Hier ook prima update en mijn OP6 lijkt weer een stuk zuiniger met de batterij om te gaanSanderBos schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:44:
[...]
Ja, ik ben alweer een dag of 3 over, via Oxygen Updater. Geen problemen (ook geen echte voordelen, afgezien van meer bij zijn qua security patches).
Bij staan ze wel standaard aangevinkt. Overigens heb ik die rode tekst en switches in het screenshot in blauwe tekst staan....twowheeler schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:03:
[Afbeelding]
Zag net de optie selecteer op slimme wijze het beste WiFi netwerk. Deze optie stond uit, heb hem aangezet. Iemand hiermee bekend en werkt het zoals geadverteerd?
Helpt het als je de opgeslagen wifi verbinding verwijdert en opnieuw instelt? Even helemaal eruit gooien en opnieuw aanmelden?PeacekeeperNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:56:
[...]
Bedankt voor de reactie! Ik kan echt helemaal niks casten. Op werk hebben we een chromecast dongle, thuis heb ik een Android TV. Ik heb echt geen flauw idee waar het probleem 'm in zit en hoe dat zo is ontstaan.
Zijn in Google Home de apparaten wel zichtbaar?
Bij mij allebei standaard uit. Maar voor de 1ste moet locatie ook aanstaan zie ik, en die zet ik alleen aan als ik Maps gebruik.RAAF12 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 01:22:
[...]
Bij staan ze wel standaard aangevinkt. Overigens heb ik die rode tekst en switches in het screenshot in blauwe tekst staan....
Die kleur wordt overgenomen van je accentkleur
Bedankt voor de reactie.Pendaco schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:36:
[...]
Helpt het als je de opgeslagen wifi verbinding verwijdert en opnieuw instelt? Even helemaal eruit gooien en opnieuw aanmelden?
Zijn in Google Home de apparaten wel zichtbaar?
Wifi netwerk heb ik opnieuw toegevoegd, maakt geen verschil.
In Google Home zie ik wel mijn apparaten, maar bijvoorbeeld met de Home Mini speaker krijg ik op mijn OP6 de melding dat ie 'not available' is. Op andere apparaten werkt het feilloos. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar het probleem 'm zit. Heb ook geen vage firewall apps op mijn telefoon, de VPN is uitgeschakeld, dus dat zal 'm ook niet zijn... heb geen flauw idee
Mijn reviews al gezien?
Maar gaat het nou om 1 specifiek apparaat of alle apparaten waarbij het niet werkt?PeacekeeperNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:19:
[...]
In Google Home zie ik wel mijn apparaten, maar bijvoorbeeld met de Home Mini speaker krijg ik op mijn OP6 de melding dat ie 'not available' is. Op andere apparaten werkt het feilloos. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar het probleem 'm zit. Heb ook geen vage firewall apps op mijn telefoon, de VPN is uitgeschakeld, dus dat zal 'm ook niet zijn... heb geen flauw idee
Als je in de Settings naar Bluetooth & apparaatverbinding > Casten gaat. Zijn daar de apparaten wel zichtbaar?
Eventueel moet je even op die pagina rechtsbovenin in het menu (3 stipjes) klikken en 'Draadloze weergave inschakelen' aanzetten. En dan kijken of dat helpt?
Even terugkomend hierop:Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Verschillende Unbrick Tools
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d
Wachtwoord:spoiler:N3v3r S3ttl3 tm
Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Je kan hierbij ook de gezondheid van je accu zien.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
In ieder geval zijn die OnePlus Diagnostics tool en het vorige week hier genoemde en toen door mij geprobeerde AccuBattery het behoorlijk eens over mijn 18 maanden oude OnePlus 6:Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:53:
[...]
Even terugkomend hierop:
Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Je kan hierbij ook de gezondheid van je accu zien.
:fill(white):strip_exif()/f/image/wNNrmzXn2VYPFWvkafX32YQ8.png?f=user_large)
(Gewoon elke nacht aan de lader, meeste dagen kom ik niet onder de 40% accu over, volgens GSam indicatie zou ik een 5.5h aan screen on time gemiddeld moeten kunnen halen)
Blijkbaar hebben ze bij OnePlus weer wat verprutst waardoor VoLTE en Vo-Wifi niet meer werkt: https://forum.xda-develop...p=82478465&postcount=5713
Zoals ik dat comment lees is het alleen voor die providers die in rood zijn gemarkeerd (en we mogen vanwege Corona toch niet meer naar het buitenland).Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:50:
Blijkbaar hebben ze bij OnePlus weer wat verprutst waardoor VoLTE en Vo-Wifi niet meer werkt: https://forum.xda-develop...p=82478465&postcount=5713
De entries voor Nederland hebben wel een blijkbaar benodigde .sig file in whereever:
modem_pr/mcfg/configs/mcfg_sw/generic/eu/vodafone/volte/netherla/mcfg_sw.mbn
modem_pr/mcfg/configs/mcfg_sw/generic/eu/vodafone/volte/netherla/mcfg_sw.sig
modem_pr/mcfg/configs/mcfg_sw/generic/eu/dt/commerci/nl/mcfg_sw.mbn
modem_pr/mcfg/configs/mcfg_sw/generic/eu/dt/commerci/nl/mcfg_sw.sig
En bij mij op Hollandsnieuwe (dochter van Vodafone) werkt het ook gewoon, ik bedoel niet alleen icoontje maar ik kan nog websites bekijken op 4G terwijl ik aan het bellen ben, net geprobeerd.
Vraag me af wat dat commerci is, welke provider. Omdat er ook 'dt' in dat pad staat is dat dan vast Deutsche Telecom, en dus T-Mobile? Maar @Totaalgeflipt zegt in comment hierna dat het bij hem voor T-Mobile niet werkt...?
Ik snap dat hele VoLTE verhaal niet, ben blij dat het bij mij 'gewoon' werkt. Betekent deze lijst dat mensen op het KPN netwerk geen VoLTE hebben op hun OnePlus 6? Of misschien alleen met trucjes of zo?
