Share and Enjoy!
Dat zou dan de tweede keer worden sinds android 10. Zou ook gewoon niet nodig moeten zijn...
Share and Enjoy!
Als het terugkomt na een reset verdenk ik juist een app. Je zou kunnen kijken welke apps er draaien wellicht via ontwikkelaarsopties checken hoeveel RAM er wordt gebruikt. Als het probleem na resets terugkomt maar na een reboot eventjes weg is is het 9 van de 10 keer een brakke app . Dit kan met ieder model telefoon gebeuren.WCA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:02:
[...]
Dat zou dan de tweede keer worden sinds android 10. Zou ook gewoon niet nodig moeten zijn...
Ik herken dat niet. Ik heb nog nooit een factory reset gedaan. Wel heb ik voor een paar apps eens de data verwijderd en app standaard instellingen wel eens hersteld (zit ergens in een menu).WCA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:52:
[...]
Hele systeem gebeurt dit.
Zojuist begon chrome na het typen van een zoekterm zwart-wit te flikkeren, ging niet weg tot ik restartte...
Ik word een beetje moe van dit ding
Bij mij flikkert het scherm tegenwoordig af en toe in het donker. Ik meen dat de laatste patch daar een fix voor had, maar die heeft bij mij althans geen effect.
Iemand op de hoogte of oneplus net als apple de cpu underclockt/undervolt bij een slechte accu?
Share and Enjoy!
Maar ik ben blij dat ik nog Android 9 draai, gezien hier de problemen.
Ik heb de oneplus 6 al sinds juni 2018 en mijn accu is na een dag gebruiken nog op 45%.
Mijn scherm heeft vandaag 3 uur en 42 minuten aan gestaan.
Ik herken ook het trage of laggy reageren niet van iemand hierboven.
Normaal neem ik elke 2 jaar een nieuwe telefoon omdat ze compleet op zijn daarna maar ik denk dat ik met deze nog een jaar door ga, hij is nog vrijwel onbeschadigd snel en de accu is ook nog prima.
Heb de OnePlus 6 vanaf de lanceer datum en sindsdien steeds geupgrade naar de nieuwe Android versies, en draait dus op Android 10 . Fabrieksreset nog nooit hoeven uitvoeren en hij staat bomvol met Apps.
Draait als een zonnetjes en ook nog in nieuwstaat. Met de laatste update dacht ik even dat er weer een batterijdrain actief was, liep sindsdien weer veel sneller leeg. Na paar dagen eens opnieuw opgestart en probleem oplost.
Nog dik tevreden mee al kriebelt het wel als de OnePlus 8 uitkomt. Maar eerst maar eens zien wat de prijzen gaan doen. Als deze te doen zijn en de huidige levert nog een leuke prijs op dan wil ik de overstap mogelijk gaan doen maar an sich zou ik nog prima 2 jaar door kunnen gaan.
Hij blijft lekker soepel en als ik zie met welk snelheid de apps worden bijgewerkt dan geniet ik daar nog steeds van. Bij veel andere telefoons als je dit uitvoert die nieuwer zijn ziet je toch een tijdje te wachten. Ja ik updates ze handmatig en niet automatisch
Ik denk dat veel problemen inderdaad te wijten zijn aan apps die erop staan en iets met de telefoon doen. Fabrieksreset is dan een goed startpunt en ga dan niet gelijk alles weer terugzetten of een backup terugzetten maar doe het in stapjes dan kom je er mogelijk achter wat de veroorzaker is.
@FRANQ
De ene batterij is de andere niet en kan dus prima dat een batterij ineens minder wordt. Het is niet voor niets dat op veel producten de batterij maar 6 maanden garantie krijgt terwijl het product zelf 2 jaar garantie heeft. Alleen als de batterij niet eenvoudig te vervangen is hoor je 2 jaar garantie te krijgen dus hoop dat @WCA de batterij onder garantie heeft laten vervangen
Hè dit heb ik soms ook! Gaat ook vanzelf weer weg bij mij, en dan duikt het soms weer even op. Kan me er niet echt aan ergeren, heb sinds aankoop (launch day) nog geen factory reset gedaan en heb daar nu ook niet zo'n zin in. Heb het idee dat het vanzelf wel weer weggaat met een update, of misschien toch een brakke app die roet in het eten gooit?WCA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:36:
Zucht... Wat een buggy mess is deze telefoon zeg...
Nu weer de telefoon die besluit om nog maximaal maar een frame of 15-20 per seconde te renderen. Resultaat: de telefoon voelt traag als dikke stront door een koffiefilter.
Typen reageert traag, scrollen voelt als roeien door dikke stroop. Schokkerige animaties. Restart fixt het overigens, voor even. Komt vrij snel weer gewoon terug.
Neem me al een tijdje voor om een factory reset ervoor te doen, maar ik heb een lijstje gemaakt van apps die ik dan opnieuw in moet stellen / activeren (bank, credit card, digi-d, werkapps,..) en daar zie ik toch dermate tegenop dat ik het nog even uitstel
Ook sinds aankoop geen factory reset gedaan en wil dit eigenlijk ook niet.
Het is maar max 5 seconden, even irritant en dan is het weer weg.
Ik had expres gewacht na het lezen van een aantal verhalen hier. De extra loze ruimte onder het toetsenbord is wat vreemd, en ik zag dat ik onder > Beveiliging en vergendelscherm > Nog een Google Play systeemupdate had staan. Na het installeren daarvan moest ik m'n toestel nog een keer opnieuw opstarten.
Ik zie nu ook een paar nieuwe updates binnendruppelen van apps zoals Digitaal welzijn, Android Auto en Android system webview maar dat zal te maken hebben met nieuwe onderdelen binnen 10 en/of het splitten van apps en de Android core?
Zie nu dat er ook een V2.3 is. Heb die gedownload met de config die je aanraad. Tijd om eens te proberen, wel eerst met die naturally. Ik gebruik tot nu toe altijd met veel plezier de standaard app, maar gezien de lovende woorden toch deze maar eens testen. Wat wel prettig is dat de info erbij nu klopt, heb ook een aantal gcams gezien waar als toestel een pixel stond. Je kan nu dus zonder verdere veranderingen in je "foto administratie" testen.SanderBos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:02:
Zo af en toe kijk nog eens of nieuwe Google Camera 7 apk varianten beter zijn dan wat ik gebruik op de OnePlus 6.
