Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:39
PeacekeeperNL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:58:
[...]

Kan zijn dat de kabel niet goed meer is, of dat er rotzooi in je laadpoort zit waardoor deze niet goed contact meer maakt. In dit laatste geval kun je deze voorzichtig schoonmaken met bijvoorbeeld een tandenstoker, met nadruk op voorzichtig ;)

Ik heb het sinds de upgrade naar Android 10 in de auto, dat het blauwe lampje niet meer brandt, maar rood. Maar hij laadt nog wel snel gelukkig, dus als dat alles is, prima :)
Zelfde hier, geen Dash charge meer in de auto

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-04 12:43

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

twowheeler schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:46:
[...]

Zelfde hier, geen Dash charge meer in de auto
Laadt ie bij jou desondanks nog wel vlot op? Bij mij in ieder geval wel. Het enige verschil is het rode in plaats van blauwe lampje bij mij. :?

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:51
Yunfong schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:09:
Hoi,

Hebben jullie soms ook problemen om de fast charger te activeren?

Ik heb de dash charger en kabel, maar soms laadt hij alsnog langzaam op ipv fast charging, en dat is vreselijk irritant

Is dat een software fout is er iets mis met mijn charging port ?
Ik had bijna mijn telefoon opgestuurd ivm oplaad problemen, maar bleek vuil te zijn. Met een zaklampje en een tandenstoker goed alles eruit gepulkt en toen ging de lader er ook weer met een klik in en gaat het weer standaard met snelladen.

• twowheeler
PeacekeeperNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Laadt ie bij jou desondanks nog wel vlot op? Bij mij in ieder geval wel. Het enige verschil is het rode in plaats van blauwe lampje bij mij. :?
Wel redelijk rap, maar heb wel het idee dat het minder snel gaat dan met dash charge. Je zou het verschil qua temperatuur moeten kunnen voelen, maar dat heb ik niet echt gemerkt

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-04 20:00
Southern Sun schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Ik had bijna mijn telefoon opgestuurd ivm oplaad problemen, maar bleek vuil te zijn. Met een zaklampje en een tandenstoker goed alles eruit gepulkt en toen ging de lader er ook weer met een klik in en gaat het weer standaard met snelladen.
Toevallig hier net hetzelfde vorige week. Nu gaat het weer een stuk beter en past de stekker ook een stuk beter.

• GrindbaasB95
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 31-03 01:00
Ik heb hetzelfde probleem gehad, meestal is het vuil in de oplaadpoort. Dit kun je er gewoon even uithalen met een niet-metalen voorwerp (ik heb de tandenstoker uit mijn Victorinox-zakmes gebruikt). Wel even je telefoon uitzetten als je dit doet. Het verbaasde me hoeveel rommel er in zo'n USB-C-poort kan zitten, dat was bij microUSB in mijn ervaring niet zo. Meer mensen die hier last van hebben bij hun USB-C-apparaten?
Yunfong schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:09:
Hoi,

Hebben jullie soms ook problemen om de fast charger te activeren?

Ik heb de dash charger en kabel, maar soms laadt hij alsnog langzaam op ipv fast charging, en dat is vreselijk irritant

Is dat een software fout is er iets mis met mijn charging port ?

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:37
De update laat wel op zich wachten helaas... O-)

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:44
User_TS schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:33:
De update laat wel op zich wachten helaas... O-)
Ja, eens. En anders voegen ze nog wel eens een pinned comment toe aan de release post maar dat kan er deze keer ook niet vanaf.

Ik kwam nog wel iets heel interessants net tegen terwijl ik dat forum aan het doorlezen was, nl. Nacho Notch:
https://play.google.com/s...ils?id=com.xda.nachonotch

Die app lukt het namelijk wel om de notch te hiden op de manier waarop het bij Android 9 kon. Ik heb hem nu een half uur in gebruik en veel apps geprobeerd en ik zie nergens problemen (ik gebruik de visuele navigatie balk onderin, bij een paar Google apps is die nu niet meer zichtbaar, maar de onzichtbare knoppen werken wel gewoon).

(Notes: Als je de app installeert, is het een keer zinvol om de instructies te lezen/ bekijken want de installatie is beetje apart (maar geen root of adb of zo nodig), en het was een ramp om de persistente notificaties weg te krijgen (vooral van Android system) maar hou vol, want het is me gelukt om het zonder extra persistente notificaties te krijgen (ik weet alleen niet meer hoe)).

• trainz2009
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:54
Sinds de laatste officiële OTA update heb ik het volgende probleem:

Als ik gebeld word hoor ik iemand, en vervolgens valt het geluid aan beide kanten van de lijn weg. Na 10 seconden komt het geluid vervolgens weer terug.

Meer mensen die last hebben van dit probleem? Mijn provider is Tele2.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:42
trainz2009 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:30:

Als ik gebeld word hoor ik iemand, en vervolgens valt het geluid aan beide kanten van de lijn weg. Na 10 seconden komt het geluid vervolgens weer terug.

Geen last van met VF en T-Mobile.

Steek de sim eens in andere gsm en nog eens testen.
Weet je of het aan Tele2 ligt of iets met je telefoon en zou je hem eens een reset kunnen geven.
Dit lost vaak vage problemen op. Of het komt door WiFi bellen als Tele2 dat ondersteunt.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03:37
trainz2009 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:30:

Zelf zit ik inmiddels op een Xperia 1 dus kan het niet totaal reproduceren maar ik had vrijdag ook exact dit probleem. Dacht dat het aan de storing bij KPN lag maar ikzelf heb Tele2 en het lijkt hardnekkig.

LG V40 - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460 - Xbox One S

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Nou, eindelijk. OnePlus is begonnen met de roll-out voor de 6. Staat op Oxygen Updater; enjoy.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
AnonymousWP schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:27:
Nou, eindelijk. OnePlus is begonnen met de roll-out voor de 6. Staat op Oxygen Updater; enjoy.
Enkel de incremental zeker?

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• AnonymousWP
  • Niet online
KrazyJay schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Enkel de incremental zeker?
Ja, maar ben nu de full zip aan het toevoegen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• SanderBos
@AnonymousWP en andere OxygenUpdaters bedankt weer.

----

@pielle007 en @User_TS :
Ik was nieuwsgierig of "Fixed the random disconnection issue with 5Ghz Hotspot" uit de patch notes zou betekenen dat het langzaam connection op 'puur' 5GHz wifi gefixed zou zijn, maar nee dat duurt in mijn pogingen na de update nog altijd 30 seconden met OxygenOS 10.3.1...
(zelf heb ik daar geen last van, mijn Wifi is normaal gesproken 2.4GHz+5GHz)

----

Bonus content: YouTube: Spreeuwen vs de wind
Ik vind het jammer dat OnePlus zo halfzacht omgaat met updates (toch best slecht dat ze Wifi bugs niet snel oppakken, en december security patch, morgen komt de februari patch uit...), maar vanavond was ik dan wel weer blij dat ik op mijn balkon haarscherpe 4k60 filmpjes kon maken, dat lukt niet zomaar met elke telefoon.

• ninc
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:23
Ben tevreden met de Oneplus 6 sinds de release maar zou eigenlijk het formaat ietsje handzamer willen. Als ik kijk naar one handed mode oplossingen van andere fabrikanten word ik daar wel jaloers op, aangezien losse apps niet die vloeiende ervaring kunnen bieden.

Nu las ik dat in de open beta 8 voor oneplus 7 een one handed mode eraan zit te komen, en benieuwd of iemand ook meer info heeft of denk dat dit ook naar de oneplus 6 kan/gaat komen?
https://www.phoneswiki.co...work-life-balance-udpate/
YouTube: OnePlus 7 Pro Open Beta 8 New Features- Work Life Balance and One Ha...