(Bij mij verscheen het lelijke icoon ineens in de statusbalk op een goeie dag, en dat was niet een dag van een OnePlus update dus ik vermoed dat Hollandsnieuwe toen iets heeft aangezet)
Edit: Comment flink aangepast toen ik iets later die 'commerci' entries zag, en nog weer later toen ik me realiseerde dat 'dt' waarschijnlijk Deutsche Telecom is.
[ Voor 20% gewijzigd door SanderBos op 05-05-2020 18:23 ]
Met T-Mobile geen VoLTE of VoWifi inderdaad.SanderBos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:16:
[...]
Zoals ik dat comment lees is het alleen voor die providers die in rood zijn gemarkeerd (en we mogen vanwege Corona toch niet meer naar het buitenland).
De enige entry voor Nederland heeft wel een blijkbaar benodigde .sig file in whereever:
modem_pr/mcfg/configs/mcfg_sw/generic/eu/vodafone/volte/netherla/mcfg_sw.mbn
modem_pr/mcfg/configs/mcfg_sw/generic/eu/vodafone/volte/netherla/mcfg_sw.sig
En bij mij op Hollandsnieuwe (dochter van Vodafone) werkt het ook gewoon, ik bedoel niet alleen icoontje maar ik kan nog websites bekijken op 4G terwijl ik aan het bellen ben, net geprobeerd.
Ik snap dat hele VoLTE verhaal niet, ben blij dat het bij mij 'gewoon' werkt. Want alleen Vodafone staat er blijkbaar voor Nederland in. Betekent dat mensen op het KPN en T-Mobile netwerk geen VoLTE hebben op hun OnePlus 6? Of misschien alleen met trucjes of zo?
(Bij mij verscheen het lelijke icoon ineens in de statusbalk op een goeie dag, en dat was niet een dag van een OnePlus update dus ik vermoed dat Hollandsnieuwe toen iets heeft aangezet)
Ik heb T-Mobile en gewoon volte. Moest wel het icoontje even aanzetten om het te checken.Totaalgeflipt schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:18:
[...]
Met T-Mobile geen VoLTE of VoWifi inderdaad.
Ik draai 10.3.3 op mijn OP6
Bedankt voor de melding. Mijn launch day OP6 heeft idd een beetje zijn accu opgegeten. Nog 70% over(had het al een beetje door) gelijk een nieuwe besteldAnonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:53:
[...]
Even terugkomend hierop:
PSN & XBL: Denkoyugo
Hier ook een launchday Oneplus 6, ik zit op 79%. Gebruik overigens nooit Dash charge wanneer ik hem snachts oplaad, gewoon een trage 5w lader.
thanks 4 sharing, hele fijne tool, OnePlus Diagnostics app , die ik even heb moeten missen.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:53:
[...]
Even terugkomend hierop:
heb mijn oneplus6 sinds 27-06-2018 in gebruik en batterij gezondheid van 87%.
gebruik bijna nooit de dash, en ik laad altijd korte momenten op nav deze post:
klik
klik
Ik download de file, dit is een zip. Pak deze uit en dan heb ik een map met bestanden ipv een apk file?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Verschillende Unbrick Tools
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d
Wachtwoord:spoiler:N3v3r S3ttl3 tm
Ik gebruik alles door elkaar. Maar ik vind het best. Normaal vervang ik elke anderhalf jaar oid de accu, deze ging nog lang mee.stin00 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:10:
Hier ook een launchday Oneplus 6, ik zit op 79%. Gebruik overigens nooit Dash charge wanneer ik hem snachts oplaad, gewoon een trage 5w lader.
Ja dat is iets wat Stack doet. Vraag me niet waarom, maar je moet even de extensie veranderen van ZIP naar APK.GVR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:07:
[...]
Ik download de file, dit is een zip. Pak deze uit en dan heb ik een map met bestanden ipv een apk file?
Ik zit op Youfone (KPN) en heb geen VoLTE.SanderBos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:16:
[...]
Ik snap dat hele VoLTE verhaal niet, ben blij dat het bij mij 'gewoon' werkt. Betekent deze lijst dat mensen op het KPN netwerk geen VoLTE hebben op hun OnePlus 6?
:strip_exif()/f/image/fqMGAu0oOBYDiQROLmcjMJ0b.jpg?f=fotoalbum_large)
Zolang OP die andere providers niet implementeert via een update zal het geen VoLTE worden, vrees ik.
Mijne is bijna 24 maanden (8 juni 2018) en zit op 82% en altijd de bijgeleverde snellader met rode kabel gebruikt. Opladen tot 100% en dat voel je wel aan de warmte van de accu.stin00 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:10:
Maar als de accu vol is koelt ie ook weer af. Dus die Indianenverhalen dat je de accu moet loskoppelen vertrouw ik niet. Accu's worden al jaren niet meer overladen, de accu geeft een seintje aan de lader dat ie moet stoppen.
Om heel eerlijk te zijn ga ik niet jarenlang mijn laadgedrag aanpassen om 1x per 2 jaar 32 euro vervangende batterij wat later te kunnen doen. Fikken die handel
Het blijft lastige materie wat wel goed is voor je accu en wat niet. Waar volgens mij wel concensus over is, is dat tot 100% opladen en warmteontwikkeling niet bevorderlijk zijn voor de accu. Maar wat slechter is, langzaam laden maar dan alsnog de halve nacht met '100%' aan de lader, of snel laden met warmte ontwikkeling maar met 100% er af halen is volgens mij niet duidelijk.
Ook heb ik nog geen harde cijfers gezien wat het verschil aantoont tussen accu's die altijd tussen de 20 en 80% gehouden zijn en welke snel opgeladen zijn tot 100%. Hoeveel meer is een accu dan daadwerkelijk gesleten?
