Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09
Mede-auteur:
  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 23:24
Het feest is blijkbaar al begonnen:
Unofficial TWRP OnePlus 5T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07
Grote voordeel van oneplus toestellen. Je mag ze gewoon rooter zonder verlies van garantie. Daar doen de grote merken toch een stuk moeilijker over.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-02 21:56
Wauw, dit topic is snel uitgestorven lijkt het 😅

Dus weet er iemand al een manier om hem te rooten zonder problemen met SafetyNet en OTA updates? Ik zou eigenlijk gewoon graag de bootloader unlocken zodat als ik dan later wil rooten ik op zijn minst niet de hele telefoon moet wipen, maar daar doet SafetyNet blijkbaar ook moeilijk over.
Anonymoussaurus schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:16:
[...]

Ligt eraan waar je denkt root voor nodig te hebben.
Vooral Greenify en andere mechanismen om apps die mijn privacy, performance en batterij niet respecteren de kop in te drukken :D

[ Voor 30% gewijzigd door RobinJ1995 op 27-11-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@RobinJ1995 met een unlocked bootloader heb je geen problemen met OTA updates installeren. Dat komt pas als je TWRP / root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
rens-br schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:18:
@RobinJ1995 met een unlocked bootloader heb je geen problemen met OTA updates installeren. Dat komt pas als je TWRP / root hebt.
Ja, maar als ik de bootloader unlock kom ik niet meer door "SafetyNet" heen, dus geen Android Pay, Netflix, ...
Die kan ik dan weer terugkrijgen als ik all the way ga en root met Magisk, maar dan heb ik weer problemen met OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@RobinJ1995 dat klopt inderdaad. Er is volgens mij ook geen gulden middenweg in dit geval. Het is dus alles of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tja welkom in de wondere wereld van het rooten.
Echter zijn die updates vaak ook handmatig te installeren. Binnen no time staan ze met pre root oid op XDA.
Tja je moet een extra stap zetten, maar het is of het één of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
l3art schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:26:
Tja welkom in de wondere wereld van het rooten.
Echter zijn die updates vaak ook handmatig te installeren. Binnen no time staan ze met pre root oid op XDA.
Tja je moet een extra stap zetten, maar het is of het één of het ander.
Updates manueel moeten installeren daar lig ik niet zo van wakker. Heb altijd root gehad op elk toestel. Maar het probleem dat ik dan vaak heb is dat je alsnog vaak moet wipen voor je de nieuwe versie flasht, of anders treden er vaak vreemde problemen op/werkt het gewoonweg niet. Op mn One kreeg ik bijvoorbeeld ook altijd errors als ik een OTA probeerde te flashen met TWRP of CWM :/
Is dat tegenwoordig nog steeds het geval, of zou je nu wel gewoon OTAs moeten kunnen flashen als je geroot bent zonder te moeten wipen of een hoop andere problemen? Ik zou graag root hebben, zoals altijd, maar het is een nieuwe telefoon dus als het een hoop problemen oplevert begin ik wel te overwegen het misschien toch maar zonder root te proberen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Waarom niet gewoon eerst zonder proberen?
Heb zelf niet veel negatieve ervaringen met flashen van updates. En zo wel dan is een titanium backup ook weer zo terug gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
l3art schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:34:
Waarom niet gewoon eerst zonder proberen?
Heb zelf niet veel negatieve ervaringen met flashen van updates. En zo wel dan is een titanium backup ook weer zo terug gezet...
Omdat als ik het later dan toch wil ik het hele ding moet wipen om de bootloader te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Haha, nou sterkte met dit dilemma dan maar :P

edit:
Overigens vraag ik me af of die problemen die jij mee hebt gemaakt echt door de handmatige update komen. Wat ik me zo kon herinneren van de OP3 hadden ook mensen die geen root hadden en de OTA hadden geinstalleerd soms ook problemen met opeens een hoog idle verbruik ed.

[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 27-11-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ook onmisbaar is ïemand" een 5T server gaat bijhouden met de rom's en dan toevallig ook nog die van de 3/3T update met de Oreo update. _/-\o_ Alvast dank........

Ik zoek namelijk de laatste update voor de 5T als full rom, heb mijn toestel geroot en TWRP erop nu de update nog.
En voor mijn 3 die naar m'n zoon gaat de full rom met Oreo

Joop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joopdroid schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:30:
Ook onmisbaar is ïemand" een 5T server gaat bijhouden met de rom's en dan toevallig ook nog die van de 3/3T update met de Oreo update. _/-\o_ Alvast dank........

Ik zoek namelijk de laatste update voor de 5T als full rom, heb mijn toestel geroot en TWRP erop nu de update nog.
En voor mijn 3 die naar m'n zoon gaat de full rom met Oreo

Joop O-)
Tjaa, dat hadden Chris.nl en ik wel eerst, maar daar zijn we mee gestopt. Waarom? Omdat er talloze mirrors zijn en het teveel werk/moeite was. De voordelen wogen niet op tegen de nadelen (ook omdat Chris het hostte).

Dus helaas. Ik kan je wel van linkjes voorzien, wat ik sowieso doe bij elke aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
Het was te proberen, bedankt voor het bijhouden tot nu toe. Het was een betrouwbare plek voor downloaden.

Ik heb m'n 5T geroot en TWRP erop maar hij installeert de rom 4.7.2 full signed rom niet (via OnePlus forum)
Foutmelding is :E3004 this package is for d OnePlus 5T device ; this is a OnePlus 5
TWRP is Blu_spark 3.1.1-x_v8.55-op5_op5t.img

Heeft mijn toestel een identiteitscrisis?

Oplossing: nee geen identiteitcrisis.
Andere TWRP versie geinstaleerd: op5T_A5010_TWRP++3.1.1-0_171128 en toen ging het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door joopdroid op 29-11-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
RobinJ1995 schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:40:
[...]

Omdat als ik het later dan toch wil ik het hele ding moet wipen om de bootloader te unlocken.
Zojuist proefondervindelijk ondervonden, je kan zonder problemen updates installeren met root.
Je krijg dan wel een volledige update en raakt je root even kwijt, maar met de all in one tool die op XDA staat heb je binnen no time de custom recovery er weer op, als je dan zorgt dat in de downloadmap het root bestand staat kan je die er op flashen en daarna ben je weer klaar met de update er op, geen bestanden kwijt, geen instellingen kwijt, of wat dan ook.