Tot nu toe blijf ik uiteindelijk altijd hangen op een oude Google Camera 6 variant, Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk (met custom configuratie van ook achter die link).
Maar ik heb nu voor het eerst er een 7.x variant gcam apk gevonden waarvan ik wel onder de indruk ben. Ik blijf denk ik wel voornamelijk de 6.2 variant gebruiken, maar bijvoorbeeld night sight bij weinig licht vind ik eigenlijk mooier met GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk.
Ik heb zitten testen in combinatie met oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml uit de OnePlus 6 config sectie (dat is niet degene die als eerste wordt aangeraden, maar ik ga ervan uit dat dit de config is van de apk developer zelf). Ik moet nu eigenlijk ook nog eens wat configs gaan vergelijken.
Je hoeft in die zin niet te kiezen dat je allebei de genoemde apks tegelijkertijd geinstalleerd kunt hebben, nog naast de OnePlus Camera app natuurlijk. Dus ik denk dat ik voor belangrijke foto's de komende tijd eens met beide apps schiet en dan later de beste kies, als de tijd het toelaat.
Op zich zijn de verschillen heel klein, hoewel als je ze dan direct naast elkaar ziet zien sommige foto's er behoorlijk anders uit (6.2 app als je liever wat gelerige foto's wil, 7.2 als je wat groenerige foto's wil, hoewel het uiteindelijk misschien wel meer om de configs draait dan de camera app versie).
[Edit: Hier stond een link naar een tijdelijk test vergelijking foto album, maar dat heb ik nu verwijderd]
Random notes:Update dag later: Ik heb nu nog wat meer vergeleken met tussen de OnePlus 6/6T configs:
- Het gaat allemaal maar om kleine details, volgens mij biedt de nieuwe niet echt zinnige extra functies (je kunt nu belichting met 2 sliders instellen, maar 1 slider vond ik eigenlijk al te veel...).
- Deze app crasht niet tot nauwelijks, afgezien van als je de zoom slider op het scherm gebruikt. Daar is om heen te werken door te zoomen met de volume knoppen, dan crasht 'ie niet. Voor mij geen issue omdat het zoomen meer dan 2x toch niks meer biedt dan gewoon de foto croppen, hoewel ik met 24x door de viewfinder wel meer details op afstand kan zien dan met het blote oog, dat is nog wel handig als soort van verrekijker.
- Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de 'HDR+ Enhanced' mode (zou ik misschien meer moeten gebruiken, heb ik vandaag gezien). Maar als je die wel gebruikt is deze 7.2 variant waarschijnlijk niks voor jou, want die mode is ongeveer 3x zo traag geworden (250ms vs 750ms of zo, maar dat is echt een groot verschil als je aan het schieten bent), ongeacht het aantal opname-images.
- Helaas geen focus tracking (focus dot volgt object als je camera beweegt) en exposure compensation (mogelijkheid om alle foto's met net wat hogere belichting te nemen) functies, maar er zijn zoiezo echt maar heel weinig varianten van de gcam app geweest die die features ondersteunden. En er zitten verder wel veel geavanceerde instellingen in.
- Configs voor 7 varianten van de app gaan in GCam/Configs7 directory, en dan weer selecteren door double tap net naast shutter button.
- oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml
- default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml
- oneplus6t-more-naturally-and-noiselessly-v2.xml
Die laatste 2 zijn duidelijk beter dan de eerste, waarmee ik gisteren testte. Die naturally-etc. maakt denk ik objectief gezien de mooiste foto's, maar ze zijn wel wat valer dus ik heb zelf nu gekozen voor default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml en GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk is nu ook mijn default camera app geworden.
Laat ik nog even een update geven van mijn kant na 1.5 maand gebruik: Ik gebruik zelf nog steeds GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk en default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml config (links hier).twowheeler schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:18:
[...]
Zie nu dat er ook een V2.3 is. Heb die gedownload met de config die je aanraad. Tijd om eens te proberen, wel eerst met die naturally. Ik gebruik tot nu toe altijd met veel plezier de standaard app, maar gezien de lovende woorden toch deze maar eens testen. Wat wel prettig is dat de info erbij nu klopt, heb ook een aantal gcams gezien waar als toestel een pixel stond. Je kan nu dus zonder verdere veranderingen in je "foto administratie" testen.
Ik heb nooit meer de behoefte om terug te gaan naar Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk, ondanks dat die ook nog op mijn telefoon staat klaar voor gebruik.
Hij crasht wel vaker dan de oudere GCam versie, maar dan heb je het over 1 crash per 30 foto's of zo, en hij crasht op een duidelijke manier dus dan ben ik 5 seconden later alweer een nieuwe foto aan het maken.
Ik gebruik naar mijn eigen zin nog steeds de "HDR+ Enhanced mode" te weinig (mooiere foto's, maar langzamere opname).
De verrekijker functie (dus 24x zoomen niet om een foto te maken maar alleen naar de viewfinder kijken, met name om tekst op afstand te lezen) is voor mij eigenlijk echt een killer-feature, heb ik al 5+ keer gebruikt in de afgelopen tijd.
(En zelf switch ik naar een andere config gebaseerd op oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml voor nightsight foto's, maar dat was zo'n gepruts om op te zetten dat raad ik niemand aan ondanks dat je mooiere foto's krijgt (switchen tussen configs gaat makkelijk en snel, maar je moet dan config files preparen met jou voorkeuren want een switch overschrijft alle settings))
Heb even snel getest. Gcam lijkt wel veel meer details te bewaren dan de standaard app. Die verrekijker functie nooit aan gedacht, werkt verrassend goed. Enige dat me opvalt is dat als de telefoon niet op auto rotate staat (wat ik altijd uit heb staan) de app niet automatisch naar landscape modus gaat, wat de standaard app wel doet. De foto's worden daarentegen wel netjes horizontaal gemaakt.SanderBos schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:38:
[...]
Laat ik nog even een update geven van mijn kant na 1.5 maand gebruik: Ik gebruik zelf nog steeds GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk en default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml config (links hier).
Ik heb nooit meer de behoefte om terug te gaan naar Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk, ondanks dat die ook nog op mijn telefoon staat klaar voor gebruik.