Ook heb ik nog geen harde cijfers gezien wat het verschil aantoont tussen accu's die altijd tussen de 20 en 80% gehouden zijn en welke snel opgeladen zijn tot 100%. Hoeveel meer is een accu dan daadwerkelijk gesleten?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mijn OnePlus kan naar geen enkel apparaat casten. In Google Home zijn alle castable apparaten niet beschikbaar, het cast symbool komt via wifi niet beschikbaar etc. en dit is dus ongeacht waar ik ben (thuis, werk, schoonmoeder). Mijn andere telefoons kunnen daarentegen wel gewoon casten en alle apparaten zijn in Google Home beschikbaar.Pendaco schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:12:
[...]
Maar gaat het nou om 1 specifiek apparaat of alle apparaten waarbij het niet werkt?
Als je in de Settings naar Bluetooth & apparaatverbinding > Casten gaat. Zijn daar de apparaten wel zichtbaar?
Eventueel moet je even op die pagina rechtsbovenin in het menu (3 stipjes) klikken en 'Draadloze weergave inschakelen' aanzetten. En dan kijken of dat helpt?
Via wat je zei kon ik wel kortstondig verbinden met de TV om YouTube te casten, maar hield er daarna al weer mee op.
Aangaande de battery stats, de diagnostics gedraaid die @Anonymoussaurus op zijn Stack heeft gezet. Battery is nog op 86%. Dit is met veel normaal maar ook dash laden, maar meestal tot 80%. Zo af en toe laad ik 'm door tot 100%. Ontladen doe ik meestal tot ongeveer 40%, nooit geheel leeg.
Dus als ik de rest van de berichten zo lees, maakt het verder vrij weinig uit zo lijkt het.
Mijn reviews al gezien?
Hier 84, veel dash laden gebruikt en eigenlijk nooit leeg maar wel onder de 20 en soms 10. Opladen is net wanneer het uitkomt. Zou me er verder niet zo druk om makenPeacekeeperNL schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:31:
[...]
Mijn OnePlus kan naar geen enkel apparaat casten. In Google Home zijn alle castable apparaten niet beschikbaar, het cast symbool komt via wifi niet beschikbaar etc. en dit is dus ongeacht waar ik ben (thuis, werk, schoonmoeder). Mijn andere telefoons kunnen daarentegen wel gewoon casten en alle apparaten zijn in Google Home beschikbaar.
Via wat je zei kon ik wel kortstondig verbinden met de TV om YouTube te casten, maar hield er daarna al weer mee op.
Aangaande de battery stats, de diagnostics gedraaid die @Anonymoussaurus op zijn Stack heeft gezet. Battery is nog op 86%. Dit is met veel normaal maar ook dash laden, maar meestal tot 80%. Zo af en toe laad ik 'm door tot 100%. Ontladen doe ik meestal tot ongeveer 40%, nooit geheel leeg.
Dus als ik de rest van de berichten zo lees, maakt het verder vrij weinig uit zo lijkt het.
Mijn accu gezondheid staat hier op 75%. Ik moet zeggen dat ik net echt vind dat hij kort op de batterij mee gaat. Wel is het denk ik een mooi punt om de accu te laten vervangen. Ik zou zelf eigenlijk niet weten waardoor deze zo snel is gesleten (ik heb mijn toestel sinds launch). Wel wordt mijn telefoon in de auto altijd erg warm wanneer ik Android auto + Flitsmeister + muziek aan heb.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn telefoon vaak de hele nacht aan de oplader heb hangen. Ik heb hier wel een 1A lader liggen zodat deze al wat meer de tijd krijg om dit te doen. Misschien dat ik dat dan toch eens af moet leren maar ik denk dat elke keer snel aan de dashcharger ook niet goed is.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn telefoon vaak de hele nacht aan de oplader heb hangen. Ik heb hier wel een 1A lader liggen zodat deze al wat meer de tijd krijg om dit te doen. Misschien dat ik dat dan toch eens af moet leren maar ik denk dat elke keer snel aan de dashcharger ook niet goed is.
Hoi
net even gekeken, ik heb deze telefoon dus ruim 2 jaar, en idd zoals hierboven gezegd nu op 76% (ik dacht eerst lager) met zo'n beetje de slechtste manier van laden. Dash charge, in de auto ook, savonds gewoon normaal laden, meestal 1x bijladen per dag. Zeker 1000 ladingen dus.
Hoe langer ik deze telefoon heb hoe meer ik tevreden ben. Ik hoop dat de rest van de hardware het gewoon nog 2 jaar volhoud. Kijken we wel weer rond de OP9 oid
Hoe langer ik deze telefoon heb hoe meer ik tevreden ben. Ik hoop dat de rest van de hardware het gewoon nog 2 jaar volhoud. Kijken we wel weer rond de OP9 oid
Dashladen is in dit geval volgens mij niet erg, aangezien de warmte niet in het toestel maar in het stekkerblokje ontstaat.TheBrones schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:07:
[...] Misschien dat ik dat dan toch eens af moet leren maar ik denk dat elke keer snel aan de dashcharger ook niet goed is.
Mijn reviews al gezien?
Mijn OP6 heb ik sinds 29 mei 2018.
Dus batterij vervangen onder garantie kan nog net.
Volgens de oneplus app zit de batterij op 79%. Volgens AccuBattery op 82%.
Ik lees goede berichten over de vlotte afwikkeling.
Wat te doen , wat te doen?
Dus batterij vervangen onder garantie kan nog net.
Volgens de oneplus app zit de batterij op 79%. Volgens AccuBattery op 82%.
Ik lees goede berichten over de vlotte afwikkeling.
Wat te doen , wat te doen?
