"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ah ok, ik heb nog een oudere versie draaien met 3.1.1.Room42 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:56:
[...]
Ja, dat is 3.2.1, die ook in de 'Tool all in one 1.0.6.1' zit. Nu is trouwens 1.0.6.2 uit en die heeft zo te zien aardig wat nieuwe features (of anders gepresenteerd)
Meteen maar even updaten

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Alleen na installatie geen WiFi... dat is met TWRP 3.2.1-0 (CodeWorkx), Lineage-15.1-20180305-nightly-dumpling-signed, open_gapps-arm64-8.1-nano-20180308 (ook MindTheGapps-8.1.0-arm64-20180303_024410 geprobeerd), SR5-SuperSU-v2.82-SR5-20171001224502 en ElementalX-OP5-3.00-los.rens-br schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:14:
Goed nieuws voor de custom rom gebruikers onder ons. Sinds vorige week is er voor de OnePlus 5T ook een officiële LineageOS versie. Dat niet alleen, maar deze versie is ook meteen gebaseerd op Android 8.1.
(full wipe gedaan vooraf installatie)
-- Edit: terug naar OxygenOS dan maar... dat draaide ik voorheen al rooted met ElementalX kernel. Alleen jammer dat ik dan nog op Android 8.0 zit terwijl ik graag Android 8.1 wil via LineageOS 15.1...
[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 09-03-2018 00:32 ]
Updates komen er bij de officiële versie van LineageOS sowieso elke week. Dan wordt er namelijk een nieuwe nightly gemaakt met alle wijzingen. Dat zal met LOS15.1 niet anders zijn. Wat vermoedelijk wel makkelijker wordt is een nieuwere versie maken in de vorm van Android8.2 (als die komt) of Android 9.Galukon schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:25:
Iemand die lineage os 8.1 gebruikt? Zit er over na te denken om weer customs roms te gebruiken.
Jammer dat wifi niet schijnt te werken dus. Wellicht zou je eens kunnen proberen om een full wipe te doen en dan alleen LOS15.1 te installeren. Mocht wifi dan wel werken, kan je zo verder gaan met flashen van de overige dingen. Zeker een andere kernel kan er voor zorgen dat dit soort basale dingen niet meer werken.Wildfire schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:50:
Alleen na installatie geen WiFi... dat is met TWRP 3.2.1-0 (CodeWorkx), Lineage-15.1-20180305-nightly-dumpling-signed, open_gapps-arm64-8.1-nano-20180308 (ook MindTheGapps-8.1.0-arm64-20180303_024410 geprobeerd), SR5-SuperSU-v2.82-SR5-20171001224502 en ElementalX-OP5-3.00-los.
Overigens zit er tussen Android 8.0 en 8.1 niet heel erg veel verschil, je zal er dus weinig van merken. Tussen LOS en OOS zal wel wat verschil zitten, met name in het geval van opties.-- Edit: terug naar OxygenOS dan maar... dat draaide ik voorheen al rooted met ElementalX kernel. Alleen jammer dat ik dan nog op Android 8.0 zit terwijl ik graag Android 8.1 wil via LineageOS 15.1...
[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 09-03-2018 11:52 ]
Klopt. Juist omdat Treble het makkelijker maakt om goeie updates te realiseren was ik wel geïnteresseerd in de ervaringen. Ook vooral omdat ze niet de hardware drivers enz. hoeven te implementeren in de android laag en dat nu dus los zit.rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:50:
[...]
Updates komen er bij de officiële versie van LineageOS sowieso elke week. Dan wordt er namelijk een nieuwe nightly gemaakt met alle wijzingen. Dat zal met LOS15.1 niet anders zijn. Wat vermoedelijk wel makkelijker wordt is een nieuwere versie maken in de vorm van Android8.2 (als die komt) of Android 9.
LineageOS15.1 is pas twee weken geleden gereleased, dus ervaringen met updaten naar een nieuwe versie zullen er natuurlijk nog niet zijn en het zal ook nog wel even duren, aangezien er geen nieuwe Android versie is dan 8.1 of begrijp ik je nu verkeerd?Galukon schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:01:
Klopt. Juist omdat Treble het makkelijker maakt om goeie updates te realiseren was ik wel geïnteresseerd in de ervaringen.
Nee ik bedoelde hoe de ervaringen met de huidige 15.1 versies zijn.rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:02:
[...]