Hij crasht wel vaker dan de oudere GCam versie, maar dan heb je het over 1 crash per 30 foto's of zo, en hij crasht op een duidelijke manier dus dan ben ik 5 seconden later alweer een nieuwe foto aan het maken.
Ik gebruik naar mijn eigen zin nog steeds de "HDR+ Enhanced mode" te weinig (mooiere foto's, maar langzamere opname).
De verrekijker functie (dus 24x zoomen niet om een foto te maken maar alleen naar de viewfinder kijken, met name om tekst op afstand te lezen) is voor mij eigenlijk echt een killer-feature, heb ik al 5+ keer gebruikt in de afgelopen tijd.
(En zelf switch ik naar een andere config gebaseerd op oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml voor nightsight foto's, maar dat was zo'n gepruts om op te zetten dat raad ik niemand aan ondanks dat je mooiere foto's krijgt (switchen tussen configs gaat makkelijk en snel, maar je moet dan config files preparen met jou voorkeuren want een switch overschrijft alle settings))
Ik kan zo 123 niet achterhalen of het een app is die roet in het eten gooit. Meer mensen met dit verschijnsel de laatste dagen?
Ik ben nog niet of geüpdate naar de laatste versie, maar misschien is dat nu een goede reden. Eerst ben ik van launcher veranderd, kijken of daar het probleem zit. Van Nova naar OP-launcher terug.
Zelf heb ik het uitsluitend met Chrome dat deze af en toe bevriest, bijvoorbeeld bij het typen van berichten of scrollen. Als ik dan naar home terug ga en dan de app weer open, dan gaat de boel weer door, en is de tekst welke ik had getypt tijdens het bevriezen ook aanwezig. Maar denk niet dat dit het probleem is welke jij ervaart?Eric_Cantona schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:32:
Sinds een paar dagen hem ik last van freezes. Telefoon loopt volledig vast en dan reageert het nergens meer op. Bij scherm uitzetten via de power knop en weer aan reageert het scherm vertraagd maar lijkt er weer leven in m'n telefoon te komen. Dan reageert 't weer.
Ik kan zo 123 niet achterhalen of het een app is die roet in het eten gooit. Meer mensen met dit verschijnsel de laatste dagen?
Ik ben nog niet of geüpdate naar de laatste versie, maar misschien is dat nu een goede reden. Eerst ben ik van launcher veranderd, kijken of daar het probleem zit. Van Nova naar OP-launcher terug.
Mijn reviews al gezien?
Ik heb dit ook. Ook met YouTube. Extreem irritant. Ik heb een 7 Pro maar daar komt het dus ook voor.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Zelf heb ik het uitsluitend met Chrome dat deze af en toe bevriest, bijvoorbeeld bij het typen van berichten of scrollen. Als ik dan naar home terug ga en dan de app weer open, dan gaat de boel weer door, en is de tekst welke ik had getypt tijdens het bevriezen ook aanwezig. Maar denk niet dat dit het probleem is welke jij ervaart?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Nee, echt alles bevriest en ik kan niet typen of niks, dus ook niet dat daarna getypt werk aangevuld wordt.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Zelf heb ik het uitsluitend met Chrome dat deze af en toe bevriest, bijvoorbeeld bij het typen van berichten of scrollen. Als ik dan naar home terug ga en dan de app weer open, dan gaat de boel weer door, en is de tekst welke ik had getypt tijdens het bevriezen ook aanwezig. Maar denk niet dat dit het probleem is welke jij ervaart?
Ik denk dat ik er niet aan ontkom dat ik moet gaan resetten
Edit: de apps gaan door, maar het scherm wordt non-reactief. Teveel werkgeheugen nodig of zo?
[ Voor 7% gewijzigd door Eric_Cantona op 28-03-2020 13:20 ]
Heeft iemand 'n goede guide voor 't flashen van 10.3.2 voor me? Ik heb nu 'n OP6 zonder OS en ik krijg niks meer voor elkaar. Geprobeerd via TWRP met Magisk erbij, maar of m'n telefoon zit vast bij de opstart of TWRP blijft al hangen.
Ik weet 't niet meer.
Dju, waar zijn de tijden dat 't nog goed te doen was om te flashen, of heb ik 't gewoon te lang niet gedaan?
Je kan gepinde berichten bekijken voor Unbrick Tool, maar dit hoort eigenlijk in: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's.Eric_Cantona schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:00:
En nu heb ik 't helemaal verkloot denk ik. Proberen te updaten, maar ik werk mezelf steeds verder in de nesten.
Heeft iemand 'n goede guide voor 't flashen van 10.3.2 voor me? Ik heb nu 'n OP6 zonder OS en ik krijg niks meer voor elkaar. Geprobeerd via TWRP met Magisk erbij, maar of m'n telefoon zit vast bij de opstart of TWRP blijft al hangen.
Ik weet 't niet meer.
Dju, waar zijn de tijden dat 't nog goed te doen was om te flashen, of heb ik 't gewoon te lang niet gedaan?
Thanks, ik zal eens kijken. Eerst m'n telefoon leeghalen zo te zien, anders ben ik alles kwijtAnonymoussaurus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:54:
[...]
Je kan gepinde berichten bekijken voor Unbrick Tool, maar dit hoort eigenlijk in: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's.
Meer mensen die het volgende fenomeen ervaren? Zodra ik mijn telefoon aan de oplader hang of soms zomaar ineens, krijg ik het wekkertje rechts bovenin m'n scherm te zien (alarm icoon). De alarmtijd staat dan een stukje in de toekomst, half uurtje maximaal of zo.
Lijkt alsof dat de accu vol indicatie is, maar het is me niet helemaal duidelijk.
Zegt me niks. Je hebt hiervoor geen app geinstalleerd of iets dergelijks?Eric_Cantona schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:27:
Inmiddels in telefoon weer werkend en up-to-date, zonder root. Daarvoor heb ik het andere topic al bestookt
Meer mensen die het volgende fenomeen ervaren? Zodra ik mijn telefoon aan de oplader hang of soms zomaar ineens, krijg ik het wekkertje rechts bovenin m'n scherm te zien (alarm icoon). De alarmtijd staat dan een stukje in de toekomst, half uurtje maximaal of zo.
Lijkt alsof dat de accu vol indicatie is, maar het is me niet helemaal duidelijk.
