• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:35
Phydomir schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:40:
[...]

Net getest, blijft bij mij netjes in portret modus staan na het locken van het scherm.

[...]

Ik heb niets bijzonders ingesteld. Dit staat er onder Wifi Configureren:

Slimme Wi-Fi wisselaar -> Uit
Scannen Altijd beschikbaar -> Aan
Netwerkmeldingen -> Uit
Wifi behouden in slaapstand -> Altijd
Mijn Wifi instellingen:

Ik heb niets bijzonders ingesteld. Dit staat er onder Wifi Configureren:

Slimme Wi-Fi wisselaar -> Uit
Scannen Altijd beschikbaar -> Aan
Netwerkmeldingen -> Aan
Wifi behouden in slaapstand -> Altijd
Nu zit ik ineens te denken... Ik heb dit probleem ook op m'n OnePlus 3, maar alleen op kantoor en thuis niet. Wellicht dat het met WPA-2 Enterprise te maken heeft, of gecombineerde banden (2.4GHz en 5GHz 'in 1' zoals ik op kantoor heb, maar thuis niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-12-2017 09:45 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

Phydomir

Dennis

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:42:
[...]

Die zijn dan voor degene die problemen hebben. Wellicht dat je ook hier nog even kan kijken, want daar staat ook een Wi-Fi-gerelateerd dingetje: "Locatie" > 3 bolletjes > "Scannen".
Die staan zowel voor WiFi als BT aan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:42:
[...]

Die zijn dan voor degene die problemen hebben. Wellicht dat je ook hier nog even kan kijken, want daar staat ook een Wi-Fi-gerelateerd dingetje: "Locatie" > 3 bolletjes > "Scannen".
Ik had scannen uit staan, zojuist aan gezet. Vanavond maar eens testen of dat verschil maakt (ik kan me niet voorstellen, maar je weet maar nooit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:37:
Dat is zeker mogelijk dat een app dit aan heeft staan. Ik heb er in ieder geval nooit van gehoord (van het probleem). Wat staat er in de balk boven? Een telefoontje?
Een simpele reboot loste het probleem op... Fijn dat het geen bug is :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
OxygenOS 4.7.5 wordt uitgerold en bevat hotfix(es).

Link naar aankondiging: Is nog niet officieel aangekondigd, maar hier een thread: [UNOFFICIAL] OOS 4.7.5

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/1513261188189-jpg.646274/

Wellicht dat dit de problemen oplost met Wi-Fi. Face Unlock issue schijnt ook opgelost te zijn:Downloads:Hier kun je feedback geven en bugs rapporteren: https://forums.oneplus.net/feedback

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-12-2017 18:27 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:12:
Ik weet het, het is al gepost, maar nog even voor de volledigheid:

OxygenOS 4.7.5 is zojuist aangekondigd:

Link naar aankondiging: Is nog niet officieel aangekondigd, maar hier een thread: version 4.7.5

Changelog:

[afbeelding]

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven en bugs rapporteren: https://forums.oneplus.net/feedback

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Zozo, lange changelog ...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Het is dan ook een hotfix..

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zou fijn zijn als ze dan aangeven wat ze hotfixen ;)

Martinspire schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:30:
Zou fijn zijn als ze dan aangeven wat ze hotfixen ;)
Op die manier: ja, eens. Vind ik ook balen dat ze dit niet vermelden. Zal nog wel een staartje krijgen.

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:12:

Duitsland, Canadag en de waar het de vorige keer mee lukte, Hong Kong geven bij mij nog geen update. Bij anderen wel?

edit:
Dan maar gewoon downloaden via XDA >:)

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 14-12-2017 17:56 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:52:
Duitsland, Canadag en de waar het de vorige keer mee lukte, Hong Kong geven bij mij nog geen update. Bij anderen wel?

edit:
Dan maar gewoon downloaden via XDA >:)
Ehh.. Als je m'n post leest zie je de OTA en de full ZIP staan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:00:
[...]

Ehh.. Als je m'n post leest zie je de OTA en de full ZIP staan ;).
Lezen? Wie leest er nu nog tegenwoordig :P
Ik zie update, en ik denk meteen, bam checken.

Maar, volgende keer misschien even rustig de tijd nemen om te lezen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:01:
Lezen? Wie leest er nu nog tegenwoordig :P
Ik zie update, en ik denk meteen, bam checken.

Maar, volgende keer misschien even rustig de tijd nemen om te lezen O-)
Goh, vreemd dat ik het idee heb alsof het voorschotelen van informatie aan de community voor Jan met de korte achternaam is :') :+. Vind het leuk om te doen, dus zal het gewoon blijven doen :).

Wellicht dat dit de problemen oplost met Wi-Fi. Face Unlock issue schijnt ook opgelost te zijn:

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-12-2017 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:26:
[...]

Goh, vreemd dat ik het idee heb alsof het voorschotelen van informatie aan de community voor Jan met de korte achternaam is :') :+. Vind het leuk om te doen, dus zal het gewoon blijven doen :).