LineageOS15.1 is pas twee weken geleden gereleased, dus ervaringen met updaten naar een nieuwe versie zullen er natuurlijk nog niet zijn en het zal ook nog wel even duren, aangezien er geen nieuwe Android versie is dan 8.1 of begrijp ik je nu verkeerd?
Dat heb ik al 2 miljoen keer gedaan met allerlei smartphones maar als ik nu gewoon adb devices / fastboot devices typ krijg ik -bash: fastboot: command not found
Waarom krijg ik dat, ik heb het nog nooit gehad. Telefoon is gewoon in bootloader.
/Quote: man man man man man, het is maandagochtend hoor. Gefixt..
[ Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 12-03-2018 11:18 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Lijkt mij een mooie toevoeging, dus meteen even toegevoegd.Room42 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:50:
@rens-br @Anonymoussaurus Ik zie dat de 'Tool All in One' (xda-link) (nog) niet in de OP staat. Deze is wel verrekte handig voor het rooten van de OP5T!
Ik ga aanstaande maandag mijn telefoon opsturen voor de Widevine update.
Echter wil ik een volledige backup maken aangezien hij leeg zou moeten.
Nu is het zo dat ik bij deze telefoon niets heb unlocked, dus geen bootloader en geen root.
Op dit moment staat adb backup -all te draaien, maar de vraag is eigenlijk of mijn telefoon dan ook de data in de root mee geeft of dat dat simpelweg überhaupt niet kan.
Heb al gezocht, maar kon eigenlijk alleen maar vinden dat het unlocken van de bootloader zou moeten middels een factory reset, en dat is nu juist wat ik probeer te voorkomen.
Ondertussen is er zowel een nieuwe officiële TWRP recovery uit (3.2.1-2) als een nieuwe LineageOS ( lineage-15.1-20180312-nightly-dumpling-signed), een nieuwe ElementalX kernel (ElementalX-OP5-4.00-los) en een nieuwe versie van OpenGApps (open_gapps-arm64-8.1-nano-20180315).Wildfire schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:50:
[...]
Alleen na installatie geen WiFi... dat is met TWRP 3.2.1-0 (CodeWorkx), Lineage-15.1-20180305-nightly-dumpling-signed, open_gapps-arm64-8.1-nano-20180308 (ook MindTheGapps-8.1.0-arm64-20180303_024410 geprobeerd), SR5-SuperSU-v2.82-SR5-20171001224502 en ElementalX-OP5-3.00-los.
(full wipe gedaan vooraf installatie)
-- Edit: terug naar OxygenOS dan maar... dat draaide ik voorheen al rooted met ElementalX kernel. Alleen jammer dat ik dan nog op Android 8.0 zit terwijl ik graag Android 8.1 wil via LineageOS 15.1...
Waarschijnlijk is het de nieuwe ElementalX kernel geweest, maar in ieder geval kan ik nu concluderen dat de WiFi nu wel werkt. Dus vanaf nu is het exit OxygenOS en enter LineageOS! Yay!

Verwijderd
Met de Tool All in One moet het echt wel lukken. Check desnoods even de nodige Youtube tutorials m.b.t. die toolVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:39:
Kan iemand mijn oneplus 5t rooten voor mij en die mischien in de buurt van Heerenveen woont want mij lukt het echt niet om de oneplus 5t te rooten...
[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 19-03-2018 14:36 ]
Had me een hoop kopzorgen gescheeld bij nu opsturen.
Niet de goede TWRP versie om deze update te installeren. Andere versie zoeken.Arunia schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:09:
Net via TWRP de update handmatig proberen te installeren, maar de telefoon geeft de melding dat het een Oneplus 5 is ipv een 5T. >_> Mag hopen van niet haha.
Iig geen Oneplus 5 foutmelding meer.
Echter, installeren van de OTA lukt niet, error 7 waar ik even in moet gaan duiken wat dat in houdt. Iets zegt me dat tijdens het opsturen en het installeren van Widevine L1 ze ook de niet beta op mijn telefoon hebben gezet, maar geen idee of dit echt zo is. Maar eens kijken welke versie ik nu precies op mijn telefoon heb staan en of ik naar beta kan gaan zonder leeg maken van mijn telefoon.
Denk dat ik het al zie. Versie 5.0.4 ofwel, ze hebben me naar de normale branch terug gezet.
Dan moet ik niet de OTA hebben, maar de volledige versie. Maar kijken of mijn data behouden blijft.
En dat blijft die.
[ Voor 75% gewijzigd door Arunia op 28-03-2018 14:54 ]
Bij TWRP toch altijd de full rom en niet de OTA?Iig geen Oneplus 5 foutmelding meer.
Echter, installeren van de OTA lukt niet, error 7 waar ik even in moet gaan duiken wat dat in houdt.
Denk dat ik het al zie. Versie 5.0.4 ofwel, ze hebben me naar de normale branch terug gezet.
Dan moet ik niet de OTA hebben, maar de volledige versie. Maar kijken of mijn data behouden blijft.
En dat blijft die.
Is lang geleden dat ik me met rooten e.d. bezig heb gehouden.
Even de all-in-one tool gebruiken. Dan is het binnen een minuut geregeld.Arunia schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:12:
@joopdroid Dat was het inderdaad. Nu echter moet ik weer opnieuw twrp installeren en rooten.
Is lang geleden dat ik me met rooten e.d. bezig heb gehouden.
Ik heb het al geprobeerd met Ozone & K-Klock maar beide werken niet, ondanks dat ze geen foutmelding geven.
Edit:
Met Gravitybox for O of Flat style bar indicators lukt het. Beide xposed modules.
[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 18-05-2018 07:27 ]
Na het upgraden startte Android normaal maar na het opnieuw flashen van Magisk-v16.0.zip bleef ik hangen op de bootanimatie. Hier kwam ik deze keer niet uit.
Maar ik heb een fix gevonden! Er blijkt een bug te zijn waar een workaround voor is: https://forum.xda-develop...ersion-including-t3577875. Je moet de fix installeren via TWRP. De key van deze fix is daarna het niet wissen van de cache, omdat de fix daar juist in staat.
Nu zit ik op OOS 5.1.3 met root (dankzij Magisk v16).
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 25-06-2018 00:59 ]
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 25-06-2018 15:18 ]
Verwijderd
Als je het niet eens bent met de moderatie dan mag dat aangegeven worden in het daarvoor bestemde topic: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons Dit gedeelte van het forum is daar niet voor bedoeld.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:02:
Nogmaals crossposten is niet toegestaan. Daarbij zijn clone accounts ook niet toegestaan.
[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 26-06-2018 10:50 ]
Een workaround zou kunnen zijn de één na laatste update installeren zonder meteen te rooten en daarna de pie update. Ik ben alleen bang dat rooten daarna ook niet meer zal gaan.
Edit:
Dit maar eens proberen
[quote] Download the full stock file with compatibility.zip removed (search few posts back)
-Boot to recovery
-Flash Magisk Uninstaller
-Flash Stock Rom file (without compatibility.zip)
-Flash Magisk
-Wipe Dalvik and cache
-Reboot.[/]
Bron
Zip bestand
De zip blijkt de beta te zijn, niet de stable release.
Uiteindelijk via deze methode gedaan:
Check!TLDR instructions to flash w/o removing compatibility zip
- reboot to recovery, flash the zip file with OOS recovery (link at bottom)
- reboot into Android
- transfer/copy 9.0.0 stable build into the root of internal memory
* flashing method #1:
- go to Settings -> System -> System updates -> press the dented wheel in the top right corner -> local update -> select the zip with the oos 9.0 build
* flashing method #2:
- reboot into oos recovery, select install from internal memory, flash build.
after first boot, you can go to fastboot mode and flash TWRP again. that's it.
i advise a factory reset, but dirty flashing over 5.1.7 is ok also.
OOS pie recovery: https://drive.google.com/file/d/1gHp...ew?usp=sharing
i've tested personally both methods.
regards.

All in one tool voor installeren twrp
Android Pie recovery
[ Voor 111% gewijzigd door 13art op 26-12-2018 11:45 ]
edit: zelf heb ik deze recovery in gebruik in combinatie met LineageOS 16.0 (Android Pie dus) met de pico versie van Opengapps en Magisk 18.0 voor root en dit werkt als een trein!
[ Voor 41% gewijzigd door the_cyberspace op 31-12-2018 10:15 ]
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Bijvoorbeeld de scrollable screenshot. Andere zaken als het niet meer booten na de installatie van een andere rom (iets met verification helpt niet mee).
Maar ja het kriebelt toch wel weer ondanks dat er een grote kans is dat er tzt een oneplus 7 komt.
Maar wat zijn jullie ervaringen met custom roms? Xda staat er vol mee. Welke is in jullie persoonlijke ervaring het meest stabiel en op z'n minst net zo zuinig als de stock OP rom?
Ik ben iemand die al jaren verschillende roms flash, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Om wat schoten voor de boeg te doen:
- pixel experience, is dat wat? Stabiel? Battery friendly?
- Of toch beter Bliss, omnirom of RR?
Nu ziek thuis dus heb wat tijd om te klooien.
Als ik zo even kijk naar de community op de OnePlus Discord, dan krijg je het volgende:l3art schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:45:
Ik, draai nu alweer tijden de stock om verschillende reden
Bijvoorbeeld de scrollable screenshot. Andere zaken als het niet meer booten na de installatie van een andere rom (iets met verification helpt niet mee).
Maar ja het kriebelt toch wel weer ondanks dat er een grote kans is dat er tzt een oneplus 7 komt.
Maar wat zijn jullie ervaringen met custom roms? Xda staat er vol mee. Welke is in jullie persoonlijke ervaring het meest stabiel en op z'n minst net zo zuinig als de stock OP rom?
Ik ben iemand die al jaren verschillende roms flash, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Om wat schoten voor de boeg te doen:
- pixel experience, is dat wat? Stabiel? Battery friendly?
- Of toch beter Bliss, omnirom of RR?
Nu ziek thuis dus heb wat tijd om te klooien.

PE = Pixel Experience. Persoonlijk zou ik ook LOS er op knallen. Dichtst tegen OxygenOS aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-04-2019 10:52 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Op Tweakers is het de bedoeling om zelf eerst wat eigen onderzoek te doen, voordat je een vraag stelt. Zie ook: Het algemeen beleid #topicplaatsen. Ga dus eerst even zelf het e.e.a. proberen, bekijken en testen.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:13:
Wat zijn leuke + batteryfriendly root mods, o.a magisk, zips etc.?
Ik hoor goede verhalen over CrDroid binnen de community van de OnePlus Discord.Homeland schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:02:
Ik zie op XDA nu een aantal Android 10 Roma staan, iemand goede ervaringen?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dacht TWRP opnieuw te installeren en kwam in een bootloop waarbij de telefoon constant naar recovery ging.
Uiteindelijk gelukt met All-in-one-tool. Echter, wil ik toch Android 10 zien te installeren, want TWRP blu-spark op dit moment kan nog steeds niet decrypten.
Zucht haha. Heb een backup van mijn telefoon overigens qua belangrijke data, dus dat is verder niet zo boeiend.
Maar eens kijken hoe ik 10 kan installeren. ADB is ook prima, maar moet dat nog verder uitzoeken.
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij werkt OOS + encryptie niet samen met TWRP. Ik draai al een tijd PixelExperience (10) + TWRP met encryptie en dat werkt prima. Je moet wel een heel specifieke versie van TWRP hebben, anders werkt het sowieso niet.Arunia schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:05:
Dacht mijn telefoon te resetten om Android 10 beta te installeren, maar blijkbaar heb ik op dit moment het TWRP probleem dat decrypten niet werkt met een wachtwoord. Ofwel, hij accepteert geen wachtwoord.
Dacht TWRP opnieuw te installeren en kwam in een bootloop waarbij de telefoon constant naar recovery ging.
Uiteindelijk gelukt met All-in-one-tool. Echter, wil ik toch Android 10 zien te installeren, want TWRP blu-spark op dit moment kan nog steeds niet decrypten.
Zucht haha. Heb een backup van mijn telefoon overigens qua belangrijke data, dus dat is verder niet zo boeiend.
Maar eens kijken hoe ik 10 kan installeren. ADB is ook prima, maar moet dat nog verder uitzoeken.
Kan je niet gewoon terug naar stock gaan, de beta installeren, en dan opnieuw TWRP flashen?
Kreeg stock recovery niet geïnstalleerd, maar ga er straks rustig voor zitten.
Denk dat ik het ook wel op die manier ga doen.
Gisteren de avond aan het klooien geweest om weer terug naar stock te gaan. Uiteindelijk wel gelukt, maar nu lijkt het beeld flets. Zelfs op levendig instelling.
Vraag me af of het wel goed gegaan is. Kon ook geen rom vinden met alles erin. Dus los firmware en los recovery gevonden en geïnstalleerd. Uiteindelijk wel gelukt. Maar twijfel of het goed gaat.