur 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2jpSnonrJWhbPVSBOSEx9o5N30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4HcMI96UFgK3qQnFmpacyFi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ga0V19RbwL9_AyblyyUJTKaiVDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2iPiQiNbKD9yoUApqGPZy0w.jpg?f=fotoalbum_large

• mucuracat

mucuracat

YES

Verkeerd topic 😅.

[ Voor 84% gewijzigd door mucuracat op 29-06-2020 10:10 ]

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Peacekeeper gaat dit topic zeer waarschijnlijk niet meer actief volgen... morgen wordt mijn nieuwe telefoon geleverd en ik heb besloten af te stappen van OnePlus, en terug te gaan naar Samsung. Mijn nieuwe aanwinst is een Samsung Note 10 Lite. Komende paar dagen proefdraaien en als het bevalt gaat mijn OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag) in de verkoop.

Het was me een genoegen met OnePlus, maar alle topmodellen (ook van de andere fabrikanten) zijn me te duur. ;w

Mijn reviews al gezien?

• mucuracat

mucuracat

YES

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:02:
Peacekeeper gaat dit topic zeer waarschijnlijk niet meer actief volgen... morgen wordt mijn nieuwe telefoon geleverd en ik heb besloten af te stappen van OnePlus, en terug te gaan naar Samsung. Mijn nieuwe aanwinst is een Samsung Note 10 Lite. Komende paar dagen proefdraaien en als het bevalt gaat mijn OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag) in de verkoop.

Het was me een genoegen met OnePlus, maar alle topmodellen (ook van de andere fabrikanten) zijn me te duur. ;w
Oneplus 6 eerste waar ik mijn abo overzet naar simonly. Dus ik blijf het nog gebruiken.
Kijkend naar specs.. is note lite niet sneller of beter...Is anders :)
Veel plezier ermee :)

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:10

Ik ga dit topic ook verlaten daar ik ga overstappen op een Oneplus 7t Pro. Tweedehands aangeschaft hier, want een OP8 (Pro) werd mij ook te duur. Blijf dus wel bij Oneplus, want software maakt de ervaring en OxygenOS is mijns inziens onovertroffen.

Mijn rode zgan OP6 zal de komende week dus ook in Vraag & Aanbod komen te staan. Het waren 2 mooie jaren! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• bribrab
  • Laatst online: 18-12 11:56
Peacekeeper gaat dit topic zeer waarschijnlijk niet meer actief volgen... morgen wordt mijn nieuwe telefoon geleverd en ik heb besloten af te stappen van OnePlus, en terug te gaan naar Samsung. Mijn nieuwe aanwinst is een Samsung Note 10 Lite.
Er zullen steeds meer meer mensen de overstap maken naar een nieuwe telefoon vermoed ik zo. Ben benieuwd naar hoe hij bevalt in verhouding tot de OP6. Misschien kun je nog eens kort terugkoppelen hoe de Samsung Note 10 Lite bevalt in vergelijking met de OP6.

Gegeven de prijs / specs kan ik me voorstellen dat meer mensen deze op het oog hebben als opvolger. Ik in elk geval wel :)

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

bribrab schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Er zullen steeds meer meer mensen de overstap maken naar een nieuwe telefoon vermoed ik zo. Ben benieuwd naar hoe hij bevalt in verhouding tot de OP6. Misschien kun je nog eens kort terugkoppelen hoe de Samsung Note 10 Lite bevalt in vergelijking met de OP6.

Gegeven de prijs / specs kan ik me voorstellen dat meer mensen deze op het oog hebben als opvolger. Ik in elk geval wel :)
Is goed. Komt tzt een review van de Note 10 Lite. Als ik het niet vergeet zal ik 'm daarin vergelijken (qua gevoel althans, geen benchmarks) met mijn OP6. En als ik het niet vergeet zal ik dan hier een linkje posten ;)

Mijn reviews al gezien?

• SanderBos
Tot ziens iedereen.
Ik blijf, zolang hij nog blijft werken en updates krijgt stap ik niet over.

(Ik vermoed nu dat ik over ongeveer een jaar, wanneer de updates stoppen, ik een Pixel 3a of 1 van diens opvolgers neem, die telefoon lijkt speciaal voor mij ontworpen)

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:41
Mag ik vragen waarom je een nieuwe koopt? Gewoon zin in een nieuwe of ging hij wat slechter draaien?

Heb mijn Op6 nu ook al 2 jaar maar draait nog altijd soepel en hoewel ik wel zin heb in iets nieuws zie ik niet echt een reden om een smak geld uit te geven aangezien mijn Op6 het nog prima doet 😬

• twowheeler
SanderBos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:19:
Tot ziens iedereen.
Ik blijf, zolang hij nog blijft werken en updates krijgt stap ik niet over.

(Ik vermoed nu dat ik over ongeveer een jaar, wanneer de updates stoppen, ik een Pixel 3a of 1 van diens opvolgers neem, die telefoon lijkt speciaal voor mij ontworpen)
Zelfde hier, wellicht nog met lineage een tijdje verder. Maar ik zal naar dezelfde soort overstappen denk ik, dat ding heeft alle functies die ik wil.

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:47:
Mag ik vragen waarom je een nieuwe koopt? Gewoon zin in een nieuwe of ging hij wat slechter draaien?

Heb mijn Op6 nu ook al 2 jaar maar draait nog altijd soepel en hoewel ik wel zin heb in iets nieuws zie ik niet echt een reden om een smak geld uit te geven aangezien mijn Op6 het nog prima doet 😬
Mijn OP6 hapert laatste tijd vaker en heb geen zin in een factory reset. Verder denk ik dat de OP6 tweedehands nu nog wel aardig wat op kan leveren. De Note 10 Lite die ik nu heb gekocht kostte me 409 (dagdeal bij Bol).

Verder vind ik de Note 10 Lite er mooier uitzien, maar al helemaal vind ik de stylus ideaal. Zat al een tijd te overwegen om de overstap te maken, maar vandaag met de dagdeal het besluit genomen dat vandaag de dag was.

Mijn reviews al gezien?

Over een klein maandje komt er een OnePlus telefoon van onder de 500 dollar uit trouwens :p. Geen topmodel though.

• bribrab
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:26:
[...]
Mijn OP6 hapert laatste tijd vaker en heb geen zin in een factory reset.
Ik heb hier dus ook last van. Heel lang de factory reset uitgesteld, paar weken geleden de moeite genomen om een factory reset uit te voeren en... paar dagen later weer de haperingen.
Een reboot lost het probleem op.

Iemand anders die dit ook ervaart (en belangrijker: een oplossing heeft)? Het is met name zichtbaar bij het typen: het verschijnen van tekst loopt dan soms gewoon enkele seconden achter.

Ik heb eerder gedacht dat het misschien een app is die teveel resources vraagt, maar ik kan niet echt een app aanwijzen. Het lijkt op willekeurige momenten te gebeuren. Helaas ook weinig tools binnen Android die je in staat stellen om te kijken welke apps CPU / RAM vreten.

• Chelseamarre123
bribrab schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Ik heb hier dus ook last van. Heel lang de factory reset uitgesteld, paar weken geleden de moeite genomen om een factory reset uit te voeren en... paar dagen later weer de haperingen.

Iemand anders die dit ook ervaart (en belangrijker: een oplossing heeft)? Het is met name zichtbaar bij het typen: het verschijnen van tekst loopt dan soms gewoon enkele seconden achter.

Ik heb eerder gedacht dat het misschien een app is die teveel resources vraagt, maar ik kan niet echt een app aanwijzen. Het lijkt op willekeurige momenten te gebeuren. Helaas ook weinig tools binnen Android die je in staat stellen om te kijken welke apps CPU / RAM vreten.
Heb ik ook last van. Ook binnen chrome dat ik ineens niet meer kan scrollen.

Wat ik even doe is even op de home button drukken en teruggaan. Maar is idd geen oplossing

• SanderBos
[...]

Heel veel mensen hebben dit met Android 10 telefoons heb ik het idee, zelf heb ik het niet dus het is niet dat iedereen het heeft.

RAM gebruik van apps kun je als je de ontwikkelaaropties aanzet zien bij Geheugen|Geheugen gebruikt door apps.
En voor accu gebruik gebruik ik zelf GSAM, en die heeft bij de apps lijsten ook wel dingen voor CPU gebruik, en als je dan door tapt naar de details van een app het aantal wakelocks (hoe vaak een applicatie expliciet om CPU vraagt). Het is zeker niet zo dat die app zomaar zal vertellen wat er mis is, en zelf denk ik dat bij haperingen het zeker niet zomaar duidelijk is, maar voor kijken naar accu gebruik van apps is het in ieder geval beter dan Android's interne spul.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHdCcnRh_eWVCBlAHtMFOCTSIAw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2sarfHqfZqQFa3YdgO2TLGfs.png?f=user_large

• SanderBos
[...]

Andere insteek: Zie ook de recente comments van mrwolf in het 6T forum, die blijkbaar succes had met het clearen van de cache.
(Als je dat normaal nooit doet, dan is het ook verstandig om de telefoon een hele nacht aan de lader te hangen, want dan wordt de Dalvik cache bijgewerkt)

• bribrab
Dank voor de tips @SanderBos . Cache wipe is iets wat ik de eerstkomende keer dat ik er weer last van heb eens zal proberen en GSAM klinkt als een app die eigenlijk inzicht zou moeten kunnen geven in het waarom achter de haperingen. Meteen maar eens installeren. Hopelijk zo op weg naar een oplossing. Zonder dit probleempje is de OP6 voor mij een telefoon die zonder probleem nog wel even mee kan :)

De optie om RAM gebruik in te zien had ik al eens geprobeerd, maar dat kijkt helaas alleen terug naar de afgelopen x uur. Zien welke apps nu veel geheugen gebruiken zoals je bijv. in Windows in de task manager kunt zien, heb ik nog niet kunnen vinden.

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Helaas, nieuwe toestel ontvangen (een Bol.com Tweedekansje) maar er is enorm veel mis met het toestel en diens verpakking, dat ik 'm linea recta retour stuur. Bol.com kan helaas ook niks doen m.b.t. de prijs die het toestel gisteren was... dus helaas pindakaas... Ik blijf voorlopig nog bij OnePlus 6...

Mijn reviews al gezien?

• RAAF12

RAAF12

*.*

@SanderBos Ik zou het zo doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D_jnLL2g4Pj-IjgrkeGqoN4-eI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jFPh1py8KP6CJgIzWNbT10bR.png?f=fotoalbum_large

Maar dat kost wel je data

• RAAF12

RAAF12

*.*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D_jnLL2g4Pj-IjgrkeGqoN4-eI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jFPh1py8KP6CJgIzWNbT10bR.png?f=fotoalbum_large

Maar dat kost wel je data. Die bron van jou gebruikte een oude bootloader/partition whatever ik krijg dat zo niet voor elkaar anno 2020 op mijn OnePlus 6 met de laatste software.

• SanderBos
RAAF12 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:15:
[plaatje]
Maar dat kost wel je data
Ho wacht.

1. Ik doe niks, want ik raadde dit alleen aan iemand anders aan.

2. Jou instructies zijn bijna identiek aan waar ik naar link? Alleen die van jou zeggen houd de volume-down langer ingedrukt en dat werkt beter.

2. Het is niet waar dat dat je data kost, want je kunt er voor kiezen om alleen de cache te wipen, niet de data. Ik heb dat ook net geprobeerd, cache gewiped en alles staat er nog op.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ja dat was misschien onduidelijk en te direct geformuleerd. Gelijktijdig loslaten werkt bij mij NIET.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:12
Ik heb het idee dat we niet veel kunnen doen aan die haperingen.. lijkt sinds Android 10 redelijk veel voorkomend onder 6(T?)-gebruikers. Kan er zelf wel mee leven hoewel het wel afdoet aan de nog steeds soepele en snelle ervaring met deze telefoon. Ik wacht eigenlijk op een fix vanuit OP.

• twowheeler
Is dat cache clearen überhaupt nog van nut met die nieuwe Android versies? Dalvik cache hebben we al een tijdje niet meer.
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zh85tNODrCgf6qPBPM4lFp5nAWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8BJkbPi2wKWcXYe6iAjK0FM.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een beetje normaal dat android systeem zo "hoog" staat?

Overigens ben ik zelf nog prima tevreden met m'n 6, batterij ga ik deze maand laten vervangen en doe er verder niks aan. Een keer een reset gedaan met msm tool, enige dat dat toen als nadeel heeft gehad is wat verzonden Whatsapp foto's kwijt omdat ik in de backups had zitten klooien.

Verder betrouwbare telefoon die me nog elke dag plezierig bevalt

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:17:
Is dat cache clearen überhaupt nog van nut met die nieuwe Android versies? Dalvik cache hebben we al een tijdje niet meer.
Laat ik vooropstellen dat ik geen grote kenner ben van de internals van Android. Uiteindelijk wilde ik alleen vermelden dat mrwolf (1, 2) recent in het 6T forum zei dat hij veel succes had gehad met het wipen van de cache tegen traagheid.

Als ik er nu even op Google (maar dat maakt mij nog steeds geen kenner) kan ik dan beter spreken over ART-cache dan Dalvik-cache. Maar er zijn nog steeds wel geprecompileerde files, en die ELF files van ART staan blijkbaar wel nog steeds in /data/dalvik-cache, maar of die files dan gewist worden als je de cache wist via recovery, geen idee.

Voordat raaf zei dat de instructies waar ik naar linkte niet werkten en die toen even heb geprobeerd, had ik zelf denk ik in 12 jaar Android gebruik met 10+ apparaten nog nooit die cache gewiped (heb in het verleden wel veel custom ROMs geïnstalleerd). Zoals gezegd ik wilde alleen mrwolf's succes rapporteren.

Wat me opviel na het wipen van de cache was dat ik totaal geen verschil in snelheid merkte bij de eerste keer opstarten. Ik dacht in het begin zal het wat langzamer zijn maar daar was echt niks van te merken. Er was wel echt iets gewist, want de Headspace app was ineens vergeten dat hij geen notificaties mocht geven, maar dat is letterlijk het enige effect wat ik ervan heb gemerkt.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Tuktop schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:48:
Ik heb het idee dat we niet veel kunnen doen aan die haperingen.. lijkt sinds Android 10 redelijk veel voorkomend onder 6(T?)-gebruikers. Kan er zelf wel mee leven hoewel het wel afdoet aan de nog steeds soepele en snelle ervaring met deze telefoon. Ik wacht eigenlijk op een fix vanuit OP.
Ik heb zelf nooit last gehad van happeringen of wat dan ook. Ik ben recentelijk over gegaan naar Android 10 (Ja, ik ben laat.) Maar er zijn dingen verbeterd, vooral het touch Latency leek verholpen te zijn en beter geluid bij Bluetooth.
Ik snap even niet welke fix ze moeten doen aangezien hier alles snel gaat.

Misschien je accu niet meer goed? Ik ga die van mij over een paar maanden laten vervangen. Ik heb zeker weten geen nieuwe telefoon nodig en als dat wel zo is, is er een grote kans dat het weer een One Plus wordt.

• Tuktop
Berlinetta schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Ik heb zelf nooit last gehad van happeringen of wat dan ook. Ik ben recentelijk over gegaan naar Android 10 (Ja, ik ben laat.) Maar er zijn dingen verbeterd, vooral het touch Latency leek verholpen te zijn en beter geluid bij Bluetooth.
Ik snap even niet welke fix ze moeten doen aangezien hier alles snel gaat.

Misschien je accu niet meer goed? Ik ga die van mij over een paar maanden laten vervangen. Ik heb zeker weten geen nieuwe telefoon nodig en als dat wel zo is, is er een grote kans dat het weer een One Plus wordt.
Accu onlangs laten vervangen, dus dat is het probleem niet. Het gaat om een soort fps-drops (naar 10-15 fps) in de interface elke X seconden. Ook is Chrome regelmatig unresponsive. Heb de cache al geleegd en ook een factory reset gedaan, helaas zonder resultaat.

Verder nog steeds extreem tevreden met deze telefoon overigens!

• twowheeler
Tuktop schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Accu onlangs laten vervangen, dus dat is het probleem niet. Het gaat om een soort fps-drops (naar 10-15 fps) in de interface elke X seconden. Ook is Chrome regelmatig unresponsive. Heb de cache al geleegd en ook een factory reset gedaan, helaas zonder resultaat.

Verder nog steeds extreem tevreden met deze telefoon overigens!
Het Chrome probleem is niet uniek aan de OnePlus 6, is er niet een andere app die een enorme wissel trekt op je telefoon?

• Tuktop
twowheeler schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Het Chrome probleem is niet uniek aan de OnePlus 6, is er niet een andere app die een enorme wissel trekt op je telefoon?
Misschien probeer ik nog eens een factory reset. En dan app voor app bekijken wanneer het misgaat. Gekke is dat het soms een tijdje goed gaat, en dan weer dagenlang hetzelfde euvel.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Anders zet je de Edge browser er op, die koppelt ook door naar de gelezen pagina's in de Windows 10 versie.
https://www.tabletsmagazi...crosoft-edge-android-ios/ Of gewoon er naast zetten en kijken of die beter bevalt dan Chrome.

[ Voor 16% gewijzigd door RAAF12 op 10-07-2020 00:48 ]

• mucuracat

mucuracat

YES

Oneplus diagnostic app.
Bij mij geeft ie 81% batterij.

Via xda gevonden

https://www.xda-developer...e-health-of-your-battery/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iu7lsSfvPzG3eyMFJej9lCI9B1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZCo2pgfDqBZQSb6inSuFHKv.jpg?f=fotoalbum_large

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-12 18:58
Dit weekend zelf de batterij van mijn OP6 vervangen. Was inmiddels 2 jaar oud en zat rond de 82%.
Originele batterij in Nederland besteld voor 15 euro, en een nieuwe plastic achterkant, toolset en heatgun via Aliexpress voor weinig.

Het meest vervelende is het loskrijgen van de glazen achterkant. Deze zit enorm goed vastgelijmd. Mijn achterkant was al gebarsten, wat uiteraard ook niet hielp. Met veel pijn en moeite ruim een half uur bezig geweest om dit los te krijgen.Vervolgens lijmresten verwijderd en daarna was het kinderspel met een YouTube video als begeleiding. Nieuwe batterij erin, alles weer vastgezet en achterkant er netjes opgezet.

Telefoon doet het uitstekend en batterij zit weer op 95%. Het verschil is duidelijk merkbaar en in de praktijk groter dan in percentages :)

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48
mucuracat schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:35:
Oneplus diagnostic app.
Bij mij geeft ie 81% batterij.
87% bij mij. AccuBattery geeft 86%, dus blijkbaar redelijk accuraat.

Ik heb vorige week Samsung Health verwijderd. Die gebruikte ik in combinatie met m'n Galaxy S3 watch. Sindsdien gaat mijn batterij opvallend langer mee. Kan aan de app liggen, kan ook aan energieverbruik van de sensoren liggen die Samsung Health uitleest (stappen tellen enz).

• Chelseamarre123
twowheeler schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:10:
Toevallig vandaag gedaan, staat nu op 99%!

Tijdens de vervanging is wel de achterkant beschadigd, deze is daarna ook vervangen.
Wat kost dit ongeveer als je dit laat doen?
Laat ik maar meteen een link droppen. Makkelijk zat :p. https://www.oneplus.com/nl/support/service-center. Ik denk trouwens dat dit thuis hoort in het RMA-topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-07-2020 15:40 ]

• SanderBos
Ik zag dit bericht in het OnePlus Nord forum, waarmee je bij telefoongesprekken een optie krijgt om het gesprek op te nemen.

Dat commando wat je op een aangesloten PC moet uitvoeren:
code:
1
adb shell settings put global op_voice_recording_supported_by_mcc 1

is blijkbaar in dit OnePlus 6 forum nog nooit genoemd. En dat commando heeft dan nog als nadeel dat het na elke reboot van de telefoon weg is, maar als je jOnePlus Tools gebruikt wat blijkbaar hier ook nog nooit is genoemd moet je eenmalig een ander adb commando uitvoeren maar daarna kun je het op de telefoon zelf aan en uit zetten (opnames komen in /Record/PhoneRecord):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFGb2pnGOwEzLo3jXzo7sHYAP7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f7oBbXPA56VJghsXewqIvr6x.png?f=user_large

Ik weet niet hoe beleefd de functie is (volgens mij is het wel legaal maar dat maakt het nog niet netjes), maar je kunt het altijd tegen je gesprekspartner zeggen (of niet, als het een vervelende persoon is).
En btw, werkt voor mij op mijn 7 Pro alleen maar bij uitgaande gesprekken, helaas.

• SanderBos
Anonymoussaurus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:12:
En btw, werkt voor mij op mijn 7 Pro alleen maar bij uitgaande gesprekken, helaas.
En is dat dan met jOnePlus Tools?

Want bij mij werkt op OnePlus 6 het wel met die variant. Net vrij uitgebreid geprobeerd, met alleen de Call Recorder optie aan (er is ook nog een vage service optie), paar minuten na verse reboot, binnenkomende gesprekken krijgen knop in beeld en worden netjes opgenomen beide kanten van gesprek zowel in speaker mode als standaard mode.
SanderBos schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:39:
[...]

En is dat dan met jOnePlus Tools?

Want bij mij werkt op OnePlus 6 het wel met die variant. Net vrij uitgebreid geprobeerd, met alleen de Call Recorder optie aan (er is ook nog een vage service optie), paar minuten na verse reboot, binnenkomende gesprekken krijgen knop in beeld en worden netjes opgenomen beide kanten van gesprek zowel in speaker mode als standaard mode.
Ja, met jOnePlusTools. Ik bedoel dat als ik gebeld word, er niet opgenomen wordt, wel als ik iemand anders bel.

• SanderBos
Anonymoussaurus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Ja, met jOnePlusTools. Ik bedoel dat als ik gebeld word, er niet opgenomen wordt, wel als ik iemand anders bel.
Ja ik ook, ik had het in vorige comment over binnenkomende gesprekken, dus als ik gebeld wordt, knop verschijnt en is bruikbaar, en neemt beide stemmen op.

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ideaal! Dit mis ik al jaren sinds de upgrade naar de OP6. Kwam altijd alleen de info tegen dat google 3rd party recorders geblockt had sinds android 9. Ik heb auto-recording aangezet en dit werkt zowel voor uitgaande als binnenkomende gesprekken prima. Bedankt voor de tip.

• p.d.akkerman
Ik krijg zojuist een melding van de oxygen updater app dan een nieuwe versie is voor m'n oneplus6
10.3.5

Meestal komt er hier wel een vooraankondiging voorbij.
System
• Optimized RAM management
• Newly adapted OnePlus buds, easier to take advantage of wireless connection
• Fixed the crash issue when browsing on Chrome
• Fixed the black screen issue when opening logkit
• Improved system stability and fixed general bugs
• Updated Android security patch to 2020.07
• Updated GMS package to 2020.05

• SanderBos
p.d.akkerman schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:48:
Ik krijg zojuist een melding van de oxygen updater app dan een nieuwe versie is voor m'n oneplus6
10.3.5

[...]
Bedankt voor de tip, het staat ook op het OnePlus forum zie ik.

Gezien dit bericht in het 6T forum wist @Anonymoussaurus blijkbaar wel al dat het eraan zat te komen (toen ik dat bericht gisteren zag dacht ik er nog bij 'hmmm, de week is anders wel bijna voorbij') :)
p.d.akkerman schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:48:
10.3.5

[...]
Klopt, update is vanochtend toegevoegd en de forum post is inmiddels ook up (die komt vaak pas nadat de update wordt uitgerold, best raar. Zou tegelijkertijd moeten gebeuren), zoals @SanderBos zei: OxygenOS 10.3.5 for the OnePlus 6 and 6T.

• RAAF12

RAAF12

*.*

het lukt mij niet om met joneplustools wat die ik fout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfXKHq3IoT-8ULrCIQvQrI7OZ1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCT1NpPvrJAuWNXoXnTkgF3c.jpg?f=fotoalbum_large

• mucuracat

mucuracat

YES

twowheeler schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:56:
[...]

En @Tuktop
Komt nieuwe update oneplus, wat vastlopen Chrome zou. Moeten verhelpen.
10.3.5

• Tuktop
mucuracat schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:56:
[...]

En @Tuktop
Komt nieuwe update oneplus, wat vastlopen Chrome zou. Moeten verhelpen.
10.3.5
Zag het, thanks. Heb 'm binnen, ben benieuwd!
De haperingen zijn er helaas nog steeds. Factory reset kost weer even tijd, dus daar moet ik een geschikt moment voor vinden.

• SanderBos
RAAF12 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:54:
het lukt mij niet om met joneplustools wat die ik fout?
[Afbeelding]
adb shell pm grant net.jroot3d.joneplustools android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

Dus niet android.permissions.WRITE_SECURE_SETTINGS zoals in jou afbeelding.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat was de fout, bedankt Sander. Android instelling staat nu op PTP via USB ingeschakeld. Nou ga ik testen of dat telefoonknopje bij mij ook werkt.

• mucuracat

mucuracat

YES

Tuktop schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:02:
[...]

Zag het, thanks. Heb 'm binnen, ben benieuwd!
De haperingen zijn er helaas nog steeds. Factory reset kost weer even tijd, dus daar moet ik een geschikt moment voor vinden.
Ook geen factory reset liefhebber.
Soms cache legen. En factory reset doe ik als er nieuwe versie komt. Dus straks met Android 11 maar weer

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:58
Toch maar reset gedaan, de one plus launcher bleef crashen (wanneer ik een wallpaper wou veranderen of een icoon van app wou aanpassen)

Welke datum van google play systeem update staat er bij jullie? (vanuit instellingen naar beveiliging en vegrendelscherm)

Heb net resets gedaan waarbij de 1e reset de externe opslag niet had gewist terwijl ik dit wel had aangevinkt. (na t opnieuw opstarten, heb ik ik die google play systemupdate ge-update naar juli ( dit heeft even geduurd en hierna waren alle icoontjes beveiligingsicoontjes groen) < update: 09:38 begin nu aan mezelf te twijfelen of t juli was, ben wel 100% zeker dat ie er lang over gedaan heeft voordat ie deze update uitvoerde omdat hij de apps was bij t werken in de store, en alles groen was afgevinkt. 8)7

omdat niet alles was gewist heb ik nog reset gedaan van vanuit recovery mode en gekozen voor: Erase everything . Hierdoor werd opnieuw een factory reset uitgevoerd (waarbij ik mij afvraag of dit de bedoeling is)
Wanneer ik nu kijk naar de google play-systeemupdate staat ie weer op 1 mei 2020, en vindt hij geen update meer

de google play store versie is bijgewerkt en staat op versie: 21.2.12-16

update 14:09 Ben gelukkig toch niet gek, al begrijp ik niet waarom ie na de 1e reset wel vanzelf deed updaten....enfin, kunt de google play systeemupdate naar juli ook forceren door deze APK te downloaden

nav deze post

waar je zoal tegen aanloopt na een reset... gebruik de MS authenticatie app voor 2fa, ook voor amazon. Alle accounts kun je zelf eea netjes herstellen maar niet bij hen. Kunt gewoonweg niet inloggen op de site. (uiteindelijk gebeld met ze, mag je je paspoort als bewijs opsturen en schakelt binnen een aantal uren iemand 2fa uit voor je :+ )

[ Voor 46% gewijzigd door pielle007 op 02-08-2020 14:10 ]

• SanderBos
pielle007 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:20:
Toch maar reset gedaan, de one plus launcher bleef crashen (wanneer ik een wallpaper wou veranderen of een icoon van app wou aanpassen)

Welke datum van google play systeem update staat er bij jullie? (vanuit instellingen naar beveiliging en vegrendelscherm)

waar je zoal tegen aanloopt na een reset... gebruik de MS authenticatie app voor 2fa, ook voor amazon. Alle accounts kun je zelf eea netjes herstellen maar niet bij hen. Kunt gewoonweg niet inloggen op de site. (uiteindelijk gebeld met ze, mag je je paspoort als bewijs opsturen en schakelt binnen een aantal uren iemand 2fa uit voor je :+ )
Dat is een beetje apart, dat jij hem nu op juli hebt staan.
Bij mij staat de Google Play-systeemupdate op 1 mei 2020. Maar volgens mij is dat de juiste waarde. In mei zijn er security updates geweest in Google Play system updates, maar in juni en juli niet.

Zucht ik typte het gewoon blind in, ik zie nu bij checken van de links dat er in mei (en april) ook al niks in die Google Play system update zat bij de security bulletins. Dus dan weet ik ook niet wat de juiste datum moet zijn, ik zou eigenlijk maart verwachten.
(Ik had hele hoge verwachtingen van die Google Play system updates, maar dat hele project is ook 1 grote fail, het lukt Google helemaal niet om security issues in losse modules te fixen).

Voor dat 2 factor gedoe, ik ben niet bekend met Microsoft's app, maar zelf ben ik van de Google Authenticator app naar Authy gegaan, juist omdat je dan een backup hebt en het op een nieuwe telefoon kan herstellen. En dat is dan minder veilig juist door die backup, maar het is voor mij gewoon teveel gepruts om het elke keer opnieuw in te stellen. Wat eventueel nog een tip is (maar dat vond ik dus ook te onhandig) is om alle QR codes die je bij het toevoegen van een nieuwe authenticatie te bewaren, want met die initiele code kun je het later opnieuw in een lege app ook succesvol toevoegen.

[ Voor 10% gewijzigd door SanderBos op 02-08-2020 15:05 ]

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:58
Ben erachter gekomen waarom de launcher crashed; dit gebeurt wanneer je de oneplus Icon pack - Oxygen installeert. (Hierdoor kun je oa geen achtergronden meer kan aanpassen of icoontjes aanpassen en mogelijk crashed je launcher) Mocht je gebruik maken van de kaarthouder ben je die gegevens ook kwijt aangezien deze geen back-up functie heeft wanneer je de launcher opnieuw wilt instellen ( icon pack verwijderen launcher verwijderen opnieuw instellen, cache wissen etc. werkt allemaal niet)
Ik heb geen andere oplossing gevonden dan wederom voor de 3e x een reset uit tevoeren vh toestel

(overigens na de 2e reset gisteren werkte de google lens ook niet meer, vandaag na de 3e reset met behoud van data, werkt ie wel weer, heel vaag)

nu werkt alleen de ABN Grip app niet meer.

(uiteraard cache, opslag verwijderen etcetc allemaal al geprobeerd en ben dr klaar mee)

[ Voor 48% gewijzigd door pielle007 op 03-08-2020 13:25 ]

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

SanderBos schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:01:
[...]

Voor dat 2 factor gedoe, ik ben niet bekend met Microsoft's app, maar zelf ben ik van de Google Authenticator app naar Authy gegaan, juist omdat je dan een backup hebt en het op een nieuwe telefoon kan herstellen. En dat is dan minder veilig juist door die backup, maar het is voor mij gewoon teveel gepruts om het elke keer opnieuw in te stellen. Wat eventueel nog een tip is (maar dat vond ik dus ook te onhandig) is om alle QR codes die je bij het toevoegen van een nieuwe authenticatie te bewaren, want met die initiele code kun je het later opnieuw in een lege app ook succesvol toevoegen.
Sinds tegenwoordig kun je met Google Authenticator ook accounts exporteren om het naar een ander device over te zetten. Geen idee hoe goed dit werkt, nog niet nodig gehad. Daarnaast heb ik van alle 2FA QR's een screenshot opgeslagen op een veilige locatie.

Mijn reviews al gezien?

• RAAF12

RAAF12

*.*

Kreeg net een mailtje dat er een nieuw toestel uit is de OnePLus Nord
https://www.belsimpel.nl/oneplus-nord/128gb-blauw
edit: oud nieuws, Tweakers heeft hem al getest

Zou deze even snel aanvoelen als mijn Oneplus6 met Qualcomm chipset?

[ Voor 39% gewijzigd door RAAF12 op 03-08-2020 15:01 ]

• mucuracat

mucuracat

YES

RAAF12 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:56:

Nou, denk dat je nog ff met de 6 moet doen en dan misschien NordT :) met dt kopen.
Ik heb in ieder geval besloten om 6 nog te houden. Doet alles nog wat ik wil.

https://www.gadgetsnow.co...OnePlus-6-vs-OnePlus-Nord

Nord wel 5G maar geen voLTE . Dus 6 beter geluid met bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 03-08-2020 15:52 ]

• SanderBos

Als je puur naar de prestaties van chipset kijkt (SD 845 vs 765G) is het een downgrade. Ondanks dat het eigenlijk totaal verschillende architecturen zijn, zijn de CPU prestaties bijna identiek. Maar de grafische (GPU) prestaties van de de 845 in de OnePlus zijn gemiddeld ongeveer 1.5 keer hoger.

Maar de Nord zal sneller aanvoelen. Want die heeft een 90Hz scherm. En alleen bij grafisch intensieve spelen kun je echt iets merken van de extra grafische kracht.
De 765G (Nord) is ook 7nm, 'onze' 845 10nm, waardoor hij zuiniger is, wat je niet zo merkt in accugebruik (dat gaat toch vooral om scherm en radio verbindingen), maar waardoor hij wel minder warm wordt en dus langer op hoge belasting kan draaien.

Het is wel een upgrade (naast scherm ook iets betere camera's, interessant voor sommigen ook wide selfie camera). Maar in mijn ogen voor OnePlus 6 bezitters niet echt heel interessant tenzij je een vervanger omdat hij kapot is of je over een jaar langere support zoekt, of als je een kennis of familielid nieuwe telefoon wil aanraden wat lijkt op wat jij hebt.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48

Mijn dochter heeft nu een Samsung A51 a EUR 300. Zeg maar de lijn onder de S. Ik had verwacht dat mijn Oneplus 6 inmiddels wel door dat soort toestellen voorbij gestreefd zou worden, maar dat is niet het geval. De Oneplus voelt een stuk soepeler aan. Gewoon stukje sneller in alles.

Ik ga in de toekomst dus gewoon weer voor een toptoestel.. En mn OP6 kan voorlopig nog wel even mee :-D

• RAAF12

RAAF12

*.*

mucuracat schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

Nou, denk dat je nog ff met de 6 moet doen en dan misschien NordT :) met dt kopen.
Ik heb in ieder geval besloten om 6 nog te houden. Doet alles nog wat ik wil.

https://www.gadgetsnow.co...OnePlus-6-vs-OnePlus-Nord

Nord wel 5G maar geen voLTE . Dus 6 beter geluid met bellen.
Dat is geen Wet van Meden en Perzen. Mijn provider (Youfone) biedt geen voLTE aan op een OnePlus6. Kwestie van eerst info verzamelen en pas schrijven. Van mij mag je dt fouten maken ;w maar geen onwaarheden poneren ;w

• mucuracat

mucuracat

YES

RAAF12 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

Dat is geen Wet van Meden en Perzen. Mijn provider (Youfone) biedt geen voLTE aan op een OnePlus6. Kwestie van eerst info verzamelen en pas schrijven. Van mij mag je dt fouten maken ;w maar geen onwaarheden poneren ;w
DT bedoel ik.. elke oneplus krijgt een versie T.. Dus 6 - 6T, 7 - 7T .. Dacht Nord zal wel over half jaar een update krijgen. Misschien noemen ze het Nord T.. Dus daarom dt grap.

En wat bedoel je met onwaarheden :( ? Dat Youfone VoLTE niet aanbied, betekend niet dat Oneplus 6 het niet aan kan :) . Heb T-mobile met voLTE .

En Nord heeft 5G, waarschijnlijk bied jou provider dat ook nog niet.

We proberen elkaar te helpen.. Dus relax

• RAAF12

RAAF12

*.*

mucuracat schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:45:
[...]

DT bedoel ik.. elke oneplus krijgt een versie T.. Dus 6 - 6T, 7 - 7T .. Dacht Nord zal wel over half jaar een update krijgen. Misschien noemen ze het Nord T.. Dus daarom dt grap.

En wat bedoel je met onwaarheden :( ? Dat Youfone VoLTE niet aanbied, betekend niet dat Oneplus 6 het niet aan kan :) . Heb T-mobile met voLTE .

En Nord heeft 5G, waarschijnlijk bied jou provider dat ook nog niet.

We proberen elkaar te helpen.. Dus relax
Dan moet je eerst je foute conclusie doorstrepen. Deze dus quote Dus 6 beter geluid met bellen.

• mucuracat

mucuracat

YES

RAAF12 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Dan moet je eerst je foute conclusie doorstrepen. Deze dus quote Dus 6 beter geluid met bellen.
Voice over LTE, kortweg VoLTE, is de nieuwe standaard voor mobiel spraakverkeer. Ten opzichte van 2G (GSM) en 3G (UMTS) netwerken heeft het 4G (LTE) netwerk een veel grotere capaciteit. ... Daarnaast zal door het gebruik van 4G ook de gesprekskwaliteit toenemen.
https://www.voicedata.nl/wat-is-volte/
https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Verkeerde forum gepost.... excuus.
Moest natuurlijk hier staan...

[ Voor 163% gewijzigd door PeacekeeperNL op 06-08-2020 08:48 ]

Mijn reviews al gezien?

• SanderBos
Voor de volledigheid:

Ooit zei pielle007:
pielle007 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:20:

En toen zei ik, foutief:
SanderBos schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:01:
[...]

Dat is een beetje apart, dat jij hem nu op juli hebt staan.
Bij mij staat de Google Play-systeemupdate op 1 mei 2020. Maar volgens mij is dat de juiste waarde. In mei zijn er security updates geweest in Google Play system updates, maar in juni en juli niet.

Zucht ik typte het gewoon blind in, ik zie nu bij checken van de links dat er in mei (en april) ook al niks in die Google Play system update zat bij de security bulletins. Dus dan weet ik ook niet wat de juiste datum moet zijn, ik zou eigenlijk maart verwachten.
(Ik had hele hoge verwachtingen van die Google Play system updates, maar dat hele project is ook 1 grote fail, het lukt Google helemaal niet om security issues in losse modules te fixen).
Ik heb nu eindelijk die Juli update ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ96sAIG6eK21t6a4OXRbwFfQs4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sXYDhNaiH7QQuipc3hd8k7eC.png?f=user_large

Ik snap nog steeds niet wat er in die update zit, volgens de Android Security bulletins is er al lange tijd niks meer via Google Play System Update uitgeleverd.

Jij had het over een apk die je kon installeren om te forceren, maar ik heb geen idee wat je dan aan het doen bent (waar komt die apk dan vandaan), dus dat wilde ik niet. Maar ik vind het wel erg frustrerend dat je het schijnbaar niet kan forceren en dat het zo lang duurt om het uit te rollen (het is nu al meer dan een week augustus). Er is eigenlijk een Oxygen Updater variant nodig voor die updates (en het is niet een OnePlus probleem), Pixel eigenaren klagen er op Internet ook over.

• SanderBos
Zijn er nog meer OnePlus 6 eigenaren die hetzelfde issue hebben als mrwolf en ik:
SanderBos in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"

Namelijk dat sinds kort (sinds de laatste update?) netwerkverkeer op WiFi soms zo traag wordt dat het in feite niet meer werkt (je moet echt denken aan meer dan 5+ seconden voordat er iets van Internet wat wordt geladen ipv 100ms, en dat dat dan in alle apps die je probeert zo is)? En dat het dan te corrigeren is door de Wifi even uit en aan te zetten.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12 13:33
SanderBos schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:53:
Zijn er nog meer OnePlus 6 eigenaren die hetzelfde issue hebben als mrwolf en ik:
SanderBos in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"

Namelijk dat sinds kort (sinds de laatste update?) netwerkverkeer op WiFi soms zo traag wordt dat het in feite niet meer werkt (je moet echt denken aan meer dan 5+ seconden voordat er iets van Internet wat wordt geladen ipv 100ms, en dat dat dan in alle apps die je probeert zo is)? En dat het dan te corrigeren is door de Wifi even uit en aan te zetten.
Ik heb dat al een tijdje voor m'n gevoel maar heb het altijd gecorreleerd naar m'n adblocker (Adclear). Idd wifi ff uit zetten en weer aan.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-12 18:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hier ook :Y

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zit je op een 5GHz Wifi netwerk? Ik heb nergens last van. link verzenden 117Mbps link ontvangen 433Mbps
Op glasvezel via Experiabox
Pagina: 1 ... 61 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!