Wellicht dat dit de problemen oplost met Wi-Fi. Face Unlock issue schijnt ook opgelost te zijn:
Hmm kan aan mij liggen, maar met genoeg licht om me heen zag ik al geen lockscreen meer bij de face unlock. Ach ja het is echt een hele kleine update. Blijkbaar belangrijk genoeg om hem toch door te zetten.

btw, je inzet wordt gewaardeerd hoor <3

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:37
Hoe ziet jullie settings venster bij sim & netwerk eruit? Want er is in ieder geval bij mij geen schuifje om VoLTE aan te zetten

[ Voor 38% gewijzigd door J0kerNL op 14-12-2017 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J0kerNL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:49:
Hoe ziet jullie settings venster bij sim & netwerk eruit? Want er is in ieder geval bij mij geen schuifje om VoLTE aan te zetten
Dat kan komen omdat die optie niet geactiveerd is als de fabrikant en de provider het niet ondersteunen. Zie ook m'n bericht hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

Oftewel: je vraagt iets wat ik al beantwoord heb, maar waar jij vervolgens nooit meer op hebt gereageerd ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-12-2017 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Smart Lock bug is in ieder geval niet opgelost in deze update.

Volgens eens post op XDA zijn er slecht wat kleine veranderingen gedaan met name allemaal gericht op de camera en audio. Verder is de kernel geüpdate.
https://forum.xda-develop...7-1-1-ota-t3709265/page18

[ Voor 66% gewijzigd door 13art op 14-12-2017 20:12 ]

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:04:
De Smart Lock bug is in ieder geval niet opgelost in deze update.

Volgens eens post op XDA zijn er slecht wat kleine veranderingen gedaan met name allemaal gericht op de camera en audio. Verder is de kernel geüpdate.
https://forum.xda-develop...7-1-1-ota-t3709265/page18
WTF, deze week na aanleiding van jouw eerdere klacht op mijn 5T Smartlock getest en nee dat probleem had ik gelukkig niet. Maar na deze update heb ik het nu ook....wit scherm. 8)7
joopdroid schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:19:
[...]

WTF, deze week na aanleiding van jouw eerdere klacht op mijn 5T Smartlock getest en nee dat probleem had ik gelukkig niet. Maar na deze update heb ik het nu ook....wit scherm. 8)7
Smartlock bleef bij jou actief op 4.7.4? Ook na een reboot?

• joopdroid
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:20:
[...]

Smartlock bleef bij jou actief op 4.7.4? Ook na een reboot?
Ik had al diverse auto's en apparaten toegevoegd aan smartlock en ik heb eerder deze week Smartlock geopend toen de eerste meldingen over een bug kwamen. Toen kon ik al die apparaten zien staan, nu kom ik in Smartlock alleen een wit scherm tegen. Mijn BT koptelefoon connect nog wel dus de instelling zelf functioneert nog gewoon.
Ik draaide al een tijdje op 4.7.4 en installeerde Adaway inclusief reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

joopdroid schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:19:
[...]

Trust Agents openen in Security, Smart Lock uitvinken, reboot en dan weer aanzetten. Als je daarna naar Smart Lock gaat, moet ie weer aan staan lijkt me.

Zo te merken is het beter als je dus niet meteen op de update-bandwagon springt als er nog wat kleine probleempjes zijn :P

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Smart Lock werkt bij mij probleemloos onder 4.7.4. Net nog mijn Airpods toegevoegd.
joopdroid schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:27:
[...]

Ik had al diverse auto's en apparaten toegevoegd aan smartlock en ik heb eerder deze week Smartlock geopend toen de eerste meldingen over een bug kwamen. Toen kon ik al die apparaten zien staan, nu kom ik in Smartlock alleen een wit scherm tegen. Mijn BT koptelefoon connect nog wel dus de instelling zelf functioneert nog gewoon.
Ik draaide al een tijdje op 4.7.4 en installeerde Adaway inclusief reboot.
Als je je telefoon in de tussentijd niet reboot dan is er inderdaad niks aan de hand en blijft smart lock werken, pas na een reboot merk je dat het scherm weer wit is.

Dat je koptelefoon verbind is niet vreemd want daar heeft smart lock niet veel mee van doen, dat is Bluetooth. Smart lock kijkt als het ware mee naar je Bluetooth verbinding, locatie of wat je dan ook hebt ingesteld. Maar het verbinden zelf staat er gelukkig los van.
Pierre_nr1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:29:
Smart Lock werkt bij mij probleemloos onder 4.7.4. Net nog mijn Airpods toegevoegd.
Zou je nu eens een reboot willen doen en dan kijken of Smart Lock nog steeds werkt? Zou wel vreemd zijn als het bij de één wel werkt en bij de ander niet. Of het moet te maken hebben met rooten oid.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 14-12-2017 20:31 ]

• Pierre_nr1
  • Nu online
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:30:
[...]

[...]

Zou je nu eens een reboot willen doen en dan kijken of Smart Lock nog steeds werkt? Zou wel vreemd zijn als het bij de één wel werkt en bij de ander niet. Of het moet te maken hebben met rooten oid.
Net een reboot gedaan, blijft gewoon werken. Mijn toestel is trouwens niet geroot.

Ook WiFi blijft gewoon werken en data verzenden in slaapstand. Net getest met Whatsapp web.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 14-12-2017 20:35 ]

Pierre_nr1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:33:
[...]

Net een reboot gedaan, blijft gewoon werken. Mijn toestel is trouwens niet geroot.
Dat is interessant...
Wellicht dat root er dan mee te maken heeft.. Maar dan zouden we van meer mensen moeten weten of het werkt of niet. Zowel van mensen met root als van mensen zonder root.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
Martinspire schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:28:
[...]

Trust Agents openen in Security, Smart Lock uitvinken, reboot en dan weer aanzetten. Als je daarna naar Smart Lock gaat, moet ie weer aan staan lijkt me.
Klopt! Gedaan en nu is het witte scherm verdwenen.
Net even getest of het met root te maken zou hebben door de update te flashen en hierna niet te rooten, maar helaas. Ook zonder root stopt Smart Lock er mee na een reboot.