• User_TS
SanderBos schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:56:

----

@pielle007 en @User_TS :
Ik was nieuwsgierig of "Fixed the random disconnection issue with 5Ghz Hotspot" uit de patch notes zou betekenen dat het langzaam connection op 'puur' 5GHz wifi gefixed zou zijn, maar nee dat duurt in mijn pogingen na de update nog altijd 30 seconden met OxygenOS 10.3.1...

----

Ik vind het jammer dat OnePlus zo halfzacht omgaat met updates (toch best slecht dat ze Wifi bugs niet snel oppakken, en december security patch, morgen komt de februari patch uit...), maar vanavond was ik dan wel weer blij dat ik op mijn balkon haarscherpe 4k60 filmpjes kon maken, dat lukt niet zomaar met elke telefoon.
Bij mij is de WiFi 5g gefixt , ik heb weer een snelle connectie helemaal blij _/-\o_ , Oneplus toch wel 1 van de beste in updates en fixes vind ik nog steeds.

Misschien kan je iets met instellingen en/of resetten op je OP6 ? Dacht hier iets gezien te hebben paar pagina's terug ?

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Nu online
Oh nog steeds security patch december bij de laatste update. Die had ik niet verwacht?

• Southern Sun
Ontdek net wat vreemds. Op de homepage swipen naar links geeft de pagina met o.a. werkset- en laatst geopende apps. Als ik op de icoontjes van een app klik gebeurt er niks? Dubbel klik ik, gaat het scherm uit. Lijkt dus wel alsof er een ander scherm op die plek geregistreerd word ofzo. Iemand dit eerder ergens voorbij zien komen?

• GVR
  • Nu online
Southern Sun schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:02:
Ontdek net wat vreemds. Op de homepage swipen naar links geeft de pagina met o.a. werkset- en laatst geopende apps. Als ik op de icoontjes van een app klik gebeurt er niks? Dubbel klik ik, gaat het scherm uit. Lijkt dus wel alsof er een ander scherm op die plek geregistreerd word ofzo. Iemand dit eerder ergens voorbij zien komen?
Je bedoeld de Shelf? Ik had deze niet in gebruik dus net even geactiveerd, werkt probleemloos. Wellicht een keer in- en uitschakelen?

• Southern Sun
GVR schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:06:
[...]

Je bedoeld de Shelf? Ik had deze niet in gebruik dus net even geactiveerd, werkt probleemloos. Wellicht een keer in- en uitschakelen?
Ja dat heeft geholpen. Kon het eerst niet vinden, maar kwam er net achter dat het de shelf was idd, deed niks meer.

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11-03 10:36
SanderBos schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:56:

----

@pielle007 en @User_TS :

----

had in december bij oneplus een aantal issue's ingeschoten nav update 10.3.0
tevens zojuist de update 10.3.1 binnen gehaald

- face unlock kan niet geactiveerd worden - geen reactie van oneplus en niet opgelost in versie 10.3.1

- Scherm calibratie; Kleurendisplay uit balans- kom ik later op terug

- verbinding maken met 5Ghz wifi duurde +- 20 sec - is niet opgelost!

- oneplus diagnostictool Version 1.0.0.181128144023d.201271 werkt niet: geen reactie bij oneplus of oplossing

verder valt op:
-Niveau android beveiligingspatch: 01-12-2019
-notch: gebogen schermrand nog steeds aanwezig = niet netjes (persoonlijke smaak)
-Gmail blijft continue syncen na update- oplossing: app stoppen, uitschakelen en weer inschakelen

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• SanderBos
pielle007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:00:
[...]

-notch: gebogen schermrand nog steeds aanwezig = niet netjes (persoonlijke smaak)
Zie
SanderBos in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

Met die Nacho Notch app kun je het een en ander configureren, waaronder de afbogenheid van bepaalde schermranden. Ik weet niet of het precies doet wat jij wilt, maar zelf ben ik een ieder geval een very happy camper met die app.

• AnonymousWP
  • Niet online
pielle007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:00:
[...]

had in december bij oneplus een aantal issue's ingeschoten nav update 10.3.0
tevens zojuist de update 10.3.1 binnen gehaald

- face unlock kan niet geactiveerd worden - geen reactie van oneplus en niet opgelost in versie 10.3.1

- Scherm calibratie; Kleurendisplay uit balans- kom ik later op terug

- verbinding maken met 5Ghz wifi duurde +- 20 sec - is niet opgelost!

- oneplus diagnostictool Version 1.0.0.181128144023d.201271 werkt niet: geen reactie bij oneplus of oplossing

verder valt op:
-Niveau android beveiligingspatch: 01-12-2019
-Gmail blijft continue syncen na update- oplossing: app stoppen, uitschakelen en weer inschakelen
Ik hoor van anderen juist dat het is opgelost, dat probleem met 5GHz. Even netwerk vergeten en opnieuw toevoegen?
Wat betreft de Diagnostics tool: dat klopt; die is zodanig oud dat hij niet meer compatible is met deze versie van OxygenOS. Geeft hij als het goed is ook aan.

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11-03 10:36
AnonymousWP schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:25:
[...]

Ik hoor van anderen juist dat het is opgelost, dat probleem met 5GHz. Even netwerk vergeten en opnieuw toevoegen?
Wat betreft de Diagnostics tool: dat klopt; die is zodanig oud dat hij niet meer compatible is met deze versie van OxygenOS. Geeft hij als het goed is ook aan.
Maakt geen verschil onder instellingen opties voor resetten en dan net netwerk resetten etc. Issue blijft

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• SanderBos
AnonymousWP schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:25:
[...]

pielle007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:48:
[...]

Maakt geen verschil onder instellingen opties voor resetten en dan net netwerk resetten etc. Issue blijft
@User_TS had gezegd dat het voor hem was opgelost, maar zoals ik hier al zei had ik zelf juist in een experiment geconcludeerd dat het in een pure 5GHz setting de initiële connectie nog steeds vertraagd gemaakt wordt (en heb daarbij meerdere keren zowel wifi netwerk opnieuw toegevoegd als telefoon gereboot).

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:52
Hier ook de update uitgevoerd.

Naar 10.3.1.

Ik ben wel mijn VoLTE icoontje kwijt

Edit. Nog een keer opgestart. Hij is weer terug

[Voor 23% gewijzigd door p.d.akkerman op 05-02-2020 20:41]

• User_TS
@SanderBos neem aan opnieuw opstarten al geprobeerd ? Bij 'Wifi voorkeuren' misschien nog het e.e.a. instellingen te proberen ?

Bij mij was de shelf helemaal wit geworden, opnieuw opgestart en was weer goed.

• twowheeler
Hier ook de update binnen. Ik gebruik de app weather m8 en krijg nu elke keer als ik het scherm aan doe de melding dat de widgets worden geüpdatet. Meer mensen die iets dergelijks hebben? Heb opnieuw geïnstalleerd en zag toen wel een android systeem icoon wat zegt dat thema wordt toegepast

• AnonymousWP
  • Niet online
twowheeler schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:35:
Hier ook de update binnen. Ik gebruik de app weather m8 en krijg nu elke keer als ik het scherm aan doe de melding dat de widgets worden geüpdatet. Meer mensen die iets dergelijks hebben? Heb opnieuw geïnstalleerd en zag toen wel een android systeem icoon wat zegt dat thema wordt toegepast
Gaat vanzelf weg, die melding over "applying theme". Schijnt weg te gaan als je een update uit de Play Store update.

• twowheeler
AnonymousWP schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:40:
[...]

Gaat vanzelf weg, die melding over "applying theme". Schijnt weg te gaan als je een update uit de Play Store update.
Thanks! Heb de melding van de widget geminimaliseerd. Benieuwd waar dat door komt

• User_TS
Ik heb vanaf het begin al dat mijn OP6 niet automatisch apps update terwijl ik dat wel heb ingesteld, iemand die hier iets van weet ?

Er staat zelfs 'automatisch updaten is ingeschakeld' naast de update knop 'alles updaten' , moet dit dus nog steeds handmatig doen :S

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 03-04 16:23

Denko

|{ing Øf ßlitz

User_TS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:55:
Ik heb vanaf het begin al dat mijn OP6 niet automatisch apps update terwijl ik dat wel heb ingesteld, iemand die hier iets van weet ?

Er staat zelfs 'automatisch updaten is ingeschakeld' naast de update knop 'alles updaten' , moet dit dus nog steeds handmatig doen :S
Volgens mij doet hij dit alleen als die aan de lader hangt en wifi heeft. Maar zelfs dat is een instelling ergens volgens mij.

PSN: Denkoyugo

• SanderBos
User_TS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:55:
Denko schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:36:
[...]

Volgens mij doet hij dit alleen als die aan de lader hangt en wifi heeft. Maar zelfs dat is een instelling ergens volgens mij.
Wat ik daar nog aan toe kan voegen is dat volgens mij ook het update beleid wat is veranderd in Google Play. Voorheen was het zo dat 5 minuten nadat hij aan de lader hing de apps werden geupdate. Maar nu gebeurt dat bij mij veel later, ik heb het idee pas nadat hij 100% is opgeladen.

Het is in ieder geval geen OnePlus 6 issue, want bij mij doet hij het elke nacht, ergens laat in de nacht, aan de lader.

• User_TS
Zou natuurlijk uit voorzorg zijn dat de play store overbelast raakt als elke telefoon tegelijk gaat updaten/downloaden of zeg ik nu iets geks ?

[Voor 5% gewijzigd door User_TS op 10-02-2020 20:21]

• SanderBos
User_TS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:21:
Zou natuurlijk uit voorzorg zijn dat de play store overbelast raakt als elke telefoon tegelijk gaat updaten/downloaden of zeg ik nu iets geks ?
Warning: Veel te lang comment alert...

Tegelijkertijd? In ieder geval niet iedereen hangt de telefoon tegelijkertijd aan de lader (wel ongeveer gelijk, maar niet volledig synchroon, zoals wel iedereen die op kantoor verschijnt in Europa binnen ongeveer 1 uur zijn computer opstart).

Maar het is wel interessant die Google Play updates. Het is namelijk niet zo dat iedereen tegelijk alle updates krijgt, dus niet WhatsApp brengt een update uit en 1 minuut later ziet iedereen die Google Play refreshed hem in zijn update lijstje staan. Misschien wel voor veel apps, maar niet voor grote jongens zoals WhatsApp.

Ik gebruik dat voorbeeld van WhatsApp niet voor niks. Een paar maanden geleden was er gezeik met WhatsApp (ineens sterk toegenomen accugebruik) en waren mensen allemaal versienummers aan het uitwisselen, en toen was het zo dat ik een veel oudere versie draaide dan de nummers die voorbij kwamen, dus in 'mijn' Play Store was er al minimaal 2 weken geen update geweest voor WhatsApp.

Ik was verbaasd over, maar ik bedacht toen (dus dit is wat ik dacht, geen bewezen feit):
- WhatsApp heeft 5 miljard downloads, dus waarschijnlijk meer dan 1 miljard installs (ik neem aan dat die downloads ook tellen voor veel inmiddels niet meer gebruikte telefoons, ik lees over 1,5 miljard gebruikers lijkt me logisch dat de meeste daarvan op Andoid zitten, Chinese gebruikers tellen weer niet mee want die gebruiken geen Google Play),
- Stel 1 update is 20MB, dat is volgens mij wel een redelijk gemiddelde update grootte in Google Play,

Dan heb heb je het over 20 duizend Terabytes aan data die hun servers moeten verzenden, voor 1 keer een update van 1 Android app. Dus als je dat iets kan remmen (door bijvoorbeeld niet elke update instantaan aan iedereen te sturen, misschien is er een dag later wel weer een nieuwe update) dan bespaar je al snel een hoop verzonden data.

Waarschijnlijk stelt het niet veel voor in vergelijking met de hvh data die YouTube en Netflix genereren, maar als je het 2x zo efficient kan maken krijg je als Google Engineer vast een mooie bonus....
(Ik heb nu tijdens dat ik dit comment typte proberen uit te vogelen wat voor data-gebruik YouTube/ Netflix dan op hun servers genereren, maar met wat publieke informatie hier en hier zou YouTube dan 'maar'
166 Peta-Bytes aan totaal globaal Internet verkeer per maand / 30 dagen * 8.7% van het totaal voor YouTube = 500 Terabytes aan data per dag zijn, dat is veel te weinig dat kan niet kloppen.
)

• User_TS
Ik heb het niet over een oplader Sander :D en wist niet dat bij 100% accu het wel zou werken ?

Nutteloze functie die automatisch updaten in mijn ogen.

Wie kan ook niet wachten op de OP8 ? 8)

• SanderBos
User_TS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:55:
Ik heb het niet over een oplader Sander :D en wist niet dat bij 100% accu het wel zou werken ?

Maar hoe laadt jij je telefoon op dan, jij hangt hem niet een hele nacht aan de lader? Ik wel, en vindt het een hele nuttige werkende functie.

OP8?? Ik ben (net als de meeste huidige lezers van dit OP6 forum neem ik aan) nog niet eens toe aan een OP7... 8)

• User_TS
SanderBos schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:08:
[...]

Maar hoe laadt jij je telefoon op dan, jij hangt hem niet een hele nacht aan de lader? Ik wel, en vindt het een hele nuttige werkende functie.

[...]

OP8?? Ik ben (net als de meeste huidige lezers van dit OP6 forum neem ik aan) nog niet eens toe aan een OP7... 8)
Heel toevallig zet ik mijn wifi/4g uit , oude gewoonte haha.

• crimedevil
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 11-03 16:03
Dag,

Heb jullie ook zo vreselijk veel problemen met de camera? Ik kan zeggen dat de kwaliteit van mijn foto's echt belaberd is. In de foto app zijn de foto's opzich nog oke, maar zodra ik naar galerij gaan, zijn de foto's helemaal onscherp en van kl*ten kwaliteit. Ik baal hier echt van. Net of hij ze na het maken van de foto's extra onscherp maakt in plaats van beter. Ik ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met OP. Misschien tijd om weer terug te gaan naar iPhone. Iemand tips?

• twowheeler
crimedevil schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:34:
Dag,

Heb jullie ook zo vreselijk veel problemen met de camera? Ik kan zeggen dat de kwaliteit van mijn foto's echt belaberd is. In de foto app zijn de foto's opzich nog oke, maar zodra ik naar galerij gaan, zijn de foto's helemaal onscherp en van kl*ten kwaliteit. Ik baal hier echt van. Net of hij ze na het maken van de foto's extra onscherp maakt in plaats van beter. Ik ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met OP. Misschien tijd om weer terug te gaan naar iPhone. Iemand tips?
Ik heb geen enkel probleem, maar je zou gcam kunnen proberen. Of het dubbele betalen en naar iphone gaan inderdaad

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 03-04 16:23

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dag,

Nee, niet echt. Vergeleken met mijn oude werktelefoon (iphone 8 ) eigenlijk topfoto's. Heb het gevoel dat er bij jou idd iets misgaat. Maar het makkelijkst om te checken of het aan de software ligt: install gcam. Gaat het dan nog fout: Hardwarefout.

Ik denk dat ik nog wel 1 volle generatie meekan met de 6. Er is niet echt iets wat me stoort. Iets meer opslag was mooi geweest (256 of 512) maar voor de rest eigenlijk gewoon een solide telefoon

[Voor 23% gewijzigd door Denko op 11-02-2020 11:14]

PSN: Denkoyugo

• L0we
  • Laatst online: 08:02
Dag,

Plaats eens een foto? Is je lens-glas nog helemaal in orde?

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• SanderBos
Zo af en toe kijk nog eens of nieuwe Google Camera 7 apk varianten beter zijn dan wat ik gebruik op de OnePlus 6.

Tot nu toe blijf ik uiteindelijk altijd hangen op een oude Google Camera 6 variant, Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk (met custom configuratie van ook achter die link).

Maar ik heb nu voor het eerst er een 7.x variant gcam apk gevonden waarvan ik wel onder de indruk ben. Ik blijf denk ik wel voornamelijk de 6.2 variant gebruiken, maar bijvoorbeeld night sight bij weinig licht vind ik eigenlijk mooier met GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk.
Ik heb zitten testen in combinatie met oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml uit de OnePlus 6 config sectie (dat is niet degene die als eerste wordt aangeraden, maar ik ga ervan uit dat dit de config is van de apk developer zelf). Ik moet nu eigenlijk ook nog eens wat configs gaan vergelijken.

Je hoeft in die zin niet te kiezen dat je allebei de genoemde apks tegelijkertijd geinstalleerd kunt hebben, nog naast de OnePlus Camera app natuurlijk. Dus ik denk dat ik voor belangrijke foto's de komende tijd eens met beide apps schiet en dan later de beste kies, als de tijd het toelaat.

Op zich zijn de verschillen heel klein, hoewel als je ze dan direct naast elkaar ziet zien sommige foto's er behoorlijk anders uit (6.2 app als je liever wat gelerige foto's wil, 7.2 als je wat groenerige foto's wil, hoewel het uiteindelijk misschien wel meer om de configs draait dan de camera app versie).

[Edit: Hier stond een link naar een tijdelijk test vergelijking foto album, maar dat heb ik nu verwijderd]

Random notes:
  • Het gaat allemaal maar om kleine details, volgens mij biedt de nieuwe niet echt zinnige extra functies (je kunt nu belichting met 2 sliders instellen, maar 1 slider vond ik eigenlijk al te veel...).
  • Deze app crasht niet tot nauwelijks, afgezien van als je de zoom slider op het scherm gebruikt. Daar is om heen te werken door te zoomen met de volume knoppen, dan crasht 'ie niet. Voor mij geen issue omdat het zoomen meer dan 2x toch niks meer biedt dan gewoon de foto croppen, hoewel ik met 24x door de viewfinder wel meer details op afstand kan zien dan met het blote oog, dat is nog wel handig als soort van verrekijker.
  • Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de 'HDR+ Enhanced' mode (zou ik misschien meer moeten gebruiken, heb ik vandaag gezien). Maar als je die wel gebruikt is deze 7.2 variant waarschijnlijk niks voor jou, want die mode is ongeveer 3x zo traag geworden (250ms vs 750ms of zo, maar dat is echt een groot verschil als je aan het schieten bent), ongeacht het aantal opname-images.
  • Helaas geen focus tracking (focus dot volgt object als je camera beweegt) en exposure compensation (mogelijkheid om alle foto's met net wat hogere belichting te nemen) functies, maar er zijn zoiezo echt maar heel weinig varianten van de gcam app geweest die die features ondersteunden. En er zitten verder wel veel geavanceerde instellingen in.
  • Configs voor 7 varianten van de app gaan in GCam/Configs7 directory, en dan weer selecteren door double tap net naast shutter button.
Update dag later: Ik heb nu nog wat meer vergeleken met tussen de OnePlus 6/6T configs:
- oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml
- default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml
- oneplus6t-more-naturally-and-noiselessly-v2.xml
Die laatste 2 zijn duidelijk beter dan de eerste, waarmee ik gisteren testte. Die naturally-etc. maakt denk ik objectief gezien de mooiste foto's, maar ze zijn wel wat valer dus ik heb zelf nu gekozen voor default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml en GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk is nu ook mijn default camera app geworden.

[Voor 12% gewijzigd door SanderBos op 23-02-2020 22:01]

• SanderBos
Hee, ineens springt VoLTE voor mij aan op mijn OnePlus 6 met HollandsNieuwe SIM.

Ik weet niet wie ik daarvoor bedanken moet (zowel OnePlus als HollandsNieuwe moeten daarvoor dingen doen?), maar fijne verrassing.

Het werkt ook nog.... (na reboot, 4G+ blijft aan tijdens bellen)

Wat een spuuglelijk statusbalk icoon hoort daar trouwens bij zeg, gelukkig is dat uit te zetten onder Instellingen|Scherm|Statusbalk|Pictogrambeheerder|VoLTE.

• twowheeler
SanderBos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:02:
Zo af en toe kijk nog eens of nieuwe Google Camera 7 apk varianten beter zijn dan wat ik gebruik op de OnePlus 6.

Tot nu toe blijf ik uiteindelijk altijd hangen op een oude Google Camera 6 variant, Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk (met custom configuratie van ook achter die link).

Maar ik heb nu voor het eerst er een 7.x variant gcam apk gevonden waarvan ik wel onder de indruk ben. Ik blijf denk ik wel voornamelijk de 6.2 variant gebruiken, maar bijvoorbeeld night sight bij weinig licht vind ik eigenlijk mooier met GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk.
Ik heb zitten testen in combinatie met oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml uit de OnePlus 6 config sectie (dat is niet degene die als eerste wordt aangeraden, maar ik ga ervan uit dat dit de config is van de apk developer zelf). Ik moet nu eigenlijk ook nog eens wat configs gaan vergelijken.

Je hoeft in die zin niet te kiezen dat je allebei de genoemde apks tegelijkertijd geinstalleerd kunt hebben, nog naast de OnePlus Camera app natuurlijk. Dus ik denk dat ik voor belangrijke foto's de komende tijd eens met beide apps schiet en dan later de beste kies, als de tijd het toelaat.

Op zich zijn de verschillen heel klein, hoewel als je ze dan direct naast elkaar ziet zien sommige foto's er behoorlijk anders uit (6.2 app als je liever wat gelerige foto's wil, 7.2 als je wat groenerige foto's wil, hoewel het uiteindelijk misschien wel meer om de configs draait dan de camera app versie).

Ik heb mijn test vergelijking shots nog wat gefiltered en van uitleg tekstjes voorzien, en in een (tijdelijk beschikbaar) Google Photo album gestopt:
https://photos.app.goo.gl/upzFrxcHRzp7GqHE6

Random notes:
  • Het gaat allemaal maar om kleine details, volgens mij biedt de nieuwe niet echt zinnige extra functies (je kunt nu belichting met 2 sliders instellen, maar 1 slider vond ik eigenlijk al te veel...).
  • Deze app crasht niet tot nauwelijks, afgezien van als je de zoom slider op het scherm gebruikt. Daar is om heen te werken door te zoomen met de volume knoppen, dan crasht 'ie niet. Voor mij geen issue omdat het zoomen meer dan 2x toch niks meer biedt dan gewoon de foto croppen, hoewel ik met 24x door de viewfinder wel meer details op afstand kan zien dan met het blote oog, dat is nog wel handig als soort van verrekijker.
  • Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de 'HDR+ Enhanced' mode (zou ik misschien meer moeten gebruiken, heb ik vandaag gezien). Maar als je die wel gebruikt is deze 7.2 variant waarschijnlijk niks voor jou, want die mode is ongeveer 3x zo traag geworden (250ms vs 750ms of zo, maar dat is echt een groot verschil als je aan het schieten bent), ongeacht het aantal opname-images.
  • Helaas geen focus tracking (focus dot volgt object als je camera beweegt) en exposure compensation (mogelijkheid om alle foto's met net wat hogere belichting te nemen) functies, maar er zijn zoiezo echt maar heel weinig varianten van de gcam app geweest die die features ondersteunden. En er zitten verder wel veel geavanceerde instellingen in.
  • Configs voor 7 varianten van de app gaan in GCam/Configs7 directory, en dan weer selecteren door double tap net naast shutter button.
Update dag later: Ik heb nu nog wat meer vergeleken met tussen de OnePlus 6/6T configs:
- oneplus-6-urnyx-7.2-v2.0.xml
- default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml
- oneplus6t-more-naturally-and-noiselessly-v2.xml
Die laatste 2 zijn duidelijk beter dan de eerste, waarmee ik gisteren testte. Die naturally-etc. maakt denk ik objectief gezien de mooiste foto's, maar ze zijn wel wat valer dus ik heb zelf nu gekozen voor default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml en GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk is nu ook mijn default camera app geworden.
Bedankt voor de uitgebreide test en uitleg! Erg interessant, en op het perfecte moment, ik ben ook wat zoekende.

Hoe vind je die gcam's in vergelijking met de standaard oneplus foto app? Ik vind deze namelijk ook wel wat verbeterd sinds de laatste updates

• Steelo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-04 00:54

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Zijn er mensen hier die volte en vowifi automatisch op t kpn netwerk werkend hebben gekregen? Ik ben sinds begin dit jaar met m'n op6 overgestapt naar kpn en voorheen bij T-Mobile werkte volte perfect zonder dat ik wat hoefde te doen. Sinds ik bij kpn zit zie ik geen optie in de instellingen (netwerk en sim) om volte/wifi aan te zetten.

Ik ben er van op de hoogte dat er bepaalde hacks beschikbaar zijn om t werkend te krijgen maar ik ben gewoon benieuwd of er hier op6 bezitters zijn waarbij t automatisch werkt?

Ltrz,....

• SanderBos
twowheeler schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide test en uitleg! Erg interessant, en op het perfecte moment, ik ben ook wat zoekende.

Hoe vind je die gcam's in vergelijking met de standaard oneplus foto app? Ik vind deze namelijk ook wel wat verbeterd sinds de laatste updates
Ik vind de standaard app tegenwoordig best heel goed (sinds v3, dus sinds een jaar of zo), maar het voor is mij een groot nadeel is dat die default app geen 16:9 doet. En ik vergelijk zelf nu eenmaal met wat ik ervoor had, dat is nu al een tijd versies van GCam voor mij.
Maar ik val in herhaling, al kan ik nu geen focus tracking meer doen en zou ik iets zeggen over HDR+ Enhanced mode die als je de tijd hebt voor een shot en het object niet beweegt echt zichtbaar mooiere resultaten geeft.

Ik heb nu trouwens sinds eergisteren een nieuwe tweedehandse Point & Shoot Camera gekocht (Canon SX720 HS, voor de 40x optische zoom), en heb mijn oude en nieuwe Canon wat zitten vergelijken en daarbij ook wat foto's met telefoon genomen om die ook mee te vergelijken. En als je niet meer dan 2 keer zoomt maakt GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.2.apk+default-urnyx05-v2.0-diptanjan.xml echt gehakt van die Canon's, zoveel meer scherpte en detail en kleuren (maar de Canon's zouden het waarschijnlijk ook verliezen van de default OnePlus camera app).

[Voor 6% gewijzigd door SanderBos op 19-02-2020 20:26]

• raven_2001
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 03-04 11:03
Ik heb een tweetal vragen...

Mijn vrouw in ik hebben allebei een OnePlus 6. Ik heb een zwarte met 256 GB en zij een witte met 128 GB.
Nou heeft haar scherm een ontzettend gele gloed ten op zichte van die van mij. Ik heb alle instellingen al doorlopen en als ik deze hetzelfde heb staan als mijn telefoon is haar scherm duidelijk erg geel. Dit valt met handmatig aanpassen van de instellingen wel iets naar het wit te verschuiven, maar helemaal wit wordt het niet.
Is dit een bekend probleem of is haar scherm niet goed?

Daarnaast heeft ze sinds de update naar Android 10 (en 10.1 ook nog steeds) problemen met het toevoegen van foto's aan applicaties. Als ze via Whatsapp/Marktplaats/Instagam etc. een foto wil versturen reageert de app vervolgens niet meer. Pas na 5 / 6 keer lukt het eindelijk. Toestel herstarten, cache clearen van de apps werkt allemaal niet.

Heeft iemand een oplossing?

• SanderBos
raven_2001 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:12:

Daarnaast heeft ze sinds de update naar Android 10 (en 10.1 ook nog steeds) problemen met het toevoegen van foto's aan applicaties. Als ze via Whatsapp/Marktplaats/Instagam etc. een foto wil versturen reageert de app vervolgens niet meer. Pas na 5 / 6 keer lukt het eindelijk. Toestel herstarten, cache clearen van de apps werkt allemaal niet.

Ik heb dat probleem zelf niet, maar ik heb het wel vaker voorbij zien komen (voorbeeld).
Blijkbaar is het een niet OnePlus specifiek issue van de standaard Android gallerij app.

Dus hoe verknocht is je vrouw aan de de standaard gallerij app? Misschien eens een alternatief proberen en testen of het dan inderdaad beter werkt (ik gebruik zelf Google Photos en herken het probleem niet, ik gebruik het zelf juist voor de cloud opslag maar als je dat niet wilt kun je dat in de Instellingen uitzetten).

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Onder het mom van helaas pindakaas, laadt mijn OnePlus niet meer op... Dus met het laatste beetje peut wat ik nu nog heb proberen een backup van mijn gegevens te maken, en dan maar aanmelden voor reparatie... *zucht*
En nee, zit helaas geen vuil in de poort. Was het maar zo'n feest. 8)7

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• raven_2001
SanderBos schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb dat probleem zelf niet, maar ik heb het wel vaker voorbij zien komen (voorbeeld).
Blijkbaar is het een niet OnePlus specifiek issue van de standaard Android gallerij app.

Dus hoe verknocht is je vrouw aan de de standaard gallerij app? Misschien eens een alternatief proberen en testen of het dan inderdaad beter werkt (ik gebruik zelf Google Photos en herken het probleem niet, ik gebruik het zelf juist voor de cloud opslag maar als je dat niet wilt kun je dat in de Instellingen uitzetten).
We gebruiken beiden de Google Photo's app :)

• spank_mojoo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-04 13:43
PeacekeeperNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:05:
Onder het mom van helaas pindakaas, laadt mijn OnePlus niet meer op... Dus met het laatste beetje peut wat ik nu nog heb proberen een backup van mijn gegevens te maken, en dan maar aanmelden voor reparatie... *zucht*
En nee, zit helaas geen vuil in de poort. Was het maar zo'n feest. 8)7
dat is vervelend, mijn op6 laad ook niet meer altijd op. ik merk dat als ik de usbc kabel een halve slag draait het beter gaat.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

spank_mojoo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:13:
[...]

dat is vervelend, mijn op6 laad ook niet meer altijd op. ik merk dat als ik de usbc kabel een halve slag draait het beter gaat.
USB dataverbinding werkt nog wel, en hij geeft aan dat ie laadt, maar daadwerkelijk laden doet ie helaas niet, op welke manier ik de verschillende USB-kabels er ook in doe. Ik heb inmiddels aanvraag ingediend om onder garantie het toestel te laten repareren. Gelukkig had ik nog net voldoende peut in het toestel zitten om een backup te maken van de belangrijkste data. Batterij is nu nog 5% (toestel uitgeschakeld).

Ben erg blij dat ik nog 2 maanden garantie heb. Als het gehele moederbord buiten garantie om vervangen had moeten worden (266 euro excl. btw en arbeid), dan ging dit toestel per direct met pensioen, en zou ik de stap terug naar Samsung overwegen.

Maar ik zal het topic hier niet te veel vervuilen ;)

• ninc
...

Heb hetzelfde probleem. Soms werkt het probleemloos, andere keren loopt de gallerij vast in WhatsApp zodra je een foto wilt selecteren. Telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:32

Totaalgeflipt

De enige echte

ninc schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Soms werkt het probleemloos, andere keren loopt de gallerij vast in WhatsApp zodra je een foto wilt selecteren. Telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem.
Heb ik ook last van

• WCA
  • Laatst online: 00:56
Ik heb een tweetal vragen...

Mijn vrouw in ik hebben allebei een OnePlus 6. Ik heb een zwarte met 256 GB en zij een witte met 128 GB.
Nou heeft haar scherm een ontzettend gele gloed ten op zichte van die van mij. Ik heb alle instellingen al doorlopen en als ik deze hetzelfde heb staan als mijn telefoon is haar scherm duidelijk erg geel. Dit valt met handmatig aanpassen van de instellingen wel iets naar het wit te verschuiven, maar helemaal wit wordt het niet.
Is dit een bekend probleem of is haar scherm niet goed?

Hier ook. Helaas is de verschrikkelijk buggy software van Oneplus sinds Android 10 voor mij een reden om volgende keer zeer waarschijnlijk geen Oneplus meer te kopen. Wat een ongelooflijke rotzooi is de software geworden, dit is maar een klein gedeelte van mijn issues op het moment...

It's easier to try, than to prove it can't be done

• RAAF12
  • Laatst online: 02-04 23:28
Toch wel vreemd al die problemen, misschien moet je eens een fabrieksreset doen.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:42
WCA schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:27:
[...]

Hier ook. Helaas is de verschrikkelijk buggy software van Oneplus sinds Android 10 voor mij een reden om volgende keer zeer waarschijnlijk geen Oneplus meer te kopen. Wat een ongelooflijke rotzooi is de software geworden, dit is maar een klein gedeelte van mijn issues op het moment...
Ervaar deze problemen totaal niet. Zou zoals @RAAF12 al aangeeft eens een reset doen naar fabrieksinstellingen. Dit heeft al vaker vreemde problemen opgelost die leden in dit topic hadden gemeld.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:29
Bij mij is dat juist ontstaan sinds een fabriek reset toen mijn telefoon ter reparatie weg geweest is. Reboot hoeft niet bij mij, een keer andersom de foto versturen lijkt het op te lossen. Dan bedoel ik, ipv via WhatsApp naar de gallery te gaan, via de gallery te delen naar WA.

Ook sinds het begin al problemen met de "blauwe WhatsApp foto's". Wanneer je dus een foto maakt direct vanuit WA is deze enorm blauw. Annuleren en meteen een 2e foto maken en het is weer goed. Dat komt zo regelmatig voor, maar niet structureel. Heb ik al sinds het begin bij de release, meerdere factory resets en Android updates overleefd. Ik ben ook zeker niet de enige.

• WCA
MikeOO schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:11:
[...]

Ervaar deze problemen totaal niet. Zou zoals @RAAF12 al aangeeft eens een reset doen naar fabrieksinstellingen. Dit heeft al vaker vreemde problemen opgelost die leden in dit topic hadden gemeld.
Al gedaan, deze installatie is helemaal schoon. Niet eens een backup terug gezet

• SanderBos
The Realone schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:39:
Ook sinds het begin al problemen met de "blauwe WhatsApp foto's". Wanneer je dus een foto maakt direct vanuit WA is deze enorm blauw. Annuleren en meteen een 2e foto maken en het is weer goed. Dat komt zo regelmatig voor, maar niet structureel. Heb ik al sinds het begin bij de release, meerdere factory resets en Android updates overleefd. Ik ben ook zeker niet de enige.
[Edit: Ik quote hierboven het verkeerde stuk van waar ik op wilde reageren, ik heb het hieronder met name over het hangen/ crashen bij foto delen in WhatsApp]

Dat vroeg ik me ook al af bij @raven_2001, van hoe voeg je dan de foto's toe, want dat maakt vast uit.

Het zou bij niet bij me opkomen om de camera functie van WhatsApp te gebruiken (want wat voor speelgoed camera app gebruik je dan??). En voor het foto delen start ik zelf altijd in Google Foto's en deel de foto vanuit daar naar WhatsApp (zonder ooit een hang te hebben gehad). Dus misschien treedt dat hang probleem alleen op bij bepaalde foto-deel (en foto-maak) 'workflows', waarbij je attached in WhatsApp zelf.

En dan is het wat mij betreft nog de vraag van of het een OnePlus specifiek issue is, of een meer algemeen Android 10+WhatsApp probleem. Dan moet je dus in ieder geval checken of het probleem op niet OnePlus Android telefoons inderdaad niet optreedt als je dezelfde WhatsApp versie gebruikt en dezelfde acties hetzelfde aantal keer uitvoert.

Want verschillende fora beweren in ieder geval stellig dat het niet een OnePlus only issue is, en dat zegt natuurlijk op zich niks maar OnePlus was er snel bij met Android 10 dus dan lijkt het al snel een OnePlus issue.

[Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 23-02-2020 17:13]

• The Realone
Ik noem zelf 2 problemen waarvan de ene wel degelijk een OP issue is (blauwe foto's vanuit WA gemaakt). Ik weet niet hoe jij WA gebruikt maar de foto's die ik daar op deel zijn vaak ad-hoc en dan is het veel sneller om vanuit de app zelf een foto te maken en in te voegen, dat valt niet te ontkennen. De kwaliteit van die camera app is prima en zeker meer dan genoeg dan wat ik op WA wil delen. Denk ook eens aan de compressie van WA bij het versturen.

Voor wat betreft het delen via de galley weet ik niet of het een specifiek OP probleem is.

Wel valt het mij op dat ik in de bijna 2 jaar OP6 behoorlijk wat vervelende en hardnekkige bugs als deze tegen gekomen ben. Sommige aantoonbaar OP, sommige onbekend of meer algemeen. Door de meet genomen een prima toestel, maar hierdoor heb ik wel vaker getwijfeld om voor mijn volgende toestel terug naar Samsung te gaan. Dat is wellicht een gevoelskwestie want die zijn ook niet bugvrij, maar er ligt dus wel wat aan ten grondslag.

• Hyack
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 03-04 12:04
The Realone schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:37:
Ik noem zelf 2 problemen waarvan de ene wel degelijk een OP issue is (blauwe foto's vanuit WA gemaakt). Ik weet niet hoe jij WA gebruikt maar de foto's die ik daar op deel zijn vaak ad-hoc en dan is het veel sneller om vanuit de app zelf een foto te maken en in te voegen, dat valt niet te ontkennen. De kwaliteit van die camera app is prima en zeker meer dan genoeg dan wat ik op WA wil delen. Denk ook eens aan de compressie van WA bij het versturen
Ik draai Android 9 op mijn OP6 en ervaar regelmatig wel eens dat de eerste whatsapp foto's te blauw of te geel zijn als ik via whatsapp camera een foto maak. Meestal helpt het om een nieuwe foto te maken, maar dit is dus niet specifiek een Android 10 probleem.

• raven_2001
Delen van foto's in Whatsapp doe ik gewoon vanuit de applicatie zelf via de paperclip en dan Galerij > Camera of Alle media.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-04 16:27
The Realone schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:37:
Ik noem zelf 2 problemen waarvan de ene wel degelijk een OP issue is (blauwe foto's vanuit WA gemaakt). Ik weet niet hoe jij WA gebruikt maar de foto's die ik daar op deel zijn vaak ad-hoc en dan is het veel sneller om vanuit de app zelf een foto te maken en in te voegen, dat valt niet te ontkennen. De kwaliteit van die camera app is prima en zeker meer dan genoeg dan wat ik op WA wil delen. Denk ook eens aan de compressie van WA bij het versturen.
Het probleem van slechte/miskleur foto's direct in WA is meer een WhatsApp probleem, doordat zij een eigen camera app gebruiken en niet die van 'het toestel'.
Als je via de normale camera app foto's maakt heb je dit probleem gewoonweg niet, dus dat is toch echt een WA issue, niet OP.

Delen vanuit de gallery gebruik ik niet, ik deel via het paperclipje in WA, vaak kies ik daarna 'camera' om de lijst met foto's te zien in plaats van alles.

• The Realone
Suicyder schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:59:
[...]

Het probleem van slechte/miskleur foto's direct in WA is meer een WhatsApp probleem, doordat zij een eigen camera app gebruiken en niet die van 'het toestel'.
Als je via de normale camera app foto's maakt heb je dit probleem gewoonweg niet, dus dat is toch echt een WA issue, niet OP.

Delen vanuit de gallery gebruik ik niet, ik deel via het paperclipje in WA, vaak kies ik daarna 'camera' om de lijst met foto's te zien in plaats van alles.
Kort door de bocht en je redenatie klopt niet. Dit probleem lijkt bij geen enkele andere telefoon voor te komen behalve de OP6. Dus ja, het kan zo zijn dat er een bug in WA zit die er specifiek voor zorgt dat het op de OP6 niet werkt, maar dat gaat er bij mij moeilijk in.

Ik begrijp dat het vloeken in de kerk is als ik wat "negatiefs" uit over OP in dit topic, maar je zult er toch mee moeten leren leven. ;)

• SanderBos
The Realone schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:09:
[...]

Ik begrijp dat het vloeken in de kerk is als ik wat "negatiefs" uit over OP in dit topic, maar je zult er toch mee moeten leren leven. ;)
Ik ben weer de andere.

Voor alle duidelijkheid, wat mij betreft is negativiteit over OP hier helemaal prima. Ik vind het ook wel grappig dat ik inmiddels 1 van de kerkgangers aan het worden ben (in mijn eerste jaar aan comments was ik overwegend negatief, maar ik ben inmiddels echt heel tevreden geworden over de telefoon, en mijn comments passen zich daaraan aan. Ik ben al bijna helemaal ge-OP-brainwashed, nog maar even en ik ga het normaal vinden dat we op 24 februari nog steeds op de beveligingsupdate van 1 december zitten...).

Maar ik vind met name dat als er een probleem is met het gebruik van de telefoon, het niet juist is dat meteen het telefoon-merk de schuld krijgt. Want ik neem aan dat je niet soortgelijke "ik heb er genoeg van, ik stap over naar Telegram" comments in een WhatsApp forum hebt geplaatst.

Dat blue-tint probleem lijkt wel iets te zijn wat vooral bij OnePlus telefoon speelt (ik zeg vooral omdat als je erop googled er ook wel verhalen van andere telefoons langskomen, maar niet zoveel).
Maar het delen (of eigenlijk versturen) van foto's in WhatsApp wat tot crashes en hangs leidt lijkt toch bij veel Android 10 telefoons een issue te zijn.

(En misschien dat het leek dat ik in eerdere comments suggereerde dat mensen hun telefoon dan maar anders moesten gebruiken, maar dat bedoelde ik absoluut niet. Ik zoek dan alleen naar een verklaring waarom sommige mensen wel issues hebben en anderen niet, en bijvoorbeeld de manier van een foto delen in WhatsApp kan zo'n verklaring geven)

• The Realone
@SanderBos Allemaal prima, maar ik heb ook nooit beweerd dat het openen van de gallery vanuit WA een specifiek Oneplus probleem is. Ik snap niet waar dat vandaan komt.

Voor wat betreft die blauwe tint; als je echt de best doet kun je ook wel een verdwaalde melding van een dergelijk probleem vinden bij een ander toestel. Dus dat dat een Oneplus issue is durf ik vrij zeker te stellen. Ik vind het vooral jammer dat dit een bug is die door meerdere mensen gemeld is op verschillende plekken, o.a. OP forums, maar dat er na 2 jaar en allerlei system/Android updates nog niks mee gedaan is.

Ik ben hier niet om OP te bashen, maar ik heb wel aangegeven dat ik wat minder enthousiast ben geworden na lang en intensief gebruik van mijn OP6. Dat is een persoonlijk gevoel en mijn mening voortvloeiend uit allerlei vreemde bugs en hoe OP zich tegenwoordig gedraagt tegenover hun klanten.

Dat er vervolgens allerlei mensen hier op mijn opmerking duiken met ongefundeerde meningen dat ik het fout heb en mijn telefoon vreemd gebruik vind ik sneu. Ik hoef me hiervoor niet te verdedigen.

Ik hoop dat stijgende prijzen van de toestellen zich ook gaan vertalen naar een betere QA.

• AnonymousWP
  • Niet online
Bèta 5 is uit voor de 6: OxygenOS Open Beta 5 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and 6T.

Changelog
System
  • Fixed and removed white bar below the keyboard
  • Fixed the issue with app crashes during installing and updating
  • Improved system stability and fixed general bugs
  • Updated Android security patch to 2020.02
Network (India Only)
  • Integrated the VoWifi registration for the Jio Sim
Phone
  • Optimized the one-handed mode experience in the Phone app
  • Fixed the issue with the duplication of contacts
Zen Mode V1.5.0
  • Improved OnePlus Account login for synchronization of badges and user's data
Work-Life Balance (India Only)
  • Optimized message notification
  • Optimized the mode and app selection
  • Added location, calendar, auto-track feature
Message (India Only)
  • Fixed issue with message categorization
  • Fixed issue with transaction messages showing wrong entity values
  • Improved brand name and logo identification of sender

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:38
Hoe zit dat nou met die beta's. Bij mij staat ie op beta 33 :S

• AnonymousWP
  • Niet online
paragon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:
Dat is al sinds Q zo hoor, dat ze overnieuw zijn begonnen. Dat is niet pas wat sinds deze bèta is.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
paragon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:
Dan loop je dus achter.
Zojuist deze beta 5 geïnstalleerd, en bij mij toont die 34

• paragon
AnonymousWP schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:52:
[...]

Dat is al sinds Q zo hoor, dat ze overnieuw zijn begonnen. Dat is niet pas wat sinds deze bèta is.
Dus de android 10 beta 33 is heel erg oud? Krijg ook niks nieuwers in oxygen updater te zien.

@TripleQ daar was ik dus naar op zoek beta 4 = 33 en 5 = 34.

Zoals ik al aangaf ik snapte het niet. Nu dus wel.

[Voor 15% gewijzigd door paragon op 25-02-2020 19:15]

• TripleQ
  • Niet online
Heb deze beta 5 net trouwens gewoon ota ontvangen via oneplus zelf. Niet via oxygen updater

• AnonymousWP
  • Niet online
paragon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:12:
[...]

Dus de android 10 beta 33 is heel erg oud? Krijg ook niks nieuwers in oxygen updater te zien.

@TripleQ daar was ik dus naar op zoek beta 4 = 33 en 5 = 34.

Zoals ik al aangaf ik snapte het niet. Nu dus wel.
Wat was het build nummer van die 33? Want OnePlus volgt dat schema al een tijdje niet meer (sinds 10 dus).

• paragon

• TripleQ
  • Niet online
En hier die van beta 5

https://tweakers.net/ext/f/yc3oe2LwbnO0eseuJc0ezzx9/medium.jpg

• ninc
Lees ik goed dat hier de one handed modus al inzit? En dus voor de oneplus 6 eraan komt? :P

Edit: lees op de oneplus forum dat het gaat om het verbeteren van de one hand experience in het telefoon gedeelte. Dus niet om de full one handed mode :'(

[Voor 16% gewijzigd door ninc op 25-02-2020 22:57]

• AnonymousWP
  • Niet online
Bedankt hiervoor. OnePlus is lekker consistent zeg (not) |:(. Op de website, via System Updater én via Forums spreken ze gewoon over bèta 5.

• twowheeler
Suicyder schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:59:
[...]

Je kan ook paperclip en dan camera ingedrukt houden. Daarna op foto maken drukken, dan gebruikt hij gewoon de foto app

• SanderBos
twowheeler schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:46:
[...]

Je kan ook paperclip en dan camera ingedrukt houden. Daarna op foto maken drukken, dan gebruikt hij gewoon de foto app
Goede tip.

Allebei de GCam versies die ik geïnstalleerd heb staan willen trouwens niet gebruikt worden in die camera mode (gaan hangen bij foto maken), maar de OnePlus app wel (als het bij iemand anders ook mis gaat op dezelfde manier als bij mij, clearen bij standaard openen van de app info van de crashende camera app, dan kun je te gebruiken camera app instellen onder instellingen|apps en meldingen|standaard apps|camera).

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft 10.3.2 aangekondigd voor de 6: OxygenOS 10.3.2 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.2 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Fixed the screen flickering issue while swiping up to unlock
  • Improved system stability and fixed general bugs
  • Updated Android security patch to 2020.02

• AnonymousWP
  • Niet online
10.3.1 naar 10.3.2 staat in Oxygen Updater! Net toegevoegd.

• GVR
  • Nu online
Hm ik download 'm met de oxygen updater maar zie de file er daarna bij lokale upgrade niet bij staan

*edit* een reboot van de telefoon loste dit op

[Voor 20% gewijzigd door GVR op 28-02-2020 17:57]

• SanderBos
Ik moest het ook 2 keer updaten in Oxygen updater, met een reboot ertussen.

Hij had de eerste keer ook een verkeerde (vorige?) update file gedownload, ik dacht eerst dat dat een tijdelijk verkeerd ingestelde file was maar als GVR het ook had op een ander tijdstip zal het wel een ander (minor) issue zijn.

En nu genieten van 4 dagen helemaal bij zijn met security updates!
https://tweakers.net/ext/f/XpCP2NjEVtfjVfLc2EOgW4vU/full.png

(Duf dat ze dat Applying Theme notification bugje er niet uit hebben gehaald. Gelukkig kun je het in ieder geval reduceren ontdekte ik vandaag, via Instellingen|Apps en meldingen|Alle x apps bekijken|... menu|Systeem weergeven|Android System|Meldingen|Tap vooraan op de OpThemesetc. notifcatie|zet categorie op Andere)

• AnonymousWP
  • Niet online
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:46:
Hm ik download 'm met de oxygen updater maar zie de file er daarna bij lokale upgrade niet bij staan

*edit* een reboot van de telefoon loste dit op
SanderBos schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:59:
Ik moest het ook 2 keer updaten in Oxygen updater, met een reboot ertussen.

Hij had de eerste keer ook een verkeerde (vorige?) update file gedownload, ik dacht eerst dat dat een tijdelijk verkeerd ingestelde file was maar als GVR het ook had op een ander tijdstip zal het wel een ander (minor) issue zijn.

En nu genieten van 4 dagen helemaal bij zijn met security updates!
[Afbeelding]

(Duf dat ze dat Applying Theme notification bugje er niet uit hebben gehaald. Gelukkig kun je het in ieder geval reduceren ontdekte ik vandaag, via Instellingen|Apps en meldingen|Alle x apps bekijken|... menu|Systeem weergeven|Android System|Meldingen|Tap vooraan op de OpThemesetc. notifcatie|zet categorie op Andere)
Zal wel een bug zijn. Heb je de file wel verplaatst naar de root van je telefoon?

• GVR
  • Nu online
AnonymousWP schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:15:
[...]

[...]

Zal wel een bug zijn. Heb je de file wel verplaatst naar de root van je telefoon?
Dat is geen handmatige actie toch? Download automatisch naar de juiste locatie

• SanderBos
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:31:
[...]

@AnonymousWP, wat GVR zegt, Oxygen Updater zet de file al op de juiste plek, de poging na de reboot lukte zonder file management acties. En het is ook zeker zo dat er een download file van net voor de reboot stond, dus Oxygen Updater heeft voor en na de reboot 2 files met 2 verschillende filenames gedownload (maar ik de bestanden of hun namen niet bewaard)

• AnonymousWP
  • Niet online
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:31:
[...]

Nee klopt, is geen handmatige actie. in sommige gevallen gebeurt het echter dat hij hem downloadt naar .ota. Zelf niet kunnen reproduceren though. Vraag mij af waarom hij het soms niet doet bij het begin.

• GVR
  • Nu online
Het is ook geen probleem verder. Is nu de 1e keer dat ik het merkte. Zie soms trouwens ook oude update files er nog tussen staan. Blijkbaar worden deze niet standaard gewist na updaten.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:52
De laatste tijd springt mijn OP6 van toetsenblok af terwijl hij in mijn broekzak zit.
Voorheen nooit last van gehad.

Meer mensen hier last van?
Instellingen staan dat ik alleen met gezicht, code of vingerafdruk kan deblokkeren.

• User_TS
p.d.akkerman schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:46:
De laatste tijd springt mijn OP6 van toetsenblok af terwijl hij in mijn broekzak zit.
Voorheen nooit last van gehad.

Meer mensen hier last van?
Instellingen staan dat ik alleen met gezicht, code of vingerafdruk kan deblokkeren.
De OP6 heeft geen toetsen, je bedoeld schermvergrendeling :P
Moest denken aan de ouwe Nokia tijd met toetsenblokkering haha.

Raar zou niet moeten kunnen, misschien even opnieuw instellen en/of opnieuw opstarten ?

• twowheeler
Hebben jullie ook dat er bij Whatsapp soms de melding komt "controleren op nieuwe berichten"? Heeft dit te maken met de optimalisatie, of het wegvallen van connectie? Berichten komen wel gewoon op tijd binnen

• SanderBos
twowheeler schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:30:
Hebben jullie ook dat er bij Whatsapp soms de melding komt "controleren op nieuwe berichten"? Heeft dit te maken met de optimalisatie, of het wegvallen van connectie? Berichten komen wel gewoon op tijd binnen
Ik heb dit zelf niet, die melding nog nooit gezien.

Heb je toevallig de notificaties van bepaalde WhatsApp groepen gemute (ik neem aan dat dit in Nederlands dan 'stille meldingen' zijn)?:
https://forums.oneplus.co...n-ambient-display.888391/

Daar en op andere plekken staat in ieder geval dat je onder Instellingen|Apps en meldingen|WhatsApp meldingen de categorie 'Andere meldingen' kan uitzetten of minder prominent maken als je er last van hebt op je ambient display.

• GVR
  • Nu online
Heb ik ook wel eens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Southern Sun
Ja sinds 1 a 2 weken heb ik dit, zie het best vaak. Lijkt mij dat het met Whatsapp te maken heeft? Verbinding lijkt hier telkens prima.

[Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 07-03-2020 08:31]

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Heb ik sinds kort ook, maar ik denk dat het 'm bij mij zit in dat ik een 'nieuwe' OP6 heb en alles opnieuw heb moeten installeren. Daarvoor de melding nooit gehad.

• WCA
Zucht... Wat een buggy mess is deze telefoon zeg...

Nu weer de telefoon die besluit om nog maximaal maar een frame of 15-20 per seconde te renderen. Resultaat: de telefoon voelt traag als dikke stront door een koffiefilter.

Typen reageert traag, scrollen voelt als roeien door dikke stroop. Schokkerige animaties. Restart fixt het overigens, voor even. Komt vrij snel weer gewoon terug.

[Voor 10% gewijzigd door WCA op 10-03-2020 15:38]

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
WCA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:36:
Restart fixt het overigens, voor even. Komt vrij snel weer gewoon terug.
Klinkt als een brakke app
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True