Vandaag eigenlijk voor het eerst echt een rare bug ervaren. Telefoon bleef in pocket modus. Na een reboot was het weer normaal.
Nee, alleen de klok app.twowheeler schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:18:
[...]
Zegt me niks. Je hebt hiervoor geen app geinstalleerd of iets dergelijks?
Vandaag eigenlijk voor het eerst echt een rare bug ervaren. Telefoon bleef in pocket modus. Na een reboot was het weer normaal.
Meer die dit hebben?
Op het moment dat je een alarm hebt staan, geeft ie volgens mij een uur of twee uur van tevoren een notificatie dat er 'straks' een alarm af zal gaan. Middels de notificatie kan je het alarm ook alvast uitschakelen. Als je die bedoelt, is normaal.Eric_Cantona schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:27:
Inmiddels in telefoon weer werkend en up-to-date, zonder root. Daarvoor heb ik het andere topic al bestookt
Mijn reviews al gezien?
Nee, als ik de telefoon aan de oplader hang dan wordt een alarm zichtbaar. Is geen reminder oid. Alarm gaat om nooit af, want dat verandert elke keer naar een tijd in de toekomst.PeacekeeperNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:47:
[...]
Op het moment dat je een alarm hebt staan, geeft ie volgens mij een uur of twee uur van tevoren een notificatie dat er 'straks' een alarm af zal gaan. Middels de notificatie kan je het alarm ook alvast uitschakelen. Als je die bedoelt, is normaal.
Gaat het ook weer weg als je het van de lader afhaalt?Eric_Cantona schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:00:
[...]
Nee, als ik de telefoon aan de oplader hang dan wordt een alarm zichtbaar. Is geen reminder oid. Alarm gaat om nooit af, want dat verandert elke keer naar een tijd in de toekomst.
En je hebt niet toevallig HealthyfiMe geinstalleerd?
Ik vond dit ook nog wel een goede tip als de notificatie niet direct komt, maar wel blijft staan als hij er eenmaal is. Reboot de telefoon, dan is de notificatie weg, en start dan rustig 1 voor 1 de apps op je telefoon, net zo lang totdat de notificatie verschijnt. Want dan heb je op dat moment waarschijnlijk net de app gestart die het alarm en dus de notificatie aanmaakt (een app die waarschijnlijk dan ook activeert als de telefoon aan de lader wordt gehangen, op dat soort events kun je je als app 'abonneren').
P.S.: Ik heb zelf 190 apps geïnstalleerd dus ik zou zelf dat advies nooit precies zo kunnen opvolgen, maar misschien kun je wel de lijst doorlopen en alleen die een keer opstarten waarvan je zou vermoeden dat ze eventueel in de achtergrond iets doen (health, monitoring, locatie, dat soort categorien).
[ Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 07-04-2020 19:02 ]
[ Voor 42% gewijzigd door RAAF12 op 07-04-2020 23:52 ]
Nee? Is voor als je dual-SIM hebt. Als je die niet hebt, doet hij natuurlijk niets. En nee, is niet te verwijderen en kan niet worden gebruikt als Micro-SD slot.RAAF12 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:49:
Er staat een icon 'datakaart wisselen' die het uiteraard niet doet. Blijkbaar bedoeld voor toestellen met verwisselbare opslag. Is die zelf icon te verwijderen of moet Oneplus dat doen?
[ Voor 52% gewijzigd door RAAF12 op 07-04-2020 23:55 ]
Gaat niet meteen weg, maar snel genoeg inderdaad.SanderBos schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:00:
[...]
Gaat het ook weer weg als je het van de lader afhaalt?
En je hebt niet toevallig HealthyfiMe geinstalleerd?
Ik vond dit ook nog wel een goede tip als de notificatie niet direct komt, maar wel blijft staan als hij er eenmaal is. Reboot de telefoon, dan is de notificatie weg, en start dan rustig 1 voor 1 de apps op je telefoon, net zo lang totdat de notificatie verschijnt. Want dan heb je op dat moment waarschijnlijk net de app gestart die het alarm en dus de notificatie aanmaakt (een app die waarschijnlijk dan ook activeert als de telefoon aan de lader wordt gehangen, op dat soort events kun je je als app 'abonneren').
P.S.: Ik heb zelf 190 apps geïnstalleerd dus ik zou zelf dat advies nooit precies zo kunnen opvolgen, maar misschien kun je wel de lijst doorlopen en alleen die een keer opstarten waarvan je zou vermoeden dat ze eventueel in de achtergrond iets doen (health, monitoring, locatie, dat soort categorien).
Die app heb ik niet nee. En ik heb ook tig apps geïnstalleerd, dus liever niet
@RAAF12 Die tile kun je toch verwijderen als je op dat potloodje klikt? Of bedoel je wat anders?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:52:
[...]
Nee? Is voor als je dual-SIM hebt. Als je die niet hebt, doet hij natuurlijk niets. En nee, is niet te verwijderen en kan niet worden gebruikt als Micro-SD slot.
RAAF12 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:49:
Er staat een icon 'datakaart wisselen' die het uiteraard niet doet. Blijkbaar bedoeld voor toestellen met verwisselbare opslag. Is die zelf icon te verwijderen of moet Oneplus dat doen?
[Afbeelding]
Ja, precies, 2x notificaties naar beneden draggen en dan potloodje om het editen (ik was nu al screenshots aan het maken, dus nu zal ik het posten ook):renem schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:16:
[...]
@RAAF12 Die tile kun je toch verwijderen als je op dat potloodje klikt? Of bedoel je wat anders?
Nee datakaart klopt.RAAF12 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:54:
Ah dat is snel. OK. Duidelijk! SIMCARD is wel heel iets anders in mijn opinie dan een datakaart
Stel je hebt vakantie sim en prive sim, beide met data abo.
Er wordt alleen data, dus internet, gebruikt door 1 sim
Hiermee kun je dus wisselen welke sim als data/internet gebruikt wordt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and 6T.
Changelog
System
- Now unlock the LockBox without any problems in File Manager
- No more crashes in the Launcher with apps in full-screen display
- Got rid of blank screens while clearing up the background apps
- Updated Android Security Patch to 2020.03
Een keer msm tool de telefoon hersteld naar de standaard instellingen. Of dit nodig was is een tweede, heb het gedaan na wat in adb te hebben geklooit. Daarna niks meer mee gedaan en doet het nog steeds perfect.