Vreemd dat niet iedereen er last van heeft.

• Pierre_nr1
  • Nu online
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:53:
Net even getest of het met root te maken zou hebben door de update te flashen en hierna niet te rooten, maar helaas. Ook zonder root stopt Smart Lock er mee na een reboot.

Vreemd dat niet iedereen er last van heeft.
Hebben mensen die hun toestel nooit geroot hebben het probleem dan ook?
Pierre_nr1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:54:
[...]

Hebben mensen die hun toestel nooit geroot hebben het probleem dan ook?
Dat kan je je inderdaad afvragen. Zal op het oneplus forum eens vragen bij de mensen die deze melding ook gedaan hebben over Smart Lock die niet werkt.

• Pierre_nr1
  • Nu online
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:56:
[...]

Dat kan je je inderdaad afvragen. Zal op het oneplus forum eens vragen bij de mensen die deze melding ook gedaan hebben over Smart Lock die niet werkt.
Lijkt me verstandig voordat je conclusies gaat trekken. Heb je onder 'Trusted Provider' Smart Lock gedisabled?
Pierre_nr1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:00:
[...]

Lijkt me verstandig voordat je conclusies gaat trekken. Heb je onder 'Trusted Provider' Smart Lock gedisabled?
No worries, ik weet hoe het werkt. Uitzetten, rebooten, aan zetten en het is er weer tot de volgende reboot. Was volgens mij de eerste of een van de eerste die het hier meldde.

Nu is alleen de vraag of root er iets mee te maken heeft of niet. Als de mensen met en zonder root kunnen laten weten of Smart Lock bij hen werkt en of je het toestel eerder geroot hebt ja of nee weten we straks misschien iets meer.

Edit:
Aan de report van deze user lijkt root er niet iets mee te maken te hebben: https://forums.oneplus.ne...art-lock-is-blank.708657/

Heb andere gebruikers ook nog even gevraagd.

Er zijn in ieder geval veel users die er last van hebben, ook op de OP5.
https://forums.oneplus.ne...ck&o=date&c[title_only]=1

En hier een topic van 25 pagina's dat er over gaat.
https://forums.oneplus.ne...ny-options.626145/page-24

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 14-12-2017 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
l3art schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:30:
[...]

Als je je telefoon in de tussentijd niet reboot dan is er inderdaad niks aan de hand en blijft smart lock werken, pas na een reboot merk je dat het scherm weer wit is.

[...]

Klopt ook! na een reboot is nu het witte scherm er ook weer.
Ik heb mijn telefoon geroot.

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59
Ik heb mijn telefoon niet geroot maar ik heb ook last van de Smart Lock bug. Ik lost het op door te doen wat @l3art zegt, maar het is vrij vervelend. Ik had het al op 4.7.4 en nu nog steeds op 4.7.5

• Pierre_nr1
  • Nu online
Op XDA loopt ook een draadje over het Smart Lock probleem (i.c.m. Magisk) : https://forum.xda-develop...-lock-rootmagisk-t3715814

Changelog 4.7.4 ==> 4.7.5
- Small change libmmcamera2_q3a_core.so (camera librairies)
- Small change in libstagefright_soft_avcdec.so (Used for hardware h264 decoding)

- Updated libstagefright_soft_avcenc.so (Used for hardware h264 encoding)
- Updated libwebrtc_audio_preprocessing.so (Related to audio processing)
- Updated OPDeviceManager
- Updated OnePlusCamera

- Kernel updated from 4.4-G1712062242 to 4.4-G1712122320
- Updated firmware files : a540_zap, ipa_fws

Widevine DRM nog steeds Level 3

[ Voor 62% gewijzigd door Pierre_nr1 op 14-12-2017 22:50 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mochten er meer zijn waarbij de schermrotatie wat te actief is, dan is daar een simpele fix voor:

1) Dial *#808# in your dialer
2) In the menu, go to the "Device debugging" tab and scroll all the way down
3) Set your phone on a flat surface and press "Sensor self-test and calibration"
4) Tap Gyroscope and Accelerometer options about 5 times each
5) Try it out!

Ik had dat als ik hem bv op tafel legde of horizontaal hield, dat ie nog wel eens onnodig snel ging draaien naar landscape. Portrait terugkrijgen moest dan weer met een behoorlijke graad. Dus na deze oplossing even opnieuw bekeken en het lijkt inderdaad een stuk beter te werken. Zal wel nieuwigheid zijn :P

@l3art @Pierre_nr1 @Farid_A @joopdroid @Martinspire Zojuist heb ik een oplossing gevonden waardoor Smart-Lock weer gaat werken. Zie hier: https://forums.oneplus.ne...oot.716999/#post-17325364
Clear Credentials via settings and they are back.
after a reboot. Does it still work? Are there any Smart Lock options after a reboot?
Yes it works, doing the mentioned steps brings back all Smart Lock options.
Ik hoop dat het ook voor jullie werkt :).

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:01:
@l3art @Pierre_nr1 @Farid_A @joopdroid @Martinspire Zojuist heb ik een oplossing gevonden waardoor Smart-Lock weer gaat werken. Zie hier: https://forums.oneplus.ne...oot.716999/#post-17325364

[...]

[...]

[...]