Ik laad altijd de hele nacht op (jammer dat optimised charging nog niet in stable zit), maar daar heb ik nog geen keiharde feiten van gezien hoor, dat het opladen tot 100% in de nacht slecht is. Het is veel slechter om elke keer je telefoon pas op te laden als hij onder de 20% zit.13art schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:23:
Het blijft lastige materie wat wel goed is voor je accu en wat niet. Waar volgens mij wel concensus over is, is dat tot 100% opladen en warmteontwikkeling niet bevorderlijk zijn voor de accu. Maar wat slechter is, langzaam laden maar dan alsnog de halve nacht met '100%' aan de lader, of snel laden met warmte ontwikkeling maar met 100% er af halen is volgens mij niet duidelijk.
Zoals ik zei, het is lastige materie, waarbij je nu het meeste hoort/leest dat het beste is de accu tussen de 20 en 80 te houden. Kwam laatst wat onderzoeken tegen ik weet alleen niet meer waar, zal eens zoeken of ik het terug kan vinden.Anonymoussaurus schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:05:
[...]
Ik laad altijd de hele nacht op (jammer dat optimised charging nog niet in stable zit), maar daar heb ik nog geen keiharde feiten van gezien hoor, dat het opladen tot 100% in de nacht slecht is. Het is veel slechter om elke keer je telefoon pas op te laden als hij onder de 20% zit.
Het enige wat ik zeker weet is dat Battery University zei dat tussen de 25 / 85 (of was het 20 en 80?) het beste is. Zou wel eens willen of dat overladen überhaupt nog wel een ding is. Was volgens mij jaren terug.13art schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:12:
[...]
Zoals ik zei, het is lastige materie, waarbij je nu het meeste hoort/leest dat het beste is de accu tussen de 20 en 80 te houden. Kwam laatst wat onderzoeken tegen ik weet alleen niet meer waar, zal eens zoeken of ik het terug kan vinden.
Overladen niet nee, dat kan niet meer tenzij er ergens iets beschadigd is. Maar je zet de batterij onder spanning/stress door te laden tot 100% en door hem daar langere tijd op te houden zou dat voor een snellere slijtage zorgen. Zoals bijvoorbeeld door het 's nachts aan de lader te hangen. Daarom ook het optimized charging, daarmee wordt de lading op 80% gehouden en pas tot 100% opgeladen vlak voordat je wakker wordt.
Kan de onderzoeken zelf niet terug vinden helaas. Kom ze hopelijk nog een keer tegen.
edit:
Dat het lastige materie blijft en dat er nog geen 100% concensus is blijkt wel uit deze twee artikelen:
https://www.cnet.com/how-...-11-and-other-top-phones/
https://www.tomsguide.com...gradation,news-30260.html
Bij Cnet zeggen ze dat fast charging geen negatief effect heeft op de accu. Bij Tomsguide zeggen ze dat uit onderzoek van ene Zhao blijkt dat fast charging wel zorgt voor een snellere degeneratie.
Wat ik zelf zo her en der gelezen heb is dit de meest correcte samenvatting (zoals er op dit moment veelal gekeken wordt naar de huidige accu's):
Kan de onderzoeken zelf niet terug vinden helaas. Kom ze hopelijk nog een keer tegen.
edit:
Dat het lastige materie blijft en dat er nog geen 100% concensus is blijkt wel uit deze twee artikelen:
https://www.cnet.com/how-...-11-and-other-top-phones/
https://www.tomsguide.com...gradation,news-30260.html
Bij Cnet zeggen ze dat fast charging geen negatief effect heeft op de accu. Bij Tomsguide zeggen ze dat uit onderzoek van ene Zhao blijkt dat fast charging wel zorgt voor een snellere degeneratie.
Wat ik zelf zo her en der gelezen heb is dit de meest correcte samenvatting (zoals er op dit moment veelal gekeken wordt naar de huidige accu's):
BronWhat’s the best way to charge your smartphone?
- Avoid full cycle (zero-100 percent) and overnight charging. Instead, top-up your phone more regularly with partial charges.
- Ending a charge at 80 percent is better for the battery than topping all the way up to 100 percent.
- Use fast charging technologies sparingly and never overnight.
- Heat is the battery killer. Don’t cover your phone when charging and keep it out of hot places.
- Turn your phone off when charging, or at least don’t play games or watch videos to avoid mini-cycles.
[ Voor 61% gewijzigd door 13art op 06-05-2020 21:45 ]
100% vol laad ie niet meer bij, ook als de kabel aangesloten blijft in de nacht. Of de telefoon aan of uit staat maakt niet uit. Hoe een accu wordt geladen heeft te maken met de temperatuur en mate van ontlading. De slimme chip in de accu zelf communiceert met de lader. Dat is al heel lang zo. Voor de technische eieren is er veel leesvoer te vinden bijv. https://www.onsemi.com/pub/Collateral/NCP4371-D.PDF
Vanochtend dus even mijn accu laten vervangen voor 32 euro bij een oneplus dealer. Duurt even, maar dan heb je ook weer wat(2 uur) Accu was dus tot zo'n 75% gezakt in 2 jaar.
Ik die telefoon ophalen: "ja, je had nog een paar dagen garantie, dus de accu is onder garantie vervangen"
Dat vind ik verdomd netjes. Heb ook netjes aangegeven dat de accu niet defect was. Maakte niks uit volgens de medewerker. Heeft me dus geen cent gekost. Nieuwe accu staat overigens op 95% health gelijk
Mooie ervaring mag ook gedeeld worden neem ik aan
Ik die telefoon ophalen: "ja, je had nog een paar dagen garantie, dus de accu is onder garantie vervangen"
Dat vind ik verdomd netjes. Heb ook netjes aangegeven dat de accu niet defect was. Maakte niks uit volgens de medewerker. Heeft me dus geen cent gekost. Nieuwe accu staat overigens op 95% health gelijk
Waarom 32,-- als het onder garantie is?Denko schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:06:
Vanochtend dus even mijn accu laten vervangen voor 32 euro bij een oneplus dealer. Duurt even, maar dan heb je ook weer wat(2 uur) Accu was dus tot zo'n 75% gezakt in 2 jaar.
Ik ga morgen ook mijn accu laten vervangen.
Omdat de accu het gewoon deed. 20% afname afname over 2 jaar vind ik niet een "defect". Maar het is zeker mooie service geweest.p.d.akkerman schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:05:
[...]
Waarom 32,-- als het onder garantie is?
Ik ga morgen ook mijn accu laten vervangen.
Ja, dat is heel mooi van OnePlus/ dat service center.Denko schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:06:
Nieuwe accu staat overigens op 95% health gelijk
En ik was ook heel nieuwsgierig naar wat dat percentage nu was bij een nieuwe batterij, dus mooi dat je dat ook deelt.
Nu moet je alleen nog een reminder zetten voor over een maand, want ik ben ook nog nieuwsgierig naar wat dat percentage doet in de eerste maand (maar bij mij na 18 maanden elke nacht aan de snellader staat het nog op 88%, dus zoveel hoeft dat percentage niet te doen in de tijd zelfs bij 'naïef' gebruik).
Topservice oneplus / the phonelab!!!
Vanmorgen in Amsterdam accu laten vervangen onder garantie.
Aanmelden via internet. Uurtje wachten rondje langs het Rijksmuseum naar Vondelpark en weer terug.
Nu weer accu met health van 98%
Dus een ochtendje vwb tijd kwijt. Maar geen geresette telefoon
Aanmelden via internet. Uurtje wachten rondje langs het Rijksmuseum naar Vondelpark en weer terug.
[ Voor 12% gewijzigd door p.d.akkerman op 09-05-2020 13:37 ]
Als we terug de grens over mogen ga ik toch eens een weekendje Amsterdam boeken 😂 ik heb nog tot november
Haarlem en Utrecht zit er ook een https://www.oneplus.com/nl/support/service-center
Per post kan ook maar dan op de Oneplus site een reparatie aanmelden. Maar ik loop tegen een probleem aan er moet een 10 karakters lang serienummer worden ingevuld op de website.
Kijk ik op de telefoon bij Status > Serienummer
dan staan er 7 karakters: 2 kleine letters en 5 getallen.
Dat gaat niet lukken. Ik heb de telefoon bij Belsimpel gekocht op 8-6-2018
Als ik via de Belsimpel een reparatie indien verwijst die ook door naar de Oneplus site.
Per post kan ook maar dan op de Oneplus site een reparatie aanmelden. Maar ik loop tegen een probleem aan er moet een 10 karakters lang serienummer worden ingevuld op de website.
Als ik via de Belsimpel een reparatie indien verwijst die ook door naar de Oneplus site.
[ Voor 77% gewijzigd door RAAF12 op 10-05-2020 03:08 ]
Ik heb het ook via de oneplus site gedaan. Maar ipv je eigen woonplaats kun je bv Amsterdam invullen. Dan wordt ook de optie op locatie opgegevenRAAF12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:52:
Haarlem en Utrecht zit er ook een https://www.oneplus.com/nl/support/service-center
Ik heb nog nooit iets met dat serienummer gedaan, maar mijn serienummer is ook niet 10 cijfers, maar in mijn geval 4 cijfers en 4 letters. En dat is ook niet een software ding of zo, want op de sticker op de achterkant van het doosje waar hij in kwam staat precies hetzelfde serie-'nummer'.RAAF12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:52:
Weet je zeker dat je niet een ander 10-cijferig nummer in moest voeren? De SKU (stock keeping unit) op dezelfde sticker is bij mij namelijk wel precies 10 cijfers.
De Oneplus site vraagt om een serienummer en als ik het korte serienummer invul zegt de site gelijk dat het geen garantie is. Als voorbeeld in het het licht grijze invulvak staan echt 10 karakters.
Ik heb geen zin om naar de Randstad de gaan om de accu te laten vervangen vandaar dat ik via een ophaalpunt wil regelen. Een koerier kan hem ook thuis ophalen.
Ik heb geen zin om naar de Randstad de gaan om de accu te laten vervangen vandaar dat ik via een ophaalpunt wil regelen. Een koerier kan hem ook thuis ophalen.
[ Voor 28% gewijzigd door RAAF12 op 10-05-2020 15:37 ]
Mag ik vragen met welk verhaal je 'm hebt aangemeld, en wist je van tevoren of het onder garantie zou zijn? Ik zit nog net niet op 2 jaar en m'n accuduur is idd wat minder. AccuBattery zegt 78%, lijkt me niet slecht na 2 jaar.p.d.akkerman schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:35:
Via deze site https://aftersales.oneplus.com/ aangemeld.Tuktop schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:19:
[...]
Mag ik vragen met welk verhaal je 'm hebt aangemeld, en wist je van tevoren of het onder garantie zou zijn? Ik zit nog net niet op 2 jaar en m'n accuduur is idd wat minder. AccuBattery zegt 78%, lijkt me niet slecht na 2 jaar.
Klacht batterij probleem. (Battery backup issue)
Er volgens aantal zaken ingevuld. Ivm de winkels heb ik woonplaats Amsterdam gebruikt, dan komen de phonelab winkels erbij als keuze.
Na telefonisch contact wist ik waar ze de batterijen op voorraad hadden.
Eigenlijk is het nav dit topic en het RMA topic dat ik wist dat ze heel coulant zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door p.d.akkerman op 10-05-2020 18:42 ]
Waar heb je deze besteld? En heb je deze zelf vervangen?Denko schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:07:
[...]
Bedankt voor de melding. Mijn launch day OP6 heeft idd een beetje zijn accu opgegeten. Nog 70% over(had het al een beetje door) gelijk een nieuwe besteld
Ik zou de mijne wellicht nog binnen garantie kunnen laten vervangen, maar heb geen zin om mijn telefoon dagen kwijt te zijn, en om de kosten hoef je het niet te laten om het buiten garantie te laten doen.
Ik ben toen naar the phone lab gegaan in Haarlem. Dus niet zo zeer een bestelling als een reserveringGVR schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:55:
[...]
Waar heb je deze besteld? En heb je deze zelf vervangen?
Ik zou de mijne wellicht nog binnen garantie kunnen laten vervangen, maar heb geen zin om mijn telefoon dagen kwijt te zijn, en om de kosten hoef je het niet te laten om het buiten garantie te laten doen.
Zijn er instellingen van de schuifregelaar (normaal, tril, stil) die ik mis? Ik heb m'n telefoon op trilmodus staan (midden) maar geluid van de inkomende oproep knalt wel uit m'n speaker. Ik krijg nergens gevonden waar ik misschien een instelling over het hoofd heb gezien.
Vooral tijdens werktijd is dat niet altijd handig
Vooral tijdens werktijd is dat niet altijd handig
Bluetooth issues, lijken verholpen te zijn.
[ Voor 95% gewijzigd door Harmen op 12-05-2020 22:03 ]
Whatever.
Waar heb je gekeken? Lees post 1Denko schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:44:
net even gekeken, ik heb deze telefoon dus ruim 2 jaar,
Over 10 dagen pas 2 jaar jong...De telefoon is vanaf 22 mei te koop
En zoals je kon lezen in mijn volgende post bleek ik er een paar dagen naast te zitten. Ik dacht ruim 2 jaar, het was dus 1 jaar en 50 weken ongeveer volgens de garantie. Maar goed dat je scherp bent een week laterRAAF12 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:31:
[...]
Waar heb je gekeken? Lees post 1
[...]
Over 10 dagen pas 2 jaar jong...
Goedemiddag,
Weet iemand tot wanneer de OP6 alle updates etc krijgt? M.a.w. wanneer zou je op zoek moeten gaan naar een nieuwe? Als mijn vraag niet in deze topic hoort dan hoor ik het graag.
Weet iemand tot wanneer de OP6 alle updates etc krijgt? M.a.w. wanneer zou je op zoek moeten gaan naar een nieuwe? Als mijn vraag niet in deze topic hoort dan hoor ik het graag.
volgens mij doet OP 3 jaar support. Dus 3 naar nadat ie is uitgekomen, mei 2018?Skyw4lk3r83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:44:
Goedemiddag,
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Updates tot november 2020 en dan nog 1 jaar security patches (dus tot november 2021).Skyw4lk3r83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:44:
Goedemiddag,
Thanks!Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:02:
[...]
Updates tot november 2020 en dan nog 1 jaar security patches (dus tot november 2021).
Minimaal 2 jaar software upgrades, soms meerFlipm0de schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:58:
[...]
volgens mij doet OP 3 jaar support. Dus 3 naar nadat ie is uitgekomen, mei 2018?
Minimaal 3 jaar security upgrades, in het begin 2-maandelijks, daarna elk kwartaal ongeveer
Share and Enjoy!
Als we dan toch bezig zijn: OnePlus Software Maintenance Schedule
We gaan natuurlijk niet een draad nalopen of je ergens een correctie plaatst als er onwaarheden worden geschreven. Voor de volgende keer, je eigen bericht editten of doorhalen, hoe eenvoudig kan het zijn.Denko schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:44:
[...]
En zoals je kon lezen in mijn volgende post bleek ik er een paar dagen naast te zitten. Ik dacht ruim 2 jaar, het was dus 1 jaar en 50 weken ongeveer volgens de garantie. Maar goed dat je scherp bent een week later
Look Eerst checken dan pas schrijven :-)
Kiek, das verrekte handigAnonymoussaurus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:56:
ow dat valt me eigenlijk wel tegen, dacht altijd dat ze 3 jaar ook android updates gaven. Nu zijn ze eigenlijk gelijk aan samsung.Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:56:
In de praktijk krjjg je 3 Android upgrades.Flipm0de schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:28:
[...]
ow dat valt me eigenlijk wel tegen, dacht altijd dat ze 3 jaar ook android updates gaven. Nu zijn ze eigenlijk gelijk aan samsung.
Onder garantie?p.d.akkerman schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:35:
Ja. Heb er niets voor moeten betalen
Feest!!
2 Jaar de OP6 in gebruik, meteen bij de lancering gekocht. Batterij health 88% volgens Accubattery. Nog nooit een factory reset uit hoeven voeren in 2 jaar tijd. Top toestel hoor
2 Jaar de OP6 in gebruik, meteen bij de lancering gekocht. Batterij health 88% volgens Accubattery. Nog nooit een factory reset uit hoeven voeren in 2 jaar tijd. Top toestel hoor
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Hier ook 2j OP6. Mijn beste phone ooit. Batterij 82% en haal nog makkelijk een hele dag. Hoop er nog 2j mee door te kunnen want ik zie geen reden om een nieuwe te kopen. Of dat een OP wordt met de huidige prijzen waag ik te betwijfelen.
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
OxygenOS 10.3.4 wordt uitgerold binnenkort.
Yes kreeg hem binnen en gelijk geupdate, zie weinig verschil in ieder geval.Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:17:
OxygenOS 10.3.4 wordt uitgerold binnenkort.
Hier helaas nog nietUser_TS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:07:
[...]
Yes kreeg hem binnen en gelijk geupdate, zie weinig verschil in ieder geval.
Maar wel 2 kaarsjes opgestoken
Heb je de Oxygen updater app ?p.d.akkerman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:51:
[...]
Hier helaas nog niet
Maar wel 2 kaarsjes opgestoken
Die is veeeeel sneller dan de originele updater die erop staat.
Die heb ik. Maar kan nog niet updaten.User_TS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:22:
[...]
Heb je de Oxygen updater app ?
Die is veeeeel sneller dan de originele updater die erop staat.
Zelfs opnieuw opgestart.
Ik wacht geduldig
Heb sinds vandaag ineens een raar probleem.
Mijn beeld springt telkens weg en komt weer terug, beetje shutter effect zeg maar. Telefoon is volledig up to date (ergens in de afgelopen 2 weken update gehad) en is ook al een keer gereboot maar hij blijft het doen in de browserapp en Whatsapp oa.
Iemand enig idee?
Mijn beeld springt telkens weg en komt weer terug, beetje shutter effect zeg maar. Telefoon is volledig up to date (ergens in de afgelopen 2 weken update gehad) en is ook al een keer gereboot maar hij blijft het doen in de browserapp en Whatsapp oa.
Iemand enig idee?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb je al een keer geprobeerd je cache te legen van de apps die je hierboven noemt?harley schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:53:
Iemand enig idee?
Nope zal het eens proberen. Snap er niks van hele scherm flipt gewoon spontaan, en kan niet vinden wat het triggert of reproduceren.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik heb een soort gelijk iets als mijn telefoon op nachtmode overgaat. (rode filter)harley schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:47:
Nope zal het eens proberen. Snap er niks van hele scherm flipt gewoon spontaan, en kan niet vinden wat het triggert of reproduceren.
Wellicht kan je kijken of dat aan of juist uitstaat en dat helpt?
Bedankt voor deze tip; vandaag ook onder garantie m'n accu laten vervangen bij The Phonelab op de Potterstraat in Utrecht.p.d.akkerman schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:35:
Zelf ook afgelopen vrijdag in Amsterdam/Beethovenstraat geweest en keurig vervangen binnen garantie. Hij zat op 82% en nu weer op 92%Tuktop schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:03:
[...]
Bedankt voor deze tip; vandaag ook onder garantie m'n accu laten vervangen bij The Phonelab op de Potterstraat in Utrecht.
Dat is knap, dat een nieuwe accu op 92% zit binnen 1 dag tijd.Totaalgeflipt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:50:
[...]
Zelf ook afgelopen vrijdag in Amsterdam/Beethovenstraat geweest en keurig vervangen binnen garantie. Hij zat op 82% en nu weer op 92%
Toen ik hem op kon halen was het 95% en nu dus 92%. Hij gaf nog wel aan dat ik hem volledig moest opladen tot 100 en daarna kon gebruiken, dit dus braaf gedaan.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:57:
[...]
Dat is knap, dat een nieuwe accu op 92% zit binnen 1 dag tijd.
Ook vertelde hij mij dat ik een factory reset moest doen als de telefoon hem nog niet goed had gekalibreerd, maar daar ben ik nog te lui voor.
Als je het nu niet doet, doe je het later ook niet. Btw, als je toch met een schone lei gaat beginnen kan je beter unbrick tool gebruiken (zie gepinde berichten).Totaalgeflipt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:40:
[...]
Toen ik hem op kon halen was het 95% en nu dus 92%. Hij gaf nog wel aan dat ik hem volledig moest opladen tot 100 en daarna kon gebruiken, dit dus braaf gedaan.
Ook vertelde hij mij dat ik een factory reset moest doen als de telefoon hem nog niet goed had gekalibreerd, maar daar ben ik nog te lui voor.
En waarom denk je dat?Anonymoussaurus schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:46:
[...]
Als je het nu niet doet, doe je het later ook niet.
Volgende week is goed genoeg naar mijn idee, heb nu mijn telefoon erg veel nodig voor werk. Maar fijn dat je het al vast even invult voor mij
Is gewoon een gokje, omdat je dan al meer data op je telefoon hebt (vergeleken met deze week). Tenzij je een back-up maakt natuurlijk.Totaalgeflipt schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:15:
[...]
En waarom denk je dat?
Volgende week is goed genoeg naar mijn idee, heb nu mijn telefoon erg veel nodig voor werk. Maar fijn dat je het al vast even invult voor mij
OxygenOS 10.3.4 is uit met security patch van 1 mei. Op te halen met de Oxygen updater app. Oud nieuws
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 02-06-2020 01:20 ]
Misschien dat de broekzakmodus / pocketmode dinges niet goed werkt? Even uitzetten om te testen.harley schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:53:
Iemand enig idee?
Hm, misschien toch maar binnenkort een keer doen met mijn OP6. Heb het idee dat hij de laatste weken wat trager loopt. En chrome doet soms ook raar, alsof die grafisch niet refreshed waardoor het lijkt alsof hij is vastgelopen.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:46:
[...]
Als je het nu niet doet, doe je het later ook niet. Btw, als je toch met een schone lei gaat beginnen kan je beter unbrick tool gebruiken (zie gepinde berichten).
Hier heb ik sinds een tijdje ook last van. Vooral chrome lijkt hetDenko schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:19:
[...]
Hm, misschien toch maar binnenkort een keer doen met mijn OP6. Heb het idee dat hij de laatste weken wat trager loopt. En chrome doet soms ook raar, alsof die grafisch niet refreshed waardoor het lijkt alsof hij is vastgelopen.
Zelf heb ik dit probleem ook op de 7 Pro. Schijnt ook bij andere merken voor te komen.
Dit herken ik inderdaad ook, eigenlijk alleen bij Chrome. Even naar home gaan en dan weer in Chrome, gaat ie weer verder.Denko schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:19:
[...]
Hm, misschien toch maar binnenkort een keer doen met mijn OP6. Heb het idee dat hij de laatste weken wat trager loopt. En chrome doet soms ook raar, alsof die grafisch niet refreshed waardoor het lijkt alsof hij is vastgelopen.
Ook als ik met frozen screen verder scroll, wat je dus niet ziet, of verder typ, en dan even van venster switch, of even scherm uit en weer aan, dan is ie doorgegaan alsof er niks aan de hand was. Soms best frustrerend als ik een stuk tekst aan het lezen ben en hij dan hangt. Is bij mij denk ik al een maand of 2, 3 het geval. Je leert ermee leven
Mijn reviews al gezien?
Herkenbaar hier op OP6T, vooral als ik vanuit Twitter links opende in Chrome.
Mede hierom een andere browser gaan proberen, en nu al enkele tijd probleemloos en zeer tevreden over Brave Browser. Wel de Rewards e.d. uitzetten
Mede hierom een andere browser gaan proberen, en nu al enkele tijd probleemloos en zeer tevreden over Brave Browser. Wel de Rewards e.d. uitzetten
Ok, het ligt dus niet aan mij iig
Verwijderd
Weet iemand toevallig hoe je in de OnePlus 6 'wisselgesprek' kunt uitschakelen?
Zou dat het liefste op de SIM uitschakelen zodat het toestel onafhankelijk is, maar Vodafone geeft aan dat dat niet kan jammer genoeg.
Maar waar de optie in de OnePlus 6 verstopt zit... beats me.
Weet iemand dat toevallig?
Zou dat het liefste op de SIM uitschakelen zodat het toestel onafhankelijk is, maar Vodafone geeft aan dat dat niet kan jammer genoeg.
Maar waar de optie in de OnePlus 6 verstopt zit... beats me.
Kun je vinden, als je de bel app opent... Dan de 3 puntjes rechts boven in... Settings kiezen... Dan call settings... Dan sim 1(vodafone)... Additional settings... En dan kun je hier wissel gesprek uit of aan zetten.Maar waar de optie in de OnePlus 6 verstopt zit... beats me.
Succes
Verwijderd
Veel dank! Bizar dat dit niet in "de Instellingen app, onder Sim & Netwerk" zit... (daar zoeken kwam het ook niet naar voren).Jantje_ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:34:
[...]
Kun je vinden, als je de bel app opent... Dan de 3 puntjes rechts boven in... Settings kiezen... Dan call settings... Dan sim 1(vodafone)... Additional settings... En dan kun je hier wissel gesprek uit of aan zetten.
Succes
Vandaag voor de 2e keer geen NL-alert ontvangen op mijn OP6.
Als ik de instelling voor noodwaarschuwingen nakijk zie ik dat CMAS-testberichten gedeactiveerd was.
Zou dat de boosdoener zijn geweest of zijn er ook mensen die geen NL-alert gehad hebben met deze functie geactiveerd? Ik gebruik overigens dual SIM KPN en Vodafone.
Als ik de instelling voor noodwaarschuwingen nakijk zie ik dat CMAS-testberichten gedeactiveerd was.
Zou dat de boosdoener zijn geweest of zijn er ook mensen die geen NL-alert gehad hebben met deze functie geactiveerd? Ik gebruik overigens dual SIM KPN en Vodafone.
CMAS staat bij mij ook uit.Maarten810 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:00:
Bericht wel ontvangen.
De rest staat aangevinkt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vandaag gestart met het gebruiken van de dual sim functie. (prive/werk)
Ben nog op zoek naar een optie om de sim2 op niet storen te zetten na werktijd, is hier een handige functie welke ik wellicht over het hoofd zie?
Heb de zakelijke apps al op optimaliseren gezet. (Teams, Outlook en Authenticator)
Ben nog op zoek naar een optie om de sim2 op niet storen te zetten na werktijd, is hier een handige functie welke ik wellicht over het hoofd zie?
Heb de zakelijke apps al op optimaliseren gezet. (Teams, Outlook en Authenticator)
[ Voor 16% gewijzigd door Harmen op 10-06-2020 08:16 ]
Whatever.
CMAS staat uit, rest aan. Heb vandaag het bericht ontvangen, heb KpnMaarten810 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:00:
Vandaag even langs geweest bij PhoneLab in Utrecht en mijn batterij (80%) laten vervangen. Hebben ze keurig gedaan en ik kon mijn mobiel na een uur weer ophalen. Nieuwe batterij is nu 92%.
Ze wisten alleen niet of batterij vervangen nu onder de garantie viel (degene die kennis had van OnePlus was toevallig niet aanwezig vandaag), maar na even te controleren viel het dus nog net onder de garantie. Ik had nog 2 dagen! Anders €32 voor een batterij vervangen was ook geen slechte deal, zeker een aanrader voor iedereen die nog even weer een jaartje of twee langer met de OP6 wil meegaan.
Ze wisten alleen niet of batterij vervangen nu onder de garantie viel (degene die kennis had van OnePlus was toevallig niet aanwezig vandaag), maar na even te controleren viel het dus nog net onder de garantie. Ik had nog 2 dagen! Anders €32 voor een batterij vervangen was ook geen slechte deal, zeker een aanrader voor iedereen die nog even weer een jaartje of twee langer met de OP6 wil meegaan.
Waarom is de nieuwe batterij geen 100%? Domme vraag misschien.Hyack schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:15:
Vandaag even langs geweest bij PhoneLab in Utrecht en mijn batterij (80%) laten vervangen. Hebben ze keurig gedaan en ik kon mijn mobiel na een uur weer ophalen. Nieuwe batterij is nu 92%.
Volgens mij heeft de tool waar je dat mee uitleest sowieso een aantal charge cycles nodig voor een nauwkeurige meting, correct me if I'm wrong.Flipm0de schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:22:
[...]
Waarom is de nieuwe batterij geen 100%? Domme vraag misschien.
Verder vraag ik me ook altijd af in welke marge van de beloofde capaciteit de gloednieuwe batterijen de fabriek uitkomen. En wat daar nog van over is na, in het ergste geval, 2 jaar lang ontladen ergens in een magazijn gelegen te hebben.
Ik had ook 92%, ook nu nog na 11 dagen.ZwartR schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:33:
[...]
Volgens mij heeft de tool waar je dat mee uitleest sowieso een aantal charge cycles nodig voor een nauwkeurige meting, correct me if I'm wrong.
Verder vraag ik me ook altijd af in welke marge van de beloofde capaciteit de gloednieuwe batterijen de fabriek uitkomen. En wat daar nog van over is na, in het ergste geval, 2 jaar lang ontladen ergens in een magazijn gelegen te hebben.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!