Kortom geen reden meer om niet te rooten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 11:24
Vanuit TWRP gewoon de OTA.zip geflashed, recovery bleef intact, up and running in paar minuutjes :)
(voor de zekerheid wel ff magisk un-en weer install gedaan)

[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 07-12-2017 19:02 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Brad Pitt schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:01:
Vanuit TWRP gewoon de OTA.zip geflashed, recovery bleef intact, up and running in paar minuutjes :)
(voor de zekerheid wel ff magisk un-en weer install gedaan)
Die OTA zip had ik nog niet. Heb dus de update gedownload via de updater.
Maar als je de OTA.zip hebt en dat is niet de complete 1600+ update, dan zal het wel goed gaan ja.

Of ik had de recovery niet eens opnieuw hoeven te installeren en was alleen magisk voldoende geweest. Eigenlijk niet eens geprobeerd. Komt denk ik omdat ik iets van recovery zag staan in de installatie log die voorbij scrollt bij het installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 07-12-2017 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 15:37

Martinspire

Awesomeness

l3art schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:50:
[...]

Kortom geen reden meer om niet te rooten :)
Nouja behalve als je apps (moet) gebruiken die niet werken met root natuurlijk. Bedrijfs-apps hebben daar vaak problemen mee.

Verder vind ik dat er nog niet echt veel boeiends te doen is met ROMS en Root. Customization is nog vrij beperkt en het is nu nog vooral wachten op Android 8 voor de grootste updates. Eer dat daar dan weer wat voor beschikbaar is wat leuke dingen toevoegt, zijn we ook weer een maand of wat verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2017 00:27 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Martinspire schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 00:26:
[...]

Nouja behalve als je apps (moet) gebruiken die niet werken met root natuurlijk. Bedrijfs-apps hebben daar vaak problemen mee.

Verder vind ik dat er nog niet echt veel boeiends te doen is met ROMS en Root. Customization is nog vrij beperkt en het is nu nog vooral wachten op Android 8 voor de grootste updates. Eer dat daar dan weer wat voor beschikbaar is wat leuke dingen toevoegt, zijn we ook weer een maand of wat verder.
Geen reden om niet te rooten was ook meer bedoeld voor RobinJ.
Uiteraard zijn er genoeg redenen te bedenken om het niet te doen, maar dat was niet de 'struggle' van Robin.

Overigens is een adblocker, magisk met een aantal module, aanpassen van de hoeveelheid quick toggles, center clock, voor mij redenen om wel aan root te beginnen. Ben nog geen enkele app tegen gekomen die niet werkt met root. Maar ik heb dan ook nooit pokemo gespeeld, kijk geen netflix, rabobank app werkt zonder problemen, doe geen android betalingen en heb geen bedrijf app. Kortom rooten is vaak één van de eerste dingen die ik doe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

l3art schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:51:
[...]

Geen reden om niet te rooten was ook meer bedoeld voor RobinJ.
Uiteraard zijn er genoeg redenen te bedenken om het niet te doen, maar dat was niet de 'struggle' van Robin.

Overigens is een adblocker, magisk met een aantal module, aanpassen van de hoeveelheid quick toggles, center clock, voor mij redenen om wel aan root te beginnen. Ben nog geen enkele app tegen gekomen die niet werkt met root. Maar ik heb dan ook nooit pokemo gespeeld, kijk geen netflix, rabobank app werkt zonder problemen, doe geen android betalingen en heb geen bedrijf app. Kortom rooten is vaak één van de eerste dingen die ik doe.
Wat voor magisk modules heb je dan draaien en wat voor quick toggles heb je toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Martinspire schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:17:
Wat voor magisk modules heb je dan draaien en wat voor quick toggles heb je toegevoegd?
Je kan méér toggles toevoegen, dus niet de standaard 5 bovenaan het scherm maar een custom aantal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Martinspire schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:17:
[...]

Ik heb de infected youtube module draaien en Google lens implementatie.
En zoals Brad zegt het aantal quicktoggles op 1 rij kan je aanpassen met K-klock niet nieuwe toggles toevoegen oid. Verder nog aan het kijken of er nog handigheidjes zijn die over te nemen zijn van de op5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

l3art schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:04:
[...]

Ik heb de infected youtube module draaien en Google lens implementatie.
En zoals Brad zegt het aantal quicktoggles op 1 rij kan je aanpassen met K-klock niet nieuwe toggles toevoegen oid. Verder nog aan het kijken of er nog handigheidjes zijn die over te nemen zijn van de op5
Mja ik heb ook wel het 1 en ander gezien, maar moet zeggen dat ik niet echt wat mis daar. Sowieso wil ik die toggles ook kunnen gebruiken als ik loop of in de auto zit (niet tijdens het rijden, maar wel op een manier dat je niet je toestel in je hand hebt en dus niet zo makkelijk kunt mikken in de carkit). Dus vind 5 eigenlijk wel prima daar en swipen is ook weer niet zo wereldschokkend lastig.

Verder ben ik wel gewend geraakt aan reclame en heb ik sites of apps waar het kan vervangen door minder irritante items of ben ik gaan betalen voor abonnementen en whatnot (tweakers bv). Dan valt het namelijk vrij mee en weet je dat met reclame toch wat inkomsten voor de betreffende dienst worden gegenereerd. Ook had ik nog wel eens issues dat apps niet goed werkten als ze geen reclame konden weergeven. Dus vandaar dat ik het nu maar toesta (op pc whitelist ik ook best veel inmiddels en heb mn surfgedrag aangepast om gewoon bepaalde trash niet meer te bezoeken).

Voor Android 7 vond ik dat er sowieso niet heel veel items meer werkten en met 8 wordt dat nog erger lijkt me. Er is nu niet eens root voor te krijgen (of werkt niet bij een aantal apps). En momenteel kijk ik meer uit naar de Emoji van 8 dan welke root-app dan ook.

Ik blijf het wel in de gaten houden overigens. Net als dit topic. Hoef niet alles te hebben, maar vind het wel leuk om te zien wat er zoal wordt gemaakt. Ik mis nu alleen nog wat must-have root functionaliteiten en verwacht die komende tijd ook niet. En omdat het toch een nieuw toestel is, geef ik me nog wel wat tijd om gewoon aan bepaalde dingen te wennen. Er zaten ook dingen in de S7 die ik hiervoor had, die dit toestel niet heeft, maar daar zitten weer een aantal andere dingen voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Heeft iemand op een geroote 5T Snapchat aan de gang gekregen?
Ik worstel al dagen om deze werkend te krijgen. (moet even om een komend project van iemand te kunnen volgen)
Hide my root, SU uitgeschakeld, genoeg gelezen op XDA. Enige mogelijkheid is nog om een crypto bestand te hernoemen in vendor/lib maar dat bestand kan ik niet vinden..
Geroot met 4.7.2 en TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
joopdroid schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:43:
Heeft iemand op een geroote 5T Snapchat aan de gang gekregen?
Ik worstel al dagen om deze werkend te krijgen. (moet even om een komend project van iemand te kunnen volgen)
Hide my root, SU uitgeschakeld, genoeg gelezen op XDA. Enige mogelijkheid is nog om een crypto bestand te hernoemen in vendor/lib maar dat bestand kan ik niet vinden..
Geroot met 4.7.2 en TWRP
Magisk root of SuperSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
SuperSu maar als ik deze uitschakel en met root checker constateer dat root weg is doet Snapchat het nog steeds niet.

[ Voor 25% gewijzigd door joopdroid op 09-12-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
joopdroid schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:28:
[...]
SuperSu maar als ik deze uitschakel en met root checker constateer dat root weg is doet Snapchat het nog steeds niet.
En Magisk gebruik je niet vanwege...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Brad Pitt schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:44:
[...]

En Magisk gebruik je niet vanwege...? :)
Ik heb aandelen... 😂
Kan het met Magisk wel dan? Nooit gebruikt als verstokte SuperSu gebruiker.
Welke versie is voor de 5T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gewoon de laatste, 1.4.x. Werkt prima. Snapchat gebruik ik zelf niet maar even geïnstalleerd en dat ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Vervolg van het Smart Lock bugje.
Het lijkt dus met root te maken te hebben l3art in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

Nu heb ik zojuist de TWRP recovery geinstalleerd, dus eens kijken of Smart Lock het nu nog doet.
Ook dan doet Smart Lock het nog steeds. Even een extra reboot om te kijken of het blijft werken. En ja het werkt nog steeds.

Hmm als je niet meteen root installeerd na het installeren van TWRP dan verlies je de custom recoery weer. Nu meteen maar na de recovery SuperSu installeren. Zat in dubio tussen SuperSu en Magisk. Magisk heeft mijn voorkeur, maar die had ik hiervoor en toen werkte Smart Lock niet meer.

En ja, met SuperSu lijkt Smart Lock ook nog te werken. Even een snelle reboot om te kijken of het blijft werken.
Yes, met SuperSu blijft het werken.

Nu nog maar even hetzelfde herhalen voor Magisk, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Hmmm nu lijkt ook met Magisk SmartLock het te blijven doen.... Even rebooten. En ja hoor, het werkt nog steeds.... Hmmm moet ik nu blij zijn dat het nog steeds werkt of niet omdat we nu nog niet weten wat de oorzaak is...

edit:
Toch iets met Magisk. Na het installeren van een module en een reboot was het weer over met Smart Lock. Kortom je lijkt Magisk te kunnen gebruiken maar zodra modules vanuit magisk zelf geinstalleerd worden lijkt het opeens klaar te zijn met Smart Lock.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 16-12-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 09:38

Falastine

Think about my signature...

Ik wilde altijd root enkel voor adaway maar nu ik een manier gevonden heb om die te draaien zonder root vind ik het wel goed. Adaway haalt alle advertenties weg uit android.

https://android.gadgethac...ra-battery-drain-0174614/

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Laatst online: 13-06 20:41

RA7

Ik gebruikte voorheen ook Adaway, maar krijg nu steeds problemen met het installeren van de host files.
Gebruik nu AdClear. Werkt ook prima.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
RA7 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:50:
Ik gebruikte voorheen ook Adaway, maar krijg nu steeds problemen met het installeren van de host files.
Wat voor een problemen liep je tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Iedere keer een error met het installeren van de hostfiles...
Maar ik gaat binnenkort toch over op een custum rom. en dan wel eentje met Adaway.
Hier binnenkort maar eens na kijken ;-D
https://github.com/AdAway/AdAway/issues/685

[ Voor 23% gewijzigd door RA7 op 11-01-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falastine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 04:07:
Ik wilde altijd root enkel voor adaway maar nu ik een manier gevonden heb om die te draaien zonder root vind ik het wel goed. Adaway haalt alle advertenties weg uit android.

https://android.gadgethac...ra-battery-drain-0174614/
RA7 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:50:
Ik blokkeer ook ads, en hoef niet eens te rooten. Ik gebruik DNS66, werkt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Ja daar had ik ook al eens van gehoord, btw net Adaway 3.2 geinstalleerd geen probleem.

https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753

Quote: " For systemless root support
-- Use a 3.2 or later AdAway version. Just go to preferences and select the systemless checkbox. Big thanks to @PerfectSlayer"

[ Voor 12% gewijzigd door RA7 op 11-01-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Jammer dat apps als titanium backup en rootexplorer nog wel root nodig hebben, anders had ik root ook helemaal kunnen uitschakelen. Maar misschien binnenkort toch eens proberen zonder root na de eerst volgende update.

TWRP blijft wel een must voor custom roms, backups, ed.

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 11-01-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat houdt jullie dan tegen om DNS66 te gaan gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-06 23:13
Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:32:
Wat houdt jullie dan tegen om DNS66 te gaan gebruiken dan?
Ik heb momenteel een Galaxy A3 (ter vervanging van mijn OP5T), en heb ook DNS66 geïnstalleerd. Maar deze werkt bij mij toch niet zo goed als Adaway of AdGuard. Advertenties op websites blokkeert hij wel, maar advertenties binnen applicaties niet, terwijl Adaway en adguard dit wel goed deden. Adguard heb ik er afgegooid want het verbruikte teveel batterij.

Heb het ook getest op een OP3 en daar hetzelfde probleem. Blokkeert DNS66 bij jou dan wel ads in apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gines schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:15:
Heb het ook getest op een OP3 en daar hetzelfde probleem. Blokkeert DNS66 bij jou dan wel ads in apps?
Ik heb ook een OnePlus 3, en bij mij worden advertenties wel geblokkeerd in apps. Bijvoorbeeld bij de nu.nl app. Wat zijn je settings?

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-01-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
@Anonymoussaurus Ik heb ads zowel in bv. MX player als T swipe gestures, en nog allerlei andere apps (2e foto is van mx player, het toont enkel een zwart schermoverlay zonder advertentie, bij t Swipe gestures krijg ik wel de advertentie te zien).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/scUmZoGy3i7wblI3QPcOA4NN/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hjDSAoTEloGb6zRY0ODAOQHj/thumb.png

Hieronder de instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6mS5CdTmWOcuZEuoWEuoIZJw/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nwQ2l6YueEKZ7gqi0HcxncIK/thumb.png

DNS66

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gines schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:58:
@Anonymoussaurus Ik heb ads zowel in bv. MX player als T swipe gestures, en nog allerlei andere apps (2e foto is van mx player, het toont enkel een zwart schermoverlay zonder advertentie, bij t Swipe gestures krijg ik wel de advertentie te zien).

[afbeelding]

[afbeelding]

Hieronder de instellingen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Probeer bij de tweede screenshot van je instellingen, alle hosts aan te zetten. Deze bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nwQ2l6YueEKZ7gqi0HcxncIK/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gines
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Probeer bij de tweede screenshot van je instellingen, alle hosts aan te zetten. Deze bedoel ik:
Nog steeds advertenties te zien. Ach ja, ik krijg mijn OP5T terug binnen enkele dagen en dan zal ik deze gewoon rooten. Ik gebruik toch greenify en titanium, dus dan zal ik adaway terug installeren. Jammer dat DNS66 niet goed werkt zoals adaway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Ik heb nu mijn OP5T ontvangen en onmiddellijk geroot met Magisk, maar ik geraak niet door SafetyNet terwijl dit bij mijn Xiaomi wel zo was.

En met welke app verwijderen jullie systeemapps? Ik gebruiker System Remover App, maar elke keer dat ik een app wil verwijderen, krijg ik een 'uninstall failed' melding, had dit vroeger nooit. Lijkt alsof mijn gsm niet goed geroot is, maar Adaway werkt wel perfect, dus vind het allemaal maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Je kan proberen de root nog een keer te draaien.
Voor nu zelf niet aan de slag gegaan met systeem apps verwijderen, als ik dat deed dan deed ik dat met Titanium backup.
Kan wel kijken of System Remover App hier wel goed werkt voor wat betreft het verwijderen --> Lijkt hier zonder problemen te verlopen.

Heb je root al gecontroleerd met van die controle apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Het werkt weer, echt vreemd. Magisk opnieuw geïnstalleerd via twrp en safetynet was failed. Ik heb dan magisk opnieuw geïnstalleerd via magisk app en safety net passeren is dan wel gelukt. Een app verwijderen via system app remover werkt nog altijd niet, maar ik wist niet dat met het TB ook mogelijk was om systeemapps te verwijderen. Met TB lukt het dus wel. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Graag gedaan. Met titanium backup is zoveel mogelijk. Denk dat ik alle functies ook niet gebruik. Twijfel je of een app weg kan dan eerst bevriezen voor je hem weg haalt. Backups maken, terug zetten, met of zonder data, etc. Aanrader voor iedereen die root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:11
Wat zijn in jullie ogen op dit moment de beste ROM's?

(En hoe denken jullie dat AOSPA zal zijn voor de 5T?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Geen idee, het staat nog best in de kinderschoenen voor de 5T met name vanwege de overgang naar Oreo. Denk er over om dit weekend de Omni rom te proberen. Heb nog gedacht aan de rc van Dirty Unicorns maar daar werkt teveel (bijvoorbeeld een donker thema) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:28
l3art schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Updaten is niet anders dan met een niet geroot toestel. Alleen wordt er een groter bestand gedownload (volledige rom). Update detecteert zelf of er root is of niet en bepaald welke bestand te downloaden. That's it.
Ah dan gaat het daar bij mij dus mis. Ik dacht dat het aan de root lag.

Ik kan de update starten en dan start de telefoon op in de recovery modus. Ik voer m'n wachtwoord in en vervolgens begint het flashen.
Na enkele seconden op 'updating partition details' te staan stopt het flashen en springt het scherm terug naar het recovery begin scherm. Dan kan ik naar het system rebooten en komt er een push melding dat updaten mislukt is.

Waarom gaat updaten mis bij mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tja goede vraag, bij mij werkt het over het algemeen gewoon. Misschien corrupte download van de update? Hoe groot is de update die gedownload wordt? Met root moet dat een bestand zijn van meer dan 1gb.
Welke recovery heb je draaien? Komt er geen error te staan?
Als je de update zelf download van XDA en dan installeert, gaat het dan wel goed?

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 24-01-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
l3art schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:59:
Tja goede vraag, bij mij werkt het over het algemeen gewoon. Misschien corrupte download van de update? Welke recovery heb je draaien? Komt er geen error te staan?
Als je de update zelf download van XDA en dan installeert, gaat het dan wel goed?
TWRP van Blu Spark. Er flitst iets door het beeld maar dat is niet te lezen.

Ik denk dat het niet aan de update ligt maar aan de recovery. Ook als ik normaal reboot naar recovery is het probleem identiek. Er wordt 'iets' gemount nadat ik wachtwoord heb ingevoerd en dan sta je plots in het beginscherm...

Ik kan altijd de losse file van XDA wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Of je installeert een andere recovery
De recovery die je via de all in one tool kan installeren werkte bij mij in ieder geval prima.
Als je inderdaad ook niet gewoon in de recovery kan komen lijkt het aannemelijk dat het probleem daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Luco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:11:
Wat zijn in jullie ogen op dit moment de beste ROM's?

(En hoe denken jullie dat AOSPA zal zijn voor de 5T?)
Ik draai zelf nog geen nieuwe ROM alleen root, en kernel (elementalX) bevalt me tot nu toe prima.
Verbaas me steeds hoe lang de batterij meegaat. Ik zat ook te kijken naar Omnirom of FreedomOS ,maar die heeft nog geen Oreo versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik draai nu de 2e beta van OxygenOS met de laatste blu_spark kernel. Heb de ElementX kernel ook gehad maar naar mijn idee is de accuduur een stuk beter met de blu_spark kernel. Toen ik nog op Oxygen 4.7.6 zat had ik daarmee dik 10uur SOT, niet dat dat het belangrijkste is maar het verbaasde me wel.

Zit al een tijdje naar de ontwikkelingen te loeren wat betreft LineageOS, maar weet niet of die al stable genoeg is voor mij. Eerdaags maar gewoon eens proberen, kan altijd nog terug switchen natuurlijk.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
l3art schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:21:
Of je installeert een andere recovery
De recovery die je via de all in one tool kan installeren werkte bij mij in ieder geval prima.
Als je inderdaad ook niet gewoon in de recovery kan komen lijkt het aannemelijk dat het probleem daar ligt.
Andere recovery geinstalleerd en update werkt gewoon.

Alleen kan ik nu niet meer rebooten naar twrp recovery. Start telkens op naar de stock recovery. Via adb kan ik twrp dan telkens wel installeren maar na een aantal keer rebooten pakt ie opeens stock recover weer.

Nu kan ik Magisk niet meer installeren en niet meer rooten :? .

Wat doe ik nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gebruik eens de all in one tool en dan na het flashen van twrp rebooten naar de recovery en daar meteen magisk of supersu flashen en daarna pas weer het hele systeem rebooten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjan
l3art schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:41:
Gebruik eens de all in one tool en dan na het flashen van twrp rebooten naar de recovery en daar meteen magisk of supersu flashen en daarna pas weer het hele systeem rebooten
Raar, dat werkt dus wel. Wel weer de Blu_spark twrp geinstalleerd want met de dumpling twrp kan ik de magisk.zip niet vinden.

Alles werkt weer naar behoren, thnx :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm ik twijfel of ik een custom rom er op zal zetten... Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan. Twijfel nog tussen Omni rom of Liquid Remix... Iemand heel toevallig ervaring met beide? Geloof dat liquid remix nu ook encrypted is, dat scheelt weer extra stappen, van Omni weet ik het niet.
Sowieso ga ik er met een custom rom op achteruit wat camera betreft.

edit:
Beide geprobeerd, maar was niet echt een succes. Waar ik meteen tegenaan liep was dat soms knoppen onderaan weg leken te vallen in bepaalde apps. Wellicht door wat navigatiebalk tweaks, maar goed, werkte dus niet ideaal, camera is niet heel best en traag, vingerafdrukscanner werkte niet altijd even vlot, enz. Dus weer terug naar 4.7.6.

Helaas zo een backup terug zetten gaat niet. Encryptie wordt dan niet meer herkend en het toestel wil de hele boel formatteren. Dat gaan we dus niet doen. Eerst eens proberen om de offciële ob2 er op te zetten en dan terug te gaan naar 4.7.6 zoals hier vermeld wordt. Werkt dat ook niet, dan heb ik mijn Titanium backups veiligesteld zodat ik alsnog redelijk snel de oude situatie terug heb.

edit2:
Helaas, de telefoon boot wel, maar het patroon wordt niet meer herkend. Dan toch maar de boel formatteren en opnieuw beginnen en de TB backup terug zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door 13art op 28-01-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Dat is zodanig weinig werk en niet vergelijken wat er allemaal komt kijken bij het rooten en alles daar omheen. Bovendien mis ik niet echt veel met rooten (ik weet wat de mogelijkheden zijn). Hoofddingetje is adblocken, en dat werkt prima zonder root :).
Je overschat de impact van het rooten. Niks werkt slechter, alles werkt beter.
Sowieso was dit binnen een kwartier gedaan (zeker op de OnePlus-telefoons). Je doet dit idealiter direct bij ontvangst van de telefoon, omdat je de bootloader moet unlocken waarbij je alle data kwijt bent. Daarna heb je, als je niks doet, er geen last van. Maar de dingen die je wel kunt leveren alleen maar profijt op.

Ik root echt élke telefoon die ik heb en zoek mijn telefoons daar ook op uit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:36:
Sowieso was dit binnen een kwartier gedaan (zeker op de OnePlus-telefoons). Je doet dit idealiter direct bij ontvangst van de telefoon, omdat je de bootloader moet unlocken waarbij je alle data kwijt bent. Daarna heb je, als je niks doet, er geen last van. Maar de dingen die je wel kunt leveren alleen maar profijt op.

Dat snap ik allemaal wel, ook al root ik niet.

Het gaat er meer om dat apps als Snapchat, Netflix (ook al heb ik dat niet) etc niet meer werken. Ja, dan kan je met een Magisk module je root onzichtbaar maken, maar op den duur moet je weer een tijdje wachten voor nieuwe root-patches of nieuwe Magisk modules als je een OxygenOS-update moet doen. Wat zou ik moeten missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 13:14
@Room42 Iets wat ik mij afvraag bij OnePlus, hoe zit het met OTA updates als je geroot bent. Ik had namelijk bij mijn Nexus 6P dat je dit iedere maand handmatig moest doen als Google een security update had. Bij Google werkte de OTA update niet als je geroot was namelijk.

Verder ben ik vergeten de bootloader te unlocken bij ontvangst van mijn 5T :'(. Maar voorlopig nog niet echt de noodzaak gehad om root te hebben. Misschien alleen voor de kernel te wijzigen en greenify ofzo.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Het gaat er meer om dat apps als Snapchat, Netflix (ook al heb ik dat niet) etc niet meer werken. Ja, dan kan je met een Magisk module je root onzichtbaar maken, maar op den duur moet je weer een tijdje wachten voor nieuwe root-patches of nieuwe Magisk modules als je een OxygenOS-update moet doen. Wat zou ik moeten missen?
offtopic:
Dit is een betere thread, ja :)

Basis is voor mij altijd AdAway, AFwall+, Titanium Backup (Pro) en Xposed framework (via Magisk) met de modules: BootManager, Fake My GPS, Youtube AdAway en Youtube Background Playback.

Daarnaast een Xposed Privacy module maar daar ben ik nu nog een beetje zoekende. Ik had eerst Protect My Privacy (PMP) maar daar werd ik gek van de informatieve notificaties. Nu test ik XPrivacyLua. Deze heeft juist weer geen notificaties, wat het soms wat meer werk maakt.

De laatste module die ik vandaag heb ontdekt is GravityBox [N]. Deze is fantastisch om van allerlei fine tuning te doen op Android. Voornaamste was het lang drukken op 'back' om de actieve app te killen :P

Van nietwerkende apps heb ik geen last, maar ik gebruik die apps die jij noemde ook niet. ING Banking werkt gewoon.
Leviathius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:42:
@Room42 Iets wat ik mij afvraag bij OnePlus, hoe zit het met OTA updates als je geroot bent. Ik had namelijk bij mijn Nexus 6P dat je dit iedere maand handmatig moest doen als Google een security update had. Bij Google werkte de OTA update niet als je geroot was namelijk.

Verder ben ik vergeten de bootloader te unlocken bij ontvangst van mijn 5T :'(. Maar voorlopig nog niet echt de noodzaak gehad om root te hebben. Misschien alleen voor de kernel te wijzigen en greenify ofzo.
Dat weet ik ook nog niet, maar zo komen ook altijd als zip beschikbaar, dus dan kun je ze handmatig installeren. Dat kan zelfs via de GUI in de settings -> System updates -> Tandwieltje -> Local upgrade.

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 29-01-2018 11:56 . Reden: Even alle linkjes toegevoegd :) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:45:
[...]

Dat weet ik ook nog niet, maar zo komen ook altijd als zip beschikbaar, dus dan kun je ze handmatig installeren. Dat kan zelfs via de GUI in de settings -> System updates -> Tandwieltje -> Local upgrade.
Ah kijk dat is inderdaad handiger. Dat updaten via fastboot werd ik ook een beetje beu. Dan vrees ik dat ik binnenkort toch maar de bootloader moet unlocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
Leviathius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:42:
Greenify werkt ook redelijk zonder root, gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
RobinJ1995 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Greenify werkt ook redelijk zonder root, gelukkig :)
Klopt, maar ik wil die apps écht kunnen killen enzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:31

Phydomir

Dennis

Nog niet de behoefte gehad om de 5T te rooten. Mis geen functionaliteit voor mijn gebruik. Daarnaast laat ik ook altijd wifi aan staan. Ben niet heel bang dat er wordt ingebroken op mijn telefoon.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Netflix werkt hier prima met Magisk, en dat zonder toegevoegde module. ;)
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:45:
[...]

offtopic:
Dit is een betere thread, ja :)

Basis is voor mij altijd AdAway, AFwall+, Titanium Backup (Pro) en Xposed framework (via Magisk) met de modules: BootManager, Fake My GPS, Youtube AdAway en Youtube Background Playback.
Die firewall app, gebruik je die nu voor veel programma's om de internet toegang te ontzeggen?
Wist je dat je voor youtube een xposed magisk module hebt die beide in één doet? Zoek maar eens op infected of injected youtube. Heb je hem zo gevonden. Wel even goed op XDA lezen hoe hem te installeren (je moet even een instellingen bestandje aanpassen en de originele youtube verwijderen en dan pas de magisk module installeren.

Erg handige module, alleen daar al voor zou ik magisk, en dus root willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:01:
Huh, da's raar. Je ziet overal altijd mensen klagen over dat Netflix niet meer werkt. Uch uch uch: nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:08:
Huh, da's raar. Je ziet overal altijd mensen klagen over dat Netflix niet meer werkt. Uch uch uch: nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms :P
Netflix werkt prima op gerootte toestellen. Hij is alleen niet meer te installeren vanuit de Play Store. Wanneer je Magisk gebruikt kan je hem geloof ik wel gewoon installeren uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:10:
Netflix werkt prima op gerootte toestellen. Hij is alleen niet meer te installeren vanuit de Play Store. Wanneer je Magisk gebruikt kan je hem geloof ik wel gewoon installeren uit de Play Store.
Maar in het artikel hebben ze het over installeren an sich. Niet over een losse APK toch? En dat zei ik ook; als je een bepaalde Magisk module hebt maakt het niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:12:
Maar in het artikel hebben ze het over installeren an sich. Niet over een losse APK toch?
Mijn ervaring met een aantal toestellen die geroot zijn is dat je APK gewoon van de website van Netflix af kan plukken en dat werkt prima. Geen modules, geen fixes. Gewoon downloaden en installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 29-01-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 10:03
Bleh, wil eigenlijk ook rooten en een custom rom maar helemaal geen zin in weer alles overzetten etc. Wil gewoon dat FreedomOS oid, wel weer een OxygenOS aangezien die camera nooit goed is op de Lineageroms.

Hoe is de camera op FreedomOS? En wat is de meest makkelijke manier voor backup van wat ik nu heb, of heeft dat geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:36:
[...]

mwa. geen nadelen enkel voordelen klopt niet hoor.
Zo zijn er tegenwoordig zat apps die je niet uit de playstore kunt krijgen wanneer je bootloader is unlocked (zelfs zonder root) O.a. Netflix

Ik heb tot de 5t al mijn toestellen unlocked en geroot omdat ik o.a. adaway en wat andere tweaks nodig had.
Op de 3T had ik al weinig extra tweaks nodig, en nu de 5t helemaal locked gelaten. Mis er niks aan en het scheelt wat extra gedoe met OTA's

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:34:
mwa. geen nadelen enkel voordelen klopt niet hoor.
Zo zijn er tegenwoordig zat apps die je niet uit de playstore kunt krijgen wanneer je bootloader is unlocked (zelfs zonder root) O.a. Netflix
Bij veel apps is dat inderdaad zo. Netflix daarin tegen kan nog wel geïnstalleerd worden uit de Play Store wanneer je een unlocked bootloader hebt, wanneer het toestel geroot is lukt dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Bij veel apps is dat inderdaad zo. Netflix daarin tegen kan nog wel geïnstalleerd worden uit de Play Store wanneer je een unlocked bootloader hebt, wanneer het toestel geroot is lukt dat niet meer.
Kreeg t niet voor elkaar met een unlocked bootloader en geen root.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:39:
Kreeg t niet voor elkaar met een unlocked bootloader en geen root.
Ik dacht dat het ook niet ging. Maar twee weken geleden heb ik Netflix gewoon uit de store kunnen installeren op de OPX van mijn vriendin. Die heeft een unlocked bootloader, maar geen root of custom rom o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 29-01-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Mijn ervaring met een aantal toestellen die geroot zijn is dat je APK gewoon van de website van Netflix af kan plukken en dat werkt prima. Geen modules, geen fixes. Gewoon downloaden en installeren.
Ik heb netflix (maand of twee maanden terug) gewoon uit de play store gehaald terwijl ik geroot was. Nooit bij stil gestaan dat ze dat (willen) blokkeren. Nu zet ik het terug vanuit een titanium backup (nog een goede reden voor root als je het mij vraagt) dus dan omzeil ik de playstore sowieso. Wellicht heeft magisk nu standaard aan staan dat ze root verbergen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJ1995
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Uit datzelfde artikel;
Vooralsnog werkt de applicatie wel op Android-apparaten met roottoegang of een custom rom, zolang deze al geïnstalleerd staat; in de Play Store wordt Netflix als 'niet compatibel' aangeduid. Uit een test van Android Police blijkt ook dat de nieuwe versie 5 van Netflix wel degelijk werkt op Android-apparaten met aangepaste software, zolang deze maar buiten de Play Store om wordt geïnstalleerd.
Werkt prima, enige wat zou kunnen is dat je niet op de hoogste kwaliteit kan streamen omdat de bootloader unlocked is. Maar volgens mij kon dat met de OnePlus 5T sowieso al niet door de Widevine level.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
l3art schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:01:
[...]

[...]

Die firewall app, gebruik je die nu voor veel programma's om de internet toegang te ontzeggen?
In principe krijgt geen enkele app internet, tenzij het echt meerwaarde heeft. :)
Wist je dat je voor youtube een xposed module hebt die beide in één doet? Zoek maar eens op infected of injected youtube. Heb je hem zo gevonden. Wel even goed op XDA lezen hoe hem te installeren (je moet even een instellingen bestandje aanpassen en de originele youtube verwijderen en dan pas de magisk module installeren.

Erg handige module, alleen daar al voor zou ik magisk, en dus root willen houden.
Klinkt als meer werk dan wat ik nu heb, maar ik ga hem eens checken.
Dat is geweldig! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:11:
[...]
In principe krijgt geen enkele app internet, tenzij het echt meerwaarde heeft. :)

[...]
Klinkt als meer werk dan wat ik nu heb, maar ik ga hem eens checken.

[...]

Dat is geweldig! :o
Oeps, ik bedoelde een magisk module.
Het is misschien even meer werk om het in te stellen maar het scheelt een extra app, plus hij ondersteund ook hdr videos op youtube (wel even de juiste codec override instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
l3art schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:17:
[...]
plus hij ondersteund ook hdr videos op youtube (wel even de juiste codec override instellen).
Misschien leuk om te streamen naar een compatible device want de 5T ondersteunt geen HDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Brad Pitt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:40:
[...]

Misschien leuk om te streamen naar een compatible device want de 5T ondersteunt geen HDR :)
Klopt en sich, maar met een codec override, waarmee de codec van de S8 wordt gebruik ipv die van de 5T opeens dus wel. Werkt dan ook alleen met YouTube en die betreffende youtube module/app

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 01-02-2018 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
l3art schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:15:
Klopt en sich, maar met een codec override, waarmee de codec van de S8 wordt gebruik ipv die van de 5T opeens dus wel. Werkt dan ook alleen met YouTube en die betreffende youtube module/app
Je brightness even op max zetten doet hetzelde. Er zit helemaal geen HDR op de 5T :)

Draai die module uiteraard ook, maar niet voor de HDR want die doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
Klopt het dat wanneer je een update installeert, je twrp opnieuw moet installeren? Heb weer heel de dag zitten klooien om twrp te installeren. Op mijn xiaomi moest ik twrp niet opnieuw installeren, maar hier wel na de oreo update.

Daarnaast vind ik Oreo echt een kutupdate. Twilight filtert de notificatiebar, notificatiemenu en lockscreen niet meer door een wijziging in Oreo.

Ook krijg ik random ghost vibraties op mijn gsm, wanneer ik dan mijn gsm check, zie ik geen notificatie. Heb dan via notification log gekeken wat dit was en blijkbaar bij elke synchronisatie van mails en optimalisatie van apps krijg ik een korte notificatie en bijhorende vibratie waarna dit direct weggaat, zeer irritant.

Ik had ook een app die een eigen meldingsgeluid had (ingesteld in de app zelf), dus niet de standaardmelding van Android. Sinds Oreo overschrijft android de aangepaste melding en krijg ik telkens de standaardmelding te horen... Kan dit nergens aanpassen, op de op3 net hetzelfde.

Kortom, ben echt niet tevreden van Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Klopt helemaal. Sowieso na het flashen van een volledige zip moet je weer twrp opnieuw flashen en opnieuw rooten. Maar dat is zo gedaan, zelf gebruik ik hiervoor de all in one tool.

Het kan zijn dat er door de update het een en ander door elkaar gegooid wordt en niet meer goed werkt. Apps verwijderen en opnieuw installeren kan helpen (zoals bijvoorbeeld twilight). In het uiterste geval is een schone installatie ook nog te overwegen.

Hier in ieder geval geen ghost vibraties of andere gekkigheden.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 01-02-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 12:33
@joopdroid
Ik heb hier een beetje zitten prutsen en kom er nu niet meer uit. Welke TWRP en Image heb jij gebruikt?

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
@lenwar en @joopdroid kijk even op xda, daar vind je de laatste versies van twrp. Een Oreo variant van twrp is er al sinds de eerste beta. Volgens mij is de meest gebruikte variant die van blu_spark. Versie twrp-3.2.1-x_blu_spark_v8.69-op5_op5t werkt zonder problemen zowel met Oreo als met Nougat.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 02-02-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 10:03
Ik snap er momenteel nog maar weinig van. Op XDA zie ik:

- [OFFICIAL] OxygenOS 5.0.2 Oreo OTA for OnePlus 5T
- [OFFICIAL] OxygenOS Open Beta 3 (Android O) for the OnePlus 5T

Is er dus al een officiele OTA voor de 5T met Oreo?

Daarnaast, als je officieel gaat updaten, gaat dan ook alles gewist worden op je telefoon? Lijkt me niet toch. Terwijl je dat wel moet doen als je mee gaat doen met de beta. Waarom is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 12:33
Ik heb vannacht uiteindelijk eieren voor m'n geld gekozen toch maar een Factory Reset gedaan...Iedereen in elk geval heel erg bedankt voor het meedenken!! :)

(Off Topic - Ik moet zeggen dat ik ZEER teleurgesteld ben over wat Google/Android backupped. Ik ben sinds kort over op Android vanuit iOS. Dit is iets dat iOS VELEN malen beter heeft geïmplementeerd. Daar had ik na een restore m'n telefoon weer volledig op z'n oude staat gehad. Nu moet ik al m'n apps weer opnieuw installeren, en al m'n settings handmatig terugzetten. (zelfs een deel van de systeem-instellingen waren niet opgeslagen)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:09:
Ik snap er momenteel nog maar weinig van. Op XDA zie ik:

- [OFFICIAL] OxygenOS 5.0.2 Oreo OTA for OnePlus 5T
- [OFFICIAL] OxygenOS Open Beta 3 (Android O) for the OnePlus 5T

Is er dus al een officiele OTA voor de 5T met Oreo?

Daarnaast, als je officieel gaat updaten, gaat dan ook alles gewist worden op je telefoon? Lijkt me niet toch. Terwijl je dat wel moet doen als je mee gaat doen met de beta. Waarom is dat dan?
Zie dat je je antwoorden al gevonden hebt in het ervaringen topic. (y)
lenwar schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:08:
Ik heb vannacht uiteindelijk eieren voor m'n geld gekozen toch maar een Factory Reset gedaan...Iedereen in elk geval heel erg bedankt voor het meedenken!! :)

(Off Topic - Ik moet zeggen dat ik ZEER teleurgesteld ben over wat Google/Android backupped. Ik ben sinds kort over op Android vanuit iOS. Dit is iets dat iOS VELEN malen beter heeft geïmplementeerd. Daar had ik na een restore m'n telefoon weer volledig op z'n oude staat gehad. Nu moet ik al m'n apps weer opnieuw installeren, en al m'n settings handmatig terugzetten. (zelfs een deel van de systeem-instellingen waren niet opgeslagen)
Waar liep je precies tegenaan? Als het probleem was van de beta of een andere custom rom naar 4.6.7 te gaan, ja dat is problematisch, wist ik eerst zelf ook niet, maar dat heeft te maken met verschillen in de encryptie waardoor het voor de meeste (blijkbaar lukt het een enkeling wel) niet lukt om terug te gaan zonder dat de boel volledig gewist wordt. Daar staat de recovery los van.

Voor wat betreft de backup functie van Android, nee je hoeft niet je apps zelf terug te zetten, deze gaat Android vanzelf downloaden en installeren wanneer je je toestel opnieuw geïnstalleerd hebt. Althans, dat is hoe het zou moeten werken en hoe het meestal ook werkt. Geen idee waarom dat bij jou dan niet het geval is geweest. Wat betreft systeeminstellingen weet ik niet goed wat wel en wat niet wordt terug gezet. Maar een gedeelte wordt zeker terug gezet, althans, zou terug gezet moeten worden. Maar het lijkt er op dat er bij jou iets niet goed is gegaan, of je bent te ongeduldig geweest. Het restoren duurt namelijk even aangezien alles vanuit de play store gedownload en geïnstalleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb nu wat issues om na de 5.0.3-update TWRP weer geïnstalleerd te krijgen.

Ik gebruik de 'Tool All in One' (xda-link). Het flashen lijkt succesvol en hij start na het flashen ook TWRP, maar na een reboot naar recovery wordt weer de stock-recovery gestart. Hij wordt dus niet definitief geflashed. What the ... doe ik hier fout :o

Log van het flashen vanuit de all in one-tool:
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (27936 KB)...
OKAY [  0.594s]
writing 'recovery'...
OKAY [  0.136s]
finished. total time: 0.732s
downloading 'boot.img'...
OKAY [  0.594s]
booting...
OKAY [  0.013s]
finished. total time: 0.611s
Press any key to continue . . .

Hoe krijg ik TWRP er definitief op?

edit:
Ik heb inmiddels gelezen dat ik hem moet rooten om te voorkomen dat de bootloader weer overschreven wordt. Daar loop ik tegen het volgende probleem dat de telefoon eindeloos blijft booten zodra ik Magisk 15.3 installeer (vanuit TWRP).
Wat is jullie ervaring hiermee zover?

edit:
Beetje anti-climax maar ik heb een factory-reset moeten doen. Hierna nog wel wat moeten overleggen en bemiddelen met Magix en Xposed maar uiteindelijk is het gelukt en draaien alle modules weer!
Gelukkig had ik een Titanium Backup dus ik ben geen instellingen en data kwijt. (y)

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 04-02-2018 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
l3art schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:45:
@lenwar en @joopdroid kijk even op xda, daar vind je de laatste versies van twrp. Een Oreo variant van twrp is er al sinds de eerste beta. Volgens mij is de meest gebruikte variant die van blu_spark. Versie twrp-3.2.1-x_blu_spark_v8.69-op5_op5t werkt zonder problemen zowel met Oreo als met Nougat.
Vandaag met rust de update geinstaleerd, makkie. 10 min werk met de juiste voorbereiding.
De TWRP die ik draaide (modyfid by IBE) werkt dus niet met Oreo.
Nieuwe recovery geflashd en ook overgestapt van SU naar Magisk. Nu op 5.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Room42 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:33:
Ik heb nu wat issues om na de 5.0.3-update TWRP weer geïnstalleerd te krijgen.

Ik gebruik de 'Tool All in One' (xda-link). Het flashen lijkt succesvol en hij start na het flashen ook TWRP, maar na een reboot naar recovery wordt weer de stock-recovery gestart. Hij wordt dus niet definitief geflashed. What the ... doe ik hier fout :o

Log van het flashen vanuit de all in one-tool:
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (27936 KB)...
OKAY [  0.594s]
writing 'recovery'...
OKAY [  0.136s]
finished. total time: 0.732s
downloading 'boot.img'...
OKAY [  0.594s]
booting...
OKAY [  0.013s]
finished. total time: 0.611s
Press any key to continue . . .

Hoe krijg ik TWRP er definitief op?

edit:
Ik heb inmiddels gelezen dat ik hem moet rooten om te voorkomen dat de bootloader weer overschreven wordt. Daar loop ik tegen het volgende probleem dat de telefoon eindeloos blijft booten zodra ik Magisk 15.3 installeer (vanuit TWRP).
Wat is jullie ervaring hiermee zover?

edit:
Beetje anti-climax maar ik heb een factory-reset moeten doen. Hierna nog wel wat moeten overleggen en bemiddelen met Magix en Xposed maar uiteindelijk is het gelukt en draaien alle modules weer!
Gelukkig had ik een Titanium Backup dus ik ben geen instellingen en data kwijt. (y)
Flash je wel de juiste twrp versie? Die standaard in de all in one tool zit is volgens mij een oudere die niet Oreo compatible is. Zelf even de nieuwste versie downloaden en handmatig selecteren in de all in one tool en dan flashen en meteen rebooten in de recovery en dan magisk 15.3 flashen. Meer is het niet en dan moet het zonder problemen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
l3art schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:05:
[...]

Flash je wel de juiste twrp versie? Die standaard in de all in one tool zit is volgens mij een oudere die niet Oreo compatible is. Zelf even de nieuwste versie downloaden en handmatig selecteren in de all in one tool en dan flashen en meteen rebooten in de recovery en dan magisk 15.3 flashen. Meer is het niet en dan moet het zonder problemen werken.
Ik heb inderdaad de versie 3.2.1 blu_spak uit de tool gebruikt. Ik zie dat er wel wat nieuwere nightlies/beta's beschikbaar zijn. Linkje voor als mensen die ook zoeken:
Downloads: https://forum.xda-develop...oject/?id=21949#downloads
XDA thread: https://forum.xda-develop...velopment/kernel-t3706295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dit is de laatste die goed werkt met Oreo

Pagina: 1 2 Laatste