Bij mij werkte het al met die trusted agents maar ik heb 4.7.5 nog niet. Bij .4 had ik dit probleem al

• Farid_A

[...]

[...]

[...]

Nope, na een reboot is het weer weg. Werkte het bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online

[...]

[...]

[...]

Smart Lock werkt prima bij mij. Ook geen problemen gehad, zelfs niet na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

[...]

Helaas ook voor mij is dit niet de oplossing. Na een reboot is het Smart Lock scherm gewoon weer een wit scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 15-12-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:13:
Bij mij werkte het al met die trusted agents maar ik heb 4.7.5 nog niet. Bij .4 had ik dit probleem al
Farid_A schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:13:
Nope, na een reboot is het weer weg. Werkte het bij jou wel?
l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:52:
Helaas ook voor mij is dit niet de oplossing. Na een reboot is het Smart Lock scherm gewoon weer een wit scherm.
Jammer om te horen dat het bij jullie niet werkt. Ikzelf heb geen OnePlus 5T, maar een OnePlus 3 en 2. Neemt niet weg dat ik jullie alsnog kan helpen waar mogelijk :).

Als ik bij de bug reports kijk zie ik echter helemaal niets over Smart-Lock, behalve op de laatste pagina (van @l3art en iemand anders). Ik had verwacht dat als ik zou sorteren op "Watch count" ik Smart-Lock zou zien ;).Als er heel weinig activiteit is in zo'n thread, zal OnePlus het ook met een korreltje zout nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-12-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:03:
[...]

[...]

[...]

Jammer om te horen dat het bij jullie niet werkt. Ikzelf heb geen OnePlus 5T, maar een OnePlus 3 en 2. Neemt niet weg dat ik jullie alsnog kan helpen waar mogelijk :).

Als ik bij de bug reports kijk zie ik echter helemaal niets over Smart-Lock, behalve op de laatste pagina (van @l3art en iemand anders). Ik had verwacht dat als ik zou sorteren op "Watch count" ik Smart-Lock zou zien ;).Als er heel weinig activiteit is in zo'n thread, zal OnePlus het ook met een korreltje zout nemen.
Niet iedereen maakt een bug report aan. Zoek maar eens op de general support pagina (of klik op de link die ik hier gepost heb). Er bestaat al een 25 pagina lang topic over. Niet alleen de 5T maar ook de 5. Lijkt me dat oneplus er echt al wel van moet weten. Maar ik vermoed dat ze het uitzingen tot Oreo aangezien daar een nieuwe Play Services in zit. Oneplus schijnt namelijk de oorzaak bij de Play Services te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:11:
Niet iedereen maakt een bug report aan. Zoek maar eens op de general support pagina (of klik op de link die ik hier gepost heb). Er bestaat al een 25 pagina lang topic over. Niet alleen de 5T maar ook de 5. Lijkt me dat oneplus er echt al wel van moet weten. Maar ik vermoed dat ze het uitzingen tot Oreo aangezien daar een nieuwe Play Services in zit. Oneplus schijnt namelijk de oorzaak bij de Play Services te leggen.
Lijkt mij nogal een non-argument van OnePlus. Ikzelf update namelijk Google Play Services altijd via APKMirror :). Tenzij ze bedoelen dat Android 8.0 een geheel nieuwe versie van Google Play Services bevat, die dus niet te gebruiken is op 7.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
@l3art Waar lees jij dat Oneplus Google Play Services de 'schuld' hiervan geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:17:
@l3art Waar lees jij dat Oneplus Google Play Services de 'schuld' hiervan geeft?
Dat ben ik ergens in mijn zoektocht met Google tegen gekomen.
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:12:
[...]

Lijkt mij nogal een non-argument van OnePlus. Ikzelf update namelijk Google Play Services altijd via APKMirror :). Tenzij ze bedoelen dat Android 8.0 een geheel nieuwe versie van Google Play Services bevat, die dus niet te gebruiken is op 7.1.1.
Vind ik ook. Echter is het zo dat er veel verschillende versies van play services zijn. Per Android versie verschillend, per dpi verschillend. Enz. Heb al gekeken of ik de laatste versie draai en dat is zo. Geen update beschikbaar volgens mij.

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 15-12-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:23:
Vind ik ook. Echter is het zo dat er veel verschillende versies van play services zijn. Per Android versie verschillend, per dpi verschillend. Enz. Heb al gekeken of ik de laatste versie draai en dat is zo. Geen update beschikbaar volgens mij.
Haha, ik hou het ook in de gaten. Zijn inderdaad specifieke versies, maar je kan ook gewoon de nodpi-versie pakken als je niet weet welke DPI-versie je nodig hebt. Laatste tijd worden er veel bèta's gepubliceerd, dus er zal vast en zeker wel een stable komen binnenkort :). Tenminste, als ik nu kijk (verdorie, ik mag niet linken, dus je zal het zelf even moeten zoeken) zie ik dat de laatste stable op 29 november is uitgekomen. Ook niet zo gek lang geleden dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-12-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de OP5T draait versie 11.9.51(440-177350961) en dat is de versie van 30 november.
Nieuwer is er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@l3art @Pierre_nr1 @Farid_A @joopdroid @Martinspire Hebben jullie het op deze manier gedaan? Want dit schijnt toch echt voor de meeste te werken:

https://forums.oneplus.ne...145/page-26#post-17329391
follow the below steps.