Hier ook nog steeds blij met m'n 6.twowheeler schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:38:
Heb de reveal van de 8 niet gevolgd maar ben nog steeds erg blij met m'n 6.
Een keer msm tool de telefoon hersteld naar de standaard instellingen. Of dit nodig was is een tweede, heb het gedaan na wat in adb te hebben geklooit. Daarna niks meer mee gedaan en doet het nog steeds perfect.
Dat ik m alweer 2 jaar heb! Nog steeds vlot, geen problemen en heel tevreden.
Hiervoor altijd wel toestellen gehad dat ik na een jaar de telefoon al zat was.
Ik heb echt wel met een half oog zitten kijken naar die 8. Maar waar OP ooit goede en goedkope toestellen had zijn ze nu wel serieus duurder geworden.
De oneplus7 pro T of hoe dan ook heet hou ik nu qua prijs wel in de gaten nu de 8 er is.
Waarom, wil je toch overstappen van je 6 naar een 7t pro?p.d.akkerman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:53:
[...]
Hier ook nog steeds blij met m'n 6.
Dat ik m alweer 2 jaar heb! Nog steeds vlot, geen problemen en heel tevreden.
Hiervoor altijd wel toestellen gehad dat ik na een jaar de telefoon al zat was.
Ik heb echt wel met een half oog zitten kijken naar die 8. Maar waar OP ooit goede en goedkope toestellen had zijn ze nu wel serieus duurder geworden.
De oneplus7 pro T of hoe dan ook heet hou ik nu qua prijs wel in de gaten nu de 8 er is.
een nieuwe (andere) telefoon is altijd leuk.twowheeler schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:16:
[...]
Waarom, wil je toch overstappen van je 6 naar een 7t pro?
wat ik 'mis' op de OP7 en mijn huidige 6, is het draadloos laden met daarin de combinatie van draadloos Android Auto in mijn Kia Proceed
ik gebruik AA in mijn auto bekabeld, want anders gaat (nog) niet. maar heb ook de mogelijkheid om de telefoon draadloos te laden.
Meer mensen die het opvalt ? Tips iemand ?
Even op "systeem weergeven" drukken bij die 3 bolletjes. En screenshots plaatsen.User_TS schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:19:
Mijn accu lijkt minder te worden of verbruikt ergens extra energie voor, zie alleen geen gekke dingen in mijn energie verbruik.
Een keer je telefoon opnieuw opstarten helpt soms ook. Had tijdje terug er ook last van en was na installatie van laatste update. Na paar dagen telefoon eens opnieuw opgestart en daarna was het probleem weer verdwenen.User_TS schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:19:
Mijn accu lijkt minder te worden of verbruikt ergens extra energie voor, zie alleen geen gekke dingen in mijn energie verbruik.
14% scherm en 4% android systeem, de rest 1% zie niks geks verder, opnieuw opstarten had ik ook al paar keer eerder gedaan.Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:21:
[...]
Even op "systeem weergeven" drukken bij die 3 bolletjes. En screenshots plaatsen.
En qua apps?User_TS schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:11:
[...]
14% scherm en 4% android systeem, de rest 1% zie niks geks verder, opnieuw opstarten had ik ook al paar keer eerder gedaan.
Klacht in algemene zin: Ik dacht wat een rare getallen, maar zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit, aan die Android battery stats heb je toch ook geen fluit (zelf gebruik ik GSAM, maar die is ook niet zo goed meer nu ze de GPS info hebben verwijderd uit de algemene grafiek).User_TS schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:11:
[...]
14% scherm en 4% android systeem, de rest 1% zie niks geks verder, opnieuw opstarten had ik ook al paar keer eerder gedaan.
Goedbedoeld advies: Tenzij ik nicknames door elkaar haal had jij toch wel eens aangegeven dat je nooit je telefoon aan de lader laat hangen? Heb je nu wel sinds de problemen begonnen de telefoon een keer een hele nacht aan de lader gehangen, zodat de Dalvik cache optimalisatie getriggerd word?
Laad hem ook weleens s'nachts aan de lader als ik er vroeg uit moet.
3 uur sot met nog 44% is toch prima?User_TS schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:16:
Apps ook niet heel gekke waardes , SOT nu 3 uur en 44% over.
Laad hem ook weleens s'nachts aan de lader als ik er vroeg uit moet.
Ik haal dat niet zomaar hoor. Tenzij ik die hele dag met m'n telefoon bezig ben.User_TS schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:03:
Opzich prima , misschien ligt het aan mij maar het lijkt of de accu gewoon minder lang mee gaat
Voor de gein even op de website van OnePlus gekeken. Een nieuwe batterij voor de 6 kost 8,60 ex arbeid. Dat is dus het overwegen waard om hem aan het eind van de twee jaar op te sturen voor een nieuwe accu. Dat is eigenlijk het enige onderdeel dat verouderd van de telefoon
[ Voor 32% gewijzigd door twowheeler op 17-04-2020 08:55 ]
Weet je misschien hoe lang het duurt voor dat hij weer terug is?twowheeler schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:52:
[...]
Ik haal dat niet zomaar hoor. Tenzij ik die hele dag met m'n telefoon bezig ben.
Voor de gein even op de website van OnePlus gekeken. Een nieuwe batterij voor de 6 kost 8,60 ex arbeid. Dat is dus het overwegen waard om hem aan het eind van de twee jaar op te sturen voor een nieuwe accu. Dat is eigenlijk het enige onderdeel dat verouderd van de telefoon
Nope geen idee, ook niet wat de totaal prijs is. Maar neem aan dat OnePlus daar meer over kan zeggen. Wat ik tot nu toe over reparaties heb gelezen valt het allemaal erg mee.Berlinetta schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:57:
[...]
Weet je misschien hoe lang het duurt voor dat hij weer terug is?
Ik heb het in maart laten doen door OnePlus. Kosten: 0 Euro. Het heeft vier dagen geduurd (uit mijn hoofd), inclusief verzending vanuit België naar Nederland en terug.Berlinetta schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:57:
[...]
Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/
https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=8
Battery
€ 8,70
Alle prijzen van reserveonderdelen zijn in euro's en zijn subjectief voor belasting. Als bepaalde onderdelen moeten worden vervangen, wordt de gewerkte tijd ook aangerekend (buiten garantie).
Due to currency exchange rate, the actual price of payment will be slightly different with local currency.
For more information about pricing, please feel free to contact us.
Meer wat voor het RMA-topic, maar bij mij duurde het 3 dagen voor ik mijn OP6 gerepareerd retour had (toestel laadde niet meer op, complete mobo is vervangen. Helaas vergeten te vragen of ze direct de accu konden verwisselen.Berlinetta schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:57:
[...]
Mijn reviews al gezien?
Weet je wat de arbeidskosten zijn? De mijne wordt in juni 2 jaar.twowheeler schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:52:
[...]
Ik haal dat niet zomaar hoor. Tenzij ik die hele dag met m'n telefoon bezig ben.
ot/ de Oneplus 8 is te bestellen https://www.oneplus.com/nl/oneplus-8 of bij belsimpel
[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 20-04-2020 04:20 ]
Ik kan al een poosje niet meer inloggen en ondertekenen met mijn vingerafdruk bij o.a. Rabobank app en PayPal.
Apps verwijderd, coaches gewist, vingers opnieuw ingesteld, etc. Geen factory reset, die wil ik pas doen als niemand hier weet waaraan dit kan liggen. Het unlocken van het scherm werkt wel gewoon (perfect) dus het is in elk geval geen hardware dingetje.
Iemand een idee? Ik heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt, maar niks gevonden. Als deze vraag dubbel is, mijn excuses.
Zelf geen problemen hier. Wel raar. Aankopen in de Play Store, werken die wel gewoon nog met de vingerafdruk?vaagisdenaam schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:43:
Dag Allen,
Ik kan al een poosje niet meer inloggen en ondertekenen met mijn vingerafdruk bij o.a. Rabobank app en PayPal.
Apps verwijderd, coaches gewist, vingers opnieuw ingesteld, etc. Geen factory reset, die wil ik pas doen als niemand hier weet waaraan dit kan liggen. Het unlocken van het scherm werkt wel gewoon (perfect) dus het is in elk geval geen hardware dingetje.
Iemand een idee? Ik heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt, maar niks gevonden. Als deze vraag dubbel is, mijn excuses.
Verder, buiten factory reset, heb je denk ik alles al geprobeerd waar het aan kan liggen. Het eerste waar ik aan zou hebben gedacht, vingerafdruk opnieuw instellen. (Heb gemerkt dat mijn vingerafdrukscanners van mijn beide telefoons er moeite mee kregen met al dat vele handen wassen en ontsmetten met handalcohol)
Mijn reviews al gezien?
Jup, vingerafdrukken opnieuw ingesteld al gedaan inderdaad. Overal werkt het, behalve in de Rabo app en PayPal vreemd genoeg. Het stopte opeens met werken bij die twee apps, om die reden zegt mijn gevoel dat een reset wellicht niet nodig is, maar misschien ontkom ik er niet aan...PeacekeeperNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:04:
[...]
Zelf geen problemen hier. Wel raar. Aankopen in de Play Store, werken die wel gewoon nog met de vingerafdruk?
Verder, buiten factory reset, heb je denk ik alles al geprobeerd waar het aan kan liggen. Het eerste waar ik aan zou hebben gedacht, vingerafdruk opnieuw instellen. (Heb gemerkt dat mijn vingerafdrukscanners van mijn beide telefoons er moeite mee kregen met al dat vele handen wassen en ontsmetten met handalcohol)
Wat je nog niet noemt is het tijdelijk uitzetten van de hele schermbeveiliging (ik zou dan zelf toevoegen en even rebooten terwijl dat uitstaat)?vaagisdenaam schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:43:
Dag Allen,
Bron: Simplyroba (met meer gerelateerde succesverhalen hier)
[ Voor 7% gewijzigd door SanderBos op 24-04-2020 14:53 ]
Na het opnieuw instellen van vingerafdrukken moet je bij de ING app ook opnieuw instellen en autoriseren dat je vingerafdrukken wilt gebruiken. Misschien is dat bij de Rabo en PayPal app ook zo.vaagisdenaam schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:08:
[...]
Jup, vingerafdrukken opnieuw ingesteld al gedaan inderdaad. Overal werkt het, behalve in de Rabo app en PayPal vreemd genoeg. Het stopte opeens met werken bij die twee apps, om die reden zegt mijn gevoel dat een reset wellicht niet nodig is, maar misschien ontkom ik er niet aan...
Ja, thanks! Dit is het!SanderBos schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:47:
[...]
Wat je nog niet noemt is het tijdelijk uitzetten van de hele schermbeveiliging (ik zou dan zelf toevoegen en even rebooten terwijl dat uitstaat)?
Bron: Simplyroba (met meer gerelateerde succesverhalen hier)
Hele scherm vergrendeling er af, geen pincode, geen vingerafdruk, geen gezichtsherkenning, niks
Vervolgens bij inschakelen moet je weer, zoals ik meermaals heb gedaan, je vingers weer toevoegen, maar dan werkt het.
Uiteindelijk toch iets heel kleins dus, bedankt voor de hulp allen!
Wel vreemd dat de toegang tot een app gekoppeld is aan het wel of niet hebben van schermbeveiliging, maar gowd, het werkt
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Met andere woorden, nu worden we allemaal beta-testers van nieuwe releases...mucuracat schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:49:
Open beta's eindigen voor oneplus 6jes
https://www.androidpolice...eplus-6-and-6t-is-ending/
Mijn medeleven gaat uit naar de beta-gebruikers die nu blijkbaar worden gedwongen om hun telefoon vanaf scratch in te stellen (misschien vindt de gemiddelde beta-gebruiker dat minder vervelend dan ik).
P.S.: Anders dan dat er in het androidpolice artikel staat zouden we nog 1.5 jaar (security) updates moeten krijgen:
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/
Thanks
Mijn reviews al gezien?
Er wordt ook heel veel gezegd dat de op6 niet meer naar android 11 zou gaan terwijl dit volgens de roadmap wel het geval zou moeten zijnSanderBos schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:47:
[...]
Met andere woorden, nu worden we allemaal beta-testers van nieuwe releases...
Mijn medeleven gaat uit naar de beta-gebruikers die nu blijkbaar worden gedwongen om hun telefoon vanaf scratch in te stellen (misschien vindt de gemiddelde beta-gebruiker dat minder vervelend dan ik).
P.S.: Anders dan dat er in het androidpolice artikel staat zouden we nog 1.5 jaar (security) updates moeten krijgen:
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/
Welke roadmap is dat?twowheeler schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:51:
[...]
Er wordt ook heel veel gezegd dat de op6 niet meer naar android 11 zou gaan terwijl dit volgens de roadmap wel het geval zou moeten zijn
Volgens wat ik net linkte zou ik zeggen dan hebben OnePlus 6(T) gebruikers geen 'recht' meer op Android 11, want OnePlus 6T is van 6 november 2018, en Android 10 kwam eigenlijk heel snel naar de OnePlus 6, namelijk 2 november 2019 dus het is niet redelijk te verwachten dat ze het binnen dat 2-jaar support window zouden redden (want ze moeten straks ook OnePlus 8 en 7 doen).
Maar ik denk wel dat 'we' Android 11 zullen krijgen, niet omdat OnePlus het moet, maar omdat toch de verwachting is dat OnePlus 5 nog Android 10 gaat krijgen dus ze doen op dat punt meer dan dat ze beloven. Het zal alleen op z'n OnePlus 5's gaan vrees ik, dus heel lang wachten (edit: ik had hier nu bij staan dat er weinig OnePlus 5 security updates zouden zijn geweest, maar ik haal waarschijnlijk telefoons door elkaar want zie nu dat de OnePlus 5 2019.12 en 2020.02 security updates heeft gehad).
[ Voor 9% gewijzigd door SanderBos op 24-04-2020 21:10 ]
Het kan misschien net zo zijn als bij de oneplus 3/3T, dat er dan een laatste grote upgrade komt en that's it.SanderBos schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:01:
[...]
Welke roadmap is dat?
Volgens wat ik net linkte zou ik zeggen dan hebben OnePlus 6(T) gebruikers geen 'recht' meer op Android 11, want OnePlus 6T is van 6 november 2018, en Android 10 kwam eigenlijk heel snel naar de OnePlus 6, namelijk 2 november 2019 dus het is niet redelijk te verwachten dat ze het binnen dat 2-jaar support window zouden redden (want ze moeten straks ook OnePlus 8 en 7 doen).
Maar ik denk wel dat 'we' Android 11 zullen krijgen, niet omdat OnePlus het moet, maar omdat toch de verwachting is dat OnePlus 5 nog Android 10 gaat krijgen dus ze doen op dat punt meer dan dat ze beloven. Het zal alleen op z'n OnePlus 5's gaan vrees ik, dus heel lang wachten (edit: ik had hier nu bij staan dat er weinig OnePlus 5 security updates zouden zijn geweest, maar ik haal waarschijnlijk telefoons door elkaar want zie nu dat de OnePlus 5 2019.12 en 2020.02 security updates heeft gehad).
AccuBatteryRAAF12 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:57:
Weet iemand een app die de wear of slijtage in procenten van de accu aangeeft?
Heb even gekeken en ik zit inderdaad op v4.8.0.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:27:
Las in dit artikel dat iemand qua telefoon app al op versie 4.8.0 zit. Zelf zit ik nog op 4.4.1. Hier nog meer mensen die op 4.8.0 zitten, en zitten die dan bèta? Of hoe hebben jullie de update binnen getrokken?
Thanks
Open Beta 6. Erg jammer dat dit programma voor de 6 en 6T ni wordt stopgezet, maar wel begrijpelijk. Als ik het goed lees blijven de updates wel gewoon komen maar via de minder frequente stable releases.
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.3 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
SystemNetwork updates
- Fixed the issue with a black screen randomly appearing while playing games
- Updated GMS package to 2020.02
- Updated Android Security Patch to 2020.04
- Improved system stability and fixed general bugs
- Integrated VoLTE & VoWifi support for Telenor - Denmark
- Integrated VoWifi support for RJIO - India
- [b]Cloud Sync updates [India only][/b]
- Updated the CloudService to Version 2.0
Dan moet je even metadata file openen in de update file (full update) en kijken of er staat "wipe=0". Zo ja, dan wiped hij niet.Basvanasperdt schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:25:
Even de komende dagen de berichten op XDA in de gaten houden, of er mensen zijn die vanaf Open Beta 6 zónder data wipe kunnen updaten naar 10.3.3. Zou veel gedoe schelen.
Ok, mooie app! De Oneplus is van juni 2018 en ik zit nu op 82% van de originele accucapaciteit, dat lijkt mij niet verkeerd.
Alles onder de 25eu gaat prima.
Maar als het net erover gaat sta ik dus nogal te prutsen, app openen, vinger scanner. Dan weer tegen het pinapparaat, code op app intikken. Weer tegen het pin apparaat.
Ik kan mij herinneren dat vroeger de app wel automatisch opende om een code in te voeren. Waar kan dit aan liggen?
Heb al energiebesparingsmodus uit gezet maar werkt niet.
Meer dan 25 euro ook. Ik netjes het scherm aangezet, tegen pinapparaat aanhouden. Gebeurd niks...
Ik vervolgens de ING app opgestart mbv app lang ingedrukt houden en "mobiel betalen" te kiezen. Pincode ingevoerd, en vervolgens pakt het apparaat het wel.
Overigens staat er in de handleiding "scherm aanzetten, en niet ontgrendelen. Dan pinnen"
Nou, als ik het scherm aanzet, dan onlockt die automatisch doordat die mijn gezicht ziet..
Rabo app ook. Schijnt oneplus probleem te zijn en rabo zegt er mee bezig te zijn.michaeltb schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:00:
Hebben jullie ook het probleem dat de ing app niet automatisch start als het bedrag groter dan 25eu is en er een pincode gevraagd wordt?
Maar als het net erover gaat sta ik dus nogal te prutsen, app openen, vinger scanner. Dan weer tegen het pinapparaat, code op app intikken. Weer tegen het pin apparaat.
Ik kan mij herinneren dat vroeger de app wel automatisch opende om een code in te voeren. Waar kan dit aan liggen?
Voor de zekerheid open ik de app voor het betalen
Heb je niks aan, is enorm onbetrouwbaar zeker met snelladen
zeker! heel irritant dat geklooi bij de kassa. Heb dit ook al bij ING gemeld.michaeltb schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:00:
Hebben jullie ook het probleem dat de ing app niet automatisch start als het bedrag groter dan 25eu is en er een pincode gevraagd wordt?
ABN is er mee gestopt
bron: https://www.consumentenbo...el-en-contactloos-betalenABN Amro: Betalen met een Android-telefoon is niet meer mogelijk. De bank is gestopt met de Wallet app. Je kunt nog wel met bepaalde wearables betalen, zoals Garmin-smartwatches en Fitbit.
Eerste sessie gaf 82% capaciteit aan, de tweede 84% van de originele 3300mAh accu. Ken je een app die de slijtage van de accu nauwkeurig meet? In principe moet dat rekenmodel gebaseerd zijn hoelang het duurt voor volle accu totaal ontladen is. Accu's die met een hogere stroom ontladen worden hebben een kortere levensduur...twowheeler schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:35:
[...]
Heb je niks aan, is enorm onbetrouwbaar zeker met snelladen
[ Voor 21% gewijzigd door RAAF12 op 28-04-2020 15:10 ]
Mijn OP6 kan sinds tegenwoordig via wifi niet meer casten (onafhankelijk van welk wifinetwerk ook). Ik dacht eerst dat het aan mijn thuisnetwerk lag, maar merkte vanmorgen op dat het op werk ook al niet mogelijk is. Mijn andere telefoons kunnen zonder problemen casten, zowel thuis als op werk. Iemand die het probleem herkent en/of misschien wel de oplossing heeft?
Alvast bedankt.
Mijn reviews al gezien?
Batterij optimalisatie aanstaan?Theherm schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:13:
Heeft ook iemand last van, of een oplossing voor, battery drain (16%) door Google Foto's?
Batterij optimalisatie staat in algemene zin aan. Het is vervolgens apart instelbaar per app (intelligente bediening of optimaliseren), maar ik zie nu dat dat niet voor elke app mogelijk is. Google Foto's is zo'n app waar je dat niet apart voor in kan stellen.
Hij staat er bij mij gewoon tussen hoor.Theherm schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:49:
[...]
Batterij optimalisatie staat in algemene zin aan. Het is vervolgens apart instelbaar per app (intelligente bediening of optimaliseren), maar ik zie nu dat dat niet voor elke app mogelijk is. Google Foto's is zo'n app waar je dat niet apart voor in kan stellen.
De app heet 'Foto's'. Maar intelligente bedieding staat bij mij aan, en ik heb geen battery drains door deze app.
Wellicht dat er iets mis gaat met de backups naar Drive oid.
Ik heb geen idee, net even geprobeerd te casten van Youtube op de Oneplus naar de Samsung TV en dat gaat prima. Bij Netflix ect. worden vaker problemen gemeld bij casten. Ik gebruik geen Chrome dongel.PeacekeeperNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:59:
Vraagje, mogelijk dat iemand dit herkent.
Mijn OP6 kan sinds tegenwoordig via wifi niet meer casten (onafhankelijk van welk wifinetwerk ook). Ik dacht eerst dat het aan mijn thuisnetwerk lag, maar merkte vanmorgen op dat het op werk ook al niet mogelijk is. Mijn andere telefoons kunnen zonder problemen casten, zowel thuis als op werk. Iemand die het probleem herkent en/of misschien wel de oplossing heeft?
Alvast bedankt.
Bedankt voor de reactie! Ik kan echt helemaal niks casten. Op werk hebben we een chromecast dongle, thuis heb ik een Android TV. Ik heb echt geen flauw idee waar het probleem 'm in zit en hoe dat zo is ontstaan.RAAF12 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:31:
[...]
Ik heb geen idee, net even geprobeerd te casten van Youtube op de Oneplus naar de Samsung TV en dat gaat prima. Bij Netflix ect. worden vaker problemen gemeld bij casten. Ik gebruik geen Chrome dongel.
Mijn reviews al gezien?
Simpel overstappen naar een andere bank.mucuracat schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:24:
Shhhtt.. niet te veel klagen
ABN is er mee gestopt![]()
[...]
bron: https://www.consumentenbo...el-en-contactloos-betalen
[ Voor 32% gewijzigd door RAAF12 op 30-04-2020 20:36 ]
Ja, ik ben alweer een dag of 3 over, via Oxygen Updater. Geen problemen (ook geen echte voordelen, afgezien van meer bij zijn qua security patches).RAAF12 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:28:
10.3.3 staat in de Oxygen Updater met security patch van 1-4-2020
Ik heb de Bunq-app, maar draadloos betalen is bijna niet te doen. Sowieso moet ik de app al starten alvorens ik betaal (doe ik via widget op homescreen), dan ontgrendelen via fingerprint, dan tegen pinapparaat houden en dan werkt het circa 10% van de keren. De overige keren krijg ik foutmeldingen op mn telefoon, moet meermaals ontgrendelen, maar zonder dat het werkt. En soms werkt het dan alsnog, zonder dat de telefoon dit aangeeft. Dat merk ik dan weer, doordat ik notificaties krijg bij betalingen van mijn rekeningen.GVR schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:45:
[...]
Inderdaad, ben meteen weg gegaan toen ik hoorde dat ze er mee gingen stoppen.
Ja, heb het op de 7 Pro ook. Werkt wel oké. Niet altijd 100% accuraat, maar goed genoeg. Anders zelf even testen, want geen enkel Wi-Fi netwerk is hetzelfde (dmv ander huis, straat, router, apparaten, etc).twowheeler schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:03:
[Afbeelding]
Zag net de optie selecteer op slimme wijze het beste WiFi netwerk. Deze optie stond uit, heb hem aangezet. Iemand hiermee bekend en werkt het zoals geadverteerd?
De ING app werkt hier prima. Scherm aan en hoppa. In het begin haalde ik de telefoon te snel weg. Meestal is 4 sec er tegenaan houden wel lang genoeg. Hangt ook af hoe snel de terminal in de winkel is.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!
:strip_exif()/f/image/sxCEP5OXqF7wdDRMEDzpTPsA.jpg?f=fotoalbum_large)