1) go to settings.
2) search "trusted agents" on the right hand search icon.
3) deselect "smart Lock (Google)"
4) reboot phone.
5) go to "trusted agents" again. (follow the same steps from 1-3 mentioned above)
6) select "smart Lock (Google)
7) smart Lock won't be blank anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:38:
@l3art @Pierre_nr1 @Farid_A @joopdroid @Martinspire Hebben jullie het op deze manier gedaan? Want dit schijnt toch echt voor de meeste te werken:

[...]
Je mag mijn naam er tussenuit halen hoor, ik heb al eerder aangegeven dat Smart Lock bij mij prima werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:56:
Je mag mijn naam er tussenuit halen hoor, ik heb al eerder aangegeven dat Smart Lock bij mij prima werkt.
Martinspire schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:57:
Bij mij ook. Ik kwam zelfs al 2 keer met die oplossing aanzetten ;)
Oeps, sorry, was een copy-paste en heb er geen rekening mee gehouden wie het probleem wel en niet (meer) had.

[ Voor 28% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-12-2017 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:57:
[...]

Oeps, sorry, was een copy-paste en heb er geen rekening mee gehouden.
Bij mij ook. Ik kwam zelfs al 2 keer met die oplossing aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A

[...]
Ja dat werkt bij mij ook. Alleen na een reboot werkt het weer niet. Ik vraag de rest dat ook te checken, dus na dat ze het weer werkend hebben gekregen, de telefoon even rebooten. Waarschijnlijk is die dan weer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farid_A schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:25:
Ja dat werkt bij mij ook. Alleen na een reboot werkt het weer niet. Ik vraag de rest dat ook te checken, dus na dat ze het weer werkend hebben gekregen, de telefoon even rebooten. Waarschijnlijk is die dan weer stuk.
Dat zou niet mogen, want volgens dat stappenplan zou het na een reboot nog steeds werken. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid

[...]
Ja dat deed ik. Tot aan een nieuwe reboot werkt het, daarna weer wit scherm.
Nu kan ik melden dat ik er geen last van heb omdat alles gewoon doorwerkt en in de setting Smartlock kom ik nooit..Jullie wel dan? en wat stel je daar dan in? Ik connect een device and that's it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Edit: hat even wat laatste berichten gemist.

Wat hier boven staat. Na een reboot is het weer terug. Bij de meeste mensen denk ik alleen kijken de meeste er daarna niet meer naar om.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 15-12-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:42:
Ja dat is nu al heel vaak voorbij gekomen en dat is een tijdelijke oplossing. Na de volgende reboot is smart lock weer blanco en kan dat stappenplan weer opnieuw doorgelopen worden.
Hm, oke, vaag. Volgens dat stappenplan zou het namelijk gewoon intact moeten blijven. Achja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:43:
[...]

Hm, oke, vaag. Volgens dat stappenplan zou het namelijk gewoon intact moeten blijven. Achja..
Heb het maar even nagevraagd in dat topic of het voor de meeste een definitieve oplossing is of een tijdelijke tot de volgende reboot.

Edit:
Mensen lezen blijkbaar niet in het OP forum...
Heb ook wat op xda stond nog geprobeerd, magisk er af en SuperSu er op, maar ook dat had geen effect.

Wat ik nog kan proberen is een complete factory reset om te zien wat dat doet. Daarna stap voor stap dingen proberen om te zien waar het mis gaat (als na een factory reset het überhaupt wel werkt).

Eens kijken wanneer ik daar tijd en zin in heb.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 15-12-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 20:31
Heb nu ook het 8 GB/128GB model binnen. Gelijk geupdate en alles mooi ingesteld. Ben er tot nu toe tevreden over. Face-unlock is echt razendsnel.

Wat tot nu toe nog niet werkt is Chromecast. Hebben er daar nog meer mensen problemen mee? Hij geeft bij de Google Home app wel aan dat er een device is bij "devices", maar bij "cast screen/audio" komt er dan een melding dat er geen "compatible devices" zijn. Heb zowel de Chromecast als de telefoon gereboot, zonder succes. Op geen enkele andere telfoon tot nu toe problem gehad met Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
ChipSkylark schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:55:
Wat tot nu toe nog niet werkt is Chromecast. Hebben er daar nog meer mensen problemen mee? Hij geeft bij de Google Home app wel aan dat er een device is bij "devices", maar bij "cast screen/audio" komt er dan een melding dat er geen "compatible devices" zijn. Heb zowel de Chromecast als de telefoon gereboot, zonder succes. Op geen enkele andere telfoon tot nu toe problem gehad met Chromecast.
Ik heb hier geen enkel probleem mee, Chromecast doet het prima en ook het casten naar mijn LG tv doet het prima. Ik heb ook het 128GB/8GB model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChipSkylark schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:55:
Heb nu ook het 8 GB/128GB model binnen. Gelijk geupdate en alles mooi ingesteld. Ben er tot nu toe tevreden over. Face-unlock is echt razendsnel.

Even een schot voor open doel, wel de hele instel procedure van de chromecast met de home app al doorgelopen? Moet ik hier nog doen dus als ik dat gedaan heb zal ik het wel laten weten (verwacht niet vandaag al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
Inderdaad alles (opnieuw) doorlopen. De Chromecast is weer geinstalleerd en doet het prima via andere devices. Zodra hij via de 5T was geinstalleerd was hij echter weer verdwenen. "Chromecast set up successfull, however we cannot discover your Chromecast on the network."
De help en andere fora verwijzen dan weer naar routerinstellingen, maar daar kan het toch niet aan liggen als alles via andere devices gewoon werkt lijkt me...
Kan het er iets mee te maken hebben dat ik een static IP moest toewijzen voor de 5T met wifi kon verbinden?

[ Voor 11% gewijzigd door ChipSkylark op 16-12-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChipSkylark schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:39:
Inderdaad alles (opnieuw) doorlopen. De Chromecast is weer geinstalleerd en doet het prima via andere devices. Zodra hij via de 5T was geinstalleerd was hij echter weer verdwenen. "Chromecast set up successfull, however we cannot discover your Chromecast on the network."
De help en andere fora verwijzen dan weer naar routerinstellingen, maar daar kan het toch niet aan liggen als alles via andere devices gewoon werkt lijkt me...
Kan het er iets mee te maken hebben dat ik een static IP moest toewijzen voor de 5T met wifi kon verbinden?
Even een willekeurige vraag die in mij opkomt hoor :), maar heb je onder "Opties voor ontwikkelaars" de optie "App Filter WLAN Multi/Broadcasting" uitstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou daar gaan we dan. Live verslag.
Zojuist een backup gemaakt en een factory reset gedaan en de officiele rom schoon geïnstalleerd. En ja, Smart Lock werkt zonder problemen, ook na een reboot.

Kortom het lijkt dan toch echt te maken te hebben met het rooten.
Ik ga dus maar verder in het root topic.

edit:
Hmmm ook met Magisk blijft Smart Lock nu gewoon werken. Ben bij dat het werkt, maar waarom het dan een andere keer stopt met werken, geen idee. Kortom, nog niet veel opgeschoten om daar achter te komen.

Werkt Smart Lock niet doe een schone installatie en de kans dat het dan wel weer werkt is aanwezig.

edit:
Toch een Magisk ding, maar dan pas na het installeren van modules vanuit Magisk. Dat wordt dus geen Magisk gebruiken. Helaas.

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 16-12-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
l3art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:41:

edit:
Toch een Magisk ding, maar dan pas na het installeren van modules vanuit Magisk. Dat wordt dus geen Magisk gebruiken. Helaas.
Ik heb SuperSu en ook Smartlock issue.
Maar wat is eigenlijk het probleem behalve het witte scherm? Wat doe jij in de instelling Smartlock? Of is het ook wit bij het instellen van een nieuwe device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we het eens omdraaien. Kan je nu het wit is wat instellen? Nee, en dat is het probleem.

Smart Lock gebruik je bijvoorbeeld om je telefoon automatisch te laten ontgrendelen zodra er verbinding wordt gemaakt met de carkit. Of als je verbonden bent met je WiFi netwerk thuis. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
l3art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:41:
Nou daar gaan we dan. Live verslag.
Zojuist een backup gemaakt en een factory reset gedaan en de officiele rom schoon geïnstalleerd. En ja, Smart Lock werkt zonder problemen, ook na een reboot.

edit:
Hmmm ook met Magisk blijft Smart Lock nu gewoon werken. Ben bij dat het werkt, maar waarom het dan een andere keer stopt met werken, geen idee. Kortom, nog niet veel opgeschoten om daar achter te komen.

Werkt Smart Lock niet doe een schone installatie en de kans dat het dan wel weer werkt is aanwezig.

edit:
Geen bug in het OS dus. Unlocken en rooten laat ik voorlopig maar even achterwege, en dit is een mooi clean OS dus minder noodzaak daartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:29:
[...]

Geen bug in het OS dus. Unlocken en rooten laat ik voorlopig maar even achterwege, en dit is een mooi clean OS dus minder noodzaak daartoe.
Het is maar hoe je het bekijkt. Het hoort niet. Op andere toestellen werkt het wel zonder problemen dus waarom bij de op5(T) dan niet? Het is oneplus gerelateerd dat sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
l3art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:55:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. Het hoort niet. Op andere toestellen werkt het wel zonder problemen dus waarom bij de op5(T) dan niet? Het is oneplus gerelateerd dat sowieso.
Samsung S8+ :
https://forums.androidcen...em-smart-lock-screen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
l3art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:18:
[...]

Apart. Op de S7 weer nergens last van gehad.
Je trekt veel te snel foutieve conclusies. Een simpele Google search was voldoende om te zien dat het niet alleen OnePlus gerelateerd is. Een beetje onderzoek wordt op Tweakers ook gevraagd.

Zoals je ongetwijfeld zal weten is dat 'root' toegang geeft tot de interne system files en daar een hoop ellende kan aanrichten. Het hoeft niet maar het kan wel, dus dat er af en toe vreemde dingen gebeuren, daar kijk ik niet van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Missen jullie VoLTE support niet? Het is een mooi apparaat en bellen werkt voorlopig nog over 3G en 2G, maar future proof vind ik het allesbehalve :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MensionXL schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:47:
Missen jullie VoLTE support niet? Het is een mooi apparaat en bellen werkt voorlopig nog over 3G en 2G, maar future proof vind ik het allesbehalve :)
Nee mis ik niet, maar heb er ook niet lang gebruik van gemaakt.
Bellen gaat toch prima zo? Degene die ik bel komt altijd helder en duidelijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:29:
[...]

Mij nog lang niet clean genoeg.
Ik root om alle shit G apps te verwijderen, en Titanium, Adaway en Tugabrowser te kunnen gebruiken.
Krijg ik vanmorgen een mail op een secundair emailadres van Google dat mijn nieuwe 5T niet alle apps van Google heeft en wat de voordelen van die apps wel zijn.. Ja hoor, NOT

Nog lang niet clean genoeg dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dit is 1 van de betere reviews die ik heb gevonden over de OnePlus 5T.

Een jarenlange iOS/iPhone user die nu echt de overstap heeft gemaakt naar Android met deze smartphone YouTube: OnePlus 5T Review - My Switch to Android

Ook spreekt hij de verhalen tegen dat er een matige camera in de 5T zit :)

[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 17-12-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:37
joopdroid schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:08:
[...]

Ik root om alle shit G apps te verwijderen, en Titanium, Adaway en Tugabrowser te kunnen gebruiken.
Krijg ik vanmorgen een mail op een secundair emailadres van Google dat mijn nieuwe 5T niet alle apps van Google heeft en wat de voordelen van die apps wel zijn.. Ja hoor, NOT

Misschien is het handig dat je H2OS downloadt, sinds deze geen gapps bevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
[OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 17-12-2017 11:48 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
joopdroid schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:08:
[...]

Tja, ieder z’n ding......Veel Google Apps zijn ook te disablen, en ik gebruik AdGuard tegen advertenties enz., voor mij prima en clean genoeg. :)

Heeft iemand de camera al getest onder 4.7.5? Ben benieuwd of er merkbare verschillen zitten tussen deze en 4.7.4?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:00:
[...]
Heeft iemand de camera al getest onder 4.7.5? Ben benieuwd of er merkbare verschillen zitten tussen deze en 4.7.4?
Ik heb net even een foto gemaakt, maar ik schrok eigenlijk best van het resultaat.
Gevoelsmatig was het op 4.7.4 een stuk beter. Met inzoomen lijkt het wel een olieschilderij...
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/bdcz0cg39/IMG_20171217_135311.jpg

En dit is een foto die ik genomen heb terwijl ik iets ingezoomd had met de camera zelf.....
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/86ifgt3dx/IMG_20171217_135244.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 17-12-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:32:
[...]

Even een willekeurige vraag die in mij opkomt hoor :), maar heb je onder "Opties voor ontwikkelaars" de optie "App Filter WLAN Multi/Broadcasting" uitstaan?
Aan of uit maakt helaas niets uit. Heb net een halfuur met de Chromecast helpdesk gebeld (ja die bestaat en zijn zelfs op zondag bereikbaar). De Chromecast van de eerste generatie werkt alleen met 2.4GHz wifi. Maar helaas, ook nadat ik de wifi instellingen op alleen 2.4 ingesteld had geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
MensionXL schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:47:
Ik zou graag VoLTE ondersteuning willen hebben op mijn OnePlus, alleen maar voordelen. Maar ik vrees dat dat niet zover zal komen, de OnePlus is niet populair genoeg in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChipSkylark schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:01:
Aan of uit maakt helaas niets uit. Heb net een halfuur met de Chromecast helpdesk gebeld (ja die bestaat en zijn zelfs op zondag bereikbaar). De Chromecast van de eerste generatie werkt alleen met 2.4GHz wifi. Maar helaas, ook nadat ik de wifi instellingen op alleen 2.4 ingesteld had geen succes.
Jammer zeg. Als het probleem nergens bekend is en ook niet op de OnePlus-forums, vind ik het wel erg raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
ChipSkylark schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:01:
[...]

Raar en vervelend probleem... Ik gebruik ook meerdere Chromecast devices er ze doen het allemaal vlekkeloos op de 5T..

Maar als je de Chromecast probeert te (her) installeren, dan kan dat dus niet via je 5T? Of vind hij hem op dat moment wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChipSkylark
floristevito schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:08:
[...]
Raar en vervelend probleem... Ik gebruik ook meerdere Chromecast devices er ze doen het allemaal vlekkeloos op de 5T..

Maar als je de Chromecast probeert te (her) installeren, dan kan dat dus niet via je 5T? Of vind hij hem op dat moment wel?
Hij vindt hem wel en je kan de Chromecast er ook mee installeren, maar na de setup kan je niet connecten. De enige optie die je bij het device ziet is "reboot". Raar genoeg lukt het wel met de YouTube app via de XboxOne.

Heb voor de lol maar even geprobeerd via een Wifi hotspot alles in te richten om te kijken of het misschien aan het Wifi kan liggen. Dat werkt wel!
Dus:
Wifi ThuisHotspot
Alle oude telefoonsWerktWerkt
OnePlus 5TWerkt nietWerkt

Ach ja, ik wilde sowieso een nieuwe router kopen (met dank aan de vrije router keuze). Blijf het wel raar vinden...
Bedankt voor de tips!

[ Voor 9% gewijzigd door ChipSkylark op 18-12-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
Misschien handig om te weten, want vorige week lukte het mij nog niet.
De telefoon op engels zetten en de google app clearen qua data is voldoende om na een reboot de google assistant tevoorschijn te toveren.

Dus geen google en playstore beta versies meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RA7
  • Laatst online: 17-09 20:35

RA7

Ik krijg hem vandaag binnen, ben benieuwd heb nu nog de Oneplus3. :-)

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 11:11
RA7 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:46:
Ik krijg hem vandaag binnen, ben benieuwd heb nu nog de Oneplus3. :-)
Ge gaat niet teleurgesteld zijn. Is zo een prachtig toestel. Ik ben er helemaal weg van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RA7

RA7

Ik zit alleen te bedenken of ik hem meteen unlock, root en custom rom erop ga zetten :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 11:11
RA7 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:48:
Ik zit alleen te bedenken of ik hem meteen unlock, root en custom rom erop ga zetten :-D
Goh ik zou dat niet direct doen. Probeer eerst de "stock" experience ;-)
Zijn er zoveel voordelen aan custom roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Qbic schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:53:
[...]

Goh ik zou dat niet direct doen. Probeer eerst de "stock" experience ;-)
Zijn er zoveel voordelen aan custom roms?
SuperSU en ViperX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb de 5T dit weekend in mijn handen gehad en ik was onder de indruk. Het toestel vond ik heel snel in vergelijking met de S8. Het kon ook zijn omdat mijn S8 redelijk vol staat dat ie daardoor trager werkt of is het door de 8gb geheugen dat de 5T heeft (ik hoor men zeggen dat 8gb overkill is)? Zijn er mensen die van een S8 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Leeo schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:53:
Ik heb de 5T dit weekend in mijn handen gehad en ik was onder de indruk. Het toestel vond ik heel snel in vergelijking met de S8. Het kon ook zijn omdat mijn S8 redelijk vol staat dat ie daardoor trager werkt of is het door de 8gb geheugen dat de 5T heeft (ik hoor men zeggen dat 8gb overkill is)? Zijn er mensen die van een S8 komen?
Mijn vrouw heeft sinds donderdag de S8, geen klachten gehoord...tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
Ik lees online verhalen over screen on tijd van 5+ uur. Ik zit nu op 19% met 3 uur screen on tijd. Zou dit komen omdat ik via Google een back up heb terug gezet en er daardoor veel apps en dergelijke geïnstalleerd staan? Scherm heeft 13% gebruikt. Google play services staat op 2 met 11 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmooK schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:29:
Ik lees online verhalen over screen on tijd van 5+ uur. Ik zit nu op 19% met 3 uur screen on tijd. Zou dit komen omdat ik via Google een back up heb terug gezet en er daardoor veel apps en dergelijke geïnstalleerd staan? Scherm heeft 13% gebruikt. Google play services staat op 2 met 11 procent.
Terug zetten van backups gebeurt op de achtergrond en kosten veel energie ja. Dus daar raak je wel het een en ander kwijt. Mensen die een sot van 9 uur hebben zitten verdomme veel op hun telefoon met scherm op laagste stand, veel donkere schermen, ed. Is niet een realistische weergave. 5 uur moet voor de gemiddelde gebruiker denk ik wel haalbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

l3art schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:32:
[...]

Terug zetten van backups gebeurt op de achtergrond en kosten veel energie ja. Dus daar raak je wel het een en ander kwijt. Mensen die een sot van 9 uur hebben zitten verdomme veel op hun telefoon met scherm op laagste stand, veel donkere schermen, ed. Is niet een realistische weergave. 5 uur moet voor de gemiddelde gebruiker denk ik wel haalbaar zijn.
Ik haal makkelijk 6.5 / 7 uur met Lux Auto Brightness, zeker de eerste periode wanneer ik alles heb ingesteld op de 5T. Had nog 15% over de eerste dag toen ik klaar was.

Installeer het en ga naar de profiel editor en selecteer een profiel... bv dag en dynamisch.

Ik gebruik de volgende waardes:

Lux 0 - Helderheid -30%
Lux 750 - Helderheid 20%
Lux 1500 - Helderheid 40%
Lux 2500 - Helderheid 80%
Lux 20000 - Helderheid 100%

Je kan natuurlijk meer stappen maken en het verfijnen, zodat het heel vloeiend werkt.

Ik zweer bij dit programma om het maximale uit je accu/scherm te halen, probeer het maar eens.... die paar euro zijn het zeker waard....

Edit: zien is geloven... :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O7SjNEa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d8wBEJl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door GetaGrip op 18-12-2017 22:04 ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik kom de dag ook prima door. Het ding is meer dat het scherm de grootste gebruiker is en als ik dan lees dat anderen 6 uur halen en ik met mijn 3 uur nog 'maar' 19% over heb denk ik dat er wat anders aan de hand is. Ik zal eens een factory reset doen zodat ik lekker vanaf de basis op kan bouwen. Ik heb nu gewoon alles geïmporteerd vanuit een oneplus one back up. Ik zal ook lux eens bekijken. Misschien voegt dat wat toe. Ik ben niet heel erg onder de indruk van androids eigen helderheidsschaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
SmooK schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:13:
Ik kom de dag ook prima door. Het ding is meer dat het scherm de grootste gebruiker is en als ik dan lees dat anderen 6 uur halen en ik met mijn 3 uur nog 'maar' 19% over heb denk ik dat er wat anders aan de hand is. Ik zal eens een factory reset doen zodat ik lekker vanaf de basis op kan bouwen. Ik heb nu gewoon alles geïmporteerd vanuit een oneplus one back up. Ik zal ook lux eens bekijken. Misschien voegt dat wat toe. Ik ben niet heel erg onder de indruk van androids eigen helderheidsschaler.
Ik moet zeggen dat ik bij de 5t voor het eerst gebruik maak van hun eigen scaler (inclusief nachtmodus) en ik ben meer dan tevreden. Ik haal gemiddeld tussen de 6 en 7 uur sot (op dit moment 5.40u en nog 25% accu).

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Maar ben je vanaf 0 begonnen of heb je accounts, settings en apps overgezet van een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
@SmooK vanaf 0 begonnen, doe ik met iedere telefoon.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Donker thema aan? Of standaard en/of wit?

cd /pub && more